برگزیده های پرشین تولز

حجاب و رابطه آن با فرهنگ

وضعیت
موضوع بسته شده است.

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
به نقل از rezadignity :
به موارد بد لحنی شاره کنید تا افرادی که مرتکب شده اند بدانند منظور چیست؟
دوست من!!!:D شما که فقط طلبکارانه پرسش مطرح می کنید و ......
به نقل از rezadignity :
جناب اسفندیار شما هم به جای کمک گرفتن از شکلکها و به جای پاسخ قانع کننده دادن ، یک پاسخ درست و حسابی بدهید.
به کدامین پرسش؟!:blink: جستارهایی برانگیخته چونان رنگین کمان از ذهن سرکش شما یا موضوع تاپیک؟!براستی کدامیک؟!:blink:
به نقل از rezadignity :
من دیگر در این تاپیک پستی نمی زنم ، از مدیران مربوطه آقای ستوده و آقا بهروز هم اگر نارحتشون کردم عذر می خواهم. این آخرین پست را بر من ببخشید.
آها...:D این شد یه حرف حسابی دوست خوبم..:D ;)
 

Arnona

Guest
تاریخ عضویت
6 مارس 2005
نوشته‌ها
81
لایک‌ها
0
محل سکونت
Anywhere I may roam
به نقل از king_dani :
دوستان این جا رو به factهای خودتون مشعشع بفرمایید:چرا هر چیزی را برای تان می گویند ، یکسره درست فرض می کنید؟
در کشور فرانسه ، که همین امسال ، یکصدمین سال جدایی نهاد دین از حکومت را جشن گرفت ، به دلیل اینکه از قدیم الایام ، متولیان مذهبی ، نا بکارانه کودکان را برای تزریق خرافه هدف قرار می داند، برای جلوگیری از آموزش غلط و نا خواسته ، حریم کلیسا (به عنوان سمبل مذهب ) به درون محیط های آموزشی ممنوع شد. این قانون از دیروز وضعم نشده ، ولی خوب بعضی ها خبرها بهشان دیر می رسد. در طول سالهایی که این مهاجران مسلمان عاشق ناامنی و بیزار از فرهنگ ، به فرانسه می آمدند، یواش یواش شروع به کاری کردند که از نظر قانون اساسی فرانسه جرم بود ، یعنی بردن نشانه های مذهبی به درون محیط های آموزشی . دولت فرانسه هم ، نه از طریق طرح ضربتی تامین اجتماعی ، بلکه با گذراندن قانون از یک مجلس ملی ، یک اصل قانون اساسی شان را تفسیر کرد.
در مجموع 171 دختر مسلمان بودند که با این قانون ، نمی توانستند مدرسه بروند، از این میان، با درخواست شیراک از وزرات فرهنگ کشور ، در جلساتی خانواده هایشان را مجاب کردند ، که در محیط مدرسه ، حجاب شان را در محدوده مدرسه بردارند ، 91 نفر به این درخواست پاسخ مثبت دادند(لابد بد کاره و خودفروخته بوده اند) و مابقی از مدرسه محروم شدند.
بی انصاف نباشیم ، این قانون یک کشور است و از تصویب نمایندگان مردم اش گذشته ، برای همه هم یکسان است، حتی حمل صلیب های بزرگ ، و داشتن لچک یهودی ها هم ممنوع است.
خوب حالا باز هم می فرمایید که این حرکت شنیع و صهیونیستی دولت ضد خلق فرانسه قابل مقایسه با این طرح دولت ایرانه؟

کار درستی نکردند ..اون هم کشوری که انقدر ادعای آزادی داره
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
به نقل از Robert7 :
اینم نظر من:
به نظر من حجابی که با زور باشه هیچ فایده ای نداره و اثرش میشه مثه همین الان که یه عده رو مجبور کردن حجاب داشته باشن و کافیه این محدودیت برداشته بشه تا ببینید چی میشه (که شده). همین هایی که با زور حجاب دارن اگه برن خارج معمولا اولن جایی که میرن کلوپ های شبانه س در حالی که خود خارجی ها اون تحصیل کرده ها و با شخصیت هاشون پاشون رو اینجور جاها نمیذارن.


حجاب باید با درک صحیح و با میل طرف باشه و الا نتیجه عکس داره.
اما....

