• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,341
لایک‌ها
1,210
محل سکونت
رشت
یک مقاله 3صفحه ای درمورد پزشک کودکان می خواهم
هرکی داره لطفا بدهد هرچی میگردم نیست
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
افته پژوهشگران انگلیسی شگفت‌آوراست. آنها پی برده‌اند که گونه‌ای از یک ژن‌، کیفیت تصمیم‌گیری فرد هنگام سرمایه‌گذاری‌ را بالا می‌برد و ضریب سوددهی معاملات او را افزایش می‌دهد. این ژن یک مکانیسم مغزی را هدایت می‌کند.

برخی از انسان‌ها ‎معاملات پرسود را بهتر از دیگران تشخیص می‌‌دهند. این قدرت تشخیص می‌تواند ذاتی باشد. پژوهشگران انگلیسی که تحقیق جالبی در این مورد انجام دادند به این نتیجه رسیدند که نوع مشخصی از یک ژن، نقش تعیین کننده‌ای در کیفیت تصمیم‌گیرهای مالی افراد بازی می‌کند. این ژن‎ که به طور مختصر MAOA نام‌‌گذاری شده است، گونه‌های مختلفی دارد و در ژنوم تمامی انسان‌ها یافت می‌شود.



در تحقیقات گذشته، ارتباط مشخصی میان این ژن و نوع رفتار فرد هنگام تصمیم‌گیر‌ی‌در امور مالی مشخص شده بود. پژوهشگران انگلیسی اکنون می‌گویند گونه L از ژن MAOA توانایی فرد در تشخیص ضریب‌خطر معاملات را بالا می‌برد.

سنجش بهتر از ضریب‌خطر معامله

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: برخی از انسان‌‌ها قدرت تشخیص بهتری در سرمایه‌گذاری‌های مالی دارنددر تحقیق این پژوهشگران ۹۰ مرد داوطلب جوان شرکت کردند. از آنان خواسته شد با سرمایه اولیه اندکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد در ۱۴۰ شاخه مختلف مالی سرمایه‌گذاری کنند.

این سرمایه اولیه ۲۵ دلار بود و هیچ‌محدودیتی برای دواطلبان در نظر گرفته نشد. برای پژوهشگران مهم این بود که دریابند چه نوع معامله‌هایی از نظر مردان شرکت کننده در این تحقیق ارزش ریسک دارد و این داوطلبان تا چه حد قادرند دادوستدهای پرسود را تشخیص دهند.

نتیجه نخست حاکی از آن است که اغلب داوطلبان معاملات پرسود را تشخیص دادند و تفاوت در شیوه تصمیم‌گیری آنها بود. بر اساس نتیجه این تحقیق، داوطلبانی که دارای ژن MAOA-L بودند سنجش بهتری از ضریب‌خطر معامله داشتند و در مجموع حدود ۷ درصد، بهتر از دیگران معامله کردند.

نقش و میزان ترکیبات شیمیایی در سلولهای مغز

پژوهشگران انگلیسی می‌گویند ژن MAOA نوعی آنزیم تولید می‌کند که کارش کنترل فعالیت یک پروسه مغزی است. در این پروسه گروهی از پیامبرهای شیمیایی مغز مانند هورمون‌های "سروتونین"، "دوپامین" یا "نوراپی‌نفرین" تجزیه می‌شوند. هر چقدر میزان این آنزیم بیشتر باشد پیام‌برهای شیمیایی ذکر شده نیز سریع‌تر تجزیه می‌شوند.

تفاوت ژن گونه MAOA-L با انواع دیگر این ژن که زیر شاخه MAOA-H نامگذاری شدند در میزان تولید این آنزیم است. در مغز انسان‌هایی که داری ژن گونه MAOA-L هستند آنزیم کمتری ترشح می‌شود و در نتیجه، روند تجزیه پیام‌برهای شیمیایی یادشده نیز آهسته‌تر خواهد بود.

پژوهشگران انگلیسی می‌گویند هنوز به طور کامل مشخص نیست که این آنزیم چطور بر کیفیت تصمیم‌گیری فرد تأثیر می‌گذارد. اما تحقیقات گذشته ثابت کرده‌اند که برخی از پیام‌برهای شیمیایی نقش مهمی در شیوه تصمیم‌گیری فرد دارند.

به عنوان مثال، زمانی که ‎مقدار "نور‌اپی‌نفرین" در سلولهای مغزی بالاست، فرد تصمیم‌هایی می‌گیرد که تشویق زودهنگام را وعده می‌دهد. در تحقیق دیگری ثابت شده است بالا بودن میزان "دوپامین" در مغز، به سنجش بهتر موقعیت و تصمیم‌گیری مناسب ‌فرد کمک شایانی می‌کند.

منبع: نیوزایران

http://newsiran.info/farsi/news.php?extend.1305
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
دانشمندان باکتری عجیبی را کشف کرده اند که یکی از مواد غذایی اش ، ماده سمی آرسِنیک است. این باکتری در ایالت کالیفرنیا در آمریکا کشف شده است.
از دیرباز شش عنصر کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن، فسفر و سولفور به عنوان عناصر حیاتی برای موجودات زنده بشمار می آیند اما پژوهشگران پی برده اند که این نوع عجیب باکتری قادر است آرسنیک را جایگزین فسفر کند و به حیاتش ادامه دهد.
این کشف احتمال یافتن اشکال گوناگون حیات در زمین یا دیگر کرات و سیارات را بیشتر می کند.

منبع: نیوزایران

http://newsiran.info/farsi/news.php?cat.8
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
امید می رود که سلول های پایه در آینده به درمان بسیاری از بیمار ها کمک کند

پزشکان آمریکایی با دریافت مجوز از مقام های دولت این کشور، اولین آزمایش ها با کمک سلول های بنیادی در بیماران را شروع کرده اند.

سازمان دارو و مواد غذایی آمریکا به شرکت "جرون" (Geron) مجوز استفاده از این سلول ها را برای درمان افرادی که از جراحات نخاع رنج می برند داده است.





استفاده از سلول های به دست آمده از رویان انسان (جنین تا پیش از هشت هفتگی) از لحاظ اخلاقی بحث انگیز است. این سلول ها به طور بالقوه امکان بدل شدن به انواع سلول های مختلف موجود در بدن از جمله سلول های عصبی را دارند.

این آزمایش ها که در بیمارستانی در شهر آتلانتای آمریکا انجام می شود، برای محک زدن ایمنی این نوع درمان است.

جرون، یک شرکت بیوتکنولوژی که در منطقه موسوم به "سیلیکون ولی" در جنوب سانفرانسیسکو مستقر است، 170 میلیون دلار صرف توسعه این شیوه برای معالجه جراحت نخاع با کمک سلول های بنیادی کرده است.

در این تحقیقات سلول های بنیادی که به سلول های عصبی بدل شده اند، به نخاع تزریق خواهند شد.

در آزمایش های حیوانی برای محک زدن این شیوه معالجه، موش های فلج تا حدودی امکان حرکت را بازیافتند.

اما هنوز معلوم نیست که آیا این شیوه فایده ای برای افراد مبتلا به جراحات نخاع خواهد داشت یا نه.

