برگزیده های پرشین تولز

تجربه عملی عکاسی آنالوگ من.

p9q

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2020
نوشته‌ها
29
لایک‌ها
11
محل سکونت
تهران
عکسهای قشنگی گرفتی .آفرین
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
عکسهای قشنگی گرفتی .آفرین
درود بر شما. عذر خواهی که دیر دیدم. مدتی نبودم امروز برگشتم. سپاس از لطف تون قابل شما رو نداشت. سعی میکنم دوباره شروع کنم با عکس های آنالوگ ام.
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
پیاده روی در آمستردام با دوربین آنالوگ ۶۰ سال پیشم.
یه عکس آنالوگ دیگه.
اسم دوربین: نیکون اف
حلقه فیلم: کالرپلاس ۲۰۰
مکان: آمستردام

این دوربین آنالوگ "نیکون اف " اولین دوربین آینه دار شرکت نیکون بود. این دوربین ۶۰ سال عمر داره. این دوربین یه جایگاه خاصی تو تاریخ عکاسی داره. اینکه امروزه همه از فقیر و ثروتمند میتونند از سرگرمی عکاسی لذت ببرند رو ما مدیون این دوربین هستیم. یعنی این دوربین شروع این راه رو استارت زد, منظورم بیشتر تکنولوژی است که این دوربین بر اساس اون ساخته شده. عکاسی تاریخ پر فراز و نشیبی داره. اینطوری نیست که یه دفعه دوربین اختراع بشه و شروع کنند به عکاسی. اولین بار عمل عکاسی در روز زمین انجام میشده. یعنی یه سری موادی رو روی زمین میریختن و با تابش خورشید اون ماده شکل خاصی میگرفته. این اولین قدم پروسه عکاسی بود که توسط انسان انجام میشده. کم کم انسان خواست تا کنترل بیشتری روی این پروسه داشته باشه. واسه همین اون ماده خاص رو در درون یه جعبه بزرگ میزاشتن و سوراخی رو در اون طرف جعبه تعبیه کرده بودن که از اونجا نور میومد تو و روی اون مواد داخل جعبه میتابد. کم کم انسان یاد گرفت که با گرفتن یه تیکه کاغذ روی اون سوراخ مقدار نور داخل شده رو تعیین کنه مثل یه ثانیه یا بیشتر. در گذر زمان در اون سوراخ یه تیکه عدسی گذاشتن تا بتونن نور رو دقیقا جایی که میخوان تمرکز بدن که این تیکه عدسی تبدیل به لنز شد.

در لنزهای اولیه سرعت شاتر و دیافراگما همه در روی همون لنز تنظیم میشده و مقدار ایزو توسط عکاسی بصورت دستی انجام میشده. دوربین های اولیه هم فقط یه سرعت شاتر و یه اندازه دیافراگما داشته اند. داستان رو طولانی نمیکنم. غرض از این همه داستان سرایی این بود که یه تصویری اولیه داده باشم در باره حرفی که زدم گفتم نیکون اف اولین دوربین آینه دار شرکت نیکون بود, اینها که میگم کلی میگم. ما نگاتیف فیلم رو و پیشرفت های تکنولوژیک اون رو بیشتر مدیون شرکت کداک هستیم. و اینکه امروزه ما میتونیم با دوربین های کوجیک عکاسی کنیم و مجبور نیستیم دوربین های بزرگ رو جابجا کنیم برای گرفتن یه عکس رو مدیون شرکت لایکا هستیم. اندازه کوجیک دوربین های امروزی رو لایکا انجام داد. البته لایکا سایز نگاتیو فیلم رو کوجیک کرد و به همون خاطر تونستن دوربین های کوجک درست کنم. و تا قبل از اینکه شرکت هایی مثل نیکون و کنن دوربین های مثل "نیکون اف" و "کنن اف ۱" (امیدوارم اسم اولین دوربین آینه داره کنن رو درست نوشته باشم) رو درست کنن عکاسی یه تفریح بیشتر مخصوص پولدار ها بود افراد فقیر کمتر میتونستن عکاسی حرفه ای انجام بدن با کنترل کافی در دماامی پروسه های تشکیل عکس. تا اون زمان فقرا میتونستن بیشتر دوربین هایی بخرن که کمتر برای عکاسی حرفه ای مناسب بودند.

