5 تا سوال دیگه:
1- چند ماه پیش گفتن که میشه ودیعه تلفن همراه رو تبدیل به سهام کنیم یا حتی از شرکت ارتباطات سیار پس بگیریم! خط من سال 75 ثبت نام شده. میخوام بدونم ودیعش چقدره؟ 1.200.000 تومن؟ اینو رو الان میتونم پس بگیرم؟
2- یه مشکل عجیب (و تا قسمتی مسخره!): قبلا برای فرستادن sms به خارج از کشور (مثلا امارات) باید حتما +971 استفاده میکردم و اگر 00971 میزدم، یا نمیفرستاد، یا Failed میشد. اما توی این یک ساله اخیر فقط باید به 00971 بفرستم. و عجیبه که به +971 فرستاده نمیشه!! با این وضعیت همیشه برای جواب دادن به sms یا فرستادنش، باید شماره رو ویرایش کنم و 2 تا صفر بذارم جلوش! تازه چند تا از دوستام که ایران اومده بودن فکر میکردن که نمیشه از ایران sms فرستاد. تا وقتی که من بهشون گفتم که باید 2صفر بذارن و مشکلشون حل شد. حالا اگه یکی مثل من راهنماییشون نکنه، بنده خداها باید چکار کنن؟
3- مدتی پیش میخواستم ببینم هزینه تماس با ایتالیا چقدره... زنگ زدم 09990 و سوالم رو پرسیدم. خانومه گفت گوشی رو نگه دارید... بعد از 30 ثانیه قطع کرد! دوباره گرفتم یه خانومه دیگه برداشت گفت گوشی... بعد از 30 ثانیه برداشت گفت نمیدونیم! ممنون از تماستون!
4- نمیدونم با قبرس رومینگ دارید یا نه. از نظر تماس هیچ مشکلی ندارم. اما sms به قبرس فرستاده میشه ولی دریافت نمیشه. البته لازم به ذکره که قبلا فرستاده هم نمیشد!
... میخوام بدونم تغییراتی داره انجام میشه؟
5- سرویس Delivery Report مجانیه؟ اگه مجانی نیست بگید هزینش چقدره.
ممنون از لطفتون.
راستی اینم بگم که تمام صفحات تاپیک رو خوندم تا حتی الامکان سوالام تکراری نباشه.
با سلام و عرض ادب
بسیار خرسندیم که هم صحبت با شما هستیم .
سوال های شما رو با دقت مورد بررسی قرار دادم و جواب هایی را برای آنها در نظر گرفته ایم ، ان شاءا... پاسخ شما را به طور کامل داده باشیم .
- پاسخ سوال 1 ) همانطور هم که شما مطلع هستید ، ودایع تمامی مشترکین در حال تبدیل شده به سهام هستند . ولی مشکلی که وجود دارد اینست که آیا ودایع برای تمام مشترکان یکسان در نظر گرفته شود ؟ یا اینکه با توجه به سال ثبت نامی باشد ؟ و مسئله دیگر این است که حتماً باید شرکت مخابرات ایران روند خصوصی سازی را اعمال نماید تا از نظر قانونی تبدیل ودایع مشترکین به سهم ، منع قانونی نداشته باشد .
هر چند قرار بود نتایج مذاکرات با مقامات مسئول در شهریور ماه اعلام شود ، ولی به دلایلی این کار به آبان ماه به تعویق افتاد .
- پاسخ سوال 2 ) الان حدود 1 تا 2 ماهی هست که این مشکل برطرف شده است و دیگر نیازی به وارد کردن +97 یا 0097 نیست - شما چه +97 . چه 0097 را وارد نمایید ، نرم افزار ارسال پیام کوتاه در ارتباطات سیار ، هر دو را یکی در نظر می گیرد . و شما در نامه های دریافتی خود با زدن دکمه Reply دیگر نیازی به تغییر کد اول ندارید .
هر چند زمانی که +97 باشد تا 0097 ، سیستم زودتر کار تطبیق را انجام خواهد داد ولی در کل زیاد تفاوتی ندارند .
- پاسخ سوال 3 ) از اینکه این گزارش را دادید ممنون هستیم . این مسئله را در رابطه با پاسخگویی اپراتور ها بررسی خواهیم کرد . ولی همینک اطلاعات رومینگ و ... در اختیار اپراتور ها قرار دارد و امیدوارم به مشکلی برنخورید . هر چند اگر در مورد تعرفه ها سوالی داشتید با ما از طریق
[email protected] یا 09124402538 در ارتباط باشید .
- پاسخ سوال 4 ) در قسمت رومینگ ، به دلیل تغییراتی در باند فرکانسی چند اپراتور و تغییرات مربوط به سیستم رومینگ ، این مشکل دیده میشود . امیدواریم که زودتر برطرف شود . و حق با شماست .
- پاسخ سوال 5 ) بله ، سرویس Report پیام کوتاه ، مجانی ( رایگان ) می باشد .