• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بزرگنربن دایره المعارف هنرهای رزمی به زبان فارسی

sylar

Registered User
تاریخ عضویت
22 می 2010
نوشته‌ها
2,154
لایک‌ها
258
محل سکونت
پشت مانیتور
سلام. من چند سال ورزش رزمی (MMA) رو به صورت حرفه ای ادامه می دادم ولی متاسفانه به علت آسیب دیدن تاندون دستم دیگه نتونستم کار کنم و الان بعد از یک سال می خوام دوباره ورزش رو شروع کنم ولی می خوام فقط بوکس کار کنم. حالا می خوام کنار بوکس بدنسازی هم کار کنم تا عضلاتم سریعتر رشد کنه وبه حالت قبلی برگرده.کسی می تونه یه برنامه بدنسازی برای یک بوکسور رو به من بده؟ اگه کسی از تمرینات بدنسازی تیم ملی بوکس هم برنامشون رو داشته باشه که دیگه خیلی عالی میشه. ممنون. راستی اگه بوکسور حرفه ای هم تو جمع داریم پ.خ بده یا همینجا بگه آخه یه چند تا سوال فنی دارم ازش.
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
»هاپکیدو چیست؟

هاپکیدو (Hapkido) یکی ازپرطرفدارترین هنرهای رزمی کره ای است که درسراسردنیا نامی آشنا است که با استقبال بسیاری روبروست ودرحال حاضرگسترش و توسعه روزافزونی دارد. کشورکره که مهد هنرهای رزمی دنیا می باشد، منبع وسرچشمه این رشته ورزشی پرکابرد ومطلوب می باشد. هاپکیدو درکشورکره به تمام نیروهای پلیس آموزش داده می شود وپلیسهای سراسردنیا ونیروهای امنیتی تمام کشورها،FBI و...آموزش می بینند وازفنون ومهارتهای این رشته بهره میبرند.
درایران نیزاین رشته ورزشی پرطرفدار، علاوه بر مجموعه های ورزشی درتهران،کرج واغلب استانها وشهرستانها وحتی کشورهای همسایه وخاورمیانه (Middle East) به علاقمندان این هنررزمی آموزش داده میشود.همچنین هاپکیدو دربسیاری از ارگانهای دولتی، ارتش، ****، نیروی انتظامی، دانشگاههای افسری آموزش داده می شود.

معنای هاپکیدو:
یعنی روش وسبک هماهنگی اعضای بدن واستفاده از این هماهنگی با قدرت بدنی هرفرد. بدین معنی که هرفردی باهرقدرت بدنی که دارد با هماهنگی اعضای بدن خودو دانستن فنون ومهارتهای هاپکیدو میتواند ازخود درهرشرایطی وبا دست خالی (Free Hand)دفاع کندواز نیرو و قدرت بدنی حریف علیه خودش استفاده کند. بعبارت دیگرازهاپکیدو بمعنای دفاع شخصی تعبیرمی شود.

Hap‌‌ : means Unify or coordinate : همــاهنـــــگ کـــــردن
Ki : means mental and/or physical energy : انرژی جسمی/ذهنی
Do : means a way of life, or the "path" or "way" of coordinating : راه و روش هماهنگی​
"هاپکیدو: راه و روش هماهنگ کردن انرژی و قدرت جسمی وذهن انسان برای هرفرد"
هاپکیدو هنرمشرق زمین وعصاره تمام ورزشهای رزمی است.هنررزمی هاپکیدو با استفاده ازقوای جسمی وقوای ذهنی وتقویت آن وبا استفاده از مهارتهاو تکنیک های آن و دانستن نقاط ضعف وحساس بدن و فشاربروی نقاط حساس وعصبی بدن، با قفل کردن وشکستن مفاصل به فرد مهارتها و فنون لازم برای دفاع از خود درهرشرایطی وبا هر آمادگی جسمانی وقدرت بدنی را می دهد وبا اقرایش اعتماد به نفس قدرت درونی وروانی افراد را تقویت و قوی می کند.هیچ گونه محدودیت سنی و ضعف جسمان ندارد و درتمام سنین ازکودک گرفته تا فردسالمند می تواند با استفاده ازآموزش فنون هاپکیدو بهره گرفته وازخود درهر شرایطی دفاع کند.
این هنررزمی علاوه بر ورزش که برای سلامتی افراد مفید می باشد برای همه بویژه برای قشرآسیب پذیر جامعه بخصوص برای بانوان وکودکان وجوانان که همه روزه درمعرض خطر میباشند، بسیارلازم، مفید وکاربردی می باشد.

