• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان
سرعتش خیلی کمه فقط 1.67 متر بر ثانیه!
فرض کنیم بخوایم یه مسیر 2000 متری رو بریم 20 دقیقه طول میکشه!
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
عالی بود فضای داخلیشو دیدم کف کردم.

یعنی چیپس شدی؟ بچه مرده ریختی رو فرش یعنی؟

از بچه گی نفهمیدم که طرف میگه کف کردم یعنی چیپس! روشن کون مارو!


اینارم ببین بیشتر کف کون ببینم چیپس طوری میشی:D

طرف از خواب پا میشه کفتری میزنه بعد کمی ورزش میکونه بعد میشینه پشت رول :D

74hdst8m7sk2kgtt4lpw.jpg



من یه Cascadia MID Roof ـه مدل 2008 دیدم آکواریوم هم با طلق هم داشت توش کف نکردم
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Try

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
در حالیکه تنها یک ماه به پایان مهلت پلیس به اسکانیا برای اصلاح نواقص فنی مانده، مدیرعامل شرکت عقاب افشان که تولیدکننده این خودرو در ایران است به پلیس حمله تندی می‌کند اما غافل از اینکه مسافران همچنان در اسکانیا طعمه حریق می‌شوند.

به گزارش فارس، اواسط شهریور امسال 44 نفر از هموطنانمان طوری در آتش سوختند که کار شناسایی آنها چند هفته‌ای طول کشید.

ترکیدگی لاستیک یک دستگاه اسکانیا در اتوبان تهران – قم سبب شد که این اتوبوس از مسیر خود منحرف شده و به لاین مخالف وارد شود.

اتوبوس منحرف شده در لاین روبرو با یک دستگاه اسکانیای دیگر برخورد کرد و آتش گرفت. فارغ از این مسئله که چطور می‌شود گاردریل‌های پر رفت و آمدترین جاده کشور توانایی کنترل یک اتوبوس را نداشته باشد، آنچه آن زمان برای مردم سوال ایجاد کرد این بود که چرا این 2 اتوبوس آتش گرفته‌اند.

این حادثه به قدری مشکوک بود که حتی یکی از سایت‌های خبری احتمال قاچاق سوخت توسط راننده یکی از اتوبوس‌ها را مطرح کرد؛ احتمالی که خیلی زود با تکرار شدن حادثه آتش گرفتن اتوبوس‌های اسکانیا رنگ باخت.

حالا تقریبا تمامی مردم می‌دانند که یک مدل از اتوبوس‌های اسکانیا بعد از تصادف آتش می‌گیرد و مسافرانش را زنده زنده می‌سوزاند.

آخرین حادثه؛ آتش اسکانیا در رشت

چهارم دیماه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در جاده رشت ‌ـ تهران حوالی دانشگاه گیلان دچار آتش‌سوزی شد. این اتوبوس مسافر نداشت و راننده نیز با کمک نیروی آتش‌نشانی رشت نجات یافت.

مهرماه سال گذشته 26 دانش آموز دختر دبیرستانی در تصادف اتوبوس‌ کشته شدند. این اتوبوس اسکانیا به همراه مسافران دانش‌آموز خود از اهواز به سمت بروجن حرکت می‌کرد که در کیلومتر 185 لردگان به دهدز، ناگهان دچار حادثه شد. در این حادثه علاوه بر تعداد کشته شدگان 23 نفر نیز مجروح شدند. این اتوبوس به دلیل تخطی از سرعت مجاز از مسیر خارج و واژگون شده بود.

17 نفر نیز در حادثه‌ای دیگر، زمانی که سوار بر اسکانیا بودند کشته شدند. در محور اهواز به هفتکل میان یک دستگاه اتوبوس اسکانیا و یک دستگاه کامیون تصادفی رخ داد که در این حادثه اتوبوس بلافاصله آتش گرفته و مسافران در میان شعله‌های آتش گرفتار شدند.

از میان مسافران، 17 نفر در آتش سوخته و تنها پنج نفر توانستند از چنگال عقاب افشان فرار کرده و از مرگ نجات پیدا کنند.

31 تیرماه واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در کیلومتر 25 جاده خرم‌آباد به بروجرد در استان لرستان به کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن 7 نفر انجامید.

چندی پیش نیز اتوبوس حامل زائران عتبات عالیات تهرانی بر اثر اتصال سیستم برق‌رسانی در مهران طعمه حریق شد. این آتش‌سوزی زمانی رخ داد که هیچ یک از مسافران تهرانی و زوار عتبات عالیات درون اتوبوس نبوده و خوشبختانه کسی آسیبی ندید. در این حادثه کمک راننده اتوبوس بر اثر آتش سوزی زخمی شد که برای مداوا به مراکز درمانی شهر ایلام منتقل شد.

دوازدهم اردیبهشت ماه امسال هم، یک دستگاه اتوبوس VIP اسکانیا از ترمینال سه‌راه تپه به مقصد اصفهان حرکت کرده بود که در کیلومتر 40 محور اهواز - هفتکل در لاین مخالف پس از برخورد با یک دستگاه کامیون باری به دلایل نامعلومی آتش گرفت و آتش آن به کامیون نیز سرایت کرد و در نتیجه 14 تن کشته و چهار تن دیگر نیز در بیمارستان بستری شدند.

