• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یارانه ها ؛ آخرین اخبار و مباحث

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]یارانه مهر ماه با تاخیر واریز می‌شود

[/h]







بنا بر اظهارات صبح امروز معاون اول رییس جمهور یارانه مهر ماه با چند روز تاخیر واریز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت یازدهم که بنا بود بامداد سه شنبه سومین یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار بریزد در فراهم آوردن منابع مورد نیاز به مشکل خورده و یارانه مهر ماه به گفته ی جهانگیری با چند روز تاخیر واریز خواهد شد.
پیش از این سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده بود یارانه مهر ماه بامداد سه شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
این امر در حالی اتفاق می افتد که پیش از نیز مقامات دولت یازدهم بارها از کمبود منابع لازم برای تامین یارانه نقدی خبر داده بودند و به گفته وزیر اقتصاد دولت برای این پرداخت ماهانه با هزار میلیارد تومان کسری منابع رو به رو می شود.
شب گذشته نوبخت نیز در اظهاراتی از مشکلات دولت برای تامین منابع مورد نیاز گفته بود و از آغاز به کار کارگروهی برای بررسی چگونگی حذف پردرآمدها از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی خبر داده بود.
انتهای پیام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


[FONT=BNazanin_Mehr]مسئول شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان مشخص شد
معاون اول رئیس جمهور از تشکیل چهار کمیته انرژی، ‌حمایت از خانوار، ‌اقتصاد کلان و تولید در ستاد هدفمند سازی یارانه ها خبر داد و گفت: دولت با شناسایی کامل سه دهک که نیازی به یارانه ها ندارند، یارانه آنها را حذف می‌کند، ضمن اینکه ستاد هدفمندی یارانه‌ها مسئول شناسایی دهک‌های بالای درآمدی است.

[/FONT]

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران در مورد ابزارهای شناخت دهک‌های جامعه گفت: باید به سمتی برویم که به جای حذف یارانه چند دهک، افراد نیازمند دریافت یارانه را شناسایی کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری با اعلام اینکه در حال حاضر گروهی در دولت مسئول انجام این کار هستند، افزود: کمیته حمایت از خانوار ستاد هدفمندسازی یارانه ها با مسئولیت وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارد تا گروه های نیاز به توجه و حمایت ویژه را شناسایی کند.
وی با اشاره به آسیب شناسی که در موضوع هدفمند کردن یارانه ها صورت گرفته است، تصریح کرد: دولت در نظر دارد با شناسایی کامل سه دهک که نیازی به یارانه ها ندارند، یارانه آنها را حذف کند.
جهانگیری افزود: دولت در نظر دارد در موضوع هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت یارانه ها به خانوارها با بررسی و آسیب شناسی دقیق، یارانه ها را برای آن دسته از افرادی که نیازمند به آن هستند، پرداخت کند.
وی ادامه داد: البته بحث آسیب شناسی در زمینه قانون هدفمند کردن یارانه ها هم اکنون ادامه دارد و از طرفی در نظر داریم تا در شناسایی این دهک ها دقت و تدابیر ویژه ای را اتخاذ کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: کمیته اقتصاد کلان این ستاد هم به نحوی اجرای هر چه بهتر مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها را رسیدگی می‌کند و وظیفه کمیته تولید این ستاد هم بررسی کامل آثار مرحله نخست و دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها است.
جهانگیری در مورد زمان اعلام نتایج انجام برنامه 100 روزه اقتصادی دولت عنوان کرد: مهمترین اقدام ما این است که فعلاً شتاب تورم کند شود و برای تحقق آن نیازمند کنترل عوامل ایجاد کننده تورم هستیم. دولت در ماه نخست آغاز به کارش مصوباتی داشت که بخش زیادی از موانع را برطرف کرد و مصوبات جدیدی هم خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل کنترل تورم افزایش عرضه کالاها است، عنوان کرد: اگر تولیدگران ما به بحث مدیریت کیفیت و استانداردهای جه
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]یارانه مهر قابل برداشت شد/ واریز نقدی از 116 هزار میلیارد تومان گذشت

[/h]







یارانه نقدی مهر ماه از بامداد امروز - چهارشنبه - قابل برداشت شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یارانه مهر ماه که سی و دومین مرحله از پرداخت‌های نقدی به شمار می‌آید نیمه‌شب چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و از بامداد امروز قابل برداشت شد.
با واریز مبلغ 45 هزار و 500 تومانی ماه جاری، میزان کل یارانه‌های نقدی واریز شده توسط دولت به حساب سرپرستان خانوار ایرانی با احتساب مبلغ عیدانه اسفند 91 و یارانه نان که در شروع طرح به اقشاری از مردم پرداخت شد، از مرز 116 هزار میلیارد تومان گذشت.
یارانه‌ی مهر ماه که سومین یارانه نقدی دولت یازدهم به حساب می‌آید در حالی با چند روز تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که تعدادی از مقامات اقتصادی دولت بارها از غیر اصولی بودن نحوه‌ی پرداخت‌ها ابراز نارضایتی کرده اند.
به طوری که طبق گفته‌های طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت مجبور است برای پرداخت نقدی هر ماه متحمل کسری بودجه‌ای معادل با هزار میلیارد تومان شود.در کنار آن معاون اول رییس جمهور نیز از نیاز مبرم این طرح به بازنگری خبر داده است.
بنا به گفته‌ی جهانگیری دولت در حالی در اختصاص تمام منابع طرح هدفمندی به پرداخت‌های نقدی با کسری بودجه همراه است که در قانون مصوب مجلس تنها به قوه‌ی مجریه اجازه‌ی اختصاص 50 درصد از منابع به این حوزه داده شده است.این یعنی تاکنون سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها مغفول مانده است.
یارانه‌ی نقدی مهر ماه در حالی مانند سی و یک مرحله‌ی قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که به نظر می‌رسد دولت مجلس برای حذف سه دهک پردرآمد هم قسم شده‌اند و طبق اعلام معاون اول رییس جمهور ستاد هدفمندی یارانه‌ها مسولیت پیگیری و مطالعات اولیه ی این طرح را بر عهده گرفته است.
انتهای پیام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=2]میرکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد
[/h]