با سلام به شما دوست عزیز ::

تاریخ هاپکیدو همیشه برایم در ابهام بوده است. هاپکیدو توسط چوی یونگ سول بنیان گذاشته شد . که در 8 سالگی به ژاپن برده شد و پس از مشکلات فراوان و همپنین ندانستن زبان ژاپنی به شاگردی سوکاکو تاکدا بزرگ (**** دایتوریو ) در می آید . در جایی گفته اند که استاد چوی 30 سال نزد تاکدا ماند و اولین کسی بود که توانست 3808 تکنیک دایتو ریو را فرا گیرد . ( من جایی خواندم که استاد تاکدا خودکشی کردن و در جایی دیگر خواندم که ایشان در سال 1943 مردند و تا سن 84 سالگی آموزش میدادند و هرگز خود کشی نکرده اند . تحقیق این موضوع را به عهده خودتان میگذارم)
به هر حال استاد چوی به کره باز میگردد ودر راه برگشت با سوبوک سوپ استاد جودو آشنا میشود و تکنیک هایش را در مقابل تکنیک های جودو سوبوک سوپ آموزش میدهد .و در سال 1951 اولین سالن رزمی خودش را همراه با استاد سوبوک سوپ تاسیس میکند . ودر سال 1958 این ورزش هاپکیدو نامیده میشود . استاد چوی شاگردی به نام جی هان جائه داشت که 5 سال شاگردی استاد چوی را کرد و در واقع جی هان جائه بود که هاپکیدوی امروزی را به وجود آورد . جی هان جائه ته کیون و تانگ سودو را به دایتوریویی که استاد چوی بهش یاوارا میگفت اضافه کرد و از آنجایی که ته کیون (یک سبک کره ای است ) با دایتو ریو مطابقت نداشت ، سیستم مبارزه ای هاپکیدو به سمت کره کشیده شده است.
ادامه در پست بعدی .....
 
Last edited:

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
ادامه هاپکیدو ....

حال سوالی که پیش میاد این است که مگر استاد چوی 30 سال دایتو ریو نیاموخت ؟؟ استاد چوی 35 سال در ژاپن زندگی کرد و با نام یوشیدا آسائو شاگرد تاکدا بوده ، اما در عمل هیچگونه شباهتی بین دایتو ریو با هاپکیدو دیده نمیشود . دایتو ریو بر تعادل تاکید زیادی دارد ، اما در هاپکیدو به سرعت بیشتر اهمیت داده میشود . این حرف من نیست :: خیلی از اساتید میگویند که معنای لغوی هاپکیدو با آنچه که در عمل میبینیم متفاوت است . شاید بگویید جی هان جائه در هاپکیدو تغییر ایجاد کرده است . اما اینگونه نیست . قبل از جی هان جائه هم وضعیت به همین شکل بوده در واقع انگار نه انگار که استاد چوی 30 سال شاگرد استاد تاکدا بوده . مطمئن باشید که اگر در سیستم مبارزه استاد چوی ، یعنی هاپکیدو اولیه بر اساس دایتو ریو بود ، هیچ وقت نمیشد در آن ته کیون را گذاشت . در اطلاعات مکتوب و مستند نوشته شده که استاد چوی هاپکیدو را بر اساس دایتوریو بنا کرده ولی در عمل چنین چیزی نمیبینیم .
احتمالا در مدت زمان آموزش دیدن استاد چوی اغراق شده ، یعنی منظورم اینست که استاد چوی 30 سال آموزش ندیده ( نظر بعضی از استاد های قدیمی اینست که استاد چوی فقط در بعضی از جلسات استاد تاکدا حضور داشته است ) و یا اینکه ....
هنوز علت برگشت استاد چوی به کره معلوم نیست . استاد چوی در ژاپن زندگی خوبی داشتند . 35 سال زندگی در ژاپن شرایط خوبی را از لحاظ زندگی برایش فراهم کرده بود . پس چرا باید به کره برگردند و زندگی فقیرانه ای را شروع کند ؟؟
مقایسه کار خوبی نیست ، اما همین قدر بگم که یک نفر مثل چوی یونگ اوی در سن 13-14 سالگی به ژاپن رفت و ژاپنی هم بلد نبود و کاراته را آموخت ، دقیقا مثل استاد چوی . یک اسم ژاپنی به نام ماتسوتاتسو اویاما برای خودش انتخاب کرد و حتی خودش میگفت حاضر است برای ژاپن جان بدهد .
یا یکی مثل موریهه اوشیبا 8 سال شاگرد تاکدا بود ، اما شباهت بیشتری بین دایتوریو و آی کی دو وجود دارد .

با تشکر
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
هاپکیدو در ایران دچار مشکلات زیادی است . متاسفانه در ایران بین 2 تا 3 نفر درگیری هست که چه شخصی نماینده ایران است . در شهرستان ها هر کسی که کمی جوجیتسو و تکواندو کار کرده است اقدام به آموزش هاپکیدو میکند . حتی خیلی ها ادعا میکنند که جی هان جائه استاد بروس لی بوده:blink::lol::lol: ( چه دروغ هایی که ........ )

به هر حال میل خودتان است که چنین سبکی را در ایران کار کنید یا نه .