پس از وقوع این حادثه بود که سردار مهماندار از تشکیل تیم ویژه بررسی علت حادثه آتش‌سوزی اتوبوس اهواز-اصفهان و تعطیلی شرکت مسافربری خبر داد و گفت: شرکت مسافربری «رویال سفر اهواز»، تا زمان رسیدگی به پرونده این حادثه و بررسی تخلف احتمالی با هماهنگی سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

چه کسی مسئول تایید خودروهاست؟

طی چند سال اخیر شاهد واردات خودروهای بی کیفیتی به کشور بودیم. خودروهایی که بی کیفیتی‌شان اثبات نشد مگر با فرستادن چندین نفر به کام مرگ.

خودروهای بی کیفیتی که هیچ دقتی در تایید آنها نشد و بخاطر قیمت پایین خیلی زود مشتریان فراوانی یافت. از جمله این خودروها می‌توان به هوو اشاره کرد.

اولین بار در سال 86 ورود تریلر چینی با نام هوو تبدیل به کابوس مرگبار جاده‌های کشور شد. خودرویی بی کیفیت که به علت نقص فنی در سیستم ترمز، تعلیق و فرمان هر روز تعداد زیادی از رانندگان و مسافران را به کام مرگ می‌فرستاد.

در آن زمان این سوال مطرح شد که چه کسی اجازه ورود تریلر چینی را داده است؟ اما به مانند همیشه کسی زیر بار قبول مسئولیت نرفت و مشخص نشد که چه کسی مسئول جان این همه انسان بیگناه بوده است.

برای اصلاح خودرو هم که خودروساز قبول مسئولیت نمی‌کرد و حاضر نبود نقص فنی را برطرف کند. درست مانند اتفاقی که در مورد پژو 405 و ایران‌خودرو رخ داد. کارخانه به هیچ وجه حاضر به قبول اشتباه خود نبود.

اکنون نیز مدلی از اتوبوس اسکانیا وارد کشور شد و مورد تایید افرادی قرار گرفت که در زمان رخ داد حادثه نشانی از آنها یافت نمی‌شود. این خودرو بنا بر اعلام کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی دارای نقص فنی در سیستم برق رسانی و بدنه خودرو هستند.

گزارش نهایی در مورد نقص فنی اسکانیا

کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پس از بررسی علت حادثه تصادف و آتش گرفتن دو دستگاه خودروی اسکانیا در محور تهران قم اعلام کرد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه از جانب راننده اتوبوس شماره یک به علت بروز نقص فنی (دو پوست شدن و ترکیدن لاستیک) که منجر به تغییر مسیر و تجاوز کامل به چپ شده است.

این گزارش می‌افزاید: در این تصادف ایجاد حریق در هر دو اتوبوس پس از برخورد و همچنین باز نشدن درهای اتوبوس‌ها و نیز عدم امکان خروج اضطراری آسان، باعث افزایش تلفات و مجروحین شده است.

فرافکنی‌های آقای مدیرعامل و مشاور

پس از ارائه گزارش نهایی مجلس و تعیین مهلت برای رفع نواقص اسکانیا از سوی راهنمایی و رانندگی مدیرعامل شرکت عقاب افشان تولید کننده این خودرو در ایران و مشاورش حملات تندی به راهنمایی و رانندگی کردند.

عباس هنربخش رئوف، مشاور مدیرعامل شرکت عقاب افشان با اشاره به تصادف اتوبان قم- تهران گفت: روز دوم حادثه فرمانده راهور اظهارنظرهای متناقضی را مطرح کرد، علاوه بر این همکار محترم راهور نیز چند ساعت پس از حادثه در اظهارنظری شرکت سازنده اتوبوس را 50 درصد مقصر دانست.

وی افزود: این در حالی است که کارشناسان دادگستری روزها و هفته ها به نتیجه‌ای نرسیدند. اشکال در سیستم سوخت رسانی، اشکال در سیستم برق رسانی، گاز کولر و ضعف سازه از جمله ادعاهای غیر علمی و غیر آکادمیکی بود که در رابطه با دلیل بروز تصادف اتوبان قم مطرح می‌شد.

مشاور مدیرعامل عقاب افشان ادامه داد: از سردار مهماندار انتظار داریم وقتی می‌گویند سازه (اتوبوس) ضعیف است، بگویند این به چه معناست. چه چیز را با هم مقایسه می کنند؟ دقیقا بگویند کجای استاندارد گفته استاندارد استحکام باید چقدر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که ادعا دارم اسکانیا توانایی رعایت استانداردها را دارد، اظهار کرد: اگر پلیس چکش داخل اتوبوس و لاستیک‌ها را بررسی می‌کرد اصلا این اتفاق نمی‌افتاد. این اظهارات پلیس فرار به جلو است، انتظار از فرماندهی راهور این است که از خود شجاعت و شهامت نشان دهد و به جای اصرار بر چیزی که از پایه اشتباه است بگوید اشتباه شده است. تقاضای استعفای آنها را نداریم، اما آزاده باشند. با آن که کارشناسان نظر داده اند اما اینها همچنان دنبال حرف خودشان هستند.

