• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic

Soroush-S

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2012
نوشته‌ها
940
لایک‌ها
523
محل سکونت
Guilan
آنچه از واکنش خودر سازان به سخنان نوبخت بر می آید این است که اکنون خودروسازی ها با قلبی آرام و مطمئن و بدون هیچ واهمه و نگرانی از افکار عمومی و به پشتوانه آنچه طی این چند ماه بدست آورده اند، رویه های سابق خود را حتی با قدرتی بیشتر دنبال میکنند و به راحتی و صراحت از عدم کاهش قیمت خودرو حتی با تغییر شرایط حرف میزنند.
به گزارش «تابناک» چندی پیش سخنگوی دولت، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت اشاره کرده بود که در خصوص قیمت خودروها، دستگاه‌ها را موظف خواهیم کرد با توجه به کاهش قیمت ارز، قیمت‌ها را کاهش دهند.

اشاره نوبخت به تکلیف به دستگاهها برای کاهش قیمت خودرو در حالی بود که نعمت زاده وزیر صنعت چندین بار در حمایت از لزوم افزایش یا حداقل ثابت ماندن قیمت خودرو سخنانی گفته بود و در حمایت از خودروسازان در چند مصاحبه خود اشاراتی صریح و ضمنی را بیان کرده بود. اشاراتی که منجر به آن شد که یکی از موارد طرح استیضاح عقیم مانده مجلسیان در خصوص وزیر صنعت به همین موضوع اختصاص یابد.

اما این سخنان نوبخت صرف نظر از تناقض آشکارش با سخنان و موضع وزیر صنعت و معدن و تجارت، همانگونه که انتظار آن میرفت با واکنش صریح خودرو سازان و انجمن خودروسازان مواجه شده است.

بر این اساس که احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به این سخنان اعلام کرده است: این اظهارات با واقعیت‌های صنعت
330874_529.jpg
خودرو همخوانی نداشته و غبر قابل اجرا است.

نعمت بخش تصریح کرده است: گرچه قیمت ارز در بازار آزاد به 3000 تومان رسیده اما مبنای فعلی قیمت‌گذاری خودروها براساس ارز مبادله‌ای 2500 تومانی بوده است. بنابراین حتی اگر قیمت دلار آزاد به 2500 تومان نیز برسد قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت. علاوه بر آن با فرض استفاده خودروسازان از ارز 2500 تومانی نیز به دلیل نادرست بودن قیمت‌های پایه، تولید خودروها همچنان زیان‌ده خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرده که طی جلسه ای با نوبخت خودروسازان بتوانند با ارائه مستندات وضعیت صنعت خودرو و زیان‌دهی خودروسازان را تشریح کنند تا وی براساس اطلاعات نادرست از کاهش قیمت خودرو سخن نگوید.

اساسا انتظار واکنش به سخنان نوبخت از سوی خودروسازان انتظار عجیبی نبود، اما نوع واکنش کاملا جالب توجه است.

اول آنکه دبیر انجمن خودروسازان با صراحت از عدم کاهش قیمت خودرو حتی با کاهش نرخ ارز سخن گفته است که نکات بسیاری در آن نهفته است. سال گذشته و در بحبوحه افزایش قیمت خودرو در توضیحات مربوطبه یک جوابیه از سوی انجمن خودرو سازان، تابناک یک سوال را از دبیر انجمن خودروسازان پرسیده بود.

در آن زمان خودروسازان به شدت بر موضوع افزایش نرخ ارز برای توجیه افزایش قیمت خودرو مانور میدادند.سوال این بود که اگر بهای ارز در اقتصاد کشور کاهش یابد آیا در آن زمان نیز خودروسازان نرخ ارز را برای کاهش قیمت خودرو شاهد می آورند یا خیر؟ اکنون پاسخ این سوال از سوی انجمن خودرو سازان داده شده و مشخص میشود که نرخ ارز تا زمانی که افزایش میابد برای خودروسازان خوب است!

