منتخب بازارچه

باشگاه بدنسازی مجازی pT

FITNESS یا HEAVY DUTY کدام ؟

  • FITNESS (بدن سازی به صورت کم حجم، ورزشی سازنده و مکمل ورزش های دیگر)

  • HEAVY DUTY ( بدن سازی به صورت حرفه ای، حجیم ساخت بدن و کار قدرتی)


Results are only viewable after voting.

Piter1356

کاربر تازه وارد

به نام یزدان

این تاپیک رو واسه بچه های گل پرشین تولز زدم که بدن سازای سایت بیان از تجاربشون بگن و یا اگر سوالی دارن مطرح کنند تا دیگر بچه ها و یا اساتید راهنمایی بفرمایند

 
Last edited by a moderator:

Saeedm

کاربر تازه وارد

نام حركت : جلو بازو با دمبل ايستاده
نتيجه : افزايش حجم و گرد كردن بازو
Alternate dumbbell curl
----------------------------------------------------------------------



نام حركت : جلو بازو با هالتر
نتيجه : (افزايش حجم و تقويت تعادل بين سمت چپ و راست )
Barbell curl
----------------------------------------------------------------------


نام حركت : زيربغل با هالتر خوابيده
نتيجه : افزایش حجم عضلات درونی زیر بغل
Barbell pullover
----------------------------------------------------------------------


نام حركت : ساق پا با دستگاه
نتيجه : تقويت و افزايش حجم عضلات دوقلوي ساق پا
Calf raise ( machine )
----------------------------------------------------------------------


نام حركت : بارفيكس دست جمع از جلو
نتيجه : افزايش حجم عضلات داخلي زير بغل و گرد كردن سينه ( البته روي بيشتر عضلات بالاتنه فشار مي آيد )
Close-grip chin up
----------------------------------------------------------------------


نام حركت : زير بغل تك دمبل
نتيجه : افزايش پهناي عضلات زير بغل
Dumbbell row

باقيشو بعدا ميزارم . الان ديگه حسش نيست .
==========================================================
با اجازت اسم اينگليسيشم گذاشتم
اينجوري راحت ميشه عكساي بهتري گير آورد
 

Babak

محروم از فعالیت تجاری
سلام به همه دوستان
آقا خیلی وقت بود فکره یه باشگاه بدنسازیه مجازی تو سرم بود با توجه به اینکه خیلیا با این ورزش به صورت فنی و خوب برخورد نمی کنن و نمی تونن تو این ورزش به یه حد مطلوب به صورته سالم برسن و با توجه به اینکه می دونم پیشکسوتایی هم تو این انجمنا در این مورد هستن می خواستم که در مورده این موارد و رسیدن به یک بدنه ایده آل بدونه مصرفه دارو :wacko: صحبت کنیم
در مورده نحوه تمرین و ... که خیلیا حتی بتونن از پیشکسوتایه این ورزش تویه همین تایپک برنامه غذایی یا تمرینی بگیرن و منم اگه بتونم مطالبی رو اینجا براتون جمع آوری کنم
به امیده روزی که همگی با ورزش سربلندو و محکم باشیم و هیچ وقت از زندگی بیزار نشیم :D
خوب بدنسازاش و پیشکسوتان و علاقمندان بیان تو :)
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
مرسی از تاپیک خوبت , بهترین تجربه ی من اینه که دقیقا در یه دوره ی 1 ماهه , از 60 کیلو به 72 کیلو رسیدم.

البته زیر نظر مربیه خصوصی.
 

zfarhad2003

Registered User
آقا منم هستم. فکر کنم باید تاپیک جالبی از آب دربیاد.
 

AB+

Registered User
به نقل از hamedsullivan :
مرسی از تاپیک خوبت , بهترین تجربه ی من اینه که دقیقا در یه دوره ی 1 ماهه , از 60 کیلو به 72 کیلو رسیدم.

