• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
صداقت: 83 هزار ایرانی مبتلا به ایدز هستند

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت همچنین هشدار داد که آغاز موج سوم این بیماری در کشور می تواند از طریق تماس جنسی محافظت نشده باشد.

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا کنون 32 میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به اچ آی وی هستند گفت: بررسیها نشان می دهد که 83 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده باشند.

به گزارش مهر، دکتر عباس صداقت روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه سومین سمینار سالیانه ایدز ایران در دفتر مطالعات وزارت خارجه اظهارداشت: برآورد آمار مبتلایان به بیماری ایدز در کشور براساس الگوی مطالعاتی ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی و دفتر هماهنگ کننده برنامه های ایدز سازمان ملل در ایران ارائه شده است.

صداقت آمار ثبت شده و رسمی بیماران ایدزی و مبتلایان به ویروس اچ آی وی در کشور را 20 هزار و 130 نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسیهای اداره ایدز وزارت بهداشت تا نوامبر سال جاری میلادی (آبان 88) تعداد قربانیان ناشی از این بیماری در کشور سه هزار و 236 نفر بوده است.

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت به وضعیت این بیماری در جهان اشاره کرد و گفت: در 8 سال گذشته میزان موارد جدید ابتلا به ایدز 17 درصد کاهش را نشان می دهد که بیشترین سهم مربوط به کشورهای صحرای آفریقا بوده است.

وی با عنوان این مطلب که در آسیای شرقی نیز تعداد موارد جدید ابتلا به ایدز 25 درصد و در جنوب و جنوب شرقی آسیا حدود 10 درصد کاهش را نشان می دهد افزود: در سالهای 1999 تا 2005 میلادی از شیب تند ابتلا به این بیماری کاسته شده است.

صداقت به وضعیت ایدز در منطقه شمال آفریقا و شرق مدیترانه که ایران نیز جزو این منطقه محسوب می شود پرداخت و گفت: پوشش درمان در این منطقه تقریبا نیمی از معدل جهان است و روند ایجاد مراکز درمانی برای مبتلایان به ایدز به آهستگی صورت می گیرد.

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت همچنین هشدار داد که آغاز موج سوم این بیماری در کشور می تواند از طریق تماس جنسی محافظت نشده باشد.

دهم آذر برابر با اول دسامبر هر سال به عنوان روزجهانی ایدز نامگذاری شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
کشف سلول های ساعت زیستی انسان

سلول های تنظیم کننده ساعت زیستی بدن انسان کشف شد.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد سلول های مشخصی در مغز انسان مسئول تنظیم ساعت زیستی انسانند.

به گفته پژوهشگران دانشگاه منچستر انگلیس این کشف به حل مشکلات بی خوابی و اضطراب در ساعت های خواب به ویژه برای افرادی که در شیفت شب کار می کنند، کمک می کند.

پیش از این تصور می شد مغز انسان ساعت بیولوژیکی بدن را با فعالیت بیشتر سلولها در روز و فعالیت کمتر در شب تنظیم می کند.

به گفته پژوهشگران انگلیسی، فعالیت شدید سلولهای خاصی در مغز انسان، به مغز درباره زمان خواب پیام می دهد؛ کاهش فعالیت این سلولها در مغز انسان نیز باعث بیدار شدن فرد می شود.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
مراقب بیماری خاموش هپاتیت C باشید


بیماری هپاتیت به طورکلی به معنی التهاب کبد است که عضوی بسیار فعال در بدن به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا، هپاتیت یا التهاب بافت کبد موجب آسیب به کبد و مختل کردن فعالیت آن می‌شود.

به گفته متخصصان؛ این اختلال یا التهاب به علل مختلفی به وجود می‌آید که مهم‌ترین آنها آلودگی به ویروس‌های ایجاد کننده انواع هپاتیت از جمله هپاتیت‌های نوع A , B و C است. در این میان ویروس هپاتیت نوع C یکی از عوامل مهم ایجاد کننده این بیماری محسوب می‌شود. روند بیماری هپاتیت C معمولاً بدخیم‌تر از هپاتیت B است. تقریباً تمام موارد ویروسی به طور مزمن در خون باقی می‌ماند و تنها 15 درصد به شکل ناقل درمی‌آید و 85 درصد باقی مانده به علت فعال شدن ویروس، نیاز به درمان پیدا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از بیماران مبتلا که حدود 90 درصد را تشکیل می‌دهند، فاقد علائم آشکار بیماری هستند و لذا از ابتلای خود به هپاتیت مطلع نیستند.

همچنین در بیش از 70 درصد از موارد، این بیماری مزمن شده و ویروس آن در خون باقی می‌ماند، نیمی از این ناقلان در صورت عدم تشخیص در طول زمان، مبتلا به بیماری‌های مهلکی مثل سرطان کبد یا سیروز کبدی می‌شوند.

به گفته محققان، اگر در فردی علائم بیماری بروز کند، این علائم عبارت از بی‌اشتهایی، تهوع، استفراغ، درد یا ناراحتی شکمی، تب و درد مفاصل هستند. از آنجا که این علائم در یک سرماخوردگی معمولی هم دیده می‌شود در بسیاری از موارد هپاتیت با یک سرماخوردگی ساده که به خودی خود بهبود می‌یابد، اشتباه گرفته می‌شود. البته هپاتیت C در برخی از موارد حتی با زردی یا یرقان همراه می‌شود،

ولی زردی در هپاتیت C‌ بسیار کمتر از هپاتیت نوع A و یا هپاتیت B است.درمان اصلی پیشنهادی برای هپاتیت C داروی "انترفرون آلفا" است که به میزان سه میلیون واحد و یک روز در میان به صورت زیرجلدی تزریق می‌شود.

همچنین "ریباویرین" به صورت قرص‌های 100 یا 200 میلی گرمی برای این بیماران تجویز می‌شود و بیمار بین 800 تا 1200 میلی گرم روزانه باید از این دارو مصرف کند. مدت درمان با انترفرون 48 هفته یا تقریباً یکسال است ولی با ریباویرین معمولا تا 6 ماه ادامه پیدا می‌کند. البته لازم به ذکر است که هر یک از این داروها عوارض خاص خود را دارند.

