سلام بر همه دوستان
من از سال 84 سرويسهاي مختلف ADSL را تجربه كردهام پارس آنلاين ، صبا ، شاتل.... و 3 سال اخير از سرويس شاتل استفاده ميكنم ART1 براي سرويس شخصي در خانه و ART4 در محل كارم . ماه گذشته اتفاق جالبي افتاد كه منجر به انصراف من از هر دو سرويس شده است.
براي اينكه نظر شما را هم بدانم مكاتبه خودم و پاسخ شاتل را برايتان كپي ميكنم به نظر شما برخورد شاتل درست است؟
اول درخواست من:
کاربر : *******
خلاصه موضوع : روشن نبودن سیاست تنظیم سرعت و ترافیک
توضیحات : با سلام اينجانب كه مشتري چندين ساله شما هستم در آواخر ماه گذشته با افت شديد سرعت اينترنت مواجه شدم كه تا كنون ادامه داشته است. روز شنبه مورخ 1 / 11 / 90 با پشتيباني مركزي شاتل تماس داشتم و يكي از پرسنل شما با نهايت صبر و همكاري مشكل را بررسي و اعلام كردند كه چون من در ماه گذشته حجم دانلودي بيش از حد معمول داشتم در حال حاضر در حالت اشتراك با مشتريان پرمصرف قرار گرفتهام. طبق آزمايشي كه با ايشان انجام شد بسياري از سايتها مانند opera.com اصلاً باز نشد و از سايت kernel.com هم فقط با سرعن 3 تا 5 كيلوبايت اطلاعات دريافت شد. البته ايشان اصرار داشتند كه سرعت تا 7 تا 8 كيلوبايت هم خواهد رفت ولي چنين نشد. من از ايشان خواستم ميزان ترافيك اشتراكم را در دوره گذشته بررسي كنيد كه طبق آمار سايت شاتل كمتر از 20GB است پس بنابراين چنانچه مصرف من بيش از حد هم بوده در آغاز دوره جديد مجدداً (مطابق روالي كه قبلاً شاتل داشته) به حالت عادي بر ميگردد. ايشان گفتند سياست FUP (شايد اسم ديگري داشته باشد) شامل شما نشده اين يك سيستم هوشمند است كه مشتريان پر ! مصرف را با هم share ميكند. من به ايشان گفتم من از اين سرويس ناراضيم و دلايل شما هم منطقي و قابل قبول نيست. ايشان هم گفتند يكي ديگر از همكاران ارشدشان تماس خواهد گرفت.
همان روز خانم ديگري با من تماس گرفتند و خود را ارشد پشتيباني معرفي ايشان و هم همان دلايل قبلي را تكرار كردند كه شما مصرفتان زياد بوده و سرويس شما بدليل نامحدود بودن فاقد ترافيك رايگان است و در حالت share با مشتريان پر مصرف هستيد. البته بازهم اصرار داشتند سرعت اشتراك من در حد تعيين شده در قرارداد و مصوبات قانوني است كه اينطور هم نيوده و سرعت اشتراك من در حد 28 تا 33 كيلوبيت (يك dialup خيلي ظعيف) است. ايشان فرمودند سياست FUP تغيير كرده و يك سيستم هوشمند جايگزين شده بطور خلاصه من از ايشان پرسيدم:
1ژ- چرا شاتل راساً شرايط را عوض ميكند و به مشتري خبر نميدهد؟ ايشان گفتند حتماً اعلام شده ولي وقتي از ايشان خواستم بگويند كي و چطور اعلام كردهاند؟ ايشان چيزي نگفتند و جوابي نداشتند!
2- چرا وقتي در سايت بخش آمار ترافيك مصرفي من ميزان مصرف رايگان را ميبينم شما ميفرمائيد سرويس شما (ART) ترافيك رايگان ندارد؟ ايشان گفتند اين مشكل نرمافزاري شاتل است و بايد رفع شود!
3- پرسيدم مگر شما طبق قرار داد نبايد حداقل سرعت را تامين كنيد معادل 64 كيلوبيت؟ ايشان گفتند چرا هست ولي سرعت اينترنت من در اين حالت از 33 كيلوبيت بيشتر نيست!
4- پرسيدم اين مسئله در چه حالتي رخ ميدهد تا بتوانم از تكرار مجدد آن جلوگيري كنم؟ يعني شما اعلام كردهايد سرويس من نامحدود است پس مشخصاً بگوئيد اگر چغدر مصرف كنم دچار اين مسئله ميشوم؟ ايشان گفتند ما نميدانيم سيستم بصورت هوشمند عمل ميكند و شما اگر مصرفتان را مديريت كنيد دچار اين مشكل نخواهيد شد!!!
