• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کلوب هواداران بایرن مونیخ

aria_ tehran

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,049
لایک‌ها
23,518
از رفتن تونی کروس ناراحتم.یکم بی غیرتی نشون داد;)
 

Prima

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2010
نوشته‌ها
183
لایک‌ها
345
تونی کروس هم رسما با قراردادی 5 ساله به ارزش فقط 30 میلیون یورو به رئال پیوست براش آرزوی موفقیت می کنم
ولی حیف واقعا حیف
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
تونی کروس به رئال مادرید پیوست

624-kroos-5.jpg


FCBayern.ir - سرانجام پس از ماهها کش و قوس اتفاقی که از پیش هم می توان وقع آنرا پیش بینی کرد رخ داد و تونی کروس به رئال مادرید پیوست.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ باشگاه رئال مادرید با تونی کروس برای امضای قراردادی بلند مدت به توافق رسیده است و این ملی پوش آلمان از فصل آینده برای این تیم توپ خواهد زد.

باشگاه بایرن مونیخ نیز در ازای دریافت 30 میلیون یورو اجازه این انتقال را صادر کرده است.
 

startToday

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2014
نوشته‌ها
526
لایک‌ها
323
حیف شد کروس رفت. ارزشش هم بیشتر از ۳۰ تا هست دیگه ;).
از رفتنش که خیلی ناراحت شدم و بیشتر ناراحت شدم که رفت رئال. حداقل میرفت منچستر کمتر ناراحت میشدم شخصا...

بهرحال... خیلی زحمت کشید تو بایرن. آرزوی موفقیت دارم براش البته غیر از بازی هایی که جلوی تیمای آلمانی در پیش خواهد داشت ;).
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
فیلیپ لام از بازی های ملی اعلام بازنشستگی کرد

420294_heroa.jpg


طرفداری-کاپیتان 30 ساله مانشافت از ادامه حضور در تیم ملی انصراف داده و از بازی های ملی خداحافظی کرد!

به گزارش وبسایت بین المللی گل، پس از قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014، فیلیپ لام کاپیتان تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ از رقابت های ملی کناره گیری کرد!

فلیپ لام 30 ساله که با تیم ملی آلمان فاتح جام جهانی 2014 برزیل شد، ، 113 بازی ملی در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

لام در این مورد به بیلد گفت: "من دوشنبه به یواخیم لوو گفته بودم که دیگر در تیم ملی بازی نخواهم کرد! در پایان فصل گذشته خیلی به این موضوع فکر می کردم و خیلی خوشحالم که همه چیز دست به دست هم داد تا با قهرمانی در جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کنم"

لام در پایان افزود: "صبح امروز به رئیس ولفکانگ نیرباخ تلفن کردم و او را از تصمیم خود با خبر ساختم و از همان طریق از کلیه کسانی که در این چند ساله در فدراسیون فوتبال تلاش کرده بودند تشکر کردم."

لام 30 ساله که از سال 2011 و در پی مصدومیت بالاک بازوبند کاپیتانی مانشافت را مال خود کرده بود، 113 بازی ملی در کارنامه خود می بیند؛ کاپیتان تیم ملی آلمان، اولین بازی ملی خود را در پیروزی 2-1 برابر کرواسی در سال 2004 جشن گرفت؛ او با این تعداد بازی ملی پس از ماتئوس، کلوزه و پودولسکی چهارمین بازیکن پرتجربه از حیث بازی های ملی است.

لام تجربه حضور در سه دوره رقابت های جام ملت ها در سال های 2004، 2008 و 2012 و همچنین سه دوره جام جهانی را در سال های 2006، 2010 و 2014 را دارد، که با کسب یک مدال نقره جام ملت ها، یک طلا و دو برنز جام جهانی یکی از پر افتخارترین های این عرصه به حساب می آید.

