• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بزرگنربن دایره المعارف هنرهای رزمی به زبان فارسی

ya_ali_mavla

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,741
لایک‌ها
1,540
محل سکونت
کرمانشاهان
استاد میلاد ! هر روز باید دوید ؟ آخه یکسری تحقیقات پزشکی انجام دادم ، که بهتر است در هفته بیش از 3 بار تمرینات هوازی انجام نداد ! نظر شما چیست ؟؟

استاد میلاد نیستم ولی با اجازه جواب بدم
هر روز دویدن برای کسانی که میخوان وزن کم کنن و لاغر بشن اونم خیلی زود مفیده
ولی از یه چیزش نباید قافل بشید اینکه عضله سوزی انجام میشه شاید عضله پای شما قوی بشه ولی عضله بالا تنه شما بشدت افت میکنه و لاغر اندام نشان میدید
مثال
دونده های دو ماراتن رو با دو سرعت مقایسه کنید از نظر اندام
ولی میشه یک روز دوید و یک روز رکاب زد خیلی مفیده
به نظر من دو باعث تقویت ماهیچه های پشت ساق میشه ولی دوچرخه برای ران خوبه
یا علی
 

ya_ali_mavla

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,741
لایک‌ها
1,540
محل سکونت
کرمانشاهان
آها یادم رفت بگم
قبلا هم گفتم ولی دوباره میگم
من دقیقا شبها دو برابر روز توان و نفس دارم
یعنی چه از لحاظ سرعت و چه نفس و استقامت شب ها تا دوبرابر روزها میدوم
روزها بین 5-6 کیلومتر و شبها دوبرابر این
یا علی
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
قسمت سوم از پنج قسمت

ادامه پست 4527# واقع در صفحه 302 قسمت اول
ادامه پست 4628# واقع در صفحه 309 قسمت دوم

ما میتوانیم ، تولید انرژی کی را در بدن به حد گسترده ای افزایش بدهیم ، در این راه علاوه بر استفاده از تمرینات ذهنی و فیزیکی ، میتوانیم از بعضی از خوراکی ها از جمله گیاهان بهره ببریم . اما استادان چی کنگ و تایچی چوان معتقدند بهترین راه برای بدست آوردن انرژی کی ، تبدیل ذخایر بدن ( مثل چربی ها ) به این انرژی است .
در واقع زمانی که هنگام تنفس از عضلات شکمی کمک میگیریم ، بالا و پایین رفتن شکم باعث تبدیل چربی ها به انرژی کی میشود . در واقع این چربی ها همان غذایی هستند که مصرف کردیم و دارای کالری زیادی هستند که به وسیله فرایند های بیوشیمیایی به انرژی کی تبدیل میشوند .
تنفس شکمی ، یا در واقع بالا و پایین رفتن شکم را بازگشت به تنفس کودکی هم می گویند ، چون همانطور که گفته شد ، کودکان در بدو تولد تنفس شکمی دارند . به منطقه شکمی منطقه شفا بخش هم میگویند و همچنین اقیانوس کی هم میگویند .
برای رسیدن به این شیوه ، از Zheng Huxi و Ni Hu Xi یا Fun Hu Xi استفاده میشود . قسمت جلوی شکم را دان تیان (دان تین ) کاذب هم میگویند زیرا زمانی که کی تولید میشود بلادرنگ وارد مجرا های هدایت کننده میشود و تقویت میشود و به بین مجرا های دوازده کی تقسیم میشود . یعنی بلافاصله مصرف میشود و این یعنی ذخیره نمیشود .
در واقع این انرژی باید به حدی ذخیره شود که بتواند هدایت آن طی مسیر نخاع به سمت بالا ( مغز ) و بازگرداندن عصاره غذایی به مغز صورت گیرد . برای ذخیره این انرژی باید استفاده از تنفس جنینی را بدانیم . چون این تنفس باعث هدایت کی از شکم به ناحیه دان تیان واقعی میشود و آنجا ذخیره میشود . محل واقعی دان تیان در جایی بین ناف و انتهای ستون فقرات قرار دارد . ( پشت ناف و جلوی حفره مینگ من ) . در طب سوزنی به این ناحیه مغز دوم هم میگویند و این همان ناحیه ای است که باعث شکل گیری و رشد جنین میشود .

EB.jpg


دوستان این سلسله مقالات ترجمه ای است به صورت آزاد از نوشته های ::
دکتر یانگ جویینگ مینگ

ادامه دارد .......
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
استاد میلاد نیستم ولی با اجازه جواب بدم
هر روز دویدن برای کسانی که میخوان وزن کم کنن و لاغر بشن اونم خیلی زود مفیده
ولی از یه چیزش نباید قافل بشید اینکه عضله سوزی انجام میشه شاید عضله پای شما قوی بشه ولی عضله بالا تنه شما بشدت افت میکنه و لاغر اندام نشان میدید
مثال
دونده های دو ماراتن رو با دو سرعت مقایسه کنید از نظر اندام
ولی میشه یک روز دوید و یک روز رکاب زد خیلی مفیده
به نظر من دو باعث تقویت ماهیچه های پشت ساق میشه ولی دوچرخه برای ران خوبه
یا علی

بسیار از شما سپاسگذارم .
 

saeed engine

محروم از فعالیت تجاری
محروم از فعالیت تجاری
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,357
لایک‌ها
300
دوستان و استادان عزیز از دویدن در شب بیشتر سود میبرید یا از دویدن ساعت 4 یا 5 صبح ؟؟. زمانی با چند دکتر و مشاور تغزیه صحبت کردم . نتیجه این بود که نتایج حاصل از سوخت و ساز بدن تقریبا ثابت است . حال نظر شما چیست ؟

بنده اول صبح رو ترجیح میدم
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
قسمت چهارم از پنج قسمت

ادامه پست 4527# واقع در صفحه 302 قسمت اول
ادامه پست 4628# واقع در صفحه 309 قسمت دوم
ادامه پست 5373# واقع در صفحه 359 قسمت سوم

چنانچه به نحوه تولید انرژی کی آشنا باشیم اما نتوانیم آن را به سمت دان تیان واقعی برده و ذخیره کنیم ، تمرینات ما در سطح تغییر ماهیچه ای و عضله ای باقی می ماند ، اما صد در صد مشخص است که همین حد هم در سطح خودش کیفیت کی را تغییر میدهد و در واقع باعث حفظ سلامت جسمانی و شادابی میشود ، اما قادر به دستیابی به روشنگری نخواهیم بود ( چیزی که موریهه اوشیبا از آن با نام همجهت شدن با جهان نام می برد ) .
در طب چینی ، به کلیه ها ، برآمدگی درونی (Neishen) و به بیضه ها یا تخمدان (Waishen) و به ناف (Shengmen) ، یعنی دروازه زندگی میگویند . و به اعتقاد آنها Shengmen باعث ایجاد حیات پیش از تولد میشود :blink: ( تعریف دیگری هم وجود دارد : این نقطه باعث اتصال مجرا های کنترل کننده به سمت بالا و دان تیان واقعی میشود ) و همچنین آن را مینگ من یا در بسته (Mihu) می نامند ، که مجرایی بسیار مهم در بدن است و در اکثر انسانها به طور طبیعی بسته است و برای طب سوزنی استفاده میشود .

