• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
با دوام ترین خودروها در کلاس های مختلف


در مطالعات دوام خودرو در جی‌. دی. پاور، هر ساله خودروهایی با طول عمر ۳ سال از کلاس‌های مختلف بررسی می‌شوند. بر این اساس، خودروهای مختلف بر اساس میزان مشکلاتی که برای صاحب اصلی آن‌ها در طول ۱۲ ماه گذشته ایجاد کرده‌اند، رتبه‌بندی می‌شوند. این مشکلات در ۲۲ گروه مختلف مشخص شده و بر اساس ایجاد مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه، ثبت می‌شوند (PP100). هر چه این مقدار، کمتر باشد، کیفیت بهتر خودرو را نشان می‌دهد. این پژوهش، از سازندگان خودروی سراسر دنیا برای رسیدن به نتایج خود، کمک گرفته است. در تحقیق امسال، خودروهای ساخت سال ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار گرفته‌اند. از نکات جالب نتایج تحقیق امسال، این است که خودروهای سال ۲۰۱۱ نسبت به سال ۲۰۱۰ (تحقیق سال گذشته) مشکلات بیشتری را برای صاحبان خود ایجاد کرده‌اند. مدل‌هایی که در ادامه مرور می‌شوند، خودروهایی هستند که بهترین عملکرد را در زمینه دوام در کلاس خود داشته‌اند. لیست به تفکیک کم‍پانی‌ها و بر اساس حروف الفبا، مرتب شده است.

آکورا RDX مدل ۲۰۱۱


2011 Acura RDX

آکورا RDX مدل ۲۰۱۱ نمره بهتری را نسبت به ولوو XC60 داشته است؛ خودروهایی که به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم کلاس خودروهای CUV کامپکت پرمیوم قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۱، آکورا، هیچ تغییری در مدل RDX ایجاد نکرده بود. در این خودرو، موتور چهار سیلندر توربو شارژ و دیفرانسیل جلو به کار رفته و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ نیز به صورت یک آپشن، عرضه شده بود.

بیوک لاکرن ۲۰۱۱


2011 Buick Lucerne

در کلاس خودروهای بزرگ، عنوان با دوام‌ترین خودروی تولید ۲۰۱۱ به بیوک لاکرن رسیده است و مدل‌های تویوتا آوالون و فورد توروس به ترتیب دوم و سوم هستند. در آن سال، بیوک برای مدل لاکرن، سیستم پایداری را به صورت استاندارد عرضه کرد و سیستم‌های رادیویی جدید در آن به کار برد.

تویوتا کمری ۲۰۱۱


2011 Toyota Camry

تویوتا کمری ۲۰۱۱، به همراه بیوک لاکراس و هوندا آکورد در بین بهترین خودروهای کلاس متوسط، از نظر دوام قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۱، تویوتا برای طراحی دوباره نسل جدید کمری آماده می‌شد و بنابراین تغییری در کمری ۲۰۱۱ انجام نداد.

تویوتا سیه‌نا ۲۰۱۱


2011 Toyota Sienna

تویوتا سیه‌نا ۲۰۱۱، بالاتر از هوندا اودیسه ۲۰۱۱ و کرایسلر تاون اند کانتری ۲۰۱۱، در صدر با دوام ترین خودروهای کلاس مینی‌ون ایستاد. سال ۲۰۱۱، مصادف با طراحی دوباره تویوتا سیه‌نا بود.

جی ام سی سیه‌را HD مدل ۲۰۱۱


2011 GMC Sierra HD

جی ام سی سیه‌را HD مدل ۲۰۱۱، عملکردی بهتر از همتای خود، شورولت سیلورادو HD ۲۰۱۱ داشت و بهترین خودروی بادوام در کلاس پیکاپ‌های بزرگ، لقب گرفت. فورد سری F سوپر دیوتی ۲۰۱۱ نیز در جای سوم قرار گرفت. GMC تغییرات عمده‌ای را در سیه‌را HD ۲۰۱۱ به‌وجود آورده بود؛ یک شاسی جدید برای آن درنظر گرفته بود، پیشنهاد یک موتور جدید دیزل برای آن می‌داد، سیستم تعلیق را هوشمندانه‌تر کرده بود و خیلی تغییرات خوب دیگر.

جی ام سی سیه‌را LD مدل ۲۰۱۱


2011 GMC Sierra LD

جی ام سی سیه‌را LD مدل ۲۰۱۱ در کلاس خودروهای پیکاپ سبک، عنوان با دوام‌ترین خودرو را به‌دست آورد. تویوتا تاندرا ۲۰۱۱ و شورولت آوالانچ ۲۰۱۱، خودروهایی بودند که در پشت‌سر سیه‌را LD قرار گرفتند. در آن سال، شورولت، سیه‌را LD را مجهز به نسخه جدید تکنولوژی OnStar کرده بود.

جی ام سی یوکون ۲۰۱۱


2011 GMC Yukon

جی ام سی یوکون ۲۰۱۱، بالاتر از مدل‌های شورولت تاهو و تویوتا سکویا، در صدر خودروهای با دوام کلاس CUV بزرگ ایستاد. در آن سال، یوکون شامل نسخه جدیدی از سیستم OnStar شده بود.

سایونxB مدل ۲۰۱۱


2011 Scion xB

سایون xB ۲۰۱۱، در جایگاه اول خودروهای با دوام کلاس کامپکت چندمنظوره قرار گرفت و کیا سول ۲۰۱۱ و شورولت HHR در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در آن سال، سایون، طراحی xB را به‌روز کرده بود و تجهیزاتی برای راحتی بیشتر داخل کابین اضافه کرده بود. همچنین، سیستم توقف هوشمند، از شتاب‌گیری‌های ناگهانی خودرو، جلوگیری می‌کرد.

