• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخراجی های 2

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
با این یارو نیوشا ضیغمی کیه حالم به هم میخوره!
هر فیلمی این بازی کنه من نگاه نمیکنم.
فکر کرده سینما یعنی قیافه!
با این هیکل قناسش!
موافقم 2 زار بازی نداره
 

ehsan_persian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
7
من یک پیشنهاد برای ده نمکی و همه کسانی که سنگ ایشان را به سینه می‌زنند دارم

اگر این استقبال به دلیل همراهی مردم با جنگ و آدمهای جنگ می‌دانید و مردم ما همان مردم سال 59 هستند و ... !؟

آقای ده نمکی زحمت بکشد یک فیلم پرفروش غیر کمدی و لوده درباره جنگ و آدمهای جنگ بسازد!

نکته :‌ هیچ محدودیتی برای استفاده از ستارگان سینمای ایران ندارید ( حتی اینگونه بازیگران می‌توانند بدون دیالوگ از جلوی دوربین رد شوند تا اسم شان فقط در تیتراژ و عکس‌شان در پوستر فیلم استفاده شود)
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
آقای ده نمکی زحمت بکشد یک فیلم پرفروش غیر کمدی و لوده درباره جنگ و آدمهای جنگ بسازد!
مگر کم ساخته شده؟ اگر اکثریت مردم ما نپسندن شما خسارت تهیه کننده رو میدی؟
فیلمی که اکثریت مردم نپسندن و یک عده قلیل جامعه برن سینما رو بقیه کارگردانا بسازن .

فیلمهایی که از نظر بعضی مثل شما لودس یا سطحش پایینه یا هر اسم دیگه ولی مردم به شدت استقبال میکنن ، مخصوص دهنمکیها
مگه مردم به خاطر ارادت به دهنمکی میرن فیلم می بینن؟ :D اکثریت از کلیت فیلم خوششون اومده
 

sokOoooot

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
26 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,254
لایک‌ها
77
محل سکونت
این بود تمام ماجرای من و او
آقا منم می گم دمش گرم تا 20 ساله دیگه کسی نمی تونه به گرده رکوردش هم برسه

6 میلیارد کی فکر می کرد یه فیلمه ایرانی 6 میلیارد بفروشه یعنی چند درصد سود خالص ؟؟؟؟

به این می گند یه فیلم تجاری گیشه پسند موفق

اونم تو روزگاری که تقریبا کله فیلمهای ایرانی همچین وضعیتی دارند و فقط می خوان بفروشن فکر کنم خیلی موفقیت بزرگی بوده و خیلی هم بی حاشیه داره می ره جلو و کاره خودش رو می کنه

همین دیگه ...
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
36
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
امروز رفتم دیدم !!! به نظر من که قسمت اولش خیلی قشنگ تر بود !!!

با اون قسمت فوتبالش حال کردم :دی ! مخصوصا برگردون ارژنگ امیر فضلی !
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
ده نمکی .... هم اکنون شبکه 4 سیما ... دو قدم مانده به صبح
 

minita

کاربر فعال فرهنگ و هنر
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آگوست 2007
نوشته‌ها
205
لایک‌ها
10
من فیلمو ندیدم،اخراجی های یک رو هم هیچ وقت کامل ندیدم،کاری به نوع فیلم و اینکه چی گفت هم ندارم،اما خوشحالم که یه فیلم اینقدر فروش کرده،خوشحالم که مردم با سینما گهگهاهی آشتی می کنن،خوشحالم میشه تو ایران بعضی وقتها به سینما گفت صنعت....حالا فیلم می خواد کمدی باشه،جدی باشه،یا عشقولانه..چه فرقی می کنه،مهم فروششه....شاید هم به مردم باید حق داد که از فیلمهای کمدی استقبال کنن،وقتی حتی یه کنسرت ساده مردم نمی تونن برن و عقده های دلشون رو وا کنن معلومه ترجیح می دم برن یه کم بخندن..هرچند من ترجیح می دم برم سینما یه کم فکرم باز شه و هیچ وقت پول نمی دم که بخندم اما به مردم حق می دم...شاید با فروش عجیب غریب این فیلم مهران مدیری به این فکر بیفته با تلویزیون وداع کنه و بره سراغ سینما:lol::lol:
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
من فیلمو ندیدم،اخراجی های یک رو هم هیچ وقت کامل ندیدم،کاری به نوع فیلم و اینکه چی گفت هم ندارم،اما خوشحالم که یه فیلم اینقدر فروش کرده،خوشحالم که مردم با سینما گهگهاهی آشتی می کنن،خوشحالم میشه تو ایران بعضی وقتها به سینما گفت صنعت....حالا فیلم می خواد کمدی باشه،جدی باشه،یا عشقولانه..چه فرقی می کنه،مهم فروششه....شاید هم به مردم باید حق داد که از فیلمهای کمدی استقبال کنن،وقتی حتی یه کنسرت ساده مردم نمی تونن برن و عقده های دلشون رو وا کنن معلومه ترجیح می دم برن یه کم بخندن..هرچند من ترجیح می دم برم سینما یه کم فکرم باز شه و هیچ وقت پول نمی دم که بخندم اما به مردم حق می دم...شاید با فروش عجیب غریب این فیلم مهران مدیری به این فکر بیفته با تلویزیون وداع کنه و بره سراغ سینما:lol::lol:

قبول ندارم
فیلمی که ضعیف باشه و فرهنگ بدی رو بخواد رایج کنه..اگر بفروشه و محبوب بشه فرهنگ مردم از این چیزی که هست نزول می کنه
به قول گلشیفته نباید به سلیقه ی مردم فیلم ساخت باید برای مردم ساخت...یعنی سوار موج نشد بلکه موج درست کرد
فروش این فیلم فقط تاسف رو زیاد می کنه..نشون می ده مردم ما دوست دارن نزول داشته باشن
 

minita

کاربر فعال فرهنگ و هنر
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آگوست 2007
نوشته‌ها
205
لایک‌ها
10
قبول ندارم
فیلمی که ضعیف باشه و فرهنگ بدی رو بخواد رایج کنه..اگر بفروشه و محبوب بشه فرهنگ مردم از این چیزی که هست نزول می کنه
به قول گلشیفته نباید به سلیقه ی مردم فیلم ساخت باید برای مردم ساخت...یعنی سوار موج نشد بلکه موج درست کرد
فروش این فیلم فقط تاسف رو زیاد می کنه..نشون می ده مردم ما دوست دارن نزول داشته باشن

خب تو این چند سال اخیر مگه چند تا فیلم ساخته شده که بخوان فرهنگ سازی بکنن....اونهایی که بدتر از اخراجی ها بودن کم فروختن،حالا یه فیلم معمولی اما جنجالی اینقدر بفروشه باید خوشحال باشیم،ناراحتی مون هم برای فرهنگ خب باشه برگردن کسانی که ادعای فرهنگ دارن اما کاری نمی کنن،مثلاً بیضایی ،الان این فیلمش خیلی بافرهنگه...یا حاتمی کیا دعوتش خیلی فرهنگ داشت توش!!!!تو این دوره زمونه خیلی ها ادعای فرهنگ می کنن اما از پسش برنمیان،حداقل ده نمکی این جوری نیست،ادعایی نداره و فیلمش هم خوب می فروشه...
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز


خب تو این چند سال اخیر مگه چند تا فیلم ساخته شده که بخوان فرهنگ سازی بکنن....اونهایی که بدتر از اخراجی ها بودن کم فروختن،حالا یه فیلم معمولی اما جنجالی اینقدر بفروشه باید خوشحال باشیم،ناراحتی مون هم برای فرهنگ خب باشه برگردن کسانی که ادعای فرهنگ دارن اما کاری نمی کنن،مثلاً بیضایی ،الان این فیلمش خیلی بافرهنگه...یا حاتمی کیا دعوتش خیلی فرهنگ داشت توش!!!!تو این دوره زمونه خیلی ها ادعای فرهنگ می کنن اما از پسش برنمیان،حداقل ده نمکی این جوری نیست،ادعایی نداره و فیلمش هم خوب می فروشه...

ده نمکی ادعا ندارهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه؟
خوبه همه از جنجالاش خبر دارن...ادعاش که سر به فلک زده
یه سکانس دعوت به نظر من می ارزه به کل اخراجی ها و ده نمکی:eek:
 

ehsan_persian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
7


خب تو این چند سال اخیر مگه چند تا فیلم ساخته شده که بخوان فرهنگ سازی بکنن....اونهایی که بدتر از اخراجی ها بودن کم فروختن،حالا یه فیلم معمولی اما جنجالی اینقدر بفروشه باید خوشحال باشیم،ناراحتی مون هم برای فرهنگ خب باشه برگردن کسانی که ادعای فرهنگ دارن اما کاری نمی کنن،مثلاً بیضایی ،الان این فیلمش خیلی بافرهنگه...یا حاتمی کیا دعوتش خیلی فرهنگ داشت توش!!!!تو این دوره زمونه خیلی ها ادعای فرهنگ می کنن اما از پسش برنمیان،حداقل ده نمکی این جوری نیست،ادعایی نداره و فیلمش هم خوب می فروشه...

ملاحظاتي در باب برنامه سينما صدا و اخراجي هايش

در بر همان پاشنه مي چرخد

کيوان کثيريان

جمعه شب گذشته پيش از آنکه در برنامه سينما صدا حاضر شوم و به همراه مسعود ده نمکي درباره اخراجي ها 2 حرف بزنيم خودم را قانع کردم يک بار ديگر فيلم را ببينم تا اگر تحت تاثير حال و هواي جشنواره، حس غيرمنصفانه يي در من مانده باشد اصلاحش کنم و بعد در رسانه عمومي حاضر شوم.

