• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

a3pirin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2012
نوشته‌ها
286
لایک‌ها
58
هاچ بک 76

پاترولی بود واسه خودش :دی
 

فایل های ضمیمه

  • 333.jpg
    333.jpg
    71.9 KB · نمایش ها: 37
Last edited:

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فرانکفورت 2013: درحالیکه حدس اولیه ما بر این بود که کواترو کانسپت تنها مفهومی آئودی برای نمایشگاه امسال است اما بازهم آئودی سورپرایزمان کرد و از دومین مفهومی اش پرده برداشت؛ نام این خودرو نانوک کواترو گذاشته شده . . .
Audi Nanuk Quattro Concept

در همان نگاه اول می توان دید که آئودی یک پاسخ آلمانی به ایتالیایی ها برای ساخت ایتال دیزاین پارکور داده است. پیشرانه این مفهومی 2 نفره، موتور کاملا جدید 5 لیتری V10 تویین توربویی است که درست درجلوی محور عقبی خودرو نصب شده؛ 544 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور ماحصل این پیشرانه دیزلی خواهند بود. گیربکس آن نیز از نوع هفت سرعته S-tronic است.




نانوک با وزن 1900 کیلوگرمی اش می تواند در 3.8 ثانیه به سرعت 100 برسد چراکه سیستم محرکه آن از نوع کواترو (چهارچرخ محرک) است. حداکثر سرعت نانوک هم بیش از 305 کیلومتر برساعت می شود. علی رغم آنکه ویژگی های فنی نانوک بسیار شبیه سوپر اسپرت ها شده اما باید بدانید که مصرف ترکیبی آن بیشتر از 7.8 لیتر نیست؛ این عدد تحسین برانگیز به لطف سیستم خنک کاری جدید و تغییر پمپ روغن پیشرانه بدست آمده.
Audi Nanuk Quattro Concept

کمی هم از ویژگی های ظاهری نانوک بگوییم؛ این خرس آلمانی رینگ های 22 اینچی با تایرهای 235/50 در جلو و 295/45 در عقب دارد. برای متوفق کردن این چرخ ها از دیسک های ترمز کربن/سرامیکی استفاده شده. نانوک تعلیق بادی دارد؛ یعنی کمک های آن بصورت الکترونیکی کنترل شده و حتی راننده می تواند ارتفاع تعلیق از سطح زمین را مابین 30 یا 40 میلیمتر تنظیم کند. ابعاد نانوک هم به قرار زیر هستند:


  • طول 4541 میلیمتر.
  • عرض 1990 میلیمتر.
  • ارتفاع 1337 میلیمتر.
  • فاصله محوری 2710 میلیمتر.


برای ساخت نانوک از شاسی آلومینیومی اختصاصی ASF آئودی یا Audi Space Frame استفاده شده و برخی از اجزای بدنه آن هم از کربن های تقویت شده اند. بدنه آن با رنگ Extreme Red پوشیده شده. یکی دیگر از ویژگی های نانوک سیستم فرمان آن است؛ چرخ های عقبی آن در سرعت های پایین می توانند تا 9 درجه برخلاف چرخ های جلو بچرخند تا بدین ترتیب هدایت آن برای راننده آسان تر باشد.

 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
اوپل بعد از گذشت 16 سال از عرضهٔ کالیبرا، این بار کوپهٔ جدید خود را با عنوان واکسهال مونزا روانه فرانکفورت خواهد کرد تا در جریانِ اتوشوی این شهر که قرار است از 10 تا 22 دسامبر برگزار شود، به نمایش درآید. خودرویی که انتظار می رود با اندک پتانسیلش برای رقابت با بی ام و سری 4 http://www.pedal.ir/بی-ام-و/سری-4-کوپه/ و آئودی A5 مانع فروکش کردن بازارِ رو به رشدِ واکسهال باشد.