موفق باشید .
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
باسلام خدمت دوستان واستاد میلاد. دوستان این لینک دانلود پژوهشهای نظری من درباره فلسفه هنرهای رزمی بدون سلاح است. از دوستان درخواست بررسی ونظر آنان را دارم که البته قسمتهای کلیدی آنرا قبلا برای شما د ر این اطاق گفتگو به عرض رسانده بودم.استاد میلاد با عرض پوزش از عدم تماس با شما باید بگویم که فعلا کار جدی بر روی این مطالب به علت مشغولیتهای ذهنی ندارم ولی تفریحی را دارم البته قبلا قصد داشتم بااین مطالب یک نفع مادی و معنوی را ببرم که الن آمادگی پرداختن به آن را ندارم.استاد اگر ممکن است شما این مطالب را کاملتر کرده واگر صلاح دانستید همانطور که قبلا گفته بودید آنرا در اینترنت به اشتراک بگزارید،البته هرچقدر که صلاح می دانید. البته استاد من یکسری از مطالبی را که در تعامل فکری با شما در این اطاق گفتگو به ذهنم رسیده بود را با اجازه شما به این مطالب اضافه کردم.
pastelink.me | the easiest way to share files online
موفق باشید
شاهین نجف قلی زاده

سلام به شما دوست عزیز ::
مطالب شما را خواندم . اگر اجازه بدهید پیشنهادی برای شما دارم . توصیه میکنم در کنار تحقیقات خود ، حرکت شناسی هم بگنجانید . ما سه دسته حرکت داریم :: 1)حرکات ارادی 2) حرکات غیر ارادی 3) حرکات درونی
مطالبی مثل بازتاب حرکت یا بازسازی حرکت در مخچه ( مثل تجسم نوشتن روی سنگ و ..... ) میتوانند در تقسیم بندی شما تحول ایجاد کند .
( دفاع و حمله تابعی از موارد فوق است )

و اما تنفس . در بعضی از رشته های رزمی فقط نفس میزنند . به عبارت دیگر فقط نفس میسوزانند . اما در بعضی دیگر از رشته های رزمی تنفس جنینی دارند و .....
دیگه نظری ندارم .:blush:
با آرزوی موفقیت برای شما


راستی شما چه سبکی کار میکنید ؟؟
 
Last edited:

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
ادامه هاپکیدو ....

حال سوالی که پیش میاد این است که مگر استاد چوی 30 سال دایتو ریو نیاموخت ؟؟ استاد چوی 35 سال در ژاپن زندگی کرد و با نام یوشیدا آسائو شاگرد تاکدا بوده ، اما در عمل هیچگونه شباهتی بین دایتو ریو با هاپکیدو دیده نمیشود . دایتو ریو بر تعادل تاکید زیادی دارد ، اما در هاپکیدو به سرعت بیشتر اهمیت داده میشود . این حرف من نیست :: خیلی از اساتید میگویند که معنای لغوی هاپکیدو با آنچه که در عمل میبینیم متفاوت است . شاید بگویید جی هان جائه در هاپکیدو تغییر ایجاد کرده است . اما اینگونه نیست . قبل از جی هان جائه هم وضعیت به همین شکل بوده در واقع انگار نه انگار که استاد چوی 30 سال شاگرد استاد تاکدا بوده . مطمئن باشید که اگر در سیستم مبارزه استاد چوی ، یعنی هاپکیدو اولیه بر اساس دایتو ریو بود ، هیچ وقت نمیشد در آن ته کیون را گذاشت . در اطلاعات مکتوب و مستند نوشته شده که استاد چوی هاپکیدو را بر اساس دایتوریو بنا کرده ولی در عمل چنین چیزی نمیبینیم .
احتمالا در مدت زمان آموزش دیدن استاد چوی اغراق شده ، یعنی منظورم اینست که استاد چوی 30 سال آموزش ندیده ( نظر بعضی از استاد های قدیمی اینست که استاد چوی فقط در بعضی از جلسات استاد تاکدا حضور داشته است ) و یا اینکه ....
هنوز علت برگشت استاد چوی به کره معلوم نیست . استاد چوی در ژاپن زندگی خوبی داشتند . 35 سال زندگی در ژاپن شرایط خوبی را از لحاظ زندگی برایش فراهم کرده بود . پس چرا باید به کره برگردند و زندگی فقیرانه ای را شروع کند ؟؟
مقایسه کار خوبی نیست ، اما همین قدر بگم که یک نفر مثل چوی یونگ اوی در سن 13-14 سالگی به ژاپن رفت و ژاپنی هم بلد نبود و کاراته را آموخت ، دقیقا مثل استاد چوی . یک اسم ژاپنی به نام ماتسوتاتسو اویاما برای خودش انتخاب کرد و حتی خودش میگفت حاضر است برای ژاپن جان بدهد .
یا یکی مثل موریهه اوشیبا 8 سال شاگرد تاکدا بود ، اما شباهت بیشتری بین دایتوریو و آی کی دو وجود دارد .

