• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخراجی های 2

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
به نظرتون این تا چند روز دیگه به 3 میلیارد میرسه؟ نرخ رشد فروشش که بالاست

«اخراجي‌ها2» اولين فيلم سه ميلياردي تاريخ سينماي ايران

خبرگزاري فارس: فروش فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» دومين قسمت از تريلوژي «اخراجي‌ها» به كارگرداني «مسعود ده‌نمكي» در پايان سيزدهمين روز نمايش از مرز سه ميليارد تومان گذشت تا اولين فيلم سه ميلياردي تاريخ سينماي ايران شود.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» كه در اكران نوروزي و از تاريخ اول فروردين به روي پرده سينماها رفت، توانست طي 13 روز در تهران و شهرستا‌ن‌ها به فروشي معادل سه ميليارد تومان دست يابد تا ركوردي بي‌سابقه را در سينماي ايران به جاي بگذارد.
براساس اين گزارش، «اخراجي‌ها2» تاكنون توانسته در اين مدت 1ميليارد و ششصد ميليون تومان در تهران و 1ميلياردو چهارصد ميليون تومان در شهرستان ها فروش داشته باشد تا به عنوان پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران شناخته شود.
اين در حالي است كه در برخي از شهرستان‌ها نظير مشهد مقدس نيز استقبال مردم به حدي بوده است كه براي نظم‌دهي به جمعيت نيروي انتظامي مجبور به دخالت شده است به‌طوري كه فروش روز گذشته اين فيلم در مشهد بيش از 17 ميليون تومان بوده است.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، «اخراجي‌ها2» در حالي توانسته است به فروشي معادل سه ميليارد تومان دست يابد كه فروش روزانه اين فيلم به طور متوسط در تهران و شهرستا‌ن‌ها، 250 ميليون تومان است تا از اين نظر نيز ركوردي جديد برجاي گذاشته باشد.
اكبر عبدي، امين حيايي، حسام نواب‌صفوي، محمدرضا شريفي‌نيا، ارژنگ اميرفضلي، عبدالرضا اكبري، بيوك ميرزايي، محمود مقامي، سيدجواد هاشمي، قاسم زارع، جواد رضويان، شيلا خداداد، نگار فروزنده، نيوشا ضيغمي، منوچهر آذر، ميناجعفرزاده، ابوالفضل همراه، شاهرخ نورمحمدي، ليلا بلوكات از جمله بازيگران شناخته شده‌اي هستند كه در «اخراجي‌ها2» بازي كرده‌اند.
«اخراجي‌ها2» دومين قسمت از تريلوژي «اخراجي‌ها» خواهد بود و به روايت حال و هواي دوستان مجيد سوزوكي در اسارت مي‌پردازد و ادامه سرنوشت دوستان مجيد و خانواده‌هاي آنان پس از شهادت وي را به تصوير مي‌كشد.
------------
اعتباريان: «اخراجي‌ها2» تعداد واقعي سينماروهاي ما را نشان داد

خبرگزاري فارس: «حميد اعتباريان» گفت: امسال مردم سينمارفتن را به عنوان يك تفريح سالم قبول كردند و اين براي همه اهالي سينما جاي خوشحالي دارد كه سينماي ايران، به طور بالقوه اين تعداد سينمارو دارد.


«حميد اعتباريان» تهيه‌كننده سينماي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، گفت : با توجه به سالن‌هاي سينمايي جديدي كه براي مردم گشايش يافته، اين اندازه كه مردم در عيد نوروز از فيلم طنز و كمدي استقبال مي‌كنند، مشخص است سينمارفتن براي مردم تبديل به يك تفريح عمومي شده است.
وي گفت: به نظرم امسال تلويزيون مثل سا‌ل‌هاي قبل برنامه‌هاي خاصي نداشت بنابراين مردم سينما رفتن را به عنوان يك تفريح سالم قبول كردند و اين براي همه اهالي سينما جاي بسي خوشحالي است كه سينماي ايران، به طور بالقوه اين تعداد سينمارو دارد.
«اعتباريان» ادامه داد: فيلم «اخراجي‌ها2» داراي جنبه‌هاي مثبتي بوده است كه يكي از اين جنبه‌هاي مثبت، جلب تماشاگر با جمعيت بالاي دو ميليون نفر بود و اين براي من و همه تهيه‌كنندگان ايراني جذاب است كه بتوانيم كاري انجام دهيم كه مردم به طرف سينما بروند.
اعتباريان افزود: من پرمخاطب‌شدن «اخراجي‌ها2» را كاملا پيش‌بيني مي‌كردم.
------------
تسليمي: قسمت‌هاي بعدي «اخراجي‌ها» هم پرفروش خواهند شد

خبرگزاري فارس: «سيروس تسليمي» گفت:«اخراجي‌ها» مي‌تواند در چندين شماره موفق باشد، درصورتي كه بتواند قصه‌ها را ادامه دهد زيرا به نظر من «ده‌نمكي» از لحاظ ذوقي و گرفتن مجوز اين كار منحصر به‌فرد است.


«سيروس تسليمي» تهيه‌كننده و پخش‌كننده مجرب سينمايي در ارزيابي فروش دو ميلياردي «اخراجي‌ها در ايام نوروز88، چند عامل را علت اصلي فروش فيلم «اخراجي‌ها2» عنوان كرد و گفت: درتمام دنيا هميشه وقتي قسمت اول فيلمي فروش مي‌كند، معمولا شماره دوي آن موفق‌تر است.
وي گفت: در سينماي ايران تجربه ساخت دو قسمتي فيلم بر اساس يك فيلم موفق وجود نداشته كه علت آن سازو كار محدود سينماي ما به لحاظ بازيگر و مجوز ساخت است.
تسليمي ادامه داد : «مسعود ده‌نمكي» اين فرصت خوب را براي اولين بار داشته كه شماره دوي يك فيلم موفق را سريع بسازد.
وي گفت: «ده نمكي» درفيلم «اخراجي‌ها2» يك نوع بازنگري روي كاراكترهايي داشت كه اسطوره شده بودند و اين بار سعي كرد يك نگاه ديگري به رزمندگان داشته باشد .
تسليمي در ادامه افزود: ژانر كمدي در زمينه جنگ هميشه دركشورهايي كه وارد جنگ شدند، در سال‌هاي پس از جنگ، يك ژانر بسيار پرفروش و موفق بوده است اما درايران، متأسفانه قبل از فيلم آقاي «ده‌نمكي» به جز يكي دو مورد محدود به اين شكل با جنگ شوخي نشده بود.
وي تصريح كرد: «اخراجي‌ها» مي‌تواند در چندين شماره موفق باشد، درصورتي كه بتواند قصه‌ها را ادامه دهد زيرا به نظر من «ده‌نمكي» از لحاظ ذوقي و گرفتن مجوز اين كار منحصر به‌فرد است.
تسليمي از فروش بالاي فيلم هم ابراز نگراني و هم ابراز خوشحالي كرد و گفت : سينما وقتي پرفروش شود اين شغل معتبرتر و سالن‌ها بيشتر خواهد شد كه جاي بسي خوشحالي است ؛ اما از سوي ديگر بايد اين را در نظر گرفت كه فيلم‌هاي فرهنگي موقعيت نمايش كمي دارند و سالن‌هايي كه اين فيلم‌ها را نشان مي‌دهند، كم هستند و بايد سالن‌سازي را براي غلبه بر اين مشكل ادامه داد.
 
Last edited:

1408

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
1,043
لایک‌ها
57
محل سکونت
باغستان نیوز
در پایان چهاردهمین روز نمایش اخراجی ها ۲ در تهران و شهرستانها دو نیم میلیون نفر برای دیدن اخراجی ها به سینما ها رفتند تا رکوردی بی سابقه در تاریخ سینمای ایران در این مدت کوتاه از خود بجا بگذارند و افتتاحیه ای بی سابقه را ثبت کنند . اخراجی ها۲ با گیشه ای یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی در تهران و یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی در شهرستانها به مرز سه میلیارد تومان در سراسر کشور رسید و رکورد اخراجی های یک را که دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان بوده شکست.

در طول تعطیلات نوروزی فروش روزانه سینماهای تهران در بعضی از روزها از ۱۳۰ میلیون تومان گذشت و مخاطبان شهرستانها نیز با بلیط نصف قیمت سینماهای تهران با فروش روزانه بالای ۱۰۰ میلیون تومان نیز شگفتی ساز شدند .

