برگزیده های پرشین تولز

پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
عطر سبزی‌ها، گیاهان علفی و سرخس‌ها
با واژۀ "سبزی" به نت‌هایی اشاره داریم که از برگ‌ها و علف‌های تازه چیده به دست می‌آید، که بوی تیز و گزنده‌ای می‌افشانند. در این دسته بعضی از اسانس‌های کلاسیک تند و تیز مانند گالبانوم galbanum (باریجه) را می‌یابیم که درواقع صمغی است با پروفیل بوی سبزی تلخ نافذ و فرحبخش که از تمام انواع علف ها به دست می‌آید. و این نتی است که قطعا برای اولین بار به عنوان نت بالای بهارمانند محصول Vent Vert برند Balmain و با نقشی پررنگ استفاده شد.
برگ انجیر Fig leaf نت منحصربفردی است که با مواد مصنوعی به دست ‌می‌آید و رایحه تلخ سبز تلفیق شده با شیرینی نارگیل خود را به رایحه مدرن "انجیر" می بخشد. نت برگی عجیب دیگری که خواص ویژه‌ای دارد برگ گوجه‌فرنگی tomato leaf است، که در Eau de Campagne برند Sisley، Folavril تولید A.Goutal، و Liberte Acidulee تولید Les Belles de Nina Ricci به مشام می‌رسد.
برگ بنفشه یک نت مدرن "برگ" سبزی است که بسیار محبوب است. این نت حس آبگونه‌ای را به بسیاری از ترکیب‌ها می‌دهد که یادآور خیار تازه بریده شده است، خصوصا در عطرهای مردانه. زیرشاخۀ دیگری از این نت‌ها برگ‌های چای است که آمیزه‌ای از پروفیل‌های خوشبو و آروماتیک را بسته به انتخاب عطرساز ایجاد می‌کند (چای سبز، قرمز، سیاه، اولونگ).
عطرسازان گیاهان علفی را "نت‌های خوشبو (آروماتیک)" می نامند و شامل گیاهانی است که در آشپزی هم استفاده می‌کنیم، مانند رزماری rosemary ، آویشن thyme ، نعنا mint ، ترخون tarragon ، مرزنجوش marjoram ، رازیانه fennel ، ریحان basil (که به لطف محتوای اوژنول نت ادویه ای (تند و معطر) شناخته شده است)، مریم گلی sage و بادیان رومی anise. نت‌های دیگر مانند درمنه artemisia ، سوسن اصغر calamus ، گلپر angelica ، سنبل هندی (jatamansi) رایحه شدیدا گیاه مانند و متمایزی دارند و فورا ترکیباتی را که به آنها وارد می‌شوند را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
Fern (سرخس) همان کلمۀ فرانسوی fougère است که به انگلیسی وارد شده و تغییر یافته است، و دقیقا هم از طبیعت گرفته نمی شود (سرخس ها رایحه ناچیزی دارند) بلکه از "سازگاری" تاریخی بین اسطوخودوس lavender – گل سنگ oakmoss – کومارین coumarin ایجاد شده و برای تولید نت مرموز جنگل سبز و مرطوب ساخته و پرداخته شده است. نمونه اولیه این عطر Fougère Royale تولید Houbigant است که توسط Paul Parquet در سال 1882 خلق شد. اثر آن فعل و انفعال بین تلخی و شیرینی با ویژگی جنگلی، مرطوب و خنک است، که fougères را به رایحه اصلی مردانه‌ای تبدیل می کند.
عطرهای سرخسی رایحه های زمینی مرطوب و تاریک یک جنگل را تداعی می کنند و کاملا بر نت های فانتزی تکیه دارند؛ هرچند که عصاره‌گیری با حلال‌های فرار سرخس آسپیدیوم Aspidium امکان‌پذیر است، ولی مقدار به دست‌آمده به ندرت رضایتبخش است. زیرشاخۀ سرخس‌های آروماتیک، که به ساختار کلاسیک نت‌های تند و علفی می‌افزایند، به لطف انعطاف پذیری این نت، شاید پرتعدادترین دسته‌بندی ادکلن‌های مردانه باشد.
 

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
عطر ادویه‌ها
گروه ادویه‌ها گروه آشنایی در نت های عطری هستند، چراکه مدت های مدیدی است در غذاها به‌کار برده می‌شوند. بعضی از آنها جای مخصوص خود را در کابینت ادویه‌ها دارند، مانند دارچین cinnamon ، فلفل pepper ، میخک cloves ، گشنیز coriander ، زنجبیل ginger و غیره. بعضی دیگر هم کمی غیرعادی‌ترند، از زعفران saffron گرانبهای دستچین گرفته تا تمبرهندی tamarind و زیره caraway و فلفل صورتی pink pepper به رنگ گل رز. ادویه‌های واقعی همیشه خشک شده هستند، اما بعضی گیاهان هم هستند که رایحه تند ادویه مانندی دارند، مثل اریگانو. این گیاهان را می‌توان خشک یا تازه استفاده کرد.
ادویه‌ها به دسته‌های "تند / کوتاه" (برای مدت کوتاهی تند و سوزاننده) مانند دارچین، و "سرد / طولانی" (ملایم‌تر، با ایجاد حس خنکی به جای سوزش، و طعمی که طولانی‌تر باقی می‌ماند) مانند گشنیز coriander ، زیره caraway و هل cardamom تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی به عطرساز کمک می‌کند تا اثر دلخواهش را با ترکیب ادویه‌ها بنا به ادراک خود از عطر ایجاد کند. این ادویه‌ها را می‌توان با مواد مشابهی ترکیب کرد تا حسشان تقویت شود، یا عنصر مشابهی ایجاد کنند.
 

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
عطر شیرینی‌ها و خوراکی‌های لذیذ
این گروه شاداب و پرطراوت از نت‌های عطری خود را ثابت کرده و سپس با پیدایش رایحه‌های "لذیذ" (gourmand)، که زیرمجموعه‌ای از گروه عطرهای شرقی است، در دهۀ 1990 و دهۀ 2000 به تعدادشان افزوده شد. این عطرها، که بیشتر بر پایۀ وانیل هستند، یادآور بوی غذاها، به ویژه شیرینی‌ها و دسرها می‌باشند؛ از بوی شکلات ساده، خامه تازه، و کارامل گرفته تا دستورهای پیچیده‌تر و خوش آب و رنگ‌تر مانند نان بادامی، کرم بروله، کاپ کیک های همیشه محبوب و شیرینی فندقی.
اولین عطر موفق "لذیذ" Angel بود که در سال 1992 به بازار آمد و اثر کارامل و شکلات را با استفاده از اتیل مالتول ethyl maltol (بوی پشمک / کارامل شکلاتی)، نعنای هندی patchouli طبیعی (که حس کاکائویی دارد) در کنار اتیل وانیلین ethyl vanillin استاندارد صنعتی ایجاد می‌کرد. از آن زمان به بعد، با توجه به موفقیت تجاری Angel، بوی دسرها گل کرد و این گروه از نت‌ها در عطرسازی معاصر اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. گرچه بعضی مواد طبیعی حس خوراکی یا شیرینی را ایجاد می کنند، اکثر این نت‌ها از طریق آمیختن ماهرانۀ مواد طبیعی و مصنوعی دوباره سازی می‌شوند.
اگرچه این نت‌ها بیشتر در عطرهای زنانه استفاده می‌شوند، و می توانند نت‌های شیرین‌تری را هم شامل ‌شوند، نت‌های لذیذ از بوهای مردانه یا مناسب هردو جنس حذف نشده‌اند.
نت‌های خوردنی حس شادی و سرخوشی را ایجاد می‌کنند که علاوه بر تحریک بویایی، حس چشایی را هم قلقلک می‌دهند و درنتیجه تاییدی هستند بر این حقیقت که مزه تلفیقی است از چشایی و بویایی. این نت‌ها موجب می‌شوند نگاه جدیدی به عطرها داشته باشیم و وقتی یک عطرساز ماهر آنها را استادانه در خلق بوهای مطبوعی استفاده می کند که هر‌روز پیچیده‌تر می شوند، فریبنده می‌شوند.
 

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
عطر چوب و خزه
نت‌های چوبی مطمئن و منعطف هستند، و به عنوان برگ برندۀ یک عطرساز ماهر، اساس ترکیب را فراهم کرده و عناصر دیگر را بنابه خواص بویشی‌شان تقویت می کنند. تعداد کمی از نت‌های چوبی به عنوان نت بالا یا وسط به کارمی‌روند، مانند چوب بلسان بنفش rosewood.
مشخصات بویی چوب‌ها بسته به درختان مختلف شدیدا تغییر می‌کند. بعضی از آنها بوی پایدار و فنولی phenolic دارند، مانند چوب گایاک guiacwood. بعضی دیگر بوی تند و تلخی دارند و یادآور یک بسته مداد نو و جدید هستند، مثا چوب سرو cedarwood. بعضی چوب ها هم بوی خامه‌ای، شیری، شامه‌نواز و عمیقا ملایمی دارند، مانند چوب صندل sandalwood. نت‌های چوبی هم وجود دارد که به قدری خاص هستند که کل ترکیب را تحت تاثیر قرار می‌دهند: چوب آگار / عود Agarwood/Oud به قدری بوی پیچیده و قوی دارند که بوهای آجیلی، چوبی، کهنگی و نا، و حتی کافور را نیز دربرمی گیرند (بر‌آنها اثر می‌گذارند)، و محصولات جانبی درخت Aquillaria برای درمان بیماری قارچی نیز مفید است. نت کاج pine یا صنوبر fir ، به لطف تداعی معانی ما را به یاد فصل‌های خاصی می‌اندازند.
بعضی نت‌های چوبی با روش‌های طبیعی تهیه می‌شوند، مانند خیساندن و تقطیر تراشه‌های واقعی چوب، نت‌های دیگر و همچنین بعضی از آنهایی که می‌توان با روش طبیعی به دست آورد با ساخت آزمایشگاهی تهیه می‌شوند. دلیل این کار پایداری (عطرها)، مقرون به صرفه بودن و ایمنی است.
خس‌خس و نعنای هندی استثناهای این گروه از نت‌های چوبی هستند، چون خس‌خس در واقع یک نوع علف است که سیستم ریشه‌ای پیچیده‌ای دارد و نعنای هندی برگ یک بوته شرقی است، اما ویژگی بویشی آنها چوبی است و درنتیجه در این دسته جای می‌گیرند. نت‌های چوبی بهترین پایه برای عطرهای مردانه هستند، آنهم به دلیل تداعی معنی نیرومندی که درخت‌ها به ذهن می‌آورند و نه بوی آنها، اما انعطاف پذیری این نت‌ها موجب می‌شود بتوان به عنوان پایه عطرهای زنانه و مشترک هم از آنها استفاده کرد. درحقیقت عطرهای معدودی هستند که حداقل از یک نت چوبی در ترکیبشان استفاده نشده باشد.
خزه‌ها زیرگروه هستند زیرا ارگانیسم گلسنگی انگلی دارند و روی درخت‌ها رشد می‌کنند، مانند خزه درختی (Evernia furfuracea) و گلسنگ (Evernia prunastri). پروفایل بویی خزه‌ها غیرقابل جایگزینی است،با اینحال در صنعت عطرسازی تلاش زیادی شده تا مولکول‌هایی با همان بو ایجاد کنند زیرا این مواد از طرف انجمن عطرسازی بین‌المللی (IFRA) سهمیه‌بندی شده‌است.
خزه‌ها بوی جوهری- تلخی دارند و تیرگی عمیق و نگران‌کننده و رنگ سبز تیره‌ای که دارند کف جنگل را در فصل پاییز تداعی می‌کند. به همین دلیل به عنوان تقویت‌کنندۀ خانوادۀ عطرهای سرخسی و چایپری chypre استفاده می‌شوند؛ درحقیقت، گلسنگ یک پای آکورد سه گانه‌ای است که اساس این دو دسته را تشکیل می‌دهد. ویژگی این نت‌ها زمینی، افسرده، درون‌نگر و تیره است و به رایحه‌های قدیمی حالت متمایزی می‌دهد.
 

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
عطر صمغ‌ها و شیره‌ها
مواد خام تحت عنوان صمغ‌ها و شیره ها قدیمی‌ترین اجزای عطرها، و اغلب پایۀ خانوادۀ شرقی رایحه‌ها، هستند. این مواد بسته به ویژگی‌های آروماتیک خود به پروفایل های بویشی مختلفی تقسیم می‌شوند.
موادی که رایحه ملایم صمغی دارند شامل وانیل، بنزوئین benzoin ، صمغ پرویی Peru balsam، صمغ تولو Tolu balsam (که به صمغ پرویی نزدیک ولی کمی باطراوت‌تر و شیرین‌تر است) می‌باشد. این صمغ‌ها تن ملایمی دارند و درعین حال آرام آرام فضا را می‌گیرند و ویژگی متمایزی دارند. این نت‌ها موجب می‌شوند گل ها ماندگارتر باشند و به لطف ویژگی که دارند وقتی به مقدار فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرند رایحه‌ای نیمه شرقی یا florientals (در ترکیب با اسانس‌های فلورال غنی) دارند.
مواد صمغی و شیره‌ای شامل اوپوپوناکس opoponax (جاوشیر)، کندر / لبان frankincense/olibanum ، درخت مرمکی myrrh ، صمغ درخت غان birch tar ، درخت لامی elemi، و بوته وحشی جاوی styrax هستند. این مواد بوی عمیقی دارند، با دنباله‌ای طولانی که به ترکیب اصالت و برجستگی می‌بخشد. به دلیل اینکه این صمغ‌ها از تنه درختان و به شکل "قطرات" صمغ کریستالی گرفته می‌شوند، با رایحه‌های چوبی به خوبی جور درمی‌آیند.
 

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
عطر مشک، عنبر و رایحه‌های حیوانی
واژۀ "حیوانی" (animalic) به مواد خام آروماتیک و نت‌های "فانتزی" اشاره دارد (که از مواد مصنوعی در آزمایشگاه به دست آمده‌اند) که مستقیما یادآور بوی حیوانات - واقعی یا مجازی، طبیعت شهوانی غریزه های حیوانی وجود انسان – و نیروی اصلی آنهاست.
در عطرسازی نت‌های حیوانی به طور سنتی از مشک آهو deer musk ، کاستریوم (جند بیدستر) castoreum ، عنبر سائل ambergris ، و مشک زباد civet cats به دست می‌آید، ولی امروزه، ملاحظات اخلاقی درباره سلامت این حیوانات استفاده از این مواد را غیرمتداول کرده و مواد مصنوعی جایگزین آنها شده است. (تنها عنبر سائل طبیعتا دور از خشونت و بی رحمی تهیه می شود و مجاز است، زیرا به طور طبیعی در اسپرم وال در اقیانوس پراکنده می‌شود؛ ولی به دلیل نایابی بسیار گران است و برای استفاده تجاری مقرون به صرفه نیست، بنابراین روش استاندارد تهیه آن با مواد مصنوعی است).
مشک نیز در صدها نوع در آزمایشگاه تهیه می‌شود، و رایحه آن‌ها کمی با هم فرق دارد (گالاکسولید Galaxolide ، هابانولید Habanolide ، اتیل براسیلات Ethyl Brassylate ، آلیل آمیل گلیکولات Allyl Amyl Glycolate و غیره).
نت های عنبر کهربایی Amber با عنبر سائل از این لحاظ فرق دارند که اولی مخلوطی است از رزین هایی که بویی گرم، شیرین و خیلی عمیق را تولید می کند (که اغلب در خانواده عطرهای شرقی مشاهده می‌شود)، درحالیکه دومی نت نسبتا نمکی، با عمق کم است که اصلا شیرینی ندارد.
چند نمونه از حیواناتی که بطور غیرمستقیم در تولید نت‌های حیوانی استفاده می‌شوند – و قطعا هیچ آسیبی به آن حیوان وارد نمی‌شود – عبارتند از خرگوش کوهی hyrax (استفاده از مدفوع سفت‌شده)، ته‌رنگ موی بز، صدف دریایی برشته و موم کندوی عسل. بعضی گیاهان، مانند آنجلیکا Angelica (سنبل ختایی) و دانه‌های آمبرت Ambrette، نیز ترکیباتی با بوی حیوانات تولید می‌کنند که شبیه مشک است.
مورد آخر و مهم اینکه در عطرسازی از "نت‌های فانتزی" استفاده می‌شود که از طریق مخلوط خلاقانۀ مواد مختلف یا بازسازی تنها یک ماده مصنوعی تولید می ‌شوند، و یادآور بوهای آشنایی با مرجع حیوانی هستند، مانند شیر milk ، خاویار caviar ، ستاره دریایی starfish ، کلم مرداب skunk cabbage ، بیکن bacon، برش‌های باربکیو، چرم، یا جیر.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود به هم پاتوقی های عزیزم!
آقا؛ مطابق عکسی که می بینید من 59 اسانس رو فقط در یک شرکت تست کردم. دریغ از حتی یک اسانس که شامه ام رو بگیره!
قبلا سمپل هی وود راکی مانتین این شرکت رو دیده بودم و سلطانش رو. فکر می کردم وقتی بارش برسه؛ چه عطرهایی توش پیدا شه! راکی مانتین محبوب مهدی @Mahdispn اصلا در سفارش شون نبوده؛ سلطانی هم که رسیده بود؛ آن که من تست کرده بودم و دوست داشتم؛ نبود. کارمندان شرکت باورشون نمی شد وقتی دیدن من حتی تستر کاغذی چند عطر رو هم برنداشتم! خیلی سخت گیر شدم رفقا؛ تازه امروز فهمیدم! کرید اونتوسش کیلویی یک میلیون و دویست هزار تومن بود. کرید خودم رو بیشتر دوست دارم.
خلاصه؛ دست خالی اومدم.
256.gif
دو تا دیور هوم اینتنس تست کردم. یکی در بین 59 تا؛ یکی هم جای دیگه! نهایتا به این نتیجه رسیدم که همون نسخه قبلی بهترین نسخه ی موجوده.
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
مشکل شون بیشتر چی بود؟ کیفیت رایحه یا شباهت شون به عطر اورجینال؟
شرکت های تولید کننده این اسانس ها معروف بود؟

امروز ال هوم رضا رو با ایو سنت لورن ال هوم مقایسه کردم
شاید فقط 20-30 در صد فضا شون شبیه هم بود. ولی مهمترین ویژگی ال هوم اورجینال که تلخی اش بود توی این نبود. توی لا نویت به راحتی میشه نت چوبی و لاوندر و هل رو تشخیص دارد که تو اسانسش فقط تونستم یه حالت مرکباتی و ترنجی رو تشخیص بدم یه نت سنگین با تلخی خیلی خفیف توش هست که نفهمدم از چیه. بنظرم من هم باید کپی کار دیگه ای باشه
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
مشکل شون بیشتر چی بود؟ کیفیت رایحه یا شباهت شون به عطر اورجینال؟
شرکت های تولید کننده این اسانس ها معروف بود؟

امروز ال هوم رضا رو با ایو سنت لورن ال هوم مقایسه کردم
شاید فقط 20-30 در صد فضا شون شبیه هم بود. ولی مهمترین ویژگی ال هوم اورجینال که تلخی اش بود توی این نبود. توی لا نویت به راحتی میشه نت چوبی و لاوندر و هل رو تشخیص دارد که تو اسانسش فقط تونستم یه حالت مرکباتی و ترنجی رو تشخیص بدم یه نت سنگین با تلخی خیلی خفیف توش هست که نفهمدم از چیه. بنظرم من هم باید کپی کار دیگه ای باشه
ای داد! .... آرش حواست کجاست عزیز دل؟ ال هوم آیدل گرلن هیچ ربطی به ال هوم ایوسنت لورن نداره! هیچ جوره! همون جور که فیکساتور ربطی به فیکساتیو نداشت و اون دوست مون دقت نمی کرد!

مشکل شون این بود که عطرها زنده نبودن برام! بله؛ یک شرکت خیلی اسم و رسم دار! (عطر فروشها میشناسن نه مردم عادی) . نتونستم رابطه بگیرم با عطرها. واقعا حس می کردم یه جور غریبی هستن. قابل توصیف با کلمات نیست.
 
Last edited:

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
ای داد! .... آرش حواست کجاست عزیز دل؟ ال هوم آیدل گرلن هیچ ربطی به ال هوم ایوسنت لورن نداره! هیچ جوره! همون جور که فیکساتور ربطی به فیکساتیو نداشت و اون دوست مون دقت نمی کرد!
چرا برداشت کردی منظورم ایدل گرلن بود!
شماره ۴۵ لیست رو گفتم
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
چرا برداشت کردی منظورم ایدل گرلن بود!
شماره ۴۵ لیست رو گفتم
لیست 8 سفارش شما رو دیدم. پیدا نکردم در کدوم سفارش ال هوم شماره 45 رو بردی. فقط در سفارش هشتم ال هوم آیدل گرلن رو می بینم تو لیستت. برای همین فکر کردم اینو با اون جابجا گرفتی.
یادت مونده تو سفارش چندمت اون ال هوم رو بردی؟
البته اون الهوم شماره 45 رو همون طور که دیشب نوشتم با وارد کننده اش اختلاف نظر داشتم. اون می گفت مال ایو سنت لورنه؛ من می گفتم نه! مال یک کمپانی دیگه است که الان یادم نیست اون موقع اصرار داشتم چیه!
ال هوم در لیست رو با وارد کننده اش اختلاف نظر داشتم! من می گفتم مال سن لورن نیست اون می گفت هست! خلاصه حسین @shmp30 که اصل اودکلنش رو داشت و فکر می کنم دو بار سفارش داد؛ ظاهرا از نت میانی به بعدش رو مثل اودکلنش می دونست. این جور تو حافظه ام مونده!
 

saadatmandi86

Registered User
تاریخ عضویت
29 مارس 2014
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
189
سن
50
محل سکونت
تهران
درود به هم پاتوقی های عزیزم!
آقا؛ مطابق عکسی که می بینید من 59 اسانس رو فقط در یک شرکت تست کردم. دریغ از حتی یک اسانس که شامه ام رو بگیره!
قبلا سمپل هی وود راکی مانتین این شرکت رو دیده بودم و سلطانش رو. فکر می کردم وقتی بارش برسه؛ چه عطرهایی توش پیدا شه! راکی مانتین محبوب مهدی @Mahdispn اصلا در سفارش شون نبوده؛ سلطانی هم که رسیده بود؛ آن که من تست کرده بودم و دوست داشتم؛ نبود. کارمندان شرکت باورشون نمی شد وقتی دیدن من حتی تستر کاغذی چند عطر رو هم برنداشتم! خیلی سخت گیر شدم رفقا؛ تازه امروز فهمیدم! کرید اونتوسش کیلویی یک میلیون و دویست هزار تومن بود. کرید خودم رو بیشتر دوست دارم.
خلاصه؛ دست خالی اومدم.
مشاهده پیوست 849350
دو تا دیور هوم اینتنس تست کردم. یکی در بین 59 تا؛ یکی هم جای دیگه! نهایتا به این نتیجه رسیدم که همون نسخه قبلی بهترین نسخه ی موجوده.
سلام آقا رضا
من راه حل کار رو بهت گفتم قبلا. اگه شد کمی بیشتر روش فکر کنید.
 

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
درود بر دوستان عطرباز؛
پس حیف شد، انگار معضل عطرفروشهای دروغگو همچنان ادامه داره! من منتظر عطرهای جدید بودم...

راستی آقا محمد درست میگن، ال هوم شما، لانوین هست.
ال هوم لانوین جدیدترین عطر یاد یاره که از تست گذشته و نمره ی بسیار بالایی بهش میدم. بوی خنک و ملایم و بسیار ارام بخشی داره. از لانوین؛ اکلتش رو هم خیلی دوست دارم که کار زنانه ای محسوب میشه.
ال هوم رو مطمئنم از این پس خیلی مصرف می کنم. هم برای قدرت آرام بخشی که داره (بخاطر lavender ش ؛ مکرر از یکی از معروف ترین روان شناسان ایرانی سر کار خانم دکتر فرنودی شنیدم که به مراجعینش توصیه می کنه لوندر بو کنن) هم برای معرفیش به دیگران!
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
لیست 8 سفارش شما رو دیدم. پیدا نکردم در کدوم سفارش ال هوم شماره 45 رو بردی. فقط در سفارش هشتم ال هوم آیدل گرلن رو می بینم تو لیستت. برای همین فکر کردم اینو با اون جابجا گرفتی.
یادت مونده تو سفارش چندمت اون ال هوم رو بردی؟
البته اون الهوم شماره 45 رو همون طور که دیشب نوشتم با وارد کننده اش اختلاف نظر داشتم. اون می گفت مال ایو سنت لورنه؛ من می گفتم نه! مال یک کمپانی دیگه است که الان یادم نیست اون موقع اصرار داشتم چیه!
پیر شدی مهندس ;)
اگه یادت باشه تو ملاقات اول تو دفتر تون چندتا اسانس بهم هدیه دادی یکیش این بود. اتفاقا اون شب هم درموردش باهم صحبت کردیم ولی گل اون مجلس هوم اینتنس بود
منم پیرو همون پست قبلی که درباره اش گذاشتی ،. رفتم چک کردم

حالا که صحبت ایدال گرلن (گخلن) شد بنظرم اوجش برای من بعد از سه ساعت شروع میشه وقتی تونکا از نفس میوفته همش میشه بادام و در اخر که بادام ضعیف شد رایحهاش شبیه هوم اینتنس میشه. متاسفانه با لایت کردن نمیشه جای نت ها رو زیاد عوض کرد
ال هوم آقا رضا این ادکلن هست نه ال هوم ایو سنت لورن
http://www.atrafshan.ir/view/520/L'Homme
تشکر
مساله این بود که ممکنه لا نویت باشه یا نه
بنظر شبیه میاد شما تست کردین؟
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
سلام آقا رضا
من راه حل کار رو بهت گفتم قبلا. اگه شد کمی بیشتر روش فکر کنید.
سلام به همه دوستان و شب بخیر؛
بله محمد جان. من قطعا با شما موافقم. راهکار اجرایی به ذهنم نمیرسه. اگه به ذهن شما چیزی میرسه پ خ کن لطفا
ال هوم آقا رضا این ادکلن هست نه ال هوم ایو سنت لورن
http://www.atrafshan.ir/view/520/L'Homme
ممنون! من خودم یادم نبود؛ همیشه به همه میگم پست شماره یک رو چک کنید! آره من به اون شرکته می گفتم مال شما لانوینه! می گفت ایو سنت لورنه! از من اصرار از اونا انکار! راستی محمد یکی چند وقت پیش برات عطر فرستاده بود و گفته بود می خوام عطرامو ببینی تا بفهمی کیفیت یعنی چی! (نقل به مضمون)؛ شما هم پستشو لایک زده بودی. اما هیچ به به و چه چهی از عطراش به قلم شما نخوندم! برام پ خ کن؛ ببینم داستان چی بود! چون اخلاقتو می دونم؛ اگه عطر خوب برسه دستت به وجد میای و کامنت میدی!
درود بر دوستان عطرباز؛
پس حیف شد، انگار معضل عطرفروشهای دروغگو همچنان ادامه داره! من منتظر عطرهای جدید بودم...
چی شد اون "خانه"؛ آدماش کجان؟ خدا می دونه ... بهرام نخند! خب یکهو یاد اون تصنیف معروف میرن آدما افتادم دیگه!
این بنده خداهای بی نوا که امروز میهمان شون بودم ؛ با این عطرا که بار اوله میارن خواسته بودن به اصطلاح؛ کاری بکنن کارستان. معضل شون به نظر من اینه که یک عطرشناس خوش ذوق تو مجموعه شون نیست. وگرنه تا یک سمپلی تبدیل بشه به order چند بار میره و برمی گرده. تا ایرادات گرفته شده رفع شه و با شرکت سازنده به توافق برسن سر یک رایحه/پخش/موندگاریش.
به نظر بنده؛ یک عطرباز باید مدیر یا دست کم مشاور این شرکتهای وارد کننده باشه. قبلا هم گفتم؛ اصلا باورشون نمیشد وقتی من حتی سمپل یک عطر رو هم نخواستم و تشکر کردم و اومدم بیرون! مات و مبهوت منو نگاه می کردن!
راستی محمد (سعادتمندی) ؛ یکی از بدترین عطرهایی که امروز بو کردم بلک اوپیوم ایوسنت لورن بود. اصل فاجعه! نمی دونم سازنده اش چه فکری کرده بود! رفقا؛ هیچ کدوم تون به اندازه من عطر بد ندیدین. حتی بی کیفیت ترین عطرهای منتخب من؛ پیش خیلی از عطرهایی که این طرف اون طرف می بینم؛ شاهکارن!
پیر شدی مهندس ;)
اگه یادت باشه تو ملاقات اول تو دفتر تون چندتا اسانس بهم هدیه دادی یکیش این بود. اتفاقا اون شب هم درموردش باهم صحبت کردیم ولی گل اون مجلس هوم اینتنس بود
منم پیرو همون پست قبلی که درباره اش گذاشتی ،. رفتم چک کردم
گفتم چرا لیست سفارشاتت رو نگاه می کنم ال هوم 45 توش نیست! چند بار هر 8 تاشو چک کردم. نگو جزو هدایا بوده . هدایا یادداشت نمیشه؛ به یادم هم نمی مونه!
 

مخدومی مهندس

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
485
سن
39
باسلام و احترام
لیست سفارش سوم بنده از آقارضا @دل آهنگ ،
بلومجیک 30 گرم
کوکوشانل 30گرم
گری وتیور 30گرم
بلوآیس 30 گرم
رفلکشن 30 گرم
تق هرمس 30 گرم
رالف لورن 30 گرم
وان میلیون اینتنس 30 گرم
پشن 30 گرم
******
20 عدد ظرف 2 گرمی خالی
******
تستر 2 گرمی از
ایتالین سایپرس
عوود وود
اسپایس بمب
هی وود
آل هوم آیدل گرلن
***** ******
فیکساتور50 گرم
حدود 11 تستر کاغذی
*********************
انشاءالله فردا ارسال میشود
 

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
چی شد اون "خانه"؛ آدماش کجان؟ خدا می دونه ... بهرام نخند! خب یکهو یاد اون تصنیف معروف میرن آدما افتادم دیگه!
این بنده خداهای بی نوا که امروز میهمان شون بودم ؛ با این عطرا که بار اوله میارن خواسته بودن به اصطلاح؛ کاری بکنن کارستان. معضل شون به نظر من اینه که یک عطرشناس خوش ذوق تو مجموعه شون نیست. وگرنه تا یک سمپلی تبدیل بشه به order چند بار میره و برمی گرده. تا ایرادات گرفته شده رفع شه و با شرکت سازنده به توافق برسن سر یک رایحه/پخش/موندگاریش.
به نظر بنده؛ یک عطرباز باید مدیر یا دست کم مشاور این شرکتهای وارد کننده باشه. قبلا هم گفتم؛ اصلا باورشون نمیشد وقتی من حتی سمپل یک عطر رو هم نخواستم و تشکر کردم و اومدم بیرون! مات و مبهوت منو نگاه می کردن!

هی روزگار...
راستش "خانه" رو که گفتی و شرکت عطر، من ناخودآگاه رفتم "سوئیس"! یادش بخیر، یادته رضا؟! چه روزگاری بود... :)
در کل بار کج به منزل نمیرسه. به قول حضرت حافظ:
آن همه ناز و تنعم که خزان میفرمود
عاقبت در قدم باد بهار آخر شد...
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
با عرض سلام خدمت دوستان گرامی؛
در پی بروز اتفاقات اخیر در سیستم امتیاز دهی سایت؛ که شبهه برخورداری برخی از فروشندگان از رانت "حذف امتیازها و کامنتهای منفی" در معاملات بازارچه را به ذهن متبادر می کند؛ بنده در قسمت "قوانین فعالیت در بازارچه پرشین تولز"؛ پستی با عنوان " خدشه در اعتبار سیستم امتیاز دهی در سایت پرشین تولز؟" ارسال کردم و امیدوارم از مدیریت محترم سایت پاسخ قانع کننده ای دریافت کنم.
بدیهی است که مهم تر از شخص برخوردار از این رانت؛ وجود رانت است. این اعداد و ارقام زیر اسم هر کس به عنوان فروشنده و خریدار که نشان دهنده سابقه رفتار تجاری او در سایت است؛ قرار نیست تشریفاتی و ظاهری باشد. باید بی کم و کاست و بدون هر گونه دست کاری؛ نظر خریدار و فروشنده را در یک معامله منعکس کند. در بازار واقعی هم همین طور است. افراد فروشنده و خریدار در همان ابتدا سراغ سوابق هم می روند. فروشنده به خصوص موقعی که بخواهد چکی جنس بفروشد؛ حتما باید به اطلاعاتی دست یابد که ریسک معامله با خریدار را پایین نشان دهد و خریدار دنبال این است که ببیند اجناس فروشنده به لحاظ قیمت و کیفیت چگونه است؟ آیا فروشنده مثلا فردی بزن / در رو است که اگر کمی غفلت کنی گنجشک را رنگ می کند و بجای قناری می فروشد یا نه؛ فردی صادق و شریف است؟
قطعا هدف از برپایی سیستم امتیازدهی در بخش بازارچه سایت؛ فراهم ساختن امکانی جهت اعتماد سازی بوده است. این اعتماد سازی؛ در سوی مثبتش؛ یقین کامل فراهم نمی کند؛ یعنی تضمین 100 درصدی در کار نیست که فردی که همیشه در معاملات قبلی درست؛صادق و شریف رفتار کرده؛ لزوما در آینده هم چنین کند. اما برعکس آن حتما ممکن است. یعنی وقتی یک نفر؛ یک بار اقدام به کلاهبرداری و کلاشی کرد؛ کاملا محتمل است که بار دیگر نیز چنین کند.
اگر سیستم امتیازدهی سایت؛ سالم کار کند؛ یعنی امتیازها و کامنتهای منفی برخی؛ حذف نشود تا از او یک چهره "همیشه مثبت"تصویر گردد؛ می توان به آن اعتماد کرد. با هر کس که بخواهیم معامله کنیم برای بار اول؛ مستقیم به سراغ پروفایل بازارچه اش می رویم تا ببینیم دیگر فروشندگان و خریداران در مورد معاملاتی که با او داشته اند چه گفته اند. اما موقعی که این سیستم به نفع برخی دست کاری شود؛ دیگر اصلا قابل اعتماد نیست. چه تضمینی هست فردی که پروفایل بازارچه اش چک می شود برای این که ببینیم شایسته اعتماد برای معامله هست یا نه؛ قبلا امتیاز منفی نداشته و بر اثر پارتی بازی حذف شده؟ این حتی در مورد خود بنده هم صادق است. از کجا معلوم کسانی به من امتیاز با کامنت منفی داده اند و من با داشتن "حامی خاص"؛ موفق شده ام آن امتیاز منفی را حذف کنم؟
تاکید می کنم که مهم نیست چه کسی از این رانت در حال حاضر برخوردار است (اسناد کاملا محکم برای ارئه وجود دارد که در حال حاضر نیازی به انتشارش نیست) تمام بحث بر سر این است که وجود این رانت؛ اعتبار سیستم امتیازدهی را مخدوش می کند.
 
بالا