هپاتیت C از طریق تماس با خون فرد آلوده به سایرین سرایت می‌کند. بیشترین روش‌هایی که در حال حاضر موجب سرایت بیماری می‌شوند، استفاده از فرآورده‌های خونی کنترل شده و نیز استفاده از سرنگ‌های مشترک در معتادان است. احتمال سرایت ویروس هپاتیت C از طریق روابط جنسی کمتر است. از آنجا که در ناقلان معمولا علائم بیماری بروز نمی‌کند، برای اطمینان می‌توان به پزشک خانوادگی یا مراکز مشاوره مراجعه کرد و راهنمایی خواست.

بعلاوه در مواردی چون سابقه مصرف مواد مخدر تزریقی، دریافت خون یا فرآورده‌های خونی، سابقه پیوند اعضا و سابقه طولانی دیالیز، بهتر است از پزشک برای انجام آزمایش خون درخواست کرد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
احتمال کر شدن مردان با مصرف استامینوفن!



آلودگی صوتی و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند تنها عوامل آسیب دیدگی حس شنوایی نمی باشند بلکه مطالعات جدید نشان می دهند مصرف بیش از اندازه مسکن ها کاهش قدرت شنوایی در مردان را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، محققان دریافتند مردانی که در هفته بیش از دو قرص استامینوفن مصرف می کنند، دو برابر بیش از مردانی که از این مسکن ها استفاده نمی کنند، در خطر کاهش قدرت شنوایی قرار دارند.

استامینوفن (Acetaminophen) ترکیبی فعال در داروی Tylenol و سایر مسکن ها می باشد همچنین مردانی که در طی هفته بیش از دو بار قرص Ibuprofen ترکیب اصلی موجود در داروی (Advil) را مصرف می کنند تا حدود 66 درصد بیش از دیگران در معرض خطر کاهش قدرت شنوایی قرار دارند.

همچنین مصرف قرص آسپرین 33 درصد خطر تضعیف قدرت شنوایی را افزایش می دهد. تمام این یافته ها در خصوص مردانی با حداکثر سن 50 سال به دست آمده است.

سئوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا همه مردان میانسال می بایست از مصرف مسکن ها چشم پوشی کنند؟ محققان پاسخ می دهند؛ ترک مصرف مسکن ها ضروری نمی باشد زیرا خطر کاهش شنوایی تحت تاثیر داروهای مسکن حدود یک درصد می باشد ولی اگر سابقه مصرف قرص های مسکن به بیش از 10 سال برسد، 10 درصد مردان دچار کاهش قدرت شنوایی می شود.

این یافته ها از بررسی سوابق 27 هزار مرد در طی 24 سال به دست آمده است، با جمع آوری اطلاعاتی همچون سن، دردهای مزمن، مصرف داروهای مسکن و سنجش قدرت شنوایی طی مدت بررسی، محققان سه هزار و 488 نفر را مبتلا به اختلال کاهش قدرت شنوایی تشخیص دادند.

خطر ابتلا به اختلال کاهش قدرت شنوایی در مردانی که طی هفته بیش از دو بار قرص آسپرین مصرف می کردند، 12 درصد بیشتر از مردانی بود که یک قرص در هفته مصرف می کردند.

مطالعات سابق نشان می داد؛ مصرف قرص های مسکن از طبقه NSAIDs باعث عفونت در گوش حیوانات می‌شود و گزارش هایی از کاهش قدرت شنوایی انسان تحت تاثیر مصرف مسکن های NSAIDs در دست است.

کاهش قدرت شنوایی رایج ترین اختلال حواس پنج گانه می باشد و مصرف آسپرین، ایبوپروفن و استامینوفن یکی از دلایل ابتلا به اختلال تلقی می شود.
 

ஐਂºღº㋡ƒД®ηДž ♥┼

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 مارس 2010
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
محل سکونت
TaB!
شریان‌های قلب (شریان‌های کرونری) وظیفه خونرسانی به عضله قلب را به عهده دارند. پلاک‌ها (تشکیل ذرات چربی) به این شریان‌ها آسیب رسانده و پلاکت‌های خونی (سلول‌های در خون که به انعقاد خون کمک می‌کنند) بعد از چسبیدن به این پلاک‌ها به شریان صدمه وارد کرده و به انسداد جریان خون منجر می‌شوند.



شریانهای کرونری از آئورت بیرون می‌آیند. آئورت ، شریان یا سرخرگ اصلی بدن می‌باشد که از بطن چپ ، خون را خارج می‌سازند. شریانهای کرونری از ابتدای آئورت منشا گرفته و بنابراین اولین شریانهایی هستند که خون حاوی اکسیژن زیاد را دریافت می‌دارند. دو شریان کرونری (چپ وراست ) نسبتا کوچک بوده و هر کدام فقط ۳ یا ۴ میلیمتر قطر دارند.

این شریانهای کرونری از روی سطح قلب عبور کرده و در پشت قلب به یکدیگر متصل می‌شوند و تقریبا یک مسیر دایره‌ای را ایجاد می‌کنند. وقتی چنین الگویی از رگهای خونی قلب توسط پزشکان قدیم دیده شد، آنها فکر کردند که این شبیه تاج می‌باشد به همین دلیل کلمه لاتین شریانهای کرونری (Coronary یعنی تاج) را به آنها دادند که امروزه نیز از این کلمه استفاده می‌شود. از آنجایی که شریانهای کرونری قلب از اهمیت زیادی برخوردار هستند، پزشکان تمام شاخه‌ها و تغییراتی که می‌تواند در افراد مختلف داشته باشد را شناسایی کرده‌اند. شریانهای کرونری چپ دارای دو شاخه اصلی می‌باشد که به آنها اصطلاحا نزولی قدامی و شریان سیرکومفلکس یا چرخشی می‌گویند و این شریانها نیز به نوبه خود به شاخه‌های دیگری تقسیم می‌شوند.

این شریانها ، باعث خونرسانی به قسمت بیشتر عضله بطن چپ می‌شوند. بطن چپ دارای عضلات بیشتری نسبت به بطن راست می‌باشد زیرا وظیفه آن ، تلمبه کردن خون به تمام قسمتهای بدن است. شریانهای کرونری راست ، معمولا کوچکتر بوده و قسمت زیرین قلب و بطن راست را خونرسانی می‌کند . وظیفه بطن راست تلمبه کردن خون به ریه‌ها می‌باشد. شریانهای کرونری دارای ساختمانی مشابه تمام شریانهای بدن هستند اما فقط در یک چیز با آنها تفاوت دارند که فقط در زمان بین ضربانهای قلب که قلب در حالت ریلکس و استراحت قرار دارد، خون دراین شریانها جریان می‌یابد.

