برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD: دو پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری Polaris و فناوری FinFET در دست توسعه است
AMD با معرفی ریزمعماری پردازنده گرافیکی آتی خود با کُد Polaris (ستاره قطبی)، نوید رقابت نزدیک در بازار کارت‌های گرافیک را ددر سال 2016 اده است. اکنون سرپرست بخش پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی، از اولین پردازنده‌های مبتنی بر معماری Polaris با کُد Polaris 10 و 11 می‌گوید که برای عرضه در سال میلادی جاری زمانبندی شده‌اند.

2a.jpg


به گفته آقای راجا کودوری، سرپرست Radeon Technologies Group یا‌‌ همان بخش پردازنده‌های گرافیکی AMD، ستاره قطبی 10 اسم رمزی است که آن‌ها برای یک پردازنده گرافیکی میان رده انتخاب کرده‌اند، کارت‌های گرافیک مختلفی بر اساس این پردازنده گرافیکی برای هر دو پلتفرم دسکتاپ و وسائل قابل حمل ارائه می‌شوند. اما ستاره قطبی 11 حکایت متفاوتی دارد و پرچمدار جدید است که جانشین Fury X می‌شود. مطمئناً ستاره قطبی 10 و 11 تنها اسم‌های کد موقتی هستند که در آینده با نام‌های جذاب تری جایگزین می‌شوند. وی در مصاحبه‌ای با VentureBeat چنین گفته است:

«ما برخی سخت افزارهای هیجان انگیز نیز برای رونمایی (در سال 2016) در دست داریم. معماری Polaris به طور خاص برای بکارگیری با ترانزیستورهای FinFET طراحی شده و هدف اصلی ما، دست یابی به بهره وری بالا از انرژی است. ما نام گذاری جدیدی را برای این معماری انتخاب کرده‌ایم که بر اساس نام کهکشان‌ها، سیستم ستارگان و نام خود ستارگان خواهد بود. Polaris تنها آغاز ماجراحویایی‌های ما در فضا است و در آینده چیزهای بیشتری را شاهد خواهید بود»

در حالی که AMD وعده افزایش چشمگیر بهره وری از انرژی را با معماری Polaris داده است، اما آقای کودوری وعده 20 درصد بهره وری بیشتر از انرژی را با معماری پس از Polaris و در سال 2017 داده است.

«سال بعد ما نیاز خواهیم داشت تا 20 درصد بهره وری بهتر (از Polaris) را با همین هزینه و میزان مصرف انرژی، هدف قرار دهیم»

طبق آنچه که تاکنون می‌دانیم، در این معماری طراحی پردازنده گرافیکی دستخوش تحول گردیده و بخش‌های جدید Command Processor، اGeometry Processor، هسته‌های چند رسانه‌ای و موتور نمایشگر به آن افزوده شد است. در کنار این بخش هاس جدید، حافظه کش سطح دوم و کنترلر حافظه نیز ارتقا یافته است. AMD Polaris به رقابت مستقیم با معماری Pascal انویدیا خواهد پرداخت و این باور وجود دارد که در هر دو آن‌ها از حافظه‌های با پهنای باند بالا HBM2 استفاده می‌شود.
(ستاره قطبی)، کُد معماری پردازنده گرافیکی آتی AMD است که در سال جاری، تحت سری Radeon 400 و با بکارگیری فناوری ساخت 14 نانومتری روانه بازار می‌شود. به گفته خود AMD، این معماری با جهش تاریخی در نسبت کارایی به انرژی مصرفی همراه خواهد بود. Polaris با معماری Pascal انویدیا به رقابت خواهد پرداخت.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پرظرفیت‌ترین SSD دنیا با ظرفیت 13 ترابایت معرفی شد
Fixstars، از سازندگان حافظه‌های فلش تصمیم گرفته تا با معرفی یک درایو SSDا13 ترابایتی، تمامی رکوردهای پیشین دنیا، حتی آنهایی که با هاردیسک‌های رایج به ثبت رسیده‌اند را بشکند و رکورد تازه‌ای در زمینه پرظرفیت‌ترین ها، بر جای بگذارد. هم اکنون پرظرفیت‌ترین هارددیسک‌های موجود 10 ترابایت ظرفیت دارند.

13095455577l.jpg


تا آنجایی که اطلاع داریم، این اولین باری است که حافظه‌های فلش در زمینه ظرفیت از هارد دیسک‌ها سبقت می‌گیرند، البته نباید فراموش کرد که چنین ظرفیت بالایی، قیمت بالایی نیز دارد. طبق بنچمارک‌های ارائه شده از سوی خود Fixstars، طراحی این درایو 13 ترابایتی بیشتر بر کارایی پیوسته و نه حداکثر سرعت متمرکز است.
چنین درایوهای پرظرفیتی مطمئناً برای کاربران خانگی و معمولی طراحی نشده‌اند. به گفته خود Fixstars، این درایو‌ها که در دو گونه با ظرفیت 10 و 13 ترابایت عرضه می‌شوند، برای کارهایی که در آن‌ها خواندن و نوشتن ترتیبی بار کاری غالب است طراحی شده‌اند. قیمت مدل 13 ترابایتی این محصول 19،000 دلار است که مطمئناً نمی‌توان آن را ارزان خواند. بدین ترتیب هر یک ترابایت از آن، 1.46 دلار هزینه می‌برد.

Fixstars2-640x563.png


این درایو 2.5 اینچی با استفاده تراشه‌های حافظه MLC NAND ساخت توشیبا و بکارگیری فناوری ساخت 15 نانومتری تولید می‌شود. کنترلر این درایو به طور ویژه‌ای برای آن طراحی شده است. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی به ترتیب 580 و 540 مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. مصرف انرژی در حالت بلا استفادگی 3 وات و در حالت لود 6.5 وات است. با اینکه این درایور در فرم فاکتور استاندارد 2.5 اینچی طراحی شده، اما در حقیقت ارتفاع آن 15 میلی متر بیشتر است و از این رو امکان جای دادن آن در لپ تاپ‌ها وجود ندارد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد جدید X170-Extreme ECC از سوی گیگابایت معرفی شد
گیگابایت پیشرو در تولید مادربرد و کارت گرافیک یک مادربرد جدید با طرحی نوین بر پایه سوکت LGA1151 به خط تولید خود اضافه کرد.این مادربرد که X170-Extreme ECC نام دارد توسط گیگابایت و مخصوص پردازنده های سروری Xeon و نسل جدید رم های DDR4 ECC ساخته شده است.
از ویژگی های این محصول جدید می توان به پشتیبانی آن از سه درگاه PCI-Express اشاره نمود که به کاربران امکان استفاده از دو کارت گرافیک Nvidia به صورت SLI و سه کارت گرافیک AMD به صورت CorssfireX را می دهد.از دیگر ویژگی های مهم این مادربرد جدید قرار گرفتن کارت صدای حرفه ای Creative Sound Core3D بر روی آن می باشد که در کنار تکنولوژی OP-AMPنوید یک صدای خوب و شفاف را به مصرف کنندگان این محصول می دهد.درگاه های ذخیره سازی آن نیز شامل سه درگاه Sata Express به همراه 8 درگاه Sata 6Gb/s و دو سوکت M.2 با سرعت 32Gb/s می باشد که کاربران می متوانند از تمامی این درگاه ها به صورت هم زمان استفاده کنند.
L151_1.jpg