شرکت نیکون با ساخت این دوربین به تکنولوژی دست یافت که با هزینه کمتر میشد دوربین هایی ساخت که هم بشه لنز هاش تعویض بشه هم بشه عکاسی حرفه ای انجام داد. در واقع دستیابی به این تکنولوژی این یه انقلاب بزرگ در داخل تاریخ عکاسی بود, و جالبتر اینکه تمام دوربین های آینه دار دیجیتال امروزی همه از طراحی و تکنولوژی همین دوربین پیروی میکنن و روش کار در اصل یکیه فقط بجای رول فیلم سنسور دیجیتالی اومده. تا قبل از این بازار دوربین در دست غول بی شاخ و دمی بود به نام شرکت لایکا که در مقابلش هیچ کس جرات نفس کشیدن نداشت. و قیمت های این دوربین هم نجومی بود و در اون زمون اگه کسی یکی یه دوربین آنالوگ لایکا داشت انگار امروز یکی یه مرسدس بنز مدل بالا داره. همچین تشابهی بوده حدودا. و همچنین تا قبل از این دوربین شرکت نیکون هم مثل شرکت لایکا دوربین های بدون آینه میساخت. در واقع نیکون مجبور بود که از لایکا پیروی کنه و مثل لیکا دوربین های بدون آینه بسازه. در واقع با اومدن دوربین آنالوگ نیکون اف شرکت نیکون شورش کرد و راهشو از راه لایکا جدا کرد و همچنین تونست غول لایکا رو از بازار فروش دوربین های عکاسی بیرون بکنه و ۶ دنگ بازار رو مال خودش (به همراه کنن و دیگر شرکت های که اونها هم بعدا راه نیکون رو دنبال کردن) بکنه. این دوربین دوربینی است که لایکا رو نابود کرد در اصل. عکس این دوربین رو تو پست بعدی میزارم.



IMG_20191231_0003 POSTEN MET CAMERA NAAM.jpg
 
Last edited:

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
عکسی از دوربین نیکون اف اولین دوربین آینه دار شرکت نیکون متعلق به ۶۰ سال پیش. هر دو دوربین ها یکی هستند فقط چشمی شون فرق میکنه. دوربین سمت راسی با چشمی پایین بعدا همونی که گفتم شد, یعنی ازش نسل دوربین های نیکون "نیکورمت اف تی ان" در اومدن که همونطور که گفتم شما با قیمت یک پانزدهم دوربین های گرون قیمت لایکا میتونستی یه دوربین آنالوگ عالی بخری که میشد روش حدودا ۳۵ نوع لنز متفاوت بزاری و از عکاسی ورزشی گرفته تا عکاسی ستارگان انجام بدی. این دوربین ها به خانواده "نیکورمت اف تی ان" معروف هستند. خانواده "نیکورمت ای ال " هم جز همین خانواده هستند.
لیستی از این خانواده در این زیر میزارم اسم هاشونو.

NIKKORMAT FTN
1.1 Nikkormat FT
1.2 Nikkormat FS
1.3 Nikkormat FTN
1.4 Nikkormat FT2
1.5 Nikkormat FT3
NIKKORMAT EL
2.1 Nikkormat EL
2.1 Nikkormat ELW
2.3 Nikon EL2


عکاسی با این دوربین نیکون اف بسیار لذت بخشه. قبل تصویر نیست فضایی رو که با این دوربین داری. وقتی با این دوربین تو خیابون راه میرم انگار تو ابرها پرواز میکنم. وقتی میخواهی عکس بگیری اول سعی میکنی با چشمت نور رو بسنجی و وقتی تنظیمات سرعت شاتر و اندازه دیافراگم رو انجام میدی صدای این چرخ دنده های فلزی رو میشنوی که میچرخند و صدای زیبایی از خودشون تولید میکنند, و همچنین حس میکنی اون اهرم یا چرخ دنده رو در زیر انگشتات که میچرخه و با هر چرخشی صدا میده "دلیک دلیک دلیک". لامصب خیلی با عشقه. من حدود ۱۳ سال دیجیتال زدم هیچ وقت چنین لذتی رو نتونستم حس کنم.