شورولت کامارو ۲۰۱۱


2011 Chevrolet Camaro

شورولت کامارو ۲۰۱۱ در صدر با دوام‌ترین خودروهای کلاس اسپورت متوسط تولید ۲۰۱۱ قرار گرفته است. این در حالی است که فورد موستانگ ۲۰۱۱ و هیوندای جنسیس ۲۰۱۱ در جایگاه دوم و سوم، ‍پشت‌سر آن قرار گرفته‌اند. در آن سال، شورلت، نمونه کانورتیبل از کامارو را معرفی کرد. همچنین، قدرت موتور V6 اضافه شده بود و سرویس‌های OnStar به صورت استاندارد، عرضه شده‌ بودند.

شورولت ولت ۲۰۱۱


2011 Chevrolet Volt

شورولت ولت ۲۰۱۱ بالاتر از تویوتا کرولا ۲۰۱۱ و هوندا سیویک ۲۰۱۱ در صدر با دوام‌ترین خودروهای کلاس کامپکت سال ۲۰۱۱ ایستاد. این اولین سال حضور شورولت ولت در بازار بود. در این‌ خودروهای چهار نفره الکتریکی، نیروی برق به کمک یک ژنراتور بنزینی، تأمین می‌شد و مشکلات رایج در محدودیت مسافت خودروهای الکتریکی را رفع می‌کرد.

 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱



2011 Cadillac DTS


کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱ و لکسوس LS مدل ۲۰۱۱، هر دو بالاتر از ب ام و سری ۷ که در جایگاه سوم قرار گرفته، به عنوان بادوام‌ترین خودروهای تولید ۲۰۱۱ در کلاس خودروهای بزرگ پرمیوم شناخته شدند. همچنین، صاحبان خودروهای کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱ و لکسوس LS مدل ۲۰۱۱، کمترین مشکلات را در بین‌ تمام خودروهای بررسی شده در این تحقیق، تجربه کرده‌اند.


کادیلاک اسکالاد ۲۰۱۱



2011 Cadillac Escalade


کادیلاک اسکالاد ۲۰۱۱، مرسدس بنز کلاس GL ۲۰۱۱ و لینکولن نویگیتر ۲۰۱۱ به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم بادوام‌ترین خودروهای کلاس CUV بزرگ پرمیوم تولید شده در سال ۲۰۱۱ معرفی می‌شوند. در آن سال، سیستم راهبری اسکالاد، ارتقا یافت.


لکسوس ES مدل ۲۰۱۱



2011 Lexus ES


لکسوس ES مدل ۲۰۱۱، با دوام‌ترین خودرو در کلاس کامپکت پرمیوم شناخته شد و مدل‌های لینکولن MKZ و لکسوس IS در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در آن سال، لکسوس، تکنولوژی توقف هوشمند را به مدل ES اضافه کرد. در این سیستم از شتاب‌گیری‌های ناخواسته جلوگیری می‌شد.


لکسوس GS ۲۰۱۱



2011 Lexus GS


لکسوس GS ۲۰۱۱، بالاتر از مرسدس‌بنز کلاس E و لینکلولین MKS در رده نخست با دوام ترین خودروهای کلاس پرمیوم متوسط قرار گرفت. در سال ۲۰۱۱، لکسوس، سیستم توقف هوشمند را همانند مدل ES، برای GS نیز به کار برده بود.


لکسوس LS مدل ۲۰۱۱



2011 Lexus LS


همان‌طور که در مورد کادیلاک DTS نیز گفته شد، لکسوس LS در کنار کادیلاک DTS در بالای جدول با دوام ترین خودروهای پرمیوم بزرگ، بالاتر از ب ام و سری ۷ ایستادند. این دو خودرو، کمترین مشکلات را برای صاحبان خود، در بین تمام خودروهای تولید ۲۰۱۱، ایجاد کرده بودند.


لکسوس RX ۲۰۱۱



2011 Lexus RX


بین خودروهای کراس‌آور پرمیوم متوسط سال ۲۰۱۱، این لکسوس RX بود که عنوان «با دوام ترین» را به خود گرفت. مدل‌ لکسوس GX در رده دوم و مدل‌های آکورا MDX و مرسدس‌بنز کلاس M، مشترکاً در رده سوم قرار گرفتند. لکسوس برای مدل RX خود نیز، سیستم توقف هوشمند را ارائه کرده بود.


هوندا CR-V مدل ۲۰۱۱



2011 Honda CR-V


هوندا CR-V مدل ۲۰۱۱، خودرویی بود که به عنوان با دوام ترین خودروی تولید ۲۰۱۱ در کلاس CUV کامپکت شناخته شد. تویوتا FJ کروزر و تویوتا RAV4 دیگر کراس‌آورهایی بودند که در بین بادوام‌ترین‌هایی این کلاس حضور داشتند. در سال ۲۰۱۱، تریم جدید SE به خط تولید هوندا اضافه شد و هوندا در حال آماده‌سازی برای طراحی دوباره CR-V برای سال ۲۰۱۲ بود.


هوندا کراس‌تور ۲۰۱۱



2011 Honda Crosstour


هوندا کراس‌تور در بین خودروهای CUV متوسط تولید ۲۰۱۱، بالاتر از تویوتا فور رانر و نیسان مورانو، در صدر ایستاد. در این سال، هوندا بر روی مصرف سوخت کراس‌تور کار کرده بوده و استفاده از سیستم تنظیم هوا را آسان‌تر کرده بود.


هوندا المنت ۲۰۱۱



2011 Honda Element


هوندا المنت ۲۰۱۱، بالاتر از جیپ پاتریوت ۲۰۱۱ و کیا اسپورتیج ۲۰۱۱، به عنوان با دوام ترین خودروی کراس‌آور ساب‌کامپکت شناخته شد. البته دو مدل دیگر، فاصله بسیار نزدیکی تا کسب این عنوان داشتند. سال ۲۰۱۱، آخرین سالی بود که هوندا المنت به فروش می‌رسید.


