برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
معرفی MSI X99A GODLIKE GAMING؛ پیشرفته ترین و قدرتمندترین مادربرد گیمینگ جهان
کمپانی MSI، از سازندگان سرشناس مادربرد و کارت گرافیک در جهان، جدیدترین مادربرد مخصوص گیمینگ خود را معرفی کرد که می توان آن را ابر مادربرد خواند. این مادربرد نه تنها قابلیت های بی نظیری برای گیمینگ دارد، بلکه به طرز بسیار چشم نوازی، زیبا است. X99A GODLIKE GAMING قدرتمندترین مادربرد مبتنی بر پتلفرم X99 است که تاکنون جهان به خود دیده است.

34e.jpg


این مادربرد جدید، افزون بر ظاهری بی نظیر، تمامی قابلیت های مورد نیاز برای یک تجربه گیمینگ حیرت انگیز را با خود دارد و با جرات می توان گفته که پیشرفته ترین و کاملترین مادربرد مبتنی بر چیپ ست X99 اینتل است. پیش از آنکه به معرفی این مادربرد بی نظیر پردازیم، شما را به تماشای نورپردازی زیبای GODLIKE دعوت می کنیم که توانایی نور پردازی با بیش از 2000 رنگ را داراست.

نور پردازی حیرت انگیز این مادربرد ثابت نیست و می تواند رنگ حیات را با خود داشته باشد. با نرم افزار Mystic Light APP می توان نور پردازی این برد را با موبایل، تبلت و کامپیوتر کنترل کرد و قادر به ایجاد جلوه های زیبایی از جمله چشمک و موج زدن است . به لطف 2048 رنگ مختلف، گیمرها قادر خواهند بود تا رویاهای حیرت انگیز خود را در جلوه ای چشم نواز به تنفس در آورند.

34c.jpg


افزون بر فناوری صدای Audio Boost 3 Pro با جک هدفون 6.3 میلیمتری، درگاه USB 3.1 نوع C و تمامی قابلیت های معمول مادربردهای مبتنی بر چیپ ست X99 از جمله 8 شکاف حافظه DDR4، پنج شکاف PCI-Express 3.0 x16، درگاه 32Gbps M.2 و ده درگاه SATA 6Gbps، این مادربرد همچنین دارای سیستم شبکه Killer DoubleShot-X3 Pro با دو درگاه شبکه مجهز به کنترلر Killer و وای فای و بلوتوث Killer 1535 می باشد. با وجود دو درگاه شبکه مبتنی بر راهکار شبکه مخصوص گیمینگ Killer DoubleShot-X3 Pro، گیمینگ آنلاین به پرواز در خواهد آمد و لگ زدن را باید فراموش کرد. این برد دارای دارای تراشه وای فای Killer 1535 Wi-Fi نیز می باشد که به صورت ترکیبی و برای ایجاد بهترین ارتباط شبکه به خدمت گرفته می شود.

0075a.jpg


دو نسل اخیر مادربردها، سرانجام شاهد کیفیت صدای آنبوردی (تعبیه شده بر روی برد) بوده اند که لایق آن هستند و سازندگان مادربرد کاستی های سیستم صدای آن بورد مادربردها را برای گیمینگ حرفه ای و هدست ها برطرف کرده اند. اکنون ما شاهد تراشه هایی با نسبت سیگنال به نویز (SNR) ا115 دسیبل از سوی Realtek هستیم، مدار صدا ایزوله شده، خازن های مخصوص صدا استفاده می شود و تقویت کننده های هدفون به نیازی ضروری برای مادربرد های رده بالای امروزی مبدل شده اند. در همین حال به نظر می رسد که MSI قصد دارد تا با سیستم صوتی Audio Boost 3 Pro اختصاصی خود، صدای آن بورد مادربردها را فراتر از این هم ببرد و دیگر حتی حرفه ای ترین کاربران هم از تهیه کارت صدای مستقل بی نیاز شوند. MSI این سیستم صوتی جدید و پیشرفته را در جدیدترین مادربرد حرفه ای سوکت LGA2011-3 خود؛ X99-GODLIKE Gaming به خدمت گرفته است تا تجربه ای جدیدی از کیفیت صدا را خلق کند.

34b.jpg


این راهکار صوتی پیشرفته دارای دو مبدل صدای دیجیتال به انالوگ (DAC) و یک تراشه ESS Sabre با نرخ SNRا 115 دسیبل می باشد که صدای خروجی پنل جلویی و هدفون را بر عهده می گیرد. در طرف مقابل تراشه Realtek ALC1150 وظیفه صدای 7.1 کاناله پنل پشتی را بر عهده می گیرد. نحوه کارکرد این سیستم بدین شکل می باشد که تراشه ساخت Realtek به کانال HDA تراشه مادربرد وصل شده و صدا را در تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ و یا عکس آن، برای پنل جلویی به صورت مستقل در اختیار تراشه Sabre می گذارد. افزون بر این، یک تقویت کننده هدفون 600 اهمی ساخت TI نیز تعبیه شده است و حتی کانال های آنالوگ از تقویت کننده برخوردار هستند. از دست رفتن و تنزل سیگنال توسط خازن های Nichicon Muse جلوگیری می شود. این مدار صوتی دارای مدار حفاظتی در برابر میدان مغناطسی می باشد و روی آن نیز زره فلزی قرار گرفته است. این سیستم صدا همچنین دارای فناوری بهبود دهنده صدای Nahimic می باشد که در صنایع نظامی و فضایی مورد استفاده قرار می گیرد. کلیه جک های صوتی به منظور جلوگیری از استهلاک و رسانایی بیشتر، طلا اندوه شده اند. خروجی صدای دیجیتال از یک TOSLINK نوری تشکیل شده است.

34a.jpg


MSI X99A GODLIKE Gaming همچنین دارای قابلیت های اورکلاکینگ متعددی از جمله پین های اندازه گیری ولتاژ و دکمه های کنترل فیزیکی است. افزون بر قابلیت های بی شمار، مادربرد جدید MSI X99A GODLIKE Gaming دارای زره فلزی بسیار محکمی از جنس استیل و همچنین شکاف های PCI-Express با محافظ پلاستیکی می باشد که سیستم را حین جابه جایی محافظت می کند. وسکت پردازنده این مادربرد دارای 2036 پین می باشد که با بکار گیری پین های اضافی، توان بیشتری را در اختیار پردازنده قرار می دهد که به پایداری و پتانسیل بیشتر در اورکلاکینگ کمک می کند.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
معرفی پردازنده 18 هسته ای Intel با عنوان Haswell-EX



  • برترین پردازنده Intel با عنوان Haswell-Ex تراشه ای بر مبنای میکرو معماری Haswell می باشد که با در نظر گرفتن مشخصات فنی آن یک هیولای تمام عیار محسوب می شود. فناوری ساخت این پردازنده های قدرتمند 22nm (نانومتر) بوده و طلایه دار این سری نیز پردازنده های با 18 هسته فیزیکی و 36 هسته مجازی با قابلیت HyperThreading می باشد. چهل و پنج مگابایت حافظه کش سطح L3 و کنترلر حافظه DDR4 و TDP یا توان مصرفی 165 واتی (!) از دیگر ویژگی های این سری بشمار می آیند. Intel ازاین تراشه در ساخت نسل بعدی پردازنده های سرور سری Xeon E7 v3 استفاده خواهد کرد که شامل مدل های هشت، ده، دوازده، چهارده، شانزده و هجده هسته ای خواهد بود که محدود به دو دسته E7-4000 و E7-8000 می باشد. فرکانس هسته این سری از پردازنده ها نیز از 1.90 گیگاهرتز تا 3.2 گیگاهرتز متغییر خواهد بود.



