برگزیده های پرشین تولز

همراه اول (اخبار،بحث درباره خدمات،حل مشکلات و ...)

Flint Lockwood

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 مارس 2007
نوشته‌ها
6,973
لایک‌ها
319
محل سکونت
Manhattan
مشترکین تلفن همراه اعتباری می توانند بسته هدیه سحر را با پرداخت مبلغ 30000 ریال (که هنگام فعال سازی بسته از اعتبار تلفن همراه مشترک کسر خواهد شد) فعال نموده و برای مدت یکماه از زمان فعال سازی از ساعت 24 الی 8 صبح (ساعات شبانه) از مزایای آن استفاده نمایند.


مشخصات طرح :

· 100 دقیقه مکالمه (تماس با شماره تلفن های همراه اول)
· 100 عدد پیام کوتاه (ارسال پیام کوتاه به شماره تلفن های همراه اول)


روش فعال سازی :


1. با ارسال یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 8900 می توانید راهنمای فعال سازی بسته هدیه سحر را دریافت نمائید.


2. پس از دریافت پیام کوتاه راهنمای فعال سازی بسته، جهت تایید عدد 1 (یک) را به همان شماره ارسال و منتظر دریافت پیام تائید فعال سازی باشید.


3. در صورت دریافت پیام کوتاه مبنی بر تایید فعال سازی، بسته هدیه سحر برای شما فعالگردیده و می توانید از مزایای این بسته استفاده نمائید.



نکات قابل توجه :


· امکان فعال سازی بسته هدیه سحر صرفا در طول ماه مبارک رمضان مقدور بوده لیکن زمان استفاده از آن یکماه از زمان فعال سازی می باشد.


· پس از اتمام اعتبار مبلغ بسته، مشترکین می توانند مجددا برای فعال سازی بسته (با هزینه 30000 ریال) اقدام نمایند.


· هر مشترک می تواند در طول 24 ساعت، فقط یک بسته هدیه سحر را فعال نماید.

· به هنگام درخواست آگاهی از مانده اعتبار (*140*11#OK) میزان باقیمانده از بسته هدیه سحر (شامل دقایق باقیمانده، تعداد پیام های کوتاه و زمان اعتبار بسته) به مشترکین اطلاع رسانی می گردد.
· به منظور جلوگیری از ثبت هزینه مجدد، لطفاً منتظر دریافت پیام تایید فعال سازی بوده و از ارسال مجدد پیام خودداری فرمایید.



منبع:
http://mci.ir/web/guest/373
 

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
سرويس انتقال اعتبار همراه اول

براي استفاده از اين سرويس مشتركان مي‌توانند از دو روش كدهاي ميان بر (USSD) و تلفن گوياي 444 (IVR) استفاده كنند.
جهت انتقال اعتبار از روش كدهاي ميان‌بر، مشترك مي‌توانند با فرمت
{# (*******9891) شماره مشترك دريافت‌كننده *ميزان اعتبار* رمز انتقال*132*}
اقدام كند.
هم‌چنين در روش تلفن گوياي 444 مشترك مي‌تواند با تلفن همراه خود با شماره 444 تماس گرفته و با انتخاب عدد 9 وارد منوي انتقال اعتبار مي‌شود و پس از اين مرحله با راهنمايي‌هاي صورت گرفته مي‌تواند با انجام مراحل، اعتبار مورد نظر خود را انتقال دهد.
در اين سرويس هر مشترك مي‌تواند در طول يك روز حداكثر 5 بار اعتبار خود را انتقال دهد و حداكثر مبلغ قابل انتقال در طول يك روز 100 هزار ريال است. هم‌چنين هر مشترك مي‌تواند در طول يك ماه حداكثر 30 بار انتقال اعتبار داشته باشد و حداكثر مبلغ قابل انتقال در طول يك ماه 500 هزار ريال است.
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
سلام

یکی از آشنایان همراه اول اعتباری دارد چه ګزینه ایی را باید فعال کند تا ‍پس از مکالمه و sms هزینه کسر شده و باقیمانده از اعتبارش را نشان دهد

چون در وضعیت فعلی پیغام مزبور را نمی دهد
 

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
سلام

یکی از آشنایان همراه اول اعتباری دارد چه ګزینه ایی را باید فعال کند تا ‍پس از مکالمه و sms هزینه کسر شده و باقیمانده از اعتبارش را نشان دهد

چون در وضعیت فعلی پیغام مزبور را نمی دهد
بعید میدونم همچین قابلیتی برای sms فعال باشه!
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدیر کل رایانه ومحاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران خبر داد:
اخذ مجوز ار بانک مرکزی برای ارائه موبایل بانکینگ
موبنا- مدیر کل رایانه ومحاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: برای ارائه سرویس بانکداری همراه باید از بانک مرکزی مجوز دریافت کنیم.

به گزارش سازمان خبری موبنا علی رضا طلوع درباره اخذ مجوز برای ارائه سرویس بانکداری موبایل اظهار داشت: همراه اول مجوز ارائه این سرویس را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کرده است.
وی با بیان اینکه بانکداری با تلفن همراه جزو سرویس های ارزش افزوده به حساب می آید ، گفت: هر اپراتوری می تواند در قالب پروانه خود نسبت به ارائه آن اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز از بانک مرکزی باید با آنها تعامل صورت بگیرد، افزود: خلاء قانونی چالشی است که در این بین وجود دارد و موسسات مالی برای ارائه چنین سرویس هایی معمولا با آن مواجه اند.
وی افزود: این قانون به عنوان یک پیش نویس محسوب می شود باید تدوین شود و همراه اول نیز قصد دارد با مذاکره با بانک مرکزی مجوز لازم را دریافت کند.
بانکداری سیار (موبایل بانکینگ) از جمله روشهای پرداخت است که با بکارگیری اصولی و مناسب آن، می‌توان هزینه های بانکی را کاهش داد.


700_30.jpg
 

zahra7720

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2010
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سلام - تو رو خدا کمک کنید چون دارم سکته میکنم من تو مرداد 2 . 3 بار از بسته شماره 1 gprs استفاده کردم . اما الان که رفتم میاندوره بگیرم زده 84000 تومان که 71000 تومان اون gprse اما من جز بسته اصلا از اینترنتم استفاده نکردم . حالا باید چی کار کنم خواهش کمکم کنید
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
انتشار اي‌ميل سوءاستفاده از پيامك همراه اول؛
مشترکان جهت اصلاح اطلاعات پستي اقدام كنند؟

چندي پيش پيامكي از همراه اول براي برخي مشتركان ارسال شد با اين مضمون كه «مشترک گرامي، جهت اصلاح اطلاعات پستي خود، کد پستي و پلاک را به شماره 9963000 ارسال فرماييد»؛ افرادي كه پيش از اين درباره آدرس پستي خود دچار مشكل بودند نسبت به اين كار اقدام كردند اما اخيرا اي‌ميلي در اينترنت منتشر و در آن به مشتركان هشدار داده شده كه چنانچه چنين پيامي براي آن‌ها ارسال شود، توجه کنند که اين پيامک از طرف همراه اول نيست و به هيچ وجه اطلاعات شخصي خودشان را براي آن‌ها نفرستند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين اي‌ميل كه در آن از كاربران درخواست شده بود كه در اين زمينه اطلاع‌رساني كنند، باعث بروز سوالاتي براي مشتركان شده و خواستار اطلاع‌رساني از سوي مراجع مربوط هستند.

علي حميدي - مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران - در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: پيامكي كه براي مشتركان ارسال كرديم، فقط در ارتباط با اصلاح كد پستي و شماره پلاك است و اطلاعات بيش‌تري در اين زمينه نخواستيم كه برخي بخواهند از آن سوءاستفاده كنند.

وي افزود: در نامه همراه اول در شماره پانزدهم كه در بهمن‌ماه سال گذشته به انضمام قبوض براي مشتركان ارسال كرديم نيز اين موضوع اطلاع‌رساني شد و متن موجود در پيامك در آن قيد شده است.

حميدي با بيان اينكه اين پيام براي 5 ميليون مشترك در تهران ارسال شده است خاطر نشان كرد: شماره‌اي كه متن پيام از آن ارسال شده 9963000 و مختص همراه اول است.

مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران در ادامه گفت: مشتركاني كه قبض خود را دريافت مي‌كنند، طبيعي است كه نيازي به جواب اين پيام ندارند، چون كد پستي و پلاك آن‌ها صحيح بوده كه قبضشان به دستشان رسيده ولي مشتركاني كه قبوضشان به دستشان نمي‌رسد، بايد اين پيام را پاسخ دهند.

اظهارات اين مقام مسوول در حالي است كه اين سوال همچنان وجود دارد كه منشاء اي‌ميل ارسال شده از كجا بوده و آيا جاي نگراني براي كاربران وجود دارد؟ چنانچه اين موضوع صحت داشته و با شماره ديگري نسبت به ارسال پيامك مشابه اقدام شود، آيا اين شماره در سيستم مخابرات قابل پيگيري است يا خير؟ و اصولا اگر چنين سوءاستفاده‌اي انجام شده باشد، اين گونه اطلاعات چه استفاده‌ و كاربردي خواهد داشت؟

انتهاي پيام
 

MoHaMaD-Z

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2010
نوشته‌ها
548
لایک‌ها
224
محل سکونت
تهــــــران
دوستان یه سوال داشتم ! من چند وقت پیش یه سری وسیله از دبی آوردم . همینجوری یه HTC Hero هم گرفتم ! آوردمش اینجا سیمکارت ایرانسل راحت جواب میداد اما همراه اول رو ساپورت نمیکرد ! به نظرتون مشکل از چیه ؟!
یه سوال دیگه هم داشتم ! واسه رجیستر کردن گوشی دقیقا باید چه کار کرد ؟ هزینش چقدره ؟
ممنون .
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,715
لایک‌ها
10,460
محل سکونت
Tehran
سلام
خوبین؟

از چه سایتی میتونم قیمت آیفون 4 تو دبی رو ببینم؟
یا کسی از دوستان میدونه؟

و اینکه اگه از اونجا خریداری بشه، تو ایران کار میکنه؟

سلام بر استاد بزرگ/// سایت نمیشناسم ولی حتما حتما انلاک فکتوری بخرید...لاک اگر بخرید میشه انلاکش کرد اگر 4.0.1 باشه وای اگر 4.0.2 باشه نمیشه...حواست باشه


دوستان یه سوال داشتم ! من چند وقت پیش یه سری وسیله از دبی آوردم . همینجوری یه HTC Hero هم گرفتم ! آوردمش اینجا سیمکارت ایرانسل راحت جواب میداد اما همراه اول رو ساپورت نمیکرد ! به نظرتون مشکل از چیه ؟!
یه سوال دیگه هم داشتم ! واسه رجیستر کردن گوشی دقیقا باید چه کار کرد ؟ هزینش چقدره ؟
ممنون .

برید به این جا رجیستر کنید:

http://mci.ir/web/guest/58
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
قابل توجه صاحبان سيم‌كارت‌هاي‌ سوخته؛
مشتركان به پيغام گوشي توجه كنند
تعويض سيم‌كارتي كه خودبه‌خود سوخته رايگان است
به گفته مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران سيم‌كارت‌هايي كه خود به خود مي‌سوزند، بسته به نوع گوشي پيغام‌هاي متفاوتي برروي گوشي‌ها مشاهده مي‌شود.
علي حميدي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: سيم‌كارت‌هايي كه به دليل پر شدن كانتر مي‌سوزند، وقتي با آن‌ها تماس گرفته مي‌شود، پيغام «خاموش است» داده مي‌شود و هيچ اثري برروي گوشي مشترك مبني بر سوخته شدن وجود ندارد.
وي افزود: ولي سيم‌كارت‌هايي كه خود به خود مي‌سوزند، برروي خود گوشي پيغامي داده مي‌شود و پيغامي هم كه برروي گوشي داده مي‌شود، بسته به نوع گوشي‌ها متفاوت است كه در اين مواقع از مشترك هزينه سيم‌كارت جديد دريافت مي‌شود.
حميدي گفت: در دفاتر خدمات ارتباطي دستگاه‌هايي وجود دارند كه سيم‌كارت‌ها را تست مي‌كنند و اگر سيم‌كارتي خود به خود سوخته باشد، از مشترك هزينه‌اي دريافت نمي‌شود، در غير اين صورت هزينه دريافت سيم‌كارت جديد برروي قبض مشترك مي‌آيد و مشترك نبايد به صورت نقدي مبلغي را در دفتر پرداخت كند.
وي توضيح داد: مشتركي كه سيم‌كارتش سوخته و درواقع عمر مفيد آن به پايان رسيده مي‌تواند با در دست داشتن كارت شناسايي به دفاتر مراجعه كرده و سيم‌كارت جديدش را به‌صورت رايگان دريافت كند؛ رايگان بودن به شرطي است كه سيم‌كارت به دليل قديمي بودن سوخته باشد و مواردي مثل غير استاندارد بودن گوشي يا از اين قبيل نباشد.
به گزارش ايسنا حميدي پيش از اين نيز گفته بود: ما معمولا سوختن سيم‌كارت را صدمه ديدن فيزيكي سيم‌كارت مي‌دانيم ولي تعدادي از مشتركان سوختن را قطع سيم‌كارت مي‌دانند، درصورتي كه اين دو مقوله جداست و سيم‌كارت وقتي مي‌سوزد كه فيزيك سيم‌كارت صدمه ديده و بايد به دفاتر بخش خصوصي مراجعه و نسبت به تعويض سيم‌كارت اقدام كنند تا اين مشكل حل شود.
به گفته او عمر مفيد سيم‌كارت‌ها به اندازه زيادي به ميزان مصرف، مكالمه و ارسال پيامك و به‌طور كلي نحوه نگهداري از آن بستگي دارد.
سيم‌کارت يک کالاي مصرفي و داراي عمر معيني است اما اين که چرا برخي سيم‌کارت‌ها مي‌سوزد و برخي ديگر نمي‌سوزد، به ميزان استفاده از سيم‌کارت بستگي دارد؛ همچنين تعداد ارسال پيامک در سوختن سيم‌کارت موثر است و سيم‌كارت مشترکاني که زياد پيامک ارسال مي‌کنند، زودتر مي‌سوزد زيرا هرچه بيش‌تر از سيم‌کارت استفاده شود، طول عمر آن کم‌تر مي‌شود.
معاون فني و مهندسي شرکت ارتباطات سيار ايران هم در اين باره گفته بود: غير استاندارد بودن گوشي از جمله مهم‌ترين موارد سوختن سيم‌کارت محسوب مي‌شود، هر گوشي غيراستاندارد سيم‌کارت را متاثر خواهد کرد؛ زيرا پايه‌ها غيراستاندارد است و ولتاژها به ميزان کم‌تر و يا بيش‌تر به سيم‌کارت وارد مي‌شود.
رضوي کثيف شدن گوشي را عامل ديگر سوختن سيم‌کارت دانسته و گفته بود: ورود ذراتي از نقطه‌اي که باتري شارژ و يا گوشي به رايانه وصل مي‌شود يا گذاشتن نامناسب سيم‌کارت در گوشي نيز چون اجازه مي‌دهد ولتاژها به جايي که نبايد وارد شود، موجب سوختن آن مي‌شود.
گفتني است؛ اگر فرض را بر آن بگيريم كه روزانه به طور متوسط يك دستگاه تلفن همراه 10 بار روشن و خاموش يا دوباره در شبكه ثبت شود، در سال در حدود سه تا چهار هزار بار اين تجديد ثبت در شبكه انجام‌ مي‌گيرد كه با در نظر گرفتن اين تعداد، عمر مفيد سيم‌كارت بيش از 10 سال طول مي‌كشد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


اختصاصي فارس؛
قيمت تمام سيم‌كارت‌هاي دائمي همراه اول به 150 هزار تومان كاهش يافت
خبرگزاري فارس: معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات با اشاره به توقف فروش سيم‌كارت‌هاي 288 هزار توماني همراه اول گفت: توقف فروش اين سيم‌كارت‌ها به همراه اول ابلاغ شده و از اين پس تمامي سيم‌كارت‌هاي دائمي صفر همراه اول با قيمت 150 هزار تومان عرضه خواهد شد.

A0878953.jpg



حسن رضواني در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس با اشاره به ابلاغ سازمان تنظيم مقررات براي توقف فروش سيم‌كارت دائمي 288 هزار توماني همراه اول، گفت: توسط سازمان تنظيم مقررات به همراه اول اعلام شد كه فروش سيم‌كارت با قيمت 288 هزار تومان غيرقانوني است و براساس پروانه مخابرات، همراه اول ديگر مجاز به فروش سيم‌كارت با اين قيمت نيست.
وي افزود: به اين ترتيب كتبا به همراه اول اعلام شد كه براساس پروانه، يعني عرضه سيم‌كارت‌ دائمي صفر با قيمت 150 هزار تومان، فروش داشته باشند.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خاطرنشان كرد: در حال حاضر ديگر تمامي سيم‌كارت‌هاي همراه اول با قيمت 150 هزار تومان فروخته مي‌شود و تفاوتي بين شماره‌ها يا كدها (912 يا 910) وجود ندارد و هر شماره‌اي در هر جاي ايران نبايد بيشتر از 150 هزار تومان فروخته شود.
رضواني يادآور شد: پيش از اين مخابرات براساس مصوبه‌اي كه از دولت داشت، سيم‌كارت‌هاي دائمي 912 خود را با قيمت 288 هزار تومان و سيم‌كارت‌هاي 910 با قيمت 150 هزار تومان عرضه مي‌كرد، اما پس از خصوصي‌سازي و واگذاري پروانه، معيار عمل تنها پروانه خواهد بود.
به گزارش فارس، براساس پروانه شركت مخابرات ايران حداكثر هزينه اشتراك سيمكارت دائمي همراه اول پس از خصوصي‌سازي 120 هزار است كه با احتساب ماليات در نهايت سيم‌كارت‌هاي صفر دائمي حداكثر با قيمت 150 هزار تومان به مردم عرضه خواهد شد.
انتهاي پيام/ح
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي:
قطع ارتباط مشترک در قبال بدهی با شرایطى مجاز است
*محمد کرم پور: در صورتی که ارتباط مشترک، ‌پایین تر از ودیعه قطع شده باشد، ‌موظف به رسیدگی هستیم
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورها، نباید ارتباط مشترک را قبل از رسیدن بدهی به سقف ودیعه قطع کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد کرم پور اظهار داشت: در صورتی که ارتباط مشترک، ‌پایین تر از ودیعه قطع شده باشد، ‌موظف به رسیدگی هستیم.
وی با اشاره به اینکه قرارداد مشترک و اپراتور را بررسی و بر اساس آن رسیدگی می کنیم، گفت: حتی اگر قرارداد اشکال حقوقی داشته باشد، به اپراتور اخطار می دهیم و برای تخلفاتش جریمه سنگین در نظر می گیریم و در صورت رفتار نامناسب اپراتور، تا لغو پروانه پیش می رویم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع سیم کارت های دیگر مشترک در قبال بدهی یک سیم کارت را غیر قانونی بیان کرد و افزود: این موضوع به آنها ابلاغ و جلوی کار گرفته شد.
وی تصریح کرد: اگر مصداقی در این باره وجود داشته باشد، تخلف بوده و قابل رسیدگی است.
کرم پور گفت: اگر مشترکان به علت قطع سیم کارت های دیگر خود، متضرر شده اند، این موضوع نیز قابل پیگیری است.
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات، یک سازمان صد درصد حکومتی است و مطلقا نهاد اقتصادی، تجاری و بنگاهی نیست، اظهار داشت: این سازمان نهادی است که از جانب حکومت، بخشی را اداره می کند و مردم هرقدر این سازمان را بشناسند، به نفع خودشان است.
کرم پور خاطر نشان کرد: مشترکان می توانند در صورت شکایت، به پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن های 88112504 ، 88112505 دفتر بازرسی این سازمان و همچنین 88112915 و 88469115معاونت نظارت و اعمال مقررات تماس بگیرند.



انتهاي خبر // پايگاه اطلاع رساني دولت//www.dolat.ir
اخبار مرتبط با این خبر:





 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي:
قطع ارتباط مشترک در قبال بدهی با شرایطى مجاز است
*محمد کرم پور: در صورتی که ارتباط مشترک، ‌پایین تر از ودیعه قطع شده باشد، ‌موظف به رسیدگی هستیم
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتورها، نباید ارتباط مشترک را قبل از رسیدن بدهی به سقف ودیعه قطع کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد کرم پور اظهار داشت: در صورتی که ارتباط مشترک، ‌پایین تر از ودیعه قطع شده باشد، ‌موظف به رسیدگی هستیم.
وی با اشاره به اینکه قرارداد مشترک و اپراتور را بررسی و بر اساس آن رسیدگی می کنیم، گفت: حتی اگر قرارداد اشکال حقوقی داشته باشد، به اپراتور اخطار می دهیم و برای تخلفاتش جریمه سنگین در نظر می گیریم و در صورت رفتار نامناسب اپراتور، تا لغو پروانه پیش می رویم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع سیم کارت های دیگر مشترک در قبال بدهی یک سیم کارت را غیر قانونی بیان کرد و افزود: این موضوع به آنها ابلاغ و جلوی کار گرفته شد.
وی تصریح کرد: اگر مصداقی در این باره وجود داشته باشد، تخلف بوده و قابل رسیدگی است.
کرم پور گفت: اگر مشترکان به علت قطع سیم کارت های دیگر خود، متضرر شده اند، این موضوع نیز قابل پیگیری است.
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات، یک سازمان صد درصد حکومتی است و مطلقا نهاد اقتصادی، تجاری و بنگاهی نیست، اظهار داشت: این سازمان نهادی است که از جانب حکومت، بخشی را اداره می کند و مردم هرقدر این سازمان را بشناسند، به نفع خودشان است.
کرم پور خاطر نشان کرد: مشترکان می توانند در صورت شکایت، به پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن های 88112504 ، 88112505 دفتر بازرسی این سازمان و همچنین 88112915 و 88469115معاونت نظارت و اعمال مقررات تماس بگیرند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عاون وزیر ارتباطات: اگر قبض تلفن‌تان را غیرعادی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانید، رسیدگی می‌‌کنیم

10-9-11-132554untitled.bmp.jpg


اقتصاد > صنعت - معاون وزیر ارتباطات: « اگر فرد یا افرادی مبلغ قبض تلفن انها غیر عادی به نظر می رسد می توانند به واحد نظارت سازمان تنظیم مقررات مراجعه کنند تا به این مساله رسیدگی شود.»

سمیه فتحی: ماجرای تعیین نرخ مکالمات تلفنی این روزها بهانه یی شده تا آتش زیر خاکستر اختلافات گذشته شرکت مخابرات ایران با کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شعله ور شود. تقاضای افزایش نرخ مکالمات تلفنی البته موضوع جدیدی نیست. این داستان به قبل از واگذاری مخابرات به بخش خصوصی برمی گردد. با این حال پس از گذشت یکسال از خصوصی سازی مخابرات نه تنها سازمان رگولاتوری باطرح پیشنهاد افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت که مدتها قبل مخابرات آن را برای این سازمان ارسال کرده بود، موافقت نکرده است بلکه موضوعات تازه تری هم مطرح شده است. موضوعاتی مبنی بر تخلف شرکت مخابرات در گران فروشی سیم کارت همراه اول با نرخ بالای 150 هزار تومان و تعهد اپراتورها مبنی بر فروش سیمکارت تا سقف معین در پروانه ، به ادامه ماجراهای داستان اختلافات این دو مجموعه تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اضافه شده است. هرچند گفته می شود، مسوولان وزارت ارتباطات و شورای ملی رقابت بر سر تعیین تعرفه ها با یکدیگر به توافق رسیدند تا به طور مشترک در کمیته تنظیم بازار مخابرات در شورای رقابت ، تعرفه ها نرخ گذاری شود. ظاهرا رگولاتوری با مساله کنار نیامده است و به تازگی هم محمد کرم پور معاون وزیر و رییس این سازمان اعلام کرده است:«تعرفه‌ های مخابرات درباره مکالمات تلفن ثابت پیشنهاد کرده بود به تصویب نرسید زیرا اطلاعات و اسناد ارسالی از سوی مخابرات ناقص بوده و به همین خاطر فعلا موضوع تغییر نرخ مکالمات منتفی است.» این اتفاقات در حالی به موضوعات روز بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تبدیل شده که قراراست گزارش تحقیق و تفحص از مخابرات بزودی در صحن علنی مجلس، مطرح شود. مجموع این مسایل ممکن است به گفته کارشناسان اقتصادی سهام شرکت مخابرات ایران که در حال حاضر خوش اقبال ترین، سهم در بازار سرمایه کشور است با نوساناتی مواجه کند.
در این راستا خبرآنلاین با محمد کرم پور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و همچنین دبیر کمیسیون تنظیم مقررات انجام داده است. در این گفت وگو سوالات مخابراتی در رابطه با سرانجام تغییر نرخ مکالمات تلفنی و تخلفات مطرح شده در گران فروشی اپراتور همراه اول در فروش سیم کارت و موضوع تعهد اپراتورها مبنی بر فروش سیم کارت تا سقف تعیین شده در مجوز لایسنس هر اپراتوری، مطرح شده که این معاون وزیر ارتباطات علاوه بر پاسخ این سوالات به خبرنگار خبرآنلاین تاکید کرد:«متاسفانه در اتفاقات اخیر رسانه ها بیشتر برداشتهای خاص خود از موضوعات پیش آمده را منتشر کرده اند، در حالیکه بنده همیشه شفاف و بر اساس واقعیتها سخن گفته و می گویم. عجیب است که برخی کم لطفی می کنند.»، ادامه این گفت و گو در ذیل آمده است:
آقای کرم پور شما به عنوان دبیر کمیسیون تنظیم مقررات به تازگی اعلام کردید؛«تعرفه‌های پیشنهادی مخابرات درباره تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت به تصویب نرسید زیرا اطلاعات و اسناد ارسالی از سوی مخابرات ناقص بود و به آن‌ها تذکر داده شده که حقوق سهامدارانشان را با رفتار مدیریتی صحیح حفظ کنند.»، با توجه به این موضوع دیگر نرخ مکالمات تلفنی تغییر نخواهد کرد؟
شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور تلفنی این حق را دارد تا طرح پیشنهاد تغییر تعرفه مکالمات و یا هر تعرفه مخابراتی را به نهاد تصمیم گیر، یعنی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال کند تا پس از بررسی های لازم در این باره تصمیم گیری شود. بر این اساس طبق قانون و بررسی ها انجام شده این کمیسیون به نتیجه رسید که طرح پیشنهادی مخابرات مبنی بر افزایش مکالمات است. مستندات و اطلاعات ارسال شده توسط این اپراتور ، در جهت تغییر نرخ ها کافی نبود. به همین جهت فعلا موضوع تغییر نرخ مکالمات منتفی شده است مگر آنکه شرکت مخابرات بازهم بررسی هایی تازه ای انجام دهد و طرح پیشنهادی دیگری به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال کند.
منتفی شدن تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت در حالی رخ می دهد که چندی پیش آقای سید هاشمی نایب رییس شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که در بین 193 کشور رتبه 191 را از نظر قیمت پایین تعرفه‌ها به خود اختصاص داده است. با توجه اینکه باید 1000میلیارد تومان به دولت پرداخت کنند و درحالی که مخابرات تنها 600 میلیارد تومان سود کسب کرده و 400 میلیارد تومان باقی‌مانده راباید مالکان مخابرات در این زمینه پرداخت کنند تا بتوانند این مبلغ را دولتها بدهند که با نرخ فعلی مکالمات امکان پذیر نیست. از سوی دیگر مدیران مخابرات اعلام می کنند مساله گرانی نرخ ها نیست بلکه به دنبال تعدیل تعرفه ها هستند. با توجه به توضیحاتی که شما ارائه کردید یعنی اینکه پیشنهاد مخابرات تنها در جهت افزایش نرخ ها بوده است؟
قبلا هم گفتم، اکنون هم تاکید می کنم اپراتورها نباید وعده‌هایی مبنی بر افزایش نرخ به سهامداران خود بدهند. دولت و کمسیون تنظیم مقررات طبق قانون با افزایش نرخها مخالف است. عمدتا هم بدون دلیل و مستندات قانونی با هر گونه تغییر نرخ مخالفت خواهد کرد. در طرح پیشنهاد مستنداتی مبنی بر کاهش نرخها وجود نداشت و پس بررسی ها این نتیجه حاصل شد تا درخواست مخابرات مبنی بر افزایش مکالمات تلفن ثابت در کمیسیون مربوطه رد شود. ‌رگولاتوری تاکید و اعتقادش بر کاهش قیمت هاست. به همین جهت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نرخ‌های پیشنهادی مخابرات را تصویب نکرد. شاید پس از مدتی ها دوباره درخواست تغییر نرخ داشته باشند که هر زمان طرح جدید با مستندات منطقی ارائه کردند در خواست آنها بررسی و ممکن است مقبول هم واقع شود. اکنون این درخواست رد شده است.
این گفته های شما در حالی است که در اواسط سال گذشته حرف و حدیث هایی مبنی بر افزایش نرخ مکالمات تلفنی به ویژه در میان مشترکان تلفن همراه شایعه شد. بطوریکه مشاهده قبض های میان دوره با مبالغ بالا مشترکان تلفن همراه بسیاری از مشترکان را شوکه کرد.هرچند مدیران مخابرات این مساله را تکذیب کردند که تغییر نرخها باید به تصویب کمسیون تنظیم مقررات برسد. شما هم بارها این موضوع را تکذیب کردید. اما این گرانی به گفته بسیاری از مشترکان مخابرات تا حدودی مشهود است. علت چیست؟
ممکن است در مواردی اشتباهاتی رخ دهد. شاید مبلغ قبضی اشتباه درج شده باشد. اما این امکان وجود ندارد اپراتوری بدون هماهنگی و تصویب رگولاتوری نرخهایش را گران کند. نظارتهای لازم توسط سازمان تنظیم مقررات بطور مستمر انجام می گیرد و از این نوع تخلفات گزارشی نشده است. حالا اگر فرد یا افرادی به شکل موردی شکایت دارند و مبلغ قبض تلفن انها غیر عادی به نظر می رسد می توانند به واحد نظارت سازمان تنظیم مقررات و حتی بازرسی شکایات از مخابرات مراجعه کنند تا به مساله رسیدگی شود.
چند روز پیش رگولاتوری از تخلف همراه اول مبنی بر فروش سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول با مبلغ 288 هزار تومان خبر داد. در حالیکه طبق قانون باید این سیم کارتها به قیمت 150 هزار تومان فروخته می شد. چراکه مخابرات پس از خصوصی سازی نباید ودیعه نزد خود نگه می داشت. با توجه به این مساله چرا پس از یکسال واحد نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برخورد با گرانفروشی همراه اول و توقف فروش سیم کارتها به قیمت 288 هزار تومان خبر می دهد. در حالیکه یکسال است این سیم کارتها به مردم گران فروخته می شد؟
همانطور که آقای رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرده اند؛ این سازمان بارها به اپراتور همراه اول تذکر داده بود در ادامه این گرانفروشی با آن برخورد خواهیم کرد. آنها به این مساله توجهی نکردند. ما نظارتهایمان را بطور مستمر انجام می دهیم و هیچ تخلفی از دیده ما پوشیده نیست. البته توجه هم داشته باشید چند ماهی است که مخابرات کاملا با قوانین خصوصی اداره می شود. از این رو با ابلاغ این سازمان فروش سیم‌کارت دائمی باید بدون اخذ ودیعه به همان قیمت 150 هزارتومان که هزینه آن شامل اتصال و اشتراک ، آبونمان و مالیات، می شود، اخذ کنند. طبق قانون خصوصی سازی اگر این مساله رعایت می شد دیگر ودیعه سیم کارت از خریداران نباید گرفته می شد. قبلا با توجه اینکه خصوصی سازی انجام نشده بود این ودایع نزد مخابرات به امانت نگه داشته می شد و هر زمان مشترک تقاضای لغو امتیاز سیم کمارت می کرد این ودیعه به ان مشترک مربوطه عودت داده می شد. با واگذاری مخابرات در قانون آمده است: « دیگر شرکت مخابرات ایران حق ندارد ودیعه از مشترک دریافت کند.» تنها هزینه اتصال و آبونمان که 150 هزار تومان می شود باید در فروش سیم کارت دریافت کند. بالاخره این تخلف انجام شده است و مانیز مقابل آن ایستاده ایم و برخورد کرده ایم.
ظاهرا همراه با توجه به مصوبه مربوطه که در آن آمده است: « بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات موافقت کرده است که ثبت نام سیم‌کارت‌های دائمی جدید با نرخ یک میلیون و 500 هزار ریال که شامل یک میلیون و 200 هزار ریال هزینه اشتراک و 300 هزار ریال مالیات و تداوم ثبت نام سیم‌کارت‌های دائمی قدیمی با نرخ دو میلیون و هشتصد و هشتاد هزار ریال مجاز است. » اقدام به فروش سیم کارت با این نرخ کرده است. با این حال معاون شما هم گفته است: « این مصوبه مربوط به زمان دولتی بودن مخابرات بوده و طبیعی است که بعد از خصوصی شدن این روند تغییر می‌کند و اگر اپراتور یا هر کسی در این زمینه شکایتی داشته باشد، می‌تواند در بخش مربوطه در سایت سازمان به آدرس www.cra.ir شکایت خود را مطرح کند. » آقای کرم پور با تو جه به اتفاقات اکنون تکلیف مشترکانی که پس از واگذاری مخابرات سیم کارتهایشان را به قیمت 288 هزار تومان خریداری کرده اند، چیست؟ آیا این مشترکان ودیعه نزد مخابرات دارند؟
درست است همراه اول تخلفی انجام داده است. این مساله رسیدگی خواهد شد. با این حال مشترکان مربوطه نگران نباشد ودیعه شان سرجای خود باقی است. هر زمان بخواهند سیم کارت خود را لغو امتیاز کنند مانند گذشته ودیعه مربوطه پس از کسر هزینه اتصال و آبونمان ومالیات عودت داده می شود. با آنها مانند مشترکان گذشته مخابرات در زمان دولتی بودن این شرکت رفتار می شود. آقای رضوانی هم پاسخ صحیح داده اند و این حق رگولاتوری در صورت مشهاده تخلفی و عدم توجه اپراتور به اخطارهایش، با ان اپراتور برخورد کند. ولی دلیلی نمی شود تا حق خریداری که اطلاع نداشته ضایع شود.
در چند روز گذشته در برخی رسانابل سخنان اخیر آقای فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مبنی بر اینکه ؛ «نبایداپراتورها تلفنی به رعایت سقف پروانه در واگذاری سیم کارت موظف شوند.»، واکنش نشان دادید و گفته اید:« در جایگاه هر کسی نیست که درباره امور حاکمیتی صحبت کرده و دخالت کند؛ این که اپراتورها سقف دارند یا خیر،»، آیا واقعا در بازار رقابتی باید سقف پروانه وجود داشته باشد؟ اگر شما به عنوان مرجع تصمیم گیر به این موضوع معتقدید بسیاری از کارشناسان امر اعتقاد دارند این مساله درتضاد با قواعد بازار رقابتی است. اصل ماجرا چیست؟
بنده پاسخی به گفته های آقای فیضی نداده ام و در خطابم هم به هیچ وجه ایشان را مورد خطاب قرار نداده ام. بلکه گفته ام دربازار رقابتی در شان اپراتورها نیست که بخواهند تصمیم بگیرند سقف پروانه وجود داشته باشد یا خیر. بازار رقابتی قوانینی دارد که توسط رگولاتوری تعیین می‌شود. بنده در آن مصاحبه تاکید کردم و بازهم تکرار می کنم که مرجع تصمیم گیر رگولاتوری است. هیچ نهادی به غیر از این سازمان سخنی بگوید و نظری اعلام کند غیرمستند است. فعلا این سازمان تصمیم می گیرد که سقف پروانه لازم است یا خیر. این مساله هم بستگی به بازار رقابتی دارد. شاید تا 10 سال دیگر رگولاتوری به این نتیجه نرسد که سقف را بردارد یا بگذارد بازهم دلیل نمی شود تا اپراتورها بدون توجه به جایگاهشان در این موضوع دخالت کنند. قانون روشن و واضح است. متاسفانه برداشتهای صحیحی از گفته بنده برخی رسانه ها ندارند و دست به جوسازی می زنند. حاضرم کجا لازم باشد با استناد به قانون پاسخگو باشم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
گفتگوی مشروح مهر با سیدهاشمی: سیمکارتهای288 هزارتومانی ارزان نشد/ لغومصوبه کاهش قیمت شبکه هوشمند نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات در واکنش به خبر توقف فروش سیمکارتهای 288 هزار تومانی که از سوی سازمان تنظیم مقررات اعلام شد گفت: تا زمانی که این مصوبه دولت در این زمینه لغو نشود سیمکارتهای قدیم همراه اول به قیمت 288 هزار تومان فروخته می شود. به گزارش خبرنگار مهر، چندی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرحهایی را به تصویب می رساند که از سوی شرکت تازه خصوصی شده مخابرات انجام آن امکانپذیر نیست و از سویی دیگر شرکت مخابرات ایران نیز طرحهایی را به اجرا می رساند که به اعتقاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بدون هماهنگی این سازمان بوده و تخلف محسوب می شود. با این وجود به نظر می رسد این دو شرکت که پیش از این هر دو زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بودند آنطور که باید با یکدیگر هماهنگ نبوده و طرحهای در دست اجرای آنها به محلی برای جدال دو طرف تبدیل شده است.
توقف فروش سیمکارتهای 288 هزار تومانی همراه اول، رد بسته تعرفه پیشنهادی تلفن ثابت، کاهش تعرفه شبکه هوشمند INو تعرفه خطوط E1 از جمله مباحثی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات مصوب کرده است اما شرکت مخابرات ایران در این خصوص نظرات دیگری دارد.

سید مصطفی سید هاشمی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در گفتگویی به سئوالات خبرنگار مهر در این زمینه پاسخ گفت.

فروش سیمکارتهای 288 هزار تومانی ادامه می یابد

سید مصطفی سید هاشمی در خصوص مصوبه توقف فروش سیمکارتهای 288 هزار تومانی همراه اول و کاهش قیمت این سیمکارتها به 150 هزار تومان به خبرنگار مهر گفت: فروش سیمکارتهای 288 هزار تومانی در سال 87 و براساس مصوبه هیئت وزیران و مطابق با نص صریح اصل 138 قانون اساسی به مخابرات ایران ابلاغ شد تا سیمکارتهای دائمی قدیمی با نرخ 288 هزار تومان به فروش رود که مخابرات نیز تا این زمان این مصوبه را اجرایی کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که از مرداد ماه که مصوبه سازمان تنظیم مقررات مبنی بر توقف فروش این سیمکارتها ابلاغ شده تکلیف کسانی که تا به امروز سیمکارتهای 288 هزار تومانی خریده اند چه می شود و آیا مخابرات نسبت به پرداخت مبلغ مازاد آنها اقدام می کند یا خیر گفت: مصوبه فروش سیمکارتهای قدیمی 288 هزارتومانی هنوز از جانب هیئت وزیران لغو نشده و هیچ تصمیمی که موید لغو حکم مذکور باشد به شرکت مخابرات ایران ابلاغ نشده است.

سیدهاشمی با تاکید بر اینکه این مصوبه مهلت زمانی نداشته و برای آن نیز سقفی در نظر گرفته نشده است خاطرنشان کرد: هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزیر وقت ارتباطات در 8 خرداد 87 تداوم ثبت نام سیمکارتهای دائمی با نرخ 288 هزار تومان را تجویز کرده است و اینکه آیا سازمان تنظیم مقررات می تواند مصوبه هیئت وزیران را لغو کند یا نه جای سئوال دارد.

وی اضافه کرد: از نظر تغییر قیمت این سیمکارتها مخابرات هیچ مشکلی ندارد اما اگر مشکل قانونی این مصوبه حل شود مخابرات نسبت به تغییر قیمت از 288 هزار تومان به 150 هزار تومان اقدام می کند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در زمان حاضر تقاضایی برای این نوع سیمکارت وجود ندارد ادامه داد: مخابرات پاسخ سازمان تنظیم مقررات را برای توقف فروش این سیمکارتها براساس مصوبه هیئت وزیران داده و سئوال کرده که آیا این مصوبه به معنای لغو مصوبه هیئت وزیران است یا خیر؟

وی گفت: این مصوبه فعلا اعمال نمی شود تا سازمان تنظیم مقررات به سئوال شرکت مخابرات ایران پاسخ دهد.

این در حالی است که طبق اعلام مدیران سازمان تنظیم مقررات توقف فروش سیمکارت دائمی 288 هزار تومانی همراه اول توسط سازمان تنظیم مقررات به همراه اول اعلام شده و فروش سیمکارت با قیمت 288 هزار تومان غیرقانونی است و براساس پروانه مخابرات، همراه اول دیگر مجاز به فروش سیمکارت با این قیمت نیست.

پیشنهاد تغییر تعرفه تلفن ثابت رد نشده است

سید هاشمی در واکنش به اخباری مبنی بر رد پیشنهاد تغییر تعرفه های تلفن ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات نیز به مهر گفت: با شنیدن این خبر تاسف خوردم چرا که طبق مصوبه ارجاع شده به شرکت مخابرات ایران کمیسیون تنظیم مقررات نه تنها این پیشنهاد را رد نکرده بلکه دستور بررسی مجدد آن را داده است اما اینکه در رسانه ها اعلام می شود که این پیشنهاد رد شده جای تاسف و سئوال دارد.

سیدهاشمی گفت: در متن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات آمده است که کمیسیون پس از استماع گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی بر افزایش تعرفه تلفن ثابت با کافی ندانستن توجیهات مقرر کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی های لازم را درباره دلایل توجیهی تغییر قیمت، آثار و پیامدهای اقتصادی و همچنین محدودیت های قانونی آن موضوع را مجددا بررسی و نتیجه را برای تصمیم گیری قطعی به کمیسیون گزارش کند.

وی اضافه کرد: این مصوبه در تاریخ 24 مردادماه 89 در خصوص پیشنهاد تغییر پالس مکالمه تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران تصویب شده و سازمان تنظیم مقررات آن را در تاریخ 15 شهریورماه جاری به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرده است. بعد از این تاریخ در کمیسیون تنظیم مقررات هیچ بحثی در رابطه با این موضوع نشده است.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به مهر گفت: توجیهاتمان را مبنی بر افزایش قیمت، مبنای تغییر آن و پیامدهای اقتصادی تا پایان هفته آینده به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال خواهیم کرد.

این درحالی است که محمد کرم پور رئیس سازمان تنظیم مقررات در این باره گفته است که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از بررسی طرح پیشنهادی شرکت مخابرات ایران مبنی بر افزایش قیمت تعرفه مکالمات تلفن ثابت تصمیم به رد این طرح گرفت.

به گفته وی سیاست کمیسیون تنظیم مقررات به سمت کاهش تعرفه‌ها تمایل دارد تا افزایش آن که البته در این مورد شرکت مخابرات نتوانسته بود با دلایل کارشناسی و منطقی نظر اعضای کمیسیون تنظیم مقررات را جلب کند و به زودی این موضوع در نامه‌ای رسمی به شرکت مخابرات ابلاغ خواهد شد.
دولت ما به التفاوت درآمد تلفن ثابت را به مخابرات بدهد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در زمان ارائه پیشنهاد، توجیهات این طرح در گزارش مطرح نشده بود به مهر گفت: دلایل این تغییر قیمت در چارچوب یک بسته پیشنهادی و با توجه به توصیه های اتحادیه جهانی مخابرات و براساس قوانین خصوصی سازی و قیمت تمام شده به سازمان تنظیم مقررات ارائه شد. اما طبق مصوبه کمیسون تنظیم مقررات، مجددا یک سری مستنداتی از ما خواسته شده که ظرف هفته آینده آماده شده و به سازمان ارسال می کنیم.

سید هاشمی با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده خدمات مخابرات خصوصی براساس قانون خصوصی سازی و اصلاح برنامه چهارم توسعه باید محاسبه شود خاطرنشان کرد: چنانچه دولت صلاح در این دید که این قیمتها اعمال نشود باید براساس ماده 90 قانون اصل 44 و اصلاح برنامه چهارم توسعه مابه االتفاوت آن را به مخابرات پرداخت کند.

وی گفت: در صورتی که با این پیشنهاد مخالفت شود و مصلحت دولت بر این باشد که تعرفه های پیشنهادی اعمال نشود باید مابه التفاوت آن به عنوان یک سوبسید پرداخت شود.

رد مصوبه کاهش تعرفه IN از سوی شورای رقابت

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص عدم اجرایی نکردن مصوبه کاهش تعرفه شبکه هوشمند (IN) از سوی مخابرات نیز به مهر گفت: شورای رقابت مصوبه سازمان تنظیم مقررات در خصوص کاهش تعرفه IN از 50 به 36 ریال را رد کرده و به مخابرات اعلام کرده که قیمت های قبلی به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نظرات شورای رقابت بر مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارجحیت دارد گفت: مخابرات پروانه فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات دریافت کرده اما شورای رقابت بالاترین مرجعی است که طبق اصل 44 قانون اساسی می تواند در رابطه با خصوصی سازی و قیمت ها نظر بدهد.

سید هاشمی با بیان اینکه من هم نمی دانم آیا این شورا می تواند مصوبه کمیسیون را رد کند یا خیر و این موضوع نیز به مخابرات مربوط نمی شود ادامه داد: مخابرات مصوبه ای را که شورای رقابت اعلام کرده است را طبق اصل 44 قانون اساسی اجرایی می کند.

وی اضافه کرد: تعرفه جدید شبکه هوشمند لغو شده و سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت باید اختلافاتشان در این زمینه را حل کنند و این مربوط به مخابرات نیست.

این در حالی است که رئیس سازمان تنظیم مقررات در خصوص اجرایی نکردن کاهش تعرفه استفاده از شبکه IN نیز گفته است که تمامی مصوبات رگولاتوری لازم الاجراست و هیچ اپراتوری حق ندارد به بهانه بررسی ابلاغیه‌های رگولاتوری از اجرای آن جلوگیری کند و اپراتورها در جایگاهی نیستند که مصوبات رگولاتوری را تفسیر کنند.
کرم پور گفته که در صورتی که اپراتوری به مصوبات رگولاتوری اعتراضی داشت ابتدا باید براساس مصوبه عمل کرده و بعد نظرات خود را به رگولاتوری ارسال کند تا بررسی شود.

لغو تغییر تعرفه E1 گزارش نشده است

سید هاشمی در مورد تغییر تعرفه خطوط E1 که از سوی شرکت مخابرات ایران و بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات اعمال شده است به مهر گفت: اطلاعی ندارم که این تغییر تعرفه از سوی سازمان تنظیم مقررات لغو شده و یا غیر قانونی خوانده شود.

وی افزود: طبق پروانه مخابرات هرگونه تغییر تعرفه ای بدون هماهنگی سازمان تنظیم مقررات خلاف قانون است اما در مورد تعرفه خطوط E1 از مکاتبات اجرایی میان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات اطلاعی ندارم و نامه ای مبنی بر اینکه تغییر این تعرفه خلاف است یا خیر به ما نرسیده است.

مخابرات هنوز به سقف 38 میلیون مشترک نرسیده است

سیدهاشمی در خصوص سقف پروانه فعالیت مخابرات ایران نیز به مهر گفت: پروانه شرکت مخابرات ایران برای واگذاری 38 میلیون مشترک تلفن همراه تنظیم شده و برای مازاد برآن باید به سازمان تنظیم مقررات تقاضا دهد که این سازمان براساس شرایط بازار و عرضه و تقاضا در این مورد مجوز می دهد.

وی گفت: چون هنوز میزان سیمکارتهای واگذارشده مخابرات به سقف 38 میلیون مشترک نرسیده است و حدود 31 میلیون سیمکارت واگذار کرده نیازی به افزایش تقاضا وجود ندارد.

تصمیم گیری درمورد فروش شماره های رند تا دو هفته دیگر

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در مورد آخرین وضعیت فروش سیمکارتهای رند و مرتب همراه اول از طریق مزایده گفت: پیشنهاد شرکت مخابرات استان تهران در مورد بازنگری و از سرگیری مزایده شماره های رند و مرتب همراه اول در دست بررسی در هیئت مدیره شرکت مخابرات است.

سید هاشمی افزود: هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران ظرف دو هفته آینده در این مورد تصمیم گیری خواهد کرد.

برخی تحمل احیای بخش خصوصی را ندارند

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص ناهماهنگیهای به عمل آمده میان مخابرات خصوصی و وزارت ارتباطات با تاکید براینکه برخی تحمل احیا بخش خصوصی را ندارند به مهر گفت: متاسفانه بسیاری از مقامات در کمک به بخش خصوصی، خصوصی سازی و توانمندسازی این بخش کمک نمی کنند.

وی ادامه داد: تهدید شبکه عظیم مخابرات کشور با 50 میلیون مشترک اقدام مناسبی نیست.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
قابل توجه مشتركان تلفن همراه؛
مديركل امورمشتركان ارتباطات سيار:
دفاترخدمات ارتباطي حق‌ دريافت مبلغي نقدندارند
فقط هزينه‌ قبض المثني دردفاتر دريافت مي‌شود


مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران تاكيد كرد: دفاتر خدمات ارتباطي حق‌ مطالبه هيچ مبلغ نقدي از متقاضيان ندارند مگر زماني كه مراجعه‌كننده متقاضي دريافت قبض المثني است.
علي حميدي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: مشتركان توجه داشته باشند به هيچ عنوان در زمان مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطي نبايد هزينه دريافت خدمات خود را به‌صورت نقدي پرداخت كنند، چون هزينه دريافت خدماتشان برروي قبوضشان مي‌آيد.
وي گفت: مراكز ريز مكالمه حدود 100 مركز تلفن ثابت در استان تهران است كه مشتركان مي‌توانند ريز مكالمات خود را از اين مراكز دريافت كنند.
مدير كل امور مشتركان شركت ارتباطات سيار ايران در پايان تاكيد كرد: ‌درباره استان‌ها نيز با توجه به وسعتي كه مشتركان‌مان در شهرستان‌ها دارند، تكليف كرديم اين مراكز در شهرستان‌ نيز افزايش يابد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزير ارتباطات در گفت‌وگو با فارس تأكيد كرد:
مخابرات موظف به فروش سيم‌كارت‌150 هزار توماني؛ لغو مصوبه قبلي شرط نيست
خبرگزاري فارس: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه براي فروش سيم‌كارت‌هاي 150 هزار توماني نيازي به لغو مصوبه فروش سيم‌كارت‌هاي 288 هزار توماني نيست، گفت: مبناي عمل، تصميم كميسيون تنظيم مقررات است.

A0896699.jpg



رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سؤال كه آيا لازم است پس از خصوصي شدن مخابرات، براي مصوبه‌هاي پيشين هيات دولت در زمان دولتي بودن مخابرات (مانند مصوبه فروش سيم‌كارت 288 هزارتوماني) دستور لغو مصوبه صادر شود، تاكيد كرد: چارچوب تعامل دولت با اپراتورها، پروانه آنان است و در تصميمات جديدي كه كميسيون تنظيم مقررات مي‌گيرد در جاهايي كه در پروانه اين اختيار به دولت داده شده، تصميم كميسيون مبناي عمل است.
وي ادامه داد: براي مثال فرض كنيد در بندي از پروانه نوشته شده كه در فلان موضوع اپراتور بايد براساس تصميمات كميسيون تنظيم مقررات اقدام كند كه اين معيار عمل خواهد بود.
وزير ارتباطات تاكيد كرد: بنابراين همه چيز از از نظر ضوابط و مقررات روشن است.
به گزارش فارس، اعلام خبر كاهش قيمت و ممنوعيت فروش سيم‌كارت‌هاي 288 هزار توماني همراه اول در فارس، سرانجام پس از مدت‌ها، موج كاهش قيمت را در بازار فروش سيم‌كارت دائمي اين اپراتور ايجاد كرد؛ همچنين در جريان اين مسئله كه يك هفته‌اي به بحث داغ رسانه‌ها تبديل شده بود، نظرات مختلف مسئولان مخابراتي و رگولاتوري مطرح شد.
در نهايت اجماع نظر مسئولان مخابرات به اين‌جا رسيد كه ابتدا اعلام شد مخابرات تابع رگولاتوري است؛ پس از آن گفتند از زمان دستور توقف فروش از سوي رگولاتوري، تاكنون سيم‌كارتي فروخته نشده و در نهايت نيز اعلام كردند تا لغو مصوبه پيشين هيئت دولت، فروش سيم‌كارت 288 هزار توماني ادامه مي‌يابد.
انتهاي پيام/ح
 

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,722
لایک‌ها
11,275
محل سکونت
Tehran
بچه ها من 2 تا سوال راجع به GPRS دارم:

1. راسته که میگن بعضی ها با این که بسته طلایی رو فعال کرده بودند براشون خدا تومن قبض استفاده از اینترنت اومده؟ کسی تجربه ای داشته؟ چون اگه این طوری باشه که اصلا ارزش گرفتن نداره؟

2. منطقه ای که من فعلا هستم (یزد) ایرانسل Edge داره، ولی همراه اول نداره! به نظرتون همراه اول بدون Edge بهتره یا ایرانسل با Edge و آیا تفاوت انقدر محسوسه که می ارزه سیم کارت جدید بگیرم بابت این قضیه؟

ممنونم (اسمایلی گل).
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات در گفت‌وگو با فارس خبر داد: كاهش ماليات سيم‌كارت‌هاي دائمي همراه اول؛ قيمت واقعي 123 هزار تومان
خبرگزاري فارس: معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات با اشاره به كاهش ماليات مربوط به سيم‌كارت‌هاي دائمي همراه اول گفت: براساس پروانه مخابرات قيمت سيم‌كارت‌هاي دائمي اين اپراتور 123 هزار و 600 تومان است.
A0878953.jpg


حسن رضواني در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، اظهار داشت: براساس پروانه مخابرات قيمت سيم‌كارت‌هاي دائمي اين اپراتور 123 هزار و 600 تومان است.
وي افزود: قيمت 150هزار توماني سيم‌كارت‌هاي دائمي اين اپراتور مربوط به زمان ماليات 30 هزار توماني بود كه در حال حاضر ماليات به 3 درصد كاهش پيدا كرده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات تصريح كرد: به اين ترتيب با احتساب 120 هزار تومان حق اتصال كه در پروانه مخابرات آمده، قيمت سيم‌كارت‌هاي دائمي اين اپراتور 123 هزار و 600 تومان است.
رضواني خاطر نشان كرد: در ابلاغيه رگولاتوري به مخابرات در خصوص ممنوعيت فروش سيم‌كارت‌هاي 288 هزار توماني نيز آمده كه اين شركت بايد سيم‌كارت‌هاي خود را به قيمت 120 هزار تومان به علاوه هزينه ماليات به فروش برساند.
انتهاي پيام/ح
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اخطار ديوان عدالت اداري به شركت ارتباطات سيار
اما در هفته گذشته هيات عمومي ديوان عدالت اداري ماده 16 آيين‌نامه تقاضا و اشتراك تلفن همراه را درباره اعطاي مجوز به شركت ارتباطات سيار در قطع كليه خطوط ارتباطي مشتركي كه بدهي يك خط تلفن وي بيش از ميزان وديعه آن باشد، ابطال كرد. :p
 
بالا