با تشکر

ممنون از تحقیقات شما

مارو همیشه شگفت زده میکنه
 

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
دوستان توجه داشته باشن که اصل هنکا در هنرها و مکاتب جنگی قدیمی رو فراموش نکنن


ممنون از حسن توجه شما
 

sh.nqz

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2010
نوشته‌ها
97
لایک‌ها
59
سن
44
محل سکونت
تهران
سلام به شما دوست عزیز ::
مطالب شما را خواندم . اگر اجازه بدهید پیشنهادی برای شما دارم . توصیه میکنم در کنار تحقیقات خود ، حرکت شناسی هم بگنجانید . ما سه دسته حرکت داریم :: 1)حرکات ارادی 2) حرکات غیر ارادی 3) حرکات درونی
مطالبی مثل بازتاب حرکت یا بازسازی حرکت در مخچه ( مثل تجسم نوشتن روی سنگ و ..... ) میتوانند در تقسیم بندی شما تحول ایجاد کند .
( دفاع و حمله تابعی از موارد فوق است )

و اما تنفس . در بعضی از رشته های رزمی فقط نفس میزنند . به عبارت دیگر فقط نفس میسوزانند . اما در بعضی دیگر از رشته های رزمی تنفس جنینی دارند و .....
دیگه نظری ندارم .:blush:
با آرزوی موفقیت برای شما


راستی شما چه سبکی کار میکنید ؟؟

با تشکر از مطالب شما.ابتدا تعریف دقیقی از حرکات ارادی ،غیرل ارادی ودرونی بدهید.
اما با توجه به تصورات خودم باید بگوبم که انتخاب استراتژی وتاکتیک ارادی است و اجرای فن یا تکنیک درونی است.
اما درمورد منظور خود از تنفس توضیح بیشتری دهید. اگر در این مورد منظور شما از نفس سوزاندن نفس از قفسه سینه است و تنفس از دیافراگم تنفس جنینی که باید بگویم در بحث سبک شناسی در عامل 5 به وجود روشهای لازم برای حفظ وگسترش انرژی در بدن مطرح کرده ام ولی این موضوع تعیین کننده انتخاب استراتژی حمله ای ویا دفاعی مبارزه نخواهد بود چون همانطور که گفتم استراتژِی مبارزه به همراه تاکتیک آگاهانه انتخاب میشوند وبقیه عوامل درسبک شناسی به تبعیت از استراتژی است که شکل می گیرند.
اما همه این موارد در کاتا سعی در یادگیری می شود.چه اجرای استراتژی،چه تاکتیک وچه تنفس.که طی آن سعی میشود بین حرکات ارادی ،غیر ارادی و درونی به شکل صحیح آن هماهنگی در اجرا پدید آید.
وتاجایی که من می دانم اساتید بزرگ رزمی ابتدا استراتژی مبارزاتی خود را انتخاب کرده اند وسپس موارد سبک شناسی را برای ایجاد توانایی لازم در هنر آموزان (البته اگر استاد میلاد ایراد نگیرد)شکل وابدا کرده اند یعنی شما ایتدا از نظر منطقی در یک مبارزه نحوه مبارزه خود را انتخاب می کنید وسپس توانایی لازم را برای به اجرا درآوردن آن شیوه مبارزه ای تنظیم ودر خود پرورش می دهید.
البته هرکسی ممکن است در یکسری از توانایی هایی که در بحث سبک شناسی مطرح است توانایی متفاوتری نسبت به فرد دیگری داشته باشد که آن توانایی و ویژگی برجسته به او کمک می کند که در اجرای یک استراتژی نسبت به استراتژی دیگر موفقتر باشد که
به طور طبیعی در اجرای آن موفقتر خواهد بود.
ودر ضمن من به طور تفریحی به این مطالب می پردازم واگر شما وقت و علاقه آن را دارید مفاهیم مورد نظر در آن را بسط وگسترش دهید
من حدود 20 سال است که ورزش رزمی را دنبال نمی کنم.
اما دوستان می توانندبا تکمیل کردن نواقص این مطالب حجم مفید این فایل PDF را افزایش دهند.
اما اگر این مطالب جواب نکات شما نبود تعریف مفاهیم مورد نظر را دقیقتر بیان کنید.

باتشکر
 
Last edited:

ESMIGHELE

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2012
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
10,372
محل سکونت
مِشـــHaD
هاپکیدو در ایران دچار مشکلات زیادی است . متاسفانه در ایران بین 2 تا 3 نفر درگیری هست که چه شخصی نماینده ایران است . در شهرستان ها هر کسی که کمی جوجیتسو و تکواندو کار کرده است اقدام به آموزش هاپکیدو میکند . حتی خیلی ها ادعا میکنند که جی هان جائه استاد بروس لی بوده:blink::lol::lol: ( چه دروغ هایی که ........ )

به هر حال میل خودتان است که چنین سبکی را در ایران کار کنید یا نه .

موفق باشید .

یعنی به نظر شما هاپکیدو به درد نمیخوره؟
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
یعنی به نظر شما هاپکیدو به درد نمیخوره؟

نه هاپکیدو سبک خوبی است . اما در ایران نه . نمی خواستم این موضوع را بگم . اما مجبورم .