هوندا فیت ۲۰۱۱



2011 Honda Fit


هوندا فیت، کیا ریو و نیسان ورسا، به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم با دوام‌ ترین خودروهای کلاس ساب-کامپکت تولید ۲۰۱۱ قرار گرفتند. در آن سال، هوندا، تجهیزات جدیدی مانند سیستم پایدار، پورت USB، سیستم ورود بدون کلید و سیستم کنترل حرکت را به صورت استاندارد در هوندا فیت ارائه کرد.


هوندا ریج‌لاین ۲۰۱۱



2011 Honda Ridgeline


هوندا ریج‌لاین ۲۰۱۱، در زمینه دوام عملکردی بهتر از فورد رنجر ۲۰۱۱ و جی ام سی کانیون ۲۰۱۱ داشت و در رده نخست خودروهای پیکاپ‌های متوسط قرار گرفت. هوندا در سال ۲۰۱۱، هیچ‌گونه تغییری در ریج‌لاین ایجاد نکرده بود.
 

Soroush-S

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2012
نوشته‌ها
940
لایک‌ها
523
محل سکونت
Guilan
در منطقه مرتفع "الحبله" در عربستان، شماری از جوانان راه عجیبی را برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت ابداع کرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این جوانان با چیدن سنگ‌های ریز و درشت زیر خودروهایشان، آنها را به مجسمه تبدیل می‌کنند.
***
345575_143.jpg

345576_534.jpg

345577_849.jpg

345578_676.jpg

345580_475.jpg

345581_358.jpg
 

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,554
لایک‌ها
6,804
در منطقه مرکزی قاره اسیا مکانی وجود دارد به نام ایران که جوانان آن تفریحی دارند که با هزینه 5500 دلار یک شکسته به نام پراید میگیرند و از راندن آن لگن لذت میبرند به گزارش فلان... :D:D:D:D

Sent from my Awesome LG P713
 

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,554
لایک‌ها
6,804
:|

من الان راجع به خودم حرف زدم؟
نخیر!
منظور خودروسازهای غیر امریکایی بود.
دیگه فکر نکنم کسی نفهمیده باشه شادمغز اینجا فقط از خودروسازهای امریکایی تعریف های اغراق امیز و غیرواقعی می کنه و خودروسازهای دیگه رو می کوبونه
جنس امریکایی با هیچی مقایسه نکن هیچی...

Sent from my Awesome LG P713
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
در منطقه مرکزی قاره اسیا مکانی وجود دارد به نام ایران که جوانان آن تفریحی دارند که با هزینه 5500 دلار یک شکسته به نام پراید میگیرند و از راندن آن لگن لذت میبرند به گزارش فلان... :D:D:D:D

Sent from my Awesome LG P713
پراید که فقط 995 سنت ــــــــه:D

http://www.carsforsale.com/used_cars_for_sale/1993_ford_festiva_219313624_1


پراید سال چون قدیمی ترـه و بیشتر خاک خرده حکم قالی رو داره 1800 دلاره :D

http://www.carsforsale.com/used_cars_for_sale/1988_ford_festiva_222078317_2

دیگه از 1800 گرونتر نداریم ! بازار رو خراب نکنید دوست عزیز :D5500دلار قیمت یک سوویل ـه تمیز ـه

http://www.carsforsale.com/used_cars_for_sale/1976_cadillac_seville_205138351_3

لینک دوم بره 26سال پیش ـه از صفرهای الان تمیز تره:eek:
 
Last edited:

samanrahimi

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
10 جولای 2013
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
2,383
سن
36
محل سکونت
شیراز
خدایی من خودم BMW بازم و فقط هم M3/// اونم e46 .
ولی دوستام یه چند تا امریکایی دارن از جمله یه Chrysler cordoba 67 که واقعا تکه... اقا من حاضر نیستم تو کاین بشینم ولی سوار این ماشین که میشم اصلا یه دنیای دیگس....
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
بازهم آتش در جان پورشه . . .


به تازگی گزارش هایی از سرتاسر اروپا می رسد که تا به حال 5 خودروی پورشه ی 911 Gt3 کوپه در طی چند هفته گذشته به طور خود به خودی دچار حریق شده اند تا جایی که پورشه یک تیم تحقیقاتی را برای بررسی موضوع اعزام کرده است. به همین دلیل شرکت پورشه تا زمانی که مشخص نشود اشکال در کجا است از تحویل خودرو به مشتریان خودداری می کند.
هشدار به پورشه داران

عصرخودرو: پورشه تحویل 911 GT3 را به تأخیر انداخت دلیل آن هم ترس از آتش سوزی خود به خودی این خودرو است که تا به حال حداقل 5 مورد از آن گزارش شده است.

40453_Page_921129porcshe.jpg



تعجبی هم ندارد اگر پورشه فراخوانی را اعلام کند، مخصوصا وقتی که علت اصلی این آتش سوزی روشن شود. با این حال تا روشن شدن کامل قضیه تمام پورشه داران مخصوصا آنان که 911 کوپه ی جدید خریده اند باید چهار چشمی مراقب جان خود باشند.