از سوی دیگر نکته جالب، سفسطه ها و بازی های جالبی است که خودروسازان با شرایط و موقعیت های خاص میکنند. به عبارتی اکنون انجمن خودروسازان برای آنکه موضوع عدم منطقی بودن کاهش قیمت خودرو در پی کاهش قیمت ارز را ثابت کند به این اصل چنگ میزند که قیمت گذاری خودرو بر اساس دلار 2500 تومانی صورت گرفته است و بنابراین اگر قیمت ارز کاهش یافته اما باز هم نمیتوان قیمت خودرو را کاهش داد.

اما در جایی که خودروسازان قرار است از افزایش قیمت خودرو و منطقی بودن آن سخن گفته و در مورد آن استدلال کنند، به یکباره تمام ارز خود را از بازار آزاد تهیه میکنند و دلار 2500 تومانی به آنها تعلق نمیگیرد!

حتی بر فرض آنکه گفته نعمت بخش در خصوص قیمت گذاری خودرو صحیح باشد – که البته هنوز تکلیف معیار و مبنای قیمت گذاری خودرو درشورای رقابت مشخص نشده – باز هم موضوع استدلالهای خودروسازان و مصادره به مطلوبی که انها از شرایط میکنند، جای تحسین بسیار دارد(!).

صرفنظر از همه اینها خود واکنش و صراحت آن نیز جالب توجه است. نعمت بخش به راحتی و با اطمینان از عدم کاهش قیمت خودرو سخن میگوید و گویا این اطمینان نتیجه یکسری از روندها و رویه هایی است که طی چند ماه گذشته شاهد آن بوده ایم.

در جایی که وزیر صنعت و معدن و تجارت بدون در نظر آوردن توقعات افکار عمومی و انتظارات جامعه در همان شروع به کار خود به حمایت از خوردوسازان و افزایش قیمت خودرو میپردازد، و در این حمایت کمترین تردیدی روا نمیدارد نباید انتظاری جز این داشت که اکنون خودروسازان با پشتوانه ای محکم و مطمئن اینگونه در برابر سخنان سخنگوی دولت واکنش نشان دهند.

وقتی جلسات مربوط به تحقیق و تفحص از خودروسازان به نتیجه نمی رسد،آیا باید انتظار دیگری جز این داشت که انجمن خودروسازان و شرکتهای خودروسازی به راحتی به رویه معمول خود ادامه داده و بی اعتنا به هرگونه فشاری از سوی جامعه و افکار عمومی بر طبل افزایش قیمت بکوبند و در برابر کاهش قیمت اینگونه موضع بگیرند؟

بدون شک وضعیت صنعت خودروی کشور در حال حاضر نتیجه یکسری از روندهای اشتباه است که از گذشته تا کنون تکرار شده است و برای شناخت این روندها کافی است مشتی از این خروار را از چند ماه گذشته تا کنون برداریم.
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
سوویل تو عَمریکا فقط 1500 دلار!!!!!

http://www.carsforsale.com/used_cars_for_sale/1976_Cadillac_Seville_206407918_4

اینم دقیقا مثل نمونه ی توتاپیک ـــــه که فقط تیپش فرق داره و 5 هزار دلار!

http://www.carsforsale.com/used_cars_for_sale/1976_Cadillac_Seville_205138351_8

1500 دلار مفته
اینا چرا جلو پنجره شون فرق داره با سویلهای ایران ؟! سویلهای ایران جلو پنجرشون قشنگتره
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
1500 دلار مفته
اینا چرا جلو پنجره شون فرق داره با سویلهای ایران ؟! سویلهای ایران جلو پنجرشون قشنگتره

اصلش هم همین جلوپنجره مربعی هست

gytfyoj4o8xml7nxd0j.jpg


سوویل هایی که تو ایران هست 77-78 ن و بعضی ها هم کانادا(که خعلی کم هستن) و ب اکثرا هم مونتاژ داخلی(دهه 50 )

درضمن سوویل های تو ایران گیربکس 305 ن و سوویل های وارداتی(که خیلی کم هست تو ایران) گیبرکس 400

سوویل های تو ایران کایپرشون هم فرق میکنه و راهنماشون کشیده تر شده سپر برجسته تر شده و...

