• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: تویوتا نسل تازه‌ای از مدل اوریس را در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد کرد. کارخانه ژاپنی برای افزایش سهمش از بازار، به شدت به موفقیت این مدل در پررقابت‌ترین کلاس خودرو اروپا نیاز دارد.

چهره جدید خودروهای تویوتا که پیشتر در مدل یاریس دیده شده بود در این مدل تکرار شده است. تویوتا مدتی‌ است تلاش می‌کند از محافظه‌کاری در طراحی فاصله بگیرد و شخصیتی اسپرت‌تر به مدل‌هایش بدهد. بیشترین انتقاد به مدل‌های بی روح این کارخانه در اروپا متوجه اوریس بود. اما حالا تویوتا می‌گوید نسل جدید این خودرو را طوری طراحی کرده تا بیشتر توجه رهگذارن را به خود جلب کند.

مدل جدید کوتاه‌تر، کشیده‌تر و سبک‌تر از نسل پیشین است. ارتفاع ماشین ۵۵ میلی‌متر کمتر شده تا علاوه بر بهتر شدن آئرودینامیک و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، ماشین ظاهری اسپرت‌تر داشته باشد.


files_articles_Toyota_Auris_000[3b6b82dcb06c5df77991c92dc6dc87bd].jpg



در داخل ماشین هم از مواد بهتر و چرم بیشتری استفاده شده و جنس قطعات پلاستیکی هم بهتر شده است. فضای بار ماشین به ۳۶۰ لیتر افزایش پیدا کرده و جای پای سرنشینان عقب هم ۲۰ میلی‌متر بیشتر شده است.

اوریس دومین مدل پرفروش تویوتا در اروپا بعد از مدل یاریس است. تویوتا در حال حاضر سالانه ۸۳۵ هزار دستگاه خودرو در اروپا می‌فروشد، اما می‌خواهد این تعداد را تا چند سال آینده به بیش از یک میلیون دستگاه برساند.

برای رسیدن به این هدف موفقیت نسل جدید اوریس برای تویوتا حیاتی است. مشکل اینجا است که اوریس باید برای جلب توجه خریداران با مدل‌های پرقدرتی مثل فولکس گلف (که قرار است نسل تازه آن در نمایشگاه پاریس عرضه شود) و فورد فوکوس رقابت کند. خودروسازان کره‌ای هم ماشین‌های بسیار خوبی در این کلاس دارند


files_articles_Toyota_Auris_001[df389fba0818ecff9f68a65d1077b237].jpg



فاصله تویوتا با رقبایش در این کلاس با نگاهی آمار فروش مشخص می‌شود. در نیمه اول سال جاری در برابر ۲۴۴ هزار دستگاه فولکس گلف، تویوتا تنها ۴۲ هزار دستگاه اوریس فروخته است. این در حالی است که فروش گلف شش درصد کاهش یافته اما در مقابل فروش تویوتا اوریس ۲۰ درصد کمتر شده است.

برگ برنده تویوتا نیروی محرکه هیبرید است. علاوه بر موتور ۱.۴ لیتری دیزل و دو موتور ۱.۳ و ۱.۶ لیتری بنزینی، تویوتا اوریس را با قوای محرکه هیبرید هم به بازار خواهد فرستاد. تویوتا سابقه بسیار خوبی در ساخت ماشین‌های هیبرید دارد و امیدوار است یک سوم خریداران اوریس هم آن را با موتور هیبرید سفارش دهند.

این ماشین در کارخانه تویوتا در انگلستان ساخته خواهد شد. عکس های بیشتر را در khodroreview.com ببینید.
 

