برگزیده های پرشین تولز

واقعاً مردم آذربایجان ترک نیستند؟

keyvan_itman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2006
نوشته‌ها
122
لایک‌ها
2
به نقل از khlhz :
بله، فارسا همیشه دم از اتحاد می زنند و ایران ایران می گویند. ایرانی که تنها فارسها ساکن آن نیستند؛ تنها نزدیک 35 میلیون ترک در ایران داریم(یا به قول کسروی خیال پرداز: آذری). حدود 5 میلیون عرب و نمی دانم چقدر شاید کمتر از 200 هزار ارمنی. این اقلیت ناچیز ارمنی از تمام حقوق انسانی( تعلیم و تربیت به صورت سیستم آموزش و پرورش به زبان مادری و ... ) بهره مندند ولی چرا نباید 35 میلیون ترک آذربایجانی اجازه نداشته باشد در کشور خود (آذربایجان)نه به زبان مادری خود تحصیل کند و نه برنامه تلویزیونی داشته باشد و نه به هویت راستین خود آگاه باشد و تاریخش تحریف شده و گذشته اش جوری نشان داده شود که انگار دور از تمدن بوده و فارسها او را آدم کرده اند. علاوه بر آن منابع زیرزمینی و رو زمینی اش به تاراج رود و در مناطق پارس نشین خرج گردد. شهرهای آنان آباد و شهرهای ما ویرانه شود. تنها یک مثال از غارت منابع همین بس که معدن به ظاهر مس "سونگون" اهر( ولی در حقیقت طلای بسیار غنی و ناب) آن را غارت کرده به مناطق مرکزی برای تصفیه(!!) و ذوب می برند و کارخانه آن را نه در کنار آن معدن بلکه در شهرهای کرمان و اصفهان می سازند(که بنا به برآوردهای کارشناسان فقط ارزش مس آن نه طلا از تمام نفت منطقه خاور میانه و خلیج عرب یا به قول خودتان فارس بیشتر است). نفت اعراب بیچاره و بومی الاهواز(یا به قول پارسها: خوزستان) را غارت کرده و خود آنان را با اتخاذ تدابیری غیرانسانی و فاشیستی از سرزمین خود آواره می کنند تا به خیال خود مشکل تجزیه(!!) آن منطقه را برای ابد حل کنند. فکر می کنید چه مقدار از آن نفت صرف توسعه مناطق ترک( یا برای خوشایند بعضی ها آذری) می شود؟ تقریبا هیچ. مثلا همین ایالت اردبیل همسایه عزیزمان بودجه یک سال استانش تنها 20 میلیون دلار بوده که با توجه به وضع درآمد نفت(فقط نفت نه. مس؛ یا آهن یا محصولات کشاورزی و ...) و جمعیتش باید تقریبا 5 میلیارد دلار (اصلا بگوییم یک میلیارد)می شد!!
اینها نمونه ای از خروار هستند. آیا با این حال نباید روشنفکران شما را فاشیست از خدا بیخبر بنامم؟ کدام روشنفکرتان درباره حقوق ملت یا به قول خوتان قوم آذربایجان دفاعی کرده و مثلا گفته که در مدارس آذربایجان باید به ترکی تحصیل شود؟ الان دیگر طوری شده که دیگر نه فقط روشنفکرانتان بلکه اکثر مردم عادیتان(شما فارسها) نیز چنین فکر می کنند و فکر می کنند که باید چنین باشد.
یک مثال بگویم و خواهش می کنم به دور از تعصب به آن فکر کنید: آیا روال کار این است که مثلا یک فرانسوی موقع نوشتن نامه آن را به انگلیسی بنویسد؟ یا یک کودک اسپانیایی در منزل با زبان مادری اش حرف بزند ولی در مدرسه تماما به عربی آموزش ببیند؟ مثلا شما حاضرید که فرزندتان در خانه فارسی حرف بزند ولی در مدرسه کلا به زبان دیگری تدریس داده شود و زبان خودش به حساب نیاید؟ آیا این یک جنایت فرهنگی نیست؟ملت شما در حق ملت مظلوم آذربایجان این نسلکشی فرهنگی را روا داشته است؛ به گونه ای که بعضی از خانواده های نادان ما از همان لحظه تولد با کودک خود فارسی صحبت می کنند تا مبادا لهجه داشته باشد. منی که این همه به زبان و هویت خودم تعصب دارم زبان خود شما را بهتر از بسیاریتان می نویسم و می خوانم ولی نمی توانم یک جمله بدون غلط املایی به زبان عزیز خودم بنویسم. آیا به من حق نمیدهید که عصبانی باشم؟ من اگر قرار است در مدرسه به زبان خارجی دیگری در کنار زبان مادریم صحبت کنم و آن را یاد بگیرم نه زبان خارجی فارسی بلکه زبان خارجی انگلیسی را یاد میگیرم تا به دردم بخورد زبانی که در تمام دنیا به آن آشنایند نه فارسی که تنها در فارسستان و بخشی از افغانستان به آن تکلم می شود( راستی اسم افغانستان به میان آمد لازم است بدانید که زبان رسمی افغانستان هم فارسی است و هم ترکی!!-قابل توجه فردوسی پرستان-). در مقابل شما و فرزند شما این امتیاز را دارید که در مدرسه به زبان خودتان تحصیل کرده و دیگر فارسی زبان دومتان نیست بلکه به جای آن مثلا انگلیسی را فرا می گیرید ولی ما زبان دومی که باید فرا بگیریم همان زبان اجباری شماست که مثل یک استخوان در گلویمان گیر کرده است. به امید اینکه این استخوان از گلویمان خارج شود و این با توجه به طرز فکرتان بعید است که در یک مملکت واحد روی دهد پس به امید رهایی و استقلال.

