• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» داستان طراحی نیسان قشقایی
داستان طراحی نیسان قشقایی از زبان سرپرست بخش طراحی، شیرو ناکامورا و مدیر ارشد طراحی داریل اسکرایوِن می‌تواند شنیدنی باشد؛ کسانی که در تمام مراحل طراحی این خودرو در استودیوی طراحی اروپایی نیسان در بریتانیا، درگیر این پروژه بوده‌اند.


Nissan Qashqai Design Sketch

کانسپت

تغییر و بهینه‌سازی خودرویی که نزدیک به ۲ میلیون مشتری و هوادار دارد، کار ساده‌ای نیست. با این‌حال، تحت ***** شیرو ناکامورا، استودیوی طراحی اروپایی نیسان در بریتانیا، به سرعت، سه مؤلفه پایه برای قشقایی جدید تعریف کرد.

شیرو ناکامورا می‌گوید:


ایده‌ی اولیه، سه لایه داشت. چالاکی، هوشمندی و کنترل، سه عنصری بودند که در تمام قسمت‌های طراحی مدّنظر قرار داده شدند. خودرویی که می‌بینید نتیجه صرف چند سال کار بی‌وقفه است. ما با یک طراحی جدید، زمینه موفقیت نسل اول قشقایی را فراهم کردیم و اکنون قشقایی، به عنوان سرآمد کراس‌آور در کمپانی نیسان است.

طراحی

قشقایی جدید، ویژگی‌های زیادی از خانواده کراس‌آورهای نیسان به ارث برده و نمایی جسورانه و اسپورت دارد؛ و در همین حال، ظاهری جدید و هیجان‌انگیز دارد.


Nissan Qashqai Profile Design

یکی از مؤلفه‌های طراحی قشقایی، نسبت بین اندازه‌ی چرخ‌ها و دیگر ابعاد بدنه است. داریل اسکرایون، مدیر ارشد طراحی نیسان در اروپا می‌گوید:


می‌خواستیم که با استفاده از کمان دایره‌های چرخ‌ها بر قدرت و اعتماد‌به‌نفس خودرو، تأکید داشته باشیم. با استفاده از خط پنجره طولانی‌تر، این امکان فراهم شد که جرم بیشتری در اطراف چرخ‌ها قرار گیرد. ما از وسط بدنه به عنوان اتصال چهارگوشه‌ی آن استفاده کردیم و در نتیجه، شکلی به‌دست آمد که شرایط کاملاً ورزشی و مسابقه‌ای داشت. چنین طراحی بر اساس ابعاد چرخ‌ها، قدرت و ایمنی بیشتری را در یک خودرو نشان می‌دهد و نشان از یک حالت غرور و اعتماد‌ به نفس در درون خودرو دارد.





نسبت بین قسمت‌های بالا و پایین کاپوت، یکی دیگر از چالش‌های زمان‌بر تیم طراحی نیسان بوده است. داریل اسکرایون در این‌ باره توضیح می‌دهد که:


تفاوت چندانی بین دو قسمت بالا و پایین وجود ندارد، با این‌حال، پیچیدگی‌های بدنه در قسمت پایین، بیشتر درنظر گرفته شده است.

به‌عنوان مثال اگر سپر عقب را درنظر بگیرید، در نسل اول قشقایی، شکلی بسیار ساده داشته، امّا در نسل جدید، از طراحی بهتر و ضربه‌گیرتری استفاده شده است. در این مدل، سعی شده تا عناصر ایمنی، احساس آسایش بهتری ایجاد کنند.

تایسوکه ناکامورا اضافه می‌کند:


ماه روح بیشتری به طراحی بدنه داده ایم. حرکات بیشتری در سطوح دیده می‌شود و حجم‌ها به صورت روشن‌تر تعریف شده‌اند.


هدف این‌بوده که قشقایی جدید، شکلی مدرن‌تر داشته باشد و من نیز اطمینان دارم که به این هدف دست‌ یافته‌ایم. وقتی از جلو به خودرو نگاه می‌کنید، می‌توانید تباین دینامیکی احجام را در مواردی مانند طرح‌های برجسته چراغ‌ها و جلوپنجره، درک کنید. جلوپنجره V شکل در محل اتصال به بدنه، باعث یک حرکت دینامیکی شده و در تضاد با دینامیک طراحی کلی بدنه قرار دارد.

عناصر دیگری مانند «خط سقف»، همان‌طور که داریل اسکرایون می‌گوید، دوباره به صورت کامل طراحی شده‌اند:


قشقایی جدید، دارای یک سقف «تیز» تری نسبت به نسل اول است. ارتفاع این سقف در عقب خودرو، کاهش می‌یابد و ما نیز به برای هم‌پوشانی، خط سقف را طولانی‌تر درنظر گرفته‌ایم. این کار باعث می‌شود تا حسّ سرعت و مسابقه در خودرو تقویت شده و نمای دینامیک بیشتری برای قشقایی جدید، ایجاد شود.

طراحی هوشمندانه


Nissan Qashqai front end design

با بکارگیری تمام تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های در دسترس در مراحل اولیه طراحی، تیم طراحی NDE این فرصت را داشته‌اند که تمام عناصر کلیدی را در طراحی این خودرو لحاظ کنند. تایسوکه ناکامورا توضیح می‌دهد:


تکنولوژی، هیچ‌گونه شکل و فرم خاصی ندارد. برای بیان تکنولوژی در قالب طراحی بیرونی خودرو، ما با چالشی بزرگ روبرو بوده‌ایم. درک افراد مختلف از «تکنولوژی» متفاوت است و سؤال اینجاست که چگونه این مفاهیم را در طراحی جای دهیم.


Nissan Qashqai rear end design

کلید این مشکل، استفاده از تکنولوژی از همان مراحل اولیه است. داریل اسکرایون می‌گوید:


چراغ‌های LED یکی از مثال‌های خوبِ استفاده از تکنولوژی در طراحی‌های ما برای قشقایی جدید است. ما از اول هم می‌خواستیم از همین پلتفرم برای روشنایی استفاده کنیم. ولی انتظار نداشتیم که این کار ما، باعث ایجاد یک نمای هوشمندانه و تکنولوژیک برای خودرو شود. بر این اساس، قاب‌های چراغ‌ها را نیز به صورت کامل، دوباره طراحی کردیم. این قسمت، یکی از عناصر زیبای طراحی قشقایی جدید با خطوط و اشکال هندسی پیچیده است.