سینما آزادی تهران به علت ازدحام جمعیت مجبور به برقاری سانسهای ۲ تا چهار صبح شد تا در کنار سینما استقلال و اریکه میزبان مخاطبان نیمه شب به بعد اخراجی ها باشند.
 

amirepsilon

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2006
نوشته‌ها
455
لایک‌ها
2
محل سکونت
Iran
بیاین پیشبینی کیننیم

من میگم نا 5 میلیارد میفروشه !
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
تا 7-8 میلیارد هم جا داره ولی باید دید سایر عوامل هم همکاری میکنن
 

1408

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
1,043
لایک‌ها
57
محل سکونت
باغستان نیوز
موقعی هم که می خوان حق پخشش رو به این موسسه های تصویری سی دی بدن ، ببین اون وقت چقدر می فروشن
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
بحث سینما با بحث فروش در کلوب خیلی فرق داره ... فیلمها توی دنیا بر اساس فروش گیشه رده بندی میشن
به نظرم سالهای سال طول میکشه تا این رکورد جا به جا بشه !
از همه جالب تر نرخ رشد فروشش هست که تقریبا ثابته بوده تا 13 و این خودش امیدبخشه
 

khabaloo

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 مارس 2007
نوشته‌ها
2,419
لایک‌ها
603
محل سکونت
My location
باعث تاسفه که همچين فيلمي چنين فروشي ميکنه چند تا جک دست پايين ميگن و خلاص . منتها چون توي

فضاي جنگي اين شوخي ها گفته ميشه خنده دار تر به نظر مياد.. .

فضاي به شدت غير واقعي که اصلا فضا و شوخي ها مال دهه 60 نيست

افراد ديگه خيلي بهتر مي تونستن بسازن

ولي واسه اونا خط قرمز بود ولي واسه آقاي ده نمکي خط قرمز نيست...
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
«اخراجي‌ها2» جمعيت خاموش را به سينما آورد

خبرگزاري فارس: تماشاگران فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2»، عامل موفقيت اين فيلم را تبليغات و پيشينه جذاب مي‌دانند. آنها به همراه بسياري از كارشناسان معتقدند فروش ميلياردي اين فيلم نشان داد كه سينماي ايران چه مخاطب بالقوه‌اي دارد و چگونه يك فيلم مي‌تواند جمعيتي خاموش را راهي سينماها كند.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، پس از پايان تعطيلات نوروزي، صف‌هاي خريد بليت فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» هنوز شلوغ است و در سانس‌هاي بعداز ظهر اين شلوغي بيشتر به چشم مي‌خورد.
بر اساس اين گزارش، اكثريت مردم، فروش بيش از 3 ميلياردي اين فيلم در تعطيلات نوروز را، تبليغات تلويزيوني خوب و جذاب عنوان كردند و تعدادي هم، جذابيت فيلم «اخراجي‌ها» را دليل پر فروش شدن «اخراجي‌ها2» دانستند.
مردمي كه براي تماشاي فيلم «اخراجي‌ها2» به يك سالن سينما در مركز شهر آمده بودند، دليل حضور خود را خنديدن و دور شدن از فضاي تكراري زندگي عنوان كردند و طنز اين فيلم را نسبت به فيلم قبل، به روز‌تر دانستند.
يكي از تماشاگران كه فيلم را ديده بود، گفت: من به سينما آمدم تا ببينم كارگردان اين فيلم، اين بار چه كار كرده است و البته نظرم اين است كه نسبت به فيلم قبلي بهتر بود.
تماشاگر ديگري، دليل فروش اين فيلم را، اكران نوروزي آن دانست و گفت: «اخراجي‌ها2» نسبت به «اخراجي‌ها» ضعيف‌تر شده است ولي برگ برنده اين فيلم، حسام نواب صفوي است.
جواني 22 ساله به خبرنگار ما گفت: خيلي جالب است، در تماشاي اين فيلم، آدم‌هاي متفاوت با سن، چهره و سليقه‌هاي مختلف ديده مي‌شوند كه اين نشان مي‌دهد «اخراجي‌ها2» باعث ‌شده تا مردم با سينماهاي ما آشتي كنند.
رمضان غلامي، مسئول اتاق پخش در سينما شهدا، استقبال مردم را بي‌نظير وصف كرد و گفت: مردم به خاطر اين كه «اخراجي‌ها» را تماشا كرده و از آن لذت برده بودند، براي تماشاي «اخراجي‌ها2» به سينما آمدند.
وي در ادامه گفت: پس از تعطيلات نوروز هم، سانس ويژه از ساعت 22:45 تا 1 بامداد براي نمايش اين فيلم در نظر گرفته شده است و در حال حاضر در سانس 14:30 حدود 600 تماشاگر، ميهمان اين سينما هستند.
يك كارشناس و منتقد سينمايي كه از «اخراجي‌ها2» چندان هم راضي نيست، مي‌گويد: فيلم آقاي «ده‌نمكي» يك حسن بزرگ دارد و آن اين كه نشان مي‌دهد بسياري از مردم جامعه ما طي سال به ديدن فيلم‌هاي ايراني نمي‌روند چرا كه با يك حساب سرانگشتي و با حساب اين كه شايد برخي از مخاطبان «اخراجي‌ها2» در 16 روز گذشته، حداقل دوبار به ديدن اين فيلم رفته باشند، بازهم بايد گفت تعداد بينندگان اين فيلم در اين مدت بسيار بيشتر از مخاطبان معمول سينماي ايران بوده‌اند.
«امير‌هوشنگ پاسبانيان» مدير سينما استقلال درخصوص فروش فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» در اين سينما گفت: در ايام تعطيلات نوروز، روزانه پذيراي 5000 تماشاگر بوديم كه به طور ميانگين، روزانه معادل 10 ميليون تومان فروش داشتيم كه در مجموع 150 ميليون تومان در اين سينما، بليت فروخته شده است.
وي در ادامه گفت: در ايام نوروز، سانس ويژه 1 تا 3 بامداد داشتيم و در حال حاضر، اين سانس وجود ندارد و از تعداد تماشاگران كاسته شده است.
مدير سينما استقلال، عامل موفقيت «اخراجي‌ها2» را شناخت از اخراجي‌ها1، طنز اين فيلم و اكران نوروزي بيان كرد و گفت: اگر «اخراجي‌ها3» هم ساخته شود، استقبال خوبي از آن خواهد شد.
فيلم «اخراجي‌ها2» در ايام تعطيلات نوروز، فروش بيش از 3 ميلياردي داشته و سانس‌هاي بعد از ظهر اين فيلم در سينماهاي مختلف شلوغ است.

باعث تاسفه که همچين فيلمي چنين فروشي ميکنه چند تا جک دست پايين ميگن و خلاص . منتها چون توي

فضاي جنگي اين شوخي ها گفته ميشه خنده دار تر به نظر مياد.. .

فضاي به شدت غير واقعي که اصلا فضا و شوخي ها مال دهه 60 نيست

افراد ديگه خيلي بهتر مي تونستن بسازن

ولي واسه اونا خط قرمز بود ولي واسه آقاي ده نمکي خط قرمز نيست...
یه طوری میگید خط قرمز انگار ده نمکی فیلم سک.ی ساخته !!! اگر شما فیلمای ایرانی رو می بینی ، حتما باید دیده باشی که چیزهایی فراتر از این شوخی های اخراجی ها هم پخش شده ولی اینکه شما دلیل اصلی استقبال رو چند تا فحش نصفه نیمه میدونی بی انصافیه
 

1408

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
1,043
لایک‌ها
57
محل سکونت
باغستان نیوز
خبرگزاري فارس: طي مراسمي در سينما «آفریقا» گروهي از آزادگان هشت سال دفاع مقدس از فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» تجليل كردند.

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين مراسم كه با حضور جمعي از آزادگان جنگ تحميلي و خانوداه‌هاي آنان برگزار شد، پس از پخش فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» از عوامل اين فيلم تجليل به عمل آمد.
بر اساس اين گزارش، در اين مراسم حاج «حميد طايفه نوروز» فرمانده **** همدان در زمان جنگ تحميلي،بانوي آزاده دكتر آباد، شيد احمد قشمي،عبدالامير افشين پور،سيد حسين هاشمي، علي حاتمي،يحيي ترابي،از جمله آزادگان حاضر در اين مراسم بودند.
همچنين در اين مراسم سيد حسين هاشمي از هنرمندان دوران اسارت در سخناني پيرامون «اخراجي‌ها2» و زبان جديدي كه براي ارتباط با مخاطب انتخاب كرده است سخن گفت و برخي از انتقادات از اين فيلم را گچ سليقگي دانست و اظهار داشت:تبديل واقعيت‌ها به زبان هنر و رسانه ظرفيت‌هاي خاصي را مي‌طلبد كه «اخراجي‌ها2» در اين زمينه موفق عمل كرده است.
گزارش فارس حاكيست،20 تن از آزادگان اردوگاه‌هاي مختلف در زمان نگارش فيلمنامه «اخراجي‌ها2» به عنوان مشاور با اين فيلم همكاري كردند ضمن اين كه برخي از آزادگان به دعوت «مسعود ده دنمكي» در فيلم نيز به ايفاي نقش پرداختند.
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
بابائيان: اعتماد به سينماگران، تعداد «اخراجي‌ها»ي سينما را بالا مي‌برد

خبرگزاري فارس: مديرشكوفافيلم گفت: سينماگران ايراني، همه آگاه، كاربلد و زرنگ هستند و مسئولان سينمايي بايد به آنها اين اجازه را بدهند تا بدون ترس فيلم بسازند و در همين حال، از آنها حمايت مالي لازم صورت بگيرد تا از اين دست فيلم‌هاي پرمخاطب بيشتر ساخته شود و تعداد «اخراجي‌ها»ي سينما بالا برود.