آرترواسکروزیس چیست؟


آرترواسکروزیس بیماری است که در طی آن پلاکهایی در داخل شریانهای شما تشکیل می شود. شریانها عروق خونی هستند که خون غنی از اکسیژن را به قلب و دیگر قسمتهای بدن شما حمل می کنند.



پلاکها از چربی، کلسترول، کلسیم و دیگر مواد موجود در خون ساخته می شوند. به مرور زمان، پلاکها شریانها را سخت و باریک می کنند. جریان خون غنی از اکسیژن به ارگانها و دیگر قسمتهای بدن شما کاهش پیدا می کند و این کاهش جریان خون می تواند منجر به مشکلاتی جدی از جمله حمله قلبی، سکته و حتی مرگ شود.



آرترواسکلروزیس می تواند هر شریانی از بدن را شامل شریانهای قلب، مغز، بازوها، پاها و لگن را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه بیماریهای مختلفی ممکن است بر اساس عروق متاثر به وجود آید. بعضی از مردم نسبت به آرترواسکلروزیس هیچ نشانه یا علامتی ندارند. بیماری این گونه افراد بعد از یک سکته یا حمله قلبی کشف می شود.



عوامل خطر یعنی چیزهایی که فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های عروقی قلب می‌کند بسیار متفاوت هستند. و مهم این است که درمان و رفع این عوامل خطر قابل کنترل می‌تواند شانس یک فرد را برای ابتلا به بیماری‌های عروقی قلب کاهش دهد.



اگر شما این شرایط را دارید بیشتر مراقب باشید!·

سن (بالاتر از ۴۰ سال برای مردان، ۴۵ سال برای زنان)·

جنس مذکر· تاریخچه خانوادگی بیماری‌های عروقی قلب· سیگار کشیدن·

فشارخون بالا· دیابت· چاقی·

کاهش سطح HDL (کلسترول خوب) و افزایش سطح LDL (کلسترول بد) و افزایش تری‌گلیسیرید·

کاهش فعالیت‌های جسمی· تجمع چربی شکمی (بدن سیبی شکل)بیایید با رعایت این نکات از قلبتان محافظت کنید·

سیگار کشیدن را ترک کنید·

حداقل ۳۰ دقیقه در اغلب روزهای هفته ورزش کنید· اگر مبتلا به فشارخون بالا هستید آن را درمان کنید·

اگر مبتلا به دیابت هستید قند‌خون‌تان را کنترل کنید·

در ****‌غذایی خود مقدار زیادی غذاهای حاوی فیبر، میوه و سبزی و حبوبات بخورید·

از چربی‌های حیوانی اسیدهای چرب، قند و نشاسته استفاده کنید· با **** غذایی،‌ ورزش و در صورت نیاز دارو کلسترول خون خود را کاهش دهید·

برای داشتن قلبی سالم، رویه زندگی‌تان را تغییر دهیدبا کمی تغییر در رویه زندگی می‌توانید زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشید و خطر بیماری‌های عروقی قلب را کاهش دهید.

حتی کاهش ۱۰ درصدی وزن می‌تواند به طور قابل‌توجهی خطر بیماری‌های قلبی را در شما کاهش بدهد.

کمی قدم زدن حین کار، برنامه‌ریزی برای ورزش، ورزش کردن با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده،‌ بازی با فرزند خود و استفاده از پله به جای آسانسور قدم‌های کوچکی برای سلامت کلی بدن است.

بیشتر روزهای هفته ۳۰ دقیقه به فعالیت بدنی بپردازید و ۲ روز در هفته ورزش‌های قدرتی و انعطاف‌پذیری انجام دهید.

همسر و اعضای خانواده می‌توانند در تغییر رویه زندگی شما نقش موثری داشته باشند و این کار برای سلامت همه افراد خانواده مفید است.

حبوبات کامل را به **** غذایی خود اضافه کنید بدون اینکه طعم آنها عوض شود. از گوشت قرمز کمتر استفاده کنید و بیشتر گوشت سفید مرغ، جوجه و یا ماهی آن هم به میزان اندک استفاده کنید.

از خشکبار استفاده کنید و از مصرف غذاهای فرآیند شده پرهیز کنید.

روزانه ۵ وعده میوه و سبزی مصرف کنید.