Nissan Qashqai Front Three Quarter View

همچنین تیم طراحی ناکامورا، سعی داشته‌اند که با استفاده از تجهیزاتی که بیشتر در خودروهای گران‌قیمت و لوکس پیدا می‌شود، حسّ سواری در قشقایی را ارتقا دهند. بر این اساس، از همان اوایل طراحی، استفاده از این تجهیزات، پیش‌بینی شد. در این رابطه، داریل اسکرایون می‌گوید:


استفاده از عناصری مانند طرح کروم دور پنحره‌ها، از گام‌های نخست طراحی جدید بودند. ایجاد یک طرح شاهکار، به این سادگی‌ها نیست. جزئیات، تأثیر زیادی در حس بهتر رانندگی دارند. به‌عنوان مثال نگاهی به جاهای خالی در پنل‌ها و همچنین جاهایی که سه پنل در کنار هم از سه جنس مختلف هستند، داشته باشید. طراحی و ساخت این قسمت‌ها، زمان زیادی گرفته تا تکمیل شود؛ امّا در مقابل تأثیری که در جلوه‌ی خودرو ایجاد می‌کند، ارزشش را دارد.


Nissan Qashqai Profile View

یکی از نواحی ویژه در طراحی بدنه که وقت زیادی از تیم طراحی را به خود اختصاص داده، طرح «کلامشل» برای بازشدن در کاپوت است؛ یک طراحی پیجیده که تیم طراحی نیسان را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است. در این زمینه داریل اسکرایون اشاره می‌کند که:


طراحی پنل‌های کاپوت کلامشل، کاملاً سه‌بعدی است و برای ساخت دقیق آن، وقت زیادی لازم است. می‌توانستیم کار خودمان را راحت کنیم و از یک کاپوت صاف با طراحی ساده استفاده کنیم؛ ولی این چیزی نبود که احساس یک سواری بهتر را منتقل کند. قبول دارم که کار بسیار سختی بر روی دوش طراحان قرار گرفت، امّا نتیجه‌ی کار، باورنکردنی بود.


Nissan Qashqai Dashboard

طراحی مبتنی بر «کنترل»

کنترل، یکی از مؤلفه‌هایی است که در تمامی عناصر طراحی قشقایی جدید حضور دارد. از طراحی کابین متمرکز بر روی نیازهای راننده و همچنین موقعیت صندلی‌ها گرفته تا طراحی بدنه، همه‌ی قسمت‌های خودرو، دست به دست هم داده تا احساس کنترل و آسودگی‌خاطر را برای راننده و سرنشینان ایجاد کنند. تایسوکه ناکامورا توضیح می‌دهد:


ایجاد احساس امنیت از طریق طراحی، کار مشکلی بود و باز هم تیم طراحی با چالش‌های زیادی مواجه گردید. ما از اول هم می‌دانستیم که باید اندازه چرخ‌ها را افزایش دهیم؛ زیرا طراحی یک خودرو با چرخ‌های بزرگتر، بر عملکرد رانندگی بهتر و حسّ امنیت بیشتر پشت فرمان، تأکید خواهد داشت. تیم طراحی از شروع کار، به این سمت کشیده شد.

در نتیجه قشقایی جدید، به صورت استاندارد از چرخ‌های ۱۹ اینچی استفاده می‌کند. به‌منظور تأثیرگذاری بیشتر بر شخصیت خودروی جدید، جزئیات کلیدی مانند چراغ‌های عقب و جلو، توسط تیم طراحی، به صورت موشکافانه بررسی شد. همان طور که داریل اسکرایون می‌گوید:


قصد ما این بود که در هر شرایط روشنایی روز و شب و هوای ابری، قشقایی جدید، از دور، مشخص باشد. در چراغ‌های عقب از طرح بومرنگ استفاده شده است؛ طرحی که به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی طراحی‌های جدید نیسان شناخته می‌شود و قدرت روشنایی مناسبی در جهت خودش دارد. با وجود تعداد زیاد رقبا در این عرصه، باید هم به فکر یک عنصر قوی در طراحی بیرونی خودرو باشیم؛ چیزی که بتواند هم در شب و هم در روز، بدرخشد.


Nissan Qashqai Interior Design

ایجاد حس امنیت و کنترل در داخل کابین، یکی دیگر از اولویت‌های طراحی قشقایی جدید بوده است. تایسوکه ناکامورا در این باره توضیح می‌دهد که:


پنل اصلی ابزارها، ساختمان کلی طراحی جدید را تشکیل می‌دهد. این طراحی، به صورت مجازی، عرض کابین را بزرگتر جلوه داده و جریانی پیوسته با درها ایجاد می‌کند. در همین‌حال، یک محل متمرکز برای تمام ابزارهای مهم رانندگی است و باعث می‌شود که تمامی سرنشینان در خودرو، احساس امنیت کنند. برای آسودگی خاطر بیشتر، قسمت پایین داشبورد، پنل‌هایی برای قرارگیری زانوها در یک حالت راحت، درنظر گرفته شده است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» کونیگزگ وان ؛ سوپرکار یا مگا کار ؟!
این سوئدی آمده تا سریع ترین خودروی جهان باشد، آمده تا به هنسی ونوم جی تی بگوید که پادشاهی اش بر قلمرو 1000 اسبی ها دوام چندانی ندارد . . .


Koenigsegg One:1

باگذشت بیش از 14 ماه از انتشار اولین تصاویر این خودرو، حالا زمزمه های ورود آن به خیابان ها به گوش می رسد. کونیگزگ نام این محصول جدید را One:1 گذاشته و معتقدست که اولین Mega Car دنیا را ساخته؛ عبارات One:1 و مگاکار کنایه ای است از دو ویژگی منحصر به فرد این خودرو:

  1. داشتن نسبت قدرت به وزنی معادل 1:1 کیلوگرم به اسب بخار؛ برای اولین بار در جهان.
  2. داشتن قدرت یک مگاواتی.
One:1 بر پلتفرم آگرا R ساخته شده به همین دلیل وجه تشابه بسیاری زیادی – چه در ظاهر و چه در باطن – با آن دارد طوریکه می توان آنرا نسخه ارتقا یافته آگرا دانست نه یک محصول جدید. پیشرانه بلوک آلومینیومی آن همان انجین5.0 لیتری V8 توئین توربویی است که قبلا در آگرا R دیده بودیم با این تفاوت که قدرت و گشتاور خروجی آن به ترتیب 217 اسب بخار و 271 نیوتن متر افزایش یافته تا به رکوردهای زیر برسد:

  • 1341 اسب بخار.
  • 1371 نیوتن متر در دور 6000.
  • شتاب صفر تا 400 معادل 20 ثانیه.
  • تحمل شتاب جانبی تا 2G.



جالبست بدانیم که این خودرو از سرعت 400 تنها در 10 ثانیه به حال سکون می رسد و همچنین برای متوقف شدن کامل از سرعت 100 کیلومتربرساعت به مسافتی بیشتر از 28 متر نیازی ندارد. اما چگونه می توان این هیولای سفید که رینگ های فوق سبک کربنی با سایز 19 اینچ در جلو و 20 اینچ در عقب دارد را متوقف کرد؟ راه حل کونیگزگ چنین بوده است:

  • استفاده از دیسک های سرامیکی به قطر 397 میلیمتر با کالیپرهای 6 پیستونی در جلو.
  • استفاده از دیسک های سرامیکی به قطر 380 میلیمتر با کالیپرهای 4 پیستونی در عقب.
  • استفاده از تایرهای اختصاصی Cup ساخت میشلین که برای رسیدن به سرعت حدود 440 کیلومتربرساعت طراحی شده.
  • طراحی هوشمندانه بدنه خودرو طوریکه در سرعت 260 کیلومتر برساعت نیروی عمودی وارده به 610 کیلوگرم می رسد.
  • تعلیق با تنظیم ارتفاع اتومات؛ باله اتومات عقب.



