• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بازیگران قدیمی سینمای ایران

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
2z8nwco.jpg

گاهی مواقع ترانه های فیلم، باعث ماندگاری یک فیلم می شود


گاهی مواقع ترانه های فیلم، باعث ماندگاری یک فیلم می شود. یعنی در واقع یاری ترانه و فیلم است که سبب ماندگاری اثر می شود. یکی از این فیلمها، سلطان قلبها محصول 1347 می باشد. تهیه کننده فیلم، محمدعلی فردین است که خود به همراه آذر شیوا، حبیب الله بلور و لیلا فروهر ایفاگر نقش در فیلم بوده است. آهنگساز فیلم، انوشیروان روحانی متولد تهران در سال 1318 است. برای شناخت انوشیروان روحانی همین بس که گفته شود که مردی برای تمام فصول بهترین وصف برای وی می باشد. ترانه های روحانی در همه حوزه ها بوده و تقریباً همه خوانندگان نیز با وی کار کرده اند. روحانی از آن دسته موسیقیدانانی است که برای ملودی ارزشی فوق العاده قائل است. وی اعتقاد فراوان دارد که اگر ملودی ایراد داشته باشد بهترین آهنگسازی ها هم نمی تواند ترانه را نجات دهد.

اولین نسخه اجرای ترانه سلطان قلبها با صدای عارف و عهدیه در همان سال 1347 ضبط شد ولی بعدها هر دو خواننده در آلبوم هایشان این اثر را بطور جداگانه اجراء کردند. عارف در سال های پس از انقلاب، مقیم کالیفرنیا شد و هنوز به کار خوانندگی اشتغال دارد. اما عهدیه در این سالها چندان فعال نبوده و مدتهاست که با شوهر و فرزندانش در اسپانیا زندگی می کند. هر چند که شنیده شده که خانم عهدیه قصد دارد تا فعالیت خود را در زمینه موسیقی سنتی افزایش دهد. عهدیه از معدود خوانندگانی است که به چند دلیل عمده (مانند تنالیته صدا، احتمالاً فرم دندانها و تمرینات فوق العاده) حروف و هجای کلمات و اشعار را به بهترین و زیباترین شکل ادا می کند و کارش از این نظر به قول معروف حرف ندارد. برای تقریب به ذهن مطلب ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در میان خوانندگان امروزی موسیقی سنتی، حسام الدین سراج در ادای کلمات و تلفظ حرف و مخارج حروف، سرآمدتر از دیگران است.

شعر سلطان قلبها از محمدعلی شیرازی است که عاشقانه ای بسیار ضعیف و ابتدایی است ولی به لطف ملودی زیبا و تنظیم فنی انوشیروان روحانی، ماندگار شده است. البته دکتر شیرازی نیز خود شاعر چندان مطرحی نیست ولی از جمله آثار وی که ماندگارتر است می توان به چرا نمی رقصی و قد و بالای تو را بنازم که هر دو با صدای سیمین غانم تصنیف شده، اشاره کرد. روحانی در سال های پس از انقلاب ترانه های خود را به اروپا برد و بسیاری از آنها را به ارکسترهای اروپایی سپرد که از جمله اقدامات جالب وی، سپردن آهنگ سلطان قلبها به ارکستر سمفونیک پراگ بود که با همان ملودی و به زبان انگلیسی و با صدای دو خواننده امریکایی در سال 1996 اجرا شد.



سلطان قلبها

آهنگساز: انوشیروان روحانی

شاعر: محمد علی شیرازی

دستگاه: بیات اصفهان

اجرای مشترک عهدیه – عارف در سال 1347 در استودیو میثاقیه و اجرای های متعدد بعد توسط هر دو خواننده



یه شب یه روز یه ماه یه سال

یه عمره که می گردم بعدها چو کبوتر بی پر و بال می رم همه جا

یه روز دیدم گم شد جونم دور افتاد از آشیونم

بی خونه مونم سرگردونم بیا به خدا



سلطان قلبم کجایی کجایی

رفتی که بر من به شادی گشایی

دروازه های بهشت طلایی

اما صد افسوس

رفتی و برد از کفم زندگانی

عشق و امید مرا در جوانی

رفتی کجا ای که دردم ندانی

دردم ندانی



قربون برم اون خدا را خدا را

لطفش به هم می رسونه دلا رو

حل می کنه رحم او مشکلارو

شکرت خدایا



گذشته دیگه گذشته گذشته

این فتنه ها بازی سرنوشته

شکرت خدایا که حالا دیگه بهشته

کاشونه ما

گذشته ها گذشت بیا بیا که بگیم شکرت خدا

که به هم رسوند دل ما را شکرت خدایا

اگه یه روز این آسمون با من و تو شد نامهربون

نمونده امروز از آن نشون

شکرت خدایا منبع
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
3847314.jpg



مهستی شوهرش را برای دریاقت عنوان شوهر نمونه سال کاندیدا می کند










- الو ، خانم مهستی تشریف دارند ؟


- خودم هستم ،سرکار؟


سلام خانم ،بنده خبرنگار زن روز هستم ،چه عجب منزل هستید و ما توانستیم شما را پای تلفن پیدا کنیم


- خب چکار کنم .شغلم ایجاب می کند که زندگی پرجنب و جوش و پرفعالیتی داشته باشم ،تازه خوب شد امروز تلفن کردید ،چون دیشب از شمال برگشتیم و جند روز دیگر برای اجرای برنامه باید به آبادان بروم ،بعد از بازگشت از آبادان هم تصمیم دارم با دختر سه ساله ان « سحر » ومادرم به اروپا نزد شوهرم بروم ،بعد همه با هم برای استراحت یکماهه به جنوب فرانسه خواهیم رفت .


- خوشا به حالتان ،حق دارند که به صاحبان صدای خوب می گویند « حنجره طلایی » چون واقعا یک حنجره خوب طلا ساز است !


- ای بابا ،با این همه کار و فعالیت میخواهید در طول سال یکماه هم نتوانیم به مسافرتی برویم .من اگر اهل پول و طلا بودم میتوانستم با آواز خواندن در کاباره ها درآمد بیشتری داشته باشم .


- شوخی کردم ،بعکس معتقدم هنر مندانی که غالبا برای اجرای برنامه به مسافرت می روند ،بحق باید گهگاهی هم بخاطر استراحت و تفریح شخصی چمدان سفر ببندند ،گفتید شوهرتان در حال خاضر در اروپا زندگی می کند ؟


- در اروپا زندگی نمی کند ،برای رسیدگی به کارهای شخصی اش حدود یکماه می شود که به اروپا رفته است .


- ببخشید ایشان شوهر اولتان هستند ؟


- میخواستید شوهر چندم من باشد ؟


- این جسارت مرا ببخشید ،ولی در همه جای دنیا هنرمندان متهم به ازدواج های مکرر و طلاق های پی درپی هستند !


- من تصور می کنم هنرمندانی که از همسرانشان جدا می شوند غالبا تاریخ ازدواج شان مربوط می شود به قبل از شهرتشان و بعد از کسب شهرت و موفقیت خود را از همسری که در زمان گمنامی انتخاب کرده اند زیادتر می بینند و اکثرا آن ظرفیت گذشت لازم را برای سازش با او در خود پیدا نمی کنند .اینست که اختلافاتی میانشان بروز می کند و بالا می گیرد وبه طلاق می انجامد ،من خوشبختانه همسرم را بعد از آنکه به شهرت رسیدم انتخاب کردم و انتخابم انتخابی آگاهانه و موفقیت آمیز بوده است .


- به شما بخاطر انتخاب درست و موفقیت آمیزتان تبریک میگویم . ولی با اجازه تان دلیلی را که علت اصلی طلاق هنرمندان ذکر کرده اید جز در موارد نادری صادق نمیدانم .زیرا تعداد هنر مندانی که پس از کسب شهرت و موفقیت ازدواج کرده اند و طلاق گرفته اند آنقدر زیاد است که خودبخود تحلیل و توجیه شما را نفی می کند


- بهرحال من آنچه در این مورد بفکرم رسید گفتم و شخصا ضامن ازدواج و طلاق کسی نیستم ،در مورد خودم و همسرم نیز با اطمینان میتوانم به شما بگویم که سخت نسبت بهم علاقه مندیم و قول میدهم محبت احترام آمیزی که میان ما وجود دارد تا آخر عمر حفظ خواهد شد .شوهر من « کورس ناظمیان » آنقدر خوب و آقاست که اگر یکبار دیگر مجله زن روز تصمیم بگیرد به انتخاب شوهر نمونه سال بگیرد .من اورا به عنوان بهترین شوهر معرفی خواهم کرد و اطمینان دارم حتما برنده خواهد شد


- ...
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
2dt5aab.jpg


مردان زن نما در تهران


اخیرا یک گروه هنری از مردان زن نما که در اروپا شهرت بسیار دارند و برنامه هایشان مورد توجه مشتریان کاباره ها می باشد .به دعوت مدیر کاباره شکوفه نو به این کاباره از جمله چهار کاباره معروف جهان بشمار می آید ،آمده اند .


این گروه مردان که مانند زنها اندامی زنانه و سینه هایی برجسته دارند وقتی به روی صحنه می آیند و به رقص و اجرای برنامه مشغول می شوند ،چنانکه کسی قبلا نداند مرد هستند .تصور خواهد کرد که همه آنها زن می باشند .


