برگزیده های پرشین تولز

ترفندها و نكات نرم افزاری

milad_sm

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2004
نوشته‌ها
178
لایک‌ها
0
سن
42
محل سکونت
Tehran
بابا ايول!! چه راه باحالي!
فكر نميكردم ويندوز رو هم بشه خر كرد!!
حالا هر چي فيلم سك :eek: .....هر چي فيلم ترسناك دارم بدرد بچه ها نميخوره ميريزم توش!! ;)
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
چگونه از Favorites نسخه پشتيبان تهيه مي‌كنيد؟

اگر شما هم از كاربران پروپا قرص اينترنت هستيد، حتما فهرست ارزشمندي از اسامي و نشاني سايت هاي مورد علاقه خود را در ستون Favorites نگهداري مي كنيد.
بسياري از كاربران از اين مسئله گلايه مند هستند كه با عوض كردن ويندوز و نصب يك ويندوز جديد، فهرست سايت هاي مورد علاقه خود را در اين ستون از دست مي دهند.در اين ترفند قصد داريم، چگونگي پشتيبان ( Back Up ) گرفتن از نشاني ها و اطلاعات موجود در اين ستون را آموزش مي دهيم.
در ابتدا برنامه Internet Explorer خود را باز كنيد و از منوي File، گزينه Import and Export را انتخاب كنيد. سپس روي Next كليك كنيد و از ليست موجود Export Favorites را انتخاب و روي Next كليك كنيد.
پس از مشاهده فهرست نشاني سايت ها و تعيين محلي براي ذخيره شدن فايل Back Up، روي Finish كليك كنيد. حالا كار تمام است. هم اكنون شما از منوي Favorites خود يك نسخه پشتيبان در اختيار داريد.
براي استفاده از اين نسخه پشتيبان در يك ويندوز جديد، در برنامه Internet Explorer از منوي File، گزينه Import and Export را انتخاب و سپس از فهرست موجود، Import Favorites را انتخاب و روي Next كليك كنيد.
سپس محل ذخيره فايل پشتيبان در سيستم خود را وارد كنيد و كار را به پايان برسانيد. همچنين مي توانيد اين نسخه پشتيبان را كه يك فايل Html است، به رايانه ديگري ببريد و درآنجا Import كنيد
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آشنايي با رجيستري ويندوز
نكته:
1- به بزرگ و يا کوچک بودن اسم فايلها توجه کنيد.
2- در صورت نبودن فايل و يا پوشه اي، آنرا خودتان درست نماييد.

رجيستري ويندوز:
رجيستري از دو فايل با نامهاي USER.DAT و SYSTEM.DAT تشکيل شده است. البته اگر شما عضو يک شبکه هستيد، فايل ديگري تحت عنوان CONFIG.POL نيز وجود دارد. همه اين 3 فايل، از نوع Hidden, System, ReadOnly هستند و در شاخه اصلي ويندوز قرار دارند.

فايل USER.DAT چیست ؟
اين فايل براي ذخيره کردن اطلاعات User به کار مي رود. هر زمان که شما از ويندوز خود خارج مي شويد، سيستم به طور اتوماتيک يک نسخه پشتيبان از اين فايل تهيه مي کند. اين فايل نيز، از نوع Hidden, System, ReadOnly و نام آن USER.DA0 مي باشد. اگر به هر نحوي فايل USER.DAT خراب و يا پاک شود، سيستم از اين فايل استفاده مي کند.

فايل SYSTEM.DAT چیست ؟
از اين فايل براي نگهداري اطلاعات مربوط به سيستم استفاده مي شود. هر زمان که شما از ويندوز خود خارج مي شويد، سيستم به طور اتوماتيک يک نسخه پشتيبان از اين فايل تهيه مي کند. اين فايل نيز، از نوع Hidden, System, ReadOnly و نام آن SYSTEM.DA0 مي باشد. اگر به هر نحوي فايل SYSTEM.DAT خراب و يا پاک شود، سيستم از اين فايل استفاده مي کند. نکته اي که در اينجا بايد بدان اشاره شود، اين است که در پارتيشن بوت شما، يک نوع ديگر از فايل SYSTEM.DAT تحت عنوان SYSTEM.1ST وجود دارد. اين همان فايل رجيستري اوليه ساخته شده در حين نصب ويندوز است. اگر به هر دليلي، هر 2 فايل SYSTEM.DAT و SYSTEM.DA0 خراب و يا پاک شود، ويندوز از اين فايل استفاده مي کند.

