• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

همه چیز در مورد مرورگر فایرفاکس

HAM!D

کاربر فعال vBulletin
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2009
نوشته‌ها
2,243
لایک‌ها
734
محل سکونت
Land of the Dead !
زبان انگلیسی رو آوردم بالا ولی همچنان فارسیه چرا؟

چه بد :(

یه کاری دیگه ـم کن ، تو یه تب جدید تو آدرس بار بنویس :

about:config

بعد دکمه i`ll be careful . i promise

رو بزن ، حالا اون بالا تو قسمت filter بزن languages ، بعد که لیست اومد قسمت intl.accept_languages رو باز کن و en-us, en رو وارد کن.

بعدشم فایرفاکس رو ریستارت کن ببین حل میشه یا نه ؟
icon3.gif
 

Mehdi14

Registered User
تاریخ عضویت
11 آپریل 2010
نوشته‌ها
1,578
لایک‌ها
748
محل سکونت
گم شدم !
فایر فاکس 5 رسما منتشر شد ...

fire%20fox5.jpg



موزیلا نسخه 5 مرور محبوب فایرفاکس را برای کامپیوترهای رومیزی و تلفن های اندروید منتشر کرد و وعده داد نسخه 6 این مرورگر را نیز تا چند هفته دیگر منتشر خواهد کرد پیش از این فاصله بین انتشار هر نسخه از فایرفاکس بیش از یک سال طول می کشید ولی موزیلا استراتژی تولید نرم افزار را تغییر داده است و از روش گوگل برای عرضه نسخه های جدید محصولات خود استفاده می کند. در ادامه برخی از امکانات جدید فایرفاکس 5 به همراه لینک دانلود آمده است.

موزیلا برای رقابت با Internet Explorer مایکروسافت و Chrome گوگل استراتژی تولید فایرفاکس را تغییر داده است و به پیروی از رقیبان خود قول داده که هر 6 هفته یک نسخه جدید از فایرفاکس را منتشر کند.
Gary Kovacs مدیر ارشد موزیلا در این رابطه گفته است: "جهان اینترنت به سرعت در حال حرکت است. ما متوجه شدیم که باید سریعتر نوآوری کنیم."

قایلیت های جدید فایرفاکس 5 به شرح زیر است:

پشتیبانی از CSS های انیمشن: این فناوری جابجایی و حرکت عناصر صفحه وب را ممکن می سازد و باعث پویاتر شدن صفحات وب می گردد.
SDK جدید برای افزونه های فایرفاکس: فایرفاکس این قابلیت را Jetpack می نامد. در فایرفاکس 5 تولید کننده های افزونه قادر خواهند بود تا از فناوری های وب مانند HTML, CSS و JavaScript در ساخت افزونه های (Add-Ons) استفاده کند پیش از این تولید کننده ها مجبور به استفاده از فناوری قدیمی XUL بودند. از این پس تولید افزونه برای فایرفاکس ساده تر و راحت تر از پیش خواهد شد.
جلوگیری از ردیابی: فایرفاکس امکان جدیدی به نام Tell web sites I do not want to be trackedدارد با فعال نمودن این قابلیت، فایرفاکس به وب سایت ها اجازه نمی دهد تا به دلایل تبلیغاتی و یا غیره کاربر را ردیابی کنند. این قابلیت در نسخه اندروید وجود ندارد.
 

sepehr5768

Registered User
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,434
لایک‌ها
56
محل سکونت
دلیجان
من هم آپديت کردم به نسخه جديد اماfastdial نصب نميشه خيلي واسم ضروري و مهمه دوستان اگر کسي ميدو نه مشکل از کجاست ممنون ميشم راهنمايي کنه
 

Si30KhaN

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,254
لایک‌ها
117
محل سکونت
توی یه اتاق تاریک
چه بد :(

یه کاری دیگه ـم کن ، تو یه تب جدید تو آدرس بار بنویس :

about:config

بعد دکمه i`ll be careful . i promise

رو بزن ، حالا اون بالا تو قسمت filter بزن languages ، بعد که لیست اومد قسمت intl.accept_languages رو باز کن و en-us, en رو وارد کن.