اینطوری ن (البته عکس خارجی ـه)
mzg65sdevbkg6hpmkln.jpg
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
مرسدس بنز باز هم به موتورهای 12 سیلندر روی خوش نشان می‌دهد. آن هم درست در کنار مدلهای AMG که در مدلهای 8 و 12 سیلندر خود، بسیار پر توان ظاهر شده‌اند. غرفه بنز در نمایشگاه دیترویت شاهد S600 جدید با موتور V12 خواهد بود. پیشرانه‌ای که 523 اسب بخار نیرو را در دورهای 4900 تا 5300 و 830 نیوتن متر گشتاور را در دورهای بین 1900 تا 4000 دور بر دقیقه تولید می‌کند.


2015 Mercedes S600


بنابراین S600 قوی‌ترین مرسدس بنز استاندارد نیست. زیرا S65 AMG با موتور 6.0 لیتری مجهز به توربوی دوقلوی خود 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
انتقال نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک 7G Tronic Plus انجام می‌شود. با وجود پیشرانه پر قدرت، میزان مصرف سوخت 11.3 لیتر در صد کیلومتر و آلایندگی مطابق استاندارد یورو 6 از ویژگی‌های آن است. شتاب صفر تا صد این ماشین که وزن خالصی 2185 کیلوگرم دارد، تنها 4.6 ثانیه است.






طراحی مرسدس بنز S600 جدید چندان تفاوتی با سایر مدلهای کلاس اس ندارد و تنها اگزوزهای چهارتایی و علامت‌های V12 جلب توجه می‌کنند. هفته آینده می توان به تصاویر و اطلاعات کامل این خودرو دست یافت
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
سامولیکم!

(اول از همه ببخشید که تعداد عکس هارو نمیشه بیشتر از20عدد باشه! بره همین به ناچار خیلی از تصاویر را نتونستم بذارم)

کمپانی دوج (تلفظ صحیح داج) در سال 1900 تحت عنوان «برادران دوج» و برای عرضه قطعات و تجهیزات صنایع خودروسازی شهر دیترویت تاسیس شد و در سال 1914 اولین خودرو کامل خود را تولید کرد.
fiqzrral752yfxlrgwa.jpg

این کمپانی در سال 1928 به شرکت کرایسلر فروخته شد و تاکنون زیر سایه کرایسلر رشد میکند. درسال 1930 دایلمر برای وسعت و رشد خود هر چه تلاش کرد نتوانست امتیاز دوج را از کرایسلر بگیرد .

برادران دوج یعنی هوراس و جان، در ابتدای كار خود یك شركت دوچرخه‌سازی تاسیس و بعد از آن شروع به تولید موتورهای فورد كردند. در سال 1911 اولین اتومبیل آنها طراحی و سرانجام در سال 1914 تولید شد. دیگر محصولات این كمپانی 4 Dodge در طول جنگ جهانی اول به‌طور وسیعی به عنوان آمبولانس و اتومبیل جنگی به كار گرفته شد.
جنجالی ترین لوگو تاریخ !
برادران دوج از سال 1914 تا 1927 برای معرفی اتومبیل‌های خود از یک آرم شامل یک ستاره شش پر استفاده می‌کردند که در آن حروف D و Bبه نشانه Dodge Brothers نقش بسته بود. این حروف به نوعی در هم گره خورده بودند و نشان از اتحاد و همبستگی این دو برادر داشت.


داستان جنجالی شدن این لوگو از ژرمن ها متولد شد.

در آن سالها ژرمن ها از آنجا که هیچ کمپانی خودروسازی نداشتن وتوان رقابت نداشتند. در پی تصاحب یکی از کمپانی های آمریکایی بودند از هر شایعه ای برای تخریب داج و......استفاده میکردند
Dodge Brothers Logo

8982d1181336261-dodge-brothers-logo-403735-1923dbradiatoremblem.jpg
..