دراینجا شما عکسی از مردان زن نما می بینید و لابد مثل ما حیرت می کنید که اینها چطور امکان دارد مرد باشند .






اطلاعات هفتگی / شماره 1572 / سال 1350
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
گلی به نام گوگوش » تعطیل شد .


محمود قربانی ،همسر گوگوش که دست اندرکار تهیه فیلمی از زندگی گوگوش بنام « گلی بنام گوگوش » به کارگردانی ساموئل خاچیکیان و با شرکت گوگوش ، آرمان ،و خودش است ، اینروزها بعلت اختلافی که با پدر گوگوش در مورد سناریو فیلم پیداکرده جریان تهیه فیلم را تعطیل کرده است .علت اختلاف قربانی و پدر گوگوش نشان دادن بعضی حالات و خصوصیات پدرگوگوش در داستان است
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
اکنون سالهاست که س ک س در سینمای جهان نقش مهم،وگاه برتر از هنر واقعی را ایفا می کند .حتی در سینمای هند که هنوز بوسیدن مجاز نیست تلاش می کنند تا حد امکان ستارگان س ک س خودرا،اگرچه با ایفای نقش دوم وسوم بیش از گذشته ،برروی پرده نشان دهد .


عریان شدن در سینما و نشان دادن اندام های س ک س تقریبا به همان گونه پیشرفت کرده که بوسه های سینمایی .هنوز فیلم های قدیمی موجود هالیوود موید آن است که در آغاز کارسینما بوسه های تند و بی حالت رسم بود ،اما کم کم لحظات این بوسه ها بیشتر شد وتا جائی رسید که اکنون گاه بیش از یک دقیقه طول می کشد .سکس نیز در آغاز خیلی کند جاباز می کرد وهنگامی که "مه رویان شناگر "باشرکت "استرویلیامز "بر روی پرده سینماها بنمایش گذاشته شد ،گرچه بیکینی هنوز مد نشده بود و استرویلیامز هم با مایوهای قدیم و دامن دار جلوی دوربین ظاهر شده بود امامه رویان شناگر یک فیلم س ک س معرفی گردید ودر بسیاری از کشورهای جهان فیلمی پرفروش بحساب آمد ...از آن پس سینمای فرانسه در نشان دادن سکس با هالیوود "کورس "گذاشت .ودراین مسابقه چنان سرعت گرفت که تهیه کنندگان آمریکایی و ایتالیلیی بوحشت افتادند ودرصدد جبران عقب ماندگی ! برآمدند .


واز این رو فیلم هایی مانند "زندگی شیرین "باشرکت آنیتا اکبرک، مارچلو ماسترویانی تهیه کردند که "وخدا زن را آفرید "و "گوهر فروشان مهتاب شب "را بدست فراموشی سپرد .کار نیز چنان بالا گرفت که " هوس در صبح بهاری "تهیه گشت و آمیخته با مضامین گوناگون ،س ک س با چهره های نوینی بنمایش گذاشته شد .


گرچه در اروپا و آمریکا هم مسئولان سانسور در آغاز سدی در مقابل پیشرفت س ک س بودند اما کمکم تهیه کنندگان موفق شدند این سد را بشکنند و کار را بجائی برسانند که تقریبا میتوان گفت از سال 1960 دیگر عملا سانسوری در این دو قاره برای سینما وجود ندارد و حدودی هم برای تهیه کنندگان در ساختن صحنه های س ک س و نشان دادن بدن عریان ستارگان موجود نیست .


تئاتر اروپا و امریکا هم که تاریخی کهن دارد ،درمورد س ک س به همین گونه بی پروائی بخود گرفت ،تا جائیکه اکنون با تمام تضییقاتی که برای هنرپیشگان نمایشنامه افتضاح آمیز « اوه کلکته »فراهم می کنند اما مسئولان قادر به جلوگیری از اجرای این نمایشنامه نیستند .


بدنیست تاریخ و سیر س ک س را در تئاتر و سینمای ایران نیز مرور کنیم .


وقتی حدود شصت سال قبل نخستین تئاتر ایران در خیابان امیرکبیر (برق )بنام تئاتر سعادت شروع بکار کرد تا مدت ها هیچ زنی جرات آمدن روی صحنه را نداشت فدر تئاتر های سیار که به "مطرب روحوضی "معروف شده بودند نیز مردان با گذاردن کلاه گیس ،پوشیدن لباس زنانه بلند ،و تغییر صدا ،ایفای نقش زنان را بعهده می گرفتند .


نخستین زن که در تئاتر ایران بر روی صحنه رفت « شارماری گو »بود. اوکه سری طاس داشت پس از مدتی که از شروع کار تئاتر سعادت گذشت ،کلاه گیس بسر می نهاد و شب ها برروی صحنه میرفت .


کم کم زنان دیگری نیز به تئاتر روی آوردند .اما در تئاترهای سیار (روحوصی )از زنها بیشتر برای اجرای رقص استفاده می شدکه البته هنگام اجرای رقص شلواری بلندکه تا مچ پایش داشت ،بپا می کردند .با این همه نه در سالن های تئاتر و نه در گروه های سیار ابدا بوسه رایج نبود و هیچکس جرات نداشت در مقابل تماشاچیان بوسه یی از زن بگیرد .


در سالهای بین 1325و30 کمکم در تئاترها صحنه معاشقه جان گرفت ،اما باز هم لب هنرپیشگان با هم تماس پیدا نمی کرد وبلکه دو هنرپیشه برای بوسیدن هم به گونه ای روی صحنه قرار می گرفتند که وقتی سرها را بهم نزدیک میکردند اگرچه یکدیگر رانمی بوسیدند ،اما برای تماشاچی تصور بوسه بوجود می آمد .واز همان زمان بتدریج تئاتر ایران به سک س گرائید .باین معنی که سعی میشد از ستارگانی استفاده شود که در عین داشتن استعداد هنری ،چهره ای زیبا و اندامی دلفریب نیز داشته باشند .چنانکه طی چندین سال "شهلا "ستاره کنونی سینمای فارسی که در آنوقت در تئاتر بر روی صحنه ظاهر می شد زیباترین و سکسی ترین ستاره تئاتر ایران بشمار می رفت و دور نیست اگر بگوییم گروهی از تماشاچیان تئاتر تهران به شوق دیدن شهلا برروی صحنه بلیط می خریدند .


اما تئاتر ایران در عین حال نتوانست س ک س و صحنه های عشقی را در خود بگیرد . و بهمانگونه که می بینیم جز در پاره ای موارد که در تئاترهای لاله زار از زنان فربه استفاده می شود در تئاتر ما س ک س را جائی نیست وصحنه های بوسه و عشق ورزی بندرت به چشم می خورد .لیکن در سینما جسارت بیشتری در س ک س نشان داده شد .


در سالهای اول تولد سینمای فارسی اگر چه دست تهیه کنندگان مانند همه جای دیگر دنیا در سینما بازتر از تئاتر بود ،اما در صحنه های عشقی نه از برهنگی خبری بود ونه از صحنه های عشقی داغ و طولانی ،از بوسه عشق هم امتناع می شد لیکن سینمای ایران یکباره به سک سگرائید و رقابت هایی هم در این زمینه صورت گرفت .چنانکه ده ،دوازده سال پیش «ایرن » و «تهمینه »دو رقیب س ک س یکدیگر در سینما بودند .درهمان سالها تهیه کنندگان فیلم فارسی ،سکس عامه پسند رابیشتر مورد توجه داشتند و به همین دلیل «مهوش » سالها یکه تاز سکس سینمای فارسی بود .در بسیاری از فیلمها فقط به بهانه آواز اورا جلوی دوربین می بردند و او که بدنی فربه داشت ،در حین خواندن پاهای گوشت آلود خود را هم در معرض تماشا می گذاشت .


با اینهمه در آن روزها با آنکه "بیکینی "تازه مد شده بود ،کمتر ستاره ای جرات می کرد با مایو دو تکه جلوی دوربین ظاهر شود .از این رو بعضی از کارگردانان متوسل به نشان دادن برجستگی های با پوشانیدن لباسهای تنگ و چسبان به ستارگان می شدند .لیکن خیلی زود این سد شکسته شد و تهیه کنندگان که ذوق تماشاچی را در توجه به س ک س دریافتند .از گروهی هم که چندان هنرو حتی استعدادی هم نداشتند ،فقط و فقط به آن جهت که در مقابل دوربین " جرات س ک س ی شدن "را داشتند ،استفاده نمودند و فیلمها را با س ک س در آمیختند.دربین این دسته چند تن خوب گل کردند و این موفقیت باعث شد عده ای از ستارگان که در آغاز بیشتر به جهت شوق استعدادشان به سینما راه یافته بودند برای آنکه از کاروان س ک س بودن عقب نمانند،جلوی دوربین نیمه عریان شوند .چنانکه این روزها می بینیم اغلب ستارگان سینما جزو ستارگان س ک س محسوب می شوند .ولی البته همه آنها آنگونه که دو سه نفرشان به موفقیت رسیده اند گل نکرده اند .


فعلا این روزها سینمای ایران با تمام محدودیتی که مسئولان سانسور،برای جلوگیری از س ک س ی شدن کامل آن ایجاد کرده اند ،چهار نعل بسوی س ک س برای جلب بیشتر تماشاچی میراند .ودر بیشتر فیلمها ازرقص نیمه عریان ویا ستارگان در حال نیمه برهنه استفاده می شود .