رضا همتی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آگوست 2012
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
این ماشین ها از نظر شاسی حرف ندارند کار روسها خیلی قوی و محکمه ،از نظر گریبکس و دیفرانسیلش هم حرف اول رو می زنه نمی شه بهش خرده گرفت.فقط تنها نگرانی از موتور مان هست نمی دونم چرا مان های سری GTA توی ایران و مصر و یک کشور خاور میانه ای EDC می سوزونند ماشین هنوز سه سال کار نکرده باید بخوابه تا از آلمان EDC بیاد با چه قیمتی!!!!! وحشتناکه! اما اگه مشکل رو حل کنند ماشین خوبیه البته تا جایی که یادمه یکی دو سال پیش چندتا مهندس از شرکت MAN آمده بودند ایران و چندتا شهر بزرگ رو رفتند و تجزیه و تحلیل کردند اما متاسفانه هنوز گهگاهی مشکل سوزوندن EDC به چشم می خوره!
اما در کل این ماشین نسبت به ماشین های چینی و جدید وارد شده به بازار ایران سره
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: لامبورگینی پیش از عرضه نسل جدید گالاردو در سال ۲۰۱۳، آخرین نمونه سفارشی نسل فعلی این مدل را در نمایشگاه پاریس رونمایی می‌کند.

لامبورگینی مدل گالاردو را در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه کرد. بعد از گذشت نزدیک به ده سال، فروش این خودرو رو به کاهش گذاشته است و لامبورگینی تنها توانسته با‌عرضه نمونه‌های سفارشی یا تقویت شده از کوچکترین مدل خود، سطح فروش را همچنان حفظ کند. اگرچه این کارخانه از سال ۲۰۰۹ تا کنون نتوانسته از فروش خود سودی کسب کند.

اما از سال آینده لامبورگینی استراتژی تهاجمی‌تری خواهد داشت. بنا بر سیاست افزایش تولید فولکس‌واگن، مالک کارخانه لامبورگینی، این سازنده خودروهای اسپرت ایتالیایی تا سال ۲۰۱۶ شش مدل جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

files_articles_lamborghini_gallardo_lp-570-4_superleggera_2[0b295bb5a83f6f9fb509ae96468fe75b].jpg


اگرچه همه چشم‌ها به مدل اوروس {+}، اولین شاسی‌بلند سوپراسپرت جهان است، اما در‌واقع برای موفقیت لامبورگینی، نسل جدید گالاردو به همان اندازه اهمیت دارد.

هنوز هیچ تصویر یا طرحی از نسل جدید گالاردو منتشر نشده است. شایع شده لامبورگینی در نمایشگاه پاریس امسال ممکن است نسل جدید گالاردو را نمایش دهد، اما براساس خبرهای دقیق‌تر، این خودرو در نمایشگاه سال آینده فرانکفورت رونمایی می‌شود.

موتور گالاردو جدید، مانند نسل کنونی این خودرو، با آئودی R8 مشترک است. یک موتور ده سیلندر خورجینی که می‌تواند حدود۵۸۰ اسب بخار نیرو تولید کند، شتاب صفر تا صد کیلومترش ۳.۴ ثانیه است و حداکثر سرعت ماشین با این موتور به‌ ۳۲۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و گفته می‌شود مصرف سوخت ماشین با ۱۵ درصد بهبود به نزدیک ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.

files_articles_Audi-R8-2014-rendering[d462597add32bd4598f2c632a5669c3e].jpg

ایده‌ای از نسل بعدی آئودی R8

لامبورگینی گالاردو و آئودی R8 براساس پلتفرم اسپرت کارخانه آئودی ساخته می‌شود که نامش MMS است. آئودی R8 یک سال دیرتر از گالاردو عرضه خواهد شد و موتورش ۵۵ اسب بخار از برادر خوانده‌ ایتالیایی‌اش ضعیفتر است. با پیوستن پورشه به گروه فولکس‌واگن قرار است در بلند مدت این دو خودرو براساس پلتفرمی مشترک با محصولات پورشه ساخته شود.

نام گالاردو جدید ‌LB724 خواهد بود. به دلیل استفاده از مواد ترکیبی در ساخت بدنه، وزن ماشین ۳۰ کیلوگرم سبکتر از نسل فعلی است.

یک سال بعد از عرضه مدل کوپه، لامبورگینی نمونه اسپایدر گالاردو را با نام (LB725) به بازار عرضه می‌کند و در سال ۲۰۱۵ نمونه سوپرلاگرا با موتور ۵۹۰ اسب بخاری از این ماشین ساخته خواهد شد. قرار است در سال ۲۰۱۷ و در میانه عمر خودرو، تغییراتی در ظاهر آن داده شود و یک سال بعد از آن گالاردو با موتور ۶۰۰ اسب بخاری به بازار عرضه خواهد شد.