بر روی One:1 گیربکس دوکلاچه 7 سرعته تعبیه شده؛ وزن 1341 کیلوگرمی آن هم درست مانند آگرا R به نسبت 44 به 56 در جلو و عقب توزیع شده. با اینکه در روزهای آینده این خودرو برای نخستین بار در ژنو 2014 رونمایی می شود اما حقیقت این است که هر 6 دستگاه آن از مدت ها پیش و با قیمتی نامعلوم فروخته شده اند. سایر جزییات این خودرو تاچند روز دیگر منتشر می شوند.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» RC 350 F Sport ، ضلع سوم برمودای لکسس
لکسس اطلاعاتی از سرباز جدید خانواده جدید کوپه خود ، یعنی سری RC منتشر کرد .


Lexus RC 350 F SPORT

آخرین تیر لکسس بر پیکره ی خودروهای کوپه آلمانی ، RC 350 F Sport نام دارد ، که پر کننده فضای دو محصول کوپه دیگر لکسس ، RC 350 و RC F می باشد . چهره این مدل از RC 350 تهاجمی تر است اما از عناصر تزیین کننده اغراق آمیز RC F در آن خبری نیست . در ساخت این مدل از پلت فرم سدان GS لکسس بهره گرفته شده است .


Lexus RC 350 F SPORT

اما مراقب باشید که این تغییر چهره شما را گول نزند ، چرا که زیر هود این مدل از پیشرانه V6 با قدرت 306 اسب بخار و 375 نیوتن متر استفاده شده ، دقیقا همان پیشرانه ای که در RC 350 مورد استفاده قرار گرفته است . یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را برعده دارد . حال این سوال پیش می آید که پسوند F Sport کجا به کار آمده است ؟












مهمترین تغییری که در این مدل بوجود آمده ، بهره گیری از سیستم تعلیق متغیر تطبیقی (AVS) است . AVS به طور خودکار عملکرد دمپینگ چهار چرخ را در مواجه با موانع احتمالی تنظیم می کند . سیستم فرمان پذیری دینامیک (LDH) از دیگر ویژگی ای این مدل است . این سیستم زاویه هر چهار چرخ را بر اساس سرعت خودرو ، جهت چرخش فرمان و پاسخ راننده تنظیم می کند . همچین سیستمی درپورشه 911 GT3 نیز به کار رفته است که در سرعت های پایین چرخ های جلو و عقب در خلاف جهت هم و در سرعت های بالا هم جهت بایکدیگر منحرف می شوند .

لکسس RC 350 F Sport را در نمایشگاه ژنو 2014 به روی صحنه خواهد برد .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» بررسی رنو مگان هاچ بک
داستان در مورد دو مدل پایه از رنو مگان، با سیستم گیربکس دستی و اتوماتیک است که قیمتی بین ۲۱ تا ۲۳ هزار دلار دارند. این مدل برآمده از کارخانه رنو در اس‌پانیا، قصد دارد تا تبدیل به یکی از ارزان‌ترین خودروهای کوچک در اروپا شود. تویوتا کرولا، مزدا ۳، نیسان پالسار، هیوندای i30، و فولکس‌واگن گلف،‌ از رقبای اصلی رنو مگان به شمار می‌آیند. قیمت مدل پایه رنو مگان با سیستم گیربکس ۶ دنده دستی، ۲۰ هزار و ۹۹۰ دلار است. این خودرو، مشابه رنو کلیو جدید، از یک موتور ۱/۲ لیتری چهار سیلندر با توربوشارژر استفاده می‌کند. با پرداخت ۲ هزار دلار اضافه، می‌توان از سیستم اتوماتیک تغییر سرعت پیوسته (CVT) استفاده کرد که با یک موتور بدون توربوی ۲ لیتری و چهار سیلندر همراه می‌شود.




2013 Renault Megane


از نظر ظاهر، تنها تفاوتی که بین دو رنو مگان با سیستم‌های گیربکس دستی و اتوماتیک می‌توان پیدا کرد، نشان TCe در پشت مدل گیربکس دستی با موتور ۱/۲ لیتری توربو است که جدیداً در سری مگان رنو عرضه شده است. موتور ۲ لیتری قدیمی، از شروع نسل کنونی مگان در سال ۲۰۰۹، همواره، حاضر بوده است. در عین‌حال، هزینه‌های توسعه موتورهای توربو، بر استفاده آن‌ها در مگان تأثیر گذاشته و رنو تا سال گذشته از این موتور کوچک توربو استفاده نمی‌کرد. البته تعداد کمی از خودروهای سایز کوچک هستند که موتورهای با حجم کم و توربو، ارائه می‌کنند. از جمله این مدل‌ها، شورولت کروز و فولکس‌واگن گلف با موتور ۱/۴ لیتری توربو هستند که به ترتیب قیمت‌هایی برابر ۲۱۴۹۰ و ۲۳۱۹۰ دلار دارند و گران‌ترند.



موتور ۱/۲ لیتری مگان دارای پیک گشتاوری برابر ۲۰۵ نیوتن‌متر است که به سرعت در دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید. این در حالی است که مگان با موتور بدون توربوی ۲ لیتری، در دور موتور ۳۷۵۰ دور بر دقیقه، یعنی تقریباً دو برابر، به پیک گشتاور خود، یعنی ۱۹۵ نیوتن‌متر می‌رسد. حتی بیشتر از این دور موتور، موتور ۱/۲ لیتری توربو، باز هم گشتاوری نزدیک‌تر به ماکزیمم عملکرد خود، در مقایسه با موتور ۲ لیتری، تولید می‌کند. به طور کلی، باید گفت که گشتاور موتور کوچک توربو، بیشتر مواقع در دسترس است و در واقع، باعث می‌شود که نیاز به تغییر دنده، فشار پدال گاز و دور موتور بالا، کمتر شود. بنابراین، فشار وارده به موتور کمتر شده و عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. این موضوع، به‌ویژه در مورد مصرف سوخت، بیشتر به چشم می‌آید. جایی که در ترکیب جاده و خیابان‌های شهر، رنو مگان در هر ۱۰۰ کیلومتر، تنها ۵/۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. در همین حال، مگان با موتور ۲ لیتری، مصرف سوختی برابر ۷/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی خواهد داشت.