Opel / vauxhall monza

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله آلمانی Autobild، این خودرو با استفاده از موتوری در رنج 4 سیلندرِ 2 لیتری تا 6 سیلندرِ 3.6 لیتری (سیستم پیشرانه ای که در مدل ATS کادیلاک نیز استفاده شده)، در حالت موتور عقب و بدون هیچ گونه استفاده از پلتفرمِ اروپایی جنرال موتورز ساخته شده است. همچنین این خودرو مجهز به یک پلاگین هیبریدی است، شبیه به چیزی که در بیوک ریویرا نیز استفاده شده است.

این پلاگین با نام کامل W-PHEV یک پلاگین وایرلس برای خودورهای دوگانه سوز هیبریدی می باشد که دارای باطری هایی قابل شارژ به وسیله اتصال به یک منبع ولتاژ بیرونی است. خودروهای حاوی این پلاگین، علاوه بر یک موتور دیزلی، دارای یک موتور الکتریکی نیز می باشند. استفاده از این فناوری علاوه بر پایین آوردن میزان مصرف سوخت، کمک شایانی نیز به کاهش آلودگی هوا می کند.

Opel / vauxhall monza

از نظر طراحی خارجی، واکسهال مونزا کوپه با دارا بودن بدنه ای از جنس موادی فوق سبک، چراغ هایی باریک، شیشه های بزرگ بر روی میله های از جنس کروم با بالچه هایی که از طرفین به سمت بالا مایل شده اند، کارایی و استیل ورزشی خود را به رخ خواهد کشید.
Opel / vauxhall monza

طراحی داخلی آن نیز با بهره گیری از تم هایی ارتقا یافته برای کابینش و استفاده از دستیار هوشمند سیری در کنار انبوهی از امکانات و پکیج های جانبی از سطح کیفی مناسبی برخوردار خواهد بود.
**************************************************************​
بروز رسانی – فرانکفورت 2013: در نمایشگاه امسال، جزییات تازه ای از مفهومی جدید اوپل منتشر شد. این کوپه 4 نفره حدود 4.7 متر طول و ارتفاعی 1.3 متری دارد و حجم محفظه بار آن هم به 500 لیتر می رسد. مونزا در قسمت فنی همانند هیبریدی های متداول نیست چراکه از یک طرف هم پیشرانه یک لیتری 3 سیلندر توربو دیزلی دارد اما از طرف دیگر علاوه بر موتور الکتریکی از هوای فشرده (CNG) هم برای افزایش مسافت قابل پیمایش بهره می گیرد.
Opel Monza Concept

از ویژگی های جالب توجه مونزا می توان به سقف شیشه ای، درب های گالوینگی، طرح جالب پدال ها و نهایتا داشبورد عجیب و غریبش اشاره کرد که 18 ال ایی دی را درون خود جای داده. ناگفته نماند که اوپل مونزا ابتدا در سال 1977 میلادی در همین نمایشگاه معرفی شده بود که تولیدش با پیشرانه شش سیلندر تا سال 86 میلادی ادامه یافت.





 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
اگر به کانتیننتال جی تی V8 که اوایل سال 2012 میلادی در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، پسوند S اضافه کنیم حاصل کار چیزی نیست به جز محصول جدید بنتلی که قرارست در مدلهای کوپه و کانورتیبل در فرانکفورت 2013 رونمایی شود . . .

Bentley Continental GT V8 S Coupe

قبل از بهبود فنی، بنتلی ابتدا 10 میلیمتر از ارتفاع تعلیق کاسته و سپس کمک های آنرا در جلو و عقب به ترتیب 45% و 33% خشک تر کرده و آخر سرهم برای رینگ های 20 اینچی آن تایرهای 275/40 و برای رینگ های 21 اینچی سفارشی آن نیز تایرهایی با سایز 275/35 انتخاب کرده است.