DSC08911 POSTEN.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
پیاده روی در آمستردام با دوربین آنالوگ ۶۰ سال پیشم.
یه عکس آنالوگ دیگه.
اسم دوربین: نیکون اف
حلقه فیلم: کالرپلاس ۲۰۰
مکان: آمستردام IMG_20191231_0005 POSTEN.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
پیاده روی در آمستردام با دوربین آنالوگ ۶۰ سال پیشم.
یه عکس آنالوگ دیگه.
اسم دوربین: نیکون اف
حلقه فیلم: کالرپلاس ۲۰۰
مکان: آمستردام IMG_20191231_0009 POSTEN.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
پیاده روی در آمستردام با دوربین آنالوگ ۶۰ سال پیشم.
یه عکس آنالوگ دیگه.
اسم دوربین: نیکون اف
حلقه فیلم: کالرپلاس ۲۰۰
مکان: آمستردام
هوا خاکستری بود, یه روز سرد, حلقه فیلم هم ایزو ۲۰۰ بود ولی عکس ور خوب در آورد.IMG_20191231_0030 POSTEN.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
پیاده روی در آمستردام با دوربین آنالوگ ۶۰ سال پیشم.
یه عکس آنالوگ دیگه.
اسم دوربین: نیکون اف
حلقه فیلم: کالرپلاس ۲۰۰
مکان: آمستردام
IMG_20200107_0002-3 PANORAMA.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
یه عکس آنالوگ خیابونی
نیکون اف ۶۵, رل فیلم کالر پلاس ۲۰۰ بود. لنز ۵۰ میلیمتر بود. این دوربین رو به قیمت نصف قیمت یه بسته سیگار خریدم.
روتردام

IMG_20190728_0036 POSTEN.jpg
 
Last edited:

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
نیکون اف
۱۰۰ تی مکس رل فیلم, فیلتر زرد هم استفاده کردم روی لنز.
ایستگاه مرکزی قطار, آمستردام

IMG_20201109_0026-27 PANORAMA POSTEN.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
نیکون اف
۱۰۰ تی مکس رل فیلم, فیلتر زرد هم استفاده کردم روی لنز.
آمستردام
لکه های سفیدی که گاها تو بعضی عکس ها دیده میشن اثر داروی ظهوره. مثل تو این عکس دو تا خط باریک قسمت راست پایین کادر.

IMG_20201109_0015 POSTEN1500PXL.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
نیکون اف
۱۰۰ تی مکس رل فیلم, فیلتر زرد هم استفاده کردم روی لنز.
ایستگاه مرکزی قطار, آمستردام
لکه های سفیدی که گاها تو بعضی عکس ها دیده میشن اثر داروی ظهوره.

IMG_20201110_0009 POSTEN 1500PXL.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
نیکون اف
۱۰۰ تی مکس رل فیلم, فیلتر زرد هم استفاده کردم روی لنز.
آمستردام
این عکس رو با یه دوربین دیجیتال ۵۰ مگاپیکسلی امروزی هم انداختم هر کی خواست بگه میزارم خودش مقایسه کنه ببینه که انتخاب دوربین واقعا دوربین چقدر تاثیر داره تو کیفیت عکس. به دلیل اینکه لنز ام محدوده مجبور شدم این عکس آنالوگ رو پانوراما بگیرم. البته بدون سه پایه, یعنی همینطوری بدون سه پایه و با دست چند تا عکس گرفتم و بعد از اینکه نگاتیو ها رو اسکن کردم تو کامپیوتر تبدیل کردم به فایل دیجیتال (JPG) عکس ها رو تو فوتوشاپ به هم چسبوندم تا بتونم کل صحنه رو در یه عکس ثبت کرده باشم. چیزی که میخوام بگم این عکس رو شما میتونید براحتی ۳ متر در ۲ متر پرینت بکنید با بهترین کیفیت ممکن امروزی. و در اصل در پرینت هم این عکس آنالوگ از یه عکسی که با یه دوربین دیجیتال پیشرفته امروزی ۵۰ مگا پیکسلی گرفته شده کم نمیاره. هیچ چی کم نمیاره. تازه این عکس رو میتونستم فیلتر نارنجی بزارم و همچنین با دقت بیشتری بگیرم. این عکس ها رو بیشتر برای سرگرمی میگیرم و زیاد روشون وقت نمیزارم. اگه بیشتر وقت و انرژی روشون بزارم میتونم عکس ها رو متفاوت تر هم بگیرم. حالا تو یه پست بعدی یه عکسی آنالوگی رو که با دقت بهتری گرفتم با همین دوربین خواهم گذاشت تا بیشتر متوجه منظورم بشید.
اون یکی عکس دیجیتال که گفتم گرفتم با سونی آ ۷ آر (ورژن) ۳ گرفته شده. اون رو هم رو پست بعدی میزارم تا یه مقایسه بکنید. عکس دیجیتال رو فرمت "راو" نگرفتم. و دلیل این کار اینه که این سونی آ ۷ آر ۳ انقدر سانسورش قدرتمنده که برای ادیت کردن فایل های (JPG) اش هم کافیه و چیزی از فایل های "RAW" کم نمیاره.