این روزها می بینیم رقابتی شدید بین ستارگان در گرفته است که هریک خود را س ک س ی تر بشناساند و دیگری را پس بزند .لیکن در این مورد دو روش در بین ستارگان وجود دارد .عده ای بی آنکه برای زیبایی اندام خود ورزش کنند و **** های خاص غذائی بگیرند معتقد به ذوق اکثریت –که فربه می پسندند –می باشند و از چاق شدن نمی هراسند .اما پاره ای از ستارگان س ک س بودن را در تناسب اندام بر مقیاس اروپا و آمریکا می دانند ورژیم های سخت غذایی می گیرند و هرروز به حمام سونا می روندو یکی دو ساعت ورزش می کنند .


پایان




مجله اطلاعات هفتگی /شماره 1503 / سال 1351 .
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
ازهنرپیشگانی که جنجال و مصاحبه هائی در اطراف خود براه انداختند وبه نحو چشمگیری از س ک س آنها در فیلمها استفاده گردید باید از « نوری کسرائی » هنرپیشه فیلم "رضا موتوری "و "زری خوشکام " که البته هنوز فیلمی از او بنمایش در نیامده ولی عکس های س ک س او زینت بخش مطبوعات شده است نام برد .« خوشکام » دارای هیکل یکدستی است که با هیچکدام از استاندارد های س ک س قدیم سینمای ایران و سینمای جدید آن جور در نمی آید .


در جوار این هنرمندان به سرقفلی دائمی فیلم های فارسی « ثریا بهشتی »بر می خوریم که طرفداران زیادی مخصوصا در شهرستان ها دارد ،که بهرحال اورا « س ک س ایرونی پسند» می نامند .


یکی دیگر از ستارگانی که با فیلمهای تبلیغاتی وارد سینما گردید و هم اکنون یکی از چهره های سرشناس سینمای ایران بحساب می آید« سارا » است .


سارا که اغلب در فیلم های س ک س ظاهر می گردد در زندگی خصوصی و اجتماعی ،آنقدر سر به زیر است که آدم باور نمی کند او همان دختر شیطان فیلمهای س ک س است .


و اینهم چند ابراز عقیده جالب از چند هنرمند معروف در مورد س ک س موجود در سینمای ایران که امیدوارم بپسندید :


*منوچهر وثوق : من با این نوع ارائه س ک س در سینما مخالفم ،چون غیر از اشخاص بخصوص کسی دیگر آنرا نمی پسندد ،باید مردم را آماده کرد تا از یک حالت طبیعی و زیبای س ک سخوششان بیاید .


*پوری بنائی : س ک س برای فیلم واجب است ولی نه با این فرم زننده ،س ک س باید ظریف و قشنگ باشد .


*فروزان : س ک س بازی کردنی نیست ،باید تو وجود آدم باشد .


*ایرج رستمی : شما هر کارگردانی را که مثال بیاورید مقداری س ک س چاشنی فیلم خود کرده ،حال ممکن است این س ک س با حرکات و لوندی بخصوصی باشد ویا صرفا نشان دادن اندامی زیبا در فیلم که می تواند یک کار هنری باشد مثل فیلم « دیروز ، امروز ، فزدا » اثر " دسیکا "..زیباترین صحنه آن نیز استریپ تیز « سوفیا لورن »است .


*فرانک : س ک س مثل حادثه و عشق و هیجان برای فیلم لازم است .


*متوسلانی : س ک س باید در فیلم باشد ولی باید رعایت حد اعتدال راهم در آن کرد .


*داریوش طلائی : در این مورد من فکر می کنم مردم ما کمبود احساس میکنند و این را میشود با فیلم جبران کرد .


*عارف : س ک س در همه فیلمهای دنیا رایج است والبته نمک فیلم ولی در مملکت ما در نشان دادن آن مبالغه می کنند .


*وحدت : س ک س ،فلفل ،زردچوبه ،نمک و خردل فیلمهاست .


*مرجان : من با این نوع س ک س های رایج در سینما مخالفم .


پایان .
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
بعد از سیر نزولی که دراین مورد پیداشد،ناگهان «ایرن »ستاره چشم عسلی سینما وهنرمند معروف تئاتر در فیلم «کلید بهشت » اثر «حسین مدنی »با "بیکینی " کوچکی ظاهر شد که ناگهان باعث جنجال و شایعات مطبوعاتی گردید .«تپه عشق »از فیلم هائی بود که نام دختری را بخاطر ،مینی شورتی :که درفیلم بپاداشت ،بسر زبان ها انداخت .این دختر « فرانک میر قهاری »بود ودر فیلم های بعدی با همین حربه توانست خود را در سینما جاکند.


«چشمه عشاق » باشرکت تهمینه و ویگن بخاطر صحنه های کاملا س ک س ،اسم «تهمینه »را در ردیف هنرمندان مشهور آن زمان درآورد تا آنجائیکه کار به جدال «ایرن » و «تهمینه » کشید .چون هرکدام عقیده داشتند از دیگری س ک س تر هستند ،بهرحال تهمینه در این راه آنقدر دست و دلبازی به خرج داد تامنجر به جدائی او و همسرش «ایرج قادری» گردید.


ازهنرپیشگان س ک س دیگر که سخاوت تمام در عرضه کردن اندام خودداشت ،اما نتوانست موفقیتی کسب کند ،باید از «نسرین » هنرپیشه همیشگی فیلم های دکترکاوسی نام برد وحتی در آخرین فیلم دکتر بنام «خانه کناردریا»باوجودداشتن صحنه های س ک س داغ باز هم مورد توجه قرار نگرفت .


«سهیلا »از هنرپیشگان موفقی بود که درتمام فیلمها سعی میشد به نحوی از س ک س او استفاده شود وفیلم «خوشگل خوشگلا »و «رانندگان جهنم »ازدسته فیلمهای معروف او هستند .


ازهنرپیشگان دیگری در این زمینه باید از «کتایون »نام برد .کتایون با فیلمهای تبلیغاتی وارد سینما گردید و بعد از چندی تهیه کنندگان در صحنه های س ک س از وجود او استفاده می کردندولی بتدریج ازنظر عرضه س ک س در ردیف هنرپیشگان درجه دوم قرارگرفت .


«فریبا»ازجمله هنرمندانی است که سعی می کند اندام خود را با زمان وفق بدهد،بطوریکه هم اکنون اکثر آدمهائی که اورا از نزدیک می بینند نمیتوانند باور کنند او همان دختر چاق و فربه فیلم « زنی بنام شراب »است .واین وزن کم کردن در فیلم «رضا موتوری »کاملا مشهود بود و بخاطر همین موضوع هم اکنون او یکی از موفق ترین هنرپیشگان س ک س سینماست .


از ستارگانی که صرفا بخاطر س ک س جذاب او در فیلمها از او استفاده می شود ،« لی لی » هنرپیشه خوش اندام سینمای فارسی است .لی لی تا آنجا که می تواند سعی می کند صحنه های س ک س فیلم را به نحوی زیبا و دلپذیر ارائه بدهد . از جمله در آخرین فیلم خود «فریاد»که در صحنه هایی از آن تقریبا یک استریپ تیز ایرانی را ارائه میدهد .


« مژگان » را سینماچی ها لقب س ک س اروپائی به او داده اند ،چون با استانداردهای موجود سکس های ایرانی مطابقت نمی کند و البته خانم مژگان هم سعی نمی کند هیکلش مثل همکاران گردد وبه رزیم غذائی خود ادامه میدهد .از جمله صحنه های س ک س داغی که او در آن شرکت داشته است باید از فیلم «امشب دختری میمیرد » نام برد .


از کسانی که بخاطر رقص خود توانستند جائی در سینمای فارسی پیداکنند ،و اکنون جزو ارکان آن درآمده اند ،باید از «جمیله » و «نادیا »نام برد که صدالبته هرکدام از سرقفلی های فیلم های فارسی هستند .


از دسته هنرمندان مشهور و گرانقیمت سینمای ایران که برحسب ضرورت در صحنه های س ک س ظاهر می گردند و تاکنون کسی نتوانسته است جای آنها را پرکند باید از « فروزان »نام برد .


بعداز او « گوگوش »باس ک س توئیگی واردر فیلم «طلوع »اثر برادران میناسیان در جرگه ستارگان سکسی درآمد.


« پوری بنائی »با اینکه از هیکل متناسب و قشنگ برخورداراست ،ولی بهیچوجه حاضر نیست در فیلمهای س ک س بازی کند ولی بهرحال بخاطر سناریو و بعضی از صحنه های فیلم مجبور است تا اندازه ای گذشت نشان بدهد . از جمله در « خشم کولی » که مورد حمله چندمرد قرار می گیرد ودر نتیجه قسمت هایی از لباس او پاره می گردد .