[h=1]شاید بعد از سه سال دوباره وارد کننده بنزین شویم

[/h]







رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به ثابت ماندن قیمت حامل‌های انرژی و به دنبال آن افزایش مصرف بنزین ممکن است بعد از سه سال وارد کننده بنزین شویم مگر اینکه به همان میزان مصرف، تولید نیز افزایش پیدا کند.
مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در خصوص میزان احتمال افزایش قیمت بنزین گفت: مجلس در بودجه 92 دو موضوع را مطرح کرد، یکی اینکه کسری موجود برای پرداخت یارانه‌های نقدی باید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شود که براین اساس دولت برای افزایش قیمت بنزین نیازی به مصوبه دیگر مجلس ندارد.
به گفته وی، طبق قانون بودجه در مورد میزان افزایش قیمت حامل‌های انرژی همچون بنزین در جلسه مربوط به هدفمندی یارانه‌ها با حضور رییس جمهور و برخی از اعضای کابینه می‌توان تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ کرد، موضوعی که به مصوبه مجلس نیازی ندارد.
رییس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: موضوع دوم قید شده در بودجه 92 در خصوص اختصاص پنج درصد از اعتبارات کسب شده از محل افزایش قیمت بنزین برای پالایش و پخش است، در حال حاضر پالایشگاه‌ها به بازسازی و افزایش ظرفیت نیاز دارند که اگر این پنج درصد اعتبار به آنها اختصاص داده نشود، دوباره وارد کننده بنزین می‌شویم.
میرکاظمی توضیح داد: تورم موجود در کشور در کنار ثابت نگه داشتن قیمت حامل‌های انرژی منجر به افزایش بی‌رویه مصرف بنزین می‌شود که هم اکنون نیز این مصرف بالا وجود دارد طبیعتا اگر به همان نسبت افزایش مصرف بنزین تولید افزایش پیدا نکند دچار آسیب می‌شویم، در این صورت بعد از سه سال باید دوباره واردات بنزین را شروع کنیم.
وی ادامه داد: اتفاقی که در حال حاضر رخ می‌دهد این است که مصرف بنزین افزایش پیدا کرده و بودجه لازم برای پالایش و پخش نیز موجود نیست، آن هم به دلیل اجرایی نشدن بخشی از بودجه در خصوص اختصاص پنج درصد از اعتبارات کسب شده از محل افزایش قیمت بنزین به پالایش و پخش است که اگر این اتفاق می‌افتاد علاوه بر اختصاص بودجه خوبی برای بهینه‌سازی بنزین، نفت، گاز و سایر فرآورده‌ها در ایران، با افزایش ظرفیت پالایشگاه فعلی، امکان راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید نیز وجود داشت.
رییس کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: با توجه به این موارد وقتی در کنار عدم سرمایه گذاری برای تولید، شاهد افزایش مصرف بنزین به دلیل ثابت بودن قیمت‌ها رخ می‌دهد، این اتفاق به وجود می‌آید که بین عرضه و تقاضا اختلاف ایجاد شده سرانجام این اختلاف وارد کردن مجدد بنزین است.
میرکاظمی در مورد میزان سقف افزایش بنزین با توجه به اختیاراتی که مجلس به دولت در بودجه داده است، گفت: دولت می‌تواند قیمت بنزین را تا سقفی که بودجه مشخص کرده، افزایش دهد البته وزارت نفت نمی‌تواند به تنهایی در این رابطه تصمیم‌گیری کند این کار باید در هیات دولت به تصویب برسد.
وی افزود: طبق قانون بودجه پرداخت یارانه نقدی باید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین شود و دولت نباید این بودجه را از محل بودجه‌های جاری و عمرانی پرداخت کند، بر همین اساس دولت طبق این معیارها می‌تواند با در نظر گرفتن مصوبات مجلس در بودجه 92 قیمت‌ حامل‌های انرژی را برای جبران کسری بودجه افزایش دهد.
رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین آزاد یا سهمیه‌ای دست دولت است، گفت: اینکه دولت بخواهد قیمت بنزین آزاد یا سهمیه‌ای را افزایش دهد موضوعی است که طبق اختیاراتی که مجلس به دولت داده می‌تواند در مورد آن تصمیم‌گیری کند، هیات دولت باید در شورای هدفمند کردن یارانه‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و آن را برای اجرا ابلاغ کند.
میرکاظمی با بیان اینکه تاکنون هیچ بازخوردی از دولت یازدهم برای چگونگی افزایش قیمت حامل‌های انرژی طبق بودجه 92 به مجلس نرسیده است، گفت: با توجه به ارائه لایحه اصلاحیه بودجه، دولت می‌تواند پیشنهادات خود را برای چگونگی افزایش قیمت بنزین به مجلس اعلام کند، طبیعتا مجلس کمک‌های لازم را به دولت خواهد کرد.
انتهای پیام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :همشهری آنلاین نوشت: یارانه نقدی مرحله سی و دوم به‌ازای هر نفر ۴۵هزار و ۵۰۰تومان به‌حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: یارانه مرحله جدید قرار بود با تأخیر پرداخت شود که با دستور رئیس‌جمهور و به‌خاطر قرار داشتن در عید قربان منابع یارانه تأمین و به‌حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