 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
واکنش ها به خداحافظی ناگهانی کاپیتان فیلیپ لام از بازی های ملی

48995480_1402080310.jpg


طرفداری – فیلیپ لام کاپیتان تیم قهرمان جهان روز جمعه به صورت غافلگیر کننده ای کناره گیری خود از بازی های ملی را اعلام نمود.

به گزارش Kicker خداحافظی فیلیپ لام از بازی های ملی واکنش های وسیعی را به همراه داشته است، این خبر علاوه بر فوتبال در دنیای سیاست نیز بازتاب داشته است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان: "من به تمام زحمات و تلاش های او در تیم ملی احترام می گذارم."

یوگی لوو سرمربی تیم ملی آلمان: "فیلیپ یک حرفه ای به تمام معنی است که به خاطر هوش و قابلیت های بالایش سال ها در بالاترین سطح ممکن بازی کرده است. با وجود جدا شدن از تیم ملی او همچنان بازیکن کلیدی و مهم برای بایرن مونیخ خواهد بود. او می تواند با افتخار کارنامه اش در تیم ملی را مروو نماید، برای او از لحاظ ورزشی و خانوادگی بهترین آرزوها را دارم، مرسی فیلیپ..."

سب پلاتر، رئیس فیفا: "فیلیپ لام در فوتبال حرفه ای یک الگو است، البته دوران درخشان فوتبال او همچنان ادامه دار خواهد بود، خداحافظی او از بازی های ملی تعجب برانگیز بود."

البور بیرهوف، مدیر ورزشی تیم ملی آلمان: "فیلیپ چه از لحاظ حرفه ای و چه انسانی، الگوی کاملی است، ما در تیم ملی به طور صد در صد به او اعتماد داشتیم. او شخصیت بالایی دارد و مسولیت پذیر است، من برای او و تصمیمش احترام خاصی قائل هستم و فقط می توانم از او برای تمامی این سال ها تشکر کنم."

ولفگانگ نیرباخ، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان: "فیلیپ امروز صبح با من تماس گرفت و من را از تصمیمی که گرفته است با خبر نمود، من در خلال این گفتگو متوجه شدم که او در تصمیم خود استوار است و نمی توان او را به هیچ وجه منصرف نمود. او در ده سال حضورش در تیم ملی نه تنها بازیکن فوق العاده ای بود، بلکه الگویی کاملی نیز بوده است، من از او به خاطر تمامی تلاش هایش برای تیم ملی تشکر می کنم."

لوکاس پودولسکی: "فیلیپ برای من افتخاری بزرگ بود که توانستم در کنار تو به مدت ده سال در تیم ملی و سه سال در بایرن مونیخ بازی کنم."

کارل هاینتس رومنیگه، از سران باشگاه بایرن مونیخ: "هیچ زمانی بهتر از کناره گیری از بازی های ملی بعد از فتح جام جهانی وجود ندارد، اما تیم ملی برای پیدا کردن جانشینی به جای فیلیپ هم به عنوان بازیکن و هم کاپیتان کار بسیار سختی خواهد داشت."

ماتیاس سامر، مدیر ورزشی بایرن مونیخ: "خداحافظی فیلیپ لام خبری بسیار غافل گیر کننده بود. اما این تصمیمی است که تنها خود فیلیپ می تواند درستی زمان آن را احساس نماید. به هر حال باید به چنین تصمیمی احترام گذاشت."

هلموت سندروک، دبیر فدراسیون فوتبال آلمان: "فیلیپ نه تنها بازیکن بزرگی است، بلکه انسان بسیار بزرگی نیز می باشد، او در تیم ملی همیشه صادق، قابل اعتماد و جوانمرد بود."

آرنه فریدریش، بازیکن سابق تیم ملی آلمان: "یک بازیکن بسیار بزرگ کناره گیری می کند، من به عملکرد فیلیپ در تیم ملی و تصمیم او برای کناره گیری، احترام می گذارم."

میشائیل پریتز، مدیر ورزشی باشگاه هرتا برلین: "خداحافظی در اوج، باید از فیلیپ به خاطر زحماتش تشکر نمود و به تصمیم او احترام گذاشت."

لودگر بیرباوم، قهرمان آلمانی سوارکاری المپیک: "تصمیم فیلیپ لام کاملا قابل هضم است، او برای این کار حتما دلایل شخصی فراوانی داشته است. او جام جهانی را فتح نموده و چیزی بالاتر از این در دنیای فوتبال وجود ندارد، شاید بعد از او شواین اشتایگر هم از بازی های مای خداحافظی نماید."

گری لینیکر، ستاره سابق تیم ملی انگلیس: "فیلیپ لام از بازی های ملی کناره گیری کرده است، من فکر می کردم او حداقل کمی بیشتر تلاش نماید تا به اوج برسد."

سپ مایر، سنگربان اسطوره ای تیم ملی آلمان: "با 30 سال سن کناره گیری از بازی های ملی شاید کمی زود باشد، فیلیپ لام شایسته فتح جام جهانی بود که به آن نیز رسید. به هرحال بهتر است که همیشه در اوج از فوتبال کناره گیری شود و فیلیپ به اوج فوتبال خود رسیده بود."

حسن صالح حمیدزیچ، بازیکن سابق بایرن مونیخ: "کناره گیری از تیم ملی در اوج همیشخ زیبا است، اما فیلیپ هنوز جوان است، من به او پیشنهاد می کنم که هنوز در تیم ملی بماند."

مسوت اوزیل: "مرسی فیلیپ، مرسی برای همه چیز، دل ما برای تو تنگ خواهد شد."
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
بازگشت باداشتوبر به میایدن پس از 19 ماه

624-badstuber-1.jpg


FCBayern.ir- سرانجام پس از نزدیک به 2 سال غیبت و دوری از میادین فوتبال هولگر باداشتوبر مدافع آلمانی تیم فوتبال بایرن مونیخ توانایی حضور در مسابقات را به دست آورد.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ باداشتوبر که دسامبر 2012 در جریان دیدار تیم های بایرن مونیخ و دورتموند به شدت آسیب دیده بود.

باداشتوبر 25 ساله قرار است امروز در جریان یک دیدار تدارکاتی درون اردویی برای تیم فوتبال بایرن مونیخ به میدان برود تا به طور رسمی به مصدومیت طولانی مدت خود خاتمه دهد.

هولگر در این ارتباط به سایت رسمی باشگاه بایرن مونیخ می گوید:" دیگر نمی توانم بیش از این منتظر بمانم ، من به حضور در این مسابقات برای به دست اوردن فدرت جسمانی و اعتماد به نفس احتیاج دارم."
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
خداحافظی در اوج اقتدار و قدرت
لام بازیکن بزرگی بود و به نظر من کار خوبی کرد چون در اوج قدرت خداحافظی کرد و هم برای خودش و هم برای هواداران خاطرات فوق العاده ای رو بر جای گذاشت و راه رو هم برای رشد زودتر جوانترها باز کرد.
اگر در دوره بعد خداحاقفظی می کرد قطعا از دوران اوجش فاصله گرفته بود
رومینیگه بزرگ هم در 31 سالگی از بازی های ملی خداحافظی کرده بود با اینکه هیچ افتخار بین المللی باشگاهی و ملی رو هم نتونسته بود کسب کنه
 
Last edited:

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
کاپیتان فیلیپس: یادداشتی درباره فیلیپ لام

lahm-ph.jpg


چند نفر میشناسید که کاپیتان یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا باشند و در تیم ملی کشورشان نیز کاپیتان باشند

DFB.ir- فیلم کاپیتان فیلیپس با بازی تام هنکس را تماشا کرده اید؟ این فیلم داستان کاپیتان یک کشتی باریست که در راه با دزدان دریایی مواجه میشود و یک تنه از خودش و کارکنان کشتی و البته خود کشتی در مقابل این دزدان محافظت میکند و به خاطر خانواده خود هم که شده، سعی میکند در این شرایط قوی باشد. این داستان شباهت زیادی به داستان فوتبالی فیلیپ لام کاپیتان بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان دارد. چند نفر میشناسید که کاپیتان یکی از بزرگترین باشگاه های دنیا باشند و در تیم ملی کشورشان نیز کاپیتان باشند؟


شاید تیاگو سیلوا، ایکر کاسیاس، جان لوئیجی بوفون و استیون جرارد از این معدود افراد باشند. حالا چند نفر از این افراد در باشگاهی توپ میزنند که افتخار کشور زادگاهشان به حساب می آید؟ خب همین لیست محدود هم محدودتر شد! حالا چند نفر از این افراد باقیمانده، متولد همان شهر و ایالتی هستند که باشگاهی که در اون توپ میزنند از همان منطقه ست؟ شاید حالا دیگر تعداد این افراد به انگشتان یک دست هم نرسد! نکته مهمتر اینست که بایرن مونیخ در آلمان فراتر از یک باشگاه است. این جمله را شاید پیش از این از هواداران بارسلونا شنیده باشید اما چرا بایرن فراتر از یک باشگاه در آلمان است؟ گفته میشود در آلمان، هر بازیکنی آرزو دارد در بایرن مونیخ بازی کند و حتی این جمله را میتوان فراتر از این هم دانست و گفت تقریبا هر بازیکنی که در بوندسلیگا بازی میکند آرزو دارد در بایرن بازی کند. رابرت لواندوفسکی در مورد بایرن گفت: "هر کس تا بحال در بایرن بوده گفته است بایرن بهترین باشگاهی بوده که در آن کار کرده ام."


بایرن که در تمامی جامها و عنوانهای آلمان با اختلاف فاحش از سایر رقبا در رده اول قرار دارد، توانسته پرچم آلمان را در اروپا بالا نگه دارد و تنها تیم آلمانی باشد که همواره در اروپا حرفهای زیادی برای گفتن دارد. کاپیتانی در بایرن چیزی نیست که به راحتی نصیب هر بازیکنی شود. در اکثر باشگاه ها قدمت بازیکن در باشگاه، معیار اصلی انتخاب کاپیتان است اما در بایرن اینطور نیست. معیارها در بایرن بسیار متفاوت است. توانایی های فردی بازیکن، قدرت هدایت تیم، وفاداری، ثبات، آمادگی روانی برای شرایط متفاوت مثل زمانی که از حریف عقب افتادند، تاثیر گذاری بر هم تیمی ها و... فاکتورهایی هستند که برای کاپیتان شدن در بزرگترین باشگاه آلمان لازم و ضروریست. مثلا در فصل 99-98 کاپیتانی بایرن در حضور اشتفان افنبرگ و لوتار ماتئوس به اولیور کان رسیده بود ولی از فصل 99 به بعد با در نظر گرفتن فاکتورهای فوق، کاپیتان بایرن افنبرگ شد. این نشان میدهد که تا چه اندازه کاپیتان ها در بایرن با برنامه ریزی انتخاب میشوند. تیمی که تنها یک کاپیتان غیر آلمانی در تاریخ خود داشته در حالیکه اکثر باشگاه های بزرگ دنیا بارها کاپیتانهایی از سایر کشورها به خود دیده اند. حالا تمام این سخت گیری ها در انتخاب کاپیتان در بایرن را چند برابر سخت گیرانه تر درنظر بگیرید آنوقت به انتخاب کاپیتان تیم ملی آلمان می رسید! حالا میتوانید تصور کنید که فیلیپ لام چگونه بازیکنیست که هم در تیم ملی آلمان و هم در بایرن مونیخ به عنوان کاپیتان انتخاب شده است.


شاید خیلی ها فکر میکردند که بعد از بالاک کاپیتان آلمان باستین شواین اشتایگر ملقب به رئیس باشد اما اگر شواین اشتایگر رئیس باشد لام هم یک فرمانده کامل است و شواین اشتایگر هم کوچکترین دلخوری و اعتراضی نسبت به این قضیه از خود نشون نداده است. گفته میشود اهالی باواریا میخواهند نسبت به همه برتر باشند. خوی برتری طلبی که از دوران هیتلر در آنها باقی مانده و فیلیپ لام هم در همین منطقه به دنیا آمده و شاید به همین خاطر بود که بعد از مصدومیت بالاک اعلام کرد که حاضر نیست بازوبند کاپیتانی آلمان رو به بالاک برگرداند! فیلیپ لام بازیکنیست که در هر پستی میتواند بازی کند. دفاع راست، دفاع چپ، هافبک دفاعی، هافبک تهاجمی. شاید تنها بازیکنی که بتوان از این حیث با وی مقایسه نمود لوتار ماتئوس باشد. جوزپه گواردیولا مربی صاحب سبک اسپانیایی که اکنون سرمربی بایرن مونیخ است در مورد لام اینچنین گفت: "لام باهوش ترین بازیکنیست که در تمام عمرم دیدم." ارزش این حرف وقتی بالاست که بدانیم گواردیولا با چه بازیکنان بزرگی بعنوان بازیکن یا مربی کار کرده است. کسی که خیلی راحت با سبک کاملا متفاوت گواردیولا در بایرن کنار می آید. سبکی که تا بحال با آن کار نکرده بود و با تغییر پست در این سبک هم براحتی کنار آمد. سبک 4141 که گواردیولا مبتکر آن در بایرن بود و لام به عنوان هافبک دفاعی بین 4 دفاع و 4 هافبک تهاجمی و مهاجم نوک قرار میگیرد و به نوعی وظیفه پخش کردن توپ در زمین را داراست. جالب اینجاست که لام در پست جدید و غیر تخصصی خود آنچنان عالی ظاهر شد که بعنوان بهترین بازیکن سال بوندسلیگا انتخاب شد در حالیکه در سن او یعنی 31 سالگی کمتر بازیکنی به خود جرأت تغییر پست میدهد. نفوذهای لام از دفاع به جلو و پاسهای دقیق وی و موقعیت سازی برای هم تیمی ها همواره شهره محافل فوتبالی بوده است. متاسفانه هر زمان که صحبت از بهترین ها شده از گلزن ها و هافبک های بازیساز صحبت شده و مدافعین از کسب عنوان بهترین سال جا مانده اند. فیلیپ لام با وجود اینکه در پست تخصصی دفاع راست بازی میکند اما در تمام دوران حرفه ای خود هیچ کارت قرمزی از داوران دریافت نکرده است. در حالیکه یک مدافع بارها در معرض اخراج از زمین قرار میگیرد. مثلا با مقایسه راموس و پپه با لام متوجه مقصود بنده خواهید شد. لام در این فصل (2014-2013) نیز آمار جالبی از خود بر جای گذاشت و در کل فصل تنها دو کارت زرد دریافت کرد. فیلیپ لام که در آکادمی فوتبال بایرن رشد یافته و با وجود اینکه 2 فصل بصورت قرضی در اشتوتگارت بود، تمام دوران فوتبالی خودش را در بایرن مونیخ گذرانده و قصد دارد تا فوتبال خود را در این تیم به پایان برساند و اگر این امر حاصل شود نمونه ای نادر در فوتبال خواهد بود که شخصی تمام دوران حرفه ای خود را در یک باشگاه سپری کند. به هر حال لام اکنون بازوبندی را به بازو میبندد که در بایرن و آلمان بازیکنانی نظیر فرانتس بکن باوئر، پل برایتنر، گرد مولر، کارل هاینتس رومنیگه و اولیور کان به بازو میبستند. او بازوبندی را داراست که امیدهای یک ملت در پشت آن قرار دارند و مثل کاپیتان فیلیپس باید کشتی آلمان را به خاطر مردمش و خانواده باواریایی اش (هوادارانش) نجات دهد.

بهزاد گل چشمه (oli1)
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
شکیری با رم به توافقات اولیه وشخصی رسید

624-shaqiri-3.jpg


FCBayern.ir- به نظر می رسد هافبک سوئیسی بایرن مونیخ به درهای خروجی باشگاه نزدیک شده باشد با اینکه مدیران بایرن مونیخ این احتمال را ضعیف می دانند.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛به گفته رسانه های ایتالیایی و شبکه اسکای اسپورت ایتالیا مدیر برنامه های ژردان شکیری هفته گذشته با مدیران باشگاه رم ایتالیا گفتگو و دیدار داشته است ودر این دیدار دو طرفه توافقات خوبی دست پیدا نمودند و حالا رسانه های ایتالیایی نیز خبر از موافقت خود شکیری با این انتقال را می دهند.

البته باشگاه رم امیدوار است پس از موافقت شخصی با ژردان شکیری با باشگاه وی یعنی بایرن نیز به توافقات نهایی دست پیدا نماید.به همین منظور باشگاه رم ایتالیا قصد دارد پیشنهاد اولیه خود را برای خرید هافبک ناراضی این روزهای باشگاه باواریایی نیز افزایش دهد.

البته به نظر می رسد برای باشگاه ایتالیایی روند این انتقال بسیار سخت و پیچیده باشد زیرا باشگاه مونیخی اعتقادی به فروش و از دست دادن هافبک جوان و آینده دار خود ندارد.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
فلورنتینو پرز :بایرن همواره برای ما یک باشگاه، دوست است

Florentino-Perez.jpg


FCBayern.ir- رئیس باشگاه رئال مادرید اعتقاد دارد روابط دو باشگاه رئال مادرید و بایرن همواره دوستانه و بسیار نزدیک بوده است.وی از بایرن به خاطر اینکه اجازه انتقال کروس را داده است سپاسگذاری نموده است.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید در مصاحبه با شبکه تله مادرید اسپانیا دراین باره می گوید :"کروس از یک باشگاه دوست به جمع ما اضافه شده است.روابط این دو باشگاه بزرگ اروپایی همیشه دوستانه و صمیمی بوده است.بایرن هم مانند رئال یک باشگاه بزرگ و یک شخصیت تاریخی دارد.از آنان و به خصوص شخص رومنیگه بابت این جریان تشکر مینمایم."

تونی کروس پس از پل برایتنر دومین بازیکن آلمانی است که مستقیما از بایرن مونیخ به رئال مادرید پیوسته است واتفاقا مانند او صاحب پیراهن شماره 8 رئال مادرید شده است.
 

Super Bayern

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
2,632
بایرن مونیخ، کواردادو را نمی خواهد

cuadrado-namenumber490ai_2.jpg


FCBayern.ir- ماتیاس سامر مدیر ورزشی باشگاه بایرن مونیخ شایعات اخیر مبنی بر علاقه بایرن به جذب کواردادو را بی اساس دانست و این انتقال را منتفی دانست.

به گزارش وب سایت رسمی کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران؛ طی روزهای اخیر مطبوعات ایتالیایی از احتمال انتقال مینگر کلمبیایی فیورنتینا به بایرن در ازای مبلغ 42 میلیون یورو خبر داده بودند.

ماتیاس سامر مدیر ورزشی باشگاه بایرن به شایعات اخیر واکنش نشان دادو در گفت و گو با sport1 گفت:" این شایعات درست نیست، ما به هیچ وجه به جذب این بازیکن کلمبیایی هیچ علاقه ای نداریم."

بایرن مونیخ تا این لحظه رابرت لواندووسکی، سباستین روده و خوان برنات را برای فصل آینده به ترکیب خود اضافه کرده است.
 
بالا