    Haswell-EX.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پردازنده های گرافیکی پاسکال nvidia دارای 17 میلیارد ترانزیستور هستند!

پس از مدت ها تولید پردازنده های گرافیکی 28 نانومتری توسط nvidia، سرانجام آنها تصمیم گرفتند از پردازنده های 16 نانومتری TSMC استفاده کنند. این مدل جدید که با نام اختصاری پاسکال شناخته می شود و جانشین GM200 های فعلی خواهد شد قرار است از آخرین تکنولوژی های nvidia استفاده کند و در آخرین گزارشات گفته می شود دارای 17 میلیارد ترانزیستور باشد.

اگر بخواهید به بزرگی این عدد پی برید، سری Titan X دارای 8 میلیارد ترانزیستور است و به این ترتیب پاسکال GP100 دو برابر پیچیده تر و به همین مقدار فشرده تر از Titan X است. حتی آخرین غول AMD یعنی Fury X هم دارای 8.9 میلیارد ترانزیستور است که مشاهده می کنید بسیار عقب تر از پاسکال خواهد بود. پردازنده های جدید nvidia با 32 گیگابایت HBM VRAM در بالاترین SKU می توانند از لحاظ عملکردی نیز جهش خیره کننده ای را در مقایسه با تمام رقبا از خود نشان دهند. همه این موفقیت ها به دلیل استفاده از پردازنده 16 نانومتری FinFET ساخته شده به وسیله TSMC خواهد بود. از آنجا که پردازنده های 16 نانومتری دو برابر فشرده تر از معماری های قبلی هستند و به همین دلیل است که nvidia و AMD می توانند در ابعادی مشابه قبل، از دو برابر ترانزیستور استفاده کنند. همچنین با وجود افزایش ترانزیستورها، بازدهی پردازنده ها نیز افزایش خواهد یافت. البته جالب اینجاست با وجود اینکه TSMC از لفظ 16 نانومتری برای سری جدید خود استفاده کرده، اما معماری آنها بسیار نزدیک به طراحی های 22 نانومتری اینتل و 20 نانومتری سامسونگ است و به همین دلیل جای پیشرفت بسیار زیادی در این طراحی وجود دارد.

در سال های گذشته CPU ها از افزایش کمی تعداد ترانزیستورها بهره برده اند اما طراحی و ساخت GPU ها دارای پیچیدگی کمتری بوده است. با نزدیک شدن به زمان ورود DX12 و Vulcan و همچنین معماری های جدید Nvidia و AMD، می توان پیش بینی کرد در آینده شاهد پیشرفت های بسیار گسترده تری در حوزه ساخت پردازنده های گرافیکی و نیز بازی های رایانه ای و کنسولی خواهیم بود.
منبع مجله سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
Fractal Design از خنک کننده های مایع سری Kelvin AIO رونمایی کرد



  • کمپانی Fractal Design به تازگی از خنک کننده های مایع سری Kelvin AIO رونمایی کرد، این خنک کننده ها در سه مدل مختلف به نام T12، S24 و S36 با رادیاتورهایی در سایزهای 240mm ،120mm و 360mm هستند. یکی از نکاتی که باید درباره سری جدید بدانید این است که سری جدید شامل دو اتصال از نوع برنجی بوده و قابلیت ارتقا و افزودن یک واتر بلاک اضافی را نیز دارا می باشد. علاوه بر این نصب و راه اندازی آن نیز آسان بوده و پمپ سرامیکی اش عملکردی بی صدا داشته و توانایی ارتقای آسان را دارد.

    بلاک پردازنده سری Kelvin تماما مسی بوده وعلاوه بر آن رادیاتورها نیز از مس ساخته شده اند. استفاده از چنین موادی تضمین می کند که خنک کننده مورد نظور دچار هیچ گونه خوردگی نامطلوبی نخواهد شد. این خنک کننده ها نیاز به تعمیر و نگهداری بخصوصی ندارند و کمپانی سازنده با افزودن مایع مخصوص این موضوع را کاهش داده اند. لازم به ذکر است پمپ سرامیکی این سری خنک کننده ها همراه با بلاک پردازنده در یک پکیج جاسازی شده و خنک کننده های سری Kelvin کمپانی Fractal Design از تمامی پردازنده های جدید پشتیبانی می کنند. شما می توانید در ادامه شاهد تصاویری از این خنک کننده ها باشید:



    Fractal-Design-Kelvin-AIO-%283%29.jpg




    Fractal-Design-Kelvin-AIO-%282%29.jpg




    Fractal-Design-Kelvin-AIO-%281%29.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Ranker گیگابایت را به اوج برد!
e5958f730a07aedbb3720cd26b9d72db_L.jpg

به نقل از سایت ماهنامه سخت افزار:
کمپانی گیگابایت توانست از سوی پایگاه رتبه سنجی Ranker عنوان "بهترین تولید کننده مادربرد در جهان" و انتخاب GIGABYTE Z97X UD5H به عنوان بهترین مادربرد پیشنهادی را اعلام بدست آورد. Ranker یک بستر اجتماعی به منظور جمع آوری نظر و آرا مصرف کنندگان است و تمامی رتبه بندی های این پایگاه اعتبار خود را مستقیماً از رای کاربران مستقل در سراسر دنیا می گیرند. پژوهش های صورت گرفته از سوی Ranker غالباً در نشریه های معتبری نظیر وال استریت ژورنال، وب سایت CNET و هافینگتن پست بازتاب می یابند که نشان از اهمیت و جایگاه این سایت نزد محافل مختلف است. در پژوهش های Ranker؛ هزاران نفر مورد پرسش قرار می گیرند که اعتبار بالایی به نتایج می بخشد.

1.jpg


2.jpg



همچنین گیگابایت عزم خود برای برتر ماندن را در طول سال میلادی جاری؛ با رونمایی از نسل آتی مادربردهای سری 100 خود که برای میزبانی از نسل ششم پردازنده های Core اینتل آماده شده اند، حفط می کند. مادربردهای های سری 100 کمپانی گیگابایت از کنترلر USB 3.1 ساخته شده توسط اینتل استفاده می کنند، که سازگاری بیشتری را نسبت به هر کنترلر دیگری در صنعت مادربردها، در کنار پشتیبانی از فناوری های آتی مبتنی بر پورت های USB 3.1؛ نظیر DisplayPort 1.2 و Thunderbolt 3 ارائه می کند. مادربردهای گیگابایت، انتخاب کسانی هستند که همواره بهترین ها را می خواهند.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
هارد های جامد Radeon R7 SSD محصولی از OCZ!!!