نوبخت گفت: آنچه واضح است ادامه روند موجود پرداخت یارانه نقدی، عملی نیست و تعادلی بین درآمد و هزینه‌های یارانه نقدی وجود ندارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر قرار باشد یارانه دقیقاً در روز 22 هر‌ماه واریز شود، منابع آن تأمین نمی‌شود، گفت: فراهم کردن حدود 3500میلیارد تومان منابع یارانه از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا 22هر‌ماه کار مشکلی است، درحالی‌که پرداخت یارانه‌ها باید متناسب درآمد خانوار باشد و خیلی از خانوارها به رقم یارانه نقدی نیاز ندارند، البته برخی نیز به‌خاطر نیاز از ساعت‌ها قبل منتظر دریافت یارانه نقدی هستند.

نوبخت در مورد یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا حذف تعدادی از مردم از گرفتن یارانه گفت: ستاد هدفمندی یارانه‌ها تشکیل شده و کار مطالعات و بررسی کارشناسی در آن انجام می‌شود و رئیس‌جمهور تأکید دارد که هیچ اقدامی بدون مطالعه کافی انجام نشود، در نتیجه کارگروه‌ها در حال فعالیت هستند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزیر کشور با بیان این که‌ جابجایی‌ها نباید موجب دلخوری شود، تصریح کرد: هر دولتی با یک نگاه و گفتمان و رویکرد ویژه بر سر کار می‌آید و مردم به دولت‌ها رأی می‌دهند و توقع جابجایی‌ها را در مسئولیت‌های کلان و اصلی دارد.




وزیر کشور با اشاره به این که قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم، گفت: بالاتر از آن هدایت یارانه‌هاست.



به گزارش «تابناک»، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم معارفه استاندار گیلان، با اشاره به جابجایی استانداران اظهار داشت: این جابجایی‌ها یک رسم است و امیدواریم تبدیل به خیر و نیکی برای همه باشد.

وزیر کشور با بیان این که جابجایی‌ها نباید موجب دلخوری شود، تصریح کرد: هر دولتی با یک نگاه و گفتمان و رویکرد ویژه بر سر کار می‌آید و مردم به دولت‌ها رأی می‌دهند و توقع جابجایی‌ها را در مسئولیت‌های کلان و اصلی دارد.

وی با اشاره به این که مراجعه و پیگیری مردم به طور پی‌درپی، موجب جابجایی‌ها می‌شود، افزود: این امر به دلیل ضعف مدیران نیست، بلکه برای حرمت گذاشتن به نظر مردم است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: جابجایی استانداران در ۳۱ استان کشور انجام می‌شود و انتخاب استانداران با مشورت انجام می‌گیرد.

وی با بیان این که اگر هماهنگی بین نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه و استاندار نباشد، دچار مشکل ‌می‌شویم، یادآور شد: اجماع صد درصدی روی افراد اتفاق نمی‌افتد و اجماع نسبی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها یادآور شد: با توجه به اعمال تحریم‌ها ۵۰ درصد پیش‌بینی در بودجه با صادرات نفت انجام می‌شود و ‌‌نمی‌توانیم به آسانی ارز را انتقال دهیم و همین ‌موجب کمبود منابع شده و در رشد تولید ناخالص ملی تأثیر گذاشته است.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: اگر تحریم را برطرف کنیم، میزان صادرات نفت نمی‌تواند بیش از ۳ درصد در اقتصاد کشور نقش ‌داشته باشد؛ بنابراین، تجهیز منابع بخش خصوصی و مردم بسیار مهم است.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به این که قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: بالا‌تر از آن هدایت یارانه‌هاست.

وی با بیان این که سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌کنیم، افزود: اگر یارانه را بتوانیم با سود ۳۰ درصد به مردم دهیم می‌توان آن را تبدیل به سرمایه‌گذاری کرد.

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]قاضی‌پور: حذف 5 دهک از دریافت یارانه ضروری است

[/h]







نماینده مردم ارومیه گفت: جمعیت یارانه‌بگیران در کشور بیشتر از جمعیت خود کشور است.
نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، افزود: طبق آمار منتشر شده نزدیک به 77 میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند که باید در نظر گرفت جمعیت کشور حدود 75 میلیون نفر است؛ ولی طبق آمار تعدادی از هموطنان همانند خود بنده نیز به صورت اختیاری از دریافت یارانه خودداری می کنند، این آمار مبهم همه را در سردرگمی فرا برده است.
وی ادامه داد: آیا سزاوار است فردی که چند میلیارد تومان درآمد سالانه دارد، یارانه دریافت کند؟ افرادی را سراغ دارم که سالانه مبالغ هنگفتی را فقط به عنوان مالیات پرداخت می کنند ولی این افراد هم از یارانه 45 هزار تومانی استفاده می کنند که به هیچ عنوان قابل توجیح نیست؛ چرا که هدف اصلی از دادن یارانه سرمایه گذاری در بخش تولید، ایجاد اشتغال و حمایت از قشار آسیب پذیر جامعه است ولی آنطور که هم اکنون مشاهده می کنیم این امر با اهداف اصلی خود فاصله بسیاری گرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه دولت در پرداخت یارانه نقدی واقعا دچار مشکلاتی شده است، گفت: دولت یازدهم تلاش بسیاری را در این رابطه به کار برده ولی باید توجه کرد که هم اکنون اعتبار یارانه‌ها از محل اعتبارات عمرانی و جاری تامین می شود که این به ضرر کشور است، باید سریعا طرحی تصویب شود که در آن افراد دهک‌های بالای جامعه از پرداخت یارانه حذف شوند.
قاضی پور در این رابطه اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مرحله اول 3 دهک بالای جامعه باید از دریافت یارانه حذف شوند و در مرحله دوم نیز باید دو دهک دیگر نیز حذف شوند تا با حذف 5 دهک شرایط عادلانه و بهبود یابد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: دولت مکانیزم کاملی در رابطه با تشخیص دهک‌های جامعه در دست دارد که در این رابطه نگرانی خاصی وجود ندارد.
انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]آخرین وضعیت حذف یارانه دهک‌های ثروتمند