و اما روش متعادل ساختن تنفس جنینی و در نهایت ذخیره انرژی کی :

( هشدار : صد در صد نمیتوان از روی نوشته این آموزش ها را انجام داد . این سلسله مقالات جهت آگاهی شما است . اگر به این روش ها و موضوعات علاقه مند هستید ، حتما پیش یک فرد متخصص و استاد بروید ، در صورت اشتباه عوارض جانبی بسیار بدی دارد ! )

روش متعادل کردن تنفس جنینی به این صورت است که :

زمانی که شکم در حال جمع شدن است و در همان حال پرده دیافراگم به سمت بالا قرار دارد ناف نیز در حال جمع شدن است . زمانی که شکم منبسط میشود ، پرده دیافراگم به آرامی به سمت پایین فشار می آورد و ناف نیز منبسط میشود . در این حالت به خاطر منبسط و منقبض شدن ناحیه ناف و اطراف آن ، نیروی درونی از غدد فوق کلیوی تولید میشود .

امروزه به این نیروی درونی ، هورمون هم میگویند ، در واقع هورمون ها تسریع کننده هایی هستند که برای سوخت و ساز بیوشیمیایی بدن لازم هستند . زمانی که اندازه و مقدار این هورمون ها در حد کافی باشد ، سوخت و ساز بدن به آهستگی انجام میشود یعنی این فرآیند متابولیکی در تمامی و تک تک سلول های بدن به طور موثر انجام میشود . در نتیجه میزان نیروی کی بدن به حداکثر میرسد . نیروی حیات تقویت شده و فرآیند فرسودگی بدن کاهش یافته و باعث افزایش فعالیت های سالم سازی بدن در جهت بهینه میشود .

دوستان حتما به هشدار توجه داشته باشند :
( هشدار : صد در صد نمیتوان از روی نوشته این آموزش ها را انجام داد . این سلسله مقالات جهت آگاهی شما است . اگر به این روش ها و موضوعات علاقه مند هستید ، حتما پیش یک فرد متخصص و استاد بروید ، در صورت اشتباه عوارض جانبی بسیار بدی دارد ! )

این سلسله مقالات ترجمه ای است به صورت آزاد از نوشته های ::
دکتر یانگ جویینگ مینگ

ادامه دارد ......
 

ya_ali_mavla

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,741
لایک‌ها
1,540
محل سکونت
کرمانشاهان
قسمت چهارم از پنج قسمت

ادامه پست 4527# واقع در صفحه 302 قسمت اول
ادامه پست 4628# واقع در صفحه 309 قسمت دوم
ادامه پست 5373# واقع در صفحه 359 قسمت سوم

چنانچه به نحوه تولید انرژی کی آشنا باشیم اما نتوانیم آن را به سمت دان تیان واقعی برده و ذخیره کنیم ، تمرینات ما در سطح تغییر ماهیچه ای و عضله ای باقی می ماند ، اما صد در صد مشخص است که همین حد هم در سطح خودش کیفیت کی را تغییر میدهد و در واقع باعث حفظ سلامت جسمانی و شادابی میشود ، اما قادر به دستیابی به روشنگری نخواهیم بود ( چیزی که موریهه اوشیبا از آن با نام همجهت شدن با جهان نام می برد ) .
در طب چینی ، به کلیه ها ، برآمدگی درونی (Neishen) و به بیضه ها یا تخمدان (Waishen) و به ناف (Shengmen) ، یعنی دروازه زندگی میگویند . و به اعتقاد آنها Shengmen باعث ایجاد حیات پیش از تولد میشود :blink: ( تعریف دیگری هم وجود دارد : این نقطه باعث اتصال مجرا های کنترل کننده به سمت بالا و دان تیان واقعی میشود ) و همچنین آن را مینگ من یا در بسته (Mihu) می نامند ، که مجرایی بسیار مهم در بدن است و در اکثر انسانها به طور طبیعی بسته است و برای طب سوزنی استفاده میشود .

و اما روش متعادل ساختن تنفس جنینی و در نهایت ذخیره انرژی کی :

( هشدار : صد در صد نمیتوان از روی نوشته این آموزش ها را انجام داد . این سلسله مقالات جهت آگاهی شما است . اگر به این روش ها و موضوعات علاقه مند هستید ، حتما پیش یک فرد متخصص و استاد بروید ، در صورت اشتباه عوارض جانبی بسیار بدی دارد ! )

روش متعادل کردن تنفس جنینی به این صورت است که :

زمانی که شکم در حال جمع شدن است و در همان حال پرده دیافراگم به سمت بالا قرار دارد ناف نیز در حال جمع شدن است . زمانی که شکم منبسط میشود ، پرده دیافراگم به آرامی به سمت پایین فشار می آورد و ناف نیز منبسط میشود . در این حالت به خاطر منبسط و منقبض شدن ناحیه ناف و اطراف آن ، نیروی درونی از غدد فوق کلیوی تولید میشود .

همروزه به این نیروی درونی هورمون هم میگویند ، در واقع هورمون ها تسریع کننده هایی هستند که برای سوخت و ساز بیوشیمیایی بدن لازم هستند . زمانی که اندازه و مقدار این هورمون ها در حد کافی باشد ، سوخت و ساز بدن به آهستگی انجام میشود یعنی این فرآیند متابولیکی در تمامی و تک تک سلول های بدن به طور موثر انجام میشود . در نتیجه میزان نیروی کی بدن به حداکثر میرسد . نیروی حیات تقویت شده و فآیند فرسودگی بدن کاهش یافته و باعث افزایش فعالیت های سالم سازی بدن در جهت بهینه میشود .

دوستان حتما به هشدار توجه داشته باشند :
( هشدار : صد در صد نمیتوان از روی نوشته این آموزش ها را انجام داد . این سلسله مقالات جهت آگاهی شما است . اگر به این روش ها و موضوعات علاقه مند هستید ، حتما پیش یک فرد متخصص و استاد بروید ، در صورت اشتباه عوارض جانبی بسیار بدی دارد ! )

این سلسله مقالات ترجمه ای است به صورت آزاد از نوشته های ::
دکتر یانگ جویینگ مینگ

ادامه دارد ......