فروش لامبورگینی امسال به لطف رونق بازار چین و عرضه مدل جدید آونتادور فروش خوبی داشته است و امیدوار است بتواند بعد از چند سال ضرر، امسال سودآور باشد.

این کارخانه سال آینده مدل بدون سقف آونتادور را به بازار می‌فرستد و مدل سستو المنتو را در تعدادی بسیار کم و با قیمتی نزدیک به دو میلیون یورو خواهد ساخت. khodroreview.com

files_articles_cars-lamborghini-sesto-elemento-front[e434a14c83230c7a387259fe6e4e300b].jpg
 

pershang@nine

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2009
نوشته‌ها
70
لایک‌ها
4
محل سکونت
in this world
کاشکی قیمتا بالا میرفت امنیتشون هم بالا میرفت
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: مزدا نسل جدید مدل ۶ خود را در نمایشگاه خودرو مسکو رونمایی کرد. مزدا امیدوار است با این مدل بتواند نه تنها با تویوتا کمری و فولکس‌واگن پاسات رقابت کند بلکه حتی با ظاهر زیبا و تکنولوژی جدیدش بتواند بخشی از خریداران خودروهای لوکس‌تر نظیر ب ام و سری ۳ را هم به خود جلب کند.

مزدا ۶ جدید ۱۰۵ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل فعلی این مدل است. ستون جلو ماشین هم ۱۰۰ میلی‌متر جلوتر کشیده شده است و فاصله دو محور هم ۱۰۵ میلی‌متر بیشتر از مدل فعلی است. همه این‌ها باعث شده فضای داخل خودرو و جای بار بیشتر شود.

مزدا از روش تازه‌ای برای ساخت خودرو استفاده می‌کند که آن را اسکای‌اکتیو نامیده است. هدف در این روش ساخت کاهش وزن و افزایش بهره‌وری است. مزدا ۶ بر روی شاسی فولادی جدید مزدا ساخته شده که در آن بدنه و کف ماشین به صورت یک ساختار یکپارچه ساخته شده است. مزدا می‌گوید این ساختار نسبت به نسل فعلی هشت درصد سبک‌تر و ۳۰‌ درصد محکم‌تر است.

files_articles_mazda6_02[9a14304b7b587e753d4054f7470e1a3d].jpg


موتور دیزل کاملاً جدیدی برای این خودرو ساخته شده است. حجم موتور ۲.۲ لیتر است و تنها ۱۰۵ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. این موتور چهار سیلندر استاندارد یورو ۶ دارد و قدرتش ۱۴۸ اسب بخار است. قدرت موتور بنزینی ۲.۲ لیتری این ماشین هم ۱۶۵ اسب است.

ماشین با جعبه دنده شش سرعته دستی عرضه می‌شود و می‌توان یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک هم برایش سفارش داد.

files_articles_mazda6_01[af9f409918cc850bbb0fff2f7436d3c2].jpg


در طراحی خودرو، که با الهام از کانسپت تاکری طراحی شده، تمرکز بر اسپرت بودن بوده است. با این حال فاصله زیاد بین چرخ‌ها، ارتفاع کم و شیب سقف باعث شده این ظاهر اسپرت در قالبی شیک قرارداده شود. تمرکز مزدا در داخل خودرو بهتر کردن جنس مواد به کار رفته در ساخت قطعات بوده است. برای سیستم صوتی و کنترل بخش‌های مختلف خودرو، مزدا یک نمایشگر ۳.۵ اینچی روی داشبورد قرار داده است.

همچنین برای این خودرو امکان سفارش دستگاهی به نام آی-ائی لوپ وجود دارد. این دستگاه انرژی ترمز را ذخیره می‌کند و آن را به جای باتری به دستگاه‌های برقی مثل کولر می‌فرستد. به این ترتیب لازم نیست برای دینام سوخت بیشتری مصرف شود و مزدا می‌گوید با این دستگاه مصرف سوخت ده درصد کاهش می‌یابد.