یکی دیگر از ستارگان معروف سینمای ایران که بلاخره حاضر شد تا اندازه ای در صحنه های س ک س فیلم ظاهر گردد ، « مرجان »است .بطوریکه در آخرین فیلم خود بنام

« قلاب»اثر عباس دستمالچی در قسمتی از فیلم در مقابل چشم یکی از قهرمانان داستان شروع می کند به پوشیدن جوراب به نحوی س ک س می کند که اولین فیلم او در این زمینه بشمار می آید .
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
مطالب صفحه 39 هم مطالب خوبیست لطفا مطالعه بفرمایید
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
Dinaaraz.jpg


بازیگر قدیمی سینمای ایران که سالهاست مقیم آمریکاست و همچنان فعالیت های هنری اش را با شور و اشتیاق فراوانی ادامه می‌‌دهد،در فیلم «خانه‌ای از شن و مه» اولین ساخته وادیم پرلمن در کنار بزرگانی چون بن کینگزلی (برنده اسکار برای بازی در فیلم «گاندی» در سال ۱۹۸۲) و جنیفر کانلی (برنده اسکار برای بازی در فیلم «یک ذهن زیبا» در سال ۲۰۰۱) نقش آفرینی کرده است.

شهره آغداشلو
شهره آغداشلو که کاندید جایزه اسکار بهترین بایگر نقش مکمل زن برای فیلم «خانه‌ای از شن و مه» شده، چهار جایزه منتخب انجمن منتقدین لوس آنجلس، نیویورک، سین سیناتی و آن‌لایم را از آن خود کرده است. آغداشلو که پیش از انقلاب در سه فیلم مطرح آن زمان بازی کرد و با سه کارگردان بزرگ سینمای ایران: عباس کیارستمی،علی حاتمی و محمدرضا اصلانی همکاری داشت،بازی های ماندگاری از خود به جای گذاشت. او پس از انقلاب به امریکا رفت و به اتفاق همسرش (هوشنگ توزیع) در نمایش های متعددی بازی کرد.

آغداشلو در فیلم «خانه‌ای از شن و مه» در نقش «نادی» زنی ایرانی و افسرده را بازی می‌کند که به اتفاق همسرش - بن کینگزلی، سرهنگ مهاجر ایرانی - در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کنند.به امریکا می‌‌آیند و بر سر تصاحب خانه‌ای با صاحب قبلی خانه (جنیفر کانلی) درگیر می‌شوند.آغداشلو از چگونگی حضور در فیلم «خانه‌ای از شن و مه» اینچنین می‌‌گوید: «کتاب «خانه‌ای از شن و مه» - نوشته آندره دوبوس - را می‌‌خواندم که به همسرم گفتم: غیرعادلانه است که اگر روزی از این کتاب فیلمی تهیه شود و به من این نقش نادی را ندهند. پس از بازی در نقش یک زن تروریست ایرانی در سریال تلویزیونی ۲۴ از سوی هموطنانش مورد سرزنش قرار گرفت. همچنین اظهارات وی درباره گوگوش خواننده و هنرپیشه نامدار ایرانی که کمی بوی حسادت میداد منجر به اعتراضات شدید هموطنانش در اینترنت گردید.

شهره آغداشلو در سال ۱۳۵۷ عنوان محبوب‌ترین بازیگر زن سینما را به خود اختصاص داد.



مشخصات و روند شغلی

نام: شهره آغداشلو
نام اصلی: پری وزیری‌تبار
تاریخ تولد: ۱۳۲۱ - تهران
تحصیلات: دانش‌آموخته روابط بین الملل - لندن
همسر پیشین: آیدین آغداشلو (نقاش و گرافیست)
همسر کنونی: هوشنگ توزیع (نویسنده، کارگردان و بازیگر)
آغاز فعالیت سینمایی: شطرنج باد (محمدرضا اصلانی، ۱۳۵۵)
آغاز فعالیت تئاتر: از سال ۱۳۵۶
عمده فیلمها: گزارش (۱۳۵۶)، سوته دلان (۱۳۵۶)، میهمانان هتل آستوریا، مریم (۲۰۰۱)، خانه‌ای از شن و مه (۲۰۰۳)
عمده نمایشها در ایران: قوی تر، چرخ فلک، گلدونه خانم، بانویی می‌‌میرد، موضوع جدی نیست، شبی خون و ...
عمده نمایشها در امریکا: هفت رنگ، کافه اکبر آقا نوستالژی، بوی خوش عشق، سهم ما از خانه پدری، امیر ارسلان ۲۰۰۰ و ...
تهیه برنامه «زیر آسمان کبود» در تلویزیون ایران.
تهیه برنامه رادیویی «صدا و نوای ایران» (پخش از کانال بین المللی سراسری امریکا)
وی نخستین بانوی ایرانی و آسیایی است که تا کنون کاندیدای جایزه اسکار شده است.
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
48vyjqv.jpg


یاد بود محمدعلی فردین در هفتمین سال نبودن او


هفت‌سال پیش مثل دیروز محمدعلی فردین در تهران درگذشت. مراسم خاک‌سپاری او یکی از به‌یادماندنی‌ترین بدرقه‌هایی بود که مردم در وداع با هنرمند محبوب خود نشان دادند. شرکت انبوه مردم در این مراسم، و در میان آن‌ها، جوانانی با لباس‌های منقش به تصویر فردین، نسلی که بعد از انقلاب و کنار ماندن فردین از سینما به‌ دنیا آمده بود، پرسشی تازه شد برای اهل تحقیق در مسائل و مقولات مربوط به جامعه‌شناسی اجتماعی. با انتشار خبر درگذشت فردین، انفجاری عظیم از چاپ و انتشار تصاویر او در نشریات ایران رخ داد که بی‌سابقه بود. هر چند که بنا به مصلحت، تکیه بیشتر بر جنبۀ ورزشکاری و زمانی جزو اعضای تیم ملی کشتی ایران بودن فردین می‌شد تا به بازیگری او در فیلم و جایگاهی که در سینما داشت. در همان ایام مطلبی در ماهنامۀ فیلم به‌چاپ رسید با عنوان هیشکی مثل تو نبود. نوشتاری به قلم احمد کریمی که در چند کات تاثیر حضور فردین را در لایه‌های مختلف اجتماع و کوچه‌بازار نشان می‌داد.

در تاریک‌روشن سینما اشک‌های مادر برق می‌زد. گاه از فرط خنده و بیش‌تر به‌خاطر غمگینی لحظه‌هایی که به افت‌وخیز زندگی خودش شباهت می‌بُرد.

ما در رویاهایمان این حسرت را همچون دنبالۀ رنگین‌کمانی به قلب آرزومندمان سنجاق کردیم، شاید وقتی ـ بی‌وقتی مجال مغتنمی به‌دست آید تا بتوانیم این خط دیالوگ کوبنده را حرج کسی کنیم و نشد! علی بی‌غم ـ فقط علی‌بی‌غم ـ بود که حسرت‌به‌دلی‌های ما را پاسخی جانانه می‌داد و می‌توانست به دختر خرپول پرافاده‌ای بگوید: نه! تا جگر سوخته‌مان را جلا دهد و فقط فردین بود که می‌توانست علی بی‌غم باشد.

چرا فکر می‌کردیم که علی بی‌غم مکانیک ـ که در سطح جامعه هزاران هزار همتای انگ خود داشت ـ باید یک چریک می‌بود با چندین قطار قشنگ و با توجه به نقش تاریخ‌ساز پرولتاریا به جنگ طبقاتی می‌شتافت؟ مردمی معمولی، با آرزوهای معمولی که از دریچۀ سیاست به زندگی نمی‌نگریستند، فردین را همتای خود یافتند: ساده، معمولی، صمیمی.

فردین، مرهمی بود بر تلخکامی‌های روزمرۀ آدم‌ها. بدون دست‌اندازی‌های روان‌کاوانه یا جامعه‌شناختی چنین و چنانی. فردین آموخت که یک شاگرد سماور ساز هم می‌تواند مغرورانه قدم بردارد و در رویاهای که او به آن‌ها جان می‌بخشید، مُشتی زیر چانۀ قارون‌ها بزند و بگوید: گور پدر همگی‌تان!

منبع: مجلۀ گفتاری جُنگ صدا

متن کامل
نظر و انتقاد شما؟(۱)
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
شهیار قنبری ترانه سرایی را از پانزده سالگی آغاز کرد


شهیار قنبری ترانه سرایی را از پانزده سالگی آغاز کرده است. وی در دهه 60 به انگلیس سفر کرده و در سال 1968 در گروهای موسیقی پاپ شرکت می کند.در تظاهرات اعتراض به جنگ ویتنام ، سال 1968 در لندن شرکت کرده و از آن پس بی تردید ترانه سرایی را بر می گزیند. پس از بازگشت به ایران کارش را با نوشتن برای هفته نامه های مختلف و خبرنگاری آغاز کرد و در عین حال برای رادیو تهران برنامه ی آوای موسیقی - پیرامون rock and roll وpop - تهیه کرد. فعالیت وی در تلویزیون با گویندگی و ترانه نویسی برای برنامه ی تلویزیونی زنگوله ها در کنار شادروان واروژان، پرویز اتابکی، بابک افشار، اسفندیار منفردزاده، ایرج جنتی عطایی، تورج نگهبان و منوچهرسخایی تهیه کننده ی آن برنامه آغاز شد. شروع فعالیت ترانه سرایی او در سال ١٣٤٨یعنی در هجده سالگی با ترانه ی ستاره آی ستاره و دیگه اشکم واسه من ناز می کنه با صدای گوگوش در استودیو طنین بود.