خیلی ممنون
منتظر نحوه استفاده از این انرژی زخیره شده هستیم
یا علی
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
قسمت پنجم از پنج قسمت

ادامه پست 4527# واقع در صفحه 302 قسمت اول
ادامه پست 4628# واقع در صفحه 309 قسمت دوم
ادامه پست 5373# واقع در صفحه 359 قسمت سوم
ادامه پست 5376# واقع در صفحه 359 قسمت چهارم

جهت ذخیره سازی کی در دان تیان واقعی باید توجه داشت که انرژی کی نباید به خارج هدایت شود و هدر برود . اما صد در صد این کار مشکل است ، حتی زمانی که در حال مدیتیشن هستید ! برای رسیدن به این هدف ابتدا باید بدن خود را برای رسیدن به آرامش متعادل کنید . به محض اینکه عضوی از بدن درد بگیرد یا تحت فشار باشد نیروی کی به آن منطقه هدایت شده و مصرف میشود . به همین دلیل باید نحوه کنترل ماهیچه ها و عضلات شکمی را بدانید تا تنفس شکمی بهینه ای داشته باشید . بعد از آرام کردن بدن میتوانید تنفس شکمی را شروع کنید . روشی که برای نگه داشتن ذهن و تفکر در دان تیان واقعی است به این صورت است که : قسمت جلوی شکم را به بالا و پایین حرکت دهید و در همین حالت نیز ناحیه مینگ من را در سمت عقب به جهت بالا و پایین حرکت دهید ،:wacko: :lol: ( توضیحش خیلی سخته ، باید حضورا انجامش داد . شرمنده .):blush:
وقتی به این مرحله برسید ، حرکات متعادل گشته و مرحله ای از تعادل ایجاد میشود . به این معنا که ذهن در نقطه مرکزی قرار دارد .
{ این قسمت از زبان خود من است و مربوط به ترجمه نیست :
به زبان ساده تر ، برای اجرای این حرکات مجبور میشوید روی شکم تمرکز کنید ، پس در این حالت دارین به حرکات شکم خود فکر میکنید ، پس ذهن شما آنجا قرار دارد و در واقع فکر شما انرژی است که به واسطه روح شما در حال حرکت است .
}

در آغاز تمرین حرکت ذهن به سمت جلو و عقب می باشد اما پس از تمرینات بسیار و رسیدن به تعادل بدون تعادل ذهن و فکر به راحتی به سمت مرکز حرکت میکند . و همانطور که گفته شد به دلیل حرکات بالا و پایین رونده کلیه ها فشرده و ماساژ داده میشوند و در نهایت هورمون ها تولید میشند و همین طور به خاطر حرکات بالا نگه داشتن و به پایین فشردن پرده دیافراگم نیروی کی به بیضه ها و تخم ها میرسد و و هورمون ها به صورت طبیعی تولید می شوند . مثلا هورمون دی هیدرو آند روژن باعث میشود که سوخت و ساز بدن به آرامی انجام شده و از سلامت بیشتری برخودار میشویم .
تنفس جنینی را میتوان به Yin و Yang تقسیم کرد . تنفس جنینی یانگ یعنی اینکه عمل بازدم از عمل دم طولانی تر باشد و این یعنی کی درونی در سر تا سر مجرا های کمربندی ( شکم و کمر ) توسعه یافته و در نتیجه باعث میشود کی تقویت گردد به این روش تنفس پوست Fuxi یا تنفس بدنی Tixi هم میگویند . تنفس جنین Yin ، برعکس تنفس جنینی Ynag میباشد Yin به دستیابی به آرامش کمک میکند و در مرکز ثقل باقی می ماند . و انرژی کی در دان تیان واقعی ذخیره شده و تا استخوان نیز نفوذ میکند . تمرینات Yin بیشتر در فصل بهار و تابستان و تمرینات Yang بیشتر در فصل پاییز و زمستان تمرین میشود . < پایان >

خوب ، دوستان و اساتید ، در این سلسله مقالات تلاشم بر این بود که تقریبا به صورت علمی به روند کار انرژی درونی بپردازیم .
اگر اشتباه یا کاستی دارد به بزرگواری خودتان ببخشید . تنفس جنینی آموزش ها و مطالب بسیار زیادی دارد که یک استاد معتبر و وارد باید مبادرت به آموزش آن کند .
در طول مدتی که در حال انجام این کار هستم به شخصه اثرات قابل توجهی در خودم احساس میکنم . اما متاسفانه نمیتوان از روی نوشته و کتاب به آموزش این روش ها پرداخت .

این سلسله مقالات ترجمه ای است به صورت آزاد از نوشته های ::
دکتر یانگ جویینگ مینگ

پایان

موفق و پایدار باشید .
 

ya_ali_mavla

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,741
لایک‌ها
1,540
محل سکونت
کرمانشاهان
قسمت پنجم از پنج قسمت

ادامه پست 4527# واقع در صفحه 302 قسمت اول
ادامه پست 4628# واقع در صفحه 309 قسمت دوم
ادامه پست 5373# واقع در صفحه 359 قسمت سوم
ادامه پست 5376# واقع در صفحه 359 قسمت چهارم

جهت ذخیره سازی کی در دان تیان واقعی باید توجه داشت که انرژی کی نباید به خارج هدایت شود و هدر برود . اما صد در صد این کار مشکل است ، حتی زمانی که در حال مدیتیشن هستید ! برای رسیدن به این هدف ابتدا باید بدن خود را برای رسیدن به آرامش متعادل کنید . به محض اینکه عضوی از بدن درد بگیرد یا تحت فشار باشد نیروی کی به آن منطقه هدایت شده و مصرف میشود . به همین دلیل باید نحوه کنترل ماهیچه ها و عضلات شکمی را بدانید تا تنفس شکمی بهینه ای داشته باشید . بعد از آرام کردن بدن میتوانید تنفس شکمی را شروع کنید . روشی که برای نگه داشتن ذهن و تفکر در دان تیان واقعی است به این صورت است که : قسمت جلوی شکم را به بالا و پایین حرکت دهید و در همین حالت نیز ناحیه مینگ من را در سمت عقب به جهت بالا و پایین حرکت دهید ،:wacko: :lol: ( توضیحش خیلی سخته ، باید حضورا انجامش داد . شرمنده .):blush:
وقتی به این مرحله برسید ، حرکات متعادل گشته و مرحله ای از تعادل ایجاد میشود . به این معنا که ذهن در نقطه مرکزی قرار دارد .
{ این قسمت از زبان خود من است و مربوط به ترجمه نیست :
به زبان ساده تر ، برای اجرای این حرکات مجبور میشوید روی شکم تمرکز کنید ، پس در این حالت دارین به حرکات شکم خود فکر میکنید ، پس ذهن شما آنجا قرار دارد و در واقع فکر شما انرژی است که به واسطه روح شما در حال حرکت است .
}

در آغاز تمرین حرکت ذهن به سمت جلو و عقب می باشد اما پس از تمرینات بسیار و رسیدن به تعادل بدون تعادل ذهن و فکر به راحتی به سمت مرکز حرکت میکند . و همانطور که گفته شد به دلیل حرکات بالا و پایین رونده کلیه ها فشرده و ماساژ داده میشوند و در نهایت هورمون ها تولید میشند و همین طور به خاطر حرکات بالا نگه داشتن و به پایین فشردن پرده دیافراگم نیروی کی به بیضه ها و تخم ها میرسد و و هورمون ها به صورت طبیعی تولید می شوند . مثلا هورمون دی هیدرو آند روژن باعث میشود که سوخت و ساز بدن به آرامی انجام شده و از سلامت بیشتری برخودار میشویم .
تنفس جنینی را میتوان به Yin و Yang تقسیم کرد . تنفس جنینی یانگ یعنی اینکه عمل بازدم از عمل دم طولانی تر باشد و این یعنی کی درونی در سر تا سر مجرا های کمربندی ( شکم و کمر ) توسعه یافته و در نتیجه باعث میشود کی تقویت گردد به این روش تنفس پوست Fuxi یا تنفس بدنی Tixi هم میگویند . تنفس جنین Yin ، برعکس تنفس جنینی Ynag میباشد Yin به دستیابی به آرامش کمک میکند و در مرکز ثقل باقی می ماند . و انرژی کی در دان تیان واقعی ذخیره شده و تا استخوان نیز نفوذ میکند . تمرینات Yin بیشتر در فصل بهار و تابستان و تمرینات Yang بیشتر در فصل پاییز و زمستان تمرین میشود . < پایان >