قیمت رسمی ماشین هنوز اعلام نشده اما مزدا ۶ جدید به احتمال زیاد با قیمت پایه ۲۵ هزار یورو از زمستان امسال به بازار عرضه می‌شود. مدل استیشن ۶ در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد. میتوانید عکس های بیشتر را در khodroreview.com ببینید.
 

آوانگارد

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2003
نوشته‌ها
1,499
لایک‌ها
482
سن
40
محل سکونت
تـ هـ ـر ا ن
واقعا دیگه اتومبیل هم نمیشه خرید
 

balabala

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
22 می 2005
نوشته‌ها
8,362
لایک‌ها
5,745
سن
42
محل سکونت
یه خورده اونورتر
لعنت :دی

من نمیدونم چرا قیمت پژو پارس معمولی رو هیچ جا درست نزده ، حوصلمم نمیشه از نمایندگی بپرسم تو سایت ایران خودرو هم نزده درست و آپدیت نیست.. اینجا هم حذف شده :دی
XD
ایسناتومن xD
 

osture

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
متاسفانه یه عده زورگو که تو بازار داخلی هیچ رقیبی ندارن و به دولت هم وصل هستن، تعیین کننده ی نهایی این قیمتهای کاذبند و مردم بیچاره هم هیچ کاری ازشون بر نمیاد.
البته اینم بگم که ماها همیشه دادمون هواس که چرا فلان چیز اینقد گرون شده، اون وقت خودمونم تو صف اول خریدشیم!
کافیه یه سر به نمایندگیها بزنید تا بدونید چه بلبشوییه
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: پژو اعلام کرده است در بهار آینده مدل ۲۰۸ جی‌تی‌آی را به بازار عرضه خواهد کرد. این ماشین به صورت کانسپت در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شد، اما اکنون پژو با انتشار تصاویری رسما تولید انبوه این مدل را تایید کرد.
files_articles_Peugeot-208-GTi_05[e677f9f386c85717c0af2b1dae70f116].jpg

پژو در دهه هشتاد میلادی در رقابت با مدل گلف جی‌تی‌آی، مدل ۲۰۵ جی‌تی‌آی را به بازار عرضه کرد. این خودرو به سرعت به یک اسطوره در تاریخ خودروسازی بدل شد و نمونه‌ای که از این مدل برای مسابقات رالی ساخته شد یکی از پرافتخارترین خودروهای تاریخ این مسابقات شد.

مدل‌های بعدی GTI هرگز نتوانست افتخار ۲۰۵ را تکرار کند. اما حالا پژو با‌عرضه ۲۰۸ جی‌تی‌آی یک بار دیگر می‌خواهد نام مدل افسانه‌ای خود را دوباره در یادها زنده کند.

موتور ماشین ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۹۷ اسب بخار است. این همان موتوری است که در مدل RCZ استفاده شده است و نیرویش از طریق یک جعبه دنده شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. گشتاور موتور ۲۰۰ پوند بر فوت است و شتاب صفر تا صد کیلومترش زیر هفت ثانیه است. این ماشین همچنین ظرف هفت ثانیه سرعتش را از ۸۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

مهندسان پژو بر بهتر کردن فرمان‌گیری ماشین، محکم‌تر کردن شاسی و بهبود فنربندی تمرکز زیادی کرده‌اند و اگزوز ماشین را هم دستکاری کرده‌اند تا صدای مهیب‌تری داشته باشد.

در ظاهر، جی‌تی‌آی با سپر و جلو پنجره جدید و قطعات آب کروم داده شده از مدل معمولی متمایز شده است و در شب با چراغ و راهنمایی که با الهام از چشمان گربه طراحی شده می‌توان این مدل را تشخیص داد.