  • amd-radeon-r7-ssds-1.jpg




    آیا خبر قبلی در رابطه با عرضه سری جدید هارد های جامد Radeon R7 SSD توسط AMD را به یاد دارید؟ SSDهای مورد نظر در اوایل روز گذشته به صورت رسمی معرفی شدند و شاید تعجب کنید که بدانید سری جدید هاردهای جامد ابتکار دو کمپانی جهت فروش SSDهای تولیدی OCZ تحت نام AMD می باشد، این تغییر نام به گونه ای سبب افزایش فروش در بازار های ویژه محصولات گیمینگ همچنین جلب توجه بیشتر مشتریان می شود، سری هاردهای جامد Radeon R7 تقریبا بین محصولات اصلی رده Vertex 460 و حافظه های ویژه محیط کار Vector 150 قرار می گیرند، کنترل کننده هارد های جامد Radeon مشابه سری Vector 150 می باشند با این تفاوت که سری Radeon R7 از نود های فلش چند سطحی A19nm MLC برخلاف 19nm MLC در Vector 150 استفاده می کنند.



    amd-radeon-r7-ssd-specification.jpg




    همانطور که قبلا گفته شد، SSD های مورد نظر در سه مدل متفاوت تولید خواهند شد، حداکثر ظرفیت حافظه های جامد Radeon R7 SSD را مدلی با گنجایش تقریبا نیم ترابایت و حداقل ظرفیت را مدلی با گنجایش 120GB تشکیل خواهند داد، ظرفیت بندی با توجه به ایجاد محدودیت در زمینه نصب سیستم عامل و برنامه های کاربردی در حافظه های کمتر از 120 گیگابایت، کاملا منطقی به نظر می رسد، رابط SATA III 6GB/s، سایز 2.5 اینچی، سازگاری با مسیر رمزگذاری 256Bit AES، برنامه های حفاظتی مانند SMART، مصرف انرژی 2.7W و توانایی عملکرد در دمای 0 تا 70 درجه سانتی گراد از ویژگی های دیگر این محصولات خواهند بود، مشخصات بخش عملکرد را نیز در جدول بالایی مشاهده می کنید
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد ایسوس X99M-WS یک اژدها برای مراسم پرواز

پردازنده های سوکت 2011 اینتل در نسخه سوم با حضور محصولی مانند Core i7-5960X قند در دل هر کاربر حرفه ای آب می کند، اما جدا از قیمت بسیار بالای پردازنده و کارایی فوق العاده آن در امور پردازشی، انتخاب مادربرد مناسب نیز یکی از موارد مهم در این شرایط به شمار می رود. کمپانی ایسوس که همواره در حال تولید محصولات جدید با استفاده از نوآوری و فناوری های انحصاری خود است، به تولید مادربرد کوچک X99M-WS در استاندارد Micro-ATX پرداخته که در کنار جثه کوچک خود، از امکانات قابل توجهی برخوردار می باشد.



مادربرد ASUS X99M-WS قادر به پشتیبانی از پردازنده های Core i7 سری Haswell-E خواهد بود و در کنار این پردازنده ها می تواند به خوبی پاسخگوی پردازنده های Xeon E5 v3 باشد. مدار تغذیه 8 فاز به همراه مدار تغذیه 2+2 فاز برای حافظه رم به خوبی می تواند نیاز کاربران حرفه ای سوکت 2011 اینتل را تحت پوشش قرار دهد و توان مورد نیاز پردازنده نیز توسط دو کانکتور 8 پین EPS پاور تامین می گردد. چهار اسلات حافظه رم به کار رفته در مادربرد جدید ایسوس می تواند پذیرای حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 به صورت چهار کاناله باشد.



90c.jpg




با وجود سه اسلات PCI 3.0 امکان استفاده از کارت گرافیک ها در حالت SLI و CrossFire وجود دارد اما با توجه به فاصله نزدیک اسلات دوم و سوم، تنها باید به بهره گیری از دو کارت گرافیک بسنده کنید. در صورتی که بخواهید توان مورد نیاز کارت ها را بهتر تامین کنید، یک کانکتور 6 پین PCI روی مادربرد در نظر گرفته شده است. در بخش تجهیزات ذخیره سازی می توانید از هشت کانکتور ساتا 3 به همراه یک اسلات M.2 با پهنای باند 32 گیگابیت در ثانیه استفاده کنید. در زمینه تجهیزات جانبی نیز دو پورت USB 3.1 Type-A، شش پورت USB 3.0 و دو پورت USB 2.0 در نظر گرفته شده است. دو پورت شبکه اترنت، شبکه بی سیم با استاندارد 802.11 ac+ و ماژول بلوتوث نسخه 4.0 وجود دارد که هر دو پورت LAN توسط کنترلر Intel I210 تامین و پشتیبانی می گردند. از سایر امکانات مادربرد ASUS X99M-WS می توان به کارت صدای 8 کاناله Crystal Audio 2 و ماژول اختیاری PIKE SAS اشاره کرد. در حال حاضر ایسوس در خصوص زمان عرضه رسمی و قیمت اژدهای کوچک خود اطلاعاتی منتشر نکرده است.
منبع سایت ماهنامه سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
حافظه‌ ی جدید اینتل ۱۰۰۰ برابر سریع‌ تر از حافظه‌ های مورد استفاده در فلش مموری های کنونی است

fa776e21bc1a03fee98fb2c8e5f95a17_XL.jpg


کمپانی اینتل و میکرون موفق شده‌اند تا با همکاری یکدیگر معماری جدیدی را برای حافظه‌های غیر فرار بیابند که ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های NAND‌ مورد استفاده در مموری کارت‌ها است. با زومیت همراه باشید.
دو کمپانی اینتل و میکرون موفق شده‌اند تا معماری جدیدی را برای تولید حافظه‌های غیر فرار توسعه دهند که از جمله‌ی قابلیت‌های آن می‌توان به حجم کوچک‌تر، سرعت بیشتر و استحکام بالاتر اشاره کرد. این نوع حافظه که 3D Xpoint نام دارد هم اکنون در دست تولید است. براساس اطلاعات ارائه شده سرعت انتقال داده‌ها در این نوع حافظه ۱۰۰۰ برابر بیشتر از حافظه‌های مبتنی بر معماری NAND است که این روزها در مموری کارت‌های فلش و حافظه‌های SSD مورد استفاده قرار می‌گیرد. در معماری جدیدبدون استفاده از ترانزیستورها کار می‌کند. سلول‌های حافظه در 3D Xpoint بصورت لایه‌ای با الگوی سه بعدی رو هم قرار می‌گیرند که همین موضوع باعث افزایش تراکم این نوع حافظه‌ها به میزان ۱۰ برابر حافظه‌های معمول می‌شود.

راب کروک، قائم مقام اینتل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

برای سالیان متمادی محققان در پی کاهش زمان تاخیر موجود بین پردازنده‌ها و داده‌ها بودند تا از این طریق سرعت پردازش بسیار افزایش یابد. نسل جدید حافظه‌های غیرفرار می‌توانند محققان را در این جهت به هدف خود برسانند.

هنوز مشخص نیست که نسل جدید حافظه‌های تولید شده توسط اینتل چه محدودیت‌هایی خواهند داشت، اما به نظر می‌رسد از جمله‌ی کاربردهای این حافظه ها در آنالیز و تحلیل آنی داده‌ها خواهد بود که طی آن حجم عظیمی از دیتاست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. امکان اجرای بازی‌ها با رزولوشن 8K از جمله‌س قابلیت‌هایی است که می‌توان با استفاده از این نوع حافظه‌ها به آن دست یافت.

برای درک بهتر اهمیت این حافظه‌ها بهتر است بدانیم که معماری جدید در بین فناوری‌های مورد استفاده بین حافظه‌های غیر فرار جدید ترین معماری از سال ۱۹۸۹ میلادی است. همانطور که اشاره کردیم اینتل در حال تولید انبوه این حافظه است و انتظار می‌رود فروش آن از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شود. در حال حاضر این نوع حافظه‌ها با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در دسترس هستند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کارت گرافیک GTX 970 Twin-Turbo گیگابایت؛ برای آنهایی که می خواهند متفاوت باشند
به نقل از شهر سخت افزار :
کمپانی گیگابایت از یک کارت گرافیک دیگر با طراحی سفارشی و مبتنی بر پردازنده گرافیکی GTX 970 پرده برداشت که برای علاقمندان به سبک ها و طراحی های خاص طراحی شده است. با اینکه مدت زیادی از معرفی کارت های گرافیک مبتنی بر این پردازنده گرافیکی می گذرد؛ اما بدلیل قیمت گذاری مناسب و کارایی بالا، هنوز هم یکی از پرفروش ترین کارت گرافیک های گیمینگ هستند.



99e.jpg


کارت گرافیک GeForce GTX 970 Twin-Turbo (با مدل: GV-N970TTOC-4GD)، دارای راهکار خنک سازی سفارشی از نوع دمنده می باشد که هوای داخل کیس را از حرارت گیر کارت عبور داده و با خنک سازی اجزای آن، هوای گرم را از پشت کارت و قسمت پنل ورودی/حروجی به بیرون از کیس منتقل می کند.

99d.jpg


بر خلاف اسم آن؛ GTX 970 Twin-Turbo تنها دارای یک فن دمنده می باشد اما به گفته خود گیگابایت، آن را به Twin-Turbo (توربو دوقلو) تبدیل می کند،چرا که هوا را از دو طرف کارت (بالا و پایین) به داخل محفظه خنک کننده می دمد. مکش هوا از دو طرف دمنده به لطف برد PCB کوتاه ممکن شده است.

99c.jpg


این کارت گرافیک از پیش اورکلاک گشته و فرکانس پایه هسته آن 1101 مگاهرتز می باشد که در حالت بوست به 1241 مگاهرتز می رسد. با این حال فرکانس حافظه همان 7012 مگاهرتز مرجع باقی مانده است. GTX 970 Twin-Turbo در دو گونه ازپیش اورکلاک شده و معمولی عرضه می شود که مدل معمولی آن از همان فرکانس مرجع 1076 مگاهرتز پایه و 1216 مگاهرتز بوست انویدیا برخوردار است.

99a.jpg


توان مورد نیاز کارت از طریق یک کانکتور 8 پینی PCIe تامین می شود و درگاه های خروجی از سه DisplayPort 1.2، یک HDMI 2.0 و یک dual-link DVI تشکیل شده است. انتظار می رود که مدل معمولی این کارت 300 دلار و مدل اورکلاک شده آن 10 دلار بیشتر و 310 دلار قیمت داشته باشد.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
ولین ابرکامپیوتر اگزافلاپ دنیا توسط آمریکا ساخته می‌شود

باراک اوباما با ساخت بخش جدیدی در دولت آمریکا قصد دارد اولین ابرکامپیوتر اگزافلاپ دنیا را تا سال 2025 تولید کند.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دستور ایجاد بخش تکنولوژیک جدیدی در دولت این کشور با نام National Strategic Computing Initiative یا به اختصار NSCI را صادر کرد.
jt1c1lh9.jpg

هدف این بخش جدید ساخت اولین ابرکامپیوتر اگزافلاپ دنیاست؛ کامپیوتری که در تئوری 30 برابر پرسرعت‌تر از پرسرعت‌ترین کامپیوتر تولیدی امروز خواهد بود. یک اگزافلاپ معادل با 1000 پتافلاپ است.
ابرکامپیوترها به عنوان مغز متفکر بسیاری از پروژه‌های مهم علمی و دفاعی شناخته می‌شوند. از این کامپیوترها به منظور مدل‌سازی هواپیماها و سلاح‌ها در صنعت هوافضا، مدل‌سازی‌های هواشناسی و پیشبینی طوفان‌های شدید و میزان تخریب آن‌ها و همچنین تاثیر طولانی مدت تغییرات آب و هوایی بر زمین استفاده می‌شود.
محققین اعتقاد دارند که می‌توان از ابرکامپیوترهای با سرعت اگزافلاپ در تولید داروهای PM یا ویژه‌سازی درمان و همچنین آشکارسازی اسرار مغز انسان استفاده کرد.
تلاش برای ساخت ابرکامپیوترهای پرقدرت سال‌هاست که در آمریکا جریان دارد، اما تا امروز بخش‌های مختلف دولت به صورت جداگانه بر روی این دستگاه‌ها کار می‌کردند. بخش جدید محققین وزارت دفاع، انرژی و همچنین بنیاد ملی علوم آمریکا را زیر یک سقف می‌آورد.
ساخت این ابرکامپیوتر جوابی به چینی‌ها هم خواهد بود. چین هم‌اکنون پرسرعت‌ترین ابرکامپیوتر دنیا را در اختیار دارد. اوایل همین ماه موسسه TOP500 که ابرکامپیوترها را از حیث عملکرد رده‌بندی می‌کند، اعلام کرد که کامپیوتر Tianhe-2 چین با قدرت محاسباتی 33.86 پتافلاپ کماکان پرسرعت‌ترین کامپیوتر جهان است.
آمریکا ابرکامپیوترهای بیشتری نسبت به دیگر کشورها در لیست TOP500 دارد، اما کارشناسان نگرانی خود را بابت عقب‌ افتادن این کشور از چین ابراز کرده‌اند.
ساخت این ابرکامپیوترهای پرسرعت تنها به معنی افزایش سخت افزار نیست و چالش اصلی بر سر ایجاد نرم افزاری است که بتواند بهره‌ای کامل از چنین توان محاسباتی ببرد. پیشبینی می‌شود که ساخت این کامپیوتر تا سال 2025 به پایان برسد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پشتیبانی کامل مادربردهای گیگابایت از ویندوز 10
L124.jpg

