• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار و مقالات مرتبط با علم و دانش ، فن آوري هاي نوين

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
Rack انرژی الکتریکی

9768elepower_2.jpg


همانطور که معماری منزل برایمان اهمیت دارد نحوه سیم کشی برق یک خانه هم می تواند نظر ما را به خود جلب کند. حتما برایتان اتفاق افتاده است که نیاز داشته باشید در مکان هایی خاص پریز برق داشته باشید و بالعکس در بعضی مکانهای دیگر برایتان خوشایند نیست! و یا در آشپز خانه با کمبود پریز برق برای اتصال کلیه وسایل الکتریکی مواجه می شوید. Eubiq System یک rack انرژی الکتریکی است که برای شما امکان استفاده از برق را تا 3.6 متر که معادل11.81 Feet است فراهم می کند. این رک قابل استفاده در کلیه مکانها در منزل است.حتی در دفاتر کاری شما می توانید تا ماکسیمم 2 rack را به هم اتصال داده تا از حجم سیم کشی ها و رابط ها کاسته شود. میزان برقی که توسط اینrack تولید می شود در دو رنج 110 و 230 ولت است. این سیستم از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی در ضمن فعال بودن آن تماس دست هیچ خطر برق گرفتگی را برای شما به دنبال ندارد.
منبع:http://www.eubiq.com/
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
انجام اعمال روزانه تنها با قدرت تفکر

یک حسگر (sensor) کارگذاشته شده در مغز یک مرد فلج او را قادر ساخت تا تنها با استفاده از قدرت تفکر، اشیاء را به کار برد. این دستگاه آزمایشی به این مرد - که نمیتواند هیچ یک از اعضای بدنش را حرکت دهد - امکان داد که یک Email را باز کند، به یک بازی رایانه ای بپردازد و انگشتان یک دست مصنوعی را به هم فشار دهد.
گروه آمریکایی سازنده این حسگر امیدوارند که روزی این تکنولوژی در بدن جاسازی شود و بتواند حرکت از دست رفته اعضای فلج را به آنها بازگرداند. این تیم که در ماساچوست Massachusetts مستقر هستند، تحقیقات خود را در روزنامه Nature منتشر نموده اند. متیو نیجل (Matthew Nagle)، که هنگام آزمایش 25 ساله شده است، در سال 2001 پس از صدمات ناشی از یک حمله با چاقو، از گردن به پایین فلج شد و از آن زمان با صندلی چرخدار حرکت میکند. او اولین بیماری است که حسگر مغزی را آزمایش کرده است.
گروهی از دانشمندان این وسیله را که neuromotor prosthesis (محرک مصنوعی جریانهای عصبی) که به اختصار NMP نامیده میشود در بخشی از مغز که مسئول انجام گرفتن حرکات ارادی بوده و محرک کورتکس نام دارد، نصب کرده اند. دستگاه NMP شامل یک حسگر داخلی است که فعالیتهای سلولی مغز را آشکار میکند و یک پردازشگر خارجی این فعالیتها را به علائمی مبدل میکند که میتوانند توسط یک رایانه تشخیص داده شوند. شکل زیر ابعاد این حسگر را در مقایسه با یک سکه نشان می دهد.
هرچند که در زمان آزمایش سه سال از قطع نخاع این بیمار گذشته بود، اما دانشمندان متوجه شدند که فعالیتهای سلولی مغز- یا به عبارتی تولید الگوهای پیام رسانی عصبی- همچنان در بخش محرک کورتکس مغز او وجود دارد. الکترودهای موجود در NMP قادر هستند این فعالیتها را ضبط کرده و به رایانه بفرستند. این رایانه الگوهای پیام رسانی را به دستورهای حرکتی معنا میکند که به حرکت دادن اعضای مصنوعی و همچنین استفاده از برنامه های رایانه منجر میشود.
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
دستگاه فتوکپی Fuji Xerox متن انگلیسی را به ژاپنی کپی میکند

fuji-xerox-translation-photocopier.jpg


کافی است یک متن انگلیسی برای کپی به این دستگاه کپی جدید زیراکس بدهید تا کپی های آن را به ژاپنی دریافت کنید!
بله این دستگاه متن شما را ترجمه میکند و نه تنها به ژاپنی بلکه به زبان کره ای و حتی برعکس یعنی کافی است یک متن ژاپنی یا کره ای با این دستگاه بدهید تا کپی ترجمه شده ی انگلیسی آن را دریافت کنید.
این ماشین به صورت شبکه ای به یک سرور ترجمه مرکزی متصل است که کار پردازش و ترجمه را انجام میدهد. گفته شده که توسط یک نرم افزار پیشرفته این ماشین حتی طراحی صفحه ی ترجمه شده را هم مانند نسخه اصلی تنظیم میکند.
این فتوکپی هنوز برای تولید انبوه نیست و فقط در ژاپن قابل دسترسی است
منبع:
http://www.uberreview.com/2007/09/ne...vice-versa.htm
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
دانشجویان کاغذی را توسعه دادند که قادر به ذخیره 450GB اطلاعات است.



Abideen مدعی شد که 45 ثانیه کلیپ ویدیویی را در یک صفحه کاغذ جا داده است,که این مقدار امکان ارتقا تا 450GB را خواهد داشت.این تکنولوژی که Rainbow نام گرفته, هنوز جای کار بسیاری دارد .
بر طبق گزارشات منتشره از Arab News , دانشگاه تکنولوژی دانشجویان(university technology student) که با نام Sainul Abideen شناخته میشود, روشی را برای ذخیره اطلاعات دیجیتالی حجیم در یک صفحه بزرگ کاغذ که ادعا میشود قابلیت چندین بار ذخیره دیسک های Blu-ray و HD-DVD را دارد اختراع کرده است .در حقیقت Abideen گفته است که تکنولوژی Rainbow قادر است از90 تا 450GB اطلاعات را در یک صفحه کاغذ ذخیره کند.

Abideen که از Kerala در هند می آید، مدعی شد که سیستم Rainbow او از شیوه ذخیره دو دویی بهتر است ,زیرا به جای استفاده از صفر و یک برای نمایش اطلاعات , Abideen از اشکال هندسی از قبیل مربع و شش ضلعی برای نمایش الگوی اطلاعاتی استفاده میکند.رنگ نیز همچنین برای نمایش عناصر اطلاعاتی دیگر در سیستم مورد استفاده قرار میگیرد.بر طبق Abideen تمام چیزی که برای خواندن عکس چاپی Rainbow مورد نیاز است یک اسکنر و نرم افزار مخصوص است.خبرنگار Arab News مدعی شد 450 صفحه چاپی foolscap (کاغذی به ابعاد 34 X 43 cm )که در 4 اینچ مربع از کاغذ Rainbow ذخیره شده بود را دیده است.این خبرنگار همچنین مدعی شد که یک ویدیو 45 ثانیه ای که با استفاده از سیستم Rainbow بر روی یک صفحه کاغذ ذخیره شده بود, به او نشان داده شده است.به طور قابل توجه 45 ثانیه از یک ویدیو مقدار چندان زیادی نیست, و اگر سیستم Rainbow بتواند تا 450GB را ذخیره کند,آنگاه ما مجبور به دیدن ویدیوهایی با کیفیت بالا از یک صفحه کاغذ خواهیم شد.

یکی از مهمترین مزایای سیستم Rainbow این حقیقت است که هزینه تولید بسیار کمتری را نسبت به دیسکهای CD وDVD نمونه خواهد داشت, Abideen مدعی شد که بانک های اطلاعاتی عظیمی میتواند از وسایل ذخیره سازی اطلاعات(storage mediums )که مبتنی بر سیستم Rainbow هستند, ساخته شوداگرچه اکنون توجه اصلی به کاغذ ارزان مورد استفاده در این سیستم است.رسانه های دیگر نیز میتوانند از سیستم Rainbow استفاده کنند.هم اکنون سیستم Abideen تحت پژوهش توسط انجمن آموزشی دانشگاه مهندسی مسلمانان (Muslim Educational Society Engineering College ) قرار گرفته و اگر چه تا کنون هیچ شرکت بزرگ و معتبری اظهار تمایل نکرده, Abideen از آینده سیستم خود مطمئن است.بر اساس گزارشات , Abideen اکنون به شدت بر روی توسعه اسکنر Rainbow که به اندازه کافی کوچک خواهد شد تا بتواند در داخل یک کامپیوتر notebook جا بگیرد, کار میکند.اگر این توسعه صورت بگیرد, پرینتر Rainbow احتمالا جزو برنامه بعدی Abideen خواهد بود.اخبار دیگری که در مورد ذخیره سازی اطلاعات در حجم بالا به تازگی منتشر شده این است که Hitachi-Maxell در حال کار بر روی تولید Holographic ( (يك روش ذخيره‌اي نوري بنام حافظه هولوگرافيك كه اين حافظه امكان ذخيره يك تريليون اطلاعات را ارائه مي‌دهد. اطلاعات با بيش از 1000 ديسك فشرده مي‌تواند روي سيستم حافظه هولوگرافيك گنجانده شود.

يكي از امتيازات اين سيستم حافظه هولوگرافيك اينست كه كل يك صفحه اطلاعات مي‌تواند سريع و در يك زمان بازيابي شود به منظور بازیابی و نوسازی اطلاعات ذخیره شده, به صفحه هولوگرافیک اشعه برگشتی به درون کریستال میتابد))برای عرضه در امسال است.ذخیره سازی Holographic یکی از بزرگترین نگاههای رو به جلو در تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات است که قادر به ذخیره اطلاعات بی همتائی است.

sakhtafzar.com
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
شبكه‌هاي پرشتاب اينترنتي در ژاپن در حال حاضر تبديل به يكي از مهمترين زيرساخت‌هاي اقتصادي اين كشور شده است و براين اساس بكارگيري از سيستم‌هاي نوين نسل آينده ارتباطاتي بزودي آغاز مي‌شود.

به گزارش روز جمعه روزنامه نيهون كيزاي، شركت مخابراتي (ان.تي.تي) ژاپن از بهار سال آينده استفاده از سيستم نويني را آغاز مي‌كند كه‌در آن شبكه‌هاي خطوط تلفني و اينترنتي با هم تركيب مي‌شوند.
به‌گزارش ايرنا به نقل از نيهون‌كيزاي،اين سيستم‌ارتباطاتي نوين(ان.جي.ان) نامگذاري شده است.
از اين سيستم ارتباطاتي نوين علاوه بر استفاده‌هاي تلفني و اينترنتي مي- توان اطلاعات صوتي و تصويري با كيفيت بالا را با شتاب فراوان و به طور روان و استوار فرستاد يا دريافت كرد.
شركت مخابراتي"ان.تي.تي" دراين سيستم‌خدماتي را تضمين مي‌كند كه‌درچارچوب آن شتاب رد و بدل اطلاعات در شبكه براي خانه‌ها ‪ ۱۰۰‬مگابيت و براي شركت‌ها يك گيگا بيت در هر ثانيه است.
هم‌اكنون در ژاپن استفاده از خطوط فيبرنوري و "اي.دي.اس.ال" براي پيوستن به شبكه اينترنت در سراسر كشور گسترش يافته و مردم با هزينه بسيار كم مي توانند مشترك آن شوند.

ایرنا
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
شركت ژاپني توشيبا لامپي ديودي (ال.ايي.دي) توليد كرد كه با آن كه نور افشاني آن به اندازه يك لامپ معمولي ‪ ۶۰‬واتي است، اما مصرف برق آن نسبت به اين لامپ‌ها يك هفتم مي‌باشد.


به گزارش روز جمعه روزنامه اقتصادي نيهون كيزاي ، عمر اين لامپ كم مصرف ‪ ۴۰‬هزار ساعت برآورد شده است.

توشيبا از ماه آينده ميلادي (نوامبر) عرضه اين لامپ بسيار كم مصرف را به بازار آغاز مي‌كند.

به گفته دست اندركاران حدود ‪ ۱۶‬درصد از برق مورد استفاده در خانه‌ها از طريق روشنايي لامپ مصرف مي‌شود و به همين دليل استفاده از اين لامپ كم مصرف مي‌تواند به كاهش مصرف برق كمك بسياري كند.

آنها مي‌گويند،استفاده از اين لامپ كم‌مصرف سبب مي‌شود،حجم خروج گاز آلاينده دي‌اكسيد كربن ناشي از مصرف برق به دليل استفاده از لامپ ‪ ۸۵‬درصد كمتر شود.


---> ايرنا
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
این خبر مال شهریورماه بود به علت جالب بودن گذاشتم اینجا
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" """"""""""""""""""""
بسیاری از کسانی که در حوادث تا آستانه مرگ پیش رفته اند جدایی از تن را تجربه کرده اند
کارشناسان موفق شده اند در آزمایشگاه داوطلبان را دچار این احساس کنند که از تن خود جدا شده اند.
این آزمایش ها، که جزئیات آن در نشریه "ساینس" چاپ شده، توضیحی علمی برای پدیده ای که از هر 10 نفر یک نفر تجربه می کند ارائه می کند.
دو تیم از دانشمندان با استفاده از عینک های واقعیت مجازی، مغز را دچار این توهم کردند که تن در جای دیگری قرار دارد.
این توهم تصویری، توام با این احساس که بدن واقعی آنها لمس می شود، داوطلبان را دچار این تصور کرد که از جسم فیزیکی خود فاصله گرفته اند.
محققان می گویند یافته های آنها می تواند دارای کاربردهای عملی باشد، از جمله کمک به ارتقاء بازی های ویدیوئی به یک سطح بالاتر مجازی، به طوری که بازیگر احساس کند عملا در محیط بازی قرار گرفته است.
برای برخی، تجربه جدایی از تن به صورت خودجوش روی می دهد، درحالی که برای دیگران به شرایط فوق العاده خطرناک، مثلا قرار گرفتن در آستانه مرگ، یا در یک وضعیت خواب آلوده یا استفاده از الکل و مواد مخدر روی می دهد.
یک نظریه می گوید که این مربوط می شود به چگونگی برداشت هر فرد از بدن خود - کسانی که غمزده یا کمتر با بدن خود در تماس هستند بیشتر دچار حالت جدایی از تن می شوند.
اما دو تیم دانشمندان از "دانشگاه کالج لندن" در بریتانیا و موسسه فدرال فناوری در لوزان سوئیس معتقدند که یک توضیح نورولوژیکی برای این پدیده وجود دارد.
مطالعه آنها حاکی از این است که قطع ارتباطی میان مدارهای مغزی که مسئول پردازش اطلاعات بصری و لمسی هستند، ممکن است عامل احساس جدایی از تن باشد.
تجربه جدایی از تن (اس پی ال)


در آزمایشی که در سوئیس انجام شد، محققان از داوطلبان خواستند درحالی که عینک های نمایش دهنده تصاویر ویدئویی به چشم زده بودند، مقابل یک دوربین بایستند.
از طریق این عینک های ویژه، داوطلبان می توانستند تصویر ویدئویی از پشت خود را ببینند - یک "جسم خود مجازی" سه بعدی که انگار روبروی آنها ایستاده بود.
وقتی محققان پشت داوطلبان را با یک قلم لمس کردند، داوطلب می توانست پشت مجازی خود را در حالی که لمس می شد چه همزمان یا با تاخیر ببیند.
داوطلبان گفتند که این تجربه طوری بوده که انگار این حس در اثر تماس قلم با پشت مجازی آنها ایجاد شده و نه تماس با پشت واقعی آنها، که آنها را دچار این احساس کرد که جسم مجازی متعلق به آنهاست، نه اینکه تنها یک تصویر (هولوگرام) باشد.
داوطلبان
حتی وقتی که دوربین طوری تنظیم شد که به جای پشت داوطلب، از یک آدمک که پشت آن درحال لمس شدن بود فیلم بگیرد، داوطلبان باز هم گزارش دادند که احساس کرده اند که انگار جسم آدمک، جسم خود آنها بوده است.
و جالب اینکه وقتی محققان عینک های نمایش دهنده ویدئو را خاموش کرده و داوطلبان را چند قدم به سوی عقب هدایت کرده و سپس از آنها خواستند به جای اول بازگردند، داوطلبان از جای اولیه جلوتر رفتند و نزدیکتر به نقطه ای که "خود مجازی" آنها قرار داشت ایستادند.
دکتر هنریک ارسون که تحقیقات دانشگاه کالج لندن را هدایت کرد، با استفاده از تست های مشابه دریافت که داوطلبان وقتی احساس کردند خود مجازی آنها تهدید می شود، یعنی وقتی به نظر می رسد هدف ضربات چکش قرار می گیرد، واکنشی روانی نشان دادند که در این مورد افزایش تعرق بود.
دکتر ارسون گفت: "این آزمایش نشان داد که چشم انداز اول شخص اهمیتی حیاتی برای تجربه یکی بودن با تن دارد. به عبارت دیگر، ما احساس می کنیم که تن ما همانجایی است که چشم می بیند."
دکتر سوزان بلکمور، روانشناس و استاد مهمان در دانشگاه غرب انگلستان گفت: "این مطالعه بالاخره تجربه جدایی از تن را در آزمایشگاه خلق کرده است و یکی از تئوری های عمده درباره چگونگی وقوع آن را محک زده است."
"دانشمندان از قدیم مظنون بودند که سرنخ این تجربه های خارق العاده و گاه دگرگون کننده، در به هم زدن توهم عادی ما از قرار داشتن خود در پشت چشم است، و جایگزین کردن آنها با یک دیدگاه تازه از بالا یا از عقب."

_44076011_out_of_body_416x250.gif


بی بی سی
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
hyperdrive یک هارد قابل جایگزین در ps3

729harddrive.jpg



با به بازار آمدن دستگاه بازی Play Station3 شرکت های زیادی در تلاش هستند تا بتوانند محصولات جانبی قابل استفاده با این محصول را ساخته و به بازار عرضه کنند. یکی از این افکار افزایش حجم حافظه آن و یا جابه جا کردن Hard Drive است. اخیرا برای کسانیکه به دنبال افزایش Hard Drive دستگاه خود هستند فکری شده است. Team executer موفق به ساخت یک هارد درایو با نام Hyperdrive شد. این محصول به راحتی قابل جایگزینی با هارددرایو داخلی موجود در دستگاه است. به همراه آن نیز نوعی دو شاخه به بازار آمده که قابلیت اتصال در کلیه مکانها به انواع پورت های Reciever را دارد. قیمت تمام شده این محصول 26$ است و با طراحی های جدید به زودی محدودیت های استفاده از PS3 به حداقل ممکن خواهد رسید.
اطلاعات بیشتر :http://www.mrmodchips.co.uk/catalog/...da3f7ab526174b
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
کیف پول ضد آب

5601doshwallet.jpg



اگر می خواهید با کیف پول خود شنا کنید یا آن را مچاله کنید باید کیف پولی را خریداری نمایید که شرکت Bluesky طراحی کرده است.جنس این کیف پول فقط از پلیمر است و علاوه بر انعطاف پذیر بودن ضد آب نیز است.این کیف پول دارای فضایی برای کارت اعتباری،پول نقد،سکه،کلید و سیم کارت شما است.هیچ فضایی برای کارت شناسایی وجود ندارد که عیب بزرگی است.در چهار رنگ نارنجی،سفید،زغالی و شکلاتی عرضه شده است.
اطلاعات بیشتر:http://www.dosh.com.au/home.asp?pageid=D36C741382EDD987
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
گزارش ضربان قلب و مصرف کالری بدن

9494beurer.jpg


امروزه هم قشر ورزشکار و هم افرادی که از بیماری ها رنج می برند به دنبال وسایل کوچک – کم حجم و سبکی هستند که بتواند ضربان قلب را بگیرند یا قند خون را نشان دهد و یا در جه حرارت را بگیرد و یا ... همین تصور شرکت های زیادی را در ساخت این گونه وسایل ترغیب ساخت. برای مثال شرکت ورزشی Adidas چندی پیش توانست جلیقه ای را طراحی کند که می توانست ضربان قلب را نشان دهد. این ایده جالب بود اما در برخی موارد پوشیدن آن جلیقه برای افراد در شرایط مختلف کمی سخت بود. این بار Beuer توانست به یک ایده جالب در ساخت این سنسور دست یابد. در محصول Beuer PM 100 سنسور مد نظر در یک نیم دستکش جاسازی شده و از طریق تکنولوژی Photoplethysmogragh y ضربان قلب شما را کنترل کرده و آن را بر روی نمایشگر خود گزارش می دهد. شاید استفاده از این محصول باز هم برای قشر ورزشکاری که در حین فعالیت احتیاج به استفاده از دستان خود را دارند کمی سخت باشد اما با این حال توانسته طرفداران زیادی را در بازار اینگونه محصولات برای خود پیدا کنند. این دستکش علاوه بر محاسبه ضربان قلب می تواند عملکرد بدن شما را در زمینه مصرف کالری نیز گزارش دهد. از قیمت فروش این محصول خبری در دسترس نمی باشد.
منبع:http://www.gizmag.com/go/7610/
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
گزارش هايي در مورد تاثير فعاليت هاي اقتصادي چين و صنعت حمل و نقل دريايي بر روند گرمايش زمين انتشار يافته است.
در گزارشي كه گروه تحقيقاتي مركز تيندال منتشر كرده آمده است كه حدود يك چهارم از گازهاي گلخانه اي توليد شده در چين حاصل فعاليت اين كشور در زمينه توليد محصولاتي است كه عمدتا به كشورهاي غربي صادر مي شود.

در اين گزارش، كه با مشاركت گروهي از پژوهشگران زيست محيطي، اقتصاددانان و متخصصان مهندسي صنايع و با برخورداري از حمايت مالي دولت بريتانيا تهيه شده، آمده است كه بخش صادرات چين به تنهايي بيش از تمامي اقتصاد ژاپن گاز ديوكسيد كربن Co2 توليد مي كند.

مركز تندال با تاكيد بر اينكه بخش صادرات چين عمدتا براي تامين تقاضاي مصرف كنندگان غربي فعاليت دارد، خريداران غربي را عامل غيرمستقيم بخشي از آلودگي ناشي از فعاليت هاي اقتصادي چين معرفي مي كند.

نويسندگان گزارش مركز تندال با تكرار اين شعار كه حفظ محيط زيست وظيفه تمامي بشريت است، توصيه كرده اند كه كشورهاي ثروتمند جهان در تلاش براي كاهش آلودگي، عامل آن در هركجا كه باشد، پيشگام شوند.

كشورهاي كم درآمد جهان به خصوص چين اصرار داشته اند كه سهم آنان در كاهش آلودگي بايد با جمعيت اين كشورها تناسب داشته باشد.

چين، كه احتمالا آلوده ساز ترين كشور جهان است، گفته است كه اگر جمعيت اين كشور در نظر گرفته شود، توليد سرانه گاز ديوكسيد كربن در چين يك دوازدهم توليد سرانه آن در آمريكاست.

انتشار گزارش مركز تيندال نشان مي دهد كه بيست و سه درصد از آلودگي چين نيز حاصل تقاضاي كشورهاي پيشرفته غربي براي كالاهاي ساخت اين كشور است.

براساس اين گزارش، ميزان گاز ديوكسيد كربن كه در بخش صادرات چين توليد مي شود كمابيش دو برابر گاز توليدي در بريتانياست و به اين ترتيب، خريداران غربي كالاهاي چيني به طور غير مستقيم بيش از تمامي جمعيت بريتانيا باعث گرمايش آب و هواي زمين مي شوند.

'كشتيراني آلوده ساز تر است'

گزارش ديگري در زمينه آلودگي محيط زيست حاكي از آن است كه صنعت كشتيراني جهان كمابيش دو برابر صنعت حمل و نقل هوايي گاز ديوكسيد كربن توليد مي كند.
اين گزارش توسط موسسه بين المللي "اينترتانكو" تهيه شده كه اكثر شركت هاي دارنده تانكرهاي حمل و نقل نفت در آن عضويت دارند.

اينترتانكو گفته است كه ميزان آلودگي ناشي از فعاليت صنعت كشتيراني در خلال شصت سال گذشته به سرعت رشد كرده است.

در حال حاضر، حدود نود هزار شناور، از تانكرهاي عظيم گرفته تا كشتي هاي كوچكتر باربري، در سطح آب هاي جهان فعاليت دارند.

پيش از اين سازمان بين المللي حمل و نقل دريايي ميزان توليد ديوكسيد كربن صنعت كشتيراني و حمل و نقل هوايي را يكسان تخمين زده بود اما بررسي اينترتانكو دقيق تر بوده است.

ميزان آلودگي ناشي از حمل و نقل هوايي، كه بيشتر آن شامل حمل مسافر است، به دليل افزايش سفرهاي هوايي در يكي دو دهه اخير به شدت رشد كرده است.

آلودگي ناشي از سفرهاي هوايي اعتراض گروه هاي حمايت از محيط زيست را در پي داشته كه افزايش رفاه اقتصادي و كاهش هزينه سفرهاي هوايي را به عنوان عامل اين آلودگي سرزنش كرده اند.

انتشار آمار جديد در باره تاثير زيست محيطي صنعت حمل و نقل دريايي نشان مي دهد كه افزايش تجارت جهاني نيز به نوبه خود عاملي در توليد بيشتر گاز ديوكسيد كربن بوده است.

گاز ديوكسيد كربن عمدتا ناشي از استفاده از سوخت هاي فسيلي، از جمله محصولات نفتي و زغالسنگ است.

بسياري از كارشناسان محيط زيست معتقدند كه افزايش بيش از حد ميزان اين گاز در جو زمين مانع از تبادل حرارت بين زمين و فضاي خارج از جو شده و در نتيجه، گرمايش آب و هواي زمين را در پي داشته است.

مقابله با روند گرمايش زمين از طريق كاهش آلودگي در حال حاضر يكي از مسايل مهم نه تنها در مباحث علمي، بلكه در زمينه روابط سياسي و اقتصادي بين الملل است.
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
hyperdrive یک هارد قابل جایگزین در ps3

729harddrive.jpg



با به بازار آمدن دستگاه بازی Play Station3 شرکت های زیادی در تلاش هستند تا بتوانند محصولات جانبی قابل استفاده با این محصول را ساخته و به بازار عرضه کنند. یکی از این افکار افزایش حجم حافظه آن و یا جابه جا کردن Hard Drive است. اخیرا برای کسانیکه به دنبال افزایش Hard Drive دستگاه خود هستند فکری شده است. Team executer موفق به ساخت یک هارد درایو با نام Hyperdrive شد. این محصول به راحتی قابل جایگزینی با هارددرایو داخلی موجود در دستگاه است. به همراه آن نیز نوعی دو شاخه به بازار آمده که قابلیت اتصال در کلیه مکانها به انواع پورت های Reciever را دارد. قیمت تمام شده این محصول 26$ است و با طراحی های جدید به زودی محدودیت های استفاده از PS3 به حداقل ممکن خواهد رسید.
اطلاعات بیشتر :http://www.mrmodchips.co.uk/catalog/...da3f7ab526174b
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
ماده تاريك، انرژي تاريك



مكانيك كلاسيك را نيوتن در اواخر قرن هفدهم بنيان‌گذاري كرد. غير از قوانين سه‌گانه حركت، نيوتن قانون جهاني گرانش را هم كشف كرد.
او همه اينها را در كتاب معروفش «اصول» توضيح داد. طبق قانون گرانش نيوتن، نيروي جاذبه گرانشي بين دو جسم، با جرم آن دو جسم نسبت مستقيم و با فاصله بين آنها نسبت عكس مجذور دارد.

در قرن هجدهم با كارهاي اويلر، لاگرانژ، هميلتون و ... مكانيك كلاسيك به اوج قدرت خود رسيد. كشف سياره اورانوس از روي اختلالات مدار سياره كيوان و كشف سياره نپتون از روي اختلالات مدار سياره اورانوس، نشان‌دهنده توانايي مكانيك نيوتني بود. اين موفقيت‌ها باعث شده بود كه اشكالات اساسي مكانيك كلاسيك پنهان بماند.

اواخر قرن نوزدهم بود كه با پيشرفت در مهندسي و اپتيك (نورشناسي) و ساخت دستگاه‌هاي دقيق، آزمايش‌هايي انجام شد كه اختلافات كوچكي با نظريه مكانيك كلاسيك نشان مي‌داد. در بين فيزيك‌دانان نظري هم بعضي از مفاهيم مكانيك كلاسيك مثل فضا و زمان مطلق هميشه محل ترديد بود.

حتي خود نيوتن هم به مفهوم فضاي مطلق مشكوك بود. اما در اواخر قرن نوزدهم كه اين اختلافات كوچك پيدا شد، فضا براي تفكر و بازتعريف مفاهيم مكانيك كلاسيك باز شده‌بود. در اين بين دانشمنداني مثل لورنس، فيتزجرالد و پوانكاره كارهاي پيشگامانه‌اي انجام دادند.

اما كار نهايي را آلبرت اينشتين انجام داد. حاصل 5 سال كار پژوهشي او در مقاله‌اي كه در سال 1905 در مجله آلماني «آنالن در فيزيك» كه از معتبرترين مجله‌هاي علمي زمان بود، به جهان علم عرضه شد. اينشتين در مقاله‌اي با عنوان «الكتروديناميك اجسام متحرك» نظريه نسبيت خاص را تشريح كرد.

در اين مقاله بود كه او نظرات علمى درباره مفاهيم فضا و زمان را عوض كرد. خودش مي‌گويد كه كلي در مورد آن فكر كردم تا اين كه فهميدم اشكال كار كجاست: «زمان». الان صحبت كردن در مورد اين كارهاي پيشروانه اينشتين ساده است.

ولي آن موقع قدرت بي‌نظير مكانيك كلاسيك از يك طرف و يهودي بودن اينشتين از طرف ديگر باعث شده‌بود كه جبهه‌گيري‌هايي عليه نظريه نسبيت خاص گرفته‌ شود. كار به جايي رسيد كه حتي در سال 1921 كه قرار بود اينشتين در حضور پادشاه سوئد نطق جايزه نوبل‌اش را ايراد كند، به او تذكر دادند كه در مورد نسبيت صحبت نكند و تنها به كشف ديگر و مهمش «توضيح اثر فوتوالكتريك» بپردازد.

پس از تدوين نسبيت خاص، لازم بود كه اين نظريه به دستگاه‌هاى شتاب‌دار هم تعميم يابد. ده سال كار مداوم اينشتين باعث بنيان‌نهادن نظريه‌اي نوين براى گرانش يعنى نسبيت عام در سال 1916 شد.

توضيح اختلالى در مدار تير كه گرانش نيوتنى نمي‌توانست توضيح‌اش دهد، توسط اينشتين در همان اوايل تدوين نسبيت عام (چرخش حضيض بيضي مدار تير به مدار ۴۳ ثانيه قوسى در سال) باعث مقبوليت نسبيت عام شد.

يكى ديگر از پيشگويى‌هاى نسبيت عام در سال ۱۹۱۶ اين بود كه مسير نور موقع گذشتن از كنار اجسام سنگين منحرف مى‌شود. سر آرتور ادينگتون در رصد يك خورشيدگرفتگى در سال ۱۹۱۹ اين پديده را آزمايش كرد و به اعتبار نسبيت عام افزود.

جالب اين كه ادينگتون انگليسي بود و اينشتين آلماني و دوكشور در آن زمان درگير جنگ با هم بودند. پس از آن دوران، نسبيت عام وارد يك ركود نسبى شد. رياضيات غامض و پيچيده كه براى خيلى از فيزيك‌دانان هم ساده نبود از يك طرف و نبودن تكنولوژى لازم براى انجام آزمايش اثرات نسبيت عام در نزديكى زمين، (به دليل كوچك بودن اجرامى مثل زمين يا ماه) باعث شده بود كه هم از لحاظ نظرى و هم تجربى پيشرفت چندانى در نسبيت عام به‌وجود نيايد.

از دهه 1920 تا 1960 جز چند كار برجسته توسط فيزيك‌داناني مثل فريدمن، رابرتسون، گاموف و ... عملاً كار چنداني در اين زمينه انجام نشد تا اين‌كه در دهه ۱۹۶۰ با آغاز رقابت فضايي آمريكا و شوروي پس از پرتاب ماهواره اسپوتنيك توسط روس‌ها، دوباره پژوهش‌هاي نظري و عملي در نسبيت عام آغاز شد.

جنگ‌ها و به‌خصوص جنگ سرد بيشترين كمك را به پيشرفت فيزيك كرده‌اند! از آن زمان تاكنون پژوهش روي گرانش و نسبيت عام هميشه در كانون توجه دانشمندان فيزيك قرار داشته ‌است. در اين بين گاهي آزمايش‌ها يا نظرياتي مطرح مي‌شدند كه يا درصدد نقض نسبيت عام برمي‌آمدند يا اين كه بديلي براي آن به شمار مي‌آمدند. اما نسبيت عام از همه آزمايش‌ها سربلند بيرون آمد و هيچ نظريه‌اي تا به امروز نتوانسته ‌است به قدرت نسبيت عام، پديده‌هاي گرانشي را شرح دهد يا توجيه كند.

انفجار بزرگ

نظريه نسبيت عام براي توجيه پديده‌هاي گرانشي از معادله اينشتين استفاده مي‌كند. در يك طرف اين معادله، جرم و انرژي هستند و در طرف ديگر آن خميدگي فضا- زمان قرار دارد. يعني ماده و انرژي هستند كه شكل خميدگي فضا و زمان را مشخص مي‌كنند.