مدار تغذیه 11 فاز CPU نیز توانایی تامین برق مصرفی تمامی پردازنده های نسل جدید LGA1151 به صورت مداوم و طولانی مدت را دارا می باشد.در قسمت پنل پشتی این ماربرد دو درگاه USB DAC-UP می شود که این درگاه ها یک جریان برق بدون نویز را در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند ابزار آلات صوتی خود همانند کارت صدا و اسپیکر های USB را به آن متصل کنند ، یک خروجی Display Port و HDMI هم برای دریافت تصویر IGP تعبیه شده است که این خروجی های تصویر قادر هستند تا تصویری به ابعاد 4K در اختیاری افرادی که فاقد کارت گرافیک PCI-Expressهستند قراردهند.مهم ترین تکنولوژی مورد استفاده در مادربرد Z170 گیگابایت نیز در این محصول رعایت شده است ، قرار گیری USB Type-C و Type-A با استفاده از چیپست Intel Extreme 3.1 به کاربران این امکان را می دهد تا سرعت تبادل اطلاعات خود را خداکثر به 16Gb/s برسانند.خروجی 7.1 کاناله صدا نیز به همراه خروجی Optical و دو درگاه LAN Killer E2400 نیز در پنل پشتی قرار دارند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نمایش آغاز شد! غرش کارت گرافیک دو هسته‌ای Radeon Fury X2 به خوبی به گوش می‌رسد
آنطور که پیداست، وقت نمایش فرارسیده است، کمپانی AMD کارت گرافیکی آتی خود را به نام Radeon Fury X2 طی VRLA به نمایش گذاشته است، این خبر از سوی چندین شرکت فعال در حوزه واقعیت مجازی که در این رویداد حضور داشته‌اند، تایید شده است، با این حال هنوز هم از این کارت به عنوان dual Fiji اسم برده می‌شود. به گفته شرکت Falcon Northwest، این کارت بسیار کوچک است و به آسانی در یک کیس 4 اینچی جای می گیرد.
guru3d-fury-x2-1.png


کارت دو هسته‌ای Fury X2 در مجموع دارای 8 گیگابایت حافظه HBM است. این کارت توان خود را از 128 واحد محاسباتی GCN و 8192 پردازنده جریانی می گیرد. با توجه به میزان مصرف انرژی و توان حرارتی چنین کارتی، مطمئناً به خنک کننده مایع مجهز خواهد بود.

img_0578.jpg


تراشه Fiji مبتنی بر نسل سوم از معماری پردازنده گرافیکی GCN 1.2 می باشد اما به طرز حیرت انگیزی تعداد خارق العاده 4096 واحد سایه زنی در دل آن جای گرفته است. فرکانس پایه پردازنده 1050 مگاهرتز می باشد و 4 گیگابایت حافظه HBM یا حافظه با پهنای باند بالا آن را همراهی می کند. در نگاه نخست و در مقایسه با کارت 12 گیگابایتی تایتان ایکس انویدیا شاید این 4 گیگابایت مقدار ناچیزی به نظر برسد اما به لطف فناوری HBM؛ این 4 گیگابایت که رابط حافظه 4096 بیتی خود باز هم شگفت آور است می تواند پهنای باند حافظه عظیم 512 گیگابایت بر ثانیه را ارائه کند.

guru3d-fury-x-2.jpg


این تراشه که بزرگترین تراشه ساخت AMD از نظر اندازه است، تعداد 64 واحد پردازشی دارد که هر واحد آن از 64 واحد سایه زنی تشکیل شده است. از دیگر مشخصه های هیجان انگیز این تراشه می توان به 64 واحد ROP و 256 واحد TMU یا آدرس دهی بافت اشاره کرد. برخورداری از چنین مشخصات وجد آورنده ای به قدرت محاسباتی 8.6 ترافالاپس انجامیده است. حافظه ویدئویی این پردازنده گرافیکی از 4 تراشه 1 گیگابایتی با فرکانس 1 گیگاهرتز که پشته سازی شده اند تشکیل شده است.

طبق اطلاعات محدودی که هم اکنون در دسترس است، احتمالاً این کارت هم‎زمان با معرفی، عرضه نیز می شود. با این حال تکنیک AMD برای Crossfire این دو پردازنده گرافیکی جدید جالب خواهد بود. در گذشته AMD از سویچ PLX برای اینکار بهره می گرفت اما با ورود XDMA Crossfire، احتمالاً AMD تکنیک متفاوتی را بکار خواهد گرفت
انتظار می‌رود که AMD کارت گرافیک دو هسته‌ای جدید خود را در فصل دوم سال جاری معرفی کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
G.Skill با کیت 128 گیگابایتی Ripjaws V به سیم آخر می زند!

به نقل از شهر سخت افزار :
به نظر میرسد که هیچ چیز G.Skill را از ساخت کیت های حافظه سریعتر باز نمی دارد، حتی در دست داشتن رکورد جهانی نیز برای این کمپانی پیشرو کافی نیست. همین چند روز قبل بود که G.Sklli کیت 128 گیگابایتی DDR4 را با فرکانس عظیم 3000 مگاهرتز و با تایمینگ خیلی خوبی معرفی کرد. امروز این کمپانی کیت 128 گیگابایتی سریعتر Ripjaws V با تحسین بر انگیز 3200 مگاهرتز را معرفی کرد.

Ripjaws-V-Black_w_600.png


این کیت 128 گیگابایتی از 8 ماژول 16 گیگابایتی تشکیل شده و برای پلتفرم X99 طراحی شده است. طبق معمول، جدیدترین کیت G.Skill از فناوری XMP2.0 اینتل به منظور پیکربندی آسان بهره می گیرد. با ولتاژ 1.35 ولت که کران بالای ولتاژ استاندارد DDR4 می باشد، این کیت همان تایمینگ کیت 3000 مگاهرتزی را با CL14-14-14-34 ارائه می کند.

این کیت 128 گیگابایتی خارق العاده از استاندارد XMP2.0 اینتل به منظور پیکربندی چهارکاناله حافظه تحت پلتفرم X99 پشتیبانی می‌کند. تصویر زیر کیت پرقدرت 128 گیگابایتی جی اسکیل را تحت استرس بر روی ماردبرد MSI X99A GODLIKE Gaming و پردازنده Core i7-5960X نشان می‌دهد.



فروش این کیت پرسرعت از اواخر ماه فوریه آغاز می شود و اگر مجذوب آن شده اید، باید 1,070 دلار برای آن کنار بگذارید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
فلش درایو جدید سونی با قابلیت اتصال همزمان USB Type-C و Type-A معرفی‌شد
هم اکنون در مرحله ای قرار داریم که تعداد دستگاه های دارای USB Type-C به سرعت رو به رشد هستند و در آینده ای نزدیک باید این پورت را به عنوان یک خروجی استاندارد در گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها بشناسیم. اما تا آن زمان که حضور این پورت در همه دستگاه های هوشمند کاملاً مرسوم شود محصولات مختلف مجبور هستند از رابط های اتصال متنوعی برخوردار باشند.

Sony%20Flash%20Drive2.jpg


یکی از دلایلی که پورت USB Type-C اخیراً مورد توجه قرار گرفته است کاربردهای فراوان آن است که سبب شده این پورت فراتر از یک رابط اتصال شناخته شود. به عنوان مثال اپل در مک بوک های 12 اینچی جدید خود از این پورت برای انتقال انرژی الکتریکی به این دستگاه و شارژ باتری آن استفاده کرده است.

سونی نیز امروز به منظور اینکه بتواند خیال کاربران خود را آسوده کند یک فلش درایو USB جدید را به مرحله تولید رسانده است که به صورت همزمان از دو رابط اتصال USB Type-C و USB Type-A بهره می برد تا در آن واحد بتواند با طیف بسیار وسیعی از دستگاه ها رابطه برقرار کند. سونی همچنین برای این محصول جدید خود حجم های متنوعی همچون 16، 32 و 64 گیگابایت را هم در نظر گرفته است.

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی سونی سری درایوهای USB 3.1 Gen1 CA1 به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر سازگاری کامل با اسمارت فون های جدید و مجهز به پورت USB Type-C قابلیت اتصال به لپ تاپ ها و تبلت ها را نیز داشته باشد. این محصول سونی همچنین با تمام سیستم عامل های ویندوز، مک و اندروید و همچنین دستگاه های کروم بوک سازگار است. این فلش درایو قرار است ماه آینده عرضه شود.

Sony%20Flash%20Drive3.jpg

 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد های گیمینگ از نگاه گیگابایت باید چه ویژگی های خاصی داشته باشند؟
کمپانی گیگابایت در سری مادربرد های گیمینگ خود امکانات ویژه ای را جهت ارتقای تجربه گیمینگ کاربران اعم از آماتور تا حرفه ای تدارک دیده است. این امکانات در جنبه های مختلف از جمله سازگاری قطعات سخت افزاری، کیفیت صوتی، پایداری و دوام سیستم و... به کمک گیمر ها می آیند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از این امکانات ویژه که مخصوصا برای گیمر ها اهمیت خاصی دارند.

5454454.jpg


طراحی مدرن ، پرهیجان و شکاف های پرتعداد

مادربرد های گیمینگ گیگابایت طراحی ساده و در عین حال پرهیجانی دارند. استفاده از هیت سینک ها، چیپ ها و اسلات های پرتعداد هم باعث افزایش کارایی در کاربرد های مختلف می شود و هم نمایی حرفه ای به مادربرد های گیمینگ می بخشد. پوشش فلزی اسلات های کارت گرافیک علاوه بر افزایش مقاومت این اسلات ها، جلوه ای یکتا به مادربرد های گیمینگ گیگابایت داده است که در هیچ برند دیگری دیده نمی شود. حتی در مادربرد های رده پایین گیمینگ گیگابایت امکان استفاده از چند کارت گرافیک مجزا(Multi-VGA) وجود دارد که نکته حائز اهمیتی برای نصب کارت های گرافیک حرفه ای می باشد.

Gigabyte%20Gaming%202.jpg


استفاده از چیپست های کاربردی

گیمینگ و به ویژه گیمینگ آنلاین از جمله حوزه هایی می باشند که کوچکترین تاخیر از سوی قطعات سخت افزاری می تواند لطمه زیادی به تجربه گیمینگ افراد وارد سازد. جهت این گونه مشکلات،مادربرد های گیمینگ گیگابایت به چیپست های مخصوصی مجهز گردیده اند. چیپست های کنترلر شبکه پیشرفته ای مثل Killer E2400 و Killer E2200 و چیپست های حرفه ای Intel GbE در مادربرد های گیمینگ گیگابایت تضمین کننده تجربه ای روان در بازی های کامپیوتری آنلاین می باشند.

Gigabyte%20Gaming%203.jpg


همچنین از بهترین پکیج های صوتی و کارت صدا برای ارائه صدای شفاف و با کیفیت در فیلم ها و بازی ها استفاده می شود. استفاده از قطعات کمپانی های معتبری چون Creative و Realtek مانند پردازنده 4 هسته ای Creative Sound Core3D™ و همچنین امکاناتی همچون OP-AMP های قابل تعویض، خازن های Nichicon و USB DAC-UP جهت جلوگیری از هرگونه نویز جهت برآورده سازی این گونه نیاز ها صورت گرفته اند.

Gigabyte%20Gaming%204.jpg


USB 3.1 Type-C، SATA Express و M.2

لازمه اتصال SSD ها و ابزار های پرسرعت، پورت های پرتعداد با پهنای باند کافی است تا محدودیتی در کارایی آن ها ایجاد نشود. این پورت های پرسرعت به تعداد کافی در مادربرد های گیمینگ گیگابایت وجود دارند.پورتی که در آینده به آن احتیاج خواهید داشت USB 3.1 خواهد بود که در انواع Type-A و Type-C در مادربرد های گیمینگ گیگابایت موجود است. همچنین، استفاده از کنترلر Intel® USB 3.1 Controller پهنای باند 32 گیگابیت در ثانیه فراهم آورده است. ابزار های جانبی گیمر ها مانند هارد های اکسترنال، موبایل و تبلت از این پهنای باند بهره می برند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گزارش: هارددیسک‌های معیوب Seagate این کمپانی را به دادگاه می‌برند
اخیراً دادخواستی علیه کمپانی Seagate با موضوع خرابی بیش از حد معمول هارد دیسک‌های 3 ترابایتی (اینترنال و اکسترنال) تقدیم دادگاه شده است. طی این دادخواست ادعا شده Seagate قادر به عرضه هارد دیسک‌هایی منطبق بر مشخصات و شرایطی که تبلیغ می کند نیست.