فيلم را که ديدم نظرم همان ماند که بود. کلي هم يادداشت برداشتم تا در برنامه به نکاتي اشاره کنم. به استوديوي سينما صدا که رسيدم، دقايقي از شروع برنامه گذشته بود. در کنار ده نمکي، صندلي محمدرضا شريفي نيا خالي مانده بود.

بحث که آغاز شد، ده نمکي همان ابتدا نااميدم کرد. برايم مسجل شد او خلاف تصور بعضي ها و البته وفق ادعاي هميشگي اش، همان آدم آشناي دهه 60 است با همان تندي هميشگي. تغييري در کار نيست. او همچنان اجازه صحبت به صاحبان نگاه هاي متفاوت با خودش را نمي دهد، هنوز کوچک ترين ايرادي را برنمي تابد و همان آدمي است که احساس مي کند «حق» هميشه در جيب بغل کاپشن اوست و به قول اسماعيل اميني- طنزپرداز حاضر در اين برنامه- عادت به شنيدن ندارد. او خود را موظف به دفاع مطلق از نظرش مي داند، به هر قيمتي و بلافاصله با نظري که حتي درست آن را نشنيده به مقابله و ستيز مي پردازد.

او با تعصب ويژه يي مدعي است اخراجي هاي او «پاک پاک» است. اين «پاک پاک» را اتفاقاً شخصيت رياکار اخراجي ها- حاج گرينوف- هم در جايي از فيلم مي گويد و احتمالاً هر دو «پاک پاک» از يک قماشند.

ده نمکي، جمعه شب آنقدر عصبي بود که نگذارد برنامه روال طبيعي اش را طي کند و باعث شد هم من و هم اسماعيل اميني عطاي حرف زدن را به لقايش ببخشيم. اسماعيل اميني وقتي از خوبي هاي فيلم از منظر خودش حرف زد، در انتها ايراد کوچکي به جنس شوخي هاي فيلم وارد آورد و برخي از آنها را در شأن فضاي اخلاقي جامعه ندانست، ده نمکي برآشفت و تحمل نکرد و باز هم حساب مردم را از منتقدان جدا دانست و گفت اهميتي به نظر منتقدان نمي دهد. او بي آنکه سوابق مشعشع خود را به ياد بياورد دائم مردم مردم کرد. نگاه ده نمکي موجب مي شود او حالا ديگر با فروش نجومي فيلمش هم ارضا نشود. او دلش مي خواهد زمين و زمان از فيلمش تعريف کنند. او معتقد است چون در جبهه حضور فيزيکي داشته، حق دارد هر تصويري از جنگ به خورد مردم بدهد و کسي که در جبهه حضور نداشته حتي حق اظهار نظر هم ندارد.

ده نمکي جمعه شب فرصت حرف زدن به کسي نداد. مدام حرف زد و مدام وسط حرف سايرين پريد و مدام خواست جواب تمام کساني را بدهد که در طول اين مدت ايرادي بر اخراجي هاي او وارد کرده بودند. پس اساساً ديگر فرصتي نشد تا بسياري از مطالب را که لازم بود، بشنود. با اين حساب يادداشت هاي من هم ماند براي خودم.

فرصت نشد به يادش بياورم که اگر قرار بود فروش، به تنهايي ملاک ارزش و نشانه مشروعيت و حقانيت يک فيلم باشد، حالا بايد آثار وحدت و ميري و بيک ايمانوردي و صمدآقا و فيلم هايي مثل در امتداد شب مشمول همين اصل مي شدند. نشد يادآوري کنم که من و او در جامعه يي زندگي مي کنيم که فيلم زندگي خصوصي يک بازيگر، هنوز پرتماشاگرترين فيلم تاريخ ماست. فرصت نشد يادآوري کنم هنوز خيلي مانده که تعداد عاشقان اخراجي ها به نصف بينندگان «جومونگ» و «يانگوم» برسد و فرصت نشد يادآوري کنم پز دادن به تعداد کليک هاي «فقر و فحشا» در اينترنت بدون در نظر گرفتن کلمه فحشا ساده انگارانه است.

فرصت نشد به او يادآوري کنم ترويج نگاه سطحي به جنگ و دادن شعارهاي کليشه يي کار دشواري نيست؛ آنچه دشوار است گرفتن مجوز براي گنجاندن صحنه ها و ديالوگ هايي است که تا به حال براي همگان خط قرمز به حساب مي آمده و حالا موجب فروش اخراجي ها شده. از قضا اين صحنه ها و ديالوگ ها هيچ ارتباطي با ارزش هاي جنگ و دفاع مقدس هم ندارد.

مرحوم خاچيکيان که عقاب ها را ساخت، بسياري برآشفتند که اين تصوير واقعي جنگ ما نيست و خيلي ها، فروش کم سابقه آن را بي ارزش دانستند.

در حالي که به گمانم در قياس با اخراجي ها، عقاب ها فيلمي سالم و حماسي بود که تاثيرش بر مخاطب به مراتب صادقانه تر، سلامت تر و مثبت تر بود.