[/h]







نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف یارانه سه دهک بالای جامعه هنوز نهایی نشده، گفت که ظرف این هفته و هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.
غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر توافق دولت و مجلس درباره حذف یارانه سه دهک ثروتمند، اظهار کرد: هنوز در این باره توافق صورت نگرفته و ما در حال بحث و بررسی روی این موضوع هستیم.
وی افزود: اینکه یارانه اقشار ثروتمند باید حذف شود پیشنهاد برخی از نمایندگان است و دولت هم که قبلا چندان موافق این موضوع نبود در حال حاضر نگاه موافق‌تری به این مساله دارد و ما در حال بحث در این رابطه هستیم اما توافق نهایی هنوز حاصل نشده است.
نماینده مردم گچساران در مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد یارانه سه دهک بالا حذف شود این موضوع باید در قالب لایحه اصلاحیه بودجه 92 اجرایی شود که ان‌شاءالله ظرف این هفته و هفته آینده در کمیسیون برنامه و بودجه در این باره تعیین تکلیف خواهد شد.
تاجگردون با اشاره به وجود نظرات مختلف در این رابطه اظهار کرد: نمایندگان نظرات متعددی در این رابطه دارند اما عمدتا این موضوع را قبول دارند و عدم اجماع در این رابطه بیشتر به عدم امکان شناسایی دهک‌ها برمی‌گردد که این موضوع نیز در دست بررسی است.
انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد








سیف به مهر اعلام کرد:

[FONT=BNazanin_Mehr]توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال/ اقتصاد بدون نفت به مرحله عمل رسید
رئیس کل بانک مرکزی از توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال خبر داد و گفت: صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید است.

[/FONT]

ولی الله سیف در حاشيه بازديد از شهر نهاوند در گفتگو با مهر در نهاوند اظهار داشت: در بازدید چند ساعته ای که از شهر نهاوند داشتم، متوجه شدم این شهر در سالهای گذشته نسبت به شهرهای اطراف خود رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته که در این مورد باید مسئولین ارشد شهرستان فکر اساسی و اقدام بزرگی انجام دهند.

سیف اظهار داشت: بزرگترین مشکل نهاوند مسئله بیکاری و کمبود صنایع تبدیلی و تولیدی است که برای حل این مشکل باید زمینه مشارکت و حضور سرمایه داران بخش خصوصی در این شهرستان فراهم شود.
وی افزود: برای توسعه و رشد اقتصاد و صنعت تولید در شهرستان نهاوند می توان از دو کانال و مجرای ارز چین و صندوق توسعه ملی استفاده کرد و پروژه ها و طرح های مختلف تولیدی را در نهاوند اجرا کرد.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بودجه سال 1393 در حال شکل گیری است که در اولین قدم، بودجه سال 92 ترمیم و از 210 هزار میلیارد تومان به 157 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
سیف از توافق مجلس و دولت تا پایان سال جاری برای حذف یارانه بعضی از دهک های ثروتمند و مرفه جامعه خبر داد و گفت: مردم ایران نیز پذیرش این امر را به خوبی درک کرده اند و زمینه اجنماعی این اقدام فراهم شده است.
وی اظهار داشت: شعار اقتصاد بدون نفت در کشور به مرحله عملی رسیده و در حال حاضر واردات و صادرات کشور بدون اتکا به فروش نفت در حال انجام است که این اتفاق یک قدم اساسی و مهم در اقتصاد و تولید کشور است.
رئیس کل بانک مرکزی، صادقانه سخن گفتن و شفاف سازی از مسائل و مشکلات کشور را بزرگترین مزیت و امتیاز دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: برای احیا اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی مردم باید به بخش تولید و صادارات کشور توجه و اهمیت بیشتری داشت.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=2]بر اساس بخشنامه بودجه می‌توان پیش‌بینی کرد
[/h]

[h=1]بودجه 93 آغاز حذف یارانه انرژی و اجرای فاز دوم هدفمندی

[/h]







