برگزیده های پرشین تولز

اخبار نتورك ماركتينگ در ايران

نظر شما درباره نتورك ماركتينگ چيه ؟

  • خوبه

    Votes: 96 50.8%
  • بده

    Votes: 74 39.2%
  • نظري ندارم

    Votes: 19 10.1%

  • Total voters
    189

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
روزنامه پول مورخ 24/3/1385


هشدار به دولت


بازاريابي زيرزميني در كمين است



شبنم كهن‌چي _ طي دو هفته گذشته گلدكوئست 12 هزار جايگاه فروخته اين در حالي است كه يك شركت داخلي كه قانوني شناخته شده طي همين مدت بين 6 تا 8 هزار جايگاه واگذار كرده است .


با توجه به فرارسيدن فصل تعطيلات و فراغت جوانان اگر دولت براي فعاليت‌هاي زيرزميني و نظارت بر بازاريابي شبكه‌اي اقدانم نكند با آسيب‌هاي مخربي روبرو خواهيم شد .


ابوالفضل بابايي ، كارشناس ارشد تجارت الكترونيك كه مدير عامل شركت وست‌ويژن نيز هست با اشاره به اين مطلب ، گفت : تصور مي‌رفت پس از برسي‌ها و قوانيني كه از سوي مجلس تصويب‌ شد ، محبوبيت بازاريابي شبكه‌اي كاهش يابد اما هنوز بازاريابي شبكه اي محبوب است و آن دسته از مردمي كه اهل ريسك هستند به دلايلي چون نابساماني وضعيت اقتصادي كشور و امكاناتي كه بازاريابي شبكه‌اي براي كسب درآمد فراهم مي‌كند ، در اين شبكه‌ها مشغول به كار مي‌شوند .


وي با اشاره به دو نوع بازاريابي هرمي و شبكه‌اي ادامه داد : بازاريابي شبكه‌اي نوع سالم تجارت و بازاريابي است و اصالت آن بر مبناي كالا است اما بازاريابي هرمي نوع ناسالم تجارت است كه بر اساس سرمايه شكل مي‌گيرد . بازاريابي شبكه‌اي در كشورهاي اروپايي و آمريكايي كه مهد تكنولوژي هستند تا كره و ژاپن به كار گرفته مي‌شود . اما در اين كشورها مرجع نظارتي نيز وجود دارد . به طور مثال در آمريكا كميسون تجارت فدرال آمريكا ( FCC ) بر شركت‌هايي كه در زمينه بازاريابي شبكه‌اي فعاليت مي‌كنند ، نظارت دارد .


وي افزود : پيشنهاد ما اين است كه در وزارت بازرگاني نيز چنين كميسوني براي نظارت بر شركت‌هاي بازاريابي شبكه‌اي نظارت كند .


بابايي در ادامه گفت : متاسفانه بازاريابي هرمي در كشورهاي جهان سوم از جمله ايران به دليل اطلاع‌رساني نادرست ميان مردم رواج پيدا كرده است .در بازاريابي هرمي پول براي كسب سود پرداخت مي‌شود .بطور مثال گلدكوئستي ها اين روزها كه محصول دريافتي خود را دريافت نمي‌كنند تنها پول مي‌پردازند بدون آنكه كالايي وارد شود . بهانه آنها نيز جلوگيري دولت ايران از ورود محصولات است .


بابايي با اشاره به لزوم نظارت بر بازاريابي شبكه‌اي در كشور گفت : متاسفانه قبل از اينكه قانون تصويب شود بايد يك مرجع قانوني به بررسي تعريف بازاريابي شبكه‌اي مي‌پرداخت تا بتواند به صورت شفاف تعريف دقيق بازاريابي شبكه‌اي را ارئه دهد و بر اين اساس بر فعاليت شركت‌ها نظارت شود . وي افزود : در حال حاضر در قانوني يا غيرقانوني بودن بازاريابي شبكه‌اي ميان قضات و مسئولان دولتي دودستگي وجود دارد .


تفاسير مختلف مسئولان از بازاريابي شبكه‌اي باعث سردرگمي افراد جامعه مي‌شود .


اين كارشناس ارشد تجارت الكترونيكي با اشاره به اينكه بازاريابي شبكه‌اي يك كار اقتصادي است و از طريق سيستم‌هاي الكترونيكي كار مي‌كند گفت : بهتر است مرجع نظارتي نيز يك مرجع اقتصادي باشد .


براساس آماري كه بابايي ارايه داد گلدكوئست طي دو هفته گذشته 12 هزار ورودي داشته كه با احتساب يك ميليون و دويست هزار تومان به طور متوسط ، طي همين مدت كوتاه بيش از 14 ميليارد تومان وارد شبكه گلدكوئست شده است .


بابايي گفت : آنچه در ذهن افراد جامعه شكل گرفته اين است كه كار با شركت‌هاي داخلي به لحاظ اين‌كه در دسترس دولت است و هر لحظه امكان دستگيري و يا جلوگيري از فعاليت آنها وجود دارد ، امنيت ندارد .


