برگزیده های پرشین تولز

ترفندها و نكات نرم افزاری

mr_100_dolari

Registered User
تاریخ عضویت
28 جولای 2012
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
9
سلام

دوستان من تقریبا 4 گیگ ویندوز سون رو دانلود کردم و از حالت فشرده خارج کردم ولی الان که میخوام فایل ایزو رو روی دی وی دی رایت کنم با هر برنامه ای امتحان کردم (به جز Nero) اصلا رایت نمیکنه و پیغام خطا میده حالا نمیدونم مشکل از خود دی وی دی رایتر هستش یا فایل دانلود شده خراب هستش چی کار باید کرد ؟

ممنون
 

M.Moghadam

Registered User
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
1,353
لایک‌ها
68
محل سکونت
تهران
سلام
یک فیلم دان کردم که تو 4 بخشه WINRAR هست ولی ارور میده چیکار کنم؟؟؟
 

NaVaZ

Registered User
تاریخ عضویت
3 آپریل 2010
نوشته‌ها
388
لایک‌ها
272
محل سکونت
کرج
دوستان درود

به تازگی دو تا انیمیشن خریدم ، اما Write شدنی نیستند.فکر می کنم قفل هستند.روی لوح DVD هم 5 تا خط دیده می شود که شرکت سازنده این کار رو انجام داده است.حجم رو هم زده 70 GB ...

با برنامه الکل 120% خواستم امیج بگیرم که ارور داد.شما چه پیشنهادی دارید ؟؟؟؟؟؟
 

roki

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2013
نوشته‌ها
24
لایک‌ها
1
دستتون درد نکنه. مفید بود
 

unknown boy

Registered User
تاریخ عضویت
1 جولای 2011
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
918
1-آیا نصب net framework برای ویندوز xp service pack 3 و ویندوز 8 ضروریه؟منظورم اینه که آیا باعث بهبود کارایی نرم افزارها و Device driver ها میشود؟

منظور آندسته از نرم افزارها و Device driver هایی نیست که به net framework نیاز دارند و این نیاز را هم اعلام کرده اند.




2-آیا نصب microsoft visual c++ redistributable برای ویندوز xp service pack 3 و ویندوز 8 ضروریه؟منظورم اینه که آیا باعث بهبود کارایی نرم افزارها و Device driver ها میشود؟

منظور آندسته از نرم افزارها و Device driver هایی نیست که به microsoft visual c++ redistributable نیاز دارند و این نیاز را هم اعلام کرده اند.



3-آیا با نصب آخرین نسخه
microsoft visual c++ redistributable دیگر نیازی به نصب نسخه های قدیمی تر نیست؟


باتشکر فراوان
 
Last edited:

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام unknown boy جان
1.gif


. پاسخ به هر سه سوال شما یکجور است! همه اینها که نام بردید به نام Run-Time کدها هم شناخته می‌شوند. این‌ها توابع DLL و ... هستند که در زمان نوشته شدن کد یک برنامه توسط برنامه نویس مورد استفاده قرار گرفته‌اند. پس! ضرورت نصب شدن آنها فقط و فقط مربوط به زمانی می‌شود که شما از برنامه‌ای استفاده نمایید که از آنها استفاده می‌کند (چون در زمان برنامه نویسی از آن توابع استفاده شده) هیچ تاثیر جانبی دیگر اینجا معنی و اساسن وجود ندارد!

. گاهی لازم است نسخه‌های مختلف آنها نصب شود و باز این بستگی به اعلام نیاز یک برنامه در زمان نصبش دارد. نسخه‌های بالاتر هر یک از این Run-Time ها حاوی توابع قدیمی نیستند پس به همین دلیل است که گاهی نصب نسخه‌های مختلف آنها نیاز می‌شود.

. یک نکته: در مورد ویندوز 8 که فرمودید. این ویندوز برخلاف ویندوز‌های قبلی وقتی اعلام می‌کند که برنامه‌ها به نسخه ‎.NET 3 و 2 نیاز دارند، نمی‌گذارد که شما فایل Setup این فایل‌ها را که ممکن است که برروی هارددیسک داشته باشید را اجرا و نصب نمایید!!!؟؟ اما شما همین فایل را می‌توانید در تمامی نسخه‌های پیشین ویندوز بدون هیچ مشکلی نصب نمایید!!؟
. دو راه برای حل این مشکل دارید: یا بگذارید ویندوز 8 آن را از اینترنت دنلود نماید که اکثر کاربران همینکار را انجام می‌دهند! ولی اکثرن خبر ندارند که دقیقن همین ویرایش‌ها و نسخه‌های مورد نیاز ویندوز 8، فایل‌هایشان دورن DVD خود ویندوز 8 قرار دارد!!!!؟ فکر کنم چند وقت پیش روش نصب آن را در تاپیک ویندوز 7!!! نوشته‌ام!؟ یک ذره کار دارد ولی برای کسانی که اینترنت ندارند یا نمیخواهند که ترافیکشان مصرف شود راه عالی و سریعی است: Windows 8: Enable .NET Framework 3.5 (includes .NET 2.0 and 3.0) i.e. (NetFx3) feature in Online & Offline mode!‎