فايل CONFIG.POL چیست ؟
اين فايل، پارامترهاي انتخاب شده در برنامه System Policy Editor را در بر مي گيرد.

تفاوت عمده ذخيره سازي داده ها در رجيستري:
بايد توجه داشته باشيد که تفاوت عمده اي ميان ذخيره سازي اطلاعات در ويندوزهاي 95/98/ME و ويندوزهاي 2000/XP وجود دارد. در ويندوزهاي 95/98/ME همان طور که گفته شد، رجيستري در دو فايل SYSTEM.DAT و USER.DAT ذخيره مي شود. در حالي که در ويندوزهاي 2000/XP، اطلاعات رجيستري در مجموعه اي از فايل هاي Hive (فايلهاي کندويي*) ذخيره مي شوند.

فايلهاي Hive چه فايل هايي هستند ؟
به بخشي از رجيستري که بر روي هارد ذخيره مي شود و به صورت يک فايل مي باشد، فايل Hive مي گويند. در واقع مي توان ساختار درختي رجيستري را به تعدادي کندو (همانند کندوهاي زنبور عسل) تقسيم کرد. يک کندو در واقع بدنه اي گسسته از کليدها، زير کليدها و اطلاعاتي هستند که در بالاترين سطح رجيستري در کنار يکديگر دسته بندي مي شوند. يک Hive از طريق يک فايل log. پشتيباني مي شود. به طور پيش فرض اکثر فايلهاي Hive (نظير Defualt، Security، Sam و System) در مسير SystemRoot%\System32\Config% ذخيره مي شوند. براي مشاهده کليه فايلهاي Hive، مي توانيد به آدرس زير مراجعه کنيد.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\hivelist

نحوه ويرايش کردن :Registry
برخلاف فايلهاي INI و فايلهايي نظير CONFIG.SYS, AUTOEXEC.BAT که از نوع متني بودند و شما مي توانستيد به راحتي آنها را باز کرده و مشغول به خواندن آنها شويد، فايلهاي رجيستري به صورت دودويي (صفر و يک) هستند و به همين دليل است که شما ديگر نمي توانيد اين فايلها را با يک نرم افزار تايپ معمولي مثل Notepad بخوانيد و يا آنها را تغيير دهيد. خوشبختانه، مايکروسافت براي حل اين مشکل، يک نرم افزار جانبي تحت عنوان Registry Editor در ويندوز قرار داده است که ويرايش کردن فايلهاي Registry را بسيار آسان مي کند. (براي يک بار هم که شده، مايکروسافت عقلشو به کار انداخته !!!). براي اجراي اين فايل مي بايست از منوي استارت، گزينه Run را انتخاب کرده (و يا دو کليد Windows+R را فشار دهيد)، سپس عبارت regedit را تايپ نموده و در نهايت کليد Enter را بزنيد.

چگونه یک نسخه پشتيبان از رجيستري تهیه کنیم ؟
براي اينکه از رجيستري خود Backup بگيريد، مي بايست پس از اجرا نمودن نرم افزار Registry Editor، گزينه Export را از منوي File انتخاب کنيد. اگر که با رجيستري کار کرديد و ديديد که اشتباها يک فايل را پاک کرده و يا نام آنرا تغيير داديد، مي توانيد بر روي فايل ايجاد شده (همان فايلي را که از طريق فرمان Export ذخيره کرديد)، دوبار کليک کنيد و به سوالي که از شما مي پرسد، جواب Yes دهيد. دقت داشته باشيد که پسوند فايلهاي رجيستري، REG مي باشد.