موتور ۱/۲ لیتری توربوی مگان، قدرتی برابر ۱۳۰ اسب‌بخار برای خودرو ایجاد می‌کند. این قدرت در دور موتور ۵۵۰۰، در دسترس خواهد بود. از این‌رو، این خودرو می‌تواند در مدت ۱۰/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. موتور ۲ لیتری نیز قدرت ۱۳۸ اسب‌بخار را در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند که باعث می‌شود، رنو مگان برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۰/۶ ثانیه بهتر از توربو عمل کند و در مدت ۱۰/۳ ثانیه شتاب بگیرد.







در عمل، موتور ۱/۲ لیتری توربو، حس سرعت و چابکی بیشتری را نسبت به موتور ۲ لیتری ایجاد می‌کند و البته بسیار روان‌تر و کم سر و صداتر نیز هستم. موتور توربوی مگان با موتور مورد استفاده در کلیو ۲۰۱۴ مشترک است؛ با این‌حال، این موتور ۱۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر و ۱۲ اسب‌بخار قدرت بیشتری نسبت به کلیو تولید می‌کند. در مقایسه خودروهای رقیب مانند فولکس‌واگن گلف، رنو مگان با موتور ۱/۲ لیتری توربو، ۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر و ۸ اسب‌بخار قدرت بیشتری ایجاد می‌کند.



رنو مگان، با وزنی به اندازه ۱۳۹۴ کیلوگرم، یکی از سنگین‌وزن‌های کلاسِ خود است. با این‌وجود، چابکی بی‌نظیری برای خودرو ایجاد شده و سواری دلپذیری دارد؛ به طوری که به نظر می‌رسد، مشکل کیفیت سواری که تا سال ۲۰۱۳ نیز در این مدل پابرجا بود، در سال ۲۰۱۴ از بین رفته است. در این مدل، از تایرهای ۱۷ اینچی استفاده شده و سیستم تعلیق آن، ویژگی‌های اسپرتی بیشتری به خود گرفته است. بنابراین، در عبور از ناهمواری‌های جاده، رنو مگان جدید، یک آرامش خاصی دارد.







وقتی خط تولید مگان در سال گذشته از ترکیه به اسپانیا منتقل شد، مگان شاهد تغییرات بسیار خوبی در داخل کابین شد. با این حال، تریم RS مگان با شرایط اسپرت خود، کابینی در حد قیمت ۴۲ هزار دلاری خود ندارد. در مقابل، قیمت ۲۱ هزار دلاری مدل پایه مگان، به کیفیت و امکاناتی که در اختیار می‌دهد، نزدیک‌تر است. اساس طراحی‌های داخل کابین مدل پایه رنو مگان، مناسب هستند؛ استفاده از مواد مناسب و پلاستیک، صندلی‌های راحت، شمارنده سرعت دیجیتال و واضح، اتصال بلوتوث و تعویض دنده راحت. با این‌حال، از این نظر نمی‌تواند با فولکس‌واگن و مدل گلفش، رقابت داشته باشد.








در مجموع، رنو مگان با گیربکس دستی، یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای امسال است و جایگزینی مناسب برای بسیاری از رقبای آن به شمار می‌رود. این خودرو اکنون در ایران با قیمتی حدود 110 میلیون تومان به فروش می رسد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» فوق لوکس ؛ کارلسون ورسای
ترکیب لوکس ترین خودروی دنیا با سبک زندگی لوکس فرانسوی نتیجه اش می شود تصویر زیر . کمپانی تیونینگ کارلسون ، تنها 25 عدد از این خودروی فوق لوکس را در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد .


Carlsson CS50 Versailles

ورسای که برپایه ی مرسدس بنز S کلاس شکل گرفته است ، با روکش هایی از طلای خالص در کابین و بیرون تزیین شده است . نسخه تکمیل شده این خودرو قیمتی بین 268,000 تا 395.000 یورو خواهد داشت . تاکنون 10 عدد از 25 خودرو مورد نظر پیش از رونمایی رسمی آن در نمایشگاه ژنو 2014 به فروش رفته است . پروسه ساخت هر ورسای CS50 بیش از 200 نفر – ساعت به طول می انجامد . بدنه با بیش از 1000 ورقه نازک طلا توسط متخصصان کارلسون تزیین می شود . فرآیند آماده سازی بدنه بیش از دو هفته به طول می انجامد . علاوه براین به ترتیب 30 و 278 جز در خارج و داخل خودرو با روکشی از طلا تزیین می شوند .








گران ترین نسخه ورسای با کد CS65 و قیمت 395,000 یورو ، از موتور V12 Bi-turbo با قدرت 700 اسب بخار و گشتاور 1050 نیوتن متر ، که در زیر هود طلایی آن آرمیده است ، بهره می برد . اما مدل پایه با کد CS40 و مدل میانی با کد CS50 از موتور V8 Bi-turbo بهره می برند . با ورود به کابین ، گویی وارد کاخ ورسای در فرانسه شده اید . تزیینات زیبا و روکش های مخمل صندلی ها در کنار رنگ آمیزی متناسب با قطعات طلایی ، فضایی منحصر بفرد و بی همتا را بوجود آورده است .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تحقق رویای بوگاتی: هواپیمای 100P به پرواز در می آید
صاحبان بوگاتی وِیرون توجه داشته باشید: خودروی شما دیگر سریع‌ترین بوگاتی تاریخ نخواهد بود. حدوداً 77 سال پس از شکل گیری پروژه‌ی آن، هواپیمای تکمیل شده‌ی 100P بوگاتی برای نخستین بار در موزه‌ی صنعت خودروی مولین در کالیفرنیا به عنوان بخشی از نمایشگاه هنر بوگاتی به نمایش در خواهد آمد. این هواپیمای زیبا و با تکنولوژی پیشرفته که به منظور دستیابی به سرعت بالای 800 کیلومتر در ساعت طراحی شده است، یک پروژه‌ی همکاری بین اتوره بوگاتی و مهندس بلژیکی لوئیس دو مونژ بود. طراحی و توسعه‌ی این هواپیما در سال 1937 آغاز ولی به خاطر جنگ جهانی دوم و نیروهای ارتش آلمان که در حال پیشروی در سراسر اروپا بودند بوگاتی مجبور شد تا در سال 1940 این پروژه و هواپیما را مخفی نماید.


Bugatti 100P Airplane

اکنون مردم این شانس را دارند که این هواپیمای زیبا و قدیمی و شگفتی‌های فناوری آن را از 20 مارس امسال به تماشا بنشینند. هواپیمای سبک و جمع و جور 100P مجهز به دو موتور 450 اسب بخاری می‌باشد که در مرکز هواپیما نصب شده و نیروی مورد نیاز ملخ‌های هواپیما که خلاف جهت هم می‌چرخند را تأمین می‌کنند. این موضوع به هواپیما امکان دستیابی به سرعت‌هایی را می‌دهد که در زمان خود هواپیماهای دیگر برای رسیدن به آن به دو برابر این میزان نیرو احتیاج داشتند. باله‌های رو به جلو و سیستم خنک کننده‌ی با اصطکاک صفر آن، 100P را به هواپیمایی قوی‌تر از پیشرفته‌ترین هواپیماهای نظامی دوران خود تبدیل می‌کند. جالب توجه تر این که 100P مجهز به سامانه‌ی خودکار تنظیم فلپ می‌باشد از یک کامپیوتر آنالوگ پیشرفته استفاده کرده و فلپ ها را با توجه به فشار هوا، شتاب و سرعت هوا تنظیم می‌نماید. این سیستم برای نخستین بار در این هواپیما پیاده شده بود، ولی به دلیل جنگ هیچ‌وقت مورد بهره برداری قرار نگرفت.