سازمان های ghf , khf , whc که در ایران با آقایان نژد و هاشم پور و.... است و هیچگونه اعتباری در دنیای هاپکیدو ندارند . حتی دو تا از این سازمان ها هم ساختگی هستند . ghf در نروژ است و whc در همین ایران است :lol: . در ایران اوضاع هاپکیدو افتضاح است . گول تبلیغات و مسابقات را نخورید .

امیدوارم موفق باشید .
 

s.alireza

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
763
لایک‌ها
186
محل سکونت
کرج
نه هاپکیدو سبک خوبی است . اما در ایران نه . نمی خواستم این موضوع را بگم . اما مجبورم .

سازمان های ghf , khf , whc که در ایران با آقایان نژد و هاشم پور و.... است و هیچگونه اعتباری در دنیای هاپکیدو ندارند . حتی دو تا از این سازمان ها هم ساختگی هستند . ghf در نروژ است و whc در همین ایران است :lol: . در ایران اوضاع هاپکیدو افتضاح است . گول تبلیغات و مسابقات را نخورید .

امیدوارم موفق باشید .

شما فرد دانایی هستین. کمال تشکر رو دارم.
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
شما فرد دانایی هستین. کمال تشکر رو دارم.

ممنونم . خجالتم ندهید :blush:. خوشحالم که مطالبم مورد توجه شما قرار گرفت . هر چه را که بلدم از محضر افراد دانایی چون شما و دیگر اساتید در این فروم و... است . خواهشمندم اشتباهاتم را به من گوشزد کنید .
 

nadie

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژوئن 2011
نوشته‌ها
381
لایک‌ها
430
شاید صحبت بروس لی راست باشه که میگه :

سبک های رزمی دنیا اگر با هم به تبادل تکنیک نپردازند پیشرفتی نمی کنند
یکی از دلائلی که بروس لی امروز هنوز بر سر زبان هاست شاید فلسفه هنر رزمی بروس لی یا همان جیت کان دو باشد
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
با تشکر از مطالب شما.ابتدا تعریف دقیقی از حرکات ارادی ،غیرل ارادی ودرونی بدهید.
اما با توجه به تصورات خودم باید بگوبم که انتخاب استراتژی وتاکتیک ارادی است و اجرای فن یا تکنیک درونی است.
اما درمورد منظور خود از تنفس توضیح بیشتری دهید. اگر در این مورد منظور شما از نفس سوزاندن نفس از قفسه سینه است و تنفس از دیافراگم تنفس جنینی که باید بگویم در بحث سبک شناسی در عامل 5 به وجود روشهای لازم برای حفظ وگسترش انرژی در بدن مطرح کرده ام ولی این موضوع تعیین کننده انتخاب استراتژی حمله ای ویا دفاعی مبارزه نخواهد بود چون همانطور که گفتم استراتژِی مبارزه به همراه تاکتیک آگاهانه انتخاب میشوند وبقیه عوامل درسبک شناسی به تبعیت از استراتژی است که شکل می گیرند.
اما همه این موارد در کاتا سعی در یادگیری می شود.چه اجرای استراتژی،چه تاکتیک وچه تنفس.که طی آن سعی میشود بین حرکات ارادی ،غیر ارادی و درونی به شکل صحیح آن هماهنگی در اجرا پدید آید.
وتاجایی که من می دانم اساتید بزرگ رزمی ابتدا استراتژی مبارزاتی خود را انتخاب کرده اند وسپس موارد سبک شناسی را برای ایجاد توانایی لازم در هنر آموزان (البته اگر استاد میلاد ایراد نگیرد)شکل وابدا کرده اند یعنی شما ایتدا از نظر منطقی در یک مبارزه نحوه مبارزه خود را انتخاب می کنید وسپس توانایی لازم را برای به اجرا درآوردن آن شیوه مبارزه ای تنظیم ودر خود پرورش می دهید.
البته هرکسی ممکن است در یکسری از توانایی هایی که در بحث سبک شناسی مطرح است توانایی متفاوتری نسبت به فرد دیگری داشته باشد که آن توانایی و ویژگی برجسته به او کمک می کند که در اجرای یک استراتژی نسبت به استراتژی دیگر موفقتر باشد که
به طور طبیعی در اجرای آن موفقتر خواهد بود.
ودر ضمن من به طور تفریحی به این مطالب می پردازم واگر شما وقت و علاقه آن را دارید مفاهیم مورد نظر در آن را بسط وگسترش دهید
من حدود 20 سال است که ورزش رزمی را دنبال نمی کنم.
اما دوستان می توانندبا تکمیل کردن نواقص این مطالب حجم مفید این فایل PDF را افزایش دهند.
اما اگر این مطالب جواب نکات شما نبود تعریف مفاهیم مورد نظر را دقیقتر بیان کنید.