file-079576419ccacff015.jpg


مقایسه نرخ خرابی سالانه هارد دیسک های مورد استفاده Backblaze

با اینکه Seagate هارد دیسک‌های خود را «قابل اطمینان» توصیف می‌کند اما غالباً این کمپانی به ساخت یکی از بد‌ترین هارد دیسک‌های بازار متهم می‌شود و برخی مدعی هستند هارد دیسک‌های این کمپانی معیوب بوده و به طرز معناداری به طور برگشت ناپذیری خراب می‌شوند. اکنون این دست از مدعیان، Seagate را به دلیل عرضه محصولاتی با شرایط مورد ادعای خود و به نام مشتریان به دادگاه می‌برند. این دادخواست بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت Backblaze علیه Seagate به دادگاه برده می‌شود. تاکنون بار‌ها شرکت Backblaze که در زمینه پشتیبان گیری آنلاین فعالیت دارد، هارد دیسک‌های ساخت Seagate را جزو محصولات با بیشترین میزان خرابی معرفی کرده است.

در دادخواست مورد بحث آمده است:

«بر اساس تجربه مصرف کنندگان و گزارش‌های ارائه شده از سوی Backblaze، (یک کمپانی ارائه دهنده خدمات پشتیبان گیری آنلاین)، میزان خرابی هارد دیسک‌های Seagate در حقیقت بسیار بیشتر از آن چیزی است که تبلیغ می‌شود و درایوهای این کمپانی به اندازه محصولات دیگر سازندگان هارد دیسک‌، دوام نمی‌آورند.»

کمپانی Seagate تاکنون واکنش رسمی نسبت به این دادخواست از خود نشان نداده است.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
آماده باش AMD برای پردازنده های جدید ZEN با عرضه خنک کننده های استوک Wraith این کولر عملکرد مطلوبی نسبت به خنک کننده استوک دارد .
image_10.jpg


graph1.png
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گوگل پاسخ می دهد: کدام نوع از درایوهای SSD با دوام تر هستند؟

به نقل از شهر سخت افزار :درایورهای SSD بسیار پرسرعت‌تر و کم مصرف‌تر از هارد دیسک‌ها هستند اما با این حال آن‌ها نیز نقطه ضعیف هایی دارند. بر خلاف هارد دیسک ها، میزان اطلاعات قابل نوشتن بر روی درایوهای SSD محدود است، از این رو فناوری‌های مختلفی ابداع شده‌اند. یکی از فناوری‌های گران قیمت SLC نام دارد که به دلیل قیمت بالا، تنها در مصارف حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و باور بر این است که با دوام‌تر و قابل اعتماد‌تر هستند. اکنون مطالعات گوگل نشان می دهد که در عمل چنین نیست.

DSC_3756.jpg


در SSD‌های اولیه از سلول‌های حافظه SLCا(Single Level Cell) استفاده می‌شد که هر سلول حافظه تنها قادر به نگه داری یک بیت داده است. این نوع از حافظه به دلیل محدودیتی که دارند، در درایوهای با ظرفیت بالا بسیار گران تمام می‌شوند اما همواره طول عمر و سرعت بالا، یکی از ویژگی‌های آن‌ها دانسته می‌شد، به همین دلیل در مصارف حرفه‌ای نظیر دیتا سنتر‌ها، از درایوهای SSD مبتنی فناوری SLC استفاده می‌شود. در آن سو در SSD‌های رده مصرف کنندگان خانگی که قیمت پایین تری دارند، از سلول‌های حافظه MLCا(Multi Level Cell) استفاده می‌شود. بر خلاف سلول‌های SLC که هر سلول تنها قادر به نگهداری یک بیت (0 یا 1) است، سلول‌های MLC قادر به نگهداری به دو بیت به ازای هر سلول هستند، نتیجه آن ارزان‌تر تمام شدن ظرفیت‌های بالا است.

nand-types-1.jpg


در حالی که تراشه‌های حافظه نوع MLC ارزان‌تر و پرظرفیت‌تر هستند، اما معایبی نیز دارند که از‌‌ همان ابتدای معرفی، سرعت پایین‌تر و طول عمر کمتر در مقایسه با نوع SLC، از صفات آن‌ها دانسته می‌شد. با توجه به بر‌تر دانستن تراشه‌های SLC، درایوهایی نیز بر پایه این فناوری برای مصارفی که اطمینان پذیری بالا‌تر ضروری است، روانه بازار شده‌اند. بنابراین هیچ عجیب نیست برای مصارف مهم سراغ این درایوهای پرسرعت‌تر می‌روند. تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد و کاربران بسته به نیاز خود، بین درایوهای قابل اطمینان‌تر و پرسرعت‌تر SLC یا ارزان‌تر MLC، یکی را انتخاب می‌کنند، اما گر از نظر طول عمر و دوام تفاوتی چشمگیری میان این دو نباشد چطور؟
گوگل روز جمعه در کنفراس FAST 16 USENIX گزارشی را از نتیجه مطالعات بر روی مراکز داده خود ظرف 6 سال گذشته منتشر کرد که بسیاری را حیرت زده کرد. یافته‌های قابل توجه این پژوهش عبارت‌اند از:

  • درایوهای SLC که بازار کاربری‌های سازمانی را هدف گرفته‌اند و رده بالا محسوب می‌شوند، بادوم‌تر و اطمینان پذیر‌تر از درایوهای ارزان قیمت‌تر MLC نیستند.
  • عمر (مدت استفاده)، بیشتر از میزان استفاده (خواندن و نوشتن اطلاعات)، در خرابی درایوهای SSD نقش دارد. از این رو نگرانی‌ها بابت کاهش عمر سلول‌های حافظه در پی استفاده زیاد، با فناوری‌های حافظه فعلی بی‌مورد است.
  • با اینکه درایوهای SSD کمتر به تعویض نیاز پیدا می‌کنند (غیر قابل استفاده می‌شوند)، اما بیشتر از هارد دیسک‌های معمولی دچار عیب می‌شوند.
گزارش گوگل یافته‌های بسیار جالبی را با خود دارد و نشان می‌دهد صرف هزینه‌های گزاف برای خرید درایوهای SLC اشتباه است. آنچه که به وضوح مشخص است، میزان خرابی درایوهای SSD از هارد دیسک‌های معمولی بیشتر است، بنابراین ایده بدی نیست که به طور مرتب از اطلاعات مهم خود بر روی رسانه ذخیره سازی دیگری پیشتیبان بگیرید.
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
hkgxc7blgs7761b1l1.jpg






شرکت AMD قصد ایجاد استانداردی جدید در زمینه‌ی کارت‌گرافیک‌های اکسترنال (قابل حمل) برای نوت‌بوک‌ دارد. این استاندارد جدید به دارندگان نوت‌بوک‌های با سخت‌افزار ضعیف، امکان داشتن سخت‌افزاری در حد یک سیستم گیمینگ بالارده را می‌دهد. این استاندارد حتی ممکن است به شرکت AMD در طراحی اینگونه کارت‌گرافیک‌ها و سیستم خنک‌کننده آنها کمک کند. این کارت‌گرافیک‌های اکسترنال برعکس کارت‌گرافیک‌های موبایل واقع در داخل لپتاپ که بدلیل نیاز داشتن به منبع انرژی و سیستم خنک‌سازی اضافی، قطر لپتاپ را افزایش می‌دهد، جدا و بیرون از لپتاپ قرار داشته و بصورت جداگانه از برق شهری تغذیه می‌شود و به منبع برق لپتاپ کاری ندارد.



