• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بزرگنربن دایره المعارف هنرهای رزمی به زبان فارسی

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
به نقل از The_Last_Dragon :
درباره آیکیدو سایت استاد علی معروفی http://www.iran-ikido.com
است و همراه ایشان 0912-1570805 و تلفن ایشان 44214534 میباشد.

با تشکر

با تشکر از شما استاد محترم
البته شماره ای که من از استاد علی معروفی دارم یکم فرق میکنه و اونم به خاطر جا به جا شدن اعداد در کامپیوتر است.
09122570805 و a از aikido هم در آدرس سایت جا افتاده. باز هم تشکر می کنم.
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
البته استاد seify بگذارید یک توصیه دوستانه به شما بکنم. با همه احترامی که به استاد معروفی دارم ولی اگر شما دنبال یادگیری روح آیکیدو هستید شما را به این که نزد ایشان بیاموزید توصیه نمی کنم.در هر ورزش رزمی به خصوص در این دور و زمانه جمع کثیری به خاطر هدفی جز تعالی ، به این ورزش رو می آورند. چیزی که دقیقا در تضاد با بنیان ورزش رزمی است. این مورد را به خصوص در مورد آیکیدو مشاهده می کنیم. چرا که فرد 1 ماه به کلاس می آید و دو تا فن یاد می گیرد تا در جلوی بقیه کم نیاورد و بعد هم از باشگاه می رود. بیشتر کسانی که همرزم خود من بودند به خاطر این آمده بودند ، تا کتک خور نباشند. و متاسفانه به خاطر بی جنبگی هر کسی را که میدیدند با آن فنون اذیت میکردند. متاسفانه آیکیدویی که در بین عموم پخش شده 180 درجه خلاف آن چیزی است که استاد موریه اوشیبا به مردم عرضه کرد.مردم دنبال یادگیری فنون دفاعی پلیس اند و شیرینی ورزش رزمی به همراه متعالی شدن روح ، نچشیده اند.البته به اساتید محترم توهین نمی کنم ولی کسی که دنبال آن جور چیزها باشند هیچ وقت به آن هنر رزمی اصیل دست پیدا نخواهد کرد.هرگز نخورد آب زمینی که بلند است.البته شاید استاد معروفی این تعالی را پیدا کرده باشند ولی آن را جزو آموزش آیکیدو قرار نداده اند.در هر صورت فراموش نکنید که برای چی دنبال ورزش رزمی راه افتاده اید.آیا فقط به خاطر اینکه فنون آیکیدو قشنگ است و پلیس از آن استفاده می کند ؟
به شما توصیه میکنم - گرچه من در این حدود نیستم - دنبال استادی بگردید که اول با شما هنر طریقت را بیاموزد نه هنر ضربه زدن به حریفی که با چاقو به شما حمله می کند.
باز هم ببخشید:f34r:
 

seify

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2004
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
0
استاد ممنون از راهنماييهاتون
من قصد يادگيري اين ورزشو دارم اگه ممكنه يه استادي كه يه مقدار بهتر باشه و كمتر به اين ورزش به عنوان يك تجارت نگاه كنه به من معرفي كنيد.
بازم متشكرم
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
استاد seify وضع اصلا خوب نیست.من خیلی دنبال استاد خوب گشتم و آخر سر مجبور شدم برم پیش رییس سبک شیهان آق ساقلو. ولی ایشان هم به خاطره مشغله زیاد نمی رسیدند که زیاد به بچه ها برسند و عملا من زیر نظر سن سی کاوه بودم.ولی باز هم از جا های دیگر خیلی بهتر بود. من به همین دلیلی که در بالا گفتم چند تا باشگاه عوض کردم . شما اگر مشکل مکان باشگاه را دارید بگویید که منزلتان کجاست تا نزدیکترین محل مناسب را برای شما پیدا کنم.اگر هم در توانتان هست ، استاد خصوصی خیلی عالی است و خیلی بیشتر می تونید از استادتان استفاده کنید.
 

seify

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2004
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
0
استاد zhao من آريا شهر(صادقيه) هستم
چون شما فرموديد محلو بگم ، عرض كردم
از راهنماييهاتون ممنون
استاد خصوصي رو بيشتر توضيح ميدين چون من آمادگيشو دارم
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
استاد seify من خیلی به آریا شهر تهران مسلط نیستم ولی فکر کنم که باشگاه شهید بهشتی از همه نزدیکتر باشد.
خیابان جمهوری - روبروی فروشگاه رفاه - بین ولیعصر و شیخ هادی - پلاک 27
سن سی محمد عرب سرخی
و اما کلاس خصوصی
استادی که می پذیرد به شما آموزش دهد اگر در منزل مکان مناسب را داشته باشید به منزل شما می آید در غیر این صورت مکانی را انتخاب می کند تا شما به آنجا بروید. مزیت کلاس خصوصی در این است که شما میتوانید از استادتان هرآنچه را که میداند بیاموزید . در این کلاس استاد سختگیری بیشتری می کند و نمی شود مثل باشگاه ها سر سری از فنون گذشت.در ضمن فنون بیشتری می آمزد و اگر از استادتان بخواهید به شما (احتمالا ) هنر ذن را نیز می آموزد . چون به قول اساتید کسانی که به باشگاه می آیند دوست دارند سریعا به درجات بالا برسند و دنبال ذن و تمرکز نیستند.برای همین در درجات بالای آیکیدو به مشکل برخواهند خورد چرا که بیشتر فنون بوسیله تنفس صحیح اجرا میشوند و اگر فرد در همان ابتدای کار تنفس صحیح را نیاموخته با شد محال است که بتواند این فنون را اجرا کند.
تنها مشکل کلاس خصوصی قیمت آن است که اگر بتوانید با دو سه تا از دوستان و آشنایانتان کلاس خصوصی بگیرید قیمت آن نیز تقسیم میشود.
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
یک مطلب مهم در یادگیری هنر رزمی تکنیک خوردن است نه لزوما تکنیک زدن.این مقاله شیهان آق ساقلو است که در فروم می گذارم.نمی خواهم همه آن را بخوانید ولی خواندن قسمتهایی از آن بدرد هر ورزش رزمی می خورد. در کلاس های قدیمی هنر های رزمی در چین و ژاپن باستان نیز کودکانی که به معبد می آمدند تا ورزش رزمی بیاموزند را وسیله ای برای بزرگترها قرار میدادند. در واقع شاید از نظر آنها این فقط کتک خوردن بود ولی بعد که خود به درجات بالاتر دست پیدا میکردند متوجه اهمیت آن می شدند.
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
اهميت دريافت تکنيک

اوکمی گرفتن (يا بعبارتی قرار گرفتن در وضعيت نهايی خوردن يک تکنيک ) بهترين ( حتی به قول بعضی تنها ) راه يادگيری درست و اصولی آی کی دو می باشد . پس اولين قدمی که شما به آن نياز داريد اين است که ، اين اطمينان را در خود بوجود آوريد و متقاعد شويد که به دلخواه و اشتياق خود به اوکه شدن و اوکمی گرفتن رو آورده ايد و به طور قطع اين شما هستيد که در آينده از اين مسئله پيشرفت خواهيد داشت . هنرجويانی که تنها اين فرصت طلايی را در اختيار حريفهای تمرينی خود قرار داده اند که اوکه شوند و بيشتر تمايل دارند که اجرا کننده تکنيک (توری) باشند تا دريافت کننده ، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند و حتی گاهی می توان گفت در خيلی موارد ، دريادگيری نکات ريز و مهم يک تکنيک دچار مشکل شده و شايد حتی هيچ وقت آن را فرا نگيرند .

دليل اهميت يادگيری گرفتن اوکمی اين است که شما به طور کاملاً واقعی حس می کنيد که چطور تعادل ايستايی شما از بين خواهد رفت و چگونه پرتاب شده يا دچار درد ناشی از قفل شده که اين موارد نکاتی است که تنها با تماشا کردن شکل ظاهری يک تکنيک نمی توانيد آن را درک کنيد و ياد بگيريد بلکه بايد آن را حس کنيد . البته به طور قطع اين مسئله را هم می بايست قبول کرد که در بعضی تکنيکها ، زمانی که شما درحال پرتاب هستيد و يا از شدت و فشار قفل دچار درد شده ايد ، توانايی ديدن اين را نداريد که حريف چه بلايی را برسر شما می آورد که البته منظور نکات ريز اجرای يک تکنيک بوده نه شکل ظاهری و اصلی آن .

اولين مسئله در يادگيری اوکمی (فرار از شکستن) داشتن اعتماد و اطمينان به نفس بوده .اين مهم ، مسئله ای نيست که بتوان آن را با تدريس کردن يا توضيح دادن بوجود آورد بلکه تنها به خود شما بستگی دارد که با تمرين روزانه اين مسئله را در خودتان بهبود بخشيد .

وقتی که پيشرفت کرديد ، اين اعتماد و اطمينان شما افزايش پيدا کرده و تدريجاً جای خود را با ترس ناشی از افتادن و پرتاب شدن عوض کرده و از اين لحظه به بعد شما توانايی آن را پيدا خواهيد کرد که با اجرای هر نوع تکنيک که بر روی شما اعمال شده ، اوکمی مناسب آن تکنيک را اجرا کنيد و آن را بطور صحيح فرا بگيريد .