اسکات ویلسون، جان لاوسون، و سایمون بیرنی از اعضای Le Reve Blue (رؤیای آبی) ساخت 100P را در سال 2009 با توجه به ویژگی‌ها، طراحی‌های آئرودینامیکی، و ابعاد مدل اصلی آغاز کردند، اگر چه نسخه‌ی اصلی از جنگ جان سالم به در برده بود ولی برای پرواز وضعیت مناسبی نداشت. اتمام این پروژه نشان دهنده‌ی جلوه‌ای از زندگی کاری اتوره بوگاتی می‌باشد، کسی که اتومبیل‌های او بهترین طراحی و تکنولوژی را قبل از جنگ داشتند. اکنون، می‌توان یک تست مقایسه‌ی سرعت بین یک وِیرون سوپر اسپرت و 100P برگزار کرد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» چراغهای لیزری برای ب ام و i8
چراغ‌های لیزری به جدیدترین موضوع رقابت بین ب ام و و آئودی تبدیل شده است. ماه گذشته، اولریش هاکنبرگ رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی آئودی در مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود با خبرنگاران در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس یک وعده‌ی بزرگ داد: “ما اولین برند خودرو ساز خواهیم بود که چراغ‌های لیزری را وارد چرخه‌ی تولید خواهیم کرد.” وی به این موضوع که این فناوری را که روی خودروی آئودی اسپرت کواترو به نمایش گذاشته شده بود در کدام خودرو به کار گرفته خواهد شد اشاره نکرد.




BMW Laser Headlights


اکنون ب ام و اعلام کرده است که خودروی اسپرت هیبریدی اتصال برقی i8 آن‌ها “اولین خودروی تولیدی دنیا با این تکنولوژی روشنایی خلاقانه خواهد بود”. چراغ‌های لیزری از پاییز 2014 به بعد به عنوان یک آپشن برای این خودرو عرضه خواهد شد. چراغ‌های فول LED به عنوان چراغ‌های استاندارد قرار خواهند داشت، چراغ‌های لیزری بسیار پر نور بوده و محدوده‌ای را که می‌توانند پوشش دهند در مقایسه با چراغ‌های LED دو برابر بیشتر است. طبق آخرین شنیده‌ها از مسئولان بی ام و، این آپشن در i8 های فروخته شده در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه نخواهد شد.





BMW Laser Headlights


رقابت شروع شده است. و تا آن جا که به ما مربوط می‌شود، مهم نیست که کدام یک از این دو خودروساز آلمانی زودتر این تکنولوژی را وارد لیست آپشن ها ی خود خواهند کرد. در این حال، خودرو سازی که زودتر بتواند مدل‌های مجهز به چراغ‌های لیزری خود را زودتر وارد نمایشگاه‌های اتومبیل در سرتاسر دنیا کند برنده‌ی این رقابت نفس گیر خواهد شد. به نظر شما برنده‌ی این رقابت کدام یک خواهد بود؟ بی ام و یا آئودی؟

2015-bmw-i8-200x150.jpg




 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» کانسپت های میتسوبیشی در نمایشگاه ژنو
میتسوبیشی سه خودروی مفهومی را در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس به نمایش خواهد گذاشت، ولی هیچ کدام از آن‌ها برای اولین بار نیست که به نمایش در می‌آیند. مدل‌های کانسپت XR-PHEV، GC-PHEV و AR همگی در نمایشگاه خودروی توکیو 2013 در معرض نمایش عموم قرار گرفته بودند.




Mitsubishi Concept AR


هدف از نمایش این سه گانه خودروهای مفهومی در این قاره، فراهم کردن امکان نگاهی اجمالی برای مردم اروپا به برنامه‌های آینده‌ی این خودروساز ژاپنی می‌باشد. بیانیه‌ی مطبوعاتی میتسوبیشی در این باره می‌گوید: با تمرکزی واضح روی طراحی، کیفیت رانندگی و تأثیر سوء کم بر روی محیط زیست، میتسوبیشی سه خودروی مفهومی اخیر خود، به عنوان بخشی از اهداف میان مدت خود به نمایش خواهد گذاشت.








خودروی XR-PHEV قرمز رنگ که در تصویر بالا نمایش داده شده است یک خودروی کراس اور کوپه مانند هیبریدی اتصال برقی است. از یک سیستم محور جلوی PHEV استفاده کرده و مجهز به یک موتور سه سیلندر بنزینی توربو شارژر دار MIVEC می‌باشد.








مدل GC-PHEV که در تصویر بعدی دیده می‌شود یک خودروی SUV فول سایز هیبریدی اتصال برقی همراه با سیستم چهار چرخ متحرک می‌باشد. دارای یک موتور شش سیلندر 3 لیتری توربو شارژردار MIVEC بنزینی بوده و به یک گیربکس هشت دنده‌ی اتوماتیک و یک موتور با خروجی بالا متصل شده است تا عملکردی قوی در تمام جاده‌ها که از یک خودروی قوی SUV انتظار می‌رود را ارائه نماید. آیا این مدل نسل جدید خودروی پاژرو خواهد بود؟








در نهایت، مدل مفهومی AR یک خودروی MPV می‌باشد که حالت اسپرت خودروهای SUV و جادار بودن خودروهای MPV را با هم ترکیب کرده است. از یک موتور سبک هیبریدی و سیستم ژنراتور BSG استفاده می‌کند که همراه با یک موتور توربو شارژردار 1.1 لیتری نیروی مورد نیاز خودرو را تأمین می‌کنند. سیستم ژنراتور خودرو شامل یک باتری 48 ولتی یون لیتیومی و یک مبدل DC-DC می‌باشد.
اگرچه این خودروها به عنوان مدل‌های مفهومی عرضه شده‌اند، ولی تکنولوژی PHEV هم اکنون در خودروهای تولیدی استفاده می‌شود.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» نسل جدید میتسوبیشی Evo
میتوسبیشی لنسر اولوشن سال های سال بعنوان یکی از برترین خودروهای اسپرت که توسط ژاپنی ها ساخته شده شناخته می شود . حال گزارش های اخیر حاکی از آن است که نسل جدید با تکاملی عظیم رقیبی جدید برای نیسان GT-R خواهد بود .


2008 Mitsubishi Concept-RA

بنابر شایعات اخیر نسل جدید میتسوبیشی لنسر از یک پیشرانه ی هیبریدی به قدرت 500 اسب بخار بهره خواهد برد . از دیگر تغییراتی که اوو به خود خواهد دید فیس لیفت و همچنین اضافه شدن کلاس هاچ بک خواهد بود . همچنین این خودرو از تکنولوژی مورد استفاده در مدل مسابقه ای MiEV Evolution II Pikes Peak بهره خواهد گرفت .

