• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
معرفي بهترين روش هاي ترک سيگار

--------------------------------------------------------------------------------

دون شک ترک سيگار کار بسيار مهم و البته پرارزشي است چرا که استعمال سيگار سالانه نصف موارد مرگ و مير ناشي از سرطان را شامل مي شود و شايع ترين عامل بيماري سرطان ريه است كه در نهايت مرگ بيمار را به همراه دارد. همچنين سيگار با سرطان هاي ديگر مثل سرطان مري ، حنجره ، كليه ، پانكراس (لوزالمعده) و دهانه رحم ارتباط دارد و اين در حالي است که بيماري هاي مزمن ريه ،بيماري هاي قلبي ، اثرات زيان بار روي جنين مثل زايمان زودرس و وزن كم نوزاد هنگام تولدهمگي از ارمغان هاي مصرف سيگار هستند.
فوايد زودرس ترك سيگار فوايد سلامت ناشي از ترك سيگار بسيار قابل توجه است. تقريباً بلافاصله ، گردش خون شخص شروع به بهبود و سطح مونوكسيدكربن در خون شروع به كاهش مي كند. در عين حال، تعداد نبض و فشارخون شخص سيگاري به طور غير طبيعي بالاست كه پس از ترك سيگار شروع به برگشت به حد طبيعي مي كند.اثرات دير رس ترك سيگار افرادي كه استعمال سيگار را ترك مي كنند نسبت به افرادي كه به كشيدن سيگار ادامه مي دهند زندگي طولاني تري دارند. به عبارت ديگر حدود 10 سال پس از ترك سيگار خطر مرگ ناشي از سرطان 30 تا 50 درصد كمتر از كساني است كه به كشيدن سيگار ادامه مي دهند. ترك سيگار همچنين خطر ابتلا به عفونت ها و ساير بيماري هاي مرتبط با استعمال سيگار مانند بيماري هاي قلبي و بيماري هاي مزمن ريه را كاهش مي دهد.سن مناسب براي ترك سيگار در هر سني ترك سيگار براي زنان و مردان مفيد است اما در افراد مسن تر كه استعمال سيگار را كنار گذاشته اند خطر مرگ ناشي از بيماري هاي كرونر قلب و سرطان ريه كاهش مي يابد . همچنين مزاياي زودرس (مثل بهبود خون رساني ، افزايش انرژي و ظرفيت تنفسي) دلايل خوبي براي ترك سيگار حتي در افراد مسن محسوب مي شود.مشكلات شايع مرتبط با مصرف سيگار افرادي كه سيگار را ترك مي كنند معمولاً دچار اضطراب ، تحريك پذيري ، گرسنگي ، خستگي مفرط ، اختلال در خوابيدن و اختلال در تمركز مي شوند كه همه آن ها موقتي است. در عين حال، بسياري از استعمال كنندگان پس از ترك سيگار به وزنشان اضافه مي شود كه معمولاً كمتر از 5/4 كيلوگرم است.درمان هاي جايگزين با نيكوتيناين فرآورده ها در چهار فرم برچسب ها ، آدامس ، اسپري بيني و استنشاقي وجود دارند و شواهدي موجود است كه نشان مي دهد تركيب برچسب هاي نيكوتيني با آدامس هاي نيكوتيني يا با اسپري بيني نيكوتيني اثر طولاني تري در ترك سيگار در مقايسه با استفاده از يك نوع تركيب جايگزين نيكوتين دارد.برچسب نيكوتيني: اين فرآورده بدون نسخه در دسترس است و يك ميزان ثابتي از نيكوتين را از طريق پوست عبور مي دهد اما معمولاً براي افراد با مشكلات پوستي يا آلرژيك گزينه مناسبي نيستند. اين برچسب ها براي درمان ترك سيگار در قدرت هاي متفاوتي مثلاً براي ترك 8 هفته اي وجود دارند.آدامس نيكوتيني: اين محصول در اغلب داروخانه ها يافت مي شود. جويدن آدامس نيكوتيني باعث رهايي نيكوتين در جريان خون از طريق مخاط مي شود اما براي افرادي كه بيماري هاي مفصل ، فك تحتاني و فوقاني يا ديگر مشكلات دندانپزشكي دارند، مناسب نيستند. در عين حال، آدامس نيكوتيني بايد دور از دسترس كودكان قرار بگيرند .اسپري نيكوتيني: اين دارو حتماً بايد توسط پزشك تجويز شد. اسپري بيني داراي پمپي حاوي نيكوتيني است كه استعمال كنندگان تنباكو مي توانند آن را استنشاق كنند اما در افراد جوان و افراد با مشكلات سينوس ها و بيني و آسمي ها توصيه نمي شود .نيكوتين استنشاقي: اين محصول فقط با نسخه پزشك در دسترس قرار مي گيرد . اگر چه استنشاقي نام گرفته است ولي مثل سيگار به ريه ها نمي رسد و اكثر نيكوتين فقط به دهان و گلو مي رسد و توسط غشاء مخاطي جذب مي شود. عارضه جانبي اين دارو اغلب تحريك دهان و گلو و ايجاد سرفه است و افراد مبتلا به بيماري هاي تنفسي مثل آسمي ها و ... بايد با احتياط آن را مصرف كنند.

يادداشتي از دکتر آذرخش مکري، روانپزشک و عضو مرکز ملي مطالعات اعتياد

سلامتيران
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
4 روش جديد براي لاغر شدن

--------------------------------------------------------------------------------

پيگيري يك رژيم صحيح غذايي و انجام حركات ورزشي بهترين و اصليترين روش براي كاهش وزن است. اما در صورتي كه نتوانستهايد به كمك آن وزن كم كنيد،نگران نباشيد زيرا علم در اين راستا مدام در حال پيشرفت و ابداع شيوههاي نوين كاهش وزن است.
1. واكسن چاقي طبق مقالهاي كه اخيرا در مجله بينالمللي Obesity منتشر شده است نوعي از ويروس ميتواند عامل ابتلا به چاقي باشد. محققان پس از انجام تحقيقاتي روي مرغها متوجه شدند اين ويروس ميتواند مكانيسم جذب و هضم موادغذايي را در بدن تغيير دهد و سبب ذخيره مقادير فراوان چربي شود. واكسن چاقي راه موثري براي درمان اينگونه چاقيها ميتواند باشد.

2. برچسب رايحه درماني به گفته محققان انگليسي استفاده از برچسبهاي پوستي معطر وانيلي ميتواند با كاهش ميل فرد به شيريني سبب كاهش وزن شود. محققان پس از زير نظر گرفتن 200 داوطلب چاق و استفاده از اين برچسبها متوجه شدند وانيل سبب كاهش تمايل فرد به مصرف شيرينيجات و كاهش وزن ميشود.

3. درمانهاي ژنتيكي بررسيهاي پژوهشگران انگليسي نشان داده است برخي از انواع چاقيها به دليل نقص و كمبود لپتين است. به طور معمول سلولهاي چربي از هورمون لپتين استفاده ميكنند تا به مغز نشان دهند به اندازه كافي ذخيره چربي در بدن وجود دارد. در برخي افراد اين هورمون خيلي كم توليد ميشود در نتيجه فرد هميشه احساس گرسنگي ميكند. محققان ميگويند تزريق اين هورمون به بدن افرادي كه آن را توليد نميكنند سبب كاهش وزنشان ميشود.

4. قرصهاي كنترلكننده اشتها محققان حين توليد يك تركيب ضدسرطان تجربي به نام C15 به طور تصادفي موفق به متوقف كردن آنزيمي شدند كه موادغذايي را به چربي تبديل ميكند. C15 همچنين قادر به متوقف كردن نوروپپتيد y يا همان تركيب شيمايي است كه محرك اشتها در مغز است. در آزمايشاتي كه روي موشها انجام شده است تزريق C15 به موشها سبب كاهش وزنشان ميشود.
منبع: ريدرزدايجست، سپتامبر 2010
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
يازده توصيه براي تقويت ناخنها

--------------------------------------------------------------------------------

ناخنها نه تنها اجزاي زيباکننده انگشتان هستند بلکه در بلندکردن، جمع کردن و کندن اشياي ريز هم به کار ميآيند. نبايد فراموش کرد که ظاهر ناخنها ميتواند از سلامت درون بدن شما خبر دهد. ناخنهاي سست و شکننده نشانه نوعي از کمبود مواد غذايي در بدن است. اگر ميخواهيد ناخنهايي محکم و قوي داشته باشيد به اين دستورات عمل کنيد.
مرطوبکننده استفاده کنيد براي آنکه به اندازه کافي ناخنهايتان رطوبت داشته باشد کافي است آنها را با کمي وازلين هر شب قبل از خواب چرب کنيد. بهتر است در کيف خود هميشه مقداري کرم به همراه داشته باشيد تا در صورت لزوم بتوانيد ناخنهايتان را چرب کنيد. در صورتي که از بوي وازلين خوشتان نميآيد ميتوانيد از ساير کرمهاي مرطوب يا چربکننده مخصوص ناخن استفاده کنيد. برخي کرمهاي حاوي ويتامين E نيز بسيار براي کوتيکول مفيد است. ميتوانيد از روغن زيتون نيز استفاده کنيد. دستکش دست کنيد حتما وقتي کارهاي منزل را انجام ميدهيد، به خصوص کارهايي مانند شستن ظروف، پوشيدن دستکش را فراموش نکنيد. بسياري از کارها مانند باغباني، شستن حمام و دستشويي، شستن ظروف و... به دستها آسيب زيادي ميزند. در صورتي که حين کار دستکش به دست نکنيد نه تنها مواد آلوده زير ناخنهايتان تجمع پيدا ميکنند بلکه مواد شيميايي شويندهها سبب آسيبديدگي ناخنهايتان ميشود. بهتر است حتي قبل از دست کردن دستکش کرم چربکننده به انگشتانتان بماليد. مراقب کوتيکولهاي ناخنهايتان باشيد حين گرفتن ناخنهايتان مراقب باشيد که خيلي آنها را از ته نگيريد. زاويه کنار ناخنها هم بايد 45 درجه باشد. در غير اين صورت به فوليکول ناخنها آسيب رسيده و حتي زير ناخنها هم ممکن است دچار مشکل شود. کنار ناخنها را تيز نکنيد حين گرفتن ناخنها به ويژه اگر مبتلا به ديابت هستيد توجه کنيد که کنارههاي ناخنها را به شکل تيز کوتاه نکنيد. در اين صورت ممکن است تيزي کنار ناخن در گوشت فرو رفته و سبب زخم و عفونت شود. بعد از شستوشو خشک کنيد بعد از آنکه ظرف شستيد يا حمام کرديد يا دستهايتان را شستيد بهتر است حداقل براي 2 دقيقه دست و ناخنهايتان را کامل پاک کنيد. اين موضوع به ويژه وقتي به شنا ميرويد اهميت دارد زيرا مرطوب باقي ماندن ناخنها ميتواند سبب بروز عفونتهاي قارچي شود. خشک نگه داريد اگر به دليل نوع فعاليتي که داريد مجبوريد دستکش ضخيم به دست کنيد اجازه ندهيد داخل دستکش مرطوب و عرق کرده شود. ميتوانيد دو جفت دستکش داشته باشيد و هر چند وقت يکبار آنها را تعويض کرده تا ديگري هوا بخورد و داخلش مرطوب نماند. مرطوب ماندن دستکشها ميتواند سبب بروز عفونتهاي قارچي شود. کتان در صدر قرار دارد حين خريد دستکش، انواع کتاني را انتخاب کنيد. کتاب رطوبت را به خود جذب ميکند و جلوي عفوني شدن را ميگيرد در حالي که انواع نايلوني رطوبت را به خود جذب نميکنند و در نتيجه ناخنهاي شما مدت طولاني در فضايي نمناک که محل رشد قارچهاست باقي ميماند. زينک مصرف کنيد متخصصان تغذيه توصيه ميکنند به برنامه غذايي روزانه خود يک عدد تخممرغ و يک ليوان شير بيفزاييد. اين مواد غني از زينک بوده و براي استحکام ناخنهايتان و از بين رفتن لکهاي سفيد زير آنها مفيد است. رشد ناخنها را تحريک کنيد ماساژ دادن ناخنها به براق شدن و تقويت آنها کمک ميکند. در ضمن ماساژ دادن سبب افزايش جريان خون و رشد سريعتر آنها ميشود.محصولات درجه يک انتخاب کنيد استفاده از آستن يا فرمالدهيد سبب خشک شدن ناخنها ميشود بهتر است محصولاتي با پايه استات انتخاب کنيد. منبع: ريدرزدايجست

www.salamatiran.com
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
سنگ درمانی
چگونه بدانيد يک سنگ مناسب ما است؟؟؟؟ و چگونه انتخاب کنيم ؟
اغلب اوقات از خود ميپرسيم کدام سنگ را براي خود انتخاب کنم؟ و چگونه؟
جواب؟: يک بار براي هميشه به الهامات و چشمانتان اعتماد کنيد و عقل خود را رها سازيد . سنگ مناب شما خود را نشان ميدهد . و راه ديگر (که من خودم از ان راه سنگ خودم را اتنخاب کردم) به فروشنده بگوييد که براي چه منظور سنگ ميخواهيد و او به شما معرفي ميکند يا اگر شک داريد بين چند سنگ سنگ معرفي شده يا انتخاب شده را در دست خود قرار دهيد (اگر دست راست هستيد دست راست اگر چپ دست دست چپ) و دست خود را مشت کنيد سنگ مورد نطر براي شما آرام آرام شروع به گرم شدن ميکند و شما چيز خاصي را در درون دستتان حس ميکنيد همانند امواج . ان سنگي که زودتر گرم شود سنگ شماست . اين سنگها متنوع هستند و نحوه استفاده دارند . من از سنگ حودم يعني آميتيست شروع ميکنم تا با سنگ ها آشنا شويد .

آميتيست :کليات : اين سنگ نوعي کريستال کوارتز به رنگ بنفش است . رنگ ان از عناصر طبيغت منگنز اهن و تيتان بوجود مي ايد . محل کشف ان بيشتر در برزيل ماداگاسکار اروگوئه و اورال است .
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
تاثير بر بدن انسان :
اين سنگ مخصوص درد هاي ناحيه سر ميگرن و فشارهاي عصبي است و سيستم کلي بدن ما را بهبود ميدهد . غدد و هورمونها را تقويت ميکند و سوخت و ساز سلولي را افزايش ميدهد . همچنين براي ديابت موثر است . و ما را در برابر بي خوابي اضطراب ها و کابوس ها محافظت ميکند.
آميتيست ها بهترين مداوا را براي مشکلات رواني و استرس ها به کار ميبرند. اين سنگ مخصوص کودکاني است که دستخوش حمله هاي عصبي و خشم ميشوند . . کمک بزرگي به بيماران هيستري و نوروز. صرع و ساير واکنش هاي رواني غير عادي ميکند . همچنين سزگيجه هاي مربوط به حالات رواني اختلالات چشمي و ناهماهنگي آن را تسکين ميدهد .
اين سنگ عملي کاهنده بر روي فشارهاي شرياني دارد و براي کم خوني و ساير بيماري هاي خوني بسيار موثر است .
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
تاثير بر روح و روان :آميتيست سنگي برجسته و مهم در تمرکز حواس به شمار ميرود .اين سنگ اراده ما را زياد ميکند و ما را در ارتباط روجي معنوي حمايت ميکند . ارتباطات و دوستي ها را سهولت ميبخشد و باعث انصاف و منطق در فرد ميشود و نيز به ما تسلي قدرت شادي و شجاعت ميدهد .
محل چاکرا آمتيست مخصوص چاکراي انتهاي سر است .
خصوصيات :
براي ناراحتي هاي لوز المعده و بيماري هاي خوني بايد سنگ را يک شب در حدود نيم ليتر اب قرار دهيد و صبح ناشتا بنوشيد .
نحوه نگهداري:
ان را يک يا دو بار در ماه در زير اب روان بشوييد و تخليه کنيد .
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
من اين سنگ و ماه ها پيش خريدم وقتي خوسته ام رو گفتم مرد فروشنده سنگي دستم داد و گفت بذار کف دستت ببين چي ميشه و من هم همين کارو کردم دو سه ثانيه طول نکشيد یه حس عجيبي داشتم مرده پرسيد چي شد و من هم گفتم دستم يک جوري ميشه . گفت درسته حس سنگ رو زود گرفتي . در هفته اخير که به سنگ فروشي رفتم يک کتاب هم خريدم که از روي ان براي شما مينويسم . يادتان باشد بند سنگ نبايد فلزي باشد بعدا در مورد چاکراها و نحوه استفاده سنگ بيشتر توصيح ميدم .
شما براي هر موضوعي اگر ميخواهيد همين جا يا در نامه به من بگوييد تا به شما و در همين جا براي ديگران هم سنگ . بنويسم تا راحت از ان استفاده کنيد .
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
کریستالها و سنگها از مدتهای طولانی برای درمان، حفاظت، و همچنین تزئینات استفاده شده اند. امروزه انسان بدلیل کیفیت آرام بخشی و انتقال دهندگی کریستالها ، به سوی آنها جذب شده اند. همچنین خاصیت نمادی ( سمبلیک) این کریستالها برای انسانها جذاب است. امروزه همچنین کریستالها در صنعت نیز بیشتر استفاده می شوند.
برای مثال، زمانی که شما سنگی را انتخاب می کنید که سمبلی از کیفیت نیازهایتان در یک رابطه را دارا می باشد، این سنگ اغلب اوقات این کیفیت را در روابط شما به ارمغان می آورد.
کریستالها ، انرژی را جذب و منتقل می کنند. این انرژی قادر به از بین بردن انسدادها، ازبین بردن استرسها، حمایت از مقصدهای جدید می باشد. همچنین خاصیت خنثی کردن انرژی منفی و تجدید انرژی را دارا می باشد.




یاقوت ارغوانی
Amethyst cluster
سنگ یاقوت ارغوانی برای استفاده در کارهای درمانی، برای درمانگران مبتدی و یا حرفه ای – بسیار عالیست. همچنین کریستال یاقوت ارغوانی برای افزایش حس شادی و نشاط استفاده می شود.



سنگ یاقوت ارغوانی خوشه ای
AMETHYST CATHEDRAL
این سنگ انرژی صلح، تعادل، جرأت، و قدرت درونی را به ارمغان می آورد. همچنین این سنگ اثر آرام بخشی در محیط دارد.



سنگ یاقوت ارغوانی کاسدرال
Amethyst crystal
حضور این سنگ در خانه و یا باغ بسیار عالی است. همچنین این سنگ برای محافظت علیه حمله های روانی بسیارمؤثر است وبرای استفاده در تله پاتی و سایر فعالیتهای سایکیک نقش باز کننده دارد.



کریستال یاقوت ارغوانی
این نوع کریستال، آگاهی روحانی، مدیتیشن،قدرت فعالیتهای سایکیک، صلح و آرامش درونی، انتقال انرژی مثبت را افزایش می دهد و استرس را از بین می برد.
سری متنوعی از سنگ کوارتز بنفش، بنفش کمرنگ و ارغوانی را مریستال آمتیست می نامند. این کریستال در طیف رنگی بنفش کمرنگ و بنفش پررنگ قرار دارد و بصورت نوک تیز، خوشه ای و کاسدرال موجود است.







darusaz.com




آميتيست
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
قیمت چندتا سنگ




فلوریت سبز 2.3 گرمی



خصوصیات:
- انرژی آشفته و مخرب و دلسرد کننده را بر طرف میکند.
- بین رابطه منفی و مثبت تعادل برقرار میکند.
- کمک میکند که واقعیت را پشت تصور غلط ببینید.
- انرژی را تثبیت میکند.
- انرژی جهانی را در خود میکشد و بدن را تغذیه میکند.
- کمال فیزیکی را بدست می دهد.
- تصفیه و پاک کردن و رفع اختلال را تامین میکند.
- برای رفع آنفلوانزا و زخمهای مری و عفونت در تنظیم رشد غده ها خوب است.
- موجب تطهیر کردن
– تازگی فصل بهار و تجدید چاکراها
- آسیب در بدن عاطفی را کم میکند و حالت منفی ( انرژی منفی ) اتاق را حذف میکند.
- ارتعاش انرژی منفی تبدیل به آینده ای روشن و عشق به جهان میشود.
- این سنگ برای اختلالات معده به کار برده میشود و یک انرژی آرامش بخش در روده ها به جریان می اندازد.
- برای تسکین دردها، ترش کردگی ها و گلو درد خوب است.
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
یشم 48.3 گرمی





کلیات:
سنگ یشم از سیلیکات کلسیم و منیزیم که از سبزی به سیاهی متمایل می شود و تشکیل می شود. این سنگ با آهن و کروم ترکیب شده است و رنگ آن را این عناصر تشکیل می دهند. منشأ اصلی این سنگ در کشورهای چین، برمه، ژاپن، تبت و مکزیک است.

تأثیر بر بدن:
یشم بژِ رنگ برای آلرژِ ها و حساسیت ها بسیار موثر است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و انرژِی حیات می دهد. این سنگ حس بویایی را زیاد و پوست را تصفیه می کند. عمل کبد، کلیه ها و کیسه صفرا را نیز افزایش می دهد.

اثر بر روح و روان:
این سنگ باعث دیدن رویاهای لذت بخش در خوابهایمان می شود، نگرانی ها را از بین می برد و موجب قابلیت درک و حساسیت می شود.

فروش و نگهداری:
یشم بژ در بازار فروش به صورتهای صیقلی، گردنبند و جواهر یافت می شود. برای نگهداری از آن لازم است در ماه یک یا دو بار در آب جاری شسته شود و در نور خورشید برای شارژ شدن قرار گیرد.

خواص جادویی یشم:
یشم یکی از مهمترین نمادهای خلوص و آرامش میباشد و یک نماد قدیمی عشق نیز به شمار میرود. موجب شانس میشود مخصوصا رنگ تیره زیتونی آن به ذهن برای تصمیمهای سریع و دقیق الهام میبخشد. نگه داشتن آن در دست راست ( کف دست ) هنگام معامله و مذاکره شغلی کمک میکند. شکل تراشیده آن به صورت سوسک سرگین غلتان باعث بلندی و کامیابی زندگی میشود. به هنگام باغبانی اگر استفاده شود گیاه را التیام میبخشد و به رشد آن کمک میکند. هنگام عمل جادویی دفاعی، از قولنج، طحال، کمر ( صلب ) شما حفاظت میکند. بستن آن به دور بازو به خارج کردن سنگ کلیه کمک میکند
درمان بیماریهای مزمن چشم و بدن را به هنگام کار مداوم ( مشکلات فیزیکی ) بهبود میبخشد.
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
یاغوت ارغوانی 14.5 قیراطی




کلیات:
این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. رنگ آن از عناصر منگنز، آهن و تیتان بوجود می آید. محل کشف آن بیشتر در کشورهای برزیل، ماداگاسکار، اروگوئه و اورال است.

تأثیر بر بدن انسان:
این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر، میگرن و فشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن ما را بهبود می دهد. غدد و هورمونها را تقویت می کند و سوخت و ساز سلولی را افزایش می دهد. همچنین برای بیماری دیابت موثر است و ما را در برابر بی خوابی، اضطراب ها و کابوس ها محافظت می کند. آمیتیست ها بهترین مداوا را برای مشکلات روانی و استرس ها به کار می برند. این سنگ مخصوص کودکانی است که دستخوش حمله های عصبی و خشم می شوند و کمک بزرگی به بیماران هیستری، نوروز ( روان رنجوری )، صرع و سایر واکنش های روانی غیر عادی می کند. همچنین سر گیجه های مربوط به حالت روانی، اختلالات چشمی و نا هماهنگی های آن را تسکین می دهد. این سنگ عملی کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم خونی و سایر بیماریهای خونی موثر است.

تأثیر بر روح و روان:
آمیتیست سنگی برجسته و مهم در تمرکز حواس به شمار میرود. این سنگ اراده ما را زیاد می کند و ما را در ارتباطات روحی و معنوی حمایت می کند. ارتباطات و دوستیها را سهولت می بخشد و باعث انصاف و منطق در فرد می شود و نیز به ما تسلی، قدرت، شادی و شجاعت می دهد.

نشان طالع بینی:
این سنگ تحت صورتهای فلکی ماهی، قوچ و قوس قرار دارد و طبق طالع بینی هندی به نشان برج سنبله نیز تعلق دارد.

محل چاکرا:
آمیتیست مخصوص چاکرای انتهای سر است.

خصوصیات:
برای ناراحتی های لوزالمعده و بیماری های خونی باید سنگ آمیتیست را یک شب در حدود نیم لیتر آب قرار دهید و صبح آن را ناشتا بنوشید.

فروش و نگهداری:
شما می توانید این سنگ را به شکلهای سنگی نتراشیده، صیقل یافته، گردنبند، به شکل صفحه ای پی مانند و جواهرات در بازار فروش ببینید.
لازم است آنرا یک یا دو بار در ماه در زیر آب روان بشویید و تخلیه کنید.
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
عقیق 1.2 گرمی مشکی




کلیات:
این سنگ از تجمع کوارتزهایی که با ظرافت خاص منطقه ای شکل گرفته است تشکیل می شود و از گروه کلسدوئین ( سیلیسهای نیم شفاف متبلور شده ای که در عهد باستان در امر جواهر سازی از آن بسیار استفاده می کردند ) است که معمولا به رنگهای آبی، خاکستری، قهوه ای، بژ و صورتی دیده می شود و می توان آن را در کشورهای برزیل، آلمان، مکزیک و ایالات متحده آمریکا یافت.

تأثیر در بدن:
عقیق برای بیماری ها و ناتوانیهای چشمی بسیار موثر است و همچنین دارویی تقویتی برای دستگاههای تولید مثل می باشد و در واقع از روح جدید حمایت می کند. زیرا در دوران بار داری بسیار تأثیر برانگیز است. می توانیم از این سنگ برای درمان سردردها، گرفتگیهای عضلانی و دردهای پشت استفاده کنیم. برای معالجه بیماری های صرع، کلیه، روده، پروستات، احتقاق و ورم ها نیز می توانیم از آن کمک گیریم. سنگ عقیق ریه ها، معده، کبد و مغز را تقویت می کند و محرکی برای دستگاه گوارش است و بیان و سخنوری را تسهیل می کند.

اثر بر روح و روان:
ارتعاشات این سنگ انسداد و موانع درونی را از بین می برد و انرژی منفی را از ما دور می کند. توصیه می شود آن را در آپارتمانها بکار برید تا از نیروی منفی بدور باشید.

نشان طالع بینی:
عقیق به نشانه گاو نر و عقرب اختصاص دارد.

محل چاکرا:
این سنگ برای چاکرای خارجی به کار می رود که بهتر است از عقیق نارنجی استفاده شود.

خصوصیات:
در مواقع خستگی و کوفتگی چشمها می توانید از قطعه ای عقیق بر روی پلکهایتان به مدت 10 الی 20 دقیقه در روز استفاده کنید.

فروش و نگهداری:
در بازار فروش سنگ عقیق به صورت سنگهای نتراشیده، صیقلی و براق، داخل زنجیر یا جواهرات دیده میشود. نگهداری از عقیق بسیار ساده است. شما می توانید آن را در هفته یک بار در آب جاری بشویید و یا احتمالا در اشعه خورشید قرار دهید.
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
--------------------------------------------------------------------------------

یاغوت ارغوانی 1 قیراطی چشمی





کلیات:
این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. رنگ آن از عناصر منگنز، آهن و تیتان بوجود می آید. محل کشف آن بیشتر در کشورهای برزیل، ماداگاسکار، اروگوئه و اورال است.

تأثیر بر بدن انسان:
این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر، میگرن و فشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن ما را بهبود می دهد. غدد و هورمونها را تقویت می کند و سوخت و ساز سلولی را افزایش می دهد. همچنین برای بیماری دیابت موثر است و ما را در برابر بی خوابی، اضطراب ها و کابوس ها محافظت می کند. آمیتیست ها بهترین مداوا را برای مشکلات روانی و استرس ها به کار می برند. این سنگ مخصوص کودکانی است که دستخوش حمله های عصبی و خشم می شوند و کمک بزرگی به بیماران هیستری، نوروز ( روان رنجوری )، صرع و سایر واکنش های روانی غیر عادی می کند. همچنین سر گیجه های مربوط به حالت روانی، اختلالات چشمی و نا هماهنگی های آن را تسکین می دهد. این سنگ عملی کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم خونی و سایر بیماریهای خونی موثر است.

تأثیر بر روح و روان:
آمیتیست سنگی برجسته و مهم در تمرکز حواس به شمار میرود. این سنگ اراده ما را زیاد می کند و ما را در ارتباطات روحی و معنوی حمایت می کند. ارتباطات و دوستیها را سهولت می بخشد و باعث انصاف و منطق در فرد می شود و نیز به ما تسلی، قدرت، شادی و شجاعت می دهد.

نشان طالع بینی:
این سنگ تحت صورتهای فلکی ماهی، قوچ و قوس قرار دارد و طبق طالع بینی هندی به نشان برج سنبله نیز تعلق دارد.

محل چاکرا:
آمیتیست مخصوص چاکرای انتهای سر است.

خصوصیات:
برای ناراحتی های لوزالمعده و بیماری های خونی باید سنگ آمیتیست را یک شب در حدود نیم لیتر آب قرار دهید و صبح آن را ناشتا بنوشید.

فروش و نگهداری:
شما می توانید این سنگ را به شکلهای سنگی نتراشیده، صیقل یافته، گردنبند، به شکل صفحه ای پی مانند و جواهرات در بازار فروش ببینید.
لازم است آنرا یک یا دو بار در ماه در زیر آب روان بشویید و تخلیه کنید.
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
یاغوت ارغوانی 11.5 قیراطی







کلیات:
این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. رنگ آن از عناصر منگنز، آهن و تیتان بوجود می آید. محل کشف آن بیشتر در کشورهای برزیل، ماداگاسکار، اروگوئه و اورال است.

تأثیر بر بدن انسان:
این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر، میگرن و فشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن ما را بهبود می دهد. غدد و هورمونها را تقویت می کند و سوخت و ساز سلولی را افزایش می دهد. همچنین برای بیماری دیابت موثر است و ما را در برابر بی خوابی، اضطراب ها و کابوس ها محافظت می کند. آمیتیست ها بهترین مداوا را برای مشکلات روانی و استرس ها به کار می برند. این سنگ مخصوص کودکانی است که دستخوش حمله های عصبی و خشم می شوند و کمک بزرگی به بیماران هیستری، نوروز ( روان رنجوری )، صرع و سایر واکنش های روانی غیر عادی می کند. همچنین سر گیجه های مربوط به حالت روانی، اختلالات چشمی و نا هماهنگی های آن را تسکین می دهد. این سنگ عملی کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم خونی و سایر بیماریهای خونی موثر است.

تأثیر بر روح و روان:
آمیتیست سنگی برجسته و مهم در تمرکز حواس به شمار میرود. این سنگ اراده ما را زیاد می کند و ما را در ارتباطات روحی و معنوی حمایت می کند. ارتباطات و دوستیها را سهولت می بخشد و باعث انصاف و منطق در فرد می شود و نیز به ما تسلی، قدرت، شادی و شجاعت می دهد.

نشان طالع بینی:
این سنگ تحت صورتهای فلکی ماهی، قوچ و قوس قرار دارد و طبق طالع بینی هندی به نشان برج سنبله نیز تعلق دارد.

محل چاکرا:
آمیتیست مخصوص چاکرای انتهای سر است.

خصوصیات:
برای ناراحتی های لوزالمعده و بیماری های خونی باید سنگ آمیتیست را یک شب در حدود نیم لیتر آب قرار دهید و صبح آن را ناشتا بنوشید.

فروش و نگهداری:
شما می توانید این سنگ را به شکلهای سنگی نتراشیده، صیقل یافته، گردنبند، به شکل صفحه ای پی مانند و جواهرات در بازار فروش ببینید.
لازم است آنرا یک یا دو بار در ماه در زیر آب روان بشویید و تخلیه کنید.
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
سنگهای معدنی
MINERALS
سنگهای معدنی، قدرتهای درمانی متفاوتی دارند. این سنگها عبارتند از: آزریت، روز کویر، مالاشیت، کیانیت، کارولیت، همیتسیت و مکسیت. انواع سنگهای معدنی هر کدام قدرت درمانی خود را دارا می باشند و برخی آنها با هم ، هم قدرت هستند.در جهان پیرامون ما، نمونه های فراوانی از سنگهای معدنی وجود دارند که برای موضوعات بسیار زیادی استفاده می شوند.
نمونه سنگهای مالاشیت :
Malachite specimens





این سنگ قدرت فوق العاده ای برای برانگیختن دید فیزیکی و سایکیک ( روانی) را دارا می باشد.به تمرکز کردن کمک می کند و همچنین در درمان دردهای احساسی می تواند بعنوان همکار شما ، در انتقال صلح مؤثر باشد. همچنین این سنگ، سنگ پشتیبان مسافران است.




سنگ آزوریت
AZURITE





این سنگ در از بین بردن اعتقادات کهنه از سیستم ذهنی بسیار مؤثر و قدرتمند است و شما را به سوی واقعیت بالاتری هدایت می کند و فهم عمیق و درک بالاتری از معنای زندگی را برایتان میسر می سازد.





عقیق نوار آبی
Blue lace agate





این سنگ، سنگ آرام بخش و ملایمت است و در رسیدن به روح برتر شما را کمک می کند و به شما یاری می رساند . عقیق نوار آبی سنگی الهام بخش است که در رسیدن به تعادل درونی مؤثر است و در انجام معجزات از این سنگ استفاده شده است.




سنگ کریسوکولا
CHRYSOCOLLA





این سنگ برانگیزاننده آرامش، صلح و صبر است. همچنین این سنگ، با تعادل درونی و عشق بلاشرط در ارتباط است. و خاصیت ملایمت و لطافت را عرضه می کند.






ارتعاشات
هر سنگ معدنی، در بسامد مخصوص به خود، دارای ارتعاشاتی است و هنگامی که در ارتباط با سایر کریستالهای مرتعش استفاده شوند می توانند قدرت یکدیگر را تقویت کنند.


سنگ هماتیت
HEMATITS




سنگ هماتیت آرامش ذهنی را فراهم می آورد و حافظه و تمرکز را قوی می کند. این سنگ همچنین باعث بالا رفتن فرایند منطقی ذهن می شود.


سنگ کارولیت
CARROLLITE





این سنگ بر ضد حمله های روانی استفاده می شود و همچنین قادر است هاله را قوی کند.





سنگ رز کویر
DESERT ROSE





این سنگ قدرت فکر کردن و دید ذهنی را روشن می کند، و همچنین ادراک را قوی می سازد و ذهن را آرام می گرداند.





سنگ کیانیت
KYANITE





این سنگ هیچگاه به پاکسازی نیازی ندارد و انرژیِ منفی را به خود جذب نمی کند. این سنگ آورنده ی صداقت و وفاداری، راستگویی و آرامش است و همچنین به رویاها ( خوابها ) کمک می کند. همچنین این سنگ یک انتقال دهنده انرژِی فوق العاده است.
 

pilapila2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2010
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
هفت چاکرا در بدن انسان و
اثرات کریستالها بر آن
چاکرای ریشه :
این چاکرا در انتهای ستون فقرات قرار دارد. این چاکرا سطوح انرژی ما، ارتباطمان با زمین و آرزوها و جاه طلبی های ما را کنترل می کند.
کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از : یاقوت قرمز، لعل، یشم، سنگ آهن ( هماتیت )
چاکرای جنسی:
این چاکرا در لگن خاصره نزدیک استخوان خاجی قرار دارد. این چاکرا کنترل کننده هیجانات، نیازهای جنسی و همچنین تنظیم کننده میزان آرزوهایی که در زندگی می خواهید به آنها برسید می باشد.
کریستالهایی که برای درمان این چاکرا مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از : عقیق جگری رنگ، چشم ببر، عقیق، کوارتز، کلسیت، کوارتز روتیلیتد.
چاکرای شبکه خورشیدی :
بر روی شکم و زیر دیافراگم قرار دارد و با عزت نفس، اعتماد به نفس، و آزادی انتخاب مرتبط است.
کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از : توپاکس، سیترین، الماس زرد، و اوپال ( یکنوع سنگ سیلیسی که از در کوهی نرم تر و سبک تر است – در اصطلاح بازرگانی ( شیشه شیری رنگ) نام دارد.
چاکرای قلب:
در مرکز سیستم انرژی انسان قرار دارد و به زندگی عشق می بخشد. این چاکرا بر روی عملکرد سطوح جسمانی، احساسی، و انرژیایی اثر می گذارد. کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از : زمرد، پریدت، یشم سبز، رز کوارتز و یاقوت.
چاکرای گلو :
در برگیرنده گلو، گردن، دهان، دندانها، و فک ( آرواره) است. از خصوصیات این چاکرا عبارتند از : خلاقیت، قدرت اراده، واقعیت، ارتباطات، و صداقت فردی.
کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از : سنگ یمانی، زمرد کبود فام ( زمرد دریایی) فیروزه، یشم سبز و کریسوکولا .
چاکرای چشم سوم :
بین دو ابرو قرار دارد و به چشم سوم معروف است. این چاکرا مرکز هوش فطری ماست و با خرد ، شهود، آگاهی و بصیرت ما مرتبط است. کریستالهایی مورد استفاده برای درمان این چاکرا عبارتند از : یاقوت کبود، تانزانیت، اییولیت، سنگ لاجورد، و سنگ صابون.
چاکرای تاج :
این چاکرا برقرار کننده ارتباط بین ضمیر برتر و کنترل احساسهای شادی و خوشحالی است. کریستالهایی که برای درمان این چاکرا استفاده می شوند عبارتند از : یاقوت ارغوانی، الکساندریت، عین الشمس، و لابرادوریت.
ما به این دلیل چاکراها را بالانس و تنظیم می کنیم ، تا انسدادها را قبل از اینکه تبدیل به مشکلات جسمانی شوند، از بین ببریم. کریستالها بدلیل ساختار مولکولی متقارنشان، انرژی را بصورت دائمی و به آرامی مرتعش می کنند و هنگامی که برای بالانس چاکراها استفاده شوند، می توانند جریان شفا و خلاقیت را بازآفرینی کنند.
قبل از استفاده از کریستالها برای درمان، باید در آب سرد و نمک پاکسازی شده و سپس با قرار دادن آنها در معرض نور خورشید و یا نور ماه، شارژ انرژی شوند.
بعد از استفاده از کریستال نیز باید کاملا ً پاکسازی شوند چرا که انرژی منفی را جذب کرده اند و در صورتیکه پاکسازی نشوند امکان دارد این انرژی را به چاکرا منتقل کنند.
چنانچه در زمان اضطراب و استرس از کریستالها و سنگ استفاده کرده اید، بهترین راه اینست که مدتی از آنها استفاده نکنید تا پاکسازی و تخلیه انرژی گردند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رابطه جلو کشیدن ساعت و حملات قلبی!​
وی در ادامه می‌افزاید: افراد زیادی از اختلالات خواب رنج می‌برند و از دست دادن خواب به دلیل تغییر ساعت می‌تواند سطح هوشیاری، میزان تمرکز افراد و عملکرد مغز را کاهش دهد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ ۱۳۸۹/۷/۱۰
کد خبر: 69580
منبع: شبکه ایران
نسخه چاپی
print.gif

جلوکشیدن ساعت احتمال برزوتصادفات و حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ششین‌هوا، سیستم تغییر ساعت برای استفاده از روشنایی روز که معمولا آن را با اصطلاح " Daylight saving" می‌شناسیم، منجر به افزایش میزان تصادفات و حملات قلبی در محل کار می‌شود.

محققان استرالیایی روز گذشته اعلام کردند طی این پژوهش، چند منطقه در کشورهای مختلف از جمله استرالیا و ولز که در آن‌ها ساعت یک ساعت به جلو کشیده می‌شد، را مورد بررسی قرار داده‌اند.

گِرِک موری استاد دانشگاه تکنولوژی سویین برن در این‌باره می‌گوید: این تغییر زمانی می‌تواند خطرات و چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه می‌افزاید: افراد زیادی از اختلالات خواب رنج می‌برند و از دست دادن خواب به دلیل تغییر ساعت می‌تواند سطح هوشیاری، میزان تمرکز افراد و عملکرد مغز را کاهش دهد.

وی تصریح می‌کند: روزها یا حتی چند هفته لازم است تا آهنگ از خواب بیدارشدن فرد با این تغییر به طور کامل مطابقت پیدا کند.

بررسی‌ ها از آن حکایت دارد که حوادث مربوط به محل کار در پی جلوکشیدن ساعت، طی هفته نخست 6 درصد افزایش یافته است.
بر این اساس همچنین، حملات قلبی در افراد نیز 5 درصد بیشتر شده است.