البته زیر نظر مربیه خصوصی.
خوشبحالت می خواستی زیاد بشی میامدی جای من یک هفته ای به 80 می رسوندمت:D ولی من بدبخت هر کا ر می کنم زیر 80 نمیرم که نمیرم :(
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
به نقل از AB+ :
خوشبحالت می خواستی زیاد بشی میامدی جای من یک هفته ای به 80 می رسوندمت:D ولی من بدبخت هر کا ر می کنم زیر 80 نمیرم که نمیرم :(
به نظر من , وزن کم کردن و کم خوردن خیلی راحتتر از وزن زیاد کردن و خوردن باشه.
 

milad_21

Registered User
به نقل از hamedsullivan :
به نظر من , وزن کم کردن و کم خوردن خیلی راحتتر از وزن زیاد کردن و خوردن باشه.
بابا من 179 قد دارم! وزنم بین 58 تا 62 نوسان داره! خودمو میکشم زیاد نمیشه! یه مدت شدیداً پرخوری می کردم، ورزش هم اصلاً بازم وزنم فرقی نکرد!! الان 2 روز ناهار نخورم میشم 58! ولی خیلی پرخوری کنم دیگه آخرش 62 میشم!! چیکار کنم انقد وزنم کمه!؟ می خوام 75 باشم!!

منظورم از این پست تایید حرفت بود!
 

zfarhad2003

Registered User
من که تونستم تو عرض 2 ماه 12 کیلو وزن زیاد کنم ولی الان دیگه فکر کنم وزنم یه جایی گیر کرده دیگه بالا نمی ره. هرچی خودمو می کشم همون که همون ولی یه چیزی عوضش بدنم داره می افته تو ریتم.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
به نقل از milad_21 :
بابا من 179 قد دارم! وزنم بین 58 تا 62 نوسان داره! خودمو میکشم زیاد نمیشه! یه مدت شدیداً پرخوری می کردم، ورزش هم اصلاً بازم وزنم فرقی نکرد!! الان 2 روز ناهار نخورم میشم 58! ولی خیلی پرخوری کنم دیگه آخرش 62 میشم!! چیکار کنم انقد وزنم کمه!؟ می خوام 75 باشم!!

منظورم از این پست تایید حرفت بود!
شما باید ورزش کنی و یه شوک به بدنت بدی , ورزش رو زیر نظر یه مربی شروع کن و سعی کن وعده های غذاییت رو

زیاد کنی , 8 صبح , 10 صبح, 12 ظهر, 4 بعد از ظهر , 7 عصر, 10 شب و 1 شب ( البته خودم 4 صبح هم داشتم)

سعی کن کربو هیدرات مصرف کنی(مثل سیب زمینی و غذاهایی که نشاسته دارن) سفیده ی تخم مرغ .

هفته ای یک باز هم امپوول ب کمپلکس و ب 12 بزن(ضرری نداره). ولی حتما باید ورزش کنی ,

روزهای اول سعی کن با وزنه به بدنت فشار نیاری ولی بعدش طبق برنامه باید , سنگین کار کنی تا شوک به بدنت وارد

شه..... اگه کمک خواستی من در خدمتم. ---------- موفق باشی دوست عزیز.
 

Babak

محروم از فعالیت تجاری
بازم سلام خوشحال شدم که دوستان با این تایپک موافقن
ببینین در مورده استعداده چاقی یا لاغری هر فردی یه جور استعداده بدنی داره که مثلن یکی با یه خورده خوردن چاق میشه یکی با کلی خوردن تکون نمی خوره
من خودم در عرضه 1 ماه با حرفی که حامد جان زدن بر اثر شوک دادن به بدن و تمرینه خفن فشرده 8 کیلو وزنمو اضافه کردم و از 65 به 73 رسیدم و الان به یه وزنه ثابت رسیدم توصیم به دوستان اینه که سعی کنین از مصرفه موادی که به اضافه وزن یا پیدا شدنه عضله میشه خودداری کنین چون به شخصه دیدم که اینجور موضوعات به سادگی بعد از یه مدتی از بین میره و همون شکله قدیمیه بدن برمی گرده
اگه می خواین یه حجمو و بدنه ثابتی داشته باشین فقط با تمیرینه فشرده حاصل میشه و این تمیرین به نظرم سه روز در هفته یک در میون باشه خیلی بهتره
همون جور که حامد جان گفتن سعی کنین از کربوهیدرات استفاده کنین
من با رعایت موارده بالا و الان حدوده یک ماه نرفتن به باشگاه همون حجمه قبلو و ورنه 72 کیلو رو حفظ کردم
 