فرصت نشد به او يادآوري کنم در چنين شرايطي، حسود دانستن يا مريض خواندن تمام منتقدان فيلم از سوي او نشانه ضعف مفرط است و نشد که بگويم با حمايت هاي رسمي و غيررسمي ويژه، جواز عبور از خط قرمزهاي عرفي، حمايت گسترده تلويزيون در حد حضور عوامل فيلم در لحظه تحويل سال، در اختيار گرفتن بيش از دو گروه سينمايي، حذف رقبايي چون درباره الي، ميهمانان پرشمار پشت صحنه و کلي تسهيلات و امتيازات ديگر، ديگراني هم هستند که بدانند چگونه فيلم پرفروش بسازند و توان شان در سينما از جناب ده نمکي کمتر نباشد. شکر خدا هنوز در سينماي ايران قحط الرجال اتفاق نيفتاده است. فرصت نشد از ده نمکي بپرسم در سال 76 مشکلش با آدم برفي چه بود. آدم برفي چه داشت که خشم ده نمکي را برانگيخت و او را به عصيان واداشت و چرا اخراجي ها نتواند گروهي را عصباني کند؟ و چرا به نظر او کسي حق ندارد از اخراجي ها عصباني شود؟ فرصت نشد بپرسم قرار بوده با شوخي هايي مثل «تنفس دهان به دهان» و نشان دادن انگشت شست و صحنه هاي چندش آوري مثل «پاکت تهوع» و تکرار چندين باره ترانه «واويلا ليلي» و قرکمر مستمر اسرا و خنگ بازي هاي مفرط شهره لرستاني و رضويان و فروزنده و لودگي هاي سبک عبدي و حيايي قرار است کدام بخش از ارزش هاي دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود.

فرصت نشد از او بپرسم اگر در دهه 60 و حتي 70 و 80 کسي سرود اي ايران را زمزمه مي کرد برخي آقايان چه بلاهايي سرش مي آوردند؟ حالا چگونه است که آقاي ده نمکي شده اند مروج سرود اي ايران که زماني نه چندان دور به زعم ايشان نشانه بارز اسلام ستيزي و ملي گرايي بود؟ آقاي ده نمکي که مدعي است بدون تغيير مانده و همان آدم سابق است آيا در دهه هاي 60 و 70 و حتي اوايل 80 هم اي ايران خواندن را ارزش مي دانسته؟ آيا نان به نرخ روز خوردن هم جزء ارزش هايي است که آقاي ده نمکي وظيفه انتقال آن را به نسل جوان بر گردن خود احساس مي کند؟

فرصت نشد بپرسم اصلاً ماجراي هواپيماربايي براي چه در اين فيلم گنجانده شده؟ حالا که قرار است تا مدتي سري دنباله دار اخراجي ها مهمان نوروزي سينماها باشد چه اصراري بود که يک داستان کم ربط به قصه اصلي در فيلم گنجانده شود؟ آيا جز اين است که کارگردان نياز به محملي براي استفاده از ظرفيت هاي بازيگراني چون رضويان، خداداد و... پيدا کند؟

فرصت نشد بپرسم نظربازي هاي جواد رضويان نسبت به مهماندار در چارچوب کدام ارزش و مرام و مسلک مي گنجد؟

فرصت نشد به او يادآوري کنم اتفاق بدي نمي افتد اگر بگويد يک فيلم عامه پسند و يک کمدي سطحي ساخته است که در لوکيشن جنگ مي گذرد و قرار نيست مدعي نشان دادن فضاي واقعي جنگ باشد. چه لزومي دارد ده نمکي مدعي باشد يک فيلم ارزشي ساخته که کلي پيام مهم دارد؟ خودش که خوب مي داند اين طور نيست. خب با ما هم صادق باشد. با دو تا پيام دستمالي شده بديهي، که تازه آن هم با بي سليقگي در دهان بازيگران جايگذاري شده مي خواهيم سر چه کسي کلاه بگذاريم؟

فرصت نشد به او يادآوري کنم هنرمند موظف است سطح سليقه مردم را بالا ببرد نه آنکه بر موج خواسته هاي برخي اقشار سوار شود. هنرمند سطحي نگر که پيام هاي کليشه يي توي دهان بازيگرانش مي گذارد اگر دلش را فقط به کف زدن و خنديدن مردم خوش کند از دست رفته است و به جاي عمق بخشيدن به نگاه مردم سطح سليقه آنان را تنزل مي دهد؛ کاري که تلويزيون هم انجام داده است.

فرصت نشد از او بپرسم اگر فضاي واقعي دفاع مقدس اين است پس چرا در مستندهاي شهيد آويني، فيلم هاي حاتمي کيا و ملاقلي پور و درويش و حميدنژاد و ديگران هيچ نشانه يي از اين فضا به چشم نمي خورد؟ چگونه است که هيچ ردپايي از اين آدم ها- آن هم با اين وسعت- در سينماي راستين جنگ ايران وجود ندارد؟

نمي دانم چگونه ده نمکي با استفاده وسيع از اين همه اخراجي در اردوگاه اسرا و در جبهه هاي جنگ مي تواند مدعي باشد فضاي واقعي جبهه ها را به تصوير کشيده است.

او چگونه به خود اجازه داده است براي خنده گرفتن از تماشاگر و مآلاً فروش بيشتر خيلي چيزها را زير پا بگذارد و تازه مدعي هم بشود که دفاع ما در اخراجي هاي او مقدس بوده است؟ اخراجي هايي که هيچ کدام در فضاي خط مقدم يا اسارت ذره يي تحول يا تغيير در آنها ديده نمي شود، چگونه مي خواهند نسل جديد را با ارزش هاي اين دفاع آشنا کنند؟ تعداد کاراکترهاي مثبت رزمنده فيلم را بشماريد و در کنار آن اخراجي ها و لات و لوت ها را هم شماره کنيد. جز سه نفر بقيه رزمنده ها همگي سياهي لشگرند. چرا؟ چون به درد خنده گرفتن از تماشاچي نمي خورند. به همين سادگي. به طور قطع همان طور که اخراجي ها به رغم اتفاقاتي که در فيلم اول تجربه کردند، دچار تحول نشدند در اخراجي ها 3هم آنها را به همين منوال اصلاح نشده و همچنان «اخراجي» خواهيم ديد، در غير اين صورت وظيفه شوخي هاي آنچناني و قر کمرهاي اينچناني را بايد به چه کسي واگذار کرد؟

شايد اگر جمعه شب گذشته ده نمکي گوش شنوا مي داشت و اجازه مي داد ديگران هم نظرات شان را ابراز کنند حالا اين ستون نوشته نمي شد ولي حالا ديگر فيلمساز متکبر و عصباني ما مجبور است بداند من در يادداشت هايم در سالن تاريک سينما چه نوشته بودم.

منبع : http://www.etemaad.ir/Released/88-02-02/184.htm
 
Last edited:

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
قبول ندارم
فیلمی که ضعیف باشه و فرهنگ بدی رو بخواد رایج کنه..اگر بفروشه و محبوب بشه فرهنگ مردم از این چیزی که هست نزول می کنه
به قول گلشیفته نباید به سلیقه ی مردم فیلم ساخت باید برای مردم ساخت...یعنی سوار موج نشد بلکه موج درست کرد
فروش این فیلم فقط تاسف رو زیاد می کنه..نشون می ده مردم ما دوست دارن نزول داشته باشن
اونقدرام که بزرگش کردید فاجعه آمیز نبود که دیدنش دلیل برای نزول باشه
یه فیلم طنز بود البته مقداری هم با لودگی
بیشتر جبهه بعضی ها فقط به خاطر کارگردانشه
مطمئنم اگه کارگردانش کس دیگه ای بود خود شما الان اینجوری جبهه نگرفته بودید
ببینید همه این مردمی که رفتن و رکورد 6 میلیارد رو زدن آدم های بی سواد نبودن
توشون پر از مردم تحصیل کرده و با فرهنگه که خیلی بیشتر از من و شما حالیشه
ولی همیشه نمیشه با دید جامعه شناسی و .. به مسائل نگاه کرد
این فیلم موفق بود در زمینه طنز و مدتها بود هیچ فیلمی من رو اینجوری نخندونده بود حتی مرد هزار چهره و 2 هزار چهره که اینهمه طرفدار داره
تو پست اولمم تو همین صفحه گفتم از نظر داستان و مفهوم اصلا حرفی برای گفتن نداشت ولی همینکه یک روز خوب رو برام رقم زد کافیه چون اون روز رفته بودم بیرون که خوش باشم نرفته بودم دنبال کمبود های جامعه و چالش های اون
بر خلاف خیلی فیلم های دیگه که رفتم و ناراضی بیرون اومدم از جمله همین دعوت که 100% اطلاف وقت بود
چون در ظاهر خیلی پر مفهومش واقعا بی محتوا بود
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
ده نمکی ادعا ندارهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه؟
خوبه همه از جنجالاش خبر دارن...ادعاش که سر به فلک زده
یه سکانس دعوت به نظر من می ارزه به کل اخراجی ها و ده نمکی:eek:
اولا دعوت هم همچین آش دهن سوزی نبود
ثانیا مقایسه اخراجی ها با دعوت مثل مقایس رادیو با ماشین ظرفشویی هست که هیچ ربطی به هم ندارن
شما باید 2 تا فیلمی رو با هم مقایسه کنید که تو یک ردیف باشن نه دو فیلمی که کوچکترین ربطی به هم ندارن
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
ده نمکی دیشب گفت تا الان 5 میلیون ایرانی فیلم رو دیدن و با توجه به اینکه اکثریت جامعه ما جوان هست و درصد زیادی هم محصل ، پس مشخصه که افرادی که فیلم رو دیدن دارای تحصیلات علمی بودن