«داريوش بابائيان» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس اظهار داشت: فيلم «اخراجي‌ها2» از «اخراجي‌ها1» معمولي‌تر ساخته شده است در فيلم‌سازي به سبك «اخراجي‌ها»، تعدد بازيگر خوب و استفاده از تك‌سكانس‌ها از هنرپيشه‌ها و حضور جمعي آنها در فصل‌هاي مختلف جذاب است و تأثير خاصي بر ارتباط مردم با فيلم دارد. ما وقتي مي‌بينيم كه فيلم‌هايي مثل «دلداده»، «توفيق اجباري»، «دلداده» و «خواستگار محترم» با يكي دو بازيگر طنز، خوب مي‌فروشند، وقتي ده بازيگر طنز در «اخراجي‌ها» حضارند و ما از آزادي بيشتري هم در ساخت فيلم برخورداريم، طبيعي است كه اين فيلم مورد استقبال قرار بگيرد.
وي افزود: تكليف مخاطب با «اخراجي‌ها» روشن است چرا كه او مي‌داند حداقل دو ساعت به سالن سينما مي‌رود تا بخندد و مي‌خندد. در اين شرايط كه سينما و تلويزيون ما به قصه‌هاي طنز احتياج دارند، وقتي به يك‌باره فيلمي كه بيش از حد معمول - از نظر تايم و تصوير- طنز دارد، به يك فيلم گيرا بدل مي‌شود.
وي ادامه داد: اين تحليل منطقي است كه اگر سي دي قاچاق «اخراجي‌ها» هم به بازار نمي‌آمد، اين فيلم خيلي بهتر مي‌فروخت...
مدير شكوفافيلم گفت: به عنوان يك تهيه كننده خيلي خوشحالم كه اين فيلم مي‌فروشد و رونق سينما مخصوصا سالن‌هاي سينما به‌خاطر روي پا ايستادن و فرار از بدهي‌هاي قبلي‌شان، تأمين مي‌شود و درآمدزايي اين فيلم، كمك مي‌كند به اينكه سينمادارها به ادامه سينماداري دلگرم شوند و تهيه‌كنندگان هم بدانند كه اگر فيلم طنز - فيلم‌هايي كه گرم‌تر و روان‌تر براي قشر عامي جامعه ساخته شوند و سينما را روي پاي خودش نگه دارند- ساخته شود، نفع‌اش به همه اهل سينماي ايران مي‌رسد.
بابائيان گفت: به نظر من فيلمسازان و تهيه‌كنندگان سينماي ايران، همه آگاه، كاربلد و زرنگ هستند و خيلي از عوامل و مسائلي كه به فروش كمك مي‌كنند مي‌شناسند. آنها، عبور از خط قرمز را هم مي‌دانند و مي‌دانند كه چه كاري را انجام دهند تا فيلم‌شان توقيف نشود اما به نظرم مسئولان دولتي و مديران سينمايي هم بايد به تمام بروبچه‌هاي فيلمساز (به ويژه سه عنصراصلي فيلمسازي يعني كارگردان، فيلمنامه‌نويس و تهيه كننده) اين اجازه را بدهند تا اينها بدون ترس فيلم بسازند و در همين حال، از آنها حمايت مالي لازم صورت بگيرد تا بتوانند با دست بازتري فيلم بسازند و قطعا وقتي چنين فيلمي، ساخته شود، درآمد بيشتري هم حاصل مي‌شود.
داريوش بابائيان درگفت وگو با فارس در تحليلي كوتاه از فيلم عنوان كرد: «اخراجي‌ها2» فيلمي است كه در يك خطي جلو مي‌رود تا وحدت و سرود ملي را تداعي كند و به نتيجه هم مي‌رسد.
 

1408

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
1,043
لایک‌ها
57
محل سکونت
باغستان نیوز
همه‌ي پرسش و پاسخ ايسنا با مسعود ده‌نمكي:


به سينما نيامده‌ام تا روشنفكرها برايم كف بزنند


«اخراجي‌ها»ي 1 و 2 قرار نيست با هم مقايسه شوند

مسعود ده‌نمكي با گذشت بيش از 18 روز از آغاز اكران «اخراجي‌ها 2» و فروش ميلياردي اين فيلم گفت: مطمئن بودم تمام آنهايي كه «اخراجي‌ها 1» را ديدند، به تماشاي «اخراجي‌ها 2» مي‌روند. او همچنين اميدوار است، اگر نسخه‌ي قاچاق فيلم درنيايد، تا بيش از 5 ميليارد تومان بفروشد.

هجوم تماشاگران برايم غيرقابل پيش‌بيني بود

كارگردان فيلم پرفروش «اخراجي‌ها2» در نشست خبري كه در محل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برگزار شد، گفت: هجوم سونامي‌وار جمعيت براي خودم هم غيرمنتظره بود. از ابتدا پيش‌بيني مي‌كردم كه «اخراجي‌ها» با استقبال خوبي مواجه شود، اما به ميزان آن فكر نكرده بودم.

او در عين حال گفت: مطمئن بودم تمام آن‌هايي كه «اخراجي‌هاي 1» را ديده‌ بودند براي تماشاي «اخراجي‌هاي 2» نيز راهي سينماها مي‌شوند. اما با اين‌حال هجوم سونامي‌وار جمعيت براي خود من نيز عجيب بود و سينماداران و مسوولان پخش را نيز هيجان‌زده كرد.

او درباره‌ي اصلاحات وارد شده بر فيلم هم توضيح داد: اصلاحاتي كه به اين فيلم وارد شد بسيار كوتاه بود و در مجموع با آنچه خودمان قصد داشتيم حذف كنيم، نزديك به شش يا هفت دقيقه از فيلم «اخراجي‌ها 2» كوتاه شد.

ده‌نمكي پيش بيني كرد: اگر اتفاق خاصي براي فيلم اخراجي‌ها 2 نيفتد، اين فيلم پنج‌ميليارد فروش داشته باشد.

پدرخواندگان سينما نمي‌خواهند فيلمي ارزشي، طلايه‌دار باشد

ده‌نمكي با اشاره به پخش‌شدن سي‌دي‌هاي قاچاق «اخراجي‌هاي 1» يادآور شد: در زمينه مشكلاتي كه در پخش‌ نسخه‌ي قاچاق فيلم پيش مي‌آمد، از نظر بنده بيش از آن‌كه قاچاق سنتي در اين زمينه مقصر باشد، دست‌هاي پشت پرده دخيل بودند.

اين كارگردان معتقد است: عمليات سازمان‌يافته‌اي به منظور ضربه‌زدن به فيلم طراحي شده بود. عملياتي كه به مراتب فراتر از حد قاچاق سنتي بود. آن‌ عده كه به نوعي خود را پدرخوانده سينما مي‌دانند، سعي دارند تا از بيرون براي سينما تصميم بگيرند و حداقل در مورد اين فيلم بايد بگويم كه آن‌ها نمي‌خواهند كه يك فيلم دفاع مقدس و ارزشي طلايه‌دار تاريخ سينماي ايران باشد و من به عنوان يك روزنامه‌نگار، سياست‌مدار و فردي كه گيرنده‌هاي حسي قوي‌ دارد و رفتارها و حرف‌هاي خاص ديگران را متوجه مي‌شوم از اين رفتارها چنين تحليلي دارم.

ده‌نمكي يادآور شد: نسخه‌اي مشخص از «اخراجي‌هاي 1» در يك روز خاص در همه كشور و در دو سايت خارجي با كيفيتي يكسان پخش شد، درحاليكه قدرت تكثير اين تعداد سي‌دي در اختيار بخش سنتي نيست و تنها در اختيار بخش صنعتي است.