اينشتين برپايه پيش‌فرض‌هاي ذهني خودش انتظار داشت كه معادله‌اي كه شكل دنيا را توجيه مي‌كند، معادله‌اي ايستا باشد. چون او فكر مي‌كرد كه جهان بي‌نهايت است و آغاز و پايان ندارد و ايستاست. براي همين به طور دستي، يك جمله به معادله‌اش اضافه كرد. اين جمله را «جمله كيهان‌شناسي» مي‌گويند.

چون تنها براساس عقايد كيهان‌شناسانه آلبرت اينشتين بود كه اين جمله به معادله اضافه شده‌بود. ولي ادوين هابل با تلسكوپ كشف كرد كه جهان در حال انبساط است وديدگاه اينشتين زير سئوال رفت! اينشتين بعداً گفت كه اين كار بزرگ‌ترين اشتباه عمرم بود.

فريدمن، فيزيك‌دان روسي نشان داد كه مدل‌هايي كه در آنها جهان در حال انبساط باشد هم در معادله اينشتين صدق مي‌كند. به هركدام از اين مدل‌ها يك حل معادله اينشتين مي‌گويند.

اگر جهان در حال انبساط باشد پس بايد اين انبساط از يك نقطه آغاز شده باشد. اگر به زمان گذشته بازگرديم، به جايي مي‌رسيم كه همه جرم دنيا در يك نقطه متمركز شده‌اند و شروع به انبساط كرده‌اند.

جرج گاموف، فيزيكدان اصالتاً روسي، پيش‌بيني كرد كه اگر چنين انفجاري رخ داده‌باشد، بايد آثار اين انفجار در همه جهات به طور متقارن پراكنده شده‌باشد. پس بايد بتوان آثار آن را همين الان هم روي زمين مشاهده كرد.

گاموف پيش‌بيني كرد كه بايد آثار انفجار بزرگ، با تابشي با طول موج حدوداً 4 كلوين ديده شود. در سال 1965، دو مهندس جوان آزمايشگاه تلفن بل به اسم پنزياس و ويلسون كه آنتني ساخته بودند در حال رديابي امواج الكترومغناطيسي، تابشي را در طول موج 7/2 كلوين كشف كردند.

آنها اول خيال كردند كه علامتي از موجودات فضايي كشف كرده‌اند! اما بعد كه مشخص شد كه اين تابش در تمام جهات و با شدتي تقريباً ثابت در حال ساطع‌شدن است، معلوم شد كه اين همان تابشي است كه گاموف پيش‌بيني كرده‌بود. به اين ترتيب عملاً نظريه انفجار بزرگ و انبساط عالم تاييد شد.

ماده تاريك

به‌اين‌ترتيب، حل‌هاي گوناگوني در معادله اينشتين صدق مي‌كند. يكي از اين حل‌ها، حل شوارتزشيلد است. حل شوارتزشيلد توجيه كننده حركت اجسام به دور يك جرم مركزي است. مثلاً براي چرخش زمين به دور خورشيد از حل شوارتزشيلد معادله اينشتين استفاده مي‌شود. جوابي كه براي مسير حركت زمين به دور خورشيد از اين روش به‌دست مي‌آيد عملاً با جوابي كه از معادله نيوتن مي‌آيد، يكي است.

چون كه جرم خورشيد آن‌قدر كم است كه جواب نيوتني هم كافي است. براي همين بود كه سال‌ها معادله گرانش نيوتن قادر بود كه همه برهمكنش‌هاي گرانشي را توضيح دهد. اما وقتي جرم به اندازه كافي زياد مي‌شود ديگر معادله نيوتن نمي‌تواند حركت را توجيه كند. مثلاً براي حركت خورشيد به دور مركز كهكشان راه شيري، ديگر بايد از معادله اينشتين استفاده كرد.

اما نكته اين‌جاست كه وقتي سرعت حركت يك جسم مثلاً يك كهكشان به دور حركت مركز يك خوشه كهكشاني را اندازه مي‌گيرند، عددي كه به‌دست مي‌آيد، خيلي بيشتر از آن است كه جرم آن خوشه كهكشاني بتواند چنين سرعتي را تأمين كند.

پس بايد ماده‌اي وجود داشته‌باشد كه تأمين‌كننده اين سرعت است ولي ما قادر به آشكارسازي اين ماده نيستيم. براي همين به آن «ماده تاريك» مي‌گويند. هنوز هيچ كانديد خوبي براي ماده تاريك پيشنهاد نشده و اين پديده توجيه درست و درماني ندارد و يكي از موارد حل نشده نسبيت عام است.

انرژي تاريك

معادله اينشتين مدل جهان را هم توجيه مي‌كند. حلي كه مدل جهان را با استفاده از معادله اينشتين بيان مي‌كند، حل فريدمن - رابرتسون – واكر مي‌گويند كه انبساط جهان را توجيه مي‌كند. نسبيت عام خيلي چيزها را در مورد مدل انبساط جهان و انفجار بزرگ توانسته بود به خوبي بيان كند.

مدل اين‌طور بود: «جهان حدود 14 ميليارد سال پيش با يك انفجار بزرگ اوليه آغاز شده‌بود. در آن زمان تمام محتويات عالم در يك نقطه بي‌نهايت كوچك و بي‌نهايت چگال متمركز بود. اين تراكم فضا-زمان را چنان خميده بود كه تمام آن در همان نقطه متمركز بود. سپس انفجار بزرگ روي داد و محتويات عالم همراه خود فضا-زمان از هم جدا شدند.

در ابتدا فقط تابش بود سپس ذرات شكل گرفتند و درحدود 300 هزار سال پس از انفجار بزرگ، اتم‌ها شكل گرفتند و به قول فيزيك‌دانان جهان شفاف شد. هرچه زمان گذشت جهان سردتر شد و ساختارهاي بزرگ‌تري مثل ستاره‌ها و كهكشان‌ها شكل گرفتند. جاذبه گرانشي بين اجرام آنها را در كنار هم نگه‌داشت.»

جهان هنوز هم به انبساط و سرد شدن ادامه مي‌دهد. الان دماي متوسط جهان 7/2 كلوين يعني برابر همان تابشي است كه پنزياس و ويلسون كشف كرده‌بودند. با توجه به نيروي گرانش بين اجرام، براي آينده جهان سه حالت قابل توجه بود:

1 - جاذبه باعث مي‌شود كه سرانجام روند انبساط جهان متوقف شده و يك انقباض آغاز شود و دوباره همه محتويات عالم در ‌هم ‌بريزند و عين انفجار بزرگ، ماده دوباره در يك نقطه متمركز شود.

2 - مقدار ماده موجود در جهان آن‌قدر باشد كه جاذبه براي متوقف‌كردن انبساط عالم كافي نباشد و انبساط جهان تا ابد ادامه پيدا كند اما اين انبساط كند شونده باشد.

3 - مقدار ماده به حدي باشد كه سرعت انبساط در زمان بي‌نهايت دقيقاً برابر صفر شود.

اما در اواخر قرن بيستم بود كه كيهان‌شناسان با واقعه‌اي حيرت‌آور روبه‌رو شدند.

اندازه‌گيري‌ها نشان داد كه جهان به هيچ‌كدام از اين راه‌ها نمي‌رود و راه چهارمي را برگزيده است، «انبساط تند‌شونده»!

اين حالت تنها زماني پيش مي‌آيد كه نيرويي بيشتر از جاذبه و در خلاف جهت آن در جهان وجود داشته باشد. اما منشا اين نيروي اسرارآميز چيست؟ هنوز هيچ‌كس نمي‌داند. براي همين به آن «انرژي تاريك» مي‌گويند.

انرژي تاريك يك چيزي حدود 75 درصد محتويات عالم را تشكيل داده و ماده تاريك هم حدوداً 20 درصد عالم را و آن قسمت از ماده و انرژي را كه بشر شناخته و در «مدل استاندارد ذرات بنيادي» آن را توضيح‌داده، همه‌اش 5 درصد عالم است. ماهيت ماده تاريك و انرژي تاريك هنوزدو راز بزرگ و فاش نشده فيزيك هستند.
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
چين اولين ماهواره كاوشگر ماه را به فضا پرتاب كرد

پكن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۶/۰۸/۰۲‬
خارجي.علمي.چين.ماهواره.

چين روز چهارشنبه اولين ماهواره كاوشگر ماه خود را موسوم به"چانگ يي‪"۱‬ " ‪ " CHANG-E-1‬را از مركز ماهواره‌اي "شي چانگ " واقع در استان " سي چوان" در جنوب غرب اين كشور به فضا پرتاب كرد.