از محتمل ترین طرح های مورد استفاده برای نسل جدید اوو، کانسپت میتوسبیش RA که در سال 2008 معرفی شده است ، خواهد بود .











 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» معرفی کامل کلاس اس کوپه
مرسدس بنز اس کلاس کوپه 2015 را باید پادشاه جدید کوپه های لوکس قلمداد کرد. خودرویی که با وجود شباهت زیاد به مدل سدان، با قابلیتهای بالای فنی و امکانات سطح بالا و رفاه خیره کننده، هیچ کم و کاستی برای سرنشینان خود نگذاشته است.


Mercedes-S-Class-Coupe 2015

معرفی
کافی است فقط به میزان فروش خودروهای با قیمت بالای یکصد هزار دلار در آمریکا توجه کنید تا متوجه شوید که میزان فروش این خودروها در آمریکا که در حال حاضر رکود اقتصادی بزرگی را تجربه می‌کند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. محبوب‌ترین خودرو در بین مدل‌های مرسدس بنز سری C-Class آن می‌باشد. در حالی که این شرکت خودروساز آلمانی به منظور جذب خریداران جوان‌تر در بازارهای مختلف جهانی همچنان به کاهش قیمت‌های خود ادامه می‌دهد، و به طور همزمان که در حال تولید مدل‌های جدید کلاس CLA و GLA می‌باشد، قصد دارد تا یک مدل پیشرفته‌ی جدید اس کلاس کوپه را با قیمتی بالای یکصد هزار دلار وارد بازارهای جهانی نماید.
خودروی جدید مرسدس بنز S550 4Matic کوپه در نمایشگاه خودروی ژنو 2014 معرفی و در پاییز سال 2014 وارد بازار ایالات متحده‌ی آمریکا خواهد شد.


Mercedes-S-Class-Coupe 2015

امکانات بیرونی
طبق اعلام مرسدس، اس کلاس کوپه 2015 جدید به منظور ایجاد پلی بین مدرنیته و نو آوری، و بین سنت و پیشرفت طراحی شده است. در جمع بندی توضیحات خود درباره‌ی اس کلاس کوپه 2015 مرسدس بنز می‌گوید این خودرو “یکی از زیباترین و مجلل‌ترین کوپه‌های تاریخ” و “یک شاهکار طراحی خودرو” می‌باشد.
نکات قابل توجه طراحی خارجی S550 4Matic جدید شامل یک جلو پنجره با طراحی الماس‌های سه بعدی با آرم ستاره‌ی مرسدس بنز در وسط آن، چراغ‌های فول LED، کاپوت با طراحی بسیار زیبا و قوی، و سقف استاندارد پانورامای شیشه‌ای همراه با سیستم Magic Sky Control می‌شود. اس کلاس کوپه‌ی جدید در طراحی کناری خود دارای خط معروف مرسدس بنز بوده و طراحی خارجی خودرو ترکیبی از شیشه‌های کناری با ارتفاع پایین و درب‌های بلند و درب‌های بدون قاب به منظور داشتن ظاهری خاص می‌باشد.
در قسمت عقب خودرو، طراحان مرسدس بنز دوربین‌های دید عقب خودرو را در پشت آرم ستاره‌ی مرسدس بنز پنهان کرده‌اند. نسخه‌ی ویژه‌ی Edition 1 این خودرو مجهز به 47 کریستال سواروفسکی بر روی چراغ‌های اصلی و چراغ‌های راهنما خواهد بود.


Mercedes-S-Class-Coupe 2015 Interior

امکانات داخلی
مرسدس بنز قول مواد اولیه‌ی با کیفیت بسیار بالایی را برای S550 4Matic کوپه 2015 داده است که احساس بی نظیری را به سرنشین‌ها منتقل می‌کنند.
طراحی داخلی شامل چهار عدد صندلی تکی، داشبورد دو قسمتی و یک صفحه‌ی نمایش عریض TFT می‌باشد که در وسط داشبورد و بالای چهار دریچه‌ی هوای خودرو قرار گرفته است. تجهیزات استاندارد شامل روشنایی داخل کابین، دکمه‌های کنترلی لمسی همراه با تکنولوژی تشخیص شخصیت و سیستم صوتی Burmeister می‌شود.
علاوه بر رنگ‌هایی که در بین خودروها بیشتر رایج می‌باشند، مرسدس قصد دارد تا رنگ‌های قرمز بنگالی (قرمز تیره)، کِرِمی و قهوه‌ای روشن را نیز برای این خودرو ارائه نماید.











سایر آپشن ها
روکش‌های چرم اعلا همراه با دوخت لوزی شکل در وسط آن همراه با سیستم صوتی سه بعدی با کیفیت بالای Burmeister، نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلوی راننده از نوع LED، پکیج راحتی Warmth همراه با یک کنسول مرکزی گرم شونده، و یک پکیج خوشبو کننده و یونیزه کننده‌ی هوای داخل کابین به عنوان تجهیزات اختیاری S550 4Matic کوپه ارائه می‌شوند.








موتور
یک موتور هشت سیلندر 4.7 لیتری توربو دوقلو به عنوان موتور پایه برای این خودرو در نظر گرفته شده است که 449 اسب بخار نیرو و 699 نیوتن بر متر گشتاور تولید می‌کند. سیستم چهار چرخ متحرک 4Matic به عنوان سیستم استاندارد این مدل در نظر گرفته شده است و طبق گفته‌ی مرسدس S550 4Matic به لطف داشتن سیستم اگزوز دوگانه صدای اگزوز بسیار زیبایی داشته و مجهز به صدا خفه کن‌های اگزوز می‌باشد که بر اساس دور موتور و برنامه‌ی سواری انتخاب شده کار می‌کند.








ایمنی
تمام تکنولوژی‌های هوشمند ایمنی رانندگی مرسدس بنز در اس کلاس کوپه‌ی 2015 وجود خواهد داشت که شامل یک سیستم پیشگیری از تصادف می‌شود که می‌تواند در سرعت‌های 105 کیلومتر در ساعت به بالا به طور خودکار عمل ترمز گیری را انجام دهد، و به منظور جلوگیری برخورد با خودروی جلویی در سرعت‌های بالای 40 کیلومتر در ساعت طراحی شده است. سایر تجهیزات این بسته‌ی هوشمند شامل ترمز Pre-Safe همراه با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال Distronic Plus با کمک فرمان، سیستم ترمز کمکی فعال همراه با قابلیت تشخیص ترافیک مقابل، سیستم فعال حفظ لاین، سیستم نور بالای فعال انطباقی، سیستم کمکی دید در شب، و سیستم تشخیص و پیشگیری برخورد عقب می‌باشد.