پیشرانه 4.0 لیتری GT V8 در حالت استاندارد 500 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور دارد اما در مدل GT V8 S این اعداد به ترتیب به 521 اسب بخار در دور 6000 و 680 نیوتن متر در دور 1700 رسیده اند. مابقی مشخصات GT V8 S به صورت زیر خواهند بود:

  • شتاب 4.5 ثانیه برای کوپه و 4.7 ثانیه برای کانورتیبل.
  • حداکثر سرعت 309 کیلومتر برساعت برای کوپه و 308 کیلومتر برساعت برای کانورتیبل.
  • مصرف شهری 15.4 لیتر برای کوپه و 15.8 لیتر برای کانورتیبل.
  • مصرف جاده ای 7.7 لیتر برای کوپه و 8 لیتر برای کانورتیبل
  • مصرف ترکیبی 10.5 لیتر برای کوپه و 10.9 لیتر برای کانورتیبل.
  • تولید 246 گرم CO2 در هر کیلومتر برای کوپه و 254 گرم برای کانورتیبل.
  • وزن خالص 2295 کیلوگرمی برای کوپه و 2470 کیلوگرمی برای کانورتیبل.
  • دیسک های ترمز 405 میلیمتری در جلو و 335 میلیمتری در عقب.




**********************************************************​
فرانکفورت 2013: جی تی V8 S را می توان با داشتن زه های کرومی در بالای رکاب های جانبی اش، اسپلیتر زیر سپر جلو و دیفیوزر عقب براحتی از سایر مدل های استاندارد V8 تمایز داد. این بنتلی همچنین مجهز به سیستم غیرفعال سازی سیلندرهاست. درون کابین آن هم تریم Piano Black بصورت استاندارد کار شده. فروش این خودرو از بهار 2014 شروع می شود.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فیس لیفت جدید داچیا برای داستر آماده شده و این هفته در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد. شاسی بلند ارزان قیمت رنو اینک چهره ای قابل قبول‌تر و البته نه ایده آل پیدا کرده و به لطف چراغهای تغییر شکل یافته و جلو پنجره جدید، کمی خشن و قوی‌تر از آن چیزی که هست به نظر می‌رسد.

Dacia Duster facelift


جلو پنجره مشبک با دو ردیف کرومی و هواکشهای بزرگ‌تر، میزان بیشتری از هوا را به درون می‌مکد. چراغهای جلو با کمک لامپهای LED DRLs علاوه بر شمایل اسپرتی، دو برابر نور بیشتری ساتع می‌کنند. استفاده از کروم سخاوتمندانه بوده و تا لوله های اگزوز نیز پیش رفته است. رینگهای جدید 16 اینچی آلیاژی نیز تأثیر مثبتی بر جلوه دیداری این خودرو دارند. با این وجود طراحی خودرو کاملاً وامدار محصولات شاسی بلند شریک رنو یعنی نیسان به نظر می‌رسد. در عین حال نیسان نیز محصول شاسی بلند خود را بر اساس همین خودرو و بنام نیسان ترانو Terrano به بازار خواهد فرستاد. 2014 Dacia Duster Interior


موتور چهار سیلندر بنزینی 1.2 لیتری کمی قدرت بیشتری نسبت به سابق تولید می‌کند. این موتور در ارتباط با یک گیربکس شش سرعته دستی نیرو را به چرخهای جلو منتقل می‌کند. حداکثر گشتاور موتور در دور 1500 حاصل می‌شود که برای یک خودروی خارج از جاده مناسب‌تر است. در عین حال مصرف سوخت 6 لیتر در هر صد کیلومتر نیز از مزایای آن است.



داخل کابین تغییرات عمده ای صورت گرفته و بر اساس نسل جدید لوگان و ساندرو، داشبورد و تجهیزات ارتقا یافته‌اند. یک سیستم سرگرمی مرکزی با پشتیبانی از بلوتوث، پنجره های برقی با کلید لمسی، امکان انتخاب جنس وتریم داخلی از بین چهار گزینه از جمله چرم و صندلیهای جدید از نکات قابل توجه اند. لوازمی نظیر پکیج آتش نشانی، سیستم ضد سرقت، صندلی کودک، زنجیر چرخ، میله های کرومی جانبی و پک آفرود نیز از موارد قابل سفارش می‌باشند.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
سرانجام زمان موعود برای طرفداران جگوار فرا رسید تا آن‌ها یک شاسی بلند خوش قواره را با نشان محبوب خود ببینند. پلنگ دورگه انگلیسی-هندی حالا قامت بلندی را تجربه می‌کند تا به سرزمین‌های خارج از جاده نیز پای گذارد!
Jaguar C-X17 concept


جگوار C-X17 با پلتفرم جدید مدولار آلومینیومی که با کد IQ شناخته می‌شود 4.7 متر طول و 1.96 متر عرض و 1.65 متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور نیز 2.9 متر است که نشان از یک خودروی بزرگ و جادار در این کلاس دارد. مدولار بودن پلتفرم می‌تواند باعث ساخت مدلهای بزرگ‌تر یا کوچک‌تری از این خودرو در آینده نیز باشد.