در نوزده سالگی فعالیتش را گسترش داد و ترانه های بسیاری را برای گوگوش داریوش، ابی، فرهاد و خواننده های مشهور آن زمان سرود که قصه ی دو ماهی، بوی خوب گندم، مرد تنها، قصه بره وگرگ، حرف، نفس، هجرت، جمعه، هفته خاکستری، نياز، سقوط، هميشه غايب، نفرين نامه، نجواها، آوار و اگه بمونی از آن جمله اند. شهیار در ایران پیش از انقلاب نخستین مجموعه شعر خوانی خود به نام یک دهان آواز سرخ را منتشر کرد.



فعالیت سینمایی و تئاتر:

شهیار در کودکی در فیلم چهره آشنا به همراه پدر ظاهر می شود و پس از آن در سال ١٣٥٥ در فیلم خانه خراب ساخته ی نصرت کریمی و پس از آن در فیلم شام آخر ساخته ی خود شاعر به همراه مرحوم فنی زاده ایفای نقش کرد. او در آن سال ها دو نمایش نامه به نام های برادران علمی و غزل نمایش نیز نوشت. پس از آن به همراه سیمین بهبهانی، فریدون مشیری، یدالله رویایی و عماد خراسانی به عضویت شورای ترانه های روز ایران در آمد. در اواخر دهه ی پنجاه فیلم موزیکال پاییز، ایستگاه آخر را با بازی مرحوم پرویز فنی زاده و ایرن نویسندگی و کارگردانی کرد که پخش آن با شروع انقلاب میسر نشد.



پس از انقلاب:

شهیار در سال 1359 پس از پیروزی انقلاب به فرانسه مهاجرت کرد و در طی این مدت فعالیت خود را ادامه داد. سال ها بعد در فرانسه دومین آلبوم خود که در ایران ضبط شده بود به نام پیشمرگانه ها یا اگر همه شاعر بودند را منتشر کرد و پس از آن صدای درخت بی زمین. غربت مکانی می شود برای اوج این نازنین و واژه پشت واژه سبز می شود و کارنامه ای رقم می خورد که می توان سال ها به آن بالید. شهیار پس از سال ها اقامت در فرانسه در دهه ی 90 به شهر فرشتگان LA در آمریکا می رود تا غزل نمایش نون و پنیر و سبزی را در کنسرت ابی و داریوش به صحنه ببرد. کاری متفاوت با بازی تنها فرزندش لرکا. انتشار آلبوم قد غن در اوایل همین دهه روی می دهد. سپس دو مچموعه به نام های شناسنامه 1 و شناسنا مه 2 که مجمو عه ای است از تمام ترانه های نوشته شده توسط شهیار با صدای گوگوش به همراه مروری بر سال های دور ترانه با کلام شهیار و سپس سفرنامه منتشر می شود. مجموعه ای متفاوت و زیبا. پس از چند سال کاری دیگر به نام برهنگی انتشار می یابد. یک روز پس از فاجعه ی 11 سپتامبر در نیویورک دوستت دارم ها را به قربانیان پیشکش می کند و پس از آن یک مجموعه ترانه خوانی به نام Rewind Me in Paris که این مجموعه، همه ی وجود این نازنین را در سال ها تلاش بی وقفه، به ترانه خانه پیشکش می کند. مجمو عه ای بی نظیر به زبان های انگلیسی و فرانسه. لازم به ذکر است که آخرین کار مشترک شهیار و گوگوش آلبوم مانیفست است که این آلبوم با استقبال گسترده ی مردم می رود که شروعی باشد بر تحول موسیقی و ترانه در سال های غربت. در این آلبوم 8 ترانه از شهیار با صدای جاودان گوگوش وجود دارد که مورد توجه دوستداران گوگوش و شهیار قرار گرفته است.

شهیار از گوگوش می گوید (در سال های سکوت گوگوش): گوگوش، گوگوش نازنین برای من بانوی ترانه است، برای همیشه تا صدا هست، تا ترانه هست، گوگوش هست، سبز و همیشگی. نمی دانم با واژه ها چگونه از همه انسانیتش، از همه هنرش، از همه اندازه ها و توانایی هایش چگونه می توان سخن گفت.با اینکه کار من پرداختن و بازی کردن و پیدا کردن واژه هاست، اما فکر می کنم در این زمینه توانایی لازم را ندارند که به درستی از همه بزرگی های انسان سخن بگویند.به هر تقدیر گوگوش برای من آغاز راهی است. برای من میلاد شعر و ترانه است. در همه این سال ها گوگوش یعنی جوانی من، همه تجربه های تازه و رنگ به رنگ زندگی من، گوگوش بخشی از حنجره من بود، بنابراین گلوگاه و بال پرواز من است. گوگوش هنرمندی است که بیش از همه عاشق خواندن است. اما نمی تواند بخواند. گوگوش اجازه ندارد بخواند. یارب، حسرتا، دردا که در این سال های آخر قرن بیستم، قرنی با این شکوه و تجربه، قرن کشف ها و اخترعات و... و قرنی که مرزها برداشته شدند و می شوند،پرنده ای به نام گوگوش اجازه پرواز و آواز ندارد.

متن کامل
نظر و انتقاد شما؟(۰)
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
ورود زنان به سینما


ورود زن‌ها به دنیای بازیگری همواره با مشقات بسیاری همراه بوده است. در گفت‌وگویی که با چند تن از بازیگران قدیم و جدید سینما و تلویزیون داشته‌ایم، آنها از نحوه ورودشان به عرصه بازیگری، سختی، خاطرات، میزان رضایت‌مندیشان از انتخاب رشته بازیگری، سخن گفته‌اند. از سال 1350 برای نقش مادر انتخاب شدم: ژاله علو متولد 1306 تهران است. او از سال 1331 در رادیو شروع به کارکرد و از سال 1327 با فیلم طوفان زندگی بازیگری را تجربه کرد. ژاله علو از سال 1332 دوبله فیلم را آغاز کرد. علو از نحوه ورودش به عرصه بازیگری می‌گوید: هنگامی که در دانشسرای مقدماتی درس می‌خواندم دبیر ادبیات کلاس ما به دلیل صدا و طرز خواندن انشاهایم مرا به رادیو برد و من در آنجا شروع به کار کردم. بعد از آن روزی آگهی‌ای را در مجله‌ای خواندم که کلاسی برای آموزش فن بیان و تدریس بازیگری تاسیس شده است.

این کلاس با همت مرحوم علی دریابیگی و دکتر اسماعیل کوشان تشکیل شده بود. من بیشتر مایل بودم تا در کلاس فن بیان این آموزشگاه شرکت کنم چون فکر می‌کردم برای ادامه کار در رادیو این فن الزامی است. پس از مدتی هنگامی که قرار شد فیلم طوفان زندگی ساخته شود از افراد مختلفی که در این کلاس‌ها تعلیم می‌گرفتند، دعوت شد تا در این فیلم بازی کنند من برای نقش خواهر نقش اول مرد و خانم اینا آفشید که اولین زن خلبان ایرانی بودند برای ایفای نقش اول زن انتخاب شده و...

شهلا ریاحی - قدرت زمان شربتچی - متولد 1305 تهران است. او پس از پایان دوره متوسطه به تشویق همسرش اسماعیل ریاحی در سال 1323 به فعالیت در تئاتر پرداخت و در سال 1330 با فیلم خواب‌های طلایی بازیگری در سینما را تجربه کرد.

بنابراین من سینما را کنار گذاشتم و همان کارهای قبلی‌ام مثل کار با رادیو و دوبله را ادامه دادم. اما از سال 50 در سینما نقش‌های مادر را به عهده گرفتم و در فیلم‌هایی مثل داش‌آکل، قلندر، پل، طوقی، آدمک، خسرو و شیرین تا سال 65 که در مجموعه تلویزیونی امیرکبیر بازی داشتم.



به طور تصادفی، کارگردان شدم

شهلا ریاحی متولد 1305 تهران است. او پس از پایان دوره متوسطه به تشویق همسرش اسماعیل ریاحی در سال 1323 به فعالیت در تئاتر پرداخت و در سال 1330 با فیلم خواب‌های طلایی بازیگری در سینما را تجربه کرد. او حضور در سینما را با بازیگری فیلم‌ها ادامه داد تا این که در سال 1335 پس از کسب تجربه کارگردانی در تئاتر به آشنایی بیشتر با سینما فیلم مرجان را تهیه و کارگردانی کرد.

ریاحی بعد از این فیلم تصمیم گرفت تنها به بازیگری در سینما بپردازد و تا به امروز در بیش از 100 فیلم و سریال حضور پیدا کرده است.

ریاحی در سال 1335 یعنی سال رکود سینمای فارسی دست به تولید فیل مرجان زد. او در این‌باره می‌گوید: به طور کاملا تصادفی، فیلمنامه مرجان به دستم رسید. ساختن فیلم در آن زمان کار پرزحمت و خستگی‌آوری بود. بر اثر عدم امکانات فنی، کمی تجربه همگان، کار بسیار کند با صرف وقت زیاد پیش می‌رفت. شاید محصول ساعت‌ها تلاش گروه از صبح تا شب گرفتن 3 یا 4 پلان بود ولی وقتی همان پلان‌ها را روی موویلا می‌دیدم، چنان به شوق می‌آمدم که خستگی کار فراموش می‌شد. این فیلم کار متفاوتی از آب درآمد، چون از رقص و آواز و زد و خورد و تعقیب در آن اثری نبود، به همین جهت هم تهیه‌کنندگان حرفه‌ای ساختن آن را نپذیرفتند. وقتی قصه فیلم به دستم رسید، همین تفاوت‌ها مرا شیفته آن کرد و تصمیم گرفتم شخصا آن را تهیه و کارگردانی کنم، البته در زمان اکران، برای فروش بیشتر و این که پخش کننده راضی‌تر شود، مجبور شدم یک صحنه آواز به فیلم تحمیل کنم و همین امر مرا آزرده کرد، آنقدر که دیگر نخواستم کارگردانی فیلم را تجربه کنم.