اين ترس از افتادن که شما برای غلبه بر آن تمرين می کنيد ، امری است بسيار طبيعی که با سرشت انسان عجين شده و يک نوع مکانيسم طبيعی بدن جهت رفع خطر و زنده ماندن می باشد . حتی می توان گفت يکی از قویترين مکانيسم ها می باشد

اين مسئله که در بالا ذکر شده ، تنها با تمرين و بالابردن تجربه اين کار امکان پذير بوده . اما دقت داشته که به هيچ وجه در اجرای اوکمی و رسيدن به مراحل پيشرفته آن عجله نکنيد چون اين بی صبری شما در اجرای اين افت ها بخصوص از نوع تکنيک هايی که احتياج به اوکمی های پرتابی مشکل تری را دارند کاريست بس غير عقلانی !!!

سعی کنيد هميشه در حد توان خود تمرين کنيد و اوکه « دريافت کننده تکنيک » افرادی شويد که به اجرای تکنيک آنها اعتماد و اطمينان داريد و اگر به اين امر واقف هستيد که شخصيکه در حال پرتاب کردن شما بوده و به اجرای تکنيک خود نسبت به ايمن بودن و آسيب نديدن شما اهميت بيشتری می دهد ، حتماً سرعت اجرای اوکمی خود را پايين آورده و يا بدون تعارف از تمرين کردن با اين شخص اجتناب کنيد . اگر با تکنيکی روبرو شديد که برای شما جديد بود ، درزدن اوکمی به آرامی آن را تمرين کنيد و ببينيد که مکانيسم و ساختار تکنيک به چه صورت بوده و چه کاربردی را روی چه قسمتی از بدن شما دارد . اين اصل را قبول داريم که ما به همه تکنيکها آشنايی نداريم و شايد شخص اجرا کننده از زاويه ای جديد اين تکنيک را بر روی ما اجرا کند که از آن بی اطلاع باشيم .

اکثر تکنيکهای ما از يک حمله اوليه آغاز می شود که شما بعنوان اوکه می بايست اين حمله را به درستی نشان داده (مترجم : بسيار ديده شده که هنرجويان در اجرای ضربات حمله ای کاملاً مصنوعی و ناقص حمله خود را شروع کرده ) چرا که وقتی حمله شما با يک ضربه يا گرفتن ضعيف و ناقص همراه باشد، آن جريان مستمر و بدون توقفی که می بايست در اجرای همه تکنيکهای آی کی دو اعمال شود ، قابليت انجام شدن را پيدا نخواهد کرد .

همچنين بعنوان اوکه در نظر داشته باشيد که می بايست با سرعتی حمله خود را آغاز کنيد که هم برای خودتان و هم برای اجرا کننده تکنيک مناسب بوده و هماهنگی لازم را بين شما و حريف تمرينی خودتان ايجاد کند .

بعبارتی ديگر اگر فرض کنيد نيرو و سرعت حمله شما را درمقياس 10 در نظر بگيريم ، زمانی با اين نيرو و سرعت حمله کنيد که توانايی اجرای اوکمی را با همان سرعت و نيروی 10 و يا حتی بالاتر را داشته باشيد ، چرا که در اکثر تکنيکهای آی کی دو سرعت اوکه شدن و اوکمی گرفتن بمراتب بالاتر از سرعتی است که با آن حمله کرده ايم ، بخصوص زمانی که از گشتاور فرد حمله کننده بر عليه خودش استفاده کنيم .

بعد از اينکه هماهنگی خود را به دست آوريد که با چه سرعتی حمله را شروع کنيد . بهتر آن است که از اين لحظه به بعد "ذهن خود را خاموش کنيد" بعبارت روشنتر مثل يک عروسک عمل کنيد و کاملاً ريلکس و انعطاف پذير شويد . بياد دارم زمانی که برای اولين بار آی کی دو را شروع کرده بودم ، در موقعيتی دردناک و عذاب آور از ناحيه انگشتان پاهايم قرار گرفتم که بدون شک در حال افتادن و سقوط بودم ( هنوز هم حالت و احساس خوبی درزدن اوکمی از حالت sankyo را ندارم و می ترسم ) که مربی به من گفت " ريلکس باش ، خيلی آرام مگر عقلت را از دست دادی " .

جالب اينکه حالا می فهمم منظور مربی چه بوده ، در صورتيکه در آن زمان داشتن آرامش و ريلکس بودن ، تنها مسئله ای بود که در آن حالت درد کشيدن نه تنها اولويتی برای آن قائل نبودم بلکه در نظر من خيلی احمقانه و حتی خطرناک جلوه می کرد . کاملاً واضح است که هر چه بدن خود را در هنگام خوردن يک تکنيک سفت کنيد يا در مقابل آن مقاومت از خود نشان دهيد . به مراتب بسياربسيار بيشتر در معرض آسيب ديدگی خواهيد بود و برعکس اگر بدن خود را شل و ريلکس کنيد و هماهنگی لازم را با حريف خود داشته باشيد ، قطعاً آمادگی لازم جهت انجام هر گونه حرکت و يا چرخش ناگهانی را خواهيد داشت که اکثر افراد سفت و عضلانی با اين مسئله دچار مشکل خواهند شد .

