عماد جان شما استاد مایی و فرمایش شما هم متین. اما به نظر من این پاسخ شما کمی متعصبانه بود. ما دو جور ساپورت داریم. سخت افزاری و نرم افزاری. این به تعریف من و شما از ساپورت زیاد ربطی نداره. به هر حال ساپورت نرم افزاری هم نیمی از ساپورت حساب میشه و ساپورت سخت افزاری نیمی دیگر. فرض کنید من میرفتم 6 ماه پیش زینک رو تحویل میدادم می گفتم هنگ می کنه(اشکال نرم افزاری) اون ها یک زینک دیگه بهم میدادن با همون رام! و وضعیت مشابه بود. مثلا لایف می گرفتم بجاش. لایف هم همزمان دستم بود و مشکلاتش کمتر نبود. فلیم میدادن بجاش و ازم هم معذرت خواهی میکردن! جدا از نداشتن wm6 فلیم هم رام پر مشکلی داره. یعنی او2 هرسه دستگاهی که به عنوان دستگاه های پیشرفته اش به فروش میرسونه سرشار از مشکلات هستند. (بودند؟)
در خصوص ساپورت سخت افزاری... پس نتیجه می گیریم منظور شما و دوست خوبمون امیر این بود که آیمیت ساپورت سخت افزاری نداره. ممکنه فرمایشتون درست باشه ولی آیا واقعا کسی رو میشناسید که آیمیتش رو برده به نمایندگی های خارجی داده و واسش تعویض نکردن؟؟؟ من شخصا اوایلش نمی تونستم آلتیمیتم رو هارد ریست کنم (اشکال از یوزر منوئل آیمیت) به نمایندگیه درپیت ایرانش زنگ زدم گفتم هارد ریست نمیشه طرف گفت بدون قید و شرط تعویضش می کنه. و همچنین پرسیدم من تعمیر و ... و این که دستگاه رو بذارم اونجا و بعدا بیام و از این کارها خوشم نمیاد. اون هم گفت اصلا این حرفها نیست و تعویض بدون این حرفها صورت میگیره. (راست و دروغش پای خودش) حالا با این وضع نمایندگی ها این که نماینده ایرانه همچین چیزی گفت احتمالا خارج از ایران بهتر هم هست.
خب. htc رو همه به پیگیر بودنش در ساپورت نرم افزاریش میشناسن و همه فوروم های خارجی در مورد ساپورت htc همین تعریف رو می کنن. (جدا از بحث مورد علاقتون گوفورس!) پس برای خارجی ها هم بحث ساپورت نرم افزاری خیلی مهمه که همه به عنوان یکی از فاکتورهای خریدشون ساپورت نرم افزاری اچ تی سی رو نام میبرن.
در خصوص مشکل رادیویی: به جز کشور اسلامیمون ایران! جاهای دیگه ای هم بوده اند که مشکل رادیویی داشتند. علیرضا سیم کش با نمایندگی کانادا فکر کنم صحبت کرده بود و اون ها هم تایید کرده بودن. ضمنا اون پچ آپگرید رادیویی رو که فلیم واسه ایران نزده بود!
از همه به خصوص دانیال از بابت اینکه این بحث اینجا ادامه پیدا کرده معذرت میخوام .
دانیال جان ازت درخواست میکنم در صورت امکان 48 ساعت آینده پست هایی رو که بنده آف تاپیک زدم رو پاک کنی . اگر هم یادم بود حتما خودم اینکار رو خواهم کرد. اگر به نظرت بهتره یک دقیقه هم اینجا نباشه مختاری.
قربان بنده منظورم دو نوع ساپورت بود. اما از نظر شما ساپورت سخت افزاری در محل نمایندگی انجام میشه و نرم افزاری از طریق اینترنت! او2 در مورد این 3 دستگاه (البته لایف را قبول ندارم) یک مقدار کم لطفی کرده اما دستگاههای دیگه از همچین وضعیتی برخوردار نبوده و نیستند. نیم نگاهی به محصولات او2 که بیاندازید میبینید که 90 ریبرند شده اچ تی سی و ایسوس و ... هستند که علت جذب مشتری به آنها همین نام او2 و ساپورت اون هست. البته اصلا به بنده و شما ربطی نداره که ساپورت او2 و کمپانی های دیگر در چه وضعیتی است. ما هستیم و 2- 3 شرکت کوچک و بزرگ که به اسم گارانتی ای که هزینه اش را قبلا کمپانی کم کرده از ما 10-20 درصد اضافه تر از قیمت های ناعادلانه خود را میگیرند و بر حسب انصاف و رابطه هایی که با نمایندگی اصلی دارند و هزینه ارسال به نمایندگی اصلی گارانتی ای نصف و نیمه به ما عرضه میکنند. این وسط آیمیت بهترین گارانتی میشود(خوش به حال شما) و او 2 بی گارانتی. خواستم بگم که اگر در قسمتی از حرفهای بنده بوئی صحبت های تعصب آمیز بوده قصد و قرضی در کار نبوده. نه با گارانتی عالی جهانی او2 چیزی به من می ماسد و نه با بدترین گارانتی (شما هم مطلعید که دستگاه من اگر توان استفاده از گارانتی اش را هم داشته باشم ام دبلیو جی است و نه او2 و حتی توان نصب رام اوریجینال او2 هم برای بنده موجود نیست!!)
اما در مورد اچ تی سی بنده حرف شما را قبول ندارم . شما خودتان به من بگویید که چند درصد دستگاههای ویندوز موبایل 5 اچ تی سی قابلیت آپگرید اوریجینال دارند؟ قدرت اچ تی سی به خاطر کوکر های زیاد آن و کیچن های ساده و پر تنوع آنست و البته داکیومنت های فراوانی که دارد و دستگاههای شبیه هم و با قاب های متفاوت . نه در ساپورت نرم افزاری که ولحق و ولانصاف اولین باریست که از ساپورت نرم افزاری خوب اچ تی سی به عمرم شنیده ام.
نمونه اش هم همین کوالکامست که حتی بقالی سر کوچه ی ما میداند چه خساستی در ساخت نرم افزار برای فعال سازی چیپستی که در دستگاه وجود دارد انجام شده و بعد از نوشتن هزاران طومار و تقاضا و ناراضی شدن هزاران نفر اچ تی سی به چند توییک بسنده میکند و همه را به انگشت شصت خود حواله میدهد.
اما در مورد ساپورت نرم افزاری البته که فاکتور مهمی است اما تنها کمپانی او2 نیست که در چند محصولش اینچنین رویه ای در پیش گرفته . حتی توشیبا هم در این استراتژی کاملا با او2 شریک است اما به نظر بنده این قضیه نقطه ضعفی اساسی برای کل دنیا (و نه ایران )عزیزمان نیست. تا دنیا دنیاست ما باید به دنبال رام های کوک شده باشیم و با این گارانتی های ناعادلانه و قیمت های ناعادلانه تر بسازیم.
در مورد گوفورس هر چه به مخیله ام فشار آوردم نتونست ارتباطش رو با اچ تی سی پیدا کنم . شاید منظور شما آیمیت بوده . روشن سازی کنید ممنون خواهم شد.
اما در مورد بحث شیرین رادیو ای . این که ورژن بالاتری از رادیو ای در دفتر تعمیرات موجود است دلیل بر مشکل رادیو ای های قدیمی تر به هیچ وجه نیست. بنده میتوانم 5 مدل رادیو ای اوریجینال برای اتم به شما معرفی کنم که هر کدام بدون هیچ مشکلی در تمام دنیا کار میکنند. یکی از مباحث آنتن دهی دستگاه است . اما رادیو ای های جدید تر برای مصرف کمتر باطری . مصرف پایین تر از سی پی یو و رم ، سریعتر پیدا کردن شبکه و تنظیمات پیشرفته تر هستند . اکثر این تغییرات به حدی جزئی هستند که کمپانی ریسک گذاشتن پچ در روی وبسایت و دانلود ناتمام آن و یا هزاران مشکل دیگر که در سمت کاربر بوجود می آید و منجر به خرابی و تعویض دستگاه خواهد شد را به خود نمیدهد و این هزینه را تقبل میکند که کاربر در صورت امکان به صورت رایگان در یکی از نمایندگی ها اقدام به تغییر رادیو ای دستگاه خود نماید. اما خوب خیلی وقت ها مثلا رادیو ای در یک کشور مثلا استرالیا به کلی ناسازگار است که در این صورت یک پچ برای استرالیا به صورت اختصاصی در سایت قرار میدهد که فقط از طریق کاربران استرالیایی در دسترس است. در این صورت دو دو تا چهار تای کمپانی منجر به انتخاب یک مقدار خرابی در مقابل زمان نصب همه رادیو ای ها در نمایندگی ها میشود.
اما مشکلاتی جزئی در برخی کشور ها (که بنده بعید میدانم به جز چند دهات کوره کشورهای دیگر و البته کشور توسعه یافته و هسته ای مان ایران موجود باشد) باعث نمیشود که این شرکت ریسکی به این بزرگی را به راحتی بپذیرد. در این بین اگر دنبال مقصر واقعی هستیم مخابرات خودمان بیشتر از هر شخص حقیقی و حقوقی ای مقصر است و البته بعد از آن ایرانی بودنمان
-----------------------------------------
نتیجه گیری اخلاقی: بحث در مورد ساپورت در ایران و خارج از ایران مبحث و مقوله ای کاملا جداست و اصلا کنار هم نباید آورده شود.
از نظر بنده هم ممکن است او2 اولین در خدمات در پس از فروش نباشد اما از این جهت مطمئنم که در لیست نه آیمیت و نه اچ تی سی بین رتبات برتر نیستند. شاید ایسوس اول باشد
اما از آنچیزی که در ایران دیده ایم او2 ایسوس و ایتن در آخر با هم رقابتی تنگاتنگ دارند. البته گیگابایت هم روی آنها را به کل کم کرده است:lol:
-----------------------------------------
بحث خصوصی با سیاوش: (ایشالا هر کی بخونه سوسک شه
)
سیاوش جان بنده هم خیلی جاها بی راه میرم . انسان جایز الخطاست . اگر این وسط احساس کردی غرضمندانه حرفی زدم به بزرگی خودت ببخش :happy: بنده به هیچ وجه قصد مخالفت کورکورانه با نظرات دیگران رو ندارم . به خصوص شما که تجربه ی عملی هم در گارانتی ها و ساپورت های غم ناک از دستگاههای مختلف رو داری.