تکنولوژی
جدا از چراغ‌های جلوی کریستال سواروفسکی، این مدل اس کلاس جدید اولین خودروی تولیدی در تاریخ خودرو سازی می‌باشد که از تکنولوژی Active Curve Tilting استفاده خواهد کرد. به عنوان بخشی از سیستم تعلیق فعال کنترل بدنه، این ویژگی جدید به خودرو اجازه می‌دهد تا در سر پیچ‌ها همانند یک موتور سوار یا اسکی باز تا 2.5 درجه کج شود، بدین ترتیب تأثیرات شتاب جانبی بر روی سرنشینان خودرو کاهش می‌یابد. زمانی که راننده این سیستم را درگیر می‌کند، Active Curve Tilting در سرعت‌های بین 30 تا 180 کیلومتر در ساعت فعال خواهد بود.








در یک نگاه:


  • ارائه شده تحت عنوان S550 4Matic کوپه
  • موتور هشت سیلندر 4.7 لیتری توربو شارژر دار و سیستم تمام چرخ متحرک
  • مجهز به تکنولوژی Active Curve Tilting
  • مجهز به سیستم پخش عطر Air Balance cabin fragrance
  • مجهز به تمام تکنولوژی‌های هوشمند رانندگی ایمن
  • چراغ‌های کریستال سواروفسکی در نسخه‌ی ویژه‌ی Edition 1 خودرو
  • معرفی جهانی در نمایشگاه خودروی ژنو 2014
  • عرضه در نمایندگی‌های آمریکا از پاییز سال 2014
 

koonkooa

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2012
نوشته‌ها
1,274
لایک‌ها
2,542
عجب بنزيه !
هر چي نگاش ميكني سير نميشي !

ولي طراحي داخليش يكم شلوغ به نظر ميرسه شايد هم به خاطر رنگ قرمز هست كه اينجوري احساس ميشه !!!

بنز خيلي دوست داشتني هست و يه سروگردن بالاتر از ماشيناي ديگه ميزنه
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,874
محل سکونت
0098
کلیپ معرفی امکانات و ریویو s500 ببینید.
واقعا اخره تکنولوژی
خیلی خفنه
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
1376399_822774811071147_1518670679_n.jpg

جنگنده ایتالیایی منهدم شده در خاک کشور
تصادف شدید یک دستگاه مازراتی گرنکابریو در شهر رشت
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» نگرش جدید ؛ Fiat 500 Cult
فیات تصمیم دارد تا در هشتاد و چهارمین نمایشگاه ژنو نسخه ی بروز شده ای از محصول محبوبش را تحت عنوان Fiat 500 Cult به نمایش بگذارد .


Fiat 500 Cult

مهمترین بروزرسانی ، استفاده از یک موتور 0.9 لیتری TwinAir Turbo خواهد بود که قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 145 نیوتن متر را در حالت اسپرت در اختیار راننده قرار می دهد . وقتی حالت اقتصادی را برای پیمودن مسیر انتخاب کنید ، قدرت و گشتاور پیشرانه به ترتیب تا 98 اسب بخار و 120 نیوتن متر کاهش می یابد . با اضافه شدن سیستم استارت – استاپ به این پیشرانه و همچنین انتخاب حالت اقتصادی ، این نسخه مصرف 4.2 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر را به ثبت می رساند . شتاب صفر تا صد نزدیک به 10 ثانیه و حداکثر سرعت 188 کیلومتر بر ساعت از دیگر مشخصه های فنی Fiat 500 Cult می باشد .








علاوه بر پیشرانه جدید این نسخه در نمای خارجی از اجزای جدیدی همچون رینگ های جدید 16 اینچی ، پنل سقف به رنگ سیاه براق ، قطعات کروم کاری شده و سنسور پارک عقب بهره می برد . برای تزیین کابین می توان روکش های چرمی به رنگ سیاه ، قرمز و تنباکویی سفارش داد . همچنین دو رنگ بدنه جدید را باید به لیست آپشن های پرتعداد این نسخه نیز افزود .




بنابر گفته مسئولین فیات ، نسل جدید فیات 500 در سال 2016 روانه بازار خواهد شد .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مبارز جدید باواریا ؛ M4 DTM
ب ام و از مبارز جدید خود پیش از رونمایی از آن در تست ITR در پیست هاکنهایم پرده برداشت . همانطور که از نام این خودرو متوجه شده اید ، مبارز جدید باواریایی ها با الهام از ب ام و M4 ساخته شده است اما از نظر عملکرد فنی تفاوت های بسیاری با آن دارد .


2014 BMW M4 DTM

کارکرد بی نقص موتورها در رقابت های امسال از اهمیت زیادی برخوردار است . در رقابت های پیش رو 8 دستگاه BMW M4 DTM در رقابت ها حضور خواهند داشت ، این در حالیست که تنها از 10 موتور برای این 8 دستگاه می توان استفاده کرد ، یعنی تنها 2 موتور بک آپ برای 8 دستگاه وجود خواهد داشت .








در زیر هود موتور V8 تنفس طبیعی جا خوش کرده است که از 800 قطعه اصلی و 3900 جز کوچک تر تشکیل شده است و قدرت 480 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد . این قدرت از طریق جعبه دنده 6 سرعته ترتیبی توسط پدال های پشت فرمان به چرخ های عقب منتقل می شود . اگرچه مسیر پر پیچ و خم رقابت های DTM چندان اجازه دستیابی به حداکثر سرعت و حداکثر شتاب را به این خودروها نمی دهد اما این خودرو شتاب صفر تا صد نزدیک به 3 ثانیه را در کارنامه اش ثبت کرده است.


2014 BMW M4 DTM

علاوه بر عملکرد فوق العاده پیشرانه ، مهندسین BMW Motorsport توجه ویژه ای به مشخصه های آیرودینامیکی این مدل داشته اند تا بتوانند بیشترین نیروی ممکن رو به پایین را ایجاد کنند . در حالیکه نسخه خیابانی M4 وزنی معادل 1497 کیلوگرم دارد ، اما وزن M4 DTM به 1110 کیلوگرم رسیده است . این کاهش وزن به لطف استفاده از قطعات آلومینیومی و کربنی تقویت شده با پلاستیک حاصل شده است .

اولین مسابقه فصل جدید رقابت های DTM ، چهارم ماه مه در پیست هوکنهایم برگزار خواهد شد.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» موتورسیکلت های الکتریکی
نمایشگاه خودروی 2014 هندوستان، حکمرانی Hero بر عرصه‌ی موتورسیکلت‌های الکتریکی ادامه پیدا می‌کند! چندی پیش دو اسکوتر هیبریدی هیرو در نمایشگاه خودروی دهلی نو به نمایش گذاشته شد، هیرو RNT و هیرو Leap، ولی این شرکت هندوستانی به این دو مدل بسنده نکرده و با ارائه‌ی دو مدل مفهومی، نمایی از موتورسیکلت های آینده‌ی خود را به نمایش می‌گذارد.