خوب ، دوستان و اساتید ، در این سلسله مقالات تلاشم بر این بود که تقریبا به صورت علمی به روند کار انرژی درونی بپردازیم .
اگر اشتباه یا کاستی دارد به بزرگواری خودتان ببخشید . تنفس جنینی آموزش ها و مطالب بسیار زیادی دارد که یک استاد معتبر و وارد باید مبادرت به آموزش آن کند .
در طول مدتی که در حال انجام این کار هستم به شخصه اثرات قابل توجهی در خودم احساس میکنم . اما متاسفانه نمیتوان از روی نوشته و کتاب به آموزش این روش ها پرداخت .

این سلسله مقالات ترجمه ای است به صورت آزاد از نوشته های ::
دکتر یانگ جویینگ مینگ

پایان

موفق و پایدار باشید .

ممنون توی این نحوه های تنفس ،به تنفس از راه بینی و خواص معجزه آسای اون اشاره نشده؟!
و اینکه مگه مجرای تنفس بینی و دهان یکی نیست پس چرا تنفس این دو با هم فرق میکنن؟!
من خودم معجزه بینی رو داشتم که استادم یادم داد البته شاید معجزه نباشه ولی برای من معجزه بود!
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
یله صحیح می فرمایید . اما چون قصدم آموزش نبود از گفتنش صرف نظر کردم . در واقع میخواستم فرآیند تولید انرژی کی را توضیح بدهم . هر چند روش های تنفسی هم بسیار مهم است . و همینطور نوع تنفس با بینی یا دهان ، از نوع شستشوی بینی و دهان گرفته تا مواردی که شما قادر هستید با همین تمرینات در مدت زمان نسبتا طولانی عمل دم و بازدم را انجام دهید . و یک مورد دیگر هم هست. در مقاله دکتر یانگ جویینگ مین صحبتی از تنفس با بینی و یا دهان نبود ، طبیعتا بنده هم فقط به فرآیند تولید انرژی کی پرداختم .
اما فکر میکنم تصویر زیر کمی گویای مطلب باشد .
با تشکر از شما .

bin.jpg
 
Last edited:

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
این هم اصل مقاله است . قبلا هم عرض کردم ترجمه ام آزاد است . ( به علت کمبود وقت ) اگر دوست دارید می توانید اینجا کامل تر مطالعه بکنید و اینکه اگر سهوا بنده اشتباهی کردم شما دچار اشتباه نشوید . :)
موفق باشید .

Embryonic Breathing For Martial Artists
Embryonic Breathing is a technique that allows you to store the Qi (Chi) at the Real Dan Tian (elixir field), in the center of your abdomen and accumulate your body's energy to a higher capacity.

The Lower Dan Tian is regarded today as the second brain, your body's "battery" which can store a bioelectric charge. Qi is the energy or lifeforce within every cell of our body. It cannot yet be clearly defined, but it consists largely of the bioelectricity produced by the body's metabolism. When the bioelectricity storage has reached a high level, the vital energy manifested by the physical body will be strong. Naturally, you will be healthy and have a long life.

This training should be understood by anyone interested in martial arts, qigong, or meditation. There are more than 150 Daoist documents about Embryonic Breathing that have been revealed in recent years. This has provided a reliable guide of how to practice Embryonic Breathing correctly and safely.

In Qigong practice, generally there are two main purposes. One is to build up the Qi to an abundant level, and the other is to improve the quality of the Qi manifestation. The purpose of practicing Muscle/Tendon Changing Qigong is to build up the Qi and then manifest it to the physical body for strength and longevity. This serves the purpose of increasing the quantity of Qi.

The practicing of Marrow/Brain Washing Qigong is to purify the mind to a higher concentrated state so the usage of the Qi can reach its maximum efficiency. That means to improve the quality of the Qi manifestation by raising up the Spirit of Vitality. However, in order to raise up the spirit to a higher level, you must know how to store the Qi at the Real Dan Tian to an abundant level with Embryonic Breathing, and how to then lead it up the spinal cord (Chong Mai) to the brain. This activates the brain cells to a more energized state. From this, you can see that Embryonic Breathing is the key to raising your spirit and reaching enlightenment.



The fundamental key of practicing Embryonic Breathing is keeping the Yi (wisdom mind) at the Real Dan Tian. When the Yi is held there in the center of your abdomen, the Qi will be stored and the usage of Qi will be regulated and used efficiently. If the Yi is away from the Real Dan Tian, then Qi will be led out from its residence and be consumed. When Qi is overused, then it will be exhausted, consequently the body will degenerate and the spirit will weaken and wither. Those who are learning the Dao must know this theory.
embryonic_breathing.jpg
The Dao is the 'natural way' or 'natural path'; the true nature of reality. In addition, practitioners must also know the Dao of producing the Qi and growing the elixir in the abdomen. If they do not know this, then the Qi will also be exhausted. From modern science, it is known that this part of the abdomen is constructed from six layers of muscles and fasciae, mutually sandwiched. The fasciae is also the storage place for fat when too much food is absorbed into the body. Fat is considered "post-heaven essence". From the abdominal exercises, the stored fat will be converted into energy, or Qi.

All the revealed documents agree that in order to store the Qi at the Real Dan Tian to an abundant level, you must know two main keys. One is learning how to keep your mind at the Real Dan Tian so the Qi will not be led away from its residence. The other one is learning how to produce more Qi in the body.

Whenever your mind generates an idea, EMF (electromotive force) is created. This will lead the Qi either to the brain or to the physical body for manifestation. That means you are consuming the Qi stored in the Real Dan Tian. Once you have learned how to keep your mind at the Real Dan Tian, the Qi will stay at its residence and not be led outward. Consequently, the Qi can be conserved and accumulated.

In addition, you can produce Qi in the body at higher levels. Traditionally, you could use special herbs to increase the quantity of Qi. However, nearly all Daoist Qigong masters believed that the best way to produce the most pure Qi is to convert the essence stored in the body into Qi.

As long as you use the abdominal area to control your breathing, the up and down abdominal exercises will convert the stored food essence (fat) into Qi . Fat is the food essence which has been filtered and purified through your body’s system. It has a high calorie content that can be efficiently converted into Qi through biochemical reaction.

