• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مترو و حواشی

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
یه سوال
به جزء تهران کدوم شهرها تو ایران مترو دارن؟

من آذرماه که تبریز بودم متروی تبریز هم تموم شده بود و ریل گذاری هم شده بود و فقط ورودی هاش مونده بود که زیباسازی بشه
فکر کنم بعد از اتمام باید منتظر واگن بمونن

اصفهان هم که الان در حال حفر تونل هستند
 

farzan.B

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2009
نوشته‌ها
2,662
لایک‌ها
1,244
تکمیل خط 4 + ادامه خط 2 که تا سرخه حصار میره + خط 3 که قراره تا سال دیگه 5 ایستگاه و تا سال 93 کلش افتتاح شه ! که طولانی ترین خط هست ! از ارتش ( لشکرک) تا اسلامشهر ! 33 ایستگاه ! البته از ازادگان به بعدش میاد روی زمین !

مرسی ...
طرف کرج رو می خواستم .. آخه هر جا رو میبینی دارن می کنن !!:lol:
گفتم شب خوابم با کلنگ نیان تو اتاقم بگن ایستگاهه متروئه !:(
 

salar68

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
402
لایک‌ها
66
محل سکونت
Esfahan / tehran
تبریز چه طوره خطش چند کیلومتره ؟
مشهد چی ؟
مشهد که بیشترش رو زمینه !!! و تونل نیست
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
فعال یا غیر فعال ؟

چون من یادمه می گفتن مشهد همه چیش آماده ست ولی واگن ندارن !


مشهد که از سال 76 نمی دونم دقیق شروع کردن و الان که سال 88 هست هنوز افتتاح نشده انشالله وقتی پدربزرگ شدیم افتتاح میشه :)
 

fozool

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2004
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
36
محل سکونت
تهران
كسي ميدونه مترو دنقلاب تا اكباتان باز شده يه نه؟
 

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
اصفهان مترو رو گند زدند !
زدن به ستون های 33 پل :(
امروز دروازه دولت سوار شدم ! له شدم ! یعنی احساس کنسرو شدن داشتم
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
قسمتی از یه خبر تابناک :

احمدي‌نژاد گفته كه قانون تسهيلات 2 ميلياردي قطار شهري داراي تبعات و خطرات بسيار بسيار نامناسبي بوده و ...

هیچی دیگه همین ... !


پ.ن: متن کاملش هم میتونه تو تاپیک بدون شرح باشه !
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
لاریجانی به جای احمدی نژاد قانون کمک به مترو را ابلاغ کرد​


رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی از ابلاغ قانون اختصاص 2 میلیارد دلار برای کمک به مترو توسط رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش مهر، محمدابراهیم نکونام امروز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در پی ابلاغ نکردن از سوی رئیس جمهور این قانون توسط رئیس مجلس ابلاغ شد.

وی با اشاره به این موضوع که من خود از مخالفان این موضوع بودم اما حالا که به عنوان قانون به تصویب رسیده است به آن معتقد هستم و به آن احترام می گذارم افزود: قانونی که تصویب شده است قانون است و کسی حق عدم اجرای آن را ندارد.

رئیس جمهور مکلف به ابلاغ و اجرای قانون است و چون در مورد کمک به مترو رئیس جمهور قانون مذکور را ابلاغ نکرد رئیس مجلس آن را برای درج در روزنامه رسمی ابلاغ کرده که روال اجرایی آن در حال طی شدن است.

---------------------------------

دیروز برای 2 ایستگاه سوار متروی ای شدم که کولرش خراب بود، داشتم از گرما هلاک میشدم.
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,271
لایک‌ها
801
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
---------------------------------

دیروز برای 2 ایستگاه سوار متروی ای شدم که کولرش خراب بود، داشتم از گرما هلاک میشدم.

آخ گفتی... اصلاً مترو رو کولرشو خاموش میکنن یا خرابه جهنم میشه... خیلی وقتا ملت دکمه رو میزنن بهش اول با زبون خوش بعدش با چیز میگن روشن کن روشن میکنه ولی وای به روزی که خراب باشه...