در داخل از چرم مشکی با دوخت قرمز استفاده شده است و دور کیلومتر شما و دور موتور با چراغ قرمز تزیین شده است. عکس های بیشتر را در khodroreview.com ببینید.
 

wolfmoon

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2008
نوشته‌ها
484
لایک‌ها
197
محل سکونت
Teh
پست اول مال 1 ماه پيش هست ، الان قيمتا بالاترن ، به عنوان مثال 405 بازار آزاد 17.5 و ماكسيما اتومات 69-70 هستش. تيبا هم كه با بالا رفتن قيمت ماشينا تقاضاش زياد شده و تو بازار نوسان شديد داره.
 

Mahyar2012

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 می 2012
نوشته‌ها
58
لایک‌ها
6
محل سکونت
Anzali Port
تا ما گواهینامه گرفتیم یارانه ماشین هم قطع شد
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
، در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه حدود 18 تا 20 میلیون متر مکعب CNG به حدود سه میلیون دستگاه خودروی گازسوز در سطح کشور تحویل داده می شود که با مصرف این میزان CNG سهمی بیش از 25 درصدی این حامل انرژی در سبد سوخت خودروهای کشور تکمیل شده است.از سوی دیگر در شرایط فعلی نزدیک به یکهزار و 950 جایگاه عرضه CNG در سطح کشور وجود دارد که بر اساس اهداف کلان دولت تعداد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده ایران باید تا پایان برنامه پنجم توسعه از مرز دو هزار و 550 باب عبور کند.

در مجموع با ساخت، توسعه و راه‌اندازی جایگاههای جدید CNG در سطح کشور روزانه از مصرف معادل 18 تا 20 میلیون لیتر بنزین جلوگیری شده ضمن آنکه برآوردها حاکی از آن است که با ساخت و بهره‌برداری از جایگاه‌های باقیمانده صرفه جویی در مصرف بنزین از مرز 30 میلیون لیتر در روز عبور کند.

هر چند وجود 33.1 تریلیون ذخایر گاز طبیعی، شبکه 260 هزار کیلومتری انتقال گاز در شهرها و روستاها و پایین بودن آلایندگی‌های زیست محیطی از مهمترین مزیت‌های استفاده از این حامل انرژی در کشور است اما استفاده از CNG مشکلاتی را هم برای خودروسواران کشور به وجود آورده است.

کاهش پیمایش با یک مخزن کامل CNG یکی از مشکلات پیش روی ناوگان حمل و نقل خودروهای دوگانه سوز کشور است که منجر به افزایش مراجعه به جایگاه‌های عرضه CNG و ایجاد تراکم در پیش روی مجاری‌های عرضه CNG به ویژه در کلانشهرهای ایران شده است.

بر این اساس در حال حاضر مطالعاتی در سطح وزارت نفت برای اصلاحاتی در سوخت CNG به منظور ارتقای بهره وری استفاده از این حامل انرژی در دستور کار قرار گرفته است که در نهایت منجر به استفاده از یک سوخت جدید به نام "ANG" شده است.

ANG جای CNG را می گیرد

در حال حاضر استفاده از سوخت جدید ANG در کشورهای مختلف جهان تجربه موفقی را به همراه داشته است و یکی از مزیت‌های استفاده از این سوخت جدید گازی کاهش مراجعه به جایگاه‌ها و افزایش پیمایش خودرو با یک مخزن کامل گاز طبیعی فشرده شده، است.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از آخرین اقدامات انجام شده در صنعت نفت به منظور دستیابی به تکنولوژی جدید Adsorbed natural gas "ANG" حاکی از آن است، در شرایط فعلی مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای توسط پژوهشگاه صنعت نفت با مشارکت شرکت ملی پالایش و پخش نفتی برای بومی سازی این تکنولوژی جدید گازی انجام شده است.

تکنولوژی ANG دارای کاربردهای مختلف صنعتی و غیر صنعتی به ویژه در ناوگان خودروهای دوگانه سوز است به طوری‌که استفاده از تکنولوژی ANG امکان افزایش 1.3 تا 1.5 برابری ظرفیت ذخیره سازی گاز طبیعی در یک مخزن فراهم می‌شود .

