برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
MSI قصد دارد به‌زودی از کارت‌های گرافیک سری RTX 4070 Ti Super رونمایی کند در همین رابطه شاهد افشای تصاویر و مشخصات کارت‌های گرافیک RTX 4070 Ti Super Expert و Ti Super Aero هستیم.

پیش از این MSI دوازده مدل کارت گرافیک از سری RTX 4070 Ti SUPER را معرفی کرده و اکنون نیز قصد دارد به زودی از دو کارت گرافیک RTX 4070 Ti Super Expert و RTX 4070 Ti Super Aero رونمایی کند.

کارت‌های گرافیک سری MSI Expert​



سری Expert با طراحی جالبی در سیستم خنک کننده روانه بازار خواهد شد. این سری از سیستم خنک کننده MSI Flow Frozr شامل یک فن در جلو و پشت کارت است که هوای خنک را در جریان مخالف هم به گردش در می‌آورد. همچنین جلوی این کارت گرافیک یک پوشش فلزی مشبک قرار گرفته که یادآور طرح‌های نمادین GTX 400/500 Fermi است.




مشخصات کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER


کارت‌های گرافیک سری MSI Aero​



تاکنون کارت‌های گرافیک سری Aero بیشتر برای استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما MSI با تغییر استراتژی اولین کارت این سری با نام RTX 4060 AERO را به دست گیمرها رساند. اکنون کارت گرافیک RTX 4070 Ti Super Aero را داریم که هنوز به طور رسمی توسط MSI معرفی نشده اما در برخی فروشگاه‌های آنلاین با قیمت 900 دلار به فروش می‌رسد که 100 دلار بالاتر از قیمت MSRP آن است.




مشخصات کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER




کارت گرافیک RTX 4090 AERO هم با قیمت مناسب‌تری نسبت به رقبا در اختیار گیمرها قرار گرفته که با 24 گیگابایت حافظه گرافیکی رقابت در بازار کارت‌های گرافیک پرچمدار را بیش از پیش داغ‌تر کند. علاوه بر این اطلاعات بیشتری از کارت گرافیک RTX 4080 AERO منتشر نشده اما ظاهراً MSI قصد عرضه آن را در آینده‌ای نزدیک دارد.





تصویر کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER




بر اساس اعلام videocardz کارت گرافیک RTX 4070 Ti Super Aero از یک سیستم خنک‌کننده استاندارد به سبک دمنده استفاده می‌کند و فرکانس هسته‌های آن به 2610 مگاهرتز می‌رسد. البته این کارت بیشتر به جای گیمرها، شرکت‌های Al را هدف قرار می‌دهد.




مشخصات کارت‌های گرافیک MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER




انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti SUPER را به عنوان یک جانشین برای برادر کوچک‌تر آن یعنی RTX 4070 Ti معرفی کرده و قصد دارد بازار گیمرهایی که از رزولوشن 1440p و بالاتر استفاده می‌کنند را هدف این محصول قرار دهد.



علاوه بر کارت‌های گرافیک خود انویدیا، GeForce RTX 4070 Ti SUPER قصد دارد برای رقابت با Radeon RX 7900 XT از AMD نیز رقابت کند، کارت گرافیک ارزشمندی از تیم قرمز که همزمان با معرفی رقیب خود کاهش قیمت 100 دلاری را شاهد بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
MSI با اولین کنسول بازی دستی خود به جنگ کنسول‌های لیجن گو و ROG Ally می‌رود.

MSI Claw A1M با دو کانفیگ مجهز به پردازنده اینتل مدل Core Ultra 5 135H یا Core Ultra 7 155H برای پیش‌خرید دردسترس قرار گرفت. اولین کنسول بازی دستی MSI در نمایشگاه CES 2024 رونمایی شده بود.


MSI قیمت کنسول بازی جدیدش را در کانفیگ پایه ۶۹۹ دلار اعلام کرده و قرار است از ۱۲ مارس ۲۰۲۴ (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) آن را عرضه کند.


کنسول بازی دستی MSI Claw از نمای نزدیکدر دستان یک شخص



کنسول بازی MSI مدل Claw از صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی LCD با وضوح فول اچ‌دی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این دستگاه به ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت SSD مجهز است و از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۴ پشتیبانی می‌کند.

  • رقیب لنوو لیجن گو و ایسوس ROG Ally از درگاه USB-C با پشتیبانی از استاندارد تاندربولت ۴ و دیسپلی پورت درکنار درگاه کارت حافظه‌ی MicroSD بهره می‌برد. انرژی کنسول بازی MSI از باتری ۵۳ وات‌ساعتی با پشتیانی از شارژ ۶۵ وات تأمین می‌شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI تصمیم گرفته است که بخش مانیتور های QD OLED خود را بسیار رقابتی‌تر کند همانطور که در آخرین به‌روزرسانی قیمت منتشر شده از سوی Monitors Unboxed نیز این موضوع نشان داده شده است.همانطور که گفته شد این شرکت قصد دارد با ارائه قیمت‌های مناسب و جذاب برای محصولات خود، در بازار رقابتی مانیتورهای QD-OLED به عنوان یک بازیگر قوی ظاهر شود و با این کار رقیب خود یعنی کمپانی ایسوس را به عقب براند.در این بخش خاص، مدل‌های ایسوس و MSI باعث تقویت رقابت در بازار شده‌اند زیرا هر دو در مشخصات و ویژگی‌های داخلی با یکدیگر رقابت می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که کمپانی MSI ممکن است در اینجا یک ابزار برتر را به دست آورد، زیرا این شرکت قیمت پایه مانیتور MSI 321URX QD-OLED را بازبینی کرده و اکنون آن را با بها تمام شده 949.99 دلار آمریکا به بازار عرضه خواهد کرد. این یک قیمت بسیار مناسب خواهد بود زمانی که در نظر بگیرید مدل معادل شرکت ایسوس، که به تازگی به آن پرداختیم، با قیمت پایه 1,299 دلار به فروش خواهد رسید.\\
1024-12.png.webp



شرکت MSI مانیتور QD OLED خود را بسیار رقابتی قیمت گذاری می‌کند





مشخصات نمایشگر 321URX QD-OLED شرکت MSI


برای ارائه خلاصه‌ای از مشخصات مانیتور 321URX QD-OLED شرکت MSI باید گفت، این محصول دارای یک صفحه نمایش 32 اینچی 4K با نرخ تازه سازی فوق العاده سریع 240 هرتز و حداقل زمان پاسخگویی 0.03 میلی ثانیه خواهد بود که بهترین تجربه بازی را برای شما تضمین می‌کند. ویژگی‌های مثبت پنل QD-OLED در اینجا متوقف نمی‌شوند، زیرا دارای گواهی DisplayHDR True Black 400 و همچنین پوشش رنگی 99 درصدی DCI-P3 است که کیفیت صفحه‌نمایش واضحی را ارائه می‌دهد. در اینجا به جزئیات آنچه که پنل QD-OLED ارائه می‌دهد نمی‌پردازیم، اما به زبان ساده باید گفت که در واقع بهترین است.




1024-13.png.webp


این مانیتور جدید شرکت MSI برای اولین بار در نمایشگاه CES 2024 معرفی شد و با توجه به روند هوش مصنوعی، این شرکت تصمیم گرفت که با محصولات جالب خود به این روند بپیوندد. این شامل یک RGB SpectrumBar خواهد بود که با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، گیمرها را در مورد پارامترهایی مانند وضعیت سلامت آن‌ها مطلع می‌کند. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید دشمنان درون بازی را از طریق ویژگی AI Skylight مانیتور ردیابی کنید، که دشمنان تازه وارد را شناسایی کرده و از طریق نوعی هشدار به کاربر اطلاع می‌دهد. این ویژگی‌ها با ویژگی‌های سنتی موجود در بازار بسیار متفاوت هستند و دیدن آنها بسیار جالب خواهد بود، زیرا تنوع محصولات را بالاتر می‌برند.