بعدشم فایرفاکس رو ریستارت کن ببین حل میشه یا نه ؟
icon3.gif

همون انگلیسیشو دانلود کردم خیال راحت!
فارسیش یه جوری بود !:wacko:
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
مرورگر محبوب فایرفاکس دیگر نیازی به معرفی ندارد. یک مرورگر اپن‌سورس که هم کاربران ویندوز به خوبی آن را می‌شناسند و هم کاربران دیگر سیستمهای عامل، به ویژه لینوکس، دیگر به آن خوگرفته‌اند. یک مرورگر کامل و با قابلیت اعتماد بالا که از یک نقطه قوت بسیار خوب نیز سود می‌برد: افزونه‌های بی‌شمار.

منطقه مرکزی، در وبلاگی آمده است: IE را دور بیاندازید (IE Tab 2): بسیار اتفاق می‌افتد که یک سایت تنها برای نمایش با اینترنت اکسپلورر طراحی شده باشد، این اتفاق درباره سایت‌های ایرانی بسیار شایع است و به همین دلیل، نمی‌توان با مرورگر فایرفاکس از خدمات آن‌ها استفاده کرد. این امر باعث می‌شود تا بعضی اوقات، کاربر به استفاده از IE رو بیاورد و پس از انجام امور مربوطه، به فایرفاکس بازگردد. با این حال، استفاده از افزونه IE Tab 2 در فایرفاکس این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوانید لینک‌ها را در یک زبانه شبیه ساز شرایط IE باز کنید. در این حالت صفحات وب با استفاده از موتور IE در دل فایرفاکس باز شده و رندر می‌شوند و به همین دلیل، امکان نمایش و استفاده از کنترل‌های سفارشی ActiveX و امکانات اختصاصی SharePoint نیز فراهم است. در اصل، محیط این زبانه، یک مرورگر کامل IE است که علاوه بر استفاده از موتور IE، امکان دسترسی به تنظیمات اینترنت اکسپلورر را نیز به‌صورت مستقیم فراهم می‌سازد. برای استفاده از این افزونه برای نمایش وب پیج‌ها، می‌توانید با کلیک راست روی زبانه مورد نظر و انتخاب Switch Rendering Engine یا کلیک آیکون کوچک سمت راست و پایین مرورگر، بین حالت استاندارد فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر سوییچ کنید.

آیکون پایین صفحه نمایانگر موتور انتخاب شده در حال حاضر است. با یک کلیک راست ساده در زبانه باز شده توسط IE Tab می‌توان به سادگی تشخیص داد که موتور استفاده شده برای رندر صفحه، فایرفاکس است یا اینترنت اکسپلورر. با این اوصاف، اگر از اینترنت اکسپلورر دل خوشی ندارید، با استفاده از این افزونه می‌توانید به راحتی آن را دور بیاندازید.

بر اوضاع مسلط شوید (FoxTab): پس از اضافه کردن چند افزونه کوچک و فنی، نوبت به آن می‌رسد تا از قابلیت‌های نهان فایرفاکس به بهترین نحوه بهره برداری کنید. افزونه‌ای که در این قسمت معرفی می‌کنیم، Foxtab نام دارد که در اصل، یک افزونه برای نمایش اوضاع جاری مرورگر به صورت سه بعدی و با افکت‌های تصویری بسیار زیبا است. پس از دانلود و نصب این افزونه، دکمه‌ای در نوار ابزار ظاهر می‌شود که با فشردن آن، به یک زبانه با دنیایی متفاوت هدایت خواهید شد.

در این حالت، تمام زبانه‌های باز شده در مرورگر به‌صورت نمای کلی و در کنار یکدیگر به نمایش در‌می‌آیند. این حالت به ویژه در شرایطی که تعداد زیادی زبانه در مرورگر باز هستند، سودمند واقع می‌شود. در این زبانه می‌توان از تم‌های آماده یا یک عکس دلخواه برای پس زمینه استفاده کرد. همچنین می‌توان فرمت‌های کنارهم قرارگیری پنجره‌ها را نیز از میان چند مدل سه بعدی انتخاب کرده و حتی جهت دوربین را به سمت پنجره‌ها نیز تعیین کرد. این زبانه همچنین امکان نمایش زبانه‌های تازه بسته شده و همچنین، سایت‌های مورد علاقه کاربر به‌صورت سه بعدی را نیز دارد.