Breathing with up and down abdominal exercises is also called “back to the childhood breathing” (Fan Tong Hu Xi) since babies move their abdominal areas when they breathe. The abdominal area is called “Elixir Field or Furnace” (Dan Tian) by Daoists and “Qi Ocean” (Qihai) by Chinese medicine.

Abdominal breathing is the key to producing Qi. You may use Normal Abdominal Breathing (Zheng Hu Xi) or Reverse Abdominal Breathing (Fan Hu Xi or Ni Hu Xi).

Daoists call the front of the abdomen the “False Dan Tian.” It was named this because, although this place can generate Qi, once the Qi is produced, it immediately enters into the Conception and Governing Vessels’ Small Circulation. Consequently, it will be distributed to the twelve primary Qi channels and be used by the physical body. Thus, it is known that, though the Lower Dan Tian is an elixir furnace, it cannot store the elixir (Qi) efficiently. If the elixir cannot be stored to a higher abundant level, then the Daoist Gongfu (training) such as “refine the Qi and sublimate it upward,” or “returning the essence to nourish the brain” cannot be accomplished effectively.

In order to store elixir, (you) must know how to use the method of Embryonic Breathing to lead the elixir produced from the elixir furnace to the Real Dan Tian and store it there. The location of the Real Dan Tian is where, on the top, it is not against the internal kidneys, and, on the bottom, it does not touch the external kidneys. It rests behind the navel and in front of the Mingmen cavity (i.e., behind the Life Door and in front of the Closed Door). This place is also called the “second brain” by science. In fact, this is the place where the large and small intestines are located. When an embryo is forming and growing into a baby, it must rely on abundant Qi and therefore, the embryo is formed in this Qi residence.

If you know how to produce Qi at the abdominal area, but do not know how to lead it inward and store it at the Real Dan Tian, your practice will stay on the Muscle/Tendon Changing level. Though you can increase the quantity of Qi and manifest it into physical health, it will continue to be consumed and you will not be able to reach the goal of spiritual enlightenment. In order to do so, you must lead the Qi inward and store it in the Real Dan Tian.

According to Chinese medicine and Qigong practice, the kidneys on the back are considered “internal kidneys” (Nei Shen) while the testicles or ovaries are considered “external kidneys” (Wai Shen). In Daoist society, the navel is considered the “Life Door” (Sheng Men) since it provides life before your birth, and the Mingmen (Gv-4) is considered the “closed door” (Mi Hu). It is an important acupuncture cavity that is normally closed in most people. Mingmen is a Chinese medical term meaning “Life Door” since it connects the governing vessel up the back to the life center, or Real Lower Dan Tian.

Using Embryonic Breathing, you can lead the Qi to the Real Lower Dan Tian. The key to training is to keep the Yi at the Dan Tian and the secret of practice is to regulate the breathing.

The method of regulating the breathing in Embryonic Breathing is: when you have reached the stage of regulating without regulating in your Reverse Abdominal Breathing training, then you add the Mingmen breathing. That means that when the abdomen is withdrawing and the Huiyin is holding upward, at the same time, the Mingmen is also withdrawing. When the abdomen is expanding and the Huiyin is gently pushing downward, the Mingmen is also expanding. In this case, due to the pressing and releasing massaging at the Mingmen area, the original essence can be smoothly produced from the adrenal glands.

Original essence is what we call hormones today. Hormones are actually the catalysts which are needed for the body’s biochemical reactions. When the content of the body’s hormones is normal, then the body’s biochemical reaction can be completed smoothly. That means the metabolic process can be carried out efficiently within all of the 100 trillion cells our bodies are comprised of. The body’s Qi will be abundant, the vital lifeforce will be strong, and the body’s degeneration will be slowed down. This is the crucial key to reducing unnecessary aging and stimulating the optimal healthy function of the body.

In order to store the Qi at the Real Dan Tian, you must keep your mind there so the Qi will not be led outward and be wasted. However, when you meditate it is not easy to keep your mind there for a long period of time. To reach this goal, you must first have regulated your body to an extremely relaxed state. Wherever your body is tensed, the Qi will be led there and consumed. Therefore, you must learn how to use your mind to control the muscles in the abdominal area efficiently through abdominal breathing. You must be able to regulate the abdominal breathing until conscious regulating is unnecessary. Then you can begin your Embryonic Breathing.

From my personal experience, the trick to keeping your mind at your center of gravity (Dan Tian) is to begin the breathing training with the abdominal up and down movement in the front, while also keeping the Mingmen area’s up and down movement on the back. When this happens, the movement of the front and back will balance each other and this will provide you with a centered feeling. That means the mind can be kept at the center. At the beginning of training, your mind is on the front and the back, however, after you have practiced for a long time and reached a level of regulating without regulating, your mind will move to the center easily. In my experience, using the Reverse Abdominal Breathing techniques with the Mingmen and Huiyin’s movements is easier than using them with the Normal Abdominal Breathing.

Furthermore, due to the diaphragm’s up and down movements in the deep abdominal breathing, the adrenals (internal kidneys) will be pressed and massaged. Consequently, the original essence (hormones) will be produced. In addition, due to the Huiyin’s holding up and pushing down, the Qi will reach the testicles or ovaries (external kidneys) and consequently, the original essence (hormones) will also naturally be secreted. This is the process which the Daoists called “to refine the essence and convert it into Qi.”

One of the primary benefits of this training is produced by the movements of the Mingmen and Huiyin areas. As these areas move, the adrenal glands and testicles are stimulated. Consequently, hormones (original essence -- Yuan Jing) can be produced. Through the movement of deep breathing exercises, the diaphragm will also massage the kidneys and stimulate the production of DHEA (Dehydroepiandrosterone) a hormone produced by the adrenal glands. When the hormone content in our blood stream is high, the body’s biochemical reaction will be smooth and metabolization will be carried out efficiently. Naturally, we will be healthier and live longer. Anyone who would like to obtain health and longevity should learn Embryonic Breathing.

In order to reach the goal of keeping the Yi at the Real Dan Tian in Embryonic Breathing, at the beginning, the Yi is on the Life Door (navel), Closed Door (Mingmen), and the Huiyin’s up and down exercises. However, when you have reached a stage of regulating with no regulating, then the Yi will not be on the movement and will gradually shift inward to the Real Dan Tian and remain there. After long practice, the Xin is peaceful and the Yi is calm, the spirit is condensed inward, and is not bothered by outside disturbances. This is why Lao Zi said: “Keep physical body and spiritual body in unity, can they not be separated? Specialize in training the Qi to reach its softest, can it be like a baby?” This practice is also “to reach the extreme emptiness and to keep the ultimate calmness sincerely,” the great Dao of Embryonic Breathing.

In Chapter 10 of Dao De Jing , Lao Zi emphasizes the unification of the physical body and the spiritual body. When the physical body and the spiritual body are united and in harmony with each other, we will be able to attain the human Dao and live long. In order to reach this goal, we must learn how to breathe naturally and softly like a baby.

In addition, in Chapter 16, Lao Zi states that the way of returning to the origin of our lives involves keeping our minds in the state of extreme emptiness and calmness. That means to keep the mind in the Real Dan Tian. When you focus your attention on your center, your mind will be centered and your awareness will be raised.