او درباره‌ي تدابيري كه براي جلوگيري از انتشار نسخه‌ي قاچاق «اخراجي‌هاي 2» انديشيده شده است هم پاسخ داد: تاكنون مديران و صاحبان سينماهاي نمايش‌دهنده در برابر كپي‌هاي فيلم متعهد شده‌اند. اما من فكر مي‌كنم كه دفعه‌ي گذشته نيز افرادي كه دست به اين اقدام زدند بيش از جنبه‌هاي مالي به بحث حيثيتي توجه داشتند.

اكنون پس از گذشت دوسال هنوز اين سوال در ذهن من مطرح است كه هنگامي كه به راحتي مي‌شد عاملين اصلي قاچاق «اخراجي‌هاي 1» را پيدا كرد، چرا تنها به جمع‌آوري نسخه‌هاي پخش‌شده پرداختند.

او گفت: اگر نسخه‌ي قاچاق اخراجي‌ها 1 عرضه نمي‌شد، پيش بيني مي‌كردم تا چهار ميليارد تومان بفروشد اما با انتشار سي‌دي آن در بازار، اين ميزان به نصف كاهش يافت. پس از آن نيز پيشنهاد كردم كه نسخه كامل‌تري را براي سينماها آماده كنم تا نسخه سينمايي و قاچاق فيلم متفاوت شوند، اما با اين مسئله هم موافقت نشد.

هيچ‌كدام از كارهايم كم‌مخاطب نبوده است

اما در بخش ديگري از اين نشست اين كارگردان در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي‌رسد «اخراجي‌هاي 2» نسبت به فيلم قبلي از اثرگذاري كم‌تري برخوردار است و روند فروش اين فيلم را منوط به اخراجي‌ها 1 مي‌توان به حساب آورد، پاسخ داد: به لطف خدا كارهاي من در زمينه‌هاي مختلف از روزنامه‌نگاري گرفته تا فيلم‌هاي مستند و سينمايي هيچ‌گاه كم‌مخاطب نبوده است.

عده‌اي مي‌گويند كه مردم «اخراجي‌ها 1» را به دليل فيلم‌هاي مستند من و به ويژه «فقر و فحشا» ديده‌اند و«اخراجي‌ها 2» را هم به دليل اخراجي‌ها يك و مستند را هم با توجه به نشريه‌هاي من ديده‌اند، اما من فكر مي‌كنم بيشتر به دليل نوع نگاه است كه مخاطب جذب اثري مي‌شود، در غير اين‌صورت پيش از من نيز ده‌ها مستند درباره فحشا ساخته شده بود و حتي شايد برخي از آن‌ها هنري‌تر هم بودند و يا مانند ما چهره‌ها را شطرنجي نكرده بودند، اما با اين‌حال اين فيلم بود كه پرمخاطب‌ترين مستند سينماي ايران شد.

هنر «اخراجي‌ها» در عبور نكردن از خطوط قرمز است

به گزارش ايسنا، مسعود ده‌نمكي در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ به سوالي بيان كرد: هنر «اخراجي‌ها» در عبورنكردن از خطوط قرمز است. چرا كه اگر كسي حدود اين خط قرمزها را نشناسد، فيلم او يا توقيف مي‌شود و يا بخشي از مخاطبان خود را از دست مي‌دهد. اما بررسي مخاطبان اين فيلم نشان مي‌دهد كه «اخراجي‌ها» همان‌قدر كه در شهرهاي مذهبي مانند قم و مشهد مخاطب داشته است در شهرها و مناطق ديگر نيز تماشاگر دارد.

او اذعان داشت: اين فيلم از نظر اجتماعي، قشرهاي مختلف را به سينماها كشاند و از نظر اعتقادي نيز سري جديدي از مخاطبان را وارد سينما كرد. مخاطباني كه شايد به نوعي بتوان از آنها به مخاطبان خاموش سينما تعبير كرد. از منظر قوميتي نيز اگر فردي حفظ احترام قوميت‌ها را بلد نباشد، براي او بازخورد خواهد داشت. اما در «اخراجي‌ها» اين اتفاق نيافتاد و اين مسئله نشان داد كه اين فيلم با شناخت و رعايت حساسيت‌هاي جامعه و با بازي با خطوط قرمز موضوعي را مطرح مي‌كند كه به دل مخاطب مي‌نشيند.

براساس فطرت انسان‌ها فيلم مي‌سازم

اين كارگردان در عين‌حال عنوان كرد: در مورد مضامين فيلم‌هايم هم بايد بگويم كه من با فطرت مشترك انسان‌ها تماس دارم. اگر پس از ساخته‌شدن مستند «فقر و فحشا» رييس جمهور وقت از فيلم تعريف مي‌كند و مي‌گويد كه اين فيلم نگاه سياسي ندارد و هم‌زمان اين فيلم در دانشگاه‌ها، محافل مختلف و نزد مردم عام مورد توجه قرار مي‌گيرد، مشخص مي‌شود كه عدالت مطالبه مشترك همه انسان‌ها است.

البته اين‌ها به نوعي فوت كوزه‌گري من است و نبايد خودم اين موارد را مطرح بكنم. بازگويي اين مسايل وظيفه من نيست و بايد عده ديگري اين موارد را كشف كنند، اما اين اتفاق نمي‌افتد.

او افزود: در «اخراجي‌ها 1» هم ما فطرت انسان‌ها را مدنظر داشتيم و به مسئله اصلاح پرداختيم، اصلاح نفوس براي تمام انسان‌ها. مجيد سوزوكي‌ها تنها منحصر به زمان جبهه نبوده‌اند، اين گونه انسان‌ها متعلق به همه عصرها هستند و امروز هم زندگي مي‌كنند و تمام كنايه‌هاي سياسي و لطايف اجتماعي اين فيلم را هم مخاطب تيزهوشي كه امروز به او توهين مي‌كنند و او را عام مي‌دانند به خوبي متوجه مي‌شود.

مخاطب تمام اين موارد را درك مي‌كند و متوجه مي‌شود كه قرار نيست به‌زور مطلبي را به او بگويند و يا فيلمي سفارشي براي او به نمايش بگذارند.

قرار نيست اخراجي‌ها 1 و 2 با هم مقايسه شوند

اين كارگردان گفت: از ابتدا اصلا قرار نبود كه آن‌چه در «اخراجي‌ها 1» گفته شده در «اخراجي‌ها 2» تكرار شود. در «اخراجي‌هاي 1» مبناي بنده عرفاني و اخلاقي بود. اما در فيلم دوم در پي ايجاد نوعي شور و هيجان و حسي مشترك در هجو دشمن و ايجاد وحدت ملي بودم و تفاوت ديگر اين دو فيلم هم در اين است كه «اخراجي‌ها 1» با كمدي شروع مي‌شود و تراژيك تمام مي‌شود. اما «اخراجي‌ها 2» تراژدي شروع مي‌شود و با هيجان تمام مي‌شود. در كل نيز پيام اين دو فيلم متفاوت است و قرار نيست كه با يكديگر مقايسه شوند.

منتقدان خوب دريافته‌اند كه اخراجي‌ها به خال زده است

به گزارش ايسنا، مسعود ده‌نمكي درباره‌ي بازتاب‌هاي مختلفي كه اين فيلم در ميان منتقدان و رسانه‌ها داشته‌ است هم گفت: منتقدين و روشن‌فكران بسيارخوب اين فيلم را درك كرده‌اند و نقدهاي آن‌ها به شكل درستي صورت مي‌گيرد. چراكه آن‌ها فهميدند كه «اخراجي‌ها» به خال زده است و با زبان طنز حرفي جدي مي‌زند. آن‌ها بدرستي دريافته‌اند كه طنز در اين فيلم به جاي سرگرمي در خدمت ايدئولوژي و اعتقاد قرار گرفته است و در اين ميان عده بسياري مورد اين هجمه قرار گرفته‌اند و به همين دليل است كه اظهار ناراحتي مي‌كنند.

كجاي دنيا سخن گفتن بر عليه دشمن، گذشتن از خط قرمزهاست؟!

او معتقد است: شايد هنوز زمان آن نرسيده باشد كه درباره لايه‌هاي زيرين يا بخش‌هايي از فيلم كه مخاطب به آن مي‌خندد صحبت كنم. اما بايد به آن‌هايي كه معتقدند اين فيلم خطوط قرمز را زيرپا گذاشته و امكاني ويژه براي ساخت آن فراهم شده است، بگويم كه كجاي دنيا صحبت‌كردن عليه دشمن گذشتن از خط قرمز است؟ آيا غير از اين است كه تمام شوخي‌ها و شعارهاي اين فيلم عليه دشمن بوده است، تازه ديگران براي ساخت اين‌گونه موضوعات پول هم مي‌گيرند، اما ما بدون هيچ‌گونه رانت و كمكي اين كار را انجام داديم.