 

saeedtz

Registered User
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2011
نوشته‌ها
4,554
لایک‌ها
6,804
بابا اين احسان و ساسان تعطيلاتشون رو اوردن تو پرسين تولز! واقعا خواهد تركيد اينجا!
بابا نبش قبر . . . احسان در زمان مادها اون آدرسو داشت! از زمان هخامنشي رفته خونه خودش!
ای بابا
با جونمون داریم بازی میکنیمااا :D:D:D
منکه میرم یه پراید 76 میگیرم خیالم راحت اتیشم نمیگیره :D:D:D

Sent from my Awesome LG P713
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
در منطقه مرتفع "الحبله" در عربستان، شماری از جوانان راه عجیبی را برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت ابداع کرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این جوانان با چیدن سنگ‌های ریز و درشت زیر خودروهایشان، آنها را به مجسمه تبدیل می‌کنند.
***
345575_143.jpg

345576_534.jpg

345577_849.jpg

345578_676.jpg

345580_475.jpg

345581_358.jpg
پناه بر خدا اینا دیگه کین دیوونه
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فورد اکسپدیشن در تگزاس
فورد پیش از رونمایی رسمی از اکسپدیشن 2015 در نمایشگاه دیترویت، در یک معرفی خصوصی‌تر در تگزاس، از این خودرو پرده برداری کرد. این شاسی بلند فیس لیفت شده، ویژه پیرمردها همچنان می‌تواند به زندگی و سفر خود ادامه دهد.




2015 Ford Expedition


تغییرات در بدنه شامل سپرهای جدید با هواکشهای متفاوت، جلوپنجره تجدید نظر شده، چراغهای جدید جلو، اگزوزهای کرومی، چرخهای اسپرت و درب عقب بازطراحی شده به همراه مه شکن‌های اختیاری می‌باشند. این تغییرات در مجموع، کمی گرد پیری را از این خودرو زدوده‌اند.





2015 Ford Expedition


همانند نسخه قبلی، این ماشین در دو نسخه استاندارد با فاصله بین دو محور 3 متر و مدل سفری EL با فاصله بین دو محور کشیده‌تر 3.32 متر به بازار می‌آید.





2015 Ford Expedition interior


در داخل کابین تغییرات محدودی مشاهده می‌شود. کنسول و نمایشگرها اصلاح شده‌اند و دو صفحه نمایش LCD قرار گرفته بین نشانگرهای کیلومتر و دور موتور، چراغهای روشنایی داخلی، ده بلندگوی سیستم صوتی، سیستم سرگرمی MYFord با صفحه 8 اینچی لمسی و صندلیهای چرمی و محفظه نوشابه و مواد غذایی در مدل پلاتینیوم نیز از نکات قابل توجه‌اند.





2015 Ford Expedition interior


قدرت این خودرو به صورت انحصاری از یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست تأمین می‌شود. پیشرانه اکسپدیشن 2015 با قدرت 370 اسب بخار و گشتاور 582 نیوتن متر مشابه لینکلن ناویگیتورمی‌باشد. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با سیستم SelectShift برای تعویض دستی دنده هم وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. همچنین سیستم فرمان برقی و سیستم میرایی با سه سطح راحت، طبیعی و اسپرت برای سیستم تعلیق نیز در دسترس است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» سه دوچرخه جدید از پورشه
پورشه را باید با 911 هایش شناخت نه با دوچرخه‌هایش. اما با وجود داشتن دو چرخ کمتر و عدم وجود پیشرانه، هنوز هم این یک پورشه است. اکنون سه عضو جدید به خانواده دوچرخه‌های پورشه پیوسته‌اند.




Porsche Bike


مدل RX با گیربکس 20 دنده شیمانو برای خارج از جاده طراحی شده است. فریم فیبر کربنی و کمک فنر بادی همراه با سیستم ترمز دیسکی هیدرولیکی Magura از ویژگی‌های این مدل می‌باشند.

Porsche Bike RX

Porsche Bike RX

Porsche Bike RX

مدل بعدی RS است که تنها 9 کیلوگرم وزن دارد و تجهیزاتی نظیر مدل پیشین دارد. این مدل دارای تنظیماتی برای یک سواری اسپرت و پر جنب و جوش ویژه شهر یا برای مسافرت‌های طولانی است. و با تجهیزات شیمانو XTR توسعه داده شده است.





Porsche Bike RS

Porsche Bike RS

Porsche Bike RS

آخرین مدل جدید دوچرخه‌های پورشه، بدون هیچ پسوندی، با گیربکس 8 سرعته Alfine شیمانو و ترمزهای دیسکی MT26 Magura و انتقال نیرو توسط تسمه بجای زنجیر می‌باشد که برای سفرهای درون شهری مناسب است.





Porsche Bike

Porsche Bike

Porsche Bike

هر سه مدل جدید دوچرخه‌های پورشه از ماه آینده برای فروش در دسترس خواهند بود اما هنوز از قیمت آنها اطلاعی نداریم.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مورانوی جدید چگونه خواهد بود؟
نیسان مورانو در ابتدای ورود خود به بازار، طرحی آوانگارد و مدرن را در این کلاس پایه گذاشت. بعدها نیسان با عرضه جوک نشان داد که در طراحی، بی پروا عمل می‌کند. حالا وقت آن رسیده که به سراغ مدل آینده مورانو برویم. خبر خوش برای طرفداران این خودرو این است که سال 2015، جانشین این مدل به بازار معرفی می‌شود.




2015 Nissan Murano render


احتمال دارد نیسان از مدل مفهومی رزونانس برای نسل آینده مورانو بهره ببرد. زبان جدید محصولات نیسان که در مدل سدان اسپرت ماکسیمای این شرکت و نسل آینده نیسان GT-R دیده شده، اینجا هم احتمالاً تکرار خواهد شد. بنابراین باید منتظر یک چهره خشن و هیجان انگیز از این خودرو باشیم.








پیش از این این احتمال مطرح شده بود که مدلهای 7 نفره این خودرو هم در برنامه قرار دارند. موضوعی که توسط سخنگوی نیسان، Dan Bedore رد شده زیرا با وجود نیسان پت فایندر 7 نفره، لزومی به این کار وجود ندارد. حتی مدلهای کانورتیبل این خودرو نیز از برنامه خارج شده‌اند.








