برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
بایوستار مادربرد Hi-Fi H170Z3 را پشتیبانی از هر دو ماژول‎های DDR4 و DDR3 معرفی کرد

به نقل از شهر سخت افزار :
جدید‌ترین مادربرد مبتنی بر چیپ ست H170 بایوستار آماده میزبانی از هر دو ماژول‌های حافظه DDR3 و DDR4 است و حداکثر انعطاف پذیری ممکن را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند ماژول‌های حافظه DDR3 فعلی را با سیستم جدید به کار گیرند و یا سراغ نسل جدید‌تر و بهینه‌تر بروند.

59c.jpg


همانطور که از نام آن پیداست؛ Hi-Fi H170Z3 مبتنی بر چیپ ست H170 بوده و از نسل ششم پردازنده های Core i اینتل با سوکت جدید LGA 1151 پشتیبانی می کند. سیستم صوتی Puro Hi-Fi با بکارگیری مدار تغذیه مستقل برای بخش صدا، از میزان نویز می کاهد و کیفیت صوتی برتری را ارائه می کند. مادربرد Hi-Fi H170Z3 از درگاه های USB 3.0 ،SATA Express 16Gb/s، شکاف PCIe M.2 32Gb/s و سه نمایشگر 4K پشتیبانی می کند.

59a.jpg


فناوری انحصاری Smart Speed LAN که یک بسته نرم افزاری رایگان است، بر کارکرد شبکه به صورت هوشمند نظارت می کند و آن را بهبود می بخشد. کاربران از طریق رابط کاربری قادر به انتخاب پیکربندی های مختلفی برای ترافیک شبکه هستند که هریک برای استفاده مشخصی نظیر گیمینگ، وب گردی و استریم آنلاین بهینه سازی شده اند.

59b.jpg


بایوستار در ساخت این مادربرد فناوری انحصاری X.D.C را به خدمت گرفته است که از خازن های وضعیت جامد انحصاری خود برای پایداری بیشتر و کارایی بهتر بهره می گیرد. این خازن ها با مقاوت معادل سری کمتر و جریان ریپل پایین، جریان پایدارتری را برای تغذیه پردازنده فراهم می سازند. طول عمر این خازن ها بیش از 6.25 برابر خازن های معمولی است.

قیمت پایه جهانی مادربرد Hi-Fi H170Z3ا 104.99 دلار اعلام شده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Galax GTX 980Ti HOF LN2 GOC: وقتی نفس‌ها در تالار مشاهیر حبس می‌شود!

به نقل از شهر سخت افزار :
هنگامی که به کارت‌های گرافیک تماماً سفارشی و لوکس می‌رسیم، Galax یکی از سازندگانی است که با سری Hall of Fame (تالار مشاهیر) خودنمایی می‌کند. این سری با به کارگیری اجزای باکیفیت و نوآوری‌های خیره کننده، فقط برای تحقق یک هدف خلق شده‌اند: در هم کوبیدن رکورد‌ها! آنچه که Galax GeForce GTX ۹۸۰Ti HOF LN۲ GOC Edition را از دیگر محصولات متمایز می‌کند، تنها طراحی خیره کننده آن نیست، بلکه کارایی وجدآورنده‌ای نیز از خود به نمایش می‌گذارد.

ou-can-t-handle-the-new-geforce.jpg


جدید‌ترین کارت گرافیک Galax برای خوره اورکلاکینگ طراحی شده است. فرکانس پایه هسته این هیولای تازه وارد ۱۲۰۳ مگاهرتز است که در حالت بوست حداکثر به ۱۳۰۴ مگاهرتز می‌رسد. برتری کارت‌های HOF در پتانسیل لجام گسیخته‌شان برای برای اورکلاکینگ نهفته و Galax هر گام ممکنی را با برد PCB کاملاً سفارشی، اجزای باکیفیت و خنک کننده‌ای متشکل از پندین لوله ناقل حرارت و سه فن، طی کرده تا مهارت و عزم اورکلاکر‌ها تنها فاصله میانشان با ثبت رکوردهای جهانی جدید باشد. درگاه‌های خروجی تصویر این کارت سفارشی همان‌هایی هستند که در طراحی مرجع نیز یافت می‌شود و می‌تواند به طور همزمان به چهار نمایشگر مجزا وصل شود.

ou-can-t-handle-the-.jpg


به منظور تحقق رویای هر اورکلاکری در رکورد شکنی، این کارت به مدار تغذیه‌ای متشکل از ۱۶ فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده گرافیکی و ۳ فاز برای تراشه‌های حافظه تجهیز شده است. این مدار تغذیه قدرتمند که از طریق سه کانکتور ۸ پینی تغذیه می‌شود، قادر به ارائه تا ۴۵۰ وات انرژی است و همه پتانسیل ممکن را‌‌ رها می‌سازد. از نظر مدار تغذیه، احتمالاً این کارت پیچیده‌ترین طراحی را در میان تمامی محصولات روز داشته باشد و از نظر تئوری می‌تواند برای دست یابی به فرکانس‌هایی که هرگز قابل دست یابی نبوده اند، مورد استفاده قرار گیرد.

ou0-can-t-handle-th.jpg


با اینکه GeForce GTX ۹۸۰Ti HOF LN۲ GOC Edition برای اورکلاکرهای حرفه‌ای و رکورد آفرینی تحت خنک سازی با نیتروژن مایع طراحی شده است، اما به خنک کننده بادی (ایر) نیز مجهز می‌باشد. اگر به جدید‌ترین شاهکار GALAX علاقه‌مند شده‌اید، باید بدانید که حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پردازنده‌های گرافیکی Pascal انویدیا با فناوری ساخت 16 نانومتری تولید می‌شوند

به نقل از شهر سخت افزار :
طبق تازه‌ترین شایعات؛ پردازنده‌های گرافیکی نسل آتی انویدیا که مبتنی بر معماری جدید Pascal خواهند بود، از سوی TSMC و با فناوری FinFETا۱۶ نانومتری تولید می‌شوند. شایعات پیشین تولید از سوی سامسونگ و با فناوری FinFETا ۱۴ نانومتری را مطرح کرده بودند. آنچه که پردازنده‌های Pascal را در کانون توجهات قرار می‌دهد، بکارگیری نسل دوم از تراشه‌های حافظه HBM است.

99a.jpg


به نظر می‌رسد که رایزنی‌های میان انویدیا و سامسونگ برای تولید محصولات آتی این کمپانی به نتیجه نرسیده باشد و غول سبز دنیای گرافیک سراغ دوست قدیمی خود، TSMC رفته است. برخی منابع نیز مدعی هستند که سامسونگ صلاحیت لازم برای تولید پردازنده گرافیکی را ندارد و انویدیا را به تردید وا داشته است. انویدیا قصد دارد تا با این نسل از پردازنده‌های گرافیکی خود، حافظه‌های HBM۲ را به خدمت گیرد که به بر روی همان‌تر قطعه سلیکونی پردازنده گرافیکی قرار می‌گیرند، چیزی که با پردازنده‌های گرافیکی Fury رقیب نیز شاهد آن بودیم. HBM۲ پهنای باند حافظه بی‌نظیری را ممکن می‌کند که احتمالاً در ترکیب با معماری‌های بهینه انویدیا، با جهش کارایی عظیمی همراه باشد.

در همین حال آتش رقابت شعله ور‌تر خواهد شد، چراکه AMD نسل آتی پردازنده‌های گرافیکی خود را با خط تولید ۱۴ نانومتری GlobalFoundries و فناوری FinFET تولید می‌کند. آنطور که پیداست بازهم AMD در زمینه حافظه‌های HBM یک گام جلو‌تر از رقیب خود است اما باید منتظر ماند و دید انویدیا چه چیزی برای رقابت آماده می‌کند. پردازنده‌های گرافیکی Pascal حدود ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ واحد سایه زنی یا هسته CUDA خواهد داشت.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
هم DDR3 و هم DDR4 با مادربرد ASRock B150M Combo-G
به نقل از شهر سخت افزار :کمپانی ASRock مادربرد جدیدی به نام B۱۵۰M Combo-G را معرفی کرده که می‌تواند ارتقای سیستم فعلی شما به پلتفرم Skylake را آسان‌تر و کم هزینه‌تر کند. این مادربرد که در فرم فاکتور micro-ATX طراحی گردیده، به طور هم زمان از هر دو ماژول‌های حافظه DDR۳ و DDR۴ پشتیبانی می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا از ماژول‌های DDR۳ فعلی استفاده کنید و یا در آینده سراغ DDR۴ بروید.

64c20.jpg


بر روی این مادربرد چهار شکاف حافظه متشکل از دو DDR۳ و دو DDR۴ تعیبه شده است، با دو شکاف DDR۳ حداکثر می‌توان ۱۶ گیگابایت حافظه رم و با دو شکاف DDR۴ حداثکر می‌توان ۳۲ گیگابایت حافظه رم را به خدمت گرفت. البته باید توجه داشت که نمی توان بصورت همزمان هر دو ماژول های حافظه DDR4 و DDR3 را نصب کرد. توان مورد نیاز این مادربرد از طریق یک کانکتور ۲۴ پینی ATX و یک ۸ پینی EPS تامین می‌شود. مدار تغذیه پردازنده از ۷ فاز رگولتاتور ولتاژ تشکیل می‌شود.

64b.jpg

شکاف‌های توسعه B۱۵۰M Combo-G متشکل از یک PCI-Express ۳. ۰ x۱۶، یک PCI-Express ۳. ۰ x۱۶ (به صورت فیزیکی X۴) و یک PCIe gen ۳. ۰ x۱ است. درگاه وسائل ذخیره سازی از یک SATA-Express ۱۶ Gb/s و شش SATA ۶ Gb/s تشکیل شده است. درگاه‌های خروجی تصویر متشکل از یک DVI، یک HDMI و یک D-Sub است. از دیگر قابلیت‌های این مادربرد می‌توان سیستم صوتی ۶ کاناله با مدار ایزوله و خازن‌های مخصوص صدا و شش درگاه USB ۳. ۰ را برشمرد.