بر این اساس پیش بینی می‌شود با دستیابی ایران به فنآوری‌ جدید و فشرده‌سازی بیشتر CNG امکان استحصال ANG فراهم شود از این رو با نصب یکسری آجرکهای داخل مخازن موجود CNG امکان جذب بیشتر مولکول‌های گاز فراهم می شود و با فشرده شدن مولکول‌های گاز امکان تبدیل CNG به گازی فشرده تر به نام ANG وجود دارد.

راه اندازی جایگاه‌های سوخت خانگی

به گزارش مهر، استفاده از نسل جدید گاز مورد استفاده در خودروها به نام ANG امکان ذخیره سازی گاز بیشتری در مخازن موجود در جایگاه‌های گاز و حتی کپسول خودروها به وجود می‌آید به طوری‌که استفاده از سوخت نسل جدید ANG علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز بدون ایجاد مخازن جدید، افزایش ظرفیت سوخت گیری خودروهای دوگانه سوز، افزایش راندمان و پیمایش بیشتر را فراهم می کند.

این در حالی است که استفاده از سوخت جدید ANG در مقایسه با CNG در کاهش مصرف گاز خودروهای دوگانه سوز هم تاثیر گذار بوده و در مجموع برای سوخت جدید ANG پنج کاربرد اساسی در صنعت گاز تعریف شده است.

افزایش توجیه فنی و اقتصادی نصب و راه اندازی جایگاه‌های سیار، خانگی، ارتقای راندمان و میزان پیمایش خودروهای دوگانه سوز را از مهمترین کاربردهای این سوخت جدید گازی می توان نام برد.

برآوردها نشان می‌دهد که با تکمیل مطالعات به تدریج برنامه ریزی برای تولید مخازنی به منظور تبدیل گاز طبیعی به گاز فوق فشرده ANG انجام شود و با تکمیل فاز مطالعاتی به‌زودی مرحله نمونه سازی این فنآوری جدید با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌شود.

ذکر این نکته ضروری است که برای اجرا و پیاده سازی استفاده از سوخت جدید ANG باید یکسری تغییرات جدید در مخازن ذخیره سازی CNG خودروهای جدید اعمال شود و با صرف کمترین سرمایه گذاری امکان جایگزین کردن آن به جای CNG در خودروهای کشور وجود دارد.

از سوی دیگر به منظور جایگزین کردن ANG به جای CNG نیازی به اعمال تغییراتی گسترده در سطح جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده کشور وجود ندارد.

علی‌مراد رشیدی رئیس مرکز تحقیقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت اخیرا از موفقیت پژوهشگران در دستیابی به تکنولوژی ANG به‌عنوان جایگزین CNG خبر داده و گفته است: فناوری ANG (جذب گاز طبیعی بر روی جاذبهای صنعتی) ذخیره سازی گاز در جاذبها است که هم در داخل خودرو و هم در انتقال‌ گاز به عنوان جایگزین CNG کاربرد دارد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با استفاده از این تکنولوژی در فشار 35 بار (اتمسفر) و دمای محیط، گاز به همان اندازه CNG در جاذب های کربنی ذخیره می‌شود، تصریح کرده است: گاز ذخیره شده به این روش در مقایسه با CNG فشار پایینی داشته و مخزن می تواند به هر اندازه در هر قسمت از خودرو قرار گیرد و همچنین خطرات فشار 200 بار را ندارد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت این پروژه در مرحله پایلوت به اتمام رسیده و اکنون در مرحله طرح توسعه تکنولوژی قرار دارد ضمن آنکه ایمنی و ارزان بودن از دیگر مزایای استفاده از تکنولوژی ANG است.
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
همه طرح های این ها همینطوره ...
 

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
سلام
کسی اطلاعاتی از این ماشین داره؟
قیمتش چنده؟
 

021reza

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سلام و خسته نباشید به همه
من با حدود 10-12 تومن میخامی ماشین بگیرم
یکی از ماشینایی که رفته تو مخم فولکس گل هستش
میخام ببینم این ماشین (ک دیگه نوش تولید نمیشه ) چه جور ماشینیه(اگه قیمتشو دارین ک چه بهتر)؟
راهنماییم کنین لطفا ک اصلن خرید این ماشین ب صرفه یا نه؟
مرسی
 
بالا