باتشکر

ممنون دوست عزیز . بله در مورد تنفس درست گفتید . تقصیر از من است که به درستی بحث سبک شناسی را حلاجی نکردم . به هر حال منظورم را واضح تر میگم .
اول در مورد حرکت شناسی صحبت میکنم ::
حرکات ارادی : حرکاتی هسنتد که همه ما با آن آشنا هستیم . در این حرکت ما از آنچه قرار است اتفاق بیفتد آگاه هستیم . مثلا باز کردن در و ... البته این حرکات ساده هستند اما حفظ آگاهی و هوشیاری در حرکات پیچیده به این سادگی نیست .
حرکات غیر ارادی : انسان مانند سایر موجودات دارای ساختار عصبی پیچیده و جالب توجهی است . اعصاب حسی مستقیما از مغز عبور کرده و در نخاع به یکدیگر متصل میشوند . در این شرایط یک عصب حسی سیگنالی را دریافت میکند ، سیگنال در طول عصب حرکت کرده ودر محل انتقال آن به مغز ، به نخاع ضربه وارد میکند و در نتیجه حسی در ما ایجاد میگردد . البته کمی در نوشتن مطالبم عامیانه عمل کردم در واقع منظورم از ضربه به نخاع ، یک پالس است . وقتی عصب به ارتعاش در می آید نخاع نیز باعث حرکت ایجاد حرکات بعدی میشود و اینگونه است که پیش از آنکه نیاز به حرکت را احساس کنیم ، حرکت میکنیم . . مثل ضربه ای که به تاندون زیرین کاسه زانو وارد میشود و ما پایمان با سرعت به بالا حرکت میکند . یا هنگامی که دست به جسم تیز یا داغ میزنیم . با تمریناتی میتوان فنون رزمی و حرکتی را به این مرحله رساند .
حرکات درونی : چنان که حرکتی را به حد کافی تکرار کنیم مخچه میتواند آنرا به یاد ما بیاورد تا بتوانیم حرکاتی پیچیده را انجام دهیم . بدن ما میتواند به طور خودکار حرکات ساده انجام دهد . ولی این ما هستیم که حرکاتی پیچیده تر را به آن بیفزاییم . آنگاه این حرکات به صورت درونی در می آید . حرکات درونی خود به سه دسته ظریف و خشن و حد وسط ظریف و خشن تقسیم میشود .
در مورد تنفس در پست های بعدی صحبت میکنم . چون مجبورم از انرژی ki یا chi صحبت کنم ، که در اینجا در حال حاضر با استاد میلاد هنوز به نتیجه نرسیدیم اگر ایشون تایید بکنند ، بنده در مورد تنفس جنینی و بقیه مطالب تنفس مطلب مینویسم .
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
شاید صحبت بروس لی راست باشه که میگه :

سبک های رزمی دنیا اگر با هم به تبادل تکنیک نپردازند پیشرفتی نمی کنند
یکی از دلائلی که بروس لی امروز هنوز بر سر زبان هاست شاید فلسفه هنر رزمی بروس لی یا همان جیت کان دو باشد

با سلام . نظر شخصی من اینست که هر شخصی که سبکی را پایه گذاری میکند هدفی خاص دارد . بروس لی استادی قابل احترام بوده و هست . هر چند که الان کمتر میبینیم سبک جیت کاندو با اصول فکری بروس لی آموزش داده شود .
شخصی مثل موریهه اوشیبا یک سبک رزمی را با مذهب اوموتو ادغام میکند . و شخصی مثل بروس لی فلسفه را به سبک های رزمی مختلف ادغام میکند .
این نظر شخصی من بود . اگر اشتباه است ، عذر خواهی میکنم .
 

lya

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
426
لایک‌ها
391
سن
37
محل سکونت
Tehran, Iran.
در مورد شیهان مهدیزاذه هم به اطلاعات خوبی رسیدم . فعلا در مکاتبات ژاپنی ام گیر کردم . با کمک یکی از دوستانم که در دانشگاه زبان ژاپنی خونده ، سلسله مکاتباتی با مدارس و دوجو های ژاپن داشتم که به زودی و با کامل شدن تحقیقاتم در اختیارتان میگذارم .

بی صبرانه منتظر این اطلاعاتی که در مورد شیهان مهدیزاده اشاره کردید هستم. این اطلاعات خوب که گفتید، اطلاعاتی مثبت در مورد ایشونه یا منفی؟ در مورد کدوم یکی از هنرهای رزمی که ایشون کار میکنن؟ به هر حال خوشحال میشم که زودتر بتونم از ای مطالبی که گفتید استفاده کنم، مخصوصا اگه در مورد ای آی دو باشه.
اگه در این مورد مطلب گذاشتید ممنون میشم از طریق پیغام خصوصی به من خبر بدید، چون من خیلی کم وقت پیدا میکنم به تاپیک سر بزنم و نمیخوام مطلبتون رو از دست بدم.
 

ESMIGHELE

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2012
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
10,372
محل سکونت
مِشـــHaD
نه هاپکیدو سبک خوبی است . اما در ایران نه . نمی خواستم این موضوع را بگم . اما مجبورم .