کلا منم با حرف شروین موافقم که با خاطر شخص ده نمکی اینهمه نظرات مخالف زیاده.شانس آورده که بازیگرای بزرگی قبول کردن باهاش کار کنن و گزنه الان ده نمکی با صدام مقایسه میشد :D

کلا اجازه بدید به عقاید همدیگه احترام بزاریم . هر کسی اخراجی ها رو دوست داره ، سلیقش یکجوره و هر کسی هم سایر فیلمهارو دوست داره جور دیگه
ولی کارگردانا باید بدونن که باید فیلمشون منطبق بر سلیقه مردم باشه و اگر میخوان سطح سلیقه اکثریت بالا بیاد ،پله پله راهشه نه جهشی
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
البته تقصیر دوستان هم نیست
انقدر تبلیغ اخراجی های 2 شد همه فکر کردن در عین حال که با یک فیلم طنز رو برو هستند فیلمی رو میبینند که بار مفهومی بالایی هم داره و یا از نظر داستان خیلی قوی هست ولی اینطور نشد
ولی من دلیل پستهای بالام این نبود که از شخص ده نمکی دفاع کنم یا حتی از فیلمش فقط خواستم بگم اینهمه داد و قال نیاز نیست
و با این حرفها بازی فوق العاده بازیگران اون رو زیر سوال نبرید بازیگرایی مثل اکبر عبدی و امین حیایی و شریفی نیا و ... که الحق وقتی بازیشونو میدیدید اصلا نمیتونستید تصور کنید شخصیت واقعیشون چیه و هیچ شباهتی با نقش های دیگشون نداشت. مثلا اکبر عبدی اصلا آدم فیلم مادر یا فیلم های دیگش نبود امین حیایی همینطور چون به قدری زیبا بازی کردند که در نقش واقعا محو شدن
خب این فیلم شامل کار گروهی یک تیم هست که یک نفرش ده نمکیه و حالا به خاطر کارگردان بودنش این فیلم به اسم اون شناخته میشه با اینکه اکبر عبدی خیلی بزرگتر از ده نمکیه
پس بهتره با ایراد های مکرر و زیر سوال بردن تمام فیلم زحمت این بازیگرا رو ضایع نکنیم
منم وقتی میگم این فیلم روز خوبی رو برام رقم زد اصلا به خاطر ده نمکی نیست فقط به خاطر بازیگراشه چون اگر جای این بازیگرا بازیگر دیگه بود 100% این فیلم با این داستانش حالم رو به هم میزد و اگر باز همین بازیگرا با هر کارگردان دیگه ای بازی میکردند باز هم فیلم تماشایی میشد
اینو گفتم که بدونید من اصلا طرفداری از ده نمکی نمیکنم
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
اونقدرام که بزرگش کردید فاجعه آمیز نبود که دیدنش دلیل برای نزول باشه
یه فیلم طنز بود البته مقداری هم با لودگی
بیشتر جبهه بعضی ها فقط به خاطر کارگردانشه
مطمئنم اگه کارگردانش کس دیگه ای بود خود شما الان اینجوری جبهه نگرفته بودید
ببینید همه این مردمی که رفتن و رکورد 6 میلیارد رو زدن آدم های بی سواد نبودن
توشون پر از مردم تحصیل کرده و با فرهنگه که خیلی بیشتر از من و شما حالیشه
ولی همیشه نمیشه با دید جامعه شناسی و .. به مسائل نگاه کرد
این فیلم موفق بود در زمینه طنز و مدتها بود هیچ فیلمی من رو اینجوری نخندونده بود حتی مرد هزار چهره و 2 هزار چهره که اینهمه طرفدار داره
تو پست اولمم تو همین صفحه گفتم از نظر داستان و مفهوم اصلا حرفی برای گفتن نداشت ولی همینکه یک روز خوب رو برام رقم زد کافیه چون اون روز رفته بودم بیرون که خوش باشم نرفته بودم دنبال کمبود های جامعه و چالش های اون
بر خلاف خیلی فیلم های دیگه که رفتم و ناراضی بیرون اومدم از جمله همین دعوت که 100% اطلاف وقت بود
چون در ظاهر خیلی پر مفهومش واقعا بی محتوا بود