ذخيره و بازيابي رجيستري در ويندوز XP چگونه است ؟
در ويندوز XP، براي تهيه نسخه پشتيبان از فايلها، برنامه خاصي به نام Backup وجود دارد. براي اجراي اين برنامه مي توانيد از دستور زير استفاده نماييد:8
براي حالتي است که شما از منوي استارت Classic در ويندوز XP استفاده مي کنيد.
Start > Programs > Accessories > System Tools > Backup
براي حالتي است که شما از منوي استارت New در ويندوز XP استفاده مي کنيد.
Start > All Programs > Accessories > System Tools > Backup
پس از اجراي نرم افزار، ويزارد آن ظاهر مي شود. صفحه اول به شما خوش آمدگويي مي کند. پس بر روي دکمه Next کليک کنيد تا به صفحه بعدي برويد.

?What do you want to do
برای تهيه نسخه پشتيبان
Back up files and settings
برای بازيابي فايلها
Restore files and settings
گزينه اول را انتخاب کرده و بر روي دکمه Next کليک نماييد.

?What do you want to back up
با انتخاب کردن اين گزينه، کليه محتويات پوشه هاي My Documents و Favorites، تنظيمات Desktop و کوکي هاي شما ذخيره مي شوند.
My documents and settings
اين گزينه موارد گزينه قبل را براي يک کاربر خاص انجام مي دهد.
Everyone's documents and settings
این گزینه کليه اطلاعات و داده هاي حياتي کامپيوتر شما را ذخيره مي کند و يک ديسکت سيستم نيز توليد مي نمايد تا هنگام خرابي کامپيوتر، بتوانيد کامپيوتر خود را با اين ديسکت راه اندازي کنيد.
All information on this computer
اين گزينه امکان انتخاب فايلهايي را که مي خواهيد از آنها نسخه پشتيبان تهيه نماييد، نشان مي دهد.
Let me choose what to back up
گزينه چهارم را انتخاب کنيد و بر روي دکمه Next کليک نماييد.

در قسمت سمت چپ، گزينه Desktop > My Computer > System State را انتخاب کنيد. همان طور که مشاهده مي کنيد، اين گزينه شامل فايلهاي Registry و COM+ Class Registration Database و Boot Files (فايلهاي راه انداز سيستم) مي باشد. پس از انتخاب کردن اين گزينه، بر روي دکمه Next کليک کنيد.

در اين صفحه نام فايل خود را در قسمت Type a name for this backup و محل مورد نظر را در قسمت Choose a place to save your backup انتخاب کنيد. پس از اتمام کار، بر روي دکمه Next کليک کنيد.

بقيه مراحل کار مهم نمي باشند و بستگي به اين دارد که شما چه مي خواهيد. اگر هم ناوارد هستيد و نمي دانيد که چه بکنيد، مي توانيد فقط بر روي دکمه Next کليک کنيد. (براي اينکه گزينه ها، به بهترين صورت انتخاب شده اند!)

براي بازيابي فايلها، کافيست بر روي فايل ساخته شده دو بار کليک کنيد و مراحل تکميل کار را طي نماييد. منبع : IRITN
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
حذف کردن فایلهای غیر قابل حذف!
این اتفاق حتماً تابحال برای شما پیش آمده است... قصد دارید فایل و یا پوشه ای را حذف کنید ولی با پنجره error deleting file مواجه میشوید

اگر شما مطمئن هستید که بر خلاف ادعای این پنجره فایل و یا پوشه مورد نظر شما در حال استفاده نیست میتوانید در اینگونه مواقع برای رهایی از این مشکل بجای راه اندازی مجدد سیستم از روش زیر استفاده کنید:

1- تمام برنامه های باز خود را ببندید
2- Command Prompt را باز کنید
3- Task Manager را با Right-Click کردن بر روی Taskbar و انتخاب گزینه Task Manager و يا فشردن ترکیب Ctrl-Shift-Esc باز کنید
4- به برگه Processes برويد، Explorer.exe را انتخاب کنید و دکمه End Process را بزنيد :

- بدون اینکه Task Manager را ببندید به پنجره Command Prompt برويد
6- در خط فرمان فایل مورد نظرتان را با دستور Del حذف کنید
7- دوباره به Task Manager رجوع کنید در برگه Applications دکمه New Task را بزنيد و Explorer.exe را اجرا کنید :

منبع:IT Buzzer
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
غير فعال كردن گزارش مشكل در ويندوز XP

كنترل پنل خود را باز كنيد. سپس وارد System شويد.
بر روي زبانه Advanced كليك كنيد. سپس بر روي Error-Reporting در زير پنجره كليك كنيد. Disable Error Reporting را انتخاب كنيد و با فشار بر روي Ok از صفحات خارج شويد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
سرعت واقعي اينترنت شما چقدر است؟
وقتي به اينترنت متصل هستيد، تصويري از دو رايانه بسيار كوچك در سمت راست پايين صفحه نمايش ( قسمت Tray ) ظاهر مي شود.
اگر موس خود را روي اين دو رايانه نگه داريد ( يا روي آن دوبار كليك كنيد )، سرعت اينترنت شما را نشان مي دهد؛ مثلا bps 33600 ( بيت بر ثانيه )، اما اين سرعت واقعي خط شما نيست؛ بلكه سرعت مودمي است كه در شركت ISP ( كه شما از او اينترنت گرفته ايد ) قرار دارد. سرعت واقعي خط معمولا عددي بسيار كمتر از اين مقدار است!
اگر مي خواهيد ببينيد اين مقدار اطلاعات با چه سرعتي رد و بدل مي شوند، مي توانيد سري به نشاني http://Promos.mcafee.com/speedometer بزنيد، در اين صفحه يك سرعت سنج وجود دارد. كافيست روي عبارت Test Now كليك كنيد. كمي صبر كنيد تا Speedometer سرعت اتصال را اندازه بگيريد. عددي كه در مقابل عبارت Your Speed مشاهده مي كنيد، سرعت واقعي است.
اگر اين مقدار با سرعت مودم ISP خيلي متفاوت است، از دست ISP خود شاكي نشويد!
چون سرعت خط علاوه بر تجهيزات موجود در ISP، به موارد زيادي چون كيفيت خطوط مخابراتي منطقه و منزل شما نيز بستگي دارد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ده نكته مهم براي بالا بردن سرعت كامپيوتر شما

در نظر بگيريد كه سرعت كامپيوتر شما مرتباً كمتر و كمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زيادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به يك سايت در اينترنت، بسيار طولانی می شود. اتصال به شبكه اينترنت، هميشه مقصر و علت اصلی در پايين آمدن سرعت كامپيوتر نيست، بلكه خود كامپيوتر، مهمترين علت آن است. تعداد برنامه ها، فايل های قديمی و حتی تنظيمات اشتباه، از دلايل كم شدن سرعت كامپيوتر هستند. 10 نكته مهم ذيل به كامپيوتر شما سرعت می بخشد

استارت سريع!

اگر عمل Shutdown در كامپيوتر درست انجام نشود، كامپيوتر در استارت بعدی، برای اينكه هارد را از لحاظ داشتن خطا يا اشتباه چك كند، با برنامه Scandisk استارت می شود كه مستلزم صرف زمانی طولانی است. برای اينكه از اجرا شدن Scandisk جلوگيری كنيد، به ترتيب زير عمل كنيد:
از منوی استارت بر روی Run كليك كرده و بعد دستور msconfig را اجرا كنيد. سپس قسمت system configuration programs را باز كنيد و در قسمت Register، general كليك كنيد و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال كنيد. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببنديد و ويندوز را دوباره استارت كنيد.


از كار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سيستم

اگر كامپيوتر شما هنگام بالا آمدن سيستم، آهنگ پخش می كند، در صورتی كه آن را از كار بيندازيد، كامپيوتر سرعت بيشتری خواهد داشت. برای اين كار، به ترتيب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب كنيد. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است كه كدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می كنند. قسمتهايی كه با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گويی را در كنار خود دارند بر روی قسمتهايی كه می خواهيد پخش آهنگ آنها را غيرفعال كنيد، مارك بزنيد. سپس از منوی Name كه در زير آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب كنيد.