بعد از مدتی تمرين ديگر دغدغه چگونه پرتاب شدن اوکمی زدن و يا از دست دادن تعادل خود را نخواهيد داشت و بکلی آن را فراموش خواهيد کرد بلکه تنها به اين مسئله تمرکز کرده که چطور اين کار را بهتر انجام دهيد . به جرأت می توانم بگويم که اوکمی زدن از حالت تکراری و تمرين تبديل به فعاليتی مفرح و نشاط آور خواهد شد .

حال به اين نکته توجه کنيد ، که اگر زمانی در وضعيتی قرار گرفتيد که تعادل شما توسط اجرا کننده تکنيک از بين نرفته باشد ، يا در وضعيت مناسب پرتاب شدن قرار نگرفته ايد ، اوکمی نزنيد . روی اين مسئله تعمق کنيد ، توصيه من اين نيست که از خود مقاومت نشان دهيد ، بلکه هدف اين است وقتيکه شما در وضعيتی هستيد که می بايست "ذهن خود را خاموش کنيد" بعبارتی يعنی بدون فکر کردن در اختيار حرکات اعمال شده از سوی حريف قرار بگيريد منطقاً مقاومت و يا هر گونه حرکات اضافی توجيهی ندارد و شما کاملاً در اختيار حريف هستيد پس اگر تعادل شما واقعاً از بين نرفت و تکنيک بطور مناسب اعمال نشد ، اوکمی نزنيد .

من برای اين ، دو علت را متذکر می شوم :

1- اگر بدون اينکه نيرويی به شما اعمال شود تا در وضعيت پرتاب شدن قرار بگيريد ، اوکمی بزنيد ، اين حس را در اجرا کننده تکنيک القا کرده که تکنيکش موثر بوده در صورتيکه به واقع اينگونه نبوده و در امر آموزش اين گونه عملکردها مضر و ناصحيح می باشد و می بايست از آن اجتناب کرد .

2- فرض کنيد شما بعنوان اوکه بدون اينکه اجرا کننده تکنيک روی شما نيرويی را اعمال کند ، به ميل خود و بدون هماهنگی اوکمی بزنيد ، چون در اکثر تکنيکهای آی کی دو ما تغييرات چرخشی و حرکتی ناگهانی را داريم ، در نظر بگيريد شما خود را در هوا پرتاب کرده و توری (اجرا کننده) آن قسمت از بدن شما را که قصد اجرای قفل را روی آن دارد ، رها نمی کند . در اين لحظه آسيب وارده به اوکه به ماکزيمم خود می رسد .

من اميدوارم از مواردی که ذکر کردم ، نکاتی حتی کوچک دستيگرتان شده باشد ، هر چند که هيچ وقت آموزش از طريق کتاب و امثالهم نمی تواند جايگزين تمرين در دوجو و روی تشک مخصوص آن باشد و کلمات توانايی توضيح جزئيات را نسبت به آموزش رودررو نخواهد داشت .

در انتها بعنوان نتيجه گيری اين مسئله را خاطر نشان می کنم که اوکمی گرفتن راهی است جهت کمک به بهبود و پيشرفت مهارت حريف مقابل شما . پس اين ضرورت کاملاً احساس شده که می بايست با تمام توانايی و مهارت خود اين کار را انجام دهيد و بدانيد که در اين پروسه تمرينی شما نکاتی را فرا خواهيد گرفت که هرگز با تماشا کردن به آن دست پيدا نخواهيد کرد .
 

seify

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2004
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
0
استاد zhao مي تونم بپرسم شما تجربه كار با چه اساتيدي رو داريد.
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
من اول آیکیدو را با سن سی خلیلی شروع کردم.
بعد با سن سی آق ساقلو ، بعد سن سی کاوه و بعد با سن سی هندی.
استاد seify آیا این اولین تجربه ورزش رزمیتان است و میخواهید با آیکیدو شروع کنید ؟
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
استاد seyfi به نظرم بهتر است که اگر مورد خصوصی است و در کل به ورزش رزمی مربوط نمیشود وقت دیگر اساتید محترم را نگیریم و از pm استفاده کنیم.
با عرض معذرت از همه اساتید محترم به خاطر پرحرفی هایم.:(

sword.jpg
 

Rupert_Pupkin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2005
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
0
با سلام خدمت دوستان
گويا تكواندو كه در ايران از محبوبيت بالايي برخوردار است فراموش شده .
من خودم دان 3 تكواندو را دارم و حاضر به پاسخگويي به سوالات شما مي باشم.
 