بهتر دانلود کنید (Download Statusbar): اکنون زمان معرفی یک برنامه برای بهینه سازی مدیر دانلود در فایرفاکس است. همان‌طور که می‌دانید، مدیر دانلود در فایرفاکس در یک پنجره جدا باز شده و کارایی بالایی نیز ندارد. برای تجربه یک برنامه بهتر برای مدیریت دانلود، استفاده از افزونه Download Statusbar را پیشنهاد می‌کنیم. البته در صورتی که از یک مدیر دانلود مجزا در ویندوز استفاده می‌کنید (برنامه‌هایی نظیر IDM یا DAP)، کاربرد این افزونه بسیار کم خواهد بود، اما در هر صورت، از مدیر دانلود درونی فایرفاکس بسیار بهتر و کاراتر است.

این افزونه در اصل تغییری در ظاهر فایرفاکس ایجاد نمی‌کند و تنها هنگام دانلود یک فایل، با ایجاد یک نوار باریک در پایین صفحه مرورگر و نمایش همزمان میزان دانلود به‌صورت گرافیکی و عددی به همراه سرعت دانلود، هم وضعیت دریافت داده‌ها را به سرعت نمایش داده و هم در اشغال فضا و رعایت یکپارچگی پنجره مرورگر تأثیر به سزایی دارد. با نگه داشتن ماوس روی نوار دانلود یک فایل، اطلاعات جزئی از وضعیت دانلود آن به نمایش در خواهد آمد.

نشان‌های خود را یک‌جا ببینید (My Bookmarks): مرورگر فایرفاکس در زمینه بوک‌مارک‌ها، از قابلیت‌های خوبی برخوردار است و امکانات مناسبی برای مدیریت و دسته بندی آن‌ها در اختیار کاربر می‌گذارد. با این حال، شاید شما هم علاقه‌مند باشید تا بدون نیاز به محدود‌شدن در منوها و نوار ابزار باریک فایرفاکس، به همه نشان‌های خود به‌صورت یکجا و دسته‌بندی شده دسترسی داشته و به سادگی از آن‌ها استفاده کنید. افزونه My Bookmarks یک ابزار بسیار ساده برای نمایش تمام نشان‌های ذخیره شده در فایرفاکس، در یک صفحه منفرد است.

این صفحه، با استفاده از گزینه about:mybookmarks در منوی Bookmarks مرورگر یا ورود عبارت about:mybookmarks در نوار آدرس به سادگی قابل دسترسی است. به رغم ایده مناسب و سودمند این افزونه، تنظیمات پیش فرض آن چندان جذاب نیستند و بهتر است تا تغییراتی را در آن اعمال کنید. برای دسترسی به پنجره تنظیمات این افزونه، با مراجعه به بخش مدیریت افزونه‌ها در فایرفاکس در منوی Tools>Add-ons، افزونه My Bookmarks را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Options کلیک کنید.

در این صورت، پنجره تنظیمات این افزونه نمایان خواهد شد. در این قسمت می‌توانید بخش‌های اصلی در بر‌دارنده نشان‌ها از جمله منوی نشان‌ها یا نوار ابزار نشان‌ها را برای نمایش در صفحه My Bookmarks انتخاب کنید. همچنین، متد باز شدن لینک‌ها و چند پارامتر دیگر را نیز می‌توانید تغییر دهید. با انتخاب زبانه Style امکان سفارشی سازی کد CSS استفاده شده برای صفحه نشان‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در صورتی که با طراحی صفحات وب آشنایی داشته باشید، می‌توانید انواع تغییرات دلخواه را در آن اعمال کنید. پیشنهاد می‌شود تا در زیر قسمت{} body، عبارت‌های;font-size:small و;font-family:Tahoma را برای چشم‌نواز‌تر شدن خروجی این افزونه وارد کرده و ذخیره کنید. همچنین، در قسمت Folders می‌توانید پوشه‌هایی را که برای نمایش نشان‌ها استفاده خواهند شد، نیز انتخاب کنید.

