برگزیده های پرشین تولز

مترو و حواشی

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,825
لایک‌ها
30,304
محل سکونت
کرج
آخه خیلیاشونم دزدی میکنن

این تیکه تایید میشه , چندین بار دیدم (بیشتر دختر بچه بودن)
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,055
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
میگم خداوند را سپاس که ما تو داهاتمون مترو (درست نوشتم؟ :دی) نداریم
crazy.gif
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


در گفتگو با مهر عنوان شد:
شهرداری عددسازی می‌کند/ مترو یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی است
دبیر شورای عالی ترافیک نامه دولت به بانکها برای همکاری نکردن با متروی تهران را کذب محض دانست و گفت: متروی تهران یکی از بدهکاران بزرگ به بانکها است و طبیعی است که برخی از بانکها نخواهند عاملیت آن را بر عهده بگیرند.
مجتبی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمک های غیر نقدی شهرداری به توسعه عمرانی مترو گفت: کمک های غیر نقدی که شهرداری مدعی پرداخت آن است اصلا حساب و کتاب درستی ندارد و مشخص نیست که به چه صورت داده می شود زیرا یک بخش از این کمکها به صورت زمین است.
کمکهای غیر نقدی حساب و کتاب ندارند
وی ادامه داد: این زمین های ارائه شده کاربری فضای سبز دارند اما در هنگام قیمتگذاری تجاری محاسبه می شود که ما چنین زمینی را دادیم. اطلاع داریم برخی کاربری های تجاری که داده می شود در سالهای بعد به عنوان هزینه اجاره دوباره در کمکها محاسبه می شود.
عددسازی در کمکهای غیر نقدی
شفیعی اضافه کرد:عدد سازی هایی وجود دارد که بخش عمده آن عملا محقق نمی شود به طور مثال بدهی مترو به بانکها که شهرداری تضمین پرداخت آن را داده است به حساب کمک های شهرداری به مترو می گذارند. در حالی که این بدهی است که در سالهای قبل بوده و باید شهرداری پرداخت می کرده و چیزی به حساب مترو تهران نمی رود. این رقم ها به حساب بانک پرداخت می شوداما به گونه ای وانمود می شود که به حساب مترو واریز شده است.
کمک های غیر نقدی دولت چندین برابر شهرداری است
وی معتقد است: کمکهای غیر نقدی چندین بار محاسبه می شود و خروجی کارعمرانی نیز متناسب با کمک های نقدی پرداخت شده است.هرچند کمکهای غیرنقدی دولت چندین برابرحمایت های غیر نقدی شهرداری است.
دبیر شورای عالی ترافیک با اشاره به کمکهای دولت در بخش ترخیص واگن ها افزود:در بحث ترخیص واگن ها مکاتبات متعددی داریم که خود مسئولان مترو خطاب به رییس جمهور نوشته اند که "همان طور که در این سالها حمایت های شما سبب شده است که ما بتوانیم واگن هایمان را از گمرک ترخیص کنیم بازهم مساعدت شود و علی رغم بدهی هایی که ما به گمرک داریم این کمک ها ادامه پیدا کند." اما در رسانه ها طور دیگری وانمود می شود .
682943_orig.jpg
دولت چتر حمایتی اش را بردارد کاری از پیش نمی رود
شفیعی تاکید کرد: به شکل غیر منصفانه گفته می شود که دولت حمایت نمی کند اگر دولت چتر حمایتی خود را از سر مترو و بقیه مترو های سایر شهر ها بر دارد کار اصلا پیش نمی رود .
او ادامه داد: به سازمانهای آب، برق ،بانکها و تمامی سازمانهایی که در ارتباط با دولت هستند و به نحوی با متروی تهران مرتبط هستند توصیه اکید شده که به مترو تهران کمک کنند.
دولت با تمام قوا از توسعه مترو حمایت می کند
وی با بیان این که برخی از رسانه ها به دروغ اخباری را با عنوان نامه دولت به بانکها برای عدم همکاری با مترو منتشر کرده اند گفت: این دیگر اوج بی انصافی است. در حال حاضر دولت با تمام قوا هم از محل صندوق توسعه ملی و هم از طریق فایناس و تسهیلات ارزی برای مترو تهران سهم ویژه ای قائل شده است اما متاسفانه متروی تهران کم کاری می کند وپیگیری مطالبات خود را تنها ازطریق رسانه ها انجام می دهد. با این حال دولت به دور از این گونه حاشیه ها در حال ارائه کمکها خود است و ما به طور روزانه پیگیر کمکهای و حمایت های مترو هستیم .
وی تاکید کرد: شخص رئیس جمهور بارها دستور مستقیم به گمرک داده است که علی رغم بدهی ها واگن ها ترخیص شود اما در مقابل هنگام مراسم افتتاحیه ها جو منفی بر علیه دولت ایجاد و افکار مردم را بر علیه دولت تهییج می کنند.
امتیاز ویِژه همشهری در هدایت افکار عمومی
شفیعی با اشاره به خبر خوان ها الکترونیکی روزنامه همشهر ی در سطح شهر گفت: روزنامه همشهری تابلوهای الکترونیکی را درسطح شهر دارد که تیتر اخبار روزنامه اش را آن جا می گذارد این یک امتیاز ویژه‌ای است که سایر روزنامه ها از آن بی بهره هستند و آنها از این امکان بر علیه دولت استفاده می کنند و تتیرهایی مانند دولت حق مردم را در مترو نداده است دولت اعتبار نداده است و .... را منتشر می کنند چه کسی پاسخگوی این عمل باید باشد .
وی ادامه داد:اگر کسی به علاقه مند به روزنامه همشهری باشد می تواند این روزنامه را بخرد و مطالعه کند اما چرا رهگذرانی را که از خیابان قصد عبور دارند با تیتر های بر علیه دولت به سمت نارضایتی هدایت می کنند.
694916_orig.jpg