Xing ying

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2006
نوشته‌ها
461
لایک‌ها
9
محل سکونت
Valinor
با سلام خدمت اساتید

به درستی که استاد zhao goang مطلب درستی را خاطر نشان کردند که همان روح هنرهای رزمی است.
منظور من رشته خاصی نیست بلکه به شکل کلی اصل در هر هنر رزمی روح ان است.
متاسفانه امروزه بیشتر اساتید به اموزش رزم اکتفا می کنند و به روح مطلب نمی پردازند.
و البته بیشتر هنرجویان نیز تنها به دنبال یادگیری مشت و لگدند

و این یعنی نابودی گوهر هنرهای رزمی.
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
از ذن همواره به عنوان آموزش بدون كلام ياد مى‏شود. زيرا استادان كوشيده‏اند تا شاگردان و مريدان خود را براى رسيدن به مرحله‏روشن روانى و اشراق به گونه‏اى تربيت كنند تا تمام بندهاى دو گانگى فكرى و منطق‏گرايى را پاره كرده و به اين مهم دست يابند. ولى اگرارتباط كلامى مردود و مطرود به شمار آيد پس اين آيين چگونه آموخته مى‏شود و روشن دلى و اشراق چگونه تعريف مى‏شود؟ ازعبارت آموزش بدون كلام برداشت ديگرى نيز مى‏توان داشت: "استفاده ابزارى از كلمه براى رهيافت به وراى كلام" كه در اين باره استادان‏ذن كتاب‏ها و نوشته‏هاى بسيارى به رشته تحرير در آورده‏اند. درست به سان پندها و اندرزهاى ذن كه به شاگردان داده مى‏شد.

فوكوشيما كِىْ‏دو(سال 1933) از معبد فوكوجى بر آن است: مقصود از آن جمله نفى كاربرد واژه و قالب كلام نيست بلكه آنچه ‏نفى شده دقيقاً همان وابستگى به واژه است (اما در معانى فراتر آن واژه، وابستگى به مفهوم آن واژه) زيرا حروف و كلمات هر دو دربرگيرنده چيزى هستند كه از آن براى كاربرد معرفت عقلانى استفاده مى‏كنيم پس از وراى واژه مفهومى را كه وراى آن معرفت مى‏باشدمى‏توانيم درك كنيم. بدين سان معناى رهاسازى و گسستن از قيد لغت اين است كه خود را به واژه وابسته نكنيم نه آن كه از ابزار واژه‏استفاده نشود يا نفى و طرد گردد. بلكه بدان معنى است كه در بهره‏گيرى از ابزار كلام به عنوان وسيله و واسطه كاملاً آزاد باشيم و بتوانيم‏حقيقت آن را به كار گيريم.

gyokusenjiyamagatajapan2000.gif
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت شما اساتيد محترم

قبل از هر چيز از مطالب خوب استاد zhao goang كمال تشكر و قدر داني را دارم

... اصل در هر هنر رزمی روح آن است.
متاسفانه امروزه بیشتر اساتید به اموزش رزم اکتفا می کنند و به روح مطلب نمی پردازند.
و البته بیشتر هنرجویان نیز تنها به دنبال یادگیری مشت و لگدند
و این یعنی نابودی گوهر هنرهای رزمی

با نظر شما استاد محترم كاملا موافقم و اميد وارم كه همرزمان و علاقمندان به هنر هاي رزمي به درستي بتوانند در اين مسير حركت كنند.

موفق و پيروز باشيد ..
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
7624360500000images[20].jpg