قیمت مانیتور های QD OLED

علاوه بر مدل 32 اینچی، شرکت MSI مانیتور گیمینگ 27 اینچی 271QRX QD-OLED خود را با قیمت 799 دلار آمریکا و مانیتور بازی 49 اینچی 491CQP QD-OLED را با بها تمام شده 1099 دلار آمریکا به بازار عرضه خواهد کرد.
  • مانیتور MSI 321URX QD-OLED 32 اینچی با قیمت 949.99 دلار آمریکا
  • مانیتور MSI 271QRX QD-OLED 27 اینچی با قیمت 799.99 دلار آمریکا
  • مانیتور MSI 491CQP QD-OLED 49 اینچی با قیمت 1099.99 دلار آمریکا


با توجه به قیمت جدید پیشنهادی سازنده، انتخاب مانیتور MSI 321URX QD-OLED برای خرید یک نمایشگر بازی QD-OLED ممکن است یک تصمیم آسان باشد، زیرا ممکن است قیمت آن حدود 350 دلار کمتر از آنچه کمپانی ایسوس ارائه می‌دهد باشد. علاوه بر این، شرکت MSI دارای گارانتی سوختگی OLED 3 ساله است، به این معنی که در صورت وقوع سوختگی در صفحه نمایش OLED محصول، شرکت MSI تعهد دارد تا 3 سال پس از خرید، آن را تعمیر یا تعویض کن. اخیرا، کمپانی ایسوس نیز به عنوان پاسخی به این اقدام شرکت MSI، گارانتی مشابهی را برای محصولات خود ارائه کرده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
سال گذشته شرکت MSI با رونمایی از خط تولید پاورهای MAG GL، نسبت به حضور در بازار پاورهای میان رده با توان های ۶۵۰، ۷۵۰ و ۸۵۰ وات اطلاع رسانی کرد که مورد استقبال واقع شد. اخیرا این شرکت گزینه‌های جدید دیگری از سری محصولات MAG GL را با توان‌ خروجی ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ وات خبر داده است؛ بیاید نگاه دقیق تری به محصولات تازه وارد خانواده MAG GL بیندازیم.پاور MSI MAG A1250GL PCIE5 دارای توان بالای ۱۲۵۰ وات است و با وجود برچسب ۸۰ PLUS GOLD برروی بدنه این محصول، مشخص است که MAG A1250GL در فشار بالای کاری بازدهی خود را از دست نمی‌دهد. عضو کوچکتر این خانواده تازه وارد یعنی پاور A1000GL PCIE5، دارای توان خروجی ۱۰۰۰ وات است و باوجود گواهینامه ۸۰ PLUS GOLD می‌توان از عملکرد آن اطمینان حاصل کرد.




1.jpg.webp


سلامت سیستم خود را با پاورهای MSI بیمه کنید



درواقع این دو محصول بجز توان خروجی چندان تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند؛ برخی از نکات برجسته دو پاور پرقدرت MAG A1250GL و A1000GL عبارتند از:
  • پشتیبانی از کانکتورهای ATX 3.1 و PCIe Gen 5.1
  • پشتیبانی از کارت گرافیک‌های پرمصرف سری RTX 40 & RTX 40 SUPER
  • طراحی کاملا ماژولار، کابل‌های مسطح و دارای گواهینامه بازدهی بالای ۸۷ درصد (۸۰ PLUS GOLD)
  • طراحی مبتنی بر PFC فعال
  • پشتیبانی از پروتکل‌های حفاظتی OVP (ولتاژ بیش از حد مجاز)، OCP (جریان بیش از حد)، OPP (توان بیش از حد)، OTP (محافظت در برابر دما)، SCP (حفاظت از اتصال کوتاه) و UVP (تحت ولتاژ)
  • فن بلبرینگ با دینامیک سیال ۱۳۵ میلی متری
  • پشتیبانی از توپولوژی پل کامل (LLC) با استفاده از ماژول کاهنده DC-DC


2.jpg.webp



درکنار پشتیبانی از جدیدترین استانداردهای اتصال، سری پاورهای MSI MAG GL دارای رابط اتصال داخلی ۱۲ ولت (۶X2) هستند و مشکلات کانکتورهای متداول و سنتی ۱۲VHPWR را به طور کلی برطرف کرده‌اند. این نوع استاندارد که توسط کنسرسیوم PCI-SIG معرفی شده است، به منظور رفع نواقص و جلوگیری از بروز حوادثی مانند خرابی کارت‌گرافیک های NVIDIA با معماری Ada Lovelace شود. کانکتورهای جدید همانطور که نتایج تست‌های اخیر نشان می‌دهند، قابلیت ارائه توان بالاتری دارند و نسبت به کانکتورهای ۱۲VHPWR محکم‌تر هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای حرفه ای ها تبدیل می‌کند.


3.jpg.webp


درحال حاضر، MSI به عنوان اولین شرکتی است که از کانکتورهای ۱۲ ولت (۶X2) در تولید محصولات جدید خود استفاده کرده است. مایه خوشحالی است که این کمپانی در تمام جنبه‌ها سعی در ایجاد تجربه‌ای متفاوت برای کاربران علی الخصوص حرفه‌ای ها دارد و در این زمینه نیز تلاش کرده است تا کاربران دیگر با مشکلات رایج کانکتورهای ۱۲VHPWR درگیر نشوند. همچنین باوجود استفاده از استانداردهای ۵ PCIe و ATX 3.0 در طراحی سری پاورهای MAG GL، MSI بازار جدیدی از کاربران با دغدغه‌های حرفه‌ای را هدف گرفته است تا در زمینه پاور و منبع تغذیه نیز با نوآوری و خلاقیت استانداردهای حرفه ای بودن را جابجا کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
کیس‌های گیمینگ MPG GUNGNIR 300R AIRFLOW میزبانی جذاب برای سخت‌افزار شما


MSI به‌تازگی از کیس‌های گیمینگ سری MPG GUNGNIR 300R AIRFLOW رونمایی کرده که با تمرکز بر روی ارائه بالاترین عملکرد در زمینه خنک‌سازی قطعات سخت‌افزاری و همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی سیستم طراحی شده‌اند. علاوه بر این، پنل پشتی این کیس‌ها قابلیت منحصر به فرد چرخش 90 درجه‌ای برای ارائه ظاهری زیباتر در هنگام نصب GPU به صورت عمودی را ارائه می‌کنند.با وجود گزینه‌های قابل انتخاب بسیار زیاد در بازار کیس‌های کامپیوتر mid-tower ATX، شرکت تولیدکننده دائماً به دنبال راه‌هایی برای متمایز کردن محصول جدید خود و ارتقا آن در بخش‌های مختلف نسبت به رقبا هستند.




MPG-GUNGNIR-300R-AIRFLOW-2.jpg






این در حالی است که گیمرها روز به روز در حال حرکت به سمت بهره‌گیری از سخت‌افزارهای قدرتمندتری هستند که خنک نگه داشتن آن‌ها به یک وسواس و همچنین چالش تبدیل شده است.جدیدترین محصول ساخت MSI کیس‌های جذاب MPG GUNGNIR 300R AIRFLOW هستند که یک راهکار منحصر به فرد برای حرکت آزادانه هوا در کیس به شما آمده و می‌توانند به عنوان یک میزبان بسیار خوب برای سخت‌افزارهای حرفه‌ای شما نقش‌آفرینی کنند.کیس‌های MSI MPG GUNGNIR 300R AIRFLOW که در رنگ سفید و مشکی تولید شده‌اند، در دسته‌بندی کیس‌های Mid-Tower قرار گرفته و با تأکید بر تأمین جریان ثابت هوای خنک از طریق شاسی‌ها ساخته‌اند.


مجموعه‌ای کامل از راه‌حل‌های خنک‌سازی

پنل جلویی این سری از کیس‌های MSI دارای یک طراحی مشبک یک تکه است که امکان استفاده از خنک‌کننده مایع یکپارچه 360 میلی‌متری یا 3 فن 120/140 میلی‌متری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته به صورت پیش‌فرض در این قسمت 3 عدد فن ARGB وجود دارد.موضوع امکانات راهکارهای خنک‌کننده این کیس‌ها به همین‌جا ختم نشده و کاربر می‌توان همانند پنل جلویی کیس، در قسمت سقف نیز یک خنک‌کننده مایع یکپارچه با طول حداکثر 360 میلی‌متر یا سه عدد فن 120/140 میلی‌متری نصب کند.


