• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار مربوط به تحصیل و دانشگاه

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئیس سازمان فنی و حرفه ای:
هرم آموزشی کشور باید از نظری به مهارتی اصلاح شود


رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در حال حاضر به ازای هر سه کارشناس یک کاردان در کشور وجود دارد و این یکی از مشکلات آموزش عالی کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، "کوروش پرند" در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر، اظهار کرد: هم اکنون 66 درصد دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی، 23 درصد در مقطع کاردانی و مابقی در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.



وی از پراکندگی دانشگاه‌های کشور و توزیع رشته ها و گروه‌ها به عنوان دیگر مشکلات در عرصه آموزش عالی نام برد و افزود: بیشترین جمعیت دانشجویی کشور ما در دانشگاههای آزاد و پیام نور متمرکز شده اند و متاسفانه در بازدید از کارگاه های فنی و حرفه‌ای در سطح استان همدان، دریافتیم اکثر آنها فارغ التحصیلان دانشگاه هستند که شغلی ندارند.



پرند بااشاره به استفاده از الگوی "آموزش، تولید، بازاریابی و فروش" توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور در راستای آموزش با اشتغال افزود: در این طرح از ظرفیت مراکزی چون تعاون، صندوق مهر امام رضا(ع)، سازمان فنی و حرفه ای و بانک توسعه تعاون و همچنین توان کارآفرینان، صاحبان صنایع، نخبگان و افراد دارای مهارت استفاده می کنیم.

معاون وزیر کار بر لزوم پذیرش دانشجو در کشور بر اساس نیاز بازار کار تاکید و تصریح کرد: متمرکز شدن یک میلیون و 500 هزار دانشجو در 20 رشته تحصیلی نشان از نامتناسب بودن رشد رشته‌هاست.

وی با بیان اینکه هرم آموزشی کشور باید از نظری به مهارتی اصلاح شود، افزود: همجوار بودن مراکز پیشرفته در کنار مراکز دانشگاهی، ارائه آموزش های مهارتی و کسب و کار در کنار آموزش های نظری به دانشجویان و احیای طرح کاروزی از جمله راهکارهای این امر است.



پرند خاطرنشان کرد: طرح کارورزی در سالهای گذشته در وزارت کار انجام می شد که دچار مشکل شد، اما هم اکنون در مجمع تشخیص مصلحت ****، روی آن کار می شود و چنانچه بودجه مناسبی برای آن پیش بینی شود، به زودی سازمان فنی و حرفه ای آن را اجرایی خواهد کرد.



وی با اشاره به اینکه سال گذشته 266 مرکز آموزش فنی و حرفه ای فاقد چارت در کشور دارای چارت سازمانی شدند، اظهار کرد: امسال نیز سایر مراکز دارای چارت می شوند.



رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: چهار طرح مهم شهرک آموزش نساجی در اشتهارد، پروژه گیاهان دارویی، قالیبافی و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور اجرا می شود.



وی یادآور شد: پروژه بازاریابی، بازارسازی و برندسازی نیز به موازات چهار پروژه مهم دیگر در کشور طراحی و اجرایی خواهد شد.







انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


میرزاده خبر داد:

کاهش 40درصدی وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه کاهش و تخفیف شهریه های دانشگاه آزاد مانع از توسعه دانشگاه شده است، گفت: برای کاهش 40 درصدی وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه تا 4 سال آینده برنامه ریزی می کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده گفت: تشکیل هیات های جذب و هیات های ممیزه استانی در دستور کار قرار گرفته و جذب و ارتقای اعضای هیات علمی به این هیات ها سپرده خواهد شد.

وی به تخفیف و کاهش شهریه ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه کاهش و تخفیف شهریه های دانشگاه آزاد مانع از توسعه دانشگاه شده است.

میرزاده تعطیلی روزهای پنچشنبه را یکی از عوامل زیان ده در این دانشگاه دانست و گفت: تعطیلی پنجشنبه ها در سال گذشته باعث قطع همکاری با برخی اساتید بنام و عدم امکان ادامه تحصیل قشر وسیعی از دانشجویان شد که تمامی این عوامل زیان دهی دانشگاه را در پی داشته است.

وی به اختیارات هیات های امنای استانی برای رفع کسری بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: هیات های امنای استانی با داشتن اختیاراتی مانند تجمیع واحدها در واحدهای مادر، انحلال واحدهای زیان ده و فروش اموال مازاد برای تبدیل به احسن می توانند نسبت به حل مشکلات موجود خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از صدور بخشنامه ای به واحدها به منظور جلوگیری از فعالیت مدیران دو شغله در این دانشگاه، خبر داد.

میرزاده به برخی عوامل که مانع توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد شده، اشاره کرد و گفت: فرایند دریافت مجوز برای توسعه رشته ها و جذب اعضای هیات علمی در واحدها از جمله مواردی است که توسعه تحصیلات تکمیلی را با مشکل روبرو ساخته است.

وی افزود: فراخوان جذب اعضای هیات علمی با نیاز استان ها متناسب نیست، به همین سبب استان ها دوباره نیازهای خود را اعلام کنند تا به فراخوان افزوده شود.

وی همچنین از تدوین بخشنامه ای برای امکان بازنشستگی پیش از موعد کارکنان رسمی این دانشگاه خبر داد و افزود: در این بخشنامه تسهیلاتی برای امکان بازنشستگی کارکنان به صورت غیر اجباری با سابقه کاری 25 سال فراهم می شود که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد در عین حال از برنامه ریزی برای کاهش 40 درصدی وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه تا 4 سال آینده خبر داد و گفت: طبق سند چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی باید وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه ها را تا 40 درصد کاهش دهیم و منابع جدید درآمدی را جایگزین آن کنیم.

میرزاده به راهکارهای درآمدزایی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: جذب کمک های مردمی، فروش اموال مازاد و تبدیل به احسن کردن آنها از جمله اقداماتی است که می تواند منبع درآمد دانشگاه محسوب شود، ضمن این که برای کاهش وابستگی به شهریه باید در تاسیس شرکت های دانش بنیان با دانش آموختگان مشارکت کنیم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ابری‌نیا در گفت‌وگو با فارس:
تعداد موسسات غیرانتفاعی اطراف تهران به مرز اشباع رسید

مدیر کل دفتر آموزش عالی و غیر دولتی وزارت علوم گفت: شهرهای اطراف تهران، استا‌ن‌های شمالی و استان خراسان دارای بیشترین تعداد موسسات غیرانتفاعی هستند.