تونل سازی در اولویت نیست / هزینه های تونل نیایش صرف وسعه مترو شود
وی ادامه داد: شهرداری بودجه چند هزار میلیاردی برای برای ساخت یک پل یا یک تونل هزینه می کند اما بودجه ای که برای مترو می گذارد به اندازه دولت است. در قانون آورده شده است که دولت می تواند حداکثر 50 درصد در بودجه مترو کمک کند نه اینکه باید بدهد بلکه می تواند بدهد .
شفیعی با تاکید بر این که شهرداری چرا اعتبارات خود را باید صرف تونل سازی کند گفت: تونل نیایش بر آورد اولیه آن هزار میلیارد است و مشخص نیست با چه عددی به سر انجام برسد در تونل توحید برآورد 170 میلیارد تومان بود و به رقم های نزدیک به 700 تا 800 میلیارد تومان رسید حالا این رقم سر از کجا در می آورد مشخص نیست. این در حالی است که اگر این سه چهار هزار میلیارد صرف توسعه مترو شود خطوط مترو به دوبر ابر افزایش می یافت و میزان جابه جایی‌ها هم به پنج میلیون نفر می رسید. این را مقایسه کنید با بزرگراهی که در شمال تهران احداث می شود و سبب افزایش سرعت چند ماشین در این منطقه می شود.
سنگ اندازی در خصوص برداشت ازصندوق توسعه ملی کذب محض است
او در خصوص سنگ اندازی دولت در جهت برداشت از صندوق توسعه ملی گفت: این سخنان کذب محض است. متاسفانه متروی تهران نزد بانک ها بد حساب است و بدهی ها خودش را نداده است .
مترو زیر مجموعه شهرداری است اما دولت هزینه آن را می پردازد
وی در پاسخ به این پرسش که چرا متروی تهران باید تمامی بدهی های مترو حتی در هنگامی که مسئولیت آن با دولت
بود بپردازد گفت: اگر بخواهیم این گونه حساب کنیم بسیاری از توسعه های مترو تهران در زمانی اتفاق افتاده که دولت متولی آن بوده است پس حالا هم بیاید مدیریت آن بخش ها رابرای خودش بردارد. به هر حال متروی تهران به صورت کامل تحویل شهرداری تهران شده است که یکی از مشکلات ما هم همین است که مترو زیر مجموعه ای از شهرداری است اما بودجه آن را دولت پرداخت می کند.
دولت نمی تواند برای بانکها تعیین تکلیف کند
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز به دلیل بد حسابی هایی که متروبه بانک ها داشته است برخی از بانک ها حاضر نیستند عاملیت آنها را بپذیرند. این ربطی به دولت ندارد . بانک یک بنگاه اقتصادی است و دولت نمی تواند به بانک ها امر کند که این کار بکند یا نکند .
شفیعی تاکید کرد: متروی تهران را در تمامی جلسات شورای اقتصاد ، ماده 62 ماده 215 در تمامی فرایند هایی که مربوط به استفاده از صندوق توسعه ملی بوده است اولویت یک گذاشته ایم اما دوستان این گونه فضا سازی می کنند و با نگاهی سیاسی تلاش دارند کمک های دولت را نادیده بگیرند.
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,252
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
همه ـش که شد کذب محض... :lol:


اصن مترو چیه؟ شلوغی؟ موشکل؟ واگن ترخیص نشده؟ لج دولت با شهرداری؟ بودجه؟ گرونی؟ یارانه؟ استعفای هاشمی؟ ریاست داماد منصور عرضی؟ بسیج؟ ایستگاه های پاسخ به سؤالات شرعی در مترو (حقوقشونم شهرداری باید بده)؟ تبدیل شدن مترو به هیئات عزارادی؟

برو آقا، همش کذب محضه... :D
 

Benyaminj

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 آگوست 2005
نوشته‌ها
4,528
لایک‌ها
1,888
محل سکونت
Tehran
من نشد یه بار مترو سوار شم ولی راحت به مقصدم برسم بدونه شلوغی...صبح ها که افتضاحه.
 

Persiastore

کاربر فعال تجارت آنلاین
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2007
نوشته‌ها
1,728
لایک‌ها
212
سن
37
محل سکونت
persiastore
دیروز بعدازظهر داشتم از صادقیه با مترو می اومدم کرج که در ایستگاه ایران خودرو بعد از 20 دقیقه توقف مترو ، به مسافرها گفتند قطار رو تخلیه کنید که قطار خرابه
همه عصبانی و ناراحت که وقتشون تلف شده
دیدم شروع کردند بین مسافرها ساندیس پخش کردند که مثلا ملت رو راضی کنند
جالب بود خیلی ها با گرفتن ساندیس خیلی خوشحال شدند و دیگه اصلا قور نمیزنند :دی
خرابی توی مترو که عادیه ولی پخش کردن ساندیس خیلی جای تعجب داشت تغذیه منفوری مثل ساندیس هم میدادند توی سرما و بارون :دی
 

patteerr

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2009
نوشته‌ها
4,014
لایک‌ها
3,141
من تا حالا مترو از نزديك نديدم و نمي دونم كلا چجوريه و قضيه اش چيه . پس نظري ندارم .
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
استاندار تهران در گفت‌وگو با فارس: مترو باید تقویت شود

برای ترخیص واگن‌های مترو پول پرداخت کرده‌ایم
خبرگزاری فارس: استاندار تهران درباره ترخیص 147 واگن قطار شهری از گمرک گفت: برای ترخیص واگن‌های مترو از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و مبالغی نیز پرداخت شده است.
879090_PhotoA.jpg

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره ترخیص 21 رام قطار شهری از گمرک اظهار داشت:‌ دولت تمام تلاش را برای توسعه مترو انجام دادهاست و ارقامی را که در بودجه‌های سالیانه می‌گذارد نشانگر توجه دولت است.

وی ادامه داد: برای ترخیص واگن‌ها از کمکی دریغ نمی‌کنیم.

استاندار تهران یادآور شد: ما به این جوسازی‌هایی که درباره کمک دولت به مترو می‌شود توجه نمی‌کنیم و کار خودمان را ادامه می‌دهیم.

تمدن افزود: معتقدیم مترو باید تقویت شود و حتماً در بودجه‌های سالیانه به تقویت مترو کمک قابل توجهی خواهد شد. درصورتی که جلسه‌ای باشد برای کمک به مترو اقدام می‌کنیم.

وی درخصوص اظهارات برخی از مسئولان مبنی بر اینکه برای سوار شدن به مترو باید افردای را به عنوان "هل بده" استخدام کرد، گفت : این اظهارات توهین به مردم است.
انتهای پیام /
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
متروی هشتگرد نیمه اول 91 به اتمام می رسد

انتقاد نیکزاد از عدم همکاری برخی دستگاههای دولتی در واگذاری زمین برای عبور مترو
خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاههای دولتی در واگذاری زمین برای عبور مترو گفت: متروی هشتگرد نیمه اول 91 به اتمام می رسد.