«اخراجي‌ها» اولين فيلم مستقل در زمينه دفاع مقدس به شمار مي‌رود

او ادامه داد: «اخراجي‌ها» اولين فيلم تاريخ دفاع مقدس است كه بدون حمايت بخش دولتي ساخته مي‌شود و ما براي ساخت اين فيلم‌ها به هيچ عنوان از وام يا حمايت ويژه‌اي برخوردار نبوده‌ايم. آيا غير از اين است كه تا چندي پيش بسياري شعار مي‌دادند كه بايد اقتصاد سينما خودگردان باشد و از لحاظ اقتصادي از آن حمايت نشود. پس چرا حال كه اين فيلم به اين مرحله رسيده اين افراد اين نكته را ناديده مي‌گيرند؟!

مركز گسترش حامي نبود، شريك بود

ده‌نمكي درباره‌ي حمايت مركز گسترش سينماي مستند وتجربي هم پاسخ داد: مركز گسترش حمايت نداشت، بلكه شريك بود و با سود شراكت در «اخراجي‌ها 1» چندين فيلم ساخت. در مورد فيلم دوم هم مركز گسترش 15 درصد مشاركت داشته و من به شخصه مخالف لغو اين شراكت بودم، چراكه قصد داشتم از محل فروش اين فيلم، مركز موفق به ساخت فيلم‌هاي ديگري شود.

نقدهاي صادقانه را به جان مي‌خرم

او با اشاره به نقدهاي مطرح شده درباره‌ي اخراجي‌ها 2 هم گفت: چه‌طور زمانيكه تورج منصوري فيلم‌هاي ديگران را فيلم‌برداري مي‌كند و اين فيلم‌ها راهي معتبرترين جشنواره‌ها مي‌شوند، همه مي‌گويند كه او استاد فيلم‌برداري است. اما در اين فيلم هيچ‌كس نمي‌گويد كه او چه‌قدر استادانه كار مي‌كند. به هرحال اين افراد حق دارند كه با فيلم مخالفت كنند و من هم از آن‌ها دلخور نيستم.

نقدهاي صادقانه را به جان مي‌خرم و سعي مي‌كنم كه آن‌ها را به كار بگيرم، اما پاسخ نقدهاي مغرضانه را مي‌دهم.

او ادامه داد: آن‌هايي كه مي‌گويند اين فيلم به شوخي‌هاي سطحي پرداخته است، بهتر نيست مصداقي صحبت كنند؟ در سال گذشته هنرمندترين از هنرمندان اين مملكت فيلم ساخت و فيلم او در 28 سالن اكران شد و هيچ‌كس هم اعتراض نكرد، اما چگونه است كه اكنون «اخراجي‌ها» با 27 سالن اعتراض همه را برانگيخته است؟ چرا هنگامي كه تلويزيون براي برخي فيلم‌ها 400 تا 500 تيزر رايگان پخش مي‌كند كسي اعتراض نمي‌كند؟!

او مطرح كرد: برخي منتقدان فكر مي‌كنند كه بايد نقدهاي آن‌ها حالت منولوگ و گفت‌وگوي يك‌طرفه داشته باشد، درحاليكه من معتقدم اگر كارگرداني پاسخي به نقدها دارد بايد آن را بيان كند و حق دفاع داشته باشد. به هرحال من از آن‌جا كه روزنامه‌نگار بوده‌ام مانند بقيه كارگردانان معتقد نيستم كه بايد در برابر تمام حرف‌ها سكوت كرد. عده‌اي مي‌گويند كه اين فيلم به شوخي‌هاي چرك مي‌پردازد و جلف است. حال چگونه است كه فيلم‌هايي كه در آن‌ها موارد مبتذل متعدد مطرح مي‌شود جلف يا شوخي چرك نيستند. اما اخراجي‌ها كه ديالوگ‌هايش هجو دشمن است، طنز دم‌دستي محسوب مي‌شود؟ اين‌كه دوستان در برابر استقبالي كه از اين فيلم به عمل آمده مي‌گويند ذائقه مخاطب بيمار است، دارند به تماشاچي سينما توهين مي‌كنند.

اين درحالي است كه همين آقايان مي‌گويند، اگر فلان فيلم اكران شود، فروش آن از «اخراجي‌ها» هم بيشتر مي‌شود، مگر غير از اين است كه مخاطب فيلم‌هاي ديگر هم همين مردم هستند؟ چه‌طور اين مردم براي ديدن «اخراجي‌ها» مخاطب عام خوانده مي‌شوند، اما براي فيلم‌هاي ديگر محاسبات به گونه‌اي ديگر است؟ اين دوستان بايد حداقل اين پارادوكس‌ها را مابين خودشان حل كنند.

براساس مثنوي معنوي فيلم‌نامه مي‌نويسم

كارگردان «اخراجي‌ها» الگويش را در نگارش فيلم‌نامه‌ مثنوي معنوي دانست و توضيح داد: مثنوي مفاهيم عميق را به شوخي مي‌كشد و بعد در نهايت به نتيجه‌گيري اخلاقي مي‌پردازد. حال چگونه است كه هيچ‌گاه كسي نمي‌گويد كه شوخي‌هاي مولانا دم‌دستي است، اما مي‌گويند كه شوخي‌ها و طنز «اخراجي‌ها» اين‌گونه است؟ اگر دوستان سواد دارند، تك‌تك ديالوگ‌هاي اين فيلم را مورد بررسي قرار دهند تا متوجه شوند كه همه ديالوگ‌هاي اين فيلم با منظور و معنادار طراحي شده است.

در برابر همه‌ي اقشار جامعه مسوول هستيم

او در عين‌حال عنوان كرد: در «اخراجي‌ها 2» علاوه بر قشرهاي قبلي به مسيحيان و اقليت‌هاي مذهبي و حتي جاسوسان نيز پرداخته‌ايم، تا نشان بدهيم كه تنها نسبت به يك طبقه اجتماعي مسووليت نداريم. از سويي ويژگي ديگر اخراجي‌هاي 1 و 2 اين است كه هردوي اين فيلم‌ها برگرفته از واقعيات هستند و ناگفته‌هاي جنگ را با زباني ساده‌تر و قابل‌قبول براي مخاطب عام بيان مي‌كنند. به هرحال ما با مخاطبان دهه 80 مواجهيم. مخاطبي كه علي‌رغم هزينه‌هاي ميلياردي به سراغ سينماي جنگ نمي‌رود، پس حال كه اين مخاطب به سينما آمده است تا فيلم جنگي ببيند، چرا عده‌اي تا اين اندازه ناراحت هستند؟ آيا بيست‌سال پس از جنگ و در جامعه‌اي كه عده‌اي مي‌گفتند نسل‌هاي آن دچار انقطاع شده‌اند و به جبهه و جنگ علاقه ندارند، برانگيختن احساسات ملت بر عليه منافقين و دشمن كم‌كاري است؟

ده‌نمكي ادامه داد: تمام «اخراجي‌ها» با نوعي زيركي پيش‌ مي‌رود و دوستان هم از همين موضوع ناراحتند. چراكه آن‌ها فيلم ضدجنگ مي‌سازند اما «اخراجي‌ها» فيلمي جنگي است كه به حرف‌هاي آن‌ها پاسخ مي‌دهد. آن‌ها خود به خوبي مي‌دانند كه روي صحبت من با آن‌ها است. افرادي كه همواره مي‌گفتند كه چرا پس از خرمشهر باز جنگ را ادامه داديم. آن‌ها اكنون كه من اين بحث را پيش مي‌كشم، عصباني هستند و در نوشته‌هاي آن‌ها عصبانيت موج مي‌زند. مگر مي‌شود كه منتقدي آرزو كند كه سي‌دي يك فيلم وارد بازار شود؟ آيا اين افراد همان‌هايي نيستند كه تا چندي پيش مي‌گفتند كه اثر را بايد به دور از سازنده آن در نظر بگيريم، پس حال چگونه شده است كه اثر را رها كرده‌اند و تنها سازنده و موثر آن را مي‌بينند؟