Embryonic Breathing can again be divided into Yin and Yang. Yang Embryonic Breathing means that the exhalation is longer than the inhalation, the internal Qi is expanding through the Girdle Vessel, and (consequently) the Guardian Qi is strengthened. This is what is called Skin Breathing (Fu Xi) or Body Breathing (Ti Xi) in the Daoist’s definition. This kind of breathing is suitable for practice in the fall and winter. The reason is when fall and winter are near, our Guardian Qi is getting weaker and our defense against illness is weakened, so it is easy for us to catch a cold. In the seasons of spring and summer, the Guardian Qi is already strong, so if you practice too much Body Breathing, the body will turn too Yang. Furthermore, the Qi stored in the body will be wasted. Yin Embryonic Breathing means that the inhalation is longer than the exhalation. The Yi is aiming for extreme calmness and is kept at the center. Consequently, the Qi can be condensed inward and stored in the Real Dan Tian and can also reach the bone marrow. This is what is called “Marrow Breathing” or “Wuji Breathing.” The practice of this kind of breathing is suitable for the spring and summer. This is because during spring and summer, the external Qi is getting strong, and the need for Guardian Qi is not as high as it is in the fall and winter. This is the time to lead the Qi inward and store it. This can also supply the Qi to the bone marrow, which is required for the production of blood cells.

Once you have practiced Embryonic Breathing to a profound stage and can keep your mind at the Real Dan Tian easily, then you can use it to control the body’s Yin and Yang status easily. For example, in Embryonic Breathing practice, if your exhalation is longer than your inhalation, the Qi in the Girdle Vessel (Dai Mai) around the waist will be expanded. Consequently, the Guardian Qi can be expanded and enhanced. This kind of Embryonic Breathing is called “Girdle Vessel Breathing” (Dai Mai Xi), “Body Breathing” (Ti Xi ), or “Skin Breathing” (Fu Xi). When the Guardian Qi is strong, the immune system is strong. This kind of breathing, exhaling longer than inhaling, is more suitably practiced in the winter time.

However, if your inhalation is longer than your exhalation, then you are leading Qi from the surface of the skin to the Real Dan Tian and also to the bone marrow. The Guardian Qi will be weakened and the storage of Qi at the Real Dan Tian can be enhanced and can reach a higher level. This kind of Embryonic Breathing is called “Cavity Breathing” (Xue Wei Hu Xi ), or also “Marrow Breathing” (Sui Xi ). It can also be called “Wuji Breathing” (Wuji Hu Xi ) since your mind is on the center of gravity, which is the Wuji state. This breathing is most suitably practiced in the summer time when the body has extra energy.

I explore this subject in more detail and with step-by-step instruction in several publications available from YMAA.com. From the above, you can see that Embryonic Breathing is the required practice for those who wish to cultivate the Dao and train their Qi. It can and should be utilized by martial artists of all styles.​

در این مقاله به دفعات از دائو و دائوئیست نام برده شده که بنده بنا به دلایلی از گفتن آن خودداری کردم . اما به اصل مطلب آسیبی نرسیده . اگر مایلید خودتان مطالعه کنید . :)
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
درود بر شما .
بله درست است . تحقیقاتم در مورد تایچی و چی کنگ مربوط به تنفس است . اما چیزی را که در مورد سبک های چینی بیشتر دوست دارم بدانم ، اینست که تعداد بسیار زیادی از ضربه ها در سبک ها چینی ، در حالتی که بدن و عضلات ریلکس است به بدن حریف نواخته میشود . حتی یکسری ضربات در سبکی مثل سانشو هم اینگونه است . خوب این موضوع کمی برایم آشناست چون کم و بیش در سیستما هم چنین شیوه ای داریم آما نه در همه شرایط . اما اگر اشتباه نکنم ، در سبکی مثل تایچی چوان و یا چی کنگ تقریبا اصل و منشا حرکات بر آرام بودن عضلات و بدون انقباض است که این خیلی برای من جالب است .

در مورد مطالبی که قرار بود در 5 قسمت با مضمون تنفس و انرژی درون قرار دهم ، حتما کاملش میکنم . ممنون از توجه شما .

آبتین جان ، از شما خواهشمندم اگر اطلاعاتی در مورد سبک های چینی دارید ، بنده را هم مورد عنایت قرار دهید . یکسری اطلاعات مبهم در سایت های مختلف اعم از انگلیسی و فارسی وجود دارد که زیاد به دردم نمیخورد . از آنجایی که شما به جیت کاندو مسلط هستید ، پس اگر می توانید ..... :)


مثلا یک جنبه این است که گاهی فرد تلاش می کند وزن بیشتری به ضربه بدهد و ضربه ی قوی تری تولید کند. بنابر این از ابتدای ضربه، عضلات سفت و منقبض می شوند. اما نتیجه ی مطلوبی در کار نیست. در واقع ضربه، حالت فشاری پیدا می کند، و بی تاثیر.

می خواهیم یک snappy punch تولید کنیم. باید در حالتی که شانه و بازو ها شل هستند ضربه را پرتاب کنیم. مشت باید درست قبل از اصابت، محکم و منقبض بشود. ضربه را نباید از یک حالت پایان یافته رها کرد.

درباره ی کونگ فو یکجور کمبود در تاپیک دیده می شود. اینجا عمدتا افراد در زمینه ی سبک های ژاپنی فعالیت دارند.
هر چند مطمئن نیستم اطلاعات ناقص بنده چندان هم مفید باشد ...
 
Last edited:

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
ضمنا از مطالب بسیار خوب شما درباره ی تنفس و کی تشکر می کنم. مقاله ی دقیق و مفیدی بود و از آن استفاده کردم.
بابت ترجمه و تحقیقات هم خسته نباشید می گم به شما.
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286


برای توضیح کونگ فو یا هنر رزمی چند هزار ساله ی چینی، لاجرم باید به فهم و ادارک مبانی آن رسیده باشیم.
در اینجا لازم می دانم به یکی از مبنایی ترین و کلیدی ترین مفاهیم از دیدگاه جهان بینی چینی بپردازم. یعنی یین و یانگ.



yinYang.gif



همان طور که می دانید، یین و یانگ در حقیقت، نشان دهنده ی کلیه ی ادراکات و مفاهیم ِ متضاد و متقابل است. شب و روز، خوبی و بدی، خشم و آرامش، جنگ و گریز، مادینگی و نرینگی، سنت و مدرنیته، سکوت و هیاهو، قدرت و ضعف.

در وهله ی اول به نظر می رسد که یین و یانگ اشاره به نوعی ثنویت و دوگانگی باشد. مفاهیمی که با هم در تقابل و نزاع بوده اند. مفاهیمی مجزا و بی ربط.

اما در واقع یین و یانگ، حقیقت یگانه ای را به وجود می آورند. یین به یانگ معنا می دهد و یانگ به یین. اگر این نباشد آن هم نیست و بر عکس. داریم از یکجور علیت حرف می زنیم. آنها پدید آورنده یکدیگرند، حیات شان در گرو هم است.

