دوست عزیز این جریان بالابردن پهنا چجوریاست ؟ من الان خطم روی 10 مگابیت بستس و تا 27 مگابیت میکشه !!!
باید به نمایندگی که ازش خریدم بگم برام افزایش بدن یا زنگ بزنم شرکت ؟ به راحتی این کار رو انجام میدن ؟ روال کار چجوریاست ؟ توضیح دقیق بدید لطفاً
خط شما اگر تا حدکثر سرعت فناوری ADSL2+ بکشه هم وقتی پهنای باند آسیاتک توی مرکز مورد نظر کم باشه هیچ کسی نمیتونه به شما کمک کنه... مگر اینکه پهنای باند رو افزایش بدند.
مثل اینه که شما یک لوله دو اینچ داشته باشید و توش اندازه یک اینچ بیشتر نگیرید.
چون مشترکین 100 اینچ دارند و تا 200 اینچ میکشند آسیاتک اگر 120 باشه شما 1.2 اینچ میگیرید البته نوسان داره و این نوسان عادیه.
زنگ بزنید مستقیم با خود اسیاتک صحبت کنید.
اگر پهنای باند باز بود شما رو سوئیچ میکنند.
والا ما با توضیح دادن مشکلی نداریم و صرفا ما هم مثل شما کاربر هستیم و اومدیم اینجا به هم کمک کنیم ولی بعضی دوستان دوستان قبول نمیکنن
شما باید مطمئن بشی خطت چقدر میکشه که اگه اونم نمیدونی عیب نداره زنگ بزن به نماینده که ازش اینترنت رو خریدی بهش بگو اون باید تیکت بذاره تا پشتیبانی استان سرعت رو ببره بالا
من برای مشترک های خودم معمولا تیکت رو اینجوری میذارم که روی بالاترین سرعت آپ بشه و اوکی مشه
پشتیبانی استان سرعت رو نمیتونه کاری کنه و راهش همون پهنای باند هست. بیشتر تحقیق کنید متوجه میشید بعضی از استان ها یک دهم اون چیزی که توی استان فروختند پهنای باند گذاشتند.
میشه بگی ملاک کیفیت خط از نظر شما چیست؟
ایا پسرعمومی شما در مرکز مخابراتی دیگر 1200 دریافت میکند ملاک بر این میشه منم حتما باید اون سرعت رو دریافت کنم؟
من چنین چیزی نگفتم که حتما باید اختصاصی باشه.
با توجه به حرف نماینده اسیاتک تبریز اینطوری عرض کردم که اگه پهنای باند مرکزمون زیاد بود و مشکل از من بود حداقل در ساعتهای کم مصرف باید همین 8مگ رو بصورت ثابت میداد.
برای خط من بهترین حالت همین adsl2+ با annex a هست.
بسته شما چیه؟
ملاک کیفیت خط خیلی چیز ها میتونه باشه از مرکز مخابراتی گرفته تا مودم شما باید همه جیز اوکی و خوب باشه
منم همین رو میگم وقتی یکی در مرکز شما داره سرعت بالا میگیره ولی شما نمیتونی اون رو بگیری مشکل از کجاست؟
از کیفیت خط شما که اون هم نماینده و یا تهران میبینه
براتون مثال زدم شاید یک نفر در یک مرکز 100 سرعت بگیره شاید یکی 500 خوب برای آسیاتک فرقی نداره که ولی یه سری عوامل هست که خواهی ناخواهی سرعت شما رو کم میکنه الانم که 900 رو رد کردید ماشالله
عوامل رو اینجا آوردم
1- محل کاربر، مواردی که بر سرعت و کیفیت دانلود و باز شدن صفحات وب تاثیر گذار میباشند عبارتند از : کیفیت خط تلفن داخل منزل مشترک، نوع پریز تلفن متصل به مودم ،سیستم کامپیوتر کاربر، کیفیت مودم کارت شبکه، کیفیت شبکه بی سیم بین مودم و کامپیوتر، کیفیت کابل بین مودم و کامپیوتر و تعداد کامپیوترهایی که همزمان از اینترنت استفاده میکنند و عملکرد کامپیوتر (سیستم عامل، مرورگر و ...) میباشند.
2-خطوط تلفن، پارامترهای اصلی تاثیر گذار عبارتند از : سیم مسی استفاده شده از ساختمان مشترک، میزان فاصله ساختمان مشترک تا مرکز مخابراتی، میزان پارازیت موجود بر روی خط تلفن و... میباشند.