کمپانی گیگابایت، از تولید کنندگان پیشرو و مبتکر در صنعت مادربرد، بایوس و درایورهای مادربردهای خود را برای سازگاری کامل با ویندوز 10 به روز رسانی کرد. مادربردهای سری Ultra Durable گیگابایت که به پایداری و طول عمر بالا شناخته می شوند، به کاربران این اطمینان را خواهند داد که حتی مادربردهای قدیمی تر آنها می تواند به خوبی در محیط این سیستم عامل جدید کار کند. البته این شرایط در سری های Gaming و Overclocking برای کاربران حرفه ای نیز برقرار است.
مادربردهای GIGABYTE گزینه های ایده آلی برای نصب و راه اندازی ویندوز 10 روی سیستم های دسکتاپ به شمار می روند. این نسخه ویندوز، جدیدترین و مبتکرانه ترین سیستم عاملی است که تاکنون از سوی مایکروسافت ارائه شده است و دارای ویژگی های جدید و مهیج بی شماری بوده که باعث ارتقاء بازدهی و کیفیت بازی می شود. از میان این امکانات بی شمار، می توان به پشتیبانی کامل ویندوز از نسخه DirectX™ 12و یکسان سازی تمامی اطلاعات بر روی تمامی دستگاه ها ابزارها اشاره کرد. مایکروسافت با عرضه ویندوز 10 یک گام به سمت استفاده از کامپیوتر های رو میزی به عنوان پشتیبان تمامی قطعات الکترونیکی امروز گام برداشته است.
هم اکنون نسخه ویندوز 10 در فروشگاه اینترنتی ویندوز (Windows Store) موجود بوده و کاربران می توانند برای دانلود مستقیم این ویندوز به فروشگاه اینترنتی مراجعه نمایند. همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد لیست مادربرد هایی که از ویندوز 10 پشتیبانی می کنند می توانید به وب سایت رسمی گیگابایت مراجعه فرمایید.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
اپل iMac جدید را در سه ماهه‌ی سوم سال 2015 میلادی عرضه خواهد کرد


bd897fba1ee1fbb9bc6e811d6df27a60_XL.jpg
i
بنا بر خبر جدید منتشر شده توسط منبعی معتبر انتظار می‌رود اپل در سه ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری نسخه‌های جدیدی از iMac را ارائه کند که نسبت به نسل‌های گذشته‌ی خود پیشرفت‌های چشم‌گیری را نیز داشته باشند. با زومیت همراه باشید.


تحلیل‌گر امنیتی KGI، مینگ چیو کو در یادداشتی که به سرمایه‌گذاران ارسال کرده خبر از استفاده‌ی صفحه نمایش نسل جدید iMac از ماده‌ای جدید برای بهبود نمایش رنگ‌ها داده است. یادداشت او به این شرح است:

ما معتقدیم اپل در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ میلادی iMac جدید خود را معرفی خواهد کرد که به مراتب از پردازنده و صفحه نمایش بهتری بهره خواهد برد. ما پیش‌بینی می‌کنیم اپل در ساخت صفحه نمایش iMac از ماده‌ای به نام KSF استفاده کند که اشباع رنگی در نمایشگرها را به طرز محسوسی بهبود می‌دهد.

به علاوه این تحلیل‌گر مدعی است اپل با عرضه‌ی iMac جدید، فروش چشم‌گیری داشته و در حدود یک میلیون دستگاه از این کامپیوترها را خواهد فروخت. البته کو اشاره‌ای نکرده است که آیا شاهد افزایش رزولوشن صفحه نمایش iMac ۲۱.۵ اینچی به 5K خواهیم بود یا خیر.

به نظر می‌رسد اپل در حال حاضر منتظر نسل جدید پردازنده‌های اینتل است تا iMac های جدید خود را معرفی کند چرا که دسترسی و استفاده از پردازنده‌های برادول و اسکای لیک اینتل توسط اپل می‌تواند پیشرفت محسوسی را نسبت به نسخه‌های قبلی در iMac جدید ایجاد کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
تصاویری از جعبه پردازنده های Skylake درز پیدا کرد؛ رنگین تر از همیشه

به نقل از شهر سخت افزار : طی چند نسل اخیر از پردازنده های خود، اینتل همواره طراحی مشابهی را برای جعبه محصولات خود بکار گرفته است، اما اکنون و طبق تصاویری درز پیدا کرده از پردازنده های Skylake؛ اینتل رنگبندی همیشگی آبی را کنار گذاشته و رنگ های بیشتری را در طراحی جعبه دو پردازنده Core i7-6700K و Core i5-6600K بکار گرفته است.

4a.jpg


افزون بر رنگ بندی رنگارنگ، یکی دیگر از تغییرات پردازنده های Skylake نسبت به نسل های پیشین، حذف خنک کننده استوک از جعبه مدل های ضریب باز یا قابل اورکلاک می باشد. البته از آنجایی که این خنک کننده های هیچگاه کارایی قابل قبولی با پردازنده های ضریب باز نداشته اند، عملاً حذف آنها از بسته بندی، اهمیت چندانی ندارد. بنابراین در جعبه دو پردازنده Core i7-6700K و Core i5-6600K، بجز خود پردازنده و قاب طلقی آنها و دفترچه راهنما، چیز دیگری نخواهید یافت.

4c.jpg


هر دو پردازنده Core i7-6700K و Core i5-6600K دارای پردازنده گرافیکی مجتمع HD Graphics 530 می باشند و کنترلر حافظه آنها نیز یکسان بوده و از هر دو ماژول های DDR3L و DDR4 پشتیبانی می کند. در حالی که پردازنده های Core i7 این نسل دارای 8 مگابایت حافظه کش و فناوری HyperThreading هستند، پردازنده های سری Core i5 فاقد فناوری HyperThreading بوده و 6 مگابایت حافظه کش دارند. با این حال کلیه پردازنده های Skylake مبتنی بر فناوری ساخت یا لیتوگرافی 14 نانومتری می باشند.

4b.jpg


انتظار می رود که طی روزهای آینده، شاهد معرفی پلتفرم Skylake باشیم.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
روتر گیمینگ G10 کمپانی ازراک، شگفتی ساز دنیای شبکه!



  • آیا بخاطر دارید زمانی برای استفاده از ریموت کنترل تلویزیون خود مجبور به انجام اعمال شاقه و بسیار سخت بودید؟ امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی این موضوع بسیار خنده دار به نظر می رسد! کمپانی ازراک از تولید کنندگان معتبر دنیای سخت افزار این مژده را به شما کاربران عزیز می دهد که به زودی با عرضه G10 جدیدترین روتر گیمینگ می توانید گوشی های هوشمند خود را براحتی تبدیل به ریموت کنترل همه کاره کرده و دیگران را متعجب سازید!