سریع‌تر شوید (FastestFox): یکی از قابلیت‌های خوبی که در IE7 معرفی شد، پنجره کوچکی به‌نام شتاب دهنده یا Accelerator بود که با انتخاب متن در مرورگر نمایان می‌شد و قابلیت‌های زیاد و سودمندی را درباره متن انتخاب شده در اختیار کاربر می‌گذاشت. در فایرفاکس، این امکان با استفاده از افزونه FastestFox فراهم شده و نوآوری‌های خوبی نیز در کارکرد آن اعمال شده است. پس از نصب این افزونه، با انتخاب هر متن در پنجره مرورگر، یک پنجره کوچک باز شده و سعی در دریافت اطلاعات تعریفی متن انتخاب شده از ویکی پدیا می‌کند.

علاوه بر نمایش قسمت محدودی از متن ارائه شده از طرف ویکی پدیا برای موضوع مورد توجه، امکان کلیک روی آیکون‌های کوچک پایین این پنجره نیز وجود دارد که هر کدام، با توجه به کارکرد خاص خود، وظیفه‌ای خاص بر عهده دارد. با کلیک روی نماد گوگل، می‌توان عبارت مورد نظر را جست‌وجو کرده یا مدخل Wikitionary آن را مورد جست‌وجو قرار داد. نمادهای پیش فرض این پنجره چندان مناسب و جذاب نیستند و می‌توانید به راحتی، با استفاده از پنجره تنظیمات این افزونه، عملکرد آن و همچنین سایت‌های دلخواه را برای اضافه کردن به این پنجره کوچک انتخاب کنید. زیر و رو کردن وب و محتوای آن، هیچ گاه به این سادگی و سریعی نبوده است.

ظاهر سایت‌ها را به دلخواه تغییر دهید (Stylish): بسیار اتفاق می‌افتد که به وب سایت‌هایی بر‌می‌خوریم که ظاهر جذابی ندارند یا رنگ‌بندی آن‌ها چندان دلچسب نیست. محتوای سنگینی دارند یا المان‌های اضافی در آن‌ها به میزان بسیاری به‌کار رفته است. گاهی اوقات به ذهن بیننده این امر خطور می‌کند که‌ ای کاش رنگ نوارهای این سایت گرم‌تر بود یا‌ ای کاش زمینه متن در آن روشن بود تا برای مطالعه طولانی مناسب باشد. افزونه stylish برای ایجاد تغییر در ظاهر یک سایت و برای جامه عمل پوشاندن به آرزوی بالا ایجاد‌شده است. ابزاری برای تغییر ظاهر سایت‌ها و نمایش آن‌ها با قالب دلخواه کاربر که انعطاف بسیار بالایی داشته و امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارد. با این‌که این افزونه بر‌اساس تغییر دلخواه در فایل CSS سایت دلخواه ایجاد شده، اما در بیشتر موارد در سایت‌های معروف، به کد نویسی یا آشنایی با CSS نیز نیازی نخواهید داشت. زیرا هر کاربر می‌تواند به راحتی استایل‌های دلخواه خود را از طریق سایت stylish به اشتراک بگذارد و دیگران نیز با یک جست‌وجوی ساده آن‌ها را یافته، پیش نمایش آن‌ها را ببینند و در صورت علاقه، مورد استفاده قرار دهند. پس از نصب این افزونه، نخستین تغییری که در مرورگر اتفاق خواهد افتاد، نمایان شدن یک آیکون کوچک در پایین و سمت راست پنجره فایرفاکس است.

با کلیک روی این آیکون منویی نمایان می‌شود که امکان اعمال تغییرات را روی سایت جاری می‌دهد. همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید، این منو شامل یک گزینه با عبارت Write New Style است که انتخاب آن، موجب باز شدن پنجره‌ای برای نوشتن کد CSS می‌شود. پس از نوشتن کد CSS دلخواه برای این سایت می‌توانید فایل CSS مذکور را ذخیره کرده، سپس مورد استفاده قرار دهید. همچنین، با فشردن دکمه Preview تعبیه شده در پنجره ویرایش استایل، می‌توانید تغییرات حاصل شده را قبل از ذخیره سازی ببینید. در صورتی که دانش یا زمان کافی برای ایجاد یک کد جدید CSS ندارید، بد نیست سری به مخزن استایل‌های ایجاد شده توسط کاربران در سایت این افزونه بزنید و ببینید آیا برای سایت مورد نظر شما، استایل آماده‌ای وجود دارد یا خیر. بد نیست بدانید که تعداد کاربران stylish آنقدر زیاد است که برای بی نام و نشان‌ترین سایت‌ها هم در آن قالب آماده پیدا می‌شود. برای انجام این کار، با انتخاب گزینه Find style for this site این افزونه به صورت خودکار جست‌وجویی را در سایت خود به انجام رسانده، سپس نتایج را در یک زبانه جدید به نمایش می‌گذارد.

در صورتی که استایل‌های آماده برای سایت مورد نظر شما در این مخزن به اشتراک گذاشته شده باشند، به راحتی و با کلیک روی لینک فراهم شده می‌توانید آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. پس از باز‌شدن صفحه توضیحات استایل مربوطه، دکمه‌ای با عنوان Install مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی آن، افزونه Stylish پنجره‌ای را برای مدیریت آن باز خواهد کرد. در این قسمت می‌توانید قبل از اعمال استایل به سایت مورد نظر، با فشردن دکمه Preview به صورت پویا و بی تأخیر، پیش نمایشی از آنچه قرار است اتفاق بیافتد، مشاهده کنید.

در صورتی که از تغییرات اعمال شده راضی باشید، می‌توانید با فشردن دکمه Install این استایل را ذخیره کرده و مورد استفاده قرار دهید. هم اکنون کار دستکاری سایت مقصد تمام شده است و فایرفاکس در حالت پیش فرض از استایل دلخواه شما برای این سایت خاص استفاده خواهد کرد. در صورتی که بخواهید دوباره ظاهر اصلی سایت مقصد را ببینید، تنها لازم است تا با کلیک روی آیکون Stylish آن را به طور موقت غیر فعال کنید. همه چیز به سادگی و به سرعت به حالت نخست خود باز خواهد گشت.

منبع خبر: ایسنا
 

HAM!D

کاربر فعال vBulletin
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2009
نوشته‌ها
2,243
لایک‌ها
734
محل سکونت
Land of the Dead !
شاهکار جدید بنیاد موزیلا یعنی Mozilla Firefox v6.0 Final

طبق آن چیزی که پیش بینی می شد تنها پس از چند ماه از ارائه نسخه 4 موزیلا فایرفاکس ، شرکت سازنده سیاست هایش را تغییر داده و در طول هر چند هفته نسخه ی جدیدی از مرورگر محبوب خود را تولید می کند. نسخه جدید به تازگی ارائه شده است و پیش بینی می شود تنها در چند هفته آینده نسخه بعدی هم از راه برسد. باید ببینیم سیاست های جدید موزیلا آیا به موفقیت هرچه بیشتر این شرکت خواهد انجامید یا خیر.
از مدت ها قبل طی پیش بینی هایی که میشد موزیلا قصد داشت تا علاوه بر بهبود سرعت و کارآیی این مرورگر تغییرات زیادی را هم در واسط کاربری دهد تا علاوه بر قدرت و کیفیت کاربران بتوانند با یک واسط کاربری جذاب تر از گذشته به گشت و گذار در اینترنت بپردازند و مطابق همین پیش بینی ها این نسخه مانند همان چیزی که از قبل به واسطه عکس های متعدد به نمایش در آمده بود این نسخه ارائه گردید. نسخه ی جدید به دلیل سازگاری بسیار ویژه ای که با موتورهای پردازشی در کدها به زبان های مختلف دارد با سرعتی بسیار بالاتر صفحات را بارگزاری خواهد کرد و این مورد برای کاربران که به مراتب از سرعت های نسبتا پائین بهره می برند بهترین خبر و هدیه خواهد بود. اما مهم ترین تغییر که همان اعمال تغییرات در واسط کاربری است در بهینه سازی عملکرد ها و همچنین بهبود آن ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. سازگاری هرچه بهتر با جاوا و کدهای آن و نسخه 5 از HTML هم از نکات بسیار قابل توجهی است که در نسخه جدید فایرفاکس به چشم می خورد. کش نمودن بخش هایی از سایت ها که اکثر مواقع ثابت هستند برای بارگزاری هرچه سریعتر در دفعات بعدی بازگشایی یکی از جالب ترین نکاتی است که شاید نکته پیچیده ای در آن وجود نداشته باشد اما با همین عمل ساده هم سرعت بسیار بهبود خواهد یافت.

Mozilla Firefox در این نسخه طرح نوینی از Add-on ها و مدیریت و تنظیمات آن ها را به نمایش گذاشته و طوری عمل نموده که کاربران ساده تر از گذشته بتوانند پلاگین های دلخواه خود را که تعدادشان حالا از هزاران هم فراتر رفته را نصب و با قدرت بیشتری به مرور وب بپردازند. Index کردن DB ها برای کانکت شدن سریعتر به اطلاعات موجود برروی سرورها هم از جالب ترین تکنولوژی هایی است که در این نسخه دیده می شود. عدم Crash شدن های متعدد که به دلایل مختلف در نسخه های قبلی به وجود می آمد در این نسخه دیده می شود به طوری که شاید نسبت به قبل به هیچ وجه موزیلا فایرفاکس Crash نشود یا حداقل تعداد آن ها بسیار پائین باشد. نسخه جدید نسبت به قبل سه قابلیت اصلی را تقویت کرده است ؛ سریعتر شده ، راحت تر قابل استفاده است و بازهم سریعتر عمل می کند ؛ این که سریعتر عمل می کند به این خاطر است که با جاوا و کدهای مربوط به آن بسیار سازگارتر شده است. سازگاری کامل با نسخه 3 از CSS که پایه اصلی طراحی ها در وب است از نکات بسیار مهم و قابل توجه برای کاربران علل الخصوص برنامه نویسان و طراحان وب است. امنیت اطلاعات و مدیریت آن ها نسبت به قابل با کیفیت بیشتری ارائه شده و با توجه به کنترل هایی که کاربران به واسطه این قابلیت ها برروی اطلاعات خود دارند نسخه جدید بسیار ایمن تر از نسخه های قبلی عمل خواهد کرد.
اما یکی از مهم ترین و موفق ترین قابلیت هایی که در این نسخه از مرورگر روباه بنیاد موزیلا به چشم می خورد پشتیبانی از فرمتی است که برای ویدئوهای تحت وب که کیفیت بسیار بالایی دارند و از فرمتی به نام WebM استفاده می کنند ؛ این قابلیت بسیار مهم به کاربران این اجازه را می دهد که این فرمت ویدئویی آنلاین را به راحتی اجرا کرده و با کیفیت بسیار بالا به نظاره بنشینند ؛ این فرمت که در آینده ای نزدیک بیشتر از آن نام برده خواهد شد علاوه بر کیفیت بالا حجم مناسبی هم برای فایل ها در نظر می گیرد که مطمئنا برای لود صفحات بسیار مناسب تر از بقیه گزینه ها ویدئویی خواهد بود. برای نمونه فایل ویدئویی که از سوی سایت موزیلا برای معرفی این نسخه در نظر گرفته شده است با کیفیت بالای تصاویر که اندازه آن 720*1280 است کمتر از 8 مگابایت حجم دارد در صورتی که همین کیفیت بالای تصاویر اگر با فرمت های دیگر تعریف می شد به مراتب حجم بیشتری را طلب می کرد.
نسخه جدید از Mozilla Firefox از وب سايت قدرتمند آسان دانلود آماده دانلود شده است ؛ نسخه فارسی در ادامه برای دانلود کاربران عزیز فارسی زبان قرار گرفت. هرچند طبق زمابندی های جدید موزیلا ، قرار است نسخه های بعدی تنها طی چند ماه آینده رونمایی شوند اما همین نسخه 6 هم می تواند گام بلندی برای پیروزی بر IE بردارد.


قابلیت های کلیدی نرم افزار Mozilla Firefox v6.0 Final :

- واسط کاربری جدید و جذاب تر نسبت به قابل
- سرعت بسیار بالا در بارگزاری صفحات وب
- داراي قابليت ‏Tabbed Browsing (باز شدن تمام صفحات در يك صفحه)
- امنيت بالا در محيط نا امن اينترنت
- جلوگبري از خطرات احتمالي Spy-Ware ها و دزدان
- جلوگيري از باز شدن صفحات تبليغاتي بي مورد(Popup - bloker)
- محافظت از پسوردها و رمز هاي عبور خصوصي و امنيتي
- مدیریت حرفه ای تر Add-on ها
- استفاده ساده تر از نرم افزار
- پشتیبانی از HTML نسخه 5
- پشتیبانی از نسخه 3 CSS
- امکان سازگاری با فرمت ویدئویی WebM
- کاهش بسیار محسوس Crash ها در استفاده از این نسخه
- سازگاری مثال زدنی با جاوا اسکریپت برای بارگزاری هرچه بهتر صفحات
- آنلاین بودن همیشگی و عدم قطع شدن سوکت های ارتباطی (اجرای بهتر بازی ها و چت کردن)
- امکان نمایش تمام صفحه ویدئوها
- امکان مشاهده آفلاین صفحات از قبل کش شده
- کش بخش هایی از سایت ها که معمولا ثابت هستند
- انعطاف پذیری بسیار بالای نرم افزار در مواجه با سلایق مختلف
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...
Mozilla%20Firefox%20v6.0%20Final.jpg



دانلود با حجم ۱۳.۴ مگابایت
 

Hamed_Au

کاربر فعال آپلود سنتر
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2009
نوشته‌ها
597
لایک‌ها
78
محل سکونت
Heaven
چطوری هیستوری رو هم همراهمون ببریم به 6؟ بوکمارکها راحت میان.
 

scanme

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2005
نوشته‌ها
1,216
لایک‌ها
85
محل سکونت
THR
چطوری هیستوری رو هم همراهمون ببریم به 6؟ بوکمارکها راحت میان.


همون نسخه رو آپدیت کنی اونام منتقل میشه اما اگه میخواین پاک کنین و دوباره نصب کنین از برنامه mozbackup استفاده کنید
اما فقط

opera :d

در ضمن آقا این بنر tehparadox چیه توی امضای شما ؟
 

Hamed_Au

کاربر فعال آپلود سنتر
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2009
نوشته‌ها
597
لایک‌ها
78
محل سکونت
Heaven
همون نسخه رو آپدیت کنی اونام منتقل میشه اما اگه میخواین پاک کنین و دوباره نصب کنین از برنامه mozbackup استفاده کنید
اما فقط

opera :d

در ضمن آقا این بنر tehparadox چیه توی امضای شما ؟

دستت درد نکنه حتما امتحانش میکنم :)

ولی فایر فاکس یه چیز دیگه هست هااااا :happy:

بنر هم مال دوران جاهلیته :D
 

nvd1807

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
250
لایک‌ها
24
محل سکونت
TEH
سلام خدمت همه دوستان
من تازه واردم و هیچ جای این انجمنو بلد نیستم
اما یه مشکل جدی دارم
ویندوز سونم مشکل خورده و باید عوضش کنم اما تو موزیلا و کروم چند تا سایت هست که پسوردشون تو این بروزر ها سیو شده و منم فراموش کردم
و فقط با همینا میتونم بیارم
اگه ویندوز عوض کنم اونا هم میره
ازتون درخواست کمک دارم
در ضمن فایر فامس من جدیدا هیچ یوزر و پسوردی رو سیو نمیکنه
 

HAM!D

کاربر فعال vBulletin
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2009
نوشته‌ها
2,243
لایک‌ها
734
محل سکونت
Land of the Dead !
سلام خدمت همه دوستان
من تازه واردم و هیچ جای این انجمنو بلد نیستم
اما یه مشکل جدی دارم
ویندوز سونم مشکل خورده و باید عوضش کنم اما تو موزیلا و کروم چند تا سایت هست که پسوردشون تو این بروزر ها سیو شده و منم فراموش کردم
و فقط با همینا میتونم بیارم
اگه ویندوز عوض کنم اونا هم میره
ازتون درخواست کمک دارم
در ضمن فایر فامس من جدیدا هیچ یوزر و پسوردی رو سیو نمیکنه

از طریق مسیر زیر میتونید پسوردتون رو ببینید :

tools/options/security/saved passwords

ادرس رو جستجو کنید و پسوردتون رو ببینید.

تو همون قسمت هم تیک remember passwords for sites رو بزنی فکر کنم درست بشه .
 

nvd1807

Registered User
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
250
لایک‌ها
24
محل سکونت
TEH
از طریق مسیر زیر میتونید پسوردتون رو ببینید :

tools/options/security/saved passwords

ادرس رو جستجو کنید و پسوردتون رو ببینید.

تو همون قسمت هم تیک remember passwords for sites رو بزنی فکر کنم درست بشه .


بعد از نصب ویندوز چی؟
همهی پسوردها و یوزر هام میمونن؟
 

HAM!D

کاربر فعال vBulletin
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2009
نوشته‌ها
2,243
لایک‌ها
734
محل سکونت
Land of the Dead !
بعد از نصب ویندوز چی؟
همهی پسوردها و یوزر هام میمونن؟

دِ نــه دِ ! شما داری میگی پسورد چندتا سایت رو فراموش کردم ، منم گفتم از طریق مسیر بالا پسوردت رو ببین یاد داشت کن ! که ویندوز عوض کردی و پاک شد مشکلی برات بوجو نیاد.
 

||siavash||

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2006
نوشته‌ها
296
لایک‌ها
8
من قبلا ها یک کاری کرده بودم که مثلا وقتی یک ویدیو از یوتیوب میدیدم آخر که نگاه میکردم و کامل میشد و میزدم ویدیو رو دانلود کنه از همون cache فایرفاکس استفاده میکرد و از اول دانلود نمیکرد
کسی میدونه چه جوری هاست ؟
 

داش علی

کاربر فعال گرافیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,996
لایک‌ها
942
محل سکونت
داش علی
از مرورگرت بک آپ بگیر
این برنامه رو گیر بیار : MozBackup


سلام خدمت همه دوستان
من تازه واردم و هیچ جای این انجمنو بلد نیستم
اما یه مشکل جدی دارم
ویندوز سونم مشکل خورده و باید عوضش کنم اما تو موزیلا و کروم چند تا سایت هست که پسوردشون تو این بروزر ها سیو شده و منم فراموش کردم
و فقط با همینا میتونم بیارم
اگه ویندوز عوض کنم اونا هم میره
ازتون درخواست کمک دارم
در ضمن فایر فامس من جدیدا هیچ یوزر و پسوردی رو سیو نمیکنه
 

HAM!D

کاربر فعال vBulletin
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2009
نوشته‌ها
2,243
لایک‌ها
734
محل سکونت
Land of the Dead !
این نسخه 6 چطوره؟
مثله قبلیا گنده؟

اولا اینکه میگید گند هست بخاطر این هست که نمیتونید باهاش حال کنید ! دوما این حرفتون توهین به طرفدارای این مرورگر هست .. سوما الان نسخه 7.0.1 هم اومده !
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,271
لایک‌ها
801
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
از عواقب عجله در بالا بردن شماره نسخه! اینکه در اولین آپدیتی که از این نسخه ارائه شد، باگ بدفرمی ریپورت شد که بعضاً زده بود ری*ده بود به کل addon ها و باعث توقف آپدیت از سوی موزیلا تا رفع باگ شد. در خبری هراسان هم موزیلا اعلام کرد "آقا گو خوردیم به جون عمه مون نمیخوایم سیستم اکستنشنا و addon ها رو حذف کنیم"...

نه پــَــ میخوای بیا حذف کن... :eek:
 

Namak_co

کاربر فعال سریال تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 جولای 2007
نوشته‌ها
89
لایک‌ها
46
سن
38
محل سکونت
Cemetery
این فایر فاکس ما امروز آپدیت شد به 7.0.1!!
منتها مشکلی که داره تو PT این امکانات پست زدن فعال نمیشه ( بولد و اتچ و اسپویل و دیگر قضایا!!))
دیگه اینکه هر وقت حال میکنه واسه PT این ارور رو میده

Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.

مشکل از کجا میتونه باشه؟!
 
بالا