سازمان های ghf , khf , whc که در ایران با آقایان نژد و هاشم پور و.... است و هیچگونه اعتباری در دنیای هاپکیدو ندارند . حتی دو تا از این سازمان ها هم ساختگی هستند . ghf در نروژ است و whc در همین ایران است :lol: . در ایران اوضاع هاپکیدو افتضاح است . گول تبلیغات و مسابقات را نخورید .

امیدوارم موفق باشید .
البته من چیزهایی هم درمورد نژند شنیده بودم ولی تو استان خودمون کسی رو میشناسم که هاپکیدو سبک هانمینجوک کار میکنه که رئیس سبکش in sun seo هست کارش خوبه راجع بهش زیاد تحقیق کردم. بازم ممنون
 

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
ممنون دوست عزیز . بله در مورد تنفس درست گفتید . تقصیر از من است که به درستی بحث سبک شناسی را حلاجی نکردم . به هر حال منظورم را واضح تر میگم .
اول در مورد حرکت شناسی صحبت میکنم ::
حرکات ارادی : حرکاتی هسنتد که همه ما با آن آشنا هستیم . در این حرکت ما از آنچه قرار است اتفاق بیفتد آگاه هستیم . مثلا باز کردن در و ... البته این حرکات ساده هستند اما حفظ آگاهی و هوشیاری در حرکات پیچیده به این سادگی نیست .
حرکات غیر ارادی : انسان مانند سایر موجودات دارای ساختار عصبی پیچیده و جالب توجهی است . اعصاب حسی مستقیما از مغز عبور کرده و در نخاع به یکدیگر متصل میشوند . در این شرایط یک عصب حسی سیگنالی را دریافت میکند ، سیگنال در طول عصب حرکت کرده ودر محل انتقال آن به مغز ، به نخاع ضربه وارد میکند و در نتیجه حسی در ما ایجاد میگردد . البته کمی در نوشتن مطالبم عامیانه عمل کردم در واقع منظورم از ضربه به نخاع ، یک پالس است . وقتی عصب به ارتعاش در می آید نخاع نیز باعث حرکت ایجاد حرکات بعدی میشود و اینگونه است که پیش از آنکه نیاز به حرکت را احساس کنیم ، حرکت میکنیم . . مثل ضربه ای که به تاندون زیرین کاسه زانو وارد میشود و ما پایمان با سرعت به بالا حرکت میکند . یا هنگامی که دست به جسم تیز یا داغ میزنیم . با تمریناتی میتوان فنون رزمی و حرکتی را به این مرحله رساند .
حرکات درونی : چنان که حرکتی را به حد کافی تکرار کنیم مخچه میتواند آنرا به یاد ما بیاورد تا بتوانیم حرکاتی پیچیده را انجام دهیم . بدن ما میتواند به طور خودکار حرکات ساده انجام دهد . ولی این ما هستیم که حرکاتی پیچیده تر را به آن بیفزاییم . آنگاه این حرکات به صورت درونی در می آید . حرکات درونی خود به سه دسته ظریف و خشن و حد وسط ظریف و خشن تقسیم میشود .
در مورد تنفس در پست های بعدی صحبت میکنم . چون مجبورم از انرژی ki یا chi صحبت کنم ، که در اینجا در حال حاضر با استاد میلاد هنوز به نتیجه نرسیدیم اگر ایشون تایید بکنند ، بنده در مورد تنفس جنینی و بقیه مطالب تنفس مطلب مینویسم .

درود به شما جناب فایت 666

از فعالیت بسیار چشمگیرت تو تاپیک ممنونم .

امیدوارم استارت خوبی از انرژی کی یا چی در تاپیک بزن. موافقم...

ممنون از حسن توجه دوستانی چنین شما در تاپیک
 

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
بی صبرانه منتظر این اطلاعاتی که در مورد شیهان مهدیزاده اشاره کردید هستم. این اطلاعات خوب که گفتید، اطلاعاتی مثبت در مورد ایشونه یا منفی؟ در مورد کدوم یکی از هنرهای رزمی که ایشون کار میکنن؟ به هر حال خوشحال میشم که زودتر بتونم از ای مطالبی که گفتید استفاده کنم، مخصوصا اگه در مورد ای آی دو باشه.
اگه در این مورد مطلب گذاشتید ممنون میشم از طریق پیغام خصوصی به من خبر بدید، چون من خیلی کم وقت پیدا میکنم به تاپیک سر بزنم و نمیخوام مطلبتون رو از دست بدم.