    روتر گیمینگ G10 با ترکیب قابلیت های اینترنتی و یک روتر قوی دستگاه بسیار قدرتمندی را برای اشتراک‌ گذاری اینترنت بین تمامی دستگاه‌ها از طریق شبکه به وجود می‌آورد. اخیرا با بازگشت دوباره فرستنده های مادون قرمز یا همان اینفرارد به Smart phones یا گوشی های هوشمند، نه به عنوان قابلیت پشتیبانی از ارسال فایل بلکه به عنوان درگاهی خاص برای کنترل دستگاه های مختلف بخدمت گرفته می شود، برای این منظور کاربران می توانند برنامه اپلیکیشن روتر ازراک را در گوشی خود نصب کنند با این توضیح که این App به زودی در فهرست اپلیکیشن های متنوع Google Play و App Store قابل دانلود خواهد بود. این روتر همچنین قابلیت پشتیبانی از دانگل های 3G/4G و Wi-Fi را داراست که با فعال شدن این شبکه بی سیم می توان از آن به عنوان یک ریموت کنترل برای خاموش و روش کردن تا عوض کردن کانال و کم زیاد کردن صدا تلویزیون استفاده کرد.

    از جمله ویژگی منحصر بفرد روتر G10 می توان به بهره گیری از تکنولوژی اینفرارد (پرتوی مادون قرمز) داخلی برای کنترل متمرکز و برنامه پذیر لوازم خانگی از جمله کنسول های بازی، سیستم های تهویه مطبوع هوا، بخاری و ... در هر زمان و هر جایی که شما اراده کنید، اشاره کرد.



    Asrock-G10.jpg


    ASRock%20Router%20APP.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پلتفرم جدید Skylake را با مادربردهای Z170 گیگابایت تجربه کنید
به نقل از شهر سخت افزار :کمپانی گیگابایت جدیدترین مادربردهای سری 100 خود را معرفی کرد که هیجان هرکسی را بر می انگیزند. مادربردهای جدید طراحی کاملاً جدیدی نیز دارند. این مادربردها مبتنی بر چیپ ست Z170 و سوکت LGA 1151 هستند و از نسل ششم پردازنده های Core i اینتل با اسم رمز Skylake و ماژول های حافظه DDR4 پشتیبانی می کنند. مادربردهای جدید گیگابایت دارای درگاه های USB 3.1 نوع C و قابلیت های انحصاری متعددی به منظور به حداکثر رساندن کارایی کل سیستم هستند.



با سری 100، گیگابایت مادربردهای خود را در سه سری و برای هم خوانی هرچه بیشتر با نیازهای کاربران مختلف ارائه می کند. سری Ultra Durable برای کاربرانی است که خواهان مادربردی با طول عمر بالا و اجزای با دوام و با کیفیت هستند. سری G1 Gaming گیمرهایی را هدف می گیرد که خواهان بهترین کیفیت صدا و کارایی کارت گرافیک در کنار زیبایی چشم نواز هستند. سری مشهور SOC Force به طور اختصاصی برای خوره های سخت افزار و اورکلاکرهایی طراحی شده اند که میل سیری ناپذیری برای کارایی بالا دارند. گیگابایت قابلیت های انحصاری را ارائه می کند که هیچ کاربری با هر نوع نیازی را، بی پاسخ نخواهد گذاشت.

با نسل ششم از پردازنده های Core و چیپ ست Z170، اینتل بهبودهای چشمگیری را نسب به نسل پیشین در کنار قابلیت های نوآورانه ای نظیر پشتیبانی از ویندوز 10 و DirectX 12 ارائه می کند که بترتیب بهترین سیستم عامل و رابط برنامه نویسی مایکروسافت می باشند و هر دو توسط مادربردهای گیگابایت پشتیبانی می شوند. افزون بر این، پردازنده های جدید اینتل مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری و سوکت LGA 1151 هستند که از هر دو ماژول های حافظه DDR4 و DDR3 و همچنین توان لازم برای ارائه سه نمایشگر به صورت همزمان در کنار قابلیت اورکلاکینگ کامل فرکانس BCLK پشتیبانی می کنند.


کنترلر USB 3.1 ساخت اینتل، به عنوان سریعترین کنترلر USB دنیا، از 4 خط ارتباطی PCIe 3.0 برای ارائه پهنای باند 32 گیگابایت برثانیه و نرخ تبادل تا 10 گیگابایت بر ثانیه بهره می گیرد. این کنترلر در کنار ارائه پهنای باند دو برابری نسبت به نسل پیشین، با درگاه های USB 2.0 نیز سازگاری دارد. برخی مدل ها از مادربردهای سری 100 گیگابایت، بهترین راهکار USB 3.1 موجود را در قالب درگاه های نوع A و C و با سازگاری بهتر با گستره عظیمی از دستگاه های مختلف را ارائه می کنند.

مادربردهای Z170-Gaming G1 گیگابایت از پردازنده صوتی چهار هسته ای Creative Sound Core3D و مبدل DAC حرفه ای Burr-Brown ا127 دسیبلی برخوردار هستند و کیفیتی قابل مقایسه با کارت های صدای حرفه ای مستقل را برای هدفون ها ارائه می کنند. نسبت نرخ سیگنال به نویز این تراشه بیش از 120 دسیبل می باشد. این راهکار صوتی انحصاری در ترکیب با بسته نرم افزاری SBX Pro Studio؛ صدایی بسیار واقع گرایانه را ارائه می کند که هرگز پیش تر و با سیستم های صدای آنبورد شاهد نبوده ایم.

گیگابایت با مادربرد Z170X-Gaming G1، خازن های WIMA و Nichicon طلایی را معرفی کرده است. این خازن ها در سیستم های صوتی حرفه ای و گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرند و به لطف آنها، کاربران صدایی با باس غنی تر و فرکانس های با وضوح بالاتر را تجربه خواهند کرد.

گیگابایت در مادربردهای رده بالای Z170 خود، راهکار شیبکه مخصوص گیمینگ آنلاین Killer را بخدمت گرفته است دو درگاه شبکه دوقلوی Killer E2400 را در کنار ارتباط وای فای 802.11ac و بلوتوث 4.1 ارائه می کند. با بکارگیری نرم افزار DoubleShot-X3 Pro کاربران می توانند ترافیک های مهم را به منظور ارتباط بهتر و سریعتر، اولویت بندی کنند و از ارتباط بدون وقفه و لگ زدن، لذت ببرند.

در طراحی شکاف توسعه مادربردهای جدید خود، گیگابایت راهکاری انحصاری را بخدمت گرفته است که شکاف های توسعه را استحکام می بخشد. پوشش فلزی بکار گرفته شده، باعث تقویت شکاف ها در بکارگیری کارت های گرافیک تنومند و سنگین امروزی می شود.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
کارت گرافیک Inno3D GTX 980 Ti iChill X4 Ultra معرفی شد

Inno3D-GTX-980-Ti-iChill-X4-Ultra.jpg

Inno3D GTX 980 Ti iChill X4 Ultra شاهکار طراحی کارت های گرافیک تولید شده بر اساس GTX980 TI است. GTX 980 Ti iChill X4 Ultra یکی از قدرتمندترین کارت های ساخته شده بر اساس GTX 980 TI مرجع میباشد و همانطور که مشخص است از ۴ فن برای خنک سازی کارت استفاده میکند که ۳ تای آنها در بالای کارت قرار گرفته و ۱ فن نیز در پشت کارت وظیفه خنک سازی بورد کارت را بر عهده دارد. ابعاد خنک کننده کارت به اندازه ای بزرگ است که به اندازه دو اسلات جا میگیرد.