تاکید دولت بر استمرار اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها در بودجه 93 شاید نشانه‌ای از ورود به فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و به دنبال آن آغاز حذف یارانه انرژی در سال آینده باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در حالی که اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به منظور تامین بخشی از منابع بودجه از مجوزهای مجلس به دولت در قانون بودجه 92 بود، دولت دهم با دلایل مربوط به خود افزایش 38 درصدی قیمت حامل‌های انرژی را به مصلحت کشور ندانسته و تمایلی برای ادامه این قانون نداشت تا جایی که آن را به دولت یازدهم واگذار کرد.
این در حالی است که پیش از این رحیم ممبینی معاون سابق بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت رییس جمهور با اشاره به اینکه 9 هزار میلیارد تومان از درآمد 19 هزار میلیارد تومانی که در بودجه وجود خارجی ندارد به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اختصاص دارد افزود: نمی توان برای تحقق این درآمد به یکباره شوک 40 درصدی را به قیمت حامل‌های انرژی وارد کرد چرا که در مقابل این تغییر و حتی تحقق 9 هزار میلیارد تومان هیچ خروجی برای مردم از لحاظ اختصاص یارانه نقدی و یا کمک به بخش بهداشت و درمان و تولید وجود ندارد.
اما با وجود تاکیداتی که مبنی بر تاثیر منفی افزایش قیمت حامل‌های انرژی از سوی برخی از مسوولان و کارشناسان وجود دارد عدم تحقق درآمد پیش بینی شده در این بخش نه تنها موجب حذف این منابع از درآمدهای بودجه 92 در اصلاحیه آن شد بلکه دولت جدید را در تامین مالی برای پرداخت یارانه نقدی با کسری حداقل هزار میلیارد تومانی برای پرداخت 3500 میلیارد تومان در هر ماه مواجه کرده است.
بر این اساس مدتی است که دولت یازدهم در جبران کسری های موجود بحث حذف یارانه دهک های پردرآمد و حتی افزایش قیمت حامل های انرژی را مطرح کرده است به طوری که محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی رییس جمهور با اعتقاد به اینکه حذف خانوارهای ثروتمند از دریافت یارانه نقدی، به نوعی اجرای عدالت است در عین حال تاکید کرد که دولت باید با این موضوع به صورت عادلانه و منطقی برخورد کند این در حالی است که طبق ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نباید مبلغ پرداختی به صورت مساوی در بین مردم پرداخته شود، لذا باید دهک‌هایی که نیازمند دریافت یارانه هستند شناسایی شده و به آن‌ها پرداخت و مابقی حذف شوند.
وی همچنین بااشاره به اینکه مجلس در قانون بودجه 92 دولت را موظف به افزایش 38 درصدی قیمت حامل‌های ‎انرژی کرده اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است، گفت: قیمت‌ حامل انرژی باید به طوری افزایش یابد که با مطالعه‌ای دقیق و کارشناسی همچنین تعامل و همکاری بین دولت و مجلس انجام شود از این رو در پی بررسی‌های لازم و کاملا کارشناسی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی خواهیم بود.
این در حالی است که تاکید بر استمرار اجرای هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یکی از محورهای راهبردی و اهداف کلی تعیین شده برای بودجه 93 می‌تواند نشانه‌ای از عزم جدی دولت یازدهم برای اصلاح و تکمیل قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد به گونه‌ای که در اولین بخشنامه بودجه دولت کنونی ادامه اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها با تکیه بر نتایج حاصل از آسیب‌شناسی وضع موجود و تأکید بر روش‌های جدید در حمایت از گروه‌های هدف همچنین روش‌های جدید در اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و بازنگری در رویه‌های بازتوزیع هدفمند‌سازی یارانه‌ها با رویکرد بهبود وضع رفاهی خانوارهای دهک‌های پایین‌تر جامعه و حمایت از بنگاه‌های تولیدی در جهت افزایش کارایی، از جمله سیاست‌ها و اقدامات مهم دولت در سال 93 خواهد بود.
همچنین دولت درحالی کاهش فاصله طبقاتی بین دهک‌های درآمدی در جهت توسعه عدالت اجتماعی را از راهبردهای اساسی خود قرار داده است که در کنار استمرار و اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها بر جهت‌گیری منابع نهادهای حمایتی برای توانمندسازی گروه‌های تحت پوشش و کمک به تأمین کالاهای اساسی و ضروری جامعه بویژه مصارف موردنیاز اقشار آسیب‌پذیر برای تحقق این هدف در بودجه 93 تاکید کرده است.
انتهای پیام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
[h=1]آیا پولدارها از بهمن یارانه نمی‌گیرند؟

[/h]







مجلس در دومین گام رسمی خود برای پایان دادن به دوران یارانه گرفتن پولدارها، این بار برای دولت زمانی را مشخص کرده تا در طول آن سه دهک پر درآمد جامعه را شناسایی کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طبق اعلام رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، دولت موظف شده است ظرف مدت سه ماه نسبت به شناسایی سه دهک پردرآمد جامعه اقدام کند.
این کمیسیون پیش از این نیز برای نخستین بار به طور رسمی بحث حذف سه دهک بالای کشور را از لیست دریافت کنندگان یارانه‌ی نقدی مطرح و به تصویب رسانده بود.
به این ترتیب به نظر می‌رسد دولت باید فکری به حال تامین منابع یارانه‌ی نقدی در ماه‌های آبان، آذر و دی کند و در صورتی که بررسی‌ها طبق زمان‌بندی مجلس به پایان برسد، پولدارها از بهمن یارانه‌ نخواهند گرفت.
این صحبت‌ها زمانی مطرح شد که با روی کار آمدن دولت یازدهم، تیم اقتصادی جدید به کرات و از تریبون‌های مختلف اعلام کردند، هدفمندی یارانه‌ها را نمی‌توان به همین منوال ادامه داد و دولت برای تامین منابع با مشکلات بسیاری رو‌به روست.
مشکلی که مجلس شورای اسلامی نیز برای حل آن راهکاری اندیشیده بود و در جریان تصویب بودجه‌ی سال 92، برای دولت اجازه‌ی افزایش 38 درصدی قیمت حامل‌های انرژی را صادر کرده بود. طرحی که البته دولت احمدی نژاد آن را مسکوت گذاشت و دولت روحانی نیز عملیاتی کردن آن را در شرایط فعلی به صلاح کشور ندانست.
از این رو مجلس و دولت مجبور شدند طرحی نو بیندیشند تا چاره‌ای برای کسری بودجه‌ی هزار میلیاردی ماهانه‌ پیدا شود و به این ترتیب بار دیگر بحث کنار گذاشتن اقشار پردرآمد کلید خورد و با پیگیری مجلس و دولت به خود شکل رسمی‌تری گرفت و حالا این امر با زمان‌بندی مجلس دولت را موظف می‌کند تا طی سه‌ ماه مطالعات و بررسی‌های لازم را به کار بندد.اقدامی که طبق گفته‌ی معاون اول رییس جمهور بر عهده‌ی ستاد هدفمندی یارانه‌ها گذاشته شده و این ستاد تکلیف کسانی که نباید یارانه بگیرند را تا بهمن مشخص خواهد کرد. اقدامی که در دولت دهم نیز مطرح شد اما ناتمام ماند.
در این بین اصلی ترین سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا دولت اطلاعات لازم در تفکیک دقیق دهک‌های درآمدی را داراست یا خیر و اینکه معیار قرار دادن اقشار مختلف در دهک‌ها چه خواهد بود؟ آیا ملاک تنها میزان درآمدهاست و یا بین ساکنان مرکز و دیگر شهرهای کشور نیز تفاوتهایی وجود خواهد داشت؟
انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عضو کمیسیون ویژه هدفمندی در گفت‌و‌گو با فارس:

حذف یارانه ثروتمندان نیاز به مصوبه ندارد/ کاهش ۳۰درصدی بار مالی یارانه‌ها
عضو کمیسیون تحول اقتصادی مجلس گفت: دولت در خصوص حذف یارانه ثروتمندان اختیار دارد و نیاز به مصوبه مجلس ندارد، اما باید منتظر بود تا گزارش کمیسیون ویژه در این خصوص در صحن بررسی شود.
13920714000172_PhotoA.jpg



محمد‌حسین فرهنگی عضو کمیسیون تحول اقتصادی مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا توافقی بین دولت و مجلس برای حذف یارانه‌ ثروتمندان صورت گرفته است یا خیر، گفت: این موضوع هنوز رسمی نشده، در کارگروه‌هایی که دولت و مجلس با هم داشته‌اند جمع‌بندی در خصوص حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال انجام شده است.وی افزود: من معتقدم دولت در خصوص حذف یارانه ثروتمندان اختیار دارد و نیاز به مصوبه مجلس ندارد، اما باید منتظر بود تا گزارش کمیسیون در این خصوص در صحن بررسی شود. فرهنگی در خصوص اینکه آیا اطلاعات آماری دقیقی از دارایی‌های مردم و ثروتمندان در اختیار دولت برای حذف یارانه‌ هست، گفت: اتفاقا یکی از مشکلات دولت در زمینه اجرایی شدن و حذف دهک‌های ثروتمند نداشتن اطلاعات آماری درست از دارایی‌های مردم است. عضو کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس گفت: با حذف دهک ثروتمند 30 درصد از مقدار یارانه‌ای که الان دولت به مردم می‌دهد کاسته می‌شود. انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
هاشمی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تصویب حذف ۳ دهک از یارانه نقدی در کمیسیون برنامه و بودجه/ بررسی هفته آینده در صحن مجلس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصویب پیشنهاد الحاقی حذف سه دهک درآمدی بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی در جلسه امروز این کمیسیون گفت: این پیشنهاد هفته آینده در صحن مجلس مطرح و بررسی می‌شود.
13910211000359_PhotoA.jpg



سید عبدالکریم هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد مصوبات جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در این جلسه، نمایندگان عضو کمیسیون با پیشنهاد حذف سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه نقدی موافقت کردند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید سه ماه بعد از تصویب این مصوبه در مجلس نسبت به شناسایی و حذف سه دهک درآمدی بالای جامعه اقدام کند.وی افزود: صبح سه‌شنبه جلسه‌ای برای تکمیل این موضوع برگزار می‌شود و این پیشنهاد هفته آینده در صحن مجلس برای تصویب مطرح خواهد شد.وی با بیان اینکه موضوع حذف سه دهک در قالب پیشنهاد الحاقی به لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 92 اضافه می‌شود، گفت: نحوه شناسایی و چگونگی حذف دهک‌های پردرآمد برعهده دولت است.هاشمی افزود: تبصره 3 الحاقی اصلاحیه بودجه 92 بدین شرح است: دولت مکلف است حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون، یارانه حداقل 30 درصد از افراد یارانه‌بگیر که در گروه‌های درآمدی بالاتر قرار دارند حذف نماید.این نماینده مجلس گفت: در زمان مطرح شدن این پیشنهاد در صحن مجلس، دولت نظرات خود را در این خصوص مطرح می‌کند و موافقان و مخالفان نظرات خود را در این خصوص ابراز می‌کنند.انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با فارس:
حذف یارانه سه دهک بالا ۳ ماه پس از تصویب مجلس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بحث حذف پرداخت یارانه به سه دهک بالا در جلسه امروز این کمیسیون بررسی می‌شود.
13920224000282_PhotoA.jpg



جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: بحث حذف پرداخت یارانه به سه دهک بالای جامعه در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.وی با اشاره به تصویب عدم پرداخت یارانه به 30 درصد درآمدی بالای جامعه اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته حداکثر پس از سه ماه تصویب این موضوع در مجلس قانون بایستی اجرا شود.قادری در همین زمینه گفت: به نظر نمایندگان سه ماه در نظر گرفته شده در این قانون برای جمع‌آوری اطلاعات دهک‌ها کافی است که البته این اطلاعات وجود دارد و بایستی مورد بررسی قرار بگیرد.به گفته قادری، در صورت تصمیم‌گیری درباره حذف پرداخت یارانه به سه دهک این موضوع در جلسه علنی روز چهارشنبه مطرح خواهد شد.انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه به فارس خبر داد
حذف یارانه ۳ دهک در کمیسیون برنامه تصویب شد/اصلاحیه بودجه سه‌شنبه در صحن
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: حذف یارانه ۳ دهک پردرآمد امروز در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شد.
13920215000162_PhotoA.jpg



جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد حذف پرداخت یارانه به سه دهک بالای جامعه در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه و نتیجه آن گفت: این موضوع مصوب شد و مصوبه کمیته هم مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.وی افزود: قرار شد حداقل 30 درصد از شمول پرداخت یارانه حذف شوند و دولت هم با این موضوع موافق بود.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص مکانیسم شناسایی دهک‌های پرآمد اظهار داشت: 3 ماه به دولت فرصت داده شد، تا با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی افراد پردرآمد و ثروتمند را شناسایی کند و نسبت به حذف این سه دهک برای پرداخت یارانه اقدام کند.قادری در پاسخ به این سؤال که تعریف اقشار مرفه که نیازی به دریافت یارانه ندارند، از نظر دولت و مجلس چیست، گفت: درآمد افراد نشان‌دهنده میزان ثروت آنهاست و 30 درصد از بالاترین درآمد مشمول حذف پرداخت یارانه نقدی می‌شوند.وی افزود: افراد پردرآمد می‌توانند داخل یا خارج کشور، حقوق‌بگیر یا غیر حقوق‌بگیر، حقوق‌بگیر دولتی و حقوق‌بگیر غیردولتی باشند و اگر بالاترین درآمد را داشته باشند، مشمول حذف پرداخت یارانه خواهند شد.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنین امروز اصلاحیه بودجه به تایید کمیسیون رسید و ان شاء‌الله روز سه‌شنبه اولویت آن در صحن مجلس مطرح و روز چهارشنبه هم بررسی آن در مجلس مطرح می‌شود.انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رییس مرکز آمار ایران تصریح کرد: سازمان هدفمند سازی یارانه ها می تواند در راستای شناسایی دهک های پردرآمد اطلاعاتی نظیر طرح ˈهزینه درآمد خانوارˈ را از مرکز آمار ایران دریافت کند.
رییس مرکز آمار ایران از آمادگی این مرکز برای کمک به شناسایی سه دهک پردرآمد یارانه بگیر خبر داد و گفت: در صورت درخواست، این مرکز می تواند اطلاعات مورد نیاز را به مراجع ذیربط ارایه کند.

عادل آذرˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان آنکه برای مرکز آمار در خصوص شناسایی دهک های پردرآمدی وظیفه خاصی تعیین نشده است، افزود: سازمان هدفمند سازی یارانه ها موظف به شناسایی و تعیین دهک ها شده است.

وی ادامه داد: البته این امکان وجود دارد که سازمان هدفمندسازی همانند سایر نهادها اطلاعاتی را از مرکز آمار ایران درخواست کند.

رییس مرکز آمار ایران تصریح کرد: سازمان هدفمند سازی یارانه ها می تواند در راستای شناسایی دهک های پردرآمد اطلاعاتی نظیر طرح ˈهزینه درآمد خانوارˈ را از مرکز آمار ایران دریافت کند.

آذر اظهار کرد: البته به طور عام معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اطلاعات مذکور را از مرکز آمار ایران درخواست می کند.

به گزارش ایرنا ، تیم اقتصادی دولت حذف ۳ دهک پردرآمد را به دلیل کسری 1000 میلیاردی در هر ماه برای تأمین یارانه نقدی در دستور کار قرار داده است.

بر همین اساس در هفته گذشته کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه حذف 30 درصد یارانه بگیران از درآمدهای بالای جامعه را تصویب کرد و شرط اجرای آن را تصویب در صحن علنی مجلس قرار داد که دراین صورت یارانه نقدی پردرآمد ها باید حداکثر 3 ماه پس از تصویب لایحه اصلاحیه بودجه اجرا شود.

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با فارس:
مجلس کلیات حذف یارانه ۳ دهک بالای درآمدی را تصویب کرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در جلسه امروز مجلس کلیات حذف سه دهک درآمدی از پرداخت یارانه نقدی تصویب شد.
13920215000162_PhotoA.jpg



جعفرقادری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تصویب کلیات حذف سه دهک درآمدی از پرداخت یارانه نقدی گفت: در جلسه امروز تنها به کلیات این لایحه دولت رای داده شد.وی افزود: بررسی جزئیات این طرح در جلسه روزهای سه شنبه و چهار شنبه هفته آینده کمیسیون برنامه و بودجه ادامه می‌یابد.به گزارش فارس دولت روحانی با اشاره به بار مالی سنگین پرداخت یارانه ‌های نقدی برای دولت و اثرگذاری پرداخت یارانه در رشد نقدینگی و تورم در صدد حذف یارانه پردرآمدها برآمده است.در عین حال محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور روز گذشته در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگی حذف 3 دهک پردرآمد از یارانه نقدی گفت: این کار در حال بررسی است، اما قطعا اطلاعات موجود ناکافی است و باید تقویت و پردازش شود، چون دولت اعتقاد دارد هیچ گونه تنش و چالشی نباید در جامعه به وجود آید.وی افزود: با توجه به واقعیت‌ها نسبت به اصلاح روند اجرای قانون هدفمندی تا پایان امسال عمل می‌کنیم و آنچه برای سال آینده در لایحه بودجه دیده می‌شود، مطابق روند اصلاح شده است.انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
جمعه در شبکه یک سیما و بدون حضور نوبخت انجام می‌شود
برگزاری مناظره حذف یارانه پردرآمد‌ها
مناظره حذف یارانه‌ پردرآمدها جمعه ۳ آبان در شبکه یک سیما با حضور یک نماینده دولت از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کارشناسان و یک نماینده مجلس برگزار می‌شود.
13920726000033_PhotoA.jpg



