برگزیده های پرشین تولز

پاتوق عطربازها؛معتبرترین و مطمئن ترین مرجع و فروشگاه اینترنتی عطر و اسانس ایران برمبنای صداقت و تخصص

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
امروز سوز برف استانهاي شمالي حسابي هوا رو سرد كرد
منم تركيب جوبليشن و اينترلود رو اسپري كردم
هردو لايت شدن و اينترلود سريع وارد نت دوست داشتني انتهايي اش ميشه
هر دوش با روح ادم بازي مي كنند مخصوصا جوبليشن
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود بر همه دوستان عطرباز؛ شب بخیر!
در 24 ساعت اخیر سه تا ترکیب ساختم که هر سه تاش رو پسندیدم.
اولی ترکیب یک عطر مرکباتی ترکیبی (!) بود که توش جوپ قرمز ریختم. از تلخی جوپ کم کرد و بردش به سمت مرکبات.
دومی که از همه بهتر شد کمی آرامیس 900 ریختم تو کرید اونتوس که تلخیشو داد به کرید (من در درجه اول خنک و تلخ پسندم) و الان رایحه ؛ کریده که خفیف زیر بوی کرید آرامیس حس میشه و از نظر من این بهترین حالت استفاده از آرامیس 900 هستش: ترکیب با یک بوی خنک شیرین.
سومی ترکیب دیور هوم اینتنس بود با تغ هرمس! دست بالا رو در ترکیب تغ داشت؛ برای همین رایحه نهایی تغ هست کمی شیرین تر از حالت معمول. متاسفانه به نظر میرسه ترکیب سوم از پخش معمولی تغ کم می کنه. من این کار رو فقط برای ارضای کنجکاویم انجام دادم و واقعا قصدم عطربازی بود!
مثل همیشه توصیه ام اسپری همزمان عطرهاست نه ترکیب در یک ظرف؛ مگر با آمادگی برای پذیرش نتایج غیر منتظره و صرفا برای تفریح.
 

smaghoreshi

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2015
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
536
سن
58
محل سکونت
قم
دشت صبحگاهي (عشق از نظر مولانا )
ای که می پرسی نشان عشق چیست
عشق چیزی جز ظهور مهر نیست.

عشق یعنی مشکلی اسان کنی
دردی از در مانده ای درمان کنی.
در میان این همه غوغا و شر
عشق یعنی کاهش رنج بشر
عشق یعنی گل به جای خار باش
پل به جای این همه دیوار باش
عشق یعنی تشنه ای خود نیز اگر
واگذاری اب را ، بر تشنه تر
عشق یعنی دشت گل کاری شده
در کویری چشمه ای جاری شده
عشق یعنی ترش را شیرین کنی
عشق یعنی نیش را نوشین کنی
هر کجا عشق اید و ساکن شود
هر چه نا ممکن بود ، ممکن شود
 

dg1

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2013
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
39
ارادت اقا رضا این فصل چی پیشنهاد میدین میدونی که من چیزی از عطر سر در نمیارم... میخوام اگر بشه این سری چند تا کم حجم بگیرم تست کنم ... پخش و موندگاری خوبی داشته باشه..
 
Last edited:

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و شب بر همگی دوستان خوش؛
مخلصم جواد جان. الهوم آیدل گرلن؛ توسکان لدر؛ اسپایس بمب؛ایسی میاکه بلو؛نارسیسو رودریگز؛هرود مارلی؛پگاسوس ....
تو فصل سرما تعداد انتخابها زیادن.
از این اسمهایی که بهت گفتم نظرات رفقا رو از پست اول در لیست عطرها برو سراغ عطر مورد نظر و لینکشو دنبال کن و بخون (اونایی که نظر دادن در موردش) بعد پ خ بده ببینم چی رو انتخاب کردی
 