دوج در سال 1915 با ساخت 75000 اتومبیل، مقام سوم تولید را كسب كرد و سپس در سال 1920 بعد از كمپانی فورد موفق به كسب مقام دوم شد. در همان سال با فوت برادران دوج، «فردریک‌هاینز» ریاست كمپانی را عهده‌دار شد و قراردادی با شركت تجاری گراهام جهت فروش تولیدات خود منعقد كرد. پنج سال بعد دوج با مبلغ 246 میلیون دلار به كمپانی Dillon Read & Co فروخته شد و در سال 1928 والترکرایسلر آن را خریداری كرد. در این زمان کرایسلر که دوج را به خاطر شهرت زیاد، شبکه گسترده خرده‌فروشان و کارخانه مجهز آن خریداری کرده بود، شروع به فروش محصولات این کمپانی کرد.
فروش بی‌سابقه‌ای در ژوئیه 1928 آغاز شد و تمامی ‌انبارهای این دو شرکت که شامل حدود 270 میلیون دلار اتومبیل بود، فروخته شد. مدل‌های مختلف Ram در سال 1931 عرضه شد و باعث افزایش فروش كمپانی گردید. اما طی دهه 1940 مدل‌های «دسوتو» و «پلایموت» (Plymouth) فروش خوبی نداشتند.

پلایموت 1940
JF-40DodgeSedan.jpg
Dodge1946-49.JPG
.

در دهه 50 داج تولیدات خود را کم کرد و بیشتر به آینده تفکر کرد . و باعث خلق شدن خودروهایی همچون Halfmoon و MIddle ,و شد

xxzt33mpx9i7chvt01m6.jpg
525nwc00tdv6unt1zenk.jpg
dx52mxpfim8v8065vabh.jpg

btsdpmm99zj2xnur1lmy.jpg

و بسیاری از دوج های گوناگون که درسطح کانسپت ساخته شد و به تولید نرسید

وسایل نقلیه سنگین جنگی دوج در طول جنگ جهانی دوم موفق بودند و تولید آنها در شهر دیترویت انجام می‌گرفت. مدل جدید Red Ram با موتور 8 سیلندر در سال 1953 ساخته شد . در این سالها دوج در خودروهای نظامی تمرکز کرده بود .
3k186c9f6zl2pq1jp04a.jpg


از سال 1962 تا 1976 یک آرم مثلثی شکل متشکل از سه شکل پیکان مانند با نام Fratzog مورد استفاده قرار گرفت که هیچ معنایی نداشت و یکی از طراحان شرکت دوج این نشان را برای این شرکت انتخاب کرد.


Fratzog
dodgefratzog_resized.jpg


در اوایل دهه 60محصولات دوج آنقدر متنوع بود که کاتالوگ کمپانی نزدیک به 300 صفحه بود!

rx8nn2urax7svmfiugnq.jpg


9iq4na961uq419dwmm93.jpg

3xfl4chss5b995i68pw.jpg


در همین سالها بود که درانگو خلق شد
zfcllfrmqe1stozdjbei.jpg


در اواخر دهه 1960 مدل جالب توجه «دیتونا چارجر» و در اوایل دهه 1970 مدل کورونت، دارت و پولارا به بازار عرضه شدند. همچنین مدل‌های اسپرت متنوعی نیز در این زمان معرفی شد.

7h8z01v1uq6a0gch68i.jpg
zycocxvqzkeouuko9ilg.jpg


دوج از این زمان به بعد مدل‌های اسپرت بیشتری مانند كوپه چارجر دراواخر سال 1966 به بازار عرضه كرد. که به چارجر67 معروف است
چارجر 1966

rw61teohahhubkgll80.jpg
ha9xbea9bnhdnkijx5l.jpg

طی سالهای 67 تا 78 چارجر های گوناگونی و پیشرانه های مختلف عرضه شد

همانند R/T و................

glr86uz1ninw9qz2ck09.jpg


چارجر و چلنجر ونسل های آن خودش یک داستان جداست. در تاپیک های بعدی به نسل های چارجر و چلنجر اشاره خواهم کرد

Pentastar

از سال 1976 تا 1995 علامت Pentastar یا همان ستاره پنج‌پر برای اتومبیل‌های دوج مورد استفاده قرار گرفت که عبارت بود از: یک پنج ضلعی و یک ستاره پنج پر درون آن. ولی علامت معروف دوج سر قوچ است که استقامت و قدرت را تداعی کرده و از سال 1981 تا 1996 به صورت انحصاری تنها در وانت بارهای ساخت دوج دیده می‌شد.
20081018171555%21Dodge_Red_Pentastar.jpg