اما شركت‌هاي خارجي چون گلدكوئست كه به صورت زيرزميني كار مي‌كند و دولت نمي‌تواند به آن دسترسي داشته باشد ، امن‌تر است .


و اين نتيجه برخورد نكردن دولت با فعاليت ناسالم بازاريابي هرمي است .


او در مقابل اين سوال كه براي جلوگيري از فعاليت ناسالم هرمي چه مي‌توان كرد گفت : در مقابل علم بايد علم برتر داشت .


ما پيشنهاد داديم در مقابل گلدكوئست يك شركت داخلي با همان سيستم اما از نوع سالم راه‌اندازي كنيم .گلدكوئست از راه تجارت الكترونيكي وارد كار شد ما نيز بايد با همين ابزار وارد مقابله با آنها شويم .


وي بار ديگر هشدار داد با توجه به فرارسيدن تابستان اگر دولت و داخلي‌ها اقدام نكنند ، شركت‌هاي خارجي وارد عمل خواهند شد ، او گفت : در تئوري گفته شده بانك مركزي و وزارت بازرگاني مسئول پيگيري و نظارت بر فعاليت‌هاي بازاريابي شبكه‌اي و هرمي در كشور هستند اما در عمل هنگامي كه به وزارت بازرگاني برويد خواهيد ديد قسمتي نيست كه به آن مراجعه كنيد . بر اساس آخرين اطلاعات دريافتي گلدكوئست به تازگي در تهران دفتري داير كرده تا كساني كه قصد بازپس‌گيري پول خود را دارند به آنجا مراجعه و شكايت خود را تسليم كنند . گفته مي‌شود پس از 9 ماه 90% پول انها بازخواهد گشت .
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
روزنامه هدف و اقتصاد مورخ 24/3/1385

در حاشيه برگزاري سمينار تجارت الكترونيك در اهواز :


وست‌ويژن هم در سمينار تجارت الكترونيك حضور خواهد داشت



آخرين اخبار از دبيرخانه دائمي سمينار تجارت الكترونيك اهواز حكايت از حضور قدرتمند شركت وست‌ويژن اينترنشنال در اين سمينار دارد . گويا اين شركت در روز نخست سمينار با دو سخنراني فعاليت خود را آغاز خواهد نمود .


به گزارش خبرنگار ما از اين سمينار ، حسني دبير سمينار علمي تجارت الكترونيك با اشاره به حضور شركت وست‌ويژن اينترنشنال در اين سمينار و نقش پررنگ اين شركت در فروش صنايع دستي كشور خاطرنشان ساخت : شركت وست‌ويژن يكي از اسپانسرهاي اين سمينار است كه در راستاي نهادينه كردن تجارت الكترونيك در كشور با دبيرخانه اين سمينار همكاري‌ها را آغاز نموده و اميد است كه اين همكاري‌ها پررنگ‌تر شود .


وي با اشاره به نحوه تعامل شركت وست‌ويژن و دبيرخانه همايش تجارت الكترونيك گفت : در سمينار تجارت الكترونيك ، اين شركت دو سخنران دارد و به تشريح جايگاه تجارت الكترونيك و نقش آن در احياي صنايع دستي و گردشگري مي‌پردازد .


به گزارش خبرنگار ما ، مدير روابط عمومي شركت وست‌ويژن گفت : به لحاظ اين‌كه در اين سمينار كليه ابزارهاي علمي و جديدترين متدهاي فروش كالا به واسطه اينترنت مطالعه و بررسي مي‌شود ، دعوت برگزاركنندگان همايش را پذيرفتيم و با حضور دو سخنران و با تبيين جايگاه تجارت الكترونيك ايران در احياي صنايع و مصنوعات دستي ، به عنوان يكي از قدرتمندترين فعالان تجارت الكترونيك در كشور ، در اين سمينار حضور فعالي خواهيم داشت .


مدير روابط عمومي شركت وست‌ويژن ، با اشاره به جايگاه و سهم ناچيز ايران در تجارت جهاني الكترونيك ، حمايت مسئولين و اقدامات تحريك تر معاونت تجارت الكترونيك وزارت بازرگاني را خواستار شد .


مدير روابط عمومي شركت وست‌ويژن در پايان با ابراز خرسندي از برگزاري چنين سمينارهايي ، نقش اين سمينار ها را در نهادينه‌سازي صنعت تجارت الكترونيك و نت‌ورك‌ماركتينگ را بسيار مهم ارزيابي كرد .


همچنين و بنابر اعلام دبيرخانه اين همايش ، دكتر رامين عرفانيان مدير شركت واسط تجارت الكترونيك، مهندس بهرام حقيقي مدير مركز تجارت الكترونيك ايران ، دكتر رضايي استاد دانشگاه سمنان و سردبير ماهنامه عصرفناوري ، برخي از سخنرانان اين همايش خواهند بود .


گفتني است ؛ سمينار تجارت الكترونيك طي روزهاي پنجم و ششم تيرماه در اهواز برگزار مي‌شود .
 

mehdidj

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2006
نوشته‌ها
1,190
لایک‌ها
14
محل سکونت
Iran
به نقل از hamidnet850 :
با سلام به دوستان عزيز فعال در زمينه نتورك
يك نتورك جديد ايراني در حال استارت خوردن است .