IMG_20201116_0002-6 PANORAMA 1500PXL.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
A7Riii
f/3.5
1/60 sec
ISO: 3200
sony 50mm kit lens
آمستردام
چند تا نکته برای سوالات احتمالی. همچنین ساختمون های قدیمی تو آمستردام همینطور کج و کوله هستند. ربطی به روش عکاسی من نداره. لنزی که این عکس رو باهاش گرفتم لنز کیت محسوب میشه. یعنی همون کیت لنز استاندارد (۱۸-۵۵ ام) محسوب میشه تو دوربین های دیجیتال آینه دار.همچنین عکس حدود ۶ بعد از ظهر گرفته شده تو یه روز سرد زمستونی. واسه همون ایزو بالاست. عکس هم "JPG" گرفته شده. تو فتوشاپ فقط کمی نور اضافی دادم. زیاد روش کار نکردم. همچنین ساختمون دست راستی رنگ هاش کمی عجیب به نظر میرسه. حالت دیوار هاش همینطوری بود که تو عکس میبینید. دقیقا نمیدونم چرا؟ عکس رنگی گرفته شده خودم تبدیلش کردم به سیاه سفید تا مقایسه بشه با عکس آنالوگ بالایی. این عکس هم مثل عکس آنالوگ بالایی پانوراما گرفته شده بدون سه پایه.

یه نکته دیگه: عکس همون چیزیه که تو زمین عکاسی بود, به عکس نه چیزی اضافه شده نه کم نشده. تو آمستردام مرسومه گاهی ساختمون های قدیمی رو بدون اینکه به ساخت قدیمی اش دست بزنند مرمت میکنند و به این خاطر گاهی بخاطر این کار ساختمون عجیب به نظر میرسه. یعنی تو یه ساختمون انگار دو تا تیکه متفاوت رو به هم وصله شده زده اند. ساختمون نصفش قهوه ایه با دیوار ها آجر های تازه و نصفش کلا متفاوت بنظر میرسه مال ۸۰ سال پیش. فقط خواستم بگم سوال احتمالی پیش نیاد. دلیل این کار اینه که ساختمون های قدیمی تو هلند جز آثار باستانی محسوب میشن و صاحب شون حق نداره ساختمون رو دست بزنه و ظاهر ساختمون تغییر بده, در واقع دولت اونها رو جز اثر فرهنگی و باستانی محسوب کرده و حق تعمیر و تغییر ظاهر ساختمون رو از صاحبش سلب میکنه.

DSC00549-552 PANORAMA Z&W 1500 PXL.jpg
 
Last edited:

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
A7Riii
1/125sec
ISO: 100
Sony FE 50mm f1.8 kit lens


یه عکس دیجیتال: عکس رو چند ساعت پیش خیابون گرفتم سر راه خونه. البته که این لنز انقدر نزدیک نمیگیره. واسه همون دوربین رو گذاشتم رو مد "کروپ سنسور" که اونجا بهم ۲۵ میلیمتر اضافه داد. عکس رو هم تو فتوشاپ کمی کروپ "قیچی" کردم یه حدود ۲۵ میلیمتر اضافه هم اونجا گرفتم. در واقع یه لنز ۵۰ میلیمتری رو بعنوان یه لنز ۱۰۰ میلیمتری استفاده کردم. عکس رو هم "JPG" گرفتم. من با دوربین های دیجیتال ام تقریبا هیچوقت عکس هامو "RAW" نمی گیرم. این عادت رو از آنالوگ دارم دست خودم نیست. برگ هم فکر کنم شکسته. بهش دست نزدم خودش اینطور بنظر میاد. یه نکته دیگه. اینجا الان بهاره, ولی این درخت که عکسشو گرفتم درخت خاصیه که همیشه برگ هاش به این رنگه و عوض نمیشه. پیچی هم است تور میزارن روی تور همینطور رشد میکنه لای این تور ها میپیچه میره بالا تمام دیوار رو میگیره حال و هوای خاصی به دیوار میده. این درخت ها رو جلوی بعضی خونه ها یا شرکت ها میکارند که کلاس خاصی به اون ساختمون میده.
یه نکته اینجا بگم. بدون توجه به اینکه دیجیتال میزنید یا آنالوگ تو عکاسی یه ضرب المثله که میگه: لنز ۵۰ میلیمتر آچار فرانسه عکاس هاست. این حرف ۱۰۰% درسته. با یه دوربین ۵۰ میلیمتر شما میتونید تقریبا همه کار ها تونو انجام بدین. از عکاسی ستارگان گرفتن تا لند اسکیپ تا خیابونی تا ماکرو تا تقریبا همه چی. البته شرکت های دوربین سازی هیچ وقت این حرف رو نمیزنند واسه اینکه لنز های دیگه شون هم فروش بره.



