• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخراجی های 2

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
نظراتت کاملا مغرضانس
فیلم طنز با محتوا مرد
همون موقع که چارلی چاپلین مردم این نوع فیلمم مرد
پس دنبال عتیقه نگرد
الان دیگه کسی به اون نوع طنز اهمیتی نمیده
من بعضی وقتا هوس میکنم لپ لپ بخرم
ما فیلم طنز پر مفهوم داشتیم که میخوای این باشه؟ مطمئنم اگه کارگردانش ده نمکی نبود این حرف رو نمیزدی
من تو تمام پستای قبلیم به بی محتوا بودن فیلم تاکید کردم
ولی اگر واقعا در حین دیدن فیلم خمیازه کشیدی و حتی لودگی ها تو یک صحنه هم نخندوندتت مطمئنا یا فیلم رو ندیدی و خمیازت به خاطر خواب آلودگیت بوده یا کاملا با قصد نخندیدن به کار ده نمکی فیلم رو نگاه کردی
وقتی هم که اینجوری با لج ده نمکی داری بحث میکنی و به خاطر اون همه چیز رو نادیده میگیری ترجیح میدم بحث نکنم
ضمنا من اصلا کاری به ده نمکی ندارم که بخوام توضیح بدم چرا اول فیلمش نوشته بر اساس واقعیت معلومه پستای قبلی منو خوب نخوندی

نه اتفاق پست هات رو خوندم شورین عزیز
در ضمن دلم رو شکوندی نوشتی مغرضانه ست حرفام:D

در ضمن شروین عزیز فیلم ظنز پر محتوا داشتیم
مارمولک(که به نظر من یکی از قوی ترین ظنز های ساخته شده هست تو ایران)یا همین لیلی با من است...که اونم جنگ بود ولی ادم های جنگ رو به سلاخی نکشوند
من کتمان نمی کنم که با خود ده نمکی مشکل دارم
خوابم هم نمی مود...کلا من یه خصیصه دارم...تو خیابون وقتی دارم راه می رم و کسی خوشمزگی می کنه و برای جلب توجه لودگی می کنه که من بخندم یا هر دختری و ادمی که داره رد می شه...و من هیچ وقت خندم نگرفت..نه به خاطر محتوای حرفشون بلکه به خاطر هدف و شخصیتشون...و فیلم این جناب هم برای من یاد آور همین چیز هاست....پس قاعدتا به عمق قضیه نگاه می کنم...که البته حق می دم به توییکه برای به قول خودت لحظه ای خوش گذشتن رفته بودی این فیلم رو دیدی

ولی شورین عزیز
سینمایی که فیلم اخراجی ها و کما و امثالهم می شن پر فروش ترین هاش من می گم باید درش تخته بشه
من اعتقاد دارم سینما یه فرهنگه نه صنعت ...من می تونم وقتمو بگذرونم و یه فیلم ببینم که بهم خوش بگذره ولی چه خوبه که تو خوشی چیزی ببینم که واقعا خوب باشه...گر چند خیلی وقته بزرگان هم خوب نساختن ....


ترس من از موجی هست که این اقا داره راه می اندازه
ترس من اونجاست که وقتی از سینما خارج شدم یه مرد به زنش گفت این فیلم بهتریم فیلمیه که تو عمرم دیدم!!!!
ترس من از اینه که تنها نقطه ای که بهش امید داشتم که می شه سطح فرهنگ مردم رو برد بالا اونم داره خلع سلاح می شه....فقط مسئولش این اقا نیست ولی این اقا داره موجی می ساره با "جو" سازی هاش که صدای خیلی از بزرگان در اومده...

من احترام می زارم به همه ی اون هایی که این فیلم رو دوست داشتن ولی دیدگاهشون رو قبول ندارم

ترجیح می دم برم فیلم بیضایی رو نقد کنم(خدا منو بکشه که در این سطح نیستم..استاد ببخشید)و بهش بگم استاد اینجا خیلی ایراد داشت وببینم که اون در مورد محتوا و ساختار بحث می کنه نه اینکه با داد و فریاد بگه بهترین کار رو ساختم و شما که خوشت نمیاد حسود هستی!!!! و از سینما نمی فهمی

بله بله می دونم تو حامی ده نمیکی نیستم من حرفم رو دارم به تو می زنم ولی مخاطبم همه ی هستن دوست عزیز;)
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,419
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
دوستان خيالتونو راحت کنم . بيشتر ما هم ناراحتيم هم بهت زده که چرا فيلم اين آدم چرا اينقدر فروش کردهيکيش خود من :f34r: روزاي اول با همه بحثم ميشد که اصلا به ديدن اين فيلم نبايد رفت . که جلفه و اين حرفا...

بعد ديدم نه اشکال از اينجاست که من نميخام قبول کنم که سليقه قاطبه ايرانيا همينه . خودمون اون زمان که به سريالهاي عطاران اعتراض ميشد و مي گفتن بايد " پيام " داشتته باشه چون اين آدمو دوست داشتيم و مي خنديديم حتي به لودگيهاي علي صادقي ، اون موقع مي گفتيم پيام کيلويي چنده ؟ما ميخايم بخنديم ;) ولي حالا بحث هنر فاخر شده

هر چند کار عطاران رو با دهنمکي قابل مقايسه نمي دونم ( حالا گير نديد اين دوتا رو باهم مقايسه ميکني منظورمو بگيرين :) ) ولي خب اونم تيکه هاي اينجوري زياد داشت ( خصوصا شخصيت هميشه تکراراي صادقي توي سريالهاي عطاران) که اون موقع مي خنديديم .

يا اصلا شايد عطاران مثال خوبي نباشه چون سطح کارش توي ايران از همه بالاتره. کاراي اوليه مهران مديديري رو مثل جنگ 77 در نظر بگيريد
يه آقاي هي مي اومد مي گفت بريم خونه آبگوشت آبگوشت ! که حتي يادمه به بي محتواييش خيلي اعتراض ميشد ولي مردم خنده مي خواستن جانم

نظر من اينه که روي جلف بودن فيلم تاکيد نکنيد روي اين تاکيد کنيد که اول آيا همه مجاز به ساختن چنين فيلمهايي در حوزه جنگ هستن( اگه کس ديگه اين شوخيا رو ميکرد فيلمش اجازه پخش مي گرفت؟) يا مثلا بازگيرايي که توي فيلمن مثل اون خانم نیوشا ضیغمی از اون تيپهاست که اصلا توي تفکر و نشريات آقاي دهنمکي خونش حلال بود :lol:
 
Last edited:

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
دوستان خيالتونو راحت کنم . بيشتر ما هم ناراحتيم هم بهت زده که چرا فيلم اين آدم چرا اينقدر فروش کردهيکيش خود من :) روزاي اول با همه بحثم ميشد که اصلا به ديدن اين فيلم نبايد رفت . که جلفه و اين حرفا...