3- مخابرات شهر، پارامترهای مهم تاثیرگذار عبارتند از : کیفیت سیم مسی استفاده شده در مرکز مخابراتی، جهت ایجاد اتصال بین تجهیزات متعلق به شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) و خط تلفن مشترک میباشند. (فرایند انجام اتصال بین تجهیزات شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت و خط تلفن مشترک اصطلاحاً "رانژه" مخابراتی نامیده میشود.)
توجه: عدم کارایی هر یک از موارد ذیل منجر به کاهش سرعت قابل دسترسی بین مودم ADSL و مرکز مخابراتی میشود:
کیفیت سیم تلفن داخل ساختمان، سیم تلفن خارج ساختمان، پریز تلفن ساختمان مشترک، سیم اتصال و کیفیت ایجاد اتصال بین سیم تلفن مشترک و تجهیزات شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) در مرکز مخابرات و همچنین عملکرد مودم ADSL، منجر به تعیین سرعت قابل دسترسی از ساختمان مشترک تا مرکز مخابراتی میگردد. به سرعت فوق اصطلاحاً سرعت خط ADSL مشترک گفته میشود.
4- مخابرات استان و زیرساخت، پارامتر های مهم تاثیر گذار بر سرعت و کیفیت سرویس عبارتند از : کیفیت مناسب خطوط ارتباط شهری و بین شهری و همچنین پهنای باند مناسب از مراکز مخابراتی تا ساختمان مرکزی شرکت ارائه دهنده اینترنت میباشد.
5- همانطور که در توضیحات ناحیه 5 بیان شد، یکی از وظایف اصلی تجهیزات نصب شده در ساختمان مرکزی شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت، تعیین سرعت دسترسی به اینترنت میباشد. مشخصاً سرعت دانلود یا باز نمودن صفحات وب نمیتوانند از سرعت دسترسی تعیین شده در این تجهیزات بالاتر باشد.
6- شرکت زیرساخت، پارامتر تاثیرگذار بر سرعت و کیفیت سرویس، کیفیت خطوط ارتباطی برون مرزی فراهم شده توسط شرکت زیرساخت، میباشد.
7- سازمانهای نظارتی، نحوه عملکرد سیستم نظارتی (فیلتیرنگ) بر روی سرعت دانلود و باز شدن صفحات وب تاثیرگذار میباشد.
8- اینترنت، وجود ظرفیت (پهنای باند) کافی بر روی خطوط ارتباطی برون مرزی (شبکه ارتباط بین الملل)، مهمترین پارامتر میباشد.
9- شبکه جهانی اینترنت، عملکرد نامناسب سرور مقصد (سرور حاوی سایت مطالب درخواستی) و همچنین وجود ارتباط مناسب با ظرفیت کافی به شبکه اینترنت، مهمترین پارامتر می باشد.
ببینید خواهش میکنم به جای کپی متن کاش به مسئله توجه میکردید دوست عزیز
وقتی 900 دانلود بده به نظرتون اگر سرویس ایشون ده مگ باشه منطقیه؟
باید ببینیم اول بسته ایشون چیه.
بعد اینکه
برای آسیاتک فرقی نمیکنه؟
مطمئن هستید؟
آسیاتک پهنای باند نداشته باشه عمراً بتونه اجازه بده کاربر بیشتر مصرف کنه.
چون در این صورت اگر سهم کاربر دیگه مصرف بشه صدای اون کاربر در نمیاد.؟
روی هر چقدر که بکشه
شما به نماینده میگید این متن رو تیکت کنه
با سلام وخسته نباشید پشتیبانی محترم مشترک شماره .... را روی بیشترین سرعت ممکن آپ بفرمایید
نیم ساعته اوکی میشه
این متن تایید نمیشه
امکانش نیست خودم مستقیم زنگ بزنم پشتیبانی اصلی اسیاتک ؟
بله ممکن هست اگر امکانش باشه قطعاً همکاری میکنند.
اگر امکانش نباشه نماینده هم کاری از دستش بر نمیاد.
لطفا یکی از دوستان بگه سرعت اسمی و واقعی سرویس آسیاتک در اصفهان یا شهر های دیگه فرق داره یا همه سرعت ها روی
ماکزیمم سرعت بسته می شه؟! ممنون می شم...
سرعت در مرکز مخابراتی های مختلف هم ممکنه یکی نباشه
بر اساس پهنای باند هست.
مثلاً شیراز با اینترنت 512 دانلود 500 دارند!
و مرکز مخابراتی کنارش با 512 حدود 1100 دانلود دارند.
بسته به مرکز داره و مصرف خرید ترافیک هر چی بیشتر باشه آسیاتک با طمع بیشتر اونجا پهنای باند رو افزایش میده که ترافیکش رو کاربران اون مرکز قورت بدند و اون پول توی جیبهاشون رو.