محمود براتی، مدیرعامل نیز در سخنانی با تاکید بر این که تمام استانداردهای 36 گانه در تولید اتوبوس را رعایت می‌کنند، گفت: اداره استاندارد از خط تولید ما به صورت رندوم نمونه برداری کرد و موارد را در مورد اشتعال تست کردند و استاندارد این موارد تایید شد.

وی با اشاره به این که هم اکنون 7 هزار اتوبوس اسکانیا در حال تردد هستند، گفت: شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا همچنان متوقف است، البته هم اکنون در حال طی مراحل دریافت مجوز راهور برای شماره گذاری هستیم.

وی ادامه داد: راهور به ما نامه زده که تا بهمن ماه برای رفع مشکلات اتوبوس های اسکانیا فرصت دارید، اما موضوع این است که چارچوب مشکل مشخص نیست. هنوز به ما اعلام نشده اتوبوس های اسکانیا چه مشکلی دارد و خواهش می کنیم پلیس اعلام کند مشکلات چیست.

آزادی آقای مدیرعامل با وثیقه 8 میلیاردی
مدتی قبل از این صحبت‌های آقای مدیرعامل و مشاورش، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پرونده حادثه اتوبان تهران ـ قم دو بعد دارد، گفت: بعد اول رسیدگی به این است که حادثه مذکور چگونه رخ داده و مقصران چه کسانی هستند که باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند، نکته بعد آسیب‌شناسی این حادثه است و دادستانی پیگیرهای خود را در جهت پیشگیری از تکرار حوادث مشابه انجام خواهد داد.

سخنگوی دستگاه قضایی در ادامه تاکید کرد: تاکنون دو هیئت کارشناسی کار را دنبال کرده‌اند و هر دو هیئت به این نتیجه رسیدند که دو اتوبوس از لحاظ فنی معیوب بودند که در این زمینه باید با وزارت صنایع، سازمان استاندارد و خریداران اتوبوس‌ بحث‌هایی شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: خود سازنده اتوبوس احضار شد و از او تحقیقاتی صورت گرفت و در حال حاضر وی با قرار 8 میلیارد تومانی آزاد است.

یک ماه تا پایان شماره‌گذاری اسکانیا

دو ماه پیش بود که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مهلتی 3 ماهه را برای رفع نواقص اسکانیا تعیین کرد. مهلتی که بهمن‌ماه به پایان می‌رسد اما با توجه به صحبت‌های مدیرعامل عقاب افشان و فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به نظر نمی رسد که این نواقص در حال رفع باشند.

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از فرافکنی‌های خودروساز گله می‌کند و سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی هم از بی‌میلی ناجا برای بیکار کردن کارگران عقاب افشان می‌گوید.

احمدی مقدم با بیان اینکه دوست ندارد مسبب تعطیلی یک کارخانه و بیکار شدن کارگران آن شود می‌گوید: تنها یک مدل از خودروی اسکانیا دارای نقص فنی است و خودروساز باید نسبت به رفع آن اقدام کند و ما دوست نداریم که کارگرانی بیکار شوند.

وی همچنین در مورد شماره‌گذاری اسکانیا، گفت: زمانی برای رفع عیوب این خودرو تعیین شده است، اما اگر این عیوب رفع نشود شماره‌گذاری نمی‌کنیم و من توصیه می‌کنم خودروسازان به جای مقاومت و تکذیب عیب خودرو، آنرا قبول کنند، چرا که در گذشته آتش‌سوزی و عیب پژو نیز تکذیب می‌شد اما نهایتا آنرا قبول کردند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا کارگرانی بیکار می‌شوند، یا قاتل سوئدی همچنان قربانی می‌گیرد و یا اینکه پلیس حرف خود را به کرسی می‌نشاند و مانع تردد قاتلی می‌شود که اکنون با نشان عقاب در حال تردد در جاده‌های کشور است.
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
از شرکت ایران روور بپرس نه از اسکانیا!

اسکانیا های 7-8سال کارکرده رو مفت میخرن مییارن اینجا قطعات اصلی رو باز میکونن نقل میندازن همین میشه دیگه!
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
در سال 1984 کمپانی فراری خودرویی را معرفی نمود که به صورت تولید محدود بر روی خطوط تولید این کارخانه ایتالیایی قرار گرفت . تعداد تولید شده این فراری 272 دستگاه بوده است .

در آن سال کسی حتی فکرش را هم نمی کرد که این خودرو در آینده تبدیل به خط مشی برای این کمپانی گردیده که هر چند سال یکبار مدلی خاص ، با قابلیت هایی خاص را تولید نمایند و این خط مشی اکنون به لا فراری رسیده است و لافراری باید از برادر بزرگتر خود 288 GTO متشکر باشد که باعث شد او متولد و به جهانیان عرضه گردد .

طراحی بدنه این زیبای ایتالیایی ، تمجید و تحسین هر بیننده و کارشناسی را به خود جلب می نماید ، به نحوی که اکنون که بیش از 30 سال از طراحی و ارائه این خودرو گذشته است هنوز جذابیت خود را حفظ نموده است .

قلب تپنده این خودرو که ساخته فراری و نتیجه همکاری بخش مسابقات و مهندسان خودروهای خیابانی این شرکت بوده است ، در میانه بدنه قرار داشته و سیستم انتقال قدرت آن دیفرانسیل عقب می باشد . موتور این خودرو یکی از بهترین ساخته های خیابانی فراری تا آن زمان بوده است که به همراه 2 توربو از 8 سیلندر V شکل به حجم 2.8 لیتر ( 2855 سی سی ) ، توانی معادل 400 اسب بخار ( دقت نمایید که این توان در سال 1984 چه رقمی بوده است ، رقمی که هم اکنون برای بسیاری از خودروهای امروزی استاندارد اسپرت را به همرا می آورد ) و گشتاور خروجی 496 نیوتون متر را توانسته استخراج نماید . این اعداد شتاب0 تا 60 مایل بر ساعت ( 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت ) این خودرو را به زیر 5 ثانیه رسانیده و حداکثر سرعتی معادل 304 کیلومتر بر ساعت را به این خودرو هدیه داده است .
files_galleries_288-Gto_%289%29%5B66c0990885e4a9028564bd9220dbdea9%5D.jpg




files_galleries_288-Gto_%283%29%5B66c0990885e4a9028564bd9220dbdea9%5D.jpg



files_galleries_288-Gto_%288%29%5B66c0990885e4a9028564bd9220dbdea9%5D.jpg




files_galleries_288-Gto_%2821%29%5B66c0990885e4a9028564bd9220dbdea9%5D.jpg
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
این اتوبوس جدید که طراحی آنرا Tad Orlowski بر عهده داشته است ، با توجه به نیازهای امروز جوامع بشری و کارفرمایان که نیازمند فضاهای تبلیغاتی جدیدی هستند ، طراحی شده است .

بدنه این اتوبوس تماما از LCD پوشیده شده است و قابلیت های متفاوتی در پخش اطلاعات تبلیغاتی و یا اطلاعاتی مربوط به مسافرتهای درون شهری که اطلاعات سفری همین اتوبوس می باشد را در اختیار بینندگان قرار می دهد .

اکنون با طرح این اتوبوس و در صورت تولید این بدنه , به دلیل سطح بزرگ و یکپارچه این ال سی دی ها ، فضای مناسب و جالبی در اختیار کمپانی ها برای ارائه تبلیغات خویش در سطح شهر را فراهم آورده است .این فضاهای تبلیغاتی و این LCDها ، شاید بتواند باعث زیبا سازی شهر نیز بشود . البته این خودرو بیشتر جنبه تبلیغاتی و مفهومی داشته و اطلاعاتی از ورود آن به بازار رسما اعلام نشده است .

این ال سی دی ها شفاف هستند و امکان تماشای بیرون اتوبوس توسط مسافران هم چنان وجود دارد و محل قرار گیری آنها بر روی شاسی اتوبوس بوده و جایگزین بدنه های قدیمی می شوند . طراحی این اتوبوس دارای شاسی 2 تکه بوده و این اتوبوس دارای 2 کابین می باشد .

از دیگر قابلیت های این LCD امکان نمایش مسیر و اطلاعات راه ها ، نمایش تبلیغات متنوع ، اطلاعات آب و هوایی ، اطلاعات لازم برای توریست ها و امکان تغییر تصاویر می باشد .


1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg


دانلود ویدئو
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
چین در ابتکاری به دنبال طراحی اتوبوسی است که فضای خیابان را اشغال نمی کند!

n00004448-b.jpg


چین که با مشکلات زیادی از جمله جمعیت زیاد، آلودگی هوا و ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ دست و پنجه نرم می کند، در ابتکاری به دنبال طراحی اتوبوسی است که فضای خیابان را اشغال نمی کند!

همان طور که در تصویر بالا دیده می شود خودروها با ارتفاع کمتر از 2 متر از زیر این اتوبوس به راحتی عبور می کنند و در واقع نیازی به ایجاد خط ویژه برای اتوبوس نیست و برای خیابان هایی که عرض کمی دارند به نظر راه حل بسیار جالبی می رسد.

chine%20ut%2001.jpg


بنا بر گزارش شرکت سازنده این اتوبوس کاملا" سبز بوده و سوخت خود را از الکتریسیته و انرژی خورشیدی تامین می کند. این اتوبوس با عرض 6 متری قادر است با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت حرکت کند و 1200 تا 1400 نفر مسافر را در هر سفر انتقال دهد.

chine%20ut%2002.jpg


قرار است در اواخر سال 2010 اولین پروژه اتوبوس های نسل آینده در بایجینگ ساخته شود و هزینه این پروژه 73 میلیون دلار تخمین زده شده است که قرار است ظرف یکسال این پروژه به طول 115 مایل به بهره برداری برسد.

chine%20ut%2003.jpg
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
کیا در دیترویت یک خودروی اسپرت مفهومی جدید را معرفی خواهد کرد. حالا با هنرنمایی پیتر شرایر در این شرکت، نبض کیا تندتر می زند.