13920910000168_PhotoA.jpg

کارن ابری‌نیا مدیر کل دفتر آموزش عالی و غیر دولتی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت علوم برای ارزیابی تعداد موسسات غیرانتفاعی و ساماندهی این موسسات، گفت: با توجه به اینکه 350 موسسه غیرانتفاعی در کشور وجود دارد و ارزیابی نوع پراکندگی این موسسات نیز باید با بررسی موسسات آموزش عالی دیگر صورت گیرد، زمان زیادی برای ارزیابی لازم است.

وی افزود: باید تعداد موسسات غیرانتفاعی در هر استان را در نظر بگیریم و دیگر موسسات آموزش عالی را نیز از نظر تعداد و نحوه پذیرش بررسی کنیم تا پس از بررسی دقیق بتوانیم طرحی را برای حمایت از موسسات غیرانتفاعی ارائه کنیم.

ابری‌نیا ادامه داد: در حال حاضر شهرهای اطراف تهران از نظر تعداد موسسات غیرانتفاعی اشباع شده‌اند و استان‌های شمالی و استان خراسان نیز دارای تعداد زیادی موسسه غیرانتفاعی هستند.

مدیر کل دفتر آموزش عالی و غیر دولتی اظهار داشت: برخی موسسات غیرانتفاعی به دلیل تعداد زیاد موسسات دیگر دچار مشکل شده و درخواست انحلال کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از موسسات غیرانتفاعی اضافه کرد: باید روشی به کار بگیریم که این موسسات به سمت تخصصی شدن رفته و از طریقی حمایت شوند.

انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای خبر داد
آغاز ثبت نام پانزدهمین مسابقات ملی مهارت از امروز

علاقه‌مندان به شرکت در پانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل 2015 می‌توانند در یکی از دو بازه زمانی اول تا ۱۰ بهمن یا 26 بهمن تا 15 اسفند ماه نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند.

13911002000409_PhotoA.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، علاقه‌مندان به شرکت در پانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل – 2015 می‌توانند در یکی از دو بازه زمانی 1/11/92 تا 10/11/92 برای شرکت در آزمون مورخ 25 بهمن ماه سال جاری و یا 26/11/92 تا 15/12/92 برای آزمون مورخ 23 اسفند ماه امسال نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق پرتال جامع سازمان به آدرس http://advari.irantvto.ir اقدام نمایند و پس از ثبت نام، مدارک لازم را برای تأیید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خود تحویل دهند.

کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: ثبت نام و آزمون مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت به منظور ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و گسترش زمینه‌های شناسایی و جذب جوانان مستعد و علاقه‌مند، اطلاع رسانی بهتر و افزایش مهلت ثبت نام علاقه‌مندان شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت در دو بازه زمانی 1/11/92 تا 10/11/92 برای آزمون تاریخ 25/11/92 و 26/11/92 تا 15/12/92 برای آزمون تاریخ 23/12/92 انجام می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین 11/10/1368 به بعد و برای سایر رشته‌ها 11/10/1371 به بعد است.

پرند تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت ( WSI )، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در دو مرحله و در تاریخ های 25/11/92 و 23/12/92 ، مرحله استانی اردیبهشت 1393، و مرحله کشوری شهریور 1393 برگزار می شود.

وی ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی فوق در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

پرند تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می شود که پس از آن در هر استان از میان قبول شدگان مرحله کتبی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در 30 رشته آموزشی شامل: ساخت و تولید (تیمی3 نفره)، مکاترونیک (تیمی 2 نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی‌کاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب، آجرچینی، رباتیک (تیمی 2 نفره)، کابینت سازی (چوبی)، اتصالات چوبی، جواهر سازی، خیاطی( فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)- فناوری اتومبیل- آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز(تیمی 2 نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم،های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک و گل‌آرایی برگزار می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی **** آموزش مهارتی کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

پرند در خصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت بیان داشت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایتهای مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.

شایان ذکر است، برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

این گزارش حاکیست: در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت( آلمان 2013 ) که تیر ماه سال جاری در لایپزیک آلمان برگزار شد، تیم ملی مهارت کشور توانست با کسب مدال نقره در رشته های رباتیک و جواهرسازی و مدال برنز در رشته ی طراحی وب و همچنین 8 مدالیون افتخار در رشته های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD،الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک و با 2 رتبه ارتقا نسبت به دوره قبل در رتبه بندی میانگین امتیازات تیمی در میان 52 کشور جهان، مقام چهارم جهانی را کسب نماید.

انتهای پیام/آ
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


هم‌زمان با دهه فجر
کلنگ ساختمان جدید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به زمین می‌خورد

مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

13920714000357_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با توجه به فرسودگی ساختمان دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران در نظر دارد ساختمان جدید این دانشکده را به منظور فراهم آوردن رفاه دانشجویان در محل پارک علم و فناوری دانشگاه احداث کند.

بر اساس این گزارش، مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در یکی از روزهای دوازدهم یا پانزدهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان دانشگاه تهران حضور می‌‌‌یابند.

انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشجوی تولیدمحور می‌پذیرد


هشتمین جلسه شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا حضور اعضا روز چهارشنبه برگزار شد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در هشتمین جلسه شورای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد برای سال آینده 2 تا 5 درصد از کل ظرفیت پذیرش دانشجو این دانشگاه به صورت پایلوت به جذب دانشجوی آموزش تولید محور و تقاضا محور اختصاص یابد که این پذیرش در مراکز استانها و در آموزشکده و دانشکده هایی که زمینه های لازم را دارند اختصاص خواهد یافت.