حتی علمای مذهبی شما هم فاشیستی فکر می کنند و بین یک مسلمان شیعه اهل قره باغ آذربایجان شمالی که توسط ارامنه متجاوز آواره شده اند و مسلمان سنی افراطی فلسطینی فرق میگذارند. خودشان قرآن را می خوانند ولی بر خلاف آن قرآن؛ به دشمنان آذربایجانی های مسلمان در قره باغ کمک تسلیحاتی می کنند یعنی به ارامنه فاشیست داشناک.
تا حالا به این مطلب فکر نکرده بودم؟
جدی یکی از دلایلی که اکثرا فارسها به ترکها جک میگند لهجه ترکها تو فارسی حرف زدنه و حتی اون لهجه رو مسخره میکنند.
چرا ما حتما باید فارسی را بدون لهجه حرف بزنیم, مگر فارسی کدام زبان برتر است که ما ترکها وقتی با لهجه آن را حرف میزنیم باید خجالت بکشیم؟؟؟
ترکی زبان مادری ماست, انگلیسی زبان بین المللی, حالا این زبان ملی شده آراپیشیهی
لطفا همه فارس زبانان و ترک زبانان به این مطلب بدون تعصب نگاه کنند
 

keyvan_itman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2006
نوشته‌ها
122
لایک‌ها
2
من به وطنم ایران عشق میورزم و اعتقاد شدید به جمله بالا دارم ولی...
من دوست ندارم تو همه جا فارسی حرف بزنم آن سعی کنم بدون لهجه باشه(با اینکه لهجه ندارم ولی بازم برام سخته که با زبان غیر مادریم حرف بزنم), بدون اینکه حتی بلد باشم به زبان ترکی بنویسم و بخونم.
بهروز جان اگه ممکنه این تاپیک رو نبند, این بحث جالبیه که فکر کنم بتونیم بدون جنگ و دعوا ادامش بدیم تا به یه نتیجه برسیم.
 

keyvan_itman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2006
نوشته‌ها
122
لایک‌ها
2
به نقل از khlhz :
دعوایی در کار نیست هموطن آذربایجانی من. من تنها از حقوق پایمال شده ملتم سخن گفتم. از حق فرزندان آینده مان.
خوب من هم که نگفتم دعوا میکنیم, من هم دوست دارم که در این مورد بحث بشه
 

keyvan_itman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2006
نوشته‌ها
122
لایک‌ها
2
راستی در مورد قلعه بابک کسی اطلاعاتی داره؟؟
راسته که میگن هر ساله که همه جمع میشن چند نفر به دست مامورای دولتی پرت میشن پایین؟؟؟؟؟
 

AtoorPat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
2
به نقل از esfandiyar2002 :
از جوابیه فوق ممنونم!!!:D جالب و معنی دار بود..:)
ضمن اینکه از دوستانی که حرف مرا معاند تشخیص ندادند نیز سپاس..:D
یک نکته دیگه هم اضافه کنم....
در بخشی از همین مسائل جنجال بر انگیز چنین نمود می شود که باید زبان ترکی آموزش داده شود و فقط ترکی و فقط ترکی(البته در اصل آذری).....خوب این نکته یک ایراد بزرگ دارد....
حتی شنیده ام که گفته می شود چرا نباید یک آذری بتواند به زبان مادری خود سخن بگوید و بنویسد و....
مشکل این افراد در این است که به تبعات فرهنگی مطلب اصلا واقف نیستند..من با مسائل سیاسی کاری ندارم...
الان کشور ما دارای متنوع ترین بافت قومی و عشیره ای و قبیله ای و قومیت های مختلف است....
خوب باید یک زبان مشترک بوده باشد که در ترجمان احساسات ما برای یکدیگر مفید واقع شود..
تصور کنید من در شغل خودم به بیماری برخورد می کنم که کرد زبان است..حال بنده هم آذری زبان هستم..بازهم تصور کنید ایشان بیمار است و بنده باید وی را معاینه نمایم و تشخیص بیماری بدهم..حالا اگر زبان مشترک پارسی در بین نباشد من و او چگونه اطلاعات راجع به بیماری وی را می توانیم رد و بدل کنیم؟!:blink:
کاملا محدود به ناحیه خود می شویم...:wacko:
الان در فرانسه و آلمان به این نتیجه رسیده اند که زبان انگلیسی در باره ترجمه احساس بین دول بسیار مهم است...
اینم نظر من نیست..نظریه نوام چامسکی است....
جمعیت با رشد منفی و حساسیت به زبان مادری در این دو کشور باعث شده که الان رویکرد خود را کمی عوض کنند..
شما آیا در شبکه های ماهواره ای به کانال های فرانسوی و آلمانی نیم نگاهی می اندازید؟!یقینا خیر..مگر اینکه بدانید و بزبان و گویش آن کاملا واقف باشید...
فکر می کنید چرا سفارت آلمان با هوار و کرنا در حال جا انداختن آموزش زبان آلمانی در بین جوانان ایرانی با جاذبه های تحصیلی است؟!خوب در همین راستای مطالب بالا بوده..جوان ایرانی ترجیح می دهد بجای آموختن زبان دشوار آلمانی و فرانسوی زبان انگلیسی خود را تقویت کند تا در صورت تعامل با دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد....این یک نیاز است..البته منظورم نفی آموزش این دو زبان نبوده و نیست..
همین مطلب در مورد زبان پارسی هم صدق می کند...باید به زبان و گویش خود آشنا باشیم و سپس به زبانی که مارا در کشور با هموطنان خود مرتبط می سازد نیز مسلط باشیم....
جای تاسف نیست که من نتوانم پارسی را درست تکلم و صحبت کنم(حفظ گویش مشکلی ندارد و تنها ناآگاهان آن را به سخره می گیرند)در حالیکه مثلا به زبان مادری خودم کاملا واقفم!!!!این اصلا معنای خوشایندی ندارد...;)

درود بر شما جناب اسفنديار
اصولا پانتركيست‌ها پيرو منطق نيستند و هيچگاه گفتگو را برپايهء سند و مدرك انجام نمي‌دهند. هنگاميكه آتاتورك گفت كشور تازه‌خيز تركيه از پيشينهء‌ ترك برخوردار نيست و بايد دانشمندان و انديشمندان ايراني چون فارابي و ابن‌سينا و بيروني و ... را ترك بناميم تا جوانان ما در آينده احساس حقارت فرهنگي نداشته باشند و به اين دانشمندان كه ترك ناميده‌ايم افتخار كنند و در خود نيرو ببينند، اين شد كه پس از آتاتورك نويسندگان ديگر پا را از اين هم فراتر گذاشتند و تا جايي پيش رفتند كه سومريان را هم ترك خطاب كردند! نخستين كسي كه چنين كرد شخصي بود بنام «گون‌آلتاي». يك نويسندهء ‌پانتركيست تركيه كه بدون هيچ سند و مدركي، تا جايي پيش رفت كه سومريان را نيز ترك خواند! پس از آن بود كه نويسندگان پسين در خود نيرو يافتند و همين كار را دنبال كردند و در ترك ناميدن بزرگان ايران و جهان با هم رقابت كردند!

جمهوري جعلي آذربايجان كه نامش آران قفقاز بود را براي آنكه در آينده بگويند جزئي از آذربايجان ايران بوده است كه جدا شده‌، نامش را ديگر كردند و آدم كشي همچون استالين تا مي‌توانست بر تجزيهء ايران پاي‌فشاري مي‌كرد. امروزه جواناني كه هنوز فرصت پژوهش در تاريخ و فرهنگ ايران را نيافته‌اند اين دروغها را مي‌شنوند و گمان مي‌كنند كه راست است و شگفت آنكه همراه اين نكته‌ها، روش خشونت و درندگي را نيز مي‌آموزند. شما غير ممكن است يك پانتركيست را بيابيد كه با آرامش سخن بگويد و بدون پرخاش و دشنام گفتار خود را ارائه دهد! حتي يكنفر را نمي‌يابد!

مشكل اينان ايران است نه فارس. اينان براي تجزيهء‌ ايران از باكو و آنكارا فرمان مي‌گيرند تا بتوانند جوانان را پرخاشگر و ضد ايراني پرورش دهند.

يكي از دوستان بنام كيوان در پاسخ ياوه‌هاي يكي از پانتركيست‌ها سخن جالبي گفته بود كه در دنباله مي‌آورم:

اول از همه بگویم که پاسخی که من می نویسم برای قانع شدن تو نیست.چون کسی که بدون دلیلی منطقی هدفی ناصواب دارد ابتدا هدف خود را معین میکند و بعد سعی می کند که برای آن دلایل و منطق کافی بتراشد.با چنین اشخاصی نمی توان بحث کرد.با کسی می توان صحبت کرد که برعکس این مسیر حرکت کند یعنی از دلایل منطقی به هدف و نتیجه مشخصی برسد.پس این برای تو نوشته نمی شود.سفسطه اول جدایی طلبان و قوم گرایان نسبت دادن زبان فارسی به قومی به نام فارس است.ولی این یک مکر و سفسطه بیشتر نیست.زبانی که آن را فارسی می خوانیم یک زبان ایرانی است که با بهره گیری و تاثیر تمامی گویشها و زبانهای هم خانواده و حتی غیر خانواده آن در طول تاریخ تکامل و تغییر و تحول یافته است.نه آنطور که شما میگویید زبان قومی خاص!!از آنجایی که این زبان مشترک همه اقوام ایرانیست و یکی از عوامل مهم وحدت ایران است قوم گرایان جدایی طلب باید آن را به قوم خاصی نسبت داده و بعد از ستم فرهنگی بر اقوام دیگر سخن بگویند.ممکن است بگویید چرا این زبان مشترک فارسی نامیده شده است؟؟جواب:درست به همان دلیل که در گذشته سرزمین ایران را به نام پرشیا و یا فارس میشناختند و نام می بردند و می برند و کلیه ساکنان نجد ایران را به این اسم می خواندند و هرگز از این نام قوم خاصی مثلا ساکنان استان فارس!!مد نظر نبوده است.اتفاقا رضا شاه بود که اسم فارس و پرشیا را از سرزمین ما برداشت و آن را به نام کهن دیگری که داشت ایران خواند(نام کهنی دیگر برای سرزمین ما).این امر باعث شد که بسیاری از خارجیان امروزه ندانند ایران همان پرشیای باستان است.یعنی به قول یکی از رجال سیاسی معرفه ای را نکره کردیم.که باید در جهت معرفی همسانی پرشیا و ایران در متون کهن تلاش کنیم.به همین منوال نام خلیج فارس یک نام ایرانی است نه نام قومی خاص به اسم فارس!!

نکته دیگر که تجزیه طلبان دائم از آن سخن می رانند همین قوم فارس!!است.اینان به شما میگویند که با فرهنگ ایرانی مشکلی ندارند و فقط با سلطه گرایی فرهنگ فارس مخالفند ولی وقتی در عمل با نظریات آنها آشنا شوید خواهید دید که این افراد ضد ایرانی هستند و در حقیقت در باورهای خود فارس را با ایران یک چیز می دانند و این سخن آنان فقط یک پوشش مزورانه بیشتر نیست.نظر آنها در مورد این قومیت ستمگری که فارس می خوانند بر پایه نظرات علمی نیست.اینها نمی توانند مختصات انسانشناسی و فرهنگی این قوم ساختگی خود را به درستی و دقیقا تعیین کنند.زبان عربی و ترکی را در تحلیل خود کنار می گذارم.همینطور کردی را با اینکه زبانی ایرانی است و با فارسی هم خانواده و هم پیوند و فقط گویشهایی را بررسی میکنیم که از نظر سیاسی مدعی نداشته است.بگذارید بلوچی را هم مستثنا کنم.گرچه آن هم نسبت به زبان فارسی گویش است و لغات مشترک فراوانی با زبان پهلوی دارد.از گویش هایی شروع میکنم که در استان اصفهان موجود بوده و از نظر این تجزیه طلبان فارس به حساب می آید.گویش خوانساری از گویشهای فارسی بوده و بسیار کهن است.از ریشه زبان پهلوی با دستور زبان و واژگان خاص خود که یک تهرانی نمی تواند جملات آن را به درستی و کامل درک کند.گرچه این زبان از نظر علمی یک گویش فارسی است ولی در حال نابودی بوده و گویشوران ان بسیار کم شده است.در شهر یا قریه ای کوچک به نام وانشان که فقط 12 کیلومتر از خوانسار فاصله دارد که گویش این محل نسبت به گویش خوانساری تغییراتی میکند!!آیا مطابق با معیارهای افراد قوم گرا و جدایی طلب با دو قوم متفاوت روبرو هستیم؟؟یعنی مشخصات انسانشناسی و احتمالا ژنهای این افراد هم متفاوت است؟؟؟چند کیلومتر به سمت اصفهان بروید و گویش دارانی را ببینیم که آن هم با خوانساری تفاوت میکند.تمام این گویشها در حال نابودی اند!!همینطور گویش کهن محلات و دلیجان.مردم استان اصفهان و مرکزی یا فارس هستند یا فارس نیستند.اگر هستند پس چرا گویشهایشان نابود می شود؟یعنی فارس دارد به فارس ستم میکند!!اگر فارس نیستند پس چه هستند؟و چه کسانی دارند با زبان فارسی گویشهای کهن فارسی اینها را نابود میکنند؟؟نکند تهرانیها فارس هستند؟؟(که ترکیبی از تمام مردم ایران جمعیت این شهر را تشکیل می دهد)گویشهای اصیل تهران مدتهاست از میان رفته مثلا گویش تجریشی-یا گویش شمیران.