DSC01058 POSTEN 1200PXL.jpg
 
Last edited:

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
A7Riii
Sony FE 50mm f1.8
دیروز گرفته شده سر راه خونه.

DSC01041 POSTEN 1500.jpg
 

Dan Bahrami

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2016
نوشته‌ها
724
لایک‌ها
2,347
سن
53
محل سکونت
Dordrecht. Netherlands
این عکس رو چند سال پیش با دوربین دیجیتال نیکون دی ۴۰ گرفتم. لنز سیگما ۸-۱۶ میلیمتر اف ۳.۵-۵.۶ بود. البته یه فلاش قدیمی کنهه کنن هم متعلق به زمان آنالوگه, اون فلش رو هم گذاشتم روی دی ۴۰ و روی برف فلش زدم. همین. منظور کسی که میخواد این کار رو تجربه کنه این چیز هاییه که لازم داره. فلش هر فلشی میتونه باشه فقط قدرت زیادی داشته باشه. بایستی بتونید زوم اش رو هم تنظیم کنید مثلا روی ۲۴ ام یا ۳۵ ام تا بتونید سطح بزرگی از برف رو پوشش بدین, وگرنه فقط قسمتی از دونه های برف که تو اون قسمت تحت پوشش فلاش میوفتن ثبت خواهند شود و عکس شبیه این خواهد شد که شما تو فتوشاپ بصورت مصنوعی برف رو به عکس تون اضافه کردین. همچین تجربه ای رو دارم هر کی خواست بگه تو یه پست جداگانه میزارم تا ببینه دقیقا منظورم چیه؟

چند تا نکته برای کسانی که میخوان مشابه این عکس رو بگیرن. فلش رو بزارید روی مد مانوئل و فول پاور. همچنین بسته به صحنه و سلیقه شخصی زوم فلش رو بزارید بین ۲۴ تا ۳۵. یه نکته مهم دیگه. دونه های برف بایستی درشت باشن تا بتونید حدودا چنین عکس هایی رو بگیرید. این شات شات دستیه, ولی این کار رو میتونید با سه پایه هم امتحان کنید, فقط مواظب دوربین تون باشید که خیس نشه. من این عکس رو از داخل اتاق پزیرایی گرفتم. واسه همین این مشکل رو نداشتم. تا یادم نرفته یه لنز واید بگیرید. حتی اگه شده یه لنز با فاکوس قدیمی مانوئل (دستی) بندازید رو دوربین تون بهتره تا یه لنز با اتوفاکوس. اتفاقا با فاکوس دستی کنترل بهتری روی عکس تون خواهید داشت. اینها اطلاعتیه که تو این عکس تجربه کردم و اگه کسی احتمالا خواست میتونه استفاده کنه. خودم اولین بار بود که این کار رو کردم و در واقع داشتم فلش زدن مستقیم روی برف رو تجربه میکردم. هر کی خواست میتونه امتحان کنه. این عکس مستقیما از دوربین اومده و فتوشاپ نیست. راه شو هم گفتم هر کی خواست امتحان کنه و نتیجه رو بزاره اینجا من میتونم احتمالا ایراد های اولیه رو بگیرم, چو نکه اولین بار عکس دقیقا اون چیزی که میخواهید در نمیاد. خودم حدود ۵۰ تا شات اولیه رو خراب کردم تا یاد گرفتم. یه نکته دیگه آخری تا یادم نرفته. زیاد به آسمون دقت نکنید. مهم قسمت زمینه تو عکس. آسمون تا حدود خوب در بیاد کافیه.

یه نکته خیلی مهم دیگه تا یادم نرفته. فلش نباید زیاد قدیمی باشه. فلش های خیلی قدیمی ولتاژ شون خیلی بالاست. در واقع این فلش ها برای دوربین های آنالوگ مکانیکی درست شده اند که این دوربین ها کامپیوتر آن برد ندارند. واسه همین این ولتاژ بالا صدمه ای به دوربین نمیزنه. ولی تو دوربین های دیجیتال این موضوع بر عکسه. فلشی که میخواهید استفاده کنید قبل از استفاده یه سرچ تو گوگل میتونه این موضوع رو روشن کنه.

DSC_0021 2de 1500PXL LAATSTE.jpg
 
Last edited:
بالا