گفتنی است دانشگاه فنی و حرفه‌ای رویکرد جدیدی به آموزش عالی دارد و مصمم است به صورت تدریجی این طرح را در مراکز تابعه تسری داده و زمینه را برای اشتغال فارغ التحصیلان فراهم سازد.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشجوی تولیدمحور می‌پذیرد



هشتمین جلسه شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا حضور اعضا روز چهارشنبه برگزار شد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در هشتمین جلسه شورای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد برای سال آینده 2 تا 5 درصد از کل ظرفیت پذیرش دانشجو این دانشگاه به صورت پایلوت به جذب دانشجوی آموزش تولید محور و تقاضا محور اختصاص یابد که این پذیرش در مراکز استانها و در آموزشکده و دانشکده هایی که زمینه های لازم را دارند اختصاص خواهد یافت.



گفتنی است دانشگاه فنی و حرفه‌ای رویکرد جدیدی به آموزش عالی دارد و مصمم است به صورت تدریجی این طرح را در مراکز تابعه تسری داده و زمینه را برای اشتغال فارغ التحصیلان فراهم سازد.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تاکید وزیر علوم بر ادغام موسسات کوچک آموزش عالی



وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری در دیدار با نمایندگان مردم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر توزیع متوازن امکانات آموزش عالی در سراسر کشور تاکید کرد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا در ابتدای این جلسه با تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت اظهار امیدواری کرد که به برکت این ایام ، فواید این نشست عاید کشور شود.



وی به رشد نامتوازن آموزش عالی در استانهای کشور اشاره کرد و گفت: اگر چه به برکت انقلاب اسلامی توجه به مناطق کمتر برخوردار، بیشتر شده ولی هنوز نتوانسته ایم کمبودها را جبران کنیم و به عدالت آموزشی نایل آییم.



فرجی دانا تاکید کرد: وزارت علوم با انبوه درخواستها برای ایجاد دانشگاه‌ها، ارتقای موسسات آموزشی و ایجاد رشته‌های جدید روبروست؛ ولی اگر حقیقتاً نقشه جامع و برنامه کلانی در دست نباشد، این گونه برنامه‌ها نمی‌تواند در خدمت منافع ملی باشد و برای ما اصل ، منافع ملی است و اقدامات ما باید در جهت حفظ اصل منافع ملی باشد.



وی وجود موسسات کوچک آموزش عالی با امکانات اندک را برای انجام کارهای بزرگ ناتوان ارزیابی و تاکید کرد: با تلفیق موسسات کوچک و جلوگیری از انفکاک می توان به آینده بهتر برای آموزش عالی کشور امید بست.



وزیرعلوم در ادامه افزود: همه ما وظیفه داریم وضع بهتری برای آموزش عالی رقم بزنیم و برگزاری این نشست‌ها به منظور هم‌اندیشی است تا حتی با چالش، به یک معادله بهتر برسیم و ناپخته به عرصه عمل وارد نشویم.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


معاون وزیر علوم‌:
توسعه مراکز دانشگاهی بر‌اساس امکانات استان‌‌ها صورت گیرد

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه مراکز و رشته‌های دانشگاهی باید بر‌اساس امکانات و نیاز شهرستان‌ها و استان‌ها باشد.

13911120000141_PhotoA.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، سعدالله نصیری ظهر امروز در نشست هماهنگی مسئولان دانشگاه‌های سیرجان با هدف رفع مشکلات مراکز آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی سیرجان در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بنا شده‌ و امروز باید جایگاه بین‌المللی آن دیده شود و یکی از دانشگاه‌های خوب دنیا با همکاری همه مسئولان شود.

وی از توسعه مراکز آموزش عالی بر اساس آمایش استان‌ها خبر داد و گفت‌: برای اینکه بتوانیم سندی مبتنی بر واقعیات داشته باشیم، باید توسعه مراکز و رشته‌های دانشگاهی بر‌اساس امکانات و نیاز شهرستان‌ها و استان‌ها باشد.

نصیری عنوان کرد: به طور مثال سیرجان که سنگ‌آهن گل‌گهر را در اختیار دارد، رشته‌های تحصیلی معدنی را تدریس کند.

وی یکی از ویژگی‌های استان کرمان و شهر سیرجان را همکاری مردم و خیران در ساخت مراکز دانشگاهی عنوان کرد و افزود: رشد و توسعه شهر و استان از مسیر توسعه دانشگاه‌ها می‌گذرد و تربیت دانشجویان و نیروها هم بر اساس نیاز منطقه صورت می‌گیرد.

نصیری تصریح کرد: نباید ازدیاد دانشگاه‌ها یک رقابت برای منطقه شود و دانشگاه‌های کوچک و نزدیک به هم که فاقد استاندارد سرانه فضای دانشجویی و یا آزمایشگاهی هستند، تجمیع شوند تا منابع مالی هم امکانات بیشتری را فراهم کند‌.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت علوم بر توسعه علوم پایه تاکید کرد و گفت‌: هر اندازه امکانات دانشگاهی شما فراهم شود، رشته‌های بیشتری را بر‌اساس امکانات آن رشته به شما می‌دهیم.

وی ابراز داشت: امروز در تهران دانشگاه تاسیس کردن فاجعه است، امکانات را به مناطق با آب و هوای سالم با مشارکت مردم بدهیم تا مخارج دانشگاه‌ها هم برای جوانان کمتر شود.

نصیری عنوان کرد: امروز بحث هدایت تحصیلی و بورسیه‌های تحصیلی به طور جدی در نظر گرفته می‌شود که در حال تدوین است.

محمدباقر رهنما رئیس دانشگاه صنعتی سیرجان گفت‌: تا‌کنون 7 هزار متر مربع فضای آموزشی، اداری و فرهنگی در این دانشگاه ساخته شده است که 5 هزار و 500 مترمربع آن را خیران و نیکوکاران ساخته‌اند و بنیاد دانشگاهی سیرجان پشتوانه خوبی برای هشت مرکز آموزش عالی سیرجان با 20 هزار نفر جمعیت دانشجویی است.

فدایی سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز بر حمایت مالی خیران در امور دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت‌: بودجه‌ها و اعتبارات دولتی جوابگوی منابع مالی دانشگاه‌ها نیست.

انتهای پیام/80015/ر
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هدف تحصیل اکثر دانشجویان یافتن کار پشت‌میزی است


رئیس دانشگاه جامع پیام‌نور ایلام معتقد است: اکثر دانشجویان در حال حاضر از ورود به دانشگاه هدف مشخصی را دنبال نمی‌کنند و صرفا به خاطر یافتن کار پشت‌میزی چهار سال عمر آنها تلف می‌شود که تفکری اشتباه است.

سیدمحمد طاهری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه ایلام، اظهار کرد: **** آموزشی باید به گونه‌ای باشد که فارغ‌التحصیلان آن به سوی تولید، تجارت، صنعت و حوزه‌های دیگر وارد شوند و نباید صرفا به فکر استخدام در ادارات بود، مثلا فارغ‌التحصیلان کشاورزی می‌توانند با ایجاد مزرعه کشاورزی علاوه بر اشتغال‌زایی به توسعه کشور و استان کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه رابطه بین دانشجو و بازار کار در **** اداری ما رابطه‌ای منطقی نیست گفت: تنها راه نجات این وضعیت افزایش زمینه و حوزه‌های کاری بخصوص در زمینه‌های تولید و صنعت است.

به گفته رئیس دانشگاه پیام‌نور ایلام، باید بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد و دانشگاه باید نیروی مورد نیاز و متخصص دستگاه اجرایی را پرورش دهد تا در آینده وارد بازار کار در آن حوزه شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اولین گروه دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشگاه تحصیل خود را از بهمن‌ماه سال جاری آغاز خواهند می‌کنند، گفت:‌ بیش از 17 هزار دانشجو در مراکز دانشگاه پیام‌نور استان در 52 رشته تحصیلی مشغول تحصیل بوده و80 نفر عضو هئیت علمی ثابت و 1200 نفر مدرس به تعلیم دانشجویان اشتغال دارند.

وی از جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در رشته زبان و ادبیات فارسی برای اولین بار در ترم دوم سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مقطع در رشته‌های حقوق، تاریخ، روانشناسی و شیمی در دست اقدام است.

رییس دانشگاه پیام نور ایلام با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره روانشناسی و مذهبی در پیام‌نور ایلام خاطرنشان کرد: در این مراکز خدمات مشاوره‌ای روانی، خانوادگی، تحصیلی، دینی و مذهبی توسط کارشناسان به دانشجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رییس دانشگاه پیام نور خبر داد
تجمیع واحدهای زیان‌ده دانشگاه پیام‌نور



رییس دانشگاه پیام نور بر تجمیع واحدهای زیان ده به نحوی که به توانمند شدن بیشتر آنها منتج شود، تاکید کرد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر فراهانی در مراسم تودیع و معارفه معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور توجه به ابعاد زیرساخت ها و برنامه های معاونت آموزشی را ضروری دانست و گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه در دوره دکترا ، ارتقای جایگاه گروه های آموزشی ، بخش های علمی و مشارکت این بدنه در تصمیم گیری های دانشگاه، ارتقای اعضای هیات علمی و حضور عملیاتی آنها در تمامی برنامه ها، آمایش رشته ها ، تجمیع رشته محل ها به نحوی که به بلوغ رشته های تحصیلی و برون ده آموزشی کمک کند و تجمیع واحدهای زیان ده به نحوی که به توانمند شدن بیشتر آنها منتج شود در نهایت کمک به ساماندهی اعضای هیات علمی مورد تاکید است.



وی همچنین گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاهی، توانمند و بزرگ است که به سازمان مرکزی محدود نمی شود و اگر قرار است مدیرانی برای پست های این دانشگاه انتخاب شوند ، همه شایستگی ها و توانمندی های افراد در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور در نظر گرفته می شود.



به گفته فراهانی، قطعا پایبندی به **** مقدس جمهوری اسلامی ایران و اصول و ضوابط کلی دولت تدبیر و امید اصلی ترین معیاری است که مورد نظر قرار می گیرد.

وی با عنوان اینکه دکتر کریمی استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان کرمان است ، تصریح کرد: این انتخاب نمودی از شنیدن صدای همه عزیزان دانشگاه پیام نور در اقصی نقاط کشور است. در واقع نگاه به مجموعه به طور کامل یک الزام بوده و در زمینه جابه جایی و استخدام، تمامی قابلیت ها در سراسر کشور سنجیده خواهد شد.





شکل گیری شورای فعالیت های برون مرزی گامی برای توسعه کارآمد


فراهانی در مراسم معارفه دکتر امیرملکی مدیرکل جدید مراکز بین الملل نیز گفت: حوزه بین الملل و فعالیت های برون مرزی دانشگاه پیام نور بسیار توانمند ودارای ظرفیت های بالقوه ای است که باید این ظرفیت ها درجهت توسعه کارآمد و برجسته به کار گرفته شود. هر چند که تاکنون از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.



وی افزود: گسترش فعالیت های برون مرزی و ارائه خدمات بهینه به فارسی زبانان خارج از کشور یکی از مهم ترین برنامه های مورد نظر است که باید به آن پرداخته شود.



وی با عنوان اینکه شورای فعالیت های برون مرزی شکل گرفته و فعالیت خود را از چندی قبل آغاز کرده ابراز امیدواری کرد که فعالیت های این شورا نیز به شکل مطلوبی سازماندهی شده و کارآمد تر و موثر تر از قبل به نحوی که در شان **** مقدس جمهوری اسلامی ایران است بتوانیم در حوزه بین الملل طبق مفاد حکم دکتر فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری فعالیت داشته باشیم.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزیر علوم: دانشگاه ملی مهارت ایجاد می‌شود


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای سیاست مهارت آموزی برای دانشجویان، دانشگاه ملی مهارت ایجاد می‌شود و مهارت آموزی با محوریت این دانشگاهها در سایر دانشگاه‌های کشور پیاده خواهد شد.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رضا فرجی‌دانا در همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها که با شعار" مشارکت و ارتقای کیفیت" در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، سیاست های وزارت علوم را برای ارتقای کیفیت آموزش عالی تشریح کرد.



وی در آغاز سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره امام ***** (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی از ایشان به عنوان شخصیت بزرگی یاد کرد که به ایران و همچنین اسلام در عصر حاضر حیات مجددی بخشید .