مادر مهربان فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیون هستم

ثریا قاسمی 65 سال دارد و بیشر از 40 سال است که در تئاتر، سینما و تلویزیون و همین طور رادیو فعالیت می‌کند. او تنها فرزند حمیده خیرآبادی بازیگر قدیمی است که بارها و بارها در نقش مادری با چشم‌هایی مهربان و شوخ، شخصیت‌های به یادماندنی را جان بخشیده است...

حضور در کنار این مادر، قاسمی را از همان دوران کودکی با فضای هنری مانوس کرد. چنان که در 20 سالگی وارد رادیو شد و به عنوان بازیگر رادیویی کار خود را آغاز کرد. او در این باره می‌گوید: کار صدا را خیلی دوست دارم. کار رادیو را با عشق شروع کردم. در رادیو با آدم‌های بزرگی کار کردم و از آنها بسیار آموختم.

یکی از نقش‌هایی که شاید در میان نقش‌های ثریا قاسمی تکراری باشد، اما او به خوبی از پس آن برآمده، نقش مادر یک خانواده است. ماهایا پطروسیان از معدود بازیگرانی است که به دنبال چهره شدن و یک شبه ره صد ساله رفتن، نبوده است.

برای تماشاگرانی که عادت داشتند، ثریا قاسمی را همیشه در نقش‌های مثبت و مهربان ببینند، حضور در نقش زن سنگدل مجموعه تلویزیونی گرگ‌ها، غافلگیر کننده بود. قاسمی می‌گوید: روی این نقش خیلی کار کردم، به ویژه که دیالوگ های آن هم به خاطر شیوه نگارش آقای میرباقری خیلی سخت و متفاوت بود و علاوه بر اینها حضور در کنار بازیگران بزرگی مثل رشیدی، کشاورز و نصیریان باعث می‌شد، آدم سخت کار کند.

قاسمی بعد از 4 دهه تجربه در عرصه بازیگری، نسبت به آنچه از گذشته خود دارد، احساس غرور می‌کند. او معتقد است: حس خیلی خوبی دارم. چون طی این مدت به طور مداوم کار کرده ام، اگر مدتی از بازیگری دور بودم، در رشته دیگری فعالیت می‌کردم، همیشه فعال بوده‌ام و الان هم مرتبا در حال تکاپو کردن هستم. هیچوقت راکد نبوده‌ام و همه اینها باعث می‌شود، حس خوبی از مرور گذشته به من دست بدهد.



بازیگری زرق و برقی برایم نداشت

فاطمه گودرزی از جمله بازیگرانی است که نقش‌های متفاوتی را تجربه کرده است. ژانر کمدی، حادثه‌ای، ملودرام، اجتماعی و حتی تاریخی که طی 2 سال گذشته با بازی‌اش در مجموعه تاریخی شیخ بهایی به بار نشست.

وی از نحوه حضورش در دنیای بازیگری می‌گوید: قبل از بازیگری، پیگیرانه مشغول مشق ساز بودم و به گفته استاد، این مرحله بلند را در کوتاهترین زمان طی کردم. تا این که شبی هنگام نواختن نغمه‌ای بی‌اراده از سیر قواعد بایدها و نبایدها خارج شده و هر چه دل گفت کردم و به زعم خودم به یاوه سرایی پرداختم. اما یکی از نزدیکان، از دنیای تئاتر که دستی هم در موسیقی داشت و بعدا اولین معلم بازیگریم شد بی‌مقدمه مرا به آموزش بازیگری دعوت کرد، من به دلایلی به پیشنهاد او گوش دادم و بعدها به من گفت: با این واکنش به من ثابت شد غیر از پارامترهای بیرونی در وجودت نیز سرشت بازیگری هست، زیرا در مقابل زرق و برق بازیگری هیچ هیجانی از خودت نشان ندادی و بیشتر مشتاق شناخت نمایش بودی و به هر تقدیر به آموزش بازیگری پرداختم و بعد بازی در یکی، دو مجموعه تلویزیونی که موقعیتی لابراتواری برایم پدید آورد و در جریان کار با قواعد بازیگری بهتر آشنا شدم. منبع

متن کامل
نظر و انتقاد شما؟(۳)

تصاویری از خانم ریاحی در سریال ایتالیا ایتالیا

rert.JPG


erer.JPG


rty.JPG


trty.JPG
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
1Hamsaran.jpg


4313165.jpg


4492761.jpg


9417383.jpg


عطش اولین ترانه ای بود که با صدای ابی به گوش مردم رسید


اولین ترانه ای که با صدای ابی به گوش مردم رسید ترانه ای بود با نام عطش از ساخته های حسین واثقی که برای فیلمی به همین عنوان ساخته شده بود، دومین ترانه ابی، ترانه ای ست اعتراضی با نام چرا با شعری از مسعود هوشمند و آهنگ حسین واثقی، اما سومین آهنگی که ابی اجرا کرد و به گفته خودش باعث معروفیت او شد ترانه ای بود با نام شب با شعر بسیار زیبایی از اردلان سرفراز و آهنگ منصور ایران نژاد که در شوی میخک نقره ای زنده یاد فریدون فرخ زاد پخش شد و باعث شد تا مردم ایران برای اولین بار چهره ی ابی را از تلویزیون ببینند! ابی در همین دوران با شهرام و شهبال شب پره آشنا شد و به همراه آنها در گروه همکاری کرد و به گفته خود ابی این همکاری باعث شد که وی تجربیات گران بها و نوینی را از زنده یاد فرهاد کسب کند، حاصل همکاری دو خوانندهُ جوان ابی و شهرام ترانه های بسیاری به زبان های مختلف دنیا بود که از نامدار ترین آنها میتوان به ترانه ی چلی پوم اشاره نمود.

بعد از حدود چهار سال ابی از گروه جدا شد و به تنهایی، با سبک و سیاق منحصر به فرد خویش کار خوانندگی را به صورت حرفه ای شروع کرد.

ابی در این سال ها بر روی تعداد زیادی از فیلم ها ترانه خواند که از آن جمله می توان به فیلم های زیر اشاره کرد: عطش، هياهو ، تپش، کندو، ذبيح، قاصدک، بت شکن، گل هاي کاغذي، شب زخمي، خاکستري، باغ بلور، تهمت، بر فراز آسمانها و بوي گندم. وی همچنین در فیلم بوی گندم، ساخته ی فرزان دلجو به عنوان بازیگر حضور داشت.

ترانه های اجرا شده ی ابی در قبل از انقلاب در قالب چهار آلبوم بعد از انقلاب منتشر گردید که به ترتیب شامل: تپش، پیر، نازی نازکن و شب زده است.

ابی در حدود دو سال پیش از انقلاب به خاطر اجرای کنسرت در آمریکا از ایران خارج شد و به دلیل شکل گرفتن انقلاب در همان جا ماندگار شد.

او هیچگاه مسوولیت خویش مبنی بر احترام به هوش و گوش شنوندگان آثار هنری را از یاد نبرده و با انتخاب وسواس گونه ی کلام و آهنگ، آثار ماندگار و ارزشمند بسیاری را به ثبت رسانیده است. ابي در اجراي کنسرت نيز به موفقيت هاي بسياري دست يافته و درهاي سالن هاي بزرگ و مشهور در جهان را به روي ايرانيان باز کرده و با اتکا بر توان بالاي صدايش در اجراهاي زنده و همچنين ترانه هاي خاطره ساز و محبوبش سالانه هزاران ايراني را در اين سالن ها در اقصي نقاط جهان گرد هم مي آورد، از جمله سالن های نامداری که ابی در آنان برنامه اجرا کرده عبارتند از: يونيورسال آمفي تياتر (لوس آنجلس)، شراين آدوتوريوم (محل برگزاري مراسم اسکار)، گريک تياتر (لوس آنجلس)، کندي سنتر (واشنگتن)، اپراي سيدني (همراه با ارکستر سمفوني سيدني )، سالن سلطنتي نوبل (استکهلم)، کويين آمفي تياتر (ونکوور)، گلوين (سالن بين المللي سويد)، فيلارمونيک برلن (برلين)، گلف دبي (سالن بين المللي دبي)، اويشن کلاب (سالن بين المللي دبي)، کنسرت هاوس (يوتبوري) و ...

شايد از اصلي ترين دلايل موفقيت ابی و ماندگار شدن آثار او در طول بيش از سي سال، همکاری با بهترین آهنگ سازان و ترانه سرایان ایران بوده است، که حاصلش خلق ترانه هايي ماندگار در ترانه نوين ايران مي باشد. از جمله بزرگاني که ابي با آنها همکاري داشته است مي توان به ترانه سراياني چون: ايرج جنتي عطايي، اردلان سرفراز، شهيار قنبري، ليلا کسري (هديه)، منصور تهراني، زويا زاکاريان، هما مير افشار و غيره اشاره کرد و از آهنگسازاني چون زنده ياد واروژان، زنده یاد بابک بيات، فريد زلاند، سياوش قميشي، محمد شمس، اسفنديار منفرد زاده و غيره نام برد.