لغو دستور اجرای اتوماتيك برنامه ها

بسياری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتيك اجرامی شوند. آيا شما واقعاً به همه آنها احتياج داريد؟ برای اينكه از استارت شدن اتوماتيك اين برنامه ها جلوگيری كنيد، از منوی استارت، Run را انتخاب كرده و سپس دستور msconfig را اجرا كنيد. از طريق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهيد بود كه برنامه مورد نياز خود را به صورت مجزا انتخاب كنيد، بلكه فقط می توانيد علامت تيك (P) يا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هايی كه نمی خواهيد اجرا شوند، برداريد.

پاك كردن برنامه ها

شما همواره برنامه هايی را از اينترنت Download می كنيد. برای پاك كردن آنها از برنامه Uninstall استفاده كنيد، كه آن را می توانيد به ترتيب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پيدا كنيد.
برنامه ای را كه می خواهيد پاك كنيد، مارك بزنيد و بعد بر روی آيكون Add/Remove كليك كنيد. بدين ترتيب، برنامه به طور كامل از كامپيوتر شما پاك می شود


ايميل های قديمی را پاك كنيد

ايميل هايی كه به خصوص با فايل های پيوست شده ( عكس، فيلم و فايل های موسيقی ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت كامپيوتر را كاهش می دهند. به همين دليل، تمام ايميل های خود را به طور كامل بررسی كنيد و آنهايی را كه ديگر احتياجی نداريد، پاك كنيد.

Defragment كردن هارد

با دستور Defragment، هارد كامپيوتر خود را مرتب كنيد. خود اين كار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت كامپيوتر شما را بالا خواهد برد. برای اين كار از منوی استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را كليك كنيد.
نكته: پس از شروع عمل Defragment، كامپيوتر را به حال خود بگذاريد و هيچ كار ديگری با آن انجام ندهيد.

عكس زمينه را غير فعال كنيد.

اين عكسها با وجود همه جذابيتی كه دارند قدرت و سرعت كامپيوتر را كم می كنند. بنابراين، بهتر است كه عكس پيش زمينه را برداريد. برای اين كار با كليك راست ماوس بر روی صفحه Desktop، Properties را انتخاب كنيد و در قسمت Background، دستور None را انتخاب كنيد.

فايل های موقت و آدرس های اينترنتی موجود در حافظه موقت را پاك كنيد

در حالی كه در اينترنت مشغول جستجو هستيد، Browser مثلاً (Internet Explorer) كپی سايت های بازديد شده را بر روی هارد قرار می دهد. اين كار، عمل جستجو را تسريع می كند، اما به تدريج مقدار زيادی اطلاعات جمع می شود كه سرعت كامپيوتر را كم می كند. بنابراين، بهتر است كه اين فايل ها را پاك كنيد. در Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب كنيد و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies كليك كنيد.

كاهش ظرفيت فايل ها و آدرس های اينترنتی كه در كامپيوتر ذخيره می شوند.

پاك كردن هر روز فايل های موقت و آدرس های اينترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می كند. شما می توانيد Cashe خود را طوری تنظيم كنيد كه فقط اطلاعات كمی را بتوانيد ذخيره كنيد.
برای اين كار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب كنيد. در پنجره باز شده بر روی قسمت Settings كليك كنيد. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظيم كنيد.

روزآمد كردن ويندوز

شركت مايكروسافت به طور مرتب نسخه های update ويندوز خود را برای كاربرانش ارائه می دهد. در نتيجه، قادر خواهيد بود كه درايوها و فايل های جديد را به صورت رايگان Download كنيد. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب كنيد. با اين كار، ويندوز نصب شده بر روی كامپيوتر شما update خواهد شد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
چگونه مي توان مستقيماً در فتوشاپ فارسي نوشت؟

براي تايپ مستقيم فارسي در فتوشاپ شما مي توانيد از نسخه هاي Me اين برنامه استفاده كنيد. آخرين نسخه اين سري برنامه فتوشاپ ۷ME است. نكته اي كه در استفاده از نسخه Me حتماً يايد مد نظر داشته باشيد اين است كه در صورتي شما مي توانيد در فتوشاپ Me فارسي بنويسيد كه ويندوز شما فارسي باشد. براي استفاده بهتر از اين نسخه فتوشاپ سعي كنيد از ويندوز XP استفاده كنيد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آيا مي دانيد چگونه مي توان از ايمن بودن يك فروشگاه اينترنتي اطمينان حاصل نمود؟