MPG-GUNGNIR-300R-AIRFLOW-1.jpg



امکان اضافه کردن دو عدد فن 120 میلی‌متر در کف کیس به عنوان ورودی هوا از پایین نیز وجود دارد. در قسمت پشتی کیس نیز یک فن به عنوان خروجی هوای گرم یا اصطلاحاً اگزاست در نظر گرفته شده است.نکته جالب آن است که با توجه به علاقه گیمرهای به فن‌های RGB، ام‌اس‌آی تصمیم گرفته در این کیس‌ها از یک کلید فیزیکی کنترل نورپردازی در بخش جلویی استفاده کند. این کلید به شما اجازه می‌دهد به سادگی سیستم نورپردازی کیس خود شخصی‌سازی کنید.
MPG-GUNGNIR-300R-AIRFLOW-4.jpg


در بخش جلویی و بالای کیس نیز مجموعه‌ای کامل از پورت‌های ورودی/خروجی در نظر گرفته شده است که شامل دو پورت USB-A 3.2 نسل 1، یک پورت USB-C 3.2 نسل 2، جک 3.5 میلی‌متری میکروفن و خروجی صدا، دکمه ری‌استارت و کلید خاموش/روشن هستند.


نصب عمودی کارت گرافیک به ساده‌ترین شکل ممکن!

یکی از ویژگی‌های جذاب و جدید این کیس‌های برند ام‌اس‌آی، امکان بازکردن و چرخش براکت پشتی بخش برای پشتیبانی از نصب عمودی کارت‌های گرافیک نسل جدید RTX 40 انویدیا است.



MPG-GUNGNIR-300R-AIRFLOW-13.jpg



این قابلیت گرچه در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نصب عمودی کارت گرافیک یعنی عدم امکان جایگیری مناسب GPU در کیس را برطرف کرده است.


پشتیبانی تا بی‌نهایت


در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که کیس‌های گیمینگ MPG GUNGNIR 300R AIRFLOW برند MSI می‌توانند از طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارها پشتیبانی کنند.
MPG-GUNGNIR-300R-AIRFLOW-5.jpg



این موضوع شامل مادربردهای E-ATX (تا 280 در 305 میلی‌متر)، ATX، M-ATX و ITX در کنار خنک‌کننده پردازنده با ارتفاع حداکثر 175 میلی‌متر است. برای بخش GPU نیز امکان نصب کارت گرافیک با حداکثر طول 360 میلی‌متر وجود دارد. در بخش منبع تغذیه نیز تا 220 میلی‌متر فضا در نظر گرفته شده است تا کاربر امکان مدیریت کابل‌ها در این قسمت را داشته باشد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4070 Ti SUPER VENTUS 3X OC توسط رسانه RAZORMAN و کسب نشان

کمپانی MSI در جریان رویداد CES 2024 به سراغ معرفی انواع و اقسام کارت‌های گرافیک RTX 4080 SUPER و RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4070 SUPER رفته است. جدیدترین کارت‌های گرافیک برند تایوانی، سیستم خنک کننده پیشرفته را با بردهای PCB باکیفیت ترکیب کرده تا همان چیزی را ارائه کند که گیمرها بدان نیاز دارند. پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX SUPER هوش مصنوعی را چاشنی کار قرار داده‌اند. هسته های Al Tensor توان پردازشی 836 TOPS را ارائه می‌دهند تا گیمرها با استفاده از فناوری‌هایی نظیر ردیابی پرتو بهترین کیفیت ممکن را در بازی‌ها تجربه کنند. MSI با معرفی کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER این امکان را برای کاربران فراهم کرده است.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی یک آپدیت جدید برای مادربردهای سری 600 و 700 اینتل منتشر کرده که به کاربر اجازه می‌دهد با کاهش ولتاژ پردازنده‌های ضریب بسته سری Raptor Lake Refresh (سری غیر K)، علاوه بر حفظ عملکرد شاهد کاهش چشمگیر دما نیز باشند.

برخی کاربران تمایل دارند بدون دست‌کاری پردازنده از آن استفاده کنند، در حالی که برخی از آن‌ها به دنبال اورکلاک و دریافت بالاترین عملکرد از CPU هستند. در این میان نیز افرادی وجود دارند که با کاهش ولتاژ پردازنده ضمن خنک‌تر کردن آن به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می‌کنند.


غیرفعال کردن CEP در مادربردهای MSI برای کاهش دمای پردازنده‌های اینتل



با این حال، مهندسان شرکت MSI متوجه شده‌اند که کاهش ولتاژ پردازنده‌های سری Raptor Lake Refresh (سری غیر K) منجر به کاهش چشمگیر عملکرد آن‌ها می‌شود.

به نظر می‌رسد که مقصر اصلی این کاهش عملکرد CEP (Current Excursion Protection) است که در واقع یک تابع حفاظتی به شمار می‌آید. این تابع حفاظتی از ناپایداری CPU زمانی که ولتاژ ناکافی به آن می‌رسد، جلوگیری می‌کند.

بر همین اساس، زمانی که ولتاژ پردازنده‌های سری Raptor Lake Refresh را کاهش می‌دهید، CEP وارد عمل شده و با ایجاد گلوگاه منجر به کاهش قدرت و سرعت پردازنده می‌شود.


غیرفعال کردن CEP در مادربردهای MSI برای کاهش دمای پردازنده‌های اینتل




به عنوان مثال، در آزمایش‌های MSI مشخص شد که پردازنده‌های Core i9-14900 و Core i7-14700 که از رده بالاهای نسل جدید اینتل محسوب می‌شوند، در زمان کاهش ولتاژ و با فعال بودن CEP نزدیک به 40 درصد عملکرد خودش را دست می‌دهند.

غیرفعال کردن CEP در مادربردهای MSI ممکن شد​



به گزارش Wccftech، حالا شرکت ام‌اس‌آی یک آپدیت جدید برای مادربردهای مجهز به چیپست سری 600 و 700 اینتل منتشر کرده که به شما اجازه می‌دهد قابلیت CEP را غیرفعال کنید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط MSI، غیرفعال کردن این عملکرد نه‌تنها از کاهش عملکرد پردازنده جلوگیری می‌کند، بلکه به شکل چشمگیری دمای CPUهای اینتل را هم کاهش می‌دهد. در آزمایش‌های ام‌اس‌آی مشخص شد که پردازنده‌های فوق علاوه بر حفظ عملکرد هنگام کاهش ولتاژ، توانسته‌اند تا 16 درجه خنک‌تر عمل کنند.



غیرفعال کردن CEP در مادربردهای MSI برای کاهش دمای پردازنده‌های اینتل

عملکرد و دمای پردازنده Core i9-14900K قبل و بعد از غیرفعال کردن CEP



در نظر داشته باشید که چیپست‌های پریمیوم سری Z و سری K امکان غیرفعال‌سازی CEP را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بنابراین کاهش ولتاژ پردازنده‌های قابل اورکلاک یا سری K اینتل منجر به کاهش عملکرد آن‌ها نخواهد شد. با این وجود، غیرفعال کردن CEP در SKUهای غیرقابل اورکلاک یا اصطلاحاً ضریب بسته تا آخرین آپدیت میکرو کد اینتل امکان‌پذیر نبود.



غیرفعال کردن CEP در مادربردهای MSI برای کاهش دمای پردازنده‌های اینتل


عملکرد و دمای پردازنده Core i9-14700 قبل و بعد از غیرفعال کردن CEP


برای دانلود firmware جدید مادربردهای ام‌اس‌آی تنها کافی است به وب‌سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI که امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان سخت افزار، تجهیزات جانبی و انواع لپ تاپ در سراسر جهان شناخته می‌شود، با چند محصول جدید خود موفق به کسب جوایز طراحی iF Design Award 2024 شده است. در ادامه به منظور آشنایی با این محصولات زیبا و جذاب دنیای دیجیتال و سخت افزار با ما همراه باشید.

رویداد iF DESIGN Awards که یک جایزه بین‎‌المللی و قدیمی است از سال 1954 میلادی به بررسی محصولات جدید در زمینه‎‌های مختلف طراحی پرداخته و توسط موسسه بین‎‌المللی iF International Forum Design برگزار می‎‌شود.

جوایز طراحی iF نشانگر میزان خلاقیت، نوآوری و کیفیت بالای محصولات دیجیتالی بوده و هر ساله به منتخب‌های هر دسته، از جمله صوتی و تصویری و سخت افزار و کامپیوتر، تعلق می‌گیرد. MSI در سال 2024 موفق به کسب دو نشان برتر iF شده است.

دریافت جوایزی ارزشمندی مانند iF DESIGN AWARDS می‌‎تواند مهر تأییدی معتبر بر کیفیت محصولات MSI، از جمله مانیتور گیمینگ خمیده MAG 341CQP QD-OLED و خنک کننده مایع سری MAG CORELIQUID E باشد.