بعد ديدم نه اشکال از اينجاست که من نميخام قبول کنم که سليقه قاطبه ايرانيا همينه . خودمون اون زمان که به سريالهاي عطاران اعتراض ميشد و مي گفتن بايد " پيام " داشتته باشه چون اين آدمو دوست داشتيم و مي خنديديم حتي به لودگيهاي علي صادقي ، اون موقع مي گفتيم پيام کيلويي چنده ؟ما ميخايم بخنديم :) ولي حالا بحث هنر فاخر شده

هر چند کار عطاران رو با دهنمکي قابل مقايسه نمي دونم ولي خب اونم تيکه هاي اينجوري زياد داشت ( خصوصا شخصيت هميشه تکراراي صادقي توي سريالهاي عطاران) که اون موقع مي خنديديم .
نظر من اينه که روي جلف بودن فيلم تاکيد نکنيد روي اين تاکيد کنيد که اول آيا همه مجاز به ساختن چنين فيلمهايي در حوزه جنگ هستن( اگه کس ديگه اين شوخيا رو ميکرد فيلمش اجازه پخش مي گرفت؟) يا مثلا بازگيرايي که توي فيلمن مثل اون خانم نیوشا ضیغمی از اون تيپهاست که اصلا توي تفکر و نشريات آقاي دهنمکي خونش حلال بود :)

عطاران یه زمانی نویسنده ی خوب طنزی می توست باشه ولی فقط یه سمت رو گرفت و رفت و خودش رو حروم کرد..حیف
در مورد خط اخر حرفت باید گم:آی قربون دهنت:D
 

MBrando

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2007
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
1
این روزها به دلیل فروش بالای اخراجی‌ها 2، بازار صحبت و تحلیل دراین‌باره گرم است و هر کس از زاویه دید خودش بدان می‌نگرد.

یکی از رایج‌ترین اظهارات معطوف است به میزان هوشمندی و استعداد مسعود ده‌نمکی در شناخت مردم و این‌که در مقام فرزند زمانه خویش، توانسته مختصات حسی و فکری نیازهای جامعه را درک کند و با این تحلیل اجتماعی بالا فیلمی را بسازد که از همه اقشار اعم از تحصیل‌کرده و کم سواد و فقیر و غنی و فارس و لر و ترک به خود جذب کند و در عین حال با فروش فراوان اثرش کمکی هم به پیکره نیمه جان سینمای رنجور ما کند. ضمناً او از خطوط قرمز هم عبور نکرده و با شناخت گلوگاه دشمن تهدیدهای او را هم پاسخ داده است و با تأکید بر عنصر وحدت ملی یکی از محوری‌ترین نمودهای اجتماعی - سیاسی را مطرح کرده است.

تحلیل بالا را جدا از خود ده‌نمکی و اعوان و انصارش و نیز برخی چهره‌های سیاسی حکومتی منسوب به جناح‌های مختلف، برخی از دوستان منتقد هم ابراز داشته‌اند. اما نگارنده این تحلیل را قبول ندارد و آنچه در باب هوشمندی و فرزند زمانه و مباحث متعالی‌ای همچون وحدت ملی و از این قبیل به فیلم و سازنده‌اش نسبت داده می‌شود فرسنگ‌ها از ذات اثر به دور می‌انگارد. خطاست اگر گمان برده شود که این موضع به دلیل سوابق ده‌نمکی است. نگارنده از آنچه در سال‌های گذشته توسط ایشان در خصوص بر هم‌ریزی نظم اجتماع سخنرانی‌ها و نشست‌ها و غیره انجام می‌شد طبعاً دلخوش نیست، اما این ربطی به بررسی اخراجی‌ها ندارد. از سوی دیگر، نفس این که ده‌نمکی از ساحت رادیکالیسم خیابانی به ساحت سینما گرایش یافته است بسیار خشنودکننده است، اما دلیل هم نمی‌شود که هر چه ساخت خشنودمان کند.

اخراجی‌ها فیلمی بسیار سخیف و مبتذل است. دم دست‌ترین شوخی‌های اغلب وقیح و لوده پشت سر هم در سکانس‌های پی در پی ردیف شده‌اند و از قر کمر و فحش خواهر مادر و اشاره انگشت شست و ارجاع به استفراغ گرفته تا نیشخند به جلوه‌گری‌های مهمانداری که «بله» استفهامی‌اش با «بله» ایجابی عوضی گرفته می‌شود و سایر قضایا قرار است سطحی‌ترین تمایلات تماشاگر ساده پسند را ارضا کنند. اما تا این جا هم خیلی مشکلی نیست. در مقاطع مختلف زمانی، از جمله همین زمستان پارسال، انواع و اقسام فیلم‌های مبتذل اکران شده‌اند و کم و بیش هم فروش نسبتاً بالا داشته‌اند و جماعت منتقدان با اهمیتی نه چندان درخور از کنارشان گذشته‌اند و اغلب در شأن خود و حرفه‌شان، حتی ندیدند که بخواهند نقدشان کنند. اما اخراجی‌ها یک فرق بزرگ با آن‌ها دارد و آن این که ادعای جاری در متنش فراتر از لودگی‌های درونی‌اش است. فیلمی مثل چارچنگولی ادعا نداشت و فیلمسازش هم بی‌هیچ هیاهویی خود می‌دانست چیزی ساخته که خلق الله ببیندش و با ذوق سخیف پسند خود حالش را ببرند. خبری از مانور روی ارزش‌ها و وحدت ملی و این جور چیزها نبود.
اما آن چه در اخراجی‌ها بسیار آزاردهنده است، جدا از وقاحت‌های کلامی و لودگی‌های فیزیکی‌اش که بسی غلیظ‌تر از هر فیلم مبتذلی است که در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده است و تنه می‌زند به خیل آثار نازل زمانه پهلوی ، این نکته است که سعی دارد با توسل به چند شعار رسمیت یافته و گل درشت، خود را با ارزش هم جلوه دهد. این جاست که باید مرز اخراجی‌ها را با هر فیلم نازل دیگری جدا ساخت. فیلم‌های مبتذل معمولاً کم ادعایند چون سازندگانشان به ظرفیت محصول خود واقفند. اما اخراجی‌ها از این ظرفیت محدود خارج شده است. اگر در فیلمفارسی‌های زمان پهلوی، دوربین روی آن چه وقیح بود زوم می‌کرد و بعداً آب توبه روی سر روسپی و رقاصه کاباره ریخته می‌شد تا مثلاً پیام اخلاقی هم داشته باشد، در اخراجی‌ها یکی در میان لات بازی و تکان‌دادن باسن اوباش نمایش داده می‌شود و بعد هم از دهان جواد هاشمی در تقبیح آن شعار سر داده می‌شود. دوگانگی از این بدتر؟ آیا با چنین شیوه ریاکارانه‌ای می‌توان ریاکاری‌های پیرامونی را افشا کرد؟ کسی منکر این نیست که در زمانه جنگ تحمیلی از هر قشر و مسلکی در جبهه‌ها حضور داشتند اما فضایی که ده‌نمکی ترسیم کرده نه بر حسب این واقعیت، بلکه بر مبنای کیفیتی لوده‌وار است. اما آن چه ظاهراً برای سازنده و مدافعان فیلم خیلی مهیج بوده استقبال وسیع مخاطبان است تا آن حد که ارزش یک فیلم برابر با تعداد آدم‌هایی که به تماشای آن می‌روند انگاشته می‌شود.