سلام
با کمال احترام ولی حرفت رو قبول ندارم
به نظر من طنز باید طنز وزین باشه که هم بخندونه هم دارای شعور باشه
طنزی که لودگی داشته باشه به نظر من طنز نیست بلکه جلف بازیه
بله 100% با این اقا مخالفت دارم چون کسی که با این لات بازیا بخواد وارد این سینما بشه و موج بسازه من یکی به عنوان یه عاشق سینما ترجیح می دم در این سینما تخته بشه
در مورد بازیگر ها تو اون یکی پستت گفتی
من یه سوال می کنم
مثلا امین حیایی چه چیز نویی تو بازیش دیدی؟مگر غیر از اینه که امین حیایی همیشه در حد و حدود همین ادا اصول کار می کنه؟مگر تو فیلم کما دور از همین شخصیت بازی کرد؟یا مثلا شریفی نیا که کلا هر چی نقش حاجی ربا کاره تو سینما می دنش به ایشون چه حرکت نویی انجام داد؟خوب شد گفتی اکبر عبدی....فیلم مادر کجا این کجا...نزول عبدی تو بازیش خیلی مشهوده...بله اگر بخوایم می خندونه شاید...من یکی تو سینما خمیازه می کشیدم ملت به برگردون ارژنگ می خندیدن...
یه سوال؟؟ این فیلم جذاب!!!! ده نمکی کجاش واقعیت بود که اول فیلم با جسارت!!!!می نویسه بر اساس واقعیته
من باید خیلی خنگ باشم که فکر کنم عده ای به اسیری برده شدن بعد بر حسب اتفاق دقیقا خانواده ی همه ی اونا دزدیه می شن و میان اونجا(حداقل بگو فیلمم تخیلیه!!!)
در مورد عموم مردم فرهنگی هم که دوستان می گن من قبول ندارم
چون همین عموم!!!!هستن که دارن تو فقر و بدبختی همین جامعه زندگی می کنن و درد می کشن ولی همین ها می رن به همین اقایون رای می دن و از همین اقایون تو شهرهاشون استقبال می کنن و به همین اقایون هم فحش می دن.....
یه استاد داشتم یه حرف خوب می زد می گفت:قرار نیست اون چیزی که روال جامعه هست حرکت و کار درست باشه

اولا دعوت هم همچین آش دهن سوزی نبود
ثانیا مقایسه اخراجی ها با دعوت مثل مقایس رادیو با ماشین ظرفشویی هست که هیچ ربطی به هم ندارن
شما باید 2 تا فیلمی رو با هم مقایسه کنید که تو یک ردیف باشن نه دو فیلمی که کوچکترین ربطی به هم ندارن

قصد قیاس نداشتم ولی دوستمون اسم برد
در ضمن فیلم دعوت هیچی که نداشت ولی "حرف"داشت
فیلم ده نمکی از دید من غیر از لودگی و لات بازی هیچ چیز دیگه ای نبود...کلا من این فیلم رو نگاه می کردم یاد جلف بازیا و متلک های علاف های سر کوچه و خیابون می افتادم
 
Last edited:

MBrando

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2007
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
1
فرصت نشد از ده نمکي بپرسم در سال 76 مشکلش با آدم برفي چه بود. آدم برفي چه داشت که خشم ده نمکي را برانگيخت و او را به عصيان واداشت و چرا اخراجي ها نتواند گروهي را عصباني کند؟ و چرا به نظر او کسي حق ندارد از اخراجي ها عصباني شود؟ فرصت نشد بپرسم قرار بوده با شوخي هايي مثل «تنفس دهان به دهان» و نشان دادن انگشت شست و صحنه هاي چندش آوري مثل «پاکت تهوع» و تکرار چندين باره ترانه «واويلا ليلي» و قرکمر مستمر اسرا و خنگ بازي هاي مفرط شهره لرستاني و رضويان و فروزنده و لودگي هاي سبک عبدي و حيايي قرار است کدام بخش از ارزش هاي دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود.



منبع : http://www.etemaad.ir/Released/88-02-02/184.htm


دقیقا زده تو خال


یادمه پرویز پرستویی بعد از مراسم اختتامیه جشنواره سال 85 و اون حرکات زشت دهنمکی که چرا بهش جایزه ندادن (!) گفته بود دهنمکی جزء همون موتور سواراییه که دود موتورش حاج کاظم رو آزار میده
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
سلام
با کمال احترام ولی حرفت رو قبول ندارم
به نظر من طنز باید طنز وزین باشه که هم بخندونه هم دارای شعور باشه
طنزی که لودگی داشته باشه به نظر من طنز نیست بلکه جلف بازیه
بله 100% با این اقا مخالفت دارم چون کسی که با این لات بازیا بخواد وارد این سینما بشه و موج بسازه من یکی به عنوان یه عاشق سینما ترجیح می دم در این سینما تخته بشه
در مورد بازیگر ها تو اون یکی پستت گفتی
من یه سوال می کنم
مثلا امین حیایی چه چیز نویی تو بازیش دیدی؟مگر غیر از اینه که امین حیایی همیشه در حد و حدود همین ادا اصول کار می کنه؟مگر تو فیلم کما دور از همین شخصیت بازی کرد؟یا مثلا شریفی نیا که کلا هر چی نقش حاجی ربا کاره تو سینما می دنش به ایشون چه حرکت نویی انجام داد؟خوب شد گفتی اکبر عبدی....فیلم مادر کجا این کجا...نزول عبدی تو بازیش خیلی مشهوده...بله اگر بخوایم می خندونه شاید...من یکی تو سینما خمیازه می کشیدم ملت به برگردون ارژنگ می خندیدن...
یه سوال؟؟ این فیلم جذاب!!!! ده نمکی کجاش واقعیت بود که اول فیلم با جسارت!!!!می نویسه بر اساس واقعیته
من باید خیلی خنگ باشم که فکر کنم عده ای به اسیری برده شدن بعد بر حسب اتفاق دقیقا خانواده ی همه ی اونا دزدیه می شن و میان اونجا(حداقل بگو فیلمم تخیلیه!!!)
در مورد عموم مردم فرهنگی هم که دوستان می گن من قبول ندارم
چون همین عموم!!!!هستن که دارن تو فقر و بدبختی همین جامعه زندگی می کنن و درد می کشن ولی همین ها می رن به همین اقایون رای می دن و از همین اقایون تو شهرهاشون استقبال می کنن و به همین اقایون هم فحش می دن.....
یه استاد داشتم یه حرف خوب می زد می گفت:قرار نیست اون چیزی که روال جامعه هست حرکت و کار درست باشه