شناخت آداب و اصول وسلاح در نین جوتسو​

يكي از حركت هاي مجموعه حركات هدايت انرژي كوجي اين kuji –in مي باشد بهم پيچيده است،‌در سيستم سئي شين تكي كيويو (seishinteki kyoyo) مربوط به نينجا بر انجام اين حركت ها به منظور پالايش روحي تاكيد فراوان شده است.
براي اينكه شخص بر ادراك خود از حقيقت و درست بودن راه، كنترل داشته باشد، بايد قادر باشد بر حسي به نام حس ششم تكيه كند و آگاهي علمي و عملي از دانش تفكر ناخودآگاه داشته باشد.
همين جنبه درك حقيقت براساس برداشت و ادراك فردي بود كه سبب گرديد، نينجا در زمان جنگ هاي داخلي ژاپن و دوران فئودالي از ساير تاكتيك هاي رزمي سنتي جدا گردد و اهميت ويژه اي بيابد. توگاكيور ريو در حدود 800 سال پيش تاسيس گرديد و اكنون در نسل سي و چهارم خود قرار دارد.
اين شيوه (ryu) امروزه به عنوان سازماني كه باني آموزش روش هاي موثر حفاظت از خود و افزايش و توسعه آگاهي اعضاء خود مي باشد، موجوديت دارد.
به دليل ايجاد ثبات نسبي در دولت ژاپن و سيستم قضايي آن، توگاكور نينجا ريو ديگر خود را مستقيما درگير كشمكش ها و فعاليت هاي جاسوسي نمي كند.
قبل از اتحاد و يكپارچه سازي ژاپن در قرن شانزدهم، گاهي ضرورت ايجاب مي كرد كه (توگاكور نينجا) فعاليت هايي را در خارج از ايالت جنوبي ايگا، به انجام برسانند.
در زمان اوج گيري فعاليت هاي خانواده ها و طوايف نينجا، 18 رشته تخصصي وجود داشت كه فراگيري آنها ضروري بود، اين رشته هاي تخصصي با شفافيت و خلوص ذهني شروع مي شد و محدوده وسيعي از تخصص ها و توانايي هاي فيزيكي و فكري را شامل مي گرديد. در اينجا به طور مختصر توضيح داده ميشود
اين سطح هاي تخصصي آموزش به شرح ذيل مي باشند:

1-سئي شين تكي كيويو (پالايش روحي)
هدف توگاكيور نينجا توسعه شناخت عميق و دقيق فرد از موجوديت خود و شناخت توانايي ها و نقاط ضعف خويش و تاثيري كه فرد مي تواند در مسير سرنوشت خود بگذارد، مي باشد.
يك نينجا مي بايست تفكر و تصويري واضح و شفاف درباره اهداف، تعهدات و انگيزه هاي خود درزندگي داشته باشد.
ويژگي هاي شخصيتي فرد غالبا مي تواند تاثيري در حد تفاوت بين مرگ و زندگي در زندگي شخص داشته باشد.
تمرين هايي در ارتباط با تحمل فكري و ذهني، شيوه ها و راه هاي تفكر و بررسي مسائل و وقايع و داشتن ديدگاهي وسيع به هنگام ارزيابي مسائل و چيزهاي مختلف. در كنار تمرين هاي فيزيكي به نينجا داده مي شد.
با تكامل ذهن و فكر نينجا و بدست آوردن درك عميق و صحيح از جهان اطراف خود و مجموعه حيات، توگاكور ريو نينجا به يك فيلسوف رزمنده تبديل گرديد.
بدينصورت انگيزه درگير شدن او در مبارزه عشق و احترام. و نه صرفا اعمال خشونت، خطر كردن بيهوده و نياز به دشمني براي مبارزه كردن، بوده است.

2- تاي جوتسو (taijutsu) (مبارزه بدون سلاح)
روش هاي داكن تاي جوتسو (daken – Taijutsu) يا ضربه زدن (با دست) ، ضربه زدن با پا و مسدود نمودن ضربه و جوتاي جوتسو (jutai-jutsu) ، درگير شده (يا گلاويز شدن) خفه كردن و گريز از چنگ حريف (يا رها نمودن خويش از دست حريف) و تاي هن جوتسو (Taihen-jutsu) يا حركت بدون ايجاد صدا، غلطيدن، خيز برداشتن و پريدن و معلق زدن، روش هايي بودند كه نينجا ر در شرايط و وضعيت هاي خطر. مورد تهديد قرار گرفتن و دفاع از خود ياري مي نمودند.

3-نينجاكن (ninja ken) (يا شمشير نينجا)
شمشير نينجاها داراي تيغه اي كوتاه، يك طرفه و صاف بود و در واقع ابزار اصلي 1 و براي مبارزه به شمار مي آمد.
نينجاها 2 روش استفاده بخصوص از شمشير را لازم بود فرا بگيرند.
كشيدن سريع شامل تكنيك ها و شيوه هايي از آن در عمليات بيرون دفاعي و هجومي ميگرديد. تكنيك هاي شمشير بازي (Fencing) از ديگر آموزش هايي بود كه مربوط به استفاده از شمشير در درگيري با مهاجمين مسلح ميگرديد.
شمشير نين جوتسو كاران چند منظور ساخته شده است ابزاري براي بالا رفتن از ديوار ها – حمل مواد غذايي ويا سمي و همچنين چندين منظور ديگر كه يك نينجا نسبت به شرايط از آن استفاده مي كند.