این جاست که پای واژه «مردم» به میان کشیده می‌شود؛ واژه‌ای که متأسفانه به دلیل حرمت‌گزاری منطقی و عرفی‌ای که در زمینه‌های مختلف نسبت بدان صورت می‌گیرد، معمولاً تبدیل به ابزاری برای کوبیدن به سر استدلال گران مخالف می‌شود. اما هر چه در نسبت با تراکم مخاطب ارزشش سنجیده شود، دست کم هنر چنین نیست. خلط مبحثی که در این جا گاه صورت می‌گیرد ارجاع به این نکته است که هنر پاپیولری همچون سینما برای مردم خلق می‌شود و بدون مردم معنا ندارد. یعنی مردمی بودن سینما (که با در نظر گرفتن شرایطی کاملاً درست است)با بدسلیقگی عمومی نسبت به یک فیلم (که امری ناخوشایند است) یکی گرفته می‌شود. چه خوشمان بیاید یا نه، متأسفانه ذوق و سلیقه عمومی جامعه ما نسبت به بسیاری از جلوه‌های هنر مخصوصاً سینما در سطح بسیار نازلی است. این خیلی هم ربطی به تحصیل‌کردگی و میزان دارایی و شأن اجتماعی و این جور چیزها هم ندارد. لوده پسندی و ساده انگاری در عمق ادراک هنری جامعه ما - و بسیاری دیگر از جوامع - رخنه کرده است، حتی در بین برخی رجال سیاسی که خیلی هم فرقی نمی‌کند وابسته به کدام جناح و حزب باشند همین روال کم و بیش جاری است. نمونه‌اش گزارش چند سال پیش ماهنامه فیلم است که از بین نمایندگان و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی نظرخواهی راجع به نگاه‌شان به سینما کرده بود و جواب اغلب آقایان بسیار پرت‌تر از شمایلی بود که در نظر اول می‌نمود. برای همین این نکته که اخراجی‌ها را هم راستی‌ها پسندیده‌اند و هم چپی‌ها و هم غیره و غیره، اصلاً معیار نیست چرا که اولاً بحث بر سر ارزش‌های سینمایی و فرهنگی است و نه سیاست نمایی و سیاسی بازی و ثانیاً اغلب سیاسیون ما هم در درک پایین سینما با عوام هم سطح‌اند.

استقبال از اخراجی‌ها در همان راستایی است که از سریال یوسف و مجموعه‌های تلویزیونی سهل و ساده کره‌ای استقبال به عمل می‌آید. ما دوست نداریم در حوزه هنر و خیلی چیزهای دیگر اندکی به ذهن مبارک‌مان فشار آوریم. برای همین هم اگر می‌بینیم از آثار ارزشمندی مانند روزگار قریب ، چهارشنبه سوری و. . . استقبال زیاد می‌شود خیلی هم نباید دل خوش داشت به ارتقای سطح ذائقه‌های عموم و شاید علت را در عناصر دیگری باید جست‌وجو کرد. قصد ندارم بحث از این موقعیت پوپولیستی هنری را به ساحت سیاست هم سوق دهم وگرنه می‌شود از همین زاویه مثلاً بینش عمومی‌ای را که چه به انتخاب آقای خاتمی و چه به انتخاب آقای احمدی‌نژاد منجر شد (مقصودم بینش و میزان آگاهی در آن است و نه لزوماً خود نتیجه) به چالش کشید. (یکی از همکاران محترم که در دفاع از اخراجی‌ها می‌نویسد، پوپولیسم را بی‌ربط به هنر دانسته بود و صرفاً معطوف به سیاست می‌انگاشت. در حالی که چنین نیست. پوپولیسم اصلاً مکتبی ادبی - هنری است که در سال ١٩٢٩ توسط لئون لومونیه و آندره تریو پایه‌گذاری شد و هدفش تبیین احساس و رفتار و فرهنگ عوام بود که در نقطه مقابل ادبیات بورژوایی و انتلکتوئل انگل صفت و بی‌کار قرار داشت؛ آن سان که توجه هنرمند صرفاً معطوف به فرودستان جامعه باشد. جالب آن که طرفداران این مکتب برخلاف اگزیستانسیالیست‌ها، مخالف هرگونه تعهد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی بودند. بعدها تئودور آدورنو نیز در تحلیل‌های خودش از اصطلاح هنر پوپولیستی یاد کرد که به رفتن حاشیه نخبگان اجتماعی و فرهنگی از عوارض رشد آن است).