smaghoreshi

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2015
نوشته‌ها
168
لایک‌ها
536
سن
58
محل سکونت
قم
دوستان عزيزم ، سلام و صبح همه تون بخير وشادي
ديشب خيلي هوس اپن رو كردم و رفتم سراغ اپني كه آقا رضاي عزيز مرحمت كرده بود. خيلي لذت بردمش ازش و هنوز دارم باهاش حال ميكنم. هيچي كم نداره ماشاالله . عين همون اپني كه دوره جوانيم استفاده ميكردم . به همون شفافيت و قشنگي . خيلي خاطرات رو برام زنده كرد. نميدونستم از رضا جان چطوري تشكر كنم .
اين بود كه خواستم براي عرض تشكر قلبي از رضا جان ، ايشون و شما رو به شنيدن سه قطعه از موسيقي سنتي ، در مايه بيات ترك دعوت كنم. ميدونم كه كه اين مايه بيات ترك براي رضا جان اثر خاصي داره . براي همين انتخابش كردم :
1- اجراي قطعه اي با سه تار در بيات ترك توسط استاد بي بديل سه تار ، ملقب به مير سه تار ، استاد مرحوم شادروان عبادي ( 2.5 مگا بايت ) :
http://s3.picofile.com/file/8229738300/Ebadi_Bayatetork.Mp3.html
2- اجراي قطعه اي در مايه بيات ترك توسط استاد مرحوم شادروان جليل شهناز ، خداي تار ايران و استاد مرحوم شادروان امير ناصر افتتاح ، از اساتيد تكرار نشدني تنبك ايران . ( 13 مگا بايت )
قبل از دانلود و شنيدن اين قطعه مطلب خواندني زير را در خصوص قطعه فوق ملاحظه بفرمائيد :
در مراسمی که در مرداد ماه 1393 در خانه هنرمندان ایران و به مناسبت یادبود استاد «جلیل شهناز» برپا شده بود، استاد «محمدرضا شجریان» قطعه‌ی قدیمی و کمتر شنیده‌ شده‌ای از این استاد بی‌بدیل موسیقی ایرانی را رونمایی کرد و در وصف آن گفت : " از زمان شنیدن آن، بسیار مات این قطعه‌ام " .
او در توصیف این قطعه اضافه کرد: «قطعه‌ای که شما شنیدید، قطعه‌ای در بیات ترک بود که من سال‌ها پیش آن را شنیدم و بسیار مات این قطعه شدم. امروز هم این قطعه را آوردم تا شما بشنوید. تنبک فاخر این کار را هم روانشاد امیرناصر افتتاح نواخته که همیشه استاد شهناز را همراهی می‌کرد و خیلی خوب می‌دانست که با شهناز چطور باید ساز بزند، مخصوصاً وقتی شهناز با این مقدمه با وزن سنگین شروع می‌کند.»
استاد شجریان افزود: «شگرد شهناز این بود که سرضرب را کمی دیرتر می‌نواخت و تنبک‌نواز‌هایی که مطابق مترونم ساز می‌زدند، نمی‌توانستند استاد را همراهی کنند و زود سرضرب را می‌نواختند. اما آقای افتتاح خیلی خوب بلد بود که با شهناز ساز بزند و انصافاً در این قطعه هم بسیار فاخر ساز زده‌اند.»
http://s6.picofile.com/file/8229738518/jalil_shahnaz_BayateTork_Shajarian_MAAAT.mp3.html
3- اجراي گروهي قطعه اي شاد و تند در مايه بيات ترك ، جدیدترین قطعه تصویری «پدرام درخشانی» به نام « چهل مضراب بیات ترک » ( 54 مگا بايت )
چهل مضراب بیات ترک ، اولین قطعه از یک مجموعه تصویری 10 قطعه‌ای است که این آهنگساز علاوه بر ساخت، تهیه و تولید آن را هم خود بر عهده گرفته است .
هنرمندانی که در تهیه و تولید این اثر همکاری داشته‌اند.: کوروش بابایی: کمانچه، پاشا هنجنی: نی، میلاد درخشانی: تار، رضا تاجبخش: پیانو، آرش سعیدی: گیتار باس، ایلیار خسروی: درامز، پدرام درخشانی: سنتور
درخشانی برای آلبوم رومی 3 در برنده تندیس طلایی بهترین آلبوم موسیقی تلفیقی در اولین جشن سالانه موسیقی شد.
http://s6.picofile.com/file/8229738418/40_Mezrab_e_Bayat_Tork.mp4.html

اميدوارم همه دوستان علي الخصوص رضا جان لذت وافي ببريد .
 

saeid.kh

مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
2,887
لایک‌ها
5,966
محل سکونت
تهران
سلام به همه ی عزیزان :)
سفارش هفتم رو هم تحویل گرفتم. عالی مثل همیشه.
کرید آونتوس جدید
پشن مثل همیشه
سایپرس هم که جدیداً یه لیستم اضافه شده.
منتظر دانهیل آلفرد هستم جناب هادی عزیز :)
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود بر همه دوستان عطرباز و موسیقی دوست! امیدوارم که تعطیلات آخر هفته خوشی رو سپری کرده باشین. علی جان بابت قطعات انتخابی ممنون اولی رو شنیدم و دو تای دیگه روی دانلود هستن. بیات در موسیقی برای من نت انتهایی اینترلوده در عطر ...
براتون قطعه ای رو در شور در نظر گرفتم با صدای سنتور آقای محسن غلامی از آلبوم صدای برگ ریزان. این قطعه رو خودم با سنتور روی تبلتم زیاد میزنم. حجم کمتر از 3 مگا بایت. بوییدن عطر مورد علاقه تان در هنگام شنیدن این قطعه فراموش نشود. من الان ترکیب پورش دیزاین و گری وتیور و کرید اونتوس و مونت بلانک ایندی ویژوال رو دارم بو می کنم! خنک و تلخ و بسیار با شکوه.
پی نوشت:
مونت بلانک ایندی ویژوال تموم شده! بلو مجیک هم همین طور.
بهرام جان فرصت کردی ریویوی سایر عطرهای سفارش آخرتو بنویس. ایسی میاکه بلو مهمترینشه.
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
در اولین سفارش 9 عدد عطر سفارش داده شد.
تاپیک رو مطالعه میکردم تعریف و تمجید دوستان از کارهای آقارضا به حدی بود که هی وسوسه میشدم تعداد بیشتری عطر سفارش بدم اما حیف که بودجه محدود بود و نمیشد خیلی بلندپروازی کرد :D
اما مطمئنا این اولین و اخرین سفارشم نبود چون از قدیم گفتن " تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها "
آخه این همه بازخورد مثبتی که از سمت و سوی دوستان عزیز دیده میشه بی علت نیست.
دربین این 9 تا شدیدا واسه 2 تاش لحظه شماری میکنم ؛
توسکان قدرتمند و اونتوس دلربا !
اونتوس مطمئنا جز عطرهایی هست که در سفارشهای بعدی بصورت حجم بالا سفارش میدم چون عاشق این عطرم.
من 2 مدل توسکان تست کرده بودم ؛
اولی که فکر کنم اصلا توسکان نبودن !
مورد دومی که کیفیت بهتری نسبت به اولی داشت با وجود ماندگاری عالیش ، پخش بوی خوبش یه مشکل بزرگ داشت. نتی شبیه به بوی نفت ! که اوج این نت در نت آغازین عطر دیده میشد.
راستش من اوایل فکر میکردم بویایی من مشکل داره و بیش از حد دارم حساس میشم. اما 2-3 نفر دیگه هم تایید کردن که یه ته بوی نفت تو عطرت به مشام میرسه !
خیلی گزافه گویی کردم.

درنهایت از اقارضای عزیز خواهشمندم سفارش ما حتما فرداصبح قبل از 12 ظهر ارسال بشه به همون دلیلی که خودش میدونه :D دلیل کاملا موجهی هم هست :D

باتشکر از ایشون...
 

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
100 عطری که قبل از مرگ باید بویید!
همیشه توی این فکر بودم که چرا توی سایتها لیست "100 فیلمی که قبل از مرگ باید دید" یا "100 کتابی که قبل از مرگ باید خواند" هست ولی به شخصه لیست "100 عطری که قبل از مرگ باید بویید" رو تا بحال ندیدم. بنظرم باید یه همچین لیستی وجود داشته باشه یا اگرم نیست باید تهیه بشه. حالا چرا این مطلب رو ذکر کردم، چون بعد از بوییدن عطرهای که تابحال استشمام کردم، خیلی کم پیش میاد که بویی من رو شگفت زده کنه و بنظرم جدید بیاد. توی سفارش آخرم چند عطر بود که بنظرم رایحه جدید بودن و من رو شگفت زده کردن. این دو عطر "ایسی میاکه بلو" و "رالف لورن بلو" هستن.

ایسی میاکه بلو با غلظت 66 درصد:
بنظرم رایحه جدیدی با بویی خنک و فرش بود. در همون لحظه اول اسپری بویی به مشامم خورد که تا بحال در عطری بطور واضح استشمام نکرده بودم. البته بعدا که نتهای این عطر رو چک کردم، دیدم در بین نتها رزماری بود و فکر کنم این رایحه فرش و تا حدودی تیز مربوط به رزماری باشه. ماندگاری و پخش خیلی خوبی داره و در بین عطرهای خنک توی رده های اول قرار میگیره.

رالف لورن بلو با غلظت 66 درصد:
در مورد این عطر در پاتوق زیاد صحبت شده و من هیچوقت رغبت نمیکردم که سراغش برم. چون با خوندن اینکه این عطر رایحه گلی داره حس خوبی نداشتم. ولی به محض اولین اسپری رایحه ای به مشامم رسید که واقعا مسحور این عطر شدم. بوی رز در کنار وانیل و سایر رایحه های گلی به مشامم رسید که ترکیبی جادویی رو ساخته بودن. لطافت این عطر هم در جای خود مثال زدنیه. واقعا در بین کارهای گلی رتبه اول رو برای من داره. ماندگاری و پخش خیلی خوبی هم داره. من که عاشق بوی این عطر شدم ولی بنظرم لطافت این عطر و همچنین گلی بودنش این عطر رو در بین عطرهای زنانه جای بده!
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
درود و آغازین روز هفته بر همگی دوستان به خیر و شادی!
اولی که فکر کنم اصلا توسکان نبودن !
مورد دومی که کیفیت بهتری نسبت به اولی داشت با وجود ماندگاری عالیش ، پخش بوی خوبش یه مشکل بزرگ داشت. نتی شبیه به بوی نفت که اوج این نت در نت آغازین عطر دیده میشد.
راستش من اوایل فکر میکردم بویایی من مشکل داره و بیش از حد دارم حساس میشم. اما 2-3 نفر دیگه هم تایید کردن که یه ته بوی نفت تو عطرت به مشام میرسه !
نفت ( ببخشید توسکان!) گرمی 5 هزار تومن .... خب برادر باید گرید 10 هزار تومنیشو می خریدی تا توسکانت بوی نفت نده! حالا توسکان پاتوق رو هم تست کن شاید با قیمت پایین تر کیفیت بهتری رو تست کنی! تاکید زیاد بر پخش و موندگاری همین میشه دیگه. اولویت با رایحه است نه پخش و موندگاری. اگه صرف پخش و موندگاری ملاک باشه میشه رو لباس گازوییل خالی کرد.
100 عطری که قبل از مرگ باید بویید!
همیشه توی این فکر بودم که چرا توی سایتها لیست "100 فیلمی که قبل از مرگ باید دید" یا "100 کتابی که قبل از مرگ باید خواند" هست ولی به شخصه لیست "100 عطری که قبل از مرگ باید بویید" رو تا بحال ندیدم.
رالف لورن بلو با غلظت 66 درصد:
در مورد این عطر در پاتوق زیاد صحبت شده و من هیچوقت رغبت نمیکردم که سراغش برم. چون با خوندن اینکه این عطر رایحه گلی داره حس خوبی نداشتم. ولی به محض اولین اسپری رایحه ای به مشامم رسید که واقعا مسحور این عطر شدم. بوی رز در کنار وانیل و سایر رایحه های گلی ...
بهرام جان لیست 100 عطر رو خوب اومدی.
من از رالف لورن نه رز می گیرم نه وانیل. هر چی هست یاسه و یاس ... کسی از دوستان هست از رالف لورن تجربه بهرامو داشته باشه؟
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
مونت بلانک ایندی ویژوال تموم شده! بلو مجیک هم همین طور.
دو کار بسیار خوب و دوست داشتنی

"100 عطری که قبل از مرگ باید بویید"
من هم موافقم ولی مشکل اصلی اینه که ممکنه خیلی از عطرها هیجا پیدا نشن. مگر در کلکسیون های بزرگ و معروف.
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
Baron Lui Niche for men

تقریبا همه بلافاصله بعداز اسپری متوجه کپی بودن فضای عطر میشوند.
تغ هرمس معروف!
با توجه به سال تولید و سابقه برند لوی نیشه زیاد تعجب برانگیز نیست ولی باید اعتراف کرد کارش رو خوب انجام داده و کار بسیار خوب و با کیفیتی را تولید کرده است.
شروع کار با رایحه فرش و خنک ترنج و نارنج شروع میشه که میشه وجود لیمو رو هم در بین شون حس کرد. رایحه ها بسیار با کیفیت و تازه هستند و ادم رو به وجد میارند
بعد از چند دقیقه رایحه دوست داشتنی وتیور هم شروع میشه. وتیور رایحه همیشگی و خاکی خودش رو داره و به مرور قوی تر میشه.
از اینجا به بعد تقریبا رایحه خطی هست و ترکیب خنکی از وتیور و مرکبات شما رو همراهی می کنه.
ماندگاری خوب و پخش متوسطی داره ولی شما رو راضی میکنه

پ.ن: شکل طراحی شیشه٬ آرم و نشان برند و سال ثبت شرکت٬ شکل نام گذاری کلن ها شما رو یاد کدوم برند نوظهور میندازه؟!!
پرفیوم د مارلی!!!
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
سفارش 9 تا عطری که داده بودم امروز رسید.
راستش فقط 9 تا کار رو سرشون رو باز کردم و دونه دونه بو کردم و هنوز وقت نشده روی لباس تست کنم. حتما بعد از تستشون نظرم رو تو همین تاپیک ارائه میدم.
بسته بندیشون بسیار عالی بود. ظروف عطرها هم جالب و البته کاربردی بودن.
زحمت کشیده بودن تست گری وتیور و پشن رو هم برام تو سفارشم قرار داده بودن.
گری وتیور بسیار عالی بود اما پشن چندان به دلم ننشست اخه تا حدودی به سمت و سوی عطرهای زنونه رفته بود. گری وتیور منو یاد یه ادکلنی از برند " پیرکاردین " میندازه که پدرم چند سال پیش استفاده میکرد. از خودشم پرسیدم متاسفانه اسم دقیق ادکلن رو یادش نبود. منم هرچی تو گوگل سرچ کردم چیزی پیدا نکردم اخه اصلا اسمشو فراموش کردم.
خاص بودن رو اول تو توسکان و بعدش تو بلک افغان پیدا کردم ! واقعا تو این چند سال اخیر هیچ عطری اندازه توسکان نتونسته منو جذب خودش کنه با اینکه من ذاتا عاشق بوهای سرد و تلخم. توسکان از اون مدل عطراییه که به طرف مقابلت ( جنس ماده :D ) حس مردونگی و وقار رو القا میکنه.
بیش از این توضیحات خاصی نمیدم چون عطرهای باید روی لباس و پوست تست بشن تا بشه عادلانه درموردشون قضاوت کرد.
مجددا از اقا رضا متشکرم تو این چند روز خیلی زحمت کشیدن و پیگیر بودن...
 

Yousof876

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2013
نوشته‌ها
395
لایک‌ها
57
درود به همه علاقمندان به رایحه
امروز عطری بدستم رسید بنام fortis از شرکت فرانسوی liquides imaginares
بنظرم برای علاقه مندان عطرهای تلخ و ملایم و عودی یک شاهکاره
در نت ابتدایی رایحه زعفران وزیره به وضوح به مشام میرسه که فوق العاده باهم مچ شدن
درنت میانی مثل خیلی از عطرهای تلخ بوی خس خس میاد که خیلی کوتاه و تاثیر گذاره
اما هنر واقعی طراح این عطر رایحه پایه این عطره پاتچولی و عنبر و صندل و مقداری هم بنظر من وانیل که در تمام طول پخش بو هست و در پایانم باقی میمونه
من خیلی لذت بردم از این ترکیب جادویی امیدوارم دوستانم تست کنن و لذت ببرن

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 

soroosh potter

Registered User
تاریخ عضویت
31 ژانویه 2010
نوشته‌ها
528
لایک‌ها
322
محل سکونت
اصفهان زیبا
درود.
اولین سفارشم رو به جناب هادی بزرگوار دادم ، که شامل ۳۰ میلی توسکان لدر و ۴۰ میلی ال هوم آیدل گرلن میشه. به امید خریدهای بیشتر و متنوع تر
 

AM1N

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
2,299
لایک‌ها
4,574
دیشب برای اولین بار توسکان رو تست کردم
فکر کنم دفعات بعدی اگر یه مقدار رقیق تر بگیرم بهتره ( غلطت عطر 60 درصد بود )
اما با این حال عالی بود !
نت " نفتی " و زننده ای که از توسکان قبلی به مشام میرسید تو این اصلا حس نکردم. با اینکه دقیق حس شامه ام رو تیز کرده بودم که این نت نفت رو از داخل رایحه استخراج کنم.
تا 3 ساعت انصافا پخش بوی انفجاری داره ! من 3 پاف روی لباس زدم.
از 3 ساعت به بعد ملایم تر میشه. الان که حدود 15 ساعت گذشته بازم روی لباسم بوش کاملا قابل استشمامه و حتی همین یک ساعت پیش هم از داداشم که کنارم بود پرسیدم ایا پخش بو داره عطرم ؟ گفت اره اما ملایم تر و سبکتر شده.
درواقع با یه مثال بگم :
تو 2-3 ساعت ابتدایی پخش بویی پرقدرت و تا شعاع 5 متری داره. یعنی اگه از کنار کسی که تو شعاع 5 متریت هست رد بشی بوی عطرتو کامل متوجه میشه.
بعد از 3 ساعت بتدریج این متراژ پخش بو کمتر میشه. البته توجه داشته باشید من این 5 متر رو صرفا بعنوان مثال عرض کردم.
اولین بازخورد مثبتی هم که گرفتم از خواهرم بود. وقتی از کنارم رد شد گفت عطرت خیلی خاص و شیکه !
درکل کیفیت توسکان که تا اینجا عالی بود.

کیفیت بلوشنل هم انصافا انصافا انصافا خیلی خوبه. ادکلنشو خودم نداشتم اما چون داداشم داشته منم چندباری استفاده کردم. به جرئت میگم برای افراد عادی به هیچ عنوان و برای افراد عطرباز هم تا 90 درصد تشخیص دادنی نیست.
خیلی خوشم اومد.
صد در صد انتخاب اولم برای خرید تو 6 ماهه اول سال ایندس.
گری وتیور هم یه بوی خاص و دوست داشتنی رو برام تداعی میکنه. وقتی تسترش رو بو کردم واقعا غبطه خوردم که چرا حتی 5 میل هم ازش سفارش ندادم ! از اون رایحه های خاصه ؛ از اون خیلی خاصاش :D
درکل این خرید تجربه بسیار خوب و همچنین افتخاری برای بنده بود.
 

دل آهنگ

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2014
نوشته‌ها
1,780
لایک‌ها
3,516
محل سکونت
تهران
دیشب برای اولین بار توسکان رو تست کردم
فکر کنم دفعات بعدی اگر یه مقدار رقیق تر بگیرم بهتره ( غلطت عطر 60 درصد بود )
اما با این حال عالی بود !
نت " نفتی " و زننده ای که از توسکان قبلی به مشام میرسید تو این اصلا حس نکردم. با اینکه دقیق حس شامه ام رو تیز کرده بودم که این نت نفت رو از داخل رایحه استخراج کنم.
نفت ( ببخشید توسکان!) گرمی 5 هزار تومن .... خب برادر باید گرید 10 هزار تومنیشو می خریدی تا توسکانت بوی نفت نده! حالا توسکان پاتوق رو هم تست کن شاید با قیمت پایین تر کیفیت بهتری رو تست کنی! تاکید زیاد بر پخش و موندگاری همین میشه دیگه. اولویت با رایحه است نه پخش و موندگاری. اگه صرف پخش و موندگاری ملاک باشه میشه رو لباس گازوییل خالی کرد.
درود و روز بر همگی دوستان عطربازم خوش؛
خوشحالم که توسکان منتخب پاتوق این قدر مورد توجهتون قرار گرفته.
به تازگی متوجه روش جدیدی برای گرون فروشی شدم که فروشنده؛ مستقیم مثلا نمیگه توسکان گرمی 2900 (اسانس خالص). میگه برات پرفیوم می کنم مثلا گرمی 2 تومن. یعنی چی؟ یعنی این که اگه پرفیوم رو 70 درصد بزنه برای 10 گرم 7 تا توسکان میزنه 3 گرم فیکس.گرمی 2 تومن میشه 20 هزار تومن. فیکساتور که قیمتی نداره. پس 20 هزار تومن رو باید تقسیم بر 7 کرد در واقع که میشه تقریبا گرمی 2900
حسنش برای فروشنده چیه؟ مشتری کم اطلاع که نمی دونه پرفیوم چیه و اسانس خالص چیه به توهم قیمت ارزون تر پرفیوم میخره و یه کلاه گشاد میره سرش!
یه نفر؛ یا یک جمع رو برای مدت کوتاه میشه فریب داد؛ اما برای مدت طولانی؛ نمیشه.
گری وتیور هم یه بوی خاص و دوست داشتنی رو برام تداعی میکنه. وقتی تسترش رو بو کردم واقعا غبطه خوردم که چرا حتی 5 میل هم ازش سفارش ندادم ! از اون رایحه های خاصه ؛ از اون خیلی خاصاش
گری وتیور رو با اینترلود رقیق شده اسپری همزمان کنید و به عرش بروید! یکی از دوستان پاتوق تعریف می کرد تو دانشگاه سر کلاس این ترکیب رو استفاده می کرده و دانشجوهاش همه محو عطرش بودن.
پی نوشت:
حدود 2 هفته پیش برای یک مشتری در شمال ایران که ریویوی بهرام رو بر ساحارا نویر خونده بود و مشتاق خریدش شده بود با غلظت تقریبا 80 درصد فرستادم. صبح امروز دیدم مسیج داده آقا من 5-6 پاف از این عطر میزنم از خونه میرم بیرون تا سر کوچه بوش نمی مونه!
به وضوح داشت دروغ می گفت. چرا؟ نمی دونم. براش نوشتم متاسفانه نظرتون صحیح نیست. شامه تون مشکل داره؛ با فرض این که راست نوشتین.
و مطمئنم مشکل دارترین شامه در مقابل قدرت موندگاری ساحارا نویر سر تعظیم فرود میاره.
 
Last edited:

ghalandar66

Registered User
تاریخ عضویت
7 آپریل 2015
نوشته‌ها
392
لایک‌ها
1,128
درود و روز خوش بر دوستان عطرباز؛
راستش تنها چیزی که در این روزهای آلوده تهران امید زنده بودن به من میده فقط استشمام بوی عطرهای ناب پاتوقه! چراکه اگر جلوی سوزش چشم و سرفه گلو رو نمیشه گرفت، حداقل با بوی خوش میشه چند صباحی رو بیشتر تحمل کرد!
از ذکر مصیبت که بگذریم، رضا جان باید بگم که من دیشب دوباره "رالف لورن" رو تست کردم و نت اولش دقیقا برای من یادآور نت اول آمواج گلد بود و همون بوی رز رو داره ولی به مراتب خنکتر و با طراوت بیشتر.

در ادامه تست عطرها تقریبا تست تمام عطرها تموم شد ولی مطلبی اضافه تر از توضیحات قبلی که سایر دوستان درباره اونها دادن نمیتونم بدم مگر چند مورد:
اول در مورد "فراری بلک" بود که بنظرم رایحه خوب و شادابی داره ولی ای کاش یه کم جوندارتر و با پخش و ماندگاری بیشتر بود. ولی در کل رایحه خیلی خوبی داره و ترکیب نتهای متعادلی داره که توضیحاتی خود رضاجان گویای همه چیز هست.

"دانهیل" رو هم تست کردم و بنظرم رایحه خیلی خوب و خنکی داشت. فقط نمیدونم این اسانس مشابه کدوم اودکلن دانهیل هست. چون قبلا که اسانس دانهیل قرمز رو تست کرده بودم چندین سال پیش، حس میکنم بوی تندتر و ادویه ای تر داشت.

"روچاز من بای روچاز" رو هم تست کردم. (فکر کنم تلفظ درستش روخاز باشه ولی باز دوستان صاحب نظرترند:)) بنظرم از اون کارهای کامل هست. مخصوصا پیشنهاد خوبی برای دوستانی که عطر 212 رو میپسندن میتونه باشه. چون از نظر بو تا حدودی شبیه 212 هست ولی به مراتب با رایحه ای بهتر و جدیدتر! بنظرم ترکیبی از روایح 212 مردانه و وان میلیون رو میشه در این عطر دید. ماندگاری و پخش خوبی هم داره و بازی نت جالبی هم میشه در اون حس کرد. به شخصه مورد پسندم واقع شد.

"مونت بلانک ایندیویژوال" هم برای من یادآور اسانس "الور هوم اسپرت" بود و به مراتب بهتر ولی ملایمتر و پخش و ماندگاری کمتر. البته من این رو بیشتر پسندیدم ولی حیف که ماندگاری و پخش کمی داره.
در مورد بقیه عطرهای این دفعه هم توضیح بیشتری غیر از اون چیزی که رضا جان و دیگران در موردشون گفتن ندارم.

در انتها دو نکته رو هم ذکر کنم خالی از لطف نیست. یکی اینکه عطرها و اسانسهای پاتوق غیر از یکی دو مورد، از لحاظ کیفیت و تمیز بودن و شفافیت رایحه برای من موردقبول بوده. بطوریکه در شرایط برابر و حتی قیمت به مراتب ارزانتر کارهای ریو و اسمارت رغبتی برای تست اون کارها در مقابل اسانسهای پاتوق نداشتم. چراکه حتی اگر رایحه ها هم یکی باشد ولی کیفیت و شفافیت عطرهای پاتوق به هیچ عنوان قابل قیاس با اون دو برند نیست و بقول خود رضاجان "رزولوشن" عطرهای پاتوق به مراتب بالاتره:) و به نظرم مثل تصویر 4k در مقابل vga میمونه!
نکته دوم هم در مورد ساحارا نویر هست، که بنظرم اینقدر شامه اون دوستمون از این عطر پر شده که دیگه حس کردن رایحه این عطر براش غیر ممکن بوده. وگرنه ساحارا با غلظت 40 درصد برای من ماندگاری و پخش خیلی خوبی داره چه برسه به 80 درصد!
 

arash59b

Registered User
تاریخ عضویت
25 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
947
لایک‌ها
1,586
محل سکونت
اکسین ــ O X I N
درود و روز خوش بر دوستان عطرباز؛
راستش تنها چیزی که در این روزهای آلوده تهران امید زنده بودن به من میده فقط استشمام بوی عطرهای ناب پاتوقه! چراکه اگر جلوی سوزش چشم و سرفه گلو رو نمیشه گرفت، حداقل با بوی خوش میشه چند صباحی رو بیشتر تحمل کرد!
از ذکر مصیبت که بگذریم، رضا جان باید بگم که من دیشب دوباره "رالف لورن" رو تست کردم و نت اولش دقیقا برای من یادآور نت اول آمواج گلد بود و همون بوی رز رو داره ولی به مراتب خنکتر و با طراوت بیشتر.

در ادامه تست عطرها تقریبا تست تمام عطرها تموم شد ولی مطلبی اضافه تر از توضیحات قبلی که سایر دوستان درباره اونها دادن نمیتونم بدم مگر چند مورد:
اول در مورد "فراری بلک" بود که بنظرم رایحه خوب و شادابی داره ولی ای کاش یه کم جوندارتر و با پخش و ماندگاری بیشتر بود. ولی در کل رایحه خیلی خوبی داره و ترکیب نتهای متعادلی داره که توضیحاتی خود رضاجان گویای همه چیز هست.

"دانهیل" رو هم تست کردم و بنظرم رایحه خیلی خوب و خنکی داشت. فقط نمیدونم این اسانس مشابه کدوم اودکلن دانهیل هست. چون قبلا که اسانس دانهیل قرمز رو تست کرده بودم چندین سال پیش، حس میکنم بوی تندتر و ادویه ای تر داشت.

"روچاز من بای روچاز" رو هم تست کردم. (فکر کنم تلفظ درستش روخاز باشه ولی باز دوستان صاحب نظرترند:)) بنظرم از اون کارهای کامل هست. مخصوصا پیشنهاد خوبی برای دوستانی که عطر 212 رو میپسندن میتونه باشه. چون از نظر بو تا حدودی شبیه 212 هست ولی به مراتب با رایحه ای بهتر و جدیدتر! بنظرم ترکیبی از روایح 212 مردانه و وان میلیون رو میشه در این عطر دید. ماندگاری و پخش خوبی هم داره و بازی نت جالبی هم میشه در اون حس کرد. به شخصه مورد پسندم واقع شد.

"مونت بلانک ایندیویژوال" هم برای من یادآور اسانس "الور هوم اسپرت" بود و به مراتب بهتر ولی ملایمتر و پخش و ماندگاری کمتر. البته من این رو بیشتر پسندیدم ولی حیف که ماندگاری و پخش کمی داره.
در مورد بقیه عطرهای این دفعه هم توضیح بیشتری غیر از اون چیزی که رضا جان و دیگران در موردشون گفتن ندارم.

در انتها دو نکته رو هم ذکر کنم خالی از لطف نیست. یکی اینکه عطرها و اسانسهای پاتوق غیر از یکی دو مورد، از لحاظ کیفیت و تمیز بودن و شفافیت رایحه برای من موردقبول بوده. بطوریکه در شرایط برابر و حتی قیمت به مراتب ارزانتر کارهای ریو و اسمارت رغبتی برای تست اون کارها در مقابل اسانسهای پاتوق نداشتم. چراکه حتی اگر رایحه ها هم یکی باشد ولی کیفیت و شفافیت عطرهای پاتوق به هیچ عنوان قابل قیاس با اون دو برند نیست و بقول خود رضاجان "رزولوشن" عطرهای پاتوق به مراتب بالاتره:) و به نظرم مثل تصویر 4k در مقابل vga میمونه!
نکته دوم هم در مورد ساحارا نویر هست، که بنظرم اینقدر شامه اون دوستمون از این عطر پر شده که دیگه حس کردن رایحه این عطر براش غیر ممکن بوده. وگرنه ساحارا با غلظت 40 درصد برای من ماندگاری و پخش خیلی خوبی داره چه برسه به 80 درصد!
سلام بهرام عزيز
اون دانهيل درواقع دانهيل قهوه اي هست
در رنج خودش ميشه يكي از بهترين عطرهاي صابوني محسوبش كرد
 
بالا