به‌گزارش ايرنا ، اين ماهواره كه دو هزار و ‪ ۳۰۰‬كيلوگرم وزن دارد، ساعت ‪ ۱۸/۰۵‬امروز به وقت محلي ( ‪ ۱۳/۳۵‬به وقت تهران ) با يك فروند راكت " لانگ مارچ " ساخت چين به فضا پرتاب شد.

مراسم پرتاب اين ماهواره ، به طور مستقيم از شبكه تلويزيون سراسري چين پخش شد.

اين ماهواره مجهز به تجهيزاتي براي ارسال تصاويرسه بعدي از سطح ماه به زمين است.

اين ماهواره، سي و يكم اكتبر جاري ( نهم آبان ) وارد مدار زمين و پنجم ماه نوامبر ( ‪ ۱۴‬آبانماه ) وارد مدار ماه خواهد شد.

خبرگزاري شين هوا نيز درخصوص پرتاب اين ماهواره گزارش داد،از مركز پرتاب اين ماهواره تا شعاع ‪ ۲/۵‬كيلومتر خالي از سكنه شده بود و دراين مراسم صدها خبرنگار، عكاس و تصويربردار چيني ، حدود دو هزار گردشگر خارجي و شماري از كارشناسان خارجي از جمله از كشورهاي آلمان ، ژاپن و ايتاليا حضور داشتند.

براساس اين گزارش ، هر گردشگر خارجي براي تماشاي مراسم پرتاب اين ماهواره ، ‪ ۱۰۵‬دلار پول پرداخت كرده است.

مركز ماهواره‌اي " شي چانگ " كه دومين مركز پرتاب ماهواره چين به شمار مي رود ، در سال ‪ ۱۹۷۰‬ميلادي ساخته شد و تاكنون بيش از ‪ ۳۰‬ماهواره از اين مركز به فضا پرتاب شده است .

چين در نظر دارد تا سال ‪ ۲۰۱۲‬ميلادي ، اقدام به پياده كردن انسان در سطح كره ماه كند و فرستادن يك كاوشگر به روي ماه و جمع‌آوري نمونه‌هايي از خاك سطح ماه و انتقال آن به زمين از ديگر برنامه‌هاي فضايي چين به شمار مي رود.
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
موبایل به همراه Remote Controller

4233jasco.jpg


برنده مسابقه CES Innovations Design and Engineering سال 2007 به یک محصول دو کاره در زمینه ساخت Remote Controller ها اهدا شد. نام این محصول Flip Universal Remote است که توسط طراحان شرکت Jasco ارائه شد. این کنترل کننده قابلیت استفاده به عنوان کنتلر تلویزیون- ویدیو و همچنین کانال های ماهواره شماست. در ضمن اینکه میتوانید از آن به عنوان یک گوشی موبایل بسیار شیک و کم حجم نیز استفاده کنید. شاید در طراحی این محصول نادیده گرفتن یک صفحه نمایشگر به نظر شما یک عیب باشد اما داشتن قابلیت های دیگری نظیر ظرفیت حافظه جانبی و نیز اتصال آن به شبکه GPS این عیب را کمرنگ تر می سازد. این محصول بسیار ظریف و شیک طراحی شده و به راحتی در دست شما جای میگیرد. قیمت تمام شده این محصول 18.99$ اعلام شد. اما هنوز به دلیل طی کردن مراحل آزمایشی خود به عنوان یک کالا در بازار یافت نمیشود.
منبع :http://www.jascoproducts.com/
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
ربات پزشکیار

7924robotv_resize_2.jpg


امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه ساخت ربات ها کمک های زیادی به پزشکان در تشخیص و یا حتی درمان بیماری ها شده است. و این بار نیز ربات Bari یک ربات از نوع Videoconferencing است که به کمک یک مانیتور و میکروفن میتواند ارتباط پزشک و بیمار را از راه دور ممکن سازد. وجود این ربات در کنار بیمار در زمان معاینه میتواند همان حس آرامشی را به بیمار القا کند که گویی پزشک او در کنارش است. این ربات میتواند حالت بدن بیمار و نیز تخت خواب او را برای داشتن زاویه دید مناسب برای پزشک در زمان معاینه ایجاد و تنظیم سازد. نکته بسیار مهمی که در طراحی و ساخت این ربات مد نظر قرار گرفته شده قابلیت به روز رسانی حافظه یادگیری آن است. همانطور که علم پزشکی در حال پیشرفت است اطلاعات ذخیره شده در میکرو پروسسور ها و میکرو کنترلر های این ربات نیز قابل به روز رسانی هستند. در یک تحقیق انجام شده در رابطه با راندمان کاری این ربات به این نتیجه رسیده اند که از بین یک نمونه 376 تایی بیمار 92 بیمار سریعتر علائم بهبودی در آنها ظاهر شده و دوران نقاهت کوتاهتری داشتد. قیمت این ربات 150000$ است.
اطلاعات بیشتر :http://dsc.discovery.com/
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
ایرنا

قرصهاي خواب آور كه براي كودكان تبليغ مي‌شود، اسباب بازيهاي خطرناك و آب بسته‌بندي تهيه شده از منابع آب محلي، عنوان بدترين محصولات جهان را از آن خود كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، گروه بين‌المللي مصرف‌كنندگان با اعلام "جوايز" بدترين محصولات سال ‪ ۲۰۰۷‬جايزه اول را به شعبه آمريكايي شركت داروسازي "تاكدا"ي ژاپن كه داروي خواب‌آور كودكان را تبليغ مي‌كند اهدا كرد.
اين شركت يك آگهي تلويزيوني در آمريكا پخش كرد كه در آن تصاوير كودكان، تخته سياه و اتوبوس مدرسه براي فروش داروي "رزورم" مورد استفاده قرار گرفته بود.
اين آگهي‌ها كه با قانون آمريكا مطابقت دارد قرصهاي خواب‌آور را بدون هشدارهاي دارويي براي والدين تبليغ كرد.
گروه بين‌المللي مصرف‌كنندگان اعلام كرد اين مورد نشان مي‌دهد برخي شركتهاي داروسازي تا چه حد به دنبال افزايش فروش كالاهاي خود هستند و چگونه قوانين ضعيف مي‌تواند رفتار غيرمسوولانه شركتها را تشويق كند.
يك جايزه ديگر به شركت كوكاكولا تعلق گرفت زيرا اين شركت، به منظور تبليغات و بازاريابي آبي را كه در لوله‌كشي شهري جاري است، در بطري مي‌كند و با نام آب "داساني" توليد شركت كوكاكولا، مي‌فروشد.
شركت كلوگ كه غلات آن شهرت دارد به خاطر استفاده از شخصيتهاي كارتوني در سراسر جهان و بازاريابي كه كودكان را هدف گرفته است حتي با آنك ميزان قند و نمك برخي غذاها بالاست، به عنوان يك توليدكننده غذاي "بد" معرفي شد.
كلوگ يكي از شركتهاي بين‌المللي توليدكننده مواد غذايي است كه با فروش محصولات پر چربي، قند يا نمك درآمد كسب مي‌كند.
اين شركت با تغيير برخي روشهاي بازاريابي خود موافقت كرده است اما اين تغييرات خيلي دير و خيلي‌كم انجام مي‌شود.
شركت اسباب بازي‌سازي "متل ‪ "Mattel‬نيز به خاطر جمع آوري بيش از ‪۱۹‬ ميليون محصول ساخت چين به علت استفاده زياد از سرب و آهن‌رباهاي بسيار كوچك و خطرناك براي كودكان، جزو برندگان اين جوايز بوده است.
ماه گذشته اين شركت اسباب‌بازي‌سازي آمريكايي از چين عذرخواهي كرد و اعلام نمود بيشتر فراخوان‌ها به علت نقص در طراحي بوده است و ارتباطي با محل توليد اسباب بازيها نداشته است.
اين يك مورد اجتناب از پاسخگويي و انتقال مسئوليت در مقياس جهاني است.
عيب كار هر جا كه باشد ايمني مصرف‌كنندگان به خطر مي‌افتد و اين امر بايد مورد توجه كامل شركت "متل" قرار گيرد.
"گروه مصرف‌كنندگان بين‌المللي"كه يك فدراسيون جهاني مصرف‌كنندگان است اعلام كرد هدف از اين اعطاي اين جوايز برجسته كردن سوء‌استفاده از اعتماد مصرف‌كنندگان است.
اين شركت‌هاي چند ميليارد دلاري نشانهاي جهاني هستند كه موظف به صداقت، پاسخگويي و مسئوليت پذيري هستند.
اين گروه و ‪ ۲۲۰‬سازمان عضو آن شركتها را مسئول مي‌دانند و خواستار جديت در مسووليت پذيري هستند.
اين جوايز كه در كنگره جهاني اين گروه در سيدني اعلام شد با همكاري سازمانهاي مصرف‌كنندگان در سراسر جهان تهيه شده است.
معيار انتخاب نهايي، بزرگي شركت، مقياس فروش و بازاريابي، تاثير بر مصرف‌كنندگان و قابليت تغيير توسط شركت است.
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
گرمايش جهاني غولي است كه از بطن توسعه و پيشرفت سربرآورده و با سرمايه‌گذاري‌هاي هنگفت در بخش صنعت، بي‌توجه به ارزيابي‌هاي صحيح زيست محيطي پرورده شده است.