هر سال حدود 12 هزار نفر در آمریکا دچار جراحات نخاع می شوند. حوادث رانندگی، افتادن از ارتفاع، اصابت گلوله و جراحات ورزشی از علل عمده جراحت نخاع است.

در این آزمایش، بیمارانی که در 14 روز اخیر جراحت دیده اند تحت معالجه قرار خواهند گرفت.

دکتر توماس اوکارما رئیس شرکت "جرون" گفت: "وقتی در سال 1999 کار با سلول های بنیادی استخراج شده از رویان را شروع کردیم، خیلی ها پیش بینی کردند که چند دهه طول خواهد کشید تا درمان سلولی برای آزمایش های انسانی مورد تایید قرار بگیرد."

او افزود: "این دستاورد ناشی از توسعه و تحقیقات گسترده و یک رشته گام های متوالی نوآورانه است."

اما رسیدن به نتیجه تا حدودی زمان خواهد برد.

آزمایش های جدی پیش رو که برای اطمینان از ایمنی و تاثیر این شیوه معالجه لازم است، سال ها زمان خواهد برد.

پروفسور سر ایان ویلموت مدیر "مرکز شورای تحقیقات طبی برای پزشکی باززایی" در دانشگاه ادینبورگ گفت: "این خبر خیلی هیجان انگیزی است، با این حال خیلی مهم است که درک کنیم هدف این آزمایش ها در این مرحله، این است که در درجه اول معلوم شود خطری متوجه بیمار نمی کند، نه اینکه فایده آن چیست."

"وقتی این مساله تایید شد آن وقت بر توسعه و ارزیابی معالجه ای تازه تمرکز خواهد شد."

بن سایکس مدیر اجرایی "شبکه ملی سلول های بنیادی بریتانیا" گفت: "این واقعا گام مهمی در مسیر حرکت ما به سوی پزشکی نویدبخش سلول های بنیادی است."

او گفت که جامعه پزشکی به خصوص در رشته باززایی و سلول بنیادی به شدت منتظر نتایج این آزمایش ایمنی است.


منبع: نیوزایران

http://newsiran.info/farsi/news.php?extend.1143
 

managermd

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
232
سن
46
محل سکونت
آگهی
در این روش دانشمندان سیستم ایمنی بدن انسان را به شکلی در خدمت خود گرفتند که توانست به طور کامل با این ویروس مبازه کرده و آن را از بدن خارج کند.

دانشمندان روش جدیدی برای ایدز کشف کردند که در طی آن سیستم ایمنی بدن انسان این ویروس را درمان می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین در این روش دانشمندان سیستم ایمنی بدن انسان را به شکلی در خدمت خود گرفتند که توانست به طور کامل با این ویروس مبازه کرده و آن را از بدن خارج کند.

در حالی که در درمان این بیماری پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است، اما این ویروس به قدری در فریب سیستم ایمنی بدن انسان تواناست که هنوز هم دانشمندان به یک روش قطعی برای درمان آن دست پیدا نکردند.


دانشمندان معتقدند با استفاده از این روش جدید نه تنها می‌توان بیماری ایدز را درمان کرد، بلکه با کمک آن عفونت‌های طولانی‌مدت دیگر مانند هپاتیت B، هپایت C و سل نیز قابل درمان خواهد بود.
مدت‌هاست دانشمندان در تلاشند از سیستم ایمنی خود بدن انسان برای مبارزه با این ویروس‌ها و باکتری‌ها استفاده کنند.

دکتر مارک پلگرینی که در طراحی این روش همکاری داشته است در این باره گفت: ویروس‌هایی مانند ایدز و هپاتیت B و C دائما سیستم ایمنی بدن انسان را فریب می‌دهند. به همین دلیل این بیماری‌ها غیر قابل درمانند و تاپایان عمر با فرد بیمار همراه خواهند بود.

با وجود تلاش‌های زیادی که برای درمان این بیماری‌ها صورت گرفته است، اما این ویروس‌ها به تدریج تمام بدن را دربر می‌گیرند و سلول‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند تا این که در نهایت سیستم ایمنی بدن انسان جنگ را به این عوامل بیماری‌زا می‌بازد.

اما در آخرین مطالعات دانشمندان به دلیل اصلی فرسایش سیستم ایمنی پی بردند و تلاش کردند با ایجاد تغییراتی در ژن‌های بدن میزبان، پاسخ ایمنی را ارتقا بدهند تا بدن بهتر بتواند با عفونت مبارزه کند.
دانشمندان توانستند با غیر فعال کردن برخی از ژن‌ها به سیستم ایمنی بدن این امکان را بدهند که به تدریج به مبارزه با ویروس ایدز بپردازند و آن را از بدن حذف کنند.

مبنع: نیوزایران
http://www.newsiran.info/farsi/news.php?extend.1523
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
هپاتيت C بيماري دوران بلوغ است



يك فوق‌تخصص گوارش در گفت‌وگو با فارس:
هپاتيت C بيماري دوران بلوغ است خبرگزاري
فارس: عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت‌: بيماري هپاتيت C
كه در آن كبد فرد معمولاً تا آخر عمر درگير مي‌شود بيماري دوران بلوغ به
بعد است كه از طريق خون آلوده،تماس جنسي و اخيراً از راه تاتوكردن ابروها
هم منتقل مي‌شود.

مهردادحق‌ازلي در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با بيان اينكه ويروس
هپاتيت ويروسي است كه موجب التهاب كبد مي‌شود اظهار داشت: اين ويروس
مي‌تواند اعضاي ديگر بدن غير از كبد را درگير كند اما مهمترين عضوي كه
مي‌تواند با آن درگير شود كبد است.

وي افزود: ويروس هپاتيت C عملكرد كبد را در يك مدت طولاني تخريب مي‌كند و در انتها فرد به سيروز كبدي و سرطان كبد مبتلا مي‌شود.

حق‌‌ازلي
يادآور شد: راه‌هاي ابتلا به اين بيماري انتقال از طريق تماس‌هاي جنسي و
خون آلوده است لذا به همين علت است كه در برخي موارد مانند آرايشگاه‌ها در
هنگام تاتو كردن اگر خونريزي اتفاق بيفتد مي‌تواند موجب ابتلا به اين
بيماري شود.

وي اضافه كرد: اين ويروس وقتي وارد بدن مي‌شود مي‌تواند فرد را تا آخر عمر درگير كند.

اين
فوق تخصص گوارش ادامه داد: مصرف داروهاي تزريقي و خوراكي كه به صورت
تركيبي استفاده مي‌شود راه درمان بيماري هپاتيت C است. البته هپاتيت بيماري
ويروسي است و انواع مختلفي دارد و براساس نوع ابتلا، درمان آن از 6 ماه تا
يك سال متفاوت است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
اضافه كرد: در برخي انواع آن درمان 50 تا 60 درصد و در برخي ديگر تا 80
درصد هم موثر است.

حق‌ازلي يادآور شد: بايد در نظر داشت كه برخي
ويروس‌هاي هپاتيت C مقاوم به درمان هستند، در هر صورت مهمترين راه درمان
رعايت نكات بهداشتي ساده است كه به عنوان مثال داشتن تيغ مخصوص در
آرايشگاه‌ها لازم است.