وی با اشاره به اینکه در تاریخ آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی، دستاوردهای مهمی بویژه در بخش آموزش و افزایش ظرفیت دانشگاهها با تلاش همه دولت‌ها کسب شده است، بر ضرورت آسیب‌شناسی و نقد روندهای گذشته و موجود برای تعالی بیشتر تاکید کرد.



وزیر علوم با اعلام اینکه عدم تقاضا محور و ماموریت گرا نبودن برای دانشگاههای کشور یک نقص است اظهار داشت: دانشگاهها باید به محیط خود پاسخگو باشند که این پاسخگویی علاوه بر اینکه رسالت دانشگاه است موجب پویایی آن نیز می‌شود.



وی تاکید کرد: دانشگاهها باید برای خود ماموریت های ملی، منطقه‌ای و فراملی تعریف کنند که در این راستا رشته‌های دانشگاهی نه صرفاً در پاسخ به تقاضای اجتماعی متقاضیان تحصیل، بلکه در پاسخ به نیازهای جامعه طراحی شوند.



وزیر علوم وجود صندلی های خالی در مجموعه آموزش عالی را فرصت مناسبی دانست که باید از آن برای تغییر رشته های اشباع شده به رشته های جدید مورد نیاز بازار کار استفاده کرد.



فرجی دانا کارآفرینی و مهارت آموزی را دو اصل مهمی دانست که باید دانشگاهها برای تقویت آن برنامه ریزی کنند و دانشجویان به گونه ای تربیت شوند که قابلیت کار آفرینی داشته باشند تا بتوانند نیازها و تقاضاهای جامعه را درک کرده و آنها را به طرح کسب وکار تبدیل و با ایجاد شرکت های دانش بنیان و تکمیل زنجیره علم تا محصول به تولید ثروت در جامعه کمک کنند.



وزیر علوم با بیان اینکه کیفیت در آموزش عالی یک اصل مهم است گفت : معنی کیفیت در آموزش عالی این است که دانشگاهها به جایگاهی برسند که در رفاه اجتماعی مردم نقش داشته باشند.



فرجی دانا یکی از ساده ترین و مهمترین راهکارهای افزایش کیفیت دانشگاهها را بکارگیری نیروهای توانمند، دارای تحصیلات عالی و نخبه در حوزه "آموزش "دانشگاه دانست و گفت: این همکاران در خط اول پاسخگویی به اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار دارندو نحوه برخورد آنها در رضایت دانشگاهیان بسیار موثر است.



وزیر علوم استفاده از شیوه های نوین تدریس و بهره گیری از تجربیات موفق دانشگاههای برتر دنیا و به اشتراک گذاشتن منابع علمی اساتید باتجربه با دانشگاههای کمتر برخوردار را از جمله راهکارهای کیفیت آموزشی دانشگاهها بیان کرد.



فرجی دانا ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد دوره های آموزش ضمن خدمت بویژه برای استادیاران تازه جذب شده گفت : باید در راستای به روز شدن اساتید تلاش کنیم و فرصت های مطالعاتی را در اختیار اعضای هیات علمی قرار دهیم که این فرصت ها می تواند در دانشگاههای برخوردار داخلی ، صنایع کشور یا دانشگاههای برتر دنیا باشد.



وزیرعلوم تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به دانشگاهها را از مهمترین برنامه های وزارت علوم اعلام کرد و گفت : مدیران دانشگاهها تا جایی که امکان دارد اختیارات قابل واگذاری را به اعضای هیات علمی و اگذارکنند و مشارکت آنان را در مدیریت ها افزایش دهند.



وی افزود: اگر اعضای هیات علمی در فرآیند انتخاب مدیران نقش داشته ،همدلی و همفکری بیشتری با وی خواهند داشت و قطعا شاهد کاهش مطالبات خواهیم بود.



وزیر علوم در پایان سخنان خود بر پاسداری از ارزشها و پرهیز از ابتذال در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: ارزش های علم و عالم با ابتذال ناسازگار است که در این راستا نکته مهم این است که ما خود به ارزش ها پایبند بوده و به آن عمل کنیم .



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون آموزشی وزیرعلوم:
با تسهیل ضوابط قانونی باید زمینه خلاقیت را در دانشگاه‌ها ایجاد کرد


معاون آموزشی وزیر علوم گفت : هدف آموزش عالی شکوفا ساختن استعداد ها و رشد خلاقیت دانشگاهیان شامل استادان و دانشجویان است .



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر جعفر میلی منفرد در همایش معاونان آموزشی دانشگاهها در دانشگاه خوارزمی گفت: در طول 35 سال اخیر در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی و خصوصاً به یمن اندیشه‌های بلند حضرت امام و رهنمود های مقام معظم ***** و به برکت خون هزاران شهید و جان افشانی آحاد ملت، خصوصاً جامعه علمی کشور ، رشد و گسترش کم نظیری رخ داده است.



وی افزود : در عرصه آموزش عالی این رشد و گسترش و توسعه کمی و کیفی از دیگر بخش ها چشمگیرتر و اثربخش تر است.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت :تربیت نیروی متخصص و ماهر متخلق به اخلاق اسلامی ، تولید دانش مورد نیاز جامعه ، کمک به توسعه همه جانبه سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه از جمله انتظاراتی است که جامعه از دانشگاهها دارد.



وی گفت : دانشگاهها برای اینکه کارکردهای خود را به خوبی انجام دهد باید توانمند سازی انسانی ، افزایش سرمایه انسانی ، شکوفایی استعدادها ، رشد قابلیت ها و افزایش بهره وری را مدنظر قرار دهد.



میلی منفرد افزود: بنابراین دانشگاهها کارکردهای خودرا تنها از طریق شکوفا کردن استعدادها و توانمند سازی نیروهای انسانی دانشگاه می توانند محقق سازند همچنین نهاد دانشگاه باید بتواند خود را برای شکوفایی ، بروز استعدادها و توانایی ها بالقوه دانشگاهیان آماده کند.



دکترمیلی منفرد گفت: در دانشگاه نمی توان ساختاری ایجاد کرد که با اجبار به بروز خلاقیت ها منجر شود لذا هیاتهای امنای دانشگاهها باید با تسهیل ضوابط قانونی زمینه خلاقیت ها را در جهت نوآوری ایجاد کند.



وی افزود : وزارت علوم باید با استفاده از ظرفیت های مشارکت اعضای هیات علمی ، قرار گرفتن در جایگاه بستر سازی ، برنامه ریزی کلان ، حمایت ، نظارت و ارزیابی و تفویض امور به طور قانونمند به دانشگاها ، زمینه رشد آنها را فراهم کند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد : وزارت علوم باید کارآفرین ، ظرفیت ساز و توانمند ساز باشد نه اینکه به شکل متمرکز از بالا به پایین بخواهد دانشگاهها را مدیریت کند. مقررات آموزشی در محیط های آموزش عالی باید درجهت حفظ شخصیت و رشد علمی اخلاقی و پرورش دانشجو عمل کند و نگاه و عمل مجریان مقررات باید با انعطاف پذیری کامل به حل مسائل آموزش عالی معطوف شود.



دکتر میلی منفرد گفت : هدف از تدوین مقررات و ضوابط دانشجویی ، بارور ساختن و پرورش استعدادهای نهفته اوست نه اینکه نفس اجرای مقررات هدف تلقی شود و آثار اجرایی این مقررات نادیده گرفته شود.



معاون آموزش عالی اظهار کرد : در معاونت آموزشی وزارت علوم تلاش می کنیم در حیطه وظایف خود وضعیت موجود را بهبود ببخشیم و با بازنگری آیین نامه با مساعدت و نظر معاونان آموزشی کیفیت آموزش عالی را ارتقا بدهیم.



وی با اشاره به اینکه نباید در تصمیم گیری ها شتاب زده عمل کنیم، گفت: در ساماندهی وضعیت آموزش عالی و تقاضا محور کردن رشته های دانشگاهی نه تنها وضعیت موجود بلکه نیازهای آینده جامعه را نیز باید در نظر گرفت.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه علمی کاربردی:
دانشگاه جامع علمی کاربردی مجوز "مرکز تربیت مدرس" گرفت



رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه علمی کاربردی از اخذ مجوز مرکز تربیت مدرس خبر داد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه لرستان، روحیان در دوره مهارت‎های عمومی تربیت مدرس دانشگاه علمی-کاربردی لرستان در خرم آباد، بیان کرد: تاکنون 32 دوره تربیت مدرس در سطح دانشگاه‎های علمی-کاربردی کشور برگزار شده و طی هفته جاری نیز این دوره در خوزستان و بعد از آن در کرمان برگزار خواهد شد.



وی با بیان اینکه دوره‎های تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی نتیجه رایزنی با انجمن‎های علمی و صاحبان فن هستند، افزود: دوره های سطح 2 و 3 تربیت مدرس در دانشگاه علمی کاربردی کاملا عملی و با بازدید از محیط‎های علمی همراه بوده‎اند.



رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه دوره‎های تربیت مدرس با هدف تربیت مدرسان خاص دانشگاه علمی کاربردی برگزار می‎شوند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی با سایر مراکز آموزش عالی تفاوت دارد؛ از این رو مدرسین این دانشگاه باید بر اساس سیاست‎های دانشگاه جامعه علمی کاربردی عمل کنند.



روحیان خاطرنشان کرد: در این دوره ها نه به دنبال آموزش مدرسان، بلکه به دنبال بازآموزی هستیم.



وی با اشاره به اخذ مجوز مرکز تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی در شورای گسترش وزارت علوم، اضافه کرد: این مرکز می تواند نقش بسزایی را در بروزرسانی و بازآموزی مدرسان دانشگاه علمی-کاربردی ایفا کند.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نماینده مردم بناب در مجلس هشدار داد
وجود 6 میلیون بیکار تحصیلکرده در کشور

نماینده مردم بناب در مجلس نسبت به وجود 6 میلیون بیکار تحصیلکرده در کشور هشدار داد.

13920930000463_PhotoA.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی عصر امروز در حاشیه نشست اساتید دانشگاه پیام نور مرکز بناب و در پاسخ به سئوالات اساتید حاضر در این جلسه در خصوص اقدامات انجام یافته در خصوص مسائل فرهنگی، اظهار داشت: تأسیس نمایندگی نهاد ***** در دانشگاه بناب، برگزاری جلسات معارف برای مدیران شهرستان و تأمین نیازهای نرم‌افزاری مساجد از جمله اقدامات فرهنگی درسطح شهرستان بناب است.

وی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی در کشور، خاطرنشان کرد: کشور در اکثریت بخش‌ها از عدم برنامه‌ریزی صحیح رنج می‌برد و باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

نماینده مردم بناب در مجلس از توجه جدی مجلس به موضوع بیمه بیکاری در بودجه سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با شرایطی که حاکم است، در چند سال آینده شاهد حضور نزدیک به 6 میلیون بیکار تحصیلکرده در کشور خواهیم بود که دولت و مجلس باید تلاش کنند تا کشور را از این بحران جدی خارج کنند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: بنده همیشه از شایسته‌سالاری دفاع کرده‌ام و امروز یکی از مشکلات جدی کشور بحث شایسته‌سالاری است و بنده تا حد توان چه در شهرستان و چه در استان تلاش کرده‌ام این بحث را عملیاتی کنم.

باقری‌بنایی تأکید کرد: آنهایی که بحث بومی و غیربومی را مطرح می‌کنند، نباید انتظار داشته باشند که همشهریان آنها در شهر دیگر و یا مرکز استان صاحب مسئولیت شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس در پایان خطاب به اساتید، اذعان داشت: شما از استوانه‌های فرهنگ‌سازی هستید، بنابراین آنهایی که صلاحیت دارند، باید روی کار بیایند.

انتهای پیام/60001/ذ20
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
انتقاد توفیقی از یک نقیصه **** آموزش عالی
جای خالی دانشگاه‌های ایران در شبکه‌های کیفیت جهانی



دکتر جعفر توفیقی در همایش معاونان آموزشی دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی کشور گفت: سرلوحه برنامه های وزارت علوم در این دوره ، ارتقای کیفیت و متوازن کردن ظرفیت هاست.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، توفیقی مشاور عالی وزیرعلوم، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، توجه دانشگاهها را به «**** کیفیت و تعالی سازمان» جلب کرد و گفت: اکثر قریب به اتفاق دانشگاههای ایران عضو شبکه‌های کیفیت جهانی نیستند و این نقیصه در این دوره باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه همه مدلهای تضمین کیفیت به دنبال «رضایت ذی نفعان» هستند، برخی ذی نفعان اصلی وزارت علوم را مردم، دانشگاهیان، صنعت، جامعه علمی جهانی، حوزه های علمیه، سیاستها و برنامه های کلان **** و.... دانست و ادامه داد: مردم انتظار دارند که دانشگاه پرورش دهنده ارزشهای فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و اخلاقی باشد.

وی اعتماد مردم به دانشگاهها را برای تربیت نسل جوان مایه خوشحالی دانست و گفت: مردم انتظار دارند که دانشگاه محیطی سرشار از انگیزش، مشارکت و همچنین تسهیل کننده خلاقیت و نوآوری، مسئولیت پذیر، پاسخگو و سردمدار اخلاق محوری باشد و دانش روز دنیا را در خدمت حل مشکلات جامعه خویش قرار دهد.

توفیقی سپس به انتظارت دولت از دانشگاهها اشاره و تاکید کرد: دولت از دانشگاه انتظار دارد که در عرصه علم و تکنولوژی پیشگام بوده و امین و مشاور دولت در **** تصمیم گیری باشد و دانش آموختگانی در تراز جهانی تربیت کند.

مشاور عالی وزیر علوم درخصوص انتظارات حوزه های علمیه از دانشگاهها با تاکید بر این نکته که علم یک پیکره واحد است و در انحصار هیچ کس نیست افزود: حوزه های علمیه از دانشگاهها انتظار دارند که به علوم دانشگاهی و علوم حوزوی به طور یکپارچه نگریسته شود، در قبال توسعه فرهنگ اسلامی در دانشگاهها احساس مسئولیت وجود داشته باشد و از دانش و علوم حوزوی در دانشگاهها بهره برداری بیشتر و بهتری صورت گیرد.

توفیقی در پایان معاونان آموزشی دانشگاهها را مخاطب قرار داد و گفت: تحقق اکثر این مطالبات در گروی عملکرد معاونت آموزشی است و امروز ، وقت آن است که با تغییر نگاه سنتی به کیفیت و داشتن برنامه های میان مدت و بلند مدت به جریانهای تصمین کیفیت در آموزش عالی بپیوندیم.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
برنامه‌ریزی برای سربازی دانشجویان فنی حرفه‌ای با طرح "**** تولید"


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به بحث "**** تولید " به عنوان یکی از برنامه های جدید دانشگاه گفت: ما برای خدمت سربازی دانشجویان برنامه ریزی می کنیم که فارغ التحصیلان پسر مراکز، این دوره را نیز در کارگاه های تولیدی دانشگاه طی کنند و سطح مهارت خود را ارتقاء بخشند و بعنوان نیروی کارآمد وارد جامعه شوند .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رضایی در نشست روسای آموزشکده های فنی و حرفه ای منطقه 5 کشوری از برنامه های جدید دانشگاه فنی و حرفه ای را پرداختن به شیوه های نوین آموزشی براساس تعاریف دانشگاه نسل سوم بیان و اظهار کرد: این تعریف، مراکز علمی را به سمتی سوق می دهد که آموزش های نظری در بستر کارگاه ها تجربه و به تولید منتهی می شود.

وی افزود: این شیوه موجب می‌شود تا دانشجویان به کار عملی، عنایت خاصی داشته و خروجی این پروسه نیز نیروی کارآمد خواهد بود لذا دانشگاه فنی و حرفه ای آموزشی تقاضا محور و تولید محور را در دستور کار خود قرار داده و مصمم است فضای تولیدی مناسب را در آموزشکده ها رقم بزند و دانشجویان از هر فرصت برای تلاش و کوشش و تولید استفاده کنند و با انجام کار مفید احساس ارزش بکنند و چنین حرکت موجب تحول در دانشگاه ها خواهد بود .

رضایی در معرفی برنامه های جدید به بحث **** تولید پرداخت و گفت : ما برای خدمت سربازی دانشجویان نیز برنامه ریزی می کنیم که فارغ التحصیلان پسر مراکز، این دوره را نیز در کارگاه‌های تولیدی دانشگاه طی کنند و سطح مهارت خود را ارتقاءبخشند و بعنوان نیروی کارآمد وارد جامعه شوند .

به گفته وی، این طرح‌ها در سال تحصیلی جدید با تعداد اندک دانشجو شروع و در سال‌های بعدی این شیوه توسعه یافته و تعداد زیادی از دانشجویان را شامل می شود.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون استاندار تهران:
فارغ‌التحصیلان منتظر استخدام در ادارات دولتی نباشند


معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با بیان اینکه ظرفیت استان تهران در بخش استخدام دولتی اشباع شده است، گفت: دارندگان مدارک دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان منتظر استخدام در دستگاه‌های دولتی نباشند.



به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نعمت‌اله ترکی در حاشیه هفتمین کارگروه اشتغال استان تهران که صبح امروز با حضور رئیس اداره صنعت،‌ معدن و تجارت استان تهران برگزار شد با بیان اینکه جلسات کارگروه اشتغال به صورت ماهانه در استان برگزار می‌شود، افزود: 10 درصد از اعتباراتی که صندوق توسعه ملی قرار بود به بخش صنعت و کشاورزی اختصاص دهد، محقق شده و از ابتدای سال تاکنون از 256 طرح ارائه شده، 228 طرح به تصویب نهایی رسیده و تسهیلات آنها تا پایان سال از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.



وی افزود: سقفی که برای این طرح‌ها مصوب شده، هزار میلیارد تومان است و با پشتیبانی کارگروه،‌ این رقم تا پایان سال محقق خواهد شد.



معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با بیان اینکه در بخش صنعت و کشاورزی 200 میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده است، گفت: نرخ سود این تسهیلات 16 درصد است و با توجه به اینکه این تسهیلات یک ساله است، سال آینده بخش‌های جدیدی را در دستور کار قرار خواهیم داد.