146030_2014_Kia_Concept-500x312.jpg

2014 Kia GT4 Stinger Concept


کیا GT4 استینگر، نوید بخش حضور کیا در بین بازار محصولات اسپرتی و جوان پسند در آینده نزدیک است. جایی که شریک آن با کوپه‌های متفاوت هیوندای و جنسیس و ولاستر به خوبی عرض اندام می‌کند.
Kia-GT4-Stinger-concept-sports-coupe-headed-to-Detroit-auto-show-naias-show-car-500x300.jpg

کیا GT4 استینگر به یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که نیروی 315 اسب بخار را به چرخهای عقب منتقل می‌کند. بنابراین با یک اسپرت کلاسیک و جالب روبروییم. طراحی خودرو با توجه به مفهوم بینی ببر در پنجره مشبک جلو الهام یافته و با وجود چراغهای LED عمودی سفید ما را به یاد آئودی R8 می‌اندازد. این در حالی است که منافذ کنار چراغها برای خنک کردن ترمزهای جلو به کار می‌رود. چرخ‌های 20 اینچی و قطعات فیبر کربن نیز از دیگر ویژگی‌های جذب کننده این خودرویند. باید تا 13 ژانویه و رونمایی رسمی این خودرو منتظر ماند تا دید که کیا چه دست‌پختی را تدارک دیده است.

Kia_Concept-500x375.jpg
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
حالا زمان توجه بیشتر به انرژی‌های نو و جایگزین در خودروها فرا رسیده است. فورد نیز به تبعیت از همین گرایش، به روزهای آفتابی می‌اندیشد. C-MAX سولار یک خودروی پلاگین هیبریدی است که سقف آن با سلولهای خورشیدی پوشیده شده است.


Ford C-MAX Solar Energi Concept


فورد با همکاری موسسه فن آوری جورجیا و شرکت SunPower که شریک تکنولوژی خورشیدی فورد است، طرح مفهومی C-MAX سولار را اجرا کرده‌اند. در تکنولوژی مورد استفاده، از پوششی شبیه لنز برای تمرکز بیشتر نور و بازده بالاتر آن استفاده شده است. بنابراین با وجود سطح کم پوشش داده شده توسط سلولها، راندمان 8 برابر افزایش یافته است. این نیرو برای شارژ باتری‌های خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک روز نوردهی برابر 4 ساعت شارژ باتری ها عمل می کند.

Ford C-MAX Solar Energi Concept


با یک بار شارژ کامل باتری‌ها می توان 997 کیلومتر مسافت را در مجموع طی کرد که 34 کیلومتر آن به تنهایی با انرژی برق خواهد بود. این در حالی است که موتور 2.0 لیتری نیز در کنار موتور الکتریکی، بازوی دوم پیشرانه هیبریدی این خودرو را تشکیل می‌دهد. البته هنوز جزئیات و میزان کارایی و تأثیر سلولهای خورشیدی در عملکرد نهایی خودرو منتشر نشده‌اند.
فورد از این خودرو در نمایشگاه CES در هفته آینده رونمایی خواهد کرد. و اطلاعات کامل‌تری نیز به دست خواهد آمد.






 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
کمپانی رنو قصد دارد تا در ماه مارچ امسال از کانسپت فوق العاده کم مصرف خود رونمایی کند. خودروی XL1 فولکس واگن نیز مشابه این کانسپت رنو می‌باشد، ولی قیمتی معادل 110,000 یورو دارد، بنابراین طبق گفته‌ی رِمی باستیِن، رئیس پژوهش، مطالعات پیشرفته و مواد رنو، شرکت در حال کار کردن بر روی یک کانسپت کوچک و کم خرج می‌باشد که می‌تواند منجر به تولید یک خودروی ارزان قیمت شود. در حالی که مصرف XL1 به صورتی شگفت انگیز معادل 1 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد، کانسپت رنو در هر صد کیلومتر معادل 2 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد.


Renault Zoe Z.E. Concept


این کانسپت یک خودروی هیبریدی بنزینی-الکتریکی می‌باشد که همان فضا و اندازه‌ی کلیو (Clio) را خواهد داشت. اگر این خودروی مفهومی بازخورد مثبتی دریافت کند، ممکن است خودرو وارد مرحله‌ی تولید شده و به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت XL1 به بازار عرضه گردد.

Renault Zoe Z.E. Concept


در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از جمله CO2، رنو می‌گوید در حالی که برای خودروهای معمولی کاهش وزن بیشترین اهمیت را دارد، در مورد خودروهای برقی باید تمرکز بیشتر روی طراحی آئرودینامیکی خودرو باشد. آن‌ها می گویند که از وزن یک خودروی الکتریکی می توان برای کمک به سیستم ترمز مولد خودرو به منظور برداشت حداکثر میزان انرژی جنبشی هنگام ترمزگیری خودرو استفاده کرد.










در خودروهای آینده‌ی رنو ما اثری از فیبر کربن نمی‌بینیم، زیرا یکی از اهداف اصلی شرکت کاهش هزینه‌های مصرف کننده می‌باشد. اضافه کردن این ماده‌ی سبک در تولید محصولات مطمئناً قیمت تمام شده‌ی آن‌ها را افزایش خواهد داد، و این وضعیتی است که رنو می‌خواهد از آن اجتناب کند.