13901007103519_PhotoA.jpg


به گزارش خبرگزاری فارس از وزارت راه و شهرسازی، علی نیکزاد، در حاشیه بازدید از شهر جدید هشتگرد به آخرین اقدامات انجام شده برای احداث خط متروی شهر جدید هشتگرد اشاره کرد و اظهار داشت: با مجوزی که از دولت گرفتیم بنا شد رو سازی پروژه به صورت مقطوع به یکی از شرکتهای وابسته به راه آهن جمهوری اسلامی ایران که توان انجام این کار در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد واگذار شود و از سوی دیگر با استفاده از زمین های سازمان ملی زمین و مسکن در شهر تهران کمبود اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه نیز تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه بر تسریع و به بهره برداری رسیدن پروژه متروی شهر جدید هشتگرد در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید داریم،افزود: فکر می کنم نیمه اول سال 91 زمان مناسبی برای تکمیل پروژه و اماده شدن آن برای عبور ناوگان حمل و نقلی باشد چرا که ما از هم اکنون در فکر تهیه تراورس و ریل این پروژه نیز هستیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از عملکرد برخی دستگاه ها در خصوص در اختیار قرار دادن زمین‌های مورد نیاز برای عبور متروی شهر جدید هشتگرد انتقاد و تصریح کرد : این انصاف نیست که برخی دستگاه‌ها زمینهای بزرگی را از دولت گرفته باشند و حالا که خود دولت برای رفاه حال مردم قصد عبور دادن خط مترو را دارد با چنین کاری همکاری لازم را نداشته باشند.
انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
به همراه 4 موبایل و 475 هزار تومان پول سرقتی

جیب‌بر مسافرنما قبل از خروج از مترو دستگیر شد
خبرگزاری فارس: فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت از دستگیری یک زن جیب بر سابقه‌دار که با هم‌صحبتی با مسافران از آنها سرقت می‌کرد ، طی روز گذشته ، در یکی از ایستگاه‌های متروی شمال تهران خبر داد.

13900825103039_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، سرهنگ مجتبی فخاری فرمانده یگان انتظامی مترو تهران صبح امروز، از دستگیری زن جیب‌بر در مترو حقانی، خبر داد.

فخاری در تشریح این خبر گفت: عصر روز گذشته هنگامی که ماموران یگان انتظامی مترو در حال گشت‌زنی در محدوده ایستگاه متروی حقانی بودند تعدادی از مسافران ضمن مراجعه به آنها، از ربوده شدن کیف و پول‌های خود خبر دادند.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای مراجعه شهروندان و حساسیت موضوع، بلافاصله اقدامات برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد و دقایقی بعد با راهنمایی مالباختگان از متهم چهره نگاری شد.

فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت گفت: ماموران ضمن انجام یک سری کنترل‌های نامحسوس و اجرای طرح "مهار" موفق شدند ضمن شناسایی متهم در ایستگاه هفت‌تیر، وی را در ایستگاه حقانی به طور ضربتی دستگیر کنند.

فخاری ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهم، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ 475 هزار تومان وجه نقد سرقتی کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود بیان کرد که با سوار شدن به قطار مترو، در کنار مسافران می‌نشسته و شروع به صحبت کردن با آنها می‌کرد و در این حین ضمن پرت کردن حواس طعمه‌های خود، کیفشان را مورد سرقت قرار می‌داد.