قصد قیاس نداشتم ولی دوستمون اسم برد
در ضمن فیلم دعوت هیچی که نداشت ولی "حرف"داشت
فیلم ده نمکی از دید من غیر از لودگی و لات بازی هیچ چیز دیگه ای نبود...کلا من این فیلم رو نگاه می کردم یاد جلف بازیا و متلک های علاف های سر کوچه و خیابون می افتادم
نظراتت کاملا مغرضانس
فیلم طنز با محتوا مرد
همون موقع که چارلی چاپلین مردم این نوع فیلمم مرد
پس دنبال عتیقه نگرد
الان دیگه کسی به اون نوع طنز اهمیتی نمیده
من بعضی وقتا هوس میکنم لپ لپ بخرم
ما فیلم طنز پر مفهوم داشتیم که میخوای این باشه؟ مطمئنم اگه کارگردانش ده نمکی نبود این حرف رو نمیزدی
من تو تمام پستای قبلیم به بی محتوا بودن فیلم تاکید کردم
ولی اگر واقعا در حین دیدن فیلم خمیازه کشیدی و حتی لودگی ها تو یک صحنه هم نخندوندتت مطمئنا یا فیلم رو ندیدی و خمیازت به خاطر خواب آلودگیت بوده یا کاملا با قصد نخندیدن به کار ده نمکی فیلم رو نگاه کردی
وقتی هم که اینجوری با لج ده نمکی داری بحث میکنی و به خاطر اون همه چیز رو نادیده میگیری ترجیح میدم بحث نکنم
ضمنا من اصلا کاری به ده نمکی ندارم که بخوام توضیح بدم چرا اول فیلمش نوشته بر اساس واقعیت معلومه پستای قبلی منو خوب نخوندی
 

MBrando

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2007
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
1
اولا دعوت هم همچین آش دهن سوزی نبود
ثانیا مقایسه اخراجی ها با دعوت مثل مقایس رادیو با ماشین ظرفشویی هست که هیچ ربطی به هم ندارن
شما باید 2 تا فیلمی رو با هم مقایسه کنید که تو یک ردیف باشن نه دو فیلمی که کوچکترین ربطی به هم ندارن


حق با شماست

ولی اگر بخوای دو فیلم لیلی با من است و اخراجیها که هر دو کمدی جنگی هست رو مقایسه کنی چی ؟
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
حق با شماست

ولی اگر بخوای دو فیلم لیلی با من است و اخراجیها که هر دو کمدی جنگی هست رو مقایسه کنی چی ؟
100 درصد لیلی با من است
اصلا قابل مقایسه نیستند
ولی چند بار لیلی با من است رو ببینم؟
تو این اواخر هر فیلم مثلا کمدی ای که ساخته شده اگه نگاه میکردی نه تنها نمیخندیدی بلکه یک لبخند هم نمیزدی
باز تو این وضعیت این فیلم تونست چند بار بخندونتم
حالا چه اهمیتی داره بار فرهنگی داشت یا نه؟
من کتاب زیاد میخونم خدارو شکر بار فرهنگی رو از اونا میگیرم
چه عیبی داره حالا 1 ساعتو نیم از وقتم رو بعد از ماهها بدون اینکه دغدغه محتوای فرهنگی فیلم رو داشته باشم بخندم؟
بازم میگم در اینکه فیلم کاملا بی محتواس با شما موافقم
با اینکه ده نمکی 2 زار کارگردانی و فیلم نامه نویسی بلد نیست با شما موافقم
ولی حرفم اینه حداقل بین اینهمه فیلم طنز مسخره اینیکی تونست مردم رو بخندونه همین
حالا بعضی ها اونقدر دیگه با فرهنگ و... هستن که نمیخوان حتی 1 ساعت و نیم از سالشون رو به فیلم بی محتوا نگاه کنن دیگه خودشون میدونن
 
بالا