64a.jpg



قیمت این مادربرد حدود ۸۰ دلار تخیمن زده می‌شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گیگابایت با فناوری های صوتی مادربردهایش قدرت نمایی می کند!
1a62e08ffc1d95fb09ace9f1c93257bb_L.jpg

مادربرد های سری G1 Gaming و Ultra Durable گیگابایت به فناوری صوتی و اختصاصی یعنی GIGABYTE AMP-UP مجهز هستند که بالاترین سطح امکانات و فناوری های صوتی مجتمع را برای کاربر فراهم میکند که گیمرها و علاقمندان به موسیقی با استفاده از این فناوری، واقعی ترین و شفاف ترین جلوه های صوتی و همچنین غنی ترین ترکیب های موسیقی را تجربه خواهند کرد.



خازن های رده بالای Nichicon و WIMA
گیگابایت در مادربردهای سری 100 به جهت بالا بردن کیفیت پردازش صدا، از ترکیب خازن های WIMA رده Hi-Fi و خازن های رده بالای طلایی Nichicon استفاده کرده است. مجموعه خازن های Nichicon که بطور معمول در تجهیزات سطح بالای صوتی به کار می روند، باعث شفافیت بیشتر در صداهای فرکانس بالا و غنی تر شدن بیس می شوند. همچنین لازم به ذکر است که خازن های WIMA FKP2 نیز که در سیستم های Hi-Fi به کار می روند.



فناوری AMP-UP به همراه سه آمپلی فایر OP-AMPs
گیگابایت با استفاده از سه آمپلی فایر قابل ارتقاع بالاترین سطح شخصی سازی صوتی برای کاربران عرضه کرده تا از امکان هماهنگی کیفیت و نوع صدای خروجی با سلیقه و نیاز کاربران اطمینان حاصل نماید. با این فناوری، خروجی های چپ و راست صدا و همچنین Front Audio، هر یک آمپلی فایر مجزای خود را خواهند داشت.



بسته نرم افزاری Sound Blaster X-Fi MB3 و Creative SBX Pro Studio
مادربردهای گیمینگ گیگابایت بسته نرم افزاری Sound Blaster X-Fi MB3 را نیز به منظور شخصی سازی هرچه بیشتر جلوه ها و اکولایزر های صوتی در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند صدای شفاف تر و قدرتمندتری را تجربه کنند. بسته نرم افزاری Creative SBX Pro Studio نیز امکان شنیدن صدای واقع گرایانه، با تفکیک بالا را بصورت Surround از راه تنظیم کردن عملکرد کلی سیستم پردازش صوتی گیگابایت فراهم می کند.
منبع وبسایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اینتل: پردازنده‌های دسکتاپ Skylake به iGPU قدرتمند تجهیز نمی‌شوند

به نقل از شهر سخت افزار :
یکی از گام‌های مهم اینتل با پردازنده‌های ۱۴ نانومتری، تعبیه پردازنده گرافیکی مجتمع (iGPU) قدرتمند با ۱۲۸ مگابایت حافظه eDRAM بود که می‌تواند بسیاری از کاربران را از خرید کارت گرافیک مجزا بی‌نیاز کند. در حالی که همه نگاه‌ها به پردازنده‌های Skylake دوخته شده، اینتل در نظر ندارد تا پردازنده گرافیکی رده بالای Iris یا Iris Pro و حافظه eDRAM را با جدید‌ترین نسل از پردازنده‌ها خود در پلتفرم دسکتاپ به خدمت گیرد و انتخاب‌ها به نسل قبلی محدود می‌شود.

2015-09-17-image-30.jpg


پردازنده‌های Broadwell اولین‌هایی هستند که به حافظه eDRAM مجهز شده‌اند، eDRAM همانند حافظه کش سطح چهارم مشترک برای هر دو CPU و پردازنده گرافیکی مجتمع عمل می‌کند و کارایی هر دو را بهبود می‌بخشد. مزیت اصلی این حافظه کش اضافی در گیمینگ با پردازنده گرافیکی مجتمع است اما در برخی کاربردهای دیگر نیز کارایی کلی را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، اینتل در نظر ندارد که پردازنده‌هایی مبتنی بر سوکت LGA ۱۱۵۱ با پردازنده گرافیکی رده بالای Iris و یا Iris Pro با حافظه تعبیه شده eDRAM عرضه کند و به کارگیری آن را به پردازنده‌های لپ تاپ Skylake محدود می‌کند. بنابراین کاربران دسکتاپ از این قابلیت بهی نصیب خواهند بود.
در آینده نزدیک اینتل پردازنده‌های سری Skylake-H را با ۱۲۸ مگابایت حافظه eDRAM و پردازنده گرافیکی مجتمع Iris Pro (GT۳e/GT۴e) برای وسائل قابل حمل ارائه می‌کند. در حال حاضر برخی از پردازنده‌های سری Skylake-U مجهز به پردازنده گرافیکی Iris اما تنها با ۶۴ مگابایت حافظه eDRAM هستند. همه این‌ها در حالی است که کاربران دسکتاپ از ترکیب پردازنده‌های گرافیکی مجتمع Iris و یا Iris Pro با حافظه eDRAM در پردازنده‌های Skylake بی‌نصیب خواهند ماند.
برای کاربرانی که خواهان پردازنده‌های گرافیکی مجتمع قدرتمند Iris و Iris Pro با حافظه eDRAM هستند، اینتل فروش دو پردازنده Broadwell، یعنی Core i۷-۵۷۷۵C و i۵-۵۶۷۵C را ادامه می‌دهد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با مادربرد MSI B150M Night Elf زیبایی چشم نوازی به کیس خود بیاورید

به نقل از شهر سخت افزار:
کمپانی MSI مادربرد جدیدی به نام B150M Night Elf را برای گیمر‌ها معرفی کرده است که افزون بر ارائه قابلیت‌های معمول ویژه گیمینگ، جلوه نور‌پردازی بسیار زیبایی نیز دارد. گیمر‌ها با بکارگیری نور‌پردازی این مادربرد قادر خواهند بود تا جلوه چشم نوازی به سیستم‌های خود ببخشد.

