• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
کنترل کلسترول و قند خون با زیتون

زیتون چه سبز و چه سیاه یک میوه سالم و مفید برای افزودن به **** غذایی روزانه و وعده‌های مختلف غذایی است.

به گزارش ایسنا، محققان یونانی می‌گویند؛ روغن زیتون به کنترل میزان کلسترول و نیز کنترل قند خون کمک می‌کند. همچنین این روغن از آنجا که یک چربی تک زنجیره‌ای اشباع نشده است، پروسه هضم غذا را فوق‌العاده تسهیل می‌کند.

همچنین می‌توانید از روغن این میوه همراه با سالاد سبزیجات استفاده کنید و یا خود میوه آن را به عنوان یک میان وعده بخورید. علاوه بر این، درغذاهای ادویه دار نیز می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید. در تهیه سس‌ها هم بهتر است از این روغن مصرف کنید.

مصرف ترکیب روغن زیتون با پیاز و سبزیجات دیگر برای سلامتی بسیار مفید است. به هنگام تهیه غذاهای سرخ کردنی نیز بهتر است به طور منظم روغن زیتون هم مصرف کنید.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
گنجایش مغز ما چه قدر است؟


به خاطر سپردن تعداد زیادی شماره تلفن کار دشواری است، اما پژوهشگران معتقدند برخلاف تصور عموم، گنجایش مغز ما برای ذخیره اطلاعات بی‌انتهاست و میتوان طی پنجاه سال حدود 9 میلیون شماره را حفظ کرد.

به خاطر سپردن شماره‌های 11 رقمی تلفن‌های همراه برای اغلب ما کار بسیار دشواری است. در حالی که چائولو اهل چین،‌ یکی از رکوردشکنانی که حافظه بی‌نظیری دارد و هنوز هم کسی نتوانسته رکوردش را بشکند، در سال 2005/ 1384 توانست 67،890 رقم اعشار عدد پی را از حفظ بنویسد. اما در مقایسه با ظرفیت واقعی مغز،‌ چه می‌توان در این باره گفت؟

در حقیقت، بر اساس گزارش نیوساینتیست،‌ توانایی مغز ما برای کسب اطلاعات بی‌انتهاست. توماس لندور در سال 1986/ 1365 مطالعه گسترده‌ای را با استفاده از عکس‌ها و متن‌ها انجام داد تا ببیند که افراد تا چه میزان می‌توانند در ذهن خود اطلاعات را ذخیره نمایند. وی بر اساس نتایجی که به دست آورد چنین تخمین زد که هر فرد بزرگسالی به طور متوسط در طول مدت عمر خود معادل 125 مگابایت اطلاعات را در ذهن خود ذخیره می‌کند، یعنی معادل 100 کتاب با حجم کتاب موبی‌دیک.

البته به خاطر سپردن تعداد زیادی رقم با ترتیب درست خیلی مشکل‌تر از به خاطر سپردن اطلاعات مربوط به یک متن یا عکس است. بنابراین برای این که بتوانیم به طور دقیق بگوییم که ظرفیت یک حافظه چه قدر است، شاید بهتر باشد که به سراغ تکنیک‌هایی برویم که قهرمانان حافظه دنیا از آن‌ها استفاده می‌نمایند.

اغلب آن‌ها از یک روش به خاطرسپاری استفاده می‌کنند. آن‌ها قبل از این که شروع به حفظ کردن یک عدد بنمایند، یک شی یا فرد را به هر عدد چهار رقمی از 0000 تا 9999 مرتبط می‌سازند. بنابراین، ارقام اعشاری عدد پی، به یک سری از این افراد یا اشیا ترجمه می‌شود و فردی که این ارقام را به حافظه می‌سپارد از این سری افراد و اشیا در ذهن خود یک داستان می‌سازد. در نتیجه مجموعه ارقام جذاب‌تر می‌شوند و ذهن از عهده به خاطر سپاری آن‌ها برمی‌آید.

برای لو حفظ کردن 40،000 رقم در حدد 1000 ساعت زمان می‌برد. بنابراین، مهم نیست که میزان حافظه یک نفر چه قدر باشد. اگر یک نفر در بیست سالگی شروع به حفظ کردن ارقام به این روش نماید و روزی 12 ساعت وقت صرف آن کند،‌ در تولد هفتاد سالگی‌اش حدود 8،760،000 رقم را به ترتیب از حفظ خواهد بود.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
800 هزار مرگ در سال به علت کمبود ویتامین A


ایسنا: دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به نقش ویتامین A به عنوان یکی از ریزمغذی‌های مهم در تامین سلامت بدن، گفت: سالانه بالغ بر800 هزار مرگ در دنیا به کمبود ویتامین A نسبت داده شده است. کمبود ویتامین A و یا سایر مواد مغذی می‌توانند به نوعی در مرگ‌های دیگر نیز دخیل باشند.

دکتر نیستانی با اشاره به کمبود ویتامین A به عنوان شایع‌ترین کمبودهای ریزمغذی‌ها، گفت: هر چند که منابع ویتامین A در مواد غذایی توزیع نسبتا گسترده‌ای دارد، اما برآوردهای سازمان بهداشت جهانی نشان داده که 21 درصد کودکان دنیا به درجاتی از کمبود ویتامین A دچار هستند.

وی با بیان این که عمدتا علایم بالینی کمبود ویتامین A علایم چشمی است، ادامه داد: کاهش دید چشم، شب کوری و در صورت شدت کمبود، خشکی قرنیه و نهایتا نابینایی دائمی از عوارض و علایم معمول کمبود ویتامین A است.

دکتر نیستانی، نابینایی ناشی از کمبود ویتامین A را شایع‌ترین عامل غیرعفونی نابینایی در سطح جهان عنوان کرد و گفت: کمبود ویتامین A علاوه بر تاثیرات چشمی، دستگاه ایمنی بدن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به این ترتیب افراد مبتلا به کمبود حاشیه‌ای ویتامین A‌، مستعد ابتلا به عفونت‌های مکرر هستند. به عنوان مثال بروز اسهال در کودکان مبتلا به کمبود ویتامین A، بیشتر است و ممکن است تظاهرات سرخک نیز در وی شدیدتر باشد.

دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در پایان گفت: در مجموع مواد مغذی بویژه ویتامین A تاثیر مهمی بر سیستم ایمنی بدن دارند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
رييس مرکز مجازي پژوهش‌هاي راهبردي دامپزشکي:
75درصد بیماریهای جدید منشاء حیوانی دارندرييس مرکز مجازي پژوهش‌هاي راهبردي دامپزشکي با تأکيد بر شعار امسال روز جهاني دامپزشکي مبني بر همکاري بيش از پيش دامپزشک و پزشک براي تأمين سلامت جامعه، گفت: متأسفانه امروز فاصله معناداري بين دامپزشکان و پزشکان ايجاد شده که اين فاصله بايد کاهش يابد.

دکتر محمد لطفي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به نشناختن جامعه از زواياي مختلف حرفه دامپزشکي بخصوص در تأمين بهداشت مواد غذايي و تحقيقات اظهار كرد: نامگذاري آخرين شنبه آوريل هر سال به نام روز جهاني دامپزشکي و حضور فعالانه سازمان جهاني بهداشت دام (OIE) در اين مناسبت نشانه اهتمام مجامع جهاني به نقش اين حرفه در بهداشت عمومي و ضرورت تبيين هر چه بيشتر خدمات متنوع دامپزشکان در جامعه است.

به گفته وي سابقه نامگذاري اين روز توسط انجمن جهاني دامپزشکي به سال 2000 ميلادي برمي‌گردد و از سال 2008 هم سازمان جهاني بهداشت دام (OIE) به طور مشترک با اين انجمن جايزه‌اي هزار دلاري براي بهترين برگزاري مراسم روز جهاني دامپزشکي در کشورهاي عضو انجمن جهاني دامپزشکي در نظر گرفته‌اند.

لطفي‌زاده در ادامه اظهار کرد: امروز آگاهي جهانيان درباره ارتباط بيماري‌هاي حيوانات و بهداشت عمومي جامعه افزايش يافته و مي‌دانند 60 درصد بيماري‌هاي عفوني، بين حيوان (چه اهلي و چه وحشي) و انسان مشترک‌اند، 75 درصد بيماري‌هاي نوپديد منشاء حيواني داشته و 80 درصد عوامل بيماري‌زا هم که به عنوان عوامل بالقوه بيوتروريستي شناخته مي‌شوند از حيوان به انسان قابل انتقال هستند و لذا از اين نظر دامپزشکي را مي‌توان بازوي پدافند غيرعامل کشورمان هم دانست.

رييس مرکز مجازي پژوهش‌هاي راهبردي دامپزشکي افزود: با توجه به حجم بسيار بالاي حمل و نقل و مسافرت بين کشورهاي مختلف جهان و تغييرات آب و هوايي که بعضاً حشرات ناقل برخي بيماري‌ها را در مناطقي که تاکنون قدرت زندگي و تکثير نداشتند به دليل گرم شدن زمين قادر به ادامه حيات ساخته، توجه به طب پيشگيري که پايه آن دامپزشکي است براي جلوگيري از بروز و شيوع بيماري‌هاي مختلف قابل انتقال بين حيوان و انسان و تأمين بهداشت مواد غذايي ضروري است.

لطفي‎زاده ضمن تأکيد بر ضرورت آشنايي نسل جوان و عموم مردم با خدمات دامپزشکان بزرگ کشورمان در تحقيقات علوم پايه و نقش مؤثر آنان در مؤسسه تحقيقات واکسن و سرم‌سازي رازي، انستيتو پاستور و غيره گفت: مردم بايد بدانند که نجات جان اغلب کودکان اين مرز و بوم مديون خدمات پدر علم واکسن ايران و مجاهدت‌هاي بي‌نظير مرحوم استاد دکتر ميرشمسي است که آنان را در برابر بسياري از بيماري‌ها نظير فلج اطفال، سرخک، ديفتري و غيره مصون کرد و از اين دست نمونه‌ها هم در ميان جامعه دامپزشکي کم نيست.

لطفي‌زاده در پايان با اشاره به همکاري کالمت (پزشک) و گرن (دامپزشک) در توليد واکسن ب.ث.ژ به عنوان يک نمونه موفق از همکاري پزشک و دامپزشک در سطح جهاني و همکاري موفقيت‌آميز پزشکان و دامپزشکان کشورمان در توليد حيوانات تراريخته و ناي مصنوعي تأکيد کرد: مجلس شوراي اسلامي و دولت بايد با توجه به نقش مهم حرفه دامپزشکي در تأمين بهداشت عمومي اهتمام ويژه‌اي بر گسترش و افزايش همکاري‌ دامپزشکان و پزشکان در کشورمان داشته باشند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
7 باور غلط درباره سرطان سینه

اگرچه سرطان پستان یکی از شایع ‌ترین سرطان‌ ها در زنان است و باید مورد توجه بسیاری قرار گیرد اما همه توده ‌هایی که در پستان ایجاد و یا توسط خانم‌ ها احساس می‌ شوند لزوما سرطان نیستند و اگر این توده‌ ها سرطانی هم باشند، با تشخیص زودرس و اقدام سریع درمان‌ پذیر خواهند بود، اما بسیاری از خانم‌ ها با مشاهده توده در پستان بسیار نگران و مضطرب می ‌شوند و حتی از مراجعه به پزشک هراس دارند. در حدود ۴۰ درصد از خانم‌ ها در دوره‌ ای از زندگی توده‌ هایی را در پستان خود لمس می‌ کنند.
در اینجا با ۷ مورد از خطاهای رایج زنان درباره این سرطان آشنا می ‌شویم:

- توده‌های پستانی تقریبا همیشه سرطان هستند

این عقیده نادرستی است که هر توده‌ ای در پستان به معنی وجود سرطان است. به گفته محققان انجمن سرطان آمریکا، اگر چه هر خانمی در پستان خود که احساس توده‌ داشت باید به فکر سرطان باشد تا عکس این موضوع ثابت شود، اما این نباید زنان را نگران کند. هر چه سن یک زن بیش تر باشد، احتمال بیش تری دارد تا یکی از ۷ تا ۸ نفری باشد که مبتلا به سرطان پستان می ‌شوند. همچنین احتمال بیش تری وجود دارد که توده ‌های پستانی در زنان سالمند و زنانی که به دوران یائسگی نزدیک می‌ شوند و یا یائسه شده‌ اند سرطانی شوند. وقتی یک توده پستانی سرطانی نباشد، به چه دلیل ممکن است ایجاد شده باشد؟ این توده‌ ها ممکن است کیست ‌هایی باشند که معمولا خطرناک نیستند، اما ممکن است رشد غیر سرطانی و غیر طبیعی سلول‌ ها باشد نظیر فیبروآدنوما که کمتر شایع است و یا لخته ‌های خونی که موجب ایجاد توده می‌ شوند. همچنین این توده ‌های کاذب ممکن است در اثر تغییرات هورمونی ایجاد شوند که در واقع اصلا آن ها توده نیستند.

به هر حال دلیل توده‌ های پستانی هر چه باشد، نباید مورد غفلت واقع شود و باید از سوی پزشک اطمینان حاصل شود که خطرناک نیستند. گاهی لازم است معاینه جسمی از سوی پزشک صورت گرفته و گاهی نیاز به ماموگرافی و در برخی اوقات نیاز به سونوگرافی است. با انجام این آزمون‌ ها علت توده ‌های پستانی دقیقا مشخص خواهد شد.

- سرطان پستان همیشه همراه با توده ‌ای قابل لمس است

همیشه این ‌طور نیست. به گفته محققان دانشگاه لومباردی شهر جورج واشنگتن همیشه سرطان‌ های پستان با توده همراه نیستند. گاهی اوقات قبل از این که خانمی احساس توده در پستان خود داشته باشد، بعد از انجام ماموگرافی مشخص می ‌شود که او دچار سرطان پستان است. بسیاری از سرطان‌ ها هنگام آزمون‌ های غربالگری ماموگرافی تشخیص داده می‌ شوند.

