[h=2]
مدیر اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد
[/h][h=1]
انتقال سه وجهی از سوی 29 بانک/دستورالعمل پرداخت هزینه تراکنشهای مغایر در مرحله نهایی
[/h]
در حالی که در بسیاری از بانکها امکان انتقال سه وجهی فراهم نیست، مدیر اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی اعلام کرده که در حال حاضر، 29 بانک عضو شتاب می توانند خدمت انتقال سه وجهی را انجام دهند و سه بانک دیگر هم درحال انجام آزمون های مورد نیاز هستند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) داوود محمدبیگی اظهار کرد: قبلاً برای انتقال وجه لازم بود از خودپرداز متعلق به کارت مبدا یا کارت مقصد استفاده شود. برای مثال اگر دارنده کارت سامان خواهان انتقال وجه به کارت بانک ملی ایران بود، باید از خودپرداز بانک سامان یا از خودپرداز بانک ملی ایران استفاده می کرد این در حالی است که در انتقال سه وجهی می توان بدون درنظرگرفتن بانکهای صادرکننده کارتها، از هر خودپرداز دیگر وابسته به شبکه شتاب استفاده کرد.
محمدبیگی تصریح کرد: سه بانک صادرات ایران، صنعت و معدن و ملی ایران به عنوان اولین بانکهای ارایه دهنده خدمت انتقال سه وجهی از تاریخ نهم شهریور 1390 ارایه این خدمت را آغاز کردهاند و هم اکنون، این خدمت در 29 بانک آینده، اقتصاد نوین، انصار، ایران زمین، پارسیان، پاسارگاد، تجارت، توسعه صادرات، توسعه تعاون، حکمت ایرانیان، دی،رفاه کارگران، سامان، سپه، سینا، شهر، صادرات ایران، صنعت و معدن، قرض الحسنه رسالت، قرض الحسنه مهر ایران، قوامین، کارآفرین، کشاورزی،گردشگری، مرکزی، مسکن، ملت، ملی ایران و موسسه اعتباری توسعه ارایه می شود.
مدیراداره **** های پرداخت با ارائه این مطلب که درحال حاضر، فقط بانکهای خاورمیانه، سرمایه و پست بانک این خدمت را ارایه نمی دهند، گفت : این سه بانک در حال انجام آزمون های مورد نیاز هستند.
بر این اساس انتقال سه وجهی خدمتی است که در آن دارنده کارت می تواند از خودپردازهای وابسته به شبکه شتاب، وجه مورد نظر خود را به صورت آنی به هر کارت دیگری انتقال دهد.
[h=4]سقف انتقال وجه از طریق خودپرداز، سه میلیون تومان[/h] مدیر اداره **** های پرداخت ضمن اشاره به این مطلب که سقف انتقال وجه از طریق خودپرداز به هر روشی سه میلیون تومان در روز برای هر کارت است، گفت: برای ارایه این خدمت کارمزدی بیش از انتقال قبلی دریافت نمی شود.
[h=4]دستورالعمل اجرایی پرداخت هزینه تراکنشهای مغایر در مرحله نهایی[/h] وی درباره نحوه برطرف کردن مشکلات در صورت بروز مغایرت اعلام کرد: کلیه افرادی که در حوزه بانکداری الکترونیکی و خدمات شتابی با مغایرت مواجه می شوند، ضروری است پس از گذشت 72 ساعت از زمان تراکنش، ضمن تماس با مرکز امداد شتاب به شماره 29911 یا مراجعه به مرکز امداد شتاب تحت وب به آدرس
میز امداد شتاب در تمام ساعات شبانه روز مغایرت خود را ثبت کرده و با دریافت کد رهگیری، نتیجه اقدامات انجام شده را پیگیری کنند.
وی در پایان افزود: دستورالعمل اجرایی پرداخت هزینه تراکنشهایی که با مغایرت مواجه شدهاند، در مرحله نهایی بوده و به زودی این خدمت هم به عموم مشتریان ارایه خواهد شد.
انتهای پیام