وي افزود: سن ابتلا به اين بيماري از بچه
تازه متولد شده تا فرد 80 ساله است اما بيشترين زماني كه فرد به آن مبتلا
مي‌شود هنگام بلوغ است كه ارتباطات اجتماعي‌اش زياد مي‌شود.
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
چاقي عامل بسياري از بيماري‌هاي غير واگير از جمله سرطان است



دبير انجمن پيشگيري و درمان چاقي:
چاقي عامل بسياري از بيماري‌هاي غير واگير از جمله سرطان استخبرگزاري
فارس: دبير انجمن پيشگيري و درمان چاقي گفت: چاقي به تنهايي مي‌تواند عامل
به وجود آورنده بسياري از بيماري‌هاي غير واگير مانند ديابت، فشار خون،
بيماري‌هاي قلبي عروقي و برخي از انواع سرطان‌ها شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، محمد هاشمي دبير اجرايي سومين كنگره پيشگيري و درمان
چاقي در ايران اظهار داشت: با توجه به تغيير شيوه زندگي جوامع بشري در
دهه‌هاي اخير شاهد اين هستيم كه از يك طرف افراد جامعه فعاليت بدني كمتري
داشته و از سوي ديگر دسترسي راحتي به مواد خوراكي پركالري نسبت به گذشته
دارند كه اتفاقاً اين مواد از مواد خوراكي سالم به قيمت ارزان تر عرضه
مي‌شوند.

وي با بيان اينكه اساساً الگوي بيماري‌ها در بين جوامع
تغيير كرده است، افزود: اگر تا دهه‌هاي پيش به ويژه قبل از جنگ جهاني دوم
بيماري‌هاي عفوني مهمترين عامل مرگ و مير افراد جامعه بشري بودند اما در
حال حاضر با تغيير شيوه زندگي شاهد اين هستيم كه بيماري‌هاي مانند ديابت،
فشار خون، سكته‌هاي قلبي كه بيماري هاي غير واگير هستند عمده‌ترين عوامل
مرگ ومير محسوب مي‌شوند.چرا كه سطح بهداشت ارتقا يافته و علوم پزشكي پيشرفت
كرده و باعث پيشگيري و مهار بيماري‌هاي عفوني و واگير شده و از سوي ديگر
با توسعه فناوري و افزايش رفاه عمومي، زمينه براي شيوع بيشتر بيماري‌هاي
غيرواگير روز به روز مساعدتر در بين جوامع گوناگون شده است.

هاشمي
يكي از عوامل ايجاد كننده اين دسته از بيماري‌هاي غير واگير را مسئله چاقي
عنوان كرد و خاطرنشان كرد: چاقي به تنهايي مي‌تواند عامل به وجود آورنده
بسياري از بيماري‌هاي غير واگير مانند ديابت،فشار خون،بيماري هاي قلبي
عروقي و برخي از انواع سرطان‌ها باشد.

وي با بيان اينكه متأسفانه
در جامعه ايراني شاهد افزايش شيوع پيدايش چاقي هستيم، ادامه داد: اين پديده
مي‌تواند تبعات بسيار سنگيني و زيانباري را نه تنها براي تك تك افراد بلكه
براي كل اجتماع به دنبال داشته باشد. فردي كه به چاقي مبتلا مي‌شود احتمال
اينكه در سال‌هاي آتي عمر خود به بيماري‌هاي غير واگير مبتلا شود بسيار
بيشتر از افراد عادي است از سوي ديگر يكي از مشخصات مشترك بيماري‌هاي
غيرواگير، نبود درمان قاطع براي آن است كه فقط مي‌توان آن را تا پايان عمر
كنترل كرد.

دبير انجمن پيشگيري و درمان چاقي با اشاره به اينكه
تجمع چربي در بدن به اصطلاح چاقي گفته مي‌شود، گفت: براي اندازه‌گيري چاقي
معيارهاي متفاوتي وجود دارد اما ساده‌ترين معيار شاخصي به نام «نمايه توده
بدني» است كه عددي حاصل يك كسر است به طوري كه در صورت كسر وزن افراد به
كيلوگرم و در مخرج آن مجذور قد افراد به متر گذاشته مي‌شود اگر حاصل اين
كسر عددي بين 18 تا 25 باشد به اين معناست كه فرد داراي تناسب اندام است
اما چنانچه حاصل كسر عددي بين 25 تا 30 باشد فرد دچار اضافه وزن است و عدد
بين 30 تا 35 چاقي درجه يك، بين 35تا 40 چاقي درجه دو و عددي بيش از 40
چاقي مفرط را نشان مي‌دهد.

به گفته اين متخصص بهداشت عمومي و سلامت
جامعه در هر يك رده‌ها خطراتي براي سلامت فرد در پي داشته و روش‌ها و
راهبردهاي درماني متفاوتي را مي‌طلبد.

وي در خصوص ارتباط روزه‌داري
در درمان چاقي گفت: اينكه به روزه به چشم روشي براي درمان چاقي نگاه كنيم
رويكرد نادرستي است.كسي كه داراي چاقي و اضافه وزن است براي پيشگيري از
انواع بيماري‌هاي اقدام به كاهش وزن مي‌كند اما اين كاهش وزن بايد بر اساس
يك اصول و روش هدفمند كه توسط متخصصان ارائه مي‌شود باشد بنابراين اينكه با
حذف برخي از گروه‌ها و وعده‌هاي غذايي وزن خود را كم كنيم گرچه ممكن است
در كوتاه مدت نتيجه بدهد اما به مشكلات تغذيه‌اي و متابوليكي منجر خواهد شد
و توصيه مي‌شود افراد مواد غذايي را متناسب با نياز بدن خود مصرف كنند.

دبير
انجمن پيشگيري و درمان چاقي خاطرنشان كرد: تعريف ديگري از چاقي به نام
چاقي مركزي يا شكمي وجود دارد كه ممكن است فرد حتي داراي نمايه توده بدني
نرمالي باشد اما اندازه دور شكم وي بيش از استاندارد باشد. براي جمعيت
ايراني دور شكم بيش از 95 سانتي متر به عنوان هشدار جدي محسوب مي‌شود.