این نگاه فردی به حجابه. اگه از دید اجتماعی به این مسئله نگاه کنیم متوجه میشیم که افرادی که حجابشون رو درست رعایت نمیکنن باعث میشن ذهن و فکر افراد جامعه دائما در معرض صحنه هایی قرار بگیره که نیروی انسانی جامعه رو به انحراف میکشونه و هدر میده. یعنی بد حجاب ها حق بقیه رو ضایع میکنن. خانم! شما علاقه داری زیبا باشی درست! ولی برای چند نفر؟ چند نفر باید به شما علاقه مند بشن؟

نگید خارجی ها نسبت به این چیزه حساسیت ندارن. بله وقتی انواع مدل برهنگی هست یه خانم معمولی بی حجاب جلب توجه نمی کنه چون سوژه بهتر(بدتر) از اون هست.

اما یه جایی مثل ایران بد حجابی باعث انحراف مردان اجتماع میشه.

واقعا اگه حجاب آزاد بشه مثل مالزی خانم ها با علاقه و با دونستن اینکه حجاب امنیت برای اونهاست حجاب رو رعایت میکنن و این خیلی عالیه.

مطمئنم اگه تو ایران هم حجاب آزاد بشه اوضاع برای خانم ها جوری میشه که همه به ارزش حجاب پی میبرن و این ارزش داره. ولی اون موقع معلوم نیست چی به سر بقیه جامعه بیاد! بی حجابی خیلی زود فرهنگی رو به باد میده که دهها سال برای به دست آوردنش وقت نیازه.

در هر صورت منم نمی دونم چیکار باید کرد! زور یا آزادی؟ کار یه نفر نیست باید کلی صاحب نظر جمع بشن نظر بدن تا نتیجه بده نه اینکه بیان راه بیفتن تو خیابونا و به زورهم که شده حجاب یاد مردم بدن!

چه نتیجه ای داره؟ هیچی! یه مدت آستیناشون رو میزنن پایین و کم کم هم عادی میشه و بی خیال!:eek:

ولی فکر میکنم مالزی نمونه خوبیه. شاید همین که میگن: فرهنگ سازی.


اساتید ، چطوری ست که ما هر حرفی ازدهان مان بیرون می آید factحساب اش می کنیم؟ به منم یاد بدید ....

قربان ، اولاً که بنده فرهیحتگان بیشماری از ممالک کفر دیده ام ، که در کشورشان ، به کلوب های شبانه می روند، هیچ اتفاق خاصی هم نمی افتد ، فردایش هم همان مهندس یا دکتر باقی می مانند.
اگر باورتان نمی شود، بیوگرافی یکی از متفکرین غربی (به انتخاب خودتان ) باز کنید ، ببینید ، تا به حال دور وبر این جور مکان های به زعم شما کثیف گشته اند یا نه؟ با یک روسپی دمخور شده اند یا نه؟

قربان ، بنده دوبار از مالزی دیدن کردم ، یک بار سال 99 و یک بار همین امسال، در هر دوبار، دهها برابر کشور هایی که به نظر شما خیلی فاسد اند(آلمان ، انگلیس ، فرانسه و بلژیک) ، فاحشه دیدم.برادر کوچک ِ از همه جا بی خبر من مرتب از من سئوال می کرد که چرا این خانوم ها نیمه شب نشسته اند تو خیابون؟;)
مانعی ندارد اگر می خواهید مالزی را الگو کنید ، فقط بگویم که در آن کشور ، فاحشگی بسیار بیشتر از کشور همسایه اش ، سنگاپور که تقریباً مسلمان ساکن ندارد رواج دارد.