همانطور كه مي دانيد براي خريد از اينترنت شما بايد شماره كارت اعتباري خود و ساير اطلاعات ضروري را در يك فرم وارد كنيد، ولي قبل از اين كار بايد از ايمن بودن سايت اطمينان حاصل نماييد. هنگامي كه سايت فروشگاه اينترنتي مورد نظرتان را بررسي مي كنيد به قسمت پايين صفحه دقت كنيد. در صورتي كه يك قفل طلايي بسته يا كليد طلايي سالم مشاهده كرديد فروشگاه مربوطه ايمن مي باشد ولي در صورتي كه يك قفل باز شده يا كليد شكسته ديديد و يا اصلاً هيچ كليد و قفلي وجود نداشت از خريد در اين سايت صرف نظر كنيد.
 

....P30....

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 جولای 2003
نوشته‌ها
1,161
لایک‌ها
8
محل سکونت
World Wide Web 8-)
به نقل از خوبی کن :
چگونه مي توان مستقيماً در فتوشاپ فارسي نوشت؟

براي تايپ مستقيم فارسي در فتوشاپ شما مي توانيد از نسخه هاي Me اين برنامه استفاده كنيد. آخرين نسخه اين سري برنامه فتوشاپ ۷ME است. نكته اي كه در استفاده از نسخه Me حتماً يايد مد نظر داشته باشيد اين است كه در صورتي شما مي توانيد در فتوشاپ Me فارسي بنويسيد كه ويندوز شما فارسي باشد. براي استفاده بهتر از اين نسخه فتوشاپ سعي كنيد از ويندوز XP استفاده كنيد.
من نسخه me دارم ولي توي win XP با فارسي مشكل داره
البته شايد مشكل از pc من باشه
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
سريعتر كردن منوي Start

در حالت طبيعي در منوي Start زير منوها، با سرعت 400 ميلي ثانيه ظاهر مي شوند كه براي كاربران حرفه اي، مي تواند طولاني به نظر برسد. شما مي توانيد سرعت اين منوها را تغيير دهيد:

1- از منوي Ron با تايپ Regedit وارد ريجستري شويد و مسير زير را دنبال كنيد:
کد:
Hkey-Current-User / Control Panel / Desktop

2- فقره ي Menu Show Delay را بيابيد و آن را باز كنيد. شما مي توانيد متغير آن را
به صفر تا 999 تغيير دهيد.

3- بعد از تغيير Ok را بزنيد، خارج شويد و كامپيوتر را Restart كنيد، تا تغيير را ببينيد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آيا مي دانيد تفاوت اندك بين نسخه هاي نرم افزاري به چه معناست؟

شايد به نظر شما نسخه ۶ با ۰۱/۶ زياد تفاوت نداشته باشد. ولي هر كدام از اين تغييرات معنايي دارد: اگر عدد اول از سمت چپ (۶) تغيير كند نشان دهنده تغييرات كلي در نرم افزار شركت سازنده است و اگر عدد بعد از مميز تغيير كرد (۱/۶) نشان دهنده تغييرات در آيكونها وشكل و شمايل برنامه است. ولي اگر عدد بعد از مميز (۰۲/۶) تغيير كرد نشان دهنده اين است كه در نسخه ارائه شده مشكلات نسخه قبلي مرتفع گرديده است. بنابراين حتي الامكان سعي كنيد از نسخه نهايي يك برنامه استفاده كنيد
 

milad_sm

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2004
نوشته‌ها
178
لایک‌ها
0
سن
42
محل سکونت
Tehran
برا فوتو شاپ از فارسي ساز بايد استفاده كني....نمونه اش مريم يا شتاب رو ميشه نام برد...باز هم هست...اما اين دو تا بهترند. مريم كلي هم فونت سالم نصب ميكنه...همش رو ميشه اسفاده كرد. من كلي فونت فارسي داشتم هيچ كدومش كار نميكرد!! هيچ هم فرصت نكردم ببينم چجوري ميشه حلش كرد! اما اينا همش سالم اند...
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
استفاده از Keypad به عنوان ميانبر

حتما با كليدهاي Keypad آشنايي داريد، همان طور كه مي دانيد، اكثر كيبوردها شامل دو سري دو دكمه براي نمايش اعداد هستند.