بنابراین باید منتظر کراس اوور 5 نفره اسپرت نیسان در نمایشگاه نیویورک 2014 در ماه آوریل باشیم.
 

mondert

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2011
نوشته‌ها
833
لایک‌ها
1,425
LambOfChips چرا انقدر ضد ماشین های آلمانی هستی و ضدشون مطلب میذاری؟
تا حالا ندیدم از ماشین های آلمانی تعریف کنی انگار اصلا آلمان وجود خارجی نداره و خودروسازیش هم از ایران پایین تره!
هر وقتم مطلبی میذاری ضد اونهاست.
به خدا خود آمریکاییها هم ماشین آلمانی رو خیلی قبول دارن حتی اونایی که طرفدار شیش اتیشه ماشین امریکایی هم هستن به قدرت خوروسازی آلمان اذعان دارن
حسادت خوب چیزی نیست والا
 
Last edited:

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» نیسان 370Z نیسمو 2014
نمایشگاه ژنو 2013: مشتریان از تابستان 2013 می توانند به فکر خرید مدل 2014 نیسان 370Z باشند که اینبار به زیر دستان نیسمو رفته تا جذاب ترین محصول این تیونر در سال 2013 باشد؛ البته تا قبل از آمدن GT-R Nismo . . . !


2014 Nissan 370Z Nismo

وقتی نیسمو با کراس اور جوک برای نخستین بار قدم به بازار ایالات متحده گذاشت، مدیران ژاپنی بالاخره مجبور به بروز رسانی 370Z شدند که بدون تغییر چندانی از 2009 تا 2012 راهی بازارها میشد و مسلما اگر به خاک ایالات متحده می رسید نارضایتی شدید مشتریان آمریکایی را به همراه داشت. حالا نیسمو برای عرضه مدل های جدید 370Z تحت عنوان مدل 2014 آماده شده و بازهم بدون تغییر فنی ولی با تغییرات ناچیز ظاهری! ناگفته نماند که این محصول برای نخستین بار نه در ژنو بلکه در بارسلونا رونمایی شده بود.





نیسمو اعلام کرده که این محصول فقط در مدل کوپه و آن هم با گیربکس شش سرعته دستی قابل سفارش است. در نمای ظاهری می توان دید که از رنگ مشکی در رکاب ها، اسپویلر، قاب آینه ها و دیفیوزر برای نخستین بار استفاده شده؛ طراحی مجدد سپر جلو نیز منجر به عریض تر شدن آن تا حدود 16 سانتیمتر شده است. در نمای داخلی 370Z ، نیسمو از چرم های آلکانترا، صندلی های اسپرت و نهایتا روکش چرمی برای فرمان با یک تکه قرمز رنگ در قسمت بالایی آن یا اصطلاحا در ساعت 12 فرمان بهره گرفته و صفحه کیلومتر 370Z را به سلیقه خود مجددا طراحی کرده است.





در قسمت فنی نیسمو درحالی مدل های 2014 این خودرو را معرفی کرده که پیشرانه 3.7 لیتری V6 آن مثل سابق 350 اسب بخار قدرت (حدود 18 اسب بخار بیشتر از مدل های استاندارد) در دور موتور 7,400 و 371 نیوتن متر گشتاور در دور 5,200 داشته تا بدین ترتیب صفرتا 100 را در 5.2 ثانیه طی کند. رینگ های فورج کاری شده 19 اینچی آن نیز که توسط Rays ساخته شده همچنان باقی مانده اند؛ برای این رینگ های خاکستری متالیکی از تایرهای بریجستون مدل Potenza S001 استفاده شده که سایزشان در جلو 245/40 و در عقب 285/35 خواهد بود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» کوچولوی پژو آمد: 108 مدل 2014
نخستین جزییات از کوچکترین عضو خانواده پژو منتشر شد؛ خودرویی که پلتفرم مشترکی با تویوتا آیگودارد پس می توان پیش بینی کرد که این خودرو همان برادر دوقلوی سیتروئن C1 است . . .




2014 Peugeot 108


108 را باید یکی از سبکترین خودروها درمیان همکلاسانش دانست چراکه وزن خالص آن تنها به 840 کیلوگرم محدود شده است. یکی از تصمیمات جالبی که پژو برای آینده 108 درنظر گرفته اینست که علاوه بر فروش نسخه های هاچبک 2در و 5در، مدل های کابریولت آنرا هم با نام 108TOP و با سقف سافت تاپ عرضه می کند. البته باید این نکته را یادآوری کرد که پژو مجبور به ارائه 108 کابریو بود چون قبل از او سیتروئن در مدل DS3 Cabrio و همچنین رنو در نسل سوم توئینگو چنین کاری را انجام داده اند.



2014 Peugeot 108

108 که قرارست به جانشینی مدل های 107 (که تولیدشان از سال 2005 انجام شده) بیاید، با طول 3.47 متر و عرض 1.62 متر در واقع نسخه کنسرو شده پژو 308 است. اما سایر امکاناتی که پژو برای این خودروی دیفرانسیل جلو تدارک دیده عبارتند از:

  • انجین 3 سیلندر 1 لیتری e-VTi با قدرت 68 اسب بخار.
  • انجین 3 سیلندر 1.2 لیتری PureTech VTi با قدرت 82 اسب بخار.
  • گیربکس 5 سرعته دستی استاندارد (اتومات سفارشی).
  • رینگ های 14 اینچی با تایرهای 165/65 ؛ رینگ های 15 اینچی با تایرهای 165/60.
  • دیسک ترمز 247 میلیمتری جلو و 200 میلیمتری عقب.
  • استاپ/استارت پیشرانه، کنترل پایداری، توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمزهای کمکی (BA).
  • تهویه اتومات؛ نمایشگر 7 اینچی لمسی.
  • تنظیم ارتفاع صندلی راننده؛ ایربگ های 6 تایی.
درحالیکه اولین رونمایی رسمی پژو 108 یکماه دیگر در اتوشوی ژنو 2014 خواهد بود اما فروش نخستین مدل های تولیدی آن از اوایل تیرماه 93 و ابتدا از بازار انگلستان آغاز می شود.