اين نتورك با همكاري بانك سامان فعاليت خود را شروع كرده است .

دوستاني كه توانايي ليدر بودن در اين نتورك را دارند مي توانند به من ميل بزنند تا بروشور و نحوه كار شركت را توضيح بدم .

با تشكر

:D
mail : hamidnet850 at yahoo​
من بهت پیشنهاد یه نتورک واقعی میکنم
اگه دوست داشتی تو همین جا بگو
و دروغ بزرگی مثه این رو هم باور نکن که بانک سامان با نتورکی فعالیت کنه می تونم بهت ثابت کنم که این حرف پایه و اساس نداره
 

saeedzz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 جولای 2006
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
با سلام به تمام دوستان

یه وبلاگ بسیار عالی
اینجا
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
روزنامه راه مردم مورخ 20/4/1385

دستگيري 270 عضو شركت هرمي آسونت در مشهد

گروه حوادث : بازپرس شعبه 23 مشهد از دستگيري 270 نفر سرشاخه و اعضاي شركت هرمي آسونت در يك هتل مشهد خبر داد .

بازپرس يحيايي گفت : از مدتي قبل اطلاعاتي در مورد فعاليت مخفيانه شركت هرمي آسونت كه تنها شركت باقي‌مانده از شركت‌هاي هرمي فعال در خراسان رضوي است به شعبه 23 بازپرسي واصل شده بود و كارآگاهان اداره عمليات ويژه آگاهي خراسان رضوي فعاليت سرشاخه و اعضاي اين شركت را زيرنظر گرفتند .

وي افزود : بنابر تحقيقات انجام شده تجمعات اعضاي شركت دسيسه هرمي آسونت در مشهد برگزار شده و در آخرين جلسه گردهمايي اين شركت كه در هتلي واقع در محدوده بلوار وكيل‌آباد برگزار گرديد ، 270 نفر شركت داشتند و برخي از آنها از شهرهاي گرگان و قوچان به مشهد آمده بودند . بازپرس شعبه 23 گفت : كارآگاهان با كسب مجوز قضايي صبح جمعه هتل مورد نظر را محاصره كردند و در نتيجه اين عمليات 270 نفر اعضاي شركت دسيسه هرمي آسونت به همراه دو نفر از سرشاخه‌هاي اين شركت دستگير شدند.يحيايي افزود : شركت آسونت وابسته به يك نشريه است و كارت‌هاي مخصوص اينترنتي با كد و پسوردهاي خاصي در محل مورد نظر كشف شد كه اين مدارك در دست بررسي قرار دارد . هشدار مقام قضايي به شهروندان بازپرس شعبه 23 با اعلام اينكه شركت هرمي آسونت مانند بقيه شركت‌هاي هرمي از جمله گلدكوئست با سبك و سياق هرمي زنجيره‌اي فعاليت مي‌كند ، گفت : شركت هرمي آسونت غيرقانوني است و اگرچه اعلام شده شماره ثبت دارد ولي فعاليت آن غيرقانوني است و پول‌هايي كه در اين رابطه تحصيل مي‌شود ، غيرقانوني و نامشروع مي‌باشد . يحيايي افزود : با فعالان و سرشاخه‌هاي اين شركت با استناد قانون جديد برخورد خواهيم كرد چراكه آنان از اخلال‌گران **** اقتصادي شناخته مي‌شوند . شهروندان لازم است ضمن پرهيز از هرگونه همكاري با شركت آسونت ، هرگونه اطلاعات خود را با اداره
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
روزنامه ابتكار مورخ 20/4/1385

بازپرس شعبه 23 مشهد از دستگيري 270 نفر سرشاخه و اعضاي شركت هرمي آسونت در يك هتل مشهد خبر داد .

بازپرس يحيايي گفت : از مدتي قبل اطلاعاتي در مورد فعاليت مخفيانه شركت هرمي آسونت كه تنها شركت باقي‌مانده از شركت‌هاي هرمي فعال در خراسان رضوي است به شعبه 23 بازپرسي واصل شده بود و كارآگاهان اداره عمليات ويژه آگاهي خراسان رضوي فعاليت سرشاخه و اعضاي اين شركت را زيرنظر گرفتند .

وي افزود : بنابر تحقيقات انجام شده تجمعات اعضاي شركت دسيسه هرمي آسونت در مشهد برگزار شده و در آخرين جلسه گردهمايي اين شركت كه در هتلي واقع در محدوده بلوار وكيل‌آباد برگزار گرديد ، 270 نفر شركت داشتند و برخي از آنها از شهرهاي گرگان و قوچان به مشهد آمده بودند . بازپرس شعبه 23 گفت : كارآگاهان با كسب مجوز قضايي صبح جمعه هتل مورد نظر را محاصره كردند و در نتيجه اين عمليات 270 نفر اعضاي شركت دسيسه هرمي آسونت به همراه دو نفر از سرشاخه‌هاي اين شركت دستگير شدند.يحيايي افزود : شركت آسونت وابسته به يك نشريه است و كارت‌هاي مخصوص اينترنتي با كد و پسوردهاي خاصي در محل مورد نظر كشف شد كه اين مدارك در دست بررسي قرار دارد . دستگيري اعضا و سرشاخه‌هاي اين شركت هرمي در مشهد با قدرت ادامه دارد.موضوع فعاليت اين شركت ، انجام كليه امور بازرگاني _ صادرات و واردات كالا و خدمات و همچنين توليد كالا و خدمات صنعتي و معدني و بازاريابي آنان است ( جالب اينكه در موضوع فعاليت شركت ، حتي نامي از نت‌ورك ماركتينگ برده نشده است ) . اين شركت با سرمايه‌اي در حدود چهار ميليون ريال تاسيس شده است .
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
روزنامه پول مورخ ۲۰/۴/۱۳۸۵