75c0.jpg


مادربرد B150M NIGHT ELF در فرم فاکتور Micro-ATX طراحی شده و همانطور که از نام آن پیداست، مبتنی بر چیپ ست B150 اینتل است. این مادربرد از نسل ششم پردازنده‌های Core اینتل و ماژول‌های حافظه DDR4 پشتیبانی می‌کند. فناوری انحصاری DDR4 Boost در کنار بهبود کارایی ماژول‌های حافظه، حداکثر پایداری و سازگاری را به ارمغان می‌آورد. با وجود پوشش فلزی بر روی شکاف‌ PCI-Express، می‌توان سنگین وزن‌ترین و تنومند‌ترین کارت‌های گرافیک را بدون نگرانی از شکستن شکاف توسعه بر روی این مادربرد نصب کرد.

75b.jpg


درگاه شبکه مخصوص گیمینگ، به طور هوشمند ترافیک شبکه را به منظور به حداقل رساندن تاخیر و لگ زدن، بهینه سازی می‌کند. MSI در این مادربرد نیز راهکار صوتی انحصاری Audio Boost 3 خود را به خدمت گرفته است و با بکارگیری مدار محافظت شده در برابر امواج القایی، خازن‌های مخصوص صدا، تراشه صوتی قدرتمند و مدار ایزوله، کیفیتی هم سطح با سیستم‌های حرفه‌ای استودیو را ارائه می‌کند.

نوار LED سرخ رنگ Night Elf، به هر کیسی جلوه تماشایی و چشم نوازی می‌بخشد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سامسونگ SSD‌های M.2 PCIe پرسرعت سری 950 پرو را معرفی کرد
به نقل از شهر سخت افزار :
روز جاری کمپانی سامسونگ درایوهای حالت جامد سری 950iPro خود را معرفی کرد. این سری برای کاربرانی طراحی شده‌اند که خواهان بالا‌ترین کارایی در سیستم‌های خانگی و لپ تاپ‌های تجاری هستند. سری 950iPro از نوع M. 2 PCIe بوده و سرعت خواندن و نوشتن بی‌نظیری را ارائه می‌کنند.

88a.jpg


از آنجایی که این درایو‌ها در فرم فاکتور M. 2 طراحی شده‌اند، در کنار سیستم‌های قدرتمند حرفه‌ای به آسانی در نوت بوک‌های فوق باریک نیز جای می‌گیرند. سامسونگ در سری 950iPro از آخرین نسل از فناوری 3D V-NAND با کنترلر پیشرفته UBX استفاده کرده است و دوام بیشتر و کارایی بالا‌تر را به ارمغان می‌آورد. این سری با بکارگیری چهار خط ارتباطی PCIe Gen.3 و پروتکل NVMe، کارایی خیره کننده‌ای را ارائه می‌کند که هیچگاه با درایوهای SATA دست یافتنی نیست. مدل 512 گیگاباتی سری 950iPro سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 2500 مگابایت بر ثانیه و 900 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند. مدل 256 گیگابایتی این سری سرعت خواندن ترتیبی 2200 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی 900 مگابایت را به منظور دست یابی به کارایی بر‌تر نسبت به درایوهای SATA ارائه می‌کند.

SSD_950_Pro_M_2_A_sticker_r_509x144.jpg


دوام تضمینی مدل 512 گیگابایتی با قیمت 349.99 دلار حداقل 400 ترابایت و مدل 256 گیگابایتی با قیمت 199.99 دلار 200 ترابایت است. انتظار می‌رود که این محصولات با استقبال بسیار بالایی مواجه شوند.

از دیگر قابلیت‌های سری می‌توان رمزنگاری AES 256 بیتی را بر شمرد. این درایو‌ها در دمای کاری صفر تا 70 درجه سلسیوس قابل استفاده بوده و در برابر ضربه 1500G به مدت 0.5 میلی ثانیه و لرزش تا 20G دوام می‌آورند. سری از ماه اکتبر در دسترس خواهند بود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
XFX کارت گرافیک Radeon R9 Fury را با خنک کننده مایع عرضه می‌کند

به نقل از شهرسخت افزار :
اگر آرزو می‌کنید که بتوانید Radeon R۹ Fury (مدل غیر X) را با‌‌ همان خنک کننده مایع یکپارچه هم‎نیای گران قیمت‌تر آن تهیه کنید، XFX این آرزو را محقق کرده و R۹ Fury را به‌‌ همان خنک کننده R۹ Fury X تجهیز کرده است.

84a600.jpg


این کارت مبتنی بر برد PCB مرجع R۹ Fury X f می‌باشد اما تراشه R۹ Fury با ۳۵۸۴ واحد سایه زنی یا پردازنده جریانی بر روی آن قرار گرفته است. با این حال XFX تغییرات دیگری را نیز اعمال کرده و پنل جلویی آن با مدل مرجع R۹ Fury X طراحی متفاوت و زیباتری دارد.

84b.jpg


این کارت از پیش اورکلاک گشته و فرکانس هسته آن به ۱۰۵۰ مگاهرتز افزایش یافته که با R۹ Fury X برابری می‌کند. با توجه به استفاده از خنک کننده مایع، قیمت این محصول فرا‌تر از R۹ Fury و کمتر از R۹ Fury X خواهد بود.

 

Hk740a

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2012
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
51
به نقل از شهر سخت افزار :
طبق تازه‌ترین شایعات؛ پردازنده‌های گرافیکی نسل آتی انویدیا که مبتنی بر معماری جدید Pascal خواهند بود، از سوی TSMC و با فناوری FinFETا۱۶ نانومتری تولید می‌شوند. شایعات پیشین تولید از سوی سامسونگ و با فناوری FinFETا ۱۴ نانومتری را مطرح کرده بودند. آنچه که پردازنده‌های Pascal را در کانون توجهات قرار می‌دهد، بکارگیری نسل دوم از تراشه‌های حافظه HBM است.
pascal بر اساس گفته های Nvidia جهش تاریخی بزرگی خواهد بود . به طوری که ادعای جهش عملکردی 10 برابر توسط Nvidia واقعا قابل تامل هستش . سه تکنولوژی Mixed Precision Compute Performance و NV-Link و 3D Memory هم همراهان Pascal هستن . مشکلات معماری Maxwell که باعث کاهش عملکرد گرافیک های مبنی بر این معماری در سری های Quadro و Tesla شده بود هم در این معماری جدید حل خواهند شد . به عبارتی شاهد تولد نسل جدیدی در هر سه رده Geforce و Quadro و Tesla خواهیم بود .
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پرچمدار جدید انویدیا 90 درصد قوی تر از Titan X خواهد بود

کارت های نسل آینده انویدیا با بهره گیری از معماری پاسکال و فناوری ساخت 16 نانومتری TSMC در حال گذراندن تست های اولیه پیش تولید هستند و این شرکت به شدت روی کیفیت و کارایی آنها حساسیت به خرج می دهد. بهره گیری از چیپ ست های حافظه HBM 2 به انویدیا اجازه می دهد تا در پرچمداران خود در نسل آینده از 16 تا 32 گیگابایت حافظه استفاده کنند. اما بحث اصلی روی عملکرد آنها نسبت به نسل گذشته سری 900 و به خصوص Titan X است که از حجم حافظه 12 گیگابایت بهره می برد، در صورتی که شایعه منتشر شده در خصوص پرچم دار نسل آینده انویدیا به واقعیت تبدیل شود، طرفداران انویدیا باید تا مدت ها در شوک باقی بمانند.



طبق اطلاعات منتشر شده، قدرتمندترین کارت گرافیک بر پایه پردازنده های پاسکال GP100 به 17 میلیارد ترانزیستور و 16 گیگابایت حافظه HBM2 مجهز بوده و پیش بینی می شود که عملکرد آن بین 60 تا 90 درصد بالاتر از کارت گرافیک Titan X باشد.



86a.jpg




پیش از این اعلام گردیده بود که انویدیا و سامسونگ برای بهره گیری از فناوری ساخت 14 نانومتری به توافق نرسیدند و این شرکت به ناچار از تراشه 16 نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد. این در حالیست که به احتمال فراوان AMD از فناوری ساخت 14 نانومتری بهره خواهد برد و این برای دومین سال پیاپی است که AMD در ارائه فناوری جدیدتر نسبت به انویدیا پیشی می گیرد. در نسل گذشته AMD برای اولین بار از چیپ ست حافظه HBM استفاده نمود و اکنون قصد دارد تا فناوری ساخت جدیدتری نسبت به انویدیا در اختیار کاربران قرار دهد. به نظر شما رقابت کارت گرافیک ها در سال 2016 به سود انویدیا به پایان می رسد یا به سود AMD؟
منبع ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پرچمدار آتی انویدیا با حافظه HBM2 به فاز آزمایش رسیده است
به نقل از شهر سخت افزار:
به گزارش برخی منابع، پرچمدار آتی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با اسم رمز GP100 وارد مرحله آزمایش شده است. در این مرحله تعداد محدودی از تراشه‌ها برای شرکای تجاری انویدیا به منظور تست و بررسی ارسال می‌شوند.

86a.jpg


این تراشه‌ها در فرودگاه و در حین ارسال برای انویدیا به ثبت رسیده‌اند. به گفته وب سایت 3DCenter، این تراشه GP100 نام دارد و مبتنی بر معماری آتی Pascal است. GP100 از 17 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده و با فناوری +FinFET و توسط خط تولید 16 نانومتری TSMC تولید می‌شود. این تراشه مجهز به نسل دوم از تراشه‌های HBM یا HBM2 است. با بکارگیری HBM2، می‌توان انتظار کارت‌های گرافیکی حداکثر مجهز به 32 گیگابایت حافظه ویدئویی را داشت. با این حال احتمالاً پرچمدار آتی انویدیا به 16 گیگابایت از این نسل از تراشه‌های حافظه مجهز باشد. انویدیا در نظر دارد تا با نسل آتی پردازنده‌های گرافیکی خود، 60 تا 90 درصد کارایی بیشتری را نسبت به GTX TITAN-X ارائه کند.
 