4- بوجوتسو (Bojutsu) (مبارزه با چوبدستي و چوب بلند.كوتاه )
هنر رزمي مبارزه با چوبدستي كه توسط سامورائي ها و دهقانان ژاپني (اوكيناوا) مورد استفاده قرار مي گرفت. يكي از روش هاي رزمي مهم نينجا نيز محسوب مي‌گرديد. توگاكيور نينجا (محل مركزي در ژاپن) آموزش هاي لازم را در ارتباط با استفاده از چوب بلند (حدود 80/1متر ) كه بو (bo) ناميده مي شد و تير چوب كوتاه كه نوعي ني بود (حدود 90 سانتي متر) و هن بو(henbo) ناميده مي شد و انواع چوبدستي و چماق با اندازه ها مختلف را فرا ميگرفتند.
همچنين چوبدستي هاي خاصي بنام شينوبي – زو (Shinobi-zue) يا چوبدستي نينجا طراحي گرديده بود كه در ظاهر مانند يك چوبدستي يا عصاي ساده بود اما انواع اشياء برنده، زنجير ها و چيزهاي نوك تيز در آنها به شكل مخفي به كار گرفته مي شد كه در برابر دشمن از آنها استفاده مي گرديد.

با تشكر از استادم كانچو فرجي​
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
به نقل از Rupert_Pupkin :
با سلام خدمت دوستان
گويا تكواندو كه در ايران از محبوبيت بالايي برخوردار است فراموش شده .
من خودم دان 3 تكواندو را دارم و حاضر به پاسخگويي به سوالات شما مي باشم.

استاد عزیز خیلی خوشحال میشویم درباره تکواندو مطلب بنویسید.
 

zhao goang

Guest
تاریخ عضویت
11 مارس 2006
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
استاد amirhvr مطلب فوق العاده جالبی درباره سلاح های نین جوتسو نوشته بودید که از آن خیلی سپاس گذارم. اگر ممکنه درباره این سلاح هم کمی توزیح بدهید. در واقع با توضیحات استاد Xing Ying به این سلاح علاقه مند شده ام.
-چون اسمش را بلد نیستم عکسش را میگذارم-

ss-asst.jpg
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت شما اساتيد محترم

استاد amirhvr مطلب فوق العاده جالبی درباره سلاح های نین جوتسو نوشته بودید که از آن خیلی سپاس گذارم. اگر ممکنه درباره این سلاح هم کمی توزیح بدهید. در واقع با توضیحات استاد Xing Ying به این سلاح علاقه مند شده ام.

ممنون استاد
در مورد ستاره هاي نين جوتسو كه به آن شورايكن مي گويند در پست 266 در صفحه ي 18 مطالبي ارائه كرده ام كه اميد وارم برايتان جالب باشد.

من خودم دان 3 تكواندو را دارم و حاضر به پاسخگويي به سوالات شما مي باشم

با سلام خدمت شما استاد محترم جناب Rupert_Pupkin
ممنون مي شوم تا در مورد سبك تكواندو هم مطالبي ارائه كنيد تا ما بيشتر با اين سبك آشنا شويم
من خودم تا كمر بند آبي اين سبك را ادامه دادم ولي بدليل برخي مسائل آن را رها كردم (البته اين موضوع براي 10 سال پيشه)
در هر حال پيشاپيش از لطف شما سپاسگذارم

موفق و پيروز باشيد..
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت شما اساتيد