مقاطع افتخار آفرین منسوب به مردم در جامعه ما کم نیست، اما این دلیل نمی‌شود هر آن چه مردم پسندند صائب و با ارزش باشد. همان طور که صحت و سقم نظریه‌ای علمی ربطی به کثرت و قلت پذیرش مردم و سیاسیون و غیره ندارد، زیبایی‌شناسی هنری هم با معیارهای این چنینی ارزیابی نمی‌شود. ذائقه چشایی مردم ما الان رو به فست فود و خوراکی‌های سرطان زایی برده است که شکل و شمایلی اشتها آور دارند. آیا اگر متخصصان تغذیه به این فرهنگ نازل و سطحی غذایی ایراد گیرند و در برابرش از غذای سالم حمایت کنند، معنی‌اش روشنفکربازی و انتلکتوئلیسم برج عاجی و توهین به مردم است؟ اکثر بازدیدکنندگان ابنیه و مواریث تاریخی، جاهلانه به یادگاری نوشتن روی در و دیوار می‌پردازند. اگر به این وندالیسم فرهنگی مزمن اعتراض کنیم ، یعنی داریم فکل کراواتی بازی در می‌آوریم و به ساحت قدسی «مردم» اسائه ادب کرده‌ایم؟ در جامعه‌ای که اکثر مردم از بستن کمربند ایمنی و کلاه کاسکت موتور - یعنی چیزی که امنیت خودشان را بیش‌تر می‌کرد- رویگردان بودند و اگر الان فشار پلیس نباشد چه بسا باز هم رویگردانند، باید به تقدیس و تکریم این بی‌احتیاطی‌ها نشست؟ اگر فرهنگ منحط ترافیک جاری در جامعه ما، میدانی گسترده دارد باید زشتی‌اش را تقبیح کرد یا چون منسوب به این مردم گل و بلبل است تکریمش کرد؟ چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم بسیاری از پدیده‌های منسوب به جماعت و توده مردم، نه فقط در این جا که در خیلی جاهای دیگر، ضد ارزش و نامطلوبند؟ همان قدر که تافتگی‌های جدا بافته متفرعنانه، ناخوشایند است، پنهان شدن در پشت سپر واژه «مردم و مردمی» هم ناگوار است.

نگارنده همان سان که روندهای متظاهرانه توخالی در برخی آثار مثلاً روشنفکرانه بر نمی‌تابد، از لودگی‌های تهوع آور اخراجی‌ها هم بیزار است. این فیلم اصلاً در جایگاهی نیست که بخواهد مثلاً در برابر روشنفکرنمایی‌های جلوه‌گرانه قرار گیرد. اخراجی‌ها خوب می‌فروشد، همان طور که اگرکسی همین امروز در میدان شهر به شکل لوده‌ای لباس بپوشد و خود را تکان دهد و جوک تعریف کند، اگر محتسب نگیردش معرکه‌ای را به پا خواهد کرد. ممکن است او در بین قر و قمیش‌هایش اندکی هم شعار علیه منافقان و بعثیون و اندر لزوم وحدت ملی هم سر دهد و آخر معرکه‌اش سرود ‌ای ایران را هم بخواند و جمعیت هم سرخوشانه همراهی‌اش کنند، اما این کارها لودگی‌های او را موجه نخواهد کرد. اخراجی‌ها چنین وضعیتی دارد و ایضاً مخاطبان وسیعش. نائب رئیس انجمن منتقدان، کیوان کثیریان، چقدر بجا و درست گفته بود زیان فرهنگی اخراجی‌ها بسی بیش‌تر از سود اقتصادی آن است. این اساسی‌ترین نکته در مخالفت با اخراجی‌ها است.



منبع : خبر آن‌لاین
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,419
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
عطاران یه زمانی نویسنده ی خوب طنزی می توست باشه ولی فقط یه سمت رو گرفت و رفت و خودش رو حروم کرد..حیف
در مورد خط اخر حرفت باید گم:آی قربون دهنت:D

آره آدم زورش مياد وقتي بازيگران زن فيلم رو مي بينه که واسه فروش چکارا که نميشه کرد

من يه قسمت تنفر بر انگير هم ديدم تو اخراجي هاي 1 که ميدونم اون چيزي که دهنمکي ميخنده اينه !

يعني ميدونم اينو خودش نوشته

توي ماشين داشتن ميرفتن عمليات بعد شعر مي خوندن :

"ميآيد از آسمون يه دسته حوري. همشون خوشگل و گوگوري مگوري "

به نظر من اين بزرگترين توهينه يعني واسه اين داريم ميريم عمليات ! شخصا يه حس خيلي بدي پيدا کردم :(
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
آره آدم زورش مياد وقتي بازيگران زن فيلم رو مي بينه که واسه فروش چکارا که نميشه کرد

من يه قسمت تنفر بر انگير هم ديدم تو اخراجي هاي 1 که ميدونم اون چيزي که دهنمکي ميخنده اينه !

يعني ميدونم اينو خودش نوشته

توي ماشين داشتن ميرفتن عمليات بعد شعر مي خوندن :

"ميآيد از آسمون يه دسته حوري. همشون خوشگل و گوگوري مگوري "

به نظر من اين بزرگترين توهينه يعني واسه اين داريم ميريم عمليات ! شخصا يه حس خيلي بدي پيدا کردم :(
3 خط آخر شدیدا تایید میشه
 

romans

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2009
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
http://www.peykeiran.com/iran_news_body.aspx?ID=59585

آينده : هماهنگی‌های پنهان انجام شده میان تهیه‌کننده اخراجی‌های 2، وزارت ارشاد و آموزش و پرورش برای کمک گرفتن از دانش‌آموزان برای شکستن رکورد فروش اخراجی‌ها، موجب نارضایتی والدین شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، در بخشنامه ارسال شده از سوی برخی نواحی آموزش و پرورش،‌ مدارس موظف شده‌اند دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و راهنمایی را برای تماشای فیلم اخراجی‌های 2 با دریافت هزینه از دانش‌آموزان به سینما ببرند و در این چارچوب، تعداد زیادی از دانش‌آموزان تهرانی به ویژه در منطقه شرق تهران، به سینما برده شده‌اند.