ابی در سن 25 سالگی ازدواج کرد و از همسر اول خود، فیروزه، سه دختر به نام های خاتون (وکیل)، سایه (لیسانس کامپیوتر) و عسل (دانشجوی موسیقی) و یک پسر بنام فرشید به یادگار دارد و هم اکنون در کنار همسر دوم خود (مهشید) به دور از فضای مسموم لوس آنجلس، در اسپانیا (شهر مالاگا) زندگی می کند. منبع
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
2094690.jpg


f06e8edd382f3519ef048bfd39458b59.jpg


ازدلکش تا مهستی





چهره های مشهور آواز در سینما ( قسمت اول )










طی بیست و هفت ،هشت سالی که از نمایش اولین فیلم ایرانی « طوفان زندگی » می گذرد .موسیقی و ترانه نقش مهم و سازنده ای در سینمای ایران داشته است ودر 99 درصد فیلمها رقص و آواز و موسیقی و ترانه بنحوی گنجانده شده است .روی این اصل تهیهکنندگان و کار گردانان سینمای ایران همواره در پی فرصت و موقعیت بوده اند که علاوه بر صدای خوانندگان معروف رادیو تلویزیون از بازی آنها نیز درفیلمها بهره گیرند .زیرا بطورحتم اولین فیلمهائیکه باشرکت یک خواننده معروف ساخته شده با استقبال مواجه می گشته است .در این مطالب تحقیقی سعی شده است موقعیت خوانندگانی را که در طول این همه سال هر کدام در فیلم یا فیلم هایی بازی کرده اند مورد بررسی قرار دهیم .




دلکش


* اولین خواننده معروفی که بخاطر شهرت فراوان به سینما کشانیده شد «دلکش » بود که نخستین بار در فیلم «شرمسار » سال 1328 ودر واقع چهارمین محصول سینمای ایران بازی کرد .دلکش در این فیلم نقش دختر روستایی را بعهده داشت که سر و کارش به شهر می افتد و بزودی آز کافه ها سر در می آورد ودر آنجاها می خواند ...


استقبالی که از این فیلم بعمل آمد باعث گردید تا تهیه کنندگان دلکش را در فیلم های دیگری مثل ،مادر ،افسونگر و دسیسه شرکت دهند .که وی در تمام این فیلمها ایفاگر نقشی شبیه همان نقش اول بود .فروش خوب فیلمهای دلکش موقعیت اورا بعنوان یک ستاره پولساز تثبیت نمود .بهمین جهت تا سالیان دراز توانست در سینما دوام آورد و فیلمهای زیادی بازی نماید که بعضی از آنها عبارت است از ظالم بلا ،عروس فراری ،شیرفروش ،فردا روشن است و ..




بهرام سیر – قاسم جبلی


*بهرام سیر و قاسم جبلی دوتن از خوانندگان پرطرفدار سالهای 26 تا 30 در رادیو بوده اند که بخاطر شهرت زیاد به سینما کشانیده شدند .ولی بهرام سیر فقط در یک فیلم « مستی عشق » در سال 1330 بازی کرد و قاسم جبلی در چند فیلم مثل دزد عشق ،یوسق و زلیخا ،فرشته وحشی و یکی دو فیلم دیگر ،


بهرام سیر در زمینه موسیقس جاز از اولین خوانندگان این سبک در ایران بود و جبلی آهنگ های عربی را که خیلی طرفدار داشت اجرا می نمود که البته هنوز هم بعد از گذشت سالهای زیاد در کافه ها و تئاترهای لاله زار میخواند .




فتانه – شمس


* فتانه و شمس از خوانندگان قدیمی رادیو بودند که هرکدام با شرکت در یکی دو فیلم در این زمینه نیز فعالیت هایی داشته اند .جوان های قدیمی ممکن است هنوز خاطره بازی فتانه در فیلم « مشهدی عباد » و خاطره بازی شمس را در فیلم « خورشید میدرخشد » را ازیاد نبرده باشند




مهوش – آفت


*مهوش که یک خواننده کافه ای بود و طرفداران زیادی هم داشت برای نخستین بار از رقص و اوازش در فیلم « خورشید می درخشد » استفاده شد و استقبالی که از آن بعمل آمد ،باعث شد تقریبا در تمام محصولات سالهای 35 تا 39 سینمای ایران صحنه هایی از رقص و ۀواز مهوش گنجانیده شود .زیرا که این کار پشتوانه خوبی شده بود برای تضمین فروش فیلمهای ایرانی در تهران و شهرستان ها و حتی در خیلی از شهرستانها از رقص های مهوش در فیلم های خارجی هم استفاده می کردند !و جلوی سینما مثلا اعلان میکردند « امشب فیلم تارزان با شرکت جانی ویسمولر همراه با رقص و اواز بانو مهوش ! » .بهرحال با مرگ ناگهانی مهوش که در سال 39 طی یک حادثه اتومبیل بوقوع پیوست ،رقیب دیدینه او «آفت » جایش را در سینمای ایران گرفت و تا سالهائی چند از رقص و آواز آفت و گهگاه هم رقص و آواز شهپر و پریوش خصوصا در محصولات استودیو عصر طلایی استفاده می شد .




فرح پناهی


*فرح پناهی از خوانندگانی بود که شهرتش در خارج از کشور بیشتر از ایران بود .ودر بعضی از ممالک اروپائی در زمینه اپرا شهرت زیادی داشت .وی در سالهای اولیه پیدایش سینما در کشور ما به ایران آمد ودر اقامت کوتاهش در دوفیلم


« ماجرای زندگی » و « دختری از شیراز » شرکت کرد واین بخاطر اطلاع ساوئل خاچیکیان از فعالیت او در خارج از کشور بود .




پوران


*یکی دیگر از خوانندگان مشهوری که بخاطر اشتهار فراوانش در کار خوانندگی به سینما کشانده شد « پوران » بود که نخستین بار در صحنه های کوتاهی از فیلم « آسمون جل »ظاهر شد و چند آهنگ خواند و استقبالی که از شرکت پوران در این فیلم بعمل آمد ،باعث گردید تا در فیلمهای دیگر نقش اول را بازی نماید و از صدایش نیز استفاده شود ،فیلمهایی مانند گرگهای گرسنه ،طلای سفید ، ستارگان می درخشند ،اشکها و خنده ها ،لاله آتشین ، آقای قرن بیستم ،عمونوروز ،اول هیکل ،و چند فیلم دیگر.




ویگن


* ویگن زمانیکه هنوز شهرت چندانی در خوانندگی نداشت نقشی از فیلم « چهاراه حوادث » را بازی کرد و این کار را با شرکت در فیلم« خون و شرف »ادامه داد.ولی بعد از آنکه شهرتش از راه خوانندگی به اوج رسید کار و فعالیت سینمایی اش نیز زیاد شد ودر فیلمهای زیادی منجمله ظالم بلا ، تپه عشق ، آتش و خاکستر ، اعتراف ،و فیلمهای دیگری شرکت کرد ولی هیچگاه موقعیت ویگن در سینما به اندازه موقعیت وی در خوانندگی نشد .
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
از دلکش تا مهستی












گوگوش


* گوگوش از زمانیکه خیلی کوچک بود ضمن فعالیت های کاباره ای و تئاتری ذر سینما نیز فعالیت داشت ودر قیلم های زیادی در زمان کودکی بازی کرد مثل بیم و امید ،فرشته فراری و چند فیلم دیگر ...


فعالیت گوگوش در سینما در جوار فعالیت خوانندگی ادامه یافت .بطوری که هنوز هم که 26 سال از سنش می گذرد.این فعالیت را که از کودکی آغاز کرده است ،ادامه میدهد. از فیلم های گوگوش بعد از آغاز نوجوانی میتوان شیطون بلا ،فیل و فنجون ،گناه زیبائی ،گنج و رنج ،ستاره هفت آسمون ،احساس داغ ؛طلوع ،بی تا ،ممل آمریکائی و...همسفر را نام برد .گوگوش دو سال قبل بخاطر بازی در فیلم بی تا جایزه سپاس بهترین فیلم را از آن خود نمود .




روانبخش


* روانبخش که با خواندن ترانه « عروس و داماد » شهرت فراوانی بدست آورد ،خیلی زود مورد توجه سازندگان فیلمهای ایرانی قرار گرفت وطی یکی دو سال در فیلمهای زیادی شرکت داده شد که از میان این فیلمها میتوان پیمان ، خروس بی محل ، آتشپاره تهران ، دختران حوا ،و چند فیلم دیگر را نام برد .


روانبخش همانطور که در خوانندگی خیلی زود از شهرت و معروفیت افتاد در سینما نیز نتوانست دوام چندانی بیاورد .




منوچهر


* منوچهر سخایی از خوانندگان طرفدار موزیک جاز ایران بود که همپایه ویگن به شهرت و اعتبار رسید .بهمین جهت او نیز یکی دیگر از خوانندگانی بود که همواره از طرف سازندگان فیلمها پیشنهاد بازی در فیلمهای ایرانی را دریافت کرد .از جمله فیلم هایی که منوچهر در آنها بازی کرد میتوان پستچی ،در انتهای ظلمت و یکی دو فیلم دیگر را نام برد .