سومين
كنگره پيشگيري و درمان چاقي به همت انجمن پيشگيري و درمان چاقي در ايران
24تا 27 آبان سال جاري در مركز همايش‌هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي
برگزار مي شود.علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت
اينترنتي http://www.iranobesity2011.com مراجعه كنند.
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
دیرتر عرق کردن، از توانایی بدن می کاهد
هر چند که بوی عرق چندش آور است، اما عرق کردن پروسه ای مفید برای حفظ سلامت بدن است.
به گفته محققان پزشکی، بدن زنان دیرتر از مردان عرق می کند و بسیاری از خانم ها حاضرند به هر شیوه ممکن مانع عرق کردن بدنشان شوند. برخی هم از این که بدنشان به طور طبیعی کمتر عرق می کند خوشحال هستند؛ درحالیکه این نمی تواند موضوعی مفید برای سلامتی باشد.
پژوهشگران ژاپنی که در مورد فعالیت غدد عرق بدن انسان پژوهش کرده اند، می گویند: عرق کردن برای حفظ سلامت بدن مفید است و کم عرق کردن از توانایی های بدنی می کاهد.
به گفته محققان علم پزشکی، غدد عرق، سیستم تهویه بدن هستند و با ترشح عرق، از دمای بدن هنگام فعالیت های بدنی و در هوای گرم کاسته می شود.
محققان از داوطلبان شرکت کننده در یک تحقیق خواستند روی دستگاه های دوچرخه ثابت، تا مرز عرق کردن رکاب بزنند. آنها دمای بدن داوطلبان را در مدت رکاب زنی اندازه گرفتند و زمان آغاز فعالیت غدد عرق را ثبت کردند.
نتایج حاکی از آن بود که تمرین پیوسته، موجب ترشح سریع تر عرق می شود. به عبارت دیگر بدن ورزشکاران یا افرادی که مرتب ورزش می کنند، سریعتر عرق می کند.
نتیجه دیگری که پژوهشگران ژاپنی در این تحقیق یافتند، نشان داد: فعالیت غدد عرق در بدن زنان، در دمای بالاتری نسبت به مردان آغاز می شود. احتمال داده می شود که هورمون تستوسترون در آغاز فعالیت غدد عرق نقش موثری داشته باشد.
گذشته از تأثیر تستوسترون، پژوهشگران ژاپنی می گویند که بدن زنان در مقایسه با بدن مردان، حجم کمتری مایعات دارد. از آن جا که خطر کمبود آب در صورت عرق کردن، بدن را تهدید می کند، بدن زنان در برابر از دست دادن آب مقاومت می کند.
پژوهشگران اضافه می کنند که بدن زنان در طول دوره تکامل، راهکارهایی برای حفظ تعادل خود یافته است که یکی از آنها دیرتر عرق کردن است. اما نکته مهم آن است که هنگام فعالیت و افزایش دمای درونی بدن، هر چه عرق کردن دیرتر آغاز شود، توان عمومی بدن برای ادامه فعالیت کمتر می شود.
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
شوره سر در مردان شایع تر از زنان است
متخصص بيماري‌هاي پوست و مو اظهار داشت: بيماري شوره سر در مردان شايع‌تر از زنان است.

به گزارش خبرنگار وب دا از یزد، دكتر پريچهر كفايي ضمن بیان
این مطلب افزود: بيماري شوره سر يك بيماري مزمن است كه در مردان نيز شايعتر
از زنان است.

وي گفت: يكي از مهمترين عوامل ايجاد كننده شوره سر،‌ درماتيت سبوره(اگزمای پوسته ریزه) است كه بيشتر با چربي مو و خارش ديده مي‌شود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد، استفاده از شامپوها و
صابون‌هاي نامرغوب و شستشوي ناكافي موي سر را از ديگر علل ايجاد كننده شوره
سر برشمرد.

وي اظهار داشت: در صورت شدت اين بيماري، عارضه در ابروها، مژه‌ها و در مردان در نواحي ريش و سبيل نيز ديده مي‌شود.

دكتر كفايي تصريح كرد: بيماري شوره سر را مي‌توان با درمان‌هاي مناسب توسط متخصصين پوست كنترل كرد.

اين متخصص پوست و مو در پايان خاطرنشان كرد: در موارد نادر، بيماري‌هايي مانند پسوريازيس نيز مي‌توانند در ناحيه سر ايجاد شوره كند
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
90 درصد توصيه هاي اطرافيان به مادر نوزاد شير خوار، غير علمي است
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: 90 درصد توصيه هاي اطرافيان به مادر نوزاد شير خوار، غير علمي است.
به گزارش خبرنگار وب دا از اهواز، مهرداد
شريفي ضمن بیان این مطلب گفت : حدود 75 درصد نوزادان از تغذيه انحصاري با
شير مادر تا سن 6 ماهگي محرومند و حداكثر 60 درصد آنها تا 2 سالگي از اين
نعمت الهي بهره مند مي شوند در حاليكه مطالعات علم پزشكي در مورد شير مادر
نشان مي دهد كه كليه نيازهاي غذايي كودك در 6 ماه اول زندگي با تغذيه
انحصاري شير مادر برآورده مي شود.
وي افزود : يك سوم از مرگ هايي كه در سنين
قبل از 5 سالگي انتفال مي افتد به دليل تغذيه ناكافيست و خانواده ها هنگامي
كه فرزند جديدي به جمعشان اضافه مي شود بايستي براي دانستن اين موضوع و
پيشگيري از عوارض جبران ناپذير ناشي از سوء تغذيه آموزش هاي لازم را
ببينند.
رييس مركز بهداشت غرب اهواز مطمئن ترين راه
را براي آگاهي از وضعيت رشد كودك و نوع تغذيه اي كه او در سال هاي اوليه
زندگي خود نياز دارد مشاوره متخصصان اطفال ، پزشكان و كارشناسان مراكز
بهداشت و همچنين كارشناسان تغذيه دانست و گفت: تفكر مثبت ، اميدواري و
اعتماد به نفس ، نقش بسيار مهمي در موافقت يك مادر جوان براي شيردهي دارد و
اطرافيان او بايستي به شدت از به كار بردن اصطلاحات مايوس كننده مثل كافي
نبودن شير يا گرسنه بودن نوزاد در حضور مادر خودداري كنند و سعي كنند با
تقويت روحيه و تغذيه مناسب و حمايت كافي به او كمك كنند تا دوران شيردهي را
با آرامش شروع كرده و پشت سر بگذارد.