حالا خلوت باشه بازم خوبه ولی شلوغ باشه دهنت به چیز عظمی میره...
 

IKEA

Registered User
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,738
لایک‌ها
4
ایستگاه صدر هم چند روزیه افتتاح شده /
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas

مدیر عامل مترو تهران در گفت‌و گو با مجله «همشهری ماه»، به مبحث ممانعت دولت از اختصاص 2 میلیارد دلار مصوبه مجلس، به حمل ونقل ریلی تهران و کلانشهرها پرداخته و می‌گوید:

اوایل[دوره دولت نهم] که پول نمی‌دادند مشکل از حضور من بود اما بعد از گذشت مدت زمانی این مسأله به من و قالیباف تغییر پیدا کرد وحالا مشکل اساسی برای آنها، قالیباف است.

محسن هاشمی رفسنجانی معتقد است دولت برای اجرای درست و بدون مشکل، لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها راهی ندارد جز اینکه این وام را به مترو بدهد زیرا هیچ جای دیگر این بودجه مفید و تاثیرگذار تر نخواهد بود.

وی در واکنش به تعلل دولت در پرداخت بدهی خود به متروی تهران می‌گوید: ما دنبال طرح شکایت از دولت نیستیم چون معتقد هستیم که این وام به متروها داده می‌شود. این نمایندگان مجلس هستند که باید به دنبال این باشند که قانون مصوب مجلس اجرایی شود و این وام به مترو اختصاص پیدا کند.

محسن هاشمی خاطرنشان می‌کند: سالی1500 میلیارد تومان بودجه می‌خواهیم که از این 1500 میلیارد باید 750 میلیارد تومان را شهرداری تهران تامین کند و بقیه را باید دولت پرداخت کند قابل ذکر است که در این میان شهرداری وظیفه خود را انجام داده و از این بابت بدهی به مترو تهران ندارد اما دولت از پرداخت بودجه بارها سرباز زده و به طور متوسط 30 درصد این بودجه به مترو پرداخت شده است.

مدیرعامل مترو تهران افزود: از این قانون فقط یک میلیارد دلار می‌خواهیم البته هر چقدر پول به مترو اختصاص بدهند باز هم کم است اما باید این نکته را مدنظر داشت که از این حجم بودجه فقط یک میلیارد دلار به مترو تهران اختصاص پیدا می‌کند.

محسن هاشمی همچنین متذکر شد: اوایل[دوره دولت نهم] که پول نمی‌دادند مشکل از حضور من بود؛ اما بعد از گذشت مدت زمانی این مسأله به من و محمدباقر قالیباف تغییر پیدا کرد وحالا مشکل اساسی برای آنها، همین شهردار تهران است.

فکر کنم تنها کاری که از دستمون برمیاد دعا کردنه !
rabbi.gif
 

radium

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2009
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
4
جدیدا که مترو هم ترافیک دار شده شنبه عصر خط میرداماد تا حرم تو هر ایستگاه 10 دقیقه می ایستاد می گفت به خاطر ترافیکه
 

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
جدیدا که مترو هم ترافیک دار شده شنبه عصر خط میرداماد تا حرم تو هر ایستگاه 10 دقیقه می ایستاد می گفت به خاطر ترافیکه
عصر ها ، راحت ایستگاه قلهک نیم ساعت صبر می کنم تا بیاد ! بعد تا طالقانی هر ایستگاه 10 مین استوپ می کنه گند زدند عوضی ها
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بالاخره پیداش کردم.:happy:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پاشنه بر شانه‌های حقوق مسافران
266040610_orig.jpg

مترو تهران اکنون بیش از آن‌که سوژه‌ای برای رسانه‌ها باشد کم کم دارد به مشکلی برای مسافرانش تبدیل می‌شود که از یک سو ناچارند برای سفرهای درون شهری خود به آن رو کنند و از سوی دیگر ناچارند مشکلات، کمبودها و ناهنجاری‌های مرتبط با آن را به جان بخرند.

گزارش ایران: مشکلات مترو اگر حل نشود، بی‌تردید در آینده نه چندان دور به کلاف سردرگمی تبدیل خواهد شد که دست و پای آن را خواهد بست. مسافران مترو حالا دیگر تنها از دیرآمدن قطارها، ازدحام بیش از حد مسافر، تنگی جا در داخل واگن‌ها و بی‌نظمی در برنامه‌های سفر شاکی نیستند بلکه در سالن‌های انتظار، در واگن‌ها و راهروها اکنون اتفاقاتی می‌افتد که استانداردهای متروسواری را در تهران پائین آورده و مترو تهران را از وسیله نقلیه‌ای مدرن و مکان‌های آن را از مکان‌هایی مدرن به پدیده‌هایی عقب مانده مبدل کرده است.
امنیت برقرار است اما...
خوشبختانه در مکان‌‌های مترو به دلیل کنترل ورود و خروج از گیت‌ها، امنیت نسبی برقرار است و کمتر خبر سرقت یا جیب‌بری در راهروها، سالن‌ها و نیز واگن‌های مترو به گوش می‌رسد یا صحنه‌های مربوط به آن کمتر دیده می‌شود اما ورود و خروج گدایان از گیت‌های کنترل قابل جلوگیری نیست. بنابراین کافی است که شما حتی سالی یکبار مسافر مترو باشید تا با صحنه‌هایی که گدایان می‌سازند روبه‌رو شوید و اگر هر روز مسافر مترو باشید، یک روز گدایی در واگن‌‌ها نبینید دلتان تنگ می‌شود.
گدایان مترویی طبیعی است که وقتی در واگن‌ها بسته می‌شود و قطار راه می‌افتد شروع می‌کنند به هنرنمایی. عده‌ای که کار خود را با داستان‌گویی انجام می‌دهند شروع می‌کنند به داستان‌سرایی و بیان و شرح زندگی فلاکت بار خود و خانواده‌شان و این‌که اعضای خانواده‌شان در ترمینال منتظرند تا پول بلیت‌شان برسد و از تهران پرخرج به شهرستان بروند. از دیگر داستان‌‌های مترویی گدایان تأمین هزینه عمل فوری یکی از بستگان نزدیک مانند همسر و فرزند و والدین است که معمولاً با ارائه مدارک پزشکی و حسابداری و غیره انجام می‌شود و گاهی شنونده را می‌سوزاند.
یکی از مسافران دائمی مترو می‌گوید: «داستان‌هایی که گدایان در مترو برای مردم تعریف می‌‌کنند با این‌که داستان‌های نخ‌نما است و مردم به دلیل تکرار بیش از حد آنها را باور نمی‌کنند اما از دو جهت دل مسافران را می‌سوزاند؛ یکی از این جهت که بالاخره وجود چنین مشکلات و مصیبت‌هایی را برای عده‌ای از مردم نمی‌‌توان انکار کرد- حتی اگر گداهای سودجو آن را وسیله کسب درآمد کنند- و دوم این‌که مسافران مترو ناچارند برای یک سفر 20 دقیقه‌ای ذهن و اعصاب خود را با شنیدن اجباری چنین داستان‌هایی آلوده کنند و در فرصتی که می‌توانند به کسب آرامش یا تفکر بپردازند آرامش روانی‌شان باید چنین دستخوش تنش شود.
گدایان مترویی برای هر بار رفت و برگشت با مترو که هزینه بلیت آن 450 تومان است طبیعتاً باید بارها داستان خود را تکرار کنند و برای مسافران دائمی مترو هم این طبیعی است که در یک روز داستان یک گدا را دوبار بشنوند یا پس از گذشت یک هفته گدایی را در واگنی ببینند که می‌گوید هنوز خانواده‌اش در ترمینال منتظر پول بلیتند.
همان مسافر مترو می‌گوید: «مردم در خیابان‌‌ها و کوچه‌ها و بازار و مکان‌های عمومی گداها را می‌بینند و با رفتار آنها آشنایند اما چیزی که انسان را رنج می‌دهد این است که در مترو که دارای مدیریت و پرسنل و نگهبان و بودجه است و پول بلیتش را هم هر وقت دلش بخواهد گران می‌کند چرا باید ناهنجاری‌های اجتماعی دیده شود.
فروشگاه سیار باسرعت 80
اگر کسی بگوید واگن‌های مترو فروشگاه سیاری است در زیر زمین با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت حرف بی‌ربطی زده است؟
کافی است شما یک‌بار سوار مترو شده باشید تا صحنه‌ها‌یی که ما توصیف می‌کنیم مثل پرده سینما جلو چشم‌تان ظاهر شود. به محض این‌که در‌های واگن‌ بسته می‌شود و قطار از ایستگاه راه می‌افتد، تبلیغات بازرگانی دستفروشان آغاز می‌شود. یکی جوراب مردانه می‌فروشد، یکی دستمال ابریشمین برای دست مردانی که از گرمای عرق ریزان خیابان شکایت دارند، یکی ویفر کاکائویی و دیگری عروسک چینی. فال حافظ و لوازم التحریر و عینک آفتابی هم جای خود دارد.
مسافران مترو در مقابل دستفروشان عموماً ساکت‌اند و تحمل می‌کنند وتعدادی هم از آنها خرید می‌کنند و البته گاهی نیز مشاجر‌اتی در می‌گیرد که به اقتضای فضای خاص مترو زود تمام می‌شود. در میان کالاهایی که دستفروشان مترو می‌فروشند، کمتر کالای فرهنگی می‌توان دید و گاهی کتاب کمک درسی و کتاب راهنمای کامپیوتر و کتاب‌های راهنمای زندگی و موفقیت و آشپزی و غیره.
هرچه باشد، مسافران مترو چندان تمایلی ندارند که دقایق سفرشان با صدای تبلیغات بازرگانی پر شود و با فروشندگان سیار و گداها چشم در چشم شوند. شاهمرادی یکی از مسافران مترو در این زمینه می‌گوید: «در خیابان وقتی با دستفروش یا گدایی روبه‌رو می‌شوید، فضا باز است و می‌توانید بدون کلامی سخن یا حتی نگاهی عبور کنید و به‌راه خود ادامه دهید اما در واگن مترو راه فراری ندارید و گداها و فروشندگان به چشم‌تان خیره می‌شوند و مقابل‌تان می‌ایستند و خود و صدایشان را به شما تحمیل می‌کنند. یک مسافر مترو پولی می‌پردازد تا به مقصد برسد اما ناچار است در معرض سر و صدا یا نگاه‌های کسانی قرار بگیرد که هیچ ارتباطی و هیچ نفعی هم برایش ندارند.
ضعف فرهنگی
وقتی سوار واگن‌های مترو می‌شوید، ضعف، کمبود یا نبود کار فرهنگی را در داخل آن مشاهده می‌کنید. دکتر قاضی، پژوهشگر علوم اجتماعی در زمینه کمبود کار فرهنگی برای مسافران مترو می‌گوید: «در مترو‌های اروپایی مسافران تنها دوکار را می‌توانند آزادانه انجام دهند دو کاری که هم حق‌شان است، هم ناچارند، هم غیر از آن مجاز به انجام کار دیگری نیستند؛ یکی خوابیدن روی صندلی به حالت نشسته و دیگری مطالعه آرام و بی‌صدا. غیر از این دو، هر کار دیگری بکنند مجاز نیستند اما اگر مسافران آنجا به این وضع عادت کرده‌اند به خاطر انجام کار فرهنگی است.
در مترو تهران هم هستند کسانی که روی صندلی به خواب می‌روند یا مطالعه می‌کنند و کسانی هستند هم که بلند بلند حرف می‌زنند، با موبایل به حالت فریاد گفت‌وگو می‌کنند، نون بیار کباب ببر و گل یا پوچ بازی می‌کنند و با رفتار و صدای خود حقوق مسافران دیگر را زیر پا می‌گذارند و برایشان مزاحمت ایجاد می‌کنند اما در هیچ یک از واگن‌های قطار تابلو و پیام‌های هشدار به سکوت یا رعایت حقوق دیگران نصب نشده است.
در برخی از مواقع مسافری هوس می‌کند در واگن مترو و وسط 200 نفر مسافر بزند زیر آواز و صدای خود را در فضای واگن رها کند. یا سازی به دست بگیرد و برای کسب پول در واگن آهنگ ... بنوازد. گاهی هم چند جوان گوشه‌ای از واگن را به اختیار خود در می‌آورند و گروه کر تشکیل می‌دهند و با دست زدن و آواز خواندن آسایش و آرامش مسافران دیگر را مخدوش می‌کنند. یا گاهی دو به دو یا بیشتر در گوشه‌ای از واگن‌ها برای همدیگر خاطره تعریف می‌کنند، درد دل‌ می‌کنند یا جوک می‌گویند و در بهترین و جذاب‌ترین حالت دانش‌آموزان یا دانشجویانی در زمینه درسی که شب پیش خوانده‌اند با یکدیگر مباحثه می‌کنند که همه اینها موجب مزاحمت برای دیگران است.
پایان مطلب/
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
مشکل تاخیر و ازدحام رو حل کنن، ما با امنیت و ... کنار میاییم .
 

ShahramB

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
4,305
لایک‌ها
590
سن
35
محل سکونت
خوشــــــا شیــــــــــــــــــــــــــــــــراز
یه سفر کاری اومدم تهران
متروش حالم رو بهم زد
از بس شلوغ بود یه جوری فشرده شده بودیم تو هم که من غلط بکنم دیگه سوار بشم دل رودم خورد تو هم :wacko:
بدبخت یه دختره بود میان چند تا جوون داشت له میشد
یه وقت بابابزرگاتون نفرستید با مترو برن که جسدشون رو براتون میارن :D
یه جا 15 مین وایساد
خلاصه تجربه بدی بود زود پریدم بیرون موتور گرفتم به کارام رسیدم :دی
 

Ali_softcenter

Registered User
تاریخ عضویت
8 مارس 2009
نوشته‌ها
5,918
لایک‌ها
7,364
محل سکونت
In my Sad Little world
دادا دخترا خودشون میخوان نرن تو واگن زنا! وگرنه واگن مخصوصی خانوما اون جلو هست! اونجا له شن بهتره از اینه که مورد آزارد قرار بگیرن!
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هاشمي در مراسم افتتاح ايستگاه «محمدشهر» خط پنج متروي تهران با اعلام اين كه تلاش مي‌كنيم، سرفاصله اين خط با افزايش تعداد واگن‌ها به پنج دقيقه كاهش يابد، افزود: با تلاش شركت‌هاي واگن سازي داخلي توانسته‌ايم بخش قابل توجهي از سفارشات لوكوموتيو و واگن‌هاي مربوط به خط پنج و خطوط درونشهري را تامين كنيم و به زودي 14 لوكوموتيو آماده تحويل به خطوط درونشهري و كرج خواهند شد.
وي يادآور شد: در بخش توليد واگن دو طبقه نيز توانسته‌ايم به 55 درصد توان ساخت داخل دست يابيم و در حال حاضر كار توليد تعداد قابل توجهي از واگن‌هاي دو طبقه و توليد بدنه آن‌ها آغاز شده است.

به گزارش ايسنا، هاشمي در ادامه به نصب 10 دستگاه خودپرداز بليت تك و دو سفره در ايستگاه صادقيه اشاره كرد و توضيح داد: متاسفانه هنوز 30 درصد از مسافران مترو به صورت روزانه و دستي اقدام به خريد بليت مي‌كنند و با نصب اين دستگاه‌ها مشكل صف در ايستگاه‌هاي مترو برطرف خواهد شد.
وي اضافه كرد: 200 دستگا ه از اين خودپرداز بليت كه توسط شركت داخلي تهيه مي‌شود، سفارش داده شده كه تاكنون 10 دستگاه آن آماده نصب و بهره‌برداري است.
انتهاي پيام
 
بالا