ترکی در ادامه درباره بررسی‌هایی که کارگروه مشاغل انجام داده است، به ویژه در بخش حرفه‌آموزی، گفت: ظرفیت استان تهران در بخش اشتغالزایی دولتی کاملا اشباع شده لذا فارغ‌التحصیلان و دارندگان مدارک دانشگاهی در استان در انتظار استخدام در مراکز و بخش‌های دولتی نباشند، چرا که این امر محقق نخواهد شد.



معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر 5000 مرکز یا آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای در تهران مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که 3000 مرکز از این تعداد تعطیل است، گفت: یکی از دلایل تعطیلی این آموزشگاه‌ها؛ این است که آموزش‌های حرف، تبدیل به شغل نمی‌شود و مقرر شده آسیب‌شناسی عدم اشتغال پس از آموزش در این آموزشگاه‌ها مورد بررسی کارگروه قرار بگیرد و تکلیف آنها تعیین شود، چرا که معتقدیم اگر 2000 آموزشگاه فعلی با کیفیت بالا فعالیت داشته باشند، به مراتب بهتر از آموزشگاه‌هایی است که خروجی مناسبی ندارد.



وی گفت: 31 مرکز دولتی نیز در استان در حوزه حرفه‌آموزی وجود دارد که آماده واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم تا تمام مجموعه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.



ترکی درباره سامانه اشتغالزایی که پیش از این عنوان شده بود، استانداری به دنبال رونمایی آن است، گفت: این سامانه نهایی و مقرر شده مجموعه‌های دولتی در آن دخالت نداشته باشند و اتحادیه اصناف و انجمن‌ها این سامانه را راه‌اندازی کنند.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


اجمالی/ رئیس‌جمهور در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها:
چرا فقط یک عده معدود کم‌سواد باید از توافق ژنو حرف بزنند/ اساتید فقط به فکر مقاله ISI نباشند؛ رها کنید این شرک‌ها را
رئیس‌جمهور با اشاره به برخی انتقادات از توافق ژنو گفت: چرا فقط یک عده معدود کم‌سواد که از جایی خاص تغذیه می‌شوند، باید از توافق ژنو حرف بزنند اما اساتید دانشگاه‌های ما خاموشند؟


13921018000774_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، اجلاس روسای دانشگاه ها و مدیران پارک های علم و فناوری صبح امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

حسن روحانی در این اجلاس با بیان اینکه وحشت غول کنکور در مقطع کارشناسی از بین رفته اما آیا مشکلات ما حل شده است، گفت: چرا در علوم انسانی پیشرفت نمی کنیم ولی در سایر علوم پیشرفت می کنیم؛ چون در شیمی خط قرمز نداریم ولی در علوم انسانی داریم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از برخی جریان های سیاسی کشور، افزود: یک عده متولی مردم شدند؛ شما چه کاره اید که متولی مردم شده اید؟

رئیس جمهور با اشاره به برخی انتقادات از توافق ژنو گفت: چرا فقط یک عده معدود کم سواد از جای خاص تغذیه می شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند اما اساتید دانشگاه های ما خاموش اند و درباره این اتفاق بزرگ بین المللی حرف نمی‌زنند؟ چرا با مردم همراه نمی شوید؟

روحانی با طرح این سوال که آیا قرار نیست مشکلات قدیمی با دنیا را فراموش کنیم و آشتی کنیم، اظهار داشت: پیامبر (ص) پس از فتح مکه به دشمنانش امان داد و ما نیز باید در عرصه بین المللی تابع ایشان باشیم.

وی افزود: فقط به فکر ISI و مقاله نباشید؛ رها کنید این شرک ها را.

رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه محل سیاسی کاری و حزب گرایی نیست، افزود: با پول خودتان بروید ساختمان بگیرید و کار سیاسی کنید نه با پول ملت.

روحانی در ادامه به موضوع دانشجویان ستاره دار اشاره کرد و افزود: دانشجوی ستاره دار از آنجا آغاز شد که عده ای دانشگاه و دانشجو را تهدید می دانند و با دانشگاه مشکل دارند؛ این دولت این طرز تفکر را ندارد.

انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با حضور نماینده وزارت علوم صورت گرفت
تصویب طرح پیش ثبت‌نام داوطلبان تحصیل در دوره‌های رسمی دانشگاه ایرانیان
دومین جلسه هیأت امنای دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان با حضور نماینده وزارت علوم برگزار شد. در این جلسه پیشنهاد طرح پیش ثبت‌نام داوطلبان تحصیل در دوره‌های رسمی دانشگاه ایرانیان مورد تصویب قرار گرفت.


13920808000201_PhotoA.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از سایت دانشگاه ایرانیان، دومین جلسه هیات امنای دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان با حضور محمود احمدی نژاد و نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که اعضای هیات رئیسه و تنی چند از معاونان دانشگاه ایرانیان نیز حضور داشتند، رئیس هیات امناء دانشگاه ایرانیان با اشاره به مصوبات جلسه قبل موارد جدید را برای تصمیم گیری اعضاء بیان کرد.

آنگاه پس از بحث و تبادل نظر، اعضاء با راه اندازی دوره‌های آموزش آزاد زبان توسط دانشکده زبان‌های خارجی این دانشگاه و کوتاه مدت آزاد پرستاری اطاق عمل با همکاری سازمان **** پرستاری موافقت کردند.

همچنین پیشنهاد معاونت آموزشی در مورد طرح پیش ثبت‌نام داوطلبان تحصیل در دوره‌های رسمی دانشگاه ایرانیان با هدف بررسی اولیه و برآورد کارشناسی تقاضا مطرح و اجرای آن با همکاری واحدهای مختلف دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه طرح برگزاری سمینارهای علمی پیشنهادی واحد حقوق بین الملل و امور اقتصادی ومالی دانشگاه نیز بررسی ومقررشد باهمکاری معاونت‌های مربوطه عملیاتی شود.

اعضای هیات امنای دانشگاه ایرانیان در این جلسه همچنین طرح همکاری علمی با دانشگاه‌های معتبر جهانی را ازسوی معاونت امور بین الملل و هیات رئیسه این دانشگاه به تصویب رسانده‌اند.

انتهای پیام/
 
بالا