این اقدام موجب اعتراض گسترده در میان معلمان و اولیای دانش‌آموزان شده است، این گروه استدلال می‌کنند که با توجه به این که فیلم مذکور، یک فیلم جنگی متعلق به بزرگسالان است و فیلم مناسبی برای دانش‌آموزان ابتدایی نیست و از سوی دیگر بعد از تعطیلات طولانی، تعطیل کردن یک روز درسی برای دیدن فیلم چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ مضاف بر این که اکثر مدارس با گنجاندن یک برنامه پس از دیدن فیلم، دانش‌آموزان را وادار می‌کنند که آن روز به مدرسه بیایند.

استفاده از دانش‌آموزان به عنوان تماشاچیان سازماندهی شده سینما، در ساعت صبح که اوقات کم رونقی سینماهاست، شگردی است که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران برای یک فیلم خاص استفاده می‌شود.

از سوی دیگر، آموزش و پرورش و وزارت ارشاد در برنامه هماهنگ دیگر، اقدام به اجاره سینماها و دادن بلیط رایگان به مدیران و اعضای خانواده آن‌ها برای تماشا کردن فیلم اخراجی‌های 2 از بودجه بیت‌المال می‌کنند که در این‌جا تصویری از دعوتنامه اداره کل ارشاد و سازمان آموزش و پرورش قم به چشم می‌خورد.

http://www.peykeiran.com/net_ir_img/ekhraji_ha093.jpg
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
جالبه ما میریم که یک فیلم بی محتوا ببینیم و فقط بخندیم خوب ببخشید این از نظر من یعنی اینکه ما چیزی جز این از سینما نمی خواهیم یعنی خندیدن به سینما بدون هیچ چیز فرهنگی
چرا باید فقط فرهنگ رو از کتاب ها گرفت اتفاقا فرهنگ از همین سینما و رسانه های تصویری انتقال داده میشه
خندیدن به جلف بازی های که هیچ بار فرهنگی نداره البته به نظر من هیچ چیزی جز این نداره که دو دقیقه خوشحال باشیم و بعد هیچ
البته حق هست این تمام چیزی هست که ما از سینما می خواهیم و شاید می دانیم یعنی داشتن یک ساعت ونیم گذراندن وقت و چه بهتر اینکه اون دقایق به خنده بگزرد و البت همین اش هم خوبه ولی ای کاش می تونستیم به چیزی بخندیم که حداقل ارزش های برای ما داشتن و حتی ارزش خندیدن داشته باشن

مرجان حرف قشنگی از گلشیفته نقل کرد
کارگردان های ما ( اگه بشه به ده نمکی کارگردان گفت ) بجای اینکه موجی ایجاد کنند سوار موجی شده اند که مردم می خواهند و البته این موج هم اگه درست می بود باز هم قابل قبول بود ولی موجی را که خود همین کارگردان ها خرابش کرده اند رو استفاده می کنند

همه میگن که بضاعت سینمای ما همین هست باید به این اکتفا کنیم ولی من میگم که بضاعت سینمای ما این نیست بلکه بضاعت دید ما اینقدر هست یعنی ما نمی خواهیم بضاعتمون بیشتر از این بشه و همیشه می خواهیم به این جلف گری ها بخندیم و فکر کنیم که خوب این هم غنیمت هست ولی این غنیمت نیست بلکه خود فریبی است و توجیهی برای تمام اون چیز های که ما از یک عنصر می خواهیم

موفق باشید :happy:
 

shervin

ASP.net
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2005
نوشته‌ها
6,353
لایک‌ها
261
سن
39
محل سکونت
تهران
جالبه ما میریم که یک فیلم بی محتوا ببینیم و فقط بخندیم خوب ببخشید این از نظر من یعنی اینکه ما چیزی جز این از سینما نمی خواهیم یعنی خندیدن به سینما بدون هیچ چیز فرهنگی
چرا باید فقط فرهنگ رو از کتاب ها گرفت اتفاقا فرهنگ از همین سینما و رسانه های تصویری انتقال داده میشه
خندیدن به جلف بازی های که هیچ بار فرهنگی نداره البته به نظر من هیچ چیزی جز این نداره که دو دقیقه خوشحال باشیم و بعد هیچ
البته حق هست این تمام چیزی هست که ما از سینما می خواهیم و شاید می دانیم یعنی داشتن یک ساعت ونیم گذراندن وقت و چه بهتر اینکه اون دقایق به خنده بگزرد و البت همین اش هم خوبه ولی ای کاش می تونستیم به چیزی بخندیم که حداقل ارزش های برای ما داشتن و حتی ارزش خندیدن داشته باشن

مرجان حرف قشنگی از گلشیفته نقل کرد
کارگردان های ما ( اگه بشه به ده نمکی کارگردان گفت ) بجای اینکه موجی ایجاد کنند سوار موجی شده اند که مردم می خواهند و البته این موج هم اگه درست می بود باز هم قابل قبول بود ولی موجی را که خود همین کارگردان ها خرابش کرده اند رو استفاده می کنند

همه میگن که بضاعت سینمای ما همین هست باید به این اکتفا کنیم ولی من میگم که بضاعت سینمای ما این نیست بلکه بضاعت دید ما اینقدر هست یعنی ما نمی خواهیم بضاعتمون بیشتر از این بشه و همیشه می خواهیم به این جلف گری ها بخندیم و فکر کنیم که خوب این هم غنیمت هست ولی این غنیمت نیست بلکه خود فریبی است و توجیهی برای تمام اون چیز های که ما از یک عنصر می خواهیم

موفق باشید :happy:
من نگفتم سینما میرم که بخندم
منظورم فقط به همین یک فیلم بود
که حالا به جایی بر نمیخوره من یه فیلم بدون محتوا هم ببینم من به اون شادی بیشتر احتیاج داشتم تا چند تا نکته اخلاقی
که حالا بخوام نرم سینما یا برم تمام مدت فیلم اخم کنم که چی؟ وااااااااااای فیلم بار فرهنگی نداره
فیلم های دیگه رو هم میرم
مثینکه شما اصلا منظور بنده رو متوجه نشدید
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
من نگفتم سینما میرم که بخندم
منظورم فقط به همین یک فیلم بود
که حالا به جایی بر نمیخوره من یه فیلم بدون محتوا هم ببینم من به اون شادی بیشتر احتیاج داشتم تا چند تا نکته اخلاقی
که حالا بخوام نرم سینما یا برم تمام مدت فیلم اخم کنم که چی؟ وااااااااااای فیلم بار فرهنگی نداره
فیلم های دیگه رو هم میرم
مثینکه شما اصلا منظور بنده رو متوجه نشدید

نه عزیز من قصد جسارت نداشتم
من هم خیلی از فیلم های روی پرده را می بینم ( چارچنگولی ، ده رقمی و ..... ) ولی ازش دفاع نمی کنم نمی گم که حداقل من رو سرگرم کرد البته شاید اخراجی ها برای شما چیزی داشته که سرگرم شدید و من جسارت نمی کنم ولی چون خودتون گفتید که فیلم بی محتوا هست من گفتم چرا باید به یک فیلم بی محتوا خندید به صرف اینکه توش یک کار های می کنند که من خوشم میاد و به ان می خندم و من می خواهم بگویم که اگر ما به این جلف بازی ها ( از نظر بنده ) بخندیم و خوشمون بیاد کارگردان در دفعه بعد هم همین را به خورد ما می دهد

قرار نیست که ما به فیلم فقط اخم کنیم ولی می تونیم از اون چیزی یاد بگیریم

موفق باشید
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
نمی دونم چرا برای مخالفت با دهنمکی به هر دروغی متوسل میشن
رکورد هفته اول فروردین شکسته شد و تا 13 هم 4 میلیارد فروخت....
اگر کسی خیلی ادعا داره همون 4 میلیارد رو بزنه ... خود من هم چند صفحه قبل اولین نفری بودم که گفتم سانس صبح سینماها بچه های مدرسه ای برای اخراجی ها صف کشیدن.
 

Flint Lockwood

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 مارس 2007
نوشته‌ها
6,973
لایک‌ها
319
محل سکونت
Manhattan
سلام به همه دوستان
دیروز با یکی از دوستان بحث شد که اخراجی ها فیلم هنری هست!(نظر ایشون بود) و دلیل جالبی هم برای حرف خودش داشت : فیلمی که این همه مخاطب رو به سینما میاره و فروش میکنه!
وقعا نمیدونم اگه این فیلم هنری هست جای فیلم هایی مثل چهارشنبه سوری ، باغ فردوس 5 بعد از ظهر ، وقتی همه خوابیم و خیلی از فیلم های تاریخ سینمای ایران کجاست!
یه نظری دارم درمورد اینکه اخراجی ها فروش زیادی داشت ،
مسائلی مثل جنگ ،روحانیت و ... که همیشه و در همه جا ،چه تلویزیون ،رادیو و حتی بین خود مردم باهاش با احترام رفتار شده و بطور ساده تر هیچ وقت کسی نگاه طنز نسبت بهشون نداشته ، طبیعتا وقتی فیلمی مثل اخراجی ها ساخته میشه که مایه طنز رو با موضوع جنگ مخلوط میکنه مردم استقبال میکنند چون تا به حال چنین روایتی از جنگ ندیدن (یعنی مردم اصلا چنگ و طنز رو با هم ندیدن) پس حتما با استقبال روبرو میشه
مثال عینی فیلم مارمولک بود ، آیا مردم تا به حال چنین تصویری رو دیده بودند؟! هرچند که به نظر من مارمولک واقعا محتوا داشت!
نکته ی دیگه ای که باعث فروش زیاد این فیلم میشه استفاده از بازیگرهای بزرگ در نقش های متفاوت ه
هرچند که حمایت هایی که از فیلم اخراجی ها شد هم جالب توجه ه! امکانات شهرک سینمایی رایگان از طرف رئیس صدا و سیما در اختیار گروه قرار گرفت ، تبلیغ صحنه هایی از فیلم و دعوت از بازیگران فیلم دقیقا در لحظات شروع سال جدید...

و متاسفانه نگاه بیشتر مردم که الان ده نمکی رو بالاتر از کاگردان های بزرگ سینما ی ایران میدونن ، واقعا آزار دهنده است..
به نظر من اگر تو اخراجی های 1 کمی محتوا وجود داشت ،تو سری دوم اون هم ناپدید شد...

در ضمن فیلم دعوت هیچی که نداشت ولی "حرف"داشت
فیلم ده نمکی از دید من غیر از لودگی و لات بازی هیچ چیز دیگه ای نبود...کلا من این فیلم رو نگاه می کردم یاد جلف بازیا و متلک های علاف های سر کوچه و خیابون می افتادم
کلا اخراجی ها رو اصلا نمیشه از نظر پیام و مفهوم با اینجور فیلم ها مقایسه کرد
موافقم

مارمولک(که به نظر من یکی از قوی ترین ظنز های ساخته شده هست تو ایران)یا همین لیلی با من است...که اونم جنگ بود ولی ادم های جنگ رو به سلاخی نکشوند
لیلی با من است دقیقا نمونه طنزی بود که مردم تا به حال ندیده بودند

ترس من از موجی هست که این اقا داره راه می اندازه
ترس من اونجاست که وقتی از سینما خارج شدم یه مرد به زنش گفت این فیلم بهتریم فیلمیه که تو عمرم دیدم!!!!
ترس من از اینه که تنها نقطه ای که بهش امید داشتم که می شه سطح فرهنگ مردم رو برد بالا اونم داره خلع سلاح می شه....فقط مسئولش این اقا نیست ولی این اقا داره موجی می ساره با "جو" سازی هاش که صدای خیلی از بزرگان در اومده...
متاسفانه بیننده فکر نمیکنه که این فیلمی که من دیدم چه نکته ای داشت که من بتونم تو زندگیم ازش استفاده کنم،یا روی خودم تاثیر بزاره..فقط چون تا حالا جنگ رو اینجوری ندیدم و وقتی فیلم رو میدیدم خیلی خندیدم و ... پس بهترین فیلمی بود که تاحالا دیدم!
 
Last edited:

romans

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2009
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
نمی دونم چرا برای مخالفت با دهنمکی به هر دروغی متوسل میشن
رکورد هفته اول فروردین شکسته شد و تا 13 هم 4 میلیارد فروخت....
اگر کسی خیلی ادعا داره همون 4 میلیارد رو بزنه ... خود من هم چند صفحه قبل اولین نفری بودم که گفتم سانس صبح سینماها بچه های مدرسه ای برای اخراجی ها صف کشیدن.

ده نمکی دارد از رانت استفاده می کند این را می توانید با مارمولک مقایسه کنید من مطمئنم اگر نمایش مارمولک ممنوع نمی شد با بلیط های ارزان تر از امروز، بسیار بیشتر از اخراجی ها فروش می کرد!
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
جالبه ما میریم که یک فیلم بی محتوا ببینیم و فقط بخندیم خوب ببخشید این از نظر من یعنی اینکه ما چیزی جز این از سینما نمی خواهیم یعنی خندیدن به سینما بدون هیچ چیز فرهنگی
چرا باید فقط فرهنگ رو از کتاب ها گرفت اتفاقا فرهنگ از همین سینما و رسانه های تصویری انتقال داده میشه
خندیدن به جلف بازی های که هیچ بار فرهنگی نداره البته به نظر من هیچ چیزی جز این نداره که دو دقیقه خوشحال باشیم و بعد هیچ
البته حق هست این تمام چیزی هست که ما از سینما می خواهیم و شاید می دانیم یعنی داشتن یک ساعت ونیم گذراندن وقت و چه بهتر اینکه اون دقایق به خنده بگزرد و البت همین اش هم خوبه ولی ای کاش می تونستیم به چیزی بخندیم که حداقل ارزش های برای ما داشتن و حتی ارزش خندیدن داشته باشن

مرجان حرف قشنگی از گلشیفته نقل کرد
کارگردان های ما ( اگه بشه به ده نمکی کارگردان گفت ) بجای اینکه موجی ایجاد کنند سوار موجی شده اند که مردم می خواهند و البته این موج هم اگه درست می بود باز هم قابل قبول بود ولی موجی را که خود همین کارگردان ها خرابش کرده اند رو استفاده می کنند

همه میگن که بضاعت سینمای ما همین هست باید به این اکتفا کنیم ولی من میگم که بضاعت سینمای ما این نیست بلکه بضاعت دید ما اینقدر هست یعنی ما نمی خواهیم بضاعتمون بیشتر از این بشه و همیشه می خواهیم به این جلف گری ها بخندیم و فکر کنیم که خوب این هم غنیمت هست ولی این غنیمت نیست بلکه خود فریبی است و توجیهی برای تمام اون چیز های که ما از یک عنصر می خواهیم

موفق باشید :happy:
فراز جان به نظر من سینمای ما خیلی پتانسیل داره هم بازیگر قوی داریم هم نویسنده ی خوب هم کارگردان کار بلد و...
ولی مدیر خوب و برنامه ساز دلسوز نداریم
در سینمایی که شب های روشن ساخته می شه این یعنی آهای ملت امیدوار باشید
در سینمایی که آژانس شیشه ای /مارمولک /لیلی با من است.... ساخته می شه به نظرت یعنی پتانسیل نیست؟
نگید اینا نوری بودن در تاریکی من اعتقاد دارم هست و قدرت هست...
چرا مجیدی ها و کیارستمی ها باید تو دنیا فیلم هاشون دیده بشه ولی اینجا قاچاقی؟
جعفر پناهی....
ما پتانسیل داریم و می تونیم موج بسازیم ولی متاسفانه مدیر دلسوز و خوب نداریم
متاسف میشم وقتی فرزاد موتمن با شاهکاری مثل"شب های روشن"میاد تله فیلم می سازه که اصلا ادم شک می کنه شاید این شباهت اسمی بوده
به نظر من باید ایده ها و موج ها به سمت تعالی اجتماعی بره نه اینکه ببینیم مردم چی می خوان...باید حس کنیم مردم چی چیزی نیاز دارن
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
نه عزیز من قصد جسارت نداشتم
من هم خیلی از فیلم های روی پرده را می بینم ( چارچنگولی ، ده رقمی و ..... ) ولی ازش دفاع نمی کنم نمی گم که حداقل من رو سرگرم کرد البته شاید اخراجی ها برای شما چیزی داشته که سرگرم شدید و من جسارت نمی کنم ولی چون خودتون گفتید که فیلم بی محتوا هست من گفتم چرا باید به یک فیلم بی محتوا خندید به صرف اینکه توش یک کار های می کنند که من خوشم میاد و به ان می خندم و من می خواهم بگویم که اگر ما به این جلف بازی ها ( از نظر بنده ) بخندیم و خوشمون بیاد کارگردان در دفعه بعد هم همین را به خورد ما می دهد

قرار نیست که ما به فیلم فقط اخم کنیم ولی می تونیم از اون چیزی یاد بگیریم

موفق باشید

قابل توجه فراز جان اخراجی های 3 و 4 هم در کار هست:happy:ایشون موجش رو شروع کرده با لپمن کردن ملت:wacko:
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
ظاهرا بعضی فقط پرویز پرستویی رو بازیگر و فیلمهایی که ایشون بازی کرده رو فیلم واقعی میدونن :D
بابا ما اینهمه فیلم خوب داریم تو سینما
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
فراز جان به نظر من سینمای ما خیلی پتانسیل داره هم بازیگر قوی داریم هم نویسنده ی خوب هم کارگردان کار بلد و...
ولی مدیر خوب و برنامه ساز دلسوز نداریم
در سینمایی که شب های روشن ساخته می شه این یعنی آهای ملت امیدوار باشید
در سینمایی که آژانس شیشه ای /مارمولک /لیلی با من است.... ساخته می شه به نظرت یعنی پتانسیل نیست؟
نگید اینا نوری بودن در تاریکی من اعتقاد دارم هست و قدرت هست...
چرا مجیدی ها و کیارستمی ها باید تو دنیا فیلم هاشون دیده بشه ولی اینجا قاچاقی؟
جعفر پناهی....
ما پتانسیل داریم و می تونیم موج بسازیم ولی متاسفانه مدیر دلسوز و خوب نداریم
متاسف میشم وقتی فرزاد موتمن با شاهکاری مثل"شب های روشن"میاد تله فیلم می سازه که اصلا ادم شک می کنه شاید این شباهت اسمی بوده
به نظر من باید ایده ها و موج ها به سمت تعالی اجتماعی بره نه اینکه ببینیم مردم چی می خوان...باید حس کنیم مردم چی چیزی نیاز دارن

مرجان جان من که نگفتم ما بضاعت نداریم اتفاقا من توی یک تاپیک دیگه با یکی بحث می کردم که سینما ایران اونقدر که اون میگه بی مصرف نیست و همین سینما بیمار هم خودش خیلی هست و ما بضاعت اش رو داریم
اما باید از طرفی واقع بین باشیم که مخاطب ما عمدتا فیلم را از روی جو ناشی از اون می بینند نه از روی خود فیلم
مثلا فیلم پدر خوانده را ( یک مثال هست قصد مقایسه نیست ) اگر توی سینما اکران کنند فکر نکنم که 100 میلیون هم بفروشه ولی اگه در مورد همین فیلم بگیم که این فیلم داره یک چیزی رو میگه که مردم براشون تابو بوده و کمی جو دور و برش بسازیم خوب فیلم میلیاردی می فروشه حالا فرقی هم نمی کنه که فیلم پدر خوانده باشه یا اخراجی ها
و خیلی های دیگه رو میشه مثال زد از جمله دایره زنگی ، سنتوری ، مارمولک ، و .......

در این حالت مردم فیلمی مثل اینجا چراغی روشن است یا شهر زیبا رو نمی پسندند چرا ؟
خوب توی این جودیگه کارگردان ها رغبتی به ساخت اینچنین فیلم های نمی کنند و شاید اصلا تهیه کننده گیر نیارند
مسئله اینجا هست که این هم تقصیر مخاطب نیست همین مخاطب در زمان دور اجاره نشین ها رو می پسندیده فیلم مادر رو می پسندیده ولی بعضی از کارگردانهای راحت طلب و دنبال پول شروع به ساختن فیلم های آبگوشتی و پائین آوردن سطح بیننده کردند و توی این کار هم تلویزیون با آنها همکاری کرد و چیزی شد که الان ما باید چارچنگولی و ده رقمی و اخراجی ها ببینیم

از ماست که بر ماست
مخلصیم ;)
 
Last edited:

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
مرجان جان من که نگفتم ما بضاعت نداریم اتفاقا من توی یک تاپیک دیگه با یکی بحث می کردم که سینما ایران اونقدر که اون میگه بی مصرف نیست و همین سینما بیمار هم خودش خیلی هست و ما بضاعت اش رو داریم
اما باید از طرفی واقع بین باشیم که مخاطب ما عمدتا فیلم را از روی جو ناشی از اون می بینند نه از روی خود فیلم
مثلا فیلم پدر خوانده را ( یک مثال هست قصد مقایسه نیست ) اگر توی سینما اکران کنند فکر نکنم که 100 میلیون هم بفروشه ولی اگه در مورد همین فیلم بگیم که این فیلم داره یک چیزی رو میگه که مردم براشون تابو بوده و کمی جو دور و برش بسازیم خوب فیلم میلیاردی می فروشه حالا فرقی هم نمی کنه که فیلم پدر خوانده باشه یا اخراجی ها
و خیلی های دیگه رو میشه مثال زد از جمله دایره زنگی ، سنتوری ، مارمولک ، و .......

در این حالت مردم فیلمی مثل اینجا چراغی روشن است یا شهر زیبا رو نمی پسندند چرا ؟
خوب توی این جودیگه کارگردان ها رغبتی به ساخت اینچنین فیلم های نمی کنند و شاید اصلا تهیه کننده گیر نیارند
مسئله اینجا هست که این هم تقصیر مخاطب نیست همین مخاطب در زمان دور اجاره نشین ها رو می پسندیده فیلم مادر رو می پسندیده ولی بعضی از کارگردانهای راحت طلب و دنبال پول شروع به ساختن فیلم های آبگوشتی و پائین آوردن سطح بیننده کردند و توی این کار هم تلویزیون با آنها همکاری کرد و چیزی شد که الان ما باید چارچنگولی و ده رقمی و اخراجی ها ببینیم

از ماست که بر ماست
مخلصیم ;)
منم نگفتم که تو گفتی که بضاعت نداریم:happy:
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
36
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
منم نگفتم که تو گفتی که بضاعت نداریم:happy:
دروغ نگو ! هیچ وقت این صحنه از یادم نمیره که برگشتی گفتی سراب میگه "بضاعت نداریم " :دی ! هنوزم که یادش میافتم عرق شرم میریزم ! :دی


================

حالا برا اینکه اسپم نشه :

اخرش حال کردم "ای ایران" رو زدن !!!
جالبه ملت حتی به احترام سرود هم سر جاهاشون نشستن !!!! تا سرود شروع شد و در های سینما باز شد همه رفتن :دی
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,419
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
قابل توجه فراز جان اخراجی های 3 و 4 هم در کار هست:happy:ایشون موجش رو شروع کرده با لپمن کردن ملت:wacko:

نه فکر نکنم اونا ديگه بگيرن :) ياددت مياد که زمان خاتمي تازه فضاي سينما ها باز شده بود بعد اولين فيلمي

که توي ذهنم مياد " دختري با کفشهاي کتاني" بود. اون موقع به خاطر موضوعش که دختر فراري و اين حرفا
بود که موضوع نويي بود توي سينما ملت ميريختن تو سينما .اون دفعه که دوباره يه تيکش رو ديدم واقعا
10 دقيقه از فيلم رو نتونستم ببينم :) به نظرم مزخرف تمام عيار و فقط براي اوضاع زمان خودش بود
اين سوژه شوخي با جنگ اگه تکراري بشه ديگه نمي گيره .مردم ايران همه چي يه مدتي واسشون مزه داره :)

عوامل پر فروشي

1- کمدي
2-شوخي هاي که به نظر مردم خط قرمز محسوب ميشه( نمونه هم مثلا مارمولک يا همين اخراجي ها)
3- مورد سوم تعدد بازيگره
...
کلا خيلي چيزا هست ولي تو ايران اينا از همه مهمتره . کلا بيشتر فيلمهاي پرفروش ايران فيلمهاي کمدي هستن
چرا ؟؟؟ چون مردم خستن . يه کارگر بدبخت که از ساعت 6 صبح تا 6 صب سر کاره و فقط يک روز هفته بيکاره
ميخاد خونوادش رو ببره بخندونه ..باهاشون بخنده کيف کنه ... آخه اون بدبخت و چه به کوي دانشگاه و سياست و اين حرفا
اون کارگر خنده از ته دل زن و بچش رو با کل سياستمدارا عوض نمي کنه چه برسه به فکر کردن راجع به
يه چلغوزي مثل دهنمکي!
 
بالا