roje_aria79

Registered User
دوستان عزیز توجه کنند که افزایش و کاهش وزن در همه انسانها یکسان نیست و اونهم به علت داشتن تیپ عضلانی متفاوت اونهاست .
تيپ بدني ويژگي و مشخصات هر انسان عبارتند از:
آندو مورف:یا افراد چاق
متابوليسم کند
افزايش سريع توده عضلاني
افزاشي سريع توده چربي
بالا بودن ميزان استروژن موجود در بدن و در نتيجه تجمع چربي در رانها و باسن ، ژنيکوماستي و بروز خواص زنانه گي درمردان
کمبود هورمون تستوسترون در بدن و عوارض و علايم ناشي از آن

مزومورف افراد عضلانی
متابوليسم ايده آل
افزايش سريع توده عضلاني
پايين بودن احتمال تشکيل شدن هورمون استروژن در بدن
بالا بودن ميزان تستوسترون و هورمون رشد در بدن
دارا بودن استعداد ذاتي براي قهرماني در رشته هاي مختلف ورزشي

اکتومورف افراد لاغر
متابوليسم آتشين و تند
افزايش بسيار کند وزن و حجم
بالا بودن امکان بروز حالتهاي کاتابوليک در بدن

به هر صورت اولین کار یک بدنساز شناختن گروه عضلانی خود برای استفاده از تغذیه مناسبه.
افرادی که اکتومورف هستند باید بدونند که به راحتی دارای بدن کات و تفکیک شده هستند ولی از لحاظ حجم بسیار مسیر سختی را باید طی کنند.
افراد آندومورف با توجه به سطح بالای چربی اگر تحت رژیمهای شدید غذایی نباشند با خوردن آب نیز چاق می شوند
این افراد بهتره که از ورزشهای آیروبیک(هوازی )حتما در کنار بدنسازی استفاده کنند.

اما بهترین نمونه از افراد تیپ مزو مورف -بهترینها برای ورزش بدنسازی هستند که با تغذیه خوب و تمرینهای سخت به راحتی تا بالاترین درجه هم میرسند.

لازم به ذکره که بعضی اوقات افراد دارای تیپ دو گانه عضلانی نیز وجود دارند که مثلا خود من ترکیبی از مزومورف -اندو مورف هستم که توی این عید به علت تناول بسیار زیاد شیرینی کات شکم را از دست دادم و شکم چربی گرفت(چون تمرین هم کنسل بود).:lol:
 