 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
در برخورد اول با نیسان ورسا نوت، اولین سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا یک کمپانی مانند نیسان وارد عرصه خودروهای ارزان‌قیمت شده است؟ برای برندی که تاکسی‌های شهر نیویورک را می‌سازد، مدل‌های GT-R با قدرت ۵۴۵ اسب‌بخار و لیف الکتریکی نیز هر کدام یک بحران ایجاد کرده‌اند. با این حال، هر کدام از این مدل‌ها، حداقل برای مقصودی خاص، طراحی شده‌اند. در مقابل، ورسا، یک خودروی با قیمت پایین و ۱۴ هزار دلاری است که می‌توان از امکاناتی که در آن وجود ندارد، یک لیست بلند بالا تهیه کرد؛ امّا این معرفی نیسا ورسا نوت است و باید هم از تصاویر این مدل استفاده کرد و هم ویژگی‌های آن را توضیح داد، جایی که طراحی جدید بدنه پنج در نیسان، یکی از نکات قابل توجه در ورسا نوت است.


2014 Nissan Versa Note SV


مانند ورسا سدان، ورسا نوت نیز از یک موتور ۱/۶ لیتری inline-four بهره می‌برد که ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تنها سیستم گیربکس ارائه شده در تریم S، یک سیستم پنج دنده دستی است. با وجود عنوان S، قیمت این مدل پایه، می‌تواند باعث شگفتی شود. البته این قیمت، باعث می‌شود که چند سالی نیز به عقب برگردیم. از دو دهه پیش، قفل درها به صورت اتوماتیک و حتی با یک سیستم مرکزی کنترل می‌شده است، امّا در ورسا نوت کنونی از این خبرها نیست. البته شیشه‌ها هم به صورت دستی بالا و پایین می‌روند. ولی حداقل سیستم تنظیم دمای داخل کابین، استاندارد است.

2014 Nissan Versa Note SV


مشخصه اصلی ورسا نوت، روشی زیرکانه برای پنهان کردن کمربندها در صندلی‌های عقب است؛ جایی که یک جای خالی در تریم پلاستیک برای قفل کمربند در نظر گرفته شده است. البته در هر صورت، تریم پلاستیک، حالت خوشایندی نیست. امکانات پایین ورسا نوت، ممکن است با شرایط خوب رانندگی به فراموشی سپرده شود. سیستم تعلیق نرم و کنترل فرمان که باید برای نگه داشتن خودرو در مسیر، دقت زیادی به خرج داد، هیجان مناسبی در سواری با ورسا نوت پدید آورده است. همچنین، سیستم گیربکس دستی نیز به این شرایط رانندگی، افزوده است.

2014 Nissan Versa Note Interior


امّا بعضی موارد را نمی‌توان ناگفته گذاشت. خودروی تست شده، یکی از کندترین خودروهایی بود که بررسی شده بود، صدای زیادی تولید می‌کرد و کنترل آن در پیچ‌ها بسیار مشکل بود. البته یک خودروی بسیار خوب برای افراد کم‌بضاعت خواهد بود البته در این وضعیت، خرید مدل‌هایی مانند هوندا فیت و دیگر خودروهای دست‌دوم می‌تواند به عنوان گزینه‌های دیگر، مطرح شود. با این حال، اگر واقعاً به این مدل علاقه‌مند باشید و در همین حال، بخواهید از آپشن‌هایی برای امکانات بهتر در آن استفاده کنید، نیسان مواردی را برای مشتریان در نظر گرفته است. تریم S پلاس با صرف ۱۲۵۰ دلار دیگر، سیستم گیربکس CVT را در اختیار شما قرار خواهد داد. تریم SV قیمت نیسان ورسا نوت ۲۰۱۴ را به ۱۶ هزار و ۸۰۰ دلار می‌رساند. در این تریم، امکانات لوکسی نظیر سیستم کنترل قفل درها و شیشه‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین با تریم SL Tech با صرف مبلغی در مجموع نزدیک به ۲۰ هزار دلار، یک ورسا نوت خواهید داشت که از سیستم‌هایی پیشرفته مانند مونیتورینگ پیرامونی و سیستم ارسال پیام هندزفری استفاده می‌کند. خودرویی که در این بررسی استفاده شد، مدل پایه ورسا نوت ۲۰۱۴ بوده که ۱۴۸۰۰ دلار قیمت داشت.














 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۱۴۸۰۰ دلار(قیمت پایه: ۱۴۸۰۰ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتور.
  • گنجایش: 1598 سی‌سی.
  • قدرت: 109 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۴۵/۰۷ نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه.
  • گیربکس: پنج دنده دستی.
ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۶0 متر.
  • طول ماشین: ۴/۱۴ متر.
  • عرض: ۱/۶۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۴ متر.
  • وزن کلی: ۱۰۹۵ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۳۰/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: گیربکس دستی:۱۷/۱ ثانیه با سرعت ۱۳۰/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۸۳/۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۱۷ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.76 g.
مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در صد کیلومتر.










 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
قیمت خودروهای چینی این روزها، با قیمت خودروهای آلمانی، ژاپنی یا نهایتا کره ای چند سال پیش در بازار ایران برابری می‌کند. اگر چند سال پیش با 60 میلیون یک سوناتا به‌دست می‌آوردید الآن باید به یک خودروی شاسی بلند تک دیفرانسیل چهار سیلندر چینی را با همان پول خریداری کنید.