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
۱۳۹۱/۱۲/۱۳
26.gif
103.gif
 

abdolrahim1

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2009
نوشته‌ها
1,576
لایک‌ها
326
تو مدیا پلیر که اهنگ میزارم به صورت مرتب پخش نمیشه چیکار باید کرد؟
 

maamadss

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
4
جا داره از اين خوبي كن يه تشكر كنم.
خيلي حال ميدي استاد. من كه حوصله ندارم برم همه سايت ها رو بخونم. شما ميگيري چيزاي خوبش رو منتقل مي كني. اگه نماينده شدي بهت راي ميدم.
خيلي مخلصيم!
 

ho3in(^_^)

Registered User
تاریخ عضویت
23 آپریل 2012
نوشته‌ها
618
لایک‌ها
139
سلام دوستان بنظر شما راهی هست که بتونم بصورت آفلاین ازین سایت استفاده کنم یا اینکه عکسها رو با سایز بزرگتر ازین سایت سیو کنم
http://www.nationalgallery.org.uk/pa...n-his-thirties
با نرم افزار Offline Explorer Enterprise سیو کردم ولی عکس کامل ذخیره نشد
 

madly

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
4
تنظیم DNS ها در کنترل پانل دامین (ایرنیک)



اتصال یک دامنه به هاست مستلزم تنظیم DNS ها (Domain Name Server) می باشد. این کار بسیار ساده در 3 مرحله انجام خواهد شد.


1. ورود به کنترل پانل در ایرنیک

جهت ورود به کنترل پانل خود در سایت ایرنیک به آدرس www.nic.ir وارد شوید. اکنون می توانید در قسمت دامنه های من، فهرست کامل دامین های ثبت شده خود و وضعیت آنها را مشاهده کنید.


جهت ویرایش DNS ها، در کنار دامنه (های) مورد نظر تیک بزنید. سپس کلید
" ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه " را بفشارید.


img.php



2. ثبت نام ها (NS) و شناسه ها (IP)

اکنون در پیش رو شما فرم ثبت DNS ها ظاهر شده است که دو ستون دارد، در سمت چپ می توانید IP کارگزار را وارد کنید البته وارد کردن این قسمت تنها در صورت اختصاصی بودن NS شما ضروری است.

مثال: 78.46.179.22


در ستون سمت راست، باید NS سرور مورد نظر را وارد کنید. معمولا این نام یک ساب دامین است با آدرس NS1 بر روی دامین سرویس دهنده شما، در نظر داشته باشید وارد نمودن حداقل 2 عدد NS برای اتصال دامین به هاست ضروری است.

مثال: ns1.codebox.ir و ns2.codebox.ir


img.php



3. تائید و درخواست اعمال

نهایتا پس از انجام تنظیمات مورد نظر، در پایین صفحه بر روی کلید " اعمال " کلیک نمائید. به این ترتیب اطلاعات وارد شده در سیستم ذخیره خواهند شد.


اکنون شما باید منتظر باشید تا تجهیزات شبکه مابین مرکز ثبت دامین شما با هاست شما از این تغییر آگاه شوند و نسبت به بروز رسانی مسیریاب های خود اقدام نمایند، این مسئله معمولا ظرف مدت 24 ساعت انجام می پذیرد، اما گاه به موجب تعدد روترهای مابین و وجود کش ها در سرویس دهندگان شبکه ممکن است تا 3 روز طول بکشد.


+ راه حل مشکلات مرتبط

اگر پس از 3 روز کاری همچنان دامنه در دسترس نبود، نخست از صحت اطلاعات وارد شده مانند IP یا Name Server ها اطمینان حاصل کنید، سپس از معلق یا منقضی نبودن دامنه مطمئن شوید. در نهایت اگر همه موارد درست بود، میزبان وب خود را با زدن تیکت از مشکل آگاه کنید.