چهره کشیده و پویای خودرو بیشتر ما را به یاد SUV های آلمانی می‌اندازد. رینگهای آلیاژی غول پیکر 23 اینچی و فاصله کف خودرو تا زمین 21 سانتی متری، می‌تواند بیانگر حرکت سهل‌تر این خودرو روی ناهمواری‌ها بدون گیر افتادن کف آن باشد. با این وجود خود جگوار این خودرو را یک متعصب جاده ای به شمار می‌آورد که قابلیتهای دینامیک آفرود در آن قرار داده شده است.






فضای داخلی برای چهار سرنشین و با چهار صندلی انفرادی سطلی شکل تدارک دیده شده که با وجود کم بودن ظرفیت آن نسبت به رقبای 5 تا 7 نفره، انتظار دیگری از یک شاسی بلند اسپرت و لوکس نیز نمی‌رفت. صندلی‌ها کاملاً سرنشین‌ها را در بر می‌گیرند و سقف پانوراما نیز برای لذت بردن بیشتر از طبیعت و آسمان لازم به نظر می‌رسد.




مواد مورد استفاده در کابین از بهترین جنس چرم، آلومینیوم پرداخت شده و فلز سیاه براق یا مات و شیشه می‌باشند. کنسول تونلی وسط با ویژگی کنترلهای لمسی از زیر یک شیشه اکریلیک، اجازه دسترسی به اینترنت و سیستم سرگرمی را نیز می‌دهد. سیستم صوتی دارای 28 بلندگو می‌باشد و یک سیستم نمایش سربالا نیز همراه با پروژکتور برای آن تدارک دیده شده است.

سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ و امکان انتخاب از طیف وسیعی از موتورهای جگوار از جمله V6 سه لیتری مورد استفاده در F-Type نیز از ویژگیهای این خودرو در زمان تولید خواهد بود. اولین خودروی جگوار روی پلتفرم IQ احتمالاً تا سال 2015 و با نام XS معرفی خواهد شد.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
بازهم اسمارت و بازهم یک نوآوری یا بهترست بگوییم یک ایده جدید برای آینده؛ قرارست این خودروی الکتریکی هفته آینده در فرانکفورت 2013 رسما رونمایی شود . . .
Smart fourjoy concept

کار طراحان اسمارت برای ساخت فور جوی احتمالا بسیار آسان تر از پروژه های سابق بوده چرا که این خودرو نه دری دارد نه شیشه عقبی و حتی نه سقفی. در ظاهر کلی فورجوی بسیار از ویژگی های مفهومی های دیگر اسمارت مانند ForUs یا ForStar که سال گذشته رونمایی شدند، به چشم می خورد ولی با این حال مشخصه های جدیدتری هم دارد مثلا اینکه چراغ های LEDدار جلویی آن فاقد قاب شیشه ای هستند یا اینکه روکش آلومینیومی سطح وسیعی از بدنه را پوشانده و نهایتا اینکه داشبورد آن از پلکسی گلاس شفاف ساخته شده.









خوشبختانه این خودرو 4 سرنشینه است هرچند که با 3494 میلیمتر طول، 1978 میلیمتر عرض و 1494 میلیمتر ارتفاع در کلاس کامپکت ها جای می گیرد. درون کابینش صندلی های عجیب و غریبی به چشم می خورند که کمربندهای ایمنی آن دیگر قسمت شانه های سرنشین را پوشش نداده و احتمالا نباید مزیت خوبی باشد! در قسمت انتهایی خودرو نیز خبری از صندوق نیست ولی جای آن محفظه کوچکی برای قرارگیری 2 عدد کاسکت تعبیه شده.