فرمانده یگان انتظامی متروی تهران با اشاره به سابقه‌دار بودن متهم در زمینه جیب‌بری از تحویل وی به مراجع ذی‌صلاح خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.
انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شکیب در جلسه امروز شورای شهر:
مردم در مترو کتلت می‌شوند!/ به جای انجام کارهای خارج از حیطه مدیریت مترو به مشکلات رسیدگی شود
خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: مسافران مترو می‌گویند در مترو کتلت می‌شوند! بهتر است به جای برگزاری جشن و مراسم‌های دیگر از بودجه مترو که در حیطه وظایف مدیریت مترو نیست و به معاونت‌های دیگر مربوط می‌شود به موضوعات دیگر رسیدگی شود.
13910116000141_PhotoA.jpg
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، رسول خادم در چهارصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه نرخ بلیت مترو در سال جاری، به بودجه شرکت واحد اتوبوسرانی اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که بلیت اتوبوس 20 تومان بود شورا 75 میلیارد برای شرکت واحد اتوبوسرانی بودجه پیش بینی کرد این در حالی است که در حال حاضر که 3 هزار و 500 اتوبوس به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم ،نرخ کرایه‌ها افزایش یافته و بودجه آن به 400 میلیارد تومان رسیده است.وی با بیان اینکه متاسفانه مترو همان راهی را طی می‌کند که اتوبوسرانی رفت، ادامه داد: به عقیده بنده چاره مشکلات مترو افزایش قیمت بلیت نیست و نباید به دلیل 5 میلیارد تومان درآمد فشار روانی بر جامعه تحمیل کنیم.خادم با بیان اینکه هیچ‌گاه مترو بدون پول نمانده و هزینه‌های آن به هر طریقی تأمین شده است، تصریح کرد: به عقیده بنده مردم باید یک‌جا احساس کنند خارج از حساب و کتاب‌های خطی و واقع بینانه آنها را در نظر می‌گیریم.معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این موضوع اظهار داشت: این بحث‌ها حساس است زیرا از طرفی تورم روی مردم فشار می‌آورد از طرفی هم واقعیت این است که بتوانیم خدمات قابل قبول و استانداردی ارائه شود.وی با بیان اینکه وضعیت اتوبوسرانی و مترو تهران وضعیت ایده‌الی ندارد ولی در این زمینه مشکل تنها قیمت‌ها نیست؛ ادامه داد: متأسفانه مردم در ساعات پیک نمی‌‌توانند از مترو استفاده کنند و فکر می‌کنم مدیریت این موضوع از قیمت بلیت برایشان از اهمیت بیشتری برخورد دار باشد.رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: واگن‌ها در گمرک در حال پوسیدن است و دولت سهم خود را به درستی نمی‌پردازد این در حالی است که بر اساس قانون باید برای دولت نیز سهمی در پرداخت یارانه‌ها تعیین شده است.به گفته ابتکار، مردم دوست دارند 100 تومان بیشتر بپردازند ولی با آرامش و سرعت جا به جا شوند.حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات ابتکار اظهار داشت: سیاست شورای شهر این بوده که نرخ تورم و شرایط مردم را در نظر داشته باشد ولیمتأسفانه در برخی تحلیل‌ها مردم دیده نمی‌شوند، مگر چقدر به درآمدهای مردم اضافه شده است؟وی با بیان اینکه پیشنهاد در نظر گرفتن 20 درصد میانگین متعلق به کمیسیون عمران بوده است، اظهار داشت: چرا بودجه شرکت اتوبوسرانی باید 400 میلیارد تومان باشد در حالی که حدود 50درصد در اختیار بخش خصوصی است؟ این در حالی است که می‌گویند 4 هزار نفر از پرسنل این شرکت نیز کم شده است.به گفته شکیب، انتظار مردم این است که به این مسائل نظارت شود.رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بودجه شرکت بهر‌ه‌برداری مترو از 121 میلیارد تومان به 140میلیارد تومان افزایش یافته و هزینه‌‌های جاری مترو 19 میلیارد تومان افزایش داشته است.در حالی بحث‌های مربوط به این لایحه طولانی شده یود و حدود 2 ساعت از وقت شورا به این موضوع اختصاص داده شده بود، محمد تقوی معاون حقوقی شهرداری تهران پشت تریبون قرار گرفت و گفت: اگر موافق هستید این لایحه به کمیسیون بازگردد تا در زمانی مناسب بررسی نهایی صورت گیرد.مهدی چمران رئیس شورای شهر خطاب به تقوی گفت: اگر هم این پیشنهاد را نمی‌دادید این کار انجام می‌شد زیرا دقایق پایانی جلسه در حال طی شدن است و فرصتی باقی نمانده است.حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر به یکی از سختی‌های مسافران درمترو اشاره کرد و گفت:
مسافران مترو می‌گویند در مترو کتلت می‌شوند! بهتر است به جای برگزاری جشن و مراسم‌های دیگر از بودجه مترو که در حیطه وظایف مدیریت مترو نیست و به معاونت‌های دیگر مربوط می‌شود به موضوعات دیگر رسیدگی شود.
انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]جابجایی روزانه 300 هزار مسافر با متروی کرج
[/h]








مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج گفت: روزانه 300 هزار مسافر با خط یک قطار شهری کرج جابجا می‌شوند.
علی اصغر همتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ایسنا)، با بيان اينكه روزانه حدود 300 هزار مسافر با این خط که کرج را به تهران متصل می‌کند جابجا می‌شوند، افزود: جابجایی مسافران از این طریق علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و وقت آنها، از بار ترافیکی کرج و تهران در زمان‌های پرترافیک و شلوغ جلوگیری می‌کند.
همتی یکی دیگر از مزایای استفاده از قطار شهری را کاهش آلودگی هوا و کمک به حفظ هوای پاک در کلانشهرهای کرج و تهران دانست، و ادامه داد: قطار شهری پرسرعت‌ترین وسیله حمل و نقل در مسافرت‌های درون شهری است که باعث صرفه‌جویی درزمان مسافرانی را که از این طریق جابجا می‌شوند صرفه‌جویی می‌شود.
وی در پایان از افزایش تعداد ایستگاه‌های قطار شهری کرج در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:با افزایش این ایستگاه‌ها ظرفیت جابجایی مسافران به 600 هزار نفر در هر روز خواهد رسید.
انتهاي پيام

 
بالا