طی 8 روز گلد کوئست 15 میلیارد تومان ارز از کشور خارج کردشبکه گلد کوئست بدون توجه به قوانین داخلی ایران به فعالیت خود همچنان ادامه می دهد و حتی برای تقویت و توسعه خود از ترفند های جدید استفاده می کند .

طی 8 روز گذشته و با به کار گیری رویه تنبیه و تشویق در شبکه گلد کوئست ، بیش از 10 هزار و 300 نفر با خرید جایگاه یک ملیون و 200 هزار تومانی و 500 هزار تومانی وارد شبکه گلد کوئست شده است . گردانندگان شبکه گلد کوئست برای جلوگیری از ریشه دار تر شدن رکود میان اعضای این شبکه روند تنبیه و تشویق را در پیش گرفته است .



تا پیش از این افرادی که در رده های بالا بودند و زیرمجموعه های چند صد نفری داشتند ، بدون آنکه فعالیتی انجام دهند هفته ای 5 هزار دلار دریافت می کردند .اما بر اساس روند جدید در شبکه گلد کوئست از این پس به رده های بالا به جای 5 هزار دلار در هفته ، 3 هزار دلار پرداخت می شود و آنها مجددآ می توانند عضو جذب کنند که بابت ورود هر عضو پورسانت نیز به آنها تعلق خواهد گرفت . به این ترتیب کاهش مبلغ مقرری یک تنبیه و پرداخت پورسانت بابت هر ورودی تشویق محسوب می شود .


این رویه جدید برای فعال کردن افراد غیر فعال به کار گرفته می شود و گردانندگان شبکه گلد کوئست می پندارند که این اقدام باعث استحکام مجموعه خواهد شد .از سوی دیگر گلد کوئست مدتی است در رابطه با محصولاتش تمرکز خود را از روی ضرب سکه برداشته و بر روی ارسال بسته های تبلیغاتی اش متمرکز شده است .اخیرآ بحثی بر سر ضرب جدید سکه های گلد کوئست که نمایی از تخت جمشید را نشان می داد بود و این کار از سوی مقامات ایرانی غیر قانونی اعلام شد اما گردانندگان شبکه گلد کوئست اعلام کردند :ضرب این سکه بر اساس قراردادی برای تبلیغ تخت جمشید برای جذب گردشگر و ... انجام شده است . با وجود این اعضای جدید که وارد شبکه گلد کوئست می شوند در واقع بسته هایی را خریداری می کنند که دارای کارت هایی برای استفاده رایگان یک هفته ای از هتل های 4 ستاره در کشورهایی مانند مالزی است . این در حالی است که بلیت رفت و برگشت به کشور های منتخب در این بسته ها هزینه گزافی برای ایرانیان خواهد داشت و اکثر ایرانی ها از این بسته ها استفاده نمی کنند ! به این ترتیب خرید سکه و نرسیدن محصول به دست اعضای شبکه به راحتی حل شده است!اما به نظر می رسد در ایران شبکه گلد کوئست برای اعضای آن از نظر فعالیت اقتصادی و سود آوری اهمیت چندانی ندارد . اکثر اعضای گلد کوئست با شعار فرهنگ زندگی کردن و برقراری ارتباط با یکدیگر در این شبکه ماندگار شده اند .اما این شعار ها و حفظش باعث خروج بیش از 15 میلیارد تومان از کشور در طی 8 روز میشود ! مبلغ هنگفتی که میتوانست سرمایه ای برای اشتغال هزاران ایرانی شود.با تشکر از وبلاگ فتح بهشتتحلیل وبلاگ Leaders The Best Of با توجه به مطلب فوق نتيجه مي گيريم كه سياستهاي مسئولين براي برخورد با شركتهاي هرمي پول گردان ، باعث شده است كه فعاليت اعضاي اين شركتها به صورت زيرزميني ادامه داشته باشد.متاسفانه نسل جوان به دليل مشكلات مالي در دام شيادان و ماجراجويان ثروت گرفتار شده است. مسئولين بايد با استفاده از تجربيات ديگر كشورها در زمينه بازاريابي شبكه اي ، اطلاعات لازم و البته شفافي را در اختيار نسل جوان گذاشته و به جاي اينكه صورت مسئله را پاك كنند و جوانان را سرزنش كنند ، به فكر جايگزين يك الگوي مطلوب(MLM) به جاي گلدكوئست، اي بي ال، گلد ماين، اي وي يو، ماي سون دياموند و ديگر شركتهاي هرمي باشند. حال آنكه فعاليت شركتهاي بازاريابي چند مرحله اي الكترونيك MLM ، در تمامي كشورهاي پيشرفته صنعتي قانوني شناخته شده است. شركت وست ويژن تنها شركتي است كه خود را با قوانين جمهوري اسلامي و همچنين قوانين بين المللي همسو كرده است و مي تواند به عنوان يك الگوي مطلوب قانوني و شرعي به عنوان جايگزين شركتهاي هرمي پول گردان معرفي شود. این شركت در احياي صنايع دستي ، رونق صنعت گردشگري ، اشتغالزايي، فرهنگسازي، ورود ارز به مملكت و مقابله با شركتهاي هرمي گلد كوئستي امتحان خود را پس داده است و مطمئنا در آينده گامهاي بزرگتری در زمينه كمك به اقتصاد ملي و اعتلای فرهنگ ایرانی خواهد برداشت. پیش به سوی فردايي بهتر...
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
دوران طلايي دوراني نيست كه در آن طلا از همه‌چيز مهم‌تر و ارزشمندتر باشد، بلكه دوراني است كه در آن طلا اهميت چنداني ندارد.


«در يونان باستان حكمت عاليه يا اولا به دانشي گفته مي‌شد كه از آن درآمدي حاصل نمي‌شد و تنها محض كسب علم فرا گرفته مي‌شد و شهروندان آتني حقوق شهروندي دريافت مي‌كردند و زمان خود را تنها صرف كسب علم مي‌كردند. كشور آلمان نيز زماني به اوج شكوفايي علمي خود رسيد كه افرادي كه در فضاي آموزشي مشغول كسب علم بودند از دولت حقوق دريافت مي‌كردند.


امروزه دوران زندگي علمي انسان بسيار طولاني شده است، به طوري‌كه نمي‌توان تمام طول زندگي خود را صرف كسب علم كرد؛ علم امروز بايد به گونه اي كاربردي و علم‌گرا باشد تا انسان امروز بتواند به همراه يادگيري آن از كاربردهاي آن نيز بهره‌مند شود اما يكي از جديدترين علوم امروز كه IT است و شاخه مالي آن كه E-Commerce و Network Marketing است در اين دايره مهجور مانده است . حقيقت آن است كه صاحبان حكمت اولاي يونان كه همان فلاسفه بودند، جهان را از دست اساطير رهانيده و به دين الهي مسيحيت كه خود آماده كننده فضايي براي اسلام نيز بود پيوند دادند. در هر مورد ديگري نيز چنين است، بدين معنا كه هرگاه انديشه و آگاهي به ميان انسان ها رسوخ كرده، درك صحيح‌تري از جهان اطراف در ايشان شكل گرفته است.


به گفتة افلاطون كسي كه مي‌داند خوب چيست به سراغ بد نمي‌رود.






درد امروز جامعة ما در زمينة تجارت الكترونيك نيز عدم آگاهي است. اين آگاهي فقط با تلاش همه جانبة مسئولين و فعالان اين عرصه به دست مي‌آيد.


در خبرهاي اخير جرايد دو نكته به چشم مي‌خورد:


1- خارج شدن ارزي به ميزان 5 ميليار تومان توسط اعضاي شركت گلدكوئست


2- دستگيري 270 نفر از اعضاي شركت آسونت


در مورد نكته اول اين سوال مطرح است كه چرا بايد 10300 نفر ايراني با يك تصميم جمعي 5 ميليارد تومان را از كشور عزيزمان خارج كرده و به جيب كساني بريزند كه در مقابل هيچ چيزي كه در خور شأن ايراني باشد به آنها نمي‌دهند؟


با كمي آگاهي و دقت مي‌توان دريافت كه روند جديد يا بهتر بگوييم ترفند اخير شركت گلدكوئست، فريب تمام سطوح اعضاي اين شركت است. با اين روند نه تنها اعضاي اين شركت از جنبه‌هاي مختلف دچار مشكل مي‌شوند، بلكه ضربات مهلكي نيز به اقتصاد ايران و در نتيجه فرد فرد ايرانيان وارد مي‌شود.


و اما در مورد نكته دوم، ما نيز با برخورد با نت‌ورك ناسالم موافق هستيم، اما از نظر ما اين روش براي ريشه‌كن كردن نت‌ورك ناسالم روش كامل و جامعي نيست. اين نوع برخوردهاي فيزيكي فقط براي شركت‌هاي ناسالم داخلي همچون آسونت كارايي دارد و شركت‌هاي ناسالم خارجي از جمله گلدكوئست، گلدماين، ماي سون دايموند، EBL، و غيره با فعاليت‌هاي زيرزميني خود به تاراج سرمايه‌هاي اين مرز و بوم ادامه مي‌دهند. پس اين نوع برخوردها نمي‌تواند روش كارآمدي براي برخورد با اين شركت‌ها باشد و حتي بالعكس گاهي باعث ايجاد نگرشي منفي نسبت به اصل اين نوع تجارت مي‌شود.


با اين برخورد اين نگرش در اذهان افراد علاقه‌مند به اين تجارت شكل مي‌گيرد كه امنيت شغلي نت‌ورك‌هاي خارجي بيشتر از نت‌ورك‌هاي داخلي است و اين مسئله همچون جايگزين شدن كالاهاي خارجي به جاي توليدات داخلي در زندگي مردم، موجب نگراني همة مسئولين و دلسوزان اقتصاد ايران شده است. حال آنكه اين قانون براي برچيدن سفرة نت‌ورك‌هاي ناسالم اعم از خارجي يا داخلي به تصويب رسيده بود، اما اين شيوة اجرا خود باعث نقض غرض شده است.


در اين رابطه با جناب مهندس بابايي مصاحبه‌اي انجام داديم كه متن اين مصاحبه را عيناً در ادامه مي‌آوريم:


– با عرض سلام و خسته نباشيد، جناب مهندس بابايي، رقيبتان يعني همان كساني كه بعد از مصوبات مجلس گفته بودند فقط آسونت مجوز قانوني فعاليت دارد و اسمي از وست ويژن نيست، در مشهد متحمل شكست سنگيني شده است، نظر شما در اين مورد چيست؟


مهندس بابايي – با اينكه از همان ابتدا آسونت با نيرنگ و فريب نسبت به خود بنده و اعضاي وست ويژن وارد عمل شد و حتي در عضوگيري اوليه از برخي اعضاي وست ويژن استفاده كرده و رشد كرد، و سعي كرد با دروغ من را از مسئله دور كند، با وجود اينكه آقاي مدني در كنار ما بود و حتي در وست ويژن 3 جايگاه داشت و دارد، و زيرمجموعه‌اي بالاي 2000 نفر داشت «چه خود ايشان و چه شريك ايشان»، و با اينكه همان اشخاصي كه در حال حاضر در مشهد گرفتار شده‌اند همان كساني هستند كه عامل آشنايي من و آقاي مدني بودند و همان‌ها مي‌دانند مدني پس از 2، 3 ماه در كنار ما و وست ويژن بودن در وست ويژن جايگاهي گرفت، (و اتفاقاً آقاي مدني همين شخص (ﺑﻬ... از بيرجند) را نيز فريب داد)، و خواست در وست ويژن رسوخ كرده و پس از چند ماهي نت‌ورك خود را راه‌اندازي كند و ...


با اين همه خيانت، از اين اتفاق ناراحت شدم، چراكه هر ضربه كوچكي كه به نت‌وركي مي‌خورد، فارق از آنكه متوجه وست‌ويژن شود يا نه، به اين صنعت در ايران ضربه مي‌زند.


– جناب مهندس بابايي كساني هستند كه خود را وست‌ويژني معرفي مي‌كنند اما چشم ديدن پيشرفت‌هاي وست‌ويژن را ندارند، بعضي از آنها هم قبلاً در دفتر وست‌ويژن بوده‌اند و در حال حاضر به صف دشمنان وست‌ويژن پيوستند و انگار براي خودشان تريبوني راه انداختند تا با فريبكاري باعث به وجود آمدن نفاق ميان اعضاي وست‌ويژن شوند، پاسخ شما به اين افراد چيست؟


مهندس بابايي – همه بايد بدانند كه هيچكس حتي بابايي در وست‌ويژن حاشيه امنيت ندارد مگر آنكه در خدمت وست‌ويژن باشد، در هر پست و مقامي، كوچكترين حركت بر ضد وست‌ويژن با برخورد مواجه مي‌شود و كسي كه وارد دفتر وست‌ويژن مي‌شود نبايد تصور كند كه با هر عملكردي در وست‌ويژن باقي مي‌ماند و مي‌تواند از امكانات دفتر وست‌ويژن به سود منافع خود استفاده كند.


ايشان در ادامه افزودند، در حال حاضر تمامي كساني كه در دفتر وست‌ويژن حضور دارند خالصانه فعاليت مي‌كنند و من از نحوه فعاليت ايشان راضي هستم و البته اميدوارم تا انتها هم همينطور پيش بروند. نكته‌اي كه من هميشه به همه گوشزد كرده و بر آن تأكيد كرده‌ام اين است كه نماد برتر تجارتشان را وست‌ويژن قرار دهند و در راه وست‌ويژن قدم برداشته و در خدمت وست‌ويژن باشند.


ايشان در پايان افزودند: «تا كنون تنها دغدغة من اين بود كه وست‌ويژن بدون بابايي نيز بايد ادامه پيدا مي‌كرد، و حالا زماني رسيده است كه وست‌ويژن ديگر قائم به بابايي نيست و بدون بابايي نيز به راه خود ادامه مي‌دهد، و افتخار من همين است».
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
آقاي مدني ما كه پيش از اين هم گفته بوديم كه سال آينده براي صنعت نت‌ورك ايران سال پر فراز و نشيبي خواهد بود، در همان زمان هم خدمت شما عرض كرديم كه به تعهدات خود پايبند باشيد، همة كساني كه از طريق نت‌ورك شما زمين خريداري كرده‌اند در سال آينده زمين‌هاي خود را از شما مطالبه خواهند كرد، اما جواب شما چه بود؟ «اصلاً زميني به مردم فروخته نشده»، و ما هم به عرض شما رسانديم كه پس براي CDهايي كه در دست مردم داريد چه توضيحي داريد؟


همه وست‌ويژني‌ها به فعاليت‌هاي چشمگير انجام شده وست‌ويژن واقف هستند و به فعاليت خود در چنين شركتي افتخار مي‌كنند با اين وجود كساني هم هستند كه البته ما يقين داريم وست‌ويژني نيستند و يا ديگر وست‌ويژني نيستند و با ادبياتي درخور شأن خودشان فعاليت‌هاي اخير وست‌ويژن را زير سؤال مي‌برند حال آنكه تغييرات خوبي در سايت وست‌ويژن ايجاد شد، امكانات سايت، بهبود plan و... كه همگي در جهت بهتر شدن وست‌ويژن صورت گرفت. تور مسافرتي بزرگي كه در اكثر نقاط ايران برگزار خواهد شد كه اولين آن با بيش از 200 نفر از اعضاي وست‌ويژن به كيش فرستاده شد و حتي بزرگ‌ترين شركت‌هاي خصوصي مسافرتي تا به حال چنين تور با شكوهي برگزار نكرده‌اند. جالب اينجاست كه سازمان اماكن كيش به صورت رسمي از شركت وست‌ويژن تشكر كرد و اذعان داشت كه تا به حال بي‌سابقه بوده است كه اين حجم از افراد بدون هيچ مشكل منكراتي در قالب تور به كيش سفر كنند. حال دشمنان وست ويژن اگر چشم حقيقت‌بيني داشته باشند ديگر مدعي نخواهند بود كه وست‌ويژن در جهت بهبود صنعت گردشگري در ايران كاري انجام نمي‌دهد. همة اين افراد بايد بدانند كه اگر هم صنعت نت‌ورك در ايران گسترش پيدا كرد به خاطر وست‌ويژن بوده و همة آنها مديون وست‌ويژن هستند. همچنين وست‌ويژن فرهنگي را در صنعت نت‌ورك ماركتينگ ايران ايجاد كرده است كه همة نت‌ورك‌هاي جديدي كه ابداع مي‌شوند به طريقي در جايي از شركتشان از وست‌ويژن الگو برداري مي‌كنند. در مورد كالاها هم بايد گفت كه در حال حاضر انبار صنايع دستي استان خوزستان از كالاهايي كه قابل فروش در وست ويژن بوده‌اند كاملاً خالي شده است.
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
در اين باب نيز با يكي از مسئولين بخش پشتيباني كه در همين جا لازم مي‌دانيم از وقتي كه در اختيار ما قرار دادند تشكر كنيم مصاحبه‌اي ترتيب داديم و از ايشان در مورد فعاليت‌هاي اخير دفتر وست‌ويژن جهت پشتيباني و خدمات رساني به اعضا جويا شديم، ايشان در پاسخ چنين گفتند:


در دو ماه اخير با تلاش پيگيرانة مهندس بابايي نرم‌افزاري در اختيار ما قرار داده شد كه به وسيلة آن تمام محاسبات به روز و به صورت آنلاين انجام مي‌شود و پشتيباني بهتري نسبت به قبل صورت مي‌گيرد چون همانطور كه مي‌دانيم با افزايش تعداد اعضا حجم فعاليت‌هاي محاسباتي بيشتر مي‌شود كه مستلزم پشتيباني بيشتر سايت مي‌باشد.


صدور Facility Card تقريباً به روز شده و Facility Card افراد به محض ورود ايشان به سيستم برايشان صادر مي‌شود.


از نظر اداري نيز پيشرفت‌هاي خيلي چشمگيري در دفتر وست‌ويژن به وجود آمده، به طوري كه در هر بخش متخصصين مربوطه مشغول به فعاليت شده‌اند و هر شخص دقيقاً به حيطه كاري خود كاملاً آگاه شده است.


پاسخگويي در دفتر وست‌ويژن در حال حاضر در همان روز مراجعه انجام مي‌شود و مشكلات در همان روز ارجاع به دفتر مورد بررسي قرار گرفته و در صورت امكان در همان روز حل و فصل مي‌شود به عنوان مثال افرادي كه password خود را فراموش كرده‌اند مي‌توانند در همان روز مراجعه با ارائه كارت شناسايي معتبر پسورد خود را دريافت كنند و در زمينه مشكلاتي كه شكل پيچيده‌تري داشته باشند در صورت امكان در همان روز حل و فصل مي‌شود و در صورتي كه امكان اين كار نباشد به واحد پشتيباني ارجاع مي‌شوند كه حداكثر ظرف 2 تا 4 روز به اين مشكلات رسيدگي خواهد شد.