يكسري در بالاي دكمه هاي حروف و يكسري در گوشه سمت راست كيبورد كه اكثرا در بانك ها و مكان هاي تجاري كاربرد دارد و در اكثر كاربردهاي خانگي بدون كاربرد هستند. اگر شما هم از اين كليد كم استفاده مي كنيد، چه بهتر كه از آنها براي راحتي خود به عنوان Short Cut استفاده نماييد.

براي اين كار ابتدا كليد NUMLOCK را روشن كنيد. سپس روي آيكن برنامه اي كه مي خواهيد كليدي را براي آن اختصاص دهيد، كليك راست نماييد و Propertise را انتخاب كنيد.

در پنجره باز شده بر روي برگهShort Cut كليد مورد نظر خود را انتخاب نماييد و تغييرات انجام شده را تاييد نماييد. بعد از اين، در هر جايي از ويندوز با فشردن اين كليد، برنامه مورد نظر شما اجرا خواهد شد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نمايش دادن پسوند فايل ها در XP

در حالت عادي، ويندوز تنها نام فايل را حك مي كند. شما مي توانيد به راحتي ويندوز را وادار كنيد كه پسوند فايل را نيز نمايش دهد. براي اين كار به اين ترتيب عمل كنيد:
1- از كنترل پنل يا از منوي Tools در My Computer گزينه ي Folder Option را انتخاب كنيد.
2- به زبانه View برويد و علامت مربع Hide Wxtensions را برداريد.
3- OK را فشار دهيد.
نكته: توجه داشته باشيد كه در صورت Rename اين حالت، بايد پسوند آن را نيز تايپ كنيد.
 

milad_sm

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2004
نوشته‌ها
178
لایک‌ها
0
سن
42
محل سکونت
Tehran
خوبي كن جان ترفند هات داره تحليل ميره :(
بابا اين همه كار باحال ميشه كرد!
ميدونم خيلي ها نميدونند كه اگه ميخوايد بريد www.persiantools.com همشو تایپ میکنند...
بهتر اینه که تایپ کنید persiantools بعد کنترل رو با enter با هم فشار بدید....
اینجوری میشه اتوماتیک: http://www.persiantools.com
اما به درد .net & .org اینا نمیخوره! p:
 

Monirzadeh

Registered User
تاریخ عضویت
9 آپریل 2004
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
35
جناب خوبی کن اگر سوالات را جواب دهید مشکلی پیش نمی آید
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نحوه تهيه يك اسكن خوب از يك تصوير
براي رسيدن به يك نتيجه مطلوب در اسكن به نكات زير توجه نماييد:

* گرم شدن اسكنر: هنگامي كه قصد گرفتن اسكن را داريد حدا لامكان سعي نمائيد نيم ساعت قبل از گرفتن اسكن آن را روشن كنيد تا لامپ داخل اسكنر كه وظيفه جاروب نمودن تصوير را دارد گرم گردد.

* پاك نمودن گرد و غبار و اثر انگشت: قبل از اسكن نمودن با يك دستمال نرم شيشه اسكنر را از هر گونه گرد و غبار و اثر انگشت پاك نماييد، علاوه بر اين ممكن است عكس ها نيز داراي گرد و غبار و اثر انگشت باشند.

* صاف گذاشتن عكس بر روي اسكنر: بهتراست به جاي صاف كردن تصاوير در نرم افزارهاي ويرايش عكس تصوير را از ابتدا بر روي شيشه اسكنر صاف بگذاريد.

* نمونه گيري: در اسكن تصاوير از نمونه گيري هاي پي درپي غافل نگرديد و آن را تا حدي كه به يك نتيجه مطلوب برسيد ادامه دهيد
 
بالا