عجب ، یعنی تمام این کشور های کفر آمیز ، که کسی توش حجاب نداره ، این قدر پیشرفت کرده اند ، فکر کنید اگر حجاب رو رعایت می کردند چقدر بیشتر پیشرفت می کردند:lol: البته باید نصف نیروی کارشان را می فرستادند خانه ، تا شبهه اختلاط پیش نیاد

در سخن گفتن ، احتیاط پیشه کنیم
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
به نقل از Arnona :
کار درستی نکردند ..اون هم کشوری که انقدر ادعای آزادی داره
قربان ، بنده در مورد کارشان قضاوتی نکردم ، دقت کنید به نوشته ام .
شاید اصلاً قضاوت بنده مهم نباشه ، مهم اینه که دقیقاً متوجه شوید که دولت فرانسه چه کرده؟ در ضمن بزرگوار ، پاسخ سئوال من را دادید یا قضاوت شخصی تان را مطرح کردید؟
 

Arnona

Guest
تاریخ عضویت
6 مارس 2005
نوشته‌ها
81
لایک‌ها
0
محل سکونت
Anywhere I may roam
به نقل از king_dani :
قربان ، بنده در مورد کارشان قضاوتی نکردم ، دقت کنید به نوشته ام .
شاید اصلاً قضاوت بنده مهم نباشه ، مهم اینه که دقیقاً متوجه شوید که دولت فرانسه چه کرده؟ در ضمن بزرگوار ، پاسخ سئوال من را دادید یا قضاوت شخصی تان را مطرح کردید؟
بیشتر از اینکه جوابتان را بدهم خواستم نظرم را در این باره بگویم... در مورد این سوال
خوب حالا باز هم می فرمایید که این حرکت شنیع و صهیونیستی دولت ضد خلق فرانسه قابل مقایسه با این طرح دولت ایرانه؟
زورگویی زورگویی است ... هر چند که این زورگویی مطمعنا در ایران ابعاد گسترده تری دارد.....(ادیت شد)
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
به نقل از mynobar :
در پاسخ شما و همفکرانتان به نکاتی چند اشاره میکنم :

1 – اولا اینجا یک محیط مجازی است و هر کس در بیان دیدگاههای خود کاملاً آزاد و ایمن است ، در اینجا چون مجازات فیزیکی مفهومی ندارد و اشد مجازات ، اخراج شدن از فروم هست ، در نتیجه دوستان دیدگاههای خود را با ازادی و فراغت بال و همچنین صراحت لهجه کامل بیان میکنند ، اعم از موافق یا مخالف ، که البته من این قضیه را در مورد دوستان مخالف به فال نیک میگیرم ، چون با توجه به اختناق ضمنی حاکم بر جامعه ، این فرصت نیکو و فرخنده ای هست که مخالف هم حرفش را یزند و عقده هایش را خالی بکند .

2 – من هیچ ادعایی ندارم و برای کسی هم فتوا صادر نمیکنم ، در واقع محیط فروم طوری است که انسان از ارائه پاسخ مناسب و منطقی و در واقع رساندن مفهوم و موضوع مورد نظر خودش در اکثر مواقع باز میماند ، ( به خاطر هیجانی شدن در قبال دیدن پاسخ های طرف مقابل یا حرص و ولع بیش از حد در دادن پاسخ به نحو سریع و عوامل دیگر ) ؛ با توجه به این نکته ، من فقط دیدگاههای خودم را میگویم و حتی ممکن است با دیگر همفکرانم هم در این فروم ، به طور کلی موافق نباشم و در موارد دیگر با هم اختلاف داشته باشیم ، خلاصه منظور این است که هر کس هر چیزی را که میگوید و بر روی آن پافشاری میکند ، حتما خیر و منفعت و مصلحتی در آن دیده که بدان پایبند شده ، و الا همینطوری که نمیشود آدم دنباله رو یک مکتب یا نظریه باشد .

3 – من اهل زور نیستم و در بیرون هم هعیچوقت بحث دینی و مذهبی و سیاسی نمیکنم و با توجه به بند 1 ، اینچنین محیطی را برای حرف زدن و ابراز عقائدم ، مناسبتر میدانم تا محیط کوچه و بازار و این جامعه هزاررنگ و زندگی جهنمی که صبح تا شبش رو آدم سگدو میزنه و آخرش هم سرش بی کلاه میمونه ؛ چون اینجا اکثریت جوان هستند و دغدغه معاش و تأمین زندگی را حد اقل برای زمان فعلی ندارند ، حرف زدن با این عزیزان راحت تر و سودمندتر است .

4 – اگر احیانا مطالب و پست های من دوستی را رنجیده خاطر کرده ، جدّا معذرت خواهی میکنم و از وی طلب حلّیت دارم .