 

hraha97

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
21
متشکرم لطفا نکاتی که برای وبمسترها لازم است. را بیشتر بنویس.
 

madly

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
4
5 اشتباه وب مسترها





امنیت یک سایت به عوامل مختلف بستگی دارد، که عملکرد وبمستر در این بین از بیشترین اهمیت برخوردار است، تا آنجا که در حدود 70% هک ها با سو استفاده از اشتباهات وبمسترها اتفاق افتاده است نه نقص های امنیتی سرور یا هاست. از این رو در این مقاله 5 اشتباه متداول که وب مسترها مرتکب آن می شوند را به همراه راهکار ذکر می کنیم تا به این ترتیب شما کاربران کدباکس از آنها پرهیز نمائید.

1. همسان بودن رمزهای عبور

اشتباه اکثر وب مسترها (حتی کاربران غیر وب مستر) این است که رمزهای یکسان برای قسمت های مختلف سایت خود یا حتی گاه چند سایت مختلف انتخاب می نمایند. به این ترتیب هکر تنها با به دست آوردن رمز شما در یکی از این قسمت ها یا حساب ها، به سادگی به کل سایت شما دسترسی خواهد داشت.

توصیه میشود از یک الگوریتم در تولید رمز بهره ببرید، تا از همسان بودن رمزها خود در حساب های کاربری مختلف پیشگیری کنید.

2. ساده بودن رمز عبور

متاسفانه با وجود انواع ابزارهای تولید خودکار رمزعبور، اکثر کاربران از رمز های غیر امنی مانند، نام، سال تولد و ... استفاده می کنند که به سادگی امکان تشخیص یا حدس زدنش برای هکر امکان پذیر است. سعی کنید رمزهایتان حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف و اعداد و سمبل ها باشد.

3. ورود از طریق رایانه های عمومی

یک وب مستر هرگز نباید در کافی نت، یا سایت های عمومی رایانه به سایتش وارد شود، چون در این محل ها احتمال نصب بودن نرم افزار های key logger و این دست بد افزارهای تجسسی وجود دارد. بنابراین تنها با رایانه ای وارد حساب های مدیریت وب خود بشوید که از پاک بودن آن اطمینان داشته باشید.

4. اسکریپت ها، ماژول ها و قالب ها

هرگز بدون حصول اطمینان از پاک بودن کدها اون ها را روی سایت خود مورد استفاده قرار ندهید، شاید ابزارک های وردپرس با یک کلیک نصب شوند، اما به سادگی اطلاعات مدیریت شما را برای سازنده ابزارک بفرستند، در این زمینه اگر خودتان تخصص کافی ندارید، دقت کنید از مراجع معتبر به دریافت قالب و اسکریپت ها بپردازید.

در مورد موارد نال شده (قفل شکسته) نیز همین بحث برقرار است، خصوصا که در اون زمینه احتمال این مسئله به مراتب بیشتر است. توصیه ما پیش از بررسی کدها عدم استفاده از این دست اسکریپت های دستکاری شده می باشد.

5. افزونه ها، مرورگرها و FTP کلاینت ها

با چه نرم افزارهایی وارد بخش مدیریت سایت خود می شوید؟ این مسئله اهمیت بسیار بالایی دارد، دقت کنید در مرورگری که با آن وارد بخش مدیریت سایت می شوید از افزونه های مطمئن استفاده شود، چرا که این افزونه ها به سادگی می توانند تمامی اطلاعات شما را به سرقت ببرند و مسیری باشند برای هک شدن سایت شما. همینطور نرم افزارهای نصب شده بر روی رایانه ای که با آن به بخش های مدیریت سایت خود وصل می شوید نیز همین مسئله در موردشان برقرار است.


قطعا فهرست کردن اشتباهات وب مسترها در 5 مورد خلاصه نخواهد شد، منتها سعی بر آن بوده تا اصلی ترین موارد در اینجا به شکل خلاصه ذکر گردد و از طولانی شدن مقاله پرهیز شده است. در دیگر مقالات مطالب مفید دیگر در بحث امنیت سایت منتشر خواهد شد.


منبع: codebox.ir
 

puria7

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
1
در ویندوز 8 بعضی از برنامه ها خیلی دیر اجرا میشن مثل مدیا پلیر یا کروم که بعد از 10 دقیقه لود میشن.در ضمن انتی ویروس اپدیت دارم.مشکل چیه؟
 
بالا