در اوایل دهه 1980 كمپانی رنو قسمت وسایل نقلیه تجاری اروپایی كارخانه را خریداری كرد و این در حالی بود كه قسمت اتومبیل‌سازی با كمپانی پلایموت وجه اشتراك بسیاری داشت. در سال 1988 مشخصات مدل 10 سیلندر جدید این کمپانی معرفی و سرانجام در سال 1990 تولید شد و توانست به یكی از معروف‌ترین اتومبیل‌های تمامی ‌پیست‌های اروپا و آمریكا تبدیل شود. هم اکنون شرکت دوج از ستاره پنج پر یا سر قوچ به عنوان لوگوی خود استفاده می‌کند، ولی در اتومبیل دوج وایپر این لوگو به شکل مار افعی است، چون وایپر در زبان انگلیسی به معنای مار افعی می‌باشد.

دوج در این دهه همچنان به تولیدات خود ادامه میدهد و سهم بسزایی در بازارهای اروپایی دارد

 

didoptic

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2013
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
عینک Bolle 110 عینک ساخت کشور فرانسه می باشد که مخصوص رانندگی مخصوصا در شب می باشد یکی از بارزترین ویژگی های این عینک این است ک نور بالایی که از طرف ماشین مقابل به چشم راننده می رسد را بر میگرداند و راننده در هنگام رانندگی در شب دچار مشکل نخواهد شد.
31521855293025332570.jpg

برای مشاهده جزییات بیشتر به سایت دیــــد اپــــتیک مراجعه فرمایید.(شماره تماس:09308402824)
 
Last edited:

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
کلیات شیخ بآریس عین مَنکو آله وعیا کجا بود!! :mad:
این مطلب برای سایت دنیای اقتصاده و نویسندنش هم کوشان غلامی هست نه شاد مغزه بی مغز! :D
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/634466/
اخه تا کی می خوای به شعور مخاطب توهین کنی و مطالب دیگران رو به اسم خودت جا بزنی؟
تو فقط عکساشو به این مطلب اضافه کردی و چند تا جمله من در اوردی هم اون وسط از خودت دراوردی چسبوندی بهش که در متن اصلی خبر وجود نداره! :confused:
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic


لینکت باز نمیشه .

من کی گفتم نویسنده اینا منم!!!!! در مورد اون مطالبی هم که اضافه کردم و تکمیل کردم مطلب رو برای همشون سند دارم . یذره بیشتر سرچ کن بعد بیا هفت تیر بکش کودفکر

در ضمن این مطالب از سری داستان ها همشون رو بره آرشیو پی تی دارم میذارم



اکثر لینک ها هیتلره! اینو سرچ کن تو گوگل

Shah of Iran's Plymouth XNR

البته عکس اون پلیموث داخل ایران خیلی کم هست! ولی عکس از حال حاضرش تو موزه لندن زیاده
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
لینکت باز نمیشه .

من کی گفتم نویسنده اینا منم!!!!! در مورد اون مطالبی هم که اضافه کردم و تکمیل کردم مطلب رو برای همشون سند دارم . یذره بیشتر سرچ کن بعد بیا هفت تیر بکش کودفکر

در ضمن این مطالب از سری داستان ها همشون رو بره آرشیو پی تی دارم میذارم
لینک باز میشه
به نفعت نیست که باز کنی
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
LOL

اینگار قمار کردم که به نفع م با شه یا نه!

دوما اصن من جایی نگفتم که نویسنده این مطالب منم! سوما هم گفتم که از مجله ماشین و هفته نامه خودرو(DkMag ) عینا چیزی که بوده رو نوشتم!


ببین کی از جزیزه اومده علی پامادور:D
 

roteal2007

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2012
نوشته‌ها
989
لایک‌ها
804
تنکیو شادی،:D شنیده بودم چارجر ساخت کناداس ؟
بهترین سدانه اسپورته چارجر...
نسل های جدیدشم کلی قیافشون خشن شده.
قدرتشم خعلی زیاده یه کلیپ بود میدبدم یکی چارجر سوپر بی دشت رو‌دنده عقب بکس و باد میکرد...
 
بالا