Geely Emgrand EC7


اما بد نیست به قیمت خودروها در مبدأ و همچنین گمرک هم نظری بیاندازیم. به نظر می‌رسد تفاوت آشکاری بین قیمت ماشین وارداتی با قیمت فروش آن وجود داشته باشد.
طبق اعلام گمرک، ارزش خودروهای جیلی وارداتی مدل 2014 بین 9 تا 13 هزار دلار است. با توجه به در نظر گرفتن هزینه بیمه و حمل، ارزش CFR در بندرعباس بهین 9854 تا 14900 دلار اعلام شده است.

Geely Emgrand EC7


حال با توجه به قیمت کمتر از 3000 تومانی دلار و تعرفه 45 درصدی واردات با قانون فعلی و درصد معقول سود برای واردکننده و سایر هزینه‌ها شامل اسقاط خودروی فرسوده و خدمات پس از فروش، می‌توانید برآوردی از سود واردکننده هم داشته باشید. قیمت جیلی با دنده دستی در نمایندگی حدود 60 و با دنده اتوماتیک 68 میلیون تومان است. براورد شما چقدر است؟
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
گروه فولکس واگن اعلام کرد که قصد دارد تا مبلغی معادل 114 میلیارد دلار در فاصله‌ی بین سال‌های 2014 تا 2018 میلادی در بخش خودروی خود سرمایه گذاری کند، حدود دو سوم این مبلغ برای توسعه‌ی خودروها، سیستم‌ها و تکنولوژی‌های کارآمد و همچنین تولیدات سازگار با محیط زیست اختصاص خواهد یافت.


Volkswagen XL1


85 میلیارد دلار از کل مبلغ در بخش اموال، امکانات و تجهیزات سرمایه گذاری خواهد شد، که میانگین سرمایه گذاری سالیانه‌ی آن‌ها در این بخش 670 میلیون دلار از برنامه ریزی گذشته‌ی آن‌ها کمتر خواهد بود. فولکس واگن می‌گوید این موضوع به دلایل مختلفی از جمله به تعویق افتادن پروژه‌های ساخت و ساز و بهینه سازی ظرفیت آن‌ها اتفاق افتاده است.
56 میلیارد دلار از کل مبلغ بخش اموال، امکانات و تجهیزات به بخش خودرو و به منظور مدرن سازی و گسترش دامنه‌ی محصولات برای تمامی برندها تزریق خواهد شد. بدیهی است که تمرکز آن‌ها بر روی خودروهای جدید و مدل‌های جایگزین در تمامی کلاس‌های خودرویی خواهد بود، و تمامی آن‌ها مبتنی بر تکنولوژی ابزارهای مدولار و اجزای مرتبط خواهد بود.
سرمایه گذاری‌ها در بخش موتور خودروها نیز قابل توجه خواهد بود، به گونه‌ای که فولکس واگن به سمت موتورهای نسل جدیدتر و استاندارد یورو 6 گام بر خواهد داشت. توجه ویژه‌ای به موتورهای هیبریدی و الکتریکی خواهد شد.

VW Golf assembly line


بیش از نصف سرمایه گذاری‌ها در بخش اموال، امکانات و تجهیزات (تقریباً 60 درصد) در آلمان انجام خواهد شد، بدین ترتیب آن‌ها یک پیغام بزرگ ارسال می‌کنند که کارخانجات و امکانات آن‌ها در داخل خاک آلمان هنوز نقشی اساسی در شرکت ایفا می‌نمایند.
بزرگ‌ترین خودروساز اروپا همچنین معادل 30 میلیارد دلار در بخش‌های دیگر شرکت سرمایه گذاری خواهد کرد، که موجب بالا بردن ظرفیت تولید آن‌ها می‌شود، و شامل بخش‌هایی مثل ماشین‌های پرس، تولید، تضمین کیفیت، فروش، عرضه‌ی قطعات اصلی و فناوری اطلاعات می‌باشد.
فولکس واگن همچنین قصد دارد تا هزینه‌های توسعه‌ی دارایی به میزان 26 میلیارد دلار و سایر سرمایه گذاری‌ها مانند افزایش دارایی‌های مالی به 1.75 میلیارد دلار را نیز انجام دهد.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
خودروی فولکس پولو R WRC نسخه خیابانی، یک پکیج افزایش قدرت بزرگ را از B&B دریافت کرده است. این پکیج به منظور جشن گرفتن بازگشت فولکس واگن به مسابقات رالی جهانی ایجاد شده است. نسخه‌ی مخصوص Polo R WRC Street دارای یک موتور 4 سیلندر بنزینی 2 لیتری با 217 اسب بخار نیرو و 349 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این یک خروجی فوق العاده از یک خودروی کوچک می‌باشد، ولی B&B قصد داشت تا نیروی بیشتری را از خودرو بیرون بکشد. ما با پرداختن به پکیج‌های ضعیف‌تر وقت شما را نخواهیم گرفت، زیرا توجه اصلی به کیت مرحله‌ی 3 می‌باشد که به قیمت 8,000 یورو ارائه می‌شود و خروجی موتور را به 362 اسب بخار نیرو و 510 نیوتون بر متر گشتاور افزایش می‌دهد.