۳ فن ۱۰۰ میلیمتری به همراه یک فن ۵۰ میلیمتری وظیفه خنک سازی حرارت گیر بزرگ این کارت را دارند. در واقع دو حرارت گیر روی کارت نصب شده که اولی روی کارت قرار گرفته و دومی مخصوص جذب و دفع حرارت از روی مدار رگلاتور و ماژول های حافظه موجود بر روی بورد کارت گرافیک میباشد که در زیر کارت جای گرفته است. فرکانس هسته این کارت به صورتکاخانه ای اورکلاک شده و به عدد ۱۱۵۲ مگاهرتز رسیده و همین مقدار در حالت کمکی به ۱۲۴۱ مگاهرتز میرسد.

فرکانس موثر حافظه نیز روی ۷۲۰۰ مگاهرتز تنظیم شده تا از عملکرد مناسبی در بازی ها و در مقابل دیگر رقبا برخوردار باشد. برای تامین توان مصرفی کارت از یک مدار ۸ فاز به همراه یک کانکتور ۶+۸ پین استفاده شده است. خروجی های ویدئویی کارت نیز شامل یک HDMI 2.0، یک dual-link DVI و سه DisplayPort 1.2 است. کارت مرجع GTX 980 Ti با لیتوگرافیک ۲۸ نانومتری ۲۸۱۶ واحد سایه زنی یا همان هسته CUDA، تعداد ۱۷۶ واحد TMU و ۹۶ واحد ROP عرضه شده بود و از ۶ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR5 با رابط ۳۸۴ بیتی استفاده میکند. قیمت و زمان عرضه کارت هنوز مشخص نشده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کی آماده نبرد است؟!

به نقل از سایت سخت افزار :
پردازنده های Skylake توسط کمپانی Intel مبتنی بر سوکت LGA 1151، شرکت های تولیدکننده مادربرد اقدام به تولید مادربردهای خود مبنی بر این چیپ ست و سوکت LGA1151 کردند. شرکت گیگابایت که همواره از برترین تولیدکنندگان مادربردهای حرفه ای و قدرتمند با امکانات فراوان است که همزمان با عرضه جهانی تعدادی از مادربردهای خود را مبنی بر چیپ ست Z170 از سری Gaming و Ultra durable خود را معرفی کرد است. ما امروز قصد داریم به معرفی یک از مدل های Z170 گیگابایت از سری Ultra durable با نام GA-Z170X-UD5 بپردازیم.



گیگابایت برای مادربرد سری Ultra Durable که نماد قدرت و پایداری هستند سری کامل از محصولات را عرضه کردند، استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و زرد برای خنک کننده این بخش را به جذاب ترین هیتسینک تبدیل کرده است. این هیتسینک ها در قسمت مدار تغذیه و چیپ ست مادربرد قرار گرفته اند که وظیفه خنک سازی آن نقاط را بر عهده دارند.این مادربرد مانند تمامی مادربردهای رده میانی گیگابایت در ابعاد 30.5x24.4cm و استاندارد ATX است که به کاربران این امکان را می دهد تا از این مادربرد در تمامی کیس های Mid-Tower استفاده کنند.این مادربرد نیز مانند سایر مادربرد های رده بالا Z170 از رم های DDR4 پشتیبانی می کند.

1.jpg


اسلات های تعبیه شده روی این محصول برای کاربرانی که به استفاده از چند کارت گرافیک علاقه دارند نیز کافی به نظر می رسد، گیگابایت سه اسلات PCI-Express 3.0 برای علاقه مندان به Multi GPU تدارک دیده است که به آنها این امکان را می دهد حداکثر از 2 کارت Nvidia در حالت SLI و سه کارت گرافیک AMD در حالت Crossfire استفاده کنند. قابلیت جدیدی که زیبایی و استحکام خاصی به این سری از مادربرد های گیگابایت بخشیده است استفاده از یک قالب فلزی در اطراف شکاف PCI-Express است که در هنگام نصب کارت های گرافیکی امروزی، شکاف PCI-Express دچار خمیدگی و شکستگی نشود. علاوه بر شکاف های PCI-Express، چهار شکاف PCI-Express 1x نیز روی مادربرد مشاهده می شود.

2.jpg


گیگابایت در این مادربرد مانند تمامی مادربردهای خود از یک کارت صدا حرفه ای که توسط یک مسیر جدا کننده به همراه نور پردازی از PCB اصلی مادربرد جدا شده است مورد استفاده کرده است، این کارت صدا از چیپ ست ALC1150 ساخت شرکت Realtek و تکنولوژی AMP-UP است که وضوح بی نظیری به کاربران مشتاق صدا می بخشد.

3.jpg


مدار تغذیه مادربرد همواره یکی از مهمترین قسمت ها آن محسوب می شود، در این مادربرد مانند تمامی مادربرد های سری Ultra durable که نماد پایداری و طول عمر مادربردهای گیگابایت است از 11 فاز برای تغذیه برای پردازنده استفاده کرده است که برق مصرفی آن توسط یک کانکتور 8-Pin از نوع E-ATX تامین می شود، علاوه بر آن، از خازن هایی با طول عمر 10 هزار ساعت و از 15 پیکو طلا نیز در قسمت پین های رم و پردازنده برای پایداری بیشتر استفاده شده است.

4.jpg


در قسمت پورت های مربوط به ابزار ذخیره سازی 8 درگاه ساتا نسل سه در کنار سه پورت Sata Express قابل مشاهده است. علاوه بر این درگاه ها، گیگابایت دو شکاف M2 با سرعت تبادل اطلاعات با سرعت 32Gb/s برای کاربران حرفه ای تدارک دیده است.

5.jpg


6.jpg


گیگابایت کاربران علاقه مند به آورکلاک را نیز نادیده نگرفته است، قرارگیری یک نمایشگر دیباگر به همراه سوئیچ های OC-ECO و روشن و خاموش و ریستارت و Clr Cmos نشانگر این است که آورکلاکر های نیز می توانند به راحتی از تمامی امکانات این مادربرد بهره مند شوند.

7.jpg


در قسمت پنل اتصال کیس دو درگاه USB2.0 در کنار ورودی PS/2 مشاهده می شود. برای خروجی تصویر IGP پردازنده نیز یک خروجی DVI-D به همراه Display Port و HDMI وجود دارد که خروجی تصویر به وضوح 4K را در اختیار کاربران قرار می دهد، علاوه بر خروجی تصویر سه درگاه USB3.0 و یک درگاه USB3.1 Type-C در کنار دو خروجی LAN این مادربرد مشاهده می شود. ورودی و خروجی های کارت صدا نیز در قسمت پایین پنل قرار گرفته اند.