Hk740a

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2012
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
51
Nvidia's next-gen Pascal GPU will offer 10x the performance of Titan X

upload_2015-9-25_23-43-25.png

The company said it's next-gen GPU technology, codenamed Pascal, will offer roughly ten times the performance of the Titan X, at least in compute tasks​

طبق ادعای CEO Jen-Hsun Huang : در معماری Pascal شاهد افزایش ده برابری Performance نسبت به معماری Maxwell خواهیم بود .
تصویر بالا میزان افزایش Performance در هر یک از بخش ها را نشان می دهد . (طبق ادعای Nvidia در کنفرانس GPU Technology Conference's keynote in San Jose)

برگرفته از PCWorld
http://www.pcworld.com/article/2898...10x-the-performance-of-titan-x-8-way-sli.html


البته دوستان این نکته رو هم در نظر داشته باشید که :

According to Nvidia, in peak cases, when all improvements come into play, “Pascal” GPUs can be 10 times faster than “Maxwell” GPUs. In typical cases expect next-gen GPUs to be around two times faster than contemporary graphics chips​

بر اساس گفته های Nvidia :
هنگامی که تمامی بهبود ها و پیشرفت های معماری Pascal مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر خود را بگذارند GPU های Pascal در حالت Peak می توانند ده برابر سریعتر از GPU های Maxwell باشند .
در حالت های معمول انتظار می رود که GPU های نسل بعد ( Pascal) تقریبا دو برابر سریعتر نسبت به GPU های نسل فعلی ( Maxwell) باشند .

برگرفته از KitGuru
http://www.kitguru.net/components/g...-to-10-times-higher-performance-than-maxwell/
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مشخصات AMD R9 380X فاش شد، رقیبی سرسخت برای GTX 970
به نقل از شهر سخت افزار:
سرگرم آماده سازی R9 380X است، اکنون جزئیات دقیق و زمان عرضه آن را نیز می‌دانیم. R9 380X یک رقیب جدی برای GTX 960 و حتی GTX 970 خواهد بود و بین دو پردازنده گرافیکی R9 380 و R9 390 خود AMD قرار می‌گیرد.

Ca0p6ture.PNG


با اینکه انویدیا در این بازه چندین محصول مختلف و فروش خوبی نیز دارد، اما تیم سرخ با اهرم قیمت گذاری به نبرد تیم سبز می‌رود. به گفته وب سایت overclock3d، کارت گرافیک جدید R9 380X دارای 4 گیگابایت حافظه GDDR5 به رابط حافظه 256 بیتی است و از این رو تنها بخشی از رابط حافظه 384 بیتی این تراشه را به خدمت می‌گیرد، بنابراین R9 380X دارای برد PCB بسیار مشابه کارت‌های فعلی R9 380 خواهد بود که امکان تولید آن با هزینه کمتری را ممکن می‌سازد. همه این‌ها در حالی است که مطمئناً بکارگیری کامل رابط حافظه 384 بیتی این تراشه با کارایی بهتری همراه بود.
این تصمیم به کاهش پنهای باند حافظه می‌انجامد. به طور مشخص، R9 380X رقیبی ارزان قیمت برای GTX 970 خواهد بود، چرا که هر دو 4 گیگابایت حافظه GDDR5 با رابط حافظه 256 بیتی دارند و فرکانس هسته هر دو نیز حدود 1100 مگاهرتز است. R9 380X نسبت به مدل بدون پسوند X، فرکانس بالا‌تر و از همه مهم‌تر تعداد بیشتری واحد سایه زنی یا پردازنده جریانی دارند. به گفته وب سایت مورد اشاره، R9 380X ماه اکتبر معرفی می‌شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نشست محرمانه انویدیا با خبرنگاران در نیویورک و پیش نمایش یک کارت گرافیک مرموز


به نقل از شهر سخت افزار :
طی نشستی محرمانه در نیویورک با حضور برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه، انویدیا یک کارت گرافیک معرفی نشده را به نمایش گذاشته است. تاکنون هیچ جزئیاتی از این محصول مرموز به بیرون درز پیدا نکرده است اما این سکوت مدت زیادی به طول نخواهد انجامید.

nvidia-new-york.jpg


در حقیقت این دست از نشست‌های محرمانه این روز‌ها خیلی هم محرمانه باقی نمی‌ماند، چراکه برخی از اصحاب رسانه راز نگه دار خوبی نیستند و قطعاً برای خوره‌های سخت افزار خوش آیند است. با این حال به خوبی می‌دانیم که چنین رویدادهایی خبر از معرفی یک محصول جدید در آینده نزدیک می‌دهند. طی چنین رویدادهایی، غالبلاً محصولات عرضه نشده به نمایش گذاشته می‌شوند.
به وضوح هیچگونه جزئیاتی از این محصول مرموز هنوز در دست نیست اما می‌توان برخی سناریو‌ها را متصور شد، این محصول می‌تواند که پرچمدار موقت برای کارت‌های گرافیک انویدیا و یا حتی از معماری Pascal با حافظه HBM2 باشد. در همین حال با توجه به نقشه راه انویدیا، از راه رسیدن محصولی کاملاً جدید پیش از اواسط و یا حتی اواخر 2016 بعید به نظر می‌رسد. از این رو شاید این محصول مرموز یک برد گرافیکی مبتنی بر پردازنده گرافیکی دسکتاپ برای لپ تاپ‌ها باشد، مدل mini-ITX کارت گرافیک GTX 980Ti نیز خیلی دور از انتظار نیست.
در حال حاضر باید منتظر درز جزئیات بمانیم.

