• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مطالب علمي در زمينه طب و پزشكي ، اخبار پزشكي ، مقالات

Cyberlife

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2009
نوشته‌ها
1,517
لایک‌ها
624
محل سکونت
MACS0647-JD
سلام

آیا پد دفع سموم بدن کینوکی واقعاً موثر است یا فقط تبلیغات هوشمندانه و جیب خالی کن است ؟

توضیح ارائه شده در تبلیغ محصول :

پد دفع سموم بدن کینوکی - Kinoki

از بین برنده سموم مضر موجود در خون

تهیه شده از سرکه طبیعی گیاه اعجاب آور بامبو

کارایی منحصر به فرد در دفع سموم بدن

افزایش انرژی و کاهش استرس را

با پد دفع سموم بدن کینوکی تجربه کنید ...

فقط در عرض 2 هفته و با قراردادن پد دفع کننده سموم بدن کینوکی در کف پاهایتان در هنگام خواب ،

کلیه سموم مضر را از بدنتان خارج نموده و احساس شادابی و نشاط کنید.

اگر صبحها هنگام برخاستن از خواب احساس خستگی مینمایید ، اگر مرتبا بیماریهای مختلف شما را

درگیر و ناراحت میکند و اگر از استفاده از داروهای شیمیایی خسته و ناامید شده اید، ما به شما پد

دفع کننده سموم بدن کینوکی را پیشنهاد میکنیم.

فقط کافیست پد دفع کننده سموم بدن کینوکی را هنگام خواب کف پاهایتان قراردهید، بعد از گذشت

6 الی 8 ساعت که از خواب بیدار میشوید شاهد نتیجه ای شگفت انگیز از قدرت طبیعت خواهید بود،

یعنی پد کف پا که هنگام استفاده سفید بوده است ، اینک هنگام بیدار شدن شما کاملا به رنگ مشکی

درآمده است . یعنی سرکه بامبو در هنگامیکه شما خواب بوده اید تمام سموم و ضرات شیمیایی موجود

در خون شما را جذب نموده است. این یکی از متداول ترین روشهای سم زدایی بدن در طول 200 سال

گذشته در چین و ژاپن و تایلند میباشد.

از کاربردهای این پد می توان به سم زدایی بدن - از بین بردن آلودگی - افزایش انرژی -کاهش استرس ,

همچنین باعث بهبود در خواب - تسکین درد - بهبود گردش خون - سردرد - میگرن - کمردرد - اضافه وزن -

افسردگی - کمبود انرژی - ناراحتیهای گوارشی - دردو ورم مفاصل - مرض قند - مشکلات قلبی -

شکنندگی مو - یبوست - بدی تنفس اشاره کرد.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
این روزها برخی دانش‌آموزان تا پاسی از شب جلوی تلویزیون یا ماهواره میخکوب می‌شوند و از آن سو، صبح فردا برای بیدار شدن و صرف صبحانه بی اشتیاق هستند؛ غذای این دانش‌آموزان، معجونی به نام استرس مدرسه است که در روند تحصیلشان تأثیر بسیار منفی دارد.

به گزارش قشم دیلی به نقل از فارس، اکثریت کارشناسان سلامت آموزش و پرورش از مشکلی به نام صبحانه نخوردن دانش‌آموزان نوبت صبح و ناهار نخوردن دانش‌آموزان نوبت عصر یاد می‌کنند و عنوان می‌دارند که این موضوع نگران کننده شده است زیرا بر نحوه یادگیری دانش‌آموزان تأثیر گذار است.

هادی هدایتی‌پور، رئیس گروه سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قم می‌گوید: متأسفانه نخوردن صبحانه در دانش‌آموزان شیفت صبح و نخوردن ناهار در دانش‌آموزان شیفت بعدازظهر مهمترین مشکلی است که کارشناسان سلامت با دانش‌آموزان دارند.

وی می‌افزاید: این مسئله بر قدرت یادگیری و رشد آنها تأثیر مستقیم می‌گذارد چرا که دانش‌آموز گرسنه نمی‌تواند مطالب را به ذهن بسپارد.

* فرزندم میان وعده‌اش را نیز دست نخورده به خانه بر می‌گرداند

مادر یک دانش‌آموز دبستانی در منطقه ۵ تهران اظهار می‌دارد: دخترم در نوبت صبح تحصیل می‌کند و بیشتر اوقات نیز صبحانه نمی‌خورد.

وی ادامه می‌دهد: او صبح‌ها هیچ علاقه‌ای به خوردن صبحانه ندارد و حتی لقمه‌ای که برای میان وعده او آماده می‌کنم نیز دست نخورده به خانه باز می‌گرداند و تنها گاهی اوقات پفک یا چیپس می‌خورد.

این مادر اضافه می‌کند: دیگر نمی‌دانم چگونه باید با فرزندم رفتار کنم؛ او تا ظهر گرسنه می‌ماند و در نهایت ظهر‌ها در خانه ناهار فراوان می‌خورد.

* فرزندم دوست دارد از بوفه مدرسه خرید کند

مادر یک دانش‌آموز مقطع راهنمایی در منطقه ۱۹ تهران می‌گوید: پسرم به هیچ عنوان صبحانه نمی‌خورد و به جای آن توقع دارد که پول جیبی مناسبی داشته باشد تا از بوفه مدرسه خرید کند.

وی با بیان اینکه در بوفه مدرسه فرزندش ساندویچ به فروش می‌رسد، ادامه می‌دهد: اگر برای او ساندویچ خانگی درست کنم باز هم نمی‌پذیرد و می‌خواهد مانند دیگر دوستانش از غذاهای بوفه مدرسه استفاده کند.

این مادر بیان می‌کند: پسرم تا نیمه شب جلوی تلویزیون است و تمام برنامه‌ها را تماشا می‌کند به خصوص اگر فوتبال داشته باشد باید حتماً تماشا کند.

* تأثیر صبحانه خوردن بر یادگیری دانش‌آموزان

محبوبه ابطحی، مدیر گروه سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار می‌دارد: نخوردن صبحانه در دانش‌آموزان یکی از مسائل مهم تغذیه‌ای به شمار می‌رود چرا که بیشتر کارشناسان و پزشکان خوردن صبحانه را آیتمی برای کسب نمره ۲۰ می‌دانند.

وی ادامه می‌دهد: همواره سعی شده است در جلسات آموزش خانواده، در مورد اهمیت صبحانه خوردن دانش‌آموزان به طور جدی با والدین بحث شود همچنین مربیان بهداشت در مدارس اهمیت خوردن صبحانه را به دانش‌آموزان گوشزد می‌کنند.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه خوردن صبحانه در دانش‌آموزان باید فرهنگ‌سازی شود، اضافه می‌کند: قدرت یادگیری در دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند و با آرامش کامل وارد مدرسه می‌شوند، افزایش پیدا خواهد کرد.

وی می‌افزاید: از آنجایی که کودکان، قشر آسیب‌پذیر هستند و زمان رشد خود را در مدرسه سپری می‌کنند، خوردن صبحانه و ناهار در کسب انرژی و درک مفاهیم درسی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ این در حالی است که دانش‌آموزی که هنگام خواب شبانه غذایی نخورده و صبح بدون خوردن صبحانه سر کلاس درس حاضر می‌شود دچار اُفت قندخون خواهد شد که این مسئله تأثیر مستقیم در یادگیری آن خواهد گذاشت.

* برخی دانش‌آموزان تا پاسی از شب بیدارند

ابطحی اظهار می‌دارد: دانش‌آموزان باید در مدرسه از میان‌وعده‌های سالم استفاده کنند ضمن اینکه به همان اندازه‌ای که نخوردن صبحانه قدرت یادگیری را مختل می‌کند، نخوردن ناهار در دانش‌آموزانی که بعدازظهری هستند، مشکل‌ساز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغذیه دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم است، تأکید می‌کند: باید بوفه‌های مدارس استانداردسازی شود و مواد غذایی مجاز و مفید به دانش‌آموزان فروخته شود.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اکثر دانش‌آموزان با استرس وارد مدرسه می‌شوند، می‌گوید: یکی از دلایلی که دانش‌آموزان با استرس وارد مدرسه می‌شوند،به این دلیل است که دانش‌آموزان تا پاسی از شب بیدار هستند و صبح خواب می‌مانند.

*والدین برای خواب دانش‌آموزان برنامه ریزی کنند

وی اضافه کرد: والدین باید برای خواب دانش‌آموزان خود برنامه‌ریزی و مدیریت کنند ضمن اینکه خواب شبانگاهی آنها باید ۸ ساعت باشد.

ابطحی نداشتن برنامه‌ریزی دقیق،‌ عدم انجام تکالیف و آماده نکردن درس‌ها را از دیگر عوامل استرس در دانش‌آموزان می‌داند و می‌گوید اگر با کمک خانواده‌ها تمام امور دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده باشد از استرس آنها کم خواهد شد.

وی می‌افزاید: شاداب‌سازی مدارس یکی از عواملی است که در کاهش استرس دانش‌آموزان مؤثر است از این رو معلمان با ابتکار عمل سعی کنند محیط با نشاطی را برای دانش‌آموزان به وجود آورند؛ همچنین باید در مدرسه فضایی را به وجود آورند که دانش‌آموزان با یکدیگر صمیمی و روابط دوستانه‌ای داشته باشند.

* فرهنگ‌سازی جدی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان

به گزارش سه نسل، مسلماً وقتی دانش‌آموزان تا نیمه ‌شب بیدار هستند، صبح با انرژی از خواب بیدار نشده و در نهایت اشتیاقی به خوردن صبحانه نخواهند داشت؛ این موارد موجب می‌شود که در روند آموزش آنان نیز خلل ایجاد شود.

به نظر می‌آید این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی جدی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان دارد چرا که تا دانش‌آموزان سالم نباشند، نمی‌توانند تحصیل کنند و فردی مفید برای کشورشان باشند.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلامت نیوز: چین و چروک را می توان با درمان های طبیعی و خانگی کاهش داد. اگر شما نگران هزینه های بالای کرم های ضدچروک هستید یا فرصت مراجعه به پزشک متخصص را ندارید، نگران نباشید. ما در این مطلب راهکارهایی ساده اما موثر به شما ارائه می کنیم.

سفیده تخم مرغ:

چند عدد سفیده تخم مرغ را کمی هم بزنید و روی پوست ماساژ دهید و پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. ویتامین های B طبیعی و ویتامین E موجود در آن اثر فوق العاده در جوان سازی پوست دارد.

روغن زیتون:

به نقل از «MSN» روغن زیتون طبیعی، باعث نرمی و لطافت پوست می شود. قبل از خواب چند قطره از آن را روی صورت ماساژ دهید.

میوه و سبزی:

مصرف میوه و سبزی های سرشار از ویتامین های A و D باعث شادابی پوست می شود. سعی کنید آب میوه و سبزی تازه مصرف کنید.

آب لیمو: برش لیمو را روی خط های ریز و چین و چروک بمالید. اسید موجود در لیمو علاوه بر کاهش دادن ظاهر چین و چروک باعث براق شدن پوست نیز خواهد شد.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه تگزاس کشور آمریکا یک آمپول جدید آب کننده چربی تولید کرده اند که می تواند ظرف یک ماه، حداقل نیمی از چربی های اضافی دور شکم را ناپدید کند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم ‌ترین و در عین حال هشدار دهنده ‌ترین نوع چربی هاست.

افزایش دور کمر آقایان بیش از ۱۰۲ سانتی‌متر و در خانم ها بیشتر از ۸۹ سانتی‌متر منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک) و به هرحال از لحاظ زیبایی هم یکی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.

این بافت چربی ، برای بدن یک انبار انرژی است و بدن مازاد نیاز خود را در آن ذخیره کرده ، در مواقع نیاز، از آن برداشت می کند.

اکنون متخصصان مرکز سرطان «ام دی اندرسون» می گویند موفق به تولید دارویی به نام «آدیپوتید» شده اند که به ذخیره خونی در سلولهای چربی حمله می کند و کمک می کند که ظرف مدت یک ماه ۴۰ درصد از چربی اضافی بدن آب شود.

هرچند آزمایشات روی این دارو تاکنون روی میمون ها انجام شده و نتایج مثبتی داشته اما متخصصان معتقدند که داروی فوق در بدن انسان نیز موثر خواهد بود و با این ایده قصد دارند برای اولین بار آن را روی انسان ها آزمایش کنند.

این متخصصان می گویند: داروی جدید برای درمان پراشتهایی نیز مفید است. گزارش آزمایشات روی داروی جدید و نحوه تولید آن در مجله تخصصی «طب انتقالی» به تفصیل ارائه شده است.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلامت نیوز: تكان‌های شدید برای آرام كردن شیرخوار بسیار خطرناك است و منجر به صدمات مغزی در وی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، بهروز جلیلی فوق تخصص روانپزشكی كودك و نوجوان ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: بعضی كودكان به عنوان بچه‌های دشوار شناخته می‌شوند و یكی از نشانه‌های این بچه‌ها گریه‌های سركش است و گاهی دیده شده كه والدین یا مراقبین كودك برای مقابله با این گریه‌ها سركش سعی می‌كنند با تكان‌های شدید بچه را آرام كنند.

جلیلی ادامه داد: اگر والدین با چنین كودكی مواجه شدند در درجه اول باید با پزشك مشورت كرده تا مطمئن شوند كه كودك دچار نقایص جسمی نیست، زیرا به ندرت و در برخی بیماری‌ها ماند عقب ماندگی ذهنی و مشكلات مغزی باعث گریه و بی‌قراری در شیرخوار می‌شود.

وی تصریح كرد: اگر والدین به این نتیجه رسیدند كه مشكل جسمی وجود ندارد، باید به عنوان اولین قدم، محیط را برای این كودكان حساس آرام نگه دارند و از سرد و گرم كردن ناگهانی هوای اتاق جلوگیری كنند و از كشمكش جلوی این كودكان حساس بپرهیزند.

جلیلی خاطرنشان كرد: اگر به هیچ وجه نتوانستند گریه این كودكان را آرام كنند، می‌توانند از پزشكان متخصص كودكان و روانپزشك كمك بخواهند و شاید در بعضی موارد خاص، استفاده از برخی داروها لازم باشد.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلامت نیوز: مطالعات نشان می‌دهد افرادی كه از چاقی رنج می‌برند نسبت به افرادی كه وزن متناسبی دارند كمتر غذا می‌خورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس این مطالعه كه در آمریكا صورت گرفته است، افراد چاق با وجود این كه غذای كمتری می‌خورند اما در طول روز فعالیت بدنی كمتری دارند و در وعده‌های غذایی‌شان از مقدار بیشتری كالری استفاده می‌كنند.

بر اساس این یافته كه در ژورنال مركز تغذیه آمریكا منتشر شد، افرادی كه از وزن مناسب برخوردارند در وعده‌های غذایی‌شان از مقدار بیشتری مواد خوراكی استفاده می‌كنند.

به گفته «جسیكا بكمن» محقق ارشد این مطالعه، بیشتر مطالعات صورت گرفته در رابطه با این موضوع نشان می‌دهد افرادی كه بیشتر غذا می‌خورند وزن كمتری دارند هرچند دلیل آن روشن نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندین‌اكسپرس بیش از 60 درصد مردم آمریكا از اضافه وزن یا چاقی رنج می‌برند اما محققان تاكنون نتوانسته‌اند ارتباط بین تعداد وعده‌های غذایی در طی روز و توانایی برای متناسب نگه داشتن وزن را پیدا كنند.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: در خانواده هایی که زن خانواده دارای سواد بیشتری است، اعضای خانواده از غذای سالمتری بهره مند می شوند.

نسرین امیدوار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تغذیه در سلامت زنان نقش زیادی برعهده دارد و زنان به دلایل مختلفی نیازمند تغذیه کافی، متعادل و متنوع هستند.

وی گفت: سلامت زنان تضمین کننده سلامت نسل بعدی است و اگر ذخایر بدن آنها در سنین نوجوانی تکمیل شود، در سنین بزرگسالی جنین سالم تری را خواهند داشت.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: از زمانی که دختران به سن بلوغ می رسند به واسطه اینکه تغییرات هورمونی در بدن آنها اتفاق می افتد و دوره قاعدگی در آنها آغاز می‌شود، نیازمند تغذیه خوب و کافی هستند که بدن آنها را تقویت کند.

امیدوار افزود: در برخی از گروه‌های اجتماعی زن‌ها و دختران در اولویت مناسب تغذیه قرار نمی‌گیرند و در برخی از شرایط اجتماعی به سلامت زنان توجهی نمی‌شود همچنین زنان مدیر خانواده هستند و هر چه آنها در زمینه تغذیه آگاهی بیشتری داشته باشند، خانواده سالم تر خواهند داشت

وی بیان داشت: در خانواده‌هایی که زن خانواده دارای سواد بیشتری است، اعضای خانواده از غذای سالم‌تری بهره‌مند می‌شوند و زنان آگاه‌تر برای سلامت، تغذیه و آموزش اعضا خانواده بهتر می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلامت نیوز: بررسی كارشناسان نشان می‌دهد كه مصرف چای سبز می‌تواند در كاهش كلسترول بد خون موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه محققان دانشگاه علوم بهداشت كالیفرنیا به 1415 نفر كه در ابتدای این مطالعه میزان كلسترول بد خونشان بالا بوده است نوشیدنی چای سبز تجویز كردند.

به گفته این محققان، چای سبز حاوی تركیبات آنتی اكسیدان‌هایی است كه می‌تواند به كاهش كلسترول كمك كند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندین اكسپرس، «الیویا فانگ» پزشك ارشد این مطالعه گفت: تا كامل شدن این بررسی افرادی كه كلسترول خونشان بالاست در كنار نوشیدن چای سبز به مصرف داروهای تجویزی پزشك‌شان نیز ادامه دهند.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلامت نیوز: اگر می‌خواهید كه از خوردن دسر توت فرنگی بیشتر لذت ببرید بجای تزیین كردن آن با انواع میوه‌ها، دسر را داخل ظرف سفید رنگی سرو كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان انگلیسی و اسپانیایی در مطالعه‌ای دریافتند كه رنگ ظرف غذا می‌تواند بر طعم غذا تاثیر بگذارد.

در این مطالعه محققان، دسر توت فرنگی را در دو ظرف سفید و سیاه رنگ برای 53 داوطلب سرو كردند تا تاثیر رنگ ظرف مواد خوراكی را بر طعم و كیفیت آن ارزیابی كنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندین اكسپرس، محققان پس از انجام این بررسی دریافتند افرادی كه در ظرف سفید این دسر را سرو كردند نه تنها طعم آن را بیشتر دوست داشتند بلكه آن را خوشمزه‌تر و شیرین‌تر احساس كردند.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلامت نیوز: استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای درمان زخم معده و التهاب معده گیاهان دارویی مانند بابونه شیرازی و شیرین بیان مفید است.

فراز مجاب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: داروها و فرآورده‌های گیاهی زیادی برای درمان بیماری های گوارشی ساخته شده است و اکثر این فرآورده‌ها از گیاهان اسانس‌دار تهیه شده است.

وی گفت: نفخ بیماری گوارشی است که بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند. مصرف اسانس نعناع در درمان آن موثر است که از نعناع قطره، قرص و عرق ساخته شده است.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: برای درمان زخم و التهاب معده، گیاهان دارویی مانند بابونه شیرازی و شیرین بیان مفید است که التهاب و اسپاسم‌های گوارشی را کاهش می‌دهد.

مجاب افزود: باید دانست که مصرف بیش از حد گیاه دارویی شیرین بیان برای بیمارای قلبی ـ عروقی و افرادی که به فشارخون بالا مبتلا هستند، پرهیز کنند.

وی بیان داشت: داروهای گیاهی در درمان دردهای مزمن موثرتر از دردهای حاد است و باید درمان بیماری داروهای گیاهی را به مدت زیاد مثلاً یک ماه مصرف کنند تا نتیجه مطلوب را ببینند.
 

medise

Registered User
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2009
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سلامت نیوز: قائم‌مقام پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: به جرئت می‌توان گفت حدود نیمی از افراد جامعه به خصوص زنان در ایران به کمبود ویتامین D مبتلا هستند.

حسین دلشاد در گفت‌وگو با فارس کمبود ویتامین D را اپیدمی پنهان جهانی دانست و گفت: امروزه کمبود ویتامین D عمده‌ترین مشکل جامعه جهانی و از جمله کشور ما است؛ به جرئت می‌توان گفت در حدود نیمی از جامعه به خصوص زنان در ایران مبتلا به کمبود ویتامین D هستند.

وی از کمبود ویتامین D به عنوان یک اختلال پنهان نام برد و افزود: کمبود ویتامین D به دلیل نداشتن علائم بارز در مراحل اولیه، خود را پنهان می‌کند و بعد از مدت‌ها بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای به یکباره در فرد با شکستگی یا ضعف عضلانی ظاهر می‌شود.

قائم مقام پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در خصوص دلایل عمده کمبود ویتامین D نیز اظهار داشت: تغذیه، آلودگی هوا، آلودگی جو و چاقی از تأثیرگذارترین عوامل در کمبود ویتامین D در جامعه محسوب می‌شود همچنین مواد غذایی بهترین منبع ویتامین D به شمار می‌آیند؛ هرچند خورشید منبع اصلی این ویتامین به حساب می‌آید اما نمی‌توان مواد غذایی را نادیده گرفت.

وی تأکید کرد: از بین مواد غذایی سرشار از ویتامین D می‌توان به ماهی‌های چرب مانند ماهی‌های آزاد، تن، ساردین و ماکرو اشاره کرد؛ البته منابع گیاهی مانند غلات و برخی سبزیجات و میوه‌جات و منابع حیوانی مانند کره، زرده تخم مرغ، خامه و جگر نیز حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین هستند.
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
بعد از غذا 7 کار ممنوع

در میهمانی ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود

از نظر خیلی ها غذا خوردن در کنار خانواده در زندگی شلوغ امروزی کار لذت بخشی است و نه تنها ساعات زیبای را می آفریند بلکه قدمی به سوی زندگی سالم به حساب می آید فراموش نکنید که ساعات غذا خوردن اهمیت زیادی دارد ولی بسیاری از ما عادات اشتباهی داریم که بعد از غذا به آن می پردازیم ولی باید از انجام آن صرف نظر کنیم:

1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشیم.

2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می آید. سیگار محیط معده را اسیدی می کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.

3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذا است بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.

4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.

5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید چون هضم غذا بهتر صورت می گیرد.

6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکید اکید می شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

7- چای ننوشید: در میهمانی ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود.

منبع : فصلنامه عطش شماره 5
 

icotab

Registered User
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2011
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
5
سلامت نیوز: بسیاری از ما فکر می کنیم ورزش کاران از همان اول بدن ورزیده ای دارند یا فکر می کنیم کم کردن وزن سخت ترین کار دنیاست اما امروز با هم خواهیم دید برای داشتن بدنی سالم فقط کافی است بخواهیم و بگوییم: “من می توانم”.
بسیاری از ما فکر می کنیم ورزش کاران از همان اول بدن ورزیده ای دارند یا فکر می کنیم کم کردن وزن سخت ترین کار دنیاست اما امروز با هم خواهیم دید برای داشتن بدنی سالم فقط کافی است بخواهیم و بگوییم: “من می توانم”.
ابتدا باید با آقای “درو منینگ” صاحب تصویر بالا آشنا شوید. آقای منینگ قصد دارد با آزمایشی خارق العاده به ما ثابت کند که حتی چاق ترین افراد هم، اگر بخواهند می توانند بدنی سالم و تندرست داشته باشند. او سایتی با آدرس fit2fat2fit راه اندازی کرده تا روند این آزمایش را به طور دقیق به همگان نشان دهد.
منینگ قصد دارد طی این آزمایش ظرف ۱۲ ماه چاق و لاغر شود. درست فهمیدید، اگر بخواهید دقیق تر مطلب را درک کنید به تصویر سمت چپ نگاهی بیندازید، این تصویر متعلق به ۷ می ۲۰۱۱ است. حالا تصویر سمت راست را ببینید، این تصویر هم در تاریخ ۱۵ اکتوبر ۲۰۱۱ یعنی ۶ ماه بعد به عبارت دقیق تر ۲۳ هفته بعد گرفته شده است.
او در این چند ماه سعی کرد از زندگی اش به شیوه ای دیگر لذت ببرد و از یک دستورالعمل جالب استفاده کند یعنی بخورد، بخوابد و حال کند چیزی که آرزوی بسیاری از ماست و اوج زندگی را در آن می بینیم.
اما نتایج ۶ ماه اول آزمایش:
منینگ بسیار بیشتر از آنچه فکر می کرد چاق شد. او نمی توانست کار های روزمره اش را درست انجام دهد، نمی توانست درست راه برود، زود خسته می شد، در روابط زناشویی اش با مشکل رو به رو شده بود و حتی ناخن های پاهایش را هم به سختی می توانست کوتاه کند، روند چاق شدنش چنان سرعتی داشت که نمی شد باور کرد. او چاق تر از آن شده بود که پیشبینی می کرد.
او حالا معتاد به غذا شده بود، بدنش در مقابل بیماری ها مقاومت کمتری نشان می داد، مشکلاتی مثل فشار خون بالا یا کلسترول شدیدا او را تحدید می کرد و کلا رفتارهای روحی و جسمی اش دچار تغییرات عمده ای گشته بود. این تغییرات به حدی پر رنگ بودند که در فیلم ها هم می شود به روشنی آن ها را دید!

حالا او وارد فاز دوم آزمایش اش شده، او می خواهد لاغر کرده و دوباره به همان اندام ایده آل اش برگردد. او می خواهد ثابت کند لاغر کردن شاید سخت باشد اما اگر هر کسی واقعا آن را بخواهد آسان است.
اما هدف منینگ از این کار چیست؟ او می گوید می خواهد برای مردم الهام بخش باشد تا آن ها بدانند و بفهمند با تغذیه و تمرین خوب می توان بهتر، سالم تر و شادتر زندگی کرد.
گروه فول نت از همینجا به او درود می فرستد و برایش آرزوی موفقیت می کند. برای دیدن سایت او و همراه شدن با او در ۶ ماه آینده، برای لاغر کردن به این آدرس بروید و یا اگر دوست دارید فقط فیلم های این نمونه بارز اراده را ببینید به اینجا و اینجا بروید.
من هم سعی می کنم ۶ ماه بعد نتیجه این آزمایش را در فول نت تکمیل کنم.
ورزش کردن چیست؟ پیاده رفتن سر کار، دوچرخه سواری برای رسیدن به نزدیک ترین بانک، ایستاده تلویزیون نگاه کردن و… . همه ما می توانیم حتی زمانی که با لپتاپ یا گوشی موبایلمان مشغول کار هستیم ورزش کنیم، پس لازم نیست حتما لباس ورزشی یا کفش دوندگی داشته باشیم تا بتوانیم کمی خوش فورم تر شویم و طول عمرمان را حداقل ۱۰ سال افزایش دهیم یا حداقل پول کمتری برای دکتر رفتن هزینه کنیم.
پی نوشت: همین الان که ساعت تقریبا نزدیک ۱۲ هست و من دارم این مطلب رو برای شما می نویسم سرم به شدت داره درد می کنه ولی به خاطر شما و چون خیلی وقت هست منتظرم ایشون به این مرحله برسه تا من در موردشون بنویسم سعی کردم این پست رو منتشر کنم. پس اگر اشکال تایپی یا نگارشی داشت به بزرگی خودتون ببخشید سعی می کنم صبح ادیتش کنم.



 

shisholi

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,077
لایک‌ها
164
سن
37
محل سکونت
تهرون تهرون که میگن
درود

دوستان می توانید آخریت اخبار های مربوط به پزشکی
:heart: و بهداشتی :exclamatiو زیبایی :wub: را درای تاپیک با ذکر منبع برای بالا بردن سطح

اطلاعات پزشکی کاربران محترم قرار دهید . (( باشد که مورد توجه دانش دوستان قرار گیرد . ))
 

shisholi

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,077
لایک‌ها
164
سن
37
محل سکونت
تهرون تهرون که میگن
سلامت نیوز :در سالی كه به پایان آن نزدیك می‌شویم، پیشرفت‌های زیادی در پزشكی صورت گرفت.به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق البته چون درك ماهیت پاره‌ای از این پیشرفت‌ها برای عموم مردم دشوار است و هنوز در مرحله پژوهش‌های پایه‌ای هستند و كاربردی نشده‌اند، هیچ‌گاه رسانه‌ای نمی‌شوند، اما پاره‌ای دیگر آنقدر مهم و در عین حال كاربردی و جالب هستند كه مرور آنها هم برای پزشكان و هم برای دیگران، جالب است.

1- استفاده از كلون‌سازی برای ایجاد سلول‌های بنیادی
پژوهشگران در سال ۲۰۱۱، توانستند از شیوه‌ای استفاده كنند كه بسیار شبیه كلون‌كردن انسان است، اما كاربرد و هدف آن چیز دیگری است. شیوه‌ای كه آنها استفاده كردند، انتقال هسته‌ سلول‌های غیرجنسی یا SCNT نام دارد. این روش، درست مثل روشی است كه با آن «دالی»، یعنی نخستین پستاندار كلون‌شده را پدید آوردند. در مورد دالی، فرآیند كلون‌سازی فقط با استفاده از یك سلول پوست گوسفندی دیگر انجام شد. در این روش، محتوای ژنتیكی یك سلول تخم را برمی‌دارند و DNA یك سلول بالغ را جانشین آن می‌كنند، سپس این سلول تخم را وادار می‌كنند تقسیم ‌شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، جانداری ایجاد می‌شود كه از لحاظ ژنتیكی كاملا با موجودی كه سلول بالغ را از او برداشته‌‌اند، یكسان است. اما انجام چنین كاری در مورد انسان، دشوار و تلاش‌های دانشمندان در این‌باره با شكست مواجه شده بود.

اما دانشمندان در ماه اكتبر، شیوه معمول را اصلاح كردند و بدون اینكه DNA سلول تخم را بردارند، محتوای ژنتیكی جدید را به آن اضافه كردند. معلوم شد كه حفظ كروموزم اولیه سلول تخم، تقسیم سلولی را تسهیل می‌كند. سلولی كه به این ترتیب ایجاد می‌شود، كاملا طبیعی نیست، چون چندین كروموزم اضافه دارد. پژوهشگران در مرحله بعدی در پی بی‏اثر كردن یا محدود كردن تاثیرات كروموزم‌های اضافه هستند. این فرآیند نویدبخش است، زیرا به صورت بالقوه باعث ایجاد سلول‌های بنیادی می‌شود كه ممكن است روزی از آن برای درمان بیماری‌هایی مانند آسیب‌های نخاع یا پاركینسون استفاده شود. سلول‌های بنیادی ایجاد شده به این شیوه با بیمار سازگار خواهد بود و به علاوه این شیوه میزان نیاز به استخراج سلول‌های بنیادی از جنین را هم كم می‌كند.

2- نخستین واكسن مالاریا
هرسال، میلیون‌ها كودك به مالاریا مبتلا می‌شدند، اما تا سال ۲۰۱۱ هیچ واكسنی علیه انگل‌ها به صورت عام و مالاریا به صورت خاص ساخته نشده بود. سال ۲۰۱۱ اولین بار واكسن مالاریا در كودكان منطقه زیر صحرای آفریقا آزمایش شد كه میزان ابتلا به مالاریا را نصف خواهد كرد كه پیشرفت قابل‏توجهی به شمار می‌رود. واكسن تازه RTS,S نام دارد و نتیجه همكاری دانشمندان با موسسه تحقیقاتی GlaxoSmithKline، گروه پیشگامان واكسن مالاریا، موسوم به PATH و بنیاد خیریه «بیل و ملیندا گیتس» است. این واكسن در ۱۱ منطقه آفریقا، در كودكان پنج تا ۱۷ماهه آزمایش و معلوم شد كه یك‌سال بعد از انجام ایمن‌سازی در این كودكان، در ۵۶‌درصد موارد تاثیر محافظتی دارد و در ۴۷‌درصد موارد هم از ابتلا به شكل شدید بیماری مالاریا پیشگیری می‌كند.

آزمایش این واكسن كامل نشده و در حال حاضر، دانشمندان در صدد هستند این واكسن را در كودكان كوچك‌تری كه در سنین شش تا ۱۲ هفته هستند، آزمایش كنند. این گروه در واقع، جمعیت هدف‌ ایمن‌سازی با واكسن مالاریا هستند و اگر این واكسن را موثر تشخیص دهند، این واكسن در برنامه معمول ایمن‌سازی گنجانده خواهد شد. تاثیرهای پیشگیرانه بلندمدت واكسن در هر دو دسته از كودكان را باید پس از سه‌سال بررسی كرد.

در طرح آزمایشی 15‌هزار و ۶۴۰ كودك واكسن گرفتند. این طرح در سال ۲۰۱۴ تكمیل می‌شود. از آنجا كه این واكسن در مراحل اولیه، بسیار موفق بوده است، مقامات بهداشت عمومی باید تصمیم بگیرند كه اجازه استفاده از این واكسن را در نقاطی كه مالاریا شیوع پیدا می‌كند، بدهند یا نه. به صورت كلی، میزان تاثیر واكسن‌هایی كه علیه عفونت‌های دوران كودكی استفاده می‌شوند، مانند واكسن سرخك یا روتاویروس، ۷۰ تا بیش از ۹۰‌درصد است.

3- استفاده از داروهای درمان‌كننده HIV برای پیشگیری از آن
سال ۲۰۱۱ مشخص شد از همان داروهایی كه برای درمان بیماری ایدز استفاده می‌كنند، می‌توان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری هم استفاده كرد. امسال دو تحقیق عمده در این مورد انجام شد كه اولین تحقیقاتی بودند كه در آنها مردان و زنان دگرجنس‌خواه از این لحاظ بررسی شده بود. معلوم شد كه اگر آنها هر روز یك قرص Truvada (كه تركیبی از داروهای tenofovir و emtricitabine است) بخورند، به میزان چشمگیری كمتر به ایدز مبتلا خواهند شد.

در تحقیق اول كه توسط پژوهشگران دانشگاه واشنگتن انجام شد، چهار هزار و 758زوج دگرجنس‌خواه شركت كردند كه یكی از آنها مبتلا به ایدز بود. به فردی كه مبتلا نبود، داروی Truvada دادند. معلوم شد كه انتقال ویروس بعد از سه سال، نسبت به گروه دیگر زوج‌ها كه این دارو را نمی‌خوردند، ۷۳‌درصد كاهش یافته است. در تحقیق دیگر مركز كنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، ۱۲۰۰ مرد و زنی را كه از لحاظ جنسی فعال بودند، بررسی كردند كه این‌بار میزان تاثیر دارو ۶۳‌درصد بود. این تحقیقات نشان می‌دهد كه می‌توان از داروهایی كه پیش از این فقط برای درمان بیماری مورد استفاده قرار می‌گرفتند، برای كنترل و پیشگیری در كشورهای در حال توسعه‌ای كه بیماری در آنها اپیدمیك هم است، استفاده كرد.

مقامات تصمیم‌گیرنده، به صورت واضح مانع دسترسی همگانی به داروهای ضد رتروویروسی در این مناطق هستند، اما اگر نظر آنها عوض شود شاید بتوانند بالاخره بر اپیدمی بیماری ایدز غلبه كنند.

4- توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت كشاورزی و بهداشت آمریكا
وزارت بهداشت و كشاورزی آمریكا هر پنج‌سال یك‌بار، در رهنمودهای خود در مورد چگونگی تغذیه سالم در شهروندان آمریكایی تجدیدنظر می‌كند. در ماه ژانویه، تازه‌ترین رهنمون منتشر شد كه براساس آن به مردم توصیه شد كمتر بخورند، از میزان قند و چربی و نمك روزانه كم كنند، بین كالری دریافتی و كالری مصرفی توازن برقرار كنند و به میزان بیشتری سبزی و میوه‌های كشت شده در مزارع و همچنین غذاهای دریایی بخورند. به مردم توصیه شد هرهفته به‌طور متوسط ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند. همچنین به مردم توصیه شد كه بیشتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز نمك مصرف نكنند، البته توصیه انجمن قلب آمریكا این است كه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سكته، میزان مصرف روزانه نمك باید زیر ۱۵۰۰ میلی‌گرم باشد.

دولت آمریكا بعد از مدت‌ها برنامه تبلیغی تغذیه‌ای خود را از ماه ژوئن تغییر داد. تا پیش از این، یك هرم تغذیه‌ای، تبلیغ می‌شد و روی تصویر یك هرم نمادین به مردم گفته می‌شد كه باید از كدام غذاها بیشتر بخورند و از كدام یك كمتر مصرف كنند. اما در برنامه تازه، كه بشقاب من یا «My Plate» نام دارد، بشقابی را به صورت نمادین به مردم نشان می‌دهند كه قسمت‌های مختلفش را غذاهای مختلف پر كرده‌اند. درك برنامه تبلیغی تازه، بسیار آسان‌تر از شیوه تبلیغاتی گیج‌كننده قبلی است.

5- رشد دادن اعضای بدن در آزمایشگاه
اكنون دیگر دانشمندان می‌توانند بعضی از اعضای بدن مثل پیشابراه را در آزمایشگاه بسازند. ماه مارس، دكتر «آنتونی آتالا» موفق شد پیشابراه را در آزمایشگاه بسازد. پیشابراه، لوله‌ای است كه ادرار را از بدن خارج می‌كند. در مردان این قسمت گاه دچار آسیب یا به دلیل ابتلا به برخی بیماری‌ها، تنگ می‌شود. دكتر «آتالا»، برای تولید یك پیشابراه، نخست یك داربست به شكل اورترا (مجراری ادرار) ساخت.

بعد سلول‌های مثانه خود بیمار را روی آن پخش كرد و كاری كرد كه این سلول‌ها روی آن داربست رشد كنند. از آنجا كه خود داربست تجزیه می‌شود، چیزی كه در انتها باقی‌می‌ماند یك پیشابراه تازه است. البته این شیوه در حال حاضر بسیار‌گران است و باید برای تولید یك پیشابراه تازه، پنج‌هزاردلار صرف كرد. با این همه این تحول تازه، گامی به پیش در پزشكی محسوب می‌شود.


6- ارتباط عجیب بین یك باكتری و سرطان روده بزرگ
آیا امكان دارد سرطان روده بزرگ از یك باكتری خاص ناشی شود؟! در ماه اكتبر، نتایج تحقیق دو گروه پژوهشی نشان داد كه یك باكتری‌ به نام «فوزوباكتری» كه به صورت معمول جزو میكروب‌های روده بزرگ نیست، می‌تواند با درگیر كردن این عضو، با سرطان روده بزرگ در ارتباط باشد. پژوهشگران متوجه شدند بافت‌های سرطانی به میزان قابل‏توجهی (حتی به میزان صدها بار) بیشتر فوزوباكتری در خود دارند. البته پیش از این هم ارتباط «فوزوباكتری» با سرطان به نوع دیگری نشان داده شده بود. دانشمندان در تحقیقات قبلی متوجه شده بودند كه ابتلا به این باكتری، میزان ابتلا به بیماری «التهاب روده زخمی‌شونده» یا «كولیت اولسراتیو» را بیشتر می‌كند. در این بیماری التهاب جدار روده، باعث تخریب سلول‌های روده می‌شود و این بیماری هم به نوبه خود عامل خطری برای سرطان است.


7- قرصی برای كاهش وزن
با وجود تبلیغات فراوان داروهای لاغری، تشكیلات نظارت بر داروها، هیچ كدام از این داروها را تایید نمی‌كنند، به طوری كه تا به حال پزشكان به بیمارانشان می‌گفتند كه هیچ داروی معجزه‌آسایی وجود ندارد كه با خوردنش بتوانید بی‌زحمت و تلاش و كم‌كردن میزان غذا، وزن خود را كم كنید. این گفته را به منزله یك قانون، پذیرفته بودند. اما این روند ممكن است به‌زودی تغییر كند. به‌تازگی داروی جدیدی به نام Qnexa را آزمایش كرده‌اند كه می‌تواند در عرض یك سال به كاهش وزن ده‌درصدی منجر شود. این دارو، تركیبی از دو داروی phentermine و topiramate است. phentermine یك داروی آمفتامینی است كه كارش كاهش اشتهاست.

البته در مورد تاثیرات جانبی مصرف درازمدت این دارو، شك و تردیدهایی وجود دارد. Topiramate دارویی است كه كاربرد اولیه‌اش كنترل تشنج است، اما می‌تواند روی اشتها و میزان مصرف كالری توسط بدن هم تاثیر بگذارد. به علاوه، معلوم شده است بیمارانی كه این دارو را مصرف می‌كنند، سطح فشارخون و قند و كلسترول بهتری پیدا می‌كنند كه همه اینها میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آنها كاهش می‌دهد. البته هنوز باید تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی و تاثیر این دارو انجام شود. سازمان غذا و داروی آمریكا در یك نوبت از دادن مجوز به این دارو خودداری كرد و از شركت سازنده خواسته است كه تحقیقات بیشتری به‌خصوص در مورد مشكلات قلبی یا ایجاد ناهنجاری‌های جنینی، انجام دهد.

در تحقیق دیگری كه در مركز سرطان اندرسون در هوستون انجام شد، دانشمندان یك داروی تحقیقاتی ضد سرطان به نام adipotide را به میمون‌ها تزریق كردند و متوجه شدند كه آنها را در عرض یك ماه، ۱۱‌درصد لاغر می‌كند. همه اینها نویدبخش این است كه شاید بشود روزی با مصرف داروی تنها هم لاغر شد. (اما اگر از من می‌شنوید هیچ چیزی به اندازه یك **** غذایی متعادل و ورزش نمی‌تواند سلامتی و تناسب اندام شما را تضمیمن كند-م).


8- سگ‌هایی كه سرطان ریه را بو می‌كشند
بهترین دوست انسان‌ها یعنی سگ‌ها، شاید اسلحه جدید پزشكان برای تشخیص سرطان هم باشند! یك تحقیق تازه نشان داده است كه شاید بشود از حس بویایی سگ‌ها برای تشخیص سرطان ریه استفاده كرد. پژوهشگران آلمانی طی نه ماه سگ‌هایی را طوری تربیت كردند كه بوی نفس آدم‌های مبتلا به سرطان را از آدم‌های سالم، تشخیص دهند. در كمال تعجب مشخص شد كه در ۷۱‌درصد موارد، این سگ‌ها می‌توانند آدم‌های سرطانی را تشخیص بدهند و در ۹۳‌درصد موارد هم وقتی شخصی را سرطانی تشخیص می‌دادند، كارشان درست بوده و فرد در واقع سالم نبوده است.

در حال حاضر، هیچ شیوه ارزان و سریعی وجود ندارد كه با این حساسیت و ویژگی بتواند آدم‌های مبتلا به سرطان ریه را از آدم‌های سالم، جدا كند! دانشمندان در صدد هستند ماده‌ای را كه سگ‌ها با حس بویایی بی‌نظیرشان در تنفس آدم‌های سرطانی تشخیص می‌دهند، پیدا كنند. ‌ای كاش سگ‌ها زبان داشتند و می‌توانستند با دانشمندان ارتباط برقرار كنند!

9- استفاده از بزاق برای تعیین سن اجساد
با اینكه در پزشكی قانونی از شیوه‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌كنند، اما تا به حال، وقتی بقایای یك جسد پیدا می‌شد، دانشمندان نمی‌توانستند به آسانی در مورد سن جسد ابراز نظر كنند. اما در ماه ژوئن، دانشمندان دانشگاه UCLA موفق شدند كه با استفاده از مواد ژنتیكی كه در بزاق وجود دارد، روشی برای تخمین سن ایجاد كنند. خود DNA با گذشت سن تغییر نمی‌كند، اما عوامل محیطی مثل تغذیه، استرس، مواد سرطان‌زا و اشعه آفتاب به تدریج قسمت‌هایی از ژنوم را تغییر می‌دهند. به این تغییرات، تغییرات اپی‌ژنتیك می‌گویند. حالا دانشمندان موفق شده‌اند كه با استفاده از همین تغییرات، سن هر شخص را با تقریب پنج‌سال، مشخص كنند. البته هنوز استفاده از این روش معمول نشده و باید بررسی‌های بیشتری برای تایید اعتبار آن انجام شود.

10- پیش‏بینی احتمال مرگ
دانشمندان دانشگاه اوپسالای سوئد در ماه آگوست، موفق شدند روشی ابداع كنند كه با استفاده از آن، با یك آزمایش ساده خون، می‌توان احتمال مرگ یك بیمار قلبی یا سرطانی را مشخص كرد. انجام این پژوهش ۱۲سال طول كشید و دو‌هزار بیمار در آن شركت داشتند. براساس این تحقیقات مشخص شد، اشخاصی كه سطح خونی آنزیمی به نام cathepsin S در آنها بالاتر باشد، بیشتر احتمال دارد كه بمیرند.

این آنزیم كه به تجزیه پروتئین‌های خاصی كمك می‌كند، در بیماران قلبی و سرطانی، سطح خونی بیشتری دارد و ممكن است كه با روند تصلب شرایین هم ارتباط داشته باشد. این آنزیم در بافت چربی هم به وفور وجود دارد، پس بی‌دلیل نیست افرادی كه اضافه‌وزن دارند، بیشتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. البته هنوز به صورت دقیق نحوه ارتباطcathepsin S با بیماری‌های قلبی یا سرطان مشخص نشده است، اما شركت‌های داروسازی مدت‌هاست كه روی ساخت تركیبات خنثی‌كننده این آنزیم كار می‌كنند.


منبع : سلامت نیوز
 

shisholi

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,077
لایک‌ها
164
سن
37
محل سکونت
تهرون تهرون که میگن
نج ماده غذایی در كاهش التهاب و درد در تمام بدن مؤثر شناخته شده و به نوعی با درد مبارزه می‌كند. دردهای میگرنی، كمردرد، دردهای مزمن، دردهای مفاصل و آرتریت اغلب 24 ساعت یا بیشتر طول می‌كشد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران درد، اغلب نشانه التهاب است و بدن در برابر این جراحت واكنش نشان می‌دهد. اگر چه داروها موجب كمك به درمان و كنترل درد و التهاب‌های مزمن می‌شوند، اما موادغذایی و آنچه افراد در **** غذایی‌شان مورد استفاده قرار می‌دهند نیز در كاهش درد و التهابی كه بدن به آن گرفتار شده تأثیر دارند. متخصصان پنج ماده غذایی را كه در زیر معرفی می‌شود، در كاهش درد و التهاب بدن مؤثر شناخته‌اند.

ماهی آزاد
تحقیقات و بررسی‌ها از نقش مؤثر اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی قزل‌آلا بر قلب حكایت دارد زیرا اسیدهای چرب امگا3 خاصیت ضدالتهابی دارد. بنابراین محققان تحقیقاتی را روی ماهی آزاد آغاز كردند تا متوجه شوند آیا این ماده غذایی می‌تواند با التهاب‌هایی كه بدن دچار آن شده مبارزه كند و در اثر آن دردهای بدن كاهش یابد.
مطالعات نشان داد روغن ماهی كه از اسیدهای چرب امگا3 غنی است در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید و كاهش تولید موادی كه باعث ایجاد التهاب می‌شود، مؤثر است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد امگا3 موجود در ماهی قزل‌آلا، ساردین و ماهی آزاد درد را سركوب می‌‌كند زیرا پس از مصرف این ماده غذایی آنزیم‌های ایجادكننده التهاب سركوب می‌شوند.
متخصصان مصرف دو وعده ماهی را در هفته توصیه می‌كنند. آنان می‌گویند: مصرف ماهی‌های چرب آب‌های سرد علاوه بر سلامت قلب، موجب كاهش درد و تسكین بدن می‌شود.

زنجبیل
قرن‌هاست كه برای درمان سرماخوردگی و ناراحتی معده از زنجبیل استفاده شده است. با این حال متخصصان نقش زنجبیل را برای كاهش دردهای عضلانی كه پس از تمرینات ورزشی به‌وجود می‌آید تا 25 درصد مؤثر شناخته‌اند.
مطالعات زنجبیل را به عنوان یك داروی غیراستروئیدی و ضدالتهابی معرفی می‌كند و درد را در بیماران مبتلا به آرتروز مانند آسپرین و ایبوپروفن كاهش می‌دهد.
متخصصان استفاده از زنجبیل را همراه با سبزیجات در كاهش درد مؤثر می‌دانند. همچنین برای تهیه چای زنجبیل توصیه می‌كنند كه قطعاتی از آن را برای 10 دقیقه درون آب داغ قرار داده و سپس با كمی عسل میل شود.

گیلاس
گیلاس و میوه‌هایی كه رنگ قرمز، ارغوانی و آبی دارند مانند تمشك، توت‌فرنگی و انگور قرمز به علت داشتن آنتوسیانین و آنتی‌اكسیدان خواص ضدالتهابی دارند.
مطالعات نشان می‌دهد گیلاس به جنگ التهاب و ورم مفاصل و بیماری‌های قلبی و سرطان می‌رود.
آنتوسیانین ماده‌ای كه در گیلاس به میزان قابل توجهی وجود دارد با خنثی‌سازی رادیكال‌های آزاد كه منجر به ایجاد التهاب می‌شود، مبارزه كرده و دردها را تسكین می‌بخشد.
برخی از رادیكال‌های آزاد در بدن ما از طریق فرایندهای متابولیكی بدن ایجاد می‌شوند، همچنین دود سیگار، آلودگی هوا و... باعث ایجاد رادیكال‌های آزاد در بدن می‌شود.
متخصصان مصرف گیلاس را به صورت تازه، یخ‌زده، خشك شده و مخلوط با بلغور جو به صورت روزانه توصیه می‌كنند.

