تا حدی حرفتون رو قبول دارم در مورد شبکه های اجتماعی اما خب در یک محیط نرمال الان واقعا آیا سایت ها می تونن محتوایی مثل شبکه ها رو بزارن اصلا و ابدا پس کاربرا همون سمتی می مونن
بستگی داره. شما باید تو کسب و کار اینترنتی اول بررسی کنی ببینی چه مخاطبی رو مدنظر داری و بعد تصمیم بگیری که سایت بهتره یا شبکهی اجتماعی یا یه کانال ساده تو تلگرام و اینستا و یا حتی یه سیستم تبلیغات پیامکی.
سایتهایی مثل ورزش ۳ مخاطب خودشون رو دارن و فعلاً هیچ شبکهای توی اینستاگرام و تلگرام و غیره نتونسته جای این جور سایتها رو بگیره.
سایتهایی مثل نمناک و بیتوته هم ۹۰ درصد ورودیشون از گوگل هست و کاملاً محتوا رو سئو کردن برای جذب کسانی که به دنبال پاسخ یه سوال عمومی هستن.
سایتهای تخصصی رو داریم که مخاطبی که سوال تخصصی میپرسه رو هدف گرفتن.
سایتها و شبکههای اجتماعی مختلفی رو داریم که کاربرانی که بیهدف در اینترنت گشت و گذار میکنن و اغلب وقتکشی میکنن رو هدف میگیرن.
یه سری شبکههای تلویزیونی و ماهوارهای و رادیو رو داریم که اونا هم مخاطب خاصی دارن.
تمام این دستهها الان تقریبا اشباع شدند در سطح جهانی. به خصوص شبکهی اجتماعی و رسانههای تلویزیونی و ویدیویی چرا که ۱۵ سال پیش به دلیل فراگیر نبودن اینترنت اصلا مطرح نبودند و الان چند ساله بیش از حد داغ و جذاب نشون دادند و فکر میکنم ۳ ۴ سال دیگه تب و تاب این روشها میافته و بخشی از ترافیکی که جذب کردن بین گزینههای دیگه پخش میشه.
به نظرم الان چیزی که هنوز جای کار داره و فراگیر نشده به خصوص در ایران، بحث محتوای ویدیویی هست که متأسفانه سئو کردنش خیلی مشکله اما به هر حال جای کار داره. این مورد هم البته سایتهایی مثل آپارات رو داریم که خیلی سرمایهگذاری کردن و نتیجه هم گرفتن اما دقت کنید شبیه آپارات چندین سیستم ویدیویی دیگه هم ظهور کرده و قطعاً محتوای ویدیویی هم ۳ ۴ سال دیگه به اوج میرسه و بعد از اون دیگه نمیشه انتظار رشد بیشتری داشت.