من فقط گویشهایی که هم خانواده با خوانساری هستند را مینویسم.آشتیانی-اردستانی-اشتهاردی-انارکی-تاکستانی-تفرشی-جوشقانی-خوزی-دلیجانی-زرتشتیان یزد و کرمان-رفره ای-سرخه ای-سمنانی-سوئی-سیوندی-سدهی-سنگ سری-شهمیرزادی-طالشی- قمشه ای-قهرودی- کشه ای – کوهپایه ای-کهکی- گرمه ای-گیلکی-محلاتی-میمئه ای-نائینی-نطنزی-وانشنانی.این گویشها و صدها مثل آنان در استانهای مختلف ایران پراکنده اند.زرتشتیان یزد و کرمان باستانگرا و فارس هستند یا نه؟؟اگر هستند پس چرا گویش و زبانشنان رو به نابودی است؟؟در ایران نه از یک شهر که از دهی به دهی دیگر با چند کیلومتر فاصله ممکن است آداب و رسوم متفاوت شود و گویش کمی تغییر کند.در ایران هزاران لهجه و زبان و آداب و رسوم متفاوت وجود دارد.مردم شناسان و زبانشناسان ما برای همه آنها تاسف می خورند و سعی می کنند آنها را شناسایی و ثبت کنند و می دانند که حفظ همه انها ممکن نیست ولی جدایی طلبان فقط برای زبانهایی ناراحتند که بخشی از قلمرو جغرافیایی آنها امروزه خارج از مرزهای سیاسی ایران قرار گرفته است.دلیل آن هم معلوم است این افراد دغدغه فرهنگی ندارند.نیات آنها سیاسی است.با همه اینها هم وطنان اذری روزنامه و نشریه به زبان ترکی دارند و متاسفانه گردانندگان این نشریات مرکز گریز نیات تجزیه طلبانه خود را پنهان و پیدا در آنها پیگیری میکنند و کسی هم مزاحمشان نشده است.در خود استان فارس هم گویشهای متعدد هست که رو به نابودی است.این قوم فارس که شما می گویید کجاست؟؟؟چه مشخصاتی دارد؟؟حقیقت این است که این قومی که از آن نام می برید ساخته ایدئولوژی جدایی طلبانه شماست و قوم پارس یا فارسی که ما می شناسیم و تاریخ از آنان صحبت میکند تفاوت بسیار دارد.رواج مدرنیسم و شهر نشینی است که گویشها و زبانها را به نابودی می برد آیا هزاران گویش و زبانی که در سراسر دنیا نابود می شود را فارسها از بین می برند؟؟!!
دست از دغل و دروغ بر نمی دارید و به بیراهه ای می روید که انتهایش پشیمانی خودتان است.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
به نقل از keyvan_itman :
بهروز جان اگه ممکنه این تاپیک رو نبند, این بحث جالبیه که فکر کنم بتونیم بدون جنگ و دعوا ادامش بدیم تا به یه نتیجه برسیم.


من هم قصد بستن اين تاپيك را ندارم . اصلا اعتقادي به اينكار ندارم . پست هيچكس را هم پاك نمي كنم . حتي پست كساني كه 100 درصد با من مخالف هستند و حتي به علايق من ناآگاهانه توهين مي كنند . من اعتقاد راسخ دارم كه بايد حرف همه را شنيد و گوش فرا داد . اما برخي اوقات است كه صحبت ها به جدل هاي بيهوده ممكن است تبديل گردد و ديگر براي بقيه افراد سودمند نباشد كه اين فروم و اين انجمن جاي اين دعواها نيست .
تا آنجائيكه اين مساله رخ ندهد من خودم هم در بحث ها شركت مي كنم و مطالبي را از دوستان بزرگوار مي آموزم .


موفق باشيد .
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
به نقل از khlhz :
دعوایی در کار نیست هموطن آذربایجانی من. من تنها از حقوق پایمال شده ملتم سخن گفتم. از حق فرزندان آینده مان.



كه البته به اعتقاد اين برادر كوچكتر شما اين راهش نيست .
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
به نقل از keyvan_itman :
راستی در مورد قلعه بابک کسی اطلاعاتی داره؟؟
راسته که میگن هر ساله که همه جمع میشن چند نفر به دست مامورای دولتی پرت میشن پایین؟؟؟؟؟



بله هر سال تجمعي مي شود و عده اي هم سودجو مي آيند اين جمع دوستانه را بر هم ميزنند و خوب ماموران هم دخالت مي كنند . اما اينكه هر سال چند نفر به دست ماموران پرت مي شوند پايين ديگر شايعه است و سنديت ندارد . اين را هم همان گروه سودجو براي تحريك احساسات پاك جوانان ايراني مطرح مي سازند و . . .


البته من با تجمع آن عده معدود و مسموم كه شعارهاي واهي و احمقانه مي دهند كاملا مخالف هستم و اعتقادي به اين كارها ندارم .
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
به نقل از khlhz :
گذشته منفورتان QUOTE]


توهين به گذشته و آداب و رسوم هر كس به نظر كار شايسته اي نيست .

چه شما گذشته من و ما را منفور بدانيد و چه پر افتخار چيزي تغيير نخواهد كرد .

شما احتمالا از منظور من بد برداشت كرديد .

منظور من عده اي ثابت است كه در همه اينگونه مراسم ها حضور دارند و با شعار بر عليه **** و مسئولان كشور ميخواهند جو را آشفته سازند . شما حضور اين افراد را حتي در شادي مردم در راه يافتن تيم كشورشان به جام جهاني ميتوانيد ببينيد . كسي كه از شلوغي خيابان سوءاستفاده مي نمايد و شيشه بانك و باجه عابر بانك را مي شكند . شيشه مغازه ها را خرد مي كند . سالها بود كه در روز چهارشنبه سوري عده اي راه مي افتادند و . . .

و منظور من اينان بودند .
 

roje_aria79

Registered User
تاریخ عضویت
21 فوریه 2006
نوشته‌ها
3,518
لایک‌ها
19
محل سکونت
In The Stars
خدمت دوست گرامی khlhzعرض کنم که اگر اجازه بدید یک مسئله کوچک را به اطلاع برسونم اونم در مورد قومیتهای استان خوزستانه که این استان قدیمی ایران در حال حاظر از اکثریت نژاد بختیاری حدود 50در صد و حدود 35درصد نژادهای لر و فارس تشکیل شده و 15درصد نژاد عرب که این خود نشان دهنده خیلی از چیزهاست و اینکه اون 15 درصد بخوان این استان را الاهواز کنند خیلی ظلمه تاریخ را هم که نگاه کنید مسئله سکونت و مهاجرت اعراب به خوزستان قدمت بیش از نفوذ اسلام نداره در حالی که اقوام پارسی دیگر قدمتی بیش از 4000 سال در اون ناحیه دارند .(چون خودم به شرایط اقلیمی خوزستان آشنا هستم عنوان کردم)

یک سوال دیگه اگر تمام قومیتهای کشور ایران بخواهند مستقل شوند اونوقت چه چیزی از این مملکت باقی میمونه فکرکنم ایران به اندازه کویت بشه؟
من تا اونجایی که تاریخ را مطالعه کردم ایرانیها همیشه باهم و در کنار هم بودند و هیچوقت هم از اینکه زبان و لهجه های مختلف داشتند ناراحت نبودند خاصه اینکه امثال آذربایجان چشم و چراغ این سرزمین بوده و هست
 

پری

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 مارس 2006
نوشته‌ها
1,599
لایک‌ها
20
محل سکونت
اونجایی که نیستی هست
به نظر من اصلا فرقی نمیکنه زبان رسمی چی باشه مهم اینکه یک ساکن کشوریم باید به همهی اقلیت ها احترام گذاشت و مسالمت امیز در کنارشون بود و زندگی کرد ولی این چیزی که هست همه جک ها رو ربط میدین به ترکا خیلی بده نشون از ضعف شخصیتی غد بودن و مغرور بودن اشخاصه
منم کاری ندارم چون با بد با یه جک ترکا بد نمیشن نشون از شخصیه افراده
و من اصلان از تعصب و غیرتی شدن بیجا بدم میاد
 

پری

کاربر فعال ادبیات
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 مارس 2006
نوشته‌ها
1,599
لایک‌ها
20
محل سکونت
اونجایی که نیستی هست
به نقل از roje_aria79 :
یک سوال دیگه اگر تمام قومیتهای کشور ایران بخواهند مستقل شوند اونوقت چه چیزی از این مملکت باقی میمونه فکرکنم ایران به اندازه کویت بشه؟
من تا اونجایی که تاریخ را مطالعه کردم ایرانیها همیشه باهم و در کنار هم بودند و هیچوقت هم از اینکه زبان و لهجه های مختلف داشتند ناراحت نبودند خاصه اینکه امثال آذربایجان چشم و چراغ این سرزمین بوده و هست

و اخرش هیچی دیگه یعنی خودمون میگین دشمن بیا این ما و این شما هر بلایی خواستی سرمون بیار اتحاد ایرانی ها همیشه زبانزد دشمنا بوده این شاید تنها چیزی باشه دشمن رو هزار باره به فکر میندازه
اذری های به خاطر شرایط جغرافیایی و ... مردمانی غیور و شجاع بار اومدند و در این هیچ شکی نیست و همچنین و شاید بشه گفت یه خورده بیشتر از بقیه جا ها مذهبی اند
 

oggy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2006
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
0
سلام
پانترکیست ها دشمنی ها و کینه ورزی های احمقانه زیادی دارند برای نمونه
می توان به دشمنی آنها با ارامنه محترم اشاره کرد.

ارامنه - به رغم جمعیت ناچیزشان - سهم بزرگی در فرهنگ و هنر و صنعت نوین
ایران دارند و از نظر اخلاقی نیز قومی شریف و مهربان هستند.

حتی اگر بتوان در هولو کاست شک کرد ( که نمی توان) قتل عام میلیونها ارمنی
بدست ترکهای جوان را نمی توان انکار کرد.