این استاد دانشگاه تکنولوژی سویین برن اظهار می‌دارد: تا زمانی که ساعت بدن متوجه تغییری که به وقوع پیوسته شود، خواب فرد دچار بهم ریختگی و تشوش خواهد بود.

گفتنی است، برخی از کشورها برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، در فصل بهار و تابستان ساعت رسمی کشورشان را قدری (معمولاً یک ساعت) به جلو می‌کشند تا ساعات بیشتری از روز با ساعات کاری هم‌خوانی داشته باشد و در ساعات کم‌تری از روز، نیاز به مصرف انرژی برای تامین روشنایی وجود داشته باشد.

بنابراین گزارش، هفتاد و هفت کشور جهان با استفاده از این تکنیک، ساعات رسمی خود را تنظیم می‌کنند. اما زمان جلو و عقب کشیدن ساعت در این کشورها یکسان نیست.

پیشنهاد تغییر ساعت در ابتدا در کشورهای فرانسه و انگلیس مطرح شد و نخستین کشوری که این طرح را عملی کرد، کشور آلمان بود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ویتامین‌های گروه B و آمینواسیدهای موجود در ماءالشعیر برای پوست و مو بسیار مفید هستند و برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن می‌تواند ‌ مفید باشد.

آخرین نیوز: برای رشد سریع تر مو، جلوگیری از ریزش مو، این نوشیدنی را میل کنید.

یک متخصص تغذیه گفت: ماءالشعیر حاوی ویتامین‌های گروه B است که مصرف آن برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن مفید است.

مرتضی صفوی افزود: ماءالشعیر دارای چند نوع ترکیب مختلف از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز و ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آلی، انواع آمینواسیدها، املاح، اسید نوکلئیک و آب گازدار است.

وی گفت: ته مزه تلخ ماءالشعیر مربوط به ماده رازک است، با خاصیت آنتی‌بیوتیکی که به پایداری ماءالشعیر کمک می‌کند و عصاره رازک خواص طبی زیادی دارد از جمله موجب دفع سنگ کلیه می‌شود، مدر و ضد‌عفونی‌کننده دستگاه گوارش و دستگاه تنفس است.

این متخصص تغذیه افزود: ویتامین‌های گروه B و آمینواسیدهای موجود در ماءالشعیر برای پوست و مو بسیار مفید هستند و برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن می‌تواند ‌ مفید باشد.

صفوی گفت: ویتامین‌های گروه B محلول در آب هستند و براحتی وارد فاز آبی ماءالشعیر در حین جوشش می‌شوند که در سنتز میانجی‌های عصبی نقش مهمی دارند، باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می‌شوند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


يك متخصص تغذيه در گفت‌و‌گو با فارس:
استحمام با معده پر، خون‌رساني به قلب و مغز را مختل مي‌كند
خبرگزاري فارس: يك متخصص تغذيه گفت: رفتن به حمام با معده پر، باعث ايجاد استرس و اختلالاتي در خونرساني به قلب و مغز مي‌شود.

A0681760.jpg



سيد ضياءالدين مظهري در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: نوشيدن آب بلافاصله پس از صرف غذا، موجب رقيق شدن شيره معده مي‌شود و اثر آنزيم‌هاي هضمي را به تعويق مي‌اندازد؛ به اين ترتيب در هضم غذا اختلال ايجاد مي‌شود.

وي گفت: حركت قبل از غذا اشتهاآور است و حركت آهسته، چند دقيقه پس از صرف غذا، باعث سهولت عمل معده مي‌شود، به طوري كه احساس سنگيني و حتي اشكال در تنفس ناشي از سنگيني معده را از بين مي‌برد.

اين متخصص تغذيه افزود: همچنين كشيدن سيگار پس از صرف غذا، امكان ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد، به دليل اينكه سيگار خطر رفلاكس يا بازگشت محتويات معده به مري را بالا مي‌برد و رفلاكس هم در دراز مدت، خطر سرطان را بالا مي‌برد. البته سيگار نه تنها پس از صرف غذا، بلكه در همه حال سرطان‌زاست.

مظهري گفت: چاي داراي تانن است و باعث جلوگيري از جذب آهن مي‌شود. زنان و كودكان، تا 2 ساعت پس از صرف غذا، چاي ننوشند. مصرف آن بلافاصله بعد از غذا، در مردان كه عمدتاً آهن خون آن‌ها زياد است، مشكلي ايجاد نمي‌كند.

اين متخصص تغذيه اضافه كرد:تحقيقات نشان داده است رفتن به حمام با معده پر، باعث ايجاد استرس و اختلالاتي در خون‌رساني به قلب و مغز مي‌شود.
انتهاي پيام/ش
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
نخستین ام.آر.آی از جنین در حال تولد

پزشکان آلمانی توانستند برای نخستین بار از جنین درحال تولد عکس‌برداری کنند و با استفاده از ابزار جدیدی برای تصویربرداری ام.آر.آی، تمام مراحل و حرکات درون رحم را فیلم‌برداری کنند.
ایسنا نوشت:
پزشکان بیمارستان «کلاریته» برلین برای اولین بار از جنین در حال تولد، اسکن ام.آر.آی (MRI) گرفتند.

10-12-11-846401.jpg

این تصاویر که با موافقت مادر کودک برای زایمان در دستگاه ام.آر.آی گرفته شده، شناخت جدید و ارزشمندی را از پروسه زایمان به وجود آورده و در آینده در نجات جان انسان‌ها نقش موثری ایفا خواهد کرد.
به گفته پزشکان، این زایمان به صورت عادی انجام شد و دستگاه تمام مراحل و حرکات درون رحم را فیلم‌برداری کرد. پزشکان حتی این توانایی را داشتند که از این دستگاه برای شنیدن ضربان قلب کودک نیز استفاده کنند.
درحالی که تمام دستگاه‌های ام.آر.آی لوله‌ای شکل هستند، تیم «کلاریته» دستگاه اسکنری ساختند که جای کافی حرکت مناسب جنین در کانال تولد ایفا می‌کند. به گفته پزشکان مادر و کودک از سلامت کامل برخوردارند.
 
بالا