- توده‌ های سرطانی با توده‌ های خوش ‌خیم تفاوت دارند
اگر این ‌طور فکر می ‌کنید بدانید که همیشه توده‌ های سرطانی متفاوت از توده‌ های خوش‌ خیم نیستند. توده‌ های سرطانی و توده‌ های غیر سرطانی یا همان خوش ‌خیم، ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. زنان غالبا فکر می ‌کنند وقتی توده‌ ای سرطانی باشد، آن را به صورت توده ‌ای سفت احساس می ‌کنند که به اطراف حرکت نمی‌ کند. این در حالی است که توده ‌های پستانی همچنین ممکن است نرم و متحرک باشند. بنابراین همیشه نمی ‌توان گفت که توده‌ های سفت، سرطانی و توده‌ های نرم، بی ‌خطر هستند.
در حالی که ۴۰ درصد زنان در زندگی خود با توده‌ های پستانی مواجه می ‌شوند، باورهای رایج درباره این توده‌ ها کم نیست.

کیست‌ ها در صورتی که عمقی باشند احساس سوزش ایجاد می‌ کنند. اما اگر این کیست‌ ها سطحی باشند غالبا نرم و گرد حس می ‌شوند. اگر توده‌ های پستانی عمقی باشند قادر هستند بافت پستان را به جلو برانند. گاهی توده‌ هایی که در لمس به نظر خوش‌ خیم و نرم و متحرک می ‌آیند می ‌توانند سرطان باشند. توده‌ هایی که با لمس آن ها زنان احساس خراش و سوزش داشته باشند معمولا خوش ‌خیم هستند و اما بهترین توصیه این است که اگر هنگام لمس هر احساسی داشتید باید مورد بررسی قرار بگیرید.

- نباید نگران توده‌ های کوچک بود

این باور غلط است که نباید با لمس توده‌ های کوچک در پستان احساس نگرانی کرد. توده‌ های سرطان ‌ها می ‌توانند در زمان شروع بسیار کوچک باشند. اندازه یا سایز توده ‌های پستانی راه خوبی برای تصمیم ‌گیری در مورد بی‌ خطری یا سرطانی بودن توده ‌ها نیست. در برخی از زنان توده‌ های پستانی به اندازه ی یک نخود و در برخی دیگر اندازه ی این توده‌ ها حتی به حد یک گریپ ‌فروت هم می ‌رسد. با انجام ماموگرافی حتی توده‌ های بسیار کوچک مشخص می ‌شوند. وقتی زنان واقعا در پستان خود توده ‌ای را حس می ‌کنند اندازه ی آن ها معمولا کمتر از ۲/۵ سانتی ‌متر قطر دارد یعنی چیزی به اندازه یک آلبالو.

- مراجعه فوری ضروری نیست.
این باور غلط را از ذهن خود دور کنید که با لمس توده نباید سریع به پزشک مراجعه کرد. مخصوصا اگر شما خانمی هستید که سن‌ تان کمی بالا رفته است به تأخیر انداختن مراجعه و پیگیری توده پستانی کار درستی نیست. هر توده‌ ای در پستان باید توسط پزشک مورد ارزیابی کامل قرار گیرد. گاهی پزشک توصیه می‌ کند که بعد از دوران قاعدگی برای بررسی بیش تر مراجعه کنند. ممکن است این توده نوعی کیست باشد و با قاعدگی و تغییرات هورمونی تغییر کند. زنانی که به سن یائسگی نزدیک می ‌شوند احتمال کمتری وجود دارد تا دچار تغییرات توده ناشی از تاثیرات هورمونی شوند، بنابراین نباید ارزیابی‌ های پستانی به تاخیر انداخته شود.

اما این سوال مطرح می ‌شود که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
پزشکان توصیه می ‌کنند در هر سنی که هستید حتما حداکثر ۲ تا ۴ هفته بعد از لمس توده به پزشک مراجعه کنید. حتی بهتر است بلافاصله پس از لمس توده به پزشک مراجعه کنید. این پزشک است که زمان مراجعه بعدی را تعیین می ‌کند و زنان خود نباید در مورد آن تصمیم بگیرند. عده‌ای از زنان خود را با اطرافیان و آشنایان خود مقایسه می ‌کنند و به گمان این که توده پستانی آن ها هم ممکن است کیست باشد و برطرف می ‌شود به پزشک مراجعه نمی‌ کنند. در حالی که اگر توده‌ ای سرطانی باشد حتی یک هفته و یا یک ماه هم برای درمان ارزشمند است، مخصوصا اگر فرد جوان باشد.

- یک توده می ‌تواند سرطانی باشد، حتی در زنانی که تاریخچه خانوادگی سرطان ندارند

این باور هم واقعیت مطلق ندارد. تنها ۵ تا ۱۰ درصد از سرطان‌ های پستان، ارثی است. اکثریت زنانی که دچار سرطان پستان می ‌شوند هیچ عامل خطری ندارند. پس این جمله هم واقعیت ندارد که اگر خانمی در خانواده‌ ای زندگی می‌ کرد که تاریخچه سرطان در آن وجود نداشت، توده‌ های پستانی هرگز سرطانی نخواهند شد.

- در زنانی با داشتن تاریخچه کیست، توده‌ های پستانی سرطانی نیستند

همیشه این ‌طور نیست. برخی از زنان که سالیان زیاد در پستان خود کیست داشته ‌اند نباید تصور کنند که این کیست‌ ها نگران‌ کننده نخواهند شد، چرا که ممکن است کیست‌ ها هم دچار تغییراتی شده و به توده‌ های سرطانی تبدیل شوند.

همه خانم‌ ها باید توجه کنند که هر زمانی که در پستان ‌های خود توده‌ ای جدید یافتند باید فورا به پزشک مراجعه کنند تا نگرانی‌ های شان برطرف شود، چرا که ممکن است این توده از همان کیست ‌های قدیمی نباشد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
بدون آب و غذا، چقدر زنده می‌مانید؟


دانشمندان نشان داده‌اند که بدون آب یا ویتامین، ادامه زندگی فقط برای چند روز یا حداکثر 1 هفته امکان‌پذیر است. اما اگر آب و ویتامین کافی به بدن برسد، می توان تا 1 سال لب به غذا نزد و به زندگی ادامه داد.

فکر می‌کنید انسان بدون آب و غذا چه قدر دوام می‌آورد؟ از نظر تئوری، وقتی در نهایت تمام چربی، پروتئین و کربوهیدرات بدن مصرف شود، بدن بدون انرژی می‌ماند و از کار باز می‌ایستد.

اما بر اساس گزارش نیوساینتیست، دکتر جرمی پاول تاک که در سال 2003/ 1382 بعد از اقدام دیوید بلین به گرسنگی کشیدن در لندن، ‌به او غذا داد، ‌با این تئوری موافق نیست. وی می‌گوید: «‌شما خیلی قبل از آن می‌میرید!»