گرچه سال‌ها صداي متخصصان و دلسوزان محيط‌زيست براي آگاهي بخشيدن به دولت‌ها و افكار عمومي جهان در به تصوير كشيدن و شرح خطرات گرمايش جهاني و آنچه در اين بين بر سر ما و فرزندانمان خواهد آمد در ميان هياهو و شتاب جنون آساي توسعه يافتگي صنعتي و افزايش جمعيت جهان گم مي‌شد اما اكنون بارقه‌هايي از اميد براي رسيدن به يك اجماع جهاني به چشم مي‌خورد.

چرا كه اكنون، مادر طبيعت در حال آماده شدن براي گرفتن انتقامي سهمگين از نوع بشراست.

گرمايش جهاني غولي است كه از بطن توسعه و پيشرفت سربرآورده و با سرمايه‌گذاري‌هاي هنگفت در بخش صنعت، بي‌توجه به ارزيابي‌هاي صحيح زيست محيطي پرورده شده است.

تغييرات آب و هوايي مانندخشكسالي در بخش‌هاي زيادي از كره زمين، موج گرمايي، گردبادها و توفان‌ها و سيلاب‌هاي شديد، نابودي تنوع زيستي و بالا آمدن سطح آب‌هاي آزاد در نتيجه آب شدن يخ‌هاي قطبي اكنون وارد مرحله‌اي شده است كه نجات از اين بحران، همكاري گسترده جهاني همراه با التزام عملي به اجراي يك معاهده بين‌المللي جهان‌شمول را مي‌طلبد.

گرمايش جهاني چيزي نيست كه اولين بار در اين زمان اتفاق افتاده باشد. در طول عمر كره زمين حداقل يك بار ديگر اين اتفاق روي داده است. براي شناخت بهتر خطرات اين پديده بهتر است نگاهي اجمالي به گذشته بيندازيم.

تغييرات پيش‌بيني شده آب و هوايي توسط Ipcc در بدترين حالت هنوز پايين‌تر از تغييراتي است كه 10هزار سال گذشته در زمين روي داده است. در دوره «دراياس جوان» (دوره پايان عصر يخبندان) لايه‌هاي يخ كاملاً در حال عقب‌نشيني بودند و نسل بشر شاهد يك دوره آب و هواي مناسب بود كه ناگهان آب و هواي كره زمين تغييرات عمده‌اي به خود ديد.

جنگل‌هاي اروپا تبديل به مراتع توندرا شدند و متوسط دما در نزديك‌هاي گرنيلند حدود 10 درجه كاهش پيدا كرد و يخچال‌هاي طبيعي آند حدود 1000 متر به طرف اقيانوس‌ها حركت كرده و به آن نزديك‌تر شدند. اين اتفاقات تنها در 200 سال پيش آمد كه زمان بسيار كوتاهي در دوره‌هاي زمين‌شناسي محسوب مي‌شود.

اين دوران كه 1000 سال به طول انجاميد و از آن به عنوان يك ال نينوي 1000 ساله ياد مي‌كنند با يك دوره 20 ساله شگفت‌آور دوباره تغيير كرد و جنگل‌ها دوباره سطح اروپا را پوشاند و انسان توليد محصولات كشاورزي را آغاز كرد. آن زمان در بعضي از نقاط جهان در هر 50 سال 7 درجه افزايش دما به وجود آمد كه در قياس با شرايط كنوني كه Ipcc در بدترين حالت پيش‌بيني كرده هواي زمين تا سال 2100، 6 درجه سانتيگراد گرمتر شود، تفاوتي كاملاً چشمگير دارد اما امكان يخبندان‌هاي شديد در آينده مسئله‌اي است كه نمي‌توان از آن به سادگي گذشت.

نمايندگان 192 كشور جهان در اجلاسي مقدماتي كه در محل مجمع عمومي سازمان ملل متحد، در رابطه با تغييرات جوي كره زمين برگزار شد دور هم جمع شدند و مراتب نگراني و موافقت خود براي امضاي يك توافقنامه بين‌المللي را مورد تأكيد قرار دادند.

اين جلسه قرار بود طي 2 روز برگزار شود اما به علت درخواست سخنراني نمايندگان نزديك به 100 كشور جهان يك روز ديگر تمديد شد. وضعيت بحراني افزايش گرمايش جهاني به سرعت در حال تثبيت و افزايش است و در اين بين لطمه‌اي كه از اين پديده ناگوار به كشورهاي جنوب وارد خواهد شد اگر نگوييم كه بيشتر از كشورهاي توسعه يافته خواهد بود (كه خواهد بود)، بي‌شك اثراتي همسان بر تمامي ساكنان كره زمين خواهد گذاشت.

در حقيقت اين اجلاس، نشست مقدماتي براي اجلاسي است كه دبير كل سازمان ملل متحد، بن گي مون خواستار برگزاري آن در 24 سپتامبر شده است. وي در مراسم افتتاحيه اين مراسم اعلام داشت: «تغييرات آب و هوايي يك چالش بزرگ جهاني است. هم‌اكنون زمان اقدام جهاني فرا رسيده است و بايد موافقتنامه مشروحي تحت چارچوب كنوانسيون سازمان ملل متحد براي تغييرات آب و هوا تصويب شود.»

براساس دستور‌العمل اين اجلاس، مي‌بايست زمينه و بستر لازم براي رسيدن هب تفاهمي همه جانبه به منظور امضاي توافقنامه جهاني مورد اشاره دبير كل در اين اجلاس حاصل شود. با توجه به آمادگي نسبي گروه 77 (گروهي از كشورهاي درحال توسعه به همراه چين كه 133 كشور جهان را در خود جاي داده است)، دبير كل براي امضاي اين توافقنامه در اجلاس بعدي ابراز اميدواري كرده و خواستار آن شده است كه دولت‌هاي ملل جهان توافقنامه‌ احتمالي در جريان اجلاس بعدي را تا پايان سال 2009 ميلادي در كشورهاي خود تصويب و امضا كنند.

كشورهاي آمريكا و چين 2 كشور اصلي توليد كننده گازهاي گلخانه‌ روي هم رفته 40 درصد از اين گازها را توليد مي‌كنند و از عمده مسببان اصلي اين فاجعه زيست‌محيطي- بشري هستند و در صورت همكاري نكردن اين2كشور با اين اجلاس، همان‌گونه كه در عدم پيوستن آمريكا به پيمان كيوتو و خودداري اين كشور از امضاي اين معاهده شاهد بوديم، اين همبستگي جهاني در توقف گرمايش جهاني و ساختن دنيايي سبزتر نيز به شكست خواهد انجاميد.

براساس پروتكل كيوتو كشورهاي صنعتي (به غير از آمريكا) موافقت كرده بودند در سال‌هاي 2008 تا 2012، مجموعه انتشار 6 گاز گلخانه‌اي را حداقل 5 درصد پايين‌تر از سطح انتشار اين گازها در سال 1990 حفظ كنند. متأسفانه اين پروتكل به گفته نماينده ژاپن تنها 3 درصد موفقيت داشته و به بيان ديگر اين طرح 97 درصد با شكست مواجه شده است.

پيمان كيوتو تنها تا سال 2012 قابليت اجرا خواهد داشت لذا رسيدن به يك معاهده جهاني جديد و پيش‌بيني ابزارهاي نظارتي دقيق‌تر بر كشورهاي جهان امري اجتناب‌ناپذير به نظر مي‌رسد.