به سينما نيامده‌ام تا روشنفكرها برايم كف بزنند

كارگردان «فقر و فحشا» در ادامه اين نشست به ايسنا گفت: مسلما به هيچ‌كس باج نمي‌دهم و قطعا براي اين وارد سينما نشده‌ام تا حرف‌هايي را مطرح كنم كه روشن‌فكرها براي من كف بزنند. من حرف‌هاي نسل خود را بازگو مي‌كنم. در اين راه هم دست هركس را كه به من كمك كرد مي‌بوسم و معتقدم كه منتقدان هم حق انتقاد دارند. اما چرا اين افراد به شعور مخاطب توهين مي‌كنند؟ آيا غير از اين است كه آن‌ها بعدا هم با اين مردم كار دارند؟ همان عده‌اي كه در روزنامه‌هاي خود به شعور مخاطب توهين كردند و گفتند سطح سليقه مخاطب پايين است، در روزنامه خود به دنبال تيراژ بالاتر هستند! پس چگونه از من سينماگر مي‌خواهند كه به‌دنبال مخاطب نباشم؟ بايد بگويم كه از نقد ناراحت نمي‌شوم اما از دوستاني كه شعارهاي آن‌ها با حرف‌شان يكي نيست دلگيرم. آن‌هايي كه مي‌گفتند حاضريم جان خود را بدهيم تا مخالف ما حرفش را بزند. چرا اكنون حاضر شده‌اند كه جان خود را بدهند تا مخالف آن‌ها حرف نزند؟

جشنواره هر بلايي كه دلش خواست بر سر «اخراجي‌ها» آورد

اين كارگردان در ادامه صحبت‌هايش از جشنواره فجر و برخورد آن با «اخراجي‌ها 2» گلايه كرد و افزود: در اين جشنواره هر بلايي كه دلشان خواست بر سر اين فيلم آوردند. من هم هيچ حرفي نزدم و همه‌چيز را به زمان اكران فيلم واگذار كردم. در جشنواره عده‌اي گفتند كه بايد از روي جنازه ما رد شويد تا اين فيلم در بخش مسابقه باشد ما هم راضي به اين كار نشديم. اما چگونه كه فيلمي اين اندازه مخاطب دارد وبسياري از نخبه‌ها و آزاده‌ها به تماشاي فيلم مي‌آيند، تنها هيأت انتخاب اين جشنواره متوجه مواردي كه در فيلم مطرح شد، نمي‌شوند؟

يا در بخش جوايز و آراي مردمي چگونه است كه اين فيلم با اين حجم مخاطب در رتبه‌هاي هفتم و هشتم قرار مي‌گيرد؟! يا در جشنواره‌اي كه آن را هنري مي‌نامند چگونه است كه عده‌اي به هوكردن در اختتاميه‌ي مي‌پردازند و هيچ‌كس هم اين موضوع را پيگيري نمي‌كند؟

او در عين‌حال خاطرنشان كرد: در جشنواره‌اي كه متعلق به شما بود هركار كه دلتان خواست انجام داديد، اما حال كه زمان اكران است چرا دخالت مي‌كنيد؟ آيا بهتر نيست حداقل به شعارهاي قبلي خودتان درباره دموكراسي و اهميت آراي مردم اهميت دهيد. ممكن است امروز مردم فيلم مرا بپسندند و فردا فيلم بعدي من را دوست نداشته باشند. آيا اين دليل مي‌شود كه من به آن‌ها فحش بدهم و بگويم كه فيلم را نمي‌فهمند.

اين كارگردان درباره‌ي مطلبي كه يكي از نمايندگان مجلس درباره اين فيلم نوشته است هم گفت: بسياري از نمايندگان مجلس هم بودند كه از اين فيلم خوششان آمد و بارها به سر صحنه اين فيلم آمدند. يا در روزهاي ابتدايي سال در سينما آفريقا مراسمي برگزار شد و جمعي از هنرمندان و آزادگان به نمايندگي از اسرا از فيلم تجليل به عمل آوردند. حال من نمي‌فهمم كه چگونه كسي مي‌گويد كه اين فيلم‌ اهانت به رزمنده‌ها است، هنگامي كه فرمانده وقت ****، «اخراجي‌ها» را مانند بازكردن جعبه سياه جنگي دشمن مي‌داند.

او در عين‌حال اظهار كرد: عده‌اي مي‌گويند كه اين فيلم اهانت به قوميت‌ها است. حال سوال من اين است كه اين مطلب را چه كسي تشخيص داده است؟ پيش‌ترها كه در فيلم برخي فيلم‌سازان، يك جانباز مشكل اخلاقي داشت هيچ اعتراضي نبود؟ اگر امروز اين فيلم مورد استقبال قرار گرفته نظر مردم است و من فكر مي‌كنم اين نظرات شخصي و متفاوت با آراي مردمي است.

اگر فروش «اخراجي‌هاي 1» نبود اين فيلم را با نام ديگري مي‌ساختم

ده‌نمكي در پاسخ به اينكه اگر فروش «اخراجي‌ها 1» نبود، باز به سراغ اين فيلم مي‌رفت هم گفت: بله، حتي اگر فروش «اخراجي‌هاي 1» به آن حد نبود هم به سراغ ساخت اين فيلم مي‌رفتم. اما شايد با نام ديگري آن را مي‌ساختم.

محتاج نان سينما نيستم

كارگردان «اخراجي‌ها» گفت: اگر قصد پول درآوردن داشتم، راه‌هاي آسان‌تر فراواني وجود داشت. سينما شغل من نيست و بيش از آن‌كه از سينما درآمد داشته باشم در آن هزينه مي‌كنم. درحال حاضر مدت 15 سال است كه مشغول پروژه‌اي شخصي هستم و دايره‌المعارف اسرا را تدوين مي‌كنم. تاكنون نيز هيچ يك از بخش‌هاي دولتي از آن حمايت نكرده‌اند، لذا مطمئنا اگر درآمدي هم از سينما داشته باشم مطمئنا در همين راه خرج مي‌كنم. ضمن آن‌كه معتقدم در نظر گرفتن انگيزه‌هاي مادي براي ساخت يك فيلم هم اشكالي ندارد. اما به هرحال اين كه بخواهم بگويم سينما منبع درآمد من است و محتاج نان آن هستم، درست نيست. سينما براي من ابزاري است تا به واسطه آن ديدگاه‌هايم را بيان كنم. حال اگر اين امر سودآور بود كه چه بهتر و اگر هم سودآور نبود من حاضرم تمام هزينه‌هاي آن را بپردازم.

به گزارش ايسنا، مسعود ده‌نمكي در بخش ديگري از اين نشست و در پاسخ به مطلبي مبني بر تأثيرگذاري محمدرضا شريفي‌نيا در ساخته‌شدن «اخراجي‌هاي 1» مطرح شد، پاسخ داد: شريفي‌نيا در فيلم قبلي علاوه بر بازي به انتخاب بازيگر نيز پرداخت. اما در بقيه مسايل دخالت نكرد. چراكه اعتقاد داشت ممكن است اين مسئله حاشيه‌ساز باشد.

او در پاسخ به اين‌كه عده‌اي شريفي‌نيا را به‌ نوعي كارگردان مخفي «اخراجي‌ها» مي‌دانند، اظهار كرد: اين‌گونه صحبت‌ها نوعي فرافكني است. «شريفي‌نيا» از مهره‌هاي اصلي اخراجي‌ها است. اما اگر واقعا چنين اعتقادي دارند پس چرا نمي‌گويند كه «اخراجي‌ها» فيلمي قوي است، چراكه اگر شريفي‌نيا بخواهد فيلم بسازد قطعا فيلم قوي‌تري خواهد ساخت من فكر مي‌كنم اين مطلب هم از ديگر پارادوكس‌هاي مطالبي است كه مطرح مي‌شود.

ده‌نمكي درباره‌ي كمتر مطرح شدن كاراكتر مجيد سوزكي در اخراجي‌ها 2 گفت: دوست داشتم كه بازيگران اخراجي‌هاي 1 در 2 نيز باشند. خانواده مجيد سوزوكي به نوعي حلقه واسطه اين دو فيلم هستند و حتي مي‌شد كه ما اين كار را نكنيم و در هواپيما از شخصيت‌هاي ديگري استفاده كنيم.

از امروز به بعد مخاطب است كه از ما طلب دارد

ده‌نمكي درباره‌ي حمايت ويژه‌ي شخص وزير ارشاد از اين فيلم و آمدن به پشت صحنه‌ي آن هم پاسخ داد: حمايت‌هاي ايشان بيشتر حمايت معنوي و لطف بود و يكي از سوالاتي كه اكنون زمان پرداختن به آن رسيده است هم، همين مساله است. به نظرم اجحافي كه در حق صفارهرندي شده است اين است كه چرا، او اين فيلم را انتخاب كرده و به بازديد پشت صحنه هر 2 فيلم آمده است؟ و پاسخ من هم اين است كه او پيش‌بيني كرده بود كه «اخراجي‌ها» فيلمي متفاوت است. لذا او به پشت صحنه فيلمي آمده كه حرفي براي گفتن دارد. «اخراجي‌ها» در واقع آغاز نگاهي نوين به سينماي دفاع مقدس است و استقبال عظيم مردم از «اخراجي‌هاي 2» نيز مي‌تواند دليل ديگري براي حضور وزير در پشت صحنه‌ي اين فيلم باشد. از طرفي مسوولان ديگر هم به پشت صحنه فيلم‌هاي ديگر در زمان خود رفته‌اند.