ترکها روی هیتلر را هم سفید کرده اند چون هیتلر کشتن یهودی ها را در چندین سال
انجام داد ولی نسل کشی ارامنه در چند هفته صورت گرفت.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
ديگه خيلي داريد شلوغ مي كنيد .

اگر ميخواهيد از بعد تاريخي با هم گفتگو كنيد كه بسيار هم مفيد است .

اما اگر ميخواهيد مبحث را به مسائل سياسي بكشانيد كه نتيجه اش تنها تعصب بيجا و فحاشي خواهد بود ، طبق قوانين اين فروم كه در دست من و شما نيست ، بحث هاي سياسي و . . . در اين فروم ممنوع است .



موفق باشيد .
 

AtoorPat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
2
به نقل از khlhz :
آقای آتورپات؛ وجدان خود را قاضی قرار ده و به سوالم درباره زبان پاسخ بده که چرا من باید زبان شما را رسمی بدانم نه خودم را؟
زبان من را از كجا مي‌دانيد كه فارسي است؟
فارسي پيش از رضاشاه و در زمان مشروطه بدست آذربايجانيان كه از ستم تركان حاكم به ستوه آمده بودند زبان رسمي شناخته شد نه در زبان پهلوي‌ها! منتها چون شما هيچ آگاهي از تاريخ (حتي تاريخ معاصر) نداريد سخن پانتركيستهاي باكو و آنكارا را ملاك داوري خود قرار مي دهيد.
ايران مجلس دارد و بيشترين سران كشور را آذربايجانيان تشكيل مي‌دهند، مي‌توانيد در مجلس راي بگيريد كه زبان رسمي را چيز ديگري بگذارند.

مگر تعداد ترکها کمتر از تعداد فارسهاست؟
نخست بگوييد كه تركها و فارسها كيستند سپس بگوييم كدام جمعيت بيشتري دارند.

اصلا کمتر باشد باز فرقی ندارد مثلا شما در اروپا کشورهایی را پیدا می کنید که دو زبان رسمی دارند و آنهم زبانی که فقط اقلیت کمی (چند درصد) به آن صحبت می کنند که این نشان از شعور بالایشان است. حال طبق نظر امثال شما ملت مظلوم آذربایجان که نصف جمعیت ایران(اصلا بگوییم یک سوم) را تشکیل می دهند حق ندارند زبانشان نه اینکه رسمی شود(آن پیشکش خودتان) بلکه حتی ممنوع نشود(در آموزش و پرورش و صدا و سیما و...)؟ حتی در شبکه استانی(!!!) مان هم باید فارسی صحبت کرد چون به مذاق رئسای فارس آن خوش نمی آید.
نخست آنكه زبان نيمه‌تركي آذربايجان با سرنيزهء‌تركان و سپس انگليس و روس به آنها تحميل شده و قدمت ندارد. تحقيق در اين واقعيت از زمان روانشاد كسروي تبريزي آغاز شد و هنوز بزرگان آذربايجان و ديگر بخشهاي ايران بر روي اين نكته كار مي‌كنند (بويژه استادان آذربايجان كه خود ترك‌زبانند). رسالهء‌ مولانا روحي انارجاني كه در سدهء‌ يازدهم هجري به زبان تبريزي(آن هم نه زبان ادبي بلكه زبان كوچه و بازار و عاميانهء‌ تبريز) نوشته است و خوشبختانه اين سند مهم امروزه در دست است، حتي يك واژهء تركي ندارد! يعني زبان مردم گرامي آذربايجان در همين 300 سال گذشته نيمه‌تركي نيمه فارسي شده است!

ديگر آنكه، زبان رسمي در مجلس تصويب مي‌شود نه در خانه. زبان فارسي كه هيچ ضديتي با هيچ زبان و گويشي ندارد، در زمان مشروطه (پيش از پهلوي‌ها! ) زبان رسمي كشور شد!
اين همه كتاب و دفتر و روزنامه و... به زبان تركي چاپ مي‌شود براي نمونه شخصي پانترك همچون دكتر جواد هيئت كه رشته‌اش پزشكي است اما 20+ سال است كه نشريهء‌ قوميت‌گراي وارليق را چاپ مي‌كند! آيا چنين كارهايي در كشورهاي ترك‌زبان براي زبانهاي اقوام مظلوم آنجا انجام مي‌شود؟ كدام كشور ترك زبان را مي‌شناسيد كه به زبانهاي ديگر احترام بگذارد؟! اصلا زبان كه هيچ، به مردم بيگناه حتي اجازهء زندگي هم نمي‌دادند! همچون كشتار وحشناك ميليوني ارامنه بدست تركهاي جوان وحشي و خونخوار تركيه عثماني!
 

oggy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2006
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
0
به نقل از khlhz :
بهتر است به فاجعه خوجالی در قره باغ نگاهی بیندازی تا ببینی که قتل عام کننده کیست؟
چرا سوال من را در مورد حق زبان و تلویزیون احمقانه فرض می کنی؟ یا خودت احمقی؟
حرف من این است که چرا دولت فاشیست تهران به ارامنه حق تحصیل به زبان مادری میدهد ولی به 35 میلیون ترک نه؟ این سوال احمقانه است؟
دولت فاشیستتان اشغالگران قره باغ را که هیچ دولتی به رسمیت نمی شناسد؛ تلویحه به رسمیت می شناسد چون آنها را به مسابقات کشورهای اسلامی(!) دعوت میکند و به آنان گاز مجانی میدهد. اصلا آذربایجانی بودن آوارگان آن بکنار. چرا دولت مثلا اسلامی شما از مسیحی در مقابل مسلمان دفاع میکند آنهم مسیحی متجاوز؟ آیا این نشان نمی دهد که علما و مجتهدین فارستان هم فاشیست تشریف دارند؟ اشتباه تصور نکنید: ارمنستان را نمی گویم بلکه دولت خودخوانده قره باغ را می گویم.


منصف باش !

وضعیت کردهای ترکیه بهتر است یا آذربایجانی های ایران؟

در ترکیه اگر کسی در خیابان کردی حرف بزند زندان و لیست سیاه در انتظار اوست(البته تحت فشارهای
اتحادیه بشردوست اروپا وضعیت کمی بهتر شده است) کجا چنین فشارهایی به آذربایجانی های ایران
می آید.

بنا به اعتراف سازمانهای معتبر بین المللی : وضعیت حقوق بشر و آزادی های مدنی
ترکیه ( که ادعای اروپایی شدن دارد ) به مراتب بدتر از ایران است.
 

AtoorPat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2006
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
2
به نقل از khlhz :
من با باکو فعلا کاری ندارم. چرا کانالی به زبان خودم نمی بینم؟

زبان شما چيست؟
آيا كتاب و دفتري كهن از اين زبان را مي‌توانيد نشان دهيد؟
 

oggy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2006
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
0
کدام کردی در ترکیه به مناصب بالا رسده است ؟؟
در صورتی که بیشتر از نصف مناصب ایران دست ترکهاست.
 

roje_aria79

Registered User
تاریخ عضویت
21 فوریه 2006
نوشته‌ها
3,518
لایک‌ها
19
محل سکونت
In The Stars
به نقل از khlhz :
فکر میکنی بختیاریها بومی خوزستانند؟ آنها اکثرا مهاجرند همانطور که ارامنه اول در آذربایجان بسیار کمشمار بودند و در اثر سیاستهای **** خدانشناس شوروی به آذربایجان کوچانده شده و ترکها را گرفتار دست آنها کردند. بله در آذربایجان انقدر ظرفیت و تحمل هست که اقلیت ارمنی در آن ساکن باشد ولی شما در ارمنستان بافرهنگتان یک ترک را نمی توانید پیدا کنید یا قتل عام شده یا فراری.
مگر نامه ای را که چند ماه قبل در مورد تغییر بافت جمعیتی خوزستان افشا شد نخواندید؟ فکر می کنید جعلی است؟ به فرض جعلی باشد مگر سیاستهای داخل آن نامه تا به حال پیاده نشده؟
اولا شما از قوم آذری زبان داری دفاع میکنی یا از ترکان استانبولی ؟ اون قتل عام ارامنه توسط عثمانی ها بود.
دوما شما در مورد قوم بختیاری اطلاعات کمی دارید این طایفه از حدود 4000 هزار سال پیش محدوده کوچی داشتند از خوزستان امروزی تاسرحدات اراک و حتی همدان که بعدها با تجزیه به قوم لر و بختیاری این محدوده کوچک شد و امروزه هم تمام نواحی مرکزی و شمالی خوزستان محل سکونت آنهاست و هیچ مشکلی هم با اقوام دیگر ندارند.
دوما زیاده خواهی اعراب خوزستان نه از تبعیض در حق آنهاست که عملا بیشتر پستهای حساس دولتی را در دست خود دارند بلکه در اثر نفوذ جدایی طلبان اعراب دیگر کشورهای عربی جهت جدا کردن نفت خیز ترین و پردر آمدترین گوشه کشور ما برای تظعیف این مملکت می باشد.
 

oggy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2006
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
0
به نقل از khlhz :
من به ترکیه کاری ندارم. من به ایران کار دارم. شما که می بینی کار ترکیه بد است(!) چرا آن را در مورد من حق می دانی؟ در ترکیه ای که خار چشم دشمنان ترک است تلویزیون کردی داریم. آخر چرا از سوال من طفره می روید و به باکو و آنکارا می پردازید؟


تلویزیون کردی در دو سه سال اخیر تحت فشارهای بی امان اتحادیه بشردوست اروپا در ترکیه راه اندازی
شده است ( که به خیال خامشان به عضویت اتحادیه پذیرفته شوند.) در صورتی که برنامه به زبانهای محلی
بیشتر از نیم قرن است که در ایران پخش می شوند.
 
بالا