روغن زیتون
روغن زیتون یك ضدالتهاب و متلاشی‌كننده درد است. استفاده از روغن زیتون همراه با غذا به مدت طولانی موجب تسكین درد و التهاب‌های مخفی در بدن می‌شود.
دانشمندان یك نوع تركیب خاص را در روغن زیتون یافته‌اند كه شبیه به داروهای ضددرد و غیراستروئیدی عمل كرده و موجب كاهش درد در بدن می‌شود.
آنان مصرف روغن زیتونی را توصیه می‌كنند كه دارای سطوح اسیدیته پائین و رنگ تیره و طعم و عطری دلپذیر باشد.

چای سبز
چای سبز به علت داشتن یك ماده خاص موجب محافظت از غضروف و استخوان‌ها می‌شود و بر همین اساس كاهش‌دهنده دردهای آرتریتی است. محققان در یك تحقیق گسترده دریافتند چای سبز باعث كاهش شدت آرتریت روماتوئید كه یك بیماری خود ایمنی است می‌شود و استفاده از آن باعث بهبود پاسخ‌های ایمنی و سركوب مواد التهابی بدن می‌شود.
بر این اساس آنان مصرف یك تا سه فنجان چای سبز را برای كاهش دردها توصیه می‌كنند با این حال از آنجا كه یك فنجان چای سبز، در حدود یك‌سوم فنجان قهوه كافئین دارد، به افراد حساس به كافئین هشدار می‌دهند از چای سبز به میزان مناسب استفاده كنند


منبع : سلامت نیوز


 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
تا اطلاع ثانوی ورزش تعطیل

دکترلطفعلی پورکاظمی گفت:«برنامه ریزی افراد بایستی به گونه ای باشد که در روزهایی که آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار دارد کمتر ورزش کنند و از ورزش کردن در هوای باز و پارک ها اجتناب کنند.»

وی ادامه داد:« بهترین مکان برای ورزش در روزهای آلوده، اماکن ورزشی هستند که مجهز به دستگاه های تهویه مکش هوا باشند و توصیه می شود تمام اماکن ورزشی مجهز به این لوازم باشند.»

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:« بیماران دیابتی، بیماران قلبی و بیماران مبتلا به آسم و آلرژی و افرادی که شیمی درمانی می شوند و یا افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند و بویژه افرادی که سن بالای 50 سال دارند بایستی حداقل تردد را در سطح شهر داشته باشند و از ورزش در فضای آزاد اجتناب کنند اما ورزش در اماکن ورزشی که مجهز به سیستم تهویه هستند مشکلی ندارد.»

وی ادامه داد:«ورزش در روزهای آلوده بایستی در حد تمرینات سبک باشد و در حدی نباشد که فرد بیش از حد، نیاز به اکسیژن گیری داشته باشد و افراد بایستی در انجام برخی از ورزش های قدرتی و غیرهوازی بیشتر مراقب باشند.»

دکترلطفعلی پورکاظمی تاکید کرد:«نکته بعدی در خصوص نوع ورزش و سن افراد و شرایط بیماری افراد است و بایستی از میزان ورزش های هوازی در پارک ها و فضای باز کاسته شود مثل آرام دویدن و یا شنا کردن، کوهنوردی و حتی دو ماراتن که در گروه ورزش های هوازی قرار می گیرند.

در مورد ورزش های غیرهوازی یا ورزش های قدرتی می توان بهدو 100 متر و وزنه برداری اشاره کرد که ورزشکارانی که به ورزش های غیرهوازی می پردازند اکسیژن رسانی به بدن آنها کم شده و فرصت نمی شود اکسیژنی که فرد تنفس می کند به مصرف ریه ها و عضلات برسد بنابراین لازم است افراد به نوع ورزش در روزهای آلوده توجه بیشتری داشته باشند.»

وی گفت:«نکته دیگر توصیه به مصرف برخی از مکمل ها مانند امگا3 و یا ویتامین E است چرا که سوخت و ساز اکسیژن را بهتر می کنند و خاصیت ضد سرطانی دارند.»

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی هشدار داد:« استعمال سیگار و قلیان بخصوص در روزهای آلوده بسیار مضر است چرا که خطر مرگ و میر در سیگاری ها و معتادان به دلیل کاهش اکسیژن رسانی به قلب و مغز در روزهای آلوده بیشتر است.»

salamatnews.com
 

Sir Vahid

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,342
لایک‌ها
4,575
تالاسمى نام گروهى از اختلالات خونى ژنتيك است. براى اين كه بفهميم، تالاسمى چگونه بر روى بدن تأثير مى گذارد بهتر است ابتدا در مورد چگونگى ساخته شدن خون، اطلاعات مختصرى كسب كنيم. هموگلوبين كه مسئوليت حمل اكسيژن را بر عهده دارد جزيى از سلول هاى قرمز خون است. اين تركيب از 2 پروتئين متفاوت به نام هاى آلفا و بتا تشكيل شده است. اگر بدن هر كدام از اين پروتئين ها را به قدر كافى توليد نكند، سلول هاى قرمز خونى درست عمل نكرده و نمى توانند به قدر كافى اكسيژن حمل كنند. در نتيجه اين امر، كم خونى از دوران كودكى آغاز شده و تا پايان زندگى ادامه مى يابد. از آنجايى كه تالاسمى داراى انواع مختلفى است و هر كدام از آنها تأثيرات به خصوصى را بر روى بدن مى گذارند، شناخت تفاوت هاى هر كدام از انواع تالاسمى اهميت خاصى مى يابد.
 

Sir Vahid

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,342
لایک‌ها
4,575
تالاسمى نوع آلفا

افرادى كه هموگلوبين آنها به قدر كافى پروتئين آلفا توليد نمى كند، به تالاسمى آلفا مبتلا هستند. اين اختلال خونى بيشتر در مناطق آفريقا، خاورميانه، هند، آسياى جنوبى، جنوب چين و ندرتاً در مناطق مديترانه اى مشاهده مى شود.

چهار نوع تالاسمى آلفا وجود دارد كه به ترتيب تأثيرات خفيف تا شديدى بر روى بدن مى گذارند:

- حالت حمل كننده غيرفعال : اين نوع از تالاسمى مشكلى براى سلامت افراد ايجاد نمى كند زيرا كمبود پروتئين آلفا آنقدر جزيى است كه هموگلوبين فعاليت خود را به درستى انجام مى دهد. اين نوع تالاسمى به اين دليل «حمل كننده غيرفعال» ناميده مى شود كه كشف و اطلاع از چگونگى آن بسيار دشوار است.

- تالاسمى مداوم برگشت پذير: اين تالاسمى نوع غيرعادى «حالت حمل كننده غيرفعال» است كه به علت جهش پروتئين آلفاى هموگلوبين به وجود مى آيد. اين نام بعد از كشف اين نوع تالاسمى در منطقه اى از جامائيكا در نظر گرفته شد. معمولاً اين نوع تالاسمى به تنهايى نمى تواند مشكلى براى سلامتى ايجاد كند.

- تالاسمى آلفاى خفيف: در اين نوع از تالاسمى كمبود پروتئين آلفا شديدتر است. افراد مبتلا سلول هاى قرمز خونى كوچكتر و كم خونى خفيفى (mild anemi) دارند. اگرچه در بعضى از موارد نيز بيماران فاقد علائم خاصى هستند.
 
بالا