khodroreview
Registered User
- تاریخ عضویت
- 15 ژانویه 2012
- نوشتهها
- 99
- لایکها
- 7
سایت khodroreview: تویوتا نسل تازهای از مدل اوریس را در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد کرد. کارخانه ژاپنی برای افزایش سهمش از بازار، به شدت به موفقیت این مدل در پررقابتترین کلاس خودرو اروپا نیاز دارد.
چهره جدید خودروهای تویوتا که پیشتر در مدل یاریس دیده شده بود در این مدل تکرار شده است. تویوتا مدتی است تلاش میکند از محافظهکاری در طراحی فاصله بگیرد و شخصیتی اسپرتتر به مدلهایش بدهد. بیشترین انتقاد به مدلهای بی روح این کارخانه در اروپا متوجه اوریس بود. اما حالا تویوتا میگوید نسل جدید این خودرو را طوری طراحی کرده تا بیشتر توجه رهگذارن را به خود جلب کند.
مدل جدید کوتاهتر، کشیدهتر و سبکتر از نسل پیشین است. ارتفاع ماشین ۵۵ میلیمتر کمتر شده تا علاوه بر بهتر شدن آئرودینامیک و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، ماشین ظاهری اسپرتتر داشته باشد.
در داخل ماشین هم از مواد بهتر و چرم بیشتری استفاده شده و جنس قطعات پلاستیکی هم بهتر شده است. فضای بار ماشین به ۳۶۰ لیتر افزایش پیدا کرده و جای پای سرنشینان عقب هم ۲۰ میلیمتر بیشتر شده است.
اوریس دومین مدل پرفروش تویوتا در اروپا بعد از مدل یاریس است. تویوتا در حال حاضر سالانه ۸۳۵ هزار دستگاه خودرو در اروپا میفروشد، اما میخواهد این تعداد را تا چند سال آینده به بیش از یک میلیون دستگاه برساند.
برای رسیدن به این هدف موفقیت نسل جدید اوریس برای تویوتا حیاتی است. مشکل اینجا است که اوریس باید برای جلب توجه خریداران با مدلهای پرقدرتی مثل فولکس گلف (که قرار است نسل تازه آن در نمایشگاه پاریس عرضه شود) و فورد فوکوس رقابت کند. خودروسازان کرهای هم ماشینهای بسیار خوبی در این کلاس دارند
فاصله تویوتا با رقبایش در این کلاس با نگاهی آمار فروش مشخص میشود. در نیمه اول سال جاری در برابر ۲۴۴ هزار دستگاه فولکس گلف، تویوتا تنها ۴۲ هزار دستگاه اوریس فروخته است. این در حالی است که فروش گلف شش درصد کاهش یافته اما در مقابل فروش تویوتا اوریس ۲۰ درصد کمتر شده است.
برگ برنده تویوتا نیروی محرکه هیبرید است. علاوه بر موتور ۱.۴ لیتری دیزل و دو موتور ۱.۳ و ۱.۶ لیتری بنزینی، تویوتا اوریس را با قوای محرکه هیبرید هم به بازار خواهد فرستاد. تویوتا سابقه بسیار خوبی در ساخت ماشینهای هیبرید دارد و امیدوار است یک سوم خریداران اوریس هم آن را با موتور هیبرید سفارش دهند.
این ماشین در کارخانه تویوتا در انگلستان ساخته خواهد شد. عکس های بیشتر را در khodroreview.com ببینید.
چهره جدید خودروهای تویوتا که پیشتر در مدل یاریس دیده شده بود در این مدل تکرار شده است. تویوتا مدتی است تلاش میکند از محافظهکاری در طراحی فاصله بگیرد و شخصیتی اسپرتتر به مدلهایش بدهد. بیشترین انتقاد به مدلهای بی روح این کارخانه در اروپا متوجه اوریس بود. اما حالا تویوتا میگوید نسل جدید این خودرو را طوری طراحی کرده تا بیشتر توجه رهگذارن را به خود جلب کند.
مدل جدید کوتاهتر، کشیدهتر و سبکتر از نسل پیشین است. ارتفاع ماشین ۵۵ میلیمتر کمتر شده تا علاوه بر بهتر شدن آئرودینامیک و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، ماشین ظاهری اسپرتتر داشته باشد.
در داخل ماشین هم از مواد بهتر و چرم بیشتری استفاده شده و جنس قطعات پلاستیکی هم بهتر شده است. فضای بار ماشین به ۳۶۰ لیتر افزایش پیدا کرده و جای پای سرنشینان عقب هم ۲۰ میلیمتر بیشتر شده است.
اوریس دومین مدل پرفروش تویوتا در اروپا بعد از مدل یاریس است. تویوتا در حال حاضر سالانه ۸۳۵ هزار دستگاه خودرو در اروپا میفروشد، اما میخواهد این تعداد را تا چند سال آینده به بیش از یک میلیون دستگاه برساند.
برای رسیدن به این هدف موفقیت نسل جدید اوریس برای تویوتا حیاتی است. مشکل اینجا است که اوریس باید برای جلب توجه خریداران با مدلهای پرقدرتی مثل فولکس گلف (که قرار است نسل تازه آن در نمایشگاه پاریس عرضه شود) و فورد فوکوس رقابت کند. خودروسازان کرهای هم ماشینهای بسیار خوبی در این کلاس دارند
فاصله تویوتا با رقبایش در این کلاس با نگاهی آمار فروش مشخص میشود. در نیمه اول سال جاری در برابر ۲۴۴ هزار دستگاه فولکس گلف، تویوتا تنها ۴۲ هزار دستگاه اوریس فروخته است. این در حالی است که فروش گلف شش درصد کاهش یافته اما در مقابل فروش تویوتا اوریس ۲۰ درصد کمتر شده است.
برگ برنده تویوتا نیروی محرکه هیبرید است. علاوه بر موتور ۱.۴ لیتری دیزل و دو موتور ۱.۳ و ۱.۶ لیتری بنزینی، تویوتا اوریس را با قوای محرکه هیبرید هم به بازار خواهد فرستاد. تویوتا سابقه بسیار خوبی در ساخت ماشینهای هیبرید دارد و امیدوار است یک سوم خریداران اوریس هم آن را با موتور هیبرید سفارش دهند.
این ماشین در کارخانه تویوتا در انگلستان ساخته خواهد شد. عکس های بیشتر را در khodroreview.com ببینید.