ايشان در پايان به زمان‌بر بودن بعضي از فرايند‌هاي مديريتي اشاره كرده و گفتند در دو ماه آينده وضع از اين هم بهتر خواهد شد و نتيجه كارهاي انجام شده اخير به زودي به نظر اعضاي وست‌ويژن خواهد رسيد.
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
ما معتقدیم شركت‌هاي دسيسه هرمي مانند گلدكوئست و نظاير آن همچون ويروس هستند كه بهترين راه مقابله با آنها پيشگيري از ورود آنها – آگاه كردن مردم از ماهيت يك نت‌ورك سالم و ايجاد قوة تميز بين نت‌ورك سالم و نت‌ورك ناسالم – و در هنگام ابتلا به آن يافتن درمان صحيح آن – جايگزين كردن يك نت‌ورك سالم ايراني در مقابل آن – است.
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
دوست من ادم نباید یه طرفه به قاضی بره

درسته وست ویژن یه نتورک ایرانیه و در داخل کشور ازش تقدیر میشه
اما بدون همونطوریه که ما در داخل کشور نتورک های خارجی رو کلاهبردار خطاب میکنیم (ممکنه بعضیهاشون کلاهبردار باشن اما نمیشه همه رو کلاهبردار خطاب کرد) اونها هم در کشورهای خودشون نتورک های خارجی از جمله وست ویژن (که برای اونها خارجیه ) رو کلاهبردار خطاب میکنن. البته اگه کشور اونها هم مثل کشور ایران باشه.
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
خوب اینها خبره حرفهای خود من نیست
ولی کجای حرفهای من دیدید که بگم مثلا شرکت amway کلاه برداره ؟
درسته شرکت داریم تا شرکت اگر کسی جایی از Amway یا Avon حرفی زد من حتی دفاع هم میکنم .
بهتره این رو بدونید این دو شرکت هر دو آمریکایی هستند و توسط دولت آمریکا حمایت میشن ولی همین دولت آمریکا خیلی از شرکتها از جمله گلدکوئست رو غیر قانونی اعلام کرده و عاملان اون رو محاکمه میکنه .
از حرفهایی که زدید فهمیدم خیلی اطلاعات دارید و خوشم اومد امیدوارم بیشتر تحقیق کنید و همیشه موفق باشید
ممنون
 

valizadeh4

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 جولای 2006
نوشته‌ها
330
لایک‌ها
2
سلام دوستان
من تازه اومدم تو اين تاپيك مي خواستم بدونم خبري در مورد وست ويژن نداريد؟؟؟
تو روزنامه نوشته 15 نفر گلدكوئيستي رو گرفتن و يه دختر كشته شد
تاريخ 5 مرداد هم نوشته كه 9 گلدمايني گرفتن
ولي در مورد وست ويژن چيزي ننوشته مي تونيد يه خبري در مورد اين شركت جور كنيد فقط درست باشه

با تشكر
باي
 

sina.rahimi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
محل سکونت
tehran
توصیه خوبیه ،
اونائیکه تو اید کار موفق شدن میگن خوبه و اونائیکه تو اید کار موفق نشدن میگن خوب نیست .
ولی به نظر من اینم یه ابزار و مهم اینه که بدونی چطوری ازس استفاده کنی.
در هر صورت من مشکلی نمی‌بینم
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
به نقل از saeid.z :
ما معتقدیم شركت‌هاي دسيسه هرمي مانند گلدكوئست و نظاير آن همچون ويروس هستند كه بهترين راه مقابله با آنها پيشگيري از ورود آنها – آگاه كردن مردم از ماهيت يك نت‌ورك سالم و ايجاد قوة تميز بين نت‌ورك سالم و نت‌ورك ناسالم – و در هنگام ابتلا به آن يافتن درمان صحيح آن – جايگزين كردن يك نت‌ورك سالم ايراني در مقابل آن – است.
نتورک سالم ایرانی چی هست ؟:D
این حرفها ،حرفهای اعضای وست ویژن ِ
نتورکهای ایرانی مایع ننگ نتورک مارکتینگ ایران هستن و به صورت ریشه ای نتورک مارکتینگ ایران رو نابود میکنن.
امیدوارم ریشه نتورک های ایرانی خشکانده بشه و مردم با نتورک مارکتینگ آشنا بشن نه با دوز کلک و به هم پریدن و دورغ و دغل و وعده های پوچ و تو خالی.
نتورک ایرانی=دسیسه هرمی
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
خبر در مورد وست ویژن هم زیاد چاپ شده منتها معمولا آموزشها در وست ویژن طوری بوده که همه افراد به جز افرادی معدودی که آموزش درست ندیدن در جاهای مختلف تبلیغات نمیکنند به همین دلیل کمتر خبری درستی در این مورد میشنوید ولی من سعی میکنم طی چند روز آینده چند خبری که کاملا موثق هستند با تاریخ روزنامه رو براتون بزارم اون هم به این دلیل که در روزنامه چاپ شده و ایرادی نمیبینم .
موفق باشید
 

saeid.z

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
2,073
لایک‌ها
3
محل سکونت
آمستردام
خواستم همون خبر ها رو براتون اینجا بزارم اما اینقدر زیاد بود که اصلا حوصلم نکشید تایپ کنم ولی فعلا تیتر خبر ها و روزنامه و تاریخ اون رو میزارم از این به بعد سعی میکنم خبرهای جدید رو براتون بزارم اینطوری بهتره
 
بالا