با سلام کجا هستید جناب لیا ؟؟؟؟؟؟؟؟
 

sh.nqz

Registered User
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2010
نوشته‌ها
97
لایک‌ها
59
سن
44
محل سکونت
تهران
ممنون دوست عزیز . بله در مورد تنفس درست گفتید . تقصیر از من است که به درستی بحث سبک شناسی را حلاجی نکردم . به هر حال منظورم را واضح تر میگم .
اول در مورد حرکت شناسی صحبت میکنم ::
حرکات ارادی : حرکاتی هسنتد که همه ما با آن آشنا هستیم . در این حرکت ما از آنچه قرار است اتفاق بیفتد آگاه هستیم . مثلا باز کردن در و ... البته این حرکات ساده هستند اما حفظ آگاهی و هوشیاری در حرکات پیچیده به این سادگی نیست .
حرکات غیر ارادی : انسان مانند سایر موجودات دارای ساختار عصبی پیچیده و جالب توجهی است . اعصاب حسی مستقیما از مغز عبور کرده و در نخاع به یکدیگر متصل میشوند . در این شرایط یک عصب حسی سیگنالی را دریافت میکند ، سیگنال در طول عصب حرکت کرده ودر محل انتقال آن به مغز ، به نخاع ضربه وارد میکند و در نتیجه حسی در ما ایجاد میگردد . البته کمی در نوشتن مطالبم عامیانه عمل کردم در واقع منظورم از ضربه به نخاع ، یک پالس است . وقتی عصب به ارتعاش در می آید نخاع نیز باعث حرکت ایجاد حرکات بعدی میشود و اینگونه است که پیش از آنکه نیاز به حرکت را احساس کنیم ، حرکت میکنیم . . مثل ضربه ای که به تاندون زیرین کاسه زانو وارد میشود و ما پایمان با سرعت به بالا حرکت میکند . یا هنگامی که دست به جسم تیز یا داغ میزنیم . با تمریناتی میتوان فنون رزمی و حرکتی را به این مرحله رساند .
حرکات درونی : چنان که حرکتی را به حد کافی تکرار کنیم مخچه میتواند آنرا به یاد ما بیاورد تا بتوانیم حرکاتی پیچیده را انجام دهیم . بدن ما میتواند به طور خودکار حرکات ساده انجام دهد . ولی این ما هستیم که حرکاتی پیچیده تر را به آن بیفزاییم . آنگاه این حرکات به صورت درونی در می آید . حرکات درونی خود به سه دسته ظریف و خشن و حد وسط ظریف و خشن تقسیم میشود .
در مورد تنفس در پست های بعدی صحبت میکنم . چون مجبورم از انرژی ki یا chi صحبت کنم ، که در اینجا در حال حاضر با استاد میلاد هنوز به نتیجه نرسیدیم اگر ایشون تایید بکنند ، بنده در مورد تنفس جنینی و بقیه مطالب تنفس مطلب مینویسم .
باتشکر از شما به نکته ای در مورد این مقاله اشاره کنم واینکه هدف این مقاله روشن کردن دلایل متفاوت شدن سبکهای مختلف رزمی است نه فنون به کاربرده شده در آن. اهمیت آن هم در این است که به این ترتیب دیگر تکلیف یک مبارز باخودش در یک مبارزه واقعی روشن است که باید به دنبال چه چیزی از بکاربردن فنونش باشد تا با تمرکز بر روی نحوه عملش شک وتردید از ذهنش بیرون برود وهمانطور که شما اشاره کردید بتواند تواناییهای آموزش یافته در سبکش را درونی کند وگرنه یک مبارز چون بین انتظارات خودش و سبکش نمی تواند هماهنگی ایجاد کند نمی تواند این تواناییها را در خودش درونی کند که هدف من از نوشتن این مطالب یا به دنبال این تحقیق رفتن این بود که بفهمم این هنر یا روش جنگی را چگونه می توان در ذهن درونی کرد؟ودیدم برای این کار باید هدف ویا همان فلسفه هر هنر رزمی یا روش رزمی را پیدا کرد که برای حل این مسئله بهتر از هرچیزی دیدم که باید مبارزه واقعی را بصورت یک مسئله درآورم وبه آن پاسخ دهم که به مبارزه A با B رسیدم وپیامدهای آنرا بوسیله تجربیاتم و منطق موجود در مسئله بررسی کردم وبه 5 واکنش امکان پذیر رسیدم و متوجه شدم که هر سبکی در واکنش به یکی از این 5 روش تخصصی شده است و هرسبکی باید در قالب پاسخ به یک مبارزه در غالب یک از این 5 روش تخصصی شده باشد ودانستن این موضوع باعث بالا رفتن قدرت تمرکز ویادگیری درونی این مهارتها می شود چون ذهن دیگر می تواند در یک واکنش ارادی با خلاقیت در تاکتیک به اجرای فنون برای به اجرا در آمدن استراتژیها در مبارزه شود واین نکته کشف شده می تواند باعث دسته بندی وبالابردن قدزت انتخاب در یادگیری و بکار بردن این روشها برای علاقه مندان شود،وگرنه همچنان باید به این سوال مبتدیان جواب دهیم ویا خود استادان(که هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است) که چه سبک رزمی بهتر است واین پرسش وقتی فلسفه هنرهای رزمی مشخص نباشد همچنان ادامه داردو نمیتوان جلوی سواستفاده کنندگان را چه در ایران وچه درخارج ازایران راگرفت.
با تشکر
 
بالا