roje_aria79

Registered User
چگونه چربيهاي بدن خود را براي هميشه بسوزانيم؟
در اين مقاله راه هاي بسيار مفيدي را براي سوزاندن چربيها براي هميشه به شما معرفي میکنمکه اميدواريم با اجراي بتوانيد به يک تناسب اندام دست پيدا کنيد.
1.اولين راه استفاده از وزنه يا به عبارتي انجام حرکات با وزنه هست که به اين منظور بايد 2-3روز در هفته را به باشگاه برويد و تمرين کنيد دقت داشته باشيد که در بين هر ست فقط 20-30ثانيه استراحت کنيد و تمرينات را با شدت مناسب انجام دهيد استراحت کم در بين ستها سبب ميشود که هورمونهاي آنابوليزان به بيشترين سطح ترشح خود برسند ضمن اين که هورمونهاي کاتابوليک هم به حداقل ترشح ميرسند به خاطر بسپاريد که زياده از حد تمرين کردن سبب سوزاندن چربي و هم عضله ميشود اما هدف شما نگه داشتن عضلات و ساختن بدن هست نه از بين بردن آن بعلاوه تمرين طولاني شما را دچار عارضه تمرين زدگي و در نتيجه بي ميلي نسبت به تمرينات ميکند
نکته:اگر فعلا قصد شما چربي سوزي هست نبايد از تمرينات با وزنه انتظار کسب عضله را داشته باشيد تمرينات با وزنه در اين مرحله تنها به سوزاندن چربي ها ميتواند کمک کند
2.يکي ديگر از بهترين راهها انجام تمرينات هوازي (ايروبيک)ميباشد تمرينات هوازي ميتواند شامل:دوٍ،دوچرخه سواي،طناب زدن،کوه نوردي و پياده روي است و تمرينت هوازي را بايد در هفته 2-3بار انجام داد که بهترين زمان انجام اين تمرينات صبح ها و قبل از صبحانه ميباشد و هر بار به مدت45 دقيقه سعي کنيد که تمرينات هوازي را در روزهايي که با وزنه تمرين نميکنيد انجام دهيد ويا لااقل بعد از تمرينات با وزنه تا بتوانيد حداکثر چربيسوزي را داشته باشيد
3.مراقب غذاهاي مصرفي خودتان باشيد!!!!!
شما براي چربي سوزي بايد از مصرف غذاهاي چرب و سرخ کردني ها اجتناب کنيد و سعي کنيد که بيشتر از غذاهاي آب پز شده استفاده کنيد مصرف غذاهاي کم چرب يا بدون چربي بدليل اين که اين نوع از مواد غذايي حاوي مقدار زيادي کربوهيدرات مي باشند با وجود اين که فرد تصور ميکند که ميزان مصرف چربي ر اکاهش داده ولي در عوض مقدار زيادي کالري ساده آن هم از طريق کربوهيدرات در يافت کرده است و قند بيش از مصرف بدن شما راهي جز تبديل شدن به چربي ندارد پس سعي کنيد بجاي استفاده از کربوهيدراتهاي ساده از کربوهيدراتهاي پيچيده آن هم در حد نياز استفاده کنيد تا که از ترشح يک باره انسولسن در خون جلوگيري کنيد زيرا انسولين يکي از اصلي ترين هورمونها در نگه داري چربي ها است و بالا بودن انسولين از سوزاندن چربي جلوگيري ميکند پس سعي کنيد که وعده هاي غذايي خود را بيشتر از کربوهيدراتهاي پيچيده مانند جو دوسر،برنج قهوه اي،و نان با آرد سفيد انتخاب کنيد
4. از نوشيدن مشروبات الکلي و استفاده از سيگار اجتناب کنيد
زيرا هر گرم الکل حاوي 6کالري است و به راحتي هم در بدن به چربي تبديل ميشود و البته از اين نوع کالري به عنوان کالري پوچ ياد ميشود زيرا ميوه هم داراي کالري هست اما مفيد که شامل ويتامين و فيبر هستند
5.مقدار روغن اشباه شده دريافتي را به حد اقل برسانيد و در صورت ممکن آن را با روغن ها ي اشباه نشده مانند روغن زيتون عوض کنيد چون اين روغنها علاوه بر مفيد بودن براي بدن نيز مضر نيستند
نکته:مصرف روغن امگا3 ماهي علاوه بر سلامتي کمک شاياني به چربي سوزي مفيد ميکند.
7. مصرف سبزيجات را از ياد نبريد فيبرها يا همان سبزيها با عث به تعويق افتادن زمان هضم و خروج غذا از بدن ميشود و با مصرف سبزي احساس گرسنگي به تعويق مي افتد
نکته:مصرف گل کلم کاهو و سبزي علاوه بر پايين بودن کالري آنها ويتامين ها و منيرالهاي مفيد را هم به بدن شما ميرساند
8.آب!!!!!!
مهم ترين و بهترين روشي که به چربي سوزي کمک ميکند مصرف زياد آب است شما بايد روزانه بين 10-12 ليوان آمصرف کنيد زيرا آب ميتواند سلولهاي چربي رااز بدن خارج کند و همچنين آب در سلامتي پوست و جلوگيري از پيري زود رس جلوگيري ميکن
 