این استاندارد که توسط شرکت AMD مرعفی شده است، به‌معنی انحصاری بودن آن برای محصولات شرکت AMD نیست، بلکه قشر زیادی از لپتاپ‌ها با سخت‌افزارهای گوناگون می‌توانند از آن استفاده کنند. شرکت AMD صرفاََ کارت‌گرافیک، اکوسیستم نرم‌افزاری، کانکتورهای استاندارد، کابل‌ها، درایورها و پشتیبانی‌های لازم برای سیستم‌عامل را ارائه خواهد داد تا امکان استفاده از استاندارد مذکور تنها با اتصال کارت‌گرافیک به لپتاپ را ممکن کند. برای مثال، کارت‌گرافیک قابل حمل با رابطی پرسرعت (مانند Thunderbolt) به لپتاپ متصل خواهد شد. درایورهای مخصوص این کارت‌گرافیک باعث پردازش بهتر بازی‌ها خواهد شد و از همان رابط، بازی پردازش شده به صفحه‌ی مانیتور شما منتقل خواهد شد. البته این استاندارد به استفاده از کارت‌گرافیک قابل حمل در سیستم دسکتاپ خسته‌کننده‌ی کار شما یا هرگونه سیستم SFF ITX را نیز خواهد داد. عکس بالا; رابط Core Graphics از شرکت Razer است که درون آن کارت‌گرافیک R9 Nano از شرکت AMD قرار گرفته است. از دیگر رابط‌های مشابه می‌توان به داک MSI Gamnig و آمپلی‌فایر Alienware Graphics اشاره کرد.

منبع: techpowerup
مترجم: مجتبی حیدرزاده
 
Last edited:

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
ایسر بازار مانیتورهای گیمینگ را آتش می زند!



ظاهرا "ایسر" قصد ندارد که دست از سر سخت افزارهای گیمینگ بر دارد.مدل های متنوع مانیتورهای Predator و لپ تاپ های این خانواده سند این حرف است.ایسر از ابتدای سال 2016 تا کنون بیشترین مانیتورهای گیمینگ را بین برندهای دیگر معرفی و روانه بازار کرده است.قیمت بسیار مناسب در کنار امکانات ایده آل،کاربران را به خوبی جذب ایسر کرده است.این شما و این هم یک درنده زیبا و مدرن دیگر.



XB321HK آخرین محصول 32 اینچی ایسر در زمینه مانیتورهای گیمینگ است.این نمایشگر دارای یک پنل مسطح با پشتیبانی از دقت 4K است.یک پنل IPS که قادر به تامین رزولوشن 3840×2160 است.ایسر زاویه دید 178 درجه از هر سمت را برای این نمایشگر تائید کرده است.به لطف پنل 10 بیتی،مانیتور می تواند 1.07 میلیارد رنگ را به نمایش در آورد.از آنجایی که این مانیتور یک محصول حرفه ای در زمینه گیمینگ است،ایسر از فناوری G-Sync نیز بهره برده است.

حداکثر شدت روشنایی پنل برابر با 350 cd/m2 است که بسیار مناسب به نظر می رسد.در نهایت می توان به زمان پاسخ دهی پنل اشاره کرد که ایسر موفق به دستیابی 4 میلی ثانیه برای یک پنل IPS شده است.نسبت تصویر در این مانیتور 16:9 است و با توجه به برچسب قیمت گذاری زیر 800 دلار،برای کاربرانی که از مانیتورهای فوق واید راضی نبوده و به دنبال یک محصول مسطح و با Aspect های سنتی هستند،بسیار مناسب است.
منبع : sakhtafzarmag.
نوشته شده توسط امیرحسین آریایی
 
Last edited:

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
مادربرد MSI Z170A Krait Gaming 3X، برای آنهایی که عاشق بازی هستند!
شرکت MSI به مناسبت 30 سال حضور در صنعت مادربرد، از یک مادربرد ویژه سوکت LGA1151 به نام Z170A Krait Gaming 3X پرده برداشت. این برد همان رنگبندی مشکی و سفید سری Krait را به ارث برده است. ترکیب برد PCB مشکی با حرارت گیرها، درگاه ها و رگه های سفید، زیبایی بسیار خاصی به این مادربرد بخشیده است. افزون بر طراحی گیمر پسند، Z170A Krait Gaming 3X قابلیت ها و مشخصات برانگیزنده ای نیز دارد که در ادامه می توانید با آن بیشتر آشنا شوید.

14c.jpg


Z170A Krait Gaming 3X یک مادربرد میان رده طراحی شده در فرم فاکتور ATX است. توان مورد نیاز این مادربرد از ترکیب یک کانکتور 24 پینی ATX با یک کانکتور 8 پینی EPS تامین می شود از مدار تغذیه ای با 7 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده بهره می برد. در مدار تغذیه این مادربرد، از چوک های بسیار پرظرفیت و با کیفیت تیتانیوم استفاده شده است.

14d.jpg


در سمت راست سوکت LGA1151، چهار شکاف حافظه DDR4 با پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم با فرکانس حداکثر 3600 مگاهرتز تحت پیکربندی دو کاناله قرار دارد. بر روی برد دو شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16 به پردازنده تعبیه شده که به رنگ سفید هستند. دیگر شکاف های توسعه این مادربرد را یک PCI-Express 3.0 x16 ( به صورت فیزیکی با پهنای گذرگاه x4 و منشعب از چیپ ست اصلی) و چهار PCIe 3.0 x1 تشکیل می دهند. درگاه های مخصوص وسایل ذخیره سازی از یک شکاف 32 Gb/s M.2، یک 16 Gb/s SATA-Express و شش SATA 6 Gb/s تشکیل شده است.

14b.jpg


راهکار صوتی آنبرد AudioBoost 3 دارای آمپلی فایر هدست دوقلو، خازن های مخصوص صدا، مدار ایزوله، فناوری بهبود دهنده Nahmic و مبتنی بر تراشه Realtel ALC1150 می باشد. درگاه شبکه گیگابیتی واقع در پنل پشتی بر پایه کنترلر I219-V اینتل است. دیگر درگاه های این مادربرد را دو USB 3.1 (یکی نوع A و دیگر نوع C) و شش USB 3.0 تشکیل می دهند.

MSI تاکنون قیمت این مادربرد را اعلام نکرده است اما انتظار می رود قیمت بسیار خوبی داشته باشد.

منبع:techpowerup
نوشته شده توسط خبات کریمی
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد MSI Z170A Krait Gaming 3X، برای آنهایی که عاشق بازی هستند!
شرکت MSI به مناسبت 30 سال حضور در صنعت مادربرد، از یک مادربرد ویژه سوکت LGA1151 به نام Z170A Krait Gaming 3X پرده برداشت. این برد همان رنگبندی مشکی و سفید سری Krait را به ارث برده است. ترکیب برد PCB مشکی با حرارت گیرها، درگاه ها و رگه های سفید، زیبایی بسیار خاصی به این مادربرد بخشیده است. افزون بر طراحی گیمر پسند، Z170A Krait Gaming 3X قابلیت ها و مشخصات برانگیزنده ای نیز دارد که در ادامه می توانید با آن بیشتر آشنا شوید.

14c.jpg


Z170A Krait Gaming 3X یک مادربرد میان رده طراحی شده در فرم فاکتور ATX است. توان مورد نیاز این مادربرد از ترکیب یک کانکتور 24 پینی ATX با یک کانکتور 8 پینی EPS تامین می شود از مدار تغذیه ای با 7 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده بهره می برد. در مدار تغذیه این مادربرد، از چوک های بسیار پرظرفیت و با کیفیت تیتانیوم استفاده شده است.

14d.jpg


در سمت راست سوکت LGA1151، چهار شکاف حافظه DDR4 با پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم با فرکانس حداکثر 3600 مگاهرتز تحت پیکربندی دو کاناله قرار دارد. بر روی برد دو شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16 به پردازنده تعبیه شده که به رنگ سفید هستند. دیگر شکاف های توسعه این مادربرد را یک PCI-Express 3.0 x16 ( به صورت فیزیکی با پهنای گذرگاه x4 و منشعب از چیپ ست اصلی) و چهار PCIe 3.0 x1 تشکیل می دهند. درگاه های مخصوص وسایل ذخیره سازی از یک شکاف 32 Gb/s M.2، یک 16 Gb/s SATA-Express و شش SATA 6 Gb/s تشکیل شده است.

14b.jpg


راهکار صوتی آنبرد AudioBoost 3 دارای آمپلی فایر هدست دوقلو، خازن های مخصوص صدا، مدار ایزوله، فناوری بهبود دهنده Nahmic و مبتنی بر تراشه Realtel ALC1150 می باشد. درگاه شبکه گیگابیتی واقع در پنل پشتی بر پایه کنترلر I219-V اینتل است. دیگر درگاه های این مادربرد را دو USB 3.1 (یکی نوع A و دیگر نوع C) و شش USB 3.0 تشکیل می دهند.

MSI تاکنون قیمت این مادربرد را اعلام نکرده است اما انتظار می رود قیمت بسیار خوبی داشته باشد.

منبع:techpowerup
نوشته شده توسط خبات کریمی
وبسایت منبع باید ذکر بشه و گرنه پست ها حذف میشه
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
قدرتمندترین SSD جهان در دستان سامسونگ

به نقل از سایت مجله سخت افزار : کمپانی سامسونگ با نام غول تراشه جهان،در حال حاضر به یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه های سیلیکون در زمینه حافظه و پردازش مبدل شده است که به طور مداوم در حال افزایش محصولات خود است.این برند در ماه آگوست سال 2015 اعلام کرده بود که به دنبال یک شگفتی در زمینه ذخیره سازی SSD در جهان است.ظاهرا سامسونگ موفق به تولید این شگفتی شده است!

سامسونگ الکترونیک از جمله معدود کمپانی هایی است که دارای زیرساخت های کافی برای دست یابی به هر گونه تکنولوژی و اختراع است.از همین رو کارمندان و مهندسین این برند در چندین کشور جهان از جمله ایالات متحده و کره جنوبی،درون دفترهایی به فعالیت مشغول هستند که تنها هدف اش کار بر روی ابداعات جدید است.سامسونگ از مدت ها پیش به دنبال سالید هایی بود که بتوانند به آسانی محدودیت های حجم را در NAND دور زده و این نقطه ضعف تاریخی SSD ها را حذف نماید.ظاهرا این تلاش ها به بهترین شکل ممکن انجام و پاسخ آن نیز دریافت شده است.

ساعاتی پیش سامسونگ به طور رسمی محصولی با نام PM1633a را معرفی کرد.این محصول یک درایو سالید با حجم 15.36 ترابایت است که در یک پک کلاس 3.5 اینچی قرار گرفته است.ما برای ارضای عطش بازار حافظه های پر سرعت و با حجم بالا تلاش های بسیار را انجام داده و ***** تراشه های ذخیره سازی در جهان با مهندسین سامسونگ خواهد بود.این سخنان آقای Jung-bae Lee است که ایشان در ادامه گفت:تیم طراحان سامسونگ به زودی محصولات جدیدی را بر پایه فناوری 3D-V NAND تولید خواهند کرد.

15a.jpg


برای تولید این محصول از تراشه های 16 لایه ای 3D-V NAND به صورت انباشته استفاده شده است.نزدیک به 32 بسته فلش 512 گیگابایتی برای ایجاد این فضا به خدمت گرفته شده است.سامسونگ اعلام کرده است که برای طراحی این ذخیره ساز استثنائی،از فناوری نسل سوم تولید تراشه ها استفاده کرده است. PM1633aدارای سرعت خواندن/نوشتن 200000/32000 IOPS در حالت تصادفی است و می تواند خواندن متوالی را تا حداکثر 1200 مگابایت به نمایش بگذارد.این مقدار دو برابر سالید های موجود برای اینترفیس ساتا 3 است.سامسونگ از 16 گیگابایت حافظه DRAM و یک کنترلر جدید به همراه خصوصیات پیچیده برای PM1633a بهره گرفته است.سامسونگ اعلام کرده است که در طراحی نرم افزاری کنترلر،بخشی را قرار داده این که مقدار زیادی چگالی فضای خالی به طور کامل در دسترس کاربر یا سیستم قرار گیرد.به احتمال زیاد منظور پهنای باند بالا و توانایی پردازش چیپست برای ارائه پهنای باند در کنار پردازش سریع بوده است.

سامسونگ اعلام کرده است که عمر تراشه های این محصول چندین برابر بیشتر از MLC و TLC است.علاوه بر آن یک مکانیزم حفاظت از داده و الگوریتم ترمیم در صورت قطع جریان برق است.در نتیجه سیستم با ثبات تر و بسیار قابل اطمینان خواهد بود.در حال حاضر قیمتی برای این ذخیره ساز ناب اعلام نشده است اما سامسونگ از تولید انبوده این محصول در ظرفیت های دیگر و همچنین حرکت به سوی طراحی SSD SAS های جدید سخن گفته است. PM1633aمی تواند در سیستم های سرور،دسکتاپ های HI-END خانگی،سیستم های پایگاه داده،سیستم های نظامی،ایستگاه کاری و...مورد استفاده قرار گیرد.لازم به ذکر است که برای جلوگیری از گلوگاه در این محصول،بهتر است که از سخت افزارهایی با پرفورمنس بالا استفاده گردد.
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
چالش های تکنولوژی واقعیت مجازی برای بازی سازان



تا چندی دیگر شاهد ورود رسمی صنعت بازی های کامپیوتری به دنیای نوینی به نام دنیای واقعیت مجازی خواهیم بود. دنیایی که با وجود تمام جاذبه های ظاهری و پتانسیل های متعددی که در دل خود جای داده است هنوز در نگاه کلی بسیار مبهم و مرموز جلوه می کند. هر چه باشد صنعت بازی سازی تا پیش از این تجربه های نسبتاً نا موفقی نظیر بازی های سه بعدی (که می توان گفت در همان نطقه خفه شده و نا کام باقی ماندند) و بازی های حرکتی (که در نهایت نتوانستند از قالب بازی های کژوال خارج شوند و گیمر های حرفه ای را به سوی خود جلب نمایند) را پشت سر گذاشته است و از همین رو نمی توان از هم اکنون برای بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی موفقیتی صد در صد و تضمین شده را قائل بود. در مطلب پیش رو قصد داریم به برخی دلایل اصلی این امر اشاره نماییم و به اتفاق یکدیگر این موضوع را از نظر بگذرانیم که چرا نمی توان در حال حاضر بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی را آینده ی اصلی صنعت بازی سازی قلمداد کرد.





مسلماً چالش های جدیدی که دنیای واقعیت مجازی برای بازی سازان مختلف پدید می آورد را کسی بهتر از خود بازی سازان نمی شناسد و در عین حال برای تشریح نقاط قوت این دنیای نوین هم آن ها بهترین افراد صاحب نظر در این زمینه خواهند بود. بنا بر این در مطلب پیش رو سعی کرده ایم تا به دنیای واقعیت مجازی و تهدید ها و فرصت های پیش روی آن از زاویه ی دید یک بازی ساز بنگریم. یکی از بازی سازانی که ظرف یکی دو سال اخیر توانسته است در دنیای بازی های کامپیوتری اسم و رسم قابل قبولی برای خود به هم بزند آقای دین هال است. خالق بازی بسیار پر طرفدار DayZ (این بازی در اصل و در ابتدا یک ماد به شمار می رفت) که هم اکنون در استودیوی بازی سازی شخصی خود یعنی RocketWerkz به امر تولید بازی های کامپیوتری مشغول بوده و دیگر نقش خاصی در امر توسعه ی بازی DayZ ندارد. آقای هال در حال حاضر پروژه ی ساخت بازی جاه طلبانه ی Ion را در استودیوی اختصاصی خود در دست تولید دارد. اثری در سبکی مشابه با عناوین کلان چند نفره ی آنلاین که در ظاهر امر فیلم سینمایی ماندگار استنلی کوبریک یعنی 2001: یک ادیسه ی فضایی را در ذهن تداعی می کند (حداقل برای نگارنده – با توجه به نمایش های منتشر شده از این بازی تا کنون – که این چنین بوده است). با این حال بر طبق برخی اطلاعات موجود، بازی Ion تنها پروژه ی در دست تولید آقای هال و همکارانش در استودیو RocketWerkz به شمار نمی رود و آن ها در کنار این بازی به ساخت اثری اختصاصی برای پلتفرم Steam VR و ابزار انحصاری این پلتفرم یعنی هدست واقعیت مجازی HTC Vive مشغول هستند که البته پروژه ای پنهانی محسوب می شود و هنوز اسم و رسم آن به درستی اعلام نشده است. بنا بر این کاملاً واضح به نظر می رسد که دین هال اشراف نسبتاً کاملی بر ابزار HTC Vive داشته باشد و بتواند نکات مثبت و منفی این ابزار و دنیای واقعیت مجازی را بهتر از دیگران بر شمارد.

HVivejj.jpg


در کنار ابزار HTC Vive به نظر می رسد که آقای هال از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift نیز اطلاعات دقیقی در دست دارد. در واقع او معتقد است که این دو ابزار تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و این تفاوت در حدی است که می توان این دو محصول را پلتفرم هایی کاملاً متفاوت از یکدیگر قلمداد کرد (به اعتقاد او با در دست گرفتن این دو ابزار می توان تفاوت های میان آن ها را به خوبی احساس کرد). بنا بر اعتقاد آقای هال دو هدست واقعیت مجازی مذکور حتی در امر به تصویر کشیدن رنگ ها و سایه های اجسام نیز تفاوت های فراوانی با یکدیگر دارند و در هنگام بهره گیری از آن ها کاملاً مشخص است که استفاده کنندگان این محصولات دو ابزار کاملاً متفاوت را مورد استفاده قرار داده اند. از آن جایی که استودیوی اختصاصی دین هال هم اکنون به ساخت یک بازی جدید برای هدست واقعیت مجازی HTC Vive مشغول است، مسلماً توانایی های منحصر به فرد این هدست واقعیت مجازی در نزد اعضای این استودیو شناخته شده تر از سایر پلتفرم های واقعیت مجازی جلوه می کند. در این میان هال تمرکز اصلی هدست واقعیت مجازی HTC Vive را بر ردگیری موقعیت و مکان قرار گیری استفاده کنندگان از این ابزار در حین بهره گیری از آن می داند. امری که توسط یکی از ملحقات هدست HTC Vive انجام می گیرد. ابزاری که با نام Lighthouse شناخته می شود و کاربرد اصلی آن نیز کم و بیش همانند نام آن خواهد بود. به این ترتیب که این ابزار با نصب بر روی دیوار اتاق کاربران هدست HTC Vive منطقه ای مربعی شکل با وسعت معین از اتاق را تحت پوشش خود قرار می دهد. منطقه ای که کاربران این ابزار قادرند در درون آن به شکلی آزادانه به حرکت بپردازند و تمام تحرکات شان توسط این بخش الحاقی مورد رصد قرار گیرد. به عبارت ساده تر اگر شما مشغول تجربه کردن اثر خاصی توسط هدست واقعیت مجازی HTC Vive باشید که بخش مهمی از گیم پلی آن مبتنی بر گردش و گشت و گذار در محیط باشد، به کمک ابزار Lighthouse قادر خواهید بود در منطقه ای معین از فضای اتاق به گردش بپردازید و به شکل کاملاً ملموسی گشت و گذار خود در دنیای واقعی اتاق را در دنیای مجازی بازی مذکور تجربه نمایید. در واقع این بخشی از همان وجه تمایزی است که دین هال از آن سخن می گوید. در کل نظر این بازی ساز نوپا در مورد ابزار HTC Vive و تکنولوژی واقعیت مجازی بسیار مثبت است و او محصول مشترک دو شرکت HTC و Valve را ابزاری فوق العاده برای سرگرم کردن مخاطبان خود می داند.

viveh.jpg


با این حال علی رغم تمام قابلیت ها و پتانسیل های بالایی که ابزار های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی و به خصوص هدست HTC Vive برای موفقیت در این دنیای نوین از آن بهره می گیرند، شاید این پرسش برای بسیاری از علاقه مندان به دنیای نوین واقعیت مجازی مطرح باشد که چرا در حال حاضر اکثر بازی های در دست ساخت برای پلتفرم های مختلف واقعیت مجازی به دست استودیو های بازی سازی مستقل در دست انجام هستند و در این میان شرکت های بزرگ بازی سازی آن چنان که باید تمام هم و غم خود را بر روی تولید آثار مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی متمرکز نساخته اند. شاید بهترین پاسخ برای این پرسش را بتوان از زبان خالق بازی DayZ شنید. بنا بر اعتقاد آقای هال به دلیل دنیای نوین و تجربه نشده ای که صنعت بازی های کامپیوتری در حال ورود به آن است هنوز بسیاری از شرکت های بازی سازی از این نکته با خبر نیستند که دوست داران دنیای واقعیت مجازی در ادامه ی راه علاقه مند به تجربه ی چه نوع عناوینی در این بستر جدید آن هم برای بلند مدت خواهند بود. در واقع به دلیل عدم وجود آزمون و خطا در این وادی جدید هنوز به طور قطع مشخص نیست که چه سبک بازی هایی در دنیای نوین واقعیت مجازی پر طرفدار تر از دیگر سبک ها خواهد بود یا این که چه عناوینی با چه خصوصیت های شاخصی خواهند توانست مخاطبان بیشتری را بر گرد خود جمع کنند. علاوه بر آن هنوز مشخص نیست که ابزار های واقعیت مجازی (با توجه به قیمت های اغلب گزافی که دارند) تا چه حد در میان مخاطبان خود فراگیر خواهند شد و به این ترتیب حجم کلی بازار بازی های واقعیت مجازی و میزان سود دهی آن ها برای افراد فعال در این بخش هنوز به طور واضح مشخص به نظر نمی رسد. بنا بر این هیچ عجیب نیست که بسیاری از شرکت های بازی سازی هم اکنون در حال حرکت دست به عصا در دنیای واقعیت مجازی بوده و هنوز تمرکز قابل توجهی در امر ساخت بازی های مربوط به ابزار های واقعیت مجازی ندارند. به عنوان مثال می توان به شرکت EA اشاره کرد که در حال حاضر تنها بخش کوچکی از استودیو های تحت سرپرستی خود را به امر تحقیق و توسعه در دنیای واقعیت مجازی اختصاص داده است و در این وادی نوین بسیار محافظه کار عمل می کند. در این میان دین هال نیز معتقد است که سیاست کاری او و استودیوی تحت سر پرستی اش به دلیل ناشناخته بودن بازار بازی های مبتنی بر این تکنولوژی نوین، در حال حاضر تنها بر مبنای اکتشاف پتانسیل های موجود در این دنیای نو ظهور متمرکز شده است و به عبارت بهتر استودیوی RocketWerkz فعلاً قصد ندارد که تمام تمرکز خود را صرف ساخت بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی نماید. به این ترتیب می توان انتظار داشت که در سال نخست حضور در دنیای واقعیت مجازی علاقه مندان این بخش نوین از صنعت سرگرمی بیشتر شاهد انتشار آثار تجربی و کم ریسک (به لحاظ مالی) باشند تا بازی های مبتنی بر این تکنولوژی جدید اندک اندک راه اصلی خود را در این وادی تجربه نشده یافته و بتوانند بازی سازان را به سمت حرکات جدی تری در این بخش نو ظهور از صنعت سرگرمی رهنمون سازند.
منبع : sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
33
LIVA one؛کوچک با قابلیت های بزرگ!



شرکت ECS یکی از بزرگترین تولید‏کنندگان محصولات و قطعات کامپیوتری، به تازگی مینی پی‏سی فوق العاده LIVA one را روانه بازار کرده است. این مینی پی‏سی به واسطه‏ی سخت افزار قدرتمند خود توجه بسیاری از کاربران را به خود معطوف کرده است چرا که در کنار ظاهر زیبا، مصرف بسیار کمی داشته و با ابعاد کوچک (به اندازه یک کتاب) فضای کمی را اشغال می‏کند. پایه‏ی نگهدارنده LIVA One به کاربر این امکان را می‏دهد تا از سیستم خود در حالت‏های مختلف حتی در حالتی که دستگاه پشت مانیتور یا تلویزیون نصب شده، استفاده کند.

پردازنده لیوا وان Intel Core i3-6100T از خانواده Skylake است که با فناوری 14 نانومتری ساخته شده و همین امر به مصرف کم و بازدهی بالای این سیستم کمک زیادی کرده است. 80 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD، پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 530، 8 گیگابایت حافظه رم با تکنولوژی DDR3L (نوع کم‌مصرفDDR3) ، پشتیبانی از هارد های 5/2 اینچی ساتا (M2 و SSD، USB3.1 یا Type C)، micro SD، 4 پورت USB3 )یک پورت با قدرت 6/2 آمپر جهت پشتیبانی از SF-Plus (، پورت LAN، WiFi، Bluetooth4، COM Port، HDMI، D-Sub جهت استفاده از VGA از مشخصات فوق العاده این کامپیوتر کوچک هستند که آن را به یک کیس همه فن حریف مبدل نموده اند.Liva One به تکنولوژی Intel WiDi مجهز است که این امکان را فراهم کرده تا فایل‌های مالتی مدیای خود را از طریق وایرلس به یک نمایشگر بزرگ انتقال داده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. این محصول از طریق DisplayPort می‌تواند تا روزلوشن 4K را نیز ساپورت کند.
منبع : sakhtafzarmag
 
بالا