فاکتورهای خطرناک که اکثرا قابل پیشگیری هستند :
فاکتورهای خاصی که فاکتورهای خطر نامیده میشوند ; خطر حمله قلبی را افزایش می دهند. این فاکتورها به تشکیل ناخواسته پلاک ها در شریان کمک میکنند. این فاکتورهای خطر عبارتند از :
سیگار: کشیدن سیگار و یا در معرض دود سیگار به مدت طولانی بودن باعث صدمه به جدارهای داخلی عروق ( خصوصا عروق قلب ) شده که باعث تجمع کلسترول و کاهش جریان خون می شود. همچنین کشیدن سیگار خطر تشکیل لخته های کشنده را افزایش داده و باعث بروز حمله قلبی میشود.
بالا بودن فشارخون : فشار خون با مقدار خونی که بوسیله قلب پمپ میشود و مقاومتی که در مسیر جریان خون قرار دارد تعریف می شود. با گذشت زمان بالا بودن فشارخون باعث صدمه به شریانهای تغذیه کننده قلب می شود. بالا بودن فشارخون میتواند ارثی باشد. با بالا رفتن سن خطر افزایش فشار خون نیز زیاد میشود اما عامل اصلی فشارخون در اغلب افراد خوردن غذای پر نمک و چاقی بیش از حد عنوان شده است.
بالا بودن سطح کلسترول یا تری گلیسرید خون : کلسترول مهمترین رسوبی است که باعث تنگ شدن شریانها در بدن خصوصا شریانهای خونرسان به قلب می شود. سطح بالای کلسترول در خون خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. چربیهای با دانسیته کم (LDL) ( کلسترول خطرناک) تمایل زیادی به تنگ کردن شریانها دارند. سطح بالای LDL بطور ناخواسته و غالبا در اثر **** غذایی حاوی چربیهای اشباعی و کلسترول ایجاد می شود. اما سطح بالای چربیهای با دانسیته بالا ( HDL ) ( کلسترول خوب ) به دفع کلسترول اضافی کمک می کند و خطر حمله قلبی را کاهش میدهد.
کاهش فعالیت فیزیکی: سبک زندگی غیر فعال به افزایش سطح کلسترول و چاقی کمک میکند. برعکس; افرادیکه بطور مرتب تمرینات ورزشی انجام میدهند سلامتی قلبی عروقی بهتری دارند و در مجموع خطر حمله قلبی در این افراد کاهش می یابد. همچنین ورزش اثر مفیدی درکاهش فشارخون دارد.
چاقی: چاقی با داشتن مقادیر زیادی چربی در بدن همراه می باشد . چاقی خطر ایجاد بیماریهای قلبی را افزایش میدهد زیرا باعث افزایش کلسترول خون ; بالابودن فشارخون و دیابت می شود.
دیابت: دیابت با عدم توانایی بدن در تولید و یا مصرف صحیح انسولین شناخته می شود.انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده ( پانکراس) ترشح شده و در جذب گلوکز مصرف شده در **** غذایی کمک می کند. اگر چه دیابت می تواند در دوران کودکی ایجاد شود اما غالبا در میان سالی و افراد چاق بیشتر بروز می کند. دیابت با سرعت دادن روند ایجاد آترواسکلروز واثرات مضر سطح کلسترول خون ; خطر حمله قلبی را زیاد می کند.
استرس: نحوه عکس العمل به استرس می تواند خطر حمله قلبی را زیاد کند. زمانیکه تحت استرس قرار میگیرید دچار پرخوری ویا کشیدن سیگار ناشی از تنش می شوید. استرس زیاد همانند عصبانیت ; باعث بالا رفتن فشارخون می شود.
الکل: نوشیدن زیاد الکل باعث بالا رفتن فشارخون و سطح کلسترول شده و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.
سابقه خانوادگی حمله قلبی: اگر خواهر و برادر ; والدین و یا پدرومادربزرگ شما قبلا دچار حملات قلبی شده اند شما نیز در خطر بروز خواهید بود. بصورت ژنتیکی و ناخواسته ممکن است در معرض کلسترول و فشارخون با لا باشید. همچنین وجود بعضی از عادات تضعیف کننده سلامتی مانند سیگار کشیدن و یا مصرف **** غذایی پرچربی به بروز بیماریهای قلبی کمک می کند.
شما میتوانید با شناسایی یا محدود کردن این فاکتورهای خطرناک شانس داشتن یک حمله قلبی را کاهش دهید. اگر چه بعضی از ریسک فاکتورها مانند وراثت و یا جنسیت را نمی توانید تغییر دهید . مردان عموما بیشتر از زنان در معرض خطر هستند اما میزان خطر در زنان بعد از سن یائسگی و عموما بعد از ۵۵ سالگی زیاد می شود. اگر پدرتان قبل از سن ۵۵ سالگی و مادرتان قبل از سن ۶۵ سالگی دچار حمله قلبی شده اند ; خطر ابتلا به بیماری قلبی در شما نیز زیادتر خواهد .
 

ஐਂºღº㋡ƒД®ηДž ♥┼

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 مارس 2010
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
محل سکونت
TaB!
ایدز خود را در بدن پنهان می کند .
پژوهشگران اعلام کردند که مطالعات جدید نشان می دهد ویروس بیماری ایدز می تواند در مغز استخوان مخفی شده و خود را از قرار گرفتن در معرض داروها در امان نگه دارد و سپس دوباره فعال شده و بیماری را در بدن افراد به وجود آورد..
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز ، محققان در دانشگاه میشیگان اعلام کردند ویروس HIV می تواند سلولهای مغز استخوان را به خود آلوده کنند، سلولهایی که به مرور زمان به سلولهای خون تبدیل می شوند.



در این شرایط ویروس در مغز استخوان به صورت ساکن باقی می ماند اما زمانی که این سلولها به سلولهای خونی تبدیل می شوند، ویروس دوباره فعال شده و عفونت جدیدی را در بدن به وجود می آورد. در واقع ویروس سلولهای خونی جدید را کشته و برای آلوده ساختن دیگر سلولها مسیر خود را باز می کند.



طی سالهای اخیر داروها توانسته اند تا اندازه قابل توجهی از درصد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ایدز بکاهند اما بیماران باید مصرف داروها را برای همیشه و به منظور جلوگیری از بازگشت بیماری ادامه دهند. این به آن معنی است که زمانی که داروها در حال مبارزه با ویروسهای فعال هستند برخی از ویروسها برای ظهور مجدد خود را پنهان می کنند.



یکی از مخفیگاه های رایج این ویروسها در سلولهای خونی “ماکروفگز” و دیگری در سلولهای دفاعی حافظه شناسایی شده است اما این دو موقعیت نمی توانند پاسخگوی تمامی ویروسهای سرگردان در بدن بیمار باشند و از این رو دانشمندان دریافتند موقعیتهای دیگری نیز در بدن وجود دارد که ویروسها از آن به عنوان مخفیگاه استفاده می کنند.



یافتن این منابع آلودگی و عفونت به این دلیل که زدودن این منابع می تواند به مبتلایان به ایدز کمک کند تا پس از درمان بیماری نیازی به استفاده مدام از داروها نداشته باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این شیوه به ویژه برای کشورهایی که درمان بیماری و فراهم آوردن دارو برای بیماری امری بسیار مشکل است بسیار سودمند خواهد بود.



هدف طولانی مدت از این مطالعات تولید شیوه هایی جدید برای ریشه کنی ایدز و یا محدود کردن نیاز استفاده همیشگی از داروی ویژه این بیماری عنوان شده است.
 

ஐਂºღº㋡ƒД®ηДž ♥┼

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 مارس 2010
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
محل سکونت
TaB!
بهتر است قهوه را با ناهار مصرف کنید .


پژوهشگران علوم پزشکی می گویند، برای بهره مندی از اثر سودمند قهوه در پیشگیری از ابتلا به دیابت ، این نوشیدنی را هنگام ناهار مصرف کنید.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پژوهش های متعدد پیشتر نشان داده است، مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد . یک بررسی جدید که درباره بیش از ۶۵ هزار نفر در فرانسه انجام شده است رابطه زمان مصرف قهوه را با خطر ابتلا به دیابت ارزیابی کرده است.



براساس این بررسی ، تاثیر مصرف قهوه هنگام ناهار در کاهش خطر ابتلا به دیابت به مراتب بیش از زمانی است که این نوشیدنی در ساعات دیگر روز مصرف شود.



این پژوهش نشان می دهد ، مصرف قهوه هنگام ناهار ، خطر ابتلا به دیابت را حدود ۳۳ درصد کاهش می دهد.



همچنین نتایج تحقیقات دیگر در برزیل نیز تایید می کند نوشیدن دست کم یک فنجان قهوه همراه با صرف نهار، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را تا یک سوم کاهش می دهد.
نتایج این پژوهش پزشکی حاصل ۱۱ سال تحقیق پژوهشگران دانشگاه سائو پائولو در برزیل روی ۷۰ هزار زن است که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است.



به گفته این پژوهشگران ، برای اینکه شاهد تاثیر نوشیدن قهوه در کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم، نباید آن را با شیر مخلوط کنیم.



بر اساس این پژوهش ، قهوه کافئین دار و بدون کافئین در پیشگیری از دیابت ، تاثیر یکسانی دارند.
 

ஐਂºღº㋡ƒД®ηДž ♥┼

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 مارس 2010
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
محل سکونت
TaB!
مصرف روزی یک سیب برای تقویت سیستم ایمنی


مصرف روزانه یک عدد سیب، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از التهاب بافت های بدن ناشی از اضافه وزن و دیابت می کاهد.
محققان دانشگاه ایلی نویز آمریکا می گویند فیبر حلال موجود در میوه سیب در کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی بسیار موثر است و مصرف روزانه بیست و هشت تا سی و پنج گرم فیبر حلال، برای سلامت بسیار مفید است.



به گفته این محققان، فیبرهای غذایی حلال ضد التهاب هستند و می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشند و از بروز سرطان روده نیز جلوگیری کنند.



فیبرهای غذایی حلال در غلات، گردو، عدس، مرکبات، میوه های خشک، آلو، هویج، سیب و انواع توت ها وجود دارد.
 

ஐਂºღº㋡ƒД®ηДž ♥┼

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 مارس 2010
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
محل سکونت
TaB!
خاصیت ضد سرطانی پسته
پژوهشگران دریافتند مصرف پسته خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
بر اساس بررسی پژوهشگران آلمانی، پسته منبع غنی گاما ـ توکوفرول، نوعی از ویتامین ای است و همچون یک آنتی آکسیدان عمل می کند.



آنتی آکسیدان ها موادی هستند که سلول ها را از آسیب ناشی از مولکول های مضر (شناخته شده به عنوان رادیکال های آزاد)، محافظت می کنند که می تواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کند.



پژوهشگران در بررسی های خود به نیمی از افراد شرکت کننده در این تحقیقات روزانه ۶۸ گرم پسته به مدت چهار هفته دادند و سپس با بررسی سطح گاما توکوفرول در بدن آنان، دریافتند سطح این ماده به میزان قابل توجهی بالاتر از گروهی است که پسته مصرف نکردند.



با این حال به گفته کارشناسان، پسته مقدار زیادی چربی دارد و مصرف بیش از حد آن موجب افزایش وزن می شود
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
15 نوع سرطان در چاق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها

آمار سرطان پروستات در مردان چاق بالاتر است و در مجموع 15 نوع سرطان در افراد چاق بیشتر از افراد معمولی بروز می‌کند.

دکتر محسن میرزایی رئیس مرکز بهداشت استان یزد اظهار کرد: هم اکنون بیش از 60 درصد مردان و زنان ایرانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند. همچنین بیماری‌های روحی روانی مانند افسردگی، انزوا طلبی،‌ کاهش اعتماد به نفس و سرخوردگی از جمله مسائلی است که افراد چاق دچار آن هستند.

وی با بیان این که در مردان چاق آمار سرطان پروستات بالا است و در مجموع 15 نوع سرطان در افراد چاق بیشتر از افراد معمولی رخ می‌دهد، تغییر نوع تغذیه و عادت‌های غذایی و کاهش تحرک را از دلایل اصلی افزایش آمار چاقی دانست و افزود: در حال حاضر حدود 70 درصد جمعیت کشور شهرنشین شده‌اند و افرادی هم که در روستا زندگی می‌کنند، نسبت به گذشته تحرک کمتری دارند، لذا شاهد افزایش چاقی افراد هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیشتر مردم به سوی غذاهای پرکالری و چاق‌ کننده و نیز غذاهای آماده که سرشار از کالری و چربی هستند مانند انواع سوسیس، کالباس، پیتزا و سس‌های چرب روی آورده‌اند و مصرف غذاهای پرکالری مختلف از جمله شیرینی‌جات، تنقلات ناسالم رو به افزایش است، در حالی که این غذاها بدون آن که مواد غذایی کافی به بدن برسانند، میزان چربی زیادی را به بدن تحمیل می‌کنند.

وی مصرف آب به مقدار ناکافی را مانع دفع مواد زائد از بدن عنوان کرد و گفت: در صورت مصرف نکردن آب به مقدار کافی، مواد زائد بدن دفع نشده و در نتیجه این مواد در بافت زیر جلدی محبوس و به همراه آب و چربی ایجاد چاقی می‌کند. همچنین عدم تحرک موجب چاقی بیشتر در قسمتهای کم تحرک بدن شده و بیشتر در کسانی که زندگی کم تحرک دارند، ایجاد می‌شود. در افرادی که به صورت نشسته کار می‌کنند، چاقی موضعی در ناحیه ران‌ها، باسن، شکم و پهلوها به وجود می‌آید.

وی در خصوص اختلالات خواب به عنوان عوارضی از چاقی گفت: اختلالات خواب و قطع تنفس نیز در این افراد بیشتر است. این در حالی است که چاقی، بسیاری از سیستم‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مسوول برای جلوگیری از چاقی، زندگی دور از استرس را توصیه کرد و افزود:‌ زندگی پر از استرس و به دور از آرامش در ایجاد چاقی موضعی نقش دارد.

وی توصیه کرد: کاهش مصرف مواد غذایی پرچرب و افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی و همچنین فعالیت بدنی و ورزشی مانند پیاده روی به طور منظم می‌تواند از چاقی در افراد جلوگیری کند. این در حالی است که استفاده از مواد غذایی آماده همچون کنسروها، سوسیس، کالباس و ... افزایش چاقی را به دنبال دارد. رئیس مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اینکه چاقی در مردان سبب کاهش عملکرد مغزی آنان می‌شود، گفت: نتایج آزمونهای عملکرد مغزی در مردان چاق حدود 23 درصد کمتر از مردان با وزن طبیعی است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
منشا بينايي انسان کشف شد


مهر: محققان با مطالعه بر روي جانداري آبزي از خانواده اي 600 ميليون ساله موفق به کشف منشا باستاني بينايي در جانداران شدند.

با مطالعه بر روي «هايدرا» اعضاي يکي از قديمي ترين گروه هاي موجودات دريايي که همچنان از خطر انقراض در امان مانده اند محققان دانشگاه کاليفرنيا موفق به کشفي جديد در منشا بينايي انسان شدند.

«هايدرا» جانداران ساده اي به شمار مي روند که در کنار عروس هاي دريايي به گروه Phylum Cnidaria که در حدود 600 ميليون سال پيش حيات خود را آغاز کرده اند، تعلق دارند.

به گفته دانشمندان آزمايش ها نشان مي دهند شبکه هاي يوني يا دروازه هاي ژنتيکي در حساسيت نوري اين جانداران دخيل است ، پديده هايي که در قدرت بينايي انسانها نيز نقش دارند.

دانشمندان با وجود آگاهي از وجود ژن هاي زيادي که در بينايي جانداران نقش دارند دريافتند يکي از آنها ژن شبکه يوني است که براي آغاز پالس هاي عصبي بينايي به وجود آمده است. اين ژن کنترل ورود و خروج يون ها را به عهده داشته و عملکردي مشابه يک دروازه دارد.

بر اساس گزارش ساينس ديلي ، به گفته دانشمندان اين ژن با نام «آپسين» در بينايي جانداران نقش کليدي داشته و مسئول شيوه هاي مختلفي است که اين جانداران اطراف خود را مشاهده مي کنند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
حافظه زنان از مردان بهتر است

ایرنا: پژوهشگران با انجام مطالعه جديدي تاييد کردند که حافظه زنان بهتر از حافظه مردان است.

محققان دانشگاه لندن با مطالعه 9 هزار و 600 زن و مرد در دهه پنجاه سالگي شان، نشان دادند زنان ميانسال حافظه بهتري نسبت به مردان هم سن خود دارند.

داوطلبان در آزمايش نخست 10 لغت را شنيده و پس از دو دقيقه هر آنچه را به خاطر آوردند بيان کردند.آنها در آزمايش دوم مي بايست همان 10 لغت را پس از پنج دقيقه به خاطر مي آوردند.

محققان مي گويند، نمره زنان پنج درصد در نخستين آزمايش و حدود هشت درصد در آزمايش دوم از مردان بيشتر شد. در آزمايش ديگري که شامل نام بردن حيوانات طي يک دقيقه بود مردان و زنان نمرات يکساني داشتند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
تولد نوزاد از جنین فریز شده 11 ساله

واحد مرکزی خبر: رکورد ملی تولد جنین های فریز شده ، در مرکز باروری و ناباروری اصفهان شکسته شد.

محمد حسین نصر اصفهانی، جنین شناس این مرکز با اعلام این خبر گفت: رکورد تولد جنین های فریز شده به طور معمول 4 تا5 سال و به ندرت تا 7 سال است اما امروز با تولد نوزاد حاصل از جنین فریز شده 11 ساله این رکورد شکسته شد.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه در جهان تولد جنین های فریز شده تا 13 سال هم گزارش شده است افزود: پژوهشگران مرکز درمان باروری و ناباروری اصفهان با نوآوری ساده در به صفر رساندن شوک حرارتی در نگهداری و استفاده از جنین های فریز شده، توانستند به این رکورد جدید در کشور دست یابند.

وی گفت: جنین های فریزشده به شوک حرارتی بسیار حساس هستند و با استفاده از روش جدیدی در این مرکز،این شوک به صفر رسیده است.

اسدالله کلانتری جراح و متخصص زنان،زایمان و نازایی درباره نوزاد حاصل از فریز این جنین 11 ساله گفت: این نوزاد دختر هم اکنون در سلامت کامل به سر می برد.

سید مهدی احمدی رئیس مرکز باروری و ناباروری اصفهان نیز با اشاره به کاربرد فریز جنین در بیماران سرطان تخمدان ، سینه و رحم و حفظ قدرت باروری آنان گفت: کسانی که می خواهند بچه دار شدن خود را بنا به عللی به تعویق بیندازند،می توانند از این روش برای حفظ قدرت باروری خود استفاده کنند.

مرکز باروری و ناباروری اصفهان فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
علت بروز سرطان ریه در غیر سیگاری ها

محققان ژنی را کشف کردند که می تواند علت بروز سرطان ریه در غیر سیگاری ها را توضیح دهد.

محققان ژنی به نام GPC5 را کشف کردند که علت بروز سرطان ریه در غیر سیگاری ها را توضیح می دهد.

دانشمندان امیدوارند با انجام تحقیقات بیشتر روی ژنGPC5 بتوانند روش جدیدی برای درمان افراد مبتلا به سرطان ریه و پیشگیری از سرطان در افرادی که در معرض خطر جدی هستند پیدا کنند.

اما محققان سرطان انگلستان معتقدند کار بیشتری باید انجام شود تا علت دقیق این ارتباط کشف شود.

در گزارش موسسه تومورشناسی لنست آمده است نزدیک به یک چهارم سرطانهای ریه در سطح جهان برای افرادی اتفاق می افتد که هرگز سیگار نکشیده اند.

در کشور انگلستان هم 10 درصد سرطانهای ریه در افرادی رخ میدهد که سیگاری نیستند.
محققان معتقدند سرطان ریه در غیر سیگاری ها در حال افزایش است ، اما هنوز هم دلیل اصلی بروز این بیماری در این افراد شناسایی نشده است.

برای همین دانشمندان نمونه دی.ان.ای 754 نفر را که در طول دوران زندگی خود کمتر از 100 سیگار کشیده بودند بررسی کردند تا به تفاوت ژنتیکی که ممکن است باعث بروز خطر سرطان ریه شود پی ببرند.

بعد از در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند قرار گرفتن در معرض دود سیگار افراد دیگر و سوابق ابتلا به سرطان ریه در خانواده ، دو قسمت از ژنومهای این افراد کشف کردند که میتواند به توضیح علت بروز سرطان ریه در غیر سیگاری ها کمک کند.

دانشمندان با انجام تحقیقات بیشتر متوجه شدند فعالیت ژن GPC5 در شایع ترین فرم سرطان ریه تا 50 درصد کمتر است و احتمال می دهند همین فعالیت کمتر این ژن خاص می تواند به بروز سرطان ریه در غیر سیگاری ها کمک کند.