وي نگراني براي رشد كودك را فقط از طريق پايش
شد در مراكز بهداشتي درماني قابل بررسي علمي دانست و گفت : بي قراري هاي
نوزاد نبايستي نگراني پدر و مادر را فقط به سمت گرسنگي او سوق دهد و لازم
است كه والدين فرزندشان را در نوبت هاي تعيين شده براي كنترل هاي بهداشتي
به مراكز بهداشتي درماني ببرند و در صورتي كه نمودار وزن او روال طبيعي خود
را طي نموده و مورد تاييد كارشناسان بهداشت جاي دلواپسي براي تغذيه ناكافي
كودك نيست و در اين زمينه نبايستي توصيه هاي غير كارشناسي را جدي گرفت چون
بررسي ها نشان مي دهد بيش از 90درصد اين توصيه ها غير علمي هستند.
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
خودسرانه داروي خواب آور مصرف نكنيد
مصرف خودسرانه داروهاي خواب آور و
آرام بخش علاوه بر ايجاد وابستگي بدن به اين داروها، در نهايت منجر به خواب
آلودگي روزانه و اختلال در حافظه مي شود.
به گزارش خبرنگار وب دا از یزد، دكتر اميررضا
چمني روانپزشک ضمن اين كه خواب را از نيازهاي فيزيولوژيكي بدن عنوان كرد،
گفت: خواب از جمله نيازهايي است كه براي حفظ انرژي و تعادل بدن لازم است و
در صورت محروميت بدن از اين نياز، علائمي مثل خستگي، تحريك پذيري، تنش و
عصبانيت در فرد عارض مي شود.
وي عواملي از قبيل حالت هاي فيزيولوژيكي
بدن، حاملگي، قاعدگي، ورزش، استرس و بروز برخي بيماري ها را در زمره مواردي
ذكر كرد كه بر ميزان خواب تاثير مي گذارد.
دكترچمني ضمن دسته بندي اختلالات خواب به دو
نوع اوليه و ثانويه، خاطرنشان كرد: مواردي همچون بيماري هاي روحي، افسردگي،
تنش هاي عصبي، بيماري هاي جسمي، قلبي وعروقي، بيماري هاي گوارشي، سردرد،
داروهاي محرك و ضد آسم، و داروهاي حاوي كافئين مي توانند در روند خواب
اختلال ايجاد كنند.
وي متذکر شد: افراد به منظور درمان اين
اختلالات از مصرف خودسرانه داروهاي خواب آور يا آرام بخش به مدت طولاني
اجتناب نمايند و با مصرف كوتاه مدت داروهاي آرام بخش تحت نظر پزشك روند
خواب خود را بهبود بخشند.
اين متخصص اعصاب و روان با اشاره به بروز
عصبانيت و پرخاشگري ناشي از اختلالات خواب، به رعايت بهداشت خواب تاكيد كرد
و اذعان داشت: افراد بايد سعي کنند ساعت معيني را در طول شبانه روز براي
به رختخواب رفتن و متعاقب آن ساعت مشخصي جهت از خواب بيدار شدن، منظور
كنند.
وي پرهيز از چرت طولاني مدت در طول روز، اجتناب از صرف غذاهاي
سنگين و يا گرسنگي در هنگام شب، عدم مصرف خودسرانه داروهاي خواب آور و مواد
محرك مغز از قبيل الكل، كافئين، نيكوتين ، چاي، سيگار بويژه در هنگام شب،
پرهيز از تماشاي تلويزيون قبل از خواب، گوش دادن به آهنگ هاي بدون كلام يا
راديو، انجام فعاليت هاي ورزشي روزانه، دوش آب گرم قبل از ورود به رختخواب،
مطالعه مطالب غيردرسي مثل روزنامه قبل از خواب، كم نوربودن رختخواب، عدم
حرارت زياد و نبود سرو صدا در محل اتاق خواب ، پرهيز از مصرف زياد مايعات
قبل از خواب و انجام تكنيك هاي آرام سازي عضلاني 30 دقيقه قبل از خواب را
از مواردي دانست كه روند خواب را بهبود مي بخشند.
دكتر چمني افراد را به عدم تغيير ساعت و نظم
خواب در تعطيلات آخر هفته توصيه كرد و يادآور شد: در صورتي كه بعد از چند
دقيقه خوابيدن در رختخواب به خواب نرفتند، فعاليت آرام بخشي انجام داده و
سپس به رختخواب بروند.
وي با بيان اين كه افراد در هنگام احساس بي
خوابي، زياد به ساعت و گذر زمان توجه نكنند، گفت: اين امر موجب افزايش
نگراني آنها و تداوم روند به خواب نرفتن مي شود.