 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» هدیه تک آرت برای 911 توربو
در این روزهای ولنتاین یا سپندارمذگان، تک آرت برای نشان دادن عشق خود به پورشه 911 توربو، یک هدیه جالب و گران قیمت را آماده کرده است. بسته‌ای که با دریافت آن، صاحبان این خودرو، افزایش قابل ملاحظه‌ای در عملکرد و دینامیک رانندگی را شاهد خواهند بود.




Techart Porsche 911 Turbo S


پورشه 911 توربو با پکیج تدارک دیده شده توسط تک آرت در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. این مجموعه شامل کیت TA 091/T1.1 برای افزایش توان موتور است که باعث می‌گردد موتور 3.8 لیتری شش سیلندر توربوی این خودرو، 620 اسب بخار نیرو و 830 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. این یعنی افزایش 60 اسب بخاری قدرت و 130 نیوتن متری تورک. شتاب صفر تا صد 911 توربو اس با این مجموعه تقویتی، به 2.8 ثانیه رسیده که نسبت به مدل استاندارد، 0.3 ثانیه سریع‌تر است. نهایت سرعت نیز با 10 رقم افزایش به 328 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.





Techart Porsche 911 Turbo S


تغییرات ظاهری و کیت اسپرت آئرودینامیکی هم که در تخصص این تیونر است. تک آرت یک کیت بدنه فیبر کربنی شامل اسپویلر فعال جلو، دامن جانبی و بال عقب ثابت و یک اسپویلر سقفی و دیفیوزر عقب را تدارک دیده است. چرخ‌های بسیار زیبای 20 یا 21 اینچی آلیاژی هم همراه با اگزوزهای کرومی، جلوه‌ای سهمناک به خودرو بخشیده‌اند.





Techart Porsche 911 Turbo S


آیا 911 توربو اس نیازی به تیونینگ دارد؟ تک آرت با عشق، جواب خود را آماده کرده است.
[URL='http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Techart-tunes-the-Porsche-911-Turbo-S.jpg'] [/URL]
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مبدل گشتاور چگونه کار می‌کند؟
در گیربکس‌های دستی موتور به‌وسیله کلاچ خشک به جعبه‌دنده (گیربکس) متصل است. بدون وجود کلاچ امکان متوقف کردن خودرو مگر اینکه آن را خاموش کنیم، نداریم! در خودروهای با گیربکس اتوماتیک دیگر خبری از کلاچ خشک نیست که ارتباط سیستم انتقال قدرت را با موتور قطع کند در عوض از یک وسیله خارق‌العاده به نام مبدل گشتاور استفاده می‌کنند. در ظاهر اصلاً شبیه به کلاچ‌های معمولی نیستند ولی عملکرد فوق‌العاده جالبی در داخل دارند.


مبدل گشتاور

در این مقاله سعی می‌شود تا نحوه عملکرد سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شرح داده شود و علت استفاده از مبدل گشتاور در آن ذکر شود. در مورد نحوه عملکرد و مزایا و معایب آن به تفصیل بحث می‌شود.
مقدمه:
درست مانند خودروهایی که دارای سیستم انتقال قدرت دستی دارند، خودروهای دنده اتومات نیازمند این هستند که موتور خودرو در حال چرخیدن باشد ولی چرخ‌های خودرو حرکتی نداشته باشند. در حقیقت چرخشی به عنوان ورودی وارد گیربکس نشود به عبارت دیگر ارتباط گیربکس با موتور قطع شود. این وظیفه بزرگ در سیستم‌های انتقال قدرت دستی بر عهده کلاچ خشک بود ولی در سیستم‌های انتقال قدرت اتوماتیک این وظیفه مهم را مبدل گشتاور بر عهده می‌گیرد.




Torque Multiplier


مبدل گشتاور نوعی کوپلینگ سیالاتی است که اجازه می‌دهد موتور به طور مستقل از گیربکس کار کند. اگر موتور در دور آرام کار کند، مقدار خیلی کمی از تورک توسط مبدل گشتاور منتقل می‌شود. به همین دلیل است که هنگامی که هنوز به خودرو ورودی پدال گاز وارد نشده است خودرو با سرعت کمی با دور آرام موتور حرکت می‌کند.
هنگامی که پای خود را بر روی پدال گاز می‌گذارید سرعت دورانی موتور افزایش می‌یابد و مقدار سیال بیشتری به سمت مبدل گشتاور پمپ می‌کند و در نهایت تورک به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.





محل قرارگیری مبدل تورک


داخل مبدل گشتاور چه می‌گذرد؟
مبدل‌های گشتاور عموماً از چهار قسمت اصلی تشکیل شده‌اند که در محفظه مبدل گشتاور قرار دارند:


  • پمپ
  • توربین
  • استاتور
  • سیال انتقال دهنده
محفظه مبدل گشتاور به فلایویل موتور پیچ شده است بنابراین در سرعتی معادل با سرعت دورانی موتور در حال گردش است. پره‌هایی که پمپ مبدل گشتاور را تشکیل می‌دهند به محفظه متصل شده‌اند، بنابراین با سرعت دورانی موتور می‌چرخد. در شکل زیر نحوه اتصال پمپ و محفظه و غیره را نشان داده است.