 

Hk740a

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2012
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
51
تصویر جالبی از RoadMap کمپانی Nvidia مربوط به پردازنده های گرافیکی

upload_2015-9-27_15-54-21.png

در این تصویر به غیر از Pascal ، پردازنده گرافیکی Volta که در 2018 عرضه خواهد شد هم جالب توجه هست .

Pascal will feature 4X the mixed precision performance, 2X the performance per watt, 2.7X memory capacity & 3X the bandwidth of Maxwell

طبق این اطلاعات امکان افزایش حافظه 2.7 برابری برای پردازنده های گرافیکی Pascal نسبت به Maxwell وجود دارد . که مخصوصا خبری بسیار خوب برای کاربران سری های Quadro و Tesla خواهد بود .

منبع wccftech
http://wccftech.com/nvidia-pascal-gpu-gtc-2015/
 

Hk740a

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2012
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
51
RoadMap کمپانی AMD برای سال 2016 :

upload_2015-9-27_17-7-50.png

در سال 2016 کمپانی AMD تصمیم بر این دارد معماری GCN خود را ارتقا و بهبود دهد و معماری جدیدی عرضه نخواهد کرد .
نسل بعدی GCN دو برابر Performance per Watt (راندمان بر اساس مصرف توان) بیشتری نسبت به معماری GCN فعلی خواهد داشت .
AMD تصمیم دارد که برای تهیه نسل بعدی پردازنده های گرافیکی خود از تکنولوژی FinFET استفاده کند در نتیجه با بهبود Performance و مصرف انرژی روبرو خواهیم بود . امسال معماری GCN چهار ساله می شود ، AMD هیچ وقت از یک ISA برای بیش از چهار سال استفاده نکرده است . ISA = Instruction Set Architecture
GCN از سال 2011 تا کنون بهبود های بسیار زیاد و برجسته ای پیدا کرده است و ظاهرا AMD قصد دارد بهبود و توسعه GPU های بر پایه معماری GCN را تا چندین نسل ادامه دهد .

منبع kitguru
http://www.kitguru.net/components/g...ave-very-strong-roadmap-for-gcn-architecture/
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
معرفی پردازشگر هوشمند شبکه E2400 Killer، ساخته شده برای گیمر‌ها!

به نقل از شهر سخت افزار:
مادربرد‌های رده بالا گیمینگ گیگابایت به جدید‌ترین پردازشگر هوشمند شبکه کمپانی Networks Rivet یعنی E2400 Killer مجهز هستند تا علاوه بر بهبود کیفیت تجربه کاربران حرفه‌ای و گیمر‌هایی که به انجام بازی‌های آنلاین می‌پردازند، امکاناتی جهت کنترل دیتا‌های مربوط به شبکه نیز در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. در ادامه بیشتر با این کنترلر شبکه هوشمند و پیشرفته آشنا شوید.

Ima0ge12.jpg


با استفاده از این پردازشگر شبکه، سرعت و کارایی در اعمال مربوط به شبکه بهبود می‌یابند. اعمالی مانند بازی‌های کامپیوتری آنلاین، دسترسی به محتوا‌های چند رسانه‌ای و نرم افزار‌هایی که مقدار زیادی از پهنای باند را اشغال می‌کنند. این پردازشگر نسبت به نسل‌های قبلی خود پیشرفت‌های زیادی داشته است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.


تکنولوژی جدید Advanced Stream Detect 2. 0 برای اولین بار باKiller E2400

Ima0ge2.png


تکنولوژی جدید و کاربردی Advanced Stream Detect 2. 0 با تشخیص و اولویت بندی اتوماتیک نرم افزار‌ها و وب سایت‌ها، میزان ترافیک شبکه بیشتری را به اولویت‌های بالا‌تر تخصیص می‌دهد. با این کار، تجربه‌ای لذت بخش‌تر و روان‌تر از سایت‌ها و نرم افزار‌های مهم مانند بازی‌های آنلاینکه هر چه کمتر بودن زمان تاخیر اهمیت دارد، خواهید داشت.

ابزاری کاربردی برای شخصی سازی اولویت‌هایتان،Visual Bandwidth Control

Image3.jpg


غیر از حالت اتوماتیک که گفته شد، می‌توانید طبق میل خودتان نرم افزار‌هایتان را در شش دسته، اولویت سازی کنید تا بسته به طبقه انتخاب شده برای هر نرم افزار، میزان پهنای باند اختصاص یافته به آن کنترل شود. می‌توانید این کار را بر عهده نرم افزار بگذارید تا به طور اتوماتیک، اولویت‌هایتان را تشخیص دهد و یا اینکه خودتان، میزان پهنای باندِ در دسترس نرم افزار‌ها و وبسایت‌های پرکاربردتان را تعیین کنید. مهم این است که تجربه شما از اجرای همزمان نرم افزار‌های تحت شبکه، با Killer E2400 متفاوت و بی‌سابقه خواهد بود.