اين روانپزشك توصيه کرد: افراد در صورت عدم خواب مناسب به متخصص مراجعه نموده و در صورت نياز از داروهاي آرام بخش استفاده نمايند
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
سلول هاي بنيادي و ترميم استخوان
سلول هاي بنيادي مزانشيمي يکي از شناخته شده ترين جمعيت هاي سلول هاي بنيادي هستند که در سالهاي اخير جهت درمان اختلالات اسکلتي در طب ترميمي مورد توجه قرار گرفته اند.
به گزارش ايرنا ،‌اين سلول ها از بافتهاي مختلفي مانند مغز استخوان ، عضلات اسکلتي ،‌درم ،بافت چربي ،‌خون بند ناف ،‌پالپ دندان و ليگامان اطراف دندان جدا سازي مي شوند.
اين تحقيق توسط دکتر رقيه فاضلي ،عضو هيات علمي پژوهشگاه رويان انجام شده است و خلاصه آن در کتابچه مقالات پنجاه و يکمين کنگره بين المللي سالانه انجمن دندانپزشکي ايران به چاپ رسيده است .
نواقص ساختماني و عملکرد بافت هاي ناحيه صورت به دلايل مختلف مانند تروما ،‌ مشکلات مادرزادي ،‌جراحي و بيماريهاي استکلتال پيشرونده ،‌اثرات وسيعي روي زندگي بيمار دارد .
بنابراين اين بازسازي آسيب هاي بافتي در اين ناحيه صورت پيشرفت هاي قابل توجهي در تکنيکهاي جراحي و گرافت استخوان بوده است و همچنين محدوديت هاي بسياري در توانايي درمان اين ضايعات وجود دارد و بهبود بيشتر اين روش هاي درماني مستلزم ادغام علوم پايه ،‌باليني و مهندسي بافت است .
اگر چه به اين نکته نيز بايد توجه داشت که منبعي که سلول هاي بنيادي مزانشيمي از آن استخراج مي شوند روي رفتارهاي سلولي در محيط آزمايشگاهي و بدن انسان تاثير گذار است به عنوان مثال سلول هاي بنيادي مزانشيمي که از مغز استخوانهاي ناحيه صورت و دهان جدا مي شوند سرعت تکثير و تشکيل بافت استخواني بيشتري نسبت به سلول هاي بنيادي مزانشيمي مشتق از مغز استخوان هاي بلند نشان مي دهند.
از طرفي محدوديت هاي بسياري در جمع آوري تعداد مناسب سلول جهت درمان از مغز استخوانهاي ناحيه صورت وجود دارد .بنابراين يافتن بهترين منبع سلولي يکي از اهداف سلول درماني در اين زمينه بوده است .
در مهندسي بافت نيز به عنوان روش درماني جايگزين بعد از جراحي کلاسيک از داربست هاي Biomaterial و فاکتورهاي رشد سلولي جهت بازسازي نواقص استخواني استفاده شده است .
فوايد اين روش شامل نبود عوارض محل دهنده گرافت استخواني ،‌کاهش حساسيت تکنيکال ترميم و مهمتر از همه توانايي تقليد ريز محيط بدن انسان در جهت رشد نرمال بافتهاي صورت و جمجمه است .
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
سوسک، از عوامل مهم ایجاد حساسیت است
سوسک ها از جمله علل
مهم ایجاد علائم حساسیت در بیماران است، با این وجود زمانی که تست خراش
بسیاری از بیماران مبتلا به آسم آلرژیک و یا آلرژی با این جانور مثبت می
شود، وجود آن را در منزل انکار می کنند.
به گزارش خبرنگار وب دا از یاسوج، دکتر سید
حسام الدین نبوی زاده عضو هیات علمی این دانشگاه، ضمن بیان این مطلب افزود:
از جمله حساس کننده هایی که در طول سال موثرند، هیره یا مایت حیوانات
خانگی و سوسک ها است که به آلرژی های خانگی موسوم هستند.
وی با بیان اینکه سوسک های حمام از معروف
ترین انواع حساس کننده ها هستند، تصریح کرد: قسمت های مختلف این جانور از
جمله مدفوع، بوی بد بدن و حتی لاشه این جانور که پس از مدتی متلاشی شده و
در فضا پخش می شود، آلرژی زاست.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
یادآور شد: زمانی که تست خراش بسیاری از بیماران مبتلا به آسم الرژیک و یا
آلرژی با این جانور مثبت می شود، وجود آن را در منزل انکار می کنند، اما
واقعیت این است که سوسک ها بدون آنکه دیده شوند، می توانند به خوبی در قفسه
کتاب، کمدهای چوبی قدیمی،آبگیر آشپزخانه و یا حتی پریز برق زندگی کنند.
وی راه حل اصلی اجتناب از تماس با سوسک ها را استفاده از چاه بندها، بستن درزها و استفاده از سموم عنوان کرد.
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
كلسيم، براي عملكرد مناسب قلب، اعصاب و انعقاد خون لازم است
كلسيم
براي عملكرد مناسب قلب، عضلات، اعصاب و انعقاد خون لازم است و مقدار
ناكافي كلسيم سبب پوكي استخوان مي‌شود كه فقط نيمي از زنان و دختران جوان
روزانه مقدار كافي كلسيم براي سلامت استخوان‌ها مصرف مي‌كنند.
به
گزارش خبرنگار وب‌دا، دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش
پزشكي اعلام كرد: داشتن تغذيه مناسب، مصرف صحيح مواد غذايي به ويژه غذاهاي
حاوي كلسيم و ويتامين د، كنترل مناسب وزن و اجتناب از لاغري يا چاقي بيش
از حد از عوامل خطر ابتلا به بيماري پوكي استخوان است.
بنابراين
گزارش، افراد اگر نمي‌توانند با رعايت رژيم صحيح غذايي به ميزان كافي به
بدن خود كلسيم برسانند، حتماً از مكمل‌هاي كلسيم استفاده كنند همچنين كلسيم
در لبنيات شير، ماست و پنير، ماهي‌هاي نرم استخوان مثل ماهي آزاد، ساردين و
كيلكا، سبزي‌هاي تازه، خشكبار، حبوبات و سويا وجود دارد.
بنابر
اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه، شكستگي خود به خودي با كمترين ضربه به
استخوان‌ها، درد شديد كمر در نقاط خاص كه مي‌تواند بر شكستگي مهره دلالت
كند، قوزپشت كه موجب انحناي پشت مي‌شود و كوتاه شدن قد نسبت به قد دوران
جواني به ميزان بيش از 5/2 سانتي‌متر از عوارض پوكي استخوان به حساب
مي‌آيد.
گفتني
است: افراد مي‌توانند براي جلوگيري از پوكي استخوان روزانه 2 تا 3 ليوان
شير بخورند و در صورت عدم تحمل شير، ماست، پنير و كشك جايگزين خوبي هستند
كه يك ليوان ماست يا دو قطعه پنير به اندازه دو قوطي كبريت، تقريباً معادل
يك ليوان شير، كلسيم دارند.
اين
گزارش حاكيست، مصرف زياد قهوه موجب پوكي استخوان مي‌شود كه توصيه مي‌شود
در مصرف آن اعتدال رعايت شود و همچنين سعي كنند چاي كمرنگ مصرف كرده زيرا
براي سلامت استخوان‌ها مفيدتر است
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
درمان افسردگی:
جام جم آنلاين: درمان افسردگی کار چندان ساده ای نیست و معمولا بیماری عود می کند.
به گزارش هلث اند ایج ، بتازگی مطالعه 3000 بیمار توسط محققان دانشگاه تگزاس نشان داده است که یک سوم بیماران مبتلا به افسردگی شدید که تحت درمان با یک داروی بازدارنده انتخابی جذب مجدد سروتونین قرار گرفته اند ، رفع علائم بیماری را نشان داده اند. 10 تا15 درصد دیگر نیز تا حدی به درمان پاسخ دادند.
بیشترین پاسخ به درمان در بیماران زن سفید پوست با درآمد یاتحصیلات بالا مشاهده شد. نتایج فوق تنها از فاز اول این برنامه مطالعاتی چهار مرحله ای بدست آمدند.
بیمارانی که در مرحله اول درمان پاسخی به دارو ندادند به مرحله دوم دعوت شدند و داروهای دیگری به آنها داده شد. گزارشات بعدی تصویر جامع تری رااز بهترین روش درمانی ارائه خواهند کرد
جام جم آنلاين: تحقيق نشان داد مصرف دو فنجان قهوه در روز ، توانايي بدن را براي خون رساني به عضلات قلب پس از تمرين هاي ورزشي ، كاهش مي دهد.
به نوشته عرب آنلاين ، دكتر فيليپ كوفمان ، از بيمارستان دانشگاهي زوريخ گفت: تاثير قهوه در خونرساني به عضلات قلب افرادي كه در وضعيت استراحت به سر مي برند ، چشمگير نيست اما وقتي اين افراد ورزش مي كنند ، كاهش اين موضوع بسيار قابل توجه مي شود.
وي افزود: معمولا خونرساني به قلب پس از تمرينات ورزشي بسيار افزايش مي يابد كه استفاده دو فنجان قهوه اين موضوع را كاهش مي دهد.
جام جم آنلاين: محققان دانشگاه ويرجينياي غربي مي گويند عطر نعناع و دارچين باعث مي شود رانندگان بتوانند آرامش بيشتري داشته باشند و خواب شان نبرد.
به نوشته عرب آنلاين، دكتر بريان ردنبوش، مدير مركز مطالعات دانشگاه و روان شناس در دانشگاه ولنگ جسوت، بر اين تحقيق نظارت داشت.
اين تحقيق اول فوريه در مراسم ساليانه اعلام نتايج مطالعات دانشجويان در چارلستون، مركز ايالت ويرجينياي غربي، اعلام خواهد شد.
دانشجويان با بررسي اين گياهان دريافتند نعناع اضطراب و نگراني را كاهش و مخلوط نعناع و دارچين، آگاهي را افزايش مي دهد.
رودنبوش گفت: استنشاق بوي اين گياهان به طور مداوم در زمان رانندگي هاي طولاني مدت، باعث مي شود آمار حوادث رانندگي و قربانيان اين وقايع كاهش
متخصصان شش دلیل مهم برای ضرورت خواب خوب دارند. اگر کم خواب هستید ، احتمالا مشکلاتی وجود دارد که باید به رفع آن بپردازید.
«هلث دی» ، نتایج یک مطالعه را در زمینه دلائل ضرورت خواب کافی به صورت زیر ارائه می کند:
- کمک به یاد آوری : خواب به قوه یادگیری و حافظه کمک می کند. در حال خواب مغز اطلاعات جدید را به حافظه می سپارد تا از طریق فرآیندی به نام تقویت حافظه بیاد آورده شود.
- برای لاغر ماندن: کم خوابی مزمن ممکن است با تاثیر بر راهی که بدن کربوهیدرات ها را فرآیند و ذخیره می کند ، و با تغییر سطوح هورمون هایی که اشتها را کنترل می کنند ، باعث اضافه وزن شود.
- سالم ماندن: اگر طی شب خواب کافی نداشته باشید احتمال بیشتری وجود دارد که در طول روز خواب آلود باشید که این هم خطر افتادن و اشتباهاتی مانند تصادفات رانندگی و خطای کار راافزایش می دهد.
- شاد ماندن: کمبود خواب می تواند منجر به کج خلقی ، بی حوصلگی ، مشکل در تمرکز ، و بداخلاقی شود. همچنین باعث خستگی و مانع انجام فعالیت هایی می شود که از آن لذت می برید.
- حفظ سلامت قلب: تحقیقات نشان میدهد که بین اختلالات جدی خواب و هایپرتنشن (فشار خون بالا) ، افزایش سطوح هورمون استرس ، و بی نظمی ضربان قلب ارتباط وجود دارد.
- حفظ توان بدنی: کمبود خواب سیستم ایمنی را تضعیف می کند.
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
مواد شيميايي خطرناك در مواد غذايي