تفکیک آنها صرفا یک امر ذهنی و انتزاعی ست. ادراک انسان است که می تواند آنها را به دو دسته تقسیم می کند.


اگر زشتی نباشد، زیبایی بی معناست. شب را روز معنا می کند. روشنایی را تاریکی به ما می فهماند. مرد بدون زن وجود نداشت و الخ.

هدف، برقراری تعادل و همگام شدن با چرخه ی طبیعی یین و یانگ است
. در تایجیتو یا نماد یین و یانگ، نقطه ی سفیدی در قسمت سیاه و نقطه سیاهی در قسمت سفید مشاهده میشود. این نقاط، تعادل را یادآوری میکنند. اینکه نمی توانیم - و نباید - یکی از این دو را کنار بگذاریم و یکسره به سراغ دیگری برویم. زیاده روی در هر یک از آنها، هستی ما را به خطر می اندازد.



***


اما چرخه ی یین و یانگ چگونه ست.

زمانی که هر یک از یین و یانگ، به منتها درجه ی خود رسیده باشند، به طور طبیعی جابجا خواهند شد.
زمانی که کار می کنید، دچار خستگی می شوید (یین) و زمانی که استراحت می کنید، مهیای کار کردن خواهید شد (یانگ).
عدم تعادل و زیاده روی در هر یک از این دو، به تباهی منجر خواهد شد.

اگر بی وقفه کارکنید و استراحت نداشته باشید، بیمار می شوید.
اگر بیش از حد تنها بمانید، افسرده می شوید. اگر دائما در شلوغی و ازدحام باشید، با خود بیگانه خواهید شد.
خوبی بی اندازه به فردی که لایق نیست، و یا بدی با کسی که مستحقش نیست، شما را پشیمان خواهد کرد.
اگر زیادی منفی نگر باشید، چیزهای مثبت را انکار می کنید. اگر زیادی مثبت نگر باشید، ساده لوح به نظر می رسید.
اگر شیفته مدرنیته باشید، از ظرافت، عمق وسادگی سنت بی بهره خواهید ماند. اگر سنت زده و ارتجاعی باشید، بویی از علم و ترقی نبرده اید.

نظر بنده را بخواهید، شاه کلید ِ تکامل، درک مفهوم یین و یانگ، پیوستگی، یگانگی و جامعیت آن خواهد بود. رسیدن به تعادل، لذت بردن از زیبایی، کنار آمدن و پذیرش هر آنچه که منفی و تلخ و ناخوشایند باشد، احساس آرامش، درک ماهیت فردی، شعور و بینش و الخ.

اسرار در دو قدمی ما هستند، آب در کوزه ی خودمان.
یا آنها را نمی بینیم، یا می بینیم و نمی خواهیم. و یا پیش زمینه های مورد نیاز برای فهم آنها را در اختیار نداریم و ازشان بی بهره می مانیم.
 
Last edited:

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
مثلا یک جنبه این است که گاهی فرد تلاش می کند وزن بیشتری به ضربه بدهد و ضربه ی قوی تری تولید کند. بنابر این از ابتدای ضربه، عضلات سفت و منقبض می شوند. اما نتیجه ی مطلوبی در کار نیست. در واقع ضربه، حالت فشاری پیدا می کند، و بی تاثیر.

می خواهیم یک snappy punch تولید کنیم. باید در حالتی که شانه و بازو ها شل هستند ضربه را پرتاب کنیم. مشت باید درست قبل از اصابت، محکم و منقبض بشود. ضربه را نباید از یک حالت پایان یافته رها کرد.

درباره ی کونگ فو یکجور کمبود در تاپیک دیده می شود. اینجا عمدتا افراد در زمینه ی سبک های ژاپنی فعالیت دارند.
هر چند مطمئن نیستم اطلاعات ناقص بنده چندان هم مفید باشد ...

با تشکر فراوان از شما . بله جای کونگ فو و کلا سبک های چینی در این تاپیک خیلی خالی است . فکر میکنم بار این مسئولیت به عهده شما باشد :lol: (البته قصد جسارت ندارم ، به هر حال شما در این زمینه مطالعات بسیاری دارید )
در مورد ضربه ای که گفتید ، یعنی منظورتون این است که اگر یک ضربه مشت را به سه مرحله تقسیم کنیم ، در یک سوم آخر مشت ما باید محکم و منقبض بشود ؟؟
( البته اگر منظورتان را درست متوجه شده باشم ) .
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
ضمنا از مطالب بسیار خوب شما درباره ی تنفس و کی تشکر می کنم. مقاله ی دقیق و مفیدی بود و از آن استفاده کردم.
بابت ترجمه و تحقیقات هم خسته نباشید می گم به شما.

خواهش میکنم . شرمنده :blush: در حد بضاعتم بود . به خاطر نواقص و کمبود ها بنده را عفو کنید . :(
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan


برای توضیح کونگ فو یا هنر رزمی چند هزار ساله ی چینی، لاجرم باید به فهم و ادارک مبانی آن رسیده باشیم.
در اینجا لازم می دانم به یکی از مبنایی ترین و کلیدی ترین مفاهیم از دیدگاه جهان بینی چینی بپردازم. یعنی یین و یانگ.





همان طور که می دانید، یین و یانگ در حقیقت، نشان دهنده ی کلیه ی ادراکات و مفاهیم ِ متضاد و متقابل است. شب و روز، خوبی و بدی، خشم و آرامش، جنگ و گریز، مادینگی و نرینگی، سنت و مدرنیته، سکوت و هیاهو، قدرت و ضعف.

در وهله ی اول به نظر می رسد که یین و یانگ اشاره به نوعی ثنویت و دوگانگی باشد. مفاهیمی که با هم در تقابل و نزاع بوده اند. مفاهیمی مجزا و بی ربط.

اما در واقع یین و یانگ، حقیقت یگانه ای را به وجود می آورند. یین به یانگ معنا می دهد و یانگ به یین. اگر این نباشد آن هم نیست و بر عکس. داریم از یکجور علیت حرف می زنیم. آنها پدید آورنده یکدیگرند، حیات شان در گرو هم است.

تفکیک آنها صرفا یک امر ذهنی و انتزاعی ست. ادراک انسان است که می تواند آنها را به دو دسته تقسیم می کند.


اگر زشتی نباشد، زیبایی بی معناست. شب را روز معنا می کند. روشنایی را تاریکی به ما می فهماند. مرد بدون زن وجود نداشت و الخ.

هدف، برقراری تعادل و همگام شدن با چرخه ی طبیعی یین و یانگ است
. درتایجیتو یا نماد یین و یانگ، نقطه ی سفیدی در قسمت سیاه و نقطه سیاهی در قسمت سفید مشاهده میشود. این نقاط، تعادل را یادآوری میکنند. اینکه نمی توانیم - و نباید - یکی از این دو را کنار بگذاریم و یکسره به سراغ دیگری برویم. زیاده روی در هر یک از آنها، هستی ما را به خطر می اندازد.



***


اما چرخه ی یین و یانگ چگونه ست.

زمانی هر یک از یین و یانگ، به منتها درجه ی خود رسیده باشند، به طور طبیعی جابجا خواهند شد.
زمانی که کار می کنید و دچار خستگی می شوید (یانگ) و زمانی که استراحت می کنید، مهیای کار کردن خواهید شد (یین).
عدم تعادل و زیاده روی در هر یک از این دو، به تباهی منجر خواهد شد.

اگر بی وقفه کارکنید و استراحت نداشته باشید، بیمار می شوید.
اگر بیش از حد تنها بمانید، افسرده می شوید. اگر دائما در شلوغی و ازدهام باشید، با خود غریبه خواهید شوید.
خوبی بی اندازه به فردی که لایق نیست، و یا بدی با کسی که مستحقش نیست، شما را پشیمان خواهد کرد.
اگر زیادی منفی نگر باشید، چیزهای مثبت را انکار می کنید. اگر زیادی مثبت نگر باشید، ساده لوح به نظر می رسید.
اگر شیفته مدرنیته باشید، از ظرافت، عمق وسادگی سنت بی بهره خواهید ماند. اگر سنت زده و ارتجاعی باشید، بویی از علم و ترقی نبرده اید.

نظر بنده را بخواهید، شاه کلید ِ تکامل، درک مفهوم یین و یانگ، پیوستگی، یگانگی و جامعیت آن خواهد بود. رسیدن به تعادل، لذت بردن از زیبایی، کنار آمدن و پذیرش هر آنچه که منفی و تلخ و ناخوشایند باشد، احساس آرامش، درک ماهیت فردی، شعور و بینش و الخ.

اسرار در دو قدمی ما هستند، آب در کوزه ی خودمان.
یا آنها را نمی بینیم، یا می بینیم و نمی خواهیم. و یا پیش زمینه های مورد نیاز برای فهم آنها را در اختیار نداریم و ازشان بی بهره می مانیم.

آقا ، بسیار عالی بود و هست . :rolleyes: کلی استفاده بردم .
اما یک سوال پیش میاد که البته علت طرح این سوال فقر اطلاعاتی بنده است . اگر اشتباه نکنم و درست متوجه شده باشم ، میتوان از یک منظر به زوجیت این نماد و در واقع زوجیت کائنات اشاره کرد . اما فرض کنید شخصی دچار یک جور نقص جسمی است ، مثلا یکی از دست هایش را از دست داده است . یا یک مثال دیگر ، فرض کنید شخصی بنا به دلایلی خاص ، نتواند تا آخر عمرش ازدواج کند و در واقع شاید به نظر ما به تکامل نرسد . آیا بر اساس این نماد و فلسفه آن ، این فرد هیچوقت به تکامل نمیرسد ؟؟ یا کلا سوال من اشتباه است ؟

با تشکر از شما .
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
آقا ، بسیار عالی بود و هست . :rolleyes: کلی استفاده بردم .
اما یک سوال پیش میاد که البته علت طرح این سوال فقر اطلاعاتی بنده است . اگر اشتباه نکنم و درست متوجه شده باشم ، میتوان از یک منظر به زوجیت این نماد و در واقع زوجیت کائنات اشاره کرد . اما فرض کنید شخصی دچار یک جور نقص جسمی است ، مثلا یکی از دست هایش را از دست داده است . یا یک مثال دیگر ، فرض کنید شخصی بنا به دلایلی خاص ، نتواند تا آخر عمرش ازدواج کند و در واقع شاید به نظر ما به تکامل نرسد . آیا بر اساس این نماد و فلسفه آن ، این فرد هیچوقت به تکامل نمیرسد ؟؟ یا کلا سوال من اشتباه است ؟

با تشکر از شما .


سوال عالی ای طرح کردید. ممنون از نکته سنجی تان!

از آنجایی که زن، مرد را کامل می کند، نبود او منجر به حسرت و کمبود و نیاز خواهد شد.

مرد، یانگ و زن، یین است. یانگ بوسیله ی یین بیدار می شود، لازم است واکنشی اتفاق بیافتد، اما فرد قادر نیست به یین (زن) برسد و چرخه ناتمام می ماند و مرد آسیب می بیند. مرد درمنتها الیه یک "تمایل و نیاز" که همان یانگ است، گیر می افتد.

اما از زاویه ای دیگر و با یک نگاه کلی تر، مفاهیمی مثل خوشبختی و بدبختی وجود دارند. چنانچه فرد برای احساس بدبختی ناشی از ناتوانی در ازدواج، یا مثلا نقص عضو یا شکست عشقی، طلاق و غیره، چاره ای نیاندیشد و برای همیشه با احساس بدبختی و افسردگی زندگی کند، در واقع در منتها الیه ِ یین باقی مانده است و خوشبختی (یانگ) را نادیده گرفته است.

اینهم یعنی همراه نشدن با حرکت طبیعی یین و یانگ و عدم تعادل. هر کسی در هر شرایطی باید بهانه هایی برای خوشبختی و زندگی خوب بیابد. اینکه کسی تا ابد در بدبختی وافسردگی دست و پا بزند هم توجیهی ندارد و نشانه ی ضعف است.

در واقع مفاهیم ِ ضعف و قدرت هم که باز همان یین و یانگ هستند!
 

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
خوب بلاخره من برگشتم
سوالی که مدت ها ذهن منو مشغول خودش کرده:

کدام یک از رزمی کاران دنیا با دوپینگ و داروهای نیروزا به مقام قهرمانی رسیدند؟
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
سوال عالی ای طرح کردید. ممنون از نکته سنجی تان!

از آنجایی که زن، مرد را کامل می کند، نبود او منجر به حسرت و کمبود و نیاز خواهد شد.

مرد، یانگ و زن، یین است. یانگ بوسیله ی یین بیدار می شود، لازم است واکنشی اتفاق بیافتد، اما فرد قادر نیست به یین (زن) برسد و چرخه ناتمام می ماند و مرد آسیب می بیند. مرد درمنتها الیه یک "تمایل و نیاز" که همان یانگ است، گیر می افتد.

اما از زاویه ای دیگر و با یک نگاه کلی تر، مفاهیمی مثل خوشبختی و بدبختی وجود دارند. چنانچه فرد برای احساس بدبختی ناشی از ناتوانی در ازدواج، یا مثلا نقص عضو یا شکست عشقی، طلاق و غیره، چاره ای نیاندیشد و برای همیشه با احساس بدبختی و افسردگی زندگی کند، در واقع در منتها الیه ِ یین باقی مانده است و خوشبختی (یانگ) را نادیده گرفته است.

اینهم یعنی همراه نشدن با حرکت طبیعی یین و یانگ و عدم تعادل. هر کسی در هر شرایطی باید بهانه هایی برای خوشبختی و زندگی خوب بیابد. اینکه کسی تا ابد در بدبختی وافسردگی دست و پا بزند هم توجیهی ندارد و نشانه ی ضعف است.

در واقع مفاهیم ِ ضعف و قدرت هم که باز همان یین و یانگ هستند!

ممنون . حالا متوجه شدم . سپاسگذارم . :)
 
بالا