Volkswagen Polo R WRC Street by B&B


افزایش قابل توجه قدرت موتور پس از نصب یک پمپ سوخت فشار بالای سفارشی، اصلاح سیستم مکش هوا و نصب سیستم اگزوز اسپرت به‌دست آمده است. علاوه بر این، B&B مجبور شد تا یک خنک کننده‌ هوای موتور (اینترکولر) قوی، یک سیستم خنک کننده‌ روغن متفاوت در موتور نصب کرده و تغییرات زیاد دیگری را در موتور آن ایجاد نماید.

Volkswagen Polo R WRC Street by B&B


به لطف این تغییرات متعدد، Polo R WRC Street تیونینگ شده توسط B&B اکنون می‌تواند در حدود 5.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر در ساعت برسد، که آن را 1.2 ثانیه از مدل پایه سریع‌تر می‌کند. سرعت صفر تا دویست کیلومتر آن نیز در زمانی معادل 17.1 ثانیه به‌دست می‌آید، در حالی که مدل‌های معمولی به 24 ثانیه زمان نیاز خواهند داشت. علاوه بر این، حداکثر سرعت از 243 کیلومتر بر ساعت به 270 کیلومتر بر ساعت رسیده است.






جدا از مسائل مربوط به موتور و نیروی خودرو، این هیولای کوچک آلمانی دارای کمک فنرهای مخصوص، میله‌ی تعادل و سیستم ترمزگیری قوی با چهار یا شش دیسک ترمز می‌باشد. به عنوان آخرین بخش، B&B رینگ‌های 18 اینچ آلیاژی و تایرهای 225/35 R18 را روی خودرو نصب کرده است.


 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
"میشائیل شوماخر" و همسرش "کورینا"

cse0ore07hk67oolzik.jpg
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
امسال دوج در لوای نام کرایسلر جشن صد سالگی خود را برپا می‌کند. به همین منظور دو نسخه ویژه از چارجر و چلنجر را به بازار خواهد فرستاد. این خودروهای ویژه، از عناصر منحصر به فرد از جمله رنگ قرمز خاص، چرخهای آلومینیومی 20 اینچی، علائم یادبود 100 سالگی، سوئیچ مخصوص و کیت ویژه و کتاب یادبود بهره می‌برند.


2014 Dodge Challenger 100th Anniversary Edition


دوج چارجر 20144 به یاد دوج استراز 1914 (Dodge Est. 1914) علاوه بر اسپویلر عقب، نشانهای 100 و چرم NAPPA و کنسول جدید و شیفتر تعویض دنده از روی فرمان و تشک‌های ویژه کف با موتوری به قدرت 300 اسب بخار از شش سیلندر V شکل 3.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته برخوردار است. البته برای تشنگان سرعت، موتور V8 به حجم 5.7 لیتر نیز مهیاست که 370 اسب بخار نیرو در چنته دارد. همه اضافات این نسخه ویژه 2200 دلار آب می‌خورند.
















 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
همانند چارجر، دوج چلنجر 100 سالگی هم از چرخهای جلا خورده آلومینیومی و تغییرات داخلی و تجهیزات مشابه سود می‌برد. این خودرو هم با همان موتور Pentastar V6 به حجم 3.6 لیتر اما با قدرت 305 اسب بخار و گیربکس شش سرعته دستی یا 5 سرعته خودکار و موتور V8 مشابه چارجر و با قیمتی بیش از 2500 دلار بالاتر از مدل استاندارد عرضه می‌شود.










 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
کیا با جسارت فراوان به حوزه خودروهای لوکس وارد شده است. جایی که مرسدس بنز کلاس S و ب ام و سری 7، جگوار XJ، لکسس LS و آئودی A8 در آن حضور دارند. اما آیا K900 قادر به رقابت با چنین غولهایی خواهد بود؟


2015 Kia K900


پیش از این K900 با نام کوریس تنها در سرزمین مادری یعنی کره به فروش می‌رسید. اما حالا پا به سرزمین آمریکای شمالی گذاشته که مکان سختی برای خودروهای لوکس در برابر مشتریان سخت گیر به حساب می‌آید. گزارش‌های مصرف کنندگان نشان از یک نگاه خیلی مثبت به این محصول نیست.






Consumer Reports این موارد را اعلام کرده از جمله نرمی بیش از حد خودرو که همانند یک قایق بالا و پایین می‌رود، فرمان نرم بدون انتقال حس، عدم ارائه نسخه چهار چرخ متحرک، فضای داخلی تلخ و فاقد اصالت که البته باید در کنار محاسنی نظیر موتور V8 اختیاری با 420 اسب بخار و سرعت در خط مستقیم، انتقال نیرو به چرخهای عقب از طریق یک گیربکس هشت سرعته خودکار قرار گیرند.












با وجود اینکه گزارش Consumer Reports چندان هم منفی نیست و خیلی‌ها ممکن است اصلاً به آن اعتمادی هم نداشته باشند، اما پرداخت 65 هزار دلار برای یک سدان کره‌ای هنوز هم نیاز به نادیده گرفتن منطق دارد. انتخاب کیا اپتیما به عنوان یک سدان نیمه لوکس شاید هنوز گزینه منطقی‌تری باشد. شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟ [دانلود ویدئو]
 
بالا