موتور الکتریکی فورجوی 76 اسب بخار است که با پکیج باطری های لیتیوم/یونی با انرژی تولیدی 17.6 کیلووات ساعت کار می کند. شارژ این باطری ها با ولتاژ خانگی حدود 7 ساعت طول می کشد درحالیکه اگر از ایستگاه های شارژ شهری استفاده کنید به زمانی بیشتر از یک ساعت نیاز ندارید.

 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
بنظر می رسد امسال نمایشگاه فرانکفورت بیش از هر سال دیگری با شکوه برگزار شود چراکه خودروهای جدیدی برای اولین بار در این اتو شو رونمایی خواهند شد اما در این بین برابوس می خواهد غرفه خود را کمی متفاوت نشان دهد آن هم با خودروی مانند G63 AMG 6X6.






بله درست حدس زدید برابوس به سراغ G63 AMG 6X6 رفته و آن را تبدیل به B63S کرده است.برابوس کمی ظاهر این خودرو را تغییرا داده است که با نگاه کردن به تصاویر، می توان به تغییرات مذکور پی برد. یک اسپویلر جلو، دریچه هود فیبرکربنی و قوس چرخ های فیبر کربنی از تجهیزات مهمی هستند که روی این خودرو سوار شده اند.البته نبداید چراغ های زنون، حفاظ های زیر سپر و چراغ های روشنایی در طول روز هم فراموش کرد.





تغییرات در داخل نسبتا محدود است و تنها می توان به لوازم داخلی چرم Alcantara و روکش سفارشی سقف اشاره کرد.جهت زیبایی بیشتر، رکاب های روشن شونده و پدال های آلیاژی نیز به کابین افزوده شده است.




زیر هود این خودرو هم همان موتور توئین توربو 5.5 لیتری V8 خفته است که با دریافت کیت عملکرد 700، هم اکنون می تواند 700 اسب بخار قدرت و 960 نیوتن متر گشتاور تولید کند! این اعداد نشان می دهند که قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب 156 اسب بخار و 200 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. با این حساب این خودرو غول پیکر می تواند ظرف 7.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن هم به صورت الکترونیکی در 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
نه اونی که بی ام و خریده رولز رویس هست.
جگوار تحت مالکیت تاتاموتورز هندوستان هست
 

bahri-d

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2009
نوشته‌ها
1,340
لایک‌ها
225
محل سکونت
تهران
درسته . البته موریس که مینی ماینر رو هم تولید میکنه بی ام و خریده و مینی کوپر جدید در اصل طراحی بی ام و هست .
 

Eddiy

Registered User
تاریخ عضویت
20 جولای 2013
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
505
فرهنگ نیوز: یک مرد چینی در اقدامی اعتراض آمیز به خدمات پس از فروش شرکت اتومبیل سازی لامبورگینی، خودرو ۳۰۰ هزار دلاری لامبورگینی خود را در ملأ عام با پتک متلاشی کرد. این اقدام در روز افتتاح یک نمایشگاه ماشین صورت گرفت.

مالک عصبانی خودرو لامبورگینی علت این عمل را هزینه های بالا و درعوض خدمات ضعیف نمایندگی چین عنوان کرده است. او نمایندگی لامبورگینی را به نصب قطعات تعمیری و قدیمی در خودرو و دریافت پول زیاد برای این کار متهم کرده است.

لازم به ذکر است در سال جاری این دومین بار است که مشتریان خودرو در چین، اقدام به اعتراض و متلاشی کردن خودروی خود با پتک می کنند.







 

mersi0000

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2012
نوشته‌ها
4,235
لایک‌ها
470
محل سکونت
قم
خو راست میگن این ماشینای بی کیفیت چیه میدن دست چینیا بیان ایران یه پراید بهشون بدیم برن حالشو ببرن...والا
 

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,251
لایک‌ها
1,416
خبر مال زمان اینترنت دیال آپ هست. چیه اسپم میکنید
 
بالا