کولر مایع MSI MAG CORELIQUID E


کولر مایع MSI MAG CORELIQUID E​

خنک‌کننده مایع سری MAG CORELIQUID E در دو اندازه 360 و 240 میلی متری عرضه شده و از نوآوری ویژه‌ای در خنک‌کردن بهتر پردازنده برخوردارند. کولر MAG CORELIQUID E دارای پایه مسی بزرگتری نسبت به سایر خنک‌کننده‌هاست.

مساحت کانال‌های هسته مسی این کولر به گونه‌ای است که تمام سطح تماس با CPU را پوشش می‌دهد تا بهتر بتواند گرما را از پردازنده به مایع خنک‌کننده منتقل کند. همچنین افزایش ارتفاع برآمدگی کانال‌های هسته‌ای مسی و ترکام بالای آنها، باعث تبادل دمایی بهتر میان هسته با مایع خنک کننده می‌شود.

واتربلاک MAG CORELIQUID E شامل یک قاب بوده که امکان چرخش 270 درجه آن را فراهم می‌کند. همچنین می‌توان کولر جذاب MSI را با اپلیکیشن MSI Center کنترل کرد و تنظیمات مربوط به پمپ و فن ARGB را تغییر داد.

این کولر سازگاری کامل با کلیه سوکت های پردازنده مدرن AMD و اینتل را داشته و رادیاتور این نسل دارای دارای جمعاً 16 مسیر است که 6 مسیر آن مخصوص دفع گرمای مایع خنک کننده ورودی به رادیاتور و 6 مسیر هم برای خنک کردن کولانت پیش از بازگشت به واتربلاک است.

مانیتور گیمینگ MAG 341CQP


مانیتور گیمینگ MSI MAG 341CQP QD-OLED​

مانیتور گیمینگ MAG 341CQP QD-OLED را می‌توان یکی از جدیدترین محصولات برند ام اس آی دانست که از فناوری کوانتوم دات و نسل جدید پنل‌های OLED بهره می‌برد. مانیتور گیمینگ جدید ام اس آی از پنل منحنی UWQHD با وضوح 3440 در 1440 پیکسل برخوردار است.

همچنین نرخ نوسازی 175 هرتزی و زمان پاسخ‌دهی 0.03 میلی ثانیه، MAG 341CQP را در زمره سریع‌ترین مانیتورهای گیمینگ قرار داده تا تجربه‌ای روان و سریع را برای گیمرها فراهم کند و دست بالای آنها را در بازی‌ها به همراه داشته باشد.

پنل این مانیتور گیمینگ دارای گواهی‌های VESA ClearMR 9000 و DisplayHDRTM TrueBlack 400 بوده که نمایش رنگ‌های زنده و کاهش تاری حرکت را نوید می‌دهد. همچنین پنل این مانیتور توانایی نمایش رنگ‌های 10 بیتی را داشته و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش 99 درصدی می‌دهد.

میزان انحنای مانیتور برابر 1800R بوده که برای گیمینگ بسیار مناسب است. ام اس آی در مانیتور MAG 341CQP از سیستم خنک کننده بدون فن MSI OLED CARE 2.0 بهره می‌برد که دارای هیت سینک‌های مخصوص برای دفع گرماست.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M570 PRO با ظرفیت 2 ترابایت توسط رسانه معتبر Hothardware و کسب نشان

اخیراً شرکت ام اس آی با معرفی و عرضه اس اس دی های SPATIUM M570 PRO FROZR و SPATIUM M482 سری محصولات SPATIUM خود را گسترش داد و صنعت کامپیوترهای گیمینگ را با نسل بعدی SSDهای قدرتمند آشنا ساخت. حافظه پرچمدار SPATIUM M570 PRO FROZR با استفاده از کنترلر توانمند PHISON E26 PCIe Gen 5 به همراه تراشه های فلش 3D NAND پیشرفته و راه حل نوآورانه حرارتی پسیو، عصر جدیدی را در حوزه حافظه‌های ذخیره سازی با سرعت خواندن و نوشتن 12.4 و 11.8 گیگابایت بر ثانیه معرفی می‌کند. این مشخصات نشان دهنده سرعتی 1.8 برابر سریعتر در مقایسه با SSDهای PCIe 4.0 فعلی است.


فناوری حرارتی SSD پسیو FROZR قلب نوآوری این محصول است که گرما را از M570 PRO منتقل می‌کند و آن را در تمام طول هیت سینک پخش می‌کند و در نهایت قادر است دما را تا 20 درجه سانتیگراد کاهش دهد. حافظه پرچمدار SPATIUM M570 PRO FROZR در مدلهای 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایتی عرضه می‌شود.از سوی دیگر محصول SPATIUM M482 که با تراشه های فلش 3D NAND ساخته شده است، با سرعت خواندن متوالی تا 7300 مگابایت بر ثانیه عملکرد بسیار مقبولی را برای استاندارد PCIe 4.0 ارائه می‌دهد. این محصول نیز در مدلهای 1 ترابایت و 2 ترابایتی عرضه می‌شود. هر دو مدل یک تجربه بسیار سریع را برای کاربران به ارمغان می‌آورند و چه در عرصه گیمینگ و چه در عرصه تولید محتوا کاربر را با تاخیری در حد میلی‌ثانیه‌ شگفت زده می‌کنند.
فناوری‌های تقویت عملکرد شامل بافر حافظه پنهان DRAM برای M570 PRO، حافظه پنهان SLC برای همه مدل‌ها و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های تصحیح خطای داده از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection از دیگر قابلیت‌های این محصولات ذخیره سازی هستند. افزون بر این ‌ها، MSI یک نرم‌افزار پیشرفته با قابلیت نظارت بر وضعیت سیستم و پشتیبان گیری از داده‌ها را ارائه می‌دهد که در MSI Center تعبیه شده است. کاربر می‌تواند با این نرم افزار اطلاعات جامعی در مورد وضعیت SSD از جمله سلامت درایو، ظرفیت استفاده شده و دمای کار فعلی آن را مشاهده کند.
همچنین MSI با Actiphy، یک محصول پیشرو در پشتیبان‌گیری از داده‌ها، همکاری کرده است تا برای کاربرانی که SSD‌های MSI را خریداری کرده و در سیستم شخصی خود نصب می‌کنند، قابلیت پشتیبان‌گیری را فراهم کند.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
آنباکس کنسول دستی قدرتمند MSI Claw



آنباکس کنسول دستی قدرتمند MSI CLAW ، بی وقفه هر کجا و هر زمان بازی کنید

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
❤️‍🔥 تبدیل پردازنده Intel Core i9-14900KS به یک هیولای 6.4 گیگاهرتزی با آپدیت جدید بایوس MSI


داشتن پردازنده‌ قدرتمندی در حد Core i9-14900KS یعنی شما می‌توانید از همه مواهب دنیای پردازش اینتل در نهایت آن بهره‌مند شوید. اما به تازگی شرکت MSI آپدیتی را برای بایوس مادربردهای Z790 Max خود منتشر کرده که همین CPU جذاب را به هیولایی تبدیل می‌کند که شاید تصورش برای خیلی از کاربران بسیار دشوار باشد؛ رسیدن فرکانس کلاک هسته‌‎های P-Core به 6.4 گیگاهرتز.

یکی از قابلیت‌‎های جذابی که سال گذشته شرکت MSI روی مادربردهای رده پرچمدار Z790 MAX خود فعال کرد، ارائه ابزاری برای اورکلاکینگ و افزایش فرکانس هسته‌های سی پی یو، تنها با یک کلیک بود. این ابزار که اکنون شاهد پشتیبانی آن از جدیدترین و سریعترین پردازنده پرچمدار اینتل یعنی Core i9-14900KS هستیم به تازگی بروز شده و امکان تنظیم دقیق بایوس برای رسیدن به فرکانس‌های بسیار بالا در هسته‌های این پردازنده را میسر کرده است.

در همین رابطه بخوانید:

- مادربردهای سری MSI Z790 MAX معرفی شدند؛ توربو شارژ اژدها برای چیپست سری 700 اینتل

بنابر گزارش WCCFTech، با کمک بروزرسانی جدید قابلیت P-Core Beyond 6GHz+ می‌توان فرکانس هسته‌های پرقدرت این پردازنده را تا رقم باورنکردنی 6.40 گیگاهرتز افزایش داد که به واقع گستره فرکانس در هسته پردازنده‌های دسکتاپ را به سطحی جدید می‌رساند.