به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از مدیر شبکه یک سیما مناظره این هفته روز جمعه 3 آبان 92 از ساعت 16:30 تا 19با موضوع حذف یارانه‌ پردرآمدها برگزار می‌شود.در حالی که که طبق اعلام مجری برنامه در هفته قبل قرار بود محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در این مناظره حاضر شود، اما در اطلاعیه آمده است، مناظره با حضور جمشید پژویان استاد دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس شورای رقابت، محمد حسین قدیری ابیانه کارشناس، حسین راغفر استاد دانشگاه الزهرا(س)، احمد میدری معاون وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی و جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار می‌شود.انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

تابش:

قانون هدفمندي يارانه‌ها ناقص اجرا شد

يزد - خبرگزاري مهر: نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي گفت: هدفمندي يارانه ها قانون خوبي بود اما ناقص اجرا شد تا حدي كه بخشي از محرومان يارانه نگرفتند، برخي افاغنه يارانه گرفتند و بسياري از افراد پردرآمد نيز مشمول دريافت يارانه شدند.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تابش، صبح امروز در مراسم مشترك معرفي شهرداران شهرهاي شهرستان اردكان اظهار داشت: روشي كه اكنون به عنوان پرداخت يارانه و توزيع پول بين مردم مورد استفاده قرار مي گيرد، عادلانه نيست و لازم است اين چرخه پرداخت اصلاح شود.
وي افزود: پرداخت يارانه به برخي افراد نظير اقشار پردرآمد و افاغنه و عدم پرداخت آن به برخي محرومان جامعه نشان از آن دارد كه روند پرداخت يارانه بايد مورد بررسي كارشناسانه قرار گيرد.
قطع يارانه 30 درصد از پردرآمدها
تابش تاكيد كرد: مجلس در نخستين گام در نظر دارد تا يارانه 30 درصد از افرادي كه بيشترين يارانه ها را دريافت مي كنند، قطع كند.
IMG16352616.JPG
وي با بيان اينكه هدف اصلي از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، اصلاح ساختارهاي اقتصاد و توليد بود، تاكيد كرد: اميدواريم با اصلاح قانون و تغيير در روند اجرا، شاهد تحقق اين هدف بزرگ از قانون هدفمندي يارانه ها باشيم.
تابش در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان و شهرداران منتخب سه دوره این شوراها، برای اعضای دوره چهارم و شهرداران جدید شهرهای اردکان، احمداباد و ترک آباد آرزوی توفیق در خدمتگزاری به مردم كرد و گفت: حل مشکلات مردم باید سرلوحه اقدامات همه مسئولان به ويژه شوراها و شهرداری‌ها قرار گیرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مناظره بررسی ضرورت و راهکارهای حذف یارانه نقدی اقشار برخوردار/۶
قدیری: روزانه معادل ارزش یک تن طلا در مخزن باک خودروها ریخته می‌شود/ پژویان: کاهش ارزش ریال ربطی به اجرای هدفمندی یارانه‌ها ندارد

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: روزانه معادل ارزش یک تن طلا در مخزن باک خودروها ریخته می‌شود و سؤال این است که آیا راهی به جزء این برای هزینه کردن مناسب وجود ندارد.

13920803000264_PhotoA.jpg


-------------------------------



به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در بخش دوم، بررسی ضرورت و راهکارهای حذف یارانه اقشار برخوردار مناظره‌کنندگان به بررسی و نقد نظرات همدیگر پرداختند.
محمد‌حسین قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک گفت: روزانه معادل ارزش یک تن طلا در مخزن باک خودروها ریخته می‌شود و سؤال این است که آیا راهی به جزء این برای هزینه کردن مناسب وجود ندارد.
وی ادامه داد: کل معادن طلای شناخته شده کشور 340 تن است در حالی که 5 برابر تولید طلای کشور را روزانه برای اینکه سوخت ارزان به مردم بدهیم هزینه می‌کنیم.
احمد میدری به عنوان نظر مخالف در واکنش به این صحبت‌ها اظهار داشت: بحث اصلی این است که چگونه باید دهک‌های جامعه شناسایی شود و تا زمانی که نتوانیم دهک‌ها را به طور کامل شناسایی کنیم امکان حذف یارانه این دهک‌‌ها وجود ندارد.
ابیانه در ادامه گفت: راه اصلی این است که ثروتمندان باید از گرفتن این یارانه حذف شوند زیرا هر ماشین ماهانه 160 هزار تومان یارانه می‌گیرد و بسیاری از افراد ثروتمند جامعه شاید بیش از سه خودرو دارند.
حسین راغفر در واکنش به صحبت‌های قدیری ابیانه اظهار داشت: صحبت‌های شما منطق دولت‌های نهم و دهم را دارد، هدفمندی یارانه‌ها زمانی که قیمت بنزین 100 تومان و دلار 900 تومان بود اجرا شد و دولت قیمت ارز را بالا برد تا کسری بودجه را تأمین کند و الان همه می‌دانیم که قاچاق سوخت بیش از قبل اجرای سیاست‌ هدفمندی یارانه‌ها است این منطق دور باطل است و به هر حال باید متوقف شود.
جمشید پژویان در ادامه صحبت گفت: نظرها باید کارشناسی و بر مبنای نظریات اقتصادی باشد کسی که الفبای اقتصاد را بداند می‌داند کاهش ارزش ریال ربطی به اجرای هدفمندی یارانه‌ها نداشته است.
راغفر در مخالفت با صحبت‌های پژویان تأکید کرد: کاهش ارزش ریال به دلیل اجرای هدفمندی یارانه‌ها بوده و موجب افزایش نقدینگی شده است.
انتهای پیام/
 
بالا