ZF torque converter cut-away


نوع پمپی که در داخل محفظه مبدل گشتاور وجود دارد از نوع سانتریفیوژی است. همان‌طور که پمپ دوران می‌کند، سیال را به خارج پرتاب می‌کند. در همین حین، فضای خلایی ایجاد شده که باعث می‌شود سیال بیشتری به سمت مرکز کشیده شود. سیالی که به سمت تیغه‌های توربین می‌رود به سیستم انتقال قدرت متصل شده است. توربین باعث چرخش محتویات سیستم انتقال قدرت می‌شود، که در نهایت منجر به حرکت در خودرو می‌شود. همان‌طور که در شکل زیر مشخص است سیال از بیرون وارد توربین می‌شود و تا قبل از خروج آن از مرکز توربین باعث چرخش آن می‌شود. برای اینکه سیال جهت چرخش را عوض کند نیازمند اعمال نیرو به جسم است. این نیرو به هر جسمی داخل محفظه وارد شود باعث دوران آن در جهت مخالف می‌شود. بنابراین سیال باعث تغییر جهت حرکت توربین و دوران آن می‌شود.



سیال از مرکز توربین خارج می‌شود، در مخالف جهتی که وارد شده است بیرون می‌رود. اگر در شکل‌ها خوب دقت می‌کنید متوجه می‌شوید که جهت پیکان سیال خروجی از توربین خلاف جهت پیکان چرخش پمپ است. اگر به پمپ اجازه داده شود که به پره‌های پمپ ضربه بزند، دور موتور را آهسته می‌کند و باعث اتلاف انرژی می‌شود. علت وجود استاتور در مبدل گشتاور همین عامل است.


استاتور:
استاتور در کنار مبدل گشتاور وجود دارد. وظیفه آن تغییر جهت سیال خروجی از توربین قبل از آنکه به سمت پمپ برود. این قطعه به طور اعجاز برانگیزی کارایی مبدل گشتاور را بالا می‌برد. در استاتور تیغه‌هایی بسیار خشن طراحی شده است که تقریباً به طور کامل جهت جریان سیال را عوض می‌کند. کلاچ یک طرفه (داخل استاتور) استاتور را به شفت انتقال قدرت متصل می‌کند. به علت وجود چنین ساختاری استاتور نمی‌تواند با سیال بچرخد، تنها می‌تواند در جهت مخالف چرخش انجام دهد. به عبارت دیگر تنها جهت سیال را به محض برخورد با تیغه‌هایش تغییر می‌دهد.


بعضی اوقات یک اتفاق جالب هنگامی که خودرو حرکت می‌کند می‌افتد. هنگامی که خودرو در سرعت 64 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است، پمپ و توربین تقریباً با سرعت یکسانی در حال گردش هستند. (پمپ همواره کمی سریعتر می‌چرخد) در این زمان سیالی که به توربین باز می‌گردد، دارای جهت یکسانی است در هنگام ورود به پمپ است در نتیجه نیازی به استاتور نیست.
هر چند توربین جهت سیال را عوض می‌کند، ولی سیال همواره در جهتی حرکت می‌کند که توربین در حال گردش است چون توربین با سرعت بیشتر در جهتی چرخش می‌کند که سیال در جهتی مخالف وارد پمپ شده است. اگر شما در پشت یک وانت قرار داشته باشید که با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است و توپی را در جهت مخالف حرکت وانت با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت پرتاب کنید، سرعت توپ از دید ناظر بر دستگاه مختصات خارج از خودرو 20 کیلومتر بر ساعت در جهت حرکت وانت است. این مثال شبیه به عملکردی است که توربین در حال انجام است. سیال در یک جهتی پرتاب می‌شود ولی نه به سرعتی که در ابتدا در جهتی دیگر داشت.


نقاط قوت و ضعف مبدل گشتاور:
مبدل گشتاور یکی مهم‌ترین وظایف اصلی خودرو را که قطع ارتباط موتور با سیستم انتقال قدرت است انجام می‌دهد. در واقع مبدل گشتاور به خودروی شما تورک لازم را در هنگام شتاب گیری می‌دهد. در مبدل گشتاورهای پیشرفته‌تر تورک انتقالی از مبدل گشتاور 2 تا 3 برابر بیشتر از تورک موتور است.


در سرعت‌های بالاتر که سیستم انتقال قدرت به موتور وصل شده است (قفل شده است) که تقریباً با سرعت دورانی یکسانی می‌چرخند. به طور ایده آل سرعت دورانی خروجی مبدل گشتاور و ورودی آن با هم برابر است به دلیل اینکه اختلاف در سرعت‌های دورانی باعث اتلاف انرژی می‌شود. این می‌تواند علتی برای این باشد که چرا خودروهای با سیستم انتقال قدرت اتوماتیک دارای مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای با سیستم انتقال قدرت دستی هستند. برای حل کردن این مشکل برخی از خودروها دارای مبدل گشتاور به همراه کلاچ قفل شونده هستند. هنگامی که دو نیمه از مبدل گشتاور دارای سرعت دورانی تقریباً یکسانی شدند، این کلاچ آنها را نسبت به هم قفل می‌کند. این عمل باعث جلوگیری از لغزش و بیشتر شدن کارایی این وسیله است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فولکس پولو آپدیت شد: نیم گام به جلو
نسل پنجم فولکس واگن پولو که در سال 2009 به بازار آمده، اکنون در میانه عمر خود قرار گرفته است و به همین دلیل یک فیس لیفت عمده همراه با تغییرات مختلف روی آن اعمال شده است.




2014 Volkswagen Polo facelift


تغییرات بیرونی شامل سپر و جلوپنجره جدید می‌شوند. فرم کلی چراغها، بدون تغییر باقی مانده اما چینش لامپ‌ها و LED برای چراغ اصلی از تغییرات قابل ذکرند. سپر عقب تغییرات کمتری داشته اما چراغهای عقب از طراحی جدیدی بهره می‌برند. با این وجود هنوز چهره فولکس کاملاً مشخص و با کمترین تغییر بنیادینی به نظر می‌رسد.
با ورود به داخل اتاق، کنسول وسط بروز شده و آرایش جدید تجهیزات و یک صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی متصل به دوربین عقب، جلب توجه می‌کنند. برای ایمنی بیشتر از سیستم جلوگیری از برخورد در سرعتهای پایین و همچنین کروز کنترل تطبیقی استفاده شده است.