پروپیل گالاتو
این نوعی نگاه دارنده آنتی اکسیدان است که دوام چربی ها و روغن ها را مثل روغن های گیاهی، آدامس ها، محصولات گوشتی و سوپ مرغ بالا می برد. استفاده از پروپیل گالاتو ممکن است منجر به سرطان شود. معمولاً این ماده باBHA و BHT استفاده می شوند.

BHA و BHT
این دو ماده نیز فساد چربی ها، روغن ها و غذاهایی که حاوی روغن هستند مثل روغن های گیاهی، آدامس و چیپس سیب زمینی را به تاخیر می اندازد. تحقیقاتی که روی موش ها انجام شده است نشان می دهد که هر دو این مواد به سرطان منجر می شوند. میتوان به راحتی این مواد را با مواد دیگری مثل ویتامین E جایگزین کرد یا اینکه به جای هوا در نیتروژن بسته بندی شوند. تا جایی که ممکن است از این مواد دوری کنید.

نيتريت و نيترات سدیم
نیتریت سديم را به گوشت های دودی مثل هات داگ برای حفظ رنگ و دادن مزه و بو اضافه میکنند. نیترات سديم نیز برای همین منظور استفاده می شود. به علاوه خاصیت نگاه دارندگیشان، برای جلوگیری از مسمومیت بتولیسم که بیماری کشنده است و از مواد غذایی منتقل می شود نیز استفاده می شود.
متاسفانه، در طی عمل گوارش، این مواد نیتروس آمین سرطان زا در بدن ما تولید می کنند. به همین دلیل بیشتر غذاهایی که حاوی نیتریت سديم هستند با ویتامین C ترکیب می شوند چون این ویتامین از شکل گیری نیتروس آمین ها جلوگیری می کند. هرچند، اگر هنوز نگران ميباشيد، از خوردن غذاهایی که حاوی نیتریت سديم هستند پرهیز کرده و غذاهایی استفاده کنید که ویتامین C زیادی داشته باشند مثل مرکبات، گل کلم و فلفل سبز.
ساخارین
این قند مصنوعی 350 مرتبه از شکر شیرین تر است. در بسیاری از غذاهای رژیمی، نوشابه ها و به عنوان جایگزینی برای شکر استفاده می شود. تحقیقات بسیاری که روی حیوانات انجام شده است نشان می دهد که به سرطان مثانه، رحم، تخمدان، رگ های خونی، پوست و اعضاء مختلف دیگر منجر می شود.
در طی ده سال اخیر جنگ و جدال بسیاری روی منع استفاده از محصولاتی که حاوی ساخارین هستند بوده است، اما در سال 2000 همه ی این اخطاریه ها برداشته شد. هرچند، دلایل و مدارک نشان بر این دارند که باید از این ماده دوری کرد.

اَسپرتیم
این شیرین ساز مصنوعی از متانول و دو آمینو اسید تشکیل شده است. هر چند که معمولاً عقیده دارند که بهترین شیرین ساز مصنوی است، اما در آزمایشاتی که در دهه 70 روی موش ها انجام شد ، نشان داده شده که به تومرهای مغزی منجر می شود.
اگرچه از سوی گروه های مختلف درخواست تحقیقات بیشتر می شد تا خطرات نهفته اَسپرتیم مشخص شود، تا سال 2005 این کار صورت نگرفت. مشخص شده است که حتی مقدار بسیار کمی از این شیرین ساز مصنوعی ابتلا به لنفوم و لوکیمی را بالا می برد و گاهاً به تومرهای مغزی هم در موش ها منجر می شود.

رنگ دهنده های مصنوعی
آبی 1 و آبی 2
آبی 1 رنگی است که در آب نبات، نوشابه و مواد پخته شده استفاده می شود. هرچند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما بعضی آزمایشات درصد خفیفی ابتلا به سرطان را نشان داده است، بنابراین بهتر است که از آن دوری کنید.
آبی 2 در غذاهای حیوانات، آب نبات و نوشابه ها مورد استفاده قرار می گیرد. تا به حال به اثبات نرسیده است اما آزمایشات نشان داده است که در موش ها به تومرهای مغزی منجر شده است.
قرمز 3
در مشروبات میوه ای با طعم گیلاس، غذاهای پخته و آب نبات ها استفاده می شود. مدارکی نشان می دهد که این ماده به سرطان غدد در موش ها منجر می شود. هر چند که هنوز به اثبات نرسیده است، اما این می تواند در انسان ها هم صادق باشد.
زرد 6
در نوشابه ها، غذاهای پخته، سوسیس، آب نبات و ژلاتین مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ دهنده مصنوعی سومین رنگ دهنده پر استفاده به حساب می آید. نشان داده شده است که به تومر کلیه و التهاب آدرنال می انجامد و به سرطان های مختلفی منجر می شود. هرچند، محققان بیان کرده اند که خطر ابتلای به سرطان به علت این ماده در انسان ها وجود ندارد، اما باز عاقلانه تر این است که از آن دوری کنیم.
 

Princess NazaniN

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 آپریل 2009
نوشته‌ها
844
لایک‌ها
2,442
محل سکونت
In my dreams!
مافياي ارتوپدي و زد و بند با واردكنندگان تجهيزات پزشكي



مدير كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت تكذيب نكرد
مافياي ارتوپدي و زد و بند با واردكنندگان تجهيزات پزشكيخبرگزاري
فارس: مدير كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت گفت: مافياي ارتوپدي اسمي است
كه برخي روي زد و بند و فساد مالي برخي از متخصصان ارتوپدي با واردكنندگان
تجهيزات پزشكي مي‌گذارند، از نظر ما اين مافيا پوشالي است و به راحتي با
كنترل دقيق دانشگاه‌هاي علوم پزشكي قابل حذف است.

رضا شاهمرادي در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در پاسخ به اين
مطلب كه گفته مي‌شود با توجه به الزام بيمارستان‌هاي دولتي براي استفاده از
تجهيزات ارتوپدي داخلي براي بيماران تصادفي برخي متخصصان ارتوپدي با زد و
بند با واردكنندگان تجهيزات پزشكي، بيماران را به سمت مصرف تجهيزات خارجي
هدايت مي‌كنند و از اين طريق سهمي از سود فروش تجهيزات را به جيب مي‌زنند و
در واقع نوعي مافياي ارتوپدي تشكيل داده‌اند گفت:‌ ممكن است برخي شركت‌هاي
واردكننده تجهيزات پزشكي با همكاري متخصصان ارتوپدي چنين كارهايي را بكنند
اما ما با همكاري سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان و
دانشگاه‌هاي علوم پزشكي درصدد حذف اين پديده هستيم.