roje_aria79

Registered User
هورمون تستوسترون(تلفظ دقیق یادم نیست) یک هورمون مردانه است که بعد از بلوغ با افزایش اون در بدن باعث ایجاد صفات ثانویه مردانه می شه. مقدار این هورمون در مردان نقش اساسی در نیروی جنسی مرد دارد.
ولی در بدنسازی به عنوان استروئید آنابولیک مصرف می شه(دوپینگ) که با استفاده از اون باعث احتباس آب و ازت در بدن فرد شده و باعث افزایش توده عضلانی می شه.
از عوارض کوتاه مدت اون افزایش موی بدن - خشن شدن چهره (پیری زود رس)-ریزش موی سر-بالارفتن سطح چربی بدن-انزال نا خودآگاه-اختلال در نیرو و میل جنسی و.......
و در بلند مدت مسمومیت کبدی -کبد چرب-و ....
توصیه میکنم به هیچوجه استفاده نکن
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
به نقل از roje_aria79 :
هورمون تستوسترون(تلفظ دقیق یادم نیست) یک هورمون مردانه است که بعد از بلوغ با افزایش اون در بدن باعث ایجاد صفات ثانویه مردانه می شه. مقدار این هورمون در مردان نقش اساسی در نیروی جنسی مرد دارد.
ولی در بدنسازی به عنوان استروئید آنابولیک مصرف می شه(دوپینگ) که با استفاده از اون باعث احتباس آب و ازت در بدن فرد شده و باعث افزایش توده عضلانی می شه.
از عوارض کوتاه مدت اون افزایش موی بدن - خشن شدن چهره (پیری زود رس)-ریزش موی سر-بالارفتن سطح چربی بدن-انزال نا خودآگاه-اختلال در نیرو و میل جنسی و.......
و در بلند مدت مسمومیت کبدی -کبد چرب-و ....
توصیه میکنم به هیچوجه استفاده نکن
در مورد تستوسترون , دقیقا حرفای شما تایید میشه .

من مصرف میکردم و از عوارضش فعلا , ریزش موی سر و زیاد شدن موی بدن , به سراغم اومده , حالا خدا رحم کنه بقیه رو.

البته من با پزشک مخصوص در این مورد مشورت میکردم ولی به هر حال , اصلا توصیه نمیکنم.
 

Seday paye ab

کاربر تازه وارد
دوستان عزيز استفاده از مكمل ها ضرري نداره؟؟/ با اين كه مارك هاي تغلبي زياد شده كه پدر كبد و كليه رو در ميارن من خودم در طول 2 سالي كه كار كردم استفاده نكردم وزنم هم خوب اضافه شد ولي به يك ايست افزايش وزن رسيدم روي 70 موندم در ضمن كسي هستم كه به سلامتي خيلي اهميت ميدم و به خاطر هيكل بزرگ نمي خوام سلامتي خودم رو به خطر بندازم در ضمن 16 ساله و قد1.78
لطفا اگر ضرر نداره بگيد اگر بخوام با كراتين شروعكنم مارك و قيمت رو لطف كنيد
 

AB+

Registered User
من یک سوال داشتم قد من 186 هستش و همیتن الان 83 هستم و بعضی قسمت های بدنم چربی داره ولی نه زیاد به نظر شما چه رژیمی بگیرم و چه ورزش هایی رو انجام بدم
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
به نقل از AB+ :
من یک سوال داشتم قد من 186 هستش و همیتن الان 83 هستم و بعضی قسمت های بدنم چربی داره ولی نه زیاد به نظر شما چه رژیمی بگیرم و چه ورزش هایی رو انجام بدم
کدوم قسمت از بدن شما چربی داره؟؟
 
بالا