افراد چاق تنها تا زمانی زنده می‌مانند که ویتامین‌های ب محلول در آب، در بدنشان وجود داشته باشد،‌ چرا که این ویتامین‌ها برای مصرف چربی‌ها لازم هستند. بنابراین ممکن است کسی از گرسنگی بمیرد اما هنوز هم چاق باشد.

بلندترین زمان گرسنگی ثبت شده، مربوط به کیه‌ران دوهرتی ایرلندی است که در سال 1981/ 1360 دست به اعتصاب غذا زد و بعد از 73 روز مرد. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مردم با مصرف آب و ویتامین می‌توانند بیش از یک سال بدون خوردن غذا زنده بمانند. در واقع حدود سی سال پیش، این یکی از روش‌های متداول کم‌کردن وزن در بین افراد بود.

با ویتامین و بدون آب،‌ مدت زمان زنده ماندن به شدت کاهش پیدا می‌کند. انسان می‌تواند هفته‌ها بدون غذا زنده بماند، اما یک فرد تشنه تنها چند روز زنده می‌ماند که بستگی به میزان دفع آب از بدنش دارد. بدون آب، حجم خون در بدن و به دنبال آن فشار خون،‌ کاهش می‌یابد. خون غلیط‌تر و چسبناک‌تر می‌شود و در نتیجه گردش آن در بدن سخت‌تر می‌شود. بنابراین قلب بیشتر کار می‌کند تا این شرایط را جبران نماید. با این وصف،‌ حتی در هوای خنک هم بدون آب کم‌تر از یک هفته دوام خواهید آورد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
بهترین زمان برای خوردن میوه

بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم و یا این که راه صحیح خوردن میوه‌ها چیست؟

به یاد داشته باشید که میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید، کارشناسان تغذیه بر این باورند که میوه‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.

اگر میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت، در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبرو می‌شود که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود.

برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید، تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌تان و سپس روده‌تان شود اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود.

در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می‌شود و به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن می‌کند .

پس لطفا میوه را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است و یا قبل از خوردن غذا باشد.

شما بارها شنیده‌اید که بسیاری شکایت می‌کنند که هر زمان که هندوانه می‌خوریم، غذا بالا می‌آید، و یا زمانی که موز می‌خوریم احساس می‌کنیم باید فورا به دستشویی برویم.

در حقیقیت همه این‌ها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است در غیر این صورت میوه‌ها با غذای فاسد شده ترکیب می‌شوند و گاز تولید می‌کنند و درنتیجه شما بالا می‌آورید.

سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم، همه‌شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.

باید بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه‌ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند چرا که همه میوه‌ها در بدن قلیایی می‌شوند.

اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

از خوردن میوه‌های پخته شده بپرهیزید

زمانی که نیاز دارید آب میوه بنوشید فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه‌هایی که بسیار غلیظ هستند را ننوشید.

میوه‌های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه‌ها را دریافت نخواهید کرد تنها مزه‌شان را دریافت می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که پختن میوه، تمام ویتامین‌ها را از بین می‌برد اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است.

اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام فرو دهید، چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از فرو دادن آن کاملا ترکیب شود.

می‌توانید برای پاکسازی بدنتان 3 روز روزه میوه بگیرید. به مدت 3 روز فقط میوه بخورید و در آخر متعجب می‌شوید از اینکه دوستانتان به شما می‌گویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.

با فواید انواع میوه آشنا شوید

سیب: اگرچه سیب مقدار کمی ویتامین سی دارد، اما دارای آنتی اکسیدان‌ها و فلاون‌هاست (ماده شیمیایی بیرنگ و متبلور) که هر دوی اینها فعالیت ویتامین سی در بدن را زیاد کرده و تسهیل می‌بخشند و درنتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا می‌کند.

توت فرنگی: بالاترین قدرت اکسیدان‌ها را در میان اکثر میوه‌ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگی رگها و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

پرتقال: مصرف روزانه 2 تا 4 عدد پرتقال جلوی سرماخوردگی را می‌گیرد، کلسترول را کم می‌کند، از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری کرده و یا سنگ‌های موجود در بدن را از بین می‌برد و همچنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.

هندوانه: بهترین تسکین دهنده تشنگی است چرا که از 92% آب تشکیل شده است، همچنین حاوی بالاترین دوز گلاتاتیون است که به بالارفتن سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند.
همچنین اصلی‌ترین منبع لیکوپین است که اکسیدانی برای مبارزه با سرطان است، دیگر مواد مغذی موجود در هندوانه ویتامین سی و پتاسیم هستند.

عنبه (انبه): بهترین برندگان برای داشتن بالاترین میزان ویتامین سی هستند، این میوه سرشار از کاروتین است که حاوی ویتامین آ بوده و برای چشم‌ها مفید می‌باشد.
در آخر این مطلب را هم به یاد داشته باشید که نوشیدن آب سرد بعد از غذا مساوی با ابتلا به سرطان است؛ می‌توانید باور کنید؟

شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده‌اید را سفت می‌کند، روند هضم غذا را کند می‌کند.
زمانی که این رسوب‌ها با اسید واکنش نشان می‌دهند و شکسته می‌شوند و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب می‌شوند.

این موضوع بسیار سریع موجب چاقی و سپس سرطان می‌شود بنابر این بهتر است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید .
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
سیگار لاغر نمی‌کند


ایسنا: در پژوهشی که از سوی محققان اسپانیایی انجام گرفته معلوم شد که سیگار کشیدن نمی‌تواند با چاقی مقابله کند.

دانشمندان می‌گویند میلیون‌ها نفر از مردم که به امید واهی لاغر شدن سیگار می‌کشند در واقع سلامت خود را برای هیچ به خطر می‌اندازند، چون تحقیقات نشان می‌دهد سیگار، افراد را چاق‌تر می‌کند.

کارشناسان در گزارش جدیدی تاکید کردند که این باور غلط عمومی مبنی بر اینکه سیگار میل به خوردن را کاهش می‌دهد، هیچ صحت و اساس علمی ندارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که اصلا سیگار نمی‌کشند، لاغرتر هستند.

این تحقیق جدید بسیاری از طرفداران جدی سیگار را شوکه می‌کند مخصوصا دختران جوانی که همیشه تحت تاثیر تبلیغات خوش و آب رنگ و فریبنده سیگار هستند.

در این پژوهش که از سوی محققان اسپانیایی انجام گرفته معلوم شد که سیگار کشیدن نمی‌تواند با چاقی مقابله کند. این گروه تحقیقاتی از دانشگاه ناوارا بیش از 7500 نفر را طی یک دوره چهار ساله تحت بررسی داشته و نوع تغذیه آنها، میزان ورزش کردن، میزان وزن و نیز نحوه سیگار کشیدن آنها را کنترل و ارزیابی کردند.

محققان دریافتند: افراد سیگاری که تلاش می‌کنند سیگار را ترک کنند، در واقع چاق‌تر می‌شوند. یک احتمال برای این تاثیرعکس، این است که آنها در ازای کنار گذاشتن سیگار به تنقلات و هله هوله خوری روی می‌آورند.

سیگار کشیدن یکی از عادت‌ها و وابستگی‌های زیان آور در جهان امروز و یکی از بلاهایی است که امروز گریبانگیر مردم دنیا شده و باعث می‌شود، انسانهای زیادی به تباهی کشیده شوند و سرمایه‌های فراوانی به هدر رود. تحقیقات و پژوهش‌های علمی بعمل آمده در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی بسیار معتبر در سراسر جهان در زمانها و مکانهای مختلف همگی نشان داده‌اند که مصرف دخانیات و سیگار بدون شک موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناک و لاعلاج و بالارفتن میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به این قبیل بیماریها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که استعمال دخانیات بیش از حوادث رانندگی، قتل، سوء مصرف داروها، خودکشی و آتش سوزی در جهان موجب مرگ و میر انسانها می‌شود.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
بیخوابی زودتر از گرسنگی منجر به مرگ می شود


بدن انسان نیازهای فراوانی دارد که عدم تامین آنها به مرگ منجر می‌شود. یکی از آنها خوابیدن است که برای زنده ماندن ضروری است، اما آیامی‌دانستید بی‌خوابی زودتر از بی‌غذایی باعث مرگ انسان می‌شود!؟

فکر می‌کنید رکورددار بیدار ماندن چه کسی است و برای چه مدت بیدار مانده است؟

چنان که نیوساینتیست منتشر کرده،‌ رندی گاردنر، پسر 17 ساله اهل سن دیه‌گو، در روز 28 دسامبر 1963 ساعت 6 صبح از خواب بیدار شده و تا صبح روز 8 ژانویه 1964 نخوابیده است، یعنی 11 روز کامل بیداری!

گاردنر264 ساعت بیداری گاردنر هنوز هم رکورد علمی نخوابیدن حساب می‌شود که رکورد 260 ساعتی قبل از خود را شکست. گزارش بیداری گاردنر را پژوهشگری به نام ویلیام دمنت از دانشگاه استنفورد نوشته است. جالب است بدانید که این پژوهشگر سه روز آخر را پا به پای گاردنر بیدار ماند.

اما در این مدت برای گاردنر چه اتفاقی افتاد؟ او نوسانات خلقی را تجربه می‌کرد، در حافظه و توجه مشکل داشت،‌ هماهنگی عملکردی نداشت، گفتارش با خطا همراه بود و حتی دچار توهم شده بود. او بعد از 11 روز بیداری، ‌14 ساعت خوابید.

بر اساس گزارش دمنت، گاردنر هیچ دارویی مصرف نکرده بوده است، اما افرادی اطرافش بوده‌اند که او را بیدار نگه می‌داشتند. در غیر این صورت، بعد از 36 ساعت نخوابیدن، ‌بیداری سخت می‌شود و بعد از 48 ساعت تقریبا دیگر نمی‌توانید بیدار ماند.

باید بدانید حتی در این شرایط هم، احتمال زیادی دارد که برای چند ثانیه،‌ بدون این که متوجه شده باشید یا حتی چشم‌هایتان را بسته باشد، خوابیده باشید. به این پدیده میکروخواب می‌گویند.

کسی نمی‌داند که گاردنر چه قدر میکروخواب داشته است. اما مشخص است که بی‌خوابی می‌تواند منجر به مرگ شود. موش‌هایی که بیدار نگه داشته شدند،‌ بعد از 2 هفته مردند، در حالی که موش‌هایی که گرسنه نگه داشته شدند، بیشتر از این زنده ماندند!

هیچ سندی مبنی بر بیدار نگه داشتن انسان تا مرگ وجود ندارد. اما نوعی اختلال بی‌خوابی به نام بی‌خوابی خانوادگی مرگ‌آور وجود دارد که در آن بیماران توانایی خود برای خوابیدن را از دست می‌دهند. این بیماران تا 3 ماه بیشتر زنده نمی‌مانند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
چاق ها زودتردچار زوال عقل می شوند


تحقیقات اخیر نشان می دهد افرادی که دچار اضافه وزن هستند بیش از سایر افراد با خطر ابتلا به بیماری های و ناهنجاری های مرتبط به زوال مانند بیماری آلزایمر عقل روبرو هستند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی هلث نیوز نتایج دو تحقیق اخیر بیش از پیش پزشکان را بر این مساله که واقف کرده است افزایش وزن طول عمر مغز را می کاهد.

پیشتر ثابت شده بود که مغز با گذر زمان دچار کاستی های تدریجی می شود ولی براساس تحقیقاتی که در دو دانشگاه یو سی ال ای و پیتسبورگ صورت گرفت، مشخص شد نقصان در بافت های مغزی با گذر زمان و ناکار آمدی آن بیشتر در لوب پیشین و گیجگاهی روی می دهد.

در تصویر برداری از مغز بیش از دویست نفر، دانشمندان متوجه شدند بین هشت تا ده درصد از بافت مغز در افرادی که ژن اف تی او را دارند، کمتر از دیگر افراد است که کاهش حجم مغز ارتباطی مستقیم با ابتلای افراد به ناهنجاری های مرتبط با زوال عقل دارد.

به دیگر سخن این ژن، نه تنها به چاقی افراد منجر می شود، بلکه از حجم مغز آنان نیز می کاهد و در بلند مدت آنان را به بیماریهایی مانند آلزایمر متبلا می کند. با این حال پزشکان می گویند می توان با راهکارهای ساده ای مانند داشتن یک برنامه منظم غذایی و فعالیت های بدنی، عملکرد این ژن را خنثی و خود را از خطر بیماری های مرتبط با چاقی مانند سکته و کاسته شدن از حجم مغز مصون کرد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
ایران اولین پیونده زننده نای مصنوعی در جهان

اولین پیوند نای زیست مصنوعی به روش تک مرحله‌ای در انسان برای اولین بار در دنیا با تزریق سلول ماتریکس به یک زن 29 ساله در ایران انجام شد.

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران این خبر را اعلام کرد و افزود: این عمل جراحی منحصر به فرد برای اولین بار در جهان روی یک زن 29 ساله که در تصادف رانندگی نای خود را از دست داده بود در بیمارستان مسیح دانشوری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
کشف ژن بازسازی اعضای بدن در کرم ها

ایرنا: دانشمندان موفق به کشف ژني شده اند که امکان بازسازي اجزاي بدن خود - از جمله سر و مغز کامل - را براي نوعي کرم پس از قطع عضو ميسر مي سازد.‌

اين تحقيق که بر روي کرم "پلاناريان" انجام شد، بخش ديگري از يک معماي علمي است که روزي مي تواند توليد دوباره اندامها و بافت هاي آسيب ديده انسان را به واقعيت بدل سازد.