وي ادامه داد:
راه حل كنترل اين پديده قيمت‌گذاري تجهيزات ارتوپدي است، اگر پيچ و
پلاك‌هاي ارتوپدي داخلي و خارجي قيمت مصوب داشته باشند ديگر امكان چنين سوء
استفاده‌ها و زد و بندهايي وجود ندارد، مطابق ضوابط بايد همه كالاهاي
داخلي و وارداتي مشمول قيمت‌گذاري شوند و گر چه برخي تجهيزات پزشكي و
ارتوپدي تاكنون قيمت گذاري نشده‌اند اما با اعلام قيمت‌هاي مصوب از اين پس
همه توليدكنندگان و واردكنندگان ملزم به رعايت اين قيمت‌ها مي‌شوند.

مدير
كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت گفت:‌ قيمت‌گذاري تجهيزات ارتوپدي با
همكاري سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان و معاونت درمان وزارت
بهداشت آغاز شده و به زودي به اتمام مي‌رسد.

شاهمرادي افزود:‌ بعد
از قيمت‌گذاري تجهيزات ارتوپدي اين مباحثي كه در مورد فسادهاي مالي
واردكنندگان تجهيزات ارتوپدي و متخصصان ارتوپدي مطرح است از بين مي‌رود و
تمام اين زد و بندها منتفي مي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش فارس كه
گفته مي‌شود با توجه به الزام بيمارستان‌هاي دولتي براي استفاده از
تجهيزات توليد داخل براي تصادفي‌ها برخي فروشندگان تجهيزات پزشكي كالاي
خارجي را به نام ايراني فاكتور مي‌كنند، توضيح داد:‌ برخي متخصصان ارتوپدي
ممكن است بگويند فلان وسيله ارتوپدي ايراني كيفيت ندارد و ممكن است در بدن
بيمار بشكند ما معتقديم كه كالاهايي كه مورد تأييد وزارت بهداشت قرار گرفته
كيفيت دارند اما اگر چنين مواردي هست بايد از طريق دانشگاه‌هاي علوم پزشكي
به اداره كل تجهيزات پزشكي گزارش شود تا رسيدگي كنيم.

مدير كل
تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت در پاسخ به اين پرسش كه تاكنون گزارشي
داشته‌ايد، گفت: بله، مواردي بوده است كه در حال بررسي است، به هر حال
وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم است و ما نمي‌خواهيم بيماران صدمه ببينند و
اگر مشخص شود كه فلان وسيله ارتوپدي ايراني در بدن بيمار مي‌شكند اصراري به
استفاده از جنس ايراني نداريم.

وي افزود: با اين وجود هدف ما
حمايت از توليد داخل است و معتقديم به مرور زمان كيفيت كالاهاي داخلي
افزايش پيدا مي‌كند و همين الان هم كيفيت تجهيزات پزشكي كه هولوگرام و مجوز
توليد وزارت بهداشت را گرفته باشد كيفيت مطلوبي دارد و فقط در موارد
معدودي كه كالاي ايراني نداريم بيمارستان‌ها مي‌توانند از كالاي خارجي
استفاده كنند در غير اين صورت بايد به بيمارستان خصوصي مراجعه كنند و وزارت
بهداشت هزينه آنها را رايگان نمي‌كند، پرداخت هزينه تجهيزات ارتوپدي خارجي
به عهده خود بيمار است.


شاهمرادي اضافه كرد: قيمت كالاهاي
خارجي بسيار متنوع است و نمي‌توانيم بگوييم كه قيمت وسيله ارتوپدي خارجي
چند برابر داخلي است، نمونه‌هاي اروپايي آن چند برابر كالاي ايراني قيمت
دارد اما نمونه‌هاي چيني و ارزانتر هم در بازار هست و اگر گزارشي به وزارت
بهداشت برسد كه جنس خارجي به اسم ايراني در بيمارستان‌ها فاكتور شده است
قطعاً با خاطيان برخورد مي‌كنيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه تعداد
اين موارد با توجه به آمار بالاي تصادفات در كشور شايد موجب مي‌شود كه
نتوان همه اين موارد را كنترل كرد،‌توضيح داد: بله و اين وظيفه دانشگاه‌هاي
علوم پزشكي و بيمارستان‌هاي دولتي است كه در اين زمينه كنترل و نظارت دقيق
داشته باشند البته مشكل ديگر وجود داروخانه‌هاي بيمارستاني است كه عمده
آنها دست بخش خصوصي است و اين مراكز هستند كه ممكن است زمينه اين نوع
تخلفات را فراهم كنند.

مدير كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت ادامه
داد: در هر صورت ما قبول نداريم كه تجهيزات ارتوپدي ايراني كيفيت ندارد و
با هر گونه تخلف هم برخورد مي‌كنيم، اينكه گفته مي شود مافياي ارتوپدي و
تجهيزات پزشكي وجود دارد به نظر ما اين يك مافياي پوشالي است كه به راحتي
با نظارت دقيق دانشگاه‌هاي علوم پزشكي بر بيمارستانها و داروخانه‌هاي
بيمارستاني قابل شناسايي و كنترل است.

وي گفت: به هر حال در بين هر گروهي ممكن است افرادي هم باشند كه تخلف كنند اما نبايد اين قضيه را تعميم داد.
 

prichesta

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2011
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
2
داروی بیهوشی چینی در بیمارستان شرکت نفت تهران جان تعدادی از بیماران را گرفت.

در هفته گذشته، تعدادی از افراد که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، پس از عمل هرگز به هوش نیامده و ساعاتی بعد فوت کردند.

این منبع مطلع با اشاره به نام یکی از بیماران این بیمارستان گفت: نوجوان 13 ساله از جمله همین بیماران بود. وی از ناحیه قفسه سینه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و به گفته پزشک معالج عمل کاملا موفقیت آمیز و بدون هیچ مشکلی به پایان رسید اما این فرد هرگز به هوش نیامد.

وی در ادامه گفت: در همین روز حتی بیمارانی که تحت عمل زیبایی بینی نیز قرار گرفته بودند نیز به هوش نیامده و متاسفانه همگی از دنیا رفتند.

این منبع مطلع گفت: داروی تقلبی بیهوشی چینی علت اصلی مرگ این افراد اعلام شده است.

مسئولین بیمارستان اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آوردند و حتی منکر عمل زیبایی در این بیمارستان شدند، اما در نهایت یکی دیگر از مسئولین بیمارستان شرکت نفت، مرگ سپهر .... را به دلایل مذکور تایید کرد.
 

S.M.H

‏‎کاربر فعال خاطرات و آشپزي و خوراکي ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 فوریه 2011
نوشته‌ها
5,666
لایک‌ها
6,608
سن
33
منبع خبرتون کجاست؟
واقعا تاسف آوره
 

behnam666

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,746
لایک‌ها
756
سن
38
محل سکونت
خونمون
اگه واقعیت داشته باشه پس خاک بر سر وزیر محترم.
 
بالا