عارف


* از صدای عارف قبل از آنکه از تصویر او در فیلمها بهره گرفته شود .بارها سینما گران ما استفاده کرده بودند تا آنکه بلاخره توانستند خود او را نیز راضی نمایند تا در فیلمها علاوه بر آواز بازی هم کند .از جمله فیلمهایی که عارف در آنها بازی کرده میتوان ازدواج ایرانی ،آئینه زمان ،ساقی ، جنجال عروسی ، قربون هر چی خوشگله ،و بزن بریم را نامبرد .عارف که شهرت فراوانی در زمینه کار خوانندگی دارد اخیرا اعلام داشته دیگر حاضر نیست در فیلمهای تجارتی به سبک کارهای گذشته بازی نماید ولی در عوض حاضر است بدون آنکه دستمزدی بگیرد در یک فیلم هنری و سطح بالا بازی نماید زیرا معتقد است با شرکت در فیلمهای تجارتی و سبک بشهرت و محبوبیت خوانندگی او نیز لطمه وارد میاید .




گلپایگانی


* اکبر گلپایگانی که در زمینه خواندن ترانه ها و آهنگ های اصیل ایرانی سالها از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار بوده است .جند سال قبل با دعوت استودیو میثاقیه در فیلم « حنجره طلایی » شرکت کرد و این تنها فیلمی بود که گلپایگانی در آن بازی نمود .ولی از صدای او در چند فیلم دیگر استفاده شده است .




آغاسی


* نعمت الله آغاسی یکی دیگر از خوانندگان محبوب و معروف بود که خیلی زود به شهرت و محبوبیت دست یافت و خیلی زود سر و کارش به سینما افتاد .


استقبالی که از اولین فیلم آغاسی « ایوالله » بعمل آمد بقدری غیر منتظره و غیر قابل تصور بود که در واقع خود دست اندرکاران سینما را هم غافلگیر نمود بهمین جهت بزودی در فیلمهای دیگری شرکت داده شد مثل فاتح دلها ، خیلی هم ممنون ،نعمت نفتی ،و بنده خدا ،عجیب اینکه تمام فیلمهای آغاسی از فروش بالای یکمیلیون برخوردار بوده است و اکنون سالی یکی دو فیلم با شرکت او تهیه می شود . هم اکنون از آغاسی فیلم « فراشباشی » در دست تهیه است .




فریدون فرخزاد – سوسن


فریدون فرخزاد شومن معروف تلویزیون بدنبال شهرت در خوانندگی چند سال قبل برای شرکت در فیلم «دلهای بی آرام » دعوت شد .ولی چون این فیلم با شکست تجاری مواجه گشت دیگر نقشی به او در سینما ندادند .


سوسن خواننده کوچه و بازار که او هم در فیلم « فریاد »شرکت کرد و بخاطر شکست فیلم نتوانست در فیلم دیگری شرکت نماید .




جمال وفائی


*جمال وفایی یکی دیگر از خوانندگان پرطرفدار این ایام است که بلاخره به سینما کشانیده شد .وفایی اخیرا بازی در اولین فیلم خود « وحشی »را بپایان رسانده و بطوریکه شنیده ایم توانسته است یک نقش دلنشین کمدی را ضمن اجرای چند آهنگ تازه به انجام رساند .باید منتظر نمایش وحشی شد تا نسبت به موقعیت وفایی در سینما قضاوت نمود .




مهستی


*مهستی آخرین صیدی است که صیادان سینما از میان مشهورترین خوانندگان این ایام به تور انداخته اند .بطوریکه شنیده ایم مهستی هفته گذشته اولین قرارداد سینمایی خود را برای شرکت در فیلم «معصومه شیرازی » بمبلغ یکصدو پنجاه هزارتومان با یکی از استودیوهای معتبر به امضاء رسانده است .مهستی تا چه حد در اینکار موفق خواهد شد .باید منتظر نمایش معصومه شیرازی بود .




* * *




...والهه ،عهدیه ،ایرج ،ایرج مهدیان ،فیروزه ،بهشته ،گیتی ، فرهاد ، ضیاء ، ورامش از جمله خوانندگانی هستند که فقط از صدای آنها در فیلمها بهره گرفته شده است بجز رامش که در صحنه کوتاهی از فیلم خیالاتی بازی کرده بود
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
استاد بزرگ لشکری: صدای گلپا صدائی رسا و زیبا و پر تحریر و بی نظیر است


استاد بزرگ لشکری موسیقیدان و آهنگساز بزرگ ایرانی درباره ویژگی های اکبر گلپایگانی می گویند: سال ها پیش در نزدیکی پل رومی رادیو را روشن کردم. صدای عجیبی شنیدم که با سبکی تازه آواز می خواند. این صدا مرا به طوری مجذوب کرد که اتومبیل را متوقف کردم تا ان صدای جالب را به دقت گوش کنم. در کار این آوازه خوان چیز تازه ای یافتم که تا ان زمان نشنیده بودم. تحریرها و حالات ویژه ای در این اواز وجود داشت که هر شندنده ای را جذب می کرد. در این روزگار خواننده ها از استادان خود تقلید می کردند و هیچکس کار تازه ای نیاورده بود و تازگی و شور و شوریدگی گلپا به همین دلیل بسیار چشمگیر بود. جذابیت کار گلپا به قدری بود که من به محض رسیدن به منزل جویای نام او شدم و چندی بعد با هم آشنا شدیم و سابقه این آشنائی سر به چهل سال زده است. در طول این سال ها همکاری هائی هم با یکدیگر داشته ایم از جمله آهنگی از من با شعر شادروان رضا جنتی عطائی (خدایا خدایا چرا از من او را گرفتی که ماتم بگیرم) اجرا کرده اند که در زمان خود بسیار موفق بوده است.

در زمانی که گلپا شروع به خواندن کرد آهنگها ریتمیک و ضربی نبودند و شنیدن تصانیف و آوازهای سنگین که همه با صدای خوانندگان درجه اول اجرا می شد مردم را از موسیقی سنگین ایرانی دور کرده بود و بیشتر جوانان حاضر نبودند سراغ اواز ایرانی بروند یا حتی به آن گوش کنند. با سبک گلپا سنگینی فضای موسیقی اصیل در هم شکست و با استقبال شدید مردم مواجه شد و به این ترنیب آواز روی صحنه ها رفت و چون مردم تا آن زمان ان نوع آواز را اصلا نشنیده بودند موفقیت زیادی پیدا کرد. گلپا نه تنها با برنامه گل ها همکاری داشت با ارکسترهای دیگر هم کار می کرد و پیشرفت و محبوبیتش به حدی رسیده بود که در خارج از ایران هم مردم مشتاق و شیفته صدای او بودند. در این رابطه اشاره به خاطره ای را بی مناسبت نمی بینم: زمانی سرپرست گروهی بودم و معمولا در ایان عید از طریق رادیو و تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور برنامه هایی را داشتیم. در یکی از سفرها که با گروه به امریکا رفته بودیم گلپا هم آنجا کنسرت داشت و با این که عضو گروه ما نبود به ما ملحق شد و روزی برای دیدن یکی از دوستانش به شیکاگو رفت و دو سه روز بعد برگشت. با توجه به این که گلپا اصلا در کادر ما نبود و از روی لطف به ما پیوسته بود نباید مشکلی از نظر نبود ایشان داشته باشیم. اما به خاطر نبودن ایشان در کنسرت آن شب با مشکل مواجه شدیم به این معنا که مردم او را می خواستند تا حدی که روی سن رفتند و شلوغ کردند و نام گلپا از زبانشان نمی افتاد و وضعی پیش اوردند که وقتی گلپا برگشت گفتم: دیگر تا تهران از ما جدا نشود چون مردم به شدت مریدت هستند.

اما در مورد دیگر ویژگی های گلپا به موارد زیر اشاره می کنم: صدای گلپا صدائی رسا و زیبا و پرتحریر و بی نظیر است. در انتخاب شعر سلیقه خاصی دارد و نیز در ادای واژه های شعری و تلفیق شعر و موسیقی تبحر دارد. شعر شناسی فوق العاده گلپا از ویژگی های برجسته اوست. گلپا مخاطبان خود را دقیق می شناسد و تشخیص می دهد که در هر جمعی چه نوع شعرهایی را باید بخواند. گلپا انسانی خوب و وارسته و مردم دار و دوستدار جوانان به ویژه علاقه مندان به موسیقی است و مردم نیز متقابلا او را دوست دارند و با نامه و تلفن محبت خود را به او ابراز می دارند.

به نظر من اقای گلپایگانی هنوز باید بخوانند چون می توانند الگوی خوبی برای جوانان علاقه مند به موسیقی ایرانی باشند. هنرمند مال مردم است و باید تا زنده است برای مردم و به خاطر آنان کار کند. منبع

متن کامل
نظر و انتقاد شما؟(۱)
 

fardin59

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2006
نوشته‌ها
1,134
لایک‌ها
75
دوستان عزیز مطالب صفحه 40 را بخوانید
 

mehdizadeh62

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 فوریه 2007
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سلام
مطالبتو خیلی جالبه کسی هست که از صحنه های س ک س ی که اشاره شده عکس داشته باشه؟ یا فیلمشو؟
 
بالا