Lucky Guy
Registered User
من تا حالا مترو سوار نشدم! :دی
دهات ما از اینجور چیزا نداره! ما با اسب و قاطر میریم اینور و اونور! :دی
دهات ما از اینجور چیزا نداره! ما با اسب و قاطر میریم اینور و اونور! :دی
مسیر من بدبخت همون ایستگاه کذایی شهداستآقا این مترو شهدا کسی رفته ؟! :lol:
چرا اینقدر پله داره ؟ :lol::lol:
چند هزار طبقه زیر زمینه ؟ :lol::lol:
الانه که مهدی بیاد پرده از حقایق برداره !
محسن هاشمی با جاش(متروی تهران) به زودی به دولت منتقل می شود ....
شفاف : "علي اصغر يوسف نژاد" عضو فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار شفاف و در خصوص اظهارات احمدي نژاد مبني براينكه مديريت مترو را به دولت برمي گرداند، با بيان اينكه دردنيا روال است كه مترو با كمك هاي مشترك دولت و شهرداري به اضافه خريد بليط از سوي مردم اداره شود، گفت: كمك به مترو مسئوليت مشترك دولت و شهرداري است و دولت وظيفه دارد كه در حد مسئوليت خود پاسخگو باشد.
وي با اشاره به اينكه كمك هاي دولت با توجه به افزايش قيمتها قابل توجه نبوده است، اظهار داشت: حتي دولت به قانون مجلس مبني بر برداشت از حساب ذخيره ارزي براي كمك به شهرداري و مترو نيز بي توجه است كه اين موضوع بارها سبب گلايه مجلس شده است.
عضو كميسيون صنايع با اظهار تعجب از سخنان احمدي نژاد مبني بر اينكه مديريت مترو را به دولت برمي گرداند، خاطرنشان كرد: اين صحبت با قانون برنامه و سياستهاي كلي دولت كه قصد كوچك كردن آن و كاهش تصدي گري است در تضاد است.
وي با تاكيد بر اينكه اين حرفها با سياستهاي دولت هم خواني ندارد، گفت: اگر دولت شرايط مردم را درك مي كرد متوجه مي شد كه مترو يكي از شاخصهايي است كه مي تواند به حل مشكلات مردم كمك كند.
يوسف نژاد صحبت هاي احمدي نژاد را شدني ندانست و افزود: اين حرفها معلوم نيست از چه موضعي بيان شده است. بهتراست در زمينه مشكلات مترو جلسه اي مشترك ميان دولت، مجلس و شهرداري برگزار شود.
وي در خصوص اين گفته احمدي نژاد كه با همين بودجه كارهايي در مترو انجام مي دهد كه تاكنون انجام نشده و به آن سرعت مي دهد، اظهار داشت: آنچه كه اكنون در مترو انجام مي شود حساب و كتاب دارد و مسئولان مترو پاسخگوي هزينه هايي كه مي كنند هستند.
عضو فراكسيون مديريت شهري با بيان اينكه بالا رفتن قيمتها و وضعيت فعلي نشان مي دهد كه نمي تواند اين گفته احمدي نژاد عملي شود، افزود: اين سخنان جنبه اجرايي و عملياتي ندارد و بهتر است دولت در انديشه حل كارشناسانه مشكلات مترو باشد.
يارانه اتوبوس و مترو، امسال هم پرداخت نشد
شهرداري تهران در حالي دهمين ماه سال 1388 را پشت سر ميگذارد كه از يارانه 420ميليارد توماني درنظر گرفته شده براي تامين مخارج ناوگان اتوبوسراني و مترو در سالجاري تنها 13 ميليارد تومان آن توسط دولت تامين شده است.
عجیبه بالاخره رضایت دادن هاشمی از مرخصی بیاد بیرون :دیدیروز طرح برداشت 2 میلیارد دلاری از حساب ذخیره ارزی را که شورای نگهبان برگشت داده بود، نماینده ها فرستادن به مجمع تشخیص مصلحت.
به هر حال امیدوارم اتفاقاتی بیفته که به نفع مردم باشه.
تصویب 2 میلیارد دلار برای مترو درمجمع تشخیص
شهردار تهران با تاكيد بر ايجاد رديف يارانه اي ويژه از سوي مجلس براي حمل و نقل عمومي در مورد طرح برداشت مترو از اعتبارات ذخیره ارزی گفت : طرح برداشت 2 میلیارد دلاری مترو از اعتبارات ارزی در کمیسیون های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسیده است و هفته آینده در صحن علنی مجمع مطرح ميشود.
به گزارش خبرنگار ايلنا محمدباقر قالیباف امروز در حاشیه مراسم بهره برداری رسمی از خط تولید واگن های دو طبقه واگن سازی تهران افزود: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که یک ردیف برای یارانه های مورد نیاز بخش حمل و نقل عمومی در نظربگيرد تا مشکلات موجود در این بخش رفع شود در حال حاضر برای هر سفر با اتوبوس 100 تومان هزینه می شود در حالیکه 20 تومان از مردم اخذ میشود و متاسفانه دولت نیز در سال جاری بابت یارانه ها فقط 13 میلیارد تومان به شهرداری داده است و ما در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستیم.
وی ادامه داد : با توجه به اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها و بالا رفتن هزینههای تردد به طور حتم بسیاری از شهروندان به حمل و نقل عمومی روی می آورند تا با هزینه کمتر سفر کنند به همین دلیل انتظار می رود مجلس در حوزه یارانه های حمل و نقل عمومی یارانه های بیشتری به این بخش اختصاص دهد..
شهردار تهران تاکید کرد : با توجه به توان تولید واگن ها در داخل کشور امیدواریم از مهرماه وضعیت مترو و خدمات رسانی در آن بهبود و ظرفیت جابه جایی مترو نیز افزایش یابد چنانچه زمان انتظار مردم برای رسیدن قطار به کمتر از 3 دقیقه برسد.
وی همچنین در مورد توقف واگن های جدید مترو در گمرک گفت: براساس قانون 50 درصد از تمام هزینه های مترو باید توسط دولت و 50 درصد توسط شهرداری پرداخت شود، در مورد واگن ها و تجهیزات مترو نیز باید نیمی از اعتبارات مورد نیاز توسط دولت پرداخت شود که اگر این سهم پرداخت نشود باعث می شود که ترخیص تجهیزات با مشکل مواجه شود و این موضوع یکی از مشکلات مترو است که در حال پیگیری و رفع آن هستیم.
وی در مورد بودجه 2 هزار میلیارد تومانی بخش حمل ونقل عمومی در بودجه سال آينده نيز گفت : هنوز این بودجه پیشنهادی است و باید پس از تصویب مشخص شود که سهم شهر تهران چه میزان است اما امیدواریم با توجه به اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه علاوه بر تامین بودجه های مورد نیاز برای توسعه حمل ونقل عمومی، به یارانه های مورد نیاز این بخش نیز توجه بیشتری صورت گیرد.
مرسی ... ولی اینجا از ایستگاه های آینده ی مترو ااطلاعاتی نیست ....
تکمیل خط 4 + ادامه خط 2 که تا سرخه حصار میره + خط 3 که قراره تا سال دیگه 5 ایستگاه و تا سال 93 کلش افتتاح شه ! که طولانی ترین خط هست ! از ارتش ( لشکرک) تا اسلامشهر ! 33 ایستگاه ! البته از ازادگان به بعدش میاد روی زمین !ایستگاه های در حال احداث مترو رو کجا می زنه آدم زود تر بتونه بفهمه ؟
سایتی داره که اینا رو بگه ؟:blush: