• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
دوستان برایمواردی مثل ازدواج که شخص سرپرست خانوار افراد جدیدی تحت تکفلشان قرار میگیرد از چه طریق قانونی نسبت به انتقال وجه یارانه از سرپرست خانوار قبلی باید اقدام شود؟

مراکز پلیس+10
هراه اصل شناسنامه و کارت ملی( خودتون و همسرتون و سرپرست های قبلیتون) و قباله ازدواج مراجعه کنید
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

غضنفری اعلام کرد:
هنوز تا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها زمان داریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تمامی بسته‌های حمایتی فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرایی می شود، گفت: هنوز تا اجرای فاز دوم هدفمندی زمان داریم و می‌توان با همفکری با تولیدکنندگان، شرایط بهتری را فراهم کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غضنفری در همایش هم‌اندیشی دولت و بخش‌خصوصی در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت خود را مقید می‌داند که تمامی بسته‌های حمایتی فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند. این درحالی است که تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا پیش از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بتوانیم بسته‌های حمایتی بازسازی کوچک و بزرگ، خط اعتباری را عملیاتی کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این راستا مذاکراتی با بانک مرکزی صورت گرفته تا بتوان منابع جدید مالی را تامین کرد. وی تصریح کرد: در این راستا رئیس‌جمهور دستور داده تا 1000 میلیارد تومان بودجه مرتبط با بخش صنعت پرداخت شود، ضمن اینکه امیدواریم مجلس نیز با همراهی خود، این رقم را به 2000 میلیارد تومان برساند. غضنفری گفت: تلاش دولت این است که اگر بخش تولید و صنعت کشور به سرمایه در گردش ارزان قیمت نیاز دارند، آن را تامین کنند و البته نوسانات نرخ ارز را نیز که مشکل اصلی تولیدکنندگان است، کنترل کند تا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همراه با نوسانات نرخ ارز نباشد. وی اظهار داشت: آن دسته از واحدهای تولیدی که در فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آسیب دیده‌اند، حتما در فاز دوم مدنظر برای انجام طرحهای حمایتی قرار خواهند گرفت. غضنفری گفت: هنوز برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها فرصت کافی داریم بنابراین باید بررسی کنیم که در فضای حاکم، چه بحث‌هایی باید در تولید و صنعت و به طور کلی کلان اقتصاد دنبال شود تا اجرای فاز دوم مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد نکند. وی اظهار داشت: کمیته 5 نفره ارزی هر روز تشکیل جلسه می‌دهد تا بتواند ارز را با نرخ کنترل شده در اختیار بخش متقاضی واقعی قرار دهد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

غضنفری به مهر خبرداد:
افزایش قیمت بنزین، گاز، گازوئیل، نفت‌کوره و آب در فاز دوم هدفمندی
وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش قیمت آب، بنزین، گاز، گازوئیل، نفت‌کوره و آب در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبرداد و گفت: هر افزایش قیمتی که رخ دهد به این معنا نیست که به همان میزان برای تولیدکنندگان نیز اعمال می‌شود، بلکه ممکن است قیمت برای برخی واحدها تعدیل شود.
مهدی غضنفری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قیمت بنزین، گازوئیل، نفت‌کوره، گاز و آب در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش خواهد یافت. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به عبارت دیگر، در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بخشی از یارانه حامل‌های انرژی که به نوعی هم اکنون مشمول دریافت یارانه هستند، کم می‌شود. وی تصریح کرد: این افزایش قیمت در شرایطی رخ می‌دهد که اگر عددی به عنوان متوسط قیمت یکی از حامل‌های انرژی مذکور تعیین شود، به این معنا نیست که تمامی تولیدکنندگان باید همان قیمت را باید پرداخت کنند؛ بلکه بسته به شرایط تولید، هر واحد تولیدی، نوعی از تعدیل قیمت را تجربه خواهد کرد. غضنفری گفت: هم اکنون با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ستاد طرح تحول اقتصادی در حال مذاکره هستیم تا بتوان، نرخ‌های ترجیحی را برای بخش تولید و صنعت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تعیین کرد. سید شمس الدین حسینی وزیرامور اقتصادی و دارایی نیز روز یکشنبه هفته جاری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر از آمادگی برای پرداخت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا پایان امسال خبر داده و گفته بود: قبل از هر گونه اقدامی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی در فاز دوم ، یارانه نقدی افزایش یافته به حساب مردم واریز خواهد شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


پاسخ حسینی به 2پرسش مهر/
یارانه نقدی افزایش می‌یابد/ آمادگی برای واریز یارانه نقدی مرحله دوم
وزیرامور اقتصادی و دارایی از آمادگی برای پرداخت یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا پایان امسال خبر داد و گفت: قبل از هر گونه اقدامی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی در فاز دوم ، یارانه نقدی افزایش یافته به حساب مردم واریز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، شمس الدین حسینی امروز یکشنبه در حاشیه هم اندیشی دولت و بخش خصوصی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در جمع خبرنگاران گفت: یارانه نقدی مردم در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به طور قطع متناسب با افزایش قیمت حاملهای انرژی افزایش خواهد یافت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر افزود: همچنین دولت این آمادگی را دارد تا قبل از هر گونه اقدامی برای افزایش قیمت یارانه نقدی افزایش یافته را به حساب مردم واریز کند که حتی این واریز می تواند تا قبل از پایان امسال باشد.

حسینی تصریح کرد: در واقع فاز دوم اجرای قانون در دو مرحله صورت خواهد گرفت به نحوی که در مرحله اول یارانه نقدی خانوارها به حساب آنها واریز شده و در مرحله دوم افزایش قیمت حامل های انرژی صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر ارسال نامه برای انصراف برخی یارانه گیرندگان از دولت، گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها نامه های مورد نیاز برای انصراف برخی یارانه گیرندگان را آماده و برای آنها ارسال کرده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته برخی خانوارهای ایرانی بدون بروز هیچ گونه خلل و مشکلی در زندگی خود می توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.

حسینی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی براینکه قیمت کدام یک از حاملهای انرژی در فاز دوم اجرای قانون افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: نرخ حاملهای انرژی بر اساس برنامه ریزیهای دولت افزایش خواهد یافت که به زودی به همراه سیاست های دولت در زمینه اجرای فاز دوم اعلام خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت این آمادگی را دارد که در سال جاری فاز دوم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را عملیاتی کند .

 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
معاون وزیر کشور: قسط دوم یارانه‌های بلیت مترو پرداخت شد/ مدیرعامل مترو: ریالی واریز نشده است

معاون عمرانی وزیر کشور با اعلام اینکه مرحله دوم یارانه بلیت حمل و نقل همگانی درون شهری سال 90 به مبلغ 225 میلیارد تومان به حساب شهرداریها و قطارشهریهای تهران و مشهد پرداخت شد گفت: تاکنون 90 درصد اعتبار تخصیص یافته به یارانه بلیت مترو پرداخت شده است.

به گزارش مهر، حمیدرضا ارشاد منش در حاشیه نشست مدیران قطارشهری کلانشهرها که پیش از ظهر روز چهارشنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: مرحله دوم یارانه بلیت حمل و نقل همگانی درون شهری سال 90 به مبلغ 225 میلیارد تومان به حساب شهرداریها و قطارشهریهای تهران و مشهد پرداخت شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول نیز یک هزار و125 میلیارد ریال مستقیما به حساب سازمان های حمل و نقل همگانی واریز و معادل همین مقدار نیز به 323 شهرداری های کشور اختصاص یافت.

ارشاد منش با اشاره به توجه دولت به موضوع حمل و نقل عمومی گفت: تاکنون 350 میلیارد تومان یارانه بلیت در سال جاری به323 شهرداری که دارای سازمان حمل و نقل همگانی، اتوبوسرانی، مترو با اولویت تخصیص به شهرهای دارای سازمان اتوبوسرانی و مترو پرداخت شده است.

ارشادمنش ادامه داد: از مجموع 350 میلیارد تومانی که امسال به حساب شهرداری ها پرداخت شده یک چهارم که معادل 87 میلیارد و 500 میلیون تومان است صرفا بابت یارانه بلیت مترو تهران و مشهد است.

وی اظهار امیدواری کرد با پرداخت قسط دوم یارانه های بلیت خدمات رسانی بهتری در آستانه سال جدید و افزایش رفت و آمدهای درون شهری به شهروندان ارائه شود.

ارشاد منش با اشاره به سهم تهران از یارانه بلیت اتوبوس و مترو گفت: بیش از 88 میلیارد و 200 میلیون تومان به شهرتهران پرداخت شد که بیش از 50 میلیارد و 600 میلیون تومان سهم قطار شهری تهران و بیش از 37 میلیارد و 600 میلیون تومان سهم اتوبوسرانی است.

ارشاد منش با اشاره به اینکه با احتساب یارانه بلیتی که در این مرحله به حساب شهرداری تهران پرداخت می شود سهم شهرداری از دو مرحله پرداخت یارانه به بیش از 137 میلیارد و 73 میلیون تومان می رسد، گفت: امیدواریم شهرداری تهران امکان سرویس دهی مطلوب و افزایش ظرفیت جابه جایی مسافران را خصوصا در مترو فراهم کند.

معاون عمرانی وزیرکشور گفت: 225 میلیارد تومان دیگر از یارانه بلیت حمل و نقل همگانی درون شهری پرداخت شد.

قلی‌ها: ریالی به حساب مترو تهران واریز نشده است

در عین حال مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: تا کنون قسط دوم یارانه‌های بلیت به حساب شهرداری واریز نشده است.

محمدعلی قلی‌ها در گفتگو با مهر با اشاره به سخنان امروز معاون عمرانی وزیر کشور مبنی بر پرداخت 90 درصدی یارانه‌های بلیت مترو گفت: تا کنون ریالی از سوی دولت پرداخت نشده و مترو همچنان با مشکل کمبود اعتبارات در روزهای پایانی سال روبروست.

وی ادامه داد: امیدوارم گفته‌های معاون عمرانی وزیر کشور محقق شود تا بخشی از مشکلات مترو رفع شده و بتوانیم در روزهای پایانی سال خدمات رسانی بهتری به مسافران ارایه دهیم.
 

banned_user_10

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,193
لایک‌ها
1,060
محل سکونت
جزيره ي سبزوار !! بالاترين + برو
i227951_43-890804-l600.jpg
 

sedo

Registered User
تاریخ عضویت
5 می 2011
نوشته‌ها
820
لایک‌ها
1,574
محل سکونت
deep inside of...
یارانه ای که آذر ماه 89 واسه اولین بار بهمون دادن و 45 هزار تومن می ارزید الان که اسفند 90 هستش و هنوز 45 هزار تومنه(!) چند می ارزه؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران خبر داد

پیشنهاد قیمت هرکیلو وات ساعت برق در مرحله دوم هدفمندی نصف هر متر مکعب گاز
خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: پیشنهاد وزارت نیرو برای قیمت برق در مرحله دوم هدفمندی این است که قیمت هر کیلو وات ساعت برق نصف هر متر مکعب گاز باشد تا اثرات جانشینی کنترل شود.

822219_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجید نامجو امروز در حاشیه دیدار با خانم دیپوپیترز وزیر انرژی آفریقای جنوبی در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزود: پس از ساماندهی بازار ارز و سکه بحث آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز در دستور کار دولت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: پس از اینکه مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها به خوبی اجرا شد و برخلاف گفته برخی کارشناسان، تورم کنترل شد، حادثه‌ای با موضوع افزایش قیمت ارز و سکه رخ داد و ناگزیر دولت تمرکز خود را بر روی ساماندهی این بازار گذاشت.
وزیر نیرو اضافه کرد: در حال حاضر نیز پس از اینکه ساماندهی بازار ارز و سکه به مرحله منطقی رسید، بحث مرحله دوم هدفمندی نیز در دستور کار جدی قرار می‌گیرد.
وزیر نیرو اظهار داشت: چهار سناریویی که برای قیمت آب و برق مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ارائه شده است، در حال مرتبط شدن با سایر سناریوهای حامل‌های انرژی است.
نامجود افزود: بسته سیاستی که وزارت نیرو در خصوص قیمت برق ارائه کرده، این است که قیمت هر کیلووات ساعت برق نصف هر متر مکعب گاز باشد، تا اثرات جانشینی آن کنترل شود.
وی افزود: درخواست ما این بوده است که برای شفاف‌سازی سوخت بین وزارت نیرو و نفت با وزارت نیرو سوخت را معادل قیمت گاز محاسبه کنند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو منتظر است تا سایر بسته‌های سیاستی مثل بخش کشاورزی، صنعت و حمل و نقل مطرح و به تدریج وارد مرحله دوم هدفمندی یارانه شود.
نامجو تأکید کرد: برای شروع مرحله دوم هدفمندی یارانه باید دستور رئیس جمهور صادر شود، اما آنچه مشخص است این است که چند جلسه دیگر باقی مانده تا تصمیم نهایی آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها صادر شود.
* افزایش قیمت آب در مرحله دوم هدفمندی کنار گذاشته نمی‌شود
نامجو در خصوص افزایش نیافتن قیمت آب در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: قیمت آب در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها کنار گذاشته نمی‌شود و افزایش آن در مرحله بعدی قطعی است. همانطور که در مرحله اول هدفمندی افزایش داشته است.
وزیر نیرو ادامه داد: مصرف آب باید تنظیم شود، چرا که قطعاً نسل آینده ما به خاطر افزایش مصرف آب دچار مشکل می‌شود، پس نگاه وزارت نیرو به بحث آب نگاه درآمدی نیست و باید تصمیم به گونه‌ای باشد، که از آب بهینه استفاده شود.
نامجو در خصوص فروش اموال و نیروگاههای وزارت نیرو برای تسویه بدهی‌ها گفت:‌ مسلما این اموال و نیروگاهها مشخص شده است اما قیمت نیروگاهها بالاست و برای پیمانکاران کوچک امکان اینکه این نیروگاهها را به جای طلب خود بردارند، وجود ندارد.
وی ادامه داد: برای پیمانکاران بزرگ مثل قرارگاه خاتم‌الانبیا و مپنا نیروگاههایی را به جای بدهی‌ها تهاتر کرده‌ایم، تا بدهی‌ها تسویه شود.
وزیر نیرو افزود: برای پیمانکاران کوچک نیز سندیکای برق باید اعتمادسازی کند و با گرفتن وکالت از این پیمانکاران کوچک نیروگاههایی را که امکان واگذاری به پیمانکاران کوچک وجود دارد، را معرفی کند.
نامجو گفت: رئیس جمهور در مذاکرات جدید دستور دادند که با بانک‌ها نشست‌هایی داشته باشیم، تا این نیروگاهها به بانک‌ها واگذار شود و بدهی پیمانکاران خرد و کوچک تسویه شود.
به گفته وی، در حال حاضر بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران خرد و کوچک ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.
* تهیه پیش‌نویس همکاری ایران و افریقای جنوبی در زمینه برق
وزیر نیرو در خصوص سفر خانم دیپوپیترز وزیر انرژی افریقای جنوبی به ایران گفت: ایران علاقمند است و در یک برنامه درازمدت با افریقای جنوبی در زمینه انرژی و برق همکاری و مشارکت داشته باشد.
نامجو ادامه داد: مپنا و فراب که طراح و سازنده نیروگاههای حرارتی و برق‌آبی هستند، می‌توانند به افریقای جنوبی نگاه مشترک داشته باشند به همین منظور امروز یک تفاهم‌نامه‌ای آماده و به هیئت افریقای جنوبی ارائه شد، تا آنها پس از بررسی آن را به امضا برسانند.
وی افزود:‌ایران به افریقای جنوبی به عنوان یک بازار هدف نگاه می‌کند، چرا که این کشور پیش‌بینی کرده در سه سال آینده ۴۰ میلیارد دلار در صنعت برق سرمایه‌گذاری کند، پس این یک فرصت خوب است تا شرکت‌های ایرانی با این کشور همکاری و مشارکت داشته باشند.
نامجو ادامه داد: شرکت‌های ایرانی این توانایی را دارند که بیش از ۴ میلیارد دلار در افریقای جنوبی سرمایه‌گذاری و مشارکت در زمینه صنعت برق داشته باشند.
به گفته وی، ایران می تواند در زمینه کاهش تلفات انرژی در شبکه، افزایش راندمان و تبدیل شبکه فرسوده به شبکه جدید برق با افریقای جنوبی همکاری داشته باشند.
انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]رویانیان در کافه خبر: اجازه دولت برای افزایش ۴۰ درصدی قیمت بنزین/کارت سوخت ندارم[/h] [h=2]انرژی - گفت وگو با محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در کافه خبر[/h]IMAGE634663782244659441.JPG [h=4]آذرجزایری: بنزین پای او را به بحث شیرین شایعات کشاند تا جاییکه شنیده می شد وی به دوستان و همراهان نزدیک خود کارت سوخت هدیه می دهد! این شایعات آنچنان ادامه داشت که وقتی رویانیان به کافه خبر آمد اولین سوال ما پرس وجو در خصوص کارت سوخت شخصی او بود. محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به نوعی مرد اول تعیین نحوه عرضه سوخت در کشور محسوب می شود. البته او نظری دیگر دارد. چراکه در تمام اظهاراتش در نهایت تاکید می کند تصمیم نهایی را رئیس جمهور می گیرد. به هرحال وی کارت سوخت ندارد و به گفته خودش برای خوشحالی مردم از زمانی که کارت سوخت خود را گم کرده المثنی دریافت نکرده و از بنزین آزاد استفاده می کند. رویانیان که در حال حاضر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم هست در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرآنلاین که مشروح آن را در ادامه می خوانید به بررسی سه پیشنهاد عرضه بنزین و گازوئیل پرداخت و درعین حال از اجازه دولت برای افزایش 40 درصدی قیمت بنزین در دور دوم هدفمندی یارانه ها گفت.
آقای رویانیان بهتر است گفت وگو را با بحث شیرین بنزین آغاز کنیم.دور دوم هدفمندی یارانه ها قرار است اجرایی شود و همانطور که می دانید قیمت بنزین هم یکی ازاساسی ترین دغدغه مردم محسوب می شود؛ تصمیمی در خصوص قیمت بنزین گرفته شده است؟
اولا همانطور که می دانید فعلا تا پایان امسال قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت.دوما اینکه قطعا دولت براساس قانون هدفمند کردن یارانه ها قیمت ها را افزایش خواهد یافت و جای نگرانی وجود ندارد.
زمان اجرای دور دوم هدفمند کردن یارانه ها مشخص نشده است؟
اینکه چه زمانی دور دوم اجرایی شود و قیمت تا چه اندازه افزایش یابد مواردی است که هنوز تصمیمی برای آن گرفته نشده است.
چند پیشنهاد برای تعیین و تکلیف عرضه بنزین در دور دوم هدفمندی مطرح است؟
آنچه من می دانم تا کنون سه پیشنهاد مطرح شده که هر سه در حال بررسی است.
چرا امسال هم سهمیه ویژه نوروز اختصاص ندادید؟
پارسال هم اختصاص پیدا نکرد.
اشاره ای داشتید به این مطلب که دولت قطعا براساس قانون هدفمندی یارانه ها عمل خواهد کرد.در قانون به دولت اجازه داده شده که سالانه 20 درصد قیمت را افزایش دهد.پس با این حساب قیمت بنزین تنها تا 20 درصد افزایش خواهد یافت؟
همانطور که تاکید کردم هدف دولت اجرای قانون است.بنابراین در شرایطی که ما سالانه اجازه افزایش 20 درصدی قیمت ها را داریم و با احتساب امسال و سال آینده دولت اجازه دارد تا 40 درصد قیمت بنزین را افزایش دهد.بنابراین وقتی دولت می تواند تا 40درصد افزایش قیمت بدهد دیگر نیازی به دور زدن قانون ندارد.اما به دلیل آنکه دولت و شخص رئیس جمهور یکی از اساسی ترین دغدغه شان عدم تحمیل فشار مالی بر مردم است بنابراین باید منتظر بود تا دید چه تصمیمی برای قیمت بنزین گرفته می شود.
آقای رویانیان بهتر است به این سوال ما به صورت شخصی و نه در جایگاه دولتی پاسخ دهید.کارشناسان تاکید دارند که دور اول هدفمندی یارانه ها موفق نبوده و در چنین شرایطی اجرای دور دوم می تواند عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد.نظر شما چیست؟
واقعیت این است که من نمی دانم اینکه می گویند موفق نبوده یعنی چه؟به نظر بنده تا حدود زیادی موفق بوده به هرحال این را همگان می دانیم که یک موفقیت هایی از این طرح حاصل شده مثل اینکه مصرف حامل های انرژی کاهش یافته،الگوی مصرف تغییر کرده و حتی نگاه مردم به انرژی عوض شده است.همه اینها موفقیت های طرح هدفمندی یارانه ها تلقی می شود.یا مثالی دقیق تر بزنم به طور مثال به خاطر دارم که 5 سال پیش ما 12 میلیار دلار بنزین وارد می کردیم. پارسال این رقم به 3 میلیارد دلاررسید. امسال هم تقریبا می شود گفت چیزی نیست.ما حتی امسال صادرات محدود بنزین به کشورهای همسایه را آغاز کردیم. این اتفاق ها در دور اول افتاده دیگر باید چه اتفاقی می افتاد که ما آن را مثبت تلقی کنیم. ما با اجرای این طرح قدرت خرید مردم را بالا بردیم.در کشور بیش از 12 میلیون خودرو وجود دارد که با احتساب جمعیت تهران هر 2 تا 3 نفر یک ماشین دارند و در بعضی از شهرها هم هر 8 نفر یک ماشین دارند.در بعضی از نقاط کشور خیلی از مردم هستند که ماشین ندارند اما یارانه بنزین از آنها هم کم می شد.اما با اجرای مرحله اول هدفمندی بنزین بین همه توزیع شد.فردی هم که ماشین ندارد یارانه می گیرد و فکر می کنم این مساله خودش یک موفقیت محسوب می شود.
اما به جای آن نقدینگی در جامعه افزایش پیدا کرده است که این خود عواقب ناخوشایندی به همراه دارد؟
بحث نقدینگی یک بحث جداست.اینکه این نقدینگی جذب بازار شده و اساسا چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد و راه حل درست چیست از بحث ما جداست. بحث من یک بحث کلی است. بنده معتقدم وقتی یک طرحی به هدف های اصلی خودش دست پیدا کرده پس موفق بوده اما اینکه به همه اهدافی که پایه ریزی شده بود رسیدیم یا نه ، بله به هم آنها نرسیدیم اما نمی توانیم منکر آن شویم که گام های مهمی برداشته شده است.
فکر می کنید به چند درصد اهداف دور اول هدفمندی یارانه ها دست یافته ایم؟
به نظرم در بخش ما یعنی بخش سوخت و حمل و نقل کشور 70 درصد برنامه ها محقق شده است.البته همانطور که می دانید این 70 درصد مربوط به مرحله اول است چون در بخش سوخت و حمل ونقل ما چند برنامه داریم.( برنامه یکساله، دوساله و 5 ساله)
اما باید تاکید کنم که وزن برنامه ها با هم فرق می کند.مثلا ما با اجرای این طرح از واردات بنزین راحت شدیم. واقعا روی این پیروزی هیچ قیمتی نمی شود گذاشت.اینکه در حال حاضر می توانیم در خصوص تامین بنزین و گازوئیل کشور روی پای خودمان بایستیم جدا مساله ای نیست که روی آن قیمت گذاشت.روی استقلال،اقتدار و قدرت ملی و امنیت ملی نمی توان قیمت گذاشت. من خودم روستایی هستم.واقعا هستند کسانی که در برخی از شهرها و روستاها تا کنون حتی 50 هزار تومان هم در حسابشان نرفته بود اما با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می بینیم که یک خانواده 5-6 نفره مبلغ قابل توجهی به حساب اش واریز می شود. واقعا احساس استقلال این افراد کاملا مشهود است.بنابراین اینکه من می گویم 70 درصد محقق شده از نظر کمی می گویم.مثلا اگردر دور اول باید 30 برنامه اجرا می شد 70 درصد آن اجرایی شده است.اما از نظر وزنی هیچ وقت در طول تاریخ این مملکت چنین اتفاق های مثبتی نیفتاده بود که در بخش اول هدفمندی افتاد.
بهتر است به بحث تعیین و تکلیف عرضه نفت وگاز بپردازیم. در رسانه ها در مورد گازوئیل چندان بحثی نشده پیشنهادها در خصوص وضعیت عرضه گازوئیل پس از اجرای دور دوم هدفمندی یارانه چیست؟باید منتظر افزایش قیمت این فراورده هم باشیم؟
همان سه سناریوی بنزین در مورد گازوئیل هم صادق است.
آقای رویانیان خودتان کارت سوخت دارید؟
نه
چرا؟
چون که گمشده است.
چند وقت گم شده است؟
دو سه سالی می شود.
چون ماشین دولتی استفاده می کردید احساس نیاز برای دریافت المثنی کارت سوخت خود نکرده اید؟
نه خوشم می آید که بنزین آزاد می زنم. دو سال و نیم بنده بنزین آزاد می زنم.مردم وقتی من را در پمپ بنزین در حین زدن بنزین 700 تومانی می بینند بسیار تعجب می کنند.من مازندرانی هستم و وقتی در جایگاه های بنزین در راه شهرمان می ایستم کارگرهای جایگاه ها با تعجب همدیگر را صدا می کنند و می گویند بیایید ببینید رئیس هم بنزین آزاد می زند.
باک ماشین شما چند لیتری است؟
60 لیتری البته اگر رنگ آن را هم بخواهید نقره ای رنگ است.فکر کردم اگر من هم بنزین آزاد بزنم مردم خوشحال می شوند برای همین کارت سوخت نگرفتم.
آقای رویانیان سخت نیست اداره هم زمان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و باشگاه پرسپولیس؟
بله سخت است.
شما ظاهرا یک پسر جوان دارید که یکی دوبار درحین رانندگی جریمه شده،درست است؟
بله درست است.جریمه شد و البته من هم او را تنبیه کردم و ماشین را از او گرفتم.
واقعا پلیس راهنمایی ورانندگی با وجود دیدن کارت شناسایی او و برابری فامیل او با شما بازهم پسرتان را جریمه کرده بود؟
بله؛اتفاقا افسر راهنمایی و رانندگی نسبت را پرسیده بود.پسر بنده هم گفته بود فامیل هستیم.اما به هرحال جریمه شده بود.


[/h]
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
*جزئيات جديد از فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها*
قيمت‌هاي جديد پس از تنظيم بازار سكه و ارز اعلام مي‌شود

درحالي كه بيش از 14 ماه از آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در كشور مي‌گذرد، جزئيات جديدي از زمان و نحوه اجراي فاز دوم اين قانون به دست آمده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از اواخر آذرماه امسال كه نخستين سالگرد اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها محسوب مي‌شد، زمزمه آغاز مرحله دوم اين قانون و اصلاح مجدد قيمت انرژي بر سر زبان‌ها افتاد؛ اكنون با نزديك شدن به روزهاي پاياني‌ سال گمانه‌زني‌ها به اوج خود رسيده است.
با اين‌حال جديدترين پيگيري‌ها نشان مي‌دهد كه دولت درحال حاضر تمام تمركز خود را روي سامان‌دهي كامل بازار سكه و ارز متمركز كرده و تيم اقتصادي دولت اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را زماني انجام مي‌دهد كه اين دو بازار سامان گرفته باشند.
در اين زمينه وزير نيرو به عنوان يكي از اعضاي كليدي تيم اقتصادي دولت كه وزارتخانه متبوعش وظيفه تامين دو حامل اصلي انرژي يعني آب و برق را بر عهده دارد، گفت كه اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها به پس از تنظيم بازار سكه و ارز از سوي دولت موكول شده است.
مجيد نامجو درباره احتمال اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها پيش از پايان سال 1390 تصريح كرد: هرچند كه درباره مرحله اول اجراي اين قانون تحليل‌هاي متناقضي مطرح شده بود كه احتمال تورم شديد و افزايش قيمت‌ها را مطرح كرده بود، ولي با عزم دولت براي پياده‌سازي مناسب اين قانون تبعات منفي هدفمندي يارانه‌ها به خوبي كنترل شد، اما حادثه غيرقابل پيش‌بيني كه امسال رخ داد، موضوع افزايش قيمت سكه و ارز بود و در حال حاضر تمام تمركز دولت اين است كه بازار سكه و ارز را سامان دهد.
اين عضو كابينه دولت با تاكيد بر اين كه در حال حاضر كميته‌هاي اصلي اقتصادي دولت روي موضوع بازار سكه و ارز متمركز شده‌اند، گفت: پس از آن‌كه اين بازار ساماندهي شود، اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها در دستور كار قرار مي‌گيرد.
او با اين حال تصريح كرد: با توجه به اين كه تصميم‌گيري نهايي در اين باره به عهده شخص رييس جمهور و ستاد هدفمندي يارانه‌هاست، هيچ موضوعي قابل پيش بيني نيست، اما به طور قطع اصلاح قيمت‌هاي آب و برق در اين مرحله از اجراي قانون هدفمندي انجام خواهد شد.
به گزارش ايسنا، وزير نيرو درباره جزئيات بيشتر جديد از جلسات وي‍ژه دولت براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها افزود: افزايش قيمت آب در فاز دوم هدفمندي يارانه ها قطعي است؛ هرچند كه دولت همچنان در قالب ستاد هدفمندي يارانه ها مشغول بررسي سناريوهاي مختلف است.
وزير نيرو با تاكيد بر اين‌كه دولت مشغول تكميل بررسي چهار راهكار اصلي براي اين مرحله از هدفمندي يارانه‌هاست، ادامه داد: وزارت نيرو پيشنهاد کرده که هر کيلووات برق حدود نصف هر متر مکعب گاز قيمت گذاري شود تا اثرات جانشيني آن کنترل شود و اين درخواست از سوي وزارت نيرو براي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مطرح شده است.
اين مقام مسئول در ادامه تاكيد كرد: براي شفاف‌سازي حساب‌هاي سوخت بين وزارت نيرو و نفت در ستاد هدفمندي يارانه‌ها، درخواست شد كه براي وزارت نيرو قيمت سوخت معادل گاز حساب شود و اگر اين موضوع نهايي شود وزارت نيرو آماده اجراي فاز دوم هدفمندي خواهد شد.
وي ارائه بسته‌هاي جديد قيمت حاملهاي انرژي در حوزه کشاورزي و صنعت و حمل و نقل در ستاد هدفمندي را از ديگر اقدامات انجام شده براي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها اعلام كرد و گفت: ستاد هدفمندي به زودي با بررسي اين بسته ها کار قيمت گذاري را انجام خواهد داد، اما اينکه قيمت‌ها در فاز دوم چقدر افزايش مي يابد و منافع آن به چه شکل بين مردم توزيع مي‌شود، فقط با ابلاغ رييس‌جمهور نهايي خواهد شد.
انتهاي پيام

 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
وزیر نیرو: فاز دوم هدفمندی پس از تنظيم بازار سكه و ارز اجرایی می شود

درحالي كه بيش از 14 ماه از آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در كشور مي‌گذرد، جزئيات جديدي از زمان و نحوه اجراي فاز دوم اين قانون به دست آمده است.

به گزارش ايسنا، از اواخر آذرماه امسال كه نخستين سالگرد اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها محسوب مي‌شد، زمزمه آغاز مرحله دوم اين قانون و اصلاح مجدد قيمت انرژي بر سر زبان‌ها افتاد؛ اكنون با نزديك شدن به روزهاي پاياني‌ سال گمانه‌زني‌ها به اوج خود رسيده است.

با اين‌حال جديدترين پيگيري‌ها نشان مي‌دهد كه دولت درحال حاضر تمام تمركز خود را روي سامان‌دهي كامل بازار سكه و ارز متمركز كرده و تيم اقتصادي دولت اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را زماني انجام مي‌دهد كه اين دو بازار سامان گرفته باشند.

در اين زمينه وزير نيرو به عنوان يكي از اعضاي كليدي تيم اقتصادي دولت كه وزارتخانه متبوعش وظيفه تامين دو حامل اصلي انرژي يعني آب و برق را بر عهده دارد، گفت كه اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها به پس از تنظيم بازار سكه و ارز از سوي دولت موكول شده است.

مجيد نامجو درباره احتمال اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها پيش از پايان سال 1390 تصريح كرد: هرچند كه درباره مرحله اول اجراي اين قانون تحليل‌هاي متناقضي مطرح شده بود كه احتمال تورم شديد و افزايش قيمت‌ها را مطرح كرده بود، ولي با عزم دولت براي پياده‌سازي مناسب اين قانون تبعات منفي هدفمندي يارانه‌ها به خوبي كنترل شد، اما حادثه غيرقابل پيش‌بيني كه امسال رخ داد، موضوع افزايش قيمت سكه و ارز بود و در حال حاضر تمام تمركز دولت اين است كه بازار سكه و ارز را سامان دهد.

اين عضو كابينه دولت با تاكيد بر اين كه در حال حاضر كميته‌هاي اصلي اقتصادي دولت روي موضوع بازار سكه و ارز متمركز شده‌اند، گفت: پس از آن‌كه اين بازار ساماندهي شود، اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها در دستور كار قرار مي‌گيرد.

او با اين حال تصريح كرد: با توجه به اين كه تصميم‌گيري نهايي در اين باره به عهده شخص رييس جمهور و ستاد هدفمندي يارانه‌هاست، هيچ موضوعي قابل پيش بيني نيست، اما به طور قطع اصلاح قيمت‌هاي آب و برق در اين مرحله از اجراي قانون هدفمندي انجام خواهد شد.

به گزارش ايسنا، وزير نيرو درباره جزئيات بيشتر جديد از جلسات وي‍ژه دولت براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها افزود: افزايش قيمت آب در فاز دوم هدفمندي يارانه ها قطعي است؛ هرچند كه دولت همچنان در قالب ستاد هدفمندي يارانه ها مشغول بررسي سناريوهاي مختلف است.

وزير نيرو با تاكيد بر اين‌كه دولت مشغول تكميل بررسي چهار راهكار اصلي براي اين مرحله از هدفمندي يارانه‌هاست، ادامه داد: وزارت نيرو پيشنهاد کرده که هر کيلووات برق حدود نصف هر متر مکعب گاز قيمت گذاري شود تا اثرات جانشيني آن کنترل شود و اين درخواست از سوي وزارت نيرو براي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مطرح شده است.

اين مقام مسئول در ادامه تاكيد كرد: براي شفاف‌سازي حساب‌هاي سوخت بين وزارت نيرو و نفت در ستاد هدفمندي يارانه‌ها، درخواست شد كه براي وزارت نيرو قيمت سوخت معادل گاز حساب شود و اگر اين موضوع نهايي شود وزارت نيرو آماده اجراي فاز دوم هدفمندي خواهد شد.

وي ارائه بسته‌هاي جديد قيمت حاملهاي انرژي در حوزه کشاورزي و صنعت و حمل و نقل در ستاد هدفمندي را از ديگر اقدامات انجام شده براي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها اعلام كرد و گفت: ستاد هدفمندي به زودي با بررسي اين بسته ها کار قيمت گذاري را انجام خواهد داد، اما اينکه قيمت‌ها در فاز دوم چقدر افزايش مي يابد و منافع آن به چه شکل بين مردم توزيع مي‌شود، فقط با ابلاغ رييس‌جمهور نهايي خواهد شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

ضیغمی به مهر خبرداد:
جزئیات اولویت‌بندی تخصیص ارز1226 تومانی/آغاز ذخیره‌سازی کالا برای فاز دوم
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات اولویت‌بندی تخصیص ارز 1226 تومانی برای واردکنندگان کالاها از سوی بانک مرکزی گفت: اولویت اول، تخصیص ارز به واردکنندگان کالاهای اساسی، حساس و ضروری و اولویت دوم، واردکنندگان مواد اولیه تولید و مواد واسطه‌ای است.
محمدعلی ضیغمی امروز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد اولویت‌‎بندی تخصیص ارز 1226 تومانی به واردکنندگان کالا از سوی بانک مرکزی گفت: جلسات هماهنگی با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان کالا به صورت منظم در حال برگزاری است و اولویت‌های تخصیص ارز با نرخ مرجع به واردکنندگان مشخص شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اولویت اول برای اختصاص ارز 1226 تومانی به واردکنندگان کالاهای اساسی، حساس و ضروری است و اولویت دوم نیز، اختصاص ارز با نرخ مرجع به واردکنندگان مواد اولیه تولید و مواد واسطه‌ای است. وی با بیان اینکه کار در مورد اختصاص ارز با نرخ مرجع، مشکل به طور کامل برطرف نشده است، تصریح کرد: البته تعاملات با بانک مرکزی به خوبی برقرار شده و به صورت مستمر، گزارش مشکلات واردکنندگان مطرح می‌شود، و مسائل مورد به مورد به صورت مستقل، با بانک مرکزی بررسی و راهکارهای مورد نیاز اتخاذ می‌شود. آغاز ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک برای فاز دوم ضیغمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در ارتباط با تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نگرانی وجود ندارد، اما در فاز دوم هدفمندی مشابه فاز اول، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و هم در بخش تامین کالاهای اساسی و ضروری و هم برای ذخیره‌سازی استراتژیک کالاها، تامین‌کنندگان خصوصی و دولتی وارد عمل شده‌اند. وی اظهار داشت: ضریب اطمینان لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم وجود دارد و موجودی ذخایر کالایی بخش اول نیز در مورد برخی کالاها هنوز باقی است، به نحوی که هم کنون موجودی برنج، شکر و مرغ از مرحله اول به میزان مناسبی موجود است. ضیغمی ادامه داد: ذخیره‌سازی خاص هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم نیز آغاز شده و کالاها زیر کلید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت، چراکه این ذخیره‌سازی مازاد بر نیاز جاری بازار است و بالطبع، مدیریت عرضه آن در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال مهر که آیا مباشران انتخاب شده‌اند گفت: مباشران به صورت مستمر در حال انتخاب و فعالیت هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. توزیع سبد کالایی کارکنان وزارت صنعت، به زودی ضیغمی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه آیا سبدهای کالایی در میان کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع شده است، گفت: تدارکات لازم در این زمینه در حال انجام است و به زودی این سبدهای کالایی توزیع می‌شود. وی اظهار داشت: وزارت صنعت ،معدن و تجارت آمادگی دارد تا از محل ذخایر موجود، کالاهای اساسی سبد کالای کارمندان وزارتخانه های دیگر را نیز تامین کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ادامه دارد...
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

رئیس مرکز اصناف وزارت صنعت:
آماده اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هستیم
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تعیین زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در اختیار ریاست جمهوری و دولت است، بیان کرد: این مرکز آمادگی دارد تا بدون چالش و مشکل، فاز دوم این قانون را پیاده‌سازی کند.
به گزارش خبرنگار مهر، حسن رادمرد، رئیس مرکز اصناف و امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با برنامه «بدون خط خوردگی» در رادیو گفتگو، درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: فاز اول هدفمندسازی در حوزه اصناف و واحدهای کوچک تولیدی، پیاده‌سازی شده و با همکاری مجموعه سازمان‌های صنفی کشور، این گام به خوبی پشت سر گذاشته شده است. وی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنفی از سال گذشته در حوزه ساختار و سیستم‌های فنی به روز شده‌اند، افزود: گام‌های خوبی برای اجرای فاز دوم هدفمندی برداشته شده است و با همکاری دستگاه‌های دولتی این مرحله به خوبی مدیریت می‌شود.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: واحدهای بزرگ بخش صنعت با هم‌اندیشی با انجمن‌های تولیدی موضوعات، چالش‌ها و راهکارها را برای آمادگی این واحدها مطرح کرده‌اند؛ در بخش ساختار **** توزیع نیز همایشی برای مجموعه اصناف کشور برگزار خواهد شد.

رادمرد تاکید کرد: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان هدفمندی و بانک‌های عامل، سعی در پرداخت سهم واحدهای تولیدی داشته و تا حدامکان بخش اعظم کار انجام شده است تا با خیال آسوده به استقبال فاز دوم بروند.

وی با بیان اینکه اجرای فاز دوم و تعیین زمان آن در اختیار ریاست جمهوری و دولت است ، بیان کرد: ولی ما در حوزه کاری خود آمادگی داریم تا موارد مختلف را ارزیابی کرده و بدون چالش و مشکلی این بحث را دنبال کنیم.

رادمرد بحث شفاف سازی قیمت حامل‌های انرژی را مهمترین وجه تمایز فاز دوم نسبت به فاز اول هدفمندی یارانه ها دانست و تصریح کرد: بهینه مصرف کردن واحدهای تولیدی، تغییر ساختار در مجموعه واحدهای تولیدی و سیستم های کارخانجات نیز از دیگر ویژگی های فاز دوم است و همچنین در برون سپاری بخش دولتی می بایست امکاناتی را برای بخش خصوصی مهیا کرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

وزیر اقتصاد اندونزی خبر داد:
کمک 2.7 میلیارد دلاری دولت به اقشار محروم در پی حذف یارانه سوخت
کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی اندونزی از اختصاص کمک 2.7 میلیارد دلاری دولت این کشور به اقشار محروم پس از حذف یارانه سوخت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، "حتا رادجاسا" افزود : این کمکها در بخشهای آموزش ، حمل و نقل و رفاه عمومی از طریق آژانسهای دولتی به مردمی که تحت تاثیر اجرای طرح حذف یارانه سوخت قرار می گیرند ، پرداخت می شود.
بر اساس این گزارش، دولت اندونزی از ماه آوریل سال جاری بهای سوخت یارانه ای در این کشور را از 4 هزار و 500 روپیه (0.49 دلار) به شش هزار روپیه (0.6 دلار ) افزایش خواهد داد.
دولت اندونزی سال گذشته حدود 18 میلیارد دلار برای پرداخت یارانه سوخت هزینه کرد .
دولت تصمیم حذف یارانه سوخت و کمک به اقشار کم درامد را پس از افزایش بهای نفت خام در بازارهای بین المللی اتخاذ کرده است.

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
آغاز ذخيره‌سازي استراتژيک براي اجراي فاز دوم قانون هدفمندي
معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر همراهي اصناف در اجراي فاز اول قانون هدفمند‌کردن يارانه‌ها اظهار كرد: براي اجراي فاز دوم تاکيد ما بر اين است تا تسهيلات فاز اول پرداخت شده و همچنين حمايت‌هاي ويژه‌اي از صنوف توليدي انرژي‌بر صورت گيرد.
به گزارش خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد‌علي ضيغمي ظهر امروز در نشست خبري برگزاري همايش "گام دوم" با محوريت بخش خصوصي و دولت در اجراي مرحله دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها تصريح كرد: توزيع سوخت با قيمت ترجيحي براي صنوف توليدي و انرژي‌بر انجام مي‌گيرد؛‌ در مورد تنظيم بازار و ذخيره‌سازي استراتژيک براي فاز دوم اقدامات لازم آغاز شده و ذخيره‌سازي کالاهاي اساسي براي فاز دوم قانون هدفمند‌کردن يارانه‌ها کليد خورده است.
وي ادامه داد: براي تسهيلات يارانه‌اي اصناف مرتبا با بانک عامل جلسه برگزار مي‌کنيم اما مسئولان بانک مي‌گويند تا زماني که سود تسهيلات يعني 25 ميليارد تومان به حساب ما واريز نشود اقدام به ارائه تسهيلات نمي‌کنيم و در اين شرايط سازمان هدفمندي يارانه‌ها هم حدود3 ماه است که مبلغ 25 ميليارد تومان سود تسهيلات را به حساب بانک عامل واريز نکرده است.
معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد اين موضوع كه گفته مي‌شود سازمان هدفمندي پولي ندارد تا بخواهد سود تسهيلات اصناف را بدهد، اظهار كرد: نه اينطور نيست؛ شايد اولويت‌ها فرق مي‌کند.
ضيغمي با بيان اين‌كه طولاني شدن امور بروکراسي به مصلحت **** اجرايي نيست، افزود: صنوف انرژي‌بر در بخش‌هاي توليدي و توزيعي تفکيک و اولويت‌بندي شده است و ما معتقديم اين صنوف بايد مورد حمايت قرار گيرند.
وي در ادامه گفت: پيشنهاد داد‌ه‌ايم تا در فاز دوم هدفمند‌کردن يارانه‌ها انرژي مورد نياز واحدهاي صنفي توليدي به صورت تبعيضي و ترجيحي و مبتني بر قيمت سوختي که براي واحدهاي صنعتي در نظر گرفته مي‌شود، پرداخت شود اما هنوز بحث تغيير نرخ‌ها در کارگروه تحول اقتصادي مطرح نشده است.
معاون بازرگاني داخلي وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه حمايت از صنوف توليدي بايد منجر به اصلاح ساختارها و همچنين نوسازي ماشين‌آلات مورد استفاده قرار گيرد تا ضمن ارتقاي بهره‌وري قيمت تمام شده نيز کاهش پيدا کند، تصريح كرد: ابلاغيه‌اي تنظيم شده است تا مقام عالي وزارت به سازمان شهرک‌هاي صنعتي ابلاغ کند که اين سازمان متناسب با امکاناتي که دارد نسبت به استقرار واحدهاي صنفي توليدي در شهرک‌هاي صنعتي يا ايجاد شهرک‌هاي صنفي اقدامات لازم را انجام دهد.
ضيغمي همچنين اظهار كرد: ارز دولتي به واردکنندگان کالاهاي اساسي و همچنين تأمين‌کنندگان مواد اوليه توليد‌کنندگان با هماهنگي‌هاي صورت گرفته پرداخت مي‌شود اما اين بدان معنا نيست که درحال حاضر مشکلي نداشته باشيم.
وي در پايان با اشاره به سبد كالايي نوروز نيز گفت: با توجه به اينکه اين سبد کالايي از محل بودجه رفاهي سازمان‌ها و ارگان‌ها تأمين مي‌شود و دولت يارانه‌اي براي آن در نظر نگرفته است، مورد استقبال قرار نگرفته است اما به محض اينکه سازمان‌ها نياز خود را اعلام کنند در کمتر از يک هفته مي‌توانند حواله موردنظر را دريافت کنند.
انتهاي پيام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عضو شوراي اصناف کشور:
اكنون بهترين زمان براي اجراي فاز دوم هدفمندي است

اگر در اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها همه جوانب قانوني به درستي رعايت شود، در حال حاضر بهترين زمان براي اجراي آن است.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا ميرابراهيم صديق ـ عضو شوراي اصناف کشور ـ اظهار كرد: چون نگاه اصناف به موضوع هدفمندي يارانه‌ها کلان بوده، از ابتداي اجراي اين قانون همواره پشتيبان دولت بوده‌اند. به همين دليل به نظر مي رسد اگر بسته‌هاي حمايتي پيش‌بيني شده در اختيار آنها قرار گيرد و ضعف‌هاي مرحله اول پوشيده شود، موفقيت بيشتري در فاز دوم به دست مي‌آيد.
رييس مجمع امور صنفي کرج درباره رعايت حقوق مصرف کننده در قانون هدفمندي يارانه ها اظهار كرد: به نظر مي رسد در صرفه هزينه حقوق مصرف کننده رعايت شده اما در قانون بسته هاي حمايتي براي قشرهاي مختلف پيش بيني شده بود که متاسفانه تا به امروز هيچ يک از آنها به توليدکنندگان تعلق نگرفته و آنها از اين بابت ضرر و زيان ديده‌اند.
صديق گفت: رعايت حقوق مصرف کننده در توزيع عادلانه ثروت در کشور روي داده و از بعد کلان قابل تحليل است.
وي درباره کنترل قيمت‌ها و تنظيم بازار پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها گفت: به نظر مي‌رسد اگر اين قانون هم اجرا نمي‌شد، شوراي اصناف کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت اين کار را انجام مي‌داد اما هدفمندي يارانه ها، مردم را ****‌مند کرده است که چطور در مصرف صرفه جويي داشته باشند اما در قيمت ها تاثيري نداشته است.
رييس مجمع امور صنفي کرج يکي از دستاوردهاي مهم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را بهبود شبکه توزيع در کشور برشمرد و تصريح کرد: با اجراي اين قانون و با حذف دلال‌هاي واسطه، هزينه‌هاي توزيع قانونمند شده اند و به طور کلي مي توان گفت اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در شبکه توزيع موثر بوده است.
انتهاي پيام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدیرعامل شرکت بورس در پاسخ به فارس خبر داد
گزارش آثار فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر بورس روی میز وزیر اقتصاد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بورس با ارائه گزارش عملکرد سال جاری و برنامه‌های پیش رو، تحلیلی از شرایط بازار در سال 90 ارائه کرد و از ارسال گزارشی در مورد آثار مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بر شرکت های بورسی به وزارت اقتصاد خبر داد.

13900808153007_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، حسن قالیباف اصل در جریان برگزاری سومین و آخرین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران حوزه بازار سرمایه، گزارش کاملی از عملکرد یک سال اخیر بازار سهام و اقدامات انجام شده ارائه داد و برنامه‌های مدنظر سال آینده را اعلام کرد.
وی همچنین در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه چه تحلیلی از شرایط سال جاری بازار وبازدهی اندک و 9 درصدی و همچنین اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها بر شرکت‌های بورسی دارد، از ارائه گزارشی پیشنهادی به سازمان بورس و وزارت اقتصاد خبر داد که طی روزهای آینده نهایی و ارسال خواهد شد.
*آمارهای مهم بورس از زبان بالاترین مقام اجرایی بازار سرمایه
بالاترین مقام اجرایی بازار سرمایه در ابتدای سخنان خود در رابطه با عملکرد سالجاری بورس گفت: درحالی ارزش جاری بازار سهام با 13 درصد رشد از 115 هزار به 126 هزار میلیارد تومان رسیده که در نتیجه پذیرش 4 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های جدید و افزایش سرمایه 7 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بورسی، ارزش اسمی بازار سهام با 11 هزار میلیارد تومان افزایش به 44 هزار میلیارد تومان رسید که این اتفاق برای بازار قابل توجه و خوب بود.
قالیباف اصل افزود: از طرف دیگر سال گذشته شرکت‌های بورسی 3.7 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه دادند که این متغیر در سال جاری دو برابر شده است. همچنین با در نظر گرفتن افزایش سرمایه هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها در سال 88، در مقایسه با آن سال، افزایش سرمایه شرکت‌ها 7 برابر شده است.
وی ادامه داد: شاخص کل بورس هم با 9 درصد رشد از 23 هزار و 294 واحد ابتدای سال به 25 هزار و 400 واحد رسیده است.سود واقعی شرکت‌ها هم در سال گذشته 16.8 هزار میلیارد تومان بود ولی در سال جاری 20 هزار میلیارد تومان سود پیش‌بینی شده که نشان دهنده رشد 19 درصدی است. بنابراین گاه عنوان می‌شود قیمت‌ها بی‌رویه افزایش یافته که در پاسخ باید به رشد سودآوری شرکت ها هم توجه کرد.
به گفته وی کل معاملات خرد و بلوک سال جاری هم با 41 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 16.4 هزار میلیارد تومان، دفعات معاملات با 35 درصد افزایش به 4 میلیون و 300 هزار دفعه رسیده و در این میان معاملات آنلاین هم که سال گذشته شروع و شامل 350 میلیارد تومان بود امسال به 2.58 هزار میلیارد تومان بالغ شده است.تعداد کدهای معاملاتی جدید هم با 68 درصد افزایش نسبت به سال گذشته شامل 165 هزار کد جدید بود که نشان دهنده توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به بازار سهام است.
*وضعیت بورس ایران در سال 2011/ رتبه اول در جهان
سخنگوی شرکت بورس دربخش دیگری از اظهارات خود به مقایسه میلادی وضعت متغیرهای بورس تهران و مقایسه آن با سایر بورس‌های دنیا پرداخت و گفت:درعملکرد سال میلادی 2011، بورس اوراق بهادار تهران با رشد 29.5 درصدی شاخص حائز رتبه اول در بین 52 بورس عضو فدراسیون جهانی بورس‌ها شد.از لحاظ رشد بازار هم با 24 درصد افزایش بعد از ایسلند در رتبه دوم قرار گرفت.همچنین درحالی هیچ بورسی در سال 2011 از لحاظ ارزش معاملات رشدی نداشت که این متغیر بورس تهران 5 درصد افزایش یافت.
* 7 شرکت جدید به بورس آمدند / ایران کیش هم می آید
قالیباف اصل به وضعیت پذیرش شرکت‌های جدید در سالجاری اشاره کرد و گفت: از بین 7 شرکتی که در سال جاری پذیرش و عرضه شدند یک شرکت یعنی حمل و نقل خلیج فارس مشمول اصل 44 بود و 6 شرکت دیگر غیر اصل 44 بودند.در سال‌های گذشته عمده شرکت‌ها دولتی و براساس اصل 44 وارد بورس می‌شدند ولی در سالجاری افزایش انگیزه حضور بخش خصوصی در بورس موجب ازدیاد پذیرش شرکت‌های غیر دولتی شده است.
وی با بیان اینکه در سالجاری برگزاری سمینار پذیرش در بورس و فرصت‌های تأمین مالی با استقبال زیادی از سوی شرکت‌های غیر بورسی روبرو شد ادامه داد:در شرایطی برخی از شرکت‌ها مانند نفت جی، بیمه ملت و پالایشگاه بندرعباس پذیرش اما عرضه نشدند که عرضه اولیه شرکت کارت اعتباری ایران کیش در روزهای باقی‌مانده سال جاری انجام خواهد شد.
*برنامه پذیرش شرکت های جدید
وی با بیان اینکه درخواست پذیرش دو شرکت هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس صبح امروز در جلسه هیئت پذیرش مطرح شده ادامه داد:علاوه براین درکنار درخواست پذیرش 5 شرکت وابسنه به ایران خودرو شامل لیزینگ پارسیان، تام ایران خودرو، سرمایه‌گذاری سمند، ایران خودرو خراسان و ایران خودرو تبریز، شرکت‌های نفت ایرانول، نفت سپاهان، سیمان خوزستان هم درخواست پذیرش دادند که در سال آینده بعد از پذیرش و درج عرضه اولیه خواهند شد. همچنین سه پالایشگاه گاز به همراه هلدینگ گاز در حال آماده‌سازی هستند.
*اوراق مشارکت هم به بورس آمد
مدیرعامل بورس اوراق بهادار در بخش دیگری از اظهارات خود به حوزه پذیرش اوراق مشارکت در بورس اشاره کرد و گفت: در سالجاری تلاش زیادی شد تا این حوزه در بورس فعال شود و حتی موضوع پذیرش اوراق مشارکت آب و برق خوزستان هم مطرح بود اما به دلیل نرخ سود اندک و احتمال عدم استقبال عمومی از آن در بانک، این اوراق مشارکت را پذیرش نکردیم ولی اوراق مشارکت 145 میلیارد تومانی شهرداری شیراز پذیرفته شده که بعد از اتمام پذیره نویسی در 20 اسفند، این اوراق در بورس قابل معامله خواهد بود.
*مجوز ساختمان 30 هزار متری بورس اخذ شد
قالیباف اصل به پروژه ساختمانی بورس در منطقه سعادت آباد که سال گذشته شروع شده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروانه ساخت 17 طبقه شامل 6 طبقه زیرزمین و 11 طبقه دیگر با جمع‌ کل 30 هزار مترمربع و 370 پارکینگ اخذ شده است. طبق برآورد هم تا 30 ماه دیگر این ساختمان آماده بهره‌برداری می‌شود.
به گفته وی ساختمان کنونی بورس اوراق بهادار که در گذشته متعلق به بانک کار قدیم بود برای بازار سرمایه خریداری شده و بورس اوراق بهادار در این ساختمان مستأجر است.
*پیشنهاد معاملات آتی ارز
وی در ادامه توضیحات خود به اقدامات توسعه‌ای سال جاری و مدنظر اشاره کرد و گفت: علاوه بر تدوین و ارسال مقررات آپشن سهام به سازمان بورس، پیشنهاد معاملات آتی ارز هم بعد از امکان سنجی تهیه و به سازمان بورس ارسال شده تا نهایی شود. همچنین برای معاملات یا فروش استقراضی مطالعات زیادی برای جایگزینی آن انجام و به کمیته فقهی سازمان بورس ارائه شده تا مکانیزم فروش سلف جایگزین فروش استقراضی شود. این ابزار باید در سازمان و کمیته فقهی نهایی شود.در مورد صندوق‌های قابل معامله هم مطالعات لازم هم انجام و به سازمان بورس ارسال شده است.
*چرا شرکت ها از بورس اخراج می شوند؟
قالیباف اصل درمورد حوزه ناشران هم گفت:درگذشته فقط شرکت‌ها یک بار آن هم در اردیبهشت هرسال طبقه‌بندی می‌شدند ولی در سالجاری با توجه به بانک جامع اطلاعاتی شرکت‌ها، ناشران را رتبه‌بندی و طبقه‌بندی می‌کنیم تا قادر باشیم در هر مقطعی از سال که مدیریت ناشران تشخیص داد برخی از شرکت‌های غیر منطبق را از بورس اخراج کنیم.
وی با بیان اینکه در سال جاری 8 شرکت بورسی لغو پذیرش شده‌اند ادامه داد: در این میان هرچند نظر ما حفظ شرکت‌های کنونی بورس و افزایش آنها است اما عمده شرکت‌هایی که حذف می‌شوند دارای زیان انباشته قابل توجهی بوده و سهامشان هم معامله نمی‌شود و هیچ کدام از شرایط پذیرش را هم ندارند. بنابراین بعد از حذف این دسته از شرکت‌ها زمینه حضور آنها را در بازار پایه فرابورس فراهم شده تا به سهام‌داران جزء کمک شود.
*پست بانک تبعیض نشده
وی در رابطه با وضعیت پست بانک هم که تاکنون مجمع سالانه خود را برگزار نکرده گفت:برای این شرکت تبعیضی رخ نداده و مقرر است در اردیبهشت سال آینده وضعیت و طبقه این شرکت را مشخص کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: در سالجاری تلاش زیادی برای برگزاری میز صنعت از جمله برای شرکت‌های قندی شد تا این شرکت‌ها شفاف بوده و سرمایه‌گذاران با اصلاحات کافی تصمیم‌گیری کنند.
*مهمترین برنامه عملیاتی بورس برای سال 91
قالیباف اصل با بیان اینکه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی هم 144 هزار نفر ساعت آموزش در تالارهای منطقه‌ای برگزار شده به برنامه‌های سال آینده بورس اشاره کرد و گفت: معرفی دو ابزار جدید به بازار، پیش‌بینی پذیرش 15 شرکت جدید، پذیرش 15 اوراق مشارکت و دو صکوک، تداوم پروژه ساختمان بورس، امکان‌سنجی بعضی از قواعد و امکانات جدید و همچنین تقویت برنامه نظارت از طریق مکانیزه کردن آن از جمله برنامه‌های مدنظر ما برای سال آینده است.
*تحلیل مدیرعامل بورس از چرایی بازدهی 9درصدی بازار سهام
بعد از اتمام اظهارات قالیباف اصل، وی در پاسخ به چند سؤال فارس که مربوط به تحلیل وی از دلایل بازدهی اندک و 9 درصدی بازار سهم در سالجاری، نقش دو بازار ارز و سکه و همچنین آثار اجرای مرحله دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها بر بازار سهام بود، توضیح داد: چنین سؤالاتی تحلیلی و تکنیکی بوده و به عنوان مدیرعامل بورس نمی‌توانم چندان دقیق پاسخ بگویم ولی به شخصه اعتقاد دارم کسی که وارد بازار سرمایه می‌شود باید از تفکر بلند مدتی برخوردار باشد.نمی‌گویم کسانی که کوتاه مدت عمل می‌کنند سودی نمی‌برند اما درصورت نگاه بلند مدت، قطعا سرمایه گذاران سود مناسبی خواهند برد.
وی ادامه داد: عوامل زیادی در میانگین بازدهی 85 درصدی سال گذشته بورس و 9 درصدی سالجاری مؤثر بود ولی اگر به وضعیت شاخص از سال‌های 69 تاکنون نگاهی شود مشخص است که متوسط سالانه بازدهی 40 درصد بود. همچنین معمولا بازار یک سال خوب و یک سال اینگونه را طی می‌کند. برای سال آینده هم احساس می‌کنم با در نظر گرفتن رشد 19 درصدی سودآوری شرکت‌ها و پذیرش شرکت‌های جدید، سال خوبی در پیش رو باشد.
*ارائه گزارشی از آثار فاز دوم هدفمند سازی یارانه‌ها بر بورس به وزارت اقتصاد
سخنگوی بورس اوراق بهادار در مورد آثار اجرای مرحله دوم هدفمند سازی هم گفت:برنامه دولت برای آزادسازی قیمت ها در نهادهای تولیدی در بازار هم مؤثر است. بر همین اساس گزارشی را تهیه کرده ایم که بعد از نهایی شدن آن در روزهای آینده، به وزارت اقتصاد و سازمان بورس ارائه خواهیم کرد.
قالیباف اصل در رابطه با ارتباط نوسان ارز و سکه با بورس هم گفت: بر این باورم که ارز و طلا جایگزینی برای سرمایه‌گذاری در بورس نیستند. چون هر کدام از آنها فقط یک دارایی بوده در حالیکه بورس و اوراق بهادار شامل 343 شرکت متنوع است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از گزینه‌های متعددی برخوردار باشند. از طرفی دیگر هر چند در کوتاه مدت طلا و ارز رشد کرده‌اند که این دو محصول تولید کننده و بالانده نبوده و موجب افزایش تورم می‌شوند.
*برگزاری همزان دو مجمع بورس در تیر 91
احمد جاویدی معاون مالی و پشتیبانی بورس هم در واکنش به دو سؤال فارس که مربوط به زمان برگزاری مجمع سالانه و فوق‌العاده بورس در سال آینده و همچنین امکان معامله سهام بورس در فرابورس بود توضیح داد: در سال آینده دو مجمع سالانه و فوق‌العاده بورس برای تصویب صورت‌های مالی و انتخاب هیئت مدیره در یک زمان و در تیرماه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد:طبق دو تکلیفی که براساس مجمع سال گذشته و ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه داشتیم اقدامات لازم مانند افزایش سرمایه شرکت و سپرده گذاری سهام را به عمل آورده اما طبق استعلامی که از سازمان بورس شد، عرضه سهام بورس در بازار پایه فرا بورس به شرط تایید کمیته‌ای خواهد بود. چرا که باید ترکیب سهامداری آن که شامل سه گروه نهادهای مالی، کارگزاران و سایر اشخاص هستند حفظ شود.
*برنامه کاهش حجم مبنای شرکت های بزرگ
در این جلسه علی صحرایی معاون عملیات بورس هم در مورد برنامه افزایش دامنه نوسان و تغییر حجم مبنای شرکت‌ها هم گفت: استراتژی کلی تغییر این دو متغییر که در سال 88 تکمیل و در دو سه مرحله به سازمان بورس پیشنهاد شده، در سال اینده هم ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: بر این اساس در حالی حجم مبنای شرکت‌های با سرمایه بیش از 300 تا هزار میلیارد تومان معادل 4 در 10 هزارم است که این متغیر برای شرکت‌های برخوردار از سرمایه بیش از هزار میلیارد تومانی 3 در 10 هزارم است. همچنین مطالعاتی برای افزایش شناور حجم مبنای شرکت‌های بزرگ در حال انجام است که بعد از نهایی شدن برای بررسی به سازمان بورس ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


اختصاصی فارس

بخشنامه جدید دولت در آستانه فاز دوم هدفمندی/افزایش قیمت ممنوع
خبرگزاری فارس: در بخشنامه جدیدی که از سوی سازمان حمایت برای سازمانهای صنعت استانها و تشکلهای صنعتی ارسال شده است، از واحدهای تولیدی خواسته شده تا بدون هماهنگی با این سازمان اقدامی برای افزایش قیمت تولیدات خود انجام ندهند.

13901215000409_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در این بخشنامه تأکید شده که بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، واحدهای صنعتی بدون هماهنگی با تشکلهای مربوطه و اخذ تأییدیه سازمان حمایت مجاز به افزایش قیمت محصولات خود نیستند.
در این بخشنامه آمده است: "با توجه به تاکید صورت گرفته در جلسات کارگروه کنترل بازار و ضرورت تنظیم بازار و جلوگیری از هر گونه بر هم خوردن تعادل در قیمت کالا و خدمات به ویژه در این مقطع و ایجاد وحدت رویه تاکید می‌شود هر گونه افزایش قیمت تنها با هماهنگی از طریق انجمن و تشکل مرتبط و پس از هماهنگی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قابل انجام است."


به این ترتیب واحدهای تولیدی باید درخواست افزایش قیمت محصولات خود را از طریق تشکلهای مربوطه به سازمان حمایت منتقل کنند تا این سازمان در مورد آن تصمیم گیری کند.
ابلاغیه سازمان حمایت به تشکلهای صنعتی در شرایطی صورت گرفته که با استناد به صحبت مسئولان، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.
این بخشنامه 27 بهمن ماه از سوی سازمان حمایت به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شده بود که حال این سازمانها آن را به تشکلهای صنعتی ابلاغ کرده‌اند.
انتهای پیام/ص
13901215000420_PhotoL.jpg
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
زمان واریز یارانه اسفند

مدیر سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد یارانه نقدی ماه اسفند بدون تغییر به حساب مردم واریز میشود.

مرادی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها عصر امروز اعلام کرد که یارانه نقدی اسفند ماه بدون تغییر نسبت به ماههای گذشته به حساب مردم واریز شده و پنجشنبه قابل برداشت است .

وی با بیان اینکه یارانه اسفندماه همان 45500 تومان است با بیان اینکه در واریز یارانه خبری از اجرای مرحله دوم هدفمندی یا افزایش یارانه ها نیست تصریح کرد : فعلا این رقم واریز شده و مردم میتوانند از پنجشنبه با مراجعه با بانکها از یارانه خود استفاد ه کنند.

مردای خاطر نشان کرد :چنانچه اخبار جدیدی که درخصوص مرحله دوم هدفمندی یارانه ها باشد ,از طریق این سازمان به طور رسمی , یا از سوی شخص رییس جمهور اعلام خواهدشد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با حضور معاون اول رئیس جمهور
همایش گام دوم هدفمندی یارانه‌ها آغاز شد
خبرگزاری فارس: همایش گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها با محوریت هم اندیشی دولت و اصناف صبح امروز آغاز شد.

13900928140336_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همایش گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها با محوریت هم اندیشی دولت و اصناف دقایقی پیش در سالن همایش نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شد.
محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، نوده فراهانی رئیس شورای اصناف و روسای مجامع امور صنفی کل کشور در این همایش حضور دارند.
انتهای پیام/ص
 
Last edited:
بالا