Hero Ion

هیرو Ion
یک موتور سیکلت با باتری لیتیوم-هوا می‌باشد که راه حل‌ها و طراحی کاملاً ابتکاری و نوآورانه را ارائه می‌کند، یک بدنه‌ی کربنی، دسته‌ی فرمان شبیه یک جت جنگنده، رینگ‌های خاص همراه با موتورهای قرار داده شده در هر چرخ (بنابراین هیرو Ion یک موتور دو چرخ متحرک می‌باشد) و یک سیستم تعلیق جلو و عقب به نام m-link در تماس مستقیم با چرخ‌ها می‌باشد که به مکانیسم و نحوه‌ی عملکرد آن اشاره‌ای نشده است.







این یک موتور سیکلت زیبا، خاص و با تکنولوژی‌های پیشرفته می‌باشد. هیچ جزئیاتی از نکات فنی آن منتظر نشده است، در هر حال این یک پروژه‌ی جاه‌طلبانه می‌باشد که نشان دهنده‌ی محصولات جالب توجهی می‌باشد که در آینده توسط این شرکت وارد بازار خواهند شد.



Hero Simplecity

هیرو SimplEcity
این یک دوچرخه‌ی برقی است که برای مناطق شلوغ شهری طراحی شده است. تمرکز طراحی و توسعه‌ی آن بر روی کاهش وزن بوده است. این دوچرخه مجهز به ترمز بازیابی و محل ویژه‌ی قرار دادن گوشی آیفون همراه با نرم افزار مخصوص می‌باشد. در نهایت صندلی و باتری آن قابل جدا شدن هستند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را با خود به خانه ببرید.




Hero Simplecity


ما از این نو آوری و محصول ابتکاری هیرو که نشان‌دهنده هدف جهانی آن‌ها می‌باشد استقبال می‌کنیم: آینده، هم اینک است.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» شاسی بلند آستون مارتین روی شاسی بنز
احتمال استفاده‌ خودروی SUV آستون مارتین از پلتفرم GL مرسدس بنز قوت گرفته است. طبق اعلام شرکت خودرو سازی آستون مارتین، اگر آن‌ها قصد تولید یک SUV را داشته باشند، قطعاً آن را با برند خود و نه با برند تازه احیا شده‌ی لاگوندا وارد بازار خواهند کرد.




آستون مارتین لاگوندای کانسپت


هرچند، این موضوع هیچ ابهامی را برطرف نمی‌کند، ولی چیزی که می‌تواند پاسخ گوی سؤالات بسیاری از علاقه مندان این برند باشد این شایعه است که ممکن است مدل SUV آینده‌ی آستون مارتین از پلتفرم مرسدس بنز جی ال استفاده نماید.
همچنین گفته می‌شود در این مدل از موتورهای AMG نیز استفاده خواهد شد، این بدین معنی می‌باشد که تنها وظیفه‌ی بریتانیایی‌ها طراحی یک بدنه‌ی زیباتر در مقایسه با اولین تلاش آن‌ها می‌باشد که در این مورد می‌توانند از اشتباهات سایر خودرو سازها نیز درس بگیرند.





Mercedes-Benz GL


علاوه بر آن، از آن جایی که آلمانی‌ها رابطه‌ای نسبتاً قوی با تِسلا دارند، ما حتی انتظار داریم در این خودرو از یک موتور الکتریکی نیز استفاده شود.
ظاهراً، پروژه‌ی SUV آستون مارتین مدت زیادی است که مورد بررسی مسئولان این شرکت خودروسازی قرار گرفته است، به گونه‌ای که طبق گزارش Autocar این پروژه تاکنون چندین بار به دلیل عدم وجود یک پلتفرم مناسب به عقب افتاده است.
اگر تصمیم‌گیری مسئولان آستون مارتین در مورد کارهای فنی خودرو و انتخاب پلتفرم آن به اتمام برسد، احتمال می‌رود که این خودرو در سال 2017 وارد بازار شود.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
نسل جدید پراید مدل 2014

همه کسانی که در ایران زندگی می کنند ، دیگر خودرویی با نام پراید را می شناسند . این خودرو نزدیک به ۲۰ سال است که آنر در خیابان ها و جاده های ایران در حال تردد می بینیم ولی آیا شده به این مسئله فکر کنید که پراید در کره به کجا رسیده است و اکنون کجاست ؟
688563355.jpg


پراید تا سال ۲۰۰۰ در کره مونتاژ می شده است ، از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ نسل دوم آن با نام ریو تولید گردید که وارد بازار ایران نیز شد و پس از آن کیا موتورز در سال ۲۰۰۵ نسل سوم آنرا معرفی نمود که با نام ریو باز هم بر سر زبان ها افتاد ، البته در اینکه این خودرو ظاهری شبیه به پراید داشته است ولی با تغییرات بیشمار ، آنرا New Pride نیز شناختند . این خودرو تا سال ۲۰۱۱ بر روی خط تولید قرار داشته و پس از آن ریو یا همان نیو پراید با ظاهری کاملا جدید و زیبا روانه بازار گشته است .

83u3nnnwxieteha16z2p.jpg


48sulzhcvcx0zdncihc4.jpg


h9o89lzko9rt5javuff.jpg


tlzh6yty8u77mth44ugw.jpg


این خودرو از سال ۲۰۱۱ تا به امروز بر روی خطوط تولید این شرکت قرار داشته و نسل چهارم خودروی پراید بوده ، در برخی از بازارها با نام پراید و در برخی دیگر با نام ریو شناخته می شود .

ih4jc0cnpmma85fbt340.jpg


94lohsy9beqnk1rtr4qo.jpg


پراید جدید یا همان نسل چهارم آن که با نام ریو نیز شناخته می شود ، دارای ۲ موتور ۱.۲ لیتری و ۱.۴ لیتری می باشد که به ترتیب ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۰۷ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور بر دقیقه تولید می نماید ، البته یک موتور قوی تر با توان ۱۳۸ اسب بخار و به حجم ۱.۶ لیتر نیز برای این خودرو کوچک و دوست داشتنی در نظر گرفته شده است .

این خودرو از نظر ایمنی دارای ۶ ایربگ بوده و سیستم های ASB , EBD به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار دارد . از امکانات دیگر می توان به سانروف ، سنسور پارک عقب برای پارک بهتر خودرو ، سیستم گرمکن صندلی راننده ، سنسورهای نور و باران ، سیستم ورود و خروج به خودرو بدون کلید و موارد دیگر را که برای این خودرو در نظر گرفته شده است ، اشاره داشت . این خودرو مجهز به ۲ دوع جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک می باشد که برای یک خودروی شهری کوچک انتخاب مناسب و خوبی می باشد .

حال امیدواریم خودروسازان داخلی با الهام گرفتن از این خودروساز کره ای که شاید نیمی از قدمت خودرو سازان ایران را ندارد ، قدمی برای تولید محصولاتی بهتر ، ایمن تر ، زیباتر ، کم مصرف تر و ... ، بردارند.

افکارنیوز
 
بالا