8.jpg
 

Hk740a

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2012
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
51
هدف این بخش جدید ساخت اولین ابرکامپیوتر اگزافلاپ دنیاست؛ کامپیوتری که در تئوری 30 برابر پرسرعت‌تر از پرسرعت‌ترین کامپیوتر تولیدی امروز خواهد بود. یک اگزافلاپ معادل با 1000 پتافلاپ است.
ابرکامپیوترها به عنوان مغز متفکر بسیاری از پروژه‌های مهم علمی و دفاعی شناخته می‌شوند. از این کامپیوترها به منظور مدل‌سازی هواپیماها و سلاح‌ها در صنعت هوافضا، مدل‌سازی‌های هواشناسی و پیشبینی طوفان‌های شدید و میزان تخریب آن‌ها و همچنین تاثیر طولانی مدت تغییرات آب و هوایی بر زمین استفاده می‌شود.
محققین اعتقاد دارند که می‌توان از ابرکامپیوترهای با سرعت اگزافلاپ در تولید داروهای PM یا ویژه‌سازی درمان و همچنین آشکارسازی اسرار مغز انسان استفاده کرد.
تلاش برای ساخت ابرکامپیوترهای پرقدرت سال‌هاست که در آمریکا جریان دارد، اما تا امروز بخش‌های مختلف دولت به صورت جداگانه بر روی این دستگاه‌ها کار می‌کردند. بخش جدید محققین وزارت دفاع، انرژی و همچنین بنیاد ملی علوم آمریکا را زیر یک سقف می‌آورد.
ساخت این ابرکامپیوتر جوابی به چینی‌ها هم خواهد بود. چین هم‌اکنون پرسرعت‌ترین ابرکامپیوتر دنیا را در اختیار دارد. اوایل همین ماه موسسه TOP500 که ابرکامپیوترها را از حیث عملکرد رده‌بندی می‌کند، اعلام کرد که کامپیوتر Tianhe-2 چین با قدرت محاسباتی 33.86 پتافلاپ کماکان پرسرعت‌ترین کامپیوتر جهان است.

خبر جالبی هستش . باید منتظر نشست و دید که برای نود های پردازشی از چه Processor و CoProcessor ای میخواد استفاده کنه ، انتخاب Processor که یا PowerPc IBM یا Xeon Intel یا Opteron AMD هستش . اما قسمت جالبش انتخاب CoProcessor هستش که بار اصلی پردازشی به دوش داره و گزینه های پیش روش Xeon Phi Intel یا Tesla Nvidia یا FireStream AMD هست .
Tianhe-2 بر اساس CPU های Xeon و CoProcessor های Xeon Phi هستش . رتبه دوم که مال Titan هست از Opteron به علاوه کارت های Nvidia Tesla استفاده شده. البته الان کارت های Tesla چه از لحاظ طراحی ساخت و چه درایور ها و نرم افزار های مدیریت هسته های پردازشی بهبود های زیادی از زمان Titan داشته و یکی از گزینه های جدی بازار سوپر کامپیوتر هاست . در ضمن هزینه اقتصادی هم یکی از گزینه ها در انتخاب نوع معماری هست . Tianhe-2 در کل 320 میلیون دلار هزینه برداشته ولی در حالی که Titan در کل 97 میلیون دلار هزینه داشته . مصرف برق titan هم نصف Tianhe-2 هست . Titan یک نقطه عطف در بازار آینده سوپر کامپیوتر ها بود و اهمیت CoProcessor ها به همه نشون داد . Xeon Phi اینتل هم جوابی به کارت های Tesla Nvidia بود .
 

Hk740a

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2012
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
51
انتظار می رود که طی روزهای آینده، شاهد معرفی پلتفرم Skylake باشیم.

اینتل تا رقیبی برای خودش تو بازار PC ها نبینه ، بهبود قابل توجهی به پردازنده هاش نمیده . درسته که بهبود ها و تکنولوژی های جدید بسیار جالبی با این پلتفرم همراه کرده اما بعید به نظر میرسه که جهش خاصی در راندمان نهایی شاهد باشیم . اگر پردازنده های ZEN شرکت AMD در 2016 به بازار بیان و واقعا صحبت هایی که AMD در موردشون می کنه راست باشه و توانایی رقابت با i7 ها داشته باشه اون موقع intel به فکر یک ارتقا درست و حسابی میفته . وجود رقیب در بازار فروش همیشه به سود مصرف کننده تموم میشه و این امر قیمت ها تعدیل می کنه و تولید کننده ها سعی میکنن تغییر راندمان از یک نسل به نسل دیگه به خاطر جذب مشتری بیشتر کنند .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
بالاترین فرکانس حافظه DDR4 چند گیگاهرتز است؟

تب و تاب شرکت های تولید کننده برای ارائه حافظه رم DDR4 با فرکانس بالاتر نسبت به رقبا بسیار داغ است و این رقابت در اورکلاک حافظه ها نیز دیده می شود. کمپانی جی اسکیل یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید حافظه رم است که تیم اورکلاک منسجم و قدرتمندی در اختیار دارد که بارها رکورد فرکانس حافظه را به نام خود به ثبت رساندند. پس از معرفی حافظه های DDR4 و امکان تولید محصولاتی با فرکانس بالاتر نسبت به نسل گذشته، قابلیت بالای چیپ ست های DDR4 برای اورکلاک سبب گردید تا تیم اورکلاک جی اسکیل تلاش ویژه ای برای در اختیار داشتن رکورد فرکانس حافظه انجام دهند. به نظر می رسد با تلاش بیشتر امکان سبقت کردن فرکانس حافظه رم از فرکانس پردازنده فراهم شود و با توجه به رکورد جدید جی اسکیل، چنین اتفاقی در آینده نزدیک رخ خواهد داد.
در حال حاضر بالاترین فرکانس پردازنده در حالت توربو در اختیار پردازنده هشت هسته ای AMD FX-9590 با سرعت 5 گیگاهرتز می باشد که این میزان در حالت پیش فرض برابر با 4.7 گیگاهرتز تعیین گردیده است. در جدیدترین رکورد شکنی تیم اورکلاک جی اسکیل توسط Chi-Kui Lam، فرکانس حافظه رم DDR4 سری Ripjaws 4 به 4795.8 مگاهرتز افزایش یافته که حدود 100 مگاهرتز بیشتر از فرکانس پردازنده FX-9590 در حالت پیش فرض است. با بهینه سازی های صورت گرفته در بخش چیپ ست و اسلات های حافظه مادربرد های Z170، به نظر می رسد که دست یابی به فرکانس 5 گیگاهرتز و حتی بالاتر برای حافظه های رم DDR4 فراهم شود. برای ثبت این رکورد از مادربرد ASRock Z170 OC Formula، پردازنده اینتل Core i7-6700K و خنک کننده نیتروژن مایع برای کنترل حرارت چیپ ست های حافظه به کار رفته در حافظه Ripjaws 4 استفاده گردیده است. چیپ ست حافظه های سری Ripjaws 4 همگی ساخت کمپانی سامسونگ هستند تا این شرکت کره ای نشان دهد در بخش حافظه قدرت بالایی دارد.

41c.jpg

منبع : ماهنامه سخت افزار
 
بالا