او با يادآوري صحبت رييس رسانه ملي افزود: آقاي ضرغامي سينماي دفاع مقدس را بعد از «اخراجي‌ها» دانسته‌اند. خود من نيز معتقدم كه «اخراجي‌ها» يك تابو را شكسته و پس از آن ديگر نمي‌توانيم يك‌جانبه به انسان‌هاي دوران جنگ بنگريم. بايد قبول كنيم كه ديگر دوران شعاردادن به سرآمده و نمي‌توانيم تنها از پيروزي بگوييم و دشمن را ضعيف و خود را قوي فرض كنيم. اگر امروز چهره واقعي دشمن را نشان ندهيم، كار ما جواب نخواهد داد. لذا من فكر مي‌كنم كه از امروز به بعد مخاطب است كه از ما طلب دارد و اگر بخواهيم همواره شعاري عمل كنيم و خود را قوي‌تر و برتر از دشمن نشان دهيم و از شكست‌ها و ترس‌هاي جنگ نگوييم او فيلم‌هاي ما را پس خواهد زد و شايد علت مخاطب گريزي سينماي دفاع مقدس هم همين موضوع باشد.

رفتار حاتمي‌كيا با «اخراجي‌ها» بزرگ منشانه بود

ده‌نمكي با اشاره به حضور حاتمي‌كيا در پشت صحنه‌ي اين فيلم گفت: حاتمي‌كيا بزرگ‌منشانه با اين فيلم برخورد كرد و به جاي آن‌كه احساس بكند كه من رقيب او هستم از كار حمايت كرد. چراكه خود او نيز در اين عرصه و به واسطه حرف‌ها و ساختارشكني‌هايش درد كشيده بود و وقتي احساس كرد كه ما نيز در اين ميدان تنها هستيم بزرگ‌منشانه به كمك ما آمد. البته برخي هم به او گوشه‌و كنايه زدند، اما من به شخصه از قبل او را دوست داشته‌ام واكنون نيز از او ياد مي‌گيرم.

او درباره اين‌كه آيا حاتمي‌كيا اخراجي‌هاي 2 را ديده است هم پاسخ داد: او اين فيلم را ديده و آن را نسبت به «اخراجي‌ها 1» يك گام به جلو مي‌داند. اما ما هم‌چنان با يكديگر مشغول صحبت درباره «اخراجي‌ها 1» هستيم و هنوز به «2» نرسيده‌ايم.

راضي نبوديم سينما «آفريقا» را هم به ما بدهند

مسعود ده‌نمكي با اشاره به اكران «اخراجي‌ها» در سينما آفريقا طي چند روز گذشته هم گفت: خود ما نيز از اكران فيلم در سينما «آفريقا» راضي نيستيم. چراكه 2 سينماي كنار هم (استقلال و آفريقا ) اين فيلم را اكران كرده‌اند.

اخراجي‌ها حرف‌هاي 20 ساله من است

مسعود ده‌نمكي مطرح كرد: در اين فيلم حرف‌هايي را به تصوير كشيده‌ام كه از بيست‌سال پيش در دلم مانده بود. داستان افرادي كه هيچ‌گاه به جنگ نرفتند و ماندند تا پست‌ها را اشغال كنند. اكنون نيز اين افراد خود را در فيلم مي‌بينند و به همين دليل است كه به آن معترض هستند. اين فيلم بحث افرادي است كه هيچ‌گاه پا به جبهه نگذاشتند و مردم هم آن‌ها را به خوبي مي‌شناسند، افرادي كه اكنون هم القابي را به يدك مي‌كشند. مردم از تظاهر متنفرند و من در اين فيلم به افرادي كه بارها و بارها در رسانه‌ها، جنگ را زير سوال برده‌اند، جواب داده‌ام. اين فيلم علي‌رغم مضمون طنزش پيام و حرف‌هاي جدي‌ دارد و به هيچ عنوان فيلم لودگي نساخته‌ام. آن‌ها كه به اين فيلم و سطحي بودن شوخي‌هاي آن معترض هستند، چرا به فيلم‌هايي كه صحنه‌هاي متعدد رقص دارد معترض نمي‌شوند؟

او ادامه داد: يكي از اعضاي شوراي صدور پروانه نمايش مي‌گفت كه تمام تلاش خود را به كار بسته است تا اين فيلم ساخته نشود. حال سوال من اين است كه چه‌طور براي ديگران اين اقدامات را صورت نمي‌دهند اما براي اين فيلم احساس شرعي مي‌كنند؟

به هر حال شما هنگامي كه قصد شكستن كليشه‌ها را داريد، بايد منتظر اقدامات و مقاومت‌ها هم باشيد.

ده‌نمكي درباره‌ي انتخاب حسام نواب صفوي هم مطرح كرد: آقاي نواب صفوي بازي خوبي در اين فيلم ارايه كرد و به خوبي از پس كارش برآمده است. اما پيش‌تر من براي اين نقش داريوش ارجمند و يا جمشيد هاشم‌پور را در نظر گرفته بودم.

براي خنداندن فيلم نساختم

اگر «اخراجي‌ها» شعاري بود مخاطب را پس‌ مي‌زد

به گزارش ايسنا، ده نمكي در پاسخ به سوالي كه درباره‌ي شعاري بودن اين فيلم مطرح شده بود، هم گفت:اگر اين فيلم شعاري باشد، طبيعتا بايد مخاطب را پس بزند. نكته ديگر آن‌كه من براي خنداندن ديگران فيلم نساخته‌ام و در خلال فيلم قصد انتقال پيام داشته‌ام. حال ممكن است كه عده‌اي احساس كنند كه ميزان پيامهايي كه در اين فيلم مطرح شده زياد است اما به شخصه سعي كرده‌ام كه حتي هنگامي كه شعاري مطرح مي‌كنم، در كنار آن به جنبه‌هاي طنز نيز بپردازم و معتقدم كه حتي شعارها نيز به خدمت طنز فيلم درآمده‌ است.

او درباره‌ي سرود «اي ايران» در پايان فيلم هم اظهار كرد:اين بخش فيلم برگرفته از اتفاقي بود كه در يكي از اردوگاه‌ها صورت گرفته بود و با توجه به اينكه پيام فيلم بحث وحدت ملي و هجو دشمن است سعي كرديم كه بسياري مسايل را با زبان ايما و اشاره بيان كنيم و اين سرود نيز نمادي از تجمع انسانهاي مختلف است،افرادي كه مي‌توان مام وطن را نقطه مشترك همه آنها دانست.
 

ShahramB

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
4,305
لایک‌ها
590
سن
35
محل سکونت
خوشــــــا شیــــــــــــــــــــــــــــــــراز
من که امروز رفتم اخراجیها رو دیدم
چقدر سینما سعدی (شیراز ) شلوغ بود 2 طبقه لب تا لب پر شده بود
فیلمه هم زیاد حال داد ;)
خندیدیم جسابی :D
آخر فیلمه هم زد این داستان ادامه دارد ؟ با این علامت سوال یعنی احتمال داره اخراجی های 3 رو نزنن ولی بعید میدونم باید منتظر اخراجی های 3 بود
 

r2_irooni

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
398
لایک‌ها
54
محل سکونت
تو خونمون که پیش خونتونه
رفتم دیدم
دلقک بازی ها خوب بود
ولی نه از روی تعصب بلکه واقعیت: کارگردانی 0
من اهواز دیدمش ولی خداوکیلی 20 دقیقه مونده بود به آخر فیلم همهی پاشدن رفتن بیرون:)
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
آغاز اكران بين‌المللي «اخراجي‌ها2» از اواخر ارديبهشت در دوبي

خبرگزاري فارس: «مرتضي شايسته» گفت: اكران بين‌المللي «اخراجي‌ها2» به نويسندگي و كارگرداني «مسعود ده‌نمكي» از اواخر ارديبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.