فرکانس 6.2 گیگاهرتز در حال حاضر سریع ترین فرکانس بدون استفاده از تکنیک‌های ابتکاری و شخصی در پلتفرم دسکتاپ است، بنابراین دریافت کلاک‌های بالاتر از 6.4 گیگاهرتز می‌تواند اتفاقی شگفت انگیز برای علاقه‌مندان باشد. البته ناگفته مشخص است که برای حفظ سرعت کلاک بالاتر، علاقه‌مندان باید به بهترین راه‌کارهای خنک‌سازی سیستم متوسل شده و اطمینان حاصل کنند که اعمال قدرت کافی به CPU با گلوگاه گرمایی مواجه نشود. در واقع در این سرعت، میزان توان این هیولا به بیش از 400 وات می‌رسد که باید کولری درخور برای خنک کردن آن مورد استفاده قرار گیرد.


باید به این نکته اشاره کرد که گزینه جدید P-Core Beyond 6GHz+ را می توان از طریق بایوس فعال کرد. پس از ورود به بایوس مادربردهای MSI در قسمت OC، مشاهده می‌کنید که این گزینه چند مورد تنظیمات از پیش پیکربندی شده را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مثال گزینه‌ای در این بین وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد فرکانس یک هسته را به 6.4 گیگاهرتز رسانده و باقی هسته‌ها در فرکانس 5.9 گیگاهرتز کلاک بخورند.



در همین رابطه بخوانید:

- معرفی قابلیت Beyond 6GHz مادربردهای MSI

همچنین یک حالت ویژه نیز وجود دارد که اگر بخواهید توان بسیار بالایی را برای اجرای تسک‌های مالتی ترد داشته باشید بتوانید همه هسته‌ها را در فرکانس قابل توجه 5.8 گیگاهرتز تنظیم کنید. مجدداً یادآور می‌شود که این قابلیت تنها روی مادربردهای سری MSI Z790 MAX فعال شده و برای پردازنده پرچمدار intel Core i9-14900KS از فردا، قابل استفاده خواهد بود.

برای کاربرانی که با مادربردهای MSI آشنایی کمتری دارند نیز باید بگوییم که سری MAX مادربردهای این شرکت شامل MEG Z790 GODLIKE MAX رده بالا، Z790 ACE MAX در کنار نسخه‌های میان‌رده بیشتر مانند MPG Z790 EDGE TI MAX WIFI، MAG Z790 Tomahawk MAX WIFI، MPG Z790 Carbon MAX WIFI و PRO Z790-A MAX WIFI می‌شود که در حال حاضر همه این مادربردها در بازارهای مختلف عرضه شده‌اند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29

بهترین کارت گرافیک برای Stable Diffusion و AnimateDiff​





به لطف معرفی RTX 4070 Ti SUPER با حافظه گرافیکی 16 گیگابایتی در مقایسه با RTX 4070 Ti با 12 گیگابایت)، اکنون می توانید در سری RTX 40 انویدیا. در ادامه دور اول آزمایش خود، تصمیم گرفتیم کارشناسان خود را به کار پیچیده تری بسپاریم - محک زدن پردازنده های گرافیکی NVIDIA با استفاده از AnimateDiff (تکست به ویدیو با AnimateDiff
( huggingface.co

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
اس اس دی Spatium M570 Pro FROZR ام‌اس‌آی یکی از سریع‌ترین اس‌اس‌دی‌های M.2 مبتنی بر PCIe 5.0 این شرکت است که با تراشه حافظه پیشرفته، عمر مفید طولانی و هیت‌سینک غول‌پیکر خود می‌تواند از جذاب‌ترین انتخاب‌های کاربران حرفه‌ای باشد. در ادامه همراه باشید تا پس از آنباکس SSD مدل MSI Spatium M570 Pro FROZR نگاهی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بیندازیم.



مشاهده و دانلود در آپارات شهر سخت‌افزار
این روزها با حجیم‌تر شدن داده‌ها و افزایش تبادل اطلاعات، حافظه‌های SSD به جزء مهمی از سیستم‌های کامپیوتری ما بدل شده‌اند. در این حین، با فراگیر شدن نسل پنجم رابط PCIe، به تدریج شاهد عرض اندام اس‌اس‌دی‌های M.2 مبتنی بر این فناوری در بازار هستیم.
یکی از معدود درایوهای M.2 NVMe مبتنی بر PCIe 5.0 که تاکنون عرضه شده، اس‌اس‌دی Spatium M570 Pro FROZR است که از نظر کارایی یکی از بهترین محصولات ام‌اس‌آی به شمار می‌آید؛ طوری که اگر گیمر، تولیدکننده محتوا یا طراح حرفه‌ای هستید برای استفاده‌های تخصصی می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.




Spatium-M570-Pro-FROZR-4.jpg




اس‌اس‌دی Spatium M570 Pro FROZR توسط دفتر قطعات سخت افزاری MSI در ایران در اختیار شهر سخت‌افزار گذاشته شد که با گارانتی 50 ماهه ماتریس و در ظرفیت‌های 1، 2 و 4 ترابایت عرضه می‌شود.
پیش‌تر در شهر سخت‌افزار به بررسی تخصصی اس‌اس‌دی Spatium M570 HS پرداختیم و آن را در نرم‌افزارهای متعدد، بنچمارک کردیم. حالا M570 Pro FROZR اینجاست که مدل حرفه‌ای‌تر از نسخه معمولی پیشین محسوب می‌شود. این اس اس دی با وجود در اختیار داشتن برخی مشخصات مشابه با بررسی قبلی، از سرعت بیشتر، طول عمر بالاتر و صد البته هیت‌سینک بسیار بزرگ‌تر برخوردار است که جذابیت آن را چند برابر می‌کند.



جعبه گشایی و مشخصات اس اس دی M570 Pro FROZR

روی جعبه اس اس دی، ظرفیت حافظه، سرعت خواندن و نوشتن متوالی و اسم کامل محصول نوشته شده که نشان می‌دهد این درایو از اسلات M.2 مبتنی بر PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کند.



Spatium-M570-Pro-FROZR-1.jpg



وقتی جعبه را باز کنیم، در نمای اول به درایو اس اس دی روبرو می‌شویم که با چند لایه مقوا و فوم به خوبی محافظت شده و در کنار آن نیز دفترچه‌های راهنما برای توضیحات نصب و استانداردهای لازم درایو گذاشته شده است.

Spatium-M570-Pro-FROZR-3.jpg


همانطور که گفته شد، چیزی که در اولین نگاه به خود SSD توجه شما را جلب می‌کند، همین سیستم خنک‌کننده غول‌پیکر است. این خنک‌کننده از سه لوله انتقال حرارت و یک هیت‌سینک بزرگ برای دفع گرما به صورت پَسیو (Passive) تشکیل شده است که طبق اعلام شرکت سازنده می‌تواند تا 20 درجه در کاهش دما مؤثر باشد. دلیل نام گذاری این مدل با پسوند FROZR نیز همین توانایی بالا در دفع حرارت است.
متریال ساخت این هیتسینک از جنس آلومینیوم بوده و به رنگ نقره‌ای با پره‌های صاف طراحی شده است که بخاطر ابعاد بزرگ، برای نصب درون لپ‌تاپ یا کنسول بازی قابل استفاده نیست. البته برای نصب Spatium M570 Pro FROZR در کیس هم باید به فضای مورد نیاز دقت کرد؛ هرچند سایز درایو همان استاندارد M.2 است، ولی با احتساب هیتسینک طول آن به 9.5 و ارتفاع آن به 7 سانتی‌متر می‌رسد. از این رو، پیش از خرید می‌بایست فضای در دسترس و ابعاد این SSD را در کیس بررسی کرد.



Spatium-M570-Pro-FROZR-8.jpg



ترکیب یک اس‌اس‌دی M.2 NVMe مبتنی بر PCIe 5.0 با تراشه‌های حافظه 3D NAND باعث شده تا این محصول 1.8 برابر سرعت خواندن/نوشتن بیشتری در مقایسه با نسل قبل داشته باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید که خود رابط PCIe 5.0 نسبت به رابط SATA که در اس‌اس‌دی‌های معمولی و قدیمی دیده می‌شود تا 25 برابر سریع‌تر است!
همچنین اگر اسلات M.2 مادربرد شما مبتنی بر فناوری PCIe 4.0 یا قبل‌تر باشد، هنوز هم می‌توانید از این اس‌اس‌دی استفاده کنید؛ البته در این صورت سرعت اس اس دی به پهنای باند پشتیبانی شده محدود خواهد شد.
کنترلر PHISON E26 به کار رفته در این اس اس دی از تراشه‌های بالا‌رده به حساب می‌آید که براساس فناوری ساخت ۱۲ نانومتری تولید شده و به هسته‌های پردازشی ARM Cortex-R5مجهز است. این سخت‌افزار قوی باعث شده تا اس اس دی Spatium M570 Pro FROZR به حداکثر سرعت خواندن/نوشتن متوالی به ترتیب 12400 و 11800 مگابایت بر ثانیه دست یابد.