5- پرسيدم حالا كه من خبر نداشتم ، نرمافزار شما هم ايراد دارد و خودتان هم نميدانيد كي اين مسئله بوجود ميآيد بفرمائيد كي رفع ميشود؟ ايشان گفتند نميتوانم بگويم انشاالله اگر ترافيكتان را مديريت كنيد رفع ميشود!
درمجموع اين مكالمه من اينطور فهميدم كه شاتل اعلام ميكند سرويستان نا محدود است ولي اگر مصرفتان از حدي كه مشخص نيست بالاتر برود سرويستان از حد قانوني قرار داد هم پائين تر ميآيد و نميداند چه موقع هم به مقدار عادي بر خواهد گشت. شما داراي سرويس رايگان شبها نيستيد ولي در نرمافزار به شما آن را نشان ميدهيم. اين مسائل را تصويب كردهايم ولي به شما اعلام نكردهايم. و شما بايد مصرفتان را مديريت كنيد. در نتيجه من بازهم جواب قانع كنندهي دريافت نكردم و گفتم چون سرويس شاتل در كل مناسب بوده و من راضي بودهام چند روزي صبر ميكنم و سپس در رابطه با سرويس ADSL تجديد نظر خواهم كرد.
شركت شاتل ، شركت بزرگ و پر مشتري است و مطمئنم وجود يك مشتري مثل من براي شركت شاتل تاثيري نخواهد گذشت و همينطور غير از شركت شاتل هم شركتهاي ارائه كنندگان سرويس ADSL هم زياد هستند و من هم بدون سرويس نخواهم بود. اما از آنجا كه داراي سابقهي كار طولاني در زمينه نرمافزار هستم و شركتهاي مختلفي را تجربه كردهام جاي اين سوال براي من باقي است چطور شركت شاتل با اين سابقه و توان تخصصي داراي سياست روشن و مشخص و قابل درك براي مشتريان خود نيست؟ در پايان ضمن تشكر از سرويس خوب شما خصوصاً در ماههاي گذشته و تشكر بابت برخورد بسيار خوب همكارانتان در پشتيباني براي شما آرزوي موفقييت دارم.
4 / 11 / 90
********
اما پاسخ شاتل:
مشترک گرامی جناب آقای ************
با عرض سلام و احترام
شاتل همواره سعی داشته است برای حفظ رضایت مندی مشترکین بر خلاف عرف موجود در کشور ضریب اشتراک سرویس را در حد قابل توجهی کاهش دهد ولی اگر گروهی از کاربران الگوی مصرف بالایی را به صورت مداوم تکرار کنند شاتل جهت جلوگیری از تضییع حق کاربران دیگر برای امکان استفاده از سرویس این عزیزان را بر اساس مصوبات سازمان تنظیم مقررات (با ضریب یک به ده)با یکدیگر به اشتراک می گذارد در نتیجه به دلیل حجم بالای مصرف قادر به استفاده از پهنای باندی که شاتل معمولا بیشتر از قرارداد تحویل کاربر می دهد نیستند.
بر این اساس، چنانچه قوانین حاکم بر سرویس های اشتراکی، با نیاز شما همخوانی ندارد یا تمایل دارید در تمام ساعات شبانه روز اعم از رایگان و غیررایگان سرعتی تضمین شده معادل سرعت اسمی سرویس خویش داشته باشید، میتوانید از سرویسهای اختصاصی این شرکت بهره گیرید.
می توانید با یکی از روش های زیر با ما در تماس باشید
1. در سایت "Shatel.ir" در قسمت "چت آنلاین" با کارشناسان پشتیبانی فنی چت فرموده و سوالات و مشکلات خود را مطرح بفرمایید.
2. در سایت "My.Shatel.ir" بعد از Login کردن در قسمت "گزارش مشکلات" مورد خود را توضیح دهید ، در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.
3. به آدرس
[email protected] ایمیل ارسال کنید (با ذکر مشکل ، مشخصات و شناسه کاربری خود) تا در کمترین زمان ممکن همکاران ما پاسخ گوی شما باشند.
4. با مراجعه به "سایت شاتل" و مطالعه داکیومنت های قرار داده شده در این قسمت مشکلات خود را بدون نیاز به تماس تلفنی حل بفرمایید.
5. با دانلود برنامه "سیستم هوشمند پشتیبانی شاتل " بدون نیاز به تماس تلفنی و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات سرویس اینترنت خود را برطرف بفرمایید
با سپاس
**************
کارشناس پشتیبانی فنی
شاتل
تلفن: ۲۳۰۸۹
پست الکترونیک:
[email protected]