2014 Volkswagen Polo facelift


اما اگر به دنبال تغییرات واقعی می گردید باید درب کاپوت را بالا بزنید. موتور پایه سه سیلندر 1.4 لیتری بنزینی 74 اسب بخار، 89 اسب بخار و 104 اسب بخار در سه ویرایش، خروجی تولید می‌کند. این پیشرانه‌ها با تنظیم‌های متفاوت، جانشین موتور 1.2 لیتری 90 اسبی و یا 1.6 لیتری 104 اسبی می‌شوند. مدل TDI BlueMotion با 74 اسب بخار را باید یک مدل اقتصادی دانست که با گشتاوری معادل 210 نیوتن متر در دور تنها 1500 دور در دقیقه، مصرف سوختی معادل 3.2 لیتر در 100 کیلومتر را ارائه می‌کند. مصرف سوخت مدل 89 اسبی هم تنها 3.4 لیتر است که 21 درصد نسبت به موتور 1.6 لیتری سابق، مقرون به صرفه‌تر است.





2014 Volkswagen Polo facelift


از موتورهای دیزلی می‌گذریم و به موتورهای بنزینی می‌پردازیم. پیشرانه سه سیلندر 1.0 لیتری توربو، می‌تواند 89 اسب بخار نیرو تولید کند و تنها 4.1 لیتر در صد کیلومتر، مصرف سوخت آن است. موتور 1.2 لیتری TSI هم در تنظیمات 89 اسبی، 108 اسبی و مدل GT با 148 اسب بخار عرضه می‌شود. موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر هم تنها موتور 4 سیلندر این خانواده است که در مدل GTI پولو 189 اسب بخار خروجی دارد.








بسته به انتخاب موتور، می توان از یک گیربکس پنج یا شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره برد. مشتریان همچنین می‌توانند از آرایه‌های مختلفی چون چرخ‌های 15 تا 17 اینچی و 15 رنگ مختلف برای بدنه انتخاب نمایند.








فولکس پولوی جدید در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تست موتور شیشه‌ای با سوخت پاک در آئودی
بسیاری از اتومبیل‌های مسابقه سطح بالا از پنل‌های شیشه‌ای برای محفظه موتور استفاده می کنند و این امکان را به وجود می‌آورند که شرایط مکانیکی موتور تا حدودی ملموس شود. در همین حال، استفاده از یک موتور تمام‌شیشه‌ای، همچنان که دلایل آن کاملاً بدیهی به نظر می‌رسند، مرسوم نیست و به ندرت اتفاق می‌افتد. ولی وقتی از روند کار موتور به طور مستقیم اطلاعی نداشته باشید، از چیزی که مدل کامپیوتری برای عملکرد آن پیش‌بینی کرده، اطمینان کافی نخواهید داشت. بر این اساس، آئودی از یک پوشش شیشه کوارتزی برای دیواره محفظه احتراق استفاده کرده تا سوخت سازگار با محیط زیستe-fuel را آزمایش کند.


Audi tests clean ‘e-fuels’ with a glass engine

آئودی در سال‌های گذشته گام‌های بسیار مهمی در زمینه خودروها و سوخت‌های پاک برداشته است. یکی از این موارد، سوخت e-gas بوده است که یک گاز طبیعی مصنوعی است و برای آئودی A3 g-tron هاچ‌بک سال گذشته در اروپا عرضه شد. جی-ترون از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به نسل کنونی هاچ‌بک‌های A3 دارد و در زیر کاپوت نیز شرایط بسیار مشابهی دارد و تنها یک طراحی منحصر به‌فرد برای احتراق سوخت گاز طبیعی در آن به کار رفته است. سوخت این خودرو نیز شرایط نزدیکی به گاز طبیعی دارد و می‌تواند برای موتورهای مشابه، کارایی داشته باشد. با این حال، سوخت گاز طبیعی مصنوعی (e-gas) خلوص زیادی دارد و هیچ‌گونه هیدروکربن ناخواسته‌ای در آن وجود ندارد؛ بنابراین می‌تواند در یک حالت بهینه مصرف شده و آلودگی کمتری نسبت به سوخت‌های گاز طبیعی رایج ایجاد کند.

آئودی می‌توانست پاک بودن عملکرد موتور را از لوله اگزوز در عقب هم بررسی کند؛ ولی مهندسان آئودی می‌خواستند که فرآیند احتراق را با چشم‌های خود ببینند. در یک موتور با طراحی و با دور موتور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه، یک دریچه شیشه‌ای تعبیه شد تا شرایط احتراق سوخت جدید، بهتر بررسی شود. برای مطالعه‌ی بیشتر، از یک اتاقک فشار و یک دوربین ویژه برای مشاهده نحوه کار انژکتور استفاده می‌شود. چالش کنونی، استفاده از این دانش برای تولید بهینه سوخت‌هایی مانند e-ethanol و e-diesel است تا سوخت‌هایی پاک‌تر برای موتورهای احتراق داخلی حاصل شود.

تولید سوخت e-gas در یک کارخانه در ورتل آلمان آغاز شده است و این کارخانه می‌تواند تا حدود هزار تن از این سوخت را در سال تولید کند. مواد جانبی ایجاد شده از این کارخانه، تنها اکسیژن و آب خواهند بود. این مقدار سوخت e-gas می‌تواند برای ۱۵۰۰ آئودی A3 اسپرت جی-‌ترون برای مسافتی نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر در سال، کافی باشد.
 
بالا