Spatium-M570-Pro-FROZR--7.jpg




این اس‌اس‌دی حافظه کش DRAM همراه با 4 گیگابایت رم LPDDR4 را به عنوان بافر به خدمت گرفته و از قابلیت DirectStorage نیز پشتیبانی می‌کند. بدین وسیله قادر است جدای از سرعت بالای انتقال داده، در انجام مولتی‌تسکینگ، لودینگ بازی‌ها یا کارهایی مثل رندرینگ عملکرد عالی از خود نشان داده و با کمترین میزان تأخیر، اطلاعات را بین رم و سی پی یو جابجا کند.



مقدار TBW اعلام شده برای نسخه دو ترابایتی MSI Spatium M570 Pro FROZR که در اختیار ما قرار گرفت، 1400 ترابایت است که علاوه‌بر طول عمر بالایی که ارائه می‌دهد نشان‌دهنده استفاده از تراشه‌های 3D NAND از نوع TLC است.
ام‌اس‌آی برای رسیدن به این طول عمر بالا از فناوری‌های مختلفی مثل TRIM استفاده کرده که با پاک کردن دوره‌ای بلوک‌های شامل داده‌های بلااستفاده به حفظ عملکرد درایو SSD کمک می‌کند.
معیار TBW برابر است با حداکثر میزان اطلاعات برحسب ترابایت که در طول عمر مفید درایو حافظه، روی اس اس دی قابل نوشتن (Write) است.






Spatium-M570-Pro-FROZR---6.jpg



با تمام این ویژگی‌ها، مصرف انرژی اس اس دی Spatium M570 Pro FROZR ام اس آی حدود 11.5 وات است که با کمک فناوری ‌APST به دست می‌آید. این فناوری به SSD اجازه می‌دهد زمانی که از آن استفاده نمی‌شود به حالت کم مصرف یا Lower Power Mode رفته و مصرف برق را کاهش دهد.
جمع‌بندی شهر سخت‌افزار

علی‌رغم پیشرفت تراشه‌های NAND و رابط‌های PCIe، همچنان مدل‌های اندکی را در بازار شاهد هستیم که از جدیدترین فناوری‌های حافظه استفاده کنند. بی‌شک اس اس دی MSI Spatium M570 Pro FROZR یکی از معدود گزینه‌هایی است که با دارا بودن رابط M.2 از نوع PCIe 5.0 می‌توان با چنین مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته‌ای تهیه کرد.
اس‌اس‌دی Spatium M570 Pro FROZR توسط دفتر قطعات سخت افزاری MSI در ایران در اختیار شهر سخت‌افزار گذاشته شد که با گارانتی 50 ماهه ماتریس و در ظرفیت‌های 1، 2 و 4 ترابایت عرضه می‌شود.


برای مشاهده ویدیو معرفی این اس اس دی کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 SUPER EXPERT توسط رسانه معتبر thepcenthusiast و کسب نشان منتخب سردبیر

کارت های گرافیک سری EXPERT : تلفیق زیبایی طراحی و عملکرداوج طراحی کارت گرافیک را با سری GeForce RTX 40 EXPERT کشف کنید. سری EXERT فقط در مورد عملکرد نیست. این یک شاهکار بصری است. بدنه که با دقت از آلومینیوم ساخته شده است، پیچیدگی و دوام را به نمایش می گذارد. طراحی دقیق و توجه به جزئیات منجر به کارت گرافیکی می شود که نه تنها از نظر قدرت برتر است، بلکه با زیبایی شناسی ظریف نیز برجسته می شود و استاندارد جدیدی را ایجاد می کند.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
رونمایی MSI از سرورهای قدرتمند خود برای دنیای هوش مصنوعی

MSI با دستی پر به رویداد CloudFest 2024 در آلمان آمده و از پلتفرم‌های قدرتمند خود در حوزه سرورها رونمایی کرده است. سرورهایی که به نسل پنجم پردازنده‌های Intel Xeon و پردازنده‌های AMD EPYC مجهز شده و از سیستم‌های خنک‌کننده منحصر به فرد غول تایوانی بهره می‌برد. در ادامه می‌توانید با سرور جدید ام اس آی برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و دیتاسنترها آشنا شوید.هوش مصنوعی بسیاری از حوزه‌ها را متحول کرده است و سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها در حال تأمین زیرساخت‌های سخت افزاری برای آینده خود هستند. در همین رابطه MSI پلتفرم‌های قدرتمند خود را به نمایشگاه CloudFest 2024 آورده است.پلتفرم سرور جدید با پردازنده‌های AMD EPYC و نسل پنجم Intel Xeon Scalable بهره برده که از خنک کننده مایع در کنار گرافیک پرقدرت و حجم سرسام آوری حافظه رم پرسرعت استفاده می‌کند.





g4101-20240129-2.jpg




سرور MSI G4101-01 یک پلت فرم سرور 4U 4GPU بوده که یک انتخاب ایده آل برای سرویس‌های مبتنی بر پردازش ابری، شبکه‌های توزیع محتوا، محاسبات سریع، هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و تحلیل داده است.این سرور جدید از پردازنده‌های AMD EPYC 9004 بهره برده و می‌تواند یک میزبان عالی برای کارت‌های گرافیک و شتاب دهنده‌های گرافیکی باشد. روی این سرور 12 اسلات DDR5 RDIMM با فرکانس تا 4800 مگاهرتز قرار گرفته است.علاوه بر این باید به چهار جایگاه سه اسلاته PCIe 5.0 x16 با امکان نصب هم زمان چهار کارت 450 واتی اشاره کرد. همچنین می‌توان 12 اس اس دی پرسرعت U.2 Gen4 NVMe یا 12 درایو SAS/SATA دو و نیم اینچی را روی این سرور نصب کرد.



600.jpg




G4101-01 گزینه‌های ذخیره‌سازی با سرعت بالا و انعطاف‌پذیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند نیازهای متنوع بارهای کاری هوش مصنوعی را میزبانی کند. این سرور دارای پاور 3000 واتی است اما امکان اضافه کردن یک پاور دیگر هم وجود دارد که به خوبی از عهده تأمین تغذیه کارت‌های گرافیک پرقدرت مورد استفاده برای هوش مصنوعی بر می‌آید.همچنین نباید از واترکولر پرقدرت با توانایی دفع تا 500 وات گرما چشم پوشی کرد که با ترکیب فن‌های خنک‌ کننده به بهترین راه حل مدیریت دما حتی برای سخت ترین کارها تبدیل شده است. در کنار این غول پردازشی باید به محصولات دیگر که برای مشاغل کوچکتر طراحی شده‌اند نیز اشاره کنیم.سرور جدید G4201 ام اس آی نیاز جدید شرکت‌ها و سازمان‌ها با ظهور هوش مصنوعی مولد را هدف گرفته است و به خریداران امکان انتخاب از میان طیف وسیعی از پردازنده‌های گرافیکی مختلف را می‌دهد. این سرورها با چهار تا هشت پردازنده گرافیکی پرقدرت قابل انتخاب هستند و هشت شکاف PCIe 5.0 x16 در کنار دو شکاف توسعه PCIe 5.0 x16 دارند.