shurikenthrow.jpg
نين جوتسو
تعداد بسيار كمي از استادان و خانواده هاي نينجاي معتبر هنوز در ژاپن وجود دارند .با وجود اين استادي كه هنوز اين هنر را مي آموزد، دكتر ماساكي هاتسومي متخصص استخوان و سي و چهارمين استاد بزرگ از گروه يا خاندان تاگاكور نينجا است .او توانسته است نين جوتسو مدرن را به جهانيان معرفي كند و بنيانگذار اين روش نوين باشد .در دهه اخير، نين جوتسو يكي از بحث انگيز ترين و پر طرفدارترين هنرهاي رزمي ژاپن و كشورهاي غربي به شمار ميرود و هر ساله مسابقات و فستيوال هاي نمايشي و مبارزاتي از اين سبك رزمي در جهان برگزار مي شود .سيستم بوجين كان نين جوتسو نخستين اصل تربيتي يك هنر جو را خودسازي و پرورش روح دليري و اعتماد به نفس را مي داند .نين جوتسو مجموعه فنون دفاع ازخويشتن ـ با سلاح و بي سلاح ـ است. نين جوتسو هيچ گاه فرم محدود و ثابتي نداشته و براي پذيرش هر نوع تغيير بر اساس پيشامدهاي موجود، انعطاف دارد .استقامت، سرعت، به كارگيري قواي ذهني، شناي آرام و بي صدا در آب، استتار كامل و هماهنگ شدن با محيط، به كارگيري هر شيئي و تبديل آن به سلاحي مرگبار، دفاع شخصي براي هر نوع حمله حريف وصدها مورد ديگر موجب شده است تا نين جوتسو به عنوان ورزش وهنري مرموز وجذاب شناخته شود .هنرجويان رزمي نين جوتسو اعتقاد به فراگيري تمامي كوميته ها)كنترلي و غير كنترلي( دارند و اهميت مهارت در فنون را بالاتر از به دست آوردن عنوان، ميدانند .نين جوتسو قرن حاضر از ابزار و وسايل جديد و قديمي استفاده ميكند.اين هنر رزمي با قدمت 800ساله ريشه در تاريخ دارد و در حقيقت هنري است براي زنده ماندن و بهتر زندگي كردن و بهتر بودن .نين جوتسو يك هنر كاملاّ آزاد است كه مسئوليت پذيري را مي طلبد .يك هنرجوي واقعي نين جوتسو براي پيروز شدن، نيازمند اصولي اوليه است كه از جمله آنها برخورداري از روحي قوي، قلبي آزاد، هوشي سرشار، روحيه مبارزه طلبي، تمركز حواس و آرامشي در طوفان است .فنون نين جوتسو در چندين كشور دنيا آموزش داده مي شود و حتي در چند كشور در پادگانها و ارگانهاي نظامي تعليم داده ميشود.تكنيكهاي اين هنر نوين، منحصر به فرد است؛ از آكروبات رزمي تا عمليات دفاع شخصي وكاربرد سلاحهاي سرد مانند شوريكن(ستاره)، شمشير(واكي زاشي)، شوكه، كوري ساري(داس)، نانچيكو، بو(چوب) همچنين كوي مان جوتسو (هنر مطالعه و مشاهده) و كاجوتسو كه هنر استفاده از آتش است.در نين جوتسو امروزي قد، سن، جنس و وزن مطرح نيست، سرعت، قدرت(كيمه) و تعادل نقش بسزايي در كار يك نينجا دارد.فراگيري اين فنون، صبر و تواضع، استقامت و هوش را ميطلبد. نين جوتسوكاران امروزي نجابت را زائيده قدرت مي دانند و در حال تمرين در دو جو فرياد مي كشند ((استعداد بدون تلاش هيچ است. نااميدي، مرگ نينجاست. ورزش، قدرت، فروتني)).
اصطلاحات به كار رفته در اين سبك، به زبان ژاپني است و از نظر رنگ لباس، لباسشان همرنگ محيطي است كه در آن قرار گرفته اند؛ در تاريكي مشكي، در روزهاي برفي، سفيد و در جنگل، سبز. در دوجوهاي تمريني هم، به رنگ مشكي لباس مي پوشند. اين هنر رزمي اصيل در سال 1369 در كشورمان ايران توسط شي هان اكبر فرجي بنيانگذاري شد و هم اكنون در نقاط مختلف ايران مثل شهريار، گرگان، قزوين، آبيك، بندر عباس، اراك، مشهد و تهران تمرين ميشود. همچنين در ميان دانشجويان و ارتش جمهوري اسلامي ايران طرفداران بسياري دارد.از ديگر ويژگيهاي هنرهاي رزمي نين جوتسو تهيه ابزار و وسايل ويژه تمريني توسط خود هنرجويان است. در طول سال، نين جوتسو كاران به اردوهاي كوهستاني و جنگلي ميروند تا تجربيات بدست آورده را در طبيعت به نمايش بگذارند. نين جوتسو در كنار ضربات خشك و خشن خود دريايي از زيبايي و تكنيك را به علاقه مندان و شاغلين اين هنر ارائه ميكند. نين جوتسو هويتي عميق دارد و در طول قرنها به واسطه تئوري، تمرين و تمدن، متحول شده است. آموزش و فلسفه اين هنر سالهاي سال سينه به سينه پيگيري شده است. كسي كه فكر مي كند تنها با يادگيري فنون و تكنيك هاي نين جوتسو مي توان به يك نينجاي واقعي تبديل شد، باعث ايجاد محدوديت هايي در توانايي ها و پيشرفتش مي شود. او اگر فقط به تكنيكهاي خاص بسنده كند به سرعت گمراه مي شود. پس در وراي اين تكنيك ها و شيوه هاي رزمي، پيشرفت شخص و فلسفه هنرهاي رزمي را نيز بايد فراگرفت. بوجين كان دوجو ( Bujinkan)محل مخصوص براي تمرينات نين جوتسوكاران است و مركز آن در كشور ژاپن در شهر نودا (Noda) است .هنوز مدارس اين سبك در كشور ژاپن فعال هستند و علاقه مندان از سراسر جهان براي فراگيري اين عصاره هنرهاي رزمي به كشور ژاپن مسافرت مي كنند.
متوليان اين هنر كه در راه ترويج اين ورزش در جهان تلاش كرده اند :ماساميتونودا، تاكاماتسو، دكتر ماساكي هاتسومي، استيون هيزر، مك كارتي، شوتوتانه مورا و …هستند.

swordslash.jpg
 
بالا