اين در حالي است كه در مقايسه، انرژي آمريكا به تنهايي به اندازه كل مصرف انرژي ژاپن انرژي الكتريسيته هدر مي‌دهد و همچنين Co2 منتشره در آمريكا 2 برابر بيشتر از كل Co2 منتشره از تمامي بخش‌هاي هندوستان كه خود مقام دوم توليد اين گاز را در قاره آسيا دارد، است. جالب اينجاست كه هندوستان تقريبا 3 برابر كشور آمريكا جمعيت دارد.

اين در حالي است كه چنين مقام‌دار توليد گاز Co2 در جهان است، به گونه‌اي كه اين كشور در سال 2006 به تنهايي 6 ميليارد و 2ميليون تن گازكربنيك توليد كرده كه اين مقدار 8درصد از مقدار گاز كربنيكي كه ايالات متحده در اين سال توليد كرده، بيشتر است.

واضح است كه در اين راه دشوار تنها همكاري اين 2كشور و كشورهاي توسعه يافته كافي نبوده و بدون مشاركت هم كشورهاي جهان هيچ اميدي به موفقيت اين توافقنامه نمي‌توان داشت. اكنون كشورهايي همانند برزيل و اندونزي نيز به علت تخريب جنگل‌ها و منابع طبيعي، در معرض اتهام جهاني قرار دارند.

دانشمندان عقيده دارند كه شرايط امروز تغييرات آب و هوايي به سمتي پيش مي‌رود كه تا 10 الي20 سال آينده در صورت ادامه روند كنوني وارد وضعيت غيرقابل بازگشتي خواهد شد كه آن را نقطه بي‌بازگشت مي‌نامند و نشانه‌هاي آن از هم اكنون قابل مشاهده است.

نشانه‌هاي تغييرات الگوهاي آب و هوايي در نقاط مختلف جهان، مانند ريزش برف بعد از100 سال در آرژانتين يا سرما و زمستان بي‌سابقه در نيمكره جنوبي و هم زمان اوج گرفتن گرماي تابستاني در نيمكره شمالي، باران‌هاي سيل‌آسا و طولاني مدت ووقوع سيل‌ها و طغيان‌هاي بي‌سابقه در جاي جاي جهان تنها نشانه‌هاي كوچكي از بحراني است كه نسل بشر در صورت ادامه رويه فعلي با آن دست به گريبان خواهد بود.

ناپديد شدن يك درياچه در شيلي يكي ديگر از اين نشانه‌هاي هشدار برانگيز است. اگرچه دانشمندان در مورد علل اين واقعه هنوز جواب قانع‌كننده‌اي پيدا نكرده‌اند و نظر اصلي آنها پس از تحقيقات كامل در ماه ژوئيه اعلام خواهد شد، اما 2 تئوري اصلي در اين زمينه ارائه شده كه يكي از آنها به گرمايش جهاني مربوط است.

عده‌اي‌ از دانشمندان ناپديد شدن ناگهاني اين درياچه را كه به گفته مسئول سازمان ملي جنگل‌هاي شيلي يك كيلومتر مربع مساحت داشته را وقوع زلزله‌اي كه چندي پيش در شيلي اتفاق افتاد مي‌دانند و عقيده دارند اين زلزله كه در ماه آوريل سال جاري اتفاق افتاد، باعث ايجاد شكاف‌هايي در بستر اين درياچه شده است.

اما عده ديگري از دانشمندان بر اين عقيد‌ه‌اند كه گرمايش جهاني عامل پديد آمدن اين فاجعه زيست‌محيطي بوده است. براساس اين نظريه آب شدن يخ‌هاي اين درياچه باعث بالا رفتن سطح آب و افزايش فشار بر بستر اين درياچه شده و در نتيجه اين فشار شكاف‌هايي در زمين زيرين درياچه ايجاد كرده كه موجب فرو رفتن آب در اين شكاف‌ها شده است.

باتوجه به اينكه ايران از نظر سرانه توليد‌گازهاي گلخانه‌اي رتبه اول آسيا را به خود اختصاص داده و از نظر ميزان گازهاي توليد شده در آسيا بعد از چين و هند در مقام سوم جاي گرفته است بررسي و تصويب طرح ملي مبارزه با گرمايش زمين در كنار برنامه‌هاي پيش‌بيني شده، به منظور توسعه كشور بسيار ضروري به نظر مي‌رسد.

اين در حالي است كه چندي پيش طرح پيوستن داوطلبانه كشورمان به پروتكل كيوتو در مجلس و هيات دولت مطرح شد و به تصويب نيز رسيد اما توسط شوراي محترم نگهبان رد و مغاير قانون اساسي شناخته شد.

البته پيوستن به اين پروتكل يا پروتكل‌هايي از اين دست كه احتمالا الزام‌آور خواهند بود نيازمند داشتن زيرساخت‌هاي اصلي براي توليد انرژي پاك است؛ زير ساخت‌هايي كه ما را از استفاده از سوخت‌هاي فسيلي بي‌نياز كند و انرژي مطلوب و مورد نياز كشور را تأمين كند و در عين حال غرب بايد دست از انحصاري كردن انرژي هسته‌اي برداشته و به كشورهاي در حال توسعه فرصت دهد تا امكانات لازم براي پيوستن به اين معاهدات بين‌المللي را براي كشور خود فراهم آورند.

منبع : همشهري
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
به گزارش سرويس �پژوهشي� خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين ابررايانه منحصر به فرد در تحقيقات و برنامه‌هايي محاسبه‌يي كه مستلزم پردازش انبوهي گسترده از داده‌ها و اطلاعات است، استفاده خواهد شد.

دكتر شيرازي، رييس دانشكده مهندسي برق و علوم رايانه‌ دانشگاه واشنگتن در اين باره گفت: اين سيستم همچنين براي محققان در دانشگاه واشنگتن در دسترس خواهد بود و فرصت‌ها را براي همكاري‌هاي علمي و اكتشافي افزايش خواهد داد.

وي خاطر نشان كرد: اين سيستم اساسا يك معماري رايانه‌اي جديد براي حل مشكلات چالشي بزرگ ارائه مي‌كند.

شيرازي تاكيد كرد: ابررايانه XMT شركت جهاني CRAY يك كاتاليزور براي تقويت و گسترش همكاري بين محققان اين شركت، آزمايشگاه ملي نورث وست پاسيفيك و نيز محققان دانشگاه واشنگتن خواهد بود.

اين سيستم قرار است در سال 2008 تا سطح يك سيستم توليدي ارتقاء پيدا كند.

به گزارش ايسنا، شركت ساخت ابررايانه‌هاي CRAY نيز در اين رابطه اعلام كرد كه XMT داراي يك معماري چند رشته‌يي گسترده و منحصر به فرد و حافظه بزرگ جهاني است و براي كاربردهايي طراحي شده كه مستلزم دسترسي به ترابيت‌هايي از داده‌هاي چيده شده در يك الگوي غيرقابل پيش‌بيني مانند كشف، هوش تجاري و تحليل‌هاي انرژي است.


گفتني است، دكتر شيرازي و همكارانش همچنين از سال گذشته با دريافت اعتباري پژوهشي بالغ بر 6/1 ميليون دلار از سازمان فضايي ناسا، تحقيقات گسترده‌اي را در خصوص طراحي و ساخت حسگرهاي جديد با قابليت بهره‌گيري در نقاطي همچون آتش‌فشان‌ها و همچنين سطح سياره مريخ آغاز كرده‌اند.



به گفته آن‌ها يكي از اهداف مهم اين پروژه طراحي الگوريتمي است تا ميزان مصرف انرژي به حداقل برسد.



از نكات مهم ديگر پروژه اين است كه قرار است تا از اين حسگرهاي ويژه طي يك هماهنگي جهاني با سيستم موقعيت ياب جهاني موسوم به (GPS) جهت دريافت اطلاعات دقيق رفتارهاي غير عادي در محيط‌هاي همچون آتش‌فشانها استفاده شود.

vmrpcr
 

dariushiraz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2006
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
2
محل سکونت
شیراز
موس جدید Logitech


67797-21-07-g9_4_2.jpg


بر طبق یکی از سایتهای چینی شرکت Logitech موس جدید G9 خود را به بازار عرضه خواهد کرد.این موس که نسل جدید G5 است یک موس برای بازی است.این موس با دارا بودن چراغهای LED دقت را بالا می برد و در بعضی از برنامه ها(بخصوص بازی ها)عملکردهای دکمه های آن بر طبق آن بازی تنظیم می شود و حتی برای بازی های مخصوص جلد روی آن نیز عوض می شود.
مطالعه بیشتر:http://www.everythingusb.com/logitec...use_13006.html
 
بالا