حالا تجربه خودم در این مورد:
در حدود یکسال پیش من یک RAM 512 با گارانتی Fortex (فورتکس) خریداری کردم که چند وقت پیش به مشکل برخوردم. بعد از کلی گشتن آدرسشو (میدون ولیعصر) پیدا کردمو به اونجا رفتم. مسئول اونجا بعد از گرفتن رم من گفتش که یک هفته دیگه زنگ بزنید که من معترض شدم و ایشون با بی احترامی گفتش که رم نداریم همینی که هست. خلاصه بعد از یک هفته تماس گرفتم و باز هم خبری نبود. دوباره چند روز بعد تماس گرفتم و همون جواب همیشگی که دیگه گفتم وصل کنید به رییس. رییسشون هم زیاد با کارمنداش فرقی نداشت (بیادب و بیمنطق). گفت رم شما از جنس نامرغوب بوده و ما الان از اون مدل نداریم (آخه یکی نیست بگه تو چرا رم نامرغوب رو گارانتی کردی که الان توش بمونی). حالا باید یه مقدار هنگفتی (نزدیک به قیمت یک رم دیگه) پول بدی تا ما بهت یه رم دیگه بدیم یا اینکه ما پول رم خودتو پس میدیم، میتونی هم صبر کنی تا ما یه رم مثل رم خودت بهت بدیم ولی زمانش معلوم نیست (ممکن بود یکی دو سالی بدون کامپیوتر باشم که قطعا میمردم
).
حالا چقدر پول میدن؟ به اندازه نصف قیمت یه رم معمولی. این دیگه آخر نامردی بود.
یکی دو روز صبر کردم و وقتی دیدم که فایده ای نداره رفتم پولشو گرفتم، کلی گذاشتم روش و یه رم دیگه خریدم تا کارام لنگ نمونه.
نکته ای که در مراجعه دوباره به اونجا متوجه شدم این بود که روی اعلامیه ای نصب در شرکت مذکور نوشته شده بود: شرکت در قبال رم های SD فروخته شده (با گارانتی
مادام العمر) به علت قدیمی شدن آن، هیچگونه مسوولیتی ندارد!
آخه یکی نیست به اینا بگه اگه یکی رمش خراب شده چیکار باید بکنه؟ خوب رمشو بگیرید حالا یه پولی هم ازش بگیرید یه رم با تکنولوژی جدید بهش بديد یا اینکه معادلش بهش پول بديد. احتمالا شرکت فورتکس معنای مادام العمر رو متوجه نشده!