تکنولوژی Lag and Latency Reduction

Image4.jpg


این تکنولوژی با تمرکز بر بهبود تجربه بازی‌های آنلاین و تماشای ویدئو‌های HD طراحی شده است. با بهره بردن از این تکنولوژی انحصاری، پردازشگر Killer قادر است تا در زمان استفاده از یک نرم افزار، بسته‌های حاوی اطلاعات شبکه‌ای را 50% سریع‌تر و در زمان استفاده از چندین نرم افزار، تا 10 برابر سریع‌تر (نسبت به پردازشگر‌های دیگر) منتقل کند.

و در آخر، بهترین شکل اتصال با Killer DoubleShot Pro
استفاده همزمان از یک آداپتور وایرلس Killer Wireless-AC و پردازشگر Killer E2400 سرعت، کنترل و راحتی بی‌نظیری را در زمینه تجربه‌های آنلاین فراهم می‌کند. Killer DoubleShot Pro پس از مقایسه سرعت Killer E2400 و آداپتور Killer Wireless-AC، اطلاعاتی را که در اولویت قرار دارند با مسیر سریع‌تر و اطلاعات عادی و روزمره را با مسیر کند‌تر منتقل می‌کند. با انجام این کار، همواره مطمئن هستیم اطلاعات مهم از سریع‌ترین مسیر گذر می‌کنند و محدودیتی از جانب نرم افزار‌های دیگر برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود.
 

Hk740a

Registered User
تاریخ عضویت
21 می 2012
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
51

RoadMap پردازنده های X86 کمپانی AMD


upload_2015-9-27_17-59-3.jpeg

بنا به ادعای AMD همان طور که در تصویر بالا دیده می شود یک پرش بزرگ 40 درصدی را در IPC پردازنده های پلتفرم ZEN شاهد هستیم ( IPC = Instruction Per Clock )اصطلاح IPC به معنای تعداد دستورالعمل در واحد کلاک می باشد یعنی هرچه IPC بالاتر باشد پردازنده قادر است تعداد بیش تری دستورالعمل را در یک کلاک انجام دهد .
در بحث پردازش های رشته ای ( Threading ) نیز یک تغییر بزرگ شاهد هستیم به طوری که AMD از" CMT "Clustered Multi threading که درپردازنده های Bulldozer معرفی شد به سمت SMT " Simultaneous Multi threading" رفته است .
پردازنده های Zen از پلتفرم جدید AM4 استفاده خواهند کرد که از رم های DDR4 پشتیبانی می کند .
AMD تصمیم گرفته است که برای افزایش Single Threaded Performance پردازنده هایش به جای تمرکز اصلی بر افزایش Clock Speed بر روی IPC هسته هایش نیز به طور جدی کار کند . چون توان پردازشی Single Thread یک پردازنده به نوعی به هر دو فاکتور سرعت کلاک و IPC وابسته است و AMD برای اینکه بتواند در رقابت با اینتل باقی بماند باید به هر دو فاکتور توجه کند .

منبع : AnandTech
http://www.anandtech.com/show/9231/amds-20162017-x86-roadmap-zen-is-in
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کمپانی MSI مادربردهای سری H110 PRO را معرفی کرد، ارزان و کارآمد

به نقل از شهر سخت افزار‌:
کمپانی MSI مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست H110 سری PRO را خود معرفی کرد. این مادربرد‌ها که در فرم فاکتور microATX طراحی شده‌اند، در مدل‌های مختلفی با پشتیبانی از ماژول‌های حافظه DDR4 و یا DDR3 در دسترس هستند. مادربردهای جدید سری MSI PRO، به خوبی تمامی نیازهای کاربران تجاری را تامین می‌کنند.

105a.jpg




برخورداری از گواهی سازگاری با ویندوز 10، مادربردهای سری PRO بهترین پایداری، دوام، امنیت و اطمینان پذیری را در کنار قابلیت‌های متعدد و بهبودیافته ارائه می‌کنند. فناوری DDR4 Boost با بکارگیری مدار ایزوله و خطوط ارتباطی ویژه بر روی برد PCB، سیگنال رسانی بهتری را میان ماژول‌های حافظه و پردازنده مرکزی به منظور دست یابی به کارایی بر‌تر ارائه می‌کند. MSI در ساخت این محصولات نیز اجزای با گواهی نظامی کلاس 4 را به منظور پایداری و دوام بیشتر به خدمت گرفته است و در بد‌ترین شرایط محیطی، عملکردی بدون وقفه را تضمین می‌کنند. سیستم صوتی انحصاری Audio Boost، بهترین تجربه ممکن از صدای شفاف و بدون نویز را ارائه می‌کند.
قیمت و یا زمان عرضه این مادربرد‌ها هنوز اعلام نشده است اما انتظار می رود قیمت آنها کمتر از 80 دلار باشد.
 
بالا