اين تحقيق که به رياست دکتر "عزيز ابوباقر" يک محقق "شوراي تحقيقات انگليس" در دانشکده زيست شناسي انجام شد، براي اولين بار نشان مي دهد که ژني به نام 'Smed-prep' براي بازسازي دقيق يک سر و مغز در کرم هاي پلناريان حياتي است.

اين مطالعه 22 آوريل 2010 در مجله PLoS Genetics منتشر شد.

کرم هاي پلاناريان از يک توانايي خارق العاده برخوردار هستند که مي توانند اعضاي بدن خود از جمله سر و مغز را پس از قطع عضو دوباره بازسازي کنند.

اين موجودات استثنايي داراي سلول هاي بنيادي بزرگسال هستند که مدام در حال تقسيم شدن است و مي تواند به تمام انواع سلولي که از دست مي رود، تمايز يابد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
خندیدن باعث گرسنگی می شود!


نتایج بررسیهای دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که خندیدن نیز همانند ورزش کردن موجب افزایش حس گرسنگی می شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه لوما ایندیا در کالیفرنیا کشف کردند که خندیدن نیز همانند ورزش کردن هورمونهای استرس را کاهش می دهد و بنابراین برای سیستم ایمنی بدن مفید است. همچنین موجب کاهش فشار خون و کلسترول بد شده و کلسترول خوب را افزایش می دهد. در پایان همانند ورزش اشتها را افزایش می دهد.

براساس گزارش لس آنجلس تایمز، این بررسیها نشان می دهد که تمرین خنده هورمون اشتها (گرلین) را افزایش و هورمون ضد گرسنگی (لپتین) را کاهش می دهد.

این دانشمندان از گروهی از محققان خواستند که به مدت چند هفته یکسری از فیلمهای درام و کمدی سرگرم کننده را تماشا کنند.

بررسی خون این داوطلبان در زمان تماشای فیلمهای کمدی، "اثر ورزش و اثر اشتها" را نشان داد.

به گفته این محققان، تمرین خنده می تواند برای یکسری از بیماریهایی که در آنها اشتها کاهش می یابد مفید باشد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
با چغندر دوپینگ کنید!


نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که آب چغندر برای تقویت بنیه مفید است.

به گزارش ایسنا، محققان می‌گویند؛ این نوشیدنی معجزه‌آسا می‌تواند تا 16 درصد توان لازم برای ادامه تمرینات ورزشی را افزایش دهد.

محققان دانشگاه اکزستر، برای اولین بار نشان داده‌اند که نیترات موجود در آب چغندر چگونه میزان جذب اکسیژن را کاهش داده و باعث می‌شود که کمتر از ورزش کردن احساس خستگی کنید.

محققان بر اساس این یافته‌ها می‌گویند که این نوشیدنی به حدی جذب اکسیژن را کاهش می‌دهد که با هیچ وسیله دیگری مثل تمرین کردن زیاد دستیابی به این حد امکان پذیر نیست.

همچنین تحقیقات پیشین تایید می‌کند؛ چغندر گیاهی است با فواید بسیار که بخش‌های خوراکی این گیاه شامل هم برگ آن و هم ریشه آن هستند.

در برگ‌های این گیاه در طول روز قند تولید می‌شود و هنگام عصر اگر برگ آن را خام بخورید کاملا شیرین است. مصرف شیره چغندر نیز از قدیم رواج داشته است. چغندر حاوی مقدار زیادی عنصر پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است. همچنین عناصر بسیار کمیابی مثل روبیدیوم و کاسیوم در آن وجود دارد.

کربوهیدرات، کمی پروتئین و ویتامین‌هایی چون ب 1 و ب 2، نیاسین، ب 6 ، ب 12 و ث در آن موجود است.چغندر به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای درد مفاصل و نقرس مفید است. شیره چغندر سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و به عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

شرح این تحقیقات در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، آهن، مس و روى؛ همه موجود در یک ماده غذایی

ایرنا: مطالعات گسترده انجام شده توسط مراجع بین المللى نشان میدهد بین مصرف سرانه محصولات شیرى و طول عمر و کاهش سن از کار افتادگى ارتباط مستقیم وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مصرف شیر برای افراد بالای 50 سال تاثیر فراوانی در پیشگیری از بیماریها بویژه پوکی استخوان دارد. حسن امامی رضوی افزود: شیر ماده شناخته شده مکمل در طبیعت است که مى تواند نیازهاى بدن را به طور متعادل تإمین کند.

وی عمده ترین ویژگى شیر و وجه تمایز آن نسبت به سایر مواد غذایى را ترکیب پروتئین و وجود املاح در آن مانند کلسیم و فسفر دانست و اظهار داشت:پروتئین ها، مولکول هاى درشتى هستند که از واحدهاى کوچکترى به نام اسید امینه ساخته شده اند و در شیر ماده ای به نام لاکتوز است که شیرینى آن 30 بار از قند و شکر کمتر است. امامی رضوی ادامه داد: لاکتوز چاق کننده نیست و مصرف آن براى بیماران و افراد بالای 50 سال مضر نبوده بلکه چربى شیر نیز بسیار سهل الهضم و انرژىزا است.

وی با بیان اینکه املاح معدنى در شیر به شکل محلول و یا ترکیب با مواد پروتئینى است، گفت: کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم و مقدار بسیار کمى آهن و مقادیر جزئى "مس" و "روى" بوده که نقش اساسى در ساخت آنزیم ها و هورمون هاى بدن دارند.

امامی رضوی از دیگر فواید مصرف شیر را افزایش طول عمر، بازده جسمى و فکرى بیشتر، کاهش بیمارىهاى عفونى و استخوانى بیان کرد.

وی تصریح کرد: مطالعات گسترده انجام شده توسط مراجع بین المللى نشان مىدهد بین مصرف سرانه محصولات شیرى و طول عمر و کاهش سن از کار افتادگى ارتباط مستقیم وجود دارد.

امامی رضوی با بیان این که سرانه مصرف شیر هر فرد ایرانی حدود 75 کیلوگرم در سال است در حالیکه مصرف سرانه شیر در کشورهای اروپای غربی 350 تا 500 کیلوگرم در سال، خاطرنشان کرد: شیر متعادل‌ترین برنامه غذایی در ارتباط با بیماری‌های قلبی‌ و مغزی است و توصیه می شود کودکان و نوچوانان روزانه دو لیوان شیر، زنان آبستن، شیرده و افراد سالمند سه لیوان شیرمصرف کنند. به گفته امامی رضوی ،حداقل نیاز هر فرد به شیر و فرآورده‌های آن در سال 156 کیلوگرم است و باید تدابیری برای تولید فراوان شیر و اطلاع رسانی وسیعی در خصوص فواید آن در کشور صورت گیرد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
برای لاغر شدن فلفل بخورید


تحقیقات دانشمندان نشان می دهد خوردن فلفل با افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی به کاهش وزن کمک می کند.

دانشمندان متوجه شدند که تندی فلفل ها می تواند مصرف کالری را در بدن شما افزایش داده و لایه های چربی بدن شما را آب کند.