با توجه به این مقدمه عرض میکنم که :

ما آدمها همینطوری به حال خود رها نشده ایم ، اگر به خالق و آفریننده ای که ما را به وجود آورده اعتقادی نداریم و میپنداریم که همینطوری خودبه خود و از اجی مجی لاترجی به وجود آمده ایم و مرگ هم پایان همه چیز است ، من حرفی ندارم و مشکلی هم نداریم و قضیه تمام است .

این اعتراف و اقرار به طور ذاتی و اتوماتیک وار ما را به یک باور مهم و اساسی تر رهنمون میسازد ، و آن اینکه این خالق و آفریننده ، نباید مرا به حال خود رها کند ، همو که مرا آفریده ، او هم باید برنامه زندگی مرا تعیین کند ( مسأله ربوبیت و پروردگار بودن خدا و اینکه وظیفه هدایت بندگان و مخلوقاتش را بر عهده دارد ، از همینجا ناشی میشود ) .

چطور میتوان تصور کرد که خدا ما را آفریده و به این دنیا آورده باشد ، آنگاه ما را همینطور به حال خود رها کند و بگویید هر کس برودهر طور که دلش خواست زندگی کند ، اصلا هیچ ربطی به من ندارد ؛ یعنی خدا به اندازه یک چوپان نیست که همیشه مواظب گوسفندانش هست که به دست گرگ نیفتند یا به دره سقوط نکنند ؟

اگر این نکته را پذیرفته باشیم ، قدم بسیار بزرگی برداشته ایم ، چون اکثر ناسازگاریها و مخالفتها با دین ، از اینجا ناشی میشود که انسانها به این نکته مهم ( و همچنین عقلانی که با خردشان هم صد در صد مطابق هست ) توجه نمیکنند و از آن غافل می مانند .

توجه به این نکته ، بسیاری از موانع را برطرف ساخته و بسیاری از مشکلات را حل میکند و آرامشی عمیق و زیبا به انسان میدهد و قلب او را تسلی میدهد و با داشتن این عقیده ، بسیاری از سؤالات و شبهات برای انسان در سطح بسیار پایینی نزول کرده و در نظرش پایین باقی میمانند .

من اعتقادم را عرضه کردم ، حال شما چه میگویید دوستان ؟
استاد ،
نمی دانم این جمله را چگونه "اساسا ً صحیح " فرض کردید ، چون حتی متعصب ترین دیدگاه های مذهبی هم ، به خود زحمت اثبات اش (ولو ناقص و خلط آمیز) می دهند.

کد:
صحبت از اینجا شروع میشود که اگر به خالق و آفریننده خود اعتراف کردیم ، ( که میکنیم و شکی هم در این مورد نیست ) ،

اما باز از جهت اطلاع عرض کنم که مردم بی شماری در دنیا زندگی می کنند که اصلاً گزاره بالا را قبول ندارند ، فلاسفه معاصر بسیاری شان "ضد خدا" هستند ، و شما راه طولانی برای اثبات خدا برایشان دارید
باز بحث شیرین fact آوردن

پل زدن بر مشکلات خوب است نه پریدن از روی شان
 

king_dani

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 می 2005
نوشته‌ها
4,970
لایک‌ها
5
سن
42
محل سکونت
London UK
به نقل از Arnona :
بیشتر از اینکه جوابتان را بدهم خواستم نظرم را در این باره بگویم... در مورد این سوال

زورگویی زورگویی است ... هر چند که این زورگویی مطمعنا در ایران ابعاد گسترده تری دارد و واقعا مسخره است که جمهوری اسلامی و آخوند جماعت از این اقدام دولت فرانسه برای تبلیغ و تلقین افکار خود استفاده کرده و خواهان آزادی در این مورد می شوند و فرانسه را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می کنند! آزادی و حقوق بشر حرف هایی گنده تر از دهانشان است که اصلا بهشان جور در نمی آید..:p

بزرگواری کردین قربان ،
نظر شما ، به مانند تمام انسان ها محترم است.
استفاده بردیم از نظر شما
 

mynobar

Registered User
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,556
لایک‌ها
2
سن
42
خدا کنه آخر عاقبت این جنگ ، دعوا نشه
22.gif
 

della

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2005
نوشته‌ها
181
لایک‌ها
0
سن
40
امام على (ع ): كمترين چيزى كه (بنده )به سبب آن كافرمى گردد,اين است كه به چيزى اعتقاد دينى پـيدا كند و آنچه را كه خدا از آن نهى كرده , خيال كند كه خداوند او را بدان فرمان داده است و آن گـاه آن چـيـز را علم كندو به خاطر آن , دوستى و دشمنى ورزد وخيال كند كه با اين كار خدا را عبادت مى كند.
 

mynobar

Registered User
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,556
لایک‌ها
2
سن
42
به نقل از king_dani :
استاد ،
نمی دانم این جمله را چگونه "اساسا ً صحیح " فرض کردید ، چون حتی متعصب ترین دیدگاه های مذهبی هم ، به خود زحمت اثبات اش (ولو ناقص و خلط آمیز) می دهند.

کد:
صحبت از اینجا شروع میشود که اگر به خالق و آفریننده خود اعتراف کردیم ، ( که میکنیم و شکی هم در این مورد نیست ) ،
اما باز از جهت اطلاع عرض کنم که مردم بی شماری در دنیا زندگی می کنند که اصلاً گزاره بالا را قبول ندارند ، فلاسفه معاصر بسیاری شان "ضد خدا" هستند ، و شما راه طولانی برای اثبات خدا برایشان دارید
باز بحث شیرین fact آوردن

پل زدن بر مشکلات خوب است نه پریدن از روی شان
اگر بخواهم جواب بدهم ، میگویید تاپیک منحرف شده ، ولی در عالم دوستی مطالبی را عرض میکنم :
اولا از اینکه پستهای مرا خواندید متشکرم .
خلاصتاً عرض کنم که نام بردن از چیزی و حرف زدن در مورد اون و بحث در مورد اثبات یا نفی اون ، وقت به وجود میاد که حتماً وجود داشته باشه ؛
اون فیلسوفی که میگه من « ضد خدا » و « بی خدا » هستم ، ندانسته خلاف گفته اش رو ثابت کرده است .
21.gif


میگی چجوری ؟
26.gif
الان میگم :

به عنوان مثال ، شما اگر در طول عمرتان مثلاً موجودیتی مثل « درخت » رو ندیده باشید ، آیا ممکن هست که حتی یک بار هم که شده ، آن را بر زبان برانید و یا سخنی در مورد آن بگویید و یا حتی فکری در مورد آن بکنید ؟
خواهشاً دقت بفرمایید ، محال است ، محال ... محال است که انسان چیزی را اصلاً و هیچوقت و هیچکجا ندیده باشد ، سپس یکباره در مورد آن حرف بزند و یا در مورد آن فکر کرده و نظر بدهد .
اگر کسی این موضوع را رد کند ، باید در مورد خرد و عقل او شک کنیم و بدانیم که او دیوانه است و شعور درست ندارد .
اگر این اندازه را قبول دارید ، ادامه بدهیم .
:rolleyes: :)
 

Arnona

Guest
تاریخ عضویت
6 مارس 2005
نوشته‌ها
81
لایک‌ها
0
محل سکونت
Anywhere I may roam
به نقل از mynobar :
اگر بخواهم جواب بدهم ، میگویید تاپیک منحرف شده ، ولی در عالم دوستی مطالبی را عرض میکنم :
اولا از اینکه پستهای مرا خواندید متشکرم .
خلاصتاً عرض کنم که نام بردن از چیزی و حرف زدن در مورد اون و بحث در مورد اثبات یا نفی اون ، وقت به وجود میاد که حتماً وجود داشته باشه ؛
اون فیلسوفی که میگه من « ضد خدا » و « بی خدا » هستم ، ندانسته خلاف گفته اش رو ثابت کرده است .
21.gif


میگی چجوری ؟
26.gif
الان میگم :

به عنوان مثال ، شما اگر در طول عمرتان مثلاً موجودیتی مثل « درخت » رو ندیده باشید ، آیا ممکن هست که حتی یک بار هم که شده ، آن را بر زبان برانید و یا سخنی در مورد آن بگویید و یا حتی فکری در مورد آن بکنید ؟
خواهشاً دقت بفرمایید ، محال است ، محال ... محال است که انسان چیزی را اصلاً و هیچوقت و هیچکجا ندیده باشد ، سپس یکباره در مورد آن حرف بزند و یا در مورد آن فکر کرده و نظر بدهد .
اگر کسی این موضوع را رد کند ، باید در مورد خرد و عقل او شک کنیم و بدانیم که او دیوانه است و شعور درست ندارد .
اگر این اندازه را قبول دارید ، ادامه بدهیم .
:rolleyes: :)

اگر منظورتان تصور موجود کامل دکارت است که مدت ها پیش رد شده... ما تصوری از یک موجود کامل نداریم.. فقط چیز هایی را که می شناسیم با هم "ترکیب" می کنیم و چیزی دیگر در ذهنمان به وجود می آوریم.. به قول خودتان محال است چیزی را که پیش از این ندیدیم تصور کنیم..به عنوان مثال تصور فرشته در خیلی از فرهنگ ها زنی بال دار و درخشان است... زن+ بال پرندگان+ نور = فرشته .... یا بهشت: درخت+ جوی آب+ همسر+ و ......خب حالا شما چه تصوری از خدا دارید که ترکیبی از چیز های مختلف نباشد؟ ! ...آیا می توانید با مداد شکلی روی کاغد بکشید که نتوان آن را به شکل های هندسی شناخته شده تقسیم کرد؟ :p
 

mynobar

Registered User
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,556
لایک‌ها
2
سن
42
به نقل از Arnona :
اگر منظورتان تصور موجود کامل دکارت است که مدت ها پیش رد شده... ما تصوری از یک موجود کامل نداریم.. فقط چیز هایی را که می شناسیم با هم "ترکیب" می کنیم و چیزی دیگر در ذهنمان به وجود می آوریم.. به قول خودتان محال است چیزی را که پیش از این ندیدیم تصور کنیم..به عنوان مثال تصور فرشته در خیلی از فرهنگ ها زنی بال دار و درخشان است... زن+ بال پرندگان+ نور = فرشته .... یا بهشت: درخت+ جوی آب+ همسر+ و ......خب حالا شما چه تصوری از خدا دارید که ترکیبی از چیز های مختلف نباشد؟ ! ...آیا می توانید با مداد شکلی روی کاغد بکشید که نتوان آن را به شکل های هندسی شناخته شده تقسیم کرد؟ :p
قبل از اینکه سخن مرا مطابق میلتان تفسیر کنید ، لطفا بفرمایید که کلیت سخن مرا قبول دارید یا نه ؟ آخه من مگه از فرشته و بهشت صحبت کردم که بحث رو بیخودی عوض میکنید ؟:blink: چرا حرف تو دهن آدم میزارید ؟ :blink:
لطفا بحث را هم بیش از حد فلسفی نکنید .
فقط بگید که این اصل قطعی و مسلم را قبول میکنید با نه ؟
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
دوست من Arnona

بارها گفته ام و باز هم تکرار می کنم که مسائل کشوری را پیش نکشید .

پست های خود را ادیت کنید و بحث را به این مطالب نکشانید .

نمونه اش هم پست 191

ممنون از شما
 

Arnona

Guest
تاریخ عضویت
6 مارس 2005
نوشته‌ها
81
لایک‌ها
0
محل سکونت
Anywhere I may roam
به نقل از mynobar :
قبل از اینکه سخن مرا مطابق میلتان تفسیر کنید ، لطفا بفرمایید که کلیت سخن مرا قبول دارید یا نه ؟ آخه من مگه از فرشته و بهشت صحبت کردم که بحث رو بیخودی عوض میکنید ؟:blink: چرا حرف تو دهن آدم میزارید ؟ :blink:
لطفا بحث را هم بیش از حد فلسفی نکنید .
فقط بگید که این اصل قطعی و مسلم را قبول میکنید با نه ؟
قبل از اینکه بدان آن را قبول دارم یا نه باید مشخص شود که دقیقا چیست
محال است که انسان چیزی را اصلاً و هیچوقت و هیچکجا ندیده باشد ، سپس یکباره در مورد آن حرف بزند و یا در مورد آن فکر کرده و نظر بدهد .
احتمالا قبول دارم که انسان تا چیزی را شخصا درک نکرده باشد نمی تواند تصوری از آن داشته باشد اما می تواند برای
خود چیز های مختلف را از تصورات مختلفش ترکیب کند و در موردشان به قول شما حرف بزند....
ما هیچوقت یک تک شاخ ندیدیم اما در موردش حرف میزنیم... مگر اینکه در این مورد نظر افلاطونی داشته باشید و به
نظرتان آن را قبلا دیدیم.. که این هم نظریست .:D
 

mynobar

Registered User
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,556
لایک‌ها
2
سن
42
به نقل از Behrooz :
دوست من Arnona
پست های خود را ادیت کنید و بحث را به این مطالب نکشانید .
بهروز جان ،
من هم ضمن سعی در رعایت قوانین فروم ،
ولی اگر ببینم مسائل اعتقادی زیر سؤال رفته و خدشه دار میشوند ،
نمیتوانم ساکت بنشینم .
تلاش میکنم که بدون دردسر منظورم رو به اطلاع دوستان برسونم .
امیدوارم از ناحیه بنده مشکلی ایجاد نشده باشه .
 

Arnona

Guest
تاریخ عضویت
6 مارس 2005
نوشته‌ها
81
لایک‌ها
0
محل سکونت
Anywhere I may roam
به نقل از Behrooz :
دوست من Arnona

بارها گفته ام و باز هم تکرار می کنم که مسائل کشوری را پیش نکشید .

پست های خود را ادیت کنید و بحث را به این مطالب نکشانید .

نمونه اش هم پست 191

ممنون از شما
چشم حتما ....پست ادیت شد و سعی می کنم که از این موضوعات در اینجا دوری کنم.. هر چند که اگر نظر شخصی
خودتان هم همین است پس مغز متفكر ترين انسانها را گلوله نادان ترين آدم ها مي شكافد .;)
 

mynobar

Registered User
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,556
لایک‌ها
2
سن
42
به نقل از Arnona :
قبل از اینکه بدان آن را قبول دارم یا نه باید مشخص شود که دقیقا چیست

احتمالا قبول دارم که انسان تا چیزی را شخصا درک نکرده باشد نمی تواند تصوری از آن داشته باشد اما می تواند برای
خود چیز های مختلف را از تصورات مختلفش ترکیب کند و در موردشان به قول شما حرف بزند....
ما هیچوقت یک تک شاخ ندیدیم اما در موردش حرف میزنیم... مگر اینکه در این مورد نظر افلاطونی داشته باشید و به
نظرتان آن را قبلا دیدیم.. که این هم نظریست .:D
من سعی میکنم که بحث فلسفی نشود ،
چون شما مرتب به روش فلسفی « تجرید و انتزاع » اشاره دارید و سخنان مرا هم میخواهید بدانجا سوق دهید ،
هر چند ظاهراً شبیه به هم هستند ، ولی من منظور دیگری دارم .

الان باتید سرکار بروم و وقت زیادی ندارم ،
امشب ادامه میدهیم .
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
به نقل از mynobar :
بهروز جان ،
من هم ضمن سعی در رعایت قوانین فروم ،
ولی اگر ببینم مسائل اعتقادی زیر سؤال رفته و خدشه دار میشوند ،
نمیتوانم ساکت بنشینم .
تلاش میکنم که بدون دردسر منظورم رو به اطلاع دوستان برسونم .
امیدوارم از ناحیه بنده مشکلی ایجاد نشده باشه .
بله حبیب جان درست می فرمایید . البته اتاق های چت خصوصی را برای همین کارها گذاشته اند .
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
به نقل از Arnona :
چشم حتما ....پست ادیت شد و سعی می کنم که از این موضوعات در اینجا دوری کنم.. هر چند که اگر نظر شخصی
خودتان هم همین است پس مغز متفكر ترين انسانها را گلوله نادان ترين آدم ها مي شكافد .;)
ربطه به اعتقاد من ندارد . شرایط حاکم بر جامعه و همچنین شرایط موجود فروم این را ایجاب می کند .
شما می توانید در اتاق های خصوصی چت در هر موردی که دوست دارید صحبت نمایید . اما در صحن عمومی فروم صحبت در این موارد ممنوع است . چه من و شما خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید .

من چون ذاتا اعتقادی به ادیت کردن و پاک کردن پست هیچکسی ندارم و به آزادی بیان در نهایت آن معتقد هستم در مرتبه های اول با تذکر به عهده خود کاربر می گذارم .


ممنون که همکاری می نمایید .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا