alireza1411
Registered User
چک کنید محتوای سایتتون آیا مطابق با الگوهای گوگل تولید شده؟
سرعت بارگذاری صفحات؟ gtmetrix چی میگه؟ mobile friendly هست؟ SSL فعال هست؟
اینها ابتدایی ترین موارد برای افزایش ورودی از گوگل هست که باید رعایت بشه.
ببینید این مواردی که گفتید و کلاً سئوی On-Page شامل عنوانها، هدینگها، ارتباط معنای متا دیسکریپشن با موضوع واقعی صفحه و نشانهگذاری Schema.org حتی برای بنرهای تبلیغاتی در سایت بنده کاملاً رعایت شده. یعنی اون مواردی هم که امتیاز کامل نمیده به خاطرش، موارد مهمی نیست. مثلاً رندر بلاکینگ با تقسیم CSS اصلی به دو بخش کوچیک و بزرگ، امتیازش رو میده ولی خب فایده نداره چون کلاً سی اس اس سایت بنده ۱۰۰ کیلوبایته و اسکریپتش با اضافه شدن گوگل آنالیتیک همه در یک فایل ۸۵ کیلوبایتیه. از سرور گوگل حتی لود نمیشه که سرعت کمتر بشه.
از نگاه گوگل ۷۰ ۸۰ درصد قضیه محتوا هست و ۲۰ ۳۰ درصد سایر موارد و تو سایر موارد دو مورد اساسی عمر دامین و تعداد بکلینک هم هست متأسفانه. به خصوص تو این دو ماه که بیشتر سایتهای زیر ۱۰۰ ایران که نگاه کنید میبینید رشد کردن از نظر رتبه جهانی در الکسا. خیلی هم سایت کپیکار و رباتگونه داریم و رشد کردن متأسفانه.
به نظرم الگوریتمهای گوگل باز هم عوض میشه و کم کم کار برای سایتهایی با محتوای ضعیف و کپی رو سختتر میکنه اما چیزی که تو این دو ماه اتفاق افتاده، به نفع برخی سایتهای بزرگ بوده نه سایتهای نوپا. البته در مجموع میگم. داشتیم سایت قدیمی که تعداد محتواش خیلی بالا نبوده یا بکلینک متناسب با محتواش نداشته، خیلی کم یا خیلی زیاد داشته و ضرر کرده و یا سایتهای کپیکار داریم که بازنویسی میکنن به جای کپی کردن محض و در عین حال گوگل بازدیدشون رو کم کرده. وضعیت آپدیتها در کل میتونم بگم مثبت نبوده اما اتفاقات خوبی هم افتاده به هر حال و تو یه چیزایی پیشرفت میبینیم.