در مورد اشخاصی که مزه تند فلفل را دوست ندارند نیز راه حل وجود دارد.دانشمندان متوجه شدند مصرف یکی از ترکیبات اصلی فلفل به نام کاپسایسین که در بعضی از میوه ها وجود دارد همین تاثیر را در بدن انسان دارد.

مزه تند فلفل باعث می شود بسیاری از حیوانات از خوردن آنها خودداری کنند ، اما برعکس انسان ها این طعم را دوست دارند و هزاران سال است که در وعده های غذایی خود از آن استفاده می کنند.

اما اکنون دانشمندان با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که فلفل ها علاوه بر طعم دهی به غذا برای کاهش وزن نیز مفیدند.

گیاهان خاصی وجود دارند که دارای نوع خاصی از کاپسایسین بوده و به نام دی هایدرو کاپسیات یا DTC معروف هستند و بدون داشتن مزه تند فلفل میتوانند همان خاصیت را برای انسان به ارمغان بیاورند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا تحقیقاتی را روی 34 مرد و زن که تمایل داشتند به مدت 28 روز وعده های غذایی مایع و کم کالری دریافت کنند انجام دادند.

در طی این تحقیقات به این افراد مکمل های حاوی DTC و به گروه دیگر داروهای بی اثر داده شد.

نتایج حاصل از این تحقیقات نشان داد که حداقل برای چند ساعت بعد از خوردن وعده های غذایی شامل ترکیبات فلفل مصرف انرژی به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکند.
در حقیقت میزان مصرف انرژی در این افراد دو برابر گروهی بود که داروهای بی اثر دریافت کرده بودند.

این تحقیقات نشان داد که مصرف DTC به شدت میزان چربی سوزی را افزایش داده و بدن را وادار میکند چربی بیشتری را برای تامین انرژی بسوزاند.این خاصیت می تواند به افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند و **** های کم کالری مصرف می کنند کمک شایانی کند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
بدن انسان به یک سی‌سی الکل هم نیاز ندارد


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براینکه مشروبات الکلی هیچ نقشی از پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی ندارد و بلکه عاملی برای ابتلا به این بیماری‌هاست، گفت:« مصرف بالای مشروبات الکلی و در دراز مدت به بافت کبد آسیب و باعث ایجاد کبد چرب و حتی از کار افتادگی این عضو حیاتی بدن می‌شود.»

دکتر مسعود کیمیاگر در گفتگو با سلامت‌نیوز در خصوص میزان الکل مورد نیاز بدن، اظهار داشت:«بدن انسان حتی به یک سی‌سی‌ الکل هم نیاز ندارد و القای این مطلب به جوانان از سوی برخی افراد که بدن نیاز روزانه به الکل دارد سرپوشی برای مصرف مشروبات الکلی و آبجو است.»

وی افزود:«مصرف مشروبات الکلی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی یکی از باورهای غلطی است که در کشورهای اروپایی و امریکا رواج دارد.»

این متخصص تغذیه تصریح کرد:«وجود ترکیبات رنگی وآنتی اکسیدان موجود در مشروبات الکلی باعث چنین باوری شده است در حالی که مصرف آن در دراز مدت می‌تواند به بیماری‌های قلبی منجر شود.»

کیمیاگر گفت:«مصرف معتدل و کم مشروبات الکلی اثرات جسمانی و فزیولوژیک ندارد ولی باعث وابستگی فکری و رفتار غیر طبیعی در افراد می‌شود .»

این استاد دانشگاه ادامه داد:«با مصرف مشروبات الکلی فرد در قبال رفتار و گفتار خود اراده‌ای ندارد و امکان بروزهر نوع رفتار ناشایست و خلاف عرف جامعه وجود دارد.»

این متخصص تغذیه اظهار داشت:«مصرف بالای مشروبات الکلی و در دراز مدت به بافت کبد آسیب و باعث ایجاد کبد چرب و حتی از کار افتادگی این عضو حیاتی بدن می‌شود.»

کیمیاگر تصریح کرد:«همچنین مصرف مشروبات الکلی با تحریک معده، دستگاه گوارش را آسیب پذیر و عمل هضم را مشکل مواجه می‌کند.»
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
براي جلوگيري از پوكي استخوان باقلا بخوريد

برليانت بزرگمهر متخصص تغذيه گفت: مصرف باقالا به علت داشتن كلسيم و فسفر بالا از ابتلا به پوكي استخوان جلوگيري مي‌كند.

اين متخصص تغذيه در گفتگو با فارس، افزود: باقلا حاوي ويتامين‌هاي A،B وC و املاح معدني مانند فسفر و آهن است. همچنين باقلا داراي مقدار زيادي آب است كه مي‌تواند از يبوست پبشگيري كرده و براي سلامت پوست مفيد باشد.

وي گفت: باقلا يكي از منابع پروتئين و انرژي محسوب مي‌شود، اما افراد مبتلا به فاويسم از مصرف اين ماده غذايي و حتي بوييدن آن بايد خودداري كنند، زيرا بيماري آنها تشديد مي‌شود.

اين متخصص تغذيه اضافه كرد: پروتئين، كلسيم و پتاسيم باقلا بسيار بالاست و مصرف آن از ابتلا به پوكي استخوان جلوگيري مي‌كند. همچنين مصرف آن به كنترل فشار خون بالا كمك كند و همچنين پتاسيم موجود در آن براي سلامت قلب‌ و ‌عروق مفيد است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
نحوه استفاده از نخ دندان



متاسفانه اکثر مردم اطلاعات کافی از نحوه مراقبت از دندانهای خود ندارند و رعايت بهداشت دهان و دندان را در اين خلاصه کرده اند که توصيه بکنند که مسواک بزنيد .... مسواک بزنيد و..... مسواک بزنيد .... در صورتی که مسواک زدن يک بعد محدودی از مقوله بهداشت دهان و دندان ميباشد . حتی نحوه مسواک زدن نيز مهمتر از مسواک زدن ميباشد و کيفيت مسواک زدن مهمترين چيزی است که کمتر بدان توجه ميشود . انشاالله در يک مقاله جداگانه به نحوه صحيح مسواک زدن خواهم پرداخت . رعايت بهداشت دهان و دندان نيازمند داشتن اطلاعات وسيع در اين زمينه است و اين اطلا عات وسيع شامل شناخت اجزاء مختلف و بافت های موثر در سيستم تغذيه ای بدن .... تغذيه و نقش آن در بهداشت دهان و دندان رابطه صحيح با دندانپزشک خانواده ..... ترميم به موقع مشکلات بوجود آمده در سيستم دهان و دندان از جمله پوسيدگی ها و بيماری های لثه ای و ..... ميباشد از جمله عوامل موثر در بهداشت دهان و دندان استفاده از نخ دندان ميباشد که با توجه به اطلاعاتی که در اين ۱۲ سال مطب داری کسب کرده ام به جرعت ميتوانم بگويم که ۹۰ درصد مردم از آن استفاده نميکنند و بيش از نصف افرادی که از نخ دندان استفاده ميکنند از استفاده صحيح از آن بی خبر هستند ..... و اين ضرورتی شد که قبل از مسواک زدن به اين مقوله بپردازيم.