دکتر راماسواری گویندان از دانشگاه واشنگتن در این باره گفت : هنوز هم دلیل این که چرا این تغییرات ژنتیکی میتواند تعدادی از غیر سیگاری ها را مستعد ابتلا به سرطان ریه کند مشخص نیست و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

دکتر کت آرنی مدیر اطلاعات علی مرکز تحقیقاتی سرطان انگلستان در این باره گفت : سیگار کشیدن باعث بروز 90 درصد از سرطان های ریه در سطح جهان است ، اما هنوز هم تعداد غیر سیگاری هایی که به این نوع سرطان خطرناک و کشنده دچار می شوند قابل توجه است.

یافته های جدید میتواند به توضیح علت ابتلای غیر سیگاری ها به سرطان ریه کمک کند و راههای موثرتری برای پیشگیری از این بیماری را در اختیار دانشمندان قرار دهد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
موفقیت متخصصان ایران در تولید 2 داروی جدید

واحد مرکزی خبر: متخصصان کشورمان دو داروی جدید با نامهای "ونلافکسین" و "کیلیندامایسین" تولید کردند.

مدیر کارخانه داروسازی سها وابسته بـه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر،با بیان اینکه تـاکنون این داروها از خارج وارد می شد گفت: قرص ونلافکسین برای درمان بیماری های افسردگی ، اظطراب و نیز وسواس های جبری استفاده می شود .

رضا شالچیـان از ویژگی هـای این داروی تـولیدی را ، کاهش عوارض جانبی و نیز اثر بخشی سریعتر در مقایسه با داروهای مشابه اعلام کرد و افزود: علایم تاثیر داروهای های ضد افسردگی موجود در بازار بین 14 تا 16 روز پس از شروع مصرف نمایـان می شود درحالی که اثر بخشی این داروی جدید 5 تا 6 روز پس از اولین مصرف قابل مشاهده است .

وی افزود : بـا تولید انبوه این دارو سالانه بین 80 تا 90 میلیارد تومان صرفـه جویی ارزی می شود گفت : تـاکنون بیماران این داروهـا را هـر عدد هزار تومان می خریدند در حالی که با تولید این دارو در کشور بیماران می تواند هر عدد آنرا با قیمت 100 تومان خریداری کنند .

مدیر تضمین کیفیت کارخانه داروسازی سها هم بـا بیان اینکه کپسول کیلیندا مـایسین نیز یک نوع آنتی بیوتیک است گفت : این دارو برای درمان عفونت های شکمی و استخوانی استفاده می شود .

فریبا رازگردانی افزود: با تولید انبوه این دارو در کشور سالانه بین 2 تا 3 میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود .

مدیر شرکت داروسازی سها پیش بینی کرد کـه دو داروی جدیـد در روزهـای آینده به طور انبوه در بازار دارویی کشور توزیع شود .

هم اکنون70 قلم دارو شامل قرص ، کپسول ، سوسپانسیون و شربت در شرکت داروسازی سهـا وابسته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تولید می شود.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
توالی ژنوم قارچ سیاه خوراکی به دست آمد

مهر: گروهی از محققان فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی موفق شدند از توالی ژنوم قارچ سیاه خوراکی نقشه برداری کنند.

قارچ سیاه خوراکی "پریگورد" با نام علمی Tuber Melanosporum یک ماده خوراکی بسیار لذیذ است و به همین علت گروهی از محققان آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی به سرپرستی موسسه ملی تحقیقات کشاورزی فرانسه پس از 5 سال تحقیقات موفق شدند از توالی ژنوم این قارچ نقشه برداری کنند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "این قارچ سیاه در میان قارچهایی که تاکنون توالی ژنوم آنها به دست آمده است با برخورداری از 125 میلیون زوج پایه ژنتیکی از بزرگترین ژنوم برخوردار است."

براساس گزارش نیچر، در DNA این قارچ 7 هزار و 500 ژن، پروتئینها را رمزگذاری می کنند که از این تعداد حدود 6 هزار ژن در سایر قارچها نیز وجود دارند و بقیه ژنها منحصر به این قارچ بوده و به آن در برقراری یک زندگی همزیستی با گیاهان میزبان کمک می کنند.

این قارچ به ساقه درختان بلوط و فندوق می چسبد و با آنها زندگی همزیستی می کند.

به گفته این محققان، دستیابی به توالی ژنوم این قارچ می تواند در بهبود کشت این ماده خوراکی نقش مهمی ایفا کند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
راننده ها از خوردن قرص مسکن خودداری کنند

واحد مرکزی خبر: رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان تهران گفت : کسانی که رانندگی وسایل نقلیه را برعهده دارند از خوردن قرصهای مسکن ، ضد هیستامین و داروهای خواب آور خودداری کنند . دکتر دهقان پور در مصاحبه با خبرنگار ما تاکید کرد : راننده ها به هیچ وجه در حالت خستگی یا بلافاصله پس از صرف ناهار رانندگی نکنند.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد تصادفات که موجب فراخوانی اورژانس می شود به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده هاست افزود: در این موارد لازم است راننده خودروی خود را در اولین ایستگاه یا پارکینگ کنار جاده متوقف کند و پس از رفع خستگی به رانندگی ادامه دهد ضمن اینکه اگر فرد دیگری توانایی رانندگی در جاده را دارد جای خود را با او عوض کند.

دهقان پور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 1650 پایگاه اورژانس در شهرها و جاده های کشور فعالیت می کنند گفت: بر اساس آمارهای مرکز مدیریت بحران کشور و مرکز مدیریت فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، اورژانس از 26 اسفند تا کنون بیش از 80 هزار ماموریت داشته است. رئیس مرکز فوریت های پزشکی تهران همچنین به مردم توصیه کرد از توقف در محل وقوع حادثه رانندگی به ویژه در جاده ها خودداری کنند چون در بسیاری از موارد توقف های ناایمن موجب وقوع حوادث بعدی می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه جابجایی غیر استاندارد مصدومان حوادث به ویژه آنهایی که از ناحیه سر ، گردن و ستون مهره ها ضربه دیده اند، می تواند موجب قطع نخاع مصدوم شود، از مردم خواست در صورتی که با اصول اولیه امداد و احیا آشنایی ندارند از جابجا کردن مجروحان تصادفات خود داری کنند و منتظر اورژانس 115 بمانند. دکتر دهقان پور تاکید کرد اولین اقدام در هر حادثه یا تصادفی ، باید تماس با تلفن 115 باشد.

