• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

milad2008

Registered User
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2012
نوشته‌ها
314
لایک‌ها
60
قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان آزاد شد . دوشنبه 27 آذر 1391

جزئیات بخشنامه جدید
عصرخودرو: براساس بخشنامه کمیته خودرو، آن دسته از خودروهایی که قیمت آنها بالاتر از 45 میلیون تومان باشد، دیگر مشمول قیمت‌گذاری سازمان حمایت و این کمیته نخواهند بود؛ بدین ترتیب قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45میلیون تومان آزاد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از مهر، کمیته خودرو بخشنامه‌ای داشته است که بر اساس آن، آن دسته از خودروهایی که قیمت آنها بالاتر از 45 میلیون تومان است، از شمول قیمت گذاری کمیته خودرو و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خارج شده و تنها باید قیمتهای جدید خود را جهت ثبت در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات ایران به ثبت رسانند.
بر این اساس، آنچه که هم اکنون در میان خودروسازان رواج یافته، این است که آنها تلاش دارند تا با افزایش قیمت در بازار و نمایندگی‌های خود، زمینه را برای قرار گرفتن در شمول این بخشنامه فراهم کنند و کار را به نوعی پیش برند که قیمت برخی از انواع خودروهای آنها، بالاتر از 45 میلیون تومان رود.
در واقع به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، نباید زمینه‌ای را فراهم کرد که افزایش قیمت خودرو و خروج آن از شمول قیمت‌گذاری به عادتی برای تولیدکنندگان تبدیل شود و شرایط به گونه‌ای پیش رود که حاشیه سود این خودروها بالاتر از حد معمول باشد.
این در شرایطی است که هم اکنون خودروسازان با برخی از رفتارهای خود همانند عدم عرضه در بازار و یا اختلاف قیمت میان نمایندگی‌ها و حاشیه بازار، تلاش دارند که قیمت را بالا برند.
البته کمیته خودرو نیز مصوبه‌ای داشته است که بر مبنای آن، قیمت‌گذاری خودروهای تجاری از حیطه وظایف این کمیته خارج می‌شود و این خودروها دیگر قیمت‌گذاری نخواهند شد، اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر قیمتها نظارت عالیه خواهد داشت.
البته خودروسازان مکلف هم شده بودند که بازار را تنظیم کرده و اجازه افزایش قیمت را ندهند، ضمن اینکه شرایطی را فراهم کنند که جلوی دلال بازی گرفته شود.
تقوی: خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت ندارند
سیدجواد تقوی، عضو کمیته خودرو در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان از دستورکار کمیته خودرو خارج شده است، گفت: کمیته خودرو براساس شرط و شروطی که با خودروسازان داشته، این تصمیم را اتخاذ کرده است.
وی افزود: بر این اساس، خودروسازان باید تنظیم بازار، بهبود مستمر کیفیت، بازه زمانی برای قیمت و خدمات پس از فروش و نیز اطلاع رسانی و پاسخگویی به مردم را در دستور کار خود قرار دهند، این شرط تصویب هر گونه افزایش قیمتی در کمیته خودرو است.
به گفته مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، امیدواریم که خودروسازان با حفظ شرایط کیفی و نیز تنظیم بازار، به مصوبات کمیته خودرو پایبند باشند.
وی در پاسخ به این سئوال که این مصوبه کمیته خودرو سبب می‌شود که ماراتنی میان خودروسازان در افزایش قیمت و رساندن سطح قیمت برخی از انواع خودروهای تولیدی خود به بالای 45 میلیون تومان شکل گیرد، گفت: هیچ خودروسازی حق افزایش قیمت به این بهانه را ندارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هر افزایش قیمتی برای هر مدل خودرو نیازمند ارایه مستندات لازم به کمیته خودرو است و هر تصمیمی که کمیته بگیرد، ملاک عمل خودروسازان قرار خواهد گرفت.
متن بخشنامه خروج خودروهای بالای 45 میلیون تومان از قیمتگذاری
پیرو درخواست‌های تعدیل قیمت خودروهای تولیدی مواردی در خصوص قیمت مورد توافق خودروسازان و کمیته خودرو قرار گرفته است:
"1- افزایش قیمت مصرف‌کننده با احتساب کلیه عوارض تعدیل قیمت فروش خودروهای تولیدی بر اساس متوسط افزایش 6 درصدی و الزام به رعایت افزایش سقف 9 درصدی در هر یک از محصولات؛ به نحوی که تعدیل قیمت پس از ارایه لیست به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ثبت در سامانه 124 خواهد بود.
2- تعیین قیمت فروش خودروهای سواری با قیمت فعلی شرکت بالای 450 میلیون ریال و تمامی خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین توسط هیات مدیره شرکتهای تولیدی و پس از ارایه فهرست مقایسه‌ای قیمت به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صورت می‌گیرد.
3- موارد مورد توافق در خصوص عملکرد خودروسازان نیز به شرح زیر است:
- حداکثر زمان تحویل در فروش‌های نقدی و تحویل فوری حداکثر 30 روز است
- اقدامات موثر به منظور ارایه کیفیت مناسب و آبشن‌هایی که مشتری از افزایش قیمت احساس مناسبی پیدا نماید
- اعلام آگهی فوری و گسترده در جراید و رسانه‌ها به منظور پیش فروش انواع خودروهای تولیدی بر اساس شرایط بند 2 باشد
- انجام پیش فروش با رعایت ضوابط مصوب پیش فروش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و پرداخت سود مشارکت بر اساس حداقل نرخ سود سیستم بانکی و سود انصراف 2 درصد کمتر از سود مشارکت
- تولید و عرضه حداکثری و در نهایت تنظیم بازار به نحوی که منجر به کاهش قیمت شود."
 

milad2008

Registered User
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2012
نوشته‌ها
314
لایک‌ها
60
قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار
هم اکنون قیمت هر دستگاه پراید 131SL معادل 12 میلیون و 150 هزار تومان، پراید 141EX معادل 11 میلیون و 920 هزار تومان، پراید 132EX معادل 12 میلیون و 650 هزار تومان، پراید 111EX معادل 14 میلیون و 350 هزار تومان است.
همچنین پژو 206 صندوقدار وی20 معادل 24 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 206 تیپ 6 معادل 36 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 206 صندوقدار وی9 معادل 37 میلیون و 200 هزار تومان، پژو 206 تیپ 2 معادل 26 میلیون تومان است.
پژو 207 دستی 34 میلیون و 200 هزار تومان، پژو 207 اتومات 42 میلیون تومان، سورن ELX معادل 25 میلیون و 450 هزار تومان، سمند مالتی پلکس EF7 معادل 22 میلیون و 400 هزار تومان است.
همچنین سمند ال ایکس سال 21 میلیون و 900 هزار تومان، گراندویتارا اتومات کلاس 8 معادل 85 میلیون و 500 هزار تومان، گرندویتارا اتومات کلاس 5 معادل 82 میلیون تومان، سمند SE معادل 18 میلیون و 400 هزار تومان است.
قیمت هر دستگاه ماکسیما اتومات مولتی 85 میلیون و 300 هزار تومان، مزدا3 تیپ 4 شرکتی 92 میلیون و 850 هزار تومان، نیسان تیانا فول 116 میلیون تومان، مگان 2000 فول معادل 54 میلیون و 200 هزار تومان، تندر 90فول معادل 23 میلیون و 500 هزار تومان و تیبا فول SX معادل 15 میلیون و 500 هزار تومان است.
 

irancelltopup

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2012
نوشته‌ها
956
لایک‌ها
95
محل سکونت
shiraz
دنیای خودروها بسیار جالب و شگفت انگیز است و بسیاری علاقه دارند تا در باره بسیاری از این اولین ها در دنیای اتومبیل ها اطلاعات کسب کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با اطلاعاتی در مورد اولین ها در دنیای اتومبیل ها آشنا کنیم.

اولین خودروی بنزینی
17.jpg
درسال ۱۸۸۳ ، طراح ۲۷ ساله فرانسوی ” ادوارد دلامر دبوتویله” اولین خودرو با پیشران بنزینی را ساخت. انگیزه وی برای این چنین طرحی پیدا کردن جایگزینی برای شیوه حمل و نقل با حیوانات بود. پدر او صاحب یک مزرعه و کارخانه فراوری پنبه بود و به منظور حمل و نقل این محصولات به تعداد زیادی اسب نیاز داشت. او با کمک مکانیک پدرش یک موتور ثابت بنزینی با توان ۸ اسب بخار را بر روی یک بارکش چوبی نصب کرد.تصویر بالا ماکتی از آن نمونه است.
اولین خودروی تولید انبوه شده
22.jpg
اولین خودروی تولید انبوه شده با موتور بنزینی در ایالات متحده آمریکا و با نام مدل ” curved-dash Olds ” و با نرخ تولید بیش از۱۰ عدد در هفته ساخته شد. این خودرو در آوریل ۱۹۰۱ میلادی برای اولین بار در میان عموم مردم ظاهر شد و تا پایان آن سال تعداد ۴۳۳ عدد از آن تولید شد. این تعداد پس از ۳ سال به ۵۵۰۸ خودرو در سال رسید. این خودرو در آن زمان در حدود ۶۵۰ دلار ارزش داشته است.
اولین خودرو با رادیو
31.jpg
اولین رادیو در یک خودرو فورد مدل ” T ” توسط ” جورج فراست ” ۱۸ ساله در شهر شیکاگو در ماه می سال ۱۹۲۲ میلادی قرار داده شد. در ماه نوامبر همان سال نیز شرکت ارتباطی ” مارکونی” نیز یک عدد رادیو را در درون یک خودروی لیموزین قرار داده و نمایشگاه خودرو در لندن به نمایش گذاشت.تصویر بالا یک خودرو فورد مدل ” T ” است. اولین دزدی اتومبیل
41.jpg
اولین سرقت خودرو در تاریخ در پاریس و در ماه ژوئن ۱۸۹۶ رخ داد. خودرو ” پژو” متعلق به بارون ” دوزیلن ” توسط مکانیکش از تاسیسات ساخت اتومبیل در جایی که این خودرو در حال تعمیر بود به سرقت رفت. البته هم دزد و هم خودروی مسروقه به فاصله کمی در شهر ” آسنریس ” یافت شد.
اولین خودروی پلاک شده
51.jpg
اولین خودروی پلاک شده در دنیا در شهر پاریس و توسط اداره پلیس این شهر به تاریخ ۱۴ آگوست ۱۸۹۳ پلاک شد. در آن زمان نام و آدرس دارنده خودرو نیز به صورت اختصاری بر روی پلاک خودرو نوشته می شد. در قانون آن زمان کشور فرانسه قرار بر این بود که هر خودرو این اطلاعات را بر روی یک تکیه فلز پیاده کرده و بر روی خودروی خود نصب کند و در عین حال هیچ گاه آن را پنهان نکند. تصویر بالا یک نقاشی مربوط به شهر پاریس در همان سالها است.
 

khodroreview

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2012
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
7
سایت khodroreview: هنگامی که آئودی، کانسپت کراس‌لین را در نمایشگاه پاریس نمایش داد، همه آن را تمرینی برای نسل بعدی سری Q این کارخانه قلمداد کردند. اکنون مدیر طراحی آئودی می‌گوید کراس‌لین، نه تنها پژوهشی برای مدل‌های آینده است بلکه مثالی برای یک استراتژی جدید در طراحی خودروهای آئودی است.

files_articles_115602audi_crosslane_02[3e74e06fa108313a47fa2ebaab8c797d].jpg


وولفگانگ اگر (Wolfgang Egger) مدیر طراحی آئودی می‌گوید «ما بدون اینکه سنت‌شکنی کنیم به روشی تازه نیاز داریم.»

مهمترین مشخصه این استراتژی جدید تمایز سری A، S و Q آئودی است. همچنین از این به بعد مهندسی پیشرفته، که با هویت آرم آئودی گره خورده است، نمود بیشتری در ظاهر خودروها خواهد داشت.
files_articles_370580audi_crosslane_01[d2d779f7aa58fe535217c09a1f2d5a18].jpg

مثال این حضور پررنگ‌تر را می‌توان در جلوپنجره یکپارچه مدل کراس‌لین دید که با همان تکنولوژی سبک‌وزن پلت‌فرم ماشین ساخته شده است. بخش‌های دیگری نظیر هواکش روی کاپوت، چراغ‌ها، پادری و سقف کراس‌لین هم نمونه‌های دیگری است که با همین تفکر طراحی شده است.

با استراتژی جدید داخل خودروهای آئودی هم تغییر خواهد کرد. آئودی می‌خواهد درون و بیرون ماشین‌هایش را با هم «پیوند دهد». به گفته کارل‌هاینز روتفوس (Karl-Heinz Rothfuss) مدیر طراحی داخلی آئودی، معنی این استراتژی برای خریداران «سطوح ساده‌تر و کنترل‌های کمتر در داخل خودرو است تا ذهن راننده بیشتر به لذت از رانندگی متمرکز باشد.»

files_articles_audi_crosslane_03[f6fd6b7ec85ce363bee97a25f016a280].jpg


تغییرات در فرآیند طراحی ماشین‌های آئودی مدتی است که با استفاده از یک روش جدید آغاز شده است. در این روش که «کانسپت استودیو» نام دارد و ابتکار وولفگانگ اگر است، به طراحان آزادی بیشتری برای خلاقیت و ایده‌پردازی داده می‌شود. براساس این روش کار جدید، طراحان آئودی در سه بخش طراحی بدنه، طراحی اتاق و بخش رنگ‌ و تزیینات با فاصله کمتری از یکدیگر کار خواهند کرد.

آئودی این روش را در استودیویی در شهر مونیخ آزمایش کرده و از نتیجه بسیار راضی است و حالا می‌خواهد آن را در دفتر مرکزی‌اش در اینگلوشتات هم به کار گیرد.

همانطور که از ساخت کانسپت کراس‌لین پیدا است، تغییرات با سری Q آئودی آغاز می‌شود. کراس‌لین نشانی از علاقه آئودی به ساخت یک شاسی بلند کوچک است. از این کانسپت می‌توان فهمید که نسل جدید سری Q جلوپنجره سه بعدی‌تری خواهد داشت و مهترین عنصر بصری در این خودرو است. عکسهای بیشتر را در khodroreview.com ببینید.
 

hamed_u139

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
1,052
لایک‌ها
151
برای دیدن تمامی مدل های گریت وال کارکرده و قیمت آنها و تماس با فروشندگان و همچنین گزاشتن گریت وال برای فروش به سایت خرید و فروش خودرو کارتل مراجعه فرمایید.
 

pari22

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2012
نوشته‌ها
780
لایک‌ها
196
سن
34
محل سکونت
urmia-ghazvin
سلام دوستان لطفا راهنمايي كنيد با 10 ميليون چه ماشيني ميشه خريد زياد مهم نيست كه صفر باشه و اين حرفا فقط خودرو تصادفي نباشه و از نظر فني سالم باشه؟؟؟ با توجه به قيمت الان خودرو
 

maghsoud 110

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2012
نوشته‌ها
573
لایک‌ها
92
محل سکونت
ارومیه
سلام دوستان لطفا راهنمايي كنيد با 10 ميليون چه ماشيني ميشه خريد زياد مهم نيست كه صفر باشه و اين حرفا فقط خودرو تصادفي نباشه و از نظر فني سالم باشه؟؟؟ با توجه به قيمت الان خودرو

با 10 میلیون یا باید یه پراید بخری یا یه mvm 110 بخری.
اگه نظر منو بپرسی من میگم یه mvm 110 بگیر چون هم نمای بیرونیه ماشین خوبه و مثله پراید تکراری نیست و هم نمایه داخلیه ماشین شیک هستش از لحاظ فنی هم ماشین خوبیه.
 

maghsoud 110

Registered User
تاریخ عضویت
18 آپریل 2012
نوشته‌ها
573
لایک‌ها
92
محل سکونت
ارومیه
امروز روزنامه نوشته بود L90 ناقابل 35 به همین سادگی

حالا کجاش رو دیدی صبر کن ببین چه خوابی برامون دیدن.
یه کاری میکنن که مردم برن دنباله همون ماشین های دهه 70 به پایین رو در بیارن شوار بشن البته هر کاری کنن حقمونه چون تو این مملکت تا چیزی گرون نشه کسی نمیخردش ولی بعد اینکه گرون شد ببین مردم چطوری میپرن رو سرو کول همدیگه تا بخرن.
 

amanz

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,211
لایک‌ها
1,085
........
 
Last edited:

amin850909

Registered User
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2012
نوشته‌ها
514
لایک‌ها
10
سن
38
محل سکونت
021
AJAAAB
قیمت مازراتی توریسمو فک کنم 140 هزار تا باش
اونوخ پراید 14 ملیون
 

milad2008

Registered User
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2012
نوشته‌ها
314
لایک‌ها
60
در هفته‌ای که گذشت بازار خودروهای پرتیراژ داخلی روزهای آرامی را پشت سر گذاشت به‌گونه‌ای که نوسان چندانی در قیمت ‌این محصولات رخ نداد.
به نقل از ایسنا، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودرو سایپا 111 به قیمت 13 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان است.
قیمت سایپا SL 131 نیز با کاهش زیادی به حدود 11 میلیون و 980 هزار تومان و SX 131 نیز به حدود 12 میلیون و 700 هزار تومان ‌رسید. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.
در این هفته تیبا نیز به قیمت حدود 15 میلیون و 630 هزار تومان عرضه می‌شد. البته قیمت رسمی این خودرو اندکی کمتر و 15 میلیون و 430 هزار تومان است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 24 میلیون و 850 هزار تومان به فروش می‌رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان است.
قیمت مگان 2000 اتومات نیز به حدود 58 میلیون تومان رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان تعیین شده است. ماکسیما نیز در حالی به قیمت حدود 89 میلیون تومان به فروش می‌رسید که قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان است.
در هفته گذشته در گروه محصولات ایران خودرو، خودروی پژو 206 در نمایندگی‌های فروش موجود نبود. قیمت پژو 206 صندوق‌دار نیز در مدل V9 این خودرو به حدود 39 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 29 میلیون تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.
تندر 90 ایران خودرو نیز در مدل E1 آن به قیمت حدود 22 میلیون و 800 هزار تومان و مدل E2 نیز 24 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسید. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.
پژو 405 نیز به قیمت حدود 17 میلیون و 900 هزار تومان در شرایط تحویل 30 روزه عرضه می‌شد. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 24 میلیون تومان رسید. قیمت رسمی این خودرو نیز حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.
قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگی‌های فروش مختلف همراه است.
 
بالا