راستش مدت زيادی بود که دنبال تصاوير مناسبی بودم که روش استفاده از نخ دندان را بخوبی نمايش دهد .... ولی متاسفانه موفق نشدم.... هر چه کتب علمی در دسترس بود را زيرو رو کردم .... در اينترنت به جستجو پرداختم و .... مطلب بود ولی تصاوير مناسب وجود نداشت .... خلاصه در کارمون رکود ايجاد کرده بود .... يهو به خودم گفتم که چرا خودم دست به کار نشوم ..... يعنی خودم چرا اين عکس ها رو تهيه نکنم ؟ .... چه ايده خوبی .... خلاصه نخ دندان را دادم دست منشی و شروع کردم به عکس گرفتن ..... چقدر خوب شد .... چيزی که ميخواستم
خوب حالا درس رو شروع ميکنيم خوب دقت کنيد .....

• از يک نخ دندان مناسب که در داروخانه ها بوفور يافت ميشود يک تکه به اندازه تقريبی ۲۰ الی ۲۵ سانتيمتر ميبريم .به طوری که بعد از گره ردن دو سر نخ دندان حلقه ای تشکيل شود که اين حلقه نخ به درستی در بين انگشتان دو دست قرارگيرد و تسلط کافی به نخ دندان داشته باشيم مانند شکل پائين:
0002367%20%281%29.jpg
• همان طور که مي بينيد حلقه نخ دندان را در لای انگشتان به صورتی ميگيريم که انگشتان شست و سبابه آزاد باشد . بزرگ و کوچک بودن حلقه تسلط ما را به نخ دندان کمتر ميکند لذا بعد از مدتی طول نخ دندانی که بايد ببريم و مناسب اندازه انگشتانمان باشد را بدست خواهيم آورد .
0002367%20%282%29.jpg
• مانور انگشتان جهت سهولت در کار با نخ دندان خيلی مهم است .... از انگشتان شست جهت استفاده در دندانهای فک بالا و از انگشتان سبابه جهت پاک کرن دندانهای پائين استفاده ميشود .....
0002367%20%283%29.jpg
• قرار گيری انگشتان بايد به صورتی باشد که فاصله دو انگشت دست بين ۵/۱ الی ۲ سانتيمتر باشد که بهتريت موقعيت تسلط بر نخ دندان است و اين فاصله را با افزايش و يا کاهش قطر حلقه نخ دندانی که ايجاد کرده ايم ميتوانيم بدست آوريم
0002367%20%284%29.jpg
اين دو عکس پائينی نهوه استفاده از نخ دندان را در فک پائين و بالا بخوبی نشان ميدهد .دفعات اول شايد مانور دادن با نخ دندان حلقه شده کمی مشکل باشد ولی بمرور کار کردن با آن راحت خواهد بود .
0002367%20%285%29.jpg
نکته خيلی مهم در استفاده از نخ دندان اين است که بعد از تميز کردن يک ناحيه به ازای هر دندان که تميز ميکنيد يک انگشت نخ دندان را در بين انگشتانتان بچر خانيد تا هميشه يک ناحيه تميز از نخ دندان در بين دو انگشتتان قرار گيرد . حلقه بودن نخ دندان اين مزايا را دارد که از کل طول نخ استفاده ميکنيد حتی نزديکی های محل گره زدن نخ . در صورت چرخش مداوم نخ از انتقال مواد عفونی موجود در بين يک دندان به نواحی مجاور جلوگيری خواهيم کرد.

چند نکته فنی در استفاده از نخ دندان :

۱- نخ دندان را از يک طرف ديواره دندان وارد کرده و موقع خارج کردن از ديواره مقابل خارج کنيد يعنی نخ دندان يک حلقه کامل لای دو دندان مجاور بزند.

۲- نخ دندان را حتما به لثه مجاور دو دندان بکشيد تا خوب تميز شود . در اوايل شايد از لثه خون بيايد .... ولی بی توجه باشيد چون بعد از مدتی که لثه خوب تميز شد خونريزی کاهش پيدا خواهد کرد . در صورت ادامه خونريزی حتما به دندانپزشک مراجعه کنيد. احتمالا به جرم گيری نيازمند خواهيد بود.

۳- در صورتی که استفاده از نخ دندان همراه با رشته رشته شدن نخ باشد و يا منحر به پاره شدن نخ دندان گردد دو مشکل ممکن است که باعث اين مسئله شود اول پوسيدگی از بين دو دندان ... دوم وجود جرم در اون ناحيه . البته پرکردنگی نامناسب هم باعث پاره شدن نخ دندان خواهد بود که در هر سه صورت بايد به دندانپزشک مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام نمائيد .

۴- بهترين موقع استفاده از نخ دندان در بين مسواک زدن خواهد بود به اين صورت که وقتی مسواک زدن را شروع کرديم و خمير دندان بخوبی کف کرده .... مسواک زدن را موقتا کنار ميگذاريم و نخ دندان را بدست ميگيريم و بعد از استفاده از نخ دندان دوباره مسواک زدن را ادامه ميدهيم ..... اين بهترين روش است .اما اگر حوصله چنين کاری را نداريد ترجيحا بهتر است قبل از مسواک زدن اول با نخ دندان لای دندانها را خوب تميز کنيد بعد مسواک بزنيد.

۵- مطمئا باشيد که در صورتی که مشکلی از لحاظ پوسيدگی يا پر کردگی نامناسب داريد يا دچار بيماری لثه هستيد استفاده از مسواک و نخ دندان مشگل شما را حل نخواهد کرد که هيچ استفاده از اين وسايل هم زياد مفيد فايده نيست .... لذا حتما به دندانپزشک خانوادگی خود مراجعه کرده و اول از سلامتی دندانهايتان مطمئن شويد بعد با خيال راحت به بهداشت دهان و دندان خود برسيد و فقط هر سال به دندانپزشک مراجعه کنيد.

منبع:http://www.irandentist.info
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
خفاش شب در عالم فیل ها: قتل 10 فیل ماده توسط یک فیل نر!


متخصصان در پی شکار یک فیل نر در جنگل های کرالا هستند، هشت فیل ماده سال گذشته کشته شده و دو فیل نیز در ماه گذشته!
بر اساس گزارش ها ، این رفتار خشن در اثر افزایش هورمن تستسرون است منجر به رفتار خشن از فیل نر می شود، به خصوص زمانی که فیل ماده خواسته او را رد کند.
یکی از متخصصان گفته : مطمين هستیم که یک فیل نر به خصوص ، قاتل همه آنها است.
یکی از عاج های این فیل آسیب دیده و تیز شده است و تبدیل به یک سلاح کشنده شده که می تواند پوست فیل های ماده را بدراند.
متخصصان قصد دارند که قبل از کوتاه کردن عاج فیل نر، او را بیهوش کنند .
 
بالا