O5OnXsmLBIodany3.jpg



پلتفرم سرور G4201 که در دسته رک مونت های 4U قرا می‌گیرد، از دو پردازنده نسل پنجمی Intel Xeon Scalable و 32 ماژول حافظه DDR4 پشتیبانی می‌کند. همچنین این سرور پرقدرت امکان نصب دوازده درایو 3.5 اینچی را می‌دهد.برای مشاغل کوچکتر هم پلت فرم سرور S1102-02 با خنک کننده مایع گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. این سرور نیز به یک پردازنده AMD Ryzen™ 7000 Series با سیستم خنک کننده با توان 170 وات مجهز شده است. چهار اسلات DDR5 DIMM، یک اسلات PCIe 4.0، دو پورت اترنت داخلی 10GbE و چهار درایو 3.5 اینچی SATA از دیگر مشخصات این سرور به حساب می‌آیند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت ام اس آی که یکی از پیشتازان صنعت لوازم جانبی کامپیوتر است، اخیراً سری ماوس و کیبورد Forge را با نام‌های Forge GK100 Combo و Forge GM100 معرفی کرده است. این محصولات هم برای فضای اداری مناسب است و هم می‌تواند در سیستم های گیمینگ استفاده شود.اخیراً شرکت ام اس آی از ماوس و کیبورد Forge GK100 Combo و Forge GM100 به عنوان سری محصولات جانبی Forge رونمایی کرده است. با پشتیبانی از پلتفرم نرم افزاری MSI GEAR، سری FORGE نه تنها به کار را آسان می‌کند، بلکه گیم‌پلی را نیز بهبود می‌بخشد و کاربران را قادر می‌سازد تا سلیقه خود را چه در بازی و چه در محل کار به معرض نمایش گذارند.سری محصولات FORGE که برای پاسخگویی به نیازهای مختلف گیمرها و شاغلین طراحی شده است، شامل خط FORGE G برای گیمرهایی که به دنبال تجربه‌ای جدید هستند و خط FORGE (غیر G) برای استفاده در دفتر و محیط های حرفه‌ای است.


قابلیت های FORGE GK100 COMBO و FORGE GM100

اولین محصولات این سری، ماوس و کیبورد جذاب FORGE GK100 COMBO است. این ست گیمینگ که شامل کیبورد FORGE GK100 و ماوس FORGE GM100 است، به عنوان راه حلی مقرون به صرفه و در عین حال توانا برای کاربردهای گیمینگ طراحی شده است. این بسته ترکیبی با تمرکز بر عملکرد و قابلیت اطمینان، ویژگی های ضروری را برای بهبود تجربه بازی شما ارائه می‌دهند. البته در نظر داشته باشید که ماوس گیمینگ اپتیکال FORGE GM100 را می‌توان به صورت مجزا نیز خریداری کرد.


gk100-20240315-2.jpg


ویژگی های کلیدی FORGE GK100 COMBO & FORGE GM100


سوئیچ های صفحه کلید بادوام: FORGE GK100 مجهز به سوئیچ هایی است که برای بیش از 10 میلیون کلیک طراحی شده اند و عملکرد ثابت و قابل اعتمادی را در طول گیمینگ طولانی مدت تضمین می‌کنند.

کلیدهای میانبر برای دسترسی آسان
: کلیدهای میانبر راحت در FORGE GK100 به کاربران این امکان را می‌دهند که جلوه‌های نور را تغییر دهند، پخش صدا را کنترل کنند و بدون زحمت به ویجت‌ها دسترسی داشته باشند.

19Key Anti-Ghosting: کیبورد FORGE GK100 فشار دادن نهایتاً 19 کلید به صورت همزمان را پشتیبانی می‌کند و با اعمال دقیق ورودی‌های کاربر از گوستینگ جلوگیری می‌کند.


زاویه شیب قابل تنظیم: دو پایه صفحه کلید قابل تنظیم در FORGE GK100 به کاربران این امکان را می دهد که زاویه شیب را برای موقعیت راحت‌تر مچ تنظیم کنند.

سوئیچ‌های ماوس بادوام: FORGE GM100 مجهز به سوئیچ‌هایی است که بیش از 10 میلیون بار کلیک را تضمین می‌کنند و عملکرد طولانی‌مدت خوبی دارند.

سنسور نوری دقیق: FORGE GM100 با داشتن سنسور نوری دقیق با حداکثر 6400 DPI، کنترل دقیق و پاسخگویی را برای هر سناریوی بازی ارائه می‌دهد.

دکمه اختصاصی DPI: یک دکمه اختصاصی DPI در FORGE GM100 به کاربران این امکان را می‌دهد تا چهار نوع DPI پیش‌فرض را به‌طور پشت سر هم طی کنند و با موقعیت‌های مختلف بازی سازگار شوند.


شکل متقارن: ماوس FORGE GM100 با شکلی متقارن طراحی شده است که برای هر دو سبک گرفتن کف دست و پنجه مناسب است و راحتی و کنترل را برای طیف وسیعی از کاربران تضمین می‌کند.


نورپردازی RGB: تنظیمات بازی خود را با نورپردازی RGB در FORGE GK100 و GM100 سفارشی کنید. ماوس و کیبورد FORGE GK100 COMBO و FORGE GM100 از همین امروز برای خرید در فروشگاه‌های MSI در دسترس خواهند بود.


gk100-20240315-3.jpg
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
MSI امروز مانیتور گیمینگ MPG 274URF QD را معرفی کرد؛ یک مانیتور گیمینگ 27 اینچی رده بالا که دارای برخی مشخصات خیره‌کننده است. در ادامه با معرفی و مشخصات مانیتور گیمینگ MPG 274URF QD ام اس آی همراه باشید.

مانیتور جدید ام اس آی یک پنل 27 اینچی 4K UHD با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل از نوع IPS در اختیار دارد. ضمن ارائه نرخ تازه‌سازی تصویر 160 هرتز از فناوری‌های Adaptive-Sync نظیر G-SYNC انویدیا و AMD FreeSync پشتیبانی می‌کند که امکان تغییر در محدوده 48 تا 160 هرتز را به همراه قابلیت LFC را در اختیار دارد.

از دیگر نکات قابل توجه می‌توان به روکش صفحه نمایش مات ضد تابش، نسبت کنتراست ثابت 1000:1، زاویه دید 178/178 درجه و پشتیبانی از عمق رنگ 10 بیتی (8 بیت + FRC) اشاره کرد. نوردهی پس زمینه از نوع کوانتوم دات یا همان QD LED با فناوری آنتی فلیکر است، حداکثر روشنایی معمولی آن به 400 نیت می‌رسد و فضاهای رنگی گسترده را نیز پوشش می‌دهد.

به گفته رسانه PCMonitors، پشتیبانی پایه از HDR10 به واسطه استاندارد VESA DisplayHDR 400 ارائه می‌شود و به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد از پردازش رنگی 10 بیتی استفاده کرده گستره وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد.

با این حال، شدت روشنایی به 400 نیت HDR محدود شده و قابلیت لوکال دیمینگ نیز برای مانیتور MPG 274URF QD ام اس آی لحاظ نشده است. همچنین مدت زمان پاسخ 0.5 میلی‌ثانیه GtG برای این محصول اعلام شده است.








MSI-MPG-274URF-5.jpg





پایه نگهدارنده به مرکز پنل متصل می‌شود و می‌توان آن را جدا کرد تا امکان نصب جایگزین از طریق VESA 75×75 میلی‌متری مهیا شود. نوار آر جی بی Mystic Light در بالای محل اتصال پایه قرار دارد. همچنین انعطاف‌پذیری ارگونومیک کاملی برای این محصول در نظر گرفته شده که در این خصوص به تنظیم ارتفاع 110 میلی‌متری و چرخش دورانی می‌توان اشاره کرد.

پورت‌های دستگاه در لبه پایینی هستند و ورودی برق DC، 2 پورت USB 2.0، 2 پورت HDMI 2.1 (48 گیگابیت در ثانیه)، دیسپلی پورت 1.4 (با DSC)، USB-C (65 وات توان شارژ پاور دلیوری و پشتیبانی از دیپسلی پورت) و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را شامل می‌شوند.

سوئیچ KVM نیز در این محصول پشتیبانی شده که امکان تعویض آسان ورودی صفحه نمایش و سوئیچینگ USB جانبی بین 2 سیستم را فراهم می‌کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
یکی از زمینه‌های جدیدی که در دنیای گرافیک دیجیتال وارد شده، بحث استفاده از هوش مصنوعی مولد برای خلق ویدئوهای کوتاه است. در این زمینه نرم‌افزارهای متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اینکه چه کارت گرافیکی می‌تواند بهتر از پس اجرای تسک‌های مربوط به تولید محتوای ویدئویی با متن برآید نیز خود چالشی ویژه است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چرا استفاده از کارت‌های گرافیک با VRAM بالا در این زمینه موثر بوده و برای مثال کارتی مانندSUPER MSI RTX 4070 Ti می‌تواند یک گزینه عالی در این زمینه باشد.



AnimateDiff چه کاری انجام می دهد؟




نرم‌افزار AnimateDiff در واقع ابزاری است که مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion را وادار می‌کند که با خلق فریم‌های پشت سر هم، ویدئو (یا GIF) کوتاه و متحرک خلق کرد. در واقع این نرم‌افزار می‌تواند استبل دیفیوژن را به حرکت درآورده و به شما این امکان را بدهد که بدون استفاده از سرویس‌های آنلاین در این زمینه، با ورودی متن، ویدئوی متحرک از سوژه مد نظر خود بسازید.


ارتباط مدل‌های هوش مصنوعی و حافظه گرافیکی یا VRAM



همه ما این مورد را شنیده و به صورت پیش فرض می‌دانیم که هر چه حافظه رم یک سیستم پردازش موازی مانند کارت گرافیک بیشتر باشد، امکان انجام امور بیشتری با سرعت و کیفیت بالاتر فراهم می‌شود. اما نکته‌ای که در این زمینه برای اجرای مدل‌های هوش منصوعی مطرح است خود چالشی قابل توجه است.تصور کنید که مدل هوش مصنوعی شما می‌خواهد به هزاران هزار بسته داده به صورت همزمان دسترسی داشته باشد. راهکار پردازشی در اینجا طلب می‌کند که بتوان با سرعت بالا، آنها را در حافظه رم (یا VRAM) همراه با سیستم پردازشگر گرافیکی کپی گرده تا پردازشگر بتواند در لحظه به آنها دسترسی پیدا کند.این همان دلیلی است که موجب شده شرکتی مانند StabilityAI که توسعه دهنده مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion است، حداقل حافظه VRAM جهت راه‌اندازی این مدل را 8 گیگابایت اعلام کند. اما اینکه به حداقل‌ها دسترسی داشته باشیم لزوماً برای راه‌اندازی اولیه مشکلات را کنار می‌زند و اگر بتوان VRAM یک سیستم پایه را در این بخش افزایش داد مسلماً می‌توانیم امید داشته باشیم نتایج بهتر و سریعتری را اخذ کنیم.

با این اوصاف دسترسی به کارت‌های گرافیک با VRAMهای 10 یا حتی 12 گیگابایت هم ظاهراً می‌تواند نتیجه خوبی را ارائه دهد. اما اگر این حافظه را به 16 گیگابایت و با یک کارت جذاب مانند RTX 4070 Ti Super برسانیم چطور؟ در ادامه با هم از زبان اعداد و ارقام استخراج شده از بنچمارک‌ها در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

نتایج بنچمارک مقایسه در AnimateDiff

برای نمایش تاثیر افزایش حافظه VRAM در پردازش سریعتر الگوریتم‌های مدل‌های هوش مصنوعی مولد ویدئو از متن، شرکت MSI کارت گرافیک جدید GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G را با دو کارت RTX 3080 Ti 12G و RTX 3080 10G مورد مقایسه قرار داده که تست‌های این بخش جهت اجرای Stable Diffusion 1.7 (از طریق WebUI) صورت گرفته است که نتایج آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.


Stable-diff-bench-01.jpg



نتایج این آزمون واقعاً قابل توجه است و نشان می‌دهد که کارت RTX 4080 16G با برتری 53 درصدی نسبت به RTX 3080 10G می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای این هدف باشد ولی کارت RTX 4070 Ti SUPER نیز حتی می‌تواند تا 21 درصد از مدل 10 گیگابایتی سریعتر باشد.
همچنین در تست‌های موسوم به Video2Video از طریق AnimateDiff که به شما امکان می دهد از یک ویدیو به عنوان ورودی استفاده کنید و با آن یک انیمیشن دیگر تولید کنید نیز می‌توان به بررسی عملکرد این کارت در مقایسه با دیگر رقبایش پرداخت. نتایج این تست را نیز در ادامه مشاهده می‌کنید.


Stable-diff-bench-02.jpg



همانطور که مشاهده می‌کنید استفاده از کارت حافظه RTX 4070 Ti SUPER با حافظه VRAM 16 گیگابایتی موجب می‌شود بتوان نسبت به کارت RTX 3080 Ti 12G تا 10.5 درصد و نسبت به کارت RTX 3080 10G به نتایج تا 33 درصد سریعتر رسید.

MSI RTX 4070 Ti SUPER یک کارت ایده‌آل برای انیماتورها و طراحان ویدئو



شرکت ام اس آی کارت گرافیک RTX 4070 Ti را در چند سری از مدل‌های Ventus و Gaming در بازار عرضه کرده که می‌توانید متناسب با نیاز خود آنها را تهیه کنید. با توجه به عملکرد برجسته و ویژگی‌های منحصر به فرد این کارت که در این مقاله به بررسی تاثیر 16 گیگابایت حافظه VRAM آن پرداختیم، می‌توان RTX 4070 Ti Super را انتخابی ایده‌آل برای متخصصان حوزه گرافیک و انیمیشن دانست.کارت گرافیک MSI RTX 4070 Ti با داشتن 8448 هسته کودا (با فرکانس هسته 2340 مگاهرتز) که 768 هسته بیشتر از نسخه غیر SUPER آن است و با بهره‌گیری از 16 گیگابایت حافظه رم GDDDR6X نه تنها یک گزینه عالی برای تجربه گیمینگ 4K بالاست، بلکه در این مطلب نشان دادیم که می‌تواند برای اهداف پردازشی نیز بسیار کارآمد باشد.این کارت از سوی شرکت ام اس آی در چند مدل مانند GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 2X OC، MSI Gaming RTX 4070 Ti Super 16G Gaming X Slim، GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING X TRIO WHITE و GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G EXPERT طراحی شده و به زودی در بازار کشور نیز عرضه خواهد شد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
کمپانی MSI حامی محیط زیست روز طبیعت را گرامی میدارد!



شرکت MSI متعهد به کاهش اثرات زیست محیطی فعالیت های تجاری خود از طریق تولید سبز و مدیریت زنجیره تامین است. ما به طور فعال در بهبود مصرف انرژی، کاهش ضایعات و کنترل مواد شیمیایی در پاسخ به خطر تغییرات آب و هوا سرمایه گذاری کرده ایم.برای صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش کربن و محافظت از درختان، مادربردهای MSI در آینده پیوست های کاغذی غیرضروری را که شامل بروشور ، کاتالوگ محصول و دفترچه راهنمای کاربر است، حذف خواهند کرد. علیرغم حذف این ضمائم کاغذی، کاربران می توانند تمام اطلاعات را بدون مراجعه به وب سایت MSI، با استفاده از کد QR روی جعبه ، همه اطلاعات را در قالب دیجیتال دریافت کنند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,811
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد گیمینگ MSI MAG B760 TOMAHAWK WIFI توسط رسانه RAZORMAN و کسب نشان

ام اس آی مادربردهای جدید B760 خود را در سری MAG / MPG / PRO راهی بازار می کند. همین سه زیر برند مشخص می کند هدف اصلی ماردبردهای B760، میزبانی از پردازنده های میان رده و غیر K یا ضریب بسته های اینتل است. سری MAG شامل مادربردهای محبوبی همچون TOMAHAWK سیاه پوش و MORTAR سفید پوش است. مادربردهای سری MSI MAG B760 دارای مدار قدرت 12+1+1 فاز 75 آمپر دیجیتال PWM هستند که با ورودی دو کانکتور 8 پین، به خوبی جریان مورد نیاز پردازنده را تامین می کنند. ساختار 6 لایه PCB با مس ضخیم شده 2 اونس، جریانی پایدار و بدون تداخلات نویز را تحویل قطعات می دهد. در بخش توسعه، سری MSI MAG از Lightning Gen 5 PCIe پشتیبانی می کند و دارای حداکثر 3 اسلات M.2 Gen4 است. برای مقابله با گرمای تولید شده در بار کاری بالا، سری MAG دارای راه حل های حرارتی درجه یک از جمله طراحی تمام آلومینیومی و هیت سینک بزرگ است. همچنین اسلات های M.2 با هیت سینک M.2 Shield Frozr نیز پوشیده شده اند.


لازم به ذکر است که مادربردهای سری MAG B760 TOMAHAWK WIFI در دو نسخه DDR5 و DDR4 عرضه می شوند و مادربردهای سری MAG B760M MORTAR در شش نسخه DDR5 و DDR4، بدون و با Wi-FI و دو مدل MAX با اورکلاک BCLK راهی بازار می شوند.


















 
بالا