وی همچنین به مسافرانی که در این روزهای پایانی از سفر به خانه های خود بازمی گردند توصیه کرد لباس گرم و آب آشامیدنی سالم همراه داشته باشند ضمن اینکه از غذاهای غیر چرب و ساده که نیازی به گرم کردن ندارد و همچنین به سرعت فاسد نمی شود در مدت سفر استفاده کنند . رئیس مرکز فوریت های پزشکی تهران گفت: بیشترین موارد مراجعه مردم به پایگاههای اورژانس یا فراخوانی نیروهای امدادی در ایام تعطیلات امسال ، مسمومیت های غذایی و سرماخوردگی بوده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
تاثیر ماءالشعير در جلوگيري از ريزش مو


فارس: يك متخصص تغذيه گفت: ماءالشعير حاوي ويتامين‌هاي گروه B است كه مصرف آن براي رشد مو و جلوگيري از ريزش آن مفيد است.

مرتضي صفوي افزود: ماءالشعير داراي چند نوع تركيب مختلف از جمله ساكارز، گلوكز، مالتوز و ويتامين C، ويتامين‌هاي گروه B، اسيدهاي آلي، انواع آمينواسيدها، املاح، اسيد نوكلئيك و آب گازدار است.

وي گفت: ته مزه تلخ ماءالشعير مربوط به ماده رازك است، با خاصيت آنتي‌بيوتيكي كه به پايداري ماءالشعير كمك مي‌كند و عصاره رازك خواص طبي زيادي دارد از جمله موجب دفع سنگ كليه مي‌شود، مدر و ضد‌عفوني‌كننده دستگاه گوارش و دستگاه تنفس است.

اين متخصص تغذيه افزود: ويتامين‌هاي گروه B و آمينواسيدهاي موجود در ماءالشعير براي پوست و مو بسيار مفيد هستند و براي رشد مو و جلوگيري از ريزش آن مي‌تواند‌ مفيد باشد.

صفوي گفت: ويتامين‌ها گروه B محلول در آب هستند و به راحتي وارد فاز آبي ماءالشعير در حين جوشش مي‌شوند كه در سنتز ميانجي‌هاي عصبي نقش مهمي دارند، باعث رفع استرس و بسياري از اختلالات عصبي ديگر مي‌شوند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
توصیه‌هایی برای داشتن قلب سالم

ایسنا: یک متخصص قلب و عروق توصیه کرد: لازم است همه افراد جامعه حداقل سالی یک بار کنترل فشار خون داشته، کنترل وزن، چربی و قند خون را انجام دهند و اشکال آن را اصلاح کنند.

دکتر طوبی کاظمی متخصص قلب و عروق گفت: عواملی که منجر به بیماری‌های قلبی می‌شوند به آنها عوامل خطر می‌گویند. یعنی عواملی که اگر در یک فرد وجود داشته باشند، احتمال بیماری نسبت به فردی که این عوامل را ندارد، افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی عوامل خطر بیماری‌های قلبی را دو گروه عنوان کرد و گفت: عوامل غیرقابل کنترل شامل؛ سن، جنس و زمینه وراثتی و عوامل قابل کنترل که شناخت این گروه از عوامل خطر اهمیت زیادی دارد. چون با کنترل آنها می‌توان از بیماری قلبی پیشگیری کرد. وی این عوامل را چربی خون بالا، چاقی و اضافه وزن، فشار خون بالا، سیگار، بیماری قند خون بالا (دیابت)، کم تحرکی، استرس و **** غذایی ناسالم عنوان کرد.

این متخصص گفت: با توجه به عوامل خطر ذکر شده با جلوگیری از ایجاد این عوامل و یا در صورت وجود، کنترل و اصلاح آنها می‌توان قلب سالمی داشت. کاظمی اضافه کرد: از مهمترین راه‌های داشتن قلب سالم، داشتن فعالیت فیزیکی مناسب و **** غذایی سالم است.

وی ادامه داد: در صورت داشتن فعالیت خوب و مناسب (حداقل 5/0 ساعت در روز برای حداقل 5 روز هفته) توام با **** غذایی سالم، چربی، فشار خون و قند خون کنترل بهتری می‌شود و فرد وزن طبیعی نیز خواهد داشت. کاظمی در خصوص بهترین **** غذایی برای پیشگیری از بیماری قلبی گفت: **** غذایی سالم از نظر قلب حاوی میوه و سبزیجات فراوان، لبنیات فراوان، حبوبات و انواع فیبرها است.

وی تصریح کرد: **** غذایی خوب باید چربی کمتری داشته باشد، بنابراین مصرف حداقل روزی چهار تا پنج واحد سبزی و میوه، لبنیات کم چرب فراوان در **** غذایی و انواع حبوبات و آجیل‌ها (در حد متعادل - کم نمک) لازم است. متخصص قلب و عروق گفت: به طور کلی لازم است، روغن نباتی جامد از **** غذایی حذف شود؛ چون حاوی اسید چرب ترانس بوده که سرطان زا است.

کاظمی اظهار داشت: در مصرف روغن‌های نباتی مایع نیز باید دقت شود و از روغن ویژه سرخ کردن فقط برای آماده کردن غذاهای سرخ کردنی استفاده شود. بهترین روغن‌های خوراکی روغن زیتون، کنجد، کلزا (کانولا)، آفتابگردان است.

وی ادامه داد: مصرف جگر و کله پاچه در بیماران قلبی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و در افراد سالم هم به مقدار کم، گوشت قرمز کمتر و مصرف گوشت سفید (ماهی - مرغ) و گوشت‌های دریایی افزایش یابد، مصرف نمک و قندها نیز محدود شود. وی درباره **** غذایی بیماران قلبی گفت: بیماران قلبی مشابه افراد سالم باید رژیمی حاوی میوه جات و سبزیجات فراوان، لبنیات کم چرب، حبوبات داشته و **** آنها کم چرب بوده و گوشت قرمز کمتری مصرف کنند.

کاظمی اذعان داشت: جگر و کله پاچه با توجه به چربی بسیار بالایی که دارد در بیماران قلبی ممنوع است. این افراد باید از مصرف غذاهای حجیم مانند آش رشته، کشک، آبگوشت خودداری کرده و در صورت مصرف فقط مقدار کمی از آن را مصرف کنند. وی یادآور شد: بیماران قلبی دقت کنند تا دو ساعت بعد از غذا، فعالیت فیزیکی نداشته باشند.
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,341
لایک‌ها
1,210
محل سکونت
رشت
مطالبی درمورد بیماری گیلن باره میخواهم
راه حل ها و عوارض وپیشگیری و...

باید چی کرد و علاجش چیه؟
 
بالا