«مرتضي شايسته» يكي از مديران شركت فيلم سينمايي «هدايت فيلم»- پخش كننده «اخراجي‌ها2»-در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس اظهار داشت:با توجه به استقبال بي‌نظير مردم داخل كشور از فيلم سينمايي «اخراجي‌ها2» و ركوردشكني 4 ميلياردي اين فيلم، قصد داريم تا به‌زودي شرايط اكران فيلم را در كشورهاي خارجي فراهم كنيم تا هم‌وطنان ايراني كه در كشورهاي ديگر نيز ساكن هستند از امكان تماشاي اين فيلم پرمخاطب بهره‌مند شوند.
وي افزود: به همين منظور در حال انجام كارهاي اوليه هستيم كه تا هر‌چه زودتر شرايط اكران بين‌المللي فيلم را فراهم كنيم كه به احتمال بسيار زياد از اواخر ارديبهشت‌ماه اكران بين‌المللي «اخراجي‌ها2» با نمايش در سينماهاي دوبي آغاز خواهد شد.
پخش كننده «اخراجي‌ها2» تصريح كرد:براي اكران بين‌المللي «اخراجي‌ها2» تداركات وسيعي ديده‌ايم كه و به همين منظور قصد داريم در ابتدا همزمان با دوبي فيلم را در كشورهاي آسيايي زبان(تاجيكستان و افغانستان) اكران كنيم و در ادامه در كشور‌هاي كانادا و آمريكا نيز فيلم اكران خواهد شد.
امين حيايي،اكبر عبدي،محمدرضا شريفي‌نيا،حسام نواب‌صفوي،فخرالدين صديق‌شريف، ارژنگ اميرفضلي، عبدالرضا اكبري، بيوك ميرزايي، محمود مقامي، سيدجواد هاشمي، قاسم زارع، جواد رضويان، شيلا خداداد، نگار فروزنده، نيوشا ضيغمي، منوچهر آذر، ميناجعفرزاده، ابوالفضل همراه، شاهرخ نورمحمدي، ليلا بلوكات از جمله بازيگران شناخته شده‌اي هستند كه در «اخراجي‌ها2» بازي كرده‌اند.
«اخراجي‌ها2» دومين قسمت از تريلوژي «اخراجي‌ها» خواهد بود و به روايت حال و هواي دوستان مجيد سوزوكي در اسارت مي‌پردازد و ادامه سرنوشت دوستان مجيد و خانواده‌هاي آنان پس از شهادت وي را به تصوير مي‌كشد.
1_870908_L600.jpg
 
Last edited:

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
آقا تا الان که فقط مردم عادی و به صورت خودجوش مردم به سینما میرفتن و نزدیک 2 میلیون نفر فیلم رو دیدن

ولی من تا الان دم 2 تا سینما که اخراجی ها رو در سانس صبح پخش می کردن دیدم که بچه های مدرسه ای هم صف کشیدن!
البته فکر میکنم از دانش آموزان خیلی کمتر پول بلیط بگیرن ولی شک دارم رایگان باش

پیش به سوی 5 میلیارد
 

1408

Registered User
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
1,043
لایک‌ها
57
محل سکونت
باغستان نیوز
ان شاءا... تا چند سال دیگه هیچ فیلمی به این رکورد دست پیدا نمی کنه
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
38
محل سکونت
Iran-Tehran
فروش CD خام و غيراخلاقي به اسم "اخراجي هاي 2"

مشاهدات نشان مي دهد که در برخي از ميادين اصلي شهر و در ايستگاههاي مترو به وفور افرادي ديده مي شوند که ادعا مي کنند سي دي فيلم سينمايي اخراجي هاي 2 را در اختيار دارند.

اصولا ايراني ها آدم هاي زرنگ و با هوشي هستند و پيشرفت هايشان در علوم مختلف دليل اين ادعا است اما بعضي از همين دوستان ايراني با استفاده از اين زيرکي گاه آنچنان کلاه گشادي بر سر ملت مي گذارند که تا مدت ها داغش بر دل اين جماعت مي ماند.

بنا بر گزارش برنا فيلم اخراجي هاي 2 مسعود ده نمکي که اين روزها نقل هر محفل و مجلسي شده است بار ديگر يک حاشيه براي خودش رقم زد تا علاوه بر تصاحب پر فروش ترين فيلم اين روزها، رکورد پر حاشيه ترين فيلم را هم به اسم خود به ثبت برساند.
اما داستان اين حاشيه جديد؛ مشاهدات خبرنگار برنا نشان مي دهد که در برخي از ميادين اصلي شهر و در ايستگاههاي مترو به وفور آدم هايي ديده مي شوند که ادعا مي کنند سي دي فيلم اخراجي هاي 2 را در اختيار دارند.
اين دوستان! که ترفند و رفتارهايشان همانند فروشندگان مواد مخدر است وقتي مشتري پر وپا قرص پيدا مي کنند بعد از کلي چانه زدن سر قيمت دو حلقه سي دي استتار شده در لباسشان را با قيمتي گزاف به مشتريان مي دهند.
اما آنهايي که اين سي دي ها را به خيال ديدن فيلم اخراجي هاي 2 در منزل بهمراه اهل و عيال مي خرند بعد از باز کردن آنها متوجه مي شوند که اين سي دي فروخته شده يا سي دي خام است يا حاوي تصاويري مستهجن و غير اخلاقي است و هيچ ربطي به فيلم مذکور ندارد.
بنظر مي رسد سابقه لو رفتن سي دي اخراجي هاي يک براي آنهايي که دنبال سوء استفاده از مردم هستند فرصت مناسبي بوده است تا هنوز يک ماه از اکران اين فيلم نگذشته با پخش کردن چنين فيلم هايي و گذاشتن تله براي مردم ساده هر چند بصورت گذري منبع درآمدي براي خود دست و پا کنند.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
38
محل سکونت
اهواز
اهواز 5 تا سنما داره که یکیش رسما خانواده ها نمی رن و می مونه چهار تای دیگه که سه تاشون اخراجی ها رو دارن:blink::blink::blink::blink::blink:
خوب منم فیلم می ساختم و این جوری نمیاشش می دادن باید می فروخت:blink::blink::wacko::wacko:
 

ShahramB

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
4,305
لایک‌ها
590
سن
35
محل سکونت
خوشــــــا شیــــــــــــــــــــــــــــــــراز
فروش CD خام و غيراخلاقي به اسم "اخراجي هاي 2"

مشاهدات نشان مي دهد که در برخي از ميادين اصلي شهر و در ايستگاههاي مترو به وفور افرادي ديده مي شوند که ادعا مي کنند سي دي فيلم سينمايي اخراجي هاي 2 را در اختيار دارند.

اصولا ايراني ها آدم هاي زرنگ و با هوشي هستند و پيشرفت هايشان در علوم مختلف دليل اين ادعا است اما بعضي از همين دوستان ايراني با استفاده از اين زيرکي گاه آنچنان کلاه گشادي بر سر ملت مي گذارند که تا مدت ها داغش بر دل اين جماعت مي ماند.

بنا بر گزارش برنا فيلم اخراجي هاي 2 مسعود ده نمکي که اين روزها نقل هر محفل و مجلسي شده است بار ديگر يک حاشيه براي خودش رقم زد تا علاوه بر تصاحب پر فروش ترين فيلم اين روزها، رکورد پر حاشيه ترين فيلم را هم به اسم خود به ثبت برساند.
اما داستان اين حاشيه جديد؛ مشاهدات خبرنگار برنا نشان مي دهد که در برخي از ميادين اصلي شهر و در ايستگاههاي مترو به وفور آدم هايي ديده مي شوند که ادعا مي کنند سي دي فيلم اخراجي هاي 2 را در اختيار دارند.
اين دوستان! که ترفند و رفتارهايشان همانند فروشندگان مواد مخدر است وقتي مشتري پر وپا قرص پيدا مي کنند بعد از کلي چانه زدن سر قيمت دو حلقه سي دي استتار شده در لباسشان را با قيمتي گزاف به مشتريان مي دهند.
اما آنهايي که اين سي دي ها را به خيال ديدن فيلم اخراجي هاي 2 در منزل بهمراه اهل و عيال مي خرند بعد از باز کردن آنها متوجه مي شوند که اين سي دي فروخته شده يا سي دي خام است يا حاوي تصاويري مستهجن و غير اخلاقي است و هيچ ربطي به فيلم مذکور ندارد.
بنظر مي رسد سابقه لو رفتن سي دي اخراجي هاي يک براي آنهايي که دنبال سوء استفاده از مردم هستند فرصت مناسبي بوده است تا هنوز يک ماه از اکران اين فيلم نگذشته با پخش کردن چنين فيلم هايي و گذاشتن تله براي مردم ساده هر چند بصورت گذري منبع درآمدي براي خود دست و پا کنند.
من همین الان این اتفاق برام افتاد
فیلم رو که خودم تو سینما دیده بودم رفتم برا خانواده بگیرم گفتم چند گفت 2000 تومن
با چونه 1000 بهش دادم شرکت یکی از دوستام نزدیک بود اومدم امتحانش کردم دیدم اخراجی های 1 و یه سیدی دیگش خامه زود رفتم 2000 تومن ازش گرفتم یعنی 1